Αρχική Blog Σελίδα 4

Δ. Αλεξάνδρειας: Διανομή τροφίμων στους ωφελούμενους του Κοινωνικού Παντοπωλείου στις 26 και 29 Ιουνίου

Το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής και Προστασίας της Υγείας του Δήμου Αλεξάνδρειας, θα πραγματοποιήσει τη μηνιαία διανομή τροφίμων, στις ωφελούμενες οικογένειες – μέλη του, για τον μήνα Ιούνιο από την Παρασκευή 26/06/2026 έως και την Δευτέρα 29/06/2026 από 10:00 π.μ. έως 14:30 μ.μ.

Σημείο διανομής: Κτίριο του Κοινωνικού Παντοπωλείου (Πλ. Σιδηροδρομικού Σταθμού, τηλ. 2333053071 & 2). Ώρες : 10:00 π.μ. έως 14:30 μ.μ.

Οι ωφελούμενοι της Δομής θα ενημερωθούν και με προσωπικό μήνυμα (sms) για την ημερομηνία διεξαγωγής της διανομής, με εξαίρεση δικαιούχους που δεν έχουν τη δυνατότητα να λάβουν sms, οι οποίοι θα ενημερωθούν τηλεφωνικά.

Υπενθυμίζεται ότι, η πράξη «Συνεχιζόμενη Δομή Παροχής Βασικών Αγαθών: Κοινωνικό Παντοπωλείο» του Δήμου Αλεξάνδρειας εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2021-2027», άξονας προτεραιότητας: «Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και καταπολέμηση της φτώχειας – ΕΚΤ» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.).

Π. Μαρινάκης: “Φέραμε μία διάταξη δίκαιη, που στην πραγματικότητα επιβραβεύει και ανθρώπους που με το υστέρημά τους πλήρωναν κάθε μήνα τη δόση τους”

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στο OPEN στην εκπομπή «10 Παντού» και τους δημοσιογράφους Μίνα Καραμήτρου και Νίκο Στραβελάκη

Για την υπόθεση του κ. Αβραμόπουλου

Καταρχάς, ως προς την ουσία της υπόθεσης, ο κ. Αβραμόπουλος, όπως είχαμε πει, βγήκε, έδωσε τις απαντήσεις του, φαίνονται -το λέω, το φαίνονται γιατί δεν είμαι δικαστής, ούτε θα τις αξιολογήσω εγώ- δεν ξέρουμε και το περιεχόμενο του εντάλματος, με αυτά τα οποία διαβάζουμε και αυτά τα οποία λέει ο κ. Αβραμόπουλος φαίνονται πειστικές οι απαντήσεις του. Δεν παίρνω αποστάσεις, ούτε τον καταδικάζω τον άνθρωπο, ούτε τον αθωώνω, γιατί δεν θα μπορούσα να κάνω ούτε το ένα ούτε το άλλο. Μένει να δούμε την πορεία της υπόθεσης και να επιβεβαιωθούν αυτά τα οποία ο ίδιος λέει και το ξαναλέω, ακούγονται και φαίνονται και λογικά.

Δεύτερον, ως προς το ένταλμα, όπως προκύπτει από όλες τις πηγές και τις αστυνομικές και τις δικαστικές πηγές, ακολουθήθηκε η διαδικασία που ακολουθείται σε κάθε τέτοια περίπτωση. Δηλαδή εντός 24 ωρών το ένταλμα διαβιβάστηκε στον εισαγγελέα και ακολουθείται όλη η κατά το νόμο η διαδικασία. Ούτε θα μπορούσε να έχει ούτε έχει σε αυτή την περίπτωση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης την οποιαδήποτε ανάμειξη ο οποιοσδήποτε υπουργός, εν προκειμένω ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη. Είναι σαφές αυτό. Μπορείτε να το διαπιστώσετε από το ρεπορτάζ που θα κάνετε και έχει υπάρξει και αντίστοιχη άτυπη ενημέρωση…

Σας απαντώ ότι από την ενημέρωση που έχω και από την πραγματικότητα μπορεί αυτό να το διαπιστώσει ο οποιοσδήποτε κάνει ρεπορτάζ και στη Δικαιοσύνη και στην Αστυνομία, κάτι τέτοιο δεν ισχύει, γιατί ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενοι χρόνοι και μάλιστα συντμήθηκαν. Δηλαδή, επειδή μιλάμε για ένα ευρωπαϊκό ένταλμα για να μη θεωρηθεί η οποιαδήποτε συγκάλυψη εντός 24 ωρών το ένταλμα διαβιβάστηκε στον αρμόδιο εισαγγελέα. Το Μαξίμου άρχισε να ενημερώνεται. Εγώ το έχω πει πολλές φορές, πολλά πράγματα τα μαθαίνω από εσάς, από συναδέλφους σας και εμένα με πήραν, δεν αναφέρεται σε μένα ο Αβραμόπουλος, δεν έχει σημασία, δεν έγινε κάτι κακό. Με παίρνανε και με ρωτούσαν από την προηγούμενη ημέρα αν υπάρχει θέμα με τον Αβραμόπουλο. Αν υπάρχει κάτι με τον Αβραμόπουλο και όλοι επικαλούνταν πηγές από τις Βρυξέλλες.

Κάποια στιγμή λοιπόν, ένας εκ των συνεργατών του Πρωθυπουργού κάλεσε τον κύριο Αβραμόπουλο να τον ρωτήσει αν γνωρίζει κάτι και αν έχει κάποια ενημέρωση για κάτι το οποίο ακούγεται από τις Βρυξέλλες. Λίγες ώρες αργότερα πράγματι έγινε γνωστό και από τα Μέσα και από τις Βρυξέλλες και από την Ελλάδα, έγινε γνωστή η ύπαρξη του εντάλματος, αφού ούτως ή άλλως είχε περιέλθει στη Δικαιοσύνη και θα διαβιβαζόταν στη Βουλή. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι ο Πρωθυπουργός. Δεν έχει καμία αρμοδιότητα. Είναι μια διαδικασία ξεκάθαρη. Περνάει από τη Δικαιοσύνη, μέσω της Βουλής επανέρχεται στη Δικαιοσύνη και για να ξέρει και ο κόσμος, στη συνέχεια η Εισαγγελία Εφετών αποφασίζει, αφού εξετάσει όλα τα δεδομένα για το αν θα κρίνει η ίδια η ελληνική Δικαιοσύνη την τύχη εν προκειμένω του κυρίου Αβραμόπουλου ή θα διαβιβάσει την υπόθεση στο Βέλγιο…

Όλη μου τη ζωή από αυτό το επάγγελμα ζω. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ούτε τον πιο έμπειρο δικηγόρο. Υπάρχουν πολλοί πιο έμπειροι από μένα, πολύ πιο μεγάλα ονόματα, πολύ πιο ικανοί. Εν πάση περιπτώσει όμως, έστω και απ’ έξω να έχεις περάσει από τα δικαστήρια, ξέρεις ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι καθημερινά, βασανισμένοι άνθρωποι. Δηλαδή, όχι άνθρωποι οι οποίοι είναι εγκληματίες, οι οποίοι έχουν υποχρέωση, αφήνουν τις δουλειές τους, όχι, δεν μιλάω μόνο για τους μάρτυρες, μιλάω και για κατηγορούμενους και πάνε στη Δικαιοσύνη όποτε τους καλεί. Έχω συνοδεύσει συνάδελφο δικηγόρο, ο οποίος τώρα δεν είναι στη ζωή, ως τότε πολύ νέος δικηγόρος γιατί του είχε κάνει πελάτης του μήνυση για απάτη, επειδή χάθηκε μία υπόθεση. Και πήγε ο άνθρωπος, προφανώς για προκαταρκτική είχε πάει. Τον είχα συνοδεύσει στο Πταισματοδικείο τότε, προφανώς κατέθεσε το υπόμνημά του και ήταν προδήλως αβάσιμη η μήνυση και στη συνέχεια αθωώθηκε.

Έχω συνοδεύσει αυτοδιοικητικούς, επιστήμονες, μεροκαματιάρηδες και στα γραφεία που δούλευα και σε δικά μου γραφεία, σε υποθέσεις που κακώς έφτασαν στο ακροατήριο, αλλά τι να κάνουμε, έφτασαν στο ακροατήριο, δικάστηκαν και αθωώθηκαν. Θέλω να πω ότι όσο και αν μας φαίνεται μια υπόθεση ότι δεν στέκει, όσο και αν μια κλήση μπορεί να θεωρούμε ότι είναι υπερβολική, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι όταν μας καλούν οι Αρχές, είτε είναι οι ελληνικές είτε είναι -το ξαναλέω δεν απαντώ για τον κύριο Αβραμόπουλο είναι ένας πολύ έμπειρος, τον σέβομαι απεριόριστα και σε προσωπικό επίπεδο, ένας πολιτικός που έχει δώσει δείγματα γραφής όλα αυτά τα χρόνια και για το ήθος του και για την παρουσία του- αλλά απαντώ με τη λογική. Όταν μας καλούν οι Αρχές οφείλουμε να πηγαίνουμε.

Για το αν υπάρχει θέμα Αβραμόπουλου

Καταρχάς ο κύριος Αβραμόπουλος προφανώς έχει και μία φόρτιση, η οποία είναι αποτέλεσμα αυτής της περιπέτειας. Οπότε προφανώς μπορούμε να πούμε ότι, εγώ δε πάω να τον δικαιολογήσω, ότι ό,τι λέει το λέει και υπό το καθεστώς αυτής της φόρτισης, γιατί είναι ένας άνθρωπος… Μισό λεπτό να σας πω τί πιστεύω. Πιστεύω ότι όπως έχετε δει αντίστοιχες απαντήσεις από εμένα γιατί όλα αυτά δεν τα λέω μόνος μου, είναι κατόπιν οδηγιών και του Πρωθυπουργού. Η Κυβέρνηση αυτή ούτε πρόκειται ποτέ να επιτεθεί στη Δικαιοσύνη, σε καμία Αρχή, είτε αστυνομική είτε δικαστική και ούτε πρόκειται ποτέ να βάλουμε απέναντι μια Αρχή η οποία ερευνά κάτι. Ούτε ο κύριος Αβραμόπουλος, για να είμαστε δίκαιοι, υποτίμησε, υποβάθμισε τη σημασία της υπόθεσης ευρύτερα. Είπε μάλιστα, ότι προηγήθηκε αυτή του η εμπλοκή, χωρίς να υπάρχει κάτι, που είχε πάρει και την άδεια, του σκανδάλου Qatargate, που ήταν νωρίτερα. Πολύ σωστά, στη συνέχεια, αν δείτε τη συνέντευξη του, ερευνήθηκε η υπόθεση. Είχε δώσει απαντήσεις.

Νομίζω περισσότερο αν μπορώ να τον ερμηνεύσω, γιατί είναι ένας άνθρωπος πολύ έμπειρος. Όλη αυτή την αντίδραση την έβγαλε δεδομένης της δικής του, όπως εκείνος θεωρεί… Πριν από 5 δευτερόλεπτα λέγατε «τον αδειάζω», τώρα «τον καλύπτω». Εγώ θέλω να λέω την πραγματικότητα. Το ξαναλέω λοιπόν. Προφανώς δεν πρέπει να χαρακτηρίζουμε τις Αρχές. Προφανώς δεν είναι δική μας δουλειά να προδικάζουμε για το αν μια υπόθεση είναι σοβαρή ή όχι. Σίγουρα έχουν αξία αυτά που λέει ο Αβραμόπουλος και φαίνεται ότι απαντούν στα κρίσιμα ερωτήματα. Αλλά το ξαναλέω, δουλειά των Αρχών είναι να ρωτούν. Δουλειά δική μας όταν είμαστε οι ερωτώμενοι, είναι να απαντάμε και στο τέλος της ημέρας η αλήθεια επικρατεί, κερδίζει.

Το ξαναλέω, υπάρχουν δεκάδες καθημερινά, εκατοντάδες πολίτες αθώοι, οι οποίοι μπαίνουν σε αυτή τη διαδικασία. Δικαιώνονται στη συνέχεια. Κάποιοι μάλιστα έχουν πάει και σε δεύτερο βαθμό για να δικαιωθούν. Να μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και άνθρωποι, οι οποίοι έχουν μπει και στη φυλακή, στον πρώτο βαθμό και στο δεύτερο βαθμό αθωώθηκαν. Άρα εδώ να εκπέμψουμε δύο μηνύματα: Ναι, σεβασμό στις Αρχές. Αλλά να πω και κάτι άλλο… Ευκαιρία ίσως και αυτή η ιστορία και η ιστορία των βουλευτών του ΟΠΕΚΕΠΕ και η ιστορία των ξυλολίων και πολλές ιστορίες, να μην κάνουμε τηλεδικαστήρια, να αφήνουμε με σεβασμό τη Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της.

Για το αν υπάρχει θέμα παραίτησης Αβραμόπουλου και αν θα είναι υποψήφιος στις εκλογές

Δεν γνωρίζω κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή, ούτε έχει ανοίξει τέτοιο θέμα. Δεν θέλω να ανοίξω εγώ ένα θέμα δηλαδή για το οποίο δεν έχω τέτοια ενημέρωση. Για τα ψηφοδέλτια μία είναι η απάντηση. Και τυχαίνει γιατί απευθύνεστε και σε έναν άνθρωπο που στις τελευταίες εκλογές είχα την τιμή να είμαι γραμματέας του κόμματος στο πλευρό του Πρωθυπουργού. Και εκ των εισηγητών προτάσεων για τα ψηφοδέλτια, μαζί με πολλούς άλλους πολύ άξιους συνεργάτες. Τα ψηφοδέλτια τα αποφασίζει ένας και μόνο με τις εισηγήσεις βέβαια πολλών και μάλιστα ο συγκεκριμένος Πρωθυπουργός ακούει τις εισηγήσεις και βάζει και νέους ανθρώπους και δίνει  ευκαιρίες: Ο Πρωθυπουργός, με την ιδιότητά του ως Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. Άρα κανείς δεν είναι υποψήφιος, αν δεν το ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός.

Για την υπόθεση της Α.Μ. Ασημακοπούλου και τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί διαφθοράς

Κοιτάξτε, επειδή αν και δεν είμαστε όλοι το ίδιο έμπειροι, έχουμε ζήσει στην Ελλάδα, δυστυχώς των τελευταίων δεκαετιών, τι σημαίνει διαφθορά. Δεν υποβαθμίζω καμία συζήτηση. Το να μιλάμε για διαφθορά, το να βάζουμε στο τσουβάλι της διαφθοράς μια υπόθεση με τις προεκτάσεις που έχει, παραβίασης προσωπικών δεδομένων, νομίζω ότι χάνουν και οι λέξεις το νόημά τους. Τι κάνει η αντιπολίτευση; Η αντιπολίτευση αθροίζει μια σειρά από υποθέσεις, η πλειονότητα των οποίων δεν έχει πάει καν σε δικαστήριο, δηλαδή μπορεί να είναι σε φάση προδικασίας, για να φτιάξει ένα αφήγημα διαφθοράς και διαπλοκής και να πάει να το κολλήσει δίπλα στο υπαρκτό ζήτημα της ακρίβειας, το οποίο το αντιμετωπίζουμε, θεωρώ, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποδομήσει την κυβέρνηση ελλείψει προγραμματικού λόγου. Δεν νομίζω ότι αξίζει να ασχοληθούμε πολύ με την αντιπολίτευση. Ούτως ή άλλως φαίνεται ότι η διαρκής εναλλαγή των κομμάτων στη δεύτερη και στην τρίτη θέση είναι απόρροια της έλλειψης κοστολογημένου προγράμματος.

Επί της ουσίας κάθε υπόθεση είναι ξεχωριστή. Για την υπόθεση Αβραμόπουλου απάντησα. Για την υπόθεση βουλευτών ΟΠΕΚΕΠΕ είχαμε πει κάποια πράγματα. Κάποιοι βιάστηκαν, μίλησαν για «κυβέρνηση υποδίκων» και τώρα μαζεύουν τα λόγια τους. Για την κυρία Ασημακοπούλου δεν θα κρύψω τα λόγια μου ούτε σήμερα. Δεν μπαίνω στην ουσία της υπόθεσης δικαστικά. Σέβομαι απόλυτα την απόφαση της ελληνικής δικαιοσύνης και πρέπει να περιμένουμε, γιατί όταν ασκείται έφεση η υπόθεση κρίνεται πλέον σε δεύτερο βαθμό, τι θα πει το δευτεροβάθμιο δικαστήριο. Επί της ουσίας δεν θα πω κάτι. Θα πω όμως σε ανθρώπινο επίπεδο, όσο και αν το παρερμηνεύει η αντιπολίτευση και ένα μέρος του Τύπου και των δημοσιογράφων, μικρό, μια μικρή μερίδα που παρερμηνεύει απαντήσεις και βγάζει παραπλανητικούς τίτλους. Δεν πειράζει, εγώ θα συνεχίσω να λέω αυτό που πιστεύω και το σωστό ανθρώπινα.

Το να βάζουμε ανθρώπους πολιτικά, προσωπικά απέναντι σαν να είναι έμποροι ναρκωτικών, να έχουν κάνει ένα πολύ μεγάλο κακούργημα ή ένα πολύ σοβαρό πλημμέλημα για κάτι το οποίο έγινε και δυστυχώς δεν το λέω για να μειώσω την ευθύνη. Το βιώνουμε όλοι μας καθημερινά. Κάθε μέρα ανοίγουμε το τηλέφωνό μας να δούμε τα mail μας, μπορεί να έχουμε πεντακόσια αδιάβαστα και μας έχουν στείλει πολιτικοί που δεν τους ξέρουμε ποιοι είναι. Μέσα τα οποία δεν γνωρίζουμε ποια είναι. Δεν είπα ότι επιτρέπεται. Είπα ότι μια πραγματικότητα που βιώνουμε καθημερινά.

 Κακώς κάποιοι το ξαναλέω, ναι, αλλά ξαφνικά ανακαλύψαμε τον τροχό. Την υπόθεση της Ασημακοπούλου. Και να σας πω και κάτι; Είναι άλλο πράγμα το γιατί από κάποιον διέρρευσαν κάποια emails που να πούμε εδώ στον κόσμο ότι μόλις είσαι υποψήφιος, παραδείγματος χάριν εγώ στο βόρειο τομέα Αθηνών, η κυρία Ασημακοπούλου ήτανε στο σύνολο της χώρας ως ευρωβουλευτής και προκηρυχθούν οι εκλογές, δικαιούσαι να πάρεις με μια συγκεκριμένη διαδικασία, όχι αυτή που ακολουθήθηκε, δικαιούσαι να πάρεις το σύνολο των διευθύνσεων των εκλογέων και να ξέρεις που μένουν για να τους στείλεις ψηφοδέλτια, φυλλάδια, ό,τι προβλέπει ο εκλογικός νόμος.

Για την ρύθμιση για τον νόμο Κατσέλη μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου και για το αν έγινε τώρα λόγω των επικείμενων εκλογών του 2027

Η απάντηση είναι πως όχι. Και θα σας πω και γιατί. Γιατί, καταρχάς, θυμάμαι εμένα κατόπιν επικοινωνίας με τον κύριο Πιερρακάκη, τον πρόεδρο του Eurogroup και Υπουργό Οικονομικών και τον κύριο Πετραλιά, τον αρμόδιο υφυπουργό, να απαντώ το τελευταίο διάστημα των δύο  τελευταίων εβδομάδων και έλεγα περιμένετε, γιατί οι άνθρωποι ήταν από πάνω. Το περιμένετε το έλεγα γιατί το ήξερα τι συνέβαινε και ετοίμαζαν για το νομοσχέδιο αυτό -η νομοθέτηση γίνεται σε συγκεκριμένους χρόνους, είχε ένα νομοσχέδιο το Υπουργείο Οικονομικών- μία συγκεκριμένη διάταξη. Και τι κάνανε; Προσπαθούσαν να μην αφήσουν κανέναν, που, έστω και εξ αντανακλάσεως, ανέφερε η απόφαση έξω.

Και το κατάφεραν. Και κατάφεραν να φέρουν μία διάταξη δίκαιη, η οποία επιβραβεύει στην πραγματικότητα και ανθρώπους οι οποίοι με το υστέρημά τους πλήρωναν κάθε μήνα τη δόση τους. Και όπως φαίνεται δεν τους δίνει μόνο ανάσα για το από εδώ και πέρα, γιατί θα υπολογίζονται πλέον οι τόκοι μηνιαίως και όχι επί του κεφαλαίου. Πάει και πίσω και λέει εσύ που έχεις πληρώσει για πέντε, δέκα, είκοσι, πενήντα μήνες παραπάνω αυτό θα αφαιρεθεί από το κεφάλαιο. Αυτό λοιπόν έρχεται το υπουργείο πατώντας πάνω στην απόφαση, προφανώς δεν μπορείς να νομοθετήσεις στο κενό και το δίνει σε εκατό χιλιάδες συμπολίτες μας.

Για την κριτική για το θέμα των κόκκινων δανείων που κάνει το κόμμα Τσίπρα

Μεγαλώσαμε σε μια χώρα που ένας συγκεκριμένος πολιτικός χώρος της Αριστεράς και της Κεντροαριστεράς πάντοτε εμφανιζόταν ως ο χώρος που έχει μονοπώλιο στην ευαισθησία, στους ευάλωτους και λοιπά και λοιπά. Και εμείς η κακιά δήθεν Δεξιά και Κεντροδεξιά είμαστε «ανάλγητοι». Δεδομένο πρώτο. Ποια κυβέρνηση έκανε τρία πράγματα; Ήρε την προστασία της πρώτης κατοικίας, καθιέρωσε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και έδωσε τα δάνεια στα funds; Μία κυβέρνηση της Αριστεράς και της «προόδου» με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα, που τώρα οι εκπρόσωποί του εμφανίζονται ως εκπρόσωποι ενός νέου κόμματος, αλλά ξεχνούν ότι είναι εκπρόσωποι και ενός πρώην πρωθυπουργού. Αλλά να πούμε ότι ο Τσίπρας έκανε ό,τι έκανε. Να πούμε ότι ο Τσίπρας έκανε ότι έκανε, καταψηφίστηκε από τον κόσμο, αλλά να πούμε τι κάναμε εμείς. Αλλά για να μην ξεχάσουμε αυτά που ξέρουμε, γιατί τώρα στις δημοσκοπήσεις δεύτερος είναι ο Τσίπρας, και το «δάχτυλο», το κόμμα του το κουνάει. Έχω τα στοιχεία. Λοιπόν, αυτός ο ευαίσθητος Τσίπρας, «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη», αυτός ο φοβερός χώρος της Αριστεράς που «αγαπάει τους ευαίσθητους» και τα λοιπά, έκανε ό,τι έκανε.

Για τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για το ιδιωτικό χρέος

Πάμε λοιπόν σε εμάς τους «κακούς». Εμείς οι «κακοί»: κόκκινα δάνεια. Ήταν 75,4 δισεκατομμύρια τον Ιούνιο του ’19 και ποσοστό 43,6% επί του συνόλου των δανείων. Και από το 75,4 πήγε στα 5,7 δισ. Προσέξτε, και από 43,6% ποσοστό, πήγε στο 3,3%. Συνεχίζω. «Κάνατε κάτι για τους ευάλωτους;»   Φτάσαμε στο σημείο να έχουμε τέτοιο διευρυμένο καθεστώς δυνατότητας, δηλαδή, ένταξης σε μια ρύθμιση, που 62.600 συμπολίτες μας μπήκαν στον εξωδικαστικό μηχανισμό, με οφειλές 19,21 δισεκατομμύρια ευρώ συνολικά, και ευάλωτοι και άτομα με αναπηρία. Πάμε τώρα να δούμε τι γίνεται από το ’19 μέχρι σήμερα. Να δούμε και θα καταλήξω και θα πω και πράγματα τα οποία μπορεί να μην αρέσουν στην αντιπολίτευση, αλλά εγώ θα τα πω. Από το ’19 και μετά έχουν γίνει όλα αυτά, αλλά είμαστε σε βελτίωση και από χρόνο σε χρόνο. Μεταξύ ’22 και ’23 οι ρυθμίσεις έχουν αυξηθεί, αυξήθηκαν κατά 245%.

Από το ’23 μέχρι το ’24 οι ρυθμίσεις αυξήθηκαν κατά 81%. Και συγκρίνοντας τις επιδόσεις του εργαλείου, το τελευταίο πλήρες έτος λειτουργίας του, δηλαδή ’25 με το ’22, η αύξηση αυτά τα τρία χρόνια είναι 700%. Ένα 80%, δηλαδή, απομειώθηκε από αυτούς οι οποίοι ήταν «με τη θηλιά στο λαιμό» και τώρα έχουν πάρει κάποιες ανάσες. Και η ρύθμιση αυτή, όπως και πολλές άλλες ρυθμίσεις της κυβέρνησης, έρχεται να δώσει κι άλλες ανάσες. Όλα αυτά που σας λέω, είναι η πολιτική μιας κυβέρνησης πολύ πριν μια δικαστική απόφαση. Μια κυβέρνηση που παίρνει τα κόκκινα δάνεια από το 45% των δανείων και τα ρίχνει στο 3,3% το κάνει πριν τη δικαστική απόφαση. Και θα πω και κάτι τελευταίο, γιατί θέλω να μην είμαστε ευχάριστοι σε όλους, αλλά να είμαστε σωστοί. Δεν μπορούμε, γιατί ακούω την αντιπολίτευση και λέει «μα γιατί δεν βάζετε κι αυτούς που έχουν χάσει το σπίτι τους;

Γιατί δεν βάζετε και τον έναν, γιατί δεν βάζετε και τον άλλον;». Πρώτον, βάζουμε όσους παραπάνω μπορούμε να βάλουμε βάσει της δικαστικής απόφασης. Δεύτερον, όλα αυτά που λένε, κάποιος τα πληρώνει. Και τρίτον, με συγχωρείτε, αλλά πρέπει να υπάρχει και μια διαβάθμιση. Είναι άλλο πράγμα ένας άνθρωπος ο οποίος με πολύ μεγάλη δυσκολία κάθε μήνα πληρώνει φόρους, πληρώνει εισφορές, πληρώνει τη δόση του, δυσκολεύεται για να το κάνει, με έναν άνθρωπο ο οποίος δεν το κάνει αυτό. Εγώ δεν λέω ότι όποιος δεν πληρώνει, είναι στρατηγικός κακοπληρωτής. Συμφωνούμε, αλλά να συμφωνήσουμε ότι πρέπει κάπως να επιβραβεύσουμε κάποια στιγμή και αυτούς που πληρώνουνε. Και δεύτερον, επειδή δεν είναι όλοι οι κακοπληρωτές οι ίδιοι, συμφωνώ σε αυτό, γι’ αυτό και υπάρχουν οι ρυθμίσεις αυτές. Αν δεν είσαι στρατηγικός κακοπληρωτής, σίγουρα μπαίνεις στον εξωδικαστικό μηχανισμό.

(ερώτηση ότι όλα αυτά που έχουν γίνει δεν είναι αρκετά) Αλλά δεν αμφισβητούνται αυτά κύριε Στραβελάκη. Δεν είναι λόγια ωραία όπως αυτά που ακούμε από το ΠΑΣΟΚ, από την ΕΛ.ΑΣ., από την Αριστερά. Αυτά είναι πράξεις.

Για τις δηλώσεις του καθηγητή κ. Μητρόπουλου ότι θα μπορούσε η ρύθμιση για τα δάνεια να καλύψει περισσότερους πολίτες

Καταρχάς, είναι δεδομένος ο σεβασμός μου στον κύριο καθηγητή. Αλλά εδώ, νομίζω ότι αυτό το οποίο λέει, στην πραγματικότητα αναφέρεται σε αυτούς των οποίων η υπόθεση έχει κριθεί. Αυτό καταλαβαίνω, έτσι; Αυτό δεν μπορεί να γίνει για δύο λόγους. Ο πρώτος λόγος είναι γιατί η απόφαση του Αρείου Πάγου αναφέρεται σε αυτούς που είναι στη διαδικασία, έχουν μια εν ισχύ ρύθμιση. Οι άλλοι δεν είναι σε αυτήν την κατηγορία. Και ο δεύτερος λόγος είναι γιατί αν, για παράδειγμα, είναι βασικά δύο κατηγορίες. Εκείνοι οι οποίοι τα κατάφεραν και έσωσαν το σπίτι τους, αλλά ενδεχομένως πλήρωσαν παραπάνω… Και εκείνοι, οι οποίοι δεν τα κατάφεραν και έχασαν το σπίτι τους. Άρα, έχουν μια δικαστική απόφαση πενταετίας, οκταετίας, δεκαετίας. Δεν μπορούμε να έρθουμε εμείς και να διαταράξουμε τις δικαστικές ισορροπίες και να εξαλείψουμε δικαστικές αποφάσεις προηγούμενες.

(ερώτηση αν θα μελετήσει το Υπουργείο Οικονομικών μια νέα ρύθμιση για αυτούς που τόσο καιρό αδικούνται από αυτές τις πρακτικές).

Αυτός είναι και ο λόγος, γι’ αυτό αναφέρθηκα σε αυτά τα στοιχεία. Αυτοί οι 62.000 άνθρωποι που μπήκαν επί των ημερών μας σε εξωδικαστικό μηχανισμό, είναι άνθρωποι που εκμεταλλεύτηκαν ευνοϊκές ρυθμίσεις ανακούφισης, λογικές, δεν τους κάναμε χάρη. Εξαντλήσαμε τα περιθώρια, πάντως η ρύθμιση εξάντλησε… Τώρα, το αν πρέπει, να ανοίξει η συζήτηση για μια άλλη ρύθμιση, εφόσον υπάρχουν οι δυνατότητες οι νομικές, αυτό είναι μια άλλη κουβέντα. Θα την κάνουμε με το Υπουργείο Οικονομικών. Αλλά να συμφωνήσουμε ότι το Υπουργείο Οικονομικών εξάντλησε τα περιθώρια που έδωσε η απόφαση. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

Για την ακρίβεια, την εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας posokanei.gr  και την κριτική της αντιπολίτευσης

Θα είχε βάση αυτή η κριτική, αν το μόνο πράγμα που έκανε η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει μια πρωτοφανή ακρίβεια, δεν διαφωνεί κανένας και για την Ελλάδα και για τις υπόλοιπες χώρες, ήτανε το «posokanei». Αν είχαμε ξυπνήσει μια μέρα και κάναμε μόνο αυτό, δικαίως θα μας λέγανε «νωρίς μας θυμηθήκατε, αφήστε μας ήσυχους». Αντιμετωπίζουμε το πιο επίμονο και το πιο μεγάλο κύμα πληθωρισμού που μπορεί να θυμηθεί κανείς εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες. Και έχουμε υποχρέωση να το αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα και όχι με φανφαρολογίες όπως κάνει η αντιπολίτευση. Με συγχωρείτε. Αλλά το να λες ότι είναι ακρίβεια Μητσοτάκη ή το να λες ότι με μία ή με μια άλλη απόφαση, ακόμα και να μειώσεις ένα ΦΠΑ, που όλα αυτά τα οποία τα λένε, τα λένε έτσι στον αέρα, δεν τα κοστολογούνε, εμείς έχουμε μειώσει 83 άμεσους και έμμεσους φόρους, θα ανακουφίσεις τον κόσμο, χειρότερα κάνεις. Και κοροϊδεύεις τον κόσμο και παίζεις με την αγωνία του. Εμείς λοιπόν σε αυτήν τη λογική της αντιπολίτευσης, των ακοστολόγητων προτάσεων γραμμένων «στο πόδι», δεν θα μπούμε.

Τι κάνεις για να αντιμετωπίσεις στην ακρίβεια, που πράγματι υπάρχει, είναι πολύ μεγάλη, είναι επίμονη και ειδικά όσοι μας βλέπουν και μένουνε και στο ενοίκιο, έχουν επιπλέον της ακρίβειας του σούπερ μάρκετ και την ακρίβεια του ενοικίου ή τη δόση του δανείου, πολύ σωστά κ. Στραβελάκη. Λοιπόν, τι κάνεις; Πρώτον και το κυριότερο, που κανένας δεν το λέει από τα υπόλοιπα κόμματα. Δημιουργείς τις συνθήκες να μεγαλώσεις την πίτα, δηλαδή ενώ μειώνεις φόρους, μειώνεις φορολογικούς συντελεστές, αυτό κάνουμε εμείς, αυξάνεις τα φορολογικά έσοδα, πως; Με δύο τρόπους: αντιμετωπίζεις την φοροδιαφυγή και δημιουργείς με την πολιτική σου συνθήκες ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας, για να μεγαλώσουν τα έσοδα, να πολλαπλασιαστούν τα έσοδα του κράτους, για να μπορέσει το κράτος να έχει παραπάνω έσοδα και να πληρώσει πίσω φοροελαφρύνεις, να χρηματοδοτήσει φοροελαφρύνσεις και να αυξηθεί το εισόδημα των πολιτών. Η ακρίβεια είναι ένα φαινόμενο το οποίο αντιμετωπίζει και η Ελλάδα και η Ευρώπη…

Για τον πληθωρισμό στην Ευρώπη

Καταρχάς ο πληθωρισμός μετριέται πολύ έντονα εδώ και περίπου 3-4 χρόνια. Σωστά; Σωρευτικά ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, σωρευτικά, δηλαδή αν το βάλει κανείς σε μία έκταση πολλών μηνών, είναι περίπου στα επίπεδα του ευρωπαϊκού μέσου όρου και υπάρχουν και επιμέρους πληθωρισμοί, όπως για παράδειγμα στην ενέργεια, που συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη είμαστε στις φθηνότερες χώρες  σε τιμές λιανικής. Το ξαναλέω, δεν λέω ότι έχουμε φτηνό ρεύμα, λέω ότι συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες τα έχουμε πάει καλύτερα. Ποιος είναι ο λόγος που κάποιους μήνες όπως αυτόν, η Ελλάδα έχει παραπάνω πληθωρισμό; Παραπάνω από ότι άλλες χώρες της Ευρώπης; Το ότι έχεις παραπάνω δεν σημαίνει ότι είναι πληθωρισμός Μητσοτάκη ή ελληνικό φαινόμενο. Γιατί αν ήταν ελληνικό φαινόμενο οι άλλοι θα είχαν αποπληθωρισμό και εμείς θα είχαμε πληθωρισμό, για να συνεννοηθούμε.

Συμβαίνει, για κάποιους συγκεκριμένους λόγους. Ένας από τους λόγους είναι ότι η Ελλάδα επειδή θα σε μια υπερδεκαετή κρίση τα τελευταία χρόνια επιστρέφει και βρίσκεται σε διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης από την Ευρώπη. Δεν υπάρχει χώρα, οικονομία στην ιστορία της ανθρωπότητας, που να έχει ανάπτυξη και αποπληθωρισμό. Ποιος είναι ο στόχος λοιπόν, για να μην κοροϊδεύουμε τον κόσμο. Ο στόχος είναι να έχεις ανάπτυξη μεγαλύτερη, δηλαδή ανάπτυξη που να μεταφράζεται σε αύξηση των εισοδημάτων των πολιτών, μεγαλύτερη, σε μεγαλύτερο ρυθμό, από ό,τι ο ρυθμός αύξησης των τιμών. Όποιος τάζει στον κόσμο αποπληθωρισμό με ανάπτυξη τον κοροϊδεύει. Άρα τι κάνουμε; Δημιουργούμε τις συνθήκες να μεγαλώσει η πίτα. Κανένα από τα κόμματα που φιλοξενείτε στις εκπομπές σας δεν σας λένε το πώς θα δώσουμε τα λεφτά. Όλοι σας λένε τι θα δώσουν, κανένας δεν σας λέει, «ο α ή ο β φόρος που θα μειώσω» …από που θα το χρηματοδοτήσουν;

Ο σκοπός της πλατφόρμας για να συνεννοηθούμε, δεν είναι για να εξαφανίσουμε το φαινόμενο αυτό… Είναι και αυτός. Τι λένε; Έχω δει και κάποια βιντεάκια που έχουν και πλάκα. Υπάρχουν και τέτοια, καλοπροαίρετα, δεν είναι αντιπολιτευόμενα, που λένε «ωραία λέει, μετά την εφαρμογή αυτή, του Θεοδωρικάκου, του Υπουργείου δηλαδή, θα πάω στο ένα σούπερ μάρκετ να πάρω ένα λάδι, θα πάω σε ένα άλλο σούπερ μάρκετ να πάρω ένα ξύδι, θα πάω στο τρίτο να πάρω ένα αγγούρι, μια ντομάτα, για να κάνω σαλάτα». Η  εφαρμογή  βγήκε για τον ακριβώς αντίθετο λόγο. Μπορείς τα 10 πράγματα που θες να πάρεις αύριο το πρωί, να τα βάλεις όπως έκανες και στο e-katanalotis το ίδιο πράγμα και να σου πει αυτά τα 10, όχι ένα-ένα, ως σύνολο που μπορείς να τα πάρεις φθηνότερα. Άρα αυτό δεν το υποτιμούμε, είναι ένα όπλο που έχει ο καταναλωτής στα χέρια του. Καταρχάς, αυτό μην το υποτιμούμε. Μην το υποτιμούμε.

Το να μπορείς να ξέρεις σε απόσταση δύο-τριών χιλιομέτρων από το σπίτι σου  – δεν λέω 50, δεν λέω 10 – που θα βρεις  το ίδιο καλάθι κατά 5, 7 και 8 ευρώ φθηνότερα, δεν είναι λίγο, είναι σημαντικό να το έχει ο κόσμος ως δυνατότητα, δεν είναι κακό να το έχει. Το δεύτερο: Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε όλοι και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, βέβαια, έτσι; να θυμίσω ότι στην Ελλάδα μέχρι το 2021 δεν είχαμε ελεγκτικό μηχανισμό για την ακρίβεια, για την αισχροκέρδεια, κανέναν. Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη σύστησε και στελέχωσε τη ΔΙ.Μ.Ε.Α. και κάθε μήνα βάζει βαριά πρόστιμα σε αυτούς οι οποίοι πάνω σε ένα υπαρκτό φαινόμενο αισχροκερδούν, να το πούμε κι αυτό. Άρα, η πλατφόρμα εξυπηρετεί διάφορους  στόχους. Από μόνη της δεν λύνει κανένα πρόβλημα. Το βασικό που πρέπει να κάνουμε είναι ελέγχους και να βάζουμε πρόστιμα – οι μηχανισμοί, οι Αρχές, όχι εμείς από μόνοι μας –  εκεί που υπάρχει ζήτημα αισχροκέρδειας. Και το  πιο βασικό απ’ όλα είναι να μεγαλώνουμε την «πίτα» στη χώρα, να μεγαλώνουμε, δηλαδή να αυξάνουμε τα φορολογικά έσοδα, ενώ μειώνουμε τους φόρους και να δίνουμε πίσω στον κόσμο αυτά που στερήθηκε.

Για  την πρόταση του ΠΑΣΟΚ  για το υπερπλεόνασμα

Εγώ για να απαντήσω σοβαρά σε κάθε… καταρχάς, η Κυβέρνηση δημιούργησε τις συνθήκες, ούτως ώστε η χώρα μας, ενώ μειώνει φόρους η Κυβέρνηση… μισό λεπτό, να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Τι έχει καταφέρει αυτή η Κυβέρνηση και η αντιπολίτευση αυτό το πράγμα στον Προϋπολογισμό τον Δεκέμβριο το κατήγγειλε. Τι έλεγε η αντιπολίτευση τον Δεκέμβριο στον Προϋπολογισμό; «Αυξάνετε τα φορολογικά έσοδα, άρα υπερφορολογείτε τον κόσμο». Οικονομικός αναλφαβητισμός, λέγεται αυτό και πλήρης διαστρέβλωση της πραγματικότητας και εξαπάτηση του κόσμου. Γιατί; Γιατί δεν είχαμε αυξήσει ούτε έναν φόρο. Γιατί αυξήσαμε τα έσοδα; Πάμε να τα δούμε δύο κρίσιμους δείκτες, έχει  σημασία ο κόσμος να καταλαβαίνει την πραγματικότητα, ο ένας είναι οι επενδύσεις. Ο μέσος όρος επενδύσεων στην Ευρώπη ως προς το ΑΕΠ, ο μέσος όρος, είναι 20% για κάθε χώρα. Η Ελλάδα, όταν ανέλαβε η Κυβέρνηση αυτή, ήταν στο 10%, στο μισό και την έχει πάει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη στο 17,5%. Άρα, συγκλίνουμε.

Εξαγωγές, ο μέσος όρος της Ευρώπης … έχει σημασία, κ. Στραβελάκη, έχει σημασία, όμως, αυτό, έτσι βγαίνουν τα λεφτά, τα λεφτά δεν φυτρώνουν όπως θεωρεί η κυρία Αποστολάκη από το ΠΑΣΟΚ… Ο μέσος όρος των εξαγωγών ήταν 50% στην Ευρώπη, το παραλάβαμε 20% και το πήγαμε στο 40%.  Το υπερπλεόνασμα, που επικαλείται τώρα ξαφνικά η αντιπολίτευση, δεν φύτρωσε από κάπου, δεν μπήκε εδώ στο στούντιο κάποιος και έβαλε στην κάμερα… Άρα, να συμφωνήσουμε, λοιπόν, τελικά με την κάθε κυρία Αποστολάκη, το κάθε στέλεχος της Αντιπολίτευσης, ότι τελικά καλά έκανε η Κυβέρνηση αυτή και εφήρμοσε μία πολιτική, που ενώ μείωνε φόρους, αύξανε τα έσοδα. Να το συμφωνήσουμε αυτό. Πάμε τώρα πού θα το δώσουμε (σ.σ. το πλεόνασμα);

Δίνουμε τα περισσότερα που μπορούμε να δώσουμε με βάση τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Τα περισσότερα. Φτάνουμε στα όρια των δαπανών, των οροφών δαπανών. Άρα, ένας που έρχεται και λέει: «δώστε και δύο ακόμη φοροελαφρύνσεις». Πρώτον πρέπει να μας πει πόσο κοστίζει η κάθε φοροελάφρυνση. Να μας πει… Δεν μας λέει πώς ακριβώς όμως (σ.σ. το ΠΑΣΟΚ). Κι εγώ λέω ότι αύριο θα πάω στον πλανήτη Κρόνο. Ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει, κυρία Καραμήτρου. Το θέμα είναι πώς θα το κάνει αυτό. Είναι Αξιωματική Αντιπολίτευση, δεν είναι ένα κόμμα της σειράς.

Πρώτον, πρέπει να μας πουν πόσο κοστίζει. Δεύτερον, εφόσον έχουμε φτάσει τις οροφές δαπανών, γιατί αυτό δεν αμφισβητείται, είναι δεδομένο, ποιο μέτρο από αυτά που πήραμε -γιατί εμείς τι κάναμε; Μειώσαμε τον φόρο για όλους τους πολίτες, τον Φόρο Εισοδήματος σας θυμίζω, και φτάσαμε έναν φόρο που ήταν 29% με 100% προκαταβολή το 2019 στο 0% για τους νέους: 29%-0%, στο 9% για τους νέους μέχρι 30 ετών, το μειώσαμε 2 μονάδες για κάθε πολίτη και, αναλόγως και με την εισοδηματική βαθμίδα και το μηδενίσαμε, επίσης, για τους πολύτεκνους. Το φτάσαμε ως 9% για τους τρίτεκνους. Άρα, εμείς δώσαμε πάνω από 1 δισεκατομμύριο στη μεγαλύτερη φορολογική μεταρρύθμιση, που είναι ο Φόρος Εισοδήματος.

Εμείς τι λέμε; Σε αντίθεση με τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, μειώνουμε φόρους στην πράξη. Έχουμε μειώσει ή καταργήσει 83 άμεσους και έμμεσους φόρους. Έχουμε μειώσει 23 ΦΠΑ.

Τι θέλω να σας πω; Δύο πράγματα θέλω να πω και έχει αξία να το καταλάβει ο κόσμος αυτό. Το πρώτο που λέω είναι ότι εμείς δεν λέμε μόνο τι θα κάνουμε, δηλαδή ποιους φόρους θα μειώσουμε, λέμε και πώς θα το κάνουμε. Δηλαδή, πού θα βρούμε ευρώ- ευρώ για να το κάνουμε. Και το δεύτερο που λέω είναι: Κι εγώ λέω ότι θα μειώσω φόρους, κι ο συνάδελφος από την Αντιπολίτευση λέει ότι θα μειώσει φόρους, και ο τρίτος και ο τέταρτος και ο πέμπτος, ποια είναι η διαφορά; Αυτός που έχει μειώσει 83 φόρους, δηλαδή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, θεωρώ ότι είναι πιο αξιόπιστος για να μειώσει και τους επόμενους.

Για το αν ο Α. Σαμαράς θα κάνει κόμμα και αν αυτό θα κοστίσει στην ΝΔ

Δεν θέλω να υποτιμήσω κανέναν. Θεωρώ ότι το πώς θα πάμε στις εκλογές εξαρτάται μόνο από δύο παράγοντες: Από την αποτελεσματικότητά μας, πόσο δηλαδή αυτό εδώ το πρόγραμμα του 2023 θα μοιάζει, θα είναι κοντά, αν γίνεται και 100% με τον απολογισμό του 2027. Ο πρώτος παράγοντας… Συνήθως τα προγράμματα, τα κόμματα τα βγάζουν κι όταν εκλέγονται τα βάζουν κάπου κάτω. Και ο δεύτερος λόγος είναι πόσο πειστικό θα είναι το πρόγραμμά μας, το αφήγημά μας, το όραμά μας για την επόμενη τετραετία.

Θεωρώ ότι μια Κυβέρνηση η οποία επανεξελέγη με ένα πρόγραμμα, εφόσον το πρόγραμμα αυτό το υλοποιεί και βγάζει ένα ακόμη πιο πειστικό για την επόμενη τετραετία, από αυτό κρίνεται από τους πολίτες και όχι από ένα προσωποπαγές κόμμα, αν ιδρυθεί, που ελπίζω να μην γίνει. Σίγουρα καλό δεν είναι. Δεν θα είναι ευχάριστη η εξέλιξη για την παράταξη. Ευχάριστη εξέλιξη για την παράταξη, το να κάνει ξανά ένα κόμμα, ένας άνθρωπος που τίμησε η παράταξη και τον εξέλεξε Πρόεδρό της, δεν θα είναι. Σίγουρα. Όλοι θέλουμε να μη γίνει.

Για την ημερομηνία των εκλογών

 Οι εκλογές θα γίνουν το 2027, πιστεύω την άνοιξη, μέντιουμ δεν είμαι. Οι εκλογές θα γίνουν το 2027.

Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ: Μια εικόνα, χίλιες λέξεις

Οι απόψεις και προτάσεις της ΕΛΕΤΑΕΝ για το νέο Χωροταξικό των ΑΠΕ

Αναλυτικό Υπόμνημα υπέβαλε η ΕΛΕΤΑΕΝ στο ΥΠΕΝ στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το σχέδιο Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου (ΕΧΠ) για τις ΑΠΕ. Το Υπόμνημα ενσωματώνει την εκτενή εσωτερική διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε με τα μέλη της ΕΛΕΤΑΕΝ μέσω γραπτών υπομνημάτων και έκτακτης γενικής συνέλευσης και φυσικά μέσω διαδοχικών συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου. Συνοδεύεται από πίνακα με κωδικοποιημένες τις προτάσεις κατ’ άρθρο και χάρτη που απεικονίζει τις ζώνες αποκλεισμού του σχεδίου ΕΧΠ.

Στη συνοδευτική επιστολή της, η ΕΛΕΤΑΕΝ σημειώνει τα ακόλουθα:

Η συνολική αξιολόγηση για το σχέδιο του ΕΧΠ ΑΠΕ που τέθηκε σε διαβούλευση είναι αρνητική.

Το σχέδιο περιέχει τεχνικά προβλήματα, ασάφειες και θέματα εφαρμογής, ορισμένα από τα οποία φαίνεται να οφείλονται σε ελλιπή γνώση της τεχνολογίας και της επιστήμης της αιολικής ενέργειας.

Όμως, το βασικό πολιτικό πρόβλημα είναι οι υπερβολικοί οριζόντιοι αποκλεισμοί ενάντια στην αιολική ενέργεια: αδίκως και χωρίς τεκμηρίωση -και σε ορισμένες περιπτώσεις σε αντίθεση με τις αποφάνσεις της ΣΜΠΕ- κηρύσσεται ζώνη αποκλεισμού για νέα αιολικά πάρκα πάνω από το 61% της ελληνικής επικράτειας. Μάλιστα αποκλείονται οι κατ’ εξοχήν πιο ανεμώδεις περιοχές της Ελλάδας.

Ερώτηση 1: Ποιες είναι, ενδεικτικά, κάποιες από τις πιο προβληματικές διατάξεις πολιτικής του σχεδίου ΕΧΠ ΑΠΕ;

Ερώτηση 2: Τι πρέπει να γίνει με τις μεταβατικές διατάξεις;

Ερώτηση 3: Γιατί δεν είναι επαρκείς οι μεταβατικές διατάξεις που περιέχει το σχέδιο ΕΧΠ ΑΠΕ;

Ο ακόλουθος χάρτης απεικονίζει τις ζώνες αποκλεισμού κατά το νέο ΕΧΠ.

2026 06 24 dt map zones gr scaled 1

Ο αποκλεισμός αυτός, με τον τρόπο που επιχειρείται, είναι σε αντίθεση με:

  • την έως πρόσφατα διακηρυγμένη βούληση της πολιτείας για αύξηση της αιολικής ενέργειας στο μείγμα τεχνολογιών,
  • την ευρωπαϊκή νομοθεσία και ιδίως της Οδηγίας REDIII,
  • την διαπίστωση της πρόσφατης (με ημερομηνία 3.6.2026) έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα, ότι η αύξηση του μεριδίου της αιολικής ενέργειας θα ενισχύσει την ευελιξία του ενεργειακού συστήματος.

Αυτή η πολιτική αποκλεισμού της αιολικής ενέργειας ενσωματώνεται ξαφνικά στο σχέδιο του ΕΧΠ χωρίς καμία εκτίμηση επιπτώσεων. Δεδομένων των πολλών ετών που αφιερώθηκαν στην εκπόνησή του, αυτή η έλλειψη είναι ανεξήγητη. Πάντως, πρέπει να θεωρούνται βέβαιες οι ακόλουθες συνέπειες:

  1. Αύξηση στο κόστος ενέργειας. Η μη αξιοποίηση των πιο αποδοτικών αιολικά περιοχών της χώρας, ισοδυναμεί με μεγάλη μείωση παραγωγής της πιο φθηνής ηλεκτρικής ενέργειας. Το έλλειμα θα καλυφθεί με ακριβότερη ενέργεια.
  2. Αύξηση της ενεργειακής εξάρτησης. Το έλλειμα αιολικής παραγωγής θα οδηγήσει σε αύξηση εισαγωγών φυσικού αερίου για ηλεκτροπαραγωγή.
  3. Αύξηση της απόκλισης από το στόχο μείωσης των εκπομπών. Το 2025 οι εκπομπές CO2 από την ηλεκτροπαραγωγή στην Ελλάδα ήταν 55% αυξημένες σε σχέση με το στόχο ΕΣΕΚ. Το πρόβλημα θα συνεχιστεί και θα ενταθεί, εξαιτίας του ελλείματος αιολικής ενέργειας που θα προκαλέσει το νέο ΕΧΠ.

Πριν την έγκριση οποιουδήποτε σχεδίου, το ΥΠΕΝ πρέπει να ποσοτικοποιήσει τις επιπτώσεις αυτές.

Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στις μεταβατικές διατάξεις:

  • Οι διατάξεις του σχεδίου δεν είναι επαρκείς και εμπεριέχουν νομικές επιλογές που θα οδηγήσουν εν δυνάμει σε αδικίες.
  • Αγνοούν επίσης το γεγονός ότι από τα έργα που καταλαμβάνουν, μόνο ένα μικρό ποσοστό θα υλοποιηθεί εξαιτίας των λοιπών αδειοδοτικών περιορισμών και διοικητικών εμποδίων. Ούτε τα έργα με ΑΕΠΟ πρέπει να εκλαμβάνεται ότι θα υλοποιηθούν, διότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών είναι σε διαδικασία τροποποίησης και οι υπηρεσίες -όσες δεν ελέγχονται απευθείας από το Υπουργείο Ενέργειας- τα αντιμετωπίζουν ως νέα αιτήματα και πολύ συχνά τα απορρίπτουν, παρόλο που αφορούν βελτιώσεις των υφιστάμενων ΑΕΠΟ!

Η ΕΛΕΤΑΕΝ προσδοκά σε εκτενή διάλογο ώστε να θεραπευθεί το σχέδιο που τέθηκε σε διαβούλευση και έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση και αβεβαιότητα για το μέλλον στον αιολικό κλάδο στην Ελλάδα.

Δείτε την συνοδευτική επιστολή της ΕΛΕΤΑΕΝ

Δείτε το αναλυτικό Υπόμνημα της ΕΛΕΤΑΕΝ για το ΕΧΠ ΑΠΕ

Κατεβάστε τον χάρτη με τις ζώνες αποκλεισμού κατά το νέο ΕΧΠ ΑΠΕ

Δείτε τον πίνακα με κωδικοποιημένες τις προτάσεις της ΕΛΕΤΑΕΝ για το νέο ΕΧΠ ΑΠΕ

Παράλληλα η ΕΛΕΤΑΕΝ απέστειλε σχετική επιστολή με ενημερωτικό σημείωμα στη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Δείτε την επιστολή της ΕΛΕΤΑΕΝ στη ΓΔ Ενέργειας της ΕΕ

Κατεβάστε στα αγγλικά τον χάρτη με τις ζώνες αποκλεισμού κατά το νέο ΕΧΠ ΑΠΕ

Η «Λαϊκή Συσπείρωση Κεντρικής Μακεδονίας», στηρίζει τους εργαζομένους στις Περιφέρειες, που απεργούν σήμερα

Η «Λαϊκή Συσπείρωση Κεντρικής Μακεδονίας», στηρίζει τους εργαζομένους στις Περιφέρειες, που απεργούν σήμερα με κύρια αιτήματα την: στελέχωση των υπηρεσιών, αύξηση 20% στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού και υπογραφή ΣΣΕ για τους υπαλλήλους των Περιφερειών.

Στην σημερινή συγκέντρωση της 24ωρης απεργίας των εργαζόμενων στις Περιφέρειες, μπροστά από το ΥΜΑΘ, παραβρέθηκαν οι  Περιφερειακοί Σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αβραμόπουλος Σωτήρης, Ιντζές Κώστας και Χαβατζάς Γιώργος. Δηλώσεις έκανε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης Κεντρικής Μακεδονίας» Αβραμόπουλος Σωτήρης.

Μ. Σχοινάς από Μέτσοβο: 80 εκ. ευρώ από τα προγράμματα βιολογικών που ανεστάλησαν κατευθύνονται σε αρδευτικά έργα–Έκτακτη στήριξη 1,8 εκ. ευρώ για τους παραγωγούς της Λαψίστας

Σαφές μήνυμα ότι η νέα εποχή για τον πρωτογενή τομέα περνά μέσα από τις επενδύσεις στο νερό και στις αγροτικές υποδομές έστειλε από το Μέτσοβο ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτης Σχοινάς, κατά τη δεύτερη περιφερειακή συνεδρίαση του Εθνικού Διαλόγου για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική.

Ειδικότερα, ο Υπουργός γνωστοποίησε ότι 80 εκατομμύρια ευρώ που απελευθερώνονται από τα προγράμματα βιολογικής κτηνοτροφίας και βιολογικής μελισσοκομίας -οι πληρωμές των οποίων είχαν παγώσει μετά από απόφαση του κ. Σχοινά κατόπιν ευρημάτων στους ελέγχους – θα κατευθυνθούν σε υποδομές νερού και μικρής κλίμακας δημόσια αρδευτικά έργα με δικαιούχους τους Δήμους της χώρας. «Κάθε ευρώ των ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων πρέπει να πιάνει τόπο και να πηγαίνει στους πραγματικούς δικαιούχους», τόνισε ο κ. Σχοινάς, υπογραμμίζοντας ότι οι διαθέσιμοι πόροι θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις που αφήνουν μόνιμο αποτύπωμα στον πρωτογενή τομέα και υπηρετούν την παραγωγή για δεκαετίες.

3 5

Παράλληλα, εξήγησε ότι η απόφαση ελήφθη μετά τους εκτεταμένους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν στα προγράμματα βιολογικής παραγωγής, από τους οποίους προέκυψαν υψηλά ποσοστά μη συμμόρφωσης και οικειοθελών αποχωρήσεων, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση έχει λάβει στρατηγική απόφαση να βάλει τέλος σε πρακτικές που στερούν πόρους από τους πραγματικούς παραγωγούς.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη Λαψίστα και στην ανάγκη σωστής διαχείρισης του αρδευτικού νερού, σημειώνοντας ότι  η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον κάμπο της περιοχής αναδεικνύει με τον πιο εμφατικό τρόπο τη σημασία των επενδύσεων στις υδατικές υποδομές και στη σωστή διαχείριση του αρδευτικού νερού. Μάλιστα, από το βήμα της εκδήλωσης ανακοίνωσε ότι οι παραγωγοί της περιοχής που επλήγησαν από τη λειψυδρία κατά το 2025 θα ενισχυθούν με περισσότερα από 1,8 εκατ. ευρώ μέσω του καθεστώτος de minimis.

Παράλληλα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην πρόταση που έχει υποβληθεί από τον ΤΟΕΒ Κρύας – Λαψίστας για αρδευτικό έργο προϋπολογισμού 21,6 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της πρόσκλησης για τα μεγάλα αρδευτικά έργα της χώρας. Όπως ανέφερε, η πρόταση βρίσκεται ήδη στο στάδιο της αξιολόγησης και στόχος του Υπουργείου είναι η σχετική διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο φθινόπωρο, ώστε να προχωρήσουν τα επόμενα βήματα για την υλοποίησή της.

Στο ευρύτερο πλαίσιο της συζήτησης για τη νέα ΚΑΠ, ο κ. Σχοινάς υπογράμμισε ότι η Ελλάδα θα διεκδικήσει μια ισχυρή πολιτική με επαρκείς πόρους, μεγαλύτερη εθνική ευελιξία και ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση του νερού, στους νέους αγρότες, στην ανταγωνιστικότητα και στον συνεργατισμό.

«Η Ελλάδα δεν έχει κανένα λόγο να προσέλθει στη διαπραγμάτευση αμυνόμενη. Έχουμε κάθε λόγο να είμαστε πρωταγωνιστές», ανέφερε χαρακτηριστικά, δίνοντας το στίγμα της ελληνικής θέσης για την επόμενη ημέρα της ευρωπαϊκής αγροτικής πολιτικής.

Παράλληλα, ανάφερε ότι  η συζήτηση για τη νέα ΚΑΠ δεν μπορεί να εξαντλείται στους αριθμούς και στο ύψος των κονδυλίων που θα διατεθούν μετά το 2028. Το πραγματικό διακύβευμα είναι το παραγωγικό μοντέλο που θα επιλέξει η Ευρώπη για τις επόμενες δεκαετίες και η θέση που θα καταλάβει η Ελλάδα μέσα σε αυτό.

Όπως εξήγησε, στο επίκεντρο της ελληνικής θέσης βρίσκεται η ανάγκη διατήρησης μιας ισχυρής Κοινής Αγροτικής Πολιτικής με επαρκείς πόρους, μεγαλύτερη εθνική ευελιξία και περισσότερη εμπιστοσύνη στα κράτη-μέλη, ώστε να μπορούν να προσαρμόζουν τα εργαλεία πολιτικής στις πραγματικές ανάγκες των παραγωγών τους.

4 5

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο γεγονός ότι οι ανάγκες της μεσογειακής γεωργίας δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με τα ίδια εργαλεία που σχεδιάζονται για εντελώς διαφορετικές γεωργικές πραγματικότητες της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης. Τόνισε, συγκεκριμένα, ότι  για χώρες όπως η Ελλάδα, το νερό αποτελεί πλέον στρατηγικό αγαθό και η διαχείρισή του οφείλει να βρεθεί στον πυρήνα της νέας αγροτικής πολιτικής.

Παρουσιάζοντας τις βασικές κατευθύνσεις της ελληνικής πρότασης για τη νέα περίοδο, ο κ. Σχοινάς έθεσε ως προτεραιότητες τη στήριξη των νέων και νεοεισερχόμενων αγροτών, τη δίκαιη ενίσχυση του εισοδήματος των παραγωγών με έμφαση στις μικρομεσαίες εκμεταλλεύσεις, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μέσω επενδύσεων, καινοτομίας και νέων αλυσίδων αξίας, τη στήριξη του συνεργατισμού, καθώς και τη βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων με ιδιαίτερη έμφαση στο αρδευτικό νερό.

Κλείνοντας, σημείωσε ότι η διαβούλευση για τη νέα ΚΑΠ που ξεκινά στην Περιφέρεια από το Μέτσοβο αποτελεί μια συζήτηση εθνικού προσανατολισμού, οι αποφάσεις της οποίας θα επηρεάσουν το παραγωγικό αποτύπωμα της χώρας για ολόκληρη την επόμενη γενιά. 

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας χρηματοδοτεί μέσω του ΕΣΠΑ επτά έργα αποκατάστασης Ιερών Μονών του Αγίου Όρους

Επτά έργα υποδομής σε ιερές μονές του Αγίου Όρους χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω του ΕΣΠΑ, έπειτα από την υπογραφή ισάριθμων αποφάσεων από την Περιφερειάρχη Αθηνά Αηδονά.

Τα έργα θα πραγματοποιηθούν στις Ιερές Μονές Καρακάλλου, Κουτλουμουσίου, Ξενοφώντος, Μεγίστης Λαύρας, Σίμωνος Πέτρας και Αγίου Παύλου και ο συνολικός προϋπολογισμός τους ανέρχεται σε 5,3 εκ. ευρώ.

Όπως τόνισε η κ. Αηδονά, «αξιοποιούμε τους ευρωπαϊκούς πόρους του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ώστε να αποκαταστήσουμε, συντηρήσουμε και κάνουμε λειτουργικό και ασφαλές το δομημένο περιβάλλον των ιερών μονών του Αγίου Όρους. Οι ιερές μονές, σκήτες και καλύβες, αποτελούν τον μνημειακό πλούτο στην Αθωνική Πολιτεία, που είναι πλούτος όλων μας. Κι έχουμε ευθύνη να προστατεύσουμε και να διατηρήσουμε αυτή τη μοναδική κληρονομιά. Αυτό κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Με έργα – παρακαταθήκη για την Κιβωτό της Ορθοδοξίας, με έργα υποδομής και ανάδειξης, με έργα, που κάνουν ασφαλείς και λειτουργικές τις κτιριακές υποδομές, τόσο για τους μοναχούς, όσο και για τα εκατομμύρια των πιστών από όλο τον κόσμο».

Τα επτά έργα που εγκρίθηκαν είναι τα εξής:

1.«Συντήρηση-αποκατάσταση Καθολικού και Πύργου Ιεράς Μονής Καρακάλλου»: Το Καθολικό είναι κτίσμα του 16ου αιώνα και με εξαίρεση τον εξωνάρθηκα και το κωδωνοστάσιο που αφορούν μεταγενέστερες προσθήκες, ανήκει σε μία οικοδομική φάση. Θα πραγματοποιηθούν εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης, με σεβασμό στην αρχιτεκτονική του Καθολικού και του Πύργου. Το Καθολικό της μονής δεν παρουσιάζει στατικά προβλήματα και βρίσκεται γενικά σε αρκετά καλή κατάσταση διατήρησης. Ο Πύργος της μονής, αν και παρουσιάζει ιδιαίτερο οικοδομικό ενδιαφέρον λόγω του αμιγούς οχυρωματικού του χαρακτήρα, υπάρχουν λίγες γραπτές μαρτυρίες και η χρονολόγησή του είναι δύσκολη. Είναι πιθανό να κατασκευάστηκε τον 16ο αιώνα, περίοδο ανακαίνισης της μονής και επίσης δεν παρουσιάζει στατικά προβλήματα, αλλά σημαντικές φθορές που θα αποκατασταθούν.

2.«Αποκατάσταση – Λειτουργική αναβάθμιση νότιας κόρδας της Ι. Μ. Κουτλουμουσίου – Δυτικό τμήμα»: Έχουν καταγραφεί σημαντικές φθορές και θα πραγματοποιηθούν εργασίες στερέωσης και συντήρησης, αναδιαρρυθμίσεις των χώρων φιλοξενίας και ανακατασκευή της στέγης. Επίσης προγραμματίζονται εργασίες στον Πύργο του Καμπαναριού, ηλεκτρομηχανολογικές παρεμβάσεις και νέα δίκτυα.

3.«Αναβάθμιση – Διαμόρφωση 4ου ορόφου ΝΔ πτέρυγας της Ι. Μ. Ξενοφώντος»: Στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός του ορόφου και η επίλυση των λειτουργικών ζητημάτων. Η αποκατάσταση θα επιτευχθεί μέσω επεμβάσεων που διέπονται από σεβασμό στην αγιορείτικη αρχιτεκτονική και στις λειτουργικές ανάγκες των μοναχών, ενώ θα ανανεωθούν οι εγκαταστάσεις και τα δίκτυα.

4.«Αποκατάσταση της ερήμου Ι. Καλύβης ‘Κοίμησης της Θεοτόκου Γ’’ (μακαριστού γερ. Δαμασκηνού) της Ι. Σκήτης Αγίας Άννης, Ι. Μ. Μ. Λαύρας»: Το συγκρότημα, του οποίου η πιθανότερη περίοδος ανέγερσης είναι τα μέσα του 18ου αιώνα, αποτελείται από τρία λιθόκτιστα κτήρια με επιμήκη κάτοψη προσαρμοσμένη στο απότομο ανάγλυφο του εδάφους. Η Καλύβη παραμένει ακατοίκητη από τη δεκαετία του 1980 και σήμερα βρίσκεται σε κατάσταση εγκατάλειψης και εξελισσόμενης κατάρρευσης. Πυκνή βλάστηση καλύπτει τον περιβάλλοντα χώρο, ενώ σημαντικά προβλήματα και βλάβες εντοπίζονται στις ξύλινες κατασκευές (στέγες, δάπεδα, κουφώματα) και στις τοιχοποιίες που μένουν απροστάτευτες στις καιρικές συνθήκες. Στόχος των παρεμβάσεων είναι η Ιερά Καλύβη να διατηρήσει την παραδοσιακή της αρχιτεκτονική και θα καταστεί ξανά πλήρως λειτουργική.

5.«Αποκατάσταση – ενίσχυση αναλημματικών τοίχων και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου Ι. Καλύβης Αγ. Αρχαγγέλων Ι. Σκήτης Ευαγγελισμού της Θεοτόκου της Ι.Μ. Ξενοφώντος»: Το συγκρότημα, κατασκευασμένο μεταξύ 1899-1930, έχει ανεγερθεί σε έντονα επικλινές έδαφος, με αποτέλεσμα τη σταδιακή υποβάθμιση των αναλημματικών τοίχων, την καθίζηση των δαπέδων και την αποσταθεροποίηση των λιθοδομών. Επιπλέον, η ανεπαρκής αποστράγγιση έχει οδηγήσει σε έντονη υγρασία, επηρεάζοντας τη στατική επάρκεια των φερουσών τοιχοποιιών. Φθορές εντοπίζονται σε πολλά σημεία, δημιουργώντας προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας για τους μοναχούς. Το σχέδιο αποκατάστασης προβλέπει τη διατήρηση της αισθητικής αρμονίας του περιβάλλοντος, την ανάδειξη των αρχικών αρχιτεκτονικών στοιχείων και την ενίσχυση της αντοχής των κατασκευών, ώστε να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια βιωσιμότητα του χώρου.

6.«Μετατροπή παλαιού ελαιοτριβείου Ι. Μ. Σίμωνος Πέτρας σε χώρο έκθεσης και κατασκευή ημιώροφου εργαστηρίων»: Το φυσικό αντικείμενο της πράξης αφορά στη μετατροπή του παλαιού ελαιοτριβείου της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας Αγίου Όρους σε χώρο έκθεσης, με παράλληλη κατασκευή ημιωρόφου για τη δημιουργία εργαστηρίων αγιογραφίας και ραπτικής. Το υφιστάμενο κτήριο, που ανεγέρθηκε το 1851, αποτελεί σημαντικό δείγμα λαϊκής αρχιτεκτονικής και διατηρεί ιστορικό και λειτουργικό ενδιαφέρον, καθώς σώζεται μεγάλο μέρος του παλαιού μηχανολογικού εξοπλισμού του. Κατά το παρελθόν είχε χρησιμοποιηθεί ως ελαιοτριβείο, προσφοριό και χώρος φιλοξενίας, ενώ η σημερινή μορφή του προέκυψε ύστερα από επεμβάσεις του 1985. Εκτός της αποκατάστασης θα τοποθετηθούν νέες ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και δίκτυα. Συνολικά, οι προβλεπόμενες επεμβάσεις συνδυάζουν την προστασία και ανάδειξη του ιστορικού χαρακτήρα του μνημείου με τη λειτουργική αναβάθμισή του για σύγχρονες ανάγκες.

7.«Αποκατάσταση του Α ́ επιπέδου της ΒΔ πτέρυγας και διαμόρφωση χώρων φροντίδας ηλικιωμένων ατόμων (γηροκομείο) της Ι. Μ. Αγίου Παύλου Αγίου Όρους Άθω»: Οι εργασίες που προβλέπονται θα είναι ήπιες και θα αποκαταστήσουν τα προβλήματα του χώρου, ο οποίος παρέμενε για χρόνια αδιαμόρφωτος. Το γηροκομείο θα αναπτυχθεί σε μία στάθμη συνολικού εμβαδού 200 τ.μ. και θα περιλαμβάνει τις λειτουργίες σύμφωνα με το κτιριολογικό πρόγραμμα που προβλέπει η αρχιτεκτονική μελέτη.

Ομιλία του προέδρου της Ελληνικής Λύσης Κυριάκου Βελόπουλου στην Βουλή, κατά την συζήτηση του σ/ν Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Ομιλία του προέδρου της Ελληνικής Λύσης Κυριάκου Βελόπουλου στην Βουλή, κατά την συζήτηση του σ/ν Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων και βελτίωση του πλαισίου για τα παίγνια, ρυθμίσεις για την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Ανώνυμη Εταιρεία και λοιπές διατάξεις».

Θα ξεκινήσω με τη νέα ρύθμιση των 72 δόσεων. Η αλήθεια είναι ότι αφήνει εκτός εκείνους που έχουν πραγματική ανάγκη. Τι προτείνουμε εμείς;

Προτείνουμε η εξόφληση να γίνει σε 120 δόσεις για να μπορέσετε να εισπράξετε κάτι. Επίσης, γιατί πρέπει το κράτος να είναι τοκογλύφος; Όταν καθυστερεί το κράτος να πληρώσει δεν πληρώνει τόκο, ο πολίτης γιατί πρέπει να πληρώνει; Το ίδιο ισχύει και με τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις. Αυτό λέγεται νόμιμη τοκογλυφία! Επίσης, για τα χρέη μετά την 1η/1ου/ 2024 η πρότασή μας είναι η πλήρης αποσύνδεση, ενώ για τις τρέχουσες υποχρεώσεις προτείνουμε πλήρη αποσύνδεση, γιατί η ρύθμιση λειτουργεί ανεξάρτητα.

Κυβερνάτε 7χρόνια. Τι πετύχατε. Ποια προβλήματα των Ελλήνων λύσατε; Για την ακρίβεια, τι πετύχατε; Τίποτα! Η Ελλάδα είναι η πιο ακριβή χώρα της Ευρώπης, πληρώνουμε το ακριβότερο ρεύμα της Ευρώπης, το ακριβότερο καύσιμο της Ευρώπης, την ακριβότερη τηλεφωνία της Ευρώπης, τους περισσότερους φόρους της Ευρώπης, τα ακριβότερα πρόστιμα της Ευρώπης.

Και επειδή όλοι οι βουλευτές της αντιπολίτευσης βγαίνουν στα κανάλια και κάνουν διαγνώσεις και βαθυστόχαστες αναλύσεις, το πρόβλημα είναι ότι κανείς δεν δίνει λύσεις. Κανείς δεν κάνει προτάσεις. Μόνον εμείς, στην Ελληνική Λύση.

Η αλήθεια είναι ότι η ακρίβεια συμφέρει τη ΝΔ. Δεν έχουμε βιομηχανία τροφίμων. Όλα είναι εισαγόμενα. Μια αλυσίδα ελέγχει το 40% του λιανεμπορίου τροφίμων. Πώς λέγεται αυτό; Καρτέλ! Πέντε άνθρωποι ελέγχουν τα 3/4 της αγοράς. Δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Η ελεύθερη οικονομία βασίζεται στον ανταγωνισμό και εδώ ανταγωνισμός δεν υπάρχει. Κάνυον τις τριγωνικές συναλλαγές τους, δεν φορολογούνται – φοροαποφεύγουν έχουν κατασκευαστικές εταιρείες, χτίζουν, υπερτιμολογούν τα logistics, μηδενίζουν τον τζίρο, δεν καταβάλλουν φόρο. Την ίδια ώρα οι έλεγχοι και τα πρόστιμα που επιβάλλονται είναι για γέλια.

Η δήθεν ρύθμιση για τα δάνεια (που βγαίνατε στα κανάλια και λέγατε ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί η απόφαση του Αρείου Πάγου) αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση δεν είναι υπηρέτης των δανειοληπτών αλλά των τραπεζών. Η δική μας πρόταση είναι ο δανειολήπτης να μπορεί να αγοράζει το δάνειό του όσο το αγοράζουν τα funds. Όσο αφορά, δε, το γιατί φέρατε αυτή τη ρύθμιση, η απάντηση είναι ότι αν δεν την φέρνατε και το δικαστήριο δικαίωνε τους δανειολήπτες, οι τράπεζες θα ήταν υποχρεωμένες να πληρώσουν έντοκα όλα τα ποσά και να τα επιστρέψουν στους δανειολήπτες. Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί εξαιρούνται οι δανειολήπτες που έχουν εξοφλήσει την ρύθμισή τους; Κύριοι, η ρύθμιση που φέρατε είναι ο ορισμός της απάτης! Πρόκειται περί απάτης.

Και ρωτώ, στην Γερμανία, γιατί είναι προαιρετική η χρήση κάρτας; Και γιατί εδώ η κάρτα είναι υποχρεωτική; Εμείς λέμε η χρήση πλαστικού χρήματος να γίνει προαιρετική. Με τον τρόπο αυτό μειώνονται οι προμήθειες των τραπεζών και το κέρδος πηγαίνει στον πολίτη.

Πού ακούστηκε χώρα να επιτρέπει στον Τούρκο ή τον Βούλγαρο να αγοράζει σπίτια στην εδώ; Καταργήστε τώρα την golden visa που έχει φέρει τους Τούρκους στην Ελλάδα και αγοράζουν σπίτια.

Επιβάλλετε πλαφόν στην επιτοκιακή ψαλίδα που υπάρχει για δάνεια και καταθέσεις.

Από το 2019 που οι καταθέσεις έφταναν τα 185 δισεκ ευρώ, με τον πληθωρισμό στο 20% χάθηκαν 6,6 δισεκ. ευρώ καταθέσεων.

Έρχεται ο Τσίπρας…. Τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς ποιος τους επέβαλε; Ο Τσίπρας! Δηλ. να πατάει κάποιος ένα κουμπί και να σου παίρνει το σπίτι. Κι ήρθε και ανακοίνωσε σκιώδη κυβέρνηση με πρώην αποτυχημένους, πρώην υβριστές του και πρώην κλακαδόρους του Μητσοτάκη! Όσο για τον Σαμαρά, είχε κι αυτός ένα καράβι στα χέρια και το οδήγησε στα βράχια, έκοψε μισθούς και συντάξεις, είπε πολλά και έκανε ένα τίποτα.

Η Ελλάδα έχει γίνει ενεργειακό ναυάγιο. Καταστρέψατε τα μηχανήματα στην δυτ. Μακεδονία με εκρηκτικά. Ουσιαστικά καταστρέψατε 20.000 θέσεις εργασίας. Η Καστοριά πεθαίνει. Γούνες και δερμάτινα στην Ρωσία τέλος! Στήσατε ανεμογεννήτριες χωρίς να έχετε εφοδιαστεί με μπαταρίες αποθήκευσης. Αργείτε να προχωρήσετε σε εξορύξεις. Γιατί δεν θεσπίζετε ανώτατο όριο κέρδους στα διυλιστήρια; Με 80 δολ. / βαρέλι η τιμή του πετρελαίου, η βενζίνη θα έπρεπε να πωλείται στα 1,5 ευρώ.  Προχωρήστε σε πάταξη του λαθρεμπορίου με ιχνηλάτηση.

Και επειδή γίνεται λόγος τελευταία για τους λαγοκέφαλους, ξέρετε τι φταίει γι’ αυτό το πρόβλημα; Η υπεραλίευση! Ποιος κάνει υπεραλίευση; Οι Τούρκοι. Σύμφωνα με δημοσίευμα του voicenews, έκθεση του ινστιτούτου «Αρχιπέλαγος» (κατάθεση στα πρακτικά) αναφέρει ό τι 12 ημέρες μετά την λήξη της επίσημης αλιευτικής περιόδου, οι Τούρκοι ρυμούλκησαν μεγάλους κλωβούς με ζωνταντούς ερυθρούς τόνους. Πώς επιτρέπει η Ελλάδα να αλιεύεται ο θαλάσσιος πλούτος μας από τους Τούρκους; Κανείς δεν τους ενόχλησε. Ούτε η Frontex, ούτε οι ελληνικές αρχές.

Τι θα κάνουμε εμείς ως Ελληνική Λύση; Εμείς θα θεσπίσουμε κατώτατο μισθό στα 1.500 ευρώ, 5νθήμερη εργασία, κατάργηση της 13ωρης εργασίας, επαναφορά του εφ’ άπαξ, επαναφορά των βαρέων ενσήμων, επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης, αυξήσεις στις συντάξεις.

Δεσμευόμαστε απέναντι στους Έλληνες για δημιουργία ενός κανονικού ΕΣΥ, για έλεγχο του σκανδάλου των υποκλοπών και απόδοση κατηγοριών για εσχάτη προδοσία στους εμπλεκόμενους, για έλεγχο όλων για οικονομικά εγκλήματα, για δήμευση των περιουσιών όσων έκλεψαν χρήματα του ελληνικού λαού, για κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, για κλείσιμο των Funds, για κατάργηση των παρόχων ενέργειας που κερδοσκοπούν. Θα βάλουμε τέλος στις γαλάζιες ακρίδες, στους γαλάζιους λαγοκέφαλους, στις γαλάζιες κομπίνες. Όλα αυτά με την Ελληνική Λύση τέλος!

Θεσσαλονίκη: Ξεκίνησε η δίκη στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο για τον θάνατο 33χρονου και 46χρονης αστυνομικού στη Χαλκιδική 

Με την υποβολή αιτημάτων ξεκίνησε, ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Θεσσαλονίκης, η δίκη για τον θάνατο δύο ανθρώπων στη Χαλκιδική, όταν ένας καβγάς για ασήμαντη αφορμή εξελίχθηκε σε τραγωδία, στοιχίζοντας τη ζωή σε έναν 33χρονο και σε μία 46χρονη αστυνομικό- με την τελευταία να τραυματίζεται θανάσιμα κατά την εκτέλεση του καθήκοντός της.

Στο εδώλιο του κατηγορουμένου παραπέμφθηκαν να δικαστούν ένας 27χρονος κι ένας 63χρονος –ο πρώτος για ανθρωποκτονία με δόλο (κακούργημα) και ο δεύτερος για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, κατά συρροή, (πλημμέλημα).

Το περιστατικό διαδραματίστηκε τα ξημερώματα της 5ης Απριλίου 2025, στο 41ο χλμ της επαρχιακής οδού Νέων Μουδανιών – Σάρτης, όπου, καταμεσής του δρόμου, ενεπλάκησαν σε επεισόδιο ο 27χρονος κι ο 33χρονος, με αποτέλεσμα ο δεύτερος να πέσει αναίσθητος στο οδόστρωμα, να παρασυρθεί από διερχόμενο φορτηγάκι που οδηγούσε ο 63χρονος και να χάσει τη ζωή του. Κατά την ίδια παράσυρση τραυματίστηκε σοβαρά η 46χρονη αστυνομικός, που ως μέλος πληρώματος βρέθηκε στο σημείο για να εκτονωθεί η κατάσταση. Η 46χρονη, μητέρα τεσσάρων παιδιών, υπέκυψε τελικά δύο μήνες αργότερα, μετά από νοσηλεία.

Η ιατροδικαστική έκθεση που συντάχθηκε όσον αφορά τον θάνατο του 33χρονου δημιούργησε νέα δεδομένα στη διερεύνηση των ποινικών ευθυνών του 27χρονου, καθώς ανάμεσα στα ευρήματα υπήρχε ένα χτύπημα στο πρόσωπο που πιθανολογήθηκε ότι προήλθε από ένα μεγάλο δαχτυλίδι που φορούσε ο 27χρονος και φαίνεται να λειτούργησε ως σιδερογροθιά. Το ιατροδικαστικό πόρισμα φαίνεται να διαπιστώνει ότι ο θάνατος του 33χρονου προήλθε τόσο από το συγκεκριμένο χτύπημα όσο και από την παράσυρση.

Υπό τις παραπάνω συνθήκες, ο εισαγγελέας πρωτοδικών Πολυγύρου αναβάθμισε την κατηγορία για τον 27χρονο, από το πλημμέλημα της επικίνδυνης σωματικής βλάβης σε ανθρωποκτονία με δόλο, πράξη για την οποία απολογήθηκε στην ανακρίτρια Πολυγύρου και αποφασίστηκε η προφυλάκισή του (βρίσκεται 14 μήνες σε καθεστώς προσωρινής κατάστασης).

Η δίκη στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο ξεκίνησε το πρωί με αιτήματα που υπέβαλαν οι υπερασπιστές των δύο κατηγορουμένων. Οι συνήγοροι του νεότερου σε ηλικία κατηγορούμενου ζήτησαν είτε την αναβολή είτε τη διακοπή της δίκης, για να κληθεί να καταθέσει η ιατροδικαστής, να επισκοπηθεί το επίμαχο δαχτυλίδι που βρίσκεται στη δικογραφία και να εξεταστεί η μετατροπή της κατηγορίας στην αρχική της (πλημμεληματική μορφή). Από την άλλη, οι συνήγοροι του δεύτερου κατηγορούμενου έθεσαν ζητήματα ακυρότητας της διαδικασίας για δικονομικό λόγο. Το δικαστήριο διέκοψε για να εξετάσει τα παραπάνω αιτήματα.

Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα τιμήθηκε – παρουσία του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη – η μνήμη της άτυχης αστυνομικού Μαρίας Ζαφείρη με την ανέγερση μνημείου, ενώ το όνομά της δόθηκε στον δρόμο μπροστά από το Αστυνομικό Τμήμα Σιθωνίας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΗΠΑ: Ο Τραμπ πιέζει ώστε να μειωθεί η τιμή των καυσίμων

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ζήτησε από την αμερικανική δικαιοσύνη να εξετάσει τις πρακτικές των πετρελαϊκών εταιρειών, τις οποίες κατηγόρησε ότι «εξαπατούν» τους καταναλωτές διατηρώντας υψηλές τις τιμές των καυσίμων.

Ο πόλεμος στο Ιράν προκάλεσε κατακόρυφη άνοδο των τιμών της ενέργειας τόσο στις ΗΠΑ όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, κυρίως λόγω του αποκλεισμού του Στενού του Ορμούζ, μια κρίσιμης σημασίας θαλάσσιας οδού για τις εξαγωγές υδρογονανθράκων. Οι ΗΠΑ και το Ιράν σύναψαν την προηγουμένη εβδομάδα μνημόνιο κατανόησης για τον τερματισμό των εχθροπραξιών, με αποτέλεσμα την αποκλιμάκωση των τιμών του πετρελαίου, κάτι το οποίο δεν αντικατοπτρίζεται στις τιμές των καυσίμων, όπως κατήγγειλε ο Τραμπ.

«Οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες δεν μειώνουν τις τιμές τους στην αντλία  ανάλογα με τις κατακόρυφα χαμηλότερες τιμές που πληρώνουν για το πετρέλαιο», παραπονέθηκε ο πρόεδρος των ΗΠΑ στο Truth Social. «Με άλλα λόγια, οι πελάτες εξαπατώνται», πρόσθεσε. Κατά συνέπεια, ο Ρεπουμπλικάνος τόνισε ότι «ζήτησα από το υπουργείο Δικαιοσύνης να αρχίσει αμέσως να εξετάζει το θέμα. Οι τιμές της βενζίνης καλό θα ήταν να αρχίσουν να μειώνονται πολύ πιο γρήγορα απ’ όσο βλέπω τώρα».

Ο Τραμπ πιέζεται να πείσει τους Αμερικάνους ότι η πολεμική του εκστρατεία στη Μέση Ανατολή δεν έχει βλάψει μόνιμα την αγοραστική τους ισχύ ενόψει και των ενδιάμεσων εκλογών του Νοεμβρίου που προμηνύονται δύσκολες για τους Ρεπουμπλικάνους. Οι τιμές των καυσίμων είναι ένα ευαίσθητο θέμα για τους Αμερικάνους, όπου τα ιδιωτικά οχήματα αποτελούν το βασικό μέσο μεταφοράς. Αν και οι τιμές έπεσαν τις τελευταίες ημέρες κάτω από το συμβολικό όριο των 4 δολαρίων το γαλόνι (3,8 λίτρα), παραμένουν πιο υψηλές σε σχέση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα του πολέμου, όταν ήταν περίπου 3 δολάρια.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΗΠΑ – Ιράν: Ο Αμερικανός ΥΠΕΞ Ρούμπιο ξεκίνησε μια περιοδεία- αστραπή στις χώρες του Κόλπου για να τις καθησυχάσει αναφορικά με το μνημόνιο κατανόησης

Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο θα έχει σήμερα συνομιλίες με αξιωματούχους των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων κατά την πρώτη ημέρα μιας περιοδείας του στις χώρες του Κόλπου, σε μια προσπάθεια να τις καθησυχάσει για το μνημόνιο κατανόησης που υπέγραψαν οι ΗΠΑ με το Ιράν.

Ο Ρούμπιο, που έφτασε χθες Τρίτη το βράδυ στο Αμπού Ντάμπι, πρόκειται να συναντηθεί σήμερα κεκλεισμένων των θυρών με τον πρόεδρο των Εμιράτων, τον Μοχάμεντ μπιν Ζαγέντ αλ Νάχιαν. Όταν ρωτήθηκε κατά την άφιξή του αν στις συζητήσεις του με ηγέτες της περιοχής θα γίνει λόγος για τις ανησυχίες τους αναφορικά με το μνημόνιο κατανόησης, ο Αμερικανός υπουργός απάντησε: «Αυτό σίγουρα θα προκύψει σε αυτές τις συνομιλίες».

Παράλληλα ο Ρούμπιο επανέλαβε ότι η Ουάσινγκτον δεν θα δεχθεί την επιβολή διοδίων ή τελών για τη διέλευση από το Στενό του Ορμούζ. «Πρόκειται για μια διεθνή θαλάσσια οδό. Καμία χώρα δεν έχει δικαίωμα να επιβάλει διόδια ή τέλη σε διεθνείς θαλάσσιες οδούς», υπογράμμισε, την ώρα που Ιράν και Ομάν υπογραμμίζουν «την κυριαρχία τους επί των χωρικών τους υδάτων».

Στη συνέχεια ο Ρούμπιο θα μεταβεί στο Κουβέιτ και το Μπαχρέιν, όπου θα συμμετάσχει αύριο Πέμπτη σε συνεδρίαση των χωρών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου. Αυτή είναι η πρώτη επίσκεψη υψηλόβαθμου Αμερικανού αξιωματούχου στη Μέση Ανατολή μετά την υπογραφή ενός πρωτοκόλλου συμφωνίας μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν. Τις δηλώσεις του Ρούμπιο θα παρακολουθούν στενά οι Ρεπουμπλικάνοι προκειμένου να δουν πώς ένας μέχρι πρότινος ιδιαίτερα σκληρός επικριτής του Ιράν θα παρουσιάσει αυτή τη συμφωνία την οποία πολλοί στο εσωτερικό του κόμματος θεωρούν ότι ισοδυναμεί με παράδοση.

Τόσο ο Ρούμπιο όσο και ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζέι Ντι Βανς θεωρούνται πιθανοί υποψήφιοι του Ρεπουμπλικανικού κόμματος για την προεδρία στις επόμενες εκλογές, με στελέχη του κόμματος και πρώιμες δημοσκοπήσεις να παρουσιάζουν συχνά τη μεταξύ τους κούρσα αμφίρροπη.

Η αποστολή του Ρούμπιο είναι δύσκολη: να πείσει τις χώρες του Κόλπου ότι η συμφωνία στην οποία κατέληξαν ΗΠΑ και Ιράν για τον τερματισμό του πολέμου είναι καλή, την ώρα που οι ηγέτες της περιοχής ανησυχούν ότι η Ουάσινγκτον δέχθηκε να κάνει μεγάλες υποχωρήσεις οι οποίες θα ενισχύσουν την Τεχεράνη και θα αλλάξουν την ισορροπία ασφαλείας στην περιοχή.

Επίμαχα είναι κάποια στοιχεία του σχεδίου συμφωνίας που δεν περιλαμβάνει περιορισμούς στο πρόγραμμα βαλλιστικών πυραύλων του Ιράν, προβλέπει τη δημιουργία ενός ταμείου ανοικοδόμησης του Ιράν ύψους 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων και διατάξεις που θα μπορούσαν να επεκτείνουν την περιφερειακή επιρροή και τον έλεγχο της Τεχεράνης σε κρίσιμες οδούς μεταφοράς πετρελαίου.

Και οι έξι χώρες του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου είναι στρατηγικής σημασίας σύμμαχοι για τις ΗΠΑ και προσέφεραν επιμελητειακή υποστήριξη στην Ουάσινγκτον στη διάρκεια του πολέμου που ξέσπασε στις 28 Φεβρουαρίου με τα αμερικανοϊσραηλινά πλήγματα εναντίον του Ιράν.

Εξάλλου όλες τους έγιναν στόχος των ιρανικών αντιποίνων: τα Εμιράτα έγιναν στόχος περισσότερων από 2.800 drones και πυραύλων, ενώ σκληρά επλήγησαν και το Κουβέιτ και το Μπαχρέιν. Οι ηγέτες των χωρών της περιοχής έχουν εδώ και χρόνια στενές σχέσεις με τον Τραμπ και έχουν δεσμευθεί να επενδύσουν δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ. Αλλά αναλυτές επισημαίνουν ότι οι χώρες αυτές αναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν μόνες τα αντίποινα του Ιράν και έχουν αρχίσει να έχουν αμφιβολίες για την αξιοπιστία των ΗΠΑ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ