Αρχική Blog Σελίδα 2

Βέροια 1960 – ΑΕ Ευόσμου 4-1 – Επιστροφή στις επιτυχίες με άνετη επικράτηση για τη “Βασίλισσα” – βίντεο – φωτο

Η Βέροια επέστρεψε στις νίκες με πειστική εμφάνιση απέναντι στην ουραγό ΑΕ Ευόσμου, της οποίας επικράτησε με 4-1 στο πλαίσιο της 13ης αγωνιστικής του δευτέρου ομίλου της Γ’ Εθνικής κατηγορίας.

Περιγραφή: Βασίλης Σιμόπουλος – Κάμερα: Γιώργος Λεωνίδας Γκιώνης

Οι «κυανέρυθροι» αντέδρασαν σωστά, μετά τις δύο συνεχόμενες ήττες, πήραν εύκολα τη νίκη με ευρύ σκορ και συνεχίζουν να βρίσκονται μια ανάσα από την κορυφή της βαθμολογίας, βλέποντας τη συνέχεια με μεγαλύτερη αισιοδοξία.

ΤΟ ΦΙΛΜ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

8’ Μετά από σέντρα του Ηλιόπουλου από αριστερά, οι Βεροιώτες δεν κατάφεραν να διώξουν και ο επερχόμενος Θεοφίλου δεν δυσκολεύτηκε να στείλει από κοντά τη μπάλα στα δίχτυα, γράφοντας το 0-1!

12’ Ωραία μπροστινή μπαλιά του Μελιόπουλου για τον Τζημογιάννη, αυτός από δεξιά έβγαλε τη σέντρα, με τον Λέκα στην «καρδιά» της άμυνας των φιλοξενούμενων να πιάνει το σουτ και να στέλνει τη μπάλα στα δίχτυα, φέρνοντας γρήγορα το ματς στα ίσια!

16’ Δυνατό σουτ του Θεοφίλου λίγο έξω από την περιοχή, ο Γκάρας εκτινάχθηκε και έδιωξε εντυπωσιακά σε κόρνερ.

23’ Μετά από κόρνερ του Λέκα, ο Τσιρίδης έπιασε την κεφαλιά στο δεύτερο δοκάρι αλλά αυτή βρήκε σε σώμα αμυντικού και έφυγε έξω.

26’ Ο Λέκα έστειλε με εκτέλεση φάουλ τη μπάλα στην καρδιά της αντίπαλης περιοχής, όπου ο Ιωάννου με κεφαλιά δεν δυσκολεύτηκε να τη στείλει στα δίχτυα για το 2-1.

36’ Μακρινό σουτ του Ιωάννου δεν βρήκε στόχο.

40’ Η Βέροια κερδίζει πέναλτι σε χέρι του Παρμακσήζη μέσα στην περιοχή, με τον Ιωάννου να το εκτελεί εύστοχα και να γράφει το 3-1.

45’ Εναέριο σουτ του Ηλιόπουλου μέσα από την περιοχή, μετά από σέντρα από δεξιά, ο Γκάρας μπλόκαρε σταθερά.

63’ Μπαλιά του Ιωάννου για τον Αχλιώπα, αυτός καθυστέρησε και τον πρόλαβε ο γκολκίπερ της ΑΕ Ευόσμου, μπλοκάροντας τη μπάλα.

65’ Ο Θεοφίλου μέσα στην περιοχή της Βέροιας και από πλάγια θέση, έπιασε το γυριστό σουτ όμως ο Γκάρας μπλόκαρε σταθερά.

68’ Ο Αχλιώπας μέσα στην αντίπαλη περιοχή καθυστέρησε και τον πρόλαβαν οι φιλοξενούμενοι.

83’ Ο νεαρός Κεχαγιάς βρήκε μέσα στην περιοχή τον πολύπειρο Τζημογιάννη, ο οποίος με πλασέ έγραψε το 4-1!

84’ Ο Κορμαρής μέσα στην περιοχή της Βέροιας έπιασε το σουτ αλλά έστειλε τη μπάλα πάνω από τα δοκάρια.

87’ Απευθείας φάουλ του Θεοφίλου, ο Γκάρας απογειώθηκε στο αριστερό «Γ» της εστίας του και έδιωξε σε κόρνερ.

Η ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ

Δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερα προβλήματα ο διαιτητής του αγώνα Μπακάλης του Σ.Δ. Καστοριάς, όπως και οι βοηθοί του Δρουδάκης (Κοζάνης) και Κωτσόπουλος (Καστοριάς).

ΟΙ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ

ΒΕΡΟΙΑ (Δημήτρης Πρίντζιος): Γκάρας, Νικολάκης (59’ Κεχαγιάς), Κουτσούκης, Τσιρίδης, Τζημογιάννης, Μπλέτσας (69’ Θυμιόπουλος), Μελιόπουλος (85’ Κολιβίρας), Λέκα, Γανόπουλος (46’ Πρασσάς), Ιωάννου, Καψάλης (59’ Αχλιώπας).

ΑΕ ΕΥΟΣΜΟΥ (Γιώργος Μπουρογιάννης):  Ταπαλής, Δαραής, Παρμακσήζης (46’ Καλλέργης / 79’ λ.τ. Καραμαυρουδής), Μεταξάς, Βασιλόπουλος, Νικολίτσας, Ηλιόπουλος, Περτσιούνης, Θεοφίλου (90’ Κουσκουρίδης), Κορμαρής, Στύλλα (85’ Μοσχόπουλος).

Με πληροφορίες από το kerkidasport.gr

Δείτε τον αγώνα όπως μεταδόθηκε ζωντανά από το emvolos.gr στο βίντεο:

Δείτε στιγμιότυπα – γκολ του αγώνα στο βίντεο:

Δηλώσεις προπονητών στο βίντεο:

Γ’ Εθνική | Βέροια – ΑΕ Ευόσμου 4-1: Δηλώσεις Γιώργου Μπουρογιάννη (kerkidasport.gr):

Γ’ Εθνική | Βέροια – ΑΕ Ευόσμου 4-1: Δηλώσεις Δημήτρη Πρίντζιου (kerkidasport.gr):

Φωτογραφίες:

IMG b1423e46cce802dfa3fcfd803dd920f9 V
Βέροια 1960
P1020307
ΑΕ Ευόσμου

P1020305 P1020306 P1020308 P1020309 P1020310 P1020311 P1020312 P1020313 P1020314 P1020315 P1020316 P1020317 P1020318 P1020319

Γερμανία: “Σοκαρισμένος” ο καγκελάριος Μερτς για την επίθεση στην παραλία Μπόνταϊ

«Σοκαρισμένος» και «άφωνος», δήλωσε ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς για την τρομοκρατική επίθεση στην παραλία Μπόνταϊ της Αυστραλίας. 

«Η αντισημιτική επίθεση στην παραλία Μπόνταϊ κατά τη διάρκεια του Χανουκά με αφήνει άφωνο. Αυτή είναι μια επίθεση στις κοινές μας αξίες. Πρέπει να βάλουμε τέλος σε αυτόν τον αντισημιτισμό – εδώ στη Γερμανία και παγκοσμίως», έγραψε ο καγκελάριος σε ανάρτησή του στο «Χ».
Ο κυβερνητικός επίτροπος για τον αντισημιτισμό Φέλιξ Κλάιν ζήτησε «να μην αποθαρρυνόμαστε» από τέτοιες πράξεις. «Είναι σημαντικό να μην επιτρέψουμε στον εαυτό μας να μας εκφοβίσει η τρομοκρατία και το μίσος – ούτε στο Χανουκά ούτε στις χριστουγεννιάτικες αγορές», δήλωσε ο κ. Κλάιν στο δίκτυο RND και ταυτόχρονα ζήτησε «αποφασιστική προστασία» τους Εβραίους.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Έκκληση στους αγρότες να επανέλθουν στον θεσμικό διάλογο, απευθύνουν τέσσερις παραγωγικοί φορείς της βιομηχανίας και της βιοτεχνίας

Τη βαθιά τους ανησυχία για την άρνηση των εκπροσώπων του αγροτικού κόσμου να προσέλθουν σε διάλογο με τον πρωθυπουργό, εκφράζουν με κοινή δήλωσή τους οι πρόεδροι των συνδέσμων Εξαγωγέων και Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΕΒΕ και ΣΒΕ) και των επιμελητηρίων Εμποροβιομηχανικό και Βιοτεχνικό θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ και ΒΕΘ).

«Καλούμε τον αγροτικό κόσμο και τους εκπροσώπους του να επανέλθουν άμεσα στον θεσμικό διάλογο. Οι πόρτες είναι ανοιχτές. Οι άδειες καρέκλες, όμως, δεν αποτελούν λύση. Σε μια κρίσιμη συγκυρία για την ελληνική οικονομία, η άρνηση θεσμικού διαλόγου δεν αποτελεί μορφή διεκδίκησης, αλλά επιλογή αδιεξόδου» υπογραμμίζεται στο κείμενο της κοινής δήλωσης, την οποία συνυπογράφουν οι πρόεδροι του ΕΒΕΘ, Ιωάννης Μασούτης, του ΒΕΘ, Μάριος Παπαδόπουλος, του ΣΒΕ, Λουκία Σαράντη και του ΣΕΒΕ, Συμεών Διαμαντίδης.
«Η χώρα δεν αντέχει άλλες χαμένες ευκαιρίες, ούτε άλλες σκόπιμες καθυστερήσεις σε ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα την παραγωγή, τη βιομηχανία, τη μεταποίηση, την απασχόληση και τις εξαγωγές. Ο πρωτογενής τομέας αποτελεί τον πρώτο κρίκο της εθνικής παραγωγικής αλυσίδας. Όταν ο κρίκος αυτός αποσύρεται από τον διάλογο, η ζημιά μεταφέρεται στη βιομηχανία, στη μεταποίηση, στο εμπόριο, στις εξαγωγές και τελικά στην ίδια την κοινωνία. Το κόστος αυτής της στάσης δεν είναι πολιτικό, είναι οικονομικό και εθνικό. Όταν η Πολιτεία καλεί σε διάλογο στο ανώτατο θεσμικό επίπεδο και η πρόσκληση απορρίπτεται, η ευθύνη παύει να είναι μονομερής. Η αποχή από τον διάλογο ισοδυναμεί με αποποίηση συμμετοχής στη λύση» επισημαίνεται στη δήλωση, η οποία καταλήγει:
«Η πίεση χωρίς παρουσία, χωρίς τεκμηρίωση και χωρίς διάθεση συνεννόησης δεν οδηγεί σε λύσεις. Οδηγεί σε στασιμότητα, απώλειες και περαιτέρω απαξίωση της παραγωγικής προσπάθειας της χώρας. Οι φορείς της πραγματικής οικονομίας θα συνεχίσουμε να μιλάμε καθαρά, υπεύθυνα και με εθνική συνείδηση, γιατί η ανάπτυξη, η βιομηχανία, η μεταποίηση, η απασχόληση και οι εξαγωγές δεν μπορούν να περιμένουν».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αυστραλία: Τουλάχιστον δώδεκα νεκροί και περίπου 30 τραυματίες από την επίθεση ενόπλων στην παραλία Μπόνταϊ του Σίδνεϊ

Τουλάχιστον 12 νεκροί και περίπου 30 τραυματίες από τη σημερινή επίθεση ενόπλων κατά τον εορτασμό της εβραϊκής εορτής Χάνουκα στην παραλία Μπόνταϊ του Σίδνεϊ. 

Η επίθεση χαρακτηρίζεται από την αστυνομία της Αυστραλίας, αλλά και αξιωματούχους ως μία τρομοκρατική επίθεση.
Ένας ύποπτος ένοπλος σκοτώθηκε κι ένας άλλος βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση, σύμφωνα με δήλωση του Επιτρόπου της Αστυνομίας της Νέας Νότιας Ουαλίας Μαλ Λάνιον, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου. Τουλάχιστον 29 άνθρωποι τραυματίστηκαν, συμπεριλαμβανομένων και δύο αστυνομικών που έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο, σύμφωνα με τον ίδιο επίτροπο.
Η αστυνομία ερευνά την ενδεχόμενη συμμετοχή ενός τρίτου ενόπλου στην επίθεση, ενώ ειδική ομάδα πυροτεχνουργών εξετάζει αρκετές συσκευές αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών, είπε ο Λάνιον.
Ο Μάικ Μπουργκές, υψηλόβαθμος αξιωματούχος των υπηρεσιών πληροφοριών της Αυστραλίας δήλωσε ότι ένας από τους υπόπτους για την επίθεση, ήταν γνωστός στις αρχές, ενώ δεν είχε αξιολογηθεί ως άμεση απειλή.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τα αδικήματα που προσάπτει η Ευρωπαία Εισαγγελέας στους κατηγορούμενους από την Κρήτη για την υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ

Επτά κακουργήματα περιλαμβάνονται στην δίωξη που άσκησε η Ευρωπαία Εισαγγελέας σε βάρος των εμπλεκομένων στην φερόμενη εγκληματική οργάνωση από την Κρήτη που επί σειρά ετών λάμβανε παράνομες επιδοτήσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Τα αδικήματα που κατά περίπτωση αντιμετωπίζουν οι κατηγορούμενοι αφορούν:
– Συγκρότηση και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση
– Διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης
– Αξιόποινη υποστήριξη εγκληματική οργάνωσης
– Απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις, από κοινού
– ‘Αμεση συνέργεια στην απάτη που υπερβαίνει το ποσό των εκατόν είκοσι χιλιάδων ευρώ τελεσθείσα κατά συναυτουργία και κατ’ εξακολούθηση
– Απάτη σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ελληνικού Δημοσίου
– Νομιμοποίηση παράνομων εσόδων.
Οι κατηγορούμενοι που έχουν οδηγηθεί στην Ευελπίδων για να περάσουν από το γραφείο του Ευρωπαίου Ανακριτή, φέρονται να μην αποδέχονται τις κατηγορίες.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γρεβενά: Εξιχνιάστηκε, έπειτα από πολύμηνη έρευνα, κλοπή τιμαλφών από μοναστήρι

Εξιχνιάστηκε, έπειτα από πολύμηνη έρευνα, υπόθεση διακεκριμένης κλοπής τιμαλφών από μονή, που διαπράχθηκε στις αρχές Μαρτίου, σε ορεινή περιοχή του δήμου Γρεβενών, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Μακεδονίας. Ποινική δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα σχηματίστηκε σε βάρος δύο αλλοδαπών, ηλικίας 36 και 59 ετών, για σύσταση εγκληματικής ομάδας και διακεκριμένη περίπτωση κλοπής, καθώς και για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ αναζητείται και τρίτο άγνωστο άτομο.

Αναλυτικότερα, έπειτα από έρευνα αστυνομικών του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Γρεβενών διαπιστώθηκε ότι οι δύο άντρες, αφού αφαίρεσαν το παράθυρο της Ιεράς Μονής, διερεύνησαν το χώρο και έσπασαν υαλοπίνακα προθήκης, αφαιρώντας χρυσαφικά, λίρες και διάφορα τιμαλφή, χρηματικής αξίας περίπου 3.000 ευρώ. Στη συνέχεια, επιβιβάστηκαν σε όχημα και διέφυγαν προς άγνωστη κατεύθυνση.
Κατά το παρελθόν ο 36χρονος και ο 59χρονος έχουν απασχολήσει τις Αρχές για το ίδιο αδίκημα. Η σχηματισθείσα δικογραφία θα υποβληθεί στην Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Γρεβενών, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο συνεχίζεται από το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Γρεβενών για την ταυτοποίηση των στοιχείων του τρίτου ατόμου._

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κ. Χατζηδάκης: Είναι η ώρα του διαλόγου με τους αγρότες

Το αγροτικό ζήτημα είναι το βασικό θέμα της συνέντευξης του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη στην RealNews. Και, όπως, αναλυτικά, αναφέρει, «η κυβέρνηση αντιμετωπίζει με σοβαρότητα και μετριοπάθεια το θέμα.

Δεν κουνά το δάχτυλο στους αγρότες και αντιμετωπίζει με ενσυναίσθηση τα προβλήματα που έχουν, αναγνωρίζοντας το δίκιο τους σε πολλές περιπτώσεις. Από την άλλη πλευρά, βρεθήκαμε σε μια εξαιρετικά δύσκολη θέση με όσα έγιναν το καλοκαίρι με τον ΟΠΕΚΕΠΕ», υπενθυμίζει με την ταυτόχρονη επισήμανση ότι «μέχρι πριν λίγο καιρό, δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα πληρωθούν οι αγροτικές επιδοτήσεις. Έγινε αγώνας δρόμου για να συμφωνήσουμε με την Κομισιόν στις αλλαγές που έπρεπε να γίνουν και να ξεκινήσουν οι πληρωμές».
Και, επαναλαμβάνει ότι «ήδη φέτος έχουν πληρωθεί μέχρι τώρα 2,6 δισ. ευρώ από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, τον ΕΛΓΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό και μέχρι το τέλος του έτους θα έχει καταβληθεί επιπλέον 1,2 δισ. ευρώ. 600 εκατ. ευρώ δηλαδή παραπάνω σε σχέση με πέρσι!».
Διαμηνύει, μάλιστα, ότι «λύση στα προβλήματα μπορεί να προκύψει μόνο μέσα από το διάλογο. Και νομίζω ότι πλέον ήρθε η ώρα του διαλόγου», υπογραμμίζει υπενθυμίζοντας συγχρόνως τη συνάντηση που είχε ο ίδιος και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας με τους αγρότες της Κρήτης, αλλά και την πρόσκληση για διάλογο που είχε απευθύνει για αύριο, Δευτέρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Στο ερώτημα αν τίθεται ζήτημα να μην πραγματοποιηθεί η μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης δίνει την εξής χαρακτηριστική απάντηση: «Είναι άραγε ο ΟΠΕΚΕΠΕ κάποιο κελεπούρι και φοβούνται κάποιοι μην το χάσουμε; Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω τη συζήτηση αυτή μετά από όλα τα προβλήματα που έχουν προκύψει με τον συγκεκριμένο φορέα. Εν πάση περιπτώσει, το νομοσχέδιο για τη μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ συζητείται ήδη στην Επιτροπή της Βουλής!».
Πρόκειται, σύμφωνα με τον Κ. Χατζηδάκη, «για μια μεγάλη μεταρρύθμιση, που την έχει ανακοινώσει ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, και η οποία σε συνδυασμό με το Σχέδιο Δράσης για τις αγροτικές επιδοτήσεις, αντιμετωπίζει παθογένειες δεκαετιών και βάζει τάξη στη διαχείριση των αγροτικών επιδοτήσεων. Η ΑΑΔΕ έχει όλα τα εχέγγυα αποτελεσματικότητας. Και εργαζόμαστε καθημερινά, ώστε η μεταρρύθμιση να γίνει πράξη. Στο τέλος της δύσκολης αυτής διαδρομής, κερδισμένοι θα βγουν οι έντιμοι αγρότες που θα δουν να παίρνουν παραπάνω χρήματα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια».
Για τα αιτήματα, ειδικότερα, των αγροτών, λέει πως δεν μπορεί να προαναγγείλει «τις αποφάσεις της κυβέρνησης που θα προκύψουν μετά τον συνολικό διάλογο που θα γίνει με τους αγρότες». Μπορεί, ωστόσο, να διαβεβαιώσει ότι «έχουμε τη διάθεση να αντιμετωπίσουμε και να δώσουμε λύσεις σε όσα το δυνατό περισσότερα προβλήματα, τόσο για τη γεωργία όσο και για την κτηνοτροφία μας που φέτος, πράγματι, πλήττεται περισσότερο».
Ωστόσο, διευκρινίζει, «υπάρχουν συγκεκριμένα όρια μέσα στα οποία μπορούμε να κινηθούμε. Πρώτον, δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε τα όριο των δυνατοτήτων που μας δίνει ο προϋπολογισμός. Δεύτερον, δεν μπορούμε να παραβιάσουμε τη συμφωνία που έγινε με τον Κομισιόν για τη μεταρρύθμιση του συστήματος των αγροτικών επιδοτήσεων».
Στα του Προϋπολογισμού, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης δηλώνει ότι «το 2026 η ελληνική οικονομία θα συνεχίσει να προχωρεί με σταθερά βήματα. Οι Έλληνες θα δουν την οικονομία μας, για μια ακόμη χρονιά, να αναπτύσσεται με διπλάσιους ρυθμούς σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, να συγκλίνει περαιτέρω με τις πιο προηγμένες χώρες και τα εισοδήματα να ενισχύονται».
Επιπλέον, στη σύγκριση μεταξύ 2019 και 2026, αναφέρει: «Το πραγματικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ αναμένεται να έχει αυξηθεί σωρευτικά κατά 15,7% από το 2019, οι επενδύσεις να έχουν αυξηθεί κατά 96% και οι καθαρές αμοιβές εξαρτημένης εργασίας κατά 32%, δηλαδή σημαντικά πάνω από τον πληθωρισμό».
Στο πεδίο των μεταρρυθμίσεων, εξ άλλου, ο Κ. Χατζηδάκης προαναγγέλλει έξι από αυτές που «είτε θα τρέξουν είτε θα ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες:
Πρώτον, θα τρέξουν δυο διυπουργικές πρωτοβουλίες για κράτος πιο φιλικό στους πολίτες, που συντονίζω προσωπικά. Η μία αφορά την καθημερινότητα και την αντιμετώπιση “ιστοριών καθημερινής τρέλας” από το βαθύ κράτος. Η δεύτερη την απλοποίηση διοικητικών διαδικασιών στο πλαίσιο του προγράμματος ΜΙΤΟΣ. Δεύτερον, θα έχουμε την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου και των ειδικών χωροταξικών πλαισίων για τη βιομηχανία, τον τουρισμό και τις ΑΠΕ. Τρίτον, θα προχωρήσουμε στην επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης με νέους Κώδικες και ψηφιακά εργαλεία. Τέταρτον, θα προωθήσουμε νομοσχέδιο για μια πιο ολιστική διαχείριση των υδάτων. Πέμπτον, θα πραγματοποιηθεί ο διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου για το νέο Λύκειο και την καθιέρωση του εθνικού απολυτηρίου. Και έκτον, θα συνεχίσει, βεβαίως, να εξελίσσεται η μεταρρύθμιση για το σύστημα αγροτικών επιδοτήσεων, με την εφαρμογή του οριστικού, ψηφιακού και διαφανούς συστήματος. Οι μεταρρυθμίσεις είναι ο μόνος δρόμος για περισσότερη παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα ώστε να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα της χώρας για νέες και καλύτερες δουλειές, για καλύτερα εισοδήματα», επισημαίνει.
Ενώ για την εκλογή του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη στο τιμόνι του Eurogroup, ο αντιπρόεδρος υπογραμμίζει, για μία ακόμη φορά, τη «μεγάλη επιτυχία για τον ίδιο», αλλά και τη «μεγάλη εθνική επιτυχία, που αποτυπώνει τη μεγάλη πρόοδο που έχει καταγράψει η ελληνική οικονομία, τα τελευταία χρόνια, με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».
Σε άλλο, τέλος, σημείο της συνέντευξης, ο Κ. Χατζηδάκης επαναλαμβάνει τον εκλογικό στόχο της Νέας Δημοκρατίας: «Εμείς, σε κάθε περίπτωση, θα διεκδικήσουμε την αυτοδυναμία, διότι πιστεύουμε ότι οι αυτοδύναμες κυβερνήσεις λειτουργούν με πολύ πιο αποτελεσματικό τρόπο στην πατρίδα μας. Αν, βεβαίως, προκύψει ανάγκη για συνεργασίες, η Νέα Δημοκρατία έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι δεν αποτελεί παράγοντα αστάθειας».
Και καταλήγει: «Ας είμαστε όμως ξεκάθαροι: Οι συνεργασίες δεν διατάσσονται. Στις εκλογές του 2023, όταν εφαρμόστηκε ένα σύστημα απλής αναλογικής από τον κ. Τσίπρα, όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα της αντιπολίτευσης είχαν τονίσει ότι δεν θα συνεργάζονταν ούτε μεταξύ τους ούτε βεβαίως με τη Νέα Δημοκρατία. Αυτό το αντιλήφθηκαν οι πολίτες, οι οποίοι έδωσαν στη δική μας παράταξη αυτοδυναμία. Διότι αντιλήφθηκαν ότι η Ελλάδα χρειάζεται πάνω από όλα σταθερότητα».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η νέα εποχή του Δημόσιου τομέα: Αποτελεσματικότητα και διαφάνεια μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους και το 2025

Τα τελευταία χρόνια, η ψηφιακή μεταρρύθμιση του ελληνικού κράτους έχει αναδείξει τη σημασία της δημιουργίας ενός πιο αποδοτικού και ευέλικτου δημόσιου τομέα.

Το 2025 αποδεικνύεται ακόμα μια καθοριστική χρονιά για την ενσωμάτωσή της στην καθημερινότητα των πολιτών, με τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών να αυξάνεται συνεχώς. Οι πρόσφατες στατιστικές καταδεικνύουν ότι η κυβέρνηση, μέσω του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχει επικεντρωθεί στην απλοποίηση των διαδικασιών, προσφέροντας ενοποιημένες υπηρεσίες για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, γεγονός που οδηγεί σε σημαντικές κοινωνικές και οικονομικές μεταβολές. Επιπλέον, τόσο η αξιολόγηση των υπηρεσιών του Δημοσίου από τους πολίτες που «έτρεξε» το Υπουργείο Εσωτερικών, όσο και η έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης δείχνουν την εξαιρετική δουλειά που γίνεται στο κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού. Οι υπηρεσίες που έχουν αναπτυχθεί έχουν λάβει ιδιαίτερα θετικό πρόσημο από τους πολίτες, κάτι που αποτυπώνεται και στις υψηλές βαθμολογίες που έλαβαν. Αξιοσημείωτη είναι η απλούστευση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών, η οποία έχει επιφέρει σημαντικές ετήσιες εξοικονομήσεις κόστους και χρόνου, καθώς και θετικά περιβαλλοντικά οφέλη, εδραιώνοντας τη θέση της ψηφιακής διακυβέρνησης ως πυλώνα της σύγχρονης δημόσιας διοίκησης.
«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους είναι ένα στοίχημα που κερδίζουμε χρόνο με τον χρόνο, με σταθερό στόχο να διευκολύνουμε διαρκώς τον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες αλληλεπιδρούν με το Δημόσιο. Από το 2019 έως σήμερα, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη υλοποιεί με συνέπεια έναν πολυδιάστατο εκσυγχρονισμό, με ξεκάθαρο πολιτικό πρόσημο: μια καλύτερη καθημερινότητα με λιγότερη γραφειοκρατία, περισσότερη αποτελεσματικότητα, διαφάνεια και ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος και τους θεσμούς του. Το 2025 αποτέλεσε μια χρονιά ουσιαστικής επιτάχυνσης αυτής της προσπάθειας. Τα νούμερα από μόνα τους δε λένε πολλά· αποκτούν όμως πραγματική αξία όταν μεταφράζονται σε λιγότερες ουρές, λιγότερα email και τηλεφωνήματα, λιγότερη ταλαιπωρία για τους πολίτες και οικονομίες κλίμακος για τη Δημόσια Διοίκηση. Ενδεικτικά, 8,8 εκατομμύρια πολίτες έχουν χρησιμοποιήσει το gov.gr, πραγματοποιώντας περισσότερες από 394,2 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές, γεγονός που αποτυπώνει τη σταθερή ενσωμάτωση των ψηφιακών υπηρεσιών στην καθημερινότητά μας. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο και έδωσαν υψηλές βαθμολογίες στις ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr και του Gov.gr Wallet, στην πρώτη αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εσωτερικών. Το 2026 βρίσκει τη χώρα σε μια ώριμη φάση ψηφιακής μετάβασης, με θεσμική συνέχεια, πολιτική βούληση και ξεκάθαρο προσανατολισμό. Συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση: αξιοποιούμε την τεχνολογία όχι ως αυτοσκοπό, αλλά ως εργαλείο για ένα κράτος πιο αποτελεσματικό που συμβάλλει καθοριστικά στην αναπτυξιακή τροχιά της χώρας», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
** 2.211 ψηφιακές υπηρεσίες και έπεται συνέχεια **
Μέχρι τώρα, το gov.gr έχει καταφέρει να καλύψει ένα ευρύ φάσμα αναγκών των πολιτών, προσφέροντας 2.211 ψηφιακές υπηρεσίες. Οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί: το συνολικό πλήθος των ψηφιακών συναλλαγών ξεπερνά τα 394 εκατομμύρια, με 8.880.857 μοναδικούς χρήστες που έχουν εκδώσει τουλάχιστον ένα ηλεκτρονικό έγγραφο ή έχουν υποβάλει μια ηλεκτρονική δήλωση. Αυτές οι υπηρεσίες παρέχουν τη δυνατότητα στους πολίτες να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους από την άνεση του σπιτιού τους, μειώνοντας σημαντικά την ανάγκη για φυσικές επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες.
Αυτό αποτυπώνεται και στα στατιστικά που αφορούν ειδικές κατηγορίες υπηρεσιών. Για παράδειγμα, οι Υπεύθυνες Δηλώσεις παρουσίασαν αύξηση 11.192.280 από τον Δεκέμβριο του 2024 μέχρι σήμερα, φτάνοντας συνολικά τα 38.640.228, ενώ η εξουσιοδότηση ζει έναν δυναμικό εκσυγχρονισμό με 8.622.284 συναλλαγές, δηλαδή αύξηση 1.843.434. Παρομοίως, η ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου έφτασε τα 13.483.750, καταγράφοντας 6.186.145 νέες χρήσεις μόνο το τελευταίο έτος.
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προγραμματίζει, επίσης, να ενσωματώσει 270 νέες κοινές υπηρεσίες από τις 13 Περιφέρειες μέσω της πλατφόρμας e-perifereies. Το εν λόγω έργο, που είναι μέρος του νομοσχεδίου για το AI Factory “Pharos”, που συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή στοχεύει στην ψηφιοποίηση και ομογενοποίηση των διαδικασιών, προσφέροντας μια ενιαία και αποτελεσματική εμπειρία στους πολίτες.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και η ψηφιακή είσοδος στα γήπεδα μέσω του Gov.gr Wallet που έχει εδραιωθεί στην πράξη . Περισσότερα από 2,4 εκατομμύρια εισιτήρια έχουν προσωποποιηθεί, με 1,77 εκατ. στο ποδόσφαιρο και 670 χιλ. στο μπάσκετ, αποτυπώνοντας την ευρεία υιοθέτηση της νέας ψηφιακής εμπειρίας από τους φιλάθλους.
Το Κτηματολόγιο επίσης, καταγράφει σταθερή και μετρήσιμη πρόοδο, με τα στοιχεία να αποτυπώνουν τη δυναμική των ψηφιακών του υπηρεσιών. Τον Νοέμβριο σημειώθηκε ιστορικό ρεκόρ, καθώς 70.135 πολίτες ολοκλήρωσαν τις υποθέσεις τους ψηφιακά, ενώ οι εκκρεμότητες υποχώρησαν σε ιστορικό χαμηλό για τον μήνα, στις 241.038. Στο διάστημα από 1 Ιανουαρίου έως 30 Νοεμβρίου 2025, έχουν ολοκληρωθεί 629.371 πράξεις, εξυπηρετώντας σχεδόν 630.000 υποθέσεις πολιτών. Την ίδια περίοδο, οι εκκρεμότητες μειώθηκαν από 300.000 στις αρχές του έτους σε 241.038 στο τέλος Νοεμβρίου, με τον ρυθμό αποκλιμάκωσης να έχει επιταχυνθεί το τελευταίο εξάμηνο και πλέον να διαμορφώνεται σε περίπου 5% μείωση ανά μήνα.
** Οι αξιολογήσεις δείχνουν το θετικό πρόσημο **
Στην αξιολόγηση Δημόσιων Υπηρεσιών που έγινε με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εσωτερικών και πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2025, οι Υπεύθυνες Δηλώσεις βαθμολογήθηκαν με 9, το Ποινικό Μητρώο με 8,8 και η Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου με 8,6, μεταξύ άλλων. Το Gov.gr Wallet αξιολογήθηκε με 8,4, ενώ τα ψηφιακά εισιτήρια για αθλητικές εκδηλώσεις συγκέντρωσαν υψηλές βαθμολογίες από όλες τις ηλικιακές ομάδες.
Σημαντικά είναι και τα θετικά περιβαλλοντικά οφέλη από την ψηφιοποίηση των διαδικασιών, καθώς εκτιμάται ότι η μετάβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες έχει συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 33.000 τόνους και στην εξοικονόμηση 62,5 εκατομμυρίων φύλλων χαρτιού, ενώ έχουν αποτραπεί επίσης 19,1 εκατομμύρια μετακινήσεις ετησίως. Οι πολίτες, σύμφωνα με την αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, έχουν δείξει θετική αντίδραση προς τις ψηφιακές υπηρεσίες, καθώς σχεδόν όλες οι υπηρεσίες του gov.gr έχουν λάβει υψηλές βαθμολογίες.
Συνολικά, η πορεία αυτού του ψηφιακού μετασχηματισμού αποδεικνύει ότι το κράτος προχωρά σε μία εποχή όπου η τεχνολογία λειτουργεί ως βασικός καταλύτης για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της δημόσιας διοίκησης. Αυτή η μετάβαση δεν αγγίζει μόνο την αύξηση της αποτελεσματικότητας, αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας, της εμπιστοσύνης και της κοινωνικής συνοχής. Με πρωτοβουλίες που βασίζονται στην καινοτομία και την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση, το κράτος γυρίζει σελίδα, προσφέροντας στους πολίτες μια καλύτερη, πιο προσιτή και λιγότερο γραφειοκρατική εμπειρία.
Η θεσμική συνέχεια και η πολιτική βούληση είναι κρίσιμα στοιχεία στην πορεία αυτού του εκσυγχρονισμού. Τα δυνατά αποτελέσματα της πρόσφατης ψηφιοποίησης αντικατοπτρίζουν τη σταθερή δέσμευση της Κυβέρνησης να παρέχει υπηρεσίες που να ανταγωνίζονται τον ιδιωτικό τομέα σε ποιότητα και αποδοτικότητα. Η ενσωμάτωσή του ψηφιακού μετασχηματισμού σε μακροπρόθεσμες στρατηγικές ανάπτυξης υποδεικνύει μία αναπτυξιακή τροχιά που δεν είναι μόνο χρήσιμη, αλλά και ζωτικής σημασίας για την οικονομία της χώρας.
Αναμφίβολα, ο δρόμος για έναν πλήρως ψηφιακό κρατικό τομέα είναι ακόμη μακρύς και απαιτεί συνεχή προσπάθεια, επενδύσεις και εκπαίδευση των πολιτών και των υπαλλήλων σε νέες τεχνολογίες. Παρ’ όλα αυτά, η κατεύθυνση είναι σαφής: η ψηφιοποίηση δεν είναι ένας απλός στόχος, αλλά μια αναγκαιότητα για τη διασφάλιση ενός κράτους πιο προσανατολισμένου στον πολίτη.

** Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους με νούμερα **

2.211 ψηφιακές υπηρεσίες
394.220.809 ψηφιακές συναλλαγές (έγγραφα ή δηλώσεις έχουν εκδοθεί/υποβληθεί ηλεκτρονικά)
8.880.857 μοναδικοί χρήστες έχουν χρησιμοποιήσει το gov.gr εκδίδοντας ένα τουλάχιστον έγγραφο ή υποβάλλοντας μια ηλεκτρονική δήλωση
38.640.228 υπεύθυνες δηλώσεις (+11.1 εκατ. από το Δεκέμβριο του 2024)
8.622.284 εξουσιοδοτήσεις (+1.8 εκατ. από το Δεκέμβριο του 2024)
13.483.750 ψηφιακές βεβαιώσεις εγγράφου-γνήσιο υπογραφής (+6.1 εκατ. από το Δεκέμβριο του 2024)
248.350 ψηφιακές βεβαιώσεις ιδιωτικού συμφωνητικού (+118.231 από το Δεκέμβριο του 2024)
21.323.038 σε 46 Ιδρύματα συνολικές συναλλαγές eGov-KYC για την επικαιροποίηση στοιχείων πιστωτικά ιδρύματα/χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί
69.156 σε 6 Ιδρύματα συνολικές συναλλαγές consent για συγκαταθεση μέσω gov.gr & Gov.gr Wallet για τη σύναψη συμβολαίου με παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου
564 σε 2 Ιδρύματα συνολικές συναλλαγές με παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, πρόσβαση στο διαδίκτυο και την συνδρομητική τηλεόραση
1.511.005.836 ταυτοποιήσεις πολιτών σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες από 1/1/2020 (287.926.742 το 2025)
2.191.854.467 διαλειτουργικότητες που δόθηκαν από 1/1/2020 (512.904.406 το 2025)
3.384.931 ερωτήματα στον ψηφιακό βοηθό mAIgov
Ψηφιακά ταυτοποιημένα εισιτήρια στο Gov.gr Wallet:
Προσωποποιημένα Εισιτήρια 2024-2025: 1481408
Σύνολο Προσωποποιημένων Εισιτηρίων: 2436028
Σύνολο Προσωποποιημένων Εισιτηρίων Ανηλίκων: 364518
Σύνολο Προσωποποιημένων ξένων: 42618
Basketball personalizations: 669.649
Football personalizations: 1.766.379

Γιάννης Χατζηδοπαυλάκης / ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κώστας Τσιάρας: Η προσχηματική άρνηση στον διάλογο δεν συνεισφέρει στην επίλυση των αγροτικών προβλημάτων και κρίνεται από τους πολίτες

Την αντίθεσή του στη λογική των τελεσιγράφων διατύπωσε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, σε συνέντευξή του στην εκπομπή Mega Σαββατοκύριακο, με τον Ντίνο Σιωμόπουλο και τη Στέλλα Γκαντώνα.

«Η λογική “εμείς δίνουμε τα αιτήματά μας και, ανάλογα αν ικανοποιούνται ή δεν ικανοποιούνται, θα δούμε αν έλθουμε στον διάλογο”, δεν είναι λογική προσπάθειας επίλυσης των προβλημάτων», τόνισε ο κ. Τσιάρας.

Αναγνώρισε ότι υπάρχουν προβλήματα στον αγροτικό χώρο, επισημαίνοντας ωστόσο ότι «όταν υπάρχει πρόβλημα, καθόμαστε στο τραπέζι του διαλόγου και το λύνουμε». Πρόσθεσε ότι και μόνο η προσέλευση στον διάλογο συνεισφέρει στην προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων, καλώντας εκ νέου τους αγρότες να ανταποκριθούν στην πρόσκληση του Πρωθυπουργού και να προσέλθουν στον διάλογο, σημειώνοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση αδικούν τον ίδιο τον αγώνα που οι ίδιοι δίνουν.

«Αυτή τη στιγμή μια κυβέρνηση και ένας Πρωθυπουργός απευθύνουν πρόσκληση και λένε: ελάτε να καθίσουμε στο τραπέζι του διαλόγου και να λύσουμε τα προβλήματα. Το ποιος, με προσχηματικό τρόπο, επιχειρεί να μη βρεθεί σε αυτό το τραπέζι της συζήτησης, είναι κάτι που το κρίνουν οι πολίτες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε ότι αφορά τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ξεκαθάρισε ότι η μεταρρύθμιση στον Οργανισμό «είναι μια δύσκολη μεταρρύθμιση, η οποία όμως θα συνεχιστεί». Υπογράμμισε ότι η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη μετάβαση σε μια νέα εποχή διαφάνειας και δικαιοσύνης είναι αδιαπραγμάτευτη, εκφράζοντας την αντίθεσή του στο αίτημα μη υπαγωγής του Οργανισμού στην ΑΑΔΕ.

«Δεν γίνεται από τη μία πλευρά να λέμε ότι έχουμε ένα φαύλο σύστημα, στο οποίο κάποιοι επιτήδειοι παίρνουν χρήματα, και από την άλλη, όταν πάμε να διορθώσουμε αυτό το σύστημα, οι ίδιοι άνθρωποι να λένε “μην προχωρήσετε”», ανέφερε. Αναγνώρισε ότι υπάρχουν συνέπειες από τη μεταρρύθμιση, όπως οι καθυστερήσεις στις πληρωμές, σημειώνοντας ότι η πολιτική ευθύνη έχει αναληφθεί. Τόνισε, ωστόσο, ότι η προσπάθεια να εμποδιστεί μια αναγκαία και αυτονόητη αλλαγή συνιστά αντίφαση και υποκρισία.

Αναφερόμενος στο τιμολόγιο του ηλεκτρικού ρεύματος, σημείωσε ότι μέσω του προγράμματος ΓΑΙΑ είναι κλειδωμένη η τιμή για 2+8 χρόνια στα 9,2 λεπτά, υπενθυμίζοντας την εντολή του Πρωθυπουργού να εξεταστεί η χρονική επέκταση του προγράμματος. Παράλληλα, τόνισε ότι το πρόγραμμα παραμένει ανοιχτό, ώστε να ενταχθούν και όσοι αγρότες δεν έχουν ακόμη ενταχθεί.

Για το πετρέλαιο αγροτικής χρήσης, υπενθύμισε ότι η παρούσα κυβέρνηση νομοθέτησε την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Αναγνώρισε ότι υπάρχουν ζητήματα τόσο στην ενσωμάτωση τιμολογίων όσο και στον υπολογισμό της κατανάλωσης ανά στρέμμα και ανά καλλιέργεια. Σε ό,τι αφορά το πρώτο, ανέφερε ότι η ΑΑΔΕ εξετάζει τρόπους υπολογισμού και των τιμολογίων που δεν έχουν γίνει αποδεκτά, ενώ για το δεύτερο σημείωσε ότι η ΕΘΕΑΣ προχωρά σε επανυπολογισμό της κατανάλωσης πετρελαίου ανά στρέμμα και ανά καλλιέργεια, καθώς ο υφιστάμενος υπολογισμός έχει πραγματοποιηθεί προ δεκαετίας. Το τελικό ποσό επιστροφής προς τους αγρότες μπορεί να φτάσει έως και τα 150 εκατ. ευρώ, μετά την καταβολή των δύο δόσεων που υπολείπονται και τον συνυπολογισμό της αύξησης κατά 50% του ορίου επιστροφής του ΕΦΚ, κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού.

Αναφερόμενος στην ευλογιά, επισήμανε ότι η αποτελεσματική αντιμετώπισή της προϋποθέτει στενή συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ, των ΔΑΟΚ των Περιφερειών και των ίδιων των κτηνοτρόφων, ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες, όπου η νόσος βρίσκεται σε ύφεση.

Κλείνοντας, απηύθυνε εκ νέου πρόταση διαλόγου, υπογραμμίζοντας: «Είμαστε εδώ για να λύσουμε τα προβλήματα. Αν δεν προσέλθει η άλλη πλευρά, η ευθύνη βαραίνει το κάθε μέρος».

ΑΣΓ Δ. Αλεξάνδρειας, Μπλόκο Νησελίου κόμβος Εγνατίας

Καταθέτουμε σήμερα στην κυβέρνηση και σε δημόσια διαβούλευση, αιτήματα και προτάσεις για τα οποία πρέπει να γίνει συζήτηση και και βρεθούν λύσεις.

Προτείνουμε ταυτόχρονα την ανάληψη πρωτοβουλίας από το ΥΠΑΑΤ για συγκρότηση συνεδρίου για το αγροτικό ζήτημα.

Οι προτεινόμενες συναντήσεις 30-50 εκπροσώπων είναι δοκιμασμένες, θνησιγενεις ατελέσφορες.Ανικανες να αγγίξουν καν τις παρυφές του αγροτικού ζητήματος.

Αιτήματα:

– Νέος οργανισμός των αγροτικών πόρων με προσωρινή διαχείριση από ευρωπαϊκό μηχανισμό.

– Ίδρυση, αυτοχρηματοδοτούμενου αγροτικού επιμελητηρίου.

– Ποινές , καταλογισμοι της ΕΕ για τις διαχειριστικές ανεπάρκειες,να επιβαρύνουν των κρατικό προϋπολογισμό.

– Άμεση αποπληρωμή των παλαιότερων οφειλών.

– Νέο μέτρο 23 για το 2025,για σιταρι, βαμβακι, ηλίανθο μηδικες,βιομ.ροδακινο,ρυζι.

– Αδιαθετα ΣΣ ΚΑΠ στις ζημιογόνες καλλιέργειες που κατέρρευσαν οι τιμές τους,στις συνδεδεμένες και τα εκοσχεμ.

– Ενσωμάτωση των αποκλεισμένων νεοεισερχόμενων,του 2024 στο Μ23.

– Άμεση ένταξη των νέων αγροτών του 2024.

– Προκήρυξη νέας πρόσκλησης Νέων αγροτών με κατεύθυνση στις εκμεταλλεύσεις των φρούτων και κηπευτικών.

– Ένταξη σε πρόγραμματα,του παγετού της άνοιξης,των μήλων,αχλαδιών,

και για βροχοπτώσεις 18-20 Αυγούστου 2024.

– Εξόφληση της επιστροφής του ΕΦΚ για όλους στην εκκαθαριστική του Ιανουαρίου,με όποια μέθοδο χρειαστεί.

– Ανανεωση του πίνακα λίτρων με ενσωμάτωση και για τις ανάγκες άρδευσης.Νεος μηχανισμός ταχείας επιστροφής.

– Παρατάσεις προθεσμίας εισφορών Έλγα, ώστε να μη χάσει κανείς την αποζημίωση του,για τα τρία τελευταία έτη.

– Κόστος kwh στα 7 λεπτά.

– Αναστολή εφαρμογής ηλεκτρονικού δελτίο αποστολης.

– Μηχανισμός συγκέντρωσης όλων των αγροτικών οφειλών,με ρυθμίσεις πρακτικές, (δεν είμαστε μισθωτοί)

– Αύξηση ορίων κάρτας αγρότη.

– Ευκολότερη ένταξη στους αναπτυξιακούς νόμους.

– Αύξηση αγροτικών συντάξεων.

– Έγκαιρα μέτρα ,για την απειλή έλλειψης αρδευτικού νερού.Ανάρτηση μας και σχόλια μας, από 24-9. https://www.facebook.com/share/p/179fBSw8u4/

– Έρευνα, εναρμονισμένων πρακτικών,

Καταγγελία μας από 24-11 . https://www.facebook.com/share/p/1Jx8F7gvGb/

ΑΕΕ:

Ολοκλήρωση 31 Μαΐου, για τις μόνιμες καλλιέργειες 31 Μαρτίου.Διασταυρωτικοι έως 31 Αυγούστου,για συγκεκριμένες διορθώσεις.Γεωχωρικοι έως 31 Σεπτεμβρίου.

Αναστολή του ατακ.

Καθιερωση υποχρεωτικού ηλεκτρονικού συμφωνητικού, σύναψης έως 31 μαϊου με αναδρομική ισχύ από 1-1.Με τον έλεγχο στον ιδιοκτήτη.

Καπ:

Άμεσες ενισχύσεις στις εκτατικές ,και βιομηχανικές καλλιέργειες.Με αύξηση της βασικής-συνδεδεμενης για να καταστούν βιώσιμες,όπως όριζε πάντα η ΕΕ .Μεταφορα των άσκοπων άμεσων, στις έμμεσες με επιπλεων πόρους,για τις καλλιέργειες νωπων φρούτων κηπευτικών,με σκοπό τη αύξηση της παραγωγής και της παραγωγικότητας την προώθηση και την τυποποίηση.Για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, πλούτου, και συναλλάγματος.

Ένα εκοσχεμ ανά καλλιέργεια περιβαλλοντικής κατεύθυνσης, πρακτικό, ελεγξιμο,αυτοχρηματοδοτουμενο, .

Δημιουργια αλληλέγγυου ,μόνιμου μηχανισμού από τους πόρους (5-7%)του ΣΣ ΚΑΠ για παρέμβαση έκτακτης ενίσχυσης.

Έλγα :

Κατάργηση του γενικού ασφαλίστρου του 4% . Προσθήκη νέων ασφαλιστικών αιτιών.Αναλογιστικές μελέτες , στατιστικη ανάλυση.Δυνατοτητα μη ασφάλισης μόνο σε καλλιέργειες που προκύπτει ασφάλιστρο άνω

του 10%.

Αποζημίωση μόνο όταν η ζημιά υπερβαίνει την ασφαλισμένη αξία του συνόλου της εκμετάλλευσής,και μέχρι του 100%.

Επιλογή ασφαλισμένης αξίας ανά τεμάχιο σε εύρος +,- 30%.

Ανάρτηση πορίσματος ανά τεμάχιο σε 5 μέρες. Αρχικώς προσδιορισμός αποζημίωσης,με αναλογικη απομείωση αν απαιτηθεί στην εκκαθάριση.

Αρδευση:

Οι ΤΟΕΒ να είναι ΝΠΙΔ,να εποπτεύονται από δημόσια αρχή. Να λειτουργούν σε τοπικό επίπεδο και κύριος σκοπός τους να είναι η διοίκηση , η λειτουργία και η συντήρηση των εγγειοβελτιωτικών έργων.

Η ανάθεση των σχετικών αρμοδιοτήτων εποπτείας και ελέγχου των υπηρεσιών ύδατος στη ΡΑΑΕΥ δημιουργεί συνθήκες αγοράς υπηρεσιών ύδατος και κατ επέκταση την ιδιωτικοποίηση του νερού,σε εναρμονισμένη αγορά,καρτέλ.Κάτι που έγινε και στην ενέργεια.

Ζητάμε :

– την κατάργηση του νόμου περί ΡΑΑΕΥ

– την επανασύσταση της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, αρμόδια για τα νερά και τους παρόχους

-την δημιουργία κεντρικής υπηρεσίας εγγείων βελτιώσεων ανά περιφέρεια, στελεχωμένη με επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων που θα έχει στην αρμοδιότητά της τον πλήρη και αυστηρό έλεγχο και εποπτεία των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, την σύνταξη μελετών όπως και την ευθύνη εκσυγχρονισμού του δικτύου άρδευσης και παρακολούθησης εκτέλεσης των έργων ανά περιφέρεια.Την αναβάθμιση των κοινοτικών-δημοτικών σε τοεβ.

.

Προτάση συνεδρίου:

Πρόταση ουσιαστικού διαλόγου για το αγροτικό πρόβλημα.

– Ανάληψη,άμεσα πρωτοβουλίας συνέδριου σε χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει την, κατάθεση των προτάσεων στις 6 θεματικές ενότητες για θέματα της κτηνοτροφίας , αλιείας,μελισσοκομίας και των εκτατικών,δενδρώδων,κηπευτικών.

– Συμετοχή των μπλόκων με ενα εκπρόσωπο, σε κάθε θεματική. Αποκλειστικά για την κατάθεση των προτάσεων.Με συνολικό προβλεπόμενο χρόνο +-3 ωρών, τών 4-5λεπτων, παρουσιάσεων.

– Με κλαδικους παράγοντες και γραμματειακή υποστήριξη που θα ορίσει το ΥΠΑΑΤ.

Ταυτόχρονα με την επεξεργασία και τα συμπεράσματα του προτού κύκλου τον συνοψισμο θεμάτων.

– Σχηματισμός 6 ολιγομελων επιτροπων για την συζητηση των προτάσεων με τον αρμόδιο γραμματέα του υπουργείου.

– Χρόνος στην κυβέρνηση,να επεξεργαστεί και να προβεί σε ανακοινώσεις και δεσμεύσεις.

– Μια ενδεχόμενη άρνηση αποδοχής της πρότασης ,μας οδηγεί σε συνεδριακό διάλογο με την αντιπολίτευση. στο ρόλο της κυβέρνησης.

Καταλογίζουμε την αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης για το

σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ.

Την μη τροποποίηση του κανονισμού Έλγα.

Της ατελείωτες και μακροχρόνιες καθυστερήσεις των πληρωμων.

Την αδικαιολόγητη καθυστέρηση,της ΑΕΕ,των διασταυρωτικων,του Μονιτορινγκ,των ελέγχων,που έφεραν την απληρωσια.

Το συνολικά ανεφάρμοστο και αντιαπτυξιακό ΣΣ ΚΑΠ 2023-27.