Αρχική Blog Σελίδα 3

Κυριάκος Πιερρακάκης στο L’Esspresso: “Η Ευρώπη πρέπει να επενδύσει στον εαυτό της” – “Ο μόνος τρόπος να πείσεις” για τις αλλαγές “είναι να τις κάνεις πράξη” – Το παράδειγμα της Ελλάδας

Την ανάγκη η Ευρώπη να «επενδύσει στον εαυτό της» και να κινηθεί πιο γρήγορα απέναντι στις μεγάλες προκλήσεις της εποχής, θέτει στο επίκεντρο Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξή του στο ιταλικό περιοδικό L’Espresso.

Ο Πρόεδρος του Eurogroup και Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών συνδέει την ενεργειακή ασφάλεια, τη βιομηχανική πολιτική, το ψηφιακό ευρώ και την Ένωση Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων σε μια ενιαία στρατηγική που, όπως υποστηρίζει, πρέπει να περάσει «από τη συζήτηση στην πράξη». Ευρώπη σε μετάβαση Ιδιαίτερη έμφαση δίνει ο Κυριάκος Πιερρακάκης στην Ένωση Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων. Την περιγράφει ως εργαλείο για να κατευθυνθούν αδρανείς αποταμιεύσεις προς παραγωγικές επενδύσεις και να δημιουργηθούν ισχυρότερες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και οικοσυστήματα.

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσει και το ψηφιακό ευρώ, το οποίο χαρακτηρίζει ως δημόσια υποδομή με στρατηγική σημασία για την Ευρώπη, ιδίως σε μια περίοδο κατά την οποία το διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα ψηφιοποιείται ταχύτατα και η κυριαρχία του δολαρίου στα stablecoins παραμένει συντριπτική. Αντίστοιχα και για την ευρωπαϊκή βιομηχανική πολιτική, επισημαίνει ότι «η κυριαρχία δεν πρέπει να ταυτίζεται με την αυτάρκεια», απλώς και μόνον. Υποστηρίζει πως η Ευρώπη οφείλει να αναγνωρίσει σε ποιους τομείς μπορεί να χτίσει πραγματικούς «πρωταθλητές» και πού χρειάζεται κυρίως έξυπνη ρύθμιση, ισχυρό πλαίσιο και καλύτερη λειτουργία της ενιαίας αγοράς. Αλλαγή μοντέλου Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα φέρνει το cloud, όπου η ευρωπαϊκή αγορά παραμένει σε μεγάλο βαθμό υπό αμερικανικό έλεγχο, αλλά και το 5G, όπου η ήπειρος είχε τη δυνατότητα να αξιοποιήσει καλύτερα τη θέση εταιρειών όπως η Ericsson και η Nokia.

Σε αυτό το σημείο ο Κυριάκος Πιερρακάκης επικαλείται και το ελληνικό παράδειγμα. Θυμίζει ότι η Ελλάδα διέθεσε το 25% των εσόδων από τις δημοπρασίες φάσματος σε επενδυτικό ταμείο που στήριξε νεοφυείς επιχειρήσεις στο οικοσύστημα του 5G, αλλά τονίζει ότι η χώρα από μόνη της δεν έχει την απαιτούμενη κλίμακα για να αποδώσει στο μέγιστο μια τέτοια πολιτική. Κατά συνέπεια, όπως αφήνει να εννοηθεί, ένα πιο ενιαίο ευρωπαϊκό μοντέλο θα μπορούσε να παράγει πολύ ισχυρότερα αποτελέσματα, εφόσον συνδυαζόταν με κοινή στρατηγική και ευρύτερο επενδυτικό σχεδιασμό. «Εξακολουθούμε να έχουμε 27 διαφορετικές εθνικές ρυθμιστικές αρχές. Ο διευθύνων σύμβουλος της DeutscheTelekom πρέπει να συνεργάζεται με πολλές διαφορετικές ρυθμιστικές αρχές σε όλη την Ευρώπη, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες η T-Mobile έχει να συνομιλήσει μόνο με μία ομοσπονδιακή ρυθμιστική αρχή. Αυτός ο κατακερματισμός αποτελεί σημαντικό εμπόδιο» τονίζει.

Ως παράδειγμα μετάβασης πάντως, ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρει στην συνέντευξή του και την εμπειρία του στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Θυμίζει ότι, όταν ανέλαβε το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο, η Ελλάδα ήταν πιθανότατα η πιο γραφειοκρατική χώρα της Ευρώπης, όμως σήμερα έχει ψηφιοποιήσει περισσότερες από 2.200 δημόσιες υπηρεσίες. Όπως αναφέρει, όταν τον ρωτούσαν πώς θα πείσει τους πολίτες για την αξία του ψηφιακού μετασχηματισμού, απαντούσε ότι «ο μόνος τρόπος να τους πείσεις είναι να το κάνεις πράξη». «Όταν οι πολίτες βλέπουν απτά αποτελέσματα, τότε η αλλαγή γίνεται αποδεκτή» τονίζει, συμπυκνώνοντας και τη λογική με την οποία θέλει να δει να κινείται και η Ευρώπη: λιγότερες διακηρύξεις, περισσότερα απτά αποτελέσματα για τον πολίτη.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θ. Κοντογεώργης: Μέτρο σύγκρισης για εμάς είναι η προσδοκία των Ελλήνων για μια καλύτερη πατρίδα, όχι η περίοδος Τσίπρα

«Για μας βασικός ‘αντίπαλος’ είναι οι προκλήσεις που έχουμε, και από έκτακτα ζητήματα αλλά και εκείνα που απασχολούν τους πολίτες στην καθημερινότητά τους»: αυτό τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤnews ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης, ενώ επανέλαβε ότι «η κυβέρνηση ούτε επιλέγει ούτε μπορεί να χτίσει αντίπαλο»

Ειδικότερα όμως για την επιστροφή στην κεντρική πολιτική σκηνή του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα είπε πως «δεν είναι μια θετική εξέλιξη για τη χώρα με βάση το κυβερνητικό παρελθόν (του), το πώς χειρίσθηκε την περίοδο διακυβέρνησης, αλλά και τι λέει για το μέλλον». Φαίνεται, συνέχισε, «ο κ. Τσίπρας να μπαίνει σε μια διαδικασία κανονικοποίησής του», πλην όμως, διακρίνει στις δημόσιες τοποθετήσεις του και μια έπαρση «σε συμβολικό και υφολογικό επίπεδο. Είπε ότι μέσα σε λίγες ημέρες έγινε αξιωματική αντιπολίτευση και σε λίγες εβδομάδες (θα γίνει) κυβέρνηση». Αλλά, προσέθεσε, «αυτή η έπαρση δεν συνοδεύεται από μια τεκμηριωμένη παράθεση επιχειρημάτων και προτάσεων σε σχέση με το μέλλον», σχολίασε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και συμπλήρωσε: «Τι λέει ο κ. Τσίπρας και οι συν αυτώ; Δεν ήξερα καλά στην πρώτη φορά αριστερά, τώρα ξέρω καλύτερα και θα τα κάνω διαφορετικά». Ειδικώς για την οικονομία «λέει τα ίδια. Τίποτε δεν λέει πώς θα παράγεται ανάπτυξη στη χώρα. Αναγνώρισε ότι η οικονομία υπεραποδίδει. Κάποιος το έχει κάνει αυτό…».

Συν τοις άλλοις, «θα έχει και 6 δισεκ. που δεν υπάρχουν για να τα διανείμει με κάποιο καλύτερο τρόπο». Σύμφωνα με τον Θ. Κοντογεώργη, ο Α. Τσίπρας «έρχεται με τα ίδια εργαλεία – στο πλαίσιο μιας εξαπάτησης ή πιο κομψά μιας προχειρότητας;, μιας επιπολαιότητας; – να υποσχεθεί πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν». Συμπερασματικά, «αυτό δείχνει ότι τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και ο πολιτικός δυισμός που πάντα έκρυβε ο κ. Τσίπρας είναι εδώ και θα είναι παρών». Εξ άλλου, «λέει πώς τώρα θα φτιάξει πρόγραμμα -κι αυτό είναι λίγο περίεργο έχοντας μια εμπειρία». Και, «παρόλο που λέμε ότι οι Έλληνες έχουν ασθενή μνήμη, μπορούν να κρίνουν ποιες είναι οι προτεραιότητες και ποιοι μπορούν να εξασφαλίσουν μια καλύτερη προοπτική. Έχουν μπουχτίσει από ψέματα και από ακραίες καταστάσεις το προηγούμενο διάστημα και σε καμιά περίπτωση δεν θα επιλέξουν επιστροφή στο παρελθόν». Η μόνη επιλογή για την κυβέρνηση είναι, όπως εξήγησε ο υφυπουργός, «με τα καλά μας και με τα στραβά μας να διαχειριζόμαστε μια κατάσταση, να βελτιώνουμε τους τομείς που έχουν μείνει πίσω, αλλάζοντας όσα πρέπει να αλλάξουν». Ενώ επεσήμανε, «σε καμιά περίπτωση δεν θα μπούμε σε μια παρελθοντολογία και σε μάχες του χθες γιατί εμάς μας ενδιαφέρει το μέλλον και πώς θα διαμορφώσουμε μια καλύτερη προοπτική».

Στον πυρήνα δε, των επιχειρημάτων του, ο Θ. Κοντογεώργης δήλωσε: «Δεν συγκρινόμαστε με τον κύριο Τσίπρα, η σύγκριση είναι με τον στόχο και την προσδοκία που πρέπει να έχουν οι Έλληνες για μια καλύτερη πατρίδα. Προφανώς έχουν να γίνουν πολλά βήματα, βλέπετε όμως ότι αυτά τα τρία χρόνια μετά το 2023 αλλά και τα προηγούμενα χρόνια, η χώρα μας έχει κάνει πολύ σημαντικά βήματα και προφανώς πρέπει να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο ακόμη και με νέα αφετηρία. Μας ενδιαφέρει να συνεχίσει ο μετασχηματισμός που ξεκίνησε το 2019 – 2020, μετά την ανασφάλεια που υπήρξε στην πατρίδα μας, μετά το γεγονός ότι πολλοί δεν ήξεραν τι θα τους ξημερώσει». Στην πορεία της συνέντευξης ερωτηθείς για τον πρωθυπουργό, και αφού διευκρίνισε ότι «δεν είμαστε σε προεκλογική περίοδο σε καμία περίπτωση», είπε για τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι «τον ενδιαφέρει πάντοτε η επαφή με την κοινωνία, δεν την φοβάται. Ακόμη κι αν ακούσει κάτι αρνητικό – που είναι πολύ λογικό, δεν συμφωνούν όλοι – το ενσωματώνει σε μια απαραίτητη εμπειρία που πρέπει να έχει ένας πρωθυπουργός». Επίσης, «όλοι (σ.σ. από τη ΝΔ) ιδρώνουν τη φανέλα, εγώ με άλλα στελέχη της κυβέρνησης βρεθήκαμε τις τελευταίες ημέρες στην Πελοπόννησο, ήμουν στη Δημητσάνα για να συζητήσουμε για την ορεινότητα». Και, εν κατακλείδι, «αυτό που μας ενδιαφέρει είναι σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας να αισθάνεται κάθε πολίτης μεγαλύτερη ασφάλεια στην πράξη».

Οι επισκέψεις κυβερνητικών κλιμακίων σε όλη τη χώρα συνδέονται «με παράδοση κυβερνητικού έργου», ενώ ειδικά για τις επισκέψεις στην Πελοπόννησο απέρριψε τη φημολογία ότι γίνονται ως αντίπραξη στα πολιτικά σχέδια του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά. «Ο κ. Σαμαράς εκλέγεται στη Μεσσηνία όπου έχουν γίνει πολλά από την κυβέρνηση, προχθές υπεγράφη η σύμβαση για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, που είναι διεθνής προορισμός», παρατήρησε εισαγωγικά και σημείωσε στο δια ταύτα: «Για τον κύριο Σαμαρά ό,τι ήταν να διατυπωθεί, έχει ειπωθεί και στο ανώτερο επίπεδο από τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Όλα τα μέλη της κυβέρνησης έχουν εκφράσει τη σκέψη τους σε σχέση με την πιθανολογούμενη απόφαση του κ. Σαμαρά». Εν τέλει, «αν και εφόσον προκύψει αυτή η πρωτοβουλία, θα είμαστε εδώ να την συζητήσουμε».

‘Άλλο θέμα της συνέντευξης ήταν ο εκλογικός νόμος της τοπικής αυτοδιοίκησης: «Στη βουλή ήρθε μια σημαντική μεταρρύθμιση που αλλάζει το χάρτη της τοπικής αυτοδιοίκησης». Μια μεταρρύθμιση που «έχει να κάνει με τη διακυβέρνηση γιατί έχει παρατηρηθεί ότι στον 2ο γύρο η συμμετοχή είναι πάρα πολύ χαμηλή και συν τω χρόνω βαίνει μειούμενη». Σχολίασε δε, ότι «και στον δήμο Αθηναίων και σε άλλες περιοχές η χαμηλή συμμετοχή ήταν αυτή που έφερε κάποια αποτελέσματα». Όμως, για την κυβέρνηση «το βασικότερο είναι οι αρμοδιότητες των δήμων», παρατήρησε, με την ταυτόχρονη επισήμανση ότι «έχουν αυξηθεί οι πόροι στην τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση». Αναδεικνύοντας ακόμη τη σημασία της συνεργασίας κυβέρνησης και τοπικής αυτοδιοίκησης στις προτεραιότητες κάθε περιοχής, έστειλε και το εξής μήνυμα:

«Δεν πρέπει να γυρίσουμε σε διαιρετικές ρητορικές του παρελθόντος που κάποιοι έχουν δείξει μεγάλη εμπειρία, μεγάλη κλίση και ταλέντο σε αυτό. Να κοιτάξουμε με ομόνοια να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας ό,τι κι αν αποφασίσει ο ελληνικός λαός το 2027». Με αφορμή, τέλος, ότι βαίνουμε προς την καρδιά της αντιπυρικής περιόδου, ο υφυπουργός υπογράμμισε τη σημασία του αυτόνομου Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με την ταυτόχρονη αναφορά ότι κάθε χρόνο ενισχύονται με μέσα οι αρμόδιοι φορείς, ενώ και ο συντονισμός μεταξύ Πυροσβεστικής και τοπικής αυτοδιοίκησης είναι καλύτερος, στην αυτοδιοίκηση, μάλιστα, «έχουμε διαθέσει τους απαραίτητους πόρους». Εν κατακλείδι, «έχει γίνει μια καλή προετοιμασία».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Καύσωνας στην Ευρώπη: Οι τελευταίες εξελίξεις

Το Γαλλικό Πρακτορείο παρουσιάζει τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τον καύσωνα που πλήττει την Ευρώπη.

Ύφεση αναμένεται στη Γαλλία το βράδυ της Κυριακής Η γαλλική μετεωρολογική υπηρεσία (Météo-France) προβλέπει τερματισμό των κόκκινων συναγερμών καύσωνα αύριο, Κυριακή, το βράδυ, έπειτα από 13 υποβαθμίσεις σήμερα το πρωί: 37 γαλλικά γεωγραφικά διαμερίσματα παραμένουν ακόμη στο πιο υψηλό επίπεδο συναγερμού, σύμφωνα με το τελευταίο της δελτίο. Ρεκόρ στην Ελβετία Η Ελβετία σημείωσε την Παρασκευή την πιο υψηλή θερμοκρασία που έχει καταγραφεί ποτέ για τον μήνα Ιούνιο, με 38,8 βαθμούς Κελσίου στη Βασιλεία, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των 38 βαθμών που καταγράφηκε στην ίδια πόλη την προηγούμενη ημέρα. Διακοπή λειτουργίας πυρηνικού σταθμού στο Μπετσνάου

Ο ελβετικός πυρηνικός σταθμός του Μπετσνάου σταμάτησε να λειτουργεί την Παρασκευή ώστε να αποτραπεί μια υπερβολική θέρμανση των υδάτων του ποταμού που ψύχουν τους δύο αντιδραστήρες του εν μέσω καύσωνα, ανακοίνωσε ο ενεργειακός όμιλος Axpo. Στη Γαλλία, τρεις αντιδραστήρες σταμάτησαν τη λειτουργία τους για τους ίδιους λόγους, με αποτέλεσμα να μειωθεί η παραγωγή ηλεκτρισμού. Γερμανία: ρεκόρ ζέστης στους 41,3 βαθμούς Κελσίου Η Γερμανία κατέγραψε την Παρασκευή ρεκόρ μέγιστης θερμοκρασίας 41,3 βαθμών Κελσίου σε συνοικία της πόλης Ζααρμπρίκεν (δυτικά), σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Ομοσπονδιακής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (DWD) που διαβιβάστηκαν στο AFP.

“Και είναι πολύ πιθανό η θερμοκρασία αυτή να σημειωθεί και αύριο [σήμερα Σάββατο], αν όχι να ξεπεραστεί ελαφρά”, δήλωσε ο Ούβε Μπαουμγκάρτεν, μετεωρολόγος της DWD ο οποίος μίλησε στο AFP. Γαλλία: Θάνατος ενός μωρού 18 μηνών λόγω υποθερμίας Ένα μωρό 18 μηνών πέθανε αφού βρέθηκε σε κατάσταση υποθερμίας την Τρίτη σε αυτοκίνητο που ήταν σταθμευμένο στο πάρκινγκ ενός πανεπιστημιακού νοσοκομείου της Μασσαλίας (νότια), όπως δήλωσε χθες το πανεπιστήμιο στο AFP, χωρίς να διευκρινιζει την ακριβή ημερομηνία του θανάτου του. Δύο παιδιά, ηλικίας δύο και τεσσάρων ετών, εντοπίστηκαν νεκρά τη Δευτέρα στο αυτοκίνητο της οικογένειας σε χώρο στάθμευσης κατοικίας στο Καρπαντρά (νότια). Και ένα παιδί τριών ετών πέθανε την Τετάρτη, καθώς βρέθηκε μόνο του μέσα σε αυτοκίνητο εν μέσω καύσωνα. Βέλγιο: απομακρύνθηκαν οι επιβάτες δύο συρμών της Eurostar Οι επιβάτες δύο συρμών της Eurostar χρειάστηκε να απομακρυνθούν εν μέσω καύσωνα την Παρασκευή στο Βέλγιο, για τεχνικούς λόγους, δήλωσε στο AFP η μεταφορική εταρία και η διαχειρίστρια του σιδηροδρομικού δικτύου Infrabel.

Ηνωμένο Βασίλειο: νέο ρεκόρ στους 36,9 βαθμούς Κελσίου Το ΗΒ κατέρριψε την Παρασκευή ρεκόρ ζέστης για τον μήνα Ιούνιο για τρίτη μέρα στη σειρά, με 36,9 βαθμούς Κελσίου να καταγράφονται στο Ουάτισαμ, στο Σάφοκ (νοτιοανατολική Αγγλία), και τη θερμοκρασία να ανεβαίνει “ακόμη περισσότερο”, σύμφωνα με τη μετεωρολογική υπηρεσία Met Office. Ολλανδία: κόκκινος συναγερμός για πρώτη φορά την Παρασκευή, ακυρώθηκε σημαντικό φεστιβάλ μουσικής τέκνο Από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, ισχύει κόκκινος συναγερμός που εξέδωσε το Ινστιτούτο Μετεωρολογίας της Ολλανδίας για μεγάλο μέρος της χώρας λόγω των ακραίων συνθηκών ζέστης, με θερμοκρασίες που μπορεί να φθάσουν τοπικά τους 40 βαθμούς Κελσίου. Τα περισσότερα σχολεία είναι κλειστά και οι αρχές συνιστούν στους πολίτες να μην κυκλοφορούν στον δρόμο παρά μόνο αν υπάρχει ανάγκη.

Στη χώρα αυτή, που είναι γνωστή για τα κανάλια της, οι συρόμενες γέφυρες ψύχονται προληπτικά ώστε να αποτραπεί η διαστολή του μετάλλου λόγω της ζέστης. Φεστιβάλ τέκνο ακυρώθηκε την Παρασκευή λόγω του καύσωνα, λίγο μετά τον κόκκινο συναγερμό που εξέδωσαν οι ολλανδικές αρχές για οκτώ περιοχές της χώρας. Τα Βαλκάνια σε κόκκινο συναγερμό Τα Βαλκάνια θα πληγούν από τον καύσωνα από σήμερα, με ολόκληρη τη χερσόνησο της Αδριατικής να βρίσκεται ήδη σε κόκκινο συναγερμό την Παρασκευή, σύμφωνα με την υπηρεσία MeteoAlarm. Με 39 βαθμούς Κελσίου να αναμένονται από την Κυριακή σε ορισμένες περιοχές της Σερβίας, της Βόρειας Μακεδονίας, της Βοσνίας και του Μαυροβουνίου, σύμφωνα με τα διάφορα εθνικά ινστιτούτα μετεωρολογίας, η περιοχή αναμένεται να υποφέρει από τη ζέστη τουλάχιστον μέχρι τη Δευτέρα.

Τουλάχιστον 193 εκατομμύρια κάτοικοι στην Ευρώπη, εκ των οποίων 75 εκατομμύρια στη Γερμανία, αναμένεται να αντιμετωπίσουν κάποια στιγμή στη διάρκεια της σημερινής ημέρας θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών Κελσίου, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του AFP. Συνολικά, οι μέγιστες θερμοκρασίες αναμένεται να ξεπεράσουν τους 30 βαθμούς Κελσίου για περισσότερα από 404 εκατομμύρια κατοίκους στην Ευρώπη (εκτός Τουρκίας), ελαφρώς λιγότεροι σε σχέση με χθες. Η ανάλυση αυτή, που βασίζεται στις προβλέψεις της γερμανικής μετεωρολογικής υπηρεσίας και στις προβολές που είχαν γίνει το το 2025 για τον ευρωπαϊκό πληθυσμό από το Joint Research Center, σε συνδυασμό με τα στοιχεία της αυστριακής μη κυβερνητικής οργάνωσης Klimadashboard.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γερμανία: Ιστορικό ρεκόρ υψηλής θερμοκρασίας – Προβλήματα από τον καύσωνα και σε Αυστρία και Ελβετία

Ιστορικά υψηλές θερμοκρασίες καταγράφονται ήδη στη Γερμανία, στην Αυστρία και στην Ελβετία, ενώ ο υδράργυρος εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να ανεβαίνει τις προσεχείς δύο ημέρες. Ελαφρά πτώση της θερμοκρασίας αναμένεται από τη Δευτέρα.

Στο Ζααρμπρίκεν της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας καταγράφηκε χθες Παρασκευή νέο ρεκόρ όλων των εποχών για τη Γερμανία, με 41,3 βαθμούς Κελσίου. Γενικότερα, στις νότιες και νοτιοδυτικές περιοχές της χώρας η θερμοκρασία κυμάνθηκε κοντά στους 40 βαθμούς με την Ομοσπονδιακή Μετεωρολογική Υπηρεσία (DWD) να προειδοποιεί συνεχώς για «ακραία ζέστη» σχεδόν σε όλη τη χώρα και τις επόμενες ημέρες. «Ακραίες καιρικές συνθήκες όπως αυτές έχουν γίνει πιο συχνές λόγω της κλιματικής κρίσης – και είναι πιθανό να αυξηθούν περαιτέρω», επισήμανε η DWD σε ανακοίνωσή της. Τα δεδομένα της δείχνουν ότι ο μέσος αριθμός ημερών με θερμοκρασίες πάνω από 30 βαθμούς Κελσίου στη Γερμανία έχει πλέον αυξηθεί σημαντικά. Για σήμερα προβλέπονται θερμοκρασίες μεταξύ 36 και 41 βαθμών και σε ορισμένες περιοχές έως και 42 βαθμών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στα νερά του ποταμού Μάιν η θερμοκρασία το μεσημέρι της Παρασκευής μετρήθηκε στους 30 βαθμούς. Από τη νύχτα της Κυριακής ωστόσο αναμένεται οι ελάχιστες θερμοκρασίες να κυμανθούν μεταξύ 18 και 25 βαθμών Κελσίου, ενώ προβλέπονται καταιγίδες και ισχυροί άνεμοι, ενδεχομένως και έντονα φαινόμενα στα βόρεια και στα βορειοδυτικά. Οι αρμόδιες υπηρεσίες συνιστούν ιδιαίτερα στις ευάλωτες ομάδες πολιτών να λαμβάνουν μέτρα προστασίας από την υπερβολική ζέστη, να καταναλώνουν πολύ νερό και να αποφεύγουν έντονη σωματική δραστηριότητα σε εξωτερικούς χώρους. Επιπλέον, απευθύνουν έκκληση για μεγάλη προσοχή σε όσους αναζητήσουν δροσιά στη θάλασσα, σε λίμνες και ποτάμια και υπογραμμίζουν ότι δεν πρέπει να μένουν ζώα σε σταθμευμένο αυτοκίνητο – ούτε καν για λίγα λεπτά. Η οικονομική διάσταση του καύσωνα Την ίδια ώρα η ένταση και η διάρκεια του καύσωνα συνεπάγεται και οικονομικές συνέπειες, όχι μόνο λόγω των προβλημάτων υγείας που προκαλεί ή της ακύρωσης προγραμματισμένων εργασιών και εκδηλώσεων, αλλά και λόγω της απώλειας παραγωγικότητας, των καθυστερήσεων, των προβλημάτων στις υποδομές και του αυξανόμενου κόστους ενέργειας.

«Η ζέστη εξελίσσεται από μετεωρολογικό φαινόμενο σε οικονομικό κίνδυνο και επομένως πρέπει στο μέλλον να τη διαχειριστούμε όπως ακριβώς τις τιμές της ενέργειας, τις διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού ή τους γεωπολιτικούς κινδύνους», δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό n-tv ο Όλιβερ Τσάντερ, στέλεχος της εταιρίας συμβούλων στρατηγικών Arthur D. Little. Η ασφαλιστική εταιρία πιστώσεων Allianz Trade, μελετώντας διάφορα ακραία σενάρια, εκτίμησε ότι η Γερμανία θα μπορούσε να υποστεί ζημία ύψους 112,5 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2030, εάν συνεχιστούν οι περίοδοι καύσωνα και στο μέλλον. Η έρευνα της εταιρίας δείχνει επίσης ότι για κάθε βαθμό θερμοκρασίας άνω των 30, η παραγωγικότητα μειώνεται κατά 3%. Σύμφωνα με τον κ. Τσάντερ, οι βιομηχανίες με σωματική εργασία, εργασία σε εξωτερικούς χώρους, διαδικασίες ευαίσθητες στη θερμοκρασία ή περιορισμένα περιθώρια παράδοσης, καθώς και η εργασία σε αίθουσες χωρίς κλιματισμό, επηρεάζονται ιδιαίτερα από απώλειες παραγωγικότητας που σχετίζονται με τη θερμότητα.

«Επιπλέον, οι βιομηχανίες με πολύπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού, όπως οι τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, της μηχανολογίας και της ηλεκτρονικής, επηρεάζονται ιδιαίτερα, καθώς τα μεμονωμένα σημεία συμφόρησης μπορούν να διαταράξουν γρήγορα τις γραμμές παραγωγής», επισήμανε ο ίδιος. Η ακραία ζέστη εκθέτει επίσης τις αδυναμίες των υποδομών στα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα. Σύμφωνα με τον κ. Τσάντερ, τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας δέχονται αυξημένη πίεση κατά τη διάρκεια των περιόδων καύσωνα, λόγω των αυξανόμενων απαιτήσεων ψύξης από τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις και τη βιομηχανία. Ταυτόχρονα, σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να μειωθεί η απόδοση των γραμμών ηλεκτρικής ενέργειας και των τεχνικών συστημάτων, ενώ και τα αποθέματα νερού δέχονται πιέσεις λόγω της αυξημένης κατανάλωσης και της περιφερειακής πτώσης των επιπέδων νερού. Τα χαμηλά επίπεδα νερού στα μεγάλα ποτάμια είναι επιπλέον ιδιαίτερα κρίσιμα για τη βιομηχανία και τον εφοδιασμό, καθώς περιορίζουν σημαντικά τη μεταφορική ικανότητα της εσωτερικής ναυτιλίας. Καύσωνας σε Αυστρία και Ελβετία Στην Αυστρία η υψηλότερη θερμοκρασία, με 37,8 βαθμούς Κελσίου, καταγράφηκε χθες Παρασκευή στο Μπαντ Ντόιτς-Άλτενμπουργκ, κοντά στα σύνορα με την Σλοβακία. Στη Βιέννη το θερμόμετρο έδειξε 37 βαθμούς, ενώ εκτιμάται ότι στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου θα φτάσει έως και τους 40. «Οι επόμενες μέρες θα είναι μια τεράστια επιβάρυνση για πολλούς ανθρώπους», δήλωσε η υπουργός Υγείας και Εργασίας Κορίνα Σούμαν (SPÖ) και τόνισε τη σημασία της λήψης μέτρων προστασίας. Το Υπουργείο Αθλητισμού προειδοποίησε από την πλευρά του για την επιβάρυνση που προκαλείται από τη ζέστη κατά την άσκηση σε εξωτερικούς χώρους.

Για το ενδεχόμενο διακοπών και καθυστερήσεων στις σιδηροδρομικές υπηρεσίες επειδή η ζέστη «επηρεάζει τις υποδομές», ενημέρωσαν με δελτίο Τύπου τους οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB). Άνευ προηγουμένου υψηλές θερμοκρασίες σημειώνονται τα τελευταία εικοσιτετράωρα και στην Ελβετία, όπου ο πληθυσμός φαίνεται ότι δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στις συνθήκες ακραίας ζέστης. «Η ζέστη είναι ο πιο υποτιμημένος κίνδυνος της κλιματικής αλλαγής και στην Ελβετία προκαλεί τους περισσότερους θανάτους – πολύ περισσότερους από πλημμύρες, κατολισθήσεις κλπ», δήλωσε στη δημόσια ελβετική τηλεόραση ο Έριχ Φίσερ, ερευνητής του κλίματος στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης και επισήμανε ότι σήμερα υπάρχουν πέντε έως έξι φορές περισσότερες ζεστές μέρες ετησίως από ό,τι πριν από λίγες δεκαετίες.

Λόγω της ζέστης χθες τέθηκε εκτός λειτουργίας ο πυρηνικός σταθμός στο Μπετσνάου, καθώς, σύμφωνα με την ενεργειακή εταιρεία Axpo, είναι υπερβολικά υψηλή η θερμοκρασία του ποταμού Άαρε, το οποίος χρησιμοποιείται για την ψύξη των δύο αντιδραστήρων.. Η Axpo δήλωσε ότι η διακοπή λειτουργίας αποσκοπεί στην προστασία του οικοσυστήματος του ποταμού και στην πρόληψη της θανάτωσης ψαριών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελβετία: Νέο ρεκόρ θερμοκρασίας Ιουνίου, στους 38,8 βαθμούς Κελσίου

Η Ελβετία κατέγραψε χθες Παρασκευή την υψηλότερη θερμοκρασία για Ιούνιο, με 38,8 βαθμούς Κελσίου στη Βασιλεία (βόρεια), καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 38°C που είχε σημειωθεί στην ίδια πόλη την Πέμπτη.

«Η ζέστη δεν υποχωρεί», ανέφερε η εθνική μετεωρολογική υπηρεσία MétéoSuisse, επισημαίνοντας πως οι 38,8°C που καταγράφηκαν στον σταθμό Βασιλείας-Μπίνινγκεν ήταν επίσης «η υψηλότερη θερμοκρασία που έχει καταγραφεί ποτέ (σε αυτήν την τοποθεσία) από τότε που ξεκίνησαν οι μετρήσεις το 1897». Οι 38 βαθμοί Κελσίου που καταγράφηκαν την Πέμπτη κατέρριψαν το ρεκόρ Ιουνίου για την υψηλότερη θερμοκρασία στην Ελβετία, που χρονολογούνταν από το 1947. Η μετεωρολογική υπηρεσία της Ελβετίας προειδοποίησε εξάλλου ότι το Σάββατο θα μπορούσε να είναι ακόμη πιο ζεστό, εκτιμώντας πως ο υδράργυρος ενδέχεται να ανέλθει στους 39 ή και στους 40 βαθμούς Κελσίου στη Βασιλεία. Η υψηλότερη θερμοκρασία όλων των εποχών στην Ελβετία ήταν 41,5 βαθμοί Κελσίου και είχε καταγραφεί στο Γκρόνο, στο καντόνι του Γκριζούν (νοτιοανατολικά), στις 11 Αυγούστου 2003.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Επίσκεψη κλιμακίου της Νέας Δημοκρατίας στην Κορινθία

Στο πλαίσιο των περιοδειών της Νέας Δημοκρατίας στην Πελοπόννησο, κλιμάκιο με επικεφαλής τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτη Σχοινά, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Κορινθία.

Στο κλιμάκιο που πραγματοποίησε σειρά επαφών με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους παραγωγικούς φορείς, τους συνεταιρισμούς και τοπικές υπηρεσίες, μετείχαν ο Πρόεδρος της ΔΕΕΠ Κορινθίας Δημήτρης Σουφρίλας και τοπικά κομματικά στελέχη.

Πρώτος σταθμός της επίσκεψης ήταν το Δημαρχείο Νεμέας, όπου ο κ. Σχοινάς συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Κώστα Φρούσιο. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη της περιοχής, τις ανάγκες του πρωτογενούς τομέα, καθώς και οι προοπτικές ενίσχυσης της αμπελουργίας και της τοπικής οικονομίας.

Στη συνέχεια, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων επισκέφθηκε τον Αγροτικό Οινοποιητικό Συνεταιρισμό Νεμέας, όπου ενημερώθηκε για την πορεία της φετινής παραγωγής, τις εξαγωγικές προοπτικές του επώνυμου τοπικού κρασιού, αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αμπελουργοί και οι οινοπαραγωγοί.

Ακολούθησε επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νεμέας, όπου είχε αναλυτική συζήτηση με τη διοίκηση για τις ανάγκες των παραγωγών και τις δυνατότητες περαιτέρω στήριξης του συνεταιριστικού κινήματος.

Στα γραφεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην Κόρινθο, ο κ. Σχοινάς πραγματοποίησε συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Κορινθίας Αναστάσιο Γκιολή, τον Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Σπύρο Ζαχαριά και την Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού Αθηνά Κόρκα-Κώνστα. Συναντήθηκε επίσης στην Κόρινθο με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κορίνθου κ. Παύλο.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε και στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής (ΔΑΟΚ) Κορινθίας, όπου ο κ. Σχοινάς είχε εκτενή συζήτηση με τη διεύθυνση και τους υπαλλήλους της υπηρεσίας. Στο επίκεντρο βρέθηκαν η καθημερινή λειτουργία των υπηρεσιών, καθώς και οι προκλήσεις που καλούνται να διαχειριστούν σε μια περίοδο σημαντικών αλλαγών -λόγω ζωονόσων- για την κτηνοτροφία.

Ο Μαργαρίτης Σχοινάς βρέθηκε και στο Επιμελητήριο Κορινθίας, όπου πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων, αγροτικών συνεταιρισμών και αγρότες της περιοχής, παρουσία του Βουλευτή Κορινθίας Κώστα Κόλλια. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης τέθηκαν ζητήματα που αφορούν τις πληρωμές, τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, το κόστος παραγωγής, τις υποδομές και τις ανάγκες του αγροτικού κόσμου της Κορινθίας, με τον Υπουργό να ακούει αναλυτικά τις θέσεις και τις προτάσεις των εκπροσώπων του πρωτογενούς τομέα.

Η περιοδεία ολοκληρώθηκε με τη συνάντηση με στελέχη της ΔΕΕΠ Κορινθίας, με τα οποία αντάλλαξε απόψεις για τα ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία και τις προτεραιότητες της κυβερνητικής πολιτικής στον αγροτικό τομέα.

nd photo.jpeg

Σε δηλώσεις του σε τοπικά ΜΜΕ, ο κ. Σχοινάς υπογράμμισε:

«Ολοκλήρωσα την επίσκεψή μου στον Νομό Κορινθίας, στο πλαίσιο των περιοδειών που οργανώνουμε ως Νέα Δημοκρατία. Θέλω να πω ότι είμαι πολύ ενθαρρυμένος από την εικόνα της οικονομίας της περιοχής. Η Κορινθία, άλλωστε, ήταν πάντοτε ένα βαρόμετρο της εθνικής οικονομίας. Είναι σαφές ότι στην Ελλάδα τα πράγματα στον οικονομικό τομέα βελτιώνονται ραγδαία. Οι ελληνικές επιδόσεις είναι πλέον αναγνωρίσιμες σε όλη την Ευρώπη. Είμαστε η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση του δημόσιου χρέους παγκοσμίως και συγκαταλεγόμαστε στις τρεις-τέσσερις οικονομίες της Ευρωζώνης με τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης. Και φυσικά, αυτή η πρόοδος πρέπει να αποτυπώνεται και στον πρωτογενή τομέα, που αποτελεί τη δική μου ευθύνη. Αυτό ακριβώς υπηρετεί και η σημερινή μας παρουσία στην Κορινθία, μια περιοχή-πρότυπο ποιοτικής γεωργίας. Στη Νεμέα συζητήσαμε με τους παραγωγούς και τους συνεταιρισμούς και επιβεβαιώσαμε τη στήριξη της Πολιτείας προς τον αμπελοοινικό τομέα, ιδιαίτερα για τις ζημιές που προκάλεσε ο πρόσφατος παγετός.

Όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές, ανεξάρτητα από το πότε θα γίνουν, πιστεύω ότι η Νέα Δημοκρατία συνεχίζει να αποτελεί την πιο αξιόπιστη πρόταση για τη διακυβέρνηση της χώρας. Νομίζω ότι τα τελευταία επτά χρόνια αποδείξαμε, ως παράταξη, ότι μπορούμε να κρατάμε σωστά το πηδάλιο της χώρας. Πλησιάζει η στιγμή που οι Έλληνες θα σταθούν μπροστά στην κάλπη και πιστεύω ότι θα βρουν τον τρόπο να εκφράσουν αυτή την εμπιστοσύνη στη Νέα Δημοκρατία. Δουλεύουμε όλοι προς αυτή την κατεύθυνση. Η έγνοια μας, η μόνη μας έγνοια, ο μόνος μας αντίπαλος, είναι τα προβλήματα του τόπου».

Επίσκεψη κλιμακίου της Νέας Δημοκρατίας στην Αρκαδία

Στο πλαίσιο των περιοδειών του κόμματος στην Πελοπόννησο, κλιμάκιο με επικεφαλής τον Αντιπρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας και Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη και τον Γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Κυρανάκη, πραγματοποίησε επίσκεψη στην Αρκαδία.

Στο κλιμάκιο μετείχαν ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Βουλευτής Αρκαδίας Κώστας Βλάσης η Πρόεδρος της ΔΕΕΠ Αρκαδίας Βάλια Μαυραϊδοπούλου και τοπικά κομματικά στελέχη.

Το κλιμάκιο επισκέφθηκε φαρμακοβιομηχανίες στη ΒΙΠΕ Τρίπολης, όπου ενημερώθηκε για την πορεία των επενδύσεων, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και τη σύνδεση της παραγωγής με την τοπική κοινωνία. Στο επίκεντρο της επίσκεψης βρέθηκαν η βιομηχανική ανάπτυξη, η καινοτομία και οι δυνατότητες της Αρκαδίας να ενισχύσει περαιτέρω τον ρόλο της στην περιφερειακή ανάπτυξη. Είχαν επίσης την ευκαιρία να περπατήσουν στην αγορά της Τρίπολης και να συνομιλήσουν με πολίτες και επαγγελματίες της πόλης, ακούγοντας από κοντά τους προβληματισμούς και τις προτάσεις τους για ζητήματα της καθημερινότητας.

Οι κ.κ. Χατζηδάκης και Κυρανάκης επισκέφθηκαν και την Περιφέρεια Πελοποννήσου, όπου είχαν συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχό. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν ζητήματα που αφορούν την αναπτυξιακή προοπτική της Αρκαδίας, τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στο νομό, οι παρεμβάσεις που ενισχύουν την περιφερειακή ανάπτυξη, καθώς και η δυνατότητα επαναλειτουργίας τμημάτων του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου με βιώσιμο σχεδιασμό.

Ακολούθως, ο κ. Χατζηδάκης επισκέφθηκε το Άστρος, με επίκεντρο τα έργα που προχωρούν στην περιοχή, όπως η αναβάθμιση του λιμανιού και η επαναλειτουργία του Μουσείου.

Την ίδια ώρα, ο κ. Κυρανάκης επισκέφθηκε το Επιμελητήριο Αρκαδίας και τον Σύλλογο ΑμεΑ Αρκαδίας, όπου ενημερώθηκε για τα ζητήματα που απασχολούν την τοπική επιχειρηματικότητα και τους συμπολίτες μας με αναπηρία.

Ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, συμμετείχε επίσης, συνοδευόμενος από το Γραμματέα Οργανωτικού Στέλιο Κονταδάκη και το Γενικό Διευθυντή του κόμματος Γιάννη Σμυρλή,  σε συνάντηση με τους Προέδρους των ΔΕΕΠ των Περιφερειακών Ενοτήτων Πελοποννήσου στα γραφεία της ΔΕΕΠ Αρκαδίας, όπου αντάλλαξαν απόψεις για όλα τα τρέχοντα πολιτικά και οργανωτικά θέματα, μίλησαν για το σημαντικό έργο της Κυβέρνησης τα τελευταία επτά χρόνια, αλλά και για το διακύβευμα των επόμενων εθνικών εκλογών.

Η περιοδεία ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή του κλιμακίου στην Πολιτική Ακαδημία Επιμόρφωσης Στελεχών της Νέας Δημοκρατίας στην Τρίπολη, στην οποία επισημάνθηκε πως στρατηγικοί στόχοι για την Αρκαδία τα επόμενα χρόνια είναι η ενίσχυση της παραγωγής και των επενδύσεων, η σύνδεση της κατάρτισης με την αγορά εργασίας και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, η στήριξη της τοπικής επιχειρηματικότητας, η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών η αναβάθμιση κρίσιμων υποδομών και η εξέταση βιώσιμων λύσεων για κρίσιμες υποδομές, όπως ο σιδηρόδρομος Πελοποννήσου.

Μετά την ολοκλήρωση της περιοδείας, ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε:

«Επισκεφθήκαμε την Τρίπολη και την Αρκαδία, για να δούμε προκλήσεις, προβλήματα, αλλά να διαπιστώσουμε και την πρόοδο που έχει γίνει. Στην Αρκαδία καταρρίπτονται δυο μύθοι: αφενός ότι η χώρα δεν έχει βιομηχανία και αφετέρου ότι η κυβέρνηση δεν δίνει έμφαση στην περιφερειακή ανάπτυξη. Διότι έχουμε ένα ξεκάθαρο παράδειγμα σημαντικών και καινοτόμων επενδύσεων στη φαρμακοβιομηχανία και νέες θέσεις εργασίας τόσο για παιδιά που προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου όσο και σε νέους ανθρώπους που κατοικούσαν στην Αθήνα και αποφασίζουν να έρθουν για να δουλέψουν στην ελληνική περιφέρεια.

Επιπλέον, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, οι βιομηχανίες αυτές έχουν δημιουργήσει την ακαδημία για την κατάρτιση καινούργιων στελεχών, φέρνοντας έτσι πιο κοντά την τοπική κοινωνία με τη βιομηχανία. Παράλληλα, προχωρούν μια σειρά από έργα, όπως αναβαθμίσεις σχολείων με το Πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», η αναβάθμιση του Λιμανιού του Άστρους, η επαναλειτουργία του Μουσείου στο Άστρος κλπ. Για την Αρκαδία η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη μιλάει με έργο!»

Από την πλευρά του, ο Γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Κυρανάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Βρεθήκαμε στην Αρκαδία, στο πλαίσιο των επισκέψεων της Νέας Δημοκρατίας στην Πελοπόννησο, για να ακούσουμε από κοντά τους ανθρώπους της περιοχής και να δούμε στην πράξη πού υπάρχουν δυνατότητες, αλλά και πού χρειάζονται παρεμβάσεις.

Στη ΒΙΠΕ Τρίπολης αντικρίσαμε μια σημαντική εικόνα της Ελλάδας που παράγει: επενδύσεις, παραγωγή, νέες θέσεις εργασίας και ανθρώπους που βρίσκουν επαγγελματική προοπτική στην περιοχή τους. Αυτό είναι ουσιαστική περιφερειακή ανάπτυξη. Όχι γενικές κουβέντες, αλλά δουλειές, επιχειρήσεις και ευκαιρίες στον τόπο.

Θέλω να σταθώ και στη συμβολή του Κώστα Βλάση, ο οποίος έχει δουλέψει συστηματικά για να προχωρήσουν αυτά τα ζητήματα για την Αρκαδία.

Με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Δημήτρη Πτωχό συζητήσαμε και για τον σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου. Έχει ήδη αδειοδοτηθεί πιλοτικά η επανέναρξη της γραμμής Καλαμάτα-Διαβολίτσι και εξετάζουμε με σοβαρότητα τι μπορεί να γίνει και στην Αρκαδία. Θέλουμε όμως οι αποφάσεις να έχουν γερή βάση, διάρκεια και πραγματικό όφελος για τους πολίτες. Δεν έχει νόημα να ανοίξει κάτι πρόχειρα για να ξανακλείσει μετά από λίγο.

Ως Νέα Δημοκρατία είμαστε παρόντες στην κοινωνία. Ο ρόλος μας είναι να ακούμε, να εξηγούμε, να παρεμβαίνουμε όπου χρειάζεται και να στηρίζουμε το έργο της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με συγκεκριμένα αποτελέσματα.

Η Αρκαδία έχει δυνατότητες και σήμερα είδαμε παραδείγματα που το αποδεικνύουν. Στόχος μας είναι αυτές οι δυνατότητες να μεταφραστούν σε περισσότερες δουλειές, καλύτερες υποδομές και περισσότερες ευκαιρίες για τους πολίτες».

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στην εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο»

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στην εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο» και τους δημοσιογράφους Ν. Σιωμόπουλο και Σ. Γκαντώνα

 

Για τις δηλώσεις του κ. Α. Τσίπρα για διανομή του υπερπλεονάσματος της ελληνικής οικονομίας και τις «πατριωτικές εισφορές»

Πρώτα σοβαρά να απαντήσω ότι η Κυβέρνηση δίνει όσα περισσότερα μπορεί να δώσει με βάση τους ευρωπαϊκούς κανόνες, των οροφών δαπανών και, μάλιστα, δημιουργεί τις συνθήκες με την πολιτική που εφαρμόζει και ως προς την αύξηση των επενδύσεων, των εξαγωγών, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, ούτως ώστε ενώ μειώνουμε τους φορολογικούς συντελεστές, να αυξάνουμε τα φορολογικά έσοδα με την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη της οικονομίας, ούτως ώστε να έχουμε αυτά τα παραπάνω έσοδα, το μέγιστο των οποίων -όσα, δηλαδή, παραπάνω μπορούμε από αυτά τα έσοδα- να τα δίνουμε πίσω στον κόσμο. Άρα, δεν μπορούμε να δώσουμε παραπάνω. Αν δώσουμε παραπάνω, θα παραβιάσουμε τους ευρωπαϊκούς κανόνες και θα επιστρέψουμε σε συνθήκες επιτήρησης με ό,τι αυτό συνεπάγεται: μέτρα λιτότητας κλπ. Αλλά ξέρετε τι μου θυμίζει ο κ. Τσίπρας; Έτσι, για να καταλαβαίνει και ο κόσμος, ειδικά οι λίγο μεγαλύτεροι ή οι νεότεροι ημών που αγαπάμε τις ελληνικές ταινίες. Η αγαπημένη μου ελληνική ταινία εμένα, είναι «Ο τρελοπενηντάρης» και αγαπημένος μου, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας. Εκεί, λοιπόν, υποδύεται τον θρυλικό Ανδρέα Τεπενδρή. Δεν ξέρω αν το έχετε δει, είναι φοβερή ελληνική ταινία. Ειδικά στους νεότερους, τους συστήνω να το δουν. Εκεί είναι, λοιπόν, ένας κατά φαντασίαν εφοπλιστής, πλούσιος κλπ., ο οποίος είναι «κιμπάρης» με λεφτά τα οποία δεν έχει. Ο κ. Τσίπρας στην τελευταία του συνέντευξη είπε κάτι πάρα πολύ ωραίο. Λέει: «Υπεραποδίδει η ελληνική οικονομία, έχουμε λεφτά».

Α λά Τεπενδρής είναι. Βεβαίως, θα σας πω γιατί. Καταρχάς γιατί τάζει, κάνει τον «κιμπάρη», τον γαλαντόμο με τα λεφτά των άλλων, των Ελλήνων φορολογούμενων. Δεύτερον, είναι ο Πρωθυπουργός όπου -σαν σήμερα μάλιστα ανακοίνωσε και το δημοψήφισμα με όλα αυτά τα οποία ήρθαν και φόρτωσαν στη χώρα μας 120 δισ.- είναι ο Πρωθυπουργός που αύξησε και επέβαλε 29 φόρους, κορόιδεψε τον κόσμο, τον έβαλε στις ουρές στα ΑΤΜ, έκλεισε τις τράπεζες και είπε, μάλιστα, ότι έπρεπε να τις είχε κλείσει από την πρώτη μέρα. Έφτασε, τέλος πάντων, τη χώρα 27η στις 27 σε ρυθμούς ανάπτυξης, ό,τι τέλος πάντων αυτό είχε ως αποτέλεσμα. Πέρασαν τα χρόνια, ήρθε μια άλλη κυβέρνηση, μεγάλωσε την πίτα, και πρέπει να την μεγαλώσουμε κι άλλο, δηλαδή δημιούργησε τις συνθήκες, ούτως ώστε να μπορούμε να δίνουμε πίσω στον κόσμο αυτά που στερήθηκε για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια, να δημιουργήσουμε 600.000 δουλειές μέσα σε αυτό το διάστημα, να μειώσουμε όλους αυτούς τους φόρους, 83 άμεσους και έμμεσους φόρους. Και λέει: «Ναι, τώρα που υπεραποδίδει η οικονομία», λες κι αυτό έγινε με ένα μαγικό κουμπί, «πάμε να δώσουμε κι άλλα λεφτά». Πάρα πολύ ωραία.

 

Για τη δημοσκόπηση της GPO και για το αν η ΝΔ έχει επιλέξει αντίπαλο

 

Νομίζω ότι όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και το 2019 και το 2023 κέρδισε την εμπιστοσύνη των πολιτών. Δηλαδή, τι έκανε; Κατήρτισε με τους συνεργάτες του, με την ομάδα που ήμαστε και είμαστε, τα προηγούμενα χρόνια εγώ ήμουν στη νεολαία και μετά Γραμματέας του κόμματος στη Ν.Δ., κάτσαμε ακούσαμε τον κόσμο, τις ανάγκες του, τις αγωνίες του και καταρτίσαμε ένα πρόγραμμα, το οποίο προσπαθήσαμε να το εφαρμόσουμε και την πρώτη και, τώρα, προσπαθούμε και τη δεύτερη τετραετία. Κάθε φορά υπάρχει ένας αντίπαλος και δεν τον υποτιμάς τον αντίπαλο. Φαίνεται, με βάση τις δημοσκοπήσεις, ότι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, αντίπαλός μας θα είναι και πάλι ο κ. Τσίπρας. Και δεν θέλω να υποτιμήσω κανέναν. Όμως, θα σας πω κάτι. Όλα αυτά τα οποία ακούμε, είτε τα έχουμε ξανακούσει, είναι χιλιοειπωμένα συνθήματα, είτε δεν λένε κάτι στον κόσμο. Θα σας πω γιατί. Το να βγει ένας εν δυνάμει Πρωθυπουργός, πολλώ δε μάλλον ένας πρώην Πρωθυπουργός, που κυβέρνησε τεσσεράμισι χρόνια και έκανε τα αντίθετα ως Πρωθυπουργός…

Είχε μια πλήρη τετραετία και είχε τη δυνατότητα να κάνει κάποια πράγματα. Έτσι; Ο κ. Τσίπρας επέλεξε να αυξήσει τον ΕΝΦΙΑ, επέλεξε να φορολογήσει τη μεσαία τάξη, επέλεξε να αυξήσει την προκαταβολή φόρου και να «στραγγαλίσει» και τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις, επέλεξε να αυξήσει τους φόρους για την υγεία, επέλεξε… να τα κάνει όλα αυτά. Μα και οι κυβερνήσεις πριν το 2012, πριν το 2015 κρίθηκαν. Τι κάναμε εμείς; Προσέξτε, γιατί συζητάμε πάρα πολύ για τα μέτρα, τι το ένα μέτρο, το άλλο μέτρο, προτείνει ο ένας πατριωτικό φόρο… Δεν υπάρχουν για εμένα πατριωτικοί φόροι, υπάρχουν φόροι που πρέπει να μειώνονται. Αλλά εν πάση περιπτώσει, αυτό είναι και μια ιδεολογική μάχη που, προφανώς, θα τη δώσουμε.

 

Για την πρόταση Τσίπρα περί φορολόγησης

 

Για εμένα κυρία Γκαντώνα, οι φόροι πρέπει να μειώνονται για όλους τους πολίτες, ειδικά για τη μεσαία τάξη και για τα χαμηλότερα εισοδήματα και αυτό κάνουμε. Και ο στόχος ποιος είναι; Οι μεγάλες επιχειρήσεις να αντιμετωπίζονται με έναν τρόπο δίκαιο, ούτως ώστε να συνεχίζουν να δημιουργούν θέσεις εργασίας. Είναι προτιμότερο να προκαλείς με την πολιτική σου τη δημιουργία θέσεων εργασίας, να επιστρέφει δηλαδή στην οικονομία αυτό το πλεόνασμα και να πολλαπλασιάζεται το όφελός του, παρά να κινείσαι εκδικητικά. Αλλά να σας πω κάτι, όλα αυτά υποκριτικά είναι. Γιατί αυτά τα 4,5 χρόνια (σ.σ.επί Κυβέρνησης Τσίπρα) δεν είδαμε κανέναν πατριωτικό φόρο. Να σας πω τι είδαμε. Είδαμε φόρους στη μεσαία τάξη και στα χαμηλότερα εισοδήματα. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.

 

Πριν πάμε στις συγκοινωνίες, γιατί για τους νέους και γενικά για τις συγκοινωνίες εμείς έχουμε εφαρμόσει πολιτικές… Πιο σημαντικό από όλα αυτά είναι να περιγράφει ένας πολιτικός αρχηγός και το κόμμα του πώς θα δημιουργήσει τις συνθήκες οικονομικά για να μπορεί να χρηματοδοτήσει αυτά τα μέτρα. Τα λεφτά αυτά δεν «φύτρωσαν», τα οποία δίνουμε τώρα και φαίνεται ότι έχουμε πάλι και ένα περιθώριο για τη ΔΕΘ, θα τα συζητήσουμε μετά, να δώσουμε και άλλα λεφτά. Πώς δημιουργήθηκαν λοιπόν αυτές οι συνθήκες; Θα σας πω πάρα πολύ απλά δύο – τρεις αριθμούς. Το 2019 η Ελλάδα ήταν ως προς το ΑΕΠ στο 10% για τις επενδύσεις. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 20% του ΑΕΠ. Αυτήν την απόσταση την έχουμε καλύψει και έχουμε φτάσει στο 18%.  Στις εξαγωγές, ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 50% του ΑΕΠ. Η Ελλάδα ήταν στο 20%. Έχει πάει στο 40%.

Για να καταφέρουμε, λοιπόν, να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα τα οποία έχουμε, όπως είναι η ακρίβεια, τα ενοίκια…

 

Για κάποιος να πειστεί ότι στην επόμενη τετραετία η ΝΔ θα λύσει προβλήματα που παραμένουν

 

Γιατί δεν ξεκινάμε από το μηδέν. Δεν είναι ότι δεν κάναμε επτά χρόνια. Μέσα σε αυτά τα επτά χρόνια έχουν συμβεί όσες κρίσεις, δεν μπορούσε κανείς να φανταστεί. Την ακρίβεια δεν την εξαφανίζεις, ούτε την αντιμετωπίζεις με μαγικές συνταγές. Την ακρίβεια, τις συνέπειες της ακρίβειας, τις περιορίζεις κατά το μέτρο του δυνατού και σε κάποιες περιπτώσεις υπερκαλύπτεις με τις αυξήσεις, μέσα από μια πολιτική όπως την περιγράφω. Γι’ αυτό τα λέω αυτά.  Εμείς τι έχουμε καταφέρει; Έχουμε καταφέρει, χωρίς να αυξάνουμε φορολογικούς συντελεστές, μειώνοντας τους φόρους, να αυξάνουμε τα φορολογικά έσοδα, δημιουργώντας δουλειές με την πολιτική μας. Με αυτόν τον τρόπο το Κράτος έχει παραπάνω έσοδα, από την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και όλα αυτά τα οποία είπαμε και έτσι σιγά – σιγά και με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα θα πω εγώ και πρέπει να τρέξουμε και πιο γρήγορα, η κοινωνία παίρνει πίσω αυτά τα οποία στερήθηκε. Αυτή την κουβέντα δεν την κάνουν. Το μόνο που κάθονται και κάνουν είναι  από ποιον θα τα πάρουν για να τα δώσουν, υποτίθεται, στον κόσμο. Και κοροϊδεύουν τον κόσμο. Καταρχάς να ξεκινήσουμε από τους νέους και όχι μόνο τους νέους και τους μεγαλύτερης ηλικίας συμπολίτες μας. Ο φόρος εισοδήματος είναι ο φόρος, ο οποίος αφορά τους περισσότερους ανθρώπους που μας βλέπουν. Κάθε εργαζόμενο, κάθε συνταξιούχο, ελεύθερο επαγγελματία, μισθωτό. Ο φόρος εισοδήματος ήταν στο 29% το 2019,  είχε πάει στο 22% μέχρι πέρυσι και τώρα έχει πάει στο 20% και αναλόγως με τα παιδιά που έχει κάποιος 18%, 16%. Μηδενίστηκε για τους νέους μέχρι 25 ετών και πήγε 9% για αυτούς που είναι μέχρι 30 ετών. Αυτό αφορά τα εισοδήματα όλης της κοινωνίας. Τι λέω; Μέσα Μαζικής Μεταφοράς:  Έχουμε ή δεν έχουμε το χαμηλότερο εισιτήριο στην Ευρώπη με εξαίρεση τις δύο χώρες που έχουν μηδενικό εισιτήριο; Έχουμε το χαμηλότερο εισιτήριο. Μάλιστα  μειώσαμε και το ΦΠΑ.

 

Για το γεγονός ότι έχουμε από τα χαμηλότερα πραγματικά εισοδήματα

 

Έχουμε…  η ΕΛΣΤΑΤ λέει και κάτι άλλο και η Eurostat μάλιστα. Ότι στον δείκτη ατομικής κατανάλωσης που φαίνονται όλα τα εισοδήματα, δεν έχουμε γίνει Ελβετία και Λουξεμβούργο, ούτε ήμασταν όμως το 2019, έχουμε όμως καλύψει τη μεγαλύτερη απόσταση και δεν είμαστε ούτε τελευταίοι ούτε δεύτεροι από το τέλος. Είμαστε έκτοι από το τέλος. Δεν είναι για να πανηγυρίζουμε, όμως έχει καλυφθεί μια απόσταση.

Κοινή συνισταμένη, είτε μιλάμε για τους γιατρούς είτε μιλάμε για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, κοινή συνισταμένη όλων του συζητήσεων ξέρετε ποια είναι; Η Ελλάδα το ’19 δεν ξημέρωσε την επομένη των εκλογών, την 8η Ιουλίου του ’19, και ήμασταν στη Ζυρίχη. Ήμασταν στον πάτο της Ευρώπης, στο τρίτο υπόγειο. Για να πας από το τρίτο υπόγειο στον 30ο όροφο ενός ουρανοξύστη, δεν θα πετάξεις, πας όροφο-όροφο. Ναι, δεν είμαστε εκεί που θέλει ο κόσμος και γι’ αυτό και ζητάει παραπάνω και αποτυπώνεται και στις δημοσκοπήσεις, αλλά έχουμε διανύσει μια σημαντική απόσταση. Και το πιο σημαντικό ποιο είναι; Η απόσταση αυτή έχει διανυθεί με στέρεα βήματα και δεν έχει διανυθεί με έναν τρόπο που μετά από κάποια χρόνια, όλες αυτές οι κατακτήσεις θα γυρίσουνε μπούμερανγκ. Έχει πολύ μεγάλη σημασία αυτό. Έχει μεγάλη σημασία το να είσαι πρώτος ως χώρα στη δημιουργία θέσεων εργασίας και παράλληλα πρώτος στο ρυθμό μείωσης του χρέους ως προς το ΑΕΠ. Άρα, επιστρέφω στην αρχική σας ερώτηση. Το να έρχεται λοιπόν ένας πρώην πρωθυπουργός και ένας εν δυνάμει πρωθυπουργός και να λέει «δεν με νοιάζουνε εμένα οι οροφές δαπανών, δεν με νοιάζουνε εμένα οι ευρωπαϊκοί κανόνες, έξι δισ. έχω, θα τα δώσω όλα», άρα «θα παραβιάσω τους ευρωπαϊκούς κανόνες και δεν θα αποπληρώνει η χώρα μου το χρέος». Ξέρετε τι μου θυμίζει αυτό; Εμένα αυτό μου θυμίζει την Ελλάδα του ’80. Η Ελλάδα του ’80 είναι η αιτία που σήμερα νέα παιδιά που μας βλέπουν δεν μπορούν να πάρουν το δικό τους σπίτι.

Για τη στάση που θα κρατήσει ο Κώστας Καραμανλής

Δεν νομίζω ότι απουσίασε ποτέ από την παράταξη ο Κώστας Καραμανλής. Ο πρώην πρωθυπουργός και πρώην πρόεδρός μας είναι ένας άνθρωπος με αυξημένη παραταξιακή συνείδηση. Το αν θα επιλέξει ένας πρώην αρχηγός να έρθει σε ένα συνέδριο ή να είναι παρών σε μια μάχη είναι δική του απόφαση. Εγώ σίγουρα θα σας πω… Δεν είμαι εκπρόσωπος του κυρίου Καραμανλή. Έχω την τιμή να εκπροσωπώ την κυβέρνηση και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, έναν Πρωθυπουργό που η πολιτική που εφαρμόζει είναι απολύτως συναφής με τις αρχές και τις αξίες της Νέας Δημοκρατίας. Μια πολιτική που μειώνει φόρους, οχυρώνει την Ελλάδα, αντιμετωπίζει το μεταναστευτικό και τιμά τους αγώνες των Νεοδημοκρατών, αλλά και ανθρώπων που ήρθαν τελευταία στην παράταξη. Από εκεί και πέρα, δεν έχω κρύψει τα λόγια μου, σέβομαι και τιμώ τον πρώην πρωθυπουργό, όπως εγώ ως νεολαίος, έτσι και ο Πρωθυπουργός ως τότε νεοεκλεγείς βουλευτής το 2004, με πολύ μεγάλη τιμή για όλους τον υπηρετήσαμε, και εκείνον όπως και όλους τους αρχηγούς. Εγώ πιστεύω ότι οι εκλογές του 2027 έχουν τόσο σημαντικά διακυβεύματα, τα οποία είναι πολύ μεγαλύτερα από…

(ερώτηση για το αν ο Κώστας Καραμανλής θα είναι στο πλευρό του Κυριάκου Μητσοτάκη)

Είναι πολύ προσβλητικό για τον Κώστα Καραμανλή και το ξαναλέω, δεν θέλω να μιλάω εξ ονόματός του γιατί δεν έχω τέτοια νομιμοποίηση, είναι και λίγο «μικρομεγαλισμός». Αλλά επειδή με ρωτάτε και διαβάζω και διάφορα, είναι πολύ προσβλητικό για έναν άνθρωπο με τη διαδρομή του Κώστα Καραμανλή, να ετεροπροσδιορίζεται από έναν άλλον, χωρίς να τον υποτιμώ και αυτόν, πρώην πρωθυπουργό, πρώην αρχηγό. Έχει τη δική του αυθύπαρκτη πολιτική οντότητα, τη δική του διαδρομή, δίνει τις δικές του απαντήσεις και το ξαναλέω, αυτή είναι για εμένα η σημαντική απάντηση, τα διλήμματα και τα διακυβεύματα των εκλογών του 2027 και για τη χώρα αλλά και για την παράταξη, είναι πολύ μεγαλύτερα από τις όποιες προσωπικές πικρίες.

Για το ενδεχόμενο δημιουργίας κόμματος από τον Αντώνη Σαμαρά

Όχι, δεν το έχουμε αποδεχτεί, δεν το έχουμε προεξοφλήσει. Μέχρι να γίνει και να ανακοινωθεί, έχει πολύ μεγάλη απόσταση από τα δημοσιεύματα και τις φήμες. Συνεχίζω και πιστεύω για τον κύριο Σαμαρά, τον οποίον επίσης με πολύ μεγάλη… ήταν πάρα πολύ σημαντικό για όλους μας που τον έχουμε υπηρετήσει σε δύσκολα χρόνια, μάλιστα αυτό το οποίο συζητάμε τώρα για τα εύκολα λεφτά και τα περί εντιμότητας, γιατί η περίοδος Σαμαρά δείχνει και τα χρόνια τα μετά… Ο κύριος Τσίπρας λέει δύο πράγματα που λέγαμε πριν, το ένα είναι για την οικονομία, το άλλο είναι η εντιμότητα. Τα περί εντιμότητας, αν τα ξέρουν καλύτερα είναι αυτοί που έχουνε ζήσει τα χρόνια του Αντώνη Σαμαρά και τα επόμενα που ήταν η κυβέρνηση του κυρίου Τσίπρα, με τα βοσκοτόπια, με τους ποινικούς κώδικες, με όλα τα σχετικά τέλος πάντων, τους υπουργούς καταδικασμένους, τη Novartis και όλα αυτά. Ο κύριος Σαμαράς λοιπόν, θεωρώ ότι θα σταθμίσει το εξής πάρα πολύ σημαντικό. Η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας τον τίμησε, τον εξέλεξε πρόεδρο και στη συνέχεια Πρωθυπουργό οι Έλληνες πολίτες. Και όλοι μαζί τρέξαμε για αυτό και δεν το μετανιώσαμε στιγμή. Είναι θεμιτό, είναι λογικό, έχουν απαντηθεί τα επιμέρους βέβαια, αλλά δεν είναι τώρα η ώρα να κάνουμε αυτή τη συζήτηση. Είναι θεμιτό, είναι λογικό να υπάρχουν αντιρρήσεις, πικρίες, ενστάσεις, αλλά μια μεγάλη παράταξη, η μόνη που παρέμεινε μεγάλη καθ’ όλη τη διάρκεια της μεταπολίτευσης, έχει μάθει αυτά να τα λύνει στο εσωτερικό της.

 

Γιατί στο τέλος της ημέρας, το όποιο εκλογικό αποτέλεσμα δεν έχει επίδραση για τον όποιον κομματικό συσχετισμό, έχει επίδραση για την κοινωνία. Εγώ αυτό το καταθέτω ως άποψη, ως νεότερος, με την όποια αξία έχει αυτό το οποίο λέω. Προφανώς έχει την αξία που έχει αυτό το οποίο λέει ένας πρώην Πρωθυπουργός και το λέω με μεγάλο σεβασμό και πολλή αγάπη σε μια παράταξη η οποία έχει δώσει πάρα πολλά σε όλους εμάς και ειδικά σε ανθρώπους οι οποίοι έχουν εκλεγεί και τα έχει δώσει από τον αγώνα ανθρώπων που δεν ζήτησαν ποτέ τίποτα. Μην ξεχνάμε ότι όλο αυτό το οποίο συζητάμε, η «ψυχή της Νέας Δημοκρατίας», οι αγώνες της Νέας Δημοκρατίας, δεν είναι κάτι άυλο, είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο, είναι γενιές ανθρώπων που ανιδιοτελώς προσέφεραν σε μια παράταξη, έμαθαν τα παιδιά τους σε μια λογική, δηλαδή όχι στα εύκολα λόγια, όχι στις μεγάλες υποσχέσεις, άντεξαν τη δεκαετία του ’80, σε όλους αυτούς τους ανθρώπους χρωστάμε μία ενωμένη Νέα Δημοκρατία και μάχες από κοινού.

 

Σχετικά με την υπόθεση του Δημήτρη Αβραμόπουλου

 

Κοιτάξτε να δείτε τώρα, όπως και να ‘χει, μία υπόθεση η οποία στρέφει τη συζήτηση από τις αλλαγές που προσπαθούμε να κάνουμε, τη ρύθμιση που έκανε το Υπουργείο Οικονομικών, ο κύριος Πιερρακάκης, σε συνέχεια της απόφασης του Αρείου Πάγου. (Για το εάν τίθεται πολιτικό ζήτημα ή όχι) Θα τα πάρουμε με τη σειρά. Με ρωτήσατε αν κάνει καλό. Όταν, εμείς τι θέλουμε; Εμείς θέλουμε να συζητάμε αυτά τα οποία απασχολούν την κοινωνία. Το νόμο Κατσέλη, τις ρυθμίσεις που προωθούμε, το νόμο για την τοπική αυτοδιοίκηση, κάθε εβδομάδα φέρνουμε δύο, τρεις σημαντικές νομοθετικές παρεμβάσεις και παίρνουμε και κάποιες σημαντικές αποφάσεις, ο κόσμος τις αξιολογεί. Η επικαιρότητα μας αναγκάζει και εσάς σας αναγκάζει να μας ρωτάτε, για παράδειγμα, για τον κύριο Αβραμόπουλο, άρα αυτό από μόνο του, καλό δεν είναι, να μην λέμε στον κόσμο το «μαύρο, άσπρο», έτσι; Τώρα, φαίνεται ότι για την ουσία της υπόθεσης φαίνεται ότι ο κύριος Αβραμόπουλος έχει πειστικές απαντήσεις. Λέω το «φαίνεται», γιατί ούτε δικαστής είμαι, ούτε εισαγγελέας είμαι, ούτε αρμοδιότητα τέτοια έχω… Αυτό το λέω, στο τέλος της ημέρας… θα το δούμε, αλλά με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα, φαίνεται ότι ο κύριος Αβραμόπουλος έχει τις απαντήσεις τις οποίες… Μιλάμε για μια υπόθεση η οποία έχει πάει στη Δικαιοσύνη. Άρα μια υπόθεση που έχει πάει στη Δικαιοσύνη, για να αξιολογηθεί στο τέλος της ημέρας, πρέπει να την αξιολογήσει η Δικαιοσύνη.

Σας θυμίζω ότι πριν από δύο μήνες η αντιπολίτευση, και μάλιστα η αξιωματική, το ΠΑΣΟΚ, μιλούσε για τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τους βουλευτές για «κυβέρνηση υποδίκων» και λίγους μήνες μετά φαίνεται ότι τα δεδομένα αλλάζουν, γι’ αυτό το λέω. Άρα ό,τι έχει να κάνει, λοιπόν, με υποθέσεις που είναι στη Δικαιοσύνη, καλό είναι να μην βιαζόμαστε ούτε από τη μία πλευρά, ούτε από την άλλη πλευρά. Τώρα, ως προς αυτό το οποίο δημιουργήθηκε με τη συνέντευξή του, νομίζω ήμουνα σαφής. Ήμουνα σαφής, θεωρώ ότι υπήρχε μια φόρτιση από τον ίδιο, με τη γνωστή στοχοποίηση τις πρώτες ημέρες μιας νέας υπόθεσης. Ο κύριος Αβραμόπουλος έχει δώσει δείγματα γραφής και ευπρέπειας και παρουσίας. Είναι ένας άνθρωπος που κάθε άλλο παρά τοξικός μπορεί να χαρακτηριστεί σε όλα αυτά του τα χρόνια. Μπορεί κάποιες εκφράσεις να ενόχλησαν, γι’ αυτό και δεν κρύψαμε τα λόγια μας. Θεωρώ ότι όταν οι αρχές μας καλούν πρέπει να ανταποκρινόμαστε, όσο παράλογο και αν θεωρούμε το λόγο της κλήτευσης. Αυτό είναι και θέμα αξιολόγησης. Αλλά δεν νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο έχει κάποια προέκταση.

 

Σχετικά με την επικείμενη ΔΕΘ και την κατεύθυνση των μέτρων που θα ανακοινωθούν

 

Κοιτάξτε, στην προηγούμενη ΔΕΘ, ο στόχος, οι πρωταγωνιστές, αυτοί οι οποίοι ωφελήθηκαν παραπάνω, γιατί στερήθηκαν και παραπάνω, ήταν οι μισθωτοί, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι συνταξιούχοι και κυρίως οι οικογένειες με παιδιά και οι νέοι, γιατί μειώσαμε το φόρο εισοδήματος περισσότερο από ποτέ, έχει σημασία γιατί τώρα αυτά εφαρμόζονται. Τώρα φαίνεται ότι έχουμε ένα δημοσιονομικό χώρο 1 δις και ίσως και λίγο παραπάνω, αυτό θα το δει μέχρι τέλους το Υπουργείο Οικονομικών. Θεωρώ ότι πρέπει να δοθεί μια έμφαση και πάλι καταρχάς στις φοροελαφρύνσεις, γιατί έτσι έχουνε μεγαλύτερο εισόδημα με σταθερούς όρους οι πολίτες, οι εργαζόμενοι και νομίζω ότι είναι η σειρά των επιχειρήσεων, και ειδικά των μικρομεσαίων, να δουν, να ακούσουν και αυτές ακόμα καλύτερες ειδήσεις. Θυμίζω ότι είμαστε η Κυβέρνηση που σε αντίθεση με το παρελθόν… Μισό λεπτό. Δεν φορολογήσαμε… Εμείς μειώσαμε, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, το φόρο των επιχειρήσεων από το 28% στο 22%, την προκαταβολή φόρου που εκτόξευσε ο κύριος Τσίπρας, την πήγαμε στο 50% από 100% για τα φυσικά πρόσωπα και στο 80% για τα νομικά πρόσωπα. Πρέπει να μειωθούν κι άλλο όλα αυτά; Ναι. Αλλά, αυτός ο οποίος έχει μειώσει ή καταργήσει 83 φόρους και αναφέρομαι στον Κυριάκο Μητσοτάκη, είναι πιο αξιόπιστος να μπορεί να έρχεται να λέει ότι θα μειώσει κι άλλους από εκείνους που τους αυξήσαν.

Επίσημη διήμερη επίσκεψη του Α. Τζιτζικώστα στο Βερολίνο – Εγκαινίασε τη σιδηροδρομική σύνδεση Πράγας – Βερολίνου – Κοπεγχάγης

Επίσημη διήμερη επίσκεψη στο Βερολίνο πραγματοποίησε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας, με αφορμή τα εγκαίνια της σιδηροδρομικής σύνδεσης Πράγας – Βερολίνου – Κοπεγχάγης.

Ο κ. Τζιτζικώστας συναντήθηκε με τον Ομοσπονδιακό Υπουργό Μεταφορών της Γερμανίας Patrick Schnieder, με τον οποίο συζήτησαν ζητήματα που αφορούν στις υποδομές και τις μεταφορές, στην επιτάχυνση των διαδικασιών σχεδιασμού και αδειοδότησης, στη στρατιωτική κινητικότητα, αλλά και στον νέο προϋπολογισμό της ΕΕ.

Επίσης, συζητήθηκαν οι πολιτικές που ήδη έχει ανακοινώσει ο Επίτροπος σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία και τα δικαιώματα των επιβατών, όπως και οι βασικές προτεραιότητες της νέας πολιτικής για τις αεροπορικές μεταφορές.

Οι κ.κ. Τζιτζικώστας και Schnieder μετέβησαν στη συνέχεια στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Βερολίνου, όπου εγκαινίασαν τη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει Πράγα – Βερολίνο – Κοπεγχάγη, η οποία αποτελεί σημαντικό ορόσημο για τους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη. Συνδέοντας τρεις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες σε μικρότερους χρόνους διαδρομής, η νέα αυτή σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας θα ενισχύσει τις διασυνοριακές μετακινήσεις.

Σε δηλώσεις του ο Επίτροπος υπογράμμισε: «Αυτή είναι μια ιστορική ημέρα για τους σιδηροδρόμους της Ευρώπης. Ολοκληρώσαμε ένα σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, για την ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και για την απρόσκοπτη σύνδεση τριών από τις μεγαλύτερες πρωτεύουσες της ΕΕ. Αυτή η στρατηγική σύνδεση μεταξύ Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης αποτελεί ισχυρή απόδειξη της αξίας της διασυνοριακής συνεργασίας και της επιτυχίας του κοινού ευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών μας. Θα καταστήσει τα διασυνοριακά ταξίδια ταχύτερα, ευκολότερα και ελκυστικότερα, μειώνοντας σημαντικά τη διαδρομή και τον χρόνο ταξιδιού για τους επιβάτες. Μόλις ολοκληρωθεί η αναβάθμιση σε σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας, ο χρόνος ταξιδιού από την Κοπεγχάγη στο Βερολίνο θα μειωθεί σε 4 ώρες, και το ταξίδι από το Βερολίνο στην Πράγα θα διαρκεί μόνο 2 ώρες. Πρόκειται για μια στρατηγική σύνδεση, στην οποία επένδυσε η ΕΕ, για μια κρίσιμη σύνδεση, η οποία αποτελεί βασικό δομικό στοιχείο του στόχου μας να καταστεί ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας η ραχοκοκαλιά των βιώσιμων ταξιδιών, για μια ανταγωνιστική και ασφαλή Ευρώπη, ενώνοντας τους Ευρωπαίους, ενισχύοντας την οικονομία μας, αλλά και την ηγετική θέση μας στον παγκόσμιο αγώνα δρόμου για βιώσιμες μεταφορές».

Στην ομιλία του ο Επίτροπος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στις νέες συνδέσεις που σχεδιάζονται στην Κεντρική Ευρώπη (Δρέσδη – Πράγα κτλ.), με βάση τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, στον νέο προϋπολογισμό της ΕΕ, όπου οι υποδομές και μεταφορές θα έχουν τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση που είχαν ποτέ με 51,5 δισεκατομμύρια ευρώ και στις πολιτικές που ολοκλήρωσε και όσες ολοκληρώνει το επόμενο διάστημα ως αρμόδιος Επίτροπος για τις υποδομές, τις μεταφορές και τον τουρισμό.

«Οι διασυνοριακές σιδηροδρομικές συνδέσεις και οι επενδύσεις σε υποδομές που τις καθιστούν δυνατές, ενσαρκώνουν την ίδια την ουσία της ευρωπαϊκής πολιτικής μεταφορών. Αντικατοπτρίζουν την ουσία του ίδιου του σχεδίου της ΕΕ. Αφορούν στη σύνδεση ανθρώπων, περιφερειών και οικονομιών. Αφορούν στην ανταγωνιστικότητα, τον εκσυγχρονισμό και τη βιωσιμότητα. Πρόκειται για τη μετατροπή του ευρωπαϊκού οράματος σε απτή πραγματικότητα. Και αποδεικνύουν ότι όταν η Ευρώπη επενδύει μαζί, η Ευρώπη πετυχαίνει μαζί», υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο κ. Τζιτζικώστας επισκέφθηκε επίσης το Γερμανικό Κοινοβούλιο όπου είχε την ευκαιρία να ενημερώσει τα μέλη των Επιτροπών Μεταφορών και Τουρισμού της Bundestag, για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει στην Κομισιόν για τους δυο τομείς ευθύνης του και τις πολιτικές που ήδη υιοθετήθηκαν, αλλά και τον σχεδιασμό για όσες έπονται, με στόχο μια πιο ανταγωνιστική και καλύτερα συνδεδεμένη Ευρώπη.

«Στη συζήτησή μας στην Ομοσπονδιακή Βουλή της Γερμανίας αναδείχθηκαν ζητήματα που βρίσκονται στην κορυφή της ευρωπαϊκής ατζέντας: η ενίσχυση των σιδηροδρομικών και διασυνοριακών υποδομών, η απλούστευση των διαδικασιών για πολίτες και επιχειρήσεις, η ψηφιοποίηση των μεταφορών και η στήριξη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Μέσα από τον ανοιχτό διάλογο και τη στενή συνεργασία με τα εθνικά κοινοβούλια, διαμορφώνουμε πολιτικές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών και ενισχύουν τον ρόλο της Ευρώπης σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Στη συνάντηση με τα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών συζητήθηκαν μεταξύ άλλων η επέκταση και η ανανέωση του σιδηροδρομικού δικτύου της Γερμανίας, καθώς και η επιτάχυνση των διαδικασιών σχεδιασμού και έγκρισης για έργα μεταφορών. Με την Επιτροπή Τουρισμού, ο Επίτροπος συζήτησε για τα δικαιώματα των επιβατών, την ανάπτυξη βιώσιμων και ανθεκτικών στην κλιματική αλλαγή προορισμών και την έλλειψη ειδικευμένων εργαζομένων στον τομέα του τουρισμού.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής του ο κ. Τζιτζικώστας είχε συναντήσεις με τουριστικούς φορείς της Γερμανίας και συμμετείχε στην τελική εκδήλωση της εκστρατείας της ΕΕ #LassReden, η οποία συγκεντρώνει και προωθεί τις απόψεις και τις προοπτικές των νέων για την ΕΕ.

«Είχα τη χαρά να συζητήσω με νέους και να τους ενημερώσω για τις πολιτικές που εφαρμόζουμε στις υποδομές και τις μεταφορές στην ΕΕ, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής καμπάνιας #LassReden της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η συμμετοχή των νέων στη δημόσια συζήτηση δεν είναι απλώς σημαντική. Είναι απαραίτητη, καθώς η φωνή τους πρέπει να ακούγεται και να λαμβάνεται υπόψη στις αποφάσεις που επηρεάζουν το μέλλον τους και το μέλλον της Ευρώπης», τόνισε ο Επίτροπος.

Tzitzik

Ο Αρσέν Λουπέν στην Βέροια 24 Αυγούστου: Το μυστήριο της Κούφιας Βελόνας

Αρσέν Λουπέν: Το μυστήριο της Κούφιας Βελόνας

Αυτό το καλοκαίρι, ο θρυλικός Αρσέν Λουπέν γυρίζει την Ελλάδα με μια θεατρική παράσταση για όλη την οικογένεια,

όπου το τέλος το αποφασίζεις εσύ!

 

https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/children/summer/arsen-loupen-to-mystirio-tis-koufias-belonas/

 

Μετά τη θριαμβευτική υποδοχή από το κοινό τον φετινό χειμώνα στην Αθήνα, ο εμβληματικός «τζέντλεμαν λωποδύτης» της παγκόσμιας λογοτεχνίας ετοιμάζει τις βαλίτσες του για μια μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία απλώνοντας ένα πέπλο μυστηρίου σε κάθε γωνιά της χώρας.

Η παράσταση «Αρσέν Λουπέν: Το Μυστήριο της Κούφιας Βελόνας», σε διασκευή και σκηνοθεσία Αθηνάς Χατζηαθανασίου, προσκαλεί μικρούς και μεγάλους σε ένα καταιγιστικό ταξίδι γεμάτο δράση, χιούμορ και ανατροπές.

Σε αυτή την περιπέτεια, όμως, ο πρωταγωνιστής δεν είναι μόνος: το κοινό παίρνει την κατάσταση στα χέρια του, καθώς με τη δική του ψήφο καθορίζει την τελική έκβαση της ιστορίας.

Ετοιμαστείτε για ένα καλοκαιρινό θεατρικό ραντεβού όπου η δική σας απόφαση θα κρίνει το μεγάλο φινάλε!

Μία διασκευή για όλη την οικογένεια

Η Καλλιτεχνική Εταιρεία CALD συστήνει για πρώτη φορά στο κοινό τις αθάνατες περιπέτειες του Μορίς Λεμπλάν, μέσα από μια φρέσκια ματιά: Η Αθηνά Χατζηαθανασίου διασκευάζει και σκηνοθετεί τις ιστορίες του Αρσέν Λουπέν, μεταφέροντας στη σκηνή την αύρα μυστηρίου που καθήλωσε εκατομμύρια θεατές και στη δημοφιλή σειρά ΛΟΥΠΕΝ του Netflix. Εδώ διασκεδάζουν όλοι! Πρόκειται για μια παράσταση που προσφέρει άφθονο γέλιο στα παιδιά και ένα δυνατό μυστήριο στους μεγάλους: το τέλειο ραντεβού για όλη την οικογένεια.

Η Υπόθεση

Στο Παρίσι της Μπελ Επόκ, μια μυστηριώδης διάρρηξη ξετυλίγει τον θρύλο της Κούφιας Βελόνας – ενός μυστικού που φτάνει ως την εποχή του Ιουλίου Καίσαρα. Ο Αρσέν Λουπέν, με την αφοπλιστική του γοητεία, βρίσκεται ξανά αντιμέτωπος με τον αιώνιο εχθρό του, τον ακούραστο επιθεωρητή Γκανιμάρ, σε ένα ασταμάτητο παιχνίδι γάτας και ποντικιού.

Τελικά τι είναι η Κούφια Βελόνα; Ένα χαμένο αντικείμενο; Ένας θησαυρός; Ποιο είναι άραγε το κρυμμένο μυστικό;

Με ανεξάντλητο χιούμορ, μπόλικο μυστήριο και κοφτερή φαντασία, η παράσταση αναδεικνύει διαχρονικές αξίες όπως η αλήθεια, η αγάπη και η σημασία της δεύτερης ευκαιρίας. Κάθε ιστορία μπορεί να ιδωθεί από διαφορετικές οπτικές γωνίες, κι έτσι ο Αρσέν Λουπέν, μέσα από μία συνάντηση που θα του αλλάξει τη ζωή, καλείται να επανεξετάσει τις αξίες του και να αποκαταστήσει τις κοινωνικές αδικίες.

Arsene Lupin 3 1

Όταν όλα αποκαλυφθούν… το φινάλε το αποφασίζεις εσύ!

Το τέλος αλλάζει ανάλογα με την απόφαση των μικρών, αλλά και… των μεγάλων θεατών — μια διαδραστική εμπειρία που φέρνει τη δύναμη της επιλογής σε πρώτο πλάνο, όπου οι πράξεις και οι συνέπειές τους γίνονται οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

Έξι ηθοποιοί μπλέκονται σε ένα θεατρικό παιχνίδι γεμάτο ανατροπές· παίζουν, χορεύουν και τραγουδούν με τη συνοδεία μυστηριακού μουσικού τοπίου και της ατμοσφαιρικής σκηνογραφίας, δημιουργώντας μια εμπειρία που συνδυάζει το απρόσμενο του κινηματογράφου με τη μαγεία του θεάτρου.

Σκηνοθετικό Σημείωμα

«Μιλάμε για ήρωες. Τους εξυμνούμε, τους τοποθετούμε στο βάθρο τους και γίνονται σύμβολα ηθικής και αξιών. Αφιλτράριστα και αδιαπραγμάτευτα. Αλλά τι γίνεται με τους αντι-ήρωες; Εκείνους που δε γεννήθηκαν τέλειοι, ούτε ικανοί να κάνουν πάντα το σωστό; Που κάνουν λάθη, πέφτουν, σηκώνονται, ξανασυνεχίζουν; Μα για μια στιγμή… Έτσι δεν είμαστε όλοι; Αυτή είναι και η ιστορία του Αρσέν Λουπέν. Ενός αντι-ήρωα που θέλησε να αλλάξει τον κόσμο προς το καλύτερο.

Διάλεξα το χιούμορ γιατί μόνο έτσι μπορείς να μιλήσεις για σοβαρά θέματα και να ακουστείς. Διάλεξα τη συγκίνηση γιατί μόνο εκεί η ιστορία βρίσκει καταφύγιο. Διάλεξα τον Αρσέν Λουπέν γιατί είναι ο τέλειος «ατελής». Ο «αντι-ήρωας» που κάνει ένα μοναδικό ταξίδι από την ακμή στην κατάρρευση, στην αυτοαμφισβήτηση και στην επανεκκίνηση. Που παλεύει ανάμεσα σε ιδανικά, σε «θέλω» και σε «πρέπει». Μα για μια στιγμή… Έτσι δεν είμαστε όλοι;

Μην ξεχνάτε! Πάνω απ’ όλα είναι μια ιστορία μυστηρίου. Και όπως σε κάθε μυστήριο, δεν μπορείς να διαλευκάνεις εύκολα ποιος είναι ο καλός και ποιος είναι ο κακός. Ή μήπως εσύ μπορείς;» Α.Χ.

ΑΡΣΕΝ ΛΟΥΠΕΝ 1A 1

Ταυτότητα της Παράστασης

Διασκευή – Σκηνοθεσία: Αθηνά Χατζηαθανασίου

Σκηνικά / Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα

Πρωτότυπη Μουσική: Βάιος Πράπας

Κίνηση / Χορογραφίες: Αλέξανδρος Κεϊβάναη

Φωτισμοί: Αθηνά Χατζηαθανασίου

Μουσική Διδασκαλία: Ηλιάνα Πασπάλα

Βίντεο: Γιάννης Ντουσιόπουλος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Άντα Κουγιά

Στίχοι Τραγουδιών: Αθηνά Χατζηαθανασίου

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Γραφιστική Επιμέλεια: ΛΟΓΟΤΥΠΟ graphics / Μυρτώ Στέλιου

Επικοινωνία: CALD – Le Canard qui parle (lecanardpr@gmail.com, lecanardpr2024@gmail.com)

Social Media: Renegade Media

Εκτέλεση Παραγωγής: Δημήτρης Φωτόπουλος ΙΚΕ

Παραγωγή: CALD O.E. & CALD Productions ΑΜΚΕ

 

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Θοδωρής Ανθόπουλος, Χρήστος Ζαν Μπατίστ, Πάνος Κορογιαννάκης, Γιώργος Λιάκος, Κωνσταντίνος Ρόδης, Αθηνά Χατζηαθανασίου

Τιμές Εισιτηρίων:

Προπώληση μέσω more.com: 12 ευρώ (Κανονικό), 10 ευρώ (Μειωμένο)

Ταμείο: 13 ευρώ γενική είσοδος