Αρχική Blog Σελίδα 2

Θεσσαλονίκη: Καταδίκη τριών σωφρονιστικών υπαλλήλων με φόντο επισκεπτήριο, εν μέσω κορονοϊού, στις φυλακές Νιγρίτας

Τρεις σωφρονιστικοί υπάλληλοι καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης 3 και 4 ετών, καθώς κρίθηκαν ένοχοι για δωροληψία, πράξη συνδεόμενη με παράνομο επισκεπτήριο που πραγματοποίησε σύζυγος κρατούμενου στις φυλακές Νιγρίτας Σερρών, τον Μάιο του 2020, παρά την απαγόρευση επισκεπτηρίων που ίσχυε λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Η υπόθεση αποκαλύφθηκε έπειτα από βιντεοληπτικό υλικό από το κλειστό κύκλωμα ασφαλείας των φυλακών, το οποίο κατέγραψε τη σύζυγο του τότε κρατούμενου να εισέρχεται στο κατάστημα κράτησης. Τη γυναίκα συνόδευε σωφρονιστικός υπάλληλος (εκ των κατηγορουμένων), ο οποίος μετέφερε με καρότσι σούπερ μάρκετ αντικείμενα που προορίζονταν για τον έγκλειστο, όπως τρόφιμα, ενεργειακά αναψυκτικά, γλυκό κι αναλώσιμα υλικά.

Στο ίδιο καρότσι μεταφέρονταν επίσης ένας μεταχειρισμένος εκτυπωτής μικρής αξίας κι ένα router- εξοπλισμός, που, σύμφωνα με την υπεράσπιση των κατηγορούμενων, επρόκειτο να δοθεί ως «άτυπη δωρεά» προς το προσωπικό των φυλακών.

Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης -ενώπιον του οποίου εκδικάστηκε η υπόθεση- επέβαλε ποινή φυλάκισης 4 ετών σε δυο εκ των σωφρονιστικών υπαλλήλων, ενώ στον τρίτο φυλάκιση 3 ετών (οι δύο πρώτοι για δωροληψία υπάλληλου σχετικά με ενέργεια που αντίκειται στα καθήκοντά τους και ο τελευταίος για συνέργεια στην πράξη αυτή). Σε όλους αναγνωρίστηκαν ελαφρυντικά. Οι ίδιοι αρνήθηκαν την κατηγορία που τους αποδόθηκε.

Στο ίδιο δικαστήριο παραπέμφθηκαν να δικαστούν ο τότε κρατούμενος και η σύζυγός του για δωροδοκία υπαλλήλου. Με αναγνώριση ελαφρυντικών τούς επιβλήθηκαν ποινές φυλάκισης 3 και 3,5 ετών, αντίστοιχα. Για τις ποινές μέχρι 3 έτη, το δικαστήριο χορήγησε 3ετή αναστολή, ενώ η εκτέλεση των υπολοίπων ανεστάλη ενόψει της ασκηθείσας έφεσης.

Το παραπάνω περιστατικό αποτέλεσε μία από τις αφορμές να ακολουθήσει έφοδος της Αστυνομίας στις φυλακές της Νιγρίτας, κατά την οποία κατασχέθηκαν απαγορευμένα αντικείμενα και διαπιστώθηκαν παρατυπίες στις συνθήκες διαβίωσης ορισμένων κρατούμενων που παρέπεμπαν σε προνομιακή μεταχείριση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Δικογραφία κατά 28χρονης για γενετήσιες πράξεις με ανήλικη – Παραπλάνησε το θύμα ως προς την πραγματική της ταυτότητα

Δικογραφία σε βάρος 28χρονης σχηματίστηκε από την Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Θεσσαλονίκης για αδικήματα που αφορούν γενετήσιες πράξεις με ανήλικη, πορνογραφία ανηλίκων και παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, από την προανάκριση, την οποία προκάλεσε προηγούμενη καταγγελία, προέκυψε ότι η 28χρονη διατηρούσε, από τον περυσινό Ιούλιο έως τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, σχέση με ανήλικη που δεν είχε συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας της. Όπως έγινε γνωστό, η ίδια φέρεται να είχε αποκρύψει ή παραποιήσει στοιχεία για την πραγματική της ταυτότητα- τόσο ως προς το φύλλο όσο κι ως προς την ηλικία, παραπλανώντας την ανήλικη, η οποία είναι σήμερα 15,5 ετών.

Οι γενετήσιες πράξεις, κατά την ίδια καταγγελία, φαίνεται πως λάμβαναν χώρα στο διαμέρισμα όπου διέμενε η 28χρονη, στη δυτική Θεσσαλονίκη. Επιπλέον, μέσω διαδικτυακών εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης, η γυναίκα φέρεται να παρήγαγε, απέστειλε, αποδέχτηκε και κατείχε υλικό παιδικής πορνογραφίας στο πλαίσιο ανταλλαγής οπτικοακουστικών μηνυμάτων με την ανήλικη. Η σχηματισθείσα δικογραφία υποβλήθηκε στον αρμόδιο εισαγγελέα, ο οποίος θα αποφασίσει για τις περαιτέρω ποινικές ενέργειες.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Life: Μπαράκ και Μισέλ Ομπάμα: «Λειτουργούμε ως αντίβαρο ο ένας για τον άλλον»

Μετά από σχεδόν 34 χρόνια γάμου και παρά τις προκλήσεις μιας κοινής πορείας κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας, η αγάπη μεταξύ του πρώην προέδρου των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα (Barack Obama) και της πρώην πρώτης κυρίας Μισέλ (Michelle Obama) παραμένει αδιαμφισβήτητη. Σήμερα, σχεδόν δέκα χρόνια μετά την αποχώρησή τους από τον Λευκό Οίκο, ανοίγουν τα χαρτιά τους σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο περιοδικό People.

«Δεν ξέρω αν υπήρξε μια απολύτως ισότιμη σχέση» είπε ο Μπαράκ Ομπάμα συμπληρώνοντας: «Aλλά για μένα λειτούργησε αρκετά καλά. Εγώ πήρα περισσότερα από όσα πήρε εκείνη. Για τη Μισέλ πιθανότατα ήταν μια πιο σύνθετη εμπειρία». Μιλώντας από τον καναπέ του νέου Προεδρικού Κέντρου Ομπάμα, στη νότια πλευρά του Σικάγο, εκεί όπου γνωρίστηκαν, παντρεύτηκαν και μεγάλωσαν τις κόρες τους, Μάλια και Σάσα, οι δυο τους ανατρέχουν στο παρελθόν αλλά και στο νέο κεφάλαιο της κοινής τους κληρονομιάς.

«Ο σύζυγός μου σκέφτεται πάντα πώς να στρέψει τα φώτα στους άλλους», σημείωσε η Μισέλ Ομπάμα ενώ αναφερόμενη στο νέο Προεδρικό Κέντρο τόνισε: «Αυτό το έργο είναι το όραμά του από την αρχή ως το τέλος. Φρόντισε να δημιουργηθεί ένας χώρος αφιερωμένος στην κοινότητα, ένα μέρος όπου οι κάτοικοι της γειτονιάς θα νιώθουν ευπρόσδεκτοι και θα μπορούν να το αξιοποιήσουν».

Από την πλευρά του, ο πρώην Πρόεδρος των ΗΠΑ έσπευσε να υπογραμμίσει τη συλλογικότητα του εγχειρήματος: «Θέλω να βεβαιωθώ ότι ο κόσμος θα δει όλους εκείνους στους ώμους των οποίων στηριζόμαστε. Πρόκειται για μια συλλογική προσπάθεια. Νομίζω ότι η Μισέλ ένιωσε έκπληξη αλλά και περηφάνια που τα καταφέραμε… Κατάλαβα ότι αυτό σήμαινε πολλά για εκείνη».

Το ζευγάρι μίλησε με ειλικρίνεια για τα βαθύτερα θεμέλια του γάμου του. «Κατάλαβα σχεδόν αμέσως, και όπως φαίνεται, έκανα μια πολύ καλή επιλογή, ότι επρόκειτο για μια μοναδική γυναίκα με την ακεραιότητα και τον χαρακτήρα, την εξυπνάδα και τις αξίες που θα με βελτίωναν. Και μόνο ότι ήμουν μαζί της, με έκανε καλύτερο άνθρωπο και εξακολουθεί να το κάνει», εξομολογήθηκε ο Μπαράκ Ομπάμα.

«Λειτουργούμε ως αντίβαρο ο ένας για τον άλλον» εξήγησε η Μισέλ Ομπάμα και πρόσθεσε: «Ήταν πάντα το στήριγμά μου. Ήταν σαν να μου έλεγε: «Είμαι εδώ, σε προσέχω». Και όσο δύσκολα κι αν υπήρξαν τα πράγματα, με όλα τα πάνω και τα κάτω, είναι πάντα εκεί για μένα». «Και εκείνη με προσγειώνει και με κρατά σταθερό. Τα καταφέραμε μια χαρά» κατέληξε ο Μπαράκ Ομπάμα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/Στέλλα Αλεβιζοπούλου

Αύριο, Παρασκευή 26/6, ξεκινάει η λειτουργία του Δημοτικού Κολυμβητηρίου Αλεξάνδρειας

Ο Δήμος Αλεξάνδρειας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την έναρξη λειτουργίας του Δημοτικού Κολυμβητηρίου για τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν, την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026.

Οι εγκαταστάσεις του Κολυμβητηρίου είναι πλήρως έτοιμες, ώστε να υποδεχτούν με ασφάλεια τους δημότες, τους αθλητές και τους επισκέπτες κάθε ηλικίας. Το Δημοτικό Κολυμβητήριο αποτελεί έναν ιδανικό χώρο άθλησης, αναψυχής και δροσιάς για την πόλη μας, με στόχο την προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών και την προαγωγή του αθλητισμού κατά τους θερινούς μήνες. Στο πλαίσιο της έναρξης της νέας περιόδου, σας προσκαλούμε να παρευρεθείτε στον καθιερωμένο Αγιασμό, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 29 Ιουνίου 2026 και ώρα 10:30 π.μ. στις εγκαταστάσεις του Κολυμβητηρίου. Η παρουσία σας, θα μας τιμήσει ιδιαίτερα!

Οι εγγραφές θα γίνονται καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του Κολυμβητηρίου από τις 8:00 π.μ έως 16.00 στη γραμματεία του Δημοτικού Κολυμβητήριου (οδός Βεροίας, Δημοτικό Κολυμβητήριο Αλεξάνδρειας).

Απαραίτητη προϋπόθεση για όλους τους επισκέπτες, μικρούς και μεγάλους, είναι να διαθέτουν ιατρικές βεβαιώσεις, και συγκεκριμένα ιατρική βεβαίωση (ισχύος 12 μηνών), για τους ενήλικες από καρδιολόγο και δερματολόγο, ή παθολόγο γενικής ιατρικής όπου θα αναγράφεται ότι οι επισκέπτες είναι κλινικά και δερματολογικά υγιείς και για τα παιδιά βεβαίωση παιδιάτρου.

Πληροφορίες στη Γραμματεία στο τηλ. 2333025390

Σας περιμένουμε όλους για να ξεκινήσουμε μαζί ένα όμορφο, δροσερό και γεμάτο υγεία καλοκαίρι!

Ακολουθεί το πρόγραμμα λειτουργίας του Δημοτικού Κολυμβητηρίου:

Programma Swimming 2026

Μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων-Το πράσινο υδρογόνο μπαίνει δυναμικά στη βιομηχανία της Ευρώπης

Το πράσινο υδρογόνο μπαίνει δυναμικά στη βιομηχανία της Ευρώπης, ανοίγοντας το δρόμο για τη μετάβαση ενεργοβόρων κλάδων σε ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης, την επίτευξη κλιματικών στόχων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας στη νέα εποχή της καθαρής ενέργειας.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει το φιλόδοξο στόχο η Ευρώπη να γίνει έως το 2050 η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος. Η μετάβαση αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη, με τη βιομηχανία να καλείται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο.

Οι ενεργοβόροι κλάδοι ευθύνονται για το 40% της βιομηχανικής κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Η απανθρακοποίηση τους αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων, αλλά και για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Όμως, παρότι ο εξηλεκτρισμός θα διαδραματίσει βασικό ρόλο, απαιτούνται πρόσθετες λύσεις στο πεδίο των βιομηχανικών διεργασιών που εκτελούνται σε υψηλές θερμοκρασίες.

Απαντώντας σε αυτή την πρόκληση, σχεδιάστηκε το INDTEGRATE, ένα εξαιρετικά καινοτόμο έργο του προγράμματος Horizon Europe, με στόχο την επιτάχυνση της ενσωμάτωσης τεχνολογιών πράσινου υδρογόνου στις ενεργοβόρες βιομηχανίες της Ευρώπης. Η Ελλάδα εκπροσωπείται από την ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης, ενώ επίσης συνεργάζονται κορυφαίες βιομηχανίες, τεχνολογικοί φορείς, ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια της Ευρώπης, με κοινό στόχο την αξιοποίηση της τεχνολογίας κυψελών για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου.

Πιο συγκεκριμένα, συνδυάζοντας την ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, την ανάκτηση της απορριπτόμενης θερμότητας από τις διεργασίες υψηλών θερμοκρασιών ενεργοβόρων βιομηχανιών, καθώς και προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, το INDTEGRATE φιλοδοξεί να αποδείξει ότι η απανθρακοποίηση της βιομηχανίας μπορεί να είναι τεχνικά εφικτή και οικονομικά βιώσιμη. Στο πλαίσιο του έργου θα αναπτυχθούν προηγμένα ψηφιακά εργαλεία, μοντέλα και ψηφιακά δίδυμα (Digital Twins), τα οποία θα υποστηρίζουν το σχεδιασμό, τη βελτιστοποίηση και τη λειτουργία συστημάτων παραγωγής υδρογόνου. Το έργο, θα σχεδιάσει και θα αξιολογήσει ένα σύστημα κυψελών επιτυγχάνοντας αποδοτικότερη παραγωγή πράσινου υδρογόνου και επομένως, σημαντική μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων.

Οι εν λόγω τεχνολογίες θα δοκιμαστούν σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις, όπου θα αξιολογηθούν η τεχνική απόδοση, η λειτουργική ευελιξία και η οικονομική βιωσιμότητα τους. Παράλληλα, το INDTEGRATE θα ενισχύσει την ευρεία διάδοση τους μέσω δράσεων εκπαίδευσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, συνεργασιών με ενδιαφερόμενους φορείς και ενός οδικού χάρτη για την ευρεία εφαρμογή τους σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Έναρξη του έργου

Η εναρκτήρια συνάντηση διοργανώθηκε από την KERIONICS σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη της τριετούς συνεργασίας. Εκπρόσωποι όλων των εταίρων παρουσίασαν τους ρόλους και τις αρμοδιότητές τους, ενώ συζήτησαν τις τεχνικές, διοικητικές και επικοινωνιακές δράσεις που θα υλοποιηθούν.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάπτυξη του συστήματος κυψελών, στις τεχνολογίες ψηφιακών διδύμων, στις λύσεις ενεργειακής διαχείρισης και στην προετοιμασία των πιλοτικών επιδείξεων σε λειτουργούσες βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Παράλληλα, οι εταίροι αντάλλαξαν απόψεις για τον αναμενόμενο αντίκτυπο του έργου και τους μηχανισμούς συνεργασίας με άλλες ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που προωθούν την απανθρακοποίηση της βιομηχανίας και τις τεχνολογίες υδρογόνου.

Οι συζητήσεις επιβεβαίωσαν την κοινή δέσμευση των συμμετεχόντων να αναπτύξουν καινοτόμες λύσεις με πραγματική βιομηχανική εφαρμογή, οι οποίες θα επιταχύνουν την υιοθέτηση του πράσινου υδρογόνου και θα συμβάλλουν στους στόχους βιωσιμότητας της Ευρώπης.

Τα επόμενα βήματα

Οι συνεργαζόμενοι εταίροι θα επικεντρωθούν στον αναλυτικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη των δομικών στοιχείων του έργου, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων ψηφιακής προσομοίωσης, των συστημάτων ενεργειακής διαχείρισης και των στρατηγικών ενσωμάτωσης της τεχνολογίας κυψελών. Παράλληλα, θα ξεκινήσει η προετοιμασία των πιλοτικών εφαρμογών, καθώς και δράσεις επικοινωνίας και συνεργασίας με σχετικούς φορείς.

Τα πρώτα τεχνικά αποτελέσματα αναμένεται να παρουσιαστούν τους επόμενους μήνες, συμβάλλοντας στην πρόοδο βιώσιμων λύσεων υδρογόνου και στη μετάβαση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας σε ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον.

Κοινοπραξία του έργου

KERIONICS S.L. (Ισπανία)

Ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης (Ελλάδα)

Torrecid SA (Ισπανία)

CSIC (Ισπανία)

FUKS GROUP (Πολωνία)

Bitwise Oy (Φινλανδία)

Steklarna Hrastnik LLC (Σλοβενία)

Precision Resource (Σλοβενία)

Universitat Politècnica de València (Ισπανία)

Center for Applied Energy Research (Γερμανία)

YIVA Engineering SRL (Βέλγιο)

INCOTEC S.L. (Ισπανία)

https://www.indtegrate.eu

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στη διεύθυνση info@indtegrate.eu .

Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξάνδρειας: Χωρίς νερό αύριο, Παρασκευή 26/6, το Βόρειο τμήμα της πόλης

Η Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξάνδρειας ανακοινώνει, πως λόγω βλάβης σε αγωγό του εσωτερικού δικτύου διανομής νερού στην οδό Ελ. Βενιζέλου, θα γίνει διακοπή ύδρευσης στην Αλεξάνδρεια σήμερα ημέρα Παρασκευή, 26/6/2026 κατά τις ώρες από 0830π.μ. μέχρι 1330π.μ., στις παρακάτω οδούς:

  • Σε όλη την περιοχή των Αμπελοτόπων
  • Στην οδό Ελ. Βενιζέλου (ΠΕΟ Αλεξάνδρειας-Θες/νίκης), μονοί αριθμοί κατοικιών
  • Στην οδό Μελισσοχωρίου

 Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Εκ της ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας

Περνετζής Αργύριος

Αν. Γεν. Δ/ντής ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας

Π. Μαρινάκης: “Ο κ. Τσίπρας είναι ο πρωθυπουργός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ που ήρε την προστασία της α’ κατοικίας, καθιέρωσε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και έδωσε τα δάνεια στα funds”

Ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Καλό μεσημέρι. Ο Πρωθυπουργός επισκέφτηκε τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, όπου διεξάγεται ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο συμπυκνώνει υψηλού επιπέδου ύλη που διδάσκεται στο MIT σχετικά με αυτόνομα θαλάσσια συστήματα.

Στόχος του προγράμματος, που υλοποιείται με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας από το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας, σε συνεργασία με το MIT, είναι η μεταφορά στην Ελλάδα και η απορρόφηση τεχνογνωσίας αιχμής στον τομέα των μη επανδρωμένων θαλάσσιων συστημάτων, τόσο ως προς τον σχεδιασμό τους όσο και σε ό,τι αφορά την επιχειρησιακή αξιοποίησή τους.

Χάρη στη μεταφορά τεχνογνωσίας ενισχύεται η ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων να αναπτύξουν αυτόνομα συστήματα και υποστηρίζεται η ευρύτερη αποστολή του ΕΛΚΑΚ για την καλλιέργεια εγχώριων καινοτόμων λύσεων. Αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα, δεν είναι απλά μία εικόνα από το μέλλον, είναι μία εικόνα από το παρόν ενός θεάτρου επιχειρήσεων το οποίο πια αλλάζει δραματικά.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό το γεγονός ότι «μπορούμε να αναπτύσσουμε μία σύμπραξη μεταξύ ίσως του κορυφαίου τεχνολογικού ιδρύματος στον κόσμο, του ΜΙΤ και των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου να μπορούμε πια σε σταθερούς κύκλους να επιμορφώνουμε τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά κυρίως τους Δόκιμούς μας για τις νέες καινοτόμες τεχνολογίες που αλλάζουν τα πάντα στον τρόπο με τον οποίον διεξάγονται σήμερα οι επιχειρήσεις».

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας τόνισε πως το πρόγραμμα αυτό αποτελεί κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα το οποίο φέρνει τους δόκιμούς μας στη νέα πραγματικότητα και την Ελλάδα σε μια νέα εποχή.

—-

Η νομοθετική ρύθμιση για τα δάνεια του Νόμου Κατσέλη αφορά περισσότερους από 100.000 συμπολίτες μας, που θα δουν ραγδαία μείωση στη δόση του δανείου τους, ακόμη και κατά περίπου 300 ευρώ τον μήνα. Το οικονομικό επιτελείο προχώρησε πέρα από όσα προέβλεπε η ίδια η απόφαση του Αρείου Πάγου και διασφάλισε την καθολική εφαρμογή της ρύθμισης, ώστε κανένας συνεπής δανειολήπτης να μην εμπλακεί ποτέ ξανά σε χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες.

Η Κυβέρνηση, μάλιστα, προχωρώντας ένα βήμα πιο μπροστά από την απόφαση του Αρείου Πάγου αναγνώρισε την αναδρομικότητα για όλους εκείνους που αυτά τα χρόνια παρέμειναν συνεπείς και κατέβαλαν περισσότερα από όσα τελικά όφειλαν και οι οποίοι δικαιούνται ουσιαστικής αποκατάστασης. Με λίγα λόγια πρόκειται για μια ρύθμιση που οδηγεί σε ένα τριπλό όφελος για τους δανειολήπτες: μικρότερες δόσεις, μικρότερη συνολική επιβάρυνση και ταχύτερη αποπληρωμή. Παράλληλα, συνιστά μια πρωτοβουλία με σημαντική συμβολή στην περαιτέρω απομείωση των κόκκινων δανείων.  Ήδη από 43,6% επί συνόλου δανείων τον Ιούνιο του 2019 τα κόκκινα δάνεια έφτασαν στο 3,3% τον Δεκέμβριο του 2025.

– – – –

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την ισότητα αμοιβής ανδρών και γυναικών. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η εξάλειψη φαινομένων κατά τα οποία το φύλο επηρεάζει τον καθορισμό της αμοιβής εργαζομένων που παρέχουν παρόμοια εργασία. Το νέο σχέδιο νόμου εισάγει, για πρώτη φορά, ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο διαφάνειας στις αμοιβές, τόσο πριν από την πρόσληψη και κατά τη διάρκεια της εργασιακής σχέσης.

Οι επιχειρήσεις θα υποχρεούνται να υποβάλλουν στοιχεία σχετικά με το μισθολογικό χάσμα:

μεταξύ ανδρών και γυναικών,

στα bonus

και ανά κατηγορία εργαζομένων.

Πρόκειται για μια σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία, μέσω της οποίας θεσπίζονται στην πράξη ίσες ευκαιρίες για όλους και ενισχύεται περαιτέρω η αγορά εργασίας.

– – – –

Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου η απόφαση χρηματοδότησης 10 έργων σε 9 νησιωτικούς δήμους, με συνολικό ποσό άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ.

Με τα έργα αυτά:

-βελτιώνονται οι συνθήκες ύδρευσης στους ωφελούμενους δήμους,

-αυξάνεται η υδροδότηση περιοχών με την κατασκευή νέων δικτύων και

-εξασφαλίζεται επαρκής υδροδότηση σε περιοχές που αντιμετωπίζουν φαινόμενα λειψυδρίας.

– – – –

Χρηματοδότηση ύψους 1,3 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του στόλου της Δημοτικής Αστυνομίας Αθήνας, ενέκρινε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Θάνος Πλεύρης.

Η χρηματοδότηση αφορά την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων, ηλεκτρικών δικύκλων και υποδομών φόρτισης που θα συμβάλει στο έργο των γυναικών και των ανδρών της Δημοτικής Αστυνομίας Αθηνών, οι οποίοι βρίσκονται καθημερινά στην πρώτη γραμμή, ανταποκρινόμενοι στις αυξημένες ανάγκες που αντιμετωπίζει ο Δήμος Αθηναίων.

– – – –

Σήμερα το μεσημέρι, σε λίγη ώρα, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θα ανακοινώσει τις βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων. Ευχόμαστε στις μαθήτριες και στους μαθητές της Γ’ Λυκείου να εκπληρώσουν τους στόχους τους και να θυμούνται ότι ούτε η αξία τους, ούτε το μέλλον τους καθορίζονται από αυτές τις εξετάσεις. Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΧΡ. ΜΥΤΙΛΙΝΙΟΣ: Καλό μεσημέρι κ. Υπουργέ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της αγοράς η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται πλέον πέριξ του 1,94, σε σχέση με τα 2,13 που ήταν στα τέλη Μαΐου. Βλέπουμε μία αποκλιμάκωση. Έχουμε κάποια εικόνα για το πώς θα συνεχιστεί αυτό; Θα φτάσουμε σύντομα το 1,82 που ήταν πριν από ένα σύντομο διάστημα επίσης; Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Βλέπουμε μία αποκλιμάκωση, αλλά υπάρχει ακόμα δρόμος. Πρέπει να δούμε και άλλη αποκλιμάκωση, γιατί αυτή τη στιγμή οι τιμές του πετρελαίου έχουν φτάσει στις τιμές προ πολέμου, προ κρίσης. Άρα στο διάστημα το οποίο έχουμε μπροστά μας, στις επόμενες ημέρες, περιμένουμε να επιστρέψουν και οι αντίστοιχες τιμές στους καταναλωτές. Και είναι μία από τις πρώτες, αν όχι η πρώτη προτεραιότητα της Κυβέρνησης, η εποπτεία, παρακολούθηση για αρχή των τιμών, για να επιστρέψουν εκεί που πρέπει να επιστρέψουν. Όταν υπάρχει μια αιτία που ανεβάζει μια τιμή -και γι’ αυτό και έρχεται η Κυβέρνηση και καλύπτει όσο μπορεί και στηρίζει τους καταναλωτές- και μετά από λίγο καιρό αίρεται η αιτία αυτή, δεν υπάρχει πλέον δηλαδή αυτός ο λόγος, οφείλουν αυτοί οι οποίοι απευθύνονται στους καταναλωτές να επιστρέψουν τις τιμές εκεί που ήταν πριν. Αναμένουμε το συντομότερο δυνατό και παρακολουθούμε πολύ στενά.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Συγγνώμη με ποιο σκεπτικό ένας βουλευτής σας, ο οποίος αναζητείται πανευρωπαϊκώς με ένταλμα σύλληψης, δεν παραδίδεται στην αστυνομία; Γιατί τον καλύπτετε; Γιατί τον αφήνετε έτσι; Πρόκειται να κάνετε κάτι; Πρώτον και δεύτερον αυτός ο άνθρωπος θα εξακολουθήσει να παραμένει στη Νέα Δημοκρατία; Μιλάμε για έναν άνθρωπο ο οποίος είναι υπό σύλληψη, ότι αν βγει από την Ελλάδα θα συλληφθεί αμέσως σε ευρωπαϊκό έδαφος. Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κανείς δεν καλύπτει καταρχάς. Είναι μια πιο σύνθετη διαδικασία. Δεν είναι αυτό που έχουμε στο μυαλό μας ως ένταλμα σύλληψης, όταν εκδίδεται από την Εισαγγελία. Είναι μια διαδικασία η οποία ακολουθείται σε κάθε τέτοια περίπτωση. Δεν υπάρχει καμία κάλυψη σε κανέναν. Έρχεται το αίτημα αυτό στη κάθε χώρα, εν προκειμένω στην Ελλάδα, διαβιβάστηκε εντός 24 ωρών στον αρμόδιο εισαγγελέα. Στη συνέχεια, επειδή είναι βουλευτής, ο κ. Αβραμόπουλος διαβιβάζεται στη Βουλή. Ακολουθείται η προβλεπόμενη κοινοβουλευτική διαδικασία. Ήδη ο κύριος Αβραμόπουλος έχει δηλώσει ότι θα ζητήσει ο ίδιος να αρθεί η ασυλία του, άρα είναι κάτι που μπορούμε να το προεξοφλήσουμε, όσο μπορεί να προεξοφλήσει κανείς την ψήφο των βουλευτών μας και όλων των υπολοίπων κομμάτων, των βουλευτών της χώρας με λίγα λόγια και στη συνέχεια πηγαίνει στο Συμβούλιο Εφετών, το οποίο αποφασίζει για την τύχη της υπόθεσης. Μέχρι τότε δεν υπάρχει καμία εκτέλεση του εντάλματος, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Δεν είναι λοιπόν ότι καλύπτει κανείς κανέναν…

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι αλλά αν βγει έξω θα συλληφθεί… Αν βγει έξω, αν βγει στο εξωτερικό, θα συλληφθεί αυτός ο άνθρωπος.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η διαδικασία είναι αυτή που σας είπα. Άρα δεν καλύπτει κανείς κανέναν. Οι Αρχές έλαβαν κάτι, το διαβίβασαν κατευθείαν στην Εισαγγελία και η Εισαγγελία ακολουθεί τη διαδικασία που προβλέπεται. Από κει και πέρα, ας μην βιαζόμαστε, ας μην καταδικάζουμε έναν άνθρωπο, έχει δώσει τις απαντήσεις του ο κ. Αβραμόπουλος. Επί της ουσίας της υπόθεσης, δεν μπορώ εγώ τώρα να κάνω εδώ το δικαστήριο και να πω «α, έχει δίκιο σε όλα». Φαίνονται πειστικές. Το αν ισχύει ή όχι αυτό το οποίο λέει, θα το κρίνει η Δικαιοσύνη. Όταν μιλάμε για Δικαιοσύνη αυτή τη στιγμή, η πρώτη απόφαση που θα ληφθεί είναι από το Συμβούλιο Εφετών Αθηνών. Άρα, ας περιμένουμε τη Δικαιοσύνη και ας μην βιαζόμαστε.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Έχουν ζητηθεί εξηγήσεις; Εσείς έχετε ζητήσει; Ο Πρωθυπουργός έχει ζητήσει εξηγήσεις από τον βουλευτή του;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχει δώσει ο ίδιος τις εξηγήσεις που έχει δώσει και δημοσίως και είναι οι εξηγήσεις που έδωσε και πριν από 2,5 χρόνια. Δεν είναι κάτι καινούριο, έχει δώσει απαντήσεις.

Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Καλό μεσημέρι. Στη συνέχεια του ερωτήματος… Επομένως, τις αιχμές που άφησε ο κ. Αβραμόπουλος ως προς το ένταλμα, πόσο γρήγορα διαβιβάστηκε ή όχι, που τις αποδίδετε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν μπορώ εγώ να κάνω τον ερμηνευτή αυτών των δηλώσεων. Είναι δεδομένο ότι ακολουθήθηκε στον ελάχιστο δυνατό χρόνο η διαδικασία που προβλέπεται για όλες αυτές τις περιπτώσεις. Απόδειξη η ταχύτητα που προχώρησε η διαδικασία. Έβγαλε και μια άτυπη ενημέρωση η Ελληνική Αστυνομία, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Άρα δεν επιδέχεται αμφισβήτηση σε αυτό που λέω. Δεν είναι επειδή το λέω εγώ. Είναι επειδή εντός 24 ωρών πράγματι διαβιβάστηκε στον εισαγγελέα το ένταλμα. Όλα τα υπόλοιπα παρέλκουν.

Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Το ότι άφησε όμως αιχμές κατά του Υπουργού της Κυβέρνησης. Αυτό δεν συνιστά πολιτικό πρόβλημα για σας, για την κυβέρνηση;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Απάντησε επαρκώς το υπουργείο. Άρα δεν υπάρχει κάποιο ζήτημα.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Συγγνώμη, το υπουργείο δεν απάντησε. Απάντησε η αστυνομία. Σας καλύπτει ότι αντί να απαντήσει η Κυβέρνηση, απαντάει η αστυνομία για τον κύριο Χρυσοχοΐδη και για τον κύριο Αβραμόπουλο; Γιατί λέει ο κ. Αβραμόπουλος, ο κ. Χρυσοχοΐδης, τα ήξερε 3 – 4 μέρες.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η Ελληνική Αστυνομία υπάγεται στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι μια διαδικασία της Ελληνικής Αστυνομίας. Δεν περνάει από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη η συγκεκριμένη διαδικασία. Άρα απάντησαν οι αρμόδιοι και δεν άφησαν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης με βάση την απάντησή τους. Άρα δεν υπάρχει κανένα θέμα.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Το ήξερε ο κ. Χρυσοχοΐδης 3-4 μέρες που λέει ο Αβραμόπουλος ή όχι;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το ένταλμα δεν περνάει καθόλου από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη. Το ένταλμα περνάει από μια συγκεκριμένη υπηρεσία της αστυνομίας, η οποία το διαβιβάζει. Τα λέει αναλυτικά η ανακοίνωση της αστυνομίας στην Εισαγγελία.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: …Ελάτε τώρα, είναι ένας βουλευτής, είναι δυνατόν να μην το ήξερε ο κ. Χρυσοχοΐδης ότι διώκεται ένας βουλευτής με ευρωπαϊκό ένταλμα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτό που έχει σημασία είναι ότι ακολουθήθηκε κατά το νόμο η διαδικασία. Όλα τα υπόλοιπα δεν έχουν καμία σημασία. Δεν έγινε καμία προνομιακή μεταχείριση. Το αντίθετο νομίζω πως προκύπτει, το ξαναλέω και προχώρησε η υπόθεση και από εδώ και πέρα θα τα απαντήσει όλα η Δικαιοσύνη.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, μετά το ένταλμα σύλληψης των βελγικών Αρχών, Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος έκανε λόγο για μπούρδες και είπε ότι δεν θα απολογηθεί σε κανέναν κερατά. Αυτή είναι η αντίληψη των στελεχών του κυβερνώντος κόμματος για τη λογοδοσία; Και επίσης δεν απαντήσατε και σε ότι αφορά τα ψηφοδέλτια. Θα είναι στα επόμενα ψηφοδέλτια ο κύριος Αβραμόπουλος;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχω απαντήσει για τα ψηφοδέλτια σε συναδέλφους σας χθες στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN. Η κατάρτιση των ψηφοδελτίων, στο τέλος της ημέρας, αποτελεί μια απόφαση, για κάθε πρόσωπο ξεχωριστά, του Πρωθυπουργού. Αυτή είναι η απάντηση. Όταν λοιπόν λαμβάνει αποφάσεις ο Πρωθυπουργός ανακοινώνονται. Είμαι κι εγώ ένας εκ των προσώπων που έχουν ανακοινωθεί τα τελευταία χρόνια για τις εκλογές του 2027. Είναι πολλά άλλα πρόσωπα, άρα, δεν μπορώ να πω κάτι παραπάνω γιατί δεν υπάρχει κάποια άλλη ανακοίνωση πέραν όσων έχουν ήδη γίνει γνωστές. Αυτό ως προς τα ψηφοδέλτια. Ως προς το άλλο σκέλος, διαχωρίζω την ουσία της υπόθεσης. Για την ουσία έχω πει ό,τι μπορώ να πω παραπάνω, γιατί μιλάμε για μια υπόθεση που είναι στη Δικαιοσύνη. Αλλά όπως έχω πει, επαναλαμβάνω, όσα έχει πει ο κ. Αβραμόπουλος και τώρα και πριν από 2,5 χρόνια ακούγονται και φαίνονται πειστικά. Αλλά δεν θα κάνουμε εδώ το δικαστήριο, ούτε θα πάρουμε κάποια απόφαση, όταν κάτι είναι στη Δικαιοσύνη.

Τώρα, ως προς τη διαδικασία στις Αρχές, είναι αυτονόητο ότι όταν οι Αρχές ζητάνε κάτι, είτε οι ελληνικές είτε οι ευρωπαϊκές Αρχές, οφείλουμε να ανταποκρινόμαστε όχι μόνο ως πολιτικοί αλλά συνολικά ως πολίτες. Δεν είναι λίγοι οι συμπολίτες μας που έχουν αναγκαστεί να πάνε σε δικαστήρια που είναι αποτέλεσμα προδήλως αβάσιμων μηνύσεων ή σε προκαταρκτικές εξετάσεις με τους δικηγόρους τους για να δώσουν απαντήσεις για κάτι που φαίνεται ότι δεν είναι κάτι που θα προχωρήσει, έχουν χάσει ώρες και ως μάρτυρες και ως κατηγορούμενοι πολλοί άνθρωποι οι οποίοι μας ακούνε τώρα και μας βλέπουν. Άρα είναι κάτι το οποίο το ξαναλέω επί της αρχή το απαντάω, δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση αιχμή για τον κύριο Αβραμόπουλο, ο ίδιος θεωρεί ότι έχει απαντήσει στα αιτήματα αυτά, όπως εκείνος έχει απαντήσει, αλλά επειδή μου γίνεται αυτή η ερώτηση ξανά, απαντώ ότι όταν μας καλεί κάποιος, είτε είναι εισαγγελέας είτε είναι ο ανακριτής, είτε είναι μια αστυνομική αρχή για εξηγήσεις, είτε μας καλεί ως μάρτυρες, είτε μας καλεί για να καταθέσουμε ανωμοτί, οφείλουμε εκ του νόμου να ανταποκριθούμε.

Θ. ΜΠΑΛΟΔΗΜΑΣ: Εδώ κύριε Εκπρόσωπε, θα συμφωνήσετε και εσείς, μαζεύονται πολλά δηλαδή τους τελευταίους μήνες έχετε βρεθεί και εσείς στη δύσκολη θέση να δίνετε εδώ πέρα εξηγήσεις για υποθέσεις όπως ΟΠΕΚΕΠΕ, υποκλοπές, πολεοδομίες, διαρροή στοιχείων ψηφοφόρων, τώρα για τον Αβραμόπουλο και το QatarGate, αναμφισβήτητα ξοδεύεται μπόλικο πολιτικό κεφάλαιο της Νέας Δημοκρατίας, μπορεί να συνεχιστεί έτσι η κατάσταση μέχρι τον Μάρτιο του 2027;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σήμερα κλείνουμε τρία χρόνια από τις εκλογές, τις δεύτερες εκλογές του 2023 και εγώ είμαι και τρία χρόνια σε αυτή τη θέση που είναι μεγάλη τιμή για εμένα και μεγάλη ευθύνη. Εντάξει, η δεύτερη τετραετία πάντοτε είναι μία διαφορετική τετραετία από την πρώτη, αλλά μπορώ να σας πω ότι πολλά από αυτά τα οποία λέτε, αλλιώς ξεκίνησαν και αλλιώς κατέληξαν, δηλαδή σας θυμίζω ότι πριν από ενάμιση χρόνο, άλλα θεωρούσε η κοινή γνώμη λόγω όσων έλεγε η αντιπολίτευση και κάποια μέσα ενημέρωσης ψευδώς στον κόσμο για τα «ξυλόλια» και τα «χαμένα βαγόνια» πάνω σε ένα τραγικό δυστύχημα, το δυστύχημα των Τεμπών, για το οποίο η Δικαιοσύνη οφείλει να δώσει απαντήσεις και άλλη είναι η πραγματικότητα, όπως προκύπτει από τα επίσημα δεδομένα σήμερα.
Άλλη ήταν η εικόνα όταν ξεκίνησε η συζήτηση για τους 11 + 2 βουλευτές στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, άλλα τα ποσά, άλλα τα δεδομένα και άλλα φαίνεται ότι είναι σήμερα, πάλι η Δικαιοσύνη θα δώσει απαντήσεις, άρα το να βάζουμε στο «τσουβάλι» υποθέσεις που ερευνά η Δικαιοσύνη και ακόμα δεν έχει καν εξετάσει, το να τσουβαλιάζουμε ακόμα και μια υπόθεση προσωπικών δεδομένων που δεν υποτιμώ την νομική της διάσταση, αλλά δεν μπορώ να θεωρήσω ότι είναι σκάνδαλο με την έννοια όπως το έχουμε στο μυαλό μας, αυτά τα οποία έχουμε ζήσει στην μεταπολιτευτική Ελλάδα με υπουργούς να πιάνονται με τη «γίδα στην πλάτη» και να πηγαίνουν μέχρι και στη φυλακή.
Ακούω… τη μεγαλύτερη πλάκα την έχουν κάτι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, μπορεί να είναι νεότερης ηλικίας, κοντά στη δική μου ηλικία, αλλά μπορούν να διαβάσουν ιστορία και εντάξει, δεν γεννήθηκαν και το 2000 και το 2010, μιλάνε οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και ειρωνεύονται ότι είναι μια «αίθουσα αναμονής δικαστηρίων» ή «πινάκιο δικαστηρίου» η Νέα Δημοκρατία, μιλώντας ξέρω γω για κάποιους συναδέλφους τους βουλευτές που ακόμα δεν έχει κριθεί η υπόθεσή τους, σας θυμίζω το «κυβέρνηση υποδίκων» του ΠΑΣΟΚ που πάει «κουβά» απ’ ό,τι φαίνεται, ήδη για κάποιες περιπτώσεις, με βάση μόνο και την έκθεση Τυχεροπούλου, τσουβαλιάζουν μια υπόθεση αποστολής email με τις προεκτάσεις που έχει και εκπροσωπούν ένα κόμμα υπουργών που πήγαν στη φυλακή και εγώ το έχω πει πολλές φορές, δεν σημαίνει ότι επειδή δυο υπουργοί ή παραπάνω στελέχη, γιατί είναι και άλλα τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, οδηγήθηκαν στη Δικαιοσύνη ότι αυτό χαρακτηρίζει όλα τα στελέχη ή όλα τα μέλη ενός κόμματος ή το κόμμα αυτό αλλά όταν είσαι στο ΠΑΣΟΚ που «δίδαξε» ήθος, δεν μπορείς να «κουνάς το δάχτυλο» ειδικά όταν μιλάς για υποθέσεις που ακόμα δεν έχουν κριθεί από την Δικαιοσύνη και μία εξ αυτών μπορεί να είναι μια υπόθεση προσωπικών δεδομένων όταν καθημερινά όλοι μας δεχόμαστε αμέτρητα μηνύματα και email από ανθρώπους ή εταιρείες που δεν τις γνωρίζουμε.
Θέλει λοιπόν ένα μέτρο. Το αν μια υπόθεση στο τέλος βαραίνει ή όχι την Κυβέρνηση, αυτό μπορούμε να το δούμε μόνο στο τέλος όταν γίνει το «ταμείο». Άλλο πράγμα οι πολιτικές ευθύνες, άλλο πράγμα οι ποινικές ευθύνες και ειδικά ως προς τις ποινικές ευθύνες αν δεν δούμε την κατάληξη μίας διερεύνησης, τότε δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχουμε χρέος και καθήκον να δίνουμε απαντήσεις όσο παραπάνω μπορούμε να δώσουμε κάθε μέρα σε εσάς και στην κοινωνία.
Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να ρωτήσω κάτι άλλο για τα κόκκινα δάνεια. Θα υπάρξει και άλλη ρύθμιση ούτως ώστε να αποκατασταθούν και αυτοί που εξαιρέθηκαν από την ρύθμιση του νόμου Κατσέλη, όπως ζητάει ο κ. Σαμαράς και τα κόμματα της αντιπολίτευσης ή τουλάχιστον να δοθούν κάποια χρήματα, ή πώς γίνεται αυτό σε αυτούς οι οποίοι συμμορφώθηκαν έστω με αυτούς τους επαχθείς όρους και κατάφεραν να τα βγάλουν πέρα;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όταν παρέλαβε η Κυβέρνηση αυτή το 2019, όταν ανέλαβε την εξουσία, τα κόκκινα δάνεια ήταν στο 43,6% επί του συνόλου των δανείων και τώρα αυτό το 43,6%  έχει πάει στο 3,3% και από τα 75,4 δισεκατομμύρια έχουμε πάει στα 5,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Έχουμε προχωρήσει σε μια σειρά από νομοθετικές ρυθμίσεις που έχει δώσει τη δυνατότητα σε 62.600 συμπολίτες μας να μπουν στον εξωδικαστικό μηχανισμό και να σώσουν την περιουσία τους. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, μόνο από το 2022 στο 2023 οι ρυθμίσεις εκτοξεύτηκαν κατά 245% και από το 2023 στο 2024 κατά 81%. Έχουμε καταφέρει λοιπόν να δημιουργήσουμε ένα πλέγμα προστασίας που έχει αποτέλεσμα, άλλη μια τέτοια κίνηση ήταν και η νομοθέτηση η χθεσινή του υπουργείου Οικονομικών, όπως την περιέγραψε ο πρόεδρος του Eurogroup και υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέχεια της απόφασης για το νόμο Κατσέλη, η ίδια η κ. Κατσέλη τοποθετήθηκε για τη ρύθμιση αυτή, ανάσα για περίπου 100.000 συμπολίτες μας και ναι επιβράβευση των συνεπών.
Φτάσαμε μέχρι εκεί που μπορούσαμε να φτάσουμε, ίσως και λίγο παραπάνω και δώσαμε πραγματική ανάσα και ως προς το ύψος της δόσης, στον αριθμό των δόσεων και το κεφάλαιο, αυτό το οποίο λένε διάφοροι από την αντιπολίτευση ή ο πρώην πρωθυπουργός δεν μπορεί να γίνει, δεν μπορεί να γίνει γιατί αναφέρονται σε υποθέσεις οι οποίες έχουν κριθεί από τη Δικαιοσύνη. Δεν θα μπορούσαμε σε καμία περίπτωση λοιπόν να γυρίσουμε πίσω εκεί και επίσης εγώ το λέω και δεν κρύβω τα λόγια μου, πρέπει να διαχωρίσουμε και να στηρίξουμε όσο μπορούμε παραπάνω και τους ανθρώπους αυτούς οι οποίοι με πάρα πολύ μεγάλη δυσκολία, με πάρα πολύ μεγάλη δυσκολία κάθε μήνα πλήρωναν στερούμενοι βασικές άλλες ανάγκες της ζωής τους και αυτοί οι οποίοι δεν κατάφεραν να πληρώσουν, δεν τους «ρίχνουμε στον καιάδα», σε καμία περίπτωση, με μια σειρά από νομοθετικές πρωτοβουλίες προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε για να σώσουν την περιουσία τους, το βιός τους που είναι κάτι ιερό.
Η αντιπολίτευση το μόνο που ξέρει να κάνει είναι λαϊκίζει και αναφέρομαι και ξεχωρίζω από όλη την αντιπολίτευση τον κύριο Τσίπρα, άλλο που «άλλαξε ο Μανωλιός» και λέγεται πλέον ΕΛ.Α.Σ. Ο κύριος Τσίπρας είναι ο πρωθυπουργός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Δεν θα σταματήσουμε να λέμε όταν μιλάμε για το ιδιωτικό χρέος και τα κόκκινα δάνεια, ότι είναι ο πρωθυπουργός που ήρε την προστασία της πρώτης κατοικίας, καθιέρωσε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και έδωσε τα δάνεια στα funds. Όσο και αν άλλαξε το περίβλημα, το όνομα, το σήμα, ο ίδιος είναι αυτός που τα έκανε όλα αυτά και κάθε φορά που οι νέοι, είτε σκιώδεις, είτε φανεροί, είτε αφανείς εκπρόσωποί του εμφανίζονται ως κάτι διαφορετικό, να τους θυμίζουμε τι έχει κάνει ο αρχηγός τους.

X. ΜΥΤΙΛΙΝΙΟΣ: Μιας και πιάσατε τον κ. Τσίπρα, θα μπορώ να έχω και ένα πολιτικό σχόλιο για την νέα σκιώδη κυβέρνηση; Τώρα σκιώδη κυβέρνηση ενός κόμματος που δεν είναι καν στη Βουλή, αλλά ναι. Σκιώδη κυβέρνηση, αυτή που ανακοίνωσε ο κύριος Τσίπρας. Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εντάξει, είναι λογικό κάθε κόμμα της αντιπολίτευσης το οποίο θέλει να έρθει στην εξουσία, να φτιάχνει μια σκιώδη κυβέρνηση. Όλοι οι αρχηγοί της αντιπολίτευσης ή της αξιωματικής ή εν δυνάμει αξιωματικής, έχουν δημιουργήσει ένα τέτοιο σχήμα. Και δημοσκοπικά μάλιστα, δεδομένου ότι φαίνεται ότι είναι δεύτερος ο κύριος Τσίπρας στις μετρήσεις, είναι και λογικό ακόμα περισσότερο. Εδώ υπάρχει όμως μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Ο κύριος Τσίπρας είναι ο πρώτος πολιτικός που έχει και σκιώδη κυβέρνηση, αλλά επειδή έχει υπάρξει και πρωθυπουργός, έχει συστήσει και έχει ορίσει και έχει προτείνει στη Βουλή και έχει πάρει ψήφο εμπιστοσύνης και κανονική κυβέρνηση. Η μεγάλη διαφορά της πρώτης με τη δεύτερη είναι ότι η κανονική κυβέρνηση του κυρίου Τσίπρα, με τη δική του υπογραφή φαρδιά πλατιά, μας κόστισε περίπου 120 δισεκατομμύρια ως κράτος, 30 καινούριους ή αυξημένους φόρους, κάτι χιλιάδες αποφυλακίσεις βαρυποινιτών και εγκληματιών και το γεγονός ότι η χώρα μας βρέθηκε στην τελευταία θέση σε όλους τους δείκτες, 27η στις 27 σε ρυθμούς ανάπτυξης. Άρα, σε καμία περίπτωση μία σκιώδης κυβέρνηση, όσο καλών προθέσεων και να είναι, που αμφιβάλλω γιατί όσο βγαίνουν και μιλάνε τόσο αναιρούν ο ένας τον άλλον, καμία σκιώδης κυβέρνηση δεν μπορεί να σβήσει τα πεπραγμένα μιας κανονικής κυβέρνησης.

Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Προγραμματίζετε κάποια σύσκεψη κυβερνητική για την ακρίβεια την επόμενη Δευτέρα; Είναι στα πλάνα σας να πάρετε, να ανακοινώσετε κάποια νέα μέτρα; Γιατί αυτό είναι και το πρόβλημα που απασχολεί περισσότερο, όπως καταγράφεται σε όλες τις μετρήσεις.

Π.ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σίγουρα είναι το πιο σημαντικό ζήτημα η ακρίβεια και γίνονται όσα παραπάνω μπορούμε να κάνουμε και πρέπει να κάνουμε περισσότερα. Καθημερινά γίνονται πολλές συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών δεν ανακοινώνεται, άρα δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο τουλάχιστον προς το παρόν για τη Δευτέρα.

ΑΝΤ.ΚΟΤΖΑΙ: Κύριε εκπρόσωπε, στην προηγούμενη ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, δεχτήκατε ερώτηση για την επαναπροσέγγιση του Κώστα Καραμανλή και είπατε ότι δεν έχετε κάποια σχετική ενημέρωση. Πέρα από τον σχεδιασμό, εσείς θεωρείτε ότι πρέπει ο Πρωθυπουργός να πάρει πρωτοβουλία να επικοινωνήσει με τον Κώστα Καραμανλή;

Π.ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν είναι θέμα πρωτοβουλίας. Ο Πρωθυπουργός, με όλες του τις απαντήσεις, την πολιτική του, τη στάση του, έχει δείξει τον σεβασμό, την αναγνώριση στον Πρωθυπουργό επί των ημερών του οποίου εξελέγη και εκείνος, τον Μάρτιο του 2004, βουλευτής και τον υπηρέτησε καθ’ όλη τη διάρκεια της πρωθυπουργικής του θητείας ως βουλευτής Β’ Αθηνών. Το λέω, όχι εκπροσωπώντας τον εαυτό μου μόνο, αλλά τον Πρωθυπουργό και συνολικά την Κυβέρνηση, ότι ο Κώστας Καραμανλής είναι μία από τις πιο εμβληματικές μορφές αυτής της παράταξης, ένας πρώην Πρόεδρος και Πρωθυπουργός που σεβόμαστε όλοι και τον θέλουμε στην πρώτη γραμμή.

ΑΝΤ.ΚΟΤΖΑΙ: Απλά, μπορεί να γίνει επαναπροσέγγιση μόνο από δημόσιες τοποθετήσεις; Δηλαδή, δεν πρέπει να γίνει και μια διαδικασία πιο στοχευμένη; Γι’ αυτό το ρωτάω, γιατί υπάρχει τέτοια συζήτηση.

Π.ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτά δεν είναι πράγματα τα οποία προαναγγέλλονται ή συζητιούνται σε αυτό το επίπεδο.

Θ. ΜΠΑΛΟΔΗΜΑΣ: Σε ένα άλλο θέμα, γίνονται συναντήσεις ευρωπαίων ηγετών, εν όψει της Συνόδου του ΝΑΤΟ και δείχνει να ψάχνουν κάποιο συντονισμό έναντι των σχεδίων και απαιτήσεων Τράμπ. Μετέχει η Ελληνική Κυβέρνηση σε κάποια τέτοια συζήτηση με ευρωπαίους εταίρους, θέλω να πω; Και ένα δεύτερο ερώτημα αν επιτρέπετε, υπάρχει κάτι νεότερο για συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν, στο περιθώριο της Συνόδου στην Άγκυρα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Για το δεύτερο δεν έχω κάτι περισσότερο. Για το πρώτο θα ζητήσω επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο. Μέχρι τώρα δεν έχω κάποια τέτοια πληροφόρηση.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΙ: Κύριε Εκπρόσωπε την επιδείνωση της υγείας του Αριστοτέλη Χατζή, που νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο «ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ», μετά από 140 μέρες απεργίας πείνας, επεσήμανε η κοινότητα των Προσφυγικών. Σύμφωνα με την ενημέρωση στις δύο, η κατάσταση της υγείας του Αριστοτέλη Χατζή, επιδεινώθηκε ραγδαία με απώλεια επιπέδου συνείδησης και σοβαρές διαταραχές αναπνοής. Θεωρείτε ότι η Κυβέρνηση θα μπορούσε να πάρει κάποιο μέτρο για να μην προχωρήσει ο άνθρωπος αυτός και φτάσει σε αυτό το σημείο;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:  Για κανέναν συνάνθρωπο μας δεν επιθυμούμε να πάθει κάτι χειρότερο ή οτιδήποτε κακό. Μακάρι να είναι καλά ο άνθρωπος στην υγεία του, δεν το συζητάμε αυτό, αλλά από εκεί και πέρα θεωρώ ότι όλο αυτό το οποίο συμβαίνει με τα Προσφυγικά είναι μια πολύ μεγάλη πληγή. Γιατί μιλάμε για περιουσία που ανήκει στους Έλληνες φορολογούμενους και για πάρα πολλά χρόνια, πάρα πολλά χρόνια, βρίσκεται υπό κατάληψη και επιτέλους έρχεται μία Κυβέρνηση και μια Περιφερειακή Αρχή, η Περιφέρεια Αττικής, να κάνει το αυτονόητο και μάλιστα με έναν σκοπό ιερό. Να πάρει πίσω από καταληψίες ένα κτίριο, μέσα στο οποίο από ό,τι φαίνεται έχουν παρεισφρήσει και ακραίες ομάδες πολιτικά, με ότι αυτό συνεπάγεται και να το επιστρέψει στην κοινωνία και μάλιστα που; Σε συγγενείς καρκινοπαθών.

Είναι μια είδηση που η μόνη υγιής αντίδραση σε αυτήν είναι «άντε τελειώνετε κάντε το γρήγορα. Αργήσατε ως Κράτος». Είναι ανατριχιαστικό ότι υπάρχουν άνθρωποι ανάμεσά μας που εναντιώνονται σε μια τέτοια πρωτοβουλία. Ανατριχιαστικό. Είναι απίστευτο, ότι οργανώνουν συναυλίες, πορείες, ενάντια σε μια τόσο ιερή πρωτοβουλία. Πρέπει να το καταλάβουν όλοι. Τέρμα οι καταλήψεις, τέρμα οι πολίτες δύο ταχυτήτων, όλα τα κτίρια αυτά ανήκουν στους Έλληνες φορολογούμενους και μπράβο στην Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με το κεντρικό Κράτος που κάνει επιτέλους το αυτονόητο. Για τα επιχειρησιακά θα απαντήσουν οι αρμόδιοι. Ευχαριστώ πολύ.

Η Θεσσαλονίκη τιμά τον Απόστολο Παύλο στον ιστορικό χώρο της Φ.Α.Α.Θ. – Θρησκευτικές εκδηλώσεις και συναυλία στις 29 και 30 Ιουνίου

Σε έναν τόπο άρρηκτα συνδεδεμένο με την παρουσία και το πέρασμα του Αποστόλου Παύλου από τη Θεσσαλονίκη, η Φιλόπτωχος Αδελφότης Ανδρών Θεσσαλονίκης διοργανώνει και φέτος τις καθιερωμένες διήμερες εκδηλώσεις προς τιμήν του Ιερού Ναού Αγίου Παύλου, στις 29 και 30 Ιουνίου 2026, στο Κτήμα της Αδελφότητος (Δημοτική Ενότητα Αγίου Παύλου, Λεωφόρος ΟΧΙ).

Ι.Ν.Αγ.Παύλου Φ.Α.Α.Θ. 2

Το Κτήμα της Φ.Α.Α.Θ. βρίσκεται στην ιστορική περιοχή του Αγιάσματος του Αγίου Παύλου, όπου, σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση, αναπαύθηκε ο Απόστολος των Εθνών μετά τη φυγή του από τη Θεσσαλονίκη και πριν την αναχώρησή του για τη Βέροια. Η περιοχή αποτελεί σημείο ιδιαίτερης πνευματικής και ιστορικής σημασίας για την πόλη, καθώς συνδέεται άμεσα με τα βήματα του Αποστόλου Παύλου και τη διάδοση του χριστιανισμού στη Μακεδονία.

Ι.Ν.Αγ.Παύλου Φ.Α.Α.Θ. 3

Στον χώρο δεσπόζει ο πρώτος ναός της Θεσσαλονίκης αφιερωμένος στον Απόστολο Παύλο, έργο του σπουδαίου αρχιτέκτονα Ξενοφώντα Παιονίδη. Ο ναός εγκαινιάστηκε το 1922, ως σύμβολο πίστης και ελευθερίας, λίγα χρόνια μετά την απελευθέρωση της πόλης.

Ι.Ν.Αγ.Παύλου Φ.Α.Α.Θ. 4

Η Φιλόπτωχος Αδελφότης Ανδρών Θεσσαλονίκης, συνεχίζοντας μια παράδοση προσφοράς και διακονίας που ξεπερνά τον ενάμιση αιώνα, εμπλουτίζει διαρκώς το ιστορικό αυτό τοπόσημο. Πρόσφατα, στον χώρο τοποθετήθηκε το εντυπωσιακό ψηφιδωτό του Αποστόλου Παύλου, δημιουργία της διακεκριμένης γλύπτριας και καθηγήτριας της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, Αφροδίτης Λίτη.

Ι.Ν.Αγ.Παύλου Φ.Α.Α.Θ. 5

Τα αποκαλυπτήρια του έργου πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Φεβρουάριο από την Α.Θ.Π. τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο Α΄ και τον Πρόεδρο της Φ.Α.Α.Θ. κ. Γεώργιο Κωνσταντινίδη, παρουσία του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Φιλοθέου, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 150 και πλέον χρόνια από την ίδρυση της Αδελφότητος. Το έργο αποτελεί πλέον ένα διαρκές σημείο αναφοράς και μνήμης για τους επισκέπτες του χώρου.

Ι.Ν.Αγ.Παύλου Φ.Α.Α.Θ. 6

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2026

19:30 – Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβα.

21:00 – Συναυλία με το Χορωδιακό Εργαστήρι του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τη Χορωδία «Γιάννης Μάντακας» Α.Π.Θ.

Τρίτη 30 Ιουνίου 2026

08:00 – Όρθρος

09:00 – Θεία Λειτουργία

Ι.Ν.Αγ.Παύλου Φ.Α.Α.Θ. 7

Η Φιλόπτωχος Αδελφότης Ανδρών Θεσσαλονίκης προσκαλεί τους πιστούς και όλους τους πολίτες να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις, τιμώντας τη μνήμη του Αποστόλου Παύλου σε έναν ιστορικό χώρο που αποτελεί ζωντανό σημείο αναφοράς για την πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης.

Π. Μαντάς: Το ιδιωτικό χρέος παραμένει ανοικτή πληγή — χρειάζονται λύσεις ανάσας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

«Η οικονομική πολιτική κρίνεται στην πράξη — από το αν ο πολίτης νιώθει ασφάλεια, αν ο επαγγελματίας μπορεί να σταθεί όρθιος και να σχεδιάσει το αύριο, αν η μικρή επιχείρηση μπορεί να αναπτυχθεί και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας. Και τελικά κρίνεται από το αν η ανάπτυξη διαχέεται σε όλη την κοινωνία».

Αυτό τόνισε στην Ολομέλεια της Βουλής ο βουλευτής Μεσσηνίας Περικλής Μαντάς, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών και τις νέες ρυθμίσεις για το ιδιωτικό χρέος και τον εξωδικαστικό μηχανισμό.

Στην παρέμβασή του, ο κ. Μαντάς υπογράμμισε ότι η δημοσιονομική σταθερότητα δεν αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά εργαλείο για την επιστροφή του μερίσματος της ανάπτυξης στην κοινωνία, με δίκαιο, στοχευμένο και παραγωγικό τρόπο. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στις διατάξεις που αφορούν την πραγματική οικονομία και ειδικότερα τους ελεύθερους επαγγελματίες, τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και συνολικά την αγορά, επισημαίνοντας ότι το ιδιωτικό χρέος εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο κρίσιμες προκλήσεις για την ελληνική οικονομία.

Όπως τόνισε, οι νέες ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό κινούνται στη σωστή κατεύθυνση, καθώς διευρύνουν ουσιαστικά την πρόσβαση σε χιλιάδες μικρούς επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους. Ιδιαίτερη σημασία απέδωσε στη μείωση του ελάχιστου ύψους οφειλών από 10.000 σε 5.000 ευρώ, σημειώνοντας ότι αυτή η αλλαγή αποκτά ξεχωριστή βαρύτητα για την ελληνική περιφέρεια και ειδικά για τη Μεσσηνία, όπου η τοπική οικονομία στηρίζεται κυρίως σε μικρές και οικογενειακές επιχειρήσεις.

Παράλληλα, χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική τη δυνατότητα ρύθμισης οφειλών έως και σε 72 δόσεις προς τη φορολογική διοίκηση και τα ασφαλιστικά ταμεία, τονίζοντας ότι δίνεται πολύτιμος χρόνος στις επιχειρήσεις για να ανασυνταχθούν, να οργανωθούν και να παραμείνουν βιώσιμες. Ωστόσο, σημείωσε ότι η αποτελεσματικότητα του μέτρου πρέπει να επανεξεταστεί σύντομα. Όπως επισήμανε, η υποχρέωση ρύθμισης όλων των μεταγενέστερων οφειλών από το 2023, σε συνδυασμό με την ανάγκη κάλυψης των τρεχόντων εξόδων, δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, καθιστώντας δυσκολότερη την ουσιαστική αξιοποίηση της νέας ρύθμισης.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Μαντάς στη νέα δυνατότητα άρσης κατάσχεσης τραπεζικού λογαριασμού με την αποπληρωμή του 25% της οφειλής και τη ρύθμιση του υπολοίπου, επισημαίνοντας ότι η Πολιτεία οφείλει να δίνει λειτουργική διέξοδο σε όσους αποδεδειγμένα επιλέγουν τον δρόμο της συνέπειας και της αποπληρωμής. Στην ίδια κατεύθυνση, χαιρέτισε την αύξηση του ακατάσχετου ορίου στα 1.600 ευρώ, ως μία ουσιαστική παρέμβαση που ενισχύει την οικονομική ασφάλεια και τη σταθερότητα για χιλιάδες πολίτες και επαγγελματίες.

«Μεταρρυθμίσεις που δίνουν ανάσα — χωρίς επιβάρυνση των δημόσιων ταμείων»

Ο Μεσσήνιος βουλευτής στάθηκε επίσης στην ανάγκη περαιτέρω βελτιώσεων στο θεσμικό πλαίσιο, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις με άμεσο ανακουφιστικό αποτέλεσμα για τις επιχειρήσεις, χωρίς δημοσιονομική επιβάρυνση. Συγκεκριμένα, πρότεινε τη θέσπιση ακατάσχετου εταιρικού λογαριασμού για βασικές λειτουργικές δαπάνες, όπως μισθοδοσία, ενοίκια και ενεργειακές υποχρεώσεις, επισημαίνοντας ότι η καθημερινή λειτουργία μιας επιχείρησης δεν μπορεί να τελεί υπό καθεστώς διαρκούς αβεβαιότητας.

Παράλληλα, έθεσε την ανάγκη επανένταξης σε ρυθμίσεις δόσεων για περιπτώσεις αποδεδειγμένης ανωτέρας βίας, αναγνωρίζοντας ότι η οικονομική ζωή δεν είναι πάντοτε προβλέψιμη και απαιτεί μεγαλύτερη ευελιξία. Επιπλέον, πρότεινε την καθιέρωση ανώτατου πλαφόν στις προσαυξήσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών, ώστε να αποτρέπεται η ανεξέλεγκτη διόγκωση χρεών που οδηγεί πολλές επιχειρήσεις σε οικονομικό αδιέξοδο, καθώς και μία πιο αναλογική αντιμετώπιση των προστίμων σε περιπτώσεις υποδηλωμένης εργασίας, με στόχο την αποκατάσταση στρεβλώσεων και αδικιών.

Τέλος, ξεχωριστή ήταν η αναφορά του στο ζήτημα της τεκμαρτής φορολόγησης των επαγγελματιών, τονίζοντας την ανάγκη συνολικής επανεξέτασης του μέτρου, ώστε το φορολογικό πλαίσιο να είναι πιο δίκαιο και περισσότερο προσαρμοσμένο στην πραγματική οικονομική δυνατότητα κάθε επαγγελματία, χωρίς να υπονομεύεται η μάχη κατά της φοροδιαφυγής. «Το πραγματικό στοίχημα είναι μια οικονομία πιο ανθεκτική, πιο δίκαιη και πιο παραγωγική. Μια οικονομία όπου η συνέπεια ανταμείβεται και η προσπάθεια αποκτά πραγματική προοπτική», σημείωσε ο κ. Μαντάς κλείνοντας την ομιλία του.

Η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας χρηματοδοτεί μέσω του ΕΣΠΑ την αναβάθμιση του δικτύου ύδρευσης του Δήμου Βόλβης

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αναβαθμίζει τις εγκαταστάσεις υδροδότησης του Δήμου Βόλβης, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, έπειτα από την υπογραφή της σχετικής απόφασης από την Περιφερειάρχη Αθηνά Αηδονά.

Το έργο «Προμήθεια και Εγκατάσταση Ηλεκτρομηχανολογικού Εξοπλισμού για την Ποιοτική Αναβάθμιση Υδρευτικών Εγκαταστάσεων της ΔΕΥΑ Βόλβης» χρηματοδοτείται με 1,2 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Όπως τόνισε η κ. Αηδονά, «με το νέο έργο βελτίωσης και αναβάθμισης της ύδρευσης καλύπτουμε σημαντικές ανάγκες του Δήμου Βόλβης, ο οποίος είναι τουριστικός και υποδέχεται μεγάλο αριθμό επισκεπτών τα καλοκαίρια. Πέρα όμως από την κάλυψη των αυξημένων υδροδοτικών αναγκών κατά τη θερινή περίοδο, το έργο θα αντιμετωπίσει σειρά σημαντικών ζητημάτων μειωμένης πίεσης, διακοπών υδροδότησης και ποιότητας του πόσιμου νερού για το σύνολο των κατοίκων. Ουσιαστικά με το έργο μας θα διασφαλίσουμε ότι το πόσιμο νερό στον Δήμο Βόλβης θα είναι ασφαλές και ποιοτικό για όλους. Ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων υδροδότησης των Δήμων της Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί προτεραιότητα στο πλαίσιο της πολιτικής της Περιφέρειας για βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής σε όλη την Κεντρική Μακεδονία».

Στο πλαίσιο του έργου θα εγκατασταθούν τρεις ολοκληρωμένες μονάδες επεξεργασίας νερού με κατάλληλες βαθμίδες φίλτρανσης, προεπεξεργασίας και αντίστροφης ώσμωσης, καθώς και οι απαραίτητες διατάξεις ελεγχόμενης τροφοδοσίας και ηλεκτρολογικής προστασίας. Οι διατάξεις αυτές θα εξασφαλίζουν τη σταθερή και ομαλή λειτουργία των φίλτρων και των μεμβρανών, αποτρέποντας φαινόμενα υπερπίεσης, απότομων μεταβολών παροχής ή ακατάλληλης υδραυλικής φόρτισης.

Κάθε μία εκ των τριών θέσεων εγκατάστασης θα φέρει, ανάλογα με τις απαιτήσεις της και σύμφωνα με τους αναλυτικούς πίνακες εξοπλισμού, τον ακόλουθο εξοπλισμό:

-Μονάδες φίλτρανσης ύδατος (ήτοι μονάδες αντίστροφης ώσμωσης).

-Αντλητικά συγκροτήματα, κατά περίπτωση, με τα παρελκόμενα υδραυλικά εξαρτήματα εγκατάστασης.

-Πίνακα ισχύος με ρυθμιστή στροφών, σύμφωνα με τους πίνακες εξοπλισμού.