Αρχική Blog Σελίδα 1998

Συλλυπητήριο μήνυμα του Δημάρχου Δίου-Ολύμπου Βαγγέλη Γερολιόλιου για την εκδημία του π. Δημητρίου Κουτσιμάνη

Συλλυπητήριο μήνυμα του Δημάρχου Δίου-Ολύμπου Βαγγέλη Γερολιόλιου για την εκδημία του π. Δημητρίου Κουτσιμάνη

Έφυγε από κοντά μας ο παπα-Δημήτρης Κουτσιμάνης και ο Δήμος μας θρηνεί για τον αδόκητο θάνατο του σεβαστού μας πατέρα, Πρωτοπρεσβύτερου του Ιερού Ναού Αγίας Παρασκευής Δίου.

Ιερέας αγαπητός και εργατικός, με αφοσίωση στην Ενορία του και στην κοινότητα, αφοσιώθηκε επί δεκαετίες στο λόγο του Θεού, με πλούσιο πνευματικό και ποιμαντικό έργο.

Τεράστια η προσφορά του και στην ανάδειξη και διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου του.

Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του.

Πρωτοπρεσβύτερος π. Δημήτριος Κουτσιμάνης

Από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Σερρών συνελήφθη ένα άτομο για παράβαση της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά

Από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Σερρών συνελήφθη ένα άτομο για παράβαση της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά

Σε έρευνα στην οικία του σε περιοχή της Θεσσαλονίκης βρέθηκαν και κατασχέθηκαν περισσότερα από 1.100 γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης

Επίσης στην οικία εντοπίστηκαν και 153 εμφανώς πλαστά χαρτονομίσματα των 5, των 10 και των 20 ευρώ

Συνελήφθη χθες (24 Απριλίου 2025) το μεσημέρι σε περιοχή της Θεσσαλονίκης, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Σερρών, ένας ημεδαπός άνδρας, για παράβαση της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά.

Ειδικότερα, μετά από συντονισμένες ενέργειες των αστυνομικών, εντοπίστηκε ο προαναφερόμενος άνδρας και στην κατοχή του βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • 1 πλαστικός τρίφτης με ποσότητα ακατέργαστης κάνναβης βάρους 0,85 γραμμαρίων,
  • 1 πλαστικός τρίφτης με υπολείμματα ακατέργαστης κάνναβης,
  • το χρηματικό ποσό των 30 ευρώ,
  • 1 κινητό τηλέφωνο και
  • 1 εμφανώς πλαστό χαρτονόμισμα των 50 ευρώ.

Σε έρευνα που ακολούθησε στην οικία του βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • 8 συσκευασίες με ακατέργαστη κάνναβη, συνολικού βάρους 1 κιλού και 102,86 γραμμαρίων,
  • 2 ηλεκτρονικές ζυγαριές ακριβείας,
  • 6 τρίφτες με υπολείμματα ακατέργαστης κάνναβης,
  • το χρηματικό ποσό των 1.400 ευρώ και
  • 153 εμφανώς πλαστά χαρτονομίσματα των 5, των 10 και των 20 ευρώ.

Ο συλληφθείς, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος του, θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης.

Κατάσχεση ναρκωτικών ΥΔΕΕ Σερρών

Πρόσκληση στην «1η Συνάντηση Χορωδιών Πλαταμώνα» το Σάββατο 26 Απριλίου 2025

Ο Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Πλαταμώνα σας προσκαλεί στην «1η Συνάντηση Χορωδιών Πλαταμώνα» που θα πραγματοποιηθεί στην πλατεία Πλαταμώνα, το Σάββατο 26 Απριλίου 2025 στις 20:00.

Θα λάβουν μέρος οι χορωδίες:

* Μικτή Χορωδία Δήμου Παλαμά

* Μικτή Χορωδία Αρναίας Δήμου Αριστοτέλη

* Μικτή Χορωδία Μουσικού Συλλόγου περιοχής Συκουρίου

* Χορωδία Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Πλαταμώνα «Ηρακλείδες»

Η εκδήλωση είναι μία διοργάνωση του Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Πλαταμώνα και θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα του Δήμου Δίου-Ολύμπου.

Πλαταμώνας 1η Συνάντηση Χορωδιών Πλαταμώνα 26 04 2025 MME

Θεσσαλονίκη: Ταυτοποιήθηκαν άλλα 13 άτομα για συμμετοχή σε οπαδικό επεισόδιο τον Μάρτιο του 2021

Την ταυτοποίηση επιπλέον 13 ατόμων για συμμετοχή σε οπαδικό επεισόδιο που σημειώθηκε τον Μάρτιο του 2021, περιμετρικά του γηπέδου «Κλ. Βικελίδης», στη Χαριλάου Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε η ΕΛ.ΑΣ.

Το περιστατικό συνέβη όταν πολυπληθής ομάδα ατόμων έκανε «καταδρομική» επίθεση, με ξύλα και μεταλλικά αντικείμενα, σε άλλα άτομα που είχαν συγκεντρωθεί έξω από το συγκεκριμένο γήπεδο, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν δύο από τους συγκεντρωμένους και να προκληθούν ζημιές σε 18 σταθμευμένα αυτοκίνητα. Από τις πρώτες έρευνες είχαν συλληφθεί, στα όρια του αυτοφώρου, τρία άτομα.
Συνεχίζοντας τις έρευνες και αξιοποιώντας -μεταξύ άλλων- υλικό από κάμερες ασφαλείας της περιοχής, αστυνομικοί του Τμήμα Αντιμετώπισης Οργανωμένης Αθλητικής Βίας της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Β. Ελλάδος, κατάφεραν να ταυτοποιήσουν άλλους 13 εμπλεκόμενους στο ίδιο επεισόδιο που κατέστησαν κατηγορούμενοι.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας, πρόκειται για οργανωμένους οπαδούς ομάδας που συμμετείχαν συχνά και ενεργά σε εκδηλώσεις πρώην συνδέσμων οπαδών, με πολλούς εξ αυτών να έχουν κατηγορηθεί παλιότερα για παραβάσεις της αθλητικής νομοθεσίας.
Η εις βάρος τους σχηματισθείσα δικογραφία υποβλήθηκε, κατά την ίδια ανακοίνωση, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης και ακολούθησε κύρια ανάκριση, στο πλαίσιο της οποίας οι κατηγορούμενοι απολογήθηκαν και αφέθηκαν ελεύθεροι με τον περιοριστικό όρο της απαγόρευσης προσέγγισης αθλητικών εγκαταστάσεων κατά τη διάρκεια αγώνων της ομάδας τους.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας: Κλείνει προσωρινά, στις 30/4, η πλατφόρμα Α21-Επίδομα Παιδιού

Κλείνει προσωρινά η ηλεκτρονική πλατφόρμα Α21-Επίδομα Παιδιού, την ερχόμενη Τετάρτη, 30 Απριλίου, στις 18:00, σύμφωνα με το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και τον ΟΠΕΚΑ.

Όπως επισημαίνεται, μετά την ανωτέρω ώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν θα δέχεται νέες αιτήσεις μέχρι να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση της πληρωμής της 2ης διμηνιαίας δόσης για το 2025. Όταν ολοκληρωθεί η πληρωμή του επιδόματος, η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί ξανά για νέες αιτήσεις.
Υπενθυμίζεται στους δικαιούχους ότι για να χορηγηθεί το επίδομα παιδιού θα πρέπει η αίτηση να υποβληθεί οριστικά και να έχει εγκριθεί. Η αίτηση που έχει αποθηκευτεί προσωρινά θεωρείται ως μη υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη.
Όσοι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν λεπτομερώς για το επίδομα παιδιού, μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μήνυμα Δ. Κουτσούμπα για την 110η επέτειο της Γενοκτονίας των Αρμενίων

Ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, με αφορμή τη συμπλήρωση 110 χρόνων από τη Γενοκτονία των Αρμενίων, απέστειλε προς την Αρμενική Εθνική Επιτροπή Ελλάδος το ακόλουθο μήνυμα:

«Η επέτειος 110 χρόνων από τη γενοκτονία των Αρμενίων (24 Απρίλη 1915) έρχεται να μας θυμίσει έναν ακόμη αποτρόπαιο κι εγκληματικό “κρίκο” στη μεγάλη “αλυσίδα” των θυμάτων του ιμπεριαλισμού κατά της ανθρωπότητας. Οι λαοί δεν πρέπει να ξεχνούν πως το έγκλημα αυτό έγινε από την τουρκική άρχουσα τάξη, στο πλαίσιο των ανταγωνισμών και των αντιθέσεων ανάμεσα στις αστικές τάξεις και τις ιμπεριαλιστικές συμμαχίες, που είναι βουτηγμένες στο αίμα των εργατικών-λαϊκών δυνάμεων και αποσκοπούσε στην αναδιανομή εδαφών, πλουτοπαραγωγικών πηγών και των παγκόσμιων αγορών, στο πλαίσιο του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου.
Η ανάμνηση εκείνων των τραγικών γεγονότων πρέπει να συμβάλλει στην αναγκαία μάχη ενάντια στην ιστορική λήθη και στη διαστρέβλωση της Ιστορίας.
Κι ας μην ξεχνάμε ακόμη πως 5 χρόνια αργότερα, ο λαός της Αρμενίας εγκαθίδρυσε τη σοβιετική εξουσία στη Δημοκρατία της Αρμενίας (Νοέμβρης 1920), που στα 1922 εντάχθηκε στην Ένωση Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών, γεγονός που απέτρεψε την τουρκική εισβολή στο σύνολο των αρμενικών εδαφών και αποτέλεσε εχέγγυο για την επιβίωση του αρμενικού λαού, που τα επόμενα 70 χρόνια γνώρισε αλματώδη κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη στο πλαίσιο της σοβιετικής εξουσίας».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Με χρηματική ποινή τιμώρησε δικαστήριο δύο νεαρούς για γκράφιτι στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης

Με χρηματική ποινή 600 ευρώ τιμώρησε το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης δύο νεαρά αδέλφια, 19 και 21 ετών, που συνελήφθησαν επ’ αυτοφώρω, τα ξημερώματα, να κάνουν γκράφιτι σε τοίχο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης.

Όπως προέκυψε, είχαν ζωγραφίσει με πράσινο χρώμα μπογιάς ένα καραβάκι, ενώ στο σημείο εντοπίστηκαν μπογιά, πινέλα, ταινίες κι άλλα σύνεργα.
Απολογούμενοι παραδέχθηκαν την πράξη τους, ενώ ανέφεραν πως σκοπός τους ήταν να κάνουν τον τοίχο πιο όμορφο. Το σημείο και το σχέδιο, όπως τόνισαν, δεν το επέλεξαν τυχαία, καθώς εκεί κοντά υπάρχει ένα πάρκο με καραβάκια.
Την ενοχή τους πρότεινε η εισαγγελέας της έδρας, η οποία τους παρότρυνε άλλη φορά να έρχονται σε συνεννόηση με τις Αρχές, εάν έχουν τη διάθεση να εξωραΐσουν έναν χώρο. Το δικαστήριο τους αναγνώρισε το ελαφρυντικό της μετεφηβικής ηλικίας και επέβαλε στον καθένα χρηματική ποινή.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μ. Χρυσοχοϊδης: Πάνω από 30% τα θετικά αλκοτέστ τα Σαββατοκύριακα – Πέντε χιλιάδες οδηγοί χωρίς δίπλωμα το πρώτο τρίμηνο του 2025

Ξεπερνάει το 30% το ποσοστό των οδηγών στους οποίους γίνονται αλκοτέστ τις Παρασκευές και τα Σάββατα και έχουν ξεπεράσει το όριο αλκοόλ, όπως ανέφερε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε συνέντευξή του χθες το βράδυ, Πέμπτη 24 Απριλίου, στον τηλεοπτικό σταθμό ACTION 24, υπογραμμίζοντας ότι πλέον τα σοβαρά τροχαία δεν γίνονται στους αυτοκινητοδρόμους, όπως κάποτε, αλλά μέσα στις πόλεις.

«Έχουμε ένα πρόβλημα, το οποίο -κατά τη γνώμη μου- είναι πρόβλημα κοινωνικής συμπεριφοράς. Δεν έχει να κάνει απλά με τους ελέγχους ή με κάτι άλλο. Έχει να κάνει με την αντίληψή μας, τη συμπεριφορά μας, την ευθύνη που έχει ο καθένας», δήλωσε ο κ. Χρυσοχοϊδης και πρόσθεσε: «Αυτήν τη στιγμή που φτιάξαμε καλούς και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους, το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων, των συγκρούσεων, έχει μεταφερθεί μέσα στον αστικό ιστό. Οδηγοί, μιλώντας στο κινητό, παρασύρουν πεζούς. Προχθές είδα εγώ μπροστά στα μάτια μου, είδα να παρασύρει μία κυρία οδηγός, μία μητέρα με το καροτσάκι. Γιατί η μητέρα αναγκάστηκε να κατέβει κάτω από το πεζοδρόμιο, το οποίο ήταν κατειλημμένο επίσης, και δεν ήταν ένα καλό, φαρδύ πεζοδρόμιο, με αποτέλεσμα να κατέβει κάτω για να ξεπεράσει το αυτοκίνητο και την ώρα που κατέβηκε κάτω την παρέσυρε, η οποία μιλούσε στο κινητό. Αυτό είναι η ανευθυνότητα. Το δεύτερο είναι ότι κάθε φορά που πλησιάζω και βλέπω τις δικές μου εμπειρίες, στο κόκκινο, την ώρα που ανάβει κόκκινο, περνάνε άλλοι δέκα με το κόκκινο. Αυτό είναι θανατηφόρο. Είναι τραγικό».
Όπως σημείωσε ο υπουργός, το 1998, δηλαδή σχεδόν 27-30 χρόνια πριν, είχαμε κάθε χρόνο 2.500-2.600 νεκρούς από τα τροχαία. Τώρα που έχουμε φτιάξει αυτοκινητόδρομους, που έχουμε γενικότερα καλύτερο δίκτυο, αλλά έχουμε και ασφαλέστερα αυτοκίνητα, είχαμε 625-630 τον χρόνο που μας πέρασε. «Το πρόβλημα, λοιπόν, δεν έχει να κάνει απλά με τους ελέγχους ή με κάτι άλλο. Έχει να κάνει με την αντίληψή μας, τη συμπεριφορά μας, την ευθύνη που έχει ο καθένας», είπε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Χρυσοχοϊδης, τους πρώτους τρεις μήνες του 2025, Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο, σε ολόκληρη την επικράτεια οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο 5.189 οδηγοί έναντι 1.797 το προηγούμενο τρίμηνο του 2024. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στην Αττική, όπου είχαμε 1.450 αυτόφωρα, ενώ το 24 είχαμε 145. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τόνισε, παρουσιάζουν τα ποιοτικά στοιχεία, τα χαρακτηριστικά των αυτοφώρων. Το 2025, 4.950 οδηγοί κινούνταν χωρίς δίπλωμα, έναντι 1.557 το 2024. Δεν είχαν βγάλει ποτέ δίπλωμα. Οι περισσότεροι από αυτούς ήταν οδηγοί δίκυκλων.
«Υπάρχουν πάρα πολλοί οδηγοί, χειριστές δίκυκλων delivery, στους οποίους έχει αφαιρεθεί το δίπλωμα και εξακολουθούν να εργάζονται ή κάποιοι αλλοδαποί, οι οποίοι κυκλοφορούν χωρίς καθόλου δίπλωμα, με αποτέλεσμα και επειδή όταν κάνεις αυτή τη δουλειά οι άνθρωποι αυτοί είναι πολύ εκτεθειμένοι και κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα, εκ των πραγμάτων, στατιστικά έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο. Αντιλαμβάνεσαι τι σημαίνει αυτό», επεσήμανε ο υπουργός.
Σε ό,τι αφορά τα αλκοτέστ, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Χρυσοχοΐδης, τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα το ποσοστό αυτών που βρίσκονται πάνω από το όριο πολλές φορές ξεπερνά και το 30%. Στην Αττική, το πρώτο τρίμηνο του 2025, 880 οδηγοί οδηγήθηκαν στο αυτόφωρο έναντι 374 το 24. Δηλαδή τρεις φορές πάνω.
Αυτό οφείλεται, κατά τον υπουργό, στο γεγονός ότι έχουν αυξηθεί οι έλεγχοι. «Και θα συνεχίσουν να γίνονται και έχω και εγώ προσωπικά δώσει ένα τεράστιο βάρος σε αυτήν την υπόθεση, διότι θεωρώ ότι είναι τραγικό να χάνονται ανθρώπινες ζωές και κυρίως κάποιος να παρασύρει», κατέληξε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Παιχνίδια από ανακυκλώσιμα υλικά και για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες κατασκευάζει συνταξιούχος νηπιαγωγός

Μια μπάλα φτιαγμένη από ένα παλιό κομμάτι εφημερίδας, επιμελώς σχηματοποιημένη, μικρά και μεγαλύτερα χάρτινα κουτιά από σούπερ μάρκετ, όπου θα μπει ο στόχος με τη χρήση γλωσσοπίεστρου (το ξυλάκι του γιατρού), είναι τα κομμάτια ενός παιχνιδιού που κατασκευάζει με με πάθος, αγάπη, μεράκι και εξ ολοκλήρου με ανακυκλώσιμα υλικά ο Χρήστος Κεβρεκίδης, συνταξιούχος νηπιαγωγός από τη Θεσσαλονίκη και μάλιστα ο πρώτος άνδρας νηπιαγωγός στην Ελλάδα.

Το συγκεκριμένο παιχνίδι λέγεται καταπέλτης και είναι ένα από τα δεκάδες εκπαιδευτικά παιχνίδια που παίρνουν «σάρκα και οστά» στα χέρια του κ. Κεβρεκίδη.
Συλλέκτης παλιών παιχνιδιών για πολλά χρόνια αλλά κυρίως κατασκευαστής εδώ και τέσσερις δεκαετίες, ο συνταξιούχος νηπιαγωγός πιστεύει ακράδαντα πως το παιχνίδι είναι για όλες τις ηλικίες και αποτελεί απόδειξη του ανθρώπου να δημιουργεί πολιτισμό.
Με συνοδοιπόρο σε αυτό το θαυμαστό ταξίδι στον κόσμο του παιχνιδιού τη σύζυγό του και με την εμπειρία που έχουν αποκομίσει και οι δύο ως εκπαιδευτικοί και σχολικοί σύμβουλοι, κατασκεύασαν παιχνίδια βασισμένα σε δικές τους ιδέες ή μετεξέλιξαν ήδη υπάρχοντα, όπως ένα χάρτινο φλίπερ από κουτιά αποθήκευσης, λαβύρινθους και πολλά, που έχουν συγκεκριμένους στόχους και μαθηματικές έννοιες της φυσικής της χημείας. Μάλιστα, όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κεβρεκίδης, χρησιμοποίησε και τη γνώση από τις σπουδές του ως τεχνολόγος μηχανολόγος μηχανικός για την κατασκευή των παιχνιδιών.
«Περίπου διακόσια παιχνίδια κατασκευάσαμε μέχρι σήμερα και είναι όλα από φτηνά, χρησιμοποιημένα ή υπάρχοντα καθημερινά αντικείμενα. Από σούπερ μάρκετ και φαρμακεία παίρνουμε την πρώτη ύλη. Κουτιά, ακρυλικά φύλλα από ταμπέλες ακρυλικές, πλαστικά από διαφημίσεις και, μάλιστα, τα υλικά τα χρησιμοποιούσαμε έτσι όπως είναι και δεν τα καλλωπίζουμε αλλά τα αφήναμε ακόμη και με το προϊόν αναγραφόμενο για να δείξουμε ότι μπορούν να φτιάξουν παιχνίδια και οι γονείς με απλά υλικά και με σχεδόν μηδενικό κόστος» σημειώνει ο κατασκευαστής των οικολογικών παιχνιδιών.
Όπως λέει, όλα τα παιχνίδια έχουν σαφείς εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς στόχους ώστε να καλλιεργούν τόσο τις νοητικές ικανότητες και τη λεπτή ή αδρή κινητικότητα, όσο και τη φαντασία, αλλά και τη δημιουργική και κριτική σκέψη των παιδιών. Πολλά, δε, από αυτά απευθύνονται σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
«Στην εποχή της υπερβολικής χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων, τα παιδιά καλούνται να ασχοληθούν με πραγματικά υλικά και αντικείμενα, αντί για την εικονική πραγματικότητα. Βεβαίως φροντίσαμε ώστε τα παιχνίδια να πληρούν τους κανόνες ασφαλείας των παιχνιδιών και γι’ αυτό επιλέξαμε τα κατάλληλα υλικά και επιδιώξαμε τα παιχνίδια να μην είναι ανταγωνιστικά. Επιπλέον σεβαστήκαμε τη διαφορετικότητα και τον προσωπικό ρυθμό εξέλιξης του κάθε παιδιού» σημειώνει ο συνταξιούχος νηπιαγωγός και εξηγεί ότι μέσα από τα παιχνίδια που έχει φτιάξει, το κάθε παιδί έχει να ανταγωνιστεί τον εαυτό του, δηλαδή τις προηγούμενες του προσπάθειες, ενώ τα ίδια παιχνίδια μπορούν να παιχτούν με διαφορετικούς τρόπους και επιτρέπουν στα παιδιά να εφεύρουν νέους, δικούς τους κανόνες παιχνιδιού.
Οι κατασκευές – παιχνίδια του έμπειρου νηπιαγωγού, που έχει περάσει από πολλές αίθουσες και έχει διδάξει και παίξει με εκατοντάδες παιδιά, αποφεύγουν και τον έμφυλο διαχωρισμό των παιχνιδιών, δηλαδή το διαχωρισμό τους σε αγορίστικα και κοριτσίστικα παιχνίδια. Αντιπροτείνουν παιχνίδια που περιέχουν μέσα τους κρυμμένα «μυστικά» της Φυσικής και των Μαθηματικών, τα οποία καλούνται τα παιδιά να ανακαλύψουν. Φυσικά, η ικανότητά τους αυτή είναι ανάλογη με την ηλικία τους. Οι μεγαλύτερες ηλικίες κατανοούν και προσδιορίζουν την αιτία, ενώ οι μικρότερες αντιλαμβάνονται διαισθητικά τον τρόπο του σωστού χειρισμού και μεγαλώνοντας θα αποκρυπτογραφούν βαθμιαία τις έννοιες, τις αρχές και τις σχέσεις τους.
Για τον ίδιο, η κατασκευή των παιχνιδιών αποτελεί πρόκληση για περισσότερη διερεύνηση, απαιτεί προσωπική εμπλοκή, συνεργασία, αλληλοβοήθεια, διάχυση της τεχνογνωσίας των πιο έμπειρων, διερεύνηση των υλικών. Με το παιχνίδι διασφαλίζεται, όπως λέει, τόσο η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, όσο και η θετική μετέπειτα στάση τους προς τη μάθηση και αναγνωρίζεται ως η αποτελεσματικότερη διδακτική μέθοδος για τη νοητική εξέλιξη, αλλά και την ψυχολογική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.
Τα παιχνίδια του κ. Κεβρεκίδη από ανακυκλώσιμα υλικά έχουν φιλοξενηθεί σε εκθέσεις στο παρελθόν και ο ίδιος ο κατασκευαστής τους ονειρεύεται να μπουν και στα σχολεία καθώς έχει σκοπό, αν καταφέρει να κάνει πολλά κομμάτια, να τα χαρίσει σε παιδιά νηπιαγωγείων και δημοτικών, όταν φτιάξουν και άλλα.
«Εμείς δεν είμαστε έμποροι ή κατασκευαστική εταιρεία για να έχουμε ποσότητες και μεγάλο αριθμό παιχνιδιών. Υπάρχει ένα εργοστάσιο που έχει “φύρα” δική του από πλαστικά και ακρυλικά φύλλα, που είναι η βάση μας για πολλά παιχνίδια και ελπίζω να ολοκληρωθεί η συνεργασία μας και να μας δώσει τελικά το υλικό που χρειαζόμαστε ώστε να φτιάξουμε αρκετά παιχνίδια και να φτάσουν πρώτα σε σχολεία ειδικής αγωγής. Όταν αυτό συμβεί θα περιμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία να μας πουν οι εκπαιδευτικοί πώς ανταποκρίθηκαν τα παιδιά με τα παιχνίδια μας και αν πρέπει κάτι να αλλάξουμε, θα το κάνουμε» σημειώνει ο κ. Κεβρεκίδης.
Ο συνταξιούχος νηπιαγωγός έχει στην κατοχή του και μια μεγάλη συλλογή από παλιά παιχνίδια, κάποια από το 1940 (τσίγκινα αυτοκινητάκια με μεταλλικούς διαδρόμους και παιχνίδια από εταιρείες που δεν υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια). Φροντίζει, ωστόσο, όσο αυτό είναι δυνατό να εμπλουτίζει τη συλλογή του, και έχει συγγράψει και δύο βιβλία σχετικά με το παιχνίδι και το παιδαγωγικό υλικό.
tel2

*Τις φωτογραφίες παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κεβρεκίδης

Αναστασία Τελιανίδου / ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τουρκία: Τριπλός σεισμός στην Κιουτάχεια

Ανησυχία μεταξύ των κατοίκων προκάλεσαν οι τρεις διαδοχικές σεισμικές δονήσεις που σημειώθηκαν σήμερα το πρωί στην επαρχία Κιουτάχεια της Δυτικής Τουρκίας.

 

Ο ισχυρότερος από τους τρεις σεισμούς, μεγέθους 4,6 βαθμών, σημειώθηκε στις 10.20 π.μ., με επίκεντρο την περιοχή Σίμαβ της επαρχίας της Κιουτάχειας και σε εστιακό βάθος 12,17 χιλιομέτρων, όπως ανακοίνωσε η Υπηρεσία Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών και Εκτάκτων Καταστάσεων (AFAD) της Τουρκίας.

Λίγες ώρες πριν από αυτόν τον σεισμό, στις 7.23 π.μ., είχε προηγηθεί δόνηση μεγέθους 4,5 βαθμών στην ίδια περιοχή. Το εστιακό βάθος του σεισμού αυτού εντοπίστηκε στα 8,8 χιλιόμετρα. Λίγο λεπτά μετά τον σεισμό αυτό, στις 07:29, έγινε αισθητή μία άλλη δόνηση εντάσεως 3,9 βαθμών σε εστιακό βάθος 11,6 χιλιομέτρων.

Ο νομάρχης της Κιουτάχειας, Μουσά Ισίν, ανακοίνωσε ότι δεν υπήρξαν απώλειες σε ανθρώπινες ζωές και περιουσίες. Ανακοίνωσε επίσης ότι τα σχολεία της γύρω περιοχής δεν θα λειτουργήσουν για μία ημέρα.

Ο σεισμολόγος Αλί Ιλκέρ Μπουλούτ δήλωσε στο CNN Turk ότι δεν πρόκειται για σεισμό που μπορεί να συνδέεται με τον σεισμό των 6,2 βαθμών της Κωνσταντινούπολης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ