Αρχική Blog Σελίδα 82

Αγρίνιο: Τρία άτομα κατηγορούνται για ξυλοδαρμό άνδρα, μπροστά στον ανήλικο γιο του, μέσα σε γήπεδο

Ταυτοποιήθηκαν από την αστυνομία τα στοιχεία τριών ανδρών, οι οποίοι ενεπλάκησαν σε επεισόδιο αθλητικής βίας στο Αγρίνιο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την αστυνομία, οι κατηγορούμενοι επιτέθηκαν στις 30 Νοέμβριου σε άνδρα, την στιγμή που παρακολουθούσε με τον 11χρονο γιο του ποδοσφαιρική αναμέτρηση και του προκάλεσαν σωματικές βλάβες, χτυπώντας τον με κλωτσιές και μπουνιές.

Ο ξυλοδαρμός του άνδρα διαπράχθηκε μπροστά στον ανήλικο γιο του, ο οποίος, σύμφωνα με την αστυνομία, έμεινε αβοήθητος, με κίνδυνο να τραυματιστεί, καθώς βρέθηκε σε επικίνδυνο σημείο κερκίδας γηπέδου, χωρίς την επιμέλεια ενηλίκου.

Στο θύμα του ξυλοδαρμού παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες από γιατρό του γηπέδου, ενώ στη συνέχεια πήγε στο νοσοκομείο του Αγρινίου για την παροχή πρώτων βοηθειών.

Σε βάρος των τριών ανδρών, σχηματίσθηκε δικογραφία, για τα κατά περίπτωση αδικήματα της παράβασης της νομοθεσίας περί αθλητισμού, της επικίνδυνης σωματικής βλάβης, της παράνομης βίας και της έκθεσης.

Επίσης, ταυτοποιήθηκαν, σύμφωνα με την αστυνομία, τα στοιχεία τριών ακόμη ανδρών, οι οποίοι είχαν εμπλακεί σε περιστατικό αθλητικής βίας την ίδια ημέρα στο Αγρίνιο.

Οι τρεις κατηγορούμενοι, έχοντας οπαδικά κίνητρα, εξύβρισαν και προκάλεσαν σωματικές βλάβες σε 15χρονο, την στιγμή που ο ανήλικος ήταν μέσα σε κατάστημα και παρακολούθησε από την τηλεόραση ποδοσφαιρικό αγώνα. Την ίδια στιγμή άγνωστος δράστης αφαίρεσε το πορτοφόλι του ανήλικου, που περιείχε 40 ευρώ, καθώς και τα κλειδιά του σπιτιού του.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κ.Πιερρακάκης: Στόχος μας είναι να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο με περισσότερες επενδύσεις και μεγαλύτερη εξωστρέφεια

Το σχέδιο της κυβέρνησης για να αλλάξει παραγωγικό μοντέλο η χώρα, με «κλειδί» τις μεταρρυθμίσεις αλλά και την αλλαγή νοοτροπίας στην αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων, περιέγραψε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, στον χαιρετισμό του στο 2ο Διεθνές Συνέδριο ΤΜΕΔΕ «Redefining the future horizons».

Όπως ανέφερε «αυτή τη στιγμή έχουμε μια από τις καλύτερες δημοσιονομικές επιδόσεις στην Ευρώπη» και «στόχος μας είναι πολύ σύντομα να μην είμαστε η πιο χρεωμένη, η πιο υπερχρεωμένη χώρα». Ωστόσο, στόχος είναι  «να διεκδικήσουμε ένα «boom», μια πολύ μεγάλη άνοδο στις επενδύσεις που θα φέρουμε στη χώρα τα επόμενα χρόνια. Και όσο αφαιρούμε εμπόδια από την ελληνική οικονομία, όσο υπάρχει πολιτική σταθερότητα, όσο υπάρχει οικονομική σταθερότητα, όσο τα πράγματα βελτιώνονται, είσαι σε έναν ενάρετο κύκλο για να μπορέσεις να φέρεις και άλλες επενδύσεις» υπογράμμισε ο κ.Πιερρακάκης.

«Κλειδί» στο σχέδιο αυτό όμως, σύμφωνα με  όσα ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, είναι «να συνεχίσουμε να αλλάζουμε το παραγωγικό μοντέλο της χώρας και της οικονομίας με εξωστρέφεια, και κυρίως με αλλαγή νοοτροπίας. Να συνεχίσουμε να μοχλεύουμε κάθε ευρώ που μπαίνει στην οικονομία μας μέσα από τα διαθέσιμα κονδύλια με αντίστοιχη λογική με εκείνη του Ταμείου Ανάκαμψης. Να ενώνεις, να συνδέεις κάθε ευρώ με μεταρρυθμιστικούς πολλαπλασιαστές που αφήνουν το καλύτερο δυνατό αποτύπωμα στην οικονομία, όχι στο εδώ και στο τώρα μόνο, αλλά μεσοπρόθεσμα».

Ολόκληρη η ομιλία του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη, κατά τον χαιρετισμό του στο 2ο Διεθνές Συνέδριο ΤΜΕΔΕ «Redefining the future horizons», έχει ως εξής:

«Είναι ιδιαίτερη η χαρά που βρίσκομαι σήμερα μαζί σας. Να ξεκινήσω λέγοντας ότι μου αρέσει πάρα πολύ ο τίτλος του συνεδρίου το «Redefining the Future», επαναπροσδιορίζοντας το μέλλον». Μια καλή αφορμή για να λάβουμε υπ’ όψιν μας ότι η οικοδόμηση είτε μιλάμε κυριολεκτικά είτε μιλάμε μεταφορικά για το μέλλον, ταυτοχρόνως είναι τέχνη, επιστήμη, καινοτομία, πίστη και πάθος. Εγώ θα πω ότι είναι πολιτική, γιατί πολιτική σε μια δημοκρατία δεν ασκούν μόνο όσοι έχουν θεσμικές θέσεις και θεσμικά αξιώματα. Στην πραγματικότητα ασκούμε όλοι και όλοι κάνουμε τη διαφορά.

Με καλέσατε να μιλήσω για την ελληνική οικονομία, τι έχουμε πετύχει, ποιες είναι οι διαδικασίες αλλαγής στις οποίες βρισκόμαστε και προς τα πού θέλουμε να πάμε. Θα προσπαθήσω να το κωδικοποιήσω στεκόμενος περισσότερο στα εξής:

Νομίζω ότι είναι κεκτημένο, τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχουμε πετύχει μια πολύ μεγάλη οικονομική αλλαγή, έναν πολύ μεγάλο οικονομικό μετασχηματισμό. Αναφερθήκατε στο κομμάτι το οποίο αφορά τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Εγώ θα σας πω ότι 10 χρόνια πίσω, θυμόμαστε όλοι, η Ελλάδα ήταν έτοιμη να βγει από το ευρώ.

Αυτή τη στιγμή έχουμε μια από τις καλύτερες δημοσιονομικές επιδόσεις στην Ευρώπη. Καταφέραμε, δηλαδή, τα πρωτοσέλιδα της τότε εποχής να τα αντιστρέψουμε πλήρως είτε μιλάμε για τη φοροδιαφυγή, είτε μιλάμε για τα ελλείμματα εκείνης της εποχής, το χρέος το οποίο μεγάλωνε.

Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα χρέος το οποίο αποκλιμακώνεται με τρομερά μεγάλη ταχύτητα. Λίγο μετά το COVID-19 είχαμε φτάσει κοντά στο 210% του ΑΕΠ στο χρέος μας. Αυτή τη στιγμή η πρόβλεψη είναι ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα είμαστε κάτω από το 120%. Η πρόβλεψη για τον προϋπολογισμό του 2026 είναι για 138,2%.

Ο στόχος μας είναι πολύ σύντομα να μην είμαστε η πιο χρεωμένη, η πιο υπερχρεωμένη χώρα με όρους χρέους προς ΑΕΠ στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και αυτός είναι ένας απολύτως εφικτός στόχος και εγώ θα σας πω ότι είναι και ένας βαθιά κοινωνικός και πολιτικός στόχος. Θεμελιώνει την πεποίθηση ότι δεν πρέπει να περάσεις τον λογαριασμό στην επόμενη γενιά, όπως είχε συμβεί με όλες τις προηγούμενες στο παρελθόν και φτάσαμε σε αυτό το σημείο.

Ταυτοχρόνως, η Ελλάδα παράγει πλέον πρωτογενή πλεονάσματα, παράγει καθαρά πλεονάσματα. Έχουμε ρυθμό ανάπτυξης ο οποίος είναι μεγαλύτερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η πρόβλεψη πάλι του προϋπολογισμού είναι 2,4%, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να κινείται κοντά στην περίμετρο του 1%.  ‘Αρα, έχουμε πετύχει μία δημοσιονομική εξισορρόπηση.

Ταυτοχρόνως έχουμε πετύχει μια πολύ μεγάλη ψηφιακή αλλαγή. Η μία αλληλοεπιδρά με την άλλη. Γιατί όταν μιλάμε για τη φοροδιαφυγή, ένα μεγάλο κομμάτι είχε να κάνει με τη δημιουργία της ΑΑΔΕ και τη θεσμική θωράκιση του μηχανισμού είσπραξης φόρων, αλλά από την άλλη είχε να κάνει με τα μέσα τα οποία χρησιμοποιείς για να μπορέσεις να συλλέξεις τους φόρους αυτούς. Η τεχνολογία εδώ παίζει έναν κεφαλαιώδη, έναν πολύ μεγάλο ρόλο.

Εγώ θα σας έλεγα, όμως, ότι είμαστε και σε μια πολύ μεγάλη μεταρρυθμιστική πορεία που έχει δημιουργήσει αυτόν τον ενάρετο κύκλο. Θα το έβαζα σαν ένα τρίγωνο, το οποίο περιλαμβάνει στη μία του άκρη αυτή τη δημοσιονομική εξυγίανση, στην άλλη ένα τραπεζικό σύστημα το οποίο επίσης εξυγιαίνεται. Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια θυμόμαστε πόσα ήταν πριν από κάποια χρόνια και σήμερα έχουν πέσει κάτω από το 5% και πέφτουν διαρκώς.

Και τρίτον μεταρρυθμίσεις. Πάνω από 100 μεταρρυθμίσεις  έχουν γίνει τα τελευταία έξι χρόνια. Ανέφερα τον ψηφιακό μετασχηματισμό που είναι ένας οριζόντιος καταλύτης πολλών άλλων, αλλά θα σας έλεγα σε κάθε τομέα πολιτικής. Και το βάζω αυτό γιατί στην πραγματικότητα αυτή είναι η πηγή της ανάπτυξης για να μπορέσεις να στήσεις μια χώρα όρθια, να την κάνεις να σταθεί όρθια. Είτε μιλάμε για την Παιδεία, είτε για την Υγεία, είτε μιλάμε για το σύνολο των δραστηριοτήτων του κράτους είτε μιλάμε για τις Υποδομές. Γιατί είναι δεδομένο ότι οι υποδομές στην οικονομία έχουν ένα πολύ μεγάλο πολλαπλασιαστή και αναπτυξιακό και επενδυτικό και περιφερειακό.

Συνεπώς, είμαστε σε μια θετική διαδρομή. Θυμάμαι χαρακτηριστικά τα δημοσιεύματα της προ κρίσης εποχής που μίλαγαν για το οικονομικό μοντέλο της Ελλάδας που είχε αποτύχει, που μας ώθησε στην κρίση. Το χρέος ήταν ένα κομμάτι αυτής της εξίσωσης. Το ερώτημα είναι πώς παρήχθη το χρέος αυτό.

Πολύ χαρακτηριστικά. Βασικές μελέτες εκείνης της εποχής έλεγαν ότι έχουμε μια οικονομία πάρα πολύ εσωστρεφή και βασισμένη στην κατανάλωση. Δεν εξάγουμε, δεν έχουμε επαρκείς επενδύσεις. Τώρα μιλάμε με όρους 2008-2009. Η αλλαγή και εκεί, πλέον συντελείται. Δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά συντελείται.

Θα αναφέρω δύο παραδείγματα. Το πρώτο παράδειγμα είναι ο όρος επενδύσεις προς ΑΕΠ, πού είναι οι επενδύσεις στην Ελλάδα σήμερα και πού ήταν το 2019 όταν παραλάβαμε. Το 2019 ήταν στο 11%. Σήμερα είναι στο 17,7% με βάση την πρόβλεψη της επόμενης χρονιάς. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος, όμως, είναι 21%. Συνεπώς είμαστε σε μια διαδρομή αλλαγής, η οποία  ακόμη δεν έχει πλήρως ολοκληρωθεί.

Δεύτερον, εξαγωγές προς ΑΕΠ ήμασταν στο 20% πριν από την κρίση, το 2008. Τώρα το έχουμε διπλασιάσει αυτό, είμαστε στο 42% και εκεί ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι κάπου στο 51%. ‘Αρα, νομίζω ότι εκεί είναι που θεμελιώνεται και ο στόχος. Ο στόχος μας είναι να φέρουμε ολοένα και περισσότερες επενδύσεις.

Τα τελευταία χρόνια είχαμε πάρα πολλά έργα και στο χώρο των υποδομών, ο οποίος σας ενδιαφέρει πολύ, έργα τα οποία τα συζητάγαμε πάρα πολλά χρόνια και διαρκώς καθυστερούσαν, είτε είναι η εθνική οδός Πάτρα – Πύργος, είτε είναι το μετρό της Θεσσαλονίκης, είτε πολλά άλλα. Όλα αυτά συνέβησαν και λόγω των κονδυλίων που εισέρρευσαν. Και έχει γεννηθεί το τελευταίο διάστημα ειδικά, εγώ θα σας έλεγα, και μια συζήτηση μετά το Ταμείο Ανάκαμψης τι;

Γιατί αν δει κανείς τα νούμερα πράγματι το Ταμείο Ανάκαμψης έχει παίξει έναν καταλυτικό ρόλο για να μπορέσουμε να υπερκεράσουμε την αρνητική επίδραση της πανδημίας του COVID-19, έχει παίξει έναν καταλυτικό ρόλο για να μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε όλα εκείνα τα έργα τα οποία θέλαμε να χρηματοδοτήσουμε εδώ και χρόνια στην Ελλάδα, είτε ήταν ψηφιακά είτε ήταν στον κλασικό χώρο των υποδομών και δεν είχαμε πολύ απλά τα κονδύλια.

Θυμάμαι να είμαι Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης το 2019 με το που είχα αναλάβει να φτιάχνουμε ένα κείμενο στρατηγικής που λεγόταν «Ψηφιακή Βίβλος», να αποτυπώνουμε όλα τα έργα τα οποία χρειαζόμασταν και όταν τα αποτυπώσαμε με τους συνεργάτες μου, πριν έρθει το Ταμείο Ανάκαμψης, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι έχουμε στη διάθεσή μας χρήματα για να καλύψουμε μόνο ένα 20% της στρατηγικής. Δεν είχαμε, δηλαδή, τα χρήματα για να υλοποιήσουμε το κείμενο το οποίο εμείς οι ίδιοι είχαμε καταρτήσει πριν έρθει το Τμήμα Ανάκαμψης.

Ήρθε το Ταμείο Ανάκαμψης, καταφέραμε να υπερκαλύψουμε την περίμετρο του αναγκαίου, μπήκαμε και στη σφαίρα του επιθυμητού με τα χρήματα που είχαμε.

Και αυτή τη στιγμή που το Ταμείο Ανάκαμψης ολοκληρώνεται, τίθεται το ερώτημα: πώς θα έχουμε αναπτυξιακό καταλύτη; Εγώ, λοιπόν, εδώ θέλω να τονίσω τα εξής και να το πω λίγο σχηματικά.

Τα χρήματα δεν υπάρχουν – για να θυμηθούμε μια φράση της προηγούμενης δεκαετίας – τα χρήματα γεννώνται. Η ανάπτυξη γεννιέται, τη γεννάς μέσα από την πολιτική σου, μέσα από το να απελευθερώνεις ανάπτυξη, μέσα από το να κάνεις σωστές στρατηγικές, να έχουν πολλαπλασιαστές τα πράγματα τα οποία επιλέγεις να κάνεις και οι στόχοι στους οποίους επιλέγεις να επενδύσεις,  και να μοχλεύεις και την ευρύτερη ευρωπαϊκή εικόνα. Κονδύλια θα έρθουν στη χώρα μέσα από τα προγράμματα της επόμενης περιόδου.

Δεύτερον, τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν την ιδιαιτερότητα ότι δεν είναι απλώς χρήματα τα οποία ήρθαν στην οικονομία χωρίς να έχουν διαρκή επίδραση. Υπήρχε μια αρχιτεκτονική ιδιαιτερότητα στο Ταμείο Ανάκαμψης, η οποία θα μείνει τώρα πλέον σε όλα τα επόμενα ΕΣΠΑ, να το πω έτσι.

Ζητούσε για κάθε ευρώ που επενδυόταν στη χώρα αυτό να συνδυάζεται με μία μεταρρύθμιση. Και με ένα ευρύτερο σχέδιο. Δηλαδή, μην βάλεις απλώς χρήματα εκεί. Εξήγησέ μου αυτά τα χρήματα, σε ποιο ευρύτερο παζλ  τοποθετούνται και τι είδους επίδραση περιμένεις να έχουν στην οικονομία σου. Το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα όλων αυτών των έργων θα είναι πάρα πολύ μεγάλο και πολύ πιο διαρκές από το χρονοδιάγραμμα του 2026-2027. Αλλά εδώ, επίσης, να πω ότι παίζει πάρα πολύ μεγάλο ρόλο το τι κάνει η κάθε κυβέρνηση και το τι κάνει κάθε αρχιτέκτονας της στρατηγικής, της οικονομικής πολιτικής της χώρας, ευρύτερα, κάθε ομάδα που διαχειρίζεται. Να σας πω ένα παράδειγμα. Τα μέτρα της Θεσσαλονίκης, τα οποία ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, το κομμάτι το οποίο αφορούσε στην μεταρρύθμιση φορολογικού συστήματος με έμφαση στο Δημογραφικό. Βασικά, η μεγαλύτερη φοροαπαλλαγή σε όρους άμεσων φόρων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα.

Πριν κάνουμε αυτό το μέτρο, η πρόβλεψη για την ανάπτυξη του 2026 ήταν 1,8%.

Με το που περάσαμε τα μέτρα αυτά ως νόμο από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, αμέσως η πρόβλεψη πήγε στο 2,4%. Συν 0,6%, δηλαδή.

Αυτό το βάζω σαν πρώτο παράδειγμα. Το δεύτερο παράδειγμα το οποίο θα βάλω είναι μια μελέτη της Deloitte η οποία μου είχε δοθεί όταν ήμουν Υπουργός Παιδείας, η οποία έλεγε ότι η στρατηγική που αφορά από τη μία τη διεθνοποίηση των δημοσίων πανεπιστημίων και από την άλλη το γεγονός ότι η Ελλάδα θα αποκτήσει μη κρατικά πανεπιστήμια, σε σχέση με το πόσους ξένους φοιτητές μπορούμε να φέρουμε στην Ελλάδα και το αποτύπωμά τους, θα δώσει 1% του ΑΕΠ σε βάθος πενταετίας, σε ετήσια βάση.

Το αναφέρω αυτό ως παράδειγμα τρόπου σκέψης, του πώς πρέπει να γεννήσει η οικονομία ανάπτυξη, μοχλεύοντας όλα τα διαθέσιμα κονδύλια και κυρίως διεκδικώντας να γίνουν ακόμη περισσότερες διασυνοριακές συγχωνεύσεις και εξαγορές στην οικονομία. Τί εννοώ σε σχέση με αυτό;

Αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, η πολύ μεγάλη συζήτηση η οποία υπάρχει έχει να κάνει με την έκθεση Ντράγκι και την έκθεση Λέτα, αλλά κυρίως η έκθεση Ντράγκι τι λέει; Ότι δεν έχουμε μοχλεύσει τις δυνατότητες της ενιαίας αγοράς. Κάναμε μια συζήτηση με τις ΗΠΑ που αφορούσε στους δασμούς που μπορούν να μπουν σε προϊόντα και καταλήγει ο Μάριο Ντράγκι, αξιοποιώντας, μάλιστα, και κάποια νούμερα, κάποιους υπολογισμούς του ΔΝΤ, ότι στην πραγματικότητα τα κράτη-μέλη της ΕΕ είναι σαν να έχουν δασμούς μεταξύ τους, αόρατους. Εμπόδια γραφειοκρατίας που δεν επιτρέπουν σε μια ελληνική επιχείρηση να πάει στην Ιταλία, για παράδειγμα, και να κάνει κάτι που κάνει το ίδιο εύκολα στην Ελλάδα. 110% δασμός είναι το ισοδύναμο που υπάρχει στις υπηρεσίες, 44% στη μεταποίηση, καταλήγει το ΔΝΤ.

Η σύλληψη εδώ ποια είναι; Aς αφαιρέσουμε τα εμπόδια για να μοχλεύσουμε τις δυνατότητες της ενιαίας αγοράς. ‘Αρα ας γεννήσουμε κλίμακα, άρα ας δημιουργήσουμε Ευρωπαίους πρωταθλητές στην Ευρωπαϊκή οικονομία που να μπορούν να ανταγωνιστούν διεθνώς, το λέω σχηματικά. Τι σημαίνει αυτό; Nα πάρουμε ως παράδειγμα το τι κάναμε εμείς.

Ήρθε πρόσφατα η Euronext, έκανε μια πρόταση και θα εξαγοράσει το χρηματιστήριο Αθηνών. Η Euronext είχε ήδη παρουσία σε 7 χώρες. Η Ελλάδα, η Αθήνα γίνεται η όγδοη. Και μπαίνουμε σε ένα ευρύτερο περιβάλλον ρευστότητας, ευρωπαϊκό, που περιλαμβάνει πρωτεύουσες όπως το Παρίσι, το Όσλο, το ‘Αμστερνταμ. Δηλαδή, οι εισηγμένες εταιρείες στο δικό μας χρηματιστήριο στην πραγματικότητα θα είναι εισηγμένες σε ένα δίκτυο που ταυτόχρονα θα βλέπει κανείς όλες αυτές τις πόλεις.

Όλες αυτές τις χώρες. Αυτή είναι σε μεγάλο βαθμό η έννοια της Ένωσης Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων, της Ένωσης Κεφαλαιαγορών, όπως λέγαμε παλιότερα, να γεννήσεις ρευστότητα και δυνατότητες χρηματοδότησης στην οικονομία σου πολύ μεγαλύτερες και πολύ καλύτερες. Ένα άλλο τέτοιο κομμάτι είναι να θέλεις να έχεις διασυνοριακές επενδύσεις στις τράπεζές σου. Όπως το έχουμε κάνει ήδη. Και έχουμε δεχτεί επενδυτές και στις ελληνικές τράπεζες  και δικές μας τράπεζες εξαγοράζουν τράπεζες στο εξωτερικό και επενδύουν στην Ευρώπη. Συμβαίνουν και τα δυο. Όλα αυτά μαζί είναι γεννήτριες ανάπτυξης.

‘Αρα, για να καταλήξω. Ο στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να αλλάζουμε το παραγωγικό μοντέλο της χώρας και της οικονομίας με εξωστρέφεια, και κυρίως με αλλαγή νοοτροπίας. Να συνεχίσουμε να μοχλεύουμε κάθε ευρώ που μπαίνει στην οικονομία μας μέσα από τα διαθέσιμα κονδύλια με αντίστοιχη λογική με εκείνη του Ταμείου Ανάκαμψης. Να ενώνεις, να συνδέεις κάθε ευρώ με μεταρρυθμιστικούς πολλαπλασιαστές που αφήνουν το καλύτερο δυνατό αποτύπωμα στην οικονομία, όχι στο εδώ και στο τώρα μόνο, αλλά μεσοπρόθεσμα. Και τρίτον, να διεκδικήσουμε ένα «boom», μια πολύ μεγάλη άνοδο στις επενδύσεις που θα φέρουμε στη χώρα τα επόμενα χρόνια. Και όσο αφαιρούμε εμπόδια από την ελληνική οικονομία, όσο υπάρχει πολιτική σταθερότητα, όσο υπάρχει οικονομική σταθερότητα, όσο τα πράγματα βελτιώνονται, είσαι σε έναν ενάρετο κύκλο για να μπορέσεις να φέρεις και άλλες επενδύσεις.

Κι αυτό είναι πολύ πιο σταθερό και πολύ πιο πλήρες ως μοντέλο αναπτυξιακής πορείας για μια χώρα και μια οικονομία από οτιδήποτε άλλο είχαμε στο παρελθόν ως εναλλακτική. Η διαφοροποίηση σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι τώρα αποδεικνύουμε και στους εαυτούς μας και διεθνώς, ότι είμαστε σε θέση όλα αυτά να τα κατακτήσουμε και όλα αυτά τα λέω, χωρίς καμία διάθεση να ωραιοποιήσω την εικόνα. Με ποια έννοια; Είναι σαφέστατο ότι ακόμη υπάρχουν πολίτες που δοκιμάζονται, στοιχήματα που δεν έχουν κερδηθεί.

Οι οικογένειες πρέπει να στηριχθούν, οι επιχειρήσεις πρέπει να στηριχθούν. Αλλά, ταυτόχρονα, η αλλαγή είναι πάρα πολύ μεγάλη σε σχέση με το τι προηγήθηκε πριν από πέντε και έξι χρόνια πριν. ‘Αρα, πρέπει να συνεχίσουμε να χτίζουμε. Να συνεχίσουμε να είμαστε σε αυτή την πορεία και πιστέψτε με θα τα καταφέρουμε να πετύχουμε πολύ καλύτερα πράγματα από ό,τι έχουμε κατακτήσει μέχρι σήμερα».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στην Πολιτική Συνέλευση του ΕΛΚ στις Βρυξέλλες ο Γραμματέας της  Νέας Δημοκρατίας Κώστας Σκρέκας

Στις Βρυξέλλες πραγματοποιήθηκε το διήμερο 8-9 Δεκεμβρίου η Πολιτική Συνέλευση του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ).

Τη Νέα Δημοκρατία εκπροσώπησε αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής, Κώστα Σκρέκα, μαζί με την Εκπρόσωπο Τύπου του κόμματος Αλεξάνδρα Σδούκου και το μέλος της Γραμματείας Διεθνών Σχέσεων, Νίκο Κορογιαννάκη. Στην ατζέντα της συνεδρίασης κυριάρχησαν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας στα κράτη-μέλη, καθώς και οι αυξανόμενες πιέσεις στο ζήτημα της στέγασης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

omjqpUEw

Κατά τις παρεμβάσεις του, ο κ. Σκρέκας ανέδειξε, ενώπιον του Προέδρου του ΕΛΚ Manfred Weber και των μελών της Πολιτικής Συνέλευσης, τη σημαντική επιβάρυνση του κόστους παραγωγής για τους Ευρωπαίους αγρότες. Τεκμηρίωσε ότι η υψηλή εξάρτηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης από εισαγόμενα λιπάσματα από τη Ρωσία και τη Λευκορωσία, σε συνδυασμό με τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στις δύο χώρες και τη μείωση της παραγωγής λιπασμάτων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει οδηγήσει σε έντονη άνοδο των τιμών των αγροτικών εφοδίων και, συνακόλουθα, σε αύξηση του κόστους παραγωγής. Υπογράμμισε την ανάγκη διαμόρφωσης συνεκτικής ευρωπαϊκής πολιτικής, με παρεμβάσεις που θα συγκρατούν το κόστος των απαραίτητων εισροών και θα ενισχύουν την ευρωπαϊκή βιομηχανική βάση σε λιπάσματα και φυτοπροστατευτικά προϊόντα, προκειμένου να διασφαλίζεται η επάρκεια και η ασφάλεια εφοδιασμού.

Z7900 AA

Ειδική αναφορά έγινε και στο ζήτημα της στέγασης, το οποίο απασχολεί ολοένα και περισσότερους πολίτες σε πολλά κράτη-μέλη. Ο Γραμματέας της ΝΔ παρουσίασε αναλυτικά το πλαίσιο πολιτικών της ελληνικής Κυβέρνησης, το οποίο στηρίζεται σε δύο συμπληρωματικούς άξονες.

Ο πρώτος άξονας αφορά την ενδυνάμωση της διαθεσιμότητας κατοικιών, μέσω προγραμμάτων, όπως το «Σπίτι Μου Ι» και «Σπίτι Μου ΙΙ», του «Ανακαινίζω–Νοικιάζω» για την αξιοποίηση κενών διαμερισμάτων, της επιβολής περιορισμών στις βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb σε περιοχές με έντονη ζήτηση στέγης, καθώς και της δυνατότητας μετατροπής επαγγελματικών και βιομηχανικών κτηρίων σε κατοικίες.

Ο δεύτερος αφορά την ενίσχυση των νοικοκυριών μέσω επιδότησης ενοικίου έως 800 ευρώ μηνιαίως, με πρόσθετη στήριξη 50 ευρώ για κάθε παιδί, με στόχο την ουσιαστική ανακούφιση οικογενειών και νέων που δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στο αυξημένο κόστος στέγασης.

tURvcsf8

Όπως επισήμανε, ο συνδυασμός πολιτικών αύξησης της προσφοράς στέγης και στοχευμένης στήριξης των ενοικιαστών, συνιστά ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση της στεγαστικής πρόκλησης.

Στο περιθώριο των εργασιών, ο κ. Σκρέκας και η κ. Σδούκου είχαν διαδοχικές συναντήσεις με τον Έλληνα Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα και με τους Ευρωβουλευτές Βαγγέλη Μεϊμαράκη, Ελεονώρα Μελέτη, Μανώλη Κεφαλογιάννη και Δημήτρη Τσιόδρα. Επιπλέον, συναντήθηκαν με στελέχη της Γραμματείας Ειδικών Κομματικών Οργανώσεων Υπαλλήλων στην Ευρωπαϊκή Ένωση της Νέας Δημοκρατίας και με τη Διοικούσα Επιτροπή Εκλογικής Περιφέρειας Βρυξελλών του κόμματος, τα οποία συμβάλλουν ουσιαστικά στην παρουσία και εκπροσώπηση της Νέας Δημοκρατίας στο ευρωπαϊκό περιβάλλον.

Ασημακοπούλου Σοφία-Χάιδω: “Ανεξέλεγκτη εκτόξευση τιμών στο γάλα και το μοσχαρίσιο κρέας ενόψει Χριστουγέννων”

Ερώτηση στην Ελληνική Βουλή κατέθεσε η Ασημακοπούλου Σοφία-Χάιδω βουλευτής της Ελληνικής Λύσης σχετικά με την ανεξέλεγκτη εκτόξευση τιμών στο γάλα και το μοσχαρίσιο κρέας ενόψει Χριστουγέννων . Η ερώτηση απαντήθηκε από το αρμόδιο Υπουργείο.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Της:               ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ, Βουλευτού Β’ Πειραιώς

ΠΡΟΣ:           Τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης

Τον κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

ΘΕΜΑ:          «Ανεξέλεγκτη εκτόξευση τιμών στο γάλα και το μοσχαρίσιο

κρέας ενόψει Χριστουγέννων»

Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, οι τιμές στο φρέσκο γάλα, το μοσχαρίσιο κρέας και τα παράγωγα τους, παρουσιάζουν έντονη ανοδική τάση, με εκτιμήσεις για περαιτέρω αύξηση έως και τα Χριστούγεννα. Οι εκπρόσωποι του κλάδου, (Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας και Ομοσπονδία Κτηνοτρόφων Θεσσαλίας) σε συνεντεύξεις τους, υποστήριξαν ότι οι αυξήσεις οφείλονται σε πιέσεις από την εφοδιαστική αλυσίδα και τις ενδιάμεσες τιμολογήσεις, στην ασφυκτική πίεση από το κόστος παραγωγής, λόγω αυξήσεων σε ζωοτροφές, στην ενέργεια και στις μεταφορές, στη λανθασμένη επιλογή από την από την Πολιτεία, που αντί να στηρίξει τους παραγωγούς, αποφάσισε, μέσω επιδοτήσεων την ενίσχυση της εισαγωγής. Οφείλονται επίσης στην αισχροκέρδεια στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις ενδιάμεσες, με ενδιάμεσους να εκμεταλλεύονται την κατάσταση εις βάρος του καταναλωτή αλλά και στη μειωμένη παραγωγή λόγω ζωονόσων (και θανάτωση ζώων) και κλιματικών συνθηκών.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω και επειδή η ακρίβεια στα βασικά αγαθά, δεν είναι απλώς οικονομικό ζήτημα, είναι ζήτημα εθνικής επιβίωσης,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

  1. Ποια μέτρα προτίθεσθε να λάβετε για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα βασικά αγαθά, όπως το γάλα και το μοσχαρίσιο κρέας, για την προστασία των Ελλήνων καταναλωτών;
  2. Πώς σκοπεύετε να διασφαλίσετε την προσιτή τιμή των βασικών αγαθών ενόψει των εορτών;
  3. Προτίθεσθε να ενισχύσετε τους ελέγχους στην εφοδιαστική αλυσίδα, ώστε να περιοριστούν τα φαινόμενα αισχροκέρδειας;
  4. Θα υπάρξει ειδική μέριμνα για τις ευπαθείς ομάδες ενόψει των εορτών;
  5. Υπάρχει σχεδιασμός για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής και την προστασία της αγροτικής οικονομίας;

Η ερωτώσα Βουλευτής

ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΘΕΜΑ: Απάντηση στην Ερώτηση με Α.Π. 948/7-11-2025 «Ανεξέλεγκτη εκτόξευση τιμών στο γάλα και το μοσχαρίσιο κρέας ενόψει Χριστουγέννων».

Σε απάντηση της με αριθμό 948/07-11-2025 ερώτησης με θέμα «Ανεξέλεγκτη εκτόξευση τιμών στο γάλα και το μοσχαρίσιο κρέας ενόψει Χριστουγέννων», η οποία υπεβλήθη από τη Βουλευτή της Σοφία-Χάιδω Ασημακοπούλου της Ελληνικής Λύσης και κατά λόγο αρμοδιότητας σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της Eurostat προκύπτει ότι στη χώρα μας, οι τιμές στις κατηγορίες του κρέατος και του γάλακτος αυξάνονται με αντίστοιχο ρυθμό με τις τιμές των ίδιων προϊόντων στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι αιτίες για τις αυξήσεις αυτές αφορούν κυρίως στην οξεία και παγκόσμια πληθωριστική κρίση των ετών 2022-2024.

Για την αντιμετώπιση των φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας, όπως ήδη γνωρίζετε, το Υπουργείο Ανάπτυξης θέσπισε αυστηρότητα μέτρα, των οποίων η εφαρμογή αποτέλεσε αντικείμενο ελέγχου των ελεγκτικών μηχανισμών και σε περιπτώσεις διαπίστωσής τους, επιβλήθηκαν τα επιτασσόμενα από το νόμο πρόστιμα στους παραβάτες τους.

Επιπροσθέτως, υπογραμμίζουμε ότι σε πρόσφατο νομοσχέδιο του Υπουργείου μας, το οποίο αφορά στη σύσταση και λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής «Ελέγχου της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή», και συγκεκριμένα στο άρθρο 47 το οποίο εξειδικεύεται περαιτέρω, από την εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 58, θεσπίζεται ένα νέο μέτρο, που σκοπό έχει την ενημέρωση του καταναλωτή, την ανάπτυξη της καταναλωτικής του συνείδησης και την ενίσχυση του ανταγωνισμού. Συγκεκριμένα προνοείται πως οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου θα αναγράφουν, κατά τρόπο σαφή, τα στοιχεία από τα οποία προκύπτει η πορεία διαμόρφωσης της τελικής τιμής προϊόντος σε νωπά προϊόντα, με σκοπό την προστασία του καταναλωτικού κοινού και τη διαφύλαξη του υγιούς ανταγωνισμού.

Προβλέπεται επίσης, πως αρμόδια αρχή ελέγχου είναι η Αρχή Ελέγχου της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή. Επισημαίνουμε, πως ο καταναλωτής έχει δύναμη και η παροχή επιπλέον πληροφόρησης σε αυτούς, θα βοηθήσει να επηρεάζουν προς όφελός τους τις εξελίξεις στην αγορά.

Απώτερος στόχος, είναι να ενισχυθούν η διαφάνεια, το οικονομικό συμφέρον, τα δικαιώματα των καταναλωτών και εν τέλει η προστασία του δημόσιου συμφέροντος, το πρέπει να συμπίπτει με το συμφέρον όλων των μελών της κοινωνίας.

Πέραν των ανωτέρω, και προς επίρρωση της στόχευσης που έχει το Υπουργείο Ανάπτυξης, για ενίσχυση της προστασίας των οικονομικών συμφερόντων και των δικαιωμάτων του καταναλωτή, υπενθυμίζουμε ότι μεταξύ των μέτρων που έχουμε λάβει, εντάσσεται και η πρωτοβουλία μείωσης τιμών, η οποία αφορά σε 2.180 κωδικούς προϊόντων, στους οποίους εντάσσονται όλες οι βασικές κατηγορίες συσκευασμένων τροφίμων και βασικών καταναλωτικών προϊόντων, που είναι απολύτως απαραίτητα σε κάθε νοικοκυριό.

Επισημαίνουμε, ότι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Υπουργείου Ανάπτυξης διενεργούν συνεχώς ελέγχους στην αγορά βάσει και του ισχύοντος Κώδικα Δεοντολογίας για τις ανακοινώσεις μείωσης τιμής/εκπτώσεις, γεγονός που καταδεικνύει τις αδιάλειπτες προσπάθειες που καταβάλουμε για τη θωράκιση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, κατά το μέτρο των αρμοδιοτήτων μας, προβαίνοντας άμεσα σε κάθε ενέργεια που κρίνεται ως αποτελεσματική, προς όφελος των πολιτών.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ

Δ.Ε.Υ.Α Αλεξάνδρειας: Χωρίς νερό την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου η Δ.Κ Λουτρού

Η Δ.Ε.Υ.Α Αλεξάνδρειας ανακοινώνει ότι στις 11/12/2025 ημέρα  Πέμπτη  και ώρα από 09:00 π.μ έως και 13:00 μ.μ  η Δ.Κ Λουτρού δεν θα έχει  νερό λόγω αποκατάστασης βλάβης στο δίκτυο ύδρευσης  από τα τεχνικά συνεργεία της επιχείρησης.    

Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας .

Εκ της Τεχνικής

Υπηρεσίας της ΔΕΥΑ ΑΛ

Α. Αηδονά: Ρεαλιστικός, εφαρμόσιμος και με αναπτυξιακό προσανατολισμό ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2026

Τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2026 εισηγήθηκε η Περιφερειάρχης Αθηνά Αηδονά στη σημερινή ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Στην κεντρική τοποθέτησή της η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας υπογράμμισε ότι ο προϋπολογισμός είναι ρεαλιστικός και εφαρμόσιμος και αποτελεί τη βάση για τη συνολική αναπτυξιακή στρατηγική της Περιφέρειας.

«Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καταρτίζει έναν ρεαλιστικό, εφαρμόσιμο και ισοσκελισμένο προϋπολογισμό, έχοντας τηρήσει τις κείμενες διατάξεις, προσαρμοσμένο στις νέες, σύγχρονες συνθήκες της οικονομικής διακυβέρνησης με ένα κύριο χαρακτηριστικό: την αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου πόρου, μέσα στις αρμοδιότητες που έχει, και με γνώμονα την εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας του φορέα και την αναπτυξιακή ώθηση στην πραγματική οικονομία της Περιφέρειάς μας», υπογράμμισε η κ. Αηδονά.

Όπως πρόσθεσε η ίδια, «μέσω αυτής της διπλής αποστολής, στόχος μας είναι η εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας και των αναγκών τους και στις επτά Περιφερειακές μας Ενότητες, με έργα και παρεμβάσεις παντού, σε όλα τα επίπεδα, σε όλους τους τομείς και με τη λογική πάντα ότι στην πορεία μας προς τα εμπρός κανένας συμπολίτης μας δεν θα μείνει πίσω, κανένας δεν θα μείνει μόνος».

Η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας επεσήμανε ότι η ειδική συνεδρίαση για την ψήφιση του προϋπολογισμού και, συγχρόνως, του Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης για το 2026 και του Πολυετούς Δημοσιονομικού Προγραμματισμού για τα έτη 2026 – 2029 αποτελεί μια κορυφαία θεσμική διαδικασία, «τη σημαντικότερη και πιο κρίσιμη της χρονιάς».

«Αποτυπώνονται δημοσίως ο σχεδιασμός μας για την Κεντρική Μακεδονία και οι στόχοι μας, τους οποίους είμαι βέβαιη ότι θα επιτύχουμε. Άλλωστε, όλα αυτά τα χρόνια ως Διοίκηση αρνηθήκαμε να εξαγγείλουμε στόχους που δεν μπορούμε να πετύχουμε, μόνο και μόνο για να ικανοποιήσουμε προσδοκίες. Αντιθέτως, εργαστήκαμε στη βάση όσων έχουμε διασφαλίσει ότι μπορούν να γίνουν και υπηρετούμε με συνέπεια το όραμά μας και τις δεσμεύσεις μας για όλη την Κεντρική Μακεδονία, ώστε να γίνει μια Περιφέρεια υπόδειγμα, μια Περιφέρεια πρότυπο ανάπτυξης, στην οποία καθένας αξίζει να ζει και να δημιουργεί», σημείωσε η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας.

Η κ. Αηδονά επεσήμανε ότι «τα πρώτα βήματα για την επίτευξη του οράματός μας για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουν ήδη γίνει» και ότι η πρόοδος και κατά τα επόμενα έτη είναι διασφαλισμένη από «τη σκληρή ομαδική δουλειά που κάνουμε Διοίκηση, στελέχη, εργαζόμενοι και συνεργάτες, καθώς και από το γεγονός ότι δουλεύουμε όλοι μαζί στη βάση ενός συγκεκριμένου και συνεκτικού αναπτυξιακού σχεδίου, με μετρήσιμους, ρεαλιστικούς στόχους».

Στην εισήγησή της η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας υπογράμμισε ότι ο προϋπολογισμός του 2026 καταρτίστηκε στην προοπτική μιας μεγάλης πρόκλησης για την Αυτοδιοίκηση, αναφερόμενη όχι μόνο στις αλλαγές στον τρόπο κατάρτισης των προϋπολογισμών των ΟΤΑ που έχουν τεθεί σε ισχύ, αλλά πρωτίστως στην πρόκληση του νέου Κώδικα για την Αυτοδιοίκηση.

Παρουσιάζοντας βασικά στοιχεία του προϋπολογισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το νέο έτος η κ. Αηδονά έκανε ξεχωριστή αναφορά μεταξύ άλλων στα εξής:

– Το σύνολο των εσόδων του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2026 ανέρχεται σε 506.813.181,00 ευρώ από 451.083.575,00 ευρώ πέρσι, παρουσιάζοντας μια αύξηση περίπου 55,7 εκατ. ευρώ

– Το σύνολο των εξόδων αγγίζει τα 630.593.751,65 ευρώ από 587.353.274,23 ευρώ, ποσό που παρουσιάζεται επίσης αυξημένο κατά περίπου 43,2 εκατ. ευρώ συγκριτικά με πέρσι.

– Για την ισοσκέλιση του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2026 προβλέπονται χρηματικά διαθέσιμα ύψους 123.780.570,65 ευρώ.

Αναφερόμενη, εξάλλου, στον Πολυετή Δημοσιονομικό Προγραμματισμό για τα έτη 2026 – 2029, η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας υπογράμμισε ότι βασική επιδίωξη είναι η διατήρηση αλλά και η αύξηση της αναπτυξιακής προοπτικής μέσω τόσο του προϋπολογισμού του Αναπτυξιακού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (από 197 εκατ. ευρώ το 2024 εκτιμάται στα 380 εκατ. ευρώ το 2029) όσο και του τακτικού προϋπολογισμού (από 158 εκατ. ευρώ το 2024 στα 161 εκατ. ευρώ το 2029).

Στη σημερινή ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία ο προϋπολογισμός οικονομικού έτους 2026, το Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης οικονομικού έτους 2026 και ο Πολυετής Δημοσιονομικός Προγραμματισμός 2026-2029 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Π. Κουκουλόπουλος: «Νέο ΕΚΑΣ στους χαμηλοσυνταξιούχους, άρση αδικιών στις συντάξεις χηρείας και αναπηρίας, κυβερνητικό πρόγραμμα αλήθειας και ρεαλισμού»

Προτάσεις σεβασμού και αξιοπρέπειας ειδικά για τους συνταξιούχους, από το κυβερνητικό πρόγραμμα τετραετίας που παρουσίασε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης στη ΔΕΘ, είχε την ευκαιρία να αναδείξει εκ νέου ο Πάρις Κουκουλόπουλος από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής, κατά τη δευτερολογία του ως Εισηγητής επί του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών.

Αφορμή υπήρξε η Τροπολογία που κατέθεσε η Κυβέρνηση και στην οποία περιλαμβανόταν, μεταξύ άλλων, το άρθρο περί σταδιακής κατάργησης του συμψηφισμού της προσωπικής διαφοράς με τις εκάστοτε χορηγούμενες ετήσιες αυξήσεις των κύριων συντάξεων. Ξεκαθαρίζοντας, λοιπόν, ότι ως ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής προφανώς το υπερψηφίζουν, ο Βουλευτής Κοζάνης διευκρίνισε πως αυτό ασυγκρίτως υπολείπεται της δέσμης προτάσεων για τους συνταξιούχους που σταθερά και σθεναρά προτείνουν εδώ και χρόνια.

«Η δική μας κυβερνητική πρόταση φέρνει στο προσκήνιο τις πραγματικές ανάγκες των συνταξιούχων. Επιπλέον της κατάργησης της προσωπικής διαφοράς, εμείς μιλάμε για τη χορήγηση νέου ΕΚΑΣ, όχι με τους παλιούς όρους, αλλά ένα νέο ΕΚΑΣ οριοθετημένο για 350.000 χαμηλοσυνταξιούχους που παίρνουν σύνταξη κοντά στα 400 ευρώ. Η ζωή με σύνταξη κάτω από 500 ευρώ δεν είναι αξιοπρεπής ζωή, οπουδήποτε κι αν κατοικεί κανείς στη Χώρα, είτε στην ύπαιθρο είτε στην Αθήνα. Γι’ αυτό επιμένουμε τόσο πολύ σε αυτή τη στοχευμένη παρέμβαση, το δημοσιονομικό κόστος της οποίας υπολογίζεται σε 540 εκατομμύρια ευρώ», εξήγησε ο Υπεύθυνος ΚΤΕ Οικονομικών.

Συνεχίζοντας στην επόμενη πρόταση, αναφέρθηκε στην «αποκατάσταση των αδικιών και στρεβλώσεων του “νόμου Κατρούγκαλου” στις συντάξεις χηρείας και αναπηρίας», προσδιορίζοντας το δημοσιονομικό κόστος σε 100 εκατομμύρια ευρώ. Δεν παρέλειψε βέβαια να εστιάσει στην αναγκαιότητα «να διευκολυνθεί η ταχύτερη συνταξιοδότηση των γονέων που έχουν παιδιά με αναπηρία», ενώ τόνισε και την πρόταση για «αναμόρφωση της εισφοράς αλληλεγγύης με σταδιακή της μείωση».

«Αυτά περιλαμβάνει για τους συνταξιούχους το δικό μας κυβερνητικό πρόγραμμα τετραετίας. Με βάση τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο κάθε χρονιάς, εμείς αυτά θα υλοποιούσαμε για τους συνταξιούχους, εάν ήμασταν Κυβέρνηση», αποσαφήνισε.

Στον αντίποδα της αβάσιμης επαναλαμβανόμενης κριτικής της ΝΔ περί “λεφτόδεντρων”, ο Υπεύθυνος ΚΤΕ Οικονομικών αντέτεινε τις υποσχέσεις που έδινε ο κ. Μητσοτάκης πριν τις εκλογές του 2019, υπενθυμίζοντας ότι «το 2018, στην ομιλία του στη ΔΕΘ, ο νυν Πρωθυπουργός και τότε Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης είχε πει τη φράση “Καθαρές κουβέντες λοιπόν. Ο νόμος Κατρούγκαλου καταργείται”.

Ειδικά δε για την προσωπική διαφορά, τον Ιούλιο του 2018, είχε προηγηθεί Τροπολογία της ΝΔ σε τότε Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας, με το οποίο ζητούσε από 1η Ιανουαρίου 2019 να σταματήσουν οι συμψηφισμοί της προσωπικής διαφοράς. Ρητά η Τροπολογία παραδεχόταν πως τότε το κόστος ξεπερνούσε τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Φανταστείτε σήμερα να έφερνε το ΠΑΣΟΚ ως Αξιωματική Αντιπολίτευση μια Τροπολογία κόστους άνω των 2 δις, τι θα ακούγαμε από την Κυβέρνηση!».

Διεθνής πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή Προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) αποστέλλει τη «Διεθνή Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την επιλογή του Προέδρου της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.)».

Περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία ανάδειξης του Προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα της: https://www.statistics.gr/el/elstat-president

Το Athens Santa Run 2025 στην Αθήνα την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου στο Δημαρχιακό Μέγαρο Αθηνών

Ο Δήμος Αθηναίων μέσω του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΟΠΑΝΔΑ) και το μεγαλύτερο running club το Offline Running Association, διοργανώνουν την αγαπημένη, γιορτινή διαδρομή για όσους λατρεύουν το τρέξιμο και τα Χριστούγεννα.

Η χριστουγεννιάτικη αυτή γιορτή, που συνδυάζει το πνεύμα των Χριστουγέννων, τη θετική διάθεση, τα χαμόγελα και την ευκαιρία για λίγη άσκηση, θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025 με εκκίνηση από το Δημαρχιακό Μέγαρο Αθηνών (Αθηνάς 63).

Στόχος είναι να συμμετέχουν ενεργά μικροί και μεγάλοι σε μια διοργάνωση με κοινωνικό πρόσημο έτσι ώστε να διαδοθεί το μήνυμα της αλληλεγγύης και να μεταμορφωθεί το κέντρο της πόλης σε μια μεγάλη εορταστική γιορτή. Η Αθήνα ετοιμάζεται να γεμίσει χριστουγεννιάτικο χρώμα και χαμόγελα!

Το Santa Run αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο, μια πολυαγαπημένη και καθιερωμένη διοργάνωση, η οποία πραγματοποιείται σε μεγάλες, εμβληματικές και ζωντανές πόλεις σε όλο τον κόσμο, όπως το Τόκιο, η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, η Αθήνα, η Βενετία, η Βουδαπέστη και η Μαδρίτη.

Η διαδρομή

Ο φιλανθρωπικός, γιορτινός και συμβολικός αγώνας Athens Santa Run 2,8χλμ. θα ξεκινήσει στις 10:00 π.μ. από το πιο κεντρικό σημείο συνάντησης της Αθήνας στο Δημαρχιακό Μέγαρο, συνεχίζοντας επί της οδού Αθηνάς με θέα την Ακρόπολη προς την Ερμού, με στροφή στην Αγίων Ασωμάτων και στη συνέχεια στην οδό Πειραιώς, φτάνοντας έως την Πλατεία Ομονοίας με τερματισμό στο Δημαρχείο. Το δρομικό, χαρούμενο και εορταστικό Santa Run θα ολοκληρωθεί με επιστροφή στην Αθηνάς και πανηγυρικό τερματισμό στην ιστορική Πλατεία Κοτζιά.

Για καλό σκοπό

Μέρος των εσόδων της διοργάνωσης θα διατεθεί στο Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.), συμβάλλοντας στην ενίσχυση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων που πλήττονται από τη φτώχεια, τον αποκλεισμό και την κοινωνική απομόνωση. Το Κ.Υ.Α.Δ.Α. υλοποιεί καθημερινές δράσεις στήριξης, φιλοξενίας, σίτισης και κοινωνικής ένταξης για άτομα και οικογένειες προσφέροντας ουσιαστική βοήθεια σε όσους το έχουν περισσότερο ανάγκη.

Επιπλέον, μέρος των εσόδων θα δοθεί για αθλητικά υλικά για τις ανάγκες του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων.

Εγγραφές

Κάντε την εγγραφή σας μέσω του more.com και στηρίξτε την φιλανθρωπική προσπάθεια του Athens Santa Run 2025:

https://www.more.com/grel/tickets/sports/athenssantarun-2025/

Για τη συμμετοχή στη δράση υπάρχει όριο για 1.000 ενήλικες και 300 παιδιά. Η συμμετοχή των παιδιών είναι δωρεάν.

Παραλαβή πακέτου συμμετοχής

Η παραλαβή θα πραγματοποιείται την ίδια ημέρα από τον χώρο εγγραφών στην Πλατεία Κοτζιά. Όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν στολή Άγιου Βασίλη, αναμνηστικό μετάλλιο τερματισμού καθώς και δώρα από τους χορηγούς της διοργάνωσης.

Χορηγοί

Την όλη προσπάθεια στηρίζουν ήδη οι ακόλουθοι χορηγοί:

Silver Sponsor: Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία

Official Sponsors: Όμιλος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, NIO, SIXT, YAMAHA, Armando Pizzeria.

Διοργάνωση

Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων, Offline Running Association, ActiveMedia Group

Πληροφορίες για τους συντάκτες:

Press Office Contact:

Τηλ.: +30 210 9312881

e-mail: pr@activemedia.gr

Νέα ανάλυση ΚΕΦΙΜ: Το 2024 η παραγωγικότητα της εργασίας στην Ελλάδα παραμένει έως και 18% χαμηλότερη από το 2009

Παρά τη μερική ανάκαμψη των τελευταίων ετών, οι δείκτες παραγωγικότητας της εργασίας στην Ελλάδα παραμένουν σημαντικά χαμηλότεροι απ’ ό,τι το 2009, τη χρονιά αφετηρίας της κρίσης. Το 2024, η παραγωγικότητα ανά ώρα εργασίας βρίσκεται περίπου 14% χαμηλότερα, ενώ η παραγωγικότητα ανά εργαζόμενο παραμένει ακόμη πιο πίσω, περίπου 18% κάτω από τα επίπεδα του 2009. Η Ελλάδα αποτελεί την εξαίρεση στην ομάδα των χωρών της κρίσης, καθώς κανένας από τους βασικούς δείκτες παραγωγικότητας δεν έχει επανέλθει στα επίπεδα του 2009.

Αυτό είναι το κεντρικό συμπέρασμα του νέου policy brief του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) με τίτλο «Πού βρίσκεται η παραγωγικότητα της εργασίας σήμερα σε σχέση με την αρχή της κρίσης το 2009», που υπογράφουν οι Νίκος Ρώμπαπας και Κωνσταντίνος Σαραβάκος.

Τα βασικά συμπεράσματα της ανάλυσης:

  • Το 2024, η παραγωγικότητα ανά ώρα εργασίας στην Ελλάδα υπολείπεται κατά 14% σε σχέση με το 2009.
  • Η παραγωγικότητα ανά εργαζόμενο βρίσκεται ακόμη χαμηλότερα, 18% κάτω από τα επίπεδα του 2009.
  • Η μεγαλύτερη υστέρηση σε σχέση με το 2009 καταγράφεται στους ακόλουθους κλάδους της οικονομίας:
    • Εμπόριο, μεταφορές, διαμονή & εστίαση: –38,5%
    • Επαγγελματικές & διοικητικές υπηρεσίες: –37%
    • Ενημέρωση & επικοινωνία: –21%
  • Μόνο ο κλάδος των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών έχει ξεπεράσει τα προ κρίσης επίπεδα παραγωγικότητας (+7%).
  • Με βάση το μέγεθος επιχείρησης, οι πολύ μικρές επιχειρήσεις (1–9 εργαζόμενοι) εμφανίζουν τη μεγαλύτερη υστέρηση (–15%), ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις (250+ εργαζόμενοι) βρίσκονται κοντά στα προ κρίσης επίπεδα.
  • Συνολικά, η ελληνική οικονομία δεν έχει ανακτήσει την παραγωγικότητα του 2009, σε αντίθεση με άλλες χώρες της κρίσης που έχουν επανέλθει ή υπερβεί τα προ κρίσης επίπεδα.

Γιατί έχει σημασία η παραγωγικότητα;

Η ανάλυση υπογραμμίζει ότι η μακροχρόνια αύξηση των εισοδημάτων και η βιώσιμη ανάπτυξη εξαρτώνται άμεσα από την εξέλιξη της παραγωγικότητας. Τα πρόσφατα στοιχεία της Ετήσιας Έκθεσης του ΕΣΥΠ και του ΚΕΠΕ προβλέπουν ότι η παραγωγικότητα στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, όμως η χώρα συνεχίζει να έχει σημαντικό έδαφος να καλύψει.

Ο Πρόεδρος του ΚΕΦΙΜ, Νίκος Ρώμπαπας δήλωσε σχετικά:

«Τα στοιχεία για την παραγωγικότητα επιβεβαιώνουν τη δομική αδυναμία της ελληνικής οικονομίας: παρά τη μερική ανάκαμψη των τελευταίων ετών, δεν έχουμε ακόμη ανακτήσει την παραγωγικότητα που είχαμε πριν από δεκαπέντε χρόνια. Η χαμηλή παραγωγικότητα, ιδιαίτερα στους κλάδους που απασχολούν μεγάλο μέρος του εργατικού δυναμικού, περιορίζει τις προοπτικές για υψηλότερους μισθούς και ισχυρή ανάπτυξη. Είναι συνεπώς αναγκαίο να δοθεί σταθερή προτεραιότητα στις μεταρρυθμίσεις που ενισχύουν τις επενδύσεις, την ανταγωνιστικότητα, την καινοτομία και την κλιμάκωση των επιχειρήσεων».

Διαβάστε ολόκληρη τη ανάλυση εδώ

Η ανάλυση αυτή, αποτελεί το δεύτερο μέρος της συνολικής μελέτης του ΚΕΦΙΜ, μετά το policy brief για το πραγματικό εισόδημα των νοικοκυριών, στο οποίο είχε διαπιστωθεί ότι το 2024 το εισόδημα των Ελλήνων παραμένει 15% χαμηλότερο από το 2009. (μπορείτε να κατεβάσετε αυτό το policy brief από εδώ)

Το ΚΕΦΙΜ είναι ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός οργανισμός και το έργο του περιλαμβάνει ερευνητικά προγράμματα, εκδόσεις και εκδηλώσεις που έχουν ως επίκεντρο την αύξηση της ατομικής ελευθερίας για κάθε πολίτη. Μάθετε περισσότερα στο www.kefim.org