Αρχική Blog Σελίδα 1966

Ανάρτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Τικ Τοκ: “15 πολιτικές της κυβέρνησης για την εργασία”

Τις 15 πολιτικές της κυβέρνησης “για την εργασία” με αφορμή την σημερινή ημέρα, επισήμανε ο πρωθυπουργός  Κυριάκος Μητσοτάκης με αναρτησή του στο Τικ Τοκ, εκφράζοντας παράλληλα και τις ευχές του για καλό μήνα.

Ο κ.Μητσοτάκης ανέφερε την αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 35%, την μείωση της ανεργίας στο χαμηλότερο σημείο τα τελευταία 17 χρόνια, τη δημιουργία 500 χιλ. θέσεων εργασίας, τη μείωση της ανεργίας στις γυναίκες κατά 10,8% και στους νέους κατά σχεδόν 20%, την ψηφιακή κάρτα εργασίας για 1,5 εκατομμύριο εργαζόμενους. Επίσης ο πρωθυπουργός ανέφερε: την αύξηση των δηλωμένων υπερωριών έως και 60% σε συγκεκριμένους κλάδους, την άδεια μητρότητας από 6 στους 9 μήνες, την άδεια πατρότητας για πρώτη φορά, την άδεια για παροχή φροντίδας και την άδεια για ιατρικές εξετάσεις, που σχετίζονται με την αναπαραγωγή.

“Θεσπίσαμε πλαίσιο προστασίας των εργαζόμενων από την βία και την παρενόχληση στο χώρο εργασίας. Θεσπίσαμε κανόνες για την τηλεργασία και το δικαίωμα στην αποσύνδεση. Πολύ σημαντικό, Μείωση ασφαλιστικών εισφορών κατά 5,4%” είπε ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε: “Μείωση κατά 50% της φορολογίας για όσους επιστρέφουν ή μετοικούν στην Ελλάδα για 7 έτη. Και συνεχίζουμε με στόχο 950 ευρώ κατώτατο μισθό και 1500 ευρώ μέσο μισθό το 2027, τις νέες μειώσεις ασφαλιστικών εισφορών την περαιτέρω ενίσχυση των Συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την επέκταση κτης ψηφιακής κάρτας εργασίας σε όλη την αγορά έως το 2027” .

“Μέρα με τη μέρα ενισχύουμε τον εργαζόμενο και βελτιώνουμε την καθημερινότητά του” κατέληξε ο πρωθυπουργός τονίζοντας ότι υπάρχουν κι άλλα που πρέπει να γίνουν και η κυβέρνηση θα τα υλοποιήσει.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πρόγραμμα Νίκου Ανδρουλάκη, Προέδρου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής

Την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης θα περιοδεύσει στη Ζαγορά Πηλίου και στις 11:00 θα επισκεφτεί τον αγροτικό συνεταιρισμό (4ο χλμ. Ζαγοράς-Χορευτού).

Το απόγευμα ο κ. Ανδρουλάκης θα βρεθεί στον Βόλο.

Υπεγράφη η Υπουργική Απόφαση για την διακήρυξη διεθνούς διαγωνισμού έρευνας υδρογονανθράκων νοτίως Πελοποννήσου και Κρήτης

Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρο Παπασταύρου, η Υπουργική Απόφαση για  την διακήρυξη διεθνούς διαγωνισμού της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων αναφορικά με την παραχώρηση δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές νοτίως της Πελοποννήσου («Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου») και στις θαλάσσιες περιοχές νοτίως της Κρήτης («Νότια της Κρήτης 1» και «Νότια της Κρήτης 2»).

Η απόφαση αυτή έρχεται σε συνέχεια της αποδοχής του ενδιαφέροντος που εκδήλωσε η αμερικανική Chevron για μία θαλάσσια περιοχή νοτίως της Πελοποννήσου και για δύο θαλάσσιες περιοχές νοτίως της Κρήτης, καθώς και της αποδοχής εκδήλωσης ενδιαφέροντος από την HELLENiQ για τη θαλάσσια περιοχή «Α2» νοτίως της Πελοποννήσου.

Ο διεθνής διαγωνισμός αναμένεται να δημοσιευθεί για 90 ημέρες στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να υποβληθούν οι προσφορές από ενδιαφερόμενες εταιρείες.

«Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ολοκληρώνει με συνέπεια και αξιοπιστία το χρονοδιάγραμμα έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων για την αποδοχή εκδήλωσης ενδιαφέροντος, τον ορισμό ακριβών συντεταγμένων και τη διακήρυξη του σχετικού διαγωνισμού», τονίζει το ΥΠΕΝ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σ. Φάμελλος για την Εργατική Πρωτομαγιά: Οι εργαζόμενοι και σήμερα διεκδικούν τα δικαιώματά τους στην εργασία

«Η Εργατική Πρωτομαγιά είναι μια ημέρα μνήμης και αγώνα. Τιμούμε τα θύματα του αγώνα των εργατών για να έχουν σήμερα οι εργαζόμενοι εργατικά δικαιώματα, αλλά ταυτόχρονα διεκδικούμε και σήμερα την ενίσχυση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και όλου του κόσμου της εργασίας», αναφέρει, στο μήνυμά του για τη σημερινή ημέρα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος.

«Γιατί ιδιαίτερα στην Ελλάδα των απλήρωτων ρεπό, των υπερωριών, των ευέλικτων ωραρίων, των χαμηλών μισθών, των πολλών εργατικών ατυχημάτων και της έλλειψης συλλογικών συμβάσεων, τα δικαιώματα της εργασίας έχουν επικαιρότητα», σημειώνει και προσθέτει:
«Μας αφορούν όλους και γι’ αυτό είμαστε σήμερα εδώ. Γιατί οι εργαζόμενοι και σήμερα διεκδικούν τα δικαιώματά τους στην εργασία. Τα πράγματα δεν πάνε καλά ούτε στις αμοιβές τους ούτε στα δικαιώματά τους, αλλά ούτε και στο κόστος ζωής. Δεν υπάρχει ζωή με αξιοπρέπεια σήμερα στην Ελλάδα του κ. Μητσοτάκη. Και ταυτόχρονα θίγονται τα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων».
Στη συνέχεια ο κ. πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τονίζει: «Η απεργία είναι δικαίωμα, αλλά ο κ. Μητσοτάκης την κάνει αδίκημα, και κάνει αδίκημα και τον συνδικαλισμό. Eίναι προκλητικό ότι μία μέρα πριν από την Εργατική Πρωτομαγιά απολύθηκε ο προηγούμενος πρόεδρος των μηχανοδηγών γιατί έθεσε υποψηφιότητα για τις εκλογές του συνδικάτου του. Ο συνδικαλισμός είναι δικαίωμα και ταυτόχρονα ειναι δικαίωμα η ελευθερία της γνώμης και της άποψης, γιατί δεν ξεχνάμε ότι ο κ. Γενηδούνιας ήταν αυτός που έστειλε και τα εξώδικα για την ασφάλεια στους σιδηροδρόμους».
«Διεκδικούμε λοιπόν δικαιώματα της εργασίας και της ζωής, σε μια Ελλάδα που διεκδικούμε να είναι ελεύθερη, να είναι δημοκρατική. Αυτό σημαίνει Εργατική Πρωτομαγιά, σημαίνει ελευθερία, Δημοκρατία και για τους εργαζόμενους και για όλους τους πολίτες. Και ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι εδώ για να συμμετέχει και στην πορεία και στον αγώνα και στον δρόμο της πολιτικής αλλαγής. Γιατί όλα αυτά πρέπει να αλλάξουν στην Ελλάδα. Δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση», καταλήγει ο κ. Φάμελλος.
Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με την απόλυση του κ. Γενηδούνια, επεσήμανε:
«Δύο πράγματα θέλω να πω, ξεκάθαρα: Η απόλυση του κυρίου Γενηδούνια αμφισβητεί, πρώτον, το δικαίωμα στον συνδικαλισμό, που είναι Δημοκρατία, και, δεύτερον, το δικαίωμα της γνώμης που ο κ. Γενηδούνιας το έκανε πολλές φορές για την ασφάλεια των τρένων και του σιδηροδρόμου. Δεν μπορεί για τον κ. Μητσοτάκη κάποιος στην Ελλάδα να έχει το δικαίωμα του συνδικαλισμού και το δικαίωμα της άποψης. Εμείς όχι απλά διεκδικούμε, αλλά κατοχυρώνουμε εδώ στο πεζοδρόμιο και το δικαίωμα του συνδικαλισμού και το δικαίωμα της άποψης. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατοχυρώνει, με τη στάση του, τη Δημοκρατία και την ελευθερία του λόγου για όλους».
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισε την απόλυση του κ. Γενηδούνια από τη Hellenic Train «ξεκάθαρα και εκδικητική και απειλητική» και «ταυτόχρονα και ένα απειλητικό μήνυμα εκβιασμού και αυταρχισμού για όλους τους εργαζόμενους για να μη συνδικαλίζονται».
«Η απάντηση των εργαζομένων, με τη στήριξη και τη δική μας και πιστεύω όλης της κοινωνίας, είναι περισσότερος συνδικαλισμός, περισσότερα δικαιώματα, περισσότερες διεκδικήσεις», πρόσθεσε ο κ. Φάμελλος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη 43χρονου για απάτη και υπεξαίρεση άνω των 20.000 ευρώ από 51χρονο

Για απάτη και υπεξαίρεση ποσού άνω των 20.000 ευρώ κατηγορείται 43χρονος που συνελήφθη από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Θέρμης, έπειτα από καταγγελία 51χρονου.

Το θύμα της απάτης κατήγγειλε ότι στις 28-04-2025 πραγματοποίησε μεταφορά 10.005 ευρώ στο λογαριασμό του συλληφθέντα όταν εκείνος του ζήτησε να του δανείσει το συγκεκριμένο ποσό προκειμένου να του αποδεσμεύσει η Α.Α.Δ.Ε. τους λογαριασμούς του και να καταφέρει να του επιστρέψει προγενέστερο οφειλόμενο ποσό των 1.500 ευρώ.
Την επόμενη μέρα οι ανωτέρω συναντήθηκαν εκ νέου και ο 43χρονος αφού ζήτησε την συσκευή του κινητού τηλεφώνου του καταγγέλοντα, μετέβη σε άλλο χώρο και λίγο αργότερα την επέστρεψε. Κατά την επάνοδο στην οικία του, ο 51χρονος διαπίστωσε από την εφαρμογή της τράπεζας του πως είχε γίνει μεταφορά από τον λογαριασμό του, ύψους 10.000 ευρώ στον λογαριασμό του συλληφθέντα.
Αμέσως κάλεσε τον 43χρονο και αφού συναντήθηκαν του ανέφερε πως δε γνώριζε πώς έγινε αυτή η δεύτερη συναλλαγή και πως έδωσε πάγιες εντολές στην τράπεζα του ώστε να μεταφερθούν τα ποσά των 10.005 ευρώ, 10.000 ευρώ και 1.500 ευρώ στο λογαριασμό του, οι οποίες όμως δεν πραγματοποιήθηκαν.
Σε βάρος του 43χρονου σχηματίσθηκε δικογραφία για τα αδικήματα της απάτης και της υπεξαίρεσης και θα οδηγηθεί στην αρμόδια δικαστική Αρχή.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κ. Χατζηδάκης: Μείωση της ανεργίας, αύξηση των μισθών, Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, βελτιώνουν τη ζωή των εργαζομένων

Στη σημερινή ημέρα αναφέρεται ανάρτηση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη.

Όπως σημειώνει, «για όσους έχουν μάθει να μιλάνε μόνο με συνθήματα, η σημερινή ημέρα είναι άλλη μια αφορμή για μεγάλα λόγια και ξύλινα συνθήματα.

Για εμάς, είναι μια ευκαιρία να υπογραμμίσουμε όλα όσα έχουμε πετύχει στην πράξη για τους εργαζόμενους. Και δεν είναι λίγα! Όποιος θέλει μπορεί να διαψεύσει κάτι από τα παρακάτω!
Μέσα σε 6 χρόνια: Η ανεργία μειώθηκε από το 17,5% στο 9% και δημιουργήθηκαν πάνω από μισό εκατομμύριο νέες θέσεις εργασίας. Ο κατώτατος μισθός έχει ανέβει στα 880 ευρώ από 650 ευρώ. Και ο μέσος μισθός έχει φτάσει τα 1.342 ευρώ από 1.046 ευρώ. Ξεκίνησε και επεκτάθηκε η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, που είναι η πιο ουσιαστική εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου και την πληρωμή των υπερωριών των εργαζομένων. Οι γονικές άδειες επεκτάθηκαν, προσφέροντας πραγματική στήριξη στις νέες οικογένειες. Ενώ η Ανεξάρτητη Αρχή “Επιθεώρηση Εργασίας” αποτελεί εργαλείο για πιο αποτελεσματικούς ελέγχους. Αυτές είναι μόνο μερικές από τις βασικές πρωτοβουλίες μας».
Και, σε πιο προσωπικό τόνο, «είμαι ικανοποιημένος που συνέβαλα σε αρκετές από αυτές τις πρωτοβουλίες ως Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων», γράφει ο Κ. Χατζηδάκης, η ανάρτηση του οποίου καταλήγει ως εξής:
«Με σκληρή δουλειά, η ελληνική οικονομία ανεβαίνει ολοένα και ψηλότερα κι αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να εφαρμόζουμε κοινωνική πολιτική στην πράξη. Και όσο η πρόοδος συνεχίζεται, οι εργαζόμενοι θα απολαμβάνουν μέρισμα ανάπτυξης. Είτε με νέες, στοχευμένες μειώσεις φόρων είτε με πρόσθετα μέτρα ενίσχυσης του εισοδήματός τους. Ώστε η συλλογική πρόοδος να έχει αντανάκλαση και σε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα. Την ίδια στιγμή, πολλές από τις μεγαλόστομες εξαγγελίες της αντιπολίτευσης θα οδηγούσαν στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα: θα βύθιζαν την οικονομία σε ύφεση και τελικά θα δημιουργούσαν αδιέξοδα για τους εργαζόμενους.
Έχουμε καθήκον να διαφυλάξουμε την πρόοδο που έχει σημειωθεί. Να συνεχίσουμε με σοβαρότητα την προσπάθεια για περισσότερες δουλειές και καλύτερους μισθούς. Αυτός είναι ο πιο ουσιαστικός τρόπος για να τιμήσουμε την Εργατική Πρωτομαγιά!», υπογραμμίζει κλείνοντας ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ισίδωρος Καρδερίνης: Βόλος, 25-27 Απριλίου -Ένα επιτυχημένο δημοσιογραφικό συνέδριο

Από την Παρασκευή 25 μέχρι την Κυριακή 27 Απριλίου πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία το δημοσιογραφικό συνέδριο με τίτλο «Δημοσιογραφία–Περιβάλλον–Τουρισμός-Ανθεκτικότητα», που διοργάνωσε η Περιφέρεια Θεσσαλίας στον Βόλο, σε συνεργασία με την ΠΟΕΣΥ, την Ένωση Συντακτών Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας, το Περιφερειακό Τμήμα Μαγνησίας του ΤΕΕ, το Επιμελητήριο Μαγνησίας και τον Δήμο Νοτίου Πηλίου.

Η στόχευση του Συνεδρίου ήταν προφανώς να ανατραπεί η εικόνα που διαμορφώθηκε μετά τις φοβερές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου του 2023, οι οποίες έπληξαν αποφασιστικά τη φήμη της Θεσσαλίας ως ενός σημαντικού τουριστικού προορισμού και ταυτόχρονα να προβληθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης του Βόλου, του πανέμορφου Πηλίου και συνολικά της περιφέρειας, λίγο πριν το ξεκίνημα της καινούργιας τουριστικής περιόδου του 2025.

Στο Συνέδριο συμμετείχαν δημοσιογράφοι, επιστήμονες και πολιτικοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι ανέπτυξαν τις απόψεις τους πάνω σε καίρια ζητήματα.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας παρουσίασε το πρώτο Κέντρο Συντονισμού Πολιτικής Προστασίας της χώρας που δημιουργήθηκε στο κτίριο της Περιφέρειας στη Λάρισα, τονίζοντας την ανάγκη για έγκαιρη πρόληψη και αποτελεσματική διαχείριση φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών. Επίσης, αναφέρθηκε και στα μέτρα αποκατάστασης των ζημιών που πλήγωσαν βαθιά τη Θεσσαλία το 2023, αλλά και στην ανάγκη δημιουργίας συνθηκών βιώσιμης ανάπτυξης.

Ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Συνεδρίου, Αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εξυπηρέτησης Πολιτών Γιάννης Αναστασίου τόνισε με έμφαση ότι η Θεσσαλία έχει επανέλθει πλήρως ως ασφαλής και δυναμικός τουριστικός προορισμός για όλους τους πολίτες, για όλους τους επισκέπτες, Έλληνες και ξένους.

Ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ Σωτήρης Τριανταφύλλου υπογράμμισε από την πλευρά του πως η Θεσσαλία αποτελεί ένα πολύ μεγάλο case stydy για το πώς αντιμετωπίζουμε και πώς καλύπτουμε αυτές τις κρίσεις και τις περιβαλλοντικές καταστροφές.

Συνέδρ

Τις εργασίες του συνεδρίου,  εξάλλου, κάλυψαν με ζωντανές συνδέσεις τους η ΕΤ3 και το MEGA.

Στο Συνέδριο συμμετείχε και ομάδα ανταποκριτών ξένου τύπου που ήταν προσκεκλημένοι. Τις εργασίες του Συνεδρίου, επίσης με ζωντανή σύνδεση, κάλυψε και η κρατική τηλεόραση της Αιγύπτου «AL-QAHERA TV” με τον ανταποκριτή της στην Αθήνα Αμπντελσαττάρ Μπαρακάτ.

Συνέδρ1

Ιδιαίτερα συγκινητικές ήταν οι μαρτυρίες δημοσιογράφων που κάλυψαν τις καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία τον Σεπτέμβριο του 2023.

Το Συνέδριο ολοκληρώθηκε με μια μονοήμερη εκδρομή των προσκεκλημένων στο Πήλιο  και τη διαδρομή με το τρενάκι του Πηλίου από τα Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές. Η μέρα που είχε και διαστήματα βροχής ολοκληρώθηκε με γεύμα και πολλές νόστιμες παραδοσιακές γεύσεις στην ιδιαίτερα γραφική πλατεία της Βυζίτσας.

Συνέδρ3

Ισίδωρος Καρδερίνης

*Ο Ισίδωρος Καρδερίνης είναι δημοσιογράφος, ανταποκριτής ξένου τύπου και τακτικό μέλος της Ε.Α.Ξ.Τ.

 

 

 

 

Νίκος Ανδρουλάκης: «Έχουμε χρέος να αγωνιστούμε για μια κοινωνία πιο δίκαιη απαντώντας στις αγωνίες των εργαζομένων για εργασία με δικαιώματα, ασφάλεια, ελπίδα και προοπτική»

Στεφάνι στο μνημείο εκτελεσθέντων στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής κατέθεσε το πρωί της Πρωτομαγιάς ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης.

Σε δηλώσεις του ο κ. Ανδρουλάκης επισήμανε:

Ζούμε σε μια δύσκολη εποχή με μεγάλες αλλαγές σε όλη την ανθρωπότητα. Μια εποχή όπου κανένα δικαίωμα δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένο, χωρίς ρήξη με την αδικία. Χωρίς ρήξη με την καταπίεση.

Σήμερα, Εργατική Πρωτομαγιά, τιμούμε τους εργαζομένους που αγωνιούν για εργασία με δικαιώματα, ασφάλεια, ελπίδα και προοπτική.

Έχουμε χρέος να κάνουμε ακόμα πιο δυναμικό τον αγώνα μας για μια κοινωνία πιο δίκαιη και πιο συμπεριληπτική.

Σήμερα, όμως, είναι και μια ιδιαίτερη μέρα για τη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Σε αυτόν εδώ τον μαρτυρικό τόπο, το Σκοπευτήριο της Καισαριανής, πριν από 81 χρόνια, θυσιάστηκαν 200 Έλληνες πατριώτες για τις ιδέες τους, αλλά και για την αγάπη τους για την πατρίδα. Οφείλουμε όλες οι επόμενες γενιές να διατηρήσουμε άσβεστη τη μνήμη των ηρώων μας που αγωνίστηκαν απέναντι στον ναζισμό για μια Ελλάδα ελεύθερη, για μια Ελλάδα με προοπτική για όλες τις επόμενες γενιές των Ελλήνων.

Ανδρλ1

Tο Κίνημα της Χ.Δ. εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση με αφορμή την εργατική Πρωτομαγιά:

Για άλλη μια χρονιά, συνεχίζεται η επίθεση του οικονομικού νεοφιλελευθερισμού κατά των κατακτήσεων και των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Τα εργασιακά δικαιώματα απαξιώνονται, ενώ η πλήρης απασχόληση υποχωρεί σε σχέση με τη μερική απασχόληση. Η ανεργία που εκτινάχθηκε στα ύψη λόγω των καταστρεπτικών συνεπειών των Μνημονίων παραμένει σε υψηλά επίπεδα και αυξάνεται και μόνο φαινομενικά έχει περιοριστεί για τον εξής λόγο:

Το χαμηλό ποσοστό της ανεργίας που εμφανίζει η ΕΛΣΤΑΤ ( 8,7% τον Ιανουάριο του 2025) είναι πλασματικό, αφού με βάση τον πίνακα εγγεγραμμενων (ως αναζητούντων εργασία) της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ), οι άνεργοι τον Ιανουάριο 2025 ήταν 981.374 (ποσοστό 21,51%).Αυξημένοι κατά 3.687 περισσότερους ανέργους (+0,8%) σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2024. Η μεγάλη αυτή διαφορά των ποσοστών ανεργίας μεταξύ των δύο Οργανισμών οφείλεται στο γεγονός ότι η ΕΛΣΤΑΤ δεν λαμβάνει υπόψη τους μακροχρόνια ανέργους (πάνω από 12 μήνες) -που υποχρεωτικά βάσει του νόμου λαμβάνει υπόψη της η ΔΥΠΑ και αφετέρου στο ότι η ΕΛΣΤΑΤ θεωρεί ως εργαζόμενους και όσους εργάζονται τουλάχιστον μία (1) ώρα την εβδομάδα (4 ώρες τον μήνα).

Κατά συνέπεια, η ζημιά που προκάλεσαν τα Μνημόνια στην απασχόληση κάθε άλλο παρά έχει αποκατασταθεί, αφού στην πραγματικότητα οι θέσεις εργασίας με πλήρη απασχόληση που χάθηκαν, “αντικαταστάθηκαν” από μερική και ευκαιριακή απασχόληση, που είναι συγκαλυμμένη ανεργία.

Η γραμμή αυτή που επιβλήθηκε με τα Μνημόνια στην Ελλάδα, είναι μόνο ένα μέρος της διαρκούς επίθεσης του οικονομικού Νεοφιλελευθερισμού σε παγκόσμιο και πανευρωπαϊκό επίπεδο με στόχο την συνεχή απαξίωση της απόδοσης της εργασίας και των εργασιακών δικαιωμάτων και τη σώρευση όλο και περισσότερου πλούτου σε λίγους με πρόσχημα την ανταγωνιστικότητα και την προώθηση  του καταναλωτισμού.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ευρωζώνη, που λειτουργούν στη βάση του “θέσφατου” του ελεύθερου ανταγωνισμού, ο οποίος λογίζεται “αξία” υπέρτερη των εργασιακών δικαιωμάτων και του κοινωνικού κράτους, έχουν αναδειχθεί σε μηχανισμούς σταδιακής ανακατανομής του πλούτου υπέρ της Οικονομικής Ολιγαρχίας και φτωχοποίησης των εργαζομένων.

Το γεγονός ότι κατά καιρούς η διοίκηση της Εκκλησίας και η συστημική θεολογία έχουν συμβιβαστεί με την άρχουσα εκμεταλλευτική τάξη, έχει αποσιωπήσει το γεγονός ότι για τη Χριστιανική Διδασκαλία και την ορθόδοξη παράδοση, η αδικία είναι αμαρτία, μάλιστα κορυφαία και ασύγγνωστη λόγω της μη-ύπαρξης δικαιολογίας για αυτή, όπως σημειώνει ήδη ο άγιος Παφνούτιος ο Μέγας.

Η Αγία Γραφή αναφέρει χαρακτηριστικά:

Ο προφήτης Ιερεμίας, του οποίου η μνήμη τιμάται σήμερα 1η Μαΐου από την Εκκλησία: «Συ που χτίζεις τα ανάκτορά σου με αδικίες και καταδυναστεύσεις, συ που αναγκάζεις τον πλησίον σου να εργάζεται δωρεάν για σένα και δεν τού δίνεις τον μισθό που δικαιούται, νομίζεις, ότι θα βασιλέψεις πολύ; (…) Συ και οι άνθρωποί σου δεν θα χαρούν τα παλάτια σου και τα καλά σου (…) Ήταν καλύτερα για σένα να είχες δίκαιη κρίση και να διοικούσες με δικαιοσύνη.» (Ιερ. 22. 13-15)

 «Δεν θα μειώσεις, ούτε θα κατακρατήσεις το μεροκάματο φτωχού και αναγκεμένου, είτε είναι ομοεθνής σου, είτε ξένος από αυτούς που βρίσκονται στις πόλεις σας. Θα του πληρώνεις το μεροκάματο την ίδια μέρα. Δεν θα έχει δύσει ο ήλιος χωρίς να πληρωθεί , γιατί είναι φτωχός και σ’ αυτό έχει την ελπίδα. Γιατί θα διαμαρτυρηθεί για σένα στο Θεό, και θα σου καταλογισθεί αμαρτία» (Δευτ. 24. 14-15);

«Ελάτε τώρα σεις οι πλούσιοι, κλάψετε και θρηνήσετε για τις συμφορές που σας περιμένουνε. Ο πλούτος σας σάπισε και τα ρούχα σας τα ‘φαγε ο σκόρος. Το χρυσάφι σας και το ασήμι σας σκούριασε. Κι η σκουριά τους θα μιλάει εναντίον σας και θα φάει τις σάρκες σας σαν τη φωτιά. Θησαυρίσατε την καταδίκη σας για την ημέρα της κρίσεως. Τα μεροκάματα των εργατών που θερίσανε τα χωράφια σας, που δεν τους τα πληρώσατε, φωνάζουνε κι οι φωνές των θεριστάδων έχουνε φτάσει στ’ αυτιά του Παντοδύναμου Θεού. Εζήσατε στη γη με πολυτέλεια και σπατάλη, παχύνατε σαν θρεφτάρια για τον χασάπη. Καταδικάσατε και σκοτώσατε τον αθώο, χωρίς να φέρει αντίσταση (Ιακ. 5. 1-6 σε μετάφραση Νίκου Ψαρουδάκη).

«Δεν θα καταστρατηγήσεις το δίκαιον του ξένου, του ορφανού και της χήρας. Δεν θα λάβεις ως ενέχυρο το ιμάτιο της χήρας. Να θυμάσαι δε ότι και συ ήσουνα δούλος στην Αίγυπτο, κι ο Κύριος και Θεός σου σε απελευθέρωσε από εκεί. Γι’ αυτό και σε διατάζω να τηρείς αυτές τις εντολές μου.» (Δευτ. 18-19)

Ο Χριστός στο «Ευαγγέλιο της Κρίσεως» (Ματθ. Ματθ. 25. 31-46), ταύτιζε τον εαυτό Του με τους αναγκεμένους και όσους ζούσαν στο περιθώριο της κοινωνίας χωρίς ισχυρή φωνή: πεινασμένους (το ψωμί είναι το σύμβολο των χρειωδών οικονομικών αγαθών άλλωστε, όπως επισημαίνει ο Νικ. Μπερντιάγεφ), διψασμένους, ασθενείς, φυλακισμένους, ξένους, με αποτέλεσμα να είναι πρωταρχική υποχρέωση των Χριστιανών η δίκαιη κατανομή των εισοδημάτων και η στήριξη των αδυνάτων. Αυτή η θέση είναι τόσο ισχυρή στην Ορθοδοξία, ώστε και αυτή η κλοπή να συνδέεται κυρίως με την αφαίρεση από τους φτωχούς (άγ. Γρηγόριος Νύσσης, «Προς Λητόιον Επιστολή»).

Η κοινοκτημοσύνη κυριαρχούσε ανάμεσα στους πρώτους Χριστιανούς των Ιεροσολύμων, ενώ το προβαλλόμενο ως κομμουνιστικό ιδεώδες : «από τον καθένα σύμφωνα με τις δυνάμεις του στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του» είναι συνένωση δύο ευαγγελικών ρητών: «καθώς ηὐπορεῖτό τις» (Πραξ. 11.29), «διεδίδετο δὲ ἑκάστῳ καθότι ἄν τις χρείαν εἶχεν» (Πραξ. 4.35). Η ζωή της πρώτης αυτής χριστιανικής κοινότητας των Ιεροσολύμων περιγράφεται στις Πάξεις των Αποστόλων που διαβάζονται στις εκκλησίες την περίοδο μετά την Ανάσταση.

Σε καιρούς που η αδικία και οι ανισότητες αυξάνονται και το κυρίαρχο πολιτικό σύστημα έχει ενσωματωθεί και αποδεχθεί τα πλαίσια που θέτουν η ξένη και εγχώρια οικονομική Ολιγαρχία, η Χ.Δ. επιμένει να καλεί σε ανυποχώρητο αγώνα για μια κοινωνία ελευθερίας και δικαιοσύνης.

Ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας στο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στη Βαλένθια

Στο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, στη Βαλένθια της Ισπανίας, συμμετείχε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας.

Ο κ. Τζιτζικώστας συμμετείχε στις εργασίες του συνεδρίου και είχε διμερείς συναντήσεις με τον Πρόεδρο του ΕΛΚ Manfred Weber και τη νέα Γενική Γραμματέα του ΕΛΚ Dolors Montserrat, καθώς επίσης με τον Καγκελάριο της Γερμανίας Friedrich Merz και τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Κυριάκο Μητσοτάκη, όπως και με τον Καγκελάριο της Αυστρίας Christian Stocker, τον Πρωθυπουργό της Φινλανδίας Petteri Orpo, τον Πρωθυπουργό της Κροατίας Andrej Plenković, τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Χριστοδουλίδη και την Πρόεδρο της Κυπριακής Βουλής Αννίτα Δημητρίου, τον Αναπληρωτή Πρωθυπουργό και Υπουργό Εξωτερικών της Ιταλίας Antonio Tajani και τα μέλη της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Στις συναντήσεις του ο Επίτροπος συζήτησε μεταξύ άλλων το κρίσιμο ζήτημα της ενίσχυσης των υποδομών της ΕΕ, προκειμένου να επιτευχθεί η βελτίωση της συνδεσιμότητας εντός της Ευρώπης, αλλά και της ηπείρου με όλο τον κόσμο, η απρόσκοπτη διακίνηση των προϊόντων, η αναβάθμιση της στρατιωτικής κινητικότητας, όπως και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει και θα αναλάβει το επόμενο διάστημα για την ενίσχυση των τομέων των μεταφορών και του τουρισμού.

Στο περιθώριο του συνεδρίου, ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε ότι «η ευρωπαϊκή κεντροδεξιά είναι ο πιο ισχυρός πολιτικός πόλος σήμερα στην Ευρώπη. Ένας πόλος σταθερότητας, αφοσιωμένος στο ευρωπαϊκό ιδεώδες, ο οποίος αποτελεί πυξίδα για το μέλλον της Ευρώπης. Μιας Ευρώπης ισχυρής, δημοκρατικής και ακμάζουσας, όπως ακριβώς τη θέλει η πλειοψηφία των πολιτών. Μιας Ευρώπης κοντά στους πολίτες της, μιας Ευρώπης βιώσιμης και ανθεκτικής στις σύγχρονες προκλήσεις, πρωταγωνίστριας παγκοσμίως σε όλους τους τομείς. Μιας Ευρώπης της αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών μελών της, με λιγότερη γραφειοκρατία και ταχύτερες αποφάσεις, με αποφασιστική πολιτική στο μεταναστευτικό, με αναβαθμισμένη άμυνα και ασφάλεια, με στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας, με οικονομική εξωστρέφεια και επένδυση στην καινοτομία και στο πλέον καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό της».