Αρχική Blog Σελίδα 1949

Πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου Αλεξάνδρειας

Πανήγυρις Ιερού Ναού Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου Αλεξάνδρειας

Πανήγυρις

 

Έκθεση του ΠΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης

Π.ΕΠΑ.Λ. ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ

«ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Η ΕΚΘΕΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ»

  • Πολίτες και μαθητές την επισκέφτηκαν στις 29 και 30 Απριλίου βλέποντας από κοντά τις δράσεις του Πρότυπου Σχολείου της Κρύας Βρύσης

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η Έκθεση Μαθητικών Δημιουργιών και Δράσεων του Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου Κρύας Βρύσης που διοργανώθηκε 29 και 30 Απριλίου στο Πνευματικό Κέντρο της Κρύας Βρύσης. Την Έκθεση επισκέφτηκαν πολίτες και μαθητές και είδαν από κοντά τις δημιουργίες των μαθητών.

Η διοργάνωση μιας τέτοιας εκδήλωσης συνδυάζει τον πολιτισμό, τη δημιουργικότητα και την εκπαίδευση, ενώ παράλληλα αποτελεί μια ευκαιρία για την παρουσίαση του εντυπωσιακού και ποικίλου έργου που υλοποιούν οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου. Από επιστημονικές έρευνες μέχρι και κοινωνικές δράσεις, η έκθεση αναδεικνύει το ταλέντο, τη φαντασία και τον ενθουσιασμό των μαθητών μας.

 

Αξίζει να προσθέσουμε ότι η έκθεση αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για να γνωρίσουν το ΠΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης οι γονείς και οι μαθητές διαφόρων σχολείων. Μέσα από περιηγήσεις και παρουσιάσεις, το σχολείο άνοιξε τις πύλες του στο κοινό, προσφέροντας μια εικόνα του σημαντικού εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιείται.

 

Κλείνοντας να προσθέσουμε ότι η ΕΡΤ3 και η εκπομπή «Περίμετρος» με τη δημοσιογράφο Κατερίνα Ρενιέρη πραγματοποίησε ζωντανή σύνδεση με την Κρύα Βρύση.

Ευχαριστούμε πολύ:

  • το Δήμο Πέλλας που στάθηκε αρωγός στην προσπάθειά και παραχώρησε τους χώρους του Πνευματικού Κέντρου Κρύας Βρύσης για να στεγαστεί η Έκθεση
  • την ΕΡΤ3 και τους συντελεστές της εκπομπής «Περίμετρος» που έδωσαν βήμα στους μαθητές και πρόβαλλαν τις δράσεις του σχολείου
  • και βέβαια τη Διευθύντρια, τις καθηγήτριες και τους καθηγητές για το σημαντικό έργο που επιτελούν στην εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας.

Όλους όσους τίμησαν με την επίσκεψή τους την έκθεση και είδαν τις δράσεις του σχολείου.

Πεπαλ 3 Πεπαλ 2

Κώστας Τσιάρας από την Κηφισιά: Η ανθοκομία συνδυάζει παράδοση, αισθητική και εξαγωγική δυναμική

Κώστας Τσιάρας από την Κηφισιά: Η ανθοκομία συνδυάζει παράδοση, αισθητική και εξαγωγική δυναμική

Την ιδιαίτερη σημασία της Ανθοκομικής Έκθεσης Κηφισιάς τόσο για τον πρωτογενή τομέα όσο και για τον πολιτισμό, την αισθητική και την παράδοση, υπογράμμισε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της 71ης Ανθοκομικής Έκθεσης Κηφισιάς.

Αναφερόμενος στη μακρά ιστορία του θεσμού, επισήμανε ότι η έκθεση «ξεκίνησε από το 1897« και «ότι σταθερά διεξάγεται από το 1937», ενώ  συμπλήρωσε ότι «το γεγονός ότι σήμερα μιλάμε για την 71η Ανθοκομική Έκθεση δείχνει την μακρά παράδοση μιας τόσο σημαντικής δραστηριότητα για την πόλη».

Ο κ. Τσιάρας ανέδειξε τη σημασία της ανθοκομίας ως «έναν αναπτυσσόμενο τομέα της αγροτικής ενασχόλησης», επισημαίνοντας ότι «είναι μια δραστηριότητα η οποία όλο και περισσότερο μεγαλώνει, με σημαντική εξαγωγική αναφορά». Τόνισε επίσης πως η πρόοδος στον τομέα βασίζεται κυρίως στον μόχθο των παραγωγών, αλλά και «στον συνδυασμό τηςμε την επιστημονική γνώση, η οποία προάγει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις στην ανθοκομία και την καθιστά ένα πραγματικά πολύ αναπτυσσόμενο κλάδο».

Ο Υπουργός υπενθύμισε ότι «την περίοδο του κορονοϊού διατέθηκαν περισσότερα από 10 εκατομμύρια ευρώ» για τη στήριξη του κλάδου και υπογράμμισε ότι «το πρόγραμμα για τη θερμοκηπιακή καλλιέργεια, αποτελεί στην πραγματικότητα μια στήριξη της κυβέρνησης και στον ανθοκομικό τομέα». Επιπλέον, ανέφερε ότι «η πρόσκληση που αφορά στους νέους αγρότες, περιλαμβάνει και αυτούς οι οποίοι έχουν επιλέξει να ασχοληθούν με την ανθοκομία».

Κλείνοντας, ο κ. Τσιάρας ευχήθηκε «καλή και μεγάλη επιτυχία» στην έκθεση κι έκανε αναφορά στην προσπάθεια της επιστημονικής κοινότητας να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης και στον τομέα τη ανθοκομίας. Τόνισε δε ότι «τα βήματα που γίνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα στην πατρίδα μας στον πρωτογενή τομέα και ειδικά στην ανθοκομία μάς κάνουν να αισιοδοξούμε και να πιστεύουμε ότι το μέλλον θα είναι ακόμη καλύτερο».

Τσιαρ3 Τσιαρ2Τσιαρ4

Ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας κεντρικός ομιλητής στο 1o Blue Heritage Forum στη Φλώρινα

Α. Τζιτζικώστας από το 1ο Blue Heritage Forum της Φλώρινας: «Από τον τουρισμό πρέπει να ωφελούνται πάντα όλοι οι πολίτες και οι τοπικές επιχειρήσεις κάθε προορισμού»

Κεντρικός ομιλητής στο 1ο Blue Hetirage Forum West Macedonia στη Φλώρινα, με επίκεντρο τον τουρισμό, ήταν ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας.

Στην έναρξη της ομιλίας του ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι «ο τουρισμός είναι ένας από τους πιο σημαντικούς μοχλούς οικονομικής ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας. Σχεδόν 1 εκατομμύριο άνθρωποι εργάζονται στην Ελλάδα σε περισσότερες από 200.000 επιχειρήσεις του τουριστικού και των συναφών κλάδων. Περισσότερα από 26 δισεκατομμύρια ευρώ είναι η προστιθέμενη αξία του τουρισμού στη χώρας μας σε ετήσια βάση, τα τελευταία δύο χρόνια. Αντιστοίχως στην Ευρώπη απασχολούνται 20 εκατομμύρια εργαζόμενοι σε 3 εκατομμύρια τουριστικές επιχειρήσεις».

Ο Επίτροπος επισήμανε ότι η Ελλάδα μπορεί να υποστηρίξει όλες τις μορφές τουρισμού σε όλες τις εποχές του έτους, δίνοντας έμφαση στην πολιτιστική κληρονομιά και την Ιστορία«Η ανάδειξη του ιστορικού και πολιτιστικού μας πλούτου είναι και πρέπει να είναι κορυφαία μας προτεραιότητα. Άλλωστε το βιώνουμε ήδη. Η επένδυση στην πολιτιστική μας κληρονομιά, στα μνημεία και τα μουσεία μας, στα φεστιβάλ και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις μας, στην τέχνη και τα δημιουργικά δρώμενα, προσελκύει ολοένα και περισσότερους επισκέπτες, ολοένα και περισσότερα έσοδα στον τομέα της φιλοξενίας, στο λιανικό εμπόριο, στις υπηρεσίες. Όμως εξίσου σημαντικό είναι ότι αυτές οι επενδύσεις στον πολιτισμό μας, πέρα από τα τουριστικά και τα οικονομικά οφέλη, ωφελούν και φέρνουν πιο κοντά τις ίδιες τις τοπικές κοινωνίες».

Ο Επίτροπος αναφέρθηκε σε χαρακτηριστικά παραδείγματα, που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς πόρους, όπως το Φεστιβάλ Βιβλίου της Θεσσαλονίκης, η αποκατάσταση του μνημείου της Επισκοπής στη Σίκινο, το έργο «Culture Underwater – Χρονοκάψουλες στον βυθό της θάλασσας», το προϊόν MaR-eBoX, που παρουσιάζει τα πάνω από 5.000 χρόνια ευρωπαϊκής ιστορίας, αλλά και το νέο παραλιακό πάρκο 540 στρεμμάτων στον Φαληρικό Όρμο που δημιουργείται με την υποστήριξη του Ταμείου Συνοχής της ΕΕ, όπως και το έργο GReco Islands. Όπως τόνισε: «Όλα αυτά τα παραδείγματα αποδεικνύουν πόσοι πολλοί και διαφορετικοί δρόμοι υπάρχουν για να πετύχουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα με πιο βιώσιμο τρόπο για την οικονομία αλλά κυρίως και για τις τοπικές κοινωνίες».

Αναφερόμενος στην ανάγκη η τουριστική ανάπτυξη να γίνει με όρους βιωσιμότητας, ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι «ειδικά στην Ελλάδα, η βιωσιμότητα είναι κάτι που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, γιατί καθώς τα καλοκαίρια θα γίνονται θερμότερα, οι προορισμοί σε περιοχές πιο βόρειες θα γίνονται πιο ελκυστικοί και πρέπει να βρούμε τους τρόπους να συνεχίσει η Ελλάδα να είναι στην πρώτη δεκάδα των τουριστικών προορισμών παγκοσμίως και βέβαια η Ευρώπη να παραμείνει ο πρώτος τουριστικός προορισμός στον κόσμο. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο τουρισμός αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται. Αυτό σημαίνει ότι οι ευκαιρίες θα αυξάνονται, όμως θα αυξάνονται και οι προκλήσεις για τους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Είναι σημαντικό να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί, χωρίς όμως συμβιβασμούς στη βιωσιμότητα και την ποιότητα. Γιατί η μη ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη μπορεί να ασκήσει πολύ έντονη πίεση στο περιβάλλον, στην πολιτιστική κληρονομιά και στην καθημερινή ζωή των κατοίκων. Και για εμένα προσωπικά είναι πάρα πολύ σημαντικό τα οφέλη του τουρισμού να μοιράζονται πάντα με τις τοπικές κοινωνίες και τις τοπικές επιχειρήσεις, να ωφελούνται από τον τουρισμό πάντα όλοι οι πολίτες και οι τοπικές επιχειρήσεις κάθε προορισμού. Και τα οφέλη να αποτελούν μοχλό ανάπτυξης νέων έργων, για σύγχρονες υποδομές, περισσότερες υπηρεσίες, καλύτερη συνδεσιμότητα. Γι’ αυτό πρέπει οι τοπικές κοινωνίες, οι Δήμοι, οι Περιφέρειες, να συμμετέχουν και να διατυπώνουν τη γνώμη τους στα τουριστικά ζητήματα. Όπως επίσης πολύ σημαντικός θα είναι ο ρόλος τους στους οργανισμούς διαχείρισης προορισμών, ώστε μαζί να μπορούμε να κατευθύνουμε τη ροή των τουριστών από υπερφορτωμένες περιοχές σε εξίσου μοναδικούς αλλά λιγότερο γνωστούς προορισμούς».

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στη νέα στρατηγική της ΕΕ για τον τουρισμό, απευθύνοντας κάλεσμα ενεργού συμμετοχής σε όλους τους εμπλεκομένους: «Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε και προετοιμάζουμε την Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τον Τουρισμό, που ουσιαστικά θα είναι ή πρώτη πραγματικά κοινή, ευρωπαϊκή στρατηγική, στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θέλουμε να παραμείνει η Ευρώπη πρώτος τουριστικός προορισμός στον κόσμο. Θέλουμε τα οφέλη να μοιράζονται στις τοπικές κοινωνίες και επιχειρήσεις. Θέλουμε να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις μεταξύ των οποίων οι ελλείψεις στο εργατικό δυναμικό, η κλιματική αλλαγή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η απλοποίηση των χρηματοδοτήσεων για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, προκειμένου να επενδύσουν στις νέες τεχνολογίες και οι συνέπειες του μη ισορροπημένου τουρισμού σε δημοφιλείς προορισμούς. Και στοχεύουμε σε μια ισορροπία μεταξύ ανταγωνιστικότητας και βιωσιμότητας, για να προστατέψουμε τη φυσική και πολιτιστική μας κληρονομιά. Τις επόμενες εβδομάδες θα ξεκινήσουμε την εκτενή διαβούλευση με τους φορείς του τουρισμού και θέλω να σας καλέσω να συμμετέχετε στο διάλογο. Η φωνή σας είναι κρίσιμη για τη διαμόρφωση του μέλλοντος του ευρωπαϊκού τουρισμού. Θέλω να ακούσω τις προτάσεις σας, τους προβληματισμούς σας και φυσικά τις φιλοδοξίες σας για τον τόπο σας. Πιστεύω βαθιά στη συνεργασία. Πιστεύω βαθιά ότι μόνο όλοι μαζί θα πετύχουμε τους στόχους μας και θα κάνουμε μεγάλα βήματα μπροστά».

Ο Επίτροπος κατά την παραμονή του στη Φλώρινα πραγματοποίησε επίσκεψη στον Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας Ειρηναίο και συναντήθηκε με τον Βουλευτή ΝΔ Φλώρινας Σταύρο Παπασωτηρίου, τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Γιώργο Αμανατίδη και τους τρεις Δημάρχους του νομού: Φλώρινας Βασίλη Γιαννάκη, Αμυνταίου Γιάννη Λιάση και Πρεσπών Γιώργο Στεργίου. Επίσης, επισκέφτηκε το κέντρο της Φλώρινας και συνομίλησε με πολίτες.

Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Θεσσαλίας | Σχεδιάζοντας, Προστατεύοντας, Δημιουργώντας στην εποχή της κλιματικής κρίσης

Περιφερειακή Συνδιάσκεψη Θεσσαλίας | Σχεδιάζοντας, Προστατεύοντας, Δημιουργώντας στην εποχή της κλιματικής κρίσης

Ο κ. Χρήστος Γιακουβής, Πρόεδρος Επιμελητηρίου Λάρισας επισήμανε προλογικά ότι «οι υποδομές αποτελούν τα θεμέλια πάνω στα οποία οικοδομείται η οικονομική και κοινωνική ζωή». Έβαλε ψηλά στην ατζέντα τη θωράκιση από φυσικές καταστροφές, χαιρέτησε τη δημιουργία κέντρου πολιτικής προστασίας από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και υπογράμμισε ότι οι επιχειρήσεις στην περιοχή κυρίως είναι μεταποιητικές, συνεπώς για μια ανθηρή πρωτογενή και μεταποιητική παραγωγή είναι η λύση του προβλήματος του νερού.

Ο κ. Αλέξανδρος Μπελέσης, Γεωλόγος – Μέλος Διοικούσας Επιτροπής ΓΕΩΤΕΕ Κεντρικής Ελλάδας εξήγησε τις στρεβλώσεις παλαιότερων υποδομών που εν πολλοίς δεν θωράκισαν τη Θεσσαλία από τις πλημμύρες. «Χρειαζόμαστε αντιπλημμυρικά έργα στις μεγάλες θεσσαλικές πόλεις, ενίσχυση των αναχωμάτων κοντά στους αστικούς ιστούς γιατί εξαρχής δεν ξαναφτιάχνονται τόσα πολλά αναχώματα, ενώ μετά τον Daniel πρέπει να ξαναδούμε μια δεύτερη διέξοδο του Πηνειού προς το Αιγαίο» σημείωσε βάζοντας τη διάσταση ότι το πολιτικό σύστημα θα πρέπει να λάβει μια τελική απόφαση για το τι μέλλει γενέσθαι με τα έργα του Αχελώου.

Ο κ. Κωνσταντίνος Καραμπατσάς, Γεωπόνος ΕΛΓΑ – Αντιπρόσωπος Γενικής Συνέλευσης ΓΕΩΤΕΕ έκανε αναφορά στα επίχειρα της κλιματικής μεταβολής που ως αποτέλεσμα έχουν να μειώνεται η ποσότητα, η ένταση και η κατανομή των βροχοπτώσεων ενώ η ξηρασία έχει αυξηθεί σε όλες τις περιοχές της χώρας. «Στην Περιφέρεια μας το 2020 είχαμε την άνοιξη ισχυρούς παγετούς και το φθινόπωρο τον μεσογειακό κυκλώνα Ιανό. Το 2021 έντονα κύματα καύσωνα και ο Δεκέμβριος του 2022 καταγράφηκε ως ο θερμότερος όλων των εποχών, άνοιξη του 2023 επίσης ισχυροί παγετοί κ.ο.κ δηλαδή έχουμε συνεχιζόμενα φαινόμενα που παλαιότερα θεωρούνταν απίθανα σενάρια καταστροφών» κατέληξε.

Η κα. Εύα Ψαθά, Πολιτικός Μηχανικός και Δρ. Πολεοδομίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας τόνισε ότι «όλες οι πόλεις δεν είναι de facto ανθεκτικές αλλά έχει να κάνει με το εύρος των απωλειών μετά το σοκ». Στάθηκε με έμφαση σε καλές διεθνείς πρακτικές και εμβληματικά παραδείγματα ανθεκτικών πόλεων, όπως η Κοπεγχάγη που τερματίζει πρώτη σε όλες τις λίστες ποιότητας ζωής και το 2011 είχε ζήσει έντονα πλημμυρικά φαινόμενα. «Κάποιοι πεζόδρομοι και δημόσιοι χώροι της Κοπεγχάγης λειτουργούν πλέον ως χείμαρροι και λίμνες όταν βρέχει» πρόσθεσε. Στο ερώτημα αν είναι ανθεκτικές οι θεσσαλικές πόλεις, η κα. Ψαθά απάντησε ότι διαθέτουν μέτρια ανθεκτικότητα και έντονη περιβαλλοντική ευαλωτότητα.

Ο κ. Λάμπρος Βασιλειάδης, Επίκουρος Καθηγητής Τεχνικής Υδρολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αναφερόμενος στα υδραυλικά έργα σημείωσε ότι «δεν είναι δυνατόν το 2025 να πηγαίνουμε με νομοθεσία του 1974 όσον αφορά στις προδιαγραφές σχεδιασμού τέτοιων έργων».

«Πώς θα βγάλω ένα υδραυλικό μοντέλο ή θα κάνω μια προσομοίωση πλημμυρικού κινδύνου, όταν για παράδειγμα η Μαγνησία δεν έχει καν υδρομετρικό σταθμό;» αναρωτήθηκε με έμφαση σημειώνοντας την ανάγκη ολιστικής διαχείρισης ώστε στο τέλος να έχουμε ως αποτέλεσμα τη μείωση του πλημμυρικού κινδύνου.

Συνέντευξη του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στο ΜΥ STORY

Συνέντευξη του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στο ΜΥ STORY του mononews.gr και την Μάριον Μιχελιδάκη

  

Για το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου

 Αυτό, δεν είναι το πρώτο νομοσχέδιο το οποίο προχωράει σε σημαντικές παρεμβάσεις στον σιδηρόδρομο. Είναι ένα σημαντικό νομοσχέδιο που έχει χαρακτήρα επιτάχυνσης κάποιων διαδικασιών και προσθέτει και κάποιες ακόμα και έρχεται να «κουμπώσει» σε προηγούμενες πρωτοβουλίες, με κορυφαία το νομοσχέδιο που είχε ψηφιστεί τον περασμένο Δεκέμβριο, πάλι στο υπουργικό συμβούλιο για τον νέο ελληνικό σιδηρόδρομο. Με την τελευταία παρέμβαση που ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, ο κ. Κυρανάκης στο υπουργικό συμβούλιο, δίνεται πάρα πολύ μεγάλη έμφαση σε κάποιες παρεμβάσεις, ούτως ώστε να ολοκληρωθούν ακόμα πιο γρήγορα πράγματα τα οποία έχουν ήδη ξεκινήσει να γίνονται τα τελευταία χρόνια. Σε τίτλους: Γίνεται μία παρέμβαση στη σύντμηση των διαδικασιών για να ολοκληρώνονται οι προσλήψεις στον σιδηρόδρομο, αυστηροποιείται πάρα πολύ, πολύ περισσότερο, το πειθαρχικό πλαίσιο το οποίο θα διέπει το σύνολο των υπαλλήλων που υπηρετούν στον σιδηρόδρομο. Έχει μια πάρα πολύ πιο αυστηρή διαδικασία για να φτάσει κάποιος να αναλάβει μια θέση και μια σειρά από έργα τα οποία έχουμε ήδη ξεκινήσει και έχουμε ολοκληρώσει σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, θα κοιτάξει το υπουργείο να τα προχωρήσει ακόμα πιο γρήγορα.

Ο στόχος μας είναι κάθε μέρα ο σιδηρόδρομος, όπως και το σύνολο των μέσων μεταφοράς να είναι πιο ασφαλή από ότι την προηγούμενη. Ποια είναι η πραγματικότητα; Ακόμα και τη μοιραία νύχτα των Τεμπών, υπήρχαν πρωτόκολλα ασφαλείας, τα οποία δεν τηρήθηκαν. Ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας, μια σειρά από πρωτόκολλα ασφαλείας, τα οποία δεν εφαρμόστηκαν. Τη νύχτα των Τεμπών, το έχω απαντήσει πάρα πολλές φορές, συναντήθηκε το ανθρώπινο ή τα ανθρώπινα λάθη, το πόσα ήταν και ποιοι τα έκαναν ποινικά θα το αξιολογήσει η Δικαιοσύνη, με πολύ μεγάλες διαχρονικές παθογένειες του ελληνικού κράτους. Ο στόχος είναι μέσα στον επόμενο 1,5 χρόνο και όλα τα υπόλοιπα τα οποία έχουμε εξαγγείλει να είναι απολύτως λειτουργικά.

Για την διαβίβαση της δικογραφίας για τα Τέμπη στη Βουλή          

Είναι μια πολύ σοβαρή διαδικασία. Επί της αρχής θα σας πω, ότι δεν πρόκειται η κυβέρνηση αυτή, όπως έχει πει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, να μπει εμπόδιο στη Δικαιοσύνη. Αν δηλαδή η Δικαιοσύνη προβεί σε μια σχετική αξιολόγηση ή περιγράφει τέλος πάντων, λόγω του ότι σε κάποια πρόσωπα δεν μπορεί να προβεί σε περαιτέρω αξιολόγηση, κάποια πραγματικά περιστατικά, τα οποία μεταφράζονται σε ένα συγκεκριμένο ποινικό αδίκημα, το έχουμε δείξει ούτως ή άλλως και στην περίπτωση Τριαντόπουλου, έχουμε δείγματα αξιοπιστίας. Εμείς δεν πρόκειται να σταθούμε εμπόδιο στη Δικαιοσύνη. Κάθε περίπτωση, καταρχάς νομικά έχει τα δικά της χαρακτηριστικά. Άλλο αδίκημα μπορεί να περιγράφεται στη μια περίπτωση, άλλο στην άλλη περίπτωση. Άλλα τα δεδομένα στη μία περίπτωση, άλλα στην άλλη περίπτωση. Επί της αρχής, η λογική που ακολουθήθηκε στην περίπτωση Τριαντόπουλου θεωρώ ότι είναι οδηγός. Εμείς δεν είμαστε από τα κόμματα που λέμε άλλα πράγματα τη Δευτέρα και άλλα την Τρίτη. Άλλα κόμματα είναι αυτά και τους πειράζει που αναδεικνύονται αυτές οι αντιφάσεις. Ο οδηγός δεν είναι τόσο η διαδικασία, οδηγός είναι η κατάληξη. Δηλαδή στο τέλος της ημέρας, εφόσον έχει πει κάτι η Δικαιοσύνη, το πολιτικό πρόσωπο να παραπέμπεται στο φυσικό δικαστή. Ας αφήσουμε τη Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της και όταν έρχεται η στιγμή η Δικαιοσύνη να καταλήγει σε κάποια ονόματα και πρέπει τότε να τοποθετηθούν τα κόμματα, τότε ναι, να ακολουθούνται οι διαδικασίες. Αλλά το να καθόμαστε να μιλάμε για κάτι μέχρι να το δούμε, θεωρώ ότι δεν περιποιεί τιμή για μια τόσο σοβαρή και τραγική υπόθεση.

Για την υποψηφιότητα Καραμανλή

Τον προστατεύει η βουλευτική του ιδιότητα τον Καραμανλή; Όχι. Το αν θα παραπεμφθεί ή όχι στη Δικαιοσύνη, έχει να κάνει με το αν θα ακολουθηθεί η διαδικασία Τριαντόπουλου. Ως υπουργός ανέλαβε την απόλυτη πολιτική ευθύνη και αν έχει ή όχι ποινική ευθύνη, αυτό θα αποφασιστεί από τις διαδικασίες. Υπάρχουν και κάποια πράγματα τα οποία είναι αντικειμενικά στην πολιτική ευθύνη και όχι στην ποινική. Δηλαδή όταν επί των ημερών σου συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, οφείλεις να αναλάβεις την πολιτική ευθύνη χωρίς πολλά λόγια. Τώρα η ποινική ευθύνη. Ας αφήσουμε να δούμε τι λέει η Δικαιοσύνη, πως αυτό αξιολογείται και ας μη βιαζόμαστε.

 

Για τα μέτρα στήριξης και τα μέτρα της ΔΕΘ

Τα 11,1 δισ. είναι το πλεόνασμα το 2024 πάνω στο οποίο βασίστηκε το υπουργείο Οικονομικών και συνέταξε -και ψηφίστηκε στη συνέχεια- τον προϋπολογισμό τον οποίο εφαρμόζουμε τώρα για το 2025. Αυτός ο προϋπολογισμός μας έδινε τη δυνατότητα, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία τα οποία υπήρχαν, να δώσουμε κάποια λεφτά τα οποία είχαν ανακοινωθεί από τη ΔΕΘ. Τι μάθαμε τις προηγούμενες ημέρες; Τις προηγούμενες ημέρες μάθαμε ότι αυτό στο οποίο υπολογίζαμε ήταν τελικά 1,1 δισ. παραπάνω. Για να το πούμε έτσι απλά «ξεχρεώσαμε» ως προς το τι θα μπορούσαμε να δώσουμε για το 2025. Από εδώ και πέρα λοιπόν, ό,τι παραπάνω πλεόνασμα θα δημιουργηθεί από το 2025, θα δοθεί το 2026. Άρα αυτό το 1,1 δισ. ήταν η είδηση. Τα υπόλοιπα πηγαίνουν σε υποχρεώσεις δανειακές της χώρας, που, αν δεν πάνε, η χώρα θα αναγκαστεί να βρεθεί στο σημείο που βρέθηκε πριν από δέκα χρόνια. Είμαστε δέκα χρόνια από τότε που φτάσαμε στην απόλυτη καταστροφή.

Για τη στήριξη της μεσαίας τάξης

Πράγματι, οι πιο αδικημένοι αυτής της τελευταίας δεκαετίας και λίγο παραπάνω είναι η μεσαία τάξη. Γιατί; Γιατί πολλά μέτρα, λόγω του ότι υπήρχε μεγαλύτερη ανάγκη, είχαν μια στόχευση στους πιο αδύναμους οικονομικά συμπολίτες μας. Και οι άνθρωποι αυτοί της μεσαίας τάξης, ενώ πλήρωναν τους φόρους τους, τις εισφορές τους, είδαν λιγότερα μέτρα να τους αφορούν, αλλά πολλές από τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης αυτής, οι περισσότερες, δεν έχουν εισοδηματικά κριτήρια. Το γεγονός ότι ο ΕΝΦΙΑ έχει μειωθεί 35% και 50% για όσους έχουν ασφαλίσει τα σπίτια τους, ο φόρος εισοδήματος πήγε από το 28% στο 22%. Μια σειρά από ΦΠΑ μειώθηκαν ή για τους αγρότες όλους επιστρέφεται με μόνιμο τρόπο, ο Ειδικός Φόρος κατανάλωσης για το πετρέλαιο, έχουμε αυτοτελή φορολόγηση των εφημεριών των γιατρών. Να μην τα πω όλα. Όλα αυτά δεν έχουν περιορισμό εισοδηματικό. Πάμε στη ΔΕΘ. Αυτό που μπορώ να σας πω με σιγουριά, επαναλαμβάνοντας ό,τι είχε πει και ο Πρωθυπουργός, είναι ότι θα δούμε μειώσεις φόρων. Οι όποιες μειώσεις φόρων θα έχουν στον πυρήνα τους την ενίσχυση της μεσαίας τάξης, των μεσαίων εισοδημάτων. Ο στόχος, – ποιος είναι ο στόχος; Είναι να στηριχθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, για να σας δώσω κάποιες πρώτες σκέψεις μας, γιατί ακόμα τα μέτρα δεν έχουν αποφασιστεί. Θέλουμε αυτό το οποίο αναφέρουμε ως συνολικό κόστος για μια επιχείρηση μεσαία, μικρομεσαία να μειωθεί ακόμα περισσότερο. Αυτός είναι ο στόχος και βέβαια κατ’ επέκταση έτσι μειώνεται και το κόστος για τον εργαζόμενο αλλά και για τα φυσικά πρόσωπα και έτσι έχουμε την πιο ουσιαστική αύξηση εισοδημάτων που είναι έμμεση και σταθερή.

Εμείς σκεπτόμενοι και το συνταξιούχο και το νέο που μένει στο ενοίκιο και δυσκολεύεται, σκεπτόμενοι έναν αυτοαπασχολούμενο δικηγόρο, λογιστή, έναν ιδιώτη γιατρό, έναν γιατρό του ΕΣΥ, θεωρούμε ότι όσα παραπάνω λεφτά πρέπει να δοθούν σε πολλούς περισσότερους και κυρίως σε νεότερους αλλά και σε μεγαλύτερης ηλικίας συμπολίτες μας, οι οποίοι περνάνε πάρα πολύ δύσκολα. Η μεταπολιτευτική Ελλάδα κ. Μιχελιδάκη έχει πάρα πολλά καλά. Κυρίως έχει την πιο σταθερή δημοκρατία. Δεν θέλω να μηδενίσω. Όμως για πολλές δεκαετίες χαρακτηρίστηκε από τη λογική «δώστα όλα». Εμείς λοιπόν θέλουμε να αντιστρέψουμε αυτή τη λογική και θέλουμε να δώσουμε πίσω. Ξέρετε, το να τα δώσεις όλα, έχει ένα πάρα πολύ μεγάλο καλό. Πρόσκαιρα, γίνεσαι εξαιρετικά αγαπητός. Δεν υπάρχει πολιτικός που να μη θέλει να κάνει ανακοινώσεις, να δίνει χρήματα, να αυξάνει μισθούς, να μειώνει φόρους. Εμείς, λοιπόν, θέλουμε να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές μια χώρα που δε θα είναι χρεωμένη. Τι κάνουμε λοιπόν; Όσα λεφτά μπορούμε να δώσουμε μετά βεβαιότητας, τα δίνουμε με μόνιμο τρόπο. Και αυτά τα οποία κάποιοι τώρα ειρωνεύτηκαν ότι ήταν επιδόματα, είναι μόνιμα μέτρα.

Για την 13η σύνταξη

Όχι. Δεν υπάρχει τέτοια πιθανότητα. Σίγουρα θα κοιτάξουμε σε βάθος των επόμενων 2 ετών να δώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα πίσω στους συνταξιούχους με μόνιμα χαρακτηριστικά, όπως κάναμε με την εξαίρεση από τη φαρμακευτική δαπάνη. Έχουμε αυξήσει 13 % τις συντάξεις και τώρα δώσαμε με μόνιμο τρόπο ένα σταθερό εισόδημα, έξτρα όλων των υπολοίπων, έχουμε και το επίδομα προσωπικής διαφοράς.

Για το στεγαστικό

Η στεγαστική πολιτική της κυβέρνησης αυτής είναι μια σειρά από πολιτικές που καμία από μόνη της δεν λύνει το μεγαλύτερο πρόβλημα. Και θα μιλήσω και επί προσωπικού. Ζώντας σε μία χώρα που η δική μου η γενιά δεν ξέρει, σχεδόν κανείς από εμάς, με κάποιες εξαιρέσεις λόγω του ότι είχαν την τύχη να έχουν κάποια περιουσία από τους γονείς τους, δεν ξέρει αν ποτέ θα καταφέρει να κάνει η δική μου γενιά το δικό της σπίτι, κάτι το οποίο είναι για μένα ΤΟ πρόβλημα σε αυτή τη χώρα. Γιατί δεν ξέρεις μετά αν μπορείς να κάνεις τη δική σου οικογένεια. Το να αντιμετωπίσεις το μεγαλύτερο πρόβλημα, που είναι παρεπόμενο- συμπληρωματικό πρόβλημα, του δημογραφικού, το ένα συμπληρώνει το άλλο. Και είναι δύο εκρηκτικά προβλήματα και για την Ελλάδα και για πολλές άλλες χώρες. Η πολιτική μας μας για μένα κυρίως βασίζεται σε φοροαπαλλαγές και μειώσεις φόρων για το στεγαστικό. Σας λέω πολύ γρήγορα. Μηδενικός ΦΠΑ για την οικοδομή, μείωση του ΕΝΦΙΑ όπως σας είπα και πριν. Μέχρι και 50% αν έχει ασφαλιστεί το ακίνητο. Τουλάχιστον 35 % για όλα. Μηδενικός φόρος για γονικές παροχές μέχρι 800.000 ευρώ. Η στεγαστική μας πολιτική, για να καταλάβετε, απαρτίζεται από πάνω από 40 πολιτικές που ξεπερνάνε τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ, είναι να βγουν όσο το δυνατόν παραπάνω σπίτια στην αγορά. Διπλασιάζουμε από 1/1/2026 τον ΕΝΦΙΑ στις τράπεζες. Γιατί το κάνουμε αυτό; Είναι ο μόνος φόρος που αυξάνουμε για να δώσουμε κίνητρα στις τράπεζες να δώσουν όλα αυτά τα ακίνητα- το δυνατόν περισσότερα στην αγορά. Είναι τεράστιο το πρόβλημα, το αντιλαμβάνομαι, πιστέψτε με πλήρως, και λύνεται με μια σειρά από παρεμβάσεις.

Για την υποψηφιότητα στις εθνικές εκλογές

Θα κατέβω στον Βόρειο τομέα. Είναι για μένα η μεγαλύτερη πολιτική πρόκληση της ζωής μου και ό,τι πιο σημαντικό. Είμαι ευγνώμων συνολικά για την εμπιστοσύνη του Πρωθυπουργού. Δεν υπάρχει κάτι στη ζωή που να είναι μόνο εύκολο. Έχει τα καλά του, έχει και τις δυσκολίες του. Την υποψηφιότητά μου αυτή, δεν την βλέπω ανταγωνιστικά. Είναι πολύ τιμητικό που θα είμαι στο ίδιο ψηφοδέλτιο μετά την απόφαση του Πρωθυπουργού με πολύ μεγάλα στελέχη αυτής της παράταξης και της κυβέρνησης. Η δική μου η στόχευση στις επόμενες εκλογές και πολύ παραπάνω στις μεθεπόμενες και πάει λέγοντας, όσο οι πολίτες θέλουν να είμαι στο Κοινοβούλιο, αυτοί θα αποφασίσουν, είναι να προσπαθήσω να πείσω όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας να ψηφίσουν Νέα Δημοκρατία, άρα ουσιαστικά να φέρω κόσμο και να στηρίξει την παράταξη, επειδή θα τον πείσω για τα όσα έχουμε κάνει. Το 2023 δεν ήμουν υποψήφιος σε κάποιο ψηφοδέλτιο γιατί με τη φανέλα του κόμματος, του κόμματος που είμαι από μικρό παιδί, έδωσα μαζί με πολλά ακόμα στελέχη και νεότερα και εμπειρότερους και κυρίως στο πλευρό του Πρωθυπουργού, μία μάχη για να πάρουμε το καλύτερο δυνατό ποσοστό.

Νομίζω ότι το κλειδί για την επιλογή ήταν η πολύ πετυχημένη παρουσία και η δική μου και όλης της ομάδας της Πειραιώς, της Νέας Δημοκρατίας. Τα δύο χρόνια που προηγήθηκαν των εκλογών του 2023 η Νέα Δημοκρατία, ενώ συνήθως τα κόμματα όταν είναι στην κυβέρνηση είναι λίγο σε φάση «αδράνειας», η Νέα Δημοκρατία αυτά τα χρόνια που είχα την τιμή να είμαι γραμματέας του κόμματος, ήταν κυριολεκτικά παντού, σε όλη την Αττική, σε όλη την ελληνική περιφέρεια. Άρα, θεωρώ ότι αυτή η δουλειά που έγινε τότε στο κόμμα -και για εμένα και για άλλους ανθρώπους- ήταν το διαβατήριο για να αποτελέσω τον νεότερο κυβερνητικό εκπρόσωπο.

Για την Ομάδα Αλήθειας
Είναι μια πάρα πολύ σύγχρονη σελίδα στο διαδίκτυο. Λειτουργεί με πολύ φρέσκο τρόπο με έναν άμεσο τρόπο επικοινωνίας χωρίς κοπτοραπτική. Να μιλήσουμε για την αλήθεια και όχι για την αντιπολίτευση, γιατί η αντιπολίτευση με την αλήθεια είναι τσακωμένοι. Όταν βάζουμε στην ίδια πρόταση την αντιπολίτευση με την αλήθεια, είναι σαν να βάζουμε τη μέρα με τη νύχτα. Ή θα μιλάμε για την αντιπολίτευση, ή θα μιλάμε για την αλήθεια. Εγώ προτιμώ να μιλάω για την αλήθεια. Γιατί αν μιλάω για την αντιπολίτευση, τότε αναγκάζομαι και εγώ να συμμετέχω σε αυτή τη διαδικασία του βούρκου. Η Ομάδα Αλήθειας βγήκε επωνύμως. Ξέρουμε πως λέγονται οι ιδιοκτήτες της Ομάδας Αλήθειας. Προσωπικά μου έχουν πάρει συνέντευξη. Δεύτερον, τι κάνει η Ομάδα Αλήθειας και αυτό είναι που ενοχλεί την αντιπολίτευση. Έχει αυτή τη «λύσσα», γιατί αναδεικνύει τις αντιφάσεις και τις ασυναρτησίες τους. Τι κάνει δηλαδή; Επειδή τα κόμματα της αντιπολίτευσης -και τελευταίως στο κλαμπ μπήκε και το ΠΑΣΟΚ που ήταν τα προηγούμενα χρόνια στη σωστή πλευρά της ιστορίας-, έκαναν εθνικό σπορ την κολοτούμπα, είναι η λέξη που έμαθε όλος ο κόσμος για την Ελλάδα επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει δυστυχώς και την κάνει γνωστή και το υπόλοιπο κομμάτι της αντιπολίτευσης. Αυτό λοιπόν το αναδεικνύει με έναν πάρα πολύ έξυπνο τρόπο. Και πάμε και στο τρίτο. Στην Ελλάδα της μεταπολίτευσης απαγορεύεται να ασκείς κριτική, να κάνεις πλάκα, να αναδεικνύεις αντιφάσεις εάν δεν είσαι αριστερός και κεντροαριστερός. Ε, σταμάτησε πλέον να απαγορεύεται. Ναι, τα παιδιά της Ομάδας Αλήθειας, όσοι δουλεύουν στην Ομάδα Αλήθειας, ενώ δεν είναι με την έννοια των υπαλλήλων ούτε στην κυβέρνηση ούτε στο κόμμα, στηρίζουν την κεντροδεξιά. Έχουν αυτή την ιδεολογική τοποθέτηση. Δικαίωμά τους. Δεν θα τους μαλώσουμε γι’ αυτό το πράγμα. Και ως προς τη χρηματοδότηση, το έχουμε απαντήσει πάρα πολλές φορές. Αν εγώ είχα μια εταιρεία και δεν αναφέρομαι μόνο σε μια περίπτωση, αναφέρομαι σε ανθρώπους επαγγελματίες και ήθελα να κάνω επικοινωνία, να βγάλω κάποια βίντεο, να πάρω κάποιες συμβουλές επικοινωνιακές, τους καλούς θα έπαιρνα. Ένα μέρος αυτής της δουλειάς είναι η ανάδειξη πολιτικών αντιφάσεων. Καλά κάνουν λοιπόν οι ιδιώτες, οι οποίοι  είναι  ιδιώτες και δουλεύουν σε άλλους ιδιώτες.

Για την προσωπική του ζωή και την πατρότητα

Ο γιος μου είναι ενάμιση έτους. Κοιτάξτε, στη ζωή μας πρέπει να βάζουμε κάποια όρια και όσο μπορούμε παραπάνω να είμαστε συνεπείς σε αυτά. Το να μπορώ να αφιερώνω το μεγαλύτερο μέρος ενός Σαββατοκύριακου στη γυναίκα μου και στο παιδί μου, μια γυναίκα η οποία είναι μαζί μου και με στηρίζει όλα αυτά τα χρόνια και είμαστε μαζί από τα φοιτητικά μας χρόνια. Τα τελευταία χρόνια είναι ο άνθρωπος ο οποίος μεγαλώνει -τον περισσότερο χρόνο, δηλαδή με εξαίρεση τις ώρες που είμαι κι εγώ μαζί της- μόνη της ένα μικρό παιδάκι. Το παιδί μας. Το να λες ότι από τις πέντε καθημερινές που έχει εβδομάδα, τις τρεις μετά τη δουλειά μου θα γυρίσω κατευθείαν στο σπίτι μου και γιατί όχι και τις τέσσερις να κάτσω μέχρι το βράδυ με τη γυναίκα μου και το παιδί μου. Το καταφέρνω αυτό. Έχω βάλει κάποια όρια στον εαυτό μου γιατί θεωρώ ότι στηρίζεις τον άνθρωπο της ζωής σου, που η γυναίκα μου είναι ένας άνθρωπος που δουλεύει από τότε που πήρε το πτυχίο του, όπως κι εγώ και εκείνη δουλεύουμε από 22 ετών, από πολύ πρωί μέχρι το πολύ βράδυ.

Για την φοιτητική του ζωή

Στην Κομοτηνή γνώρισα τον πραγματικό μου εαυτό γιατί εκεί ξεκίνησα να μένω μόνος μου, έκλεισε η πόρτα και ήμουν εγώ και ο εαυτός μου. Εγώ και οι φίλοι μου. Μετά από ένα χρονικό διάστημα πράγματι, γνώρισα την – μετά από πολλά χρόνια -σύζυγό μου. Εκεί έκανα τους περισσότερους φίλους, έχω πολλούς φίλους κάνει και πριν στο σχολείο, αλλά τους πιο πολλούς γνώρισα στη σχολή που σπούδαζα και στην πόλη που σπούδαζα και στη συνέχεια από τη δουλειά μου και την πολιτική. Εντάξει, ήταν πέντε απίστευτα χρόνια, όπως και για κάθε φοιτητή.

Για την ενασχόληση με την πολιτική

Αυτό είναι το πιο δύσκολο ερώτημα που μπορεί να μου κάνει κάποιος. Γιατί εγώ δεν ξεκίνησα τη ζωή μου για να γίνω πολιτικός. Ούτε είμαι επαγγελματίας πολιτικός και δεν πιστεύω -η ιστορία θα με κρίνει και ο κόσμος- ότι θα γίνω ποτέ επαγγελματίας πολιτικός. Δεν θέλω ποτέ να φτάσω στο σημείο να ζω από την πολιτική, να περιμένω αν θα εκλεγώ για να ζήσω. Σίγουρα όμως τη λατρεύω. Λατρεύω την επαφή με τον κόσμο. Είναι ό, τι πιο σημαντικό για μένα να με σταματάει στον δρόμο ένας μεγαλύτερης ηλικίας συμπολίτης μας, ένας νέος, ένας στην ηλικία μου και να μου κάνει μια επισήμανση και θετική, που σίγουρα με γεμίζει με χαρά αλλά και έναν προβληματισμό, να μου λέει ένα παράπονο. Προφανώς λοιπόν αυτό κάποιοι το λένε μικρόβιο, κάποιοι το λένε πετριά.

Όταν πέρασα στη Νομική, επειδή τότε ήταν ακόμα και πιο έντονος ο φοιτητικός συνδικαλισμός, αλλά στην Κομοτηνή που σπούδαζα εγώ ήταν και απολύτως υγιής ως προς τον τρόπο έκφρασης. Είχα μία ιδεολογική τοποθέτηση από την οικογένειά μου, λόγω της ύπαρξης των παρατάξεων, τους είπα «παιδιά, εγώ θα έρθω. Θα γραφτώ σε εσάς, αλλά μη μου πείτε πότε να ασχοληθώ. Εγώ δεν θέλω να ασχολούμαι καθόλου με τα κόμματα. Θέλω να τελειώσω, να πάρω το πτυχίο μου, να πηγαίνω στην Πάτρα, να παίζω μπάσκετ, να πηγαίνω στο γήπεδο, να βλέπω, μέχρι εκεί». Και ένα χρόνο μετά, επειδή γνώρισα τους ανθρώπους και κάναμε και κάποια πράγματα για τη σχολή μας που ήταν σημαντικά, αλλάξαμε το πρόγραμμα σπουδών, κρατούσαμε όσο μπορούσαμε το πανεπιστήμιο ανοιχτό, αυτό το πράγμα άρχισε να μου αρέσει, αλλά ακόμα και τότε ήταν κάτι το οποίο ήταν σαν χόμπι. Μετά, ως δικηγόρος, ως μάχιμος δικηγόρος, «σκληραγωγήθηκα» από τα χρόνια της κρίσης. Το ένα μετά έφερε το άλλο. Και θέλει και τύχη, θέλει και δουλειά. Και κυρίως υπάρχει και ένας παράγοντας: οι άνθρωποι. Αν δεν είχε εκλεγεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, εγώ δεν θα σας μιλούσα τώρα ούτε ως πρώην γραμματέας του κόμματος, ούτε ως κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξάνδρειας: Διακοπή ύδρευσης στη Τ.Κ. Τρικάλων λόγω κλοπής

Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξάνδρειας:

Διακοπή ύδρευσης στη Τ.Κ. Τρικάλων λόγω κλοπής

Η Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξάνδρειας ανακοινώνει, πως μέχρι την αντικατάσταση των καλωδίων της παροχής ΔΕΗ και  του ηλεκτρολογικού πίνακα τα οποία έχουν κλαπεί εχθές το βράδυ από το αντλιοστάσιο που υδροδοτεί την Τ.Κ. Τρικάλων το οποίο βρίσκεται κοντά στην Τ.Κ Πρασινάδας,  η Τ.Κ. Τρικάλων θα υδροδοτείται προσωρινά με νερό από την τοπική γεώτρηση που βρίσκεται κοντά στο Δημοτικό σχολείο Τρικάλων.

Το νερό αυτό, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για όλες τις χρήσεις εκτός από πόσιμο.

Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Εκ της ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας

Περνετζής Αργύριος

Αν. Γεν. Δ/ντής ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας

 

ΓΕΠΑΔ Κεντρικής Μακεδονίας: 3-5-2025 Ενημερωτικό Δελτίο τελευταίου 24ωρου

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΑΔΙΚΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ

Σύλληψη για παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων

Συνελήφθη χθες (2 Μαΐου 2025) σε περιοχή του Κιλκίς, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Παιονίας, ένας αλλοδαπός άνδρας για παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων, καθώς κατά την είσοδο του στη χώρα, σε έλεγχο του οχήματος που επέβαινε, από αστυνομικούς του Τμήματος Διαβατηριακού Ελέγχου Ευζώνων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

•  1 περίστροφο κρότου και 5 αβολίδωτα φυσίγγια διαμετρήματος 9 χιλιοστών,

•  1 αεροβόλο τυφέκιο με σκοπευτική διόπτρα,

•  1 σιδερογροθιά και

•  3 σπρέι πιπεριού.

Κατάσχεση Α.Τ. Παιονίας

Σύλληψη για κλοπή

Συνελήφθη σήμερα (3 Μαΐου 2025) τις πρώτες πρωινές ώρες σε περιοχή της Χαλκιδικής, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Πολυγύρου, ένας ημεδαπός άνδρας, καθώς στην κατοχή του βρέθηκαν 2 χρυσές λίρες και διάφορα κοσμήματα, τα οποία όπως διαπιστώθηκε είχε αφαιρέσει λίγο νωρίτερα από οικία στην ίδια περιοχή. Τα ανωτέρω κλοπιμαία, αξίας 6.000 ευρώ, σύμφωνα με δήλωση του παθόντα, κατασχέθηκαν και αποδόθηκαν στον νόμιμο κάτοχό τους. Προανάκριση διενεργείται από το Αστυνομικό Τμήμα Αρναίας.

Εξιχνίαση κλοπής

Από το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αλεξάνδρειας σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος 2 ανήλικων ημεδαπών, καθώς όπως προέκυψε από την έρευνα, τα ξημερώματα της 1ης Μαΐου 2025, διέρρηξαν κατάστημα σε περιοχή της Ημαθίας και αφαίρεσαν το χρηματικό ποσό των 600 ευρώ και 3 κινητά τηλέφωνα. Επίσης σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος μιας ημεδαπής γυναίκας για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου. Επιπλέον, ο ένας από τους δύο ανήλικους, παραβίασε περιοριστικούς όρους που του είχαν επιβληθεί από τον Ανακριτή της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Βέροιας.

Αυστηρές συνέπειες σε ποινικό, πειθαρχικό, αστικό επίπεδο για παραβάτες νόμων στα ΑΕΙ

Άτυπη προπαρασκευαστική σύσκεψη για το θέμα της ασφάλειας στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα πραγματοποιήθηκε σήμερα, υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου.

Στη σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν συναρμόδια κυβερνητικά στελέχη, αποφασίστηκε εντός των επόμενων ημερών η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να παρουσιάσει συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες θα μεταφραστούν σε άμεσες πρωτοβουλίες. Η λέξη «κλειδί» των παρεμβάσεων-σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη- θα είναι «συνέπειες». Τόσο σε ποινικό και πειθαρχικό επίπεδο, όσο και σε αστικό, για τους δράστες.

Παράλληλα, θα υπάρχουν συνέπειες και σε μεμονωμένες περιπτώσεις Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων που δεν συμμορφώνονται με την εφαρμογή του νόμου ή αντίστοιχων αποφάσεων.

Επιπλέον, η εφαρμογή των Σχεδίων Ασφαλείας από το σύνολο των Πανεπιστημίων καθίσταται επείγουσα. Όπως επεσήμαναν κυβερνητικά στελέχη το δρόμο έχουν δείξει, τόσο οι δεκάδες εκκενώσεις καταλήψεων και οι επιτυχείς επιχειρήσεις της Ελληνικής Αστυνομίας, σε συνέχεια της κατάργησης του ασύλου ανομίας από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, όσο και τα μέτρα που εφαρμόστηκαν στα γήπεδα και, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, έχουν υλοποιηθεί σε απόλυτο βαθμό.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στο δίχτυ της εφορίας όλα τα ακίνητα της χώρας – Τι αλλαγές φέρνει το νέο Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων

   Στο ηλεκτρονικό «δίχτυ» της εφορίας θα βρεθούν από το καλοκαίρι όλα ανεξαιρέτως τα ακίνητα της χώρας, ανεξάρτητα με το εάν είναι ιδιόκτητα, ενοικιαζόμενα ή κενά. Πρόκειται για το νέο Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (ΜΙΔΑ) από την ΑΑΔΕ, το οποίο προανήγγειλε πρόσφατα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, αλλά και παλαιότερα ο προκάτοχός του και νυν αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης.

   Στη συγκεκριμένη βάση, θα κληθούν όλοι οι ιδιοκτήτες να δηλώσουν εκ νέου τα στοιχεία των ακινήτων και τη χρήση τους, ήτοι εάν κατοικούν σε αυτά, εάν τα εκμισθώνουν ή εάν είναι κενά. Από την πλευρά τους, και οι ενοικιαστές θα δηλώσουν τα ακίνητα που μισθώνουν.

   Έτσι, η ΑΑΔΕ θα δημιουργήσει για κάθε ακίνητο έναν ατομικό φάκελο με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες: Την επιφάνεια, τη θέση, τον όροφο, εάν είναι ηλεκτροδοτούμενο, ημιτελές, κενό, νοικιασμένο, ή δωρεάν παραχωρημένο. Επίσης, τα στοιχεία που υπάρχουν στο Κτηματολόγιο και κυρίως οι Κωδικοί Αριθμοί Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ), οι Αριθμοί Ταυτότητας Ακινήτου (ΑΤΑΚ) από το αρχείο του Taxisnet που σχηματίστηκε από τις δηλώσεις του Ε9, οι αριθμοί παροχής ηλεκτρικού ρεύματος από τον ΔΕΔΔΗΕ, οι αριθμοί παροχής νερού από τις εταιρείες ύδρευσης- αποχέτευσης, στοιχεία για πολεοδομικές άδειες που υπάρχουν στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, στοιχεία από τα δικαστήρια, τα υποθηκοφυλακεία και τα κτηματολογικά γραφεία που αφορούν σε ακίνητα στα οποία υπάρχει αμφισβήτηση της ιδιοκτησίας με αγωγές ή άλλα ένδικα μέσα, οι αριθμοί ασφαλιστηρίων συμβολαίων των κτισμάτων, καθώς και στοιχεία για τους αποδέκτες των αγροτικών επιδοτήσεων που καταβάλλονται για καλλιεργούμενες εκτάσεις.

   Ειδικότερα, για το ΜΙΔΑ, η δημιουργία του οποίου έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, η όλη διαδικασία θα έχει τα εξής τέσσερα βήματα:

   -Η ΑΑΔΕ θα μεταφέρει στο μητρώο τα πλήρη στοιχεία για τις ιδιοκτησίες των ακινήτων που διαθέτει στην πλατφόρμα του περιουσιολογίου στο Taxisnet, από τις δηλώσεις των Ε2 και Ε9 των φορολογουμένων- με βάση τα οποία υπολογίζεται και ο ΕΝΦΙΑ- και θα αντιστοιχιστούν με τα ΑΦΜ των ιδιοκτητών.

   -Επίσης, θα μεταφερθούν όλα τα δεδομένα των ακινήτων που έχουν δηλωθεί στην ΑΑΔΕ ότι είναι μισθωμένα.

   -Στη συνέχεια, η ΑΑΔΕ, θα καλέσει τους φορολογούμενους, είτε είναι φυσικά είτε είναι νομικά πρόσωπα, να μπουν στην πλατφόρμα του ΜΙΔΑ μέσα σε συγκεκριμένη προθεσμία, προκειμένου να ελέγξουν την ορθότητα των στοιχείων που έχουν μεταφερθεί από την Ανεξάρτητη Αρχή. Εάν υπάρχουν λάθη ή παραλείψεις, θα υποχρεούνται να τα διορθώσουν και να αποκαταστήσουν τη σωστή εικόνα των δικαιωμάτων τους. Την ευθύνη για την ορθότητα των περιουσιακών στοιχείων που εμφανίζονται στο ΜΙΔΑ, θα έχει ο φορολογούμενος.

   -Την επιβεβαίωση της ορθότητας των στοιχείων, θα υποχρεωθούν να κάνουν και οι εκμισθωτές και οι ενοικιαστές ακινήτων, ώστε να ταυτιστούν τα ακίνητα που ενοικιάζονται με τους ιδιοκτήτες και τους ενοικιαστές.

   Το αρχείο θα ενημερώνεται αυτόματα για τις αλλαγές στην περιουσιακή κατάσταση κάθε φορολογούμενου (αγορές, μεταβιβάσεις, κ.λπ.) από την εφαρμογή myPROPERTY, το αρχείο με την εκμίσθωση ακινήτων κ.λπ. Ταυτόχρονα, το Μητρώο θα διασυνδεθεί με το ηλεκτρονικό αρχείο των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, προκειμένου τα εισοδήματα που αποκτούν οι ιδιοκτήτες από την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας τους να προσυμπληρώνονται από την ΑΑΔΕ στα έντυπα Ε1, Ε2 και Ε3 των φορολογικών δηλώσεών τους. Ενώ οι δαπάνες των ενοικιαστών για τις  πληρωμές των μισθωμάτων να προσυμπληρώνονται στα δικά τους έντυπα Ε1.

   Με την ολοκλήρωση του νέου Μητρώου, θα ακολουθήσει η σύνδεσή του με το Κτηματολόγιο και η διασταύρωση των στοιχείων των ακινήτων που έχουν δηλωθεί στις δύο πλατφόρμες. Στόχος είναι ο εντοπισμός και η διόρθωση αποκλίσεων στα περιγραφικά στοιχεία των ακινήτων που έχουν δηλωθεί σε αυτές τις πλατφόρμες.

   Εάν διαπιστωθεί ότι υπάρχουν ακίνητα που έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο, αλλά δεν είναι δηλωμένα στην εφορία ή τα εμβαδά των ακινήτων που έχουν δηλωθεί στο Taxisnet είναι μικρότερα σε σχέση με εκείνα που είναι δηλωμένα στο Κτηματολόγιο, θα «παρεμβαίνει» η ΑΑΔΕ. Οι ιδιοκτήτες θα καλούνται από την εφορία για εξηγήσεις και εάν διαπιστωθεί ότι τα στοιχεία των ακινήτων που έχουν δηλωθεί στο Taxisnet είναι ελλιπή, τότε θα καταλογιστούν αναδρομικά οι αναλογούντες φόροι (π.χ. ΕΝΦΙΑ) και τα τέλη, ή ακόμη και πρόστιμα. Και όπως έχει δηλώσει ο κ. Πιερρακάκης, «πλέον θα έχουμε ένα ψηφιακό “μάτι” για ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, σαρώνοντας τα στοιχεία 7 εκατομμυρίων ιδιοκτητών ακινήτων».

ΑΠΕ-ΜΠΕ