Αρχική Blog Σελίδα 1946

Κώστας Τσουκαλάς: «Η θέση μας για το δημόσιο είναι διαφάνεια, αξιολόγηση και επαναφορά του 13ου μισθού με το βλέμμα στη σταδιακή αποκατάσταση των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων»

Κώστας Τσουκαλάς: «Η θέση μας για το δημόσιο είναι διαφάνεια, αξιολόγηση και επαναφορά του 13ου μισθού με το βλέμμα στη σταδιακή αποκατάσταση των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων»

Στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN BEYOND και την ενημερωτική εκπομπή «Τώρα μαζί» με τους δημοσιογράφους Σπύρο Χαριτάτο και Χρύσα Φώσκολου μίλησε σήμερα το πρωί ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Κώστας Τσουκαλάς.

Σχολιάζοντας την απόλυση του Κώστα Γενηδούνια από την Hellenic Train, ο κ. Τσουκαλάς μίλησε για την ανάγκη «η εταιρεία να αιτιολογήσει την απόλυση, όχι επειδή είναι υποχρεωμένη βάσει του νόμου, αλλά γιατί υπάρχει μία συγκεκριμένη συγκυρία και εύλογα γεννιούνται ερωτήματα», εξηγώντας:

«Ο κ. Γενηδούνιας είναι ένα πρόσωπο το οποίο είχε κληθεί ως μάρτυρας στην εξεταστική, θα είναι μάρτυρας -όταν η υπόθεση πάει στη δικαιοσύνη- και έχει επισημάνει με εξώδικες δηλώσεις και επιστολές κακώς κείμενα για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου. Μία απόλυση μπορεί να θεωρηθεί και να κριθεί νόμιμη δικαστικά, αν κριθεί ότι το άτομο είχε κακές αξιολογήσεις. Ο ίδιος ο κ. Γενηδούνιας υποστηρίζει όπως κατάλαβα , ότι δεν του είχαν γίνει ποτέ συστάσεις».

Η εκτίμηση του Εκπροσώπου Τύπου είναι ότι «επιχειρείται να υπάρξει μία ομερτά, να μη φτάσουν κρίσιμα στοιχεία ενώπιον της δικαιοσύνης και να υπάρξει ένα κλίμα σιωπητηρίου. Αυτό πρέπει να σπάσει, αν θέλουμε να βγει η αλήθεια στο φως. Το λέω επειδή οι λόγοι που επέβαλαν την απόλυση δεν έχουν να κάνουν με την απόδοσή του, αλλά ενδεχομένως με τιμωρητική διάθεση μέρους του εργοδότη».

Αναφορικά με τη δικογραφία για τυχόν ποινικές ευθύνες του Χ. Σπίρτζη και του Κ. Καραμανλή για την τραγωδία των Τεμπών, ο Κώστας Τσουκαλάς επανέλαβε «εφόσον φαίνεται ότι υφιστάμενα του υπουργού πρόσωπα παραπέμπονται για κακουργηματικά αδικήματα, θα πρέπει εύλογα αυτό να είναι το πλαίσιο δίωξης ή παραπομπής και του υπουργού. Ώστε να μην υπάρχει και για το πολιτικό σύστημα καμία οσμή συγκάλυψης. Αυτό δεν σημαίνει ότι προκαταλαμβάνουμε το δικαστήριο. Εμείς θα μελετήσουμε τη δικογραφία».

Στο τραπέζι της συζήτησης έπεσε και το ζήτημα της υποστελέχωσης και των ελλείψεων στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, με τον Εκπρόσωπο Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής να υπενθυμίζει ότι «το 2020 η Κυβέρνηση έλεγε ότι η πανδημία ήταν μία ευκαιρία να φτιάξουμε το ΕΣΥ. Βρισκόμαστε πέντε χρόνια μετά και όλοι αναγνωρίζουν ότι, όχι μόνο δεν το φτιάξαμε, αλλά συνεχώς δυσχεραίνονται οι συνθήκες. Η Κυβέρνηση θέλει να εμφανίζει χωριά Ποτέμκιν, στην ουσία ψεύτικες αναπαραστάσεις στον κόσμο, και ενώ έχει αποτύχει διατυμπανίζει ότι έχει πετύχει. Ενώ ο ίδιος ο πρωθυπουργός -όταν κάτι αρνητικό αποκαλυφθεί – βγαίνει, αναγνωρίζει την αποτυχία για την οποία είναι εκείνος υπεύθυνος και υπάρχει ένας επικοινωνιακός μηχανισμός που θέλει να τον εμφανίσει ως αυτόν που θα λύσει το πρόβλημα που εκείνος δημιούργησε. Αυτό το παρατηρούμε τόσο στο χώρο της υγείας όσο και στην ασφάλεια. Η υγεία όμως είναι το νούμερο ένα αγαθό για όλους».

Υπογράμμισε ότι το ΕΣΥ βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής με έμφαση στη στελέχωση, στον εκσυγχρονισμό των οργανογραμμάτων και στις αποδοχές των υγειονομικών και όλων των εργαζομένων.

Ο Κώστας Τσουκαλάς δεν παρέλειψε, τέλος, να αναφερθεί στην «επαναφορά του 13ου μισθού στο Δημόσιο και σε βάθος χρόνου την επαναφορά των συνολικών αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων. Εμείς μιλάμε παράλληλα για πραγματική αξιολόγηση, διαφάνεια και αποκομματικοποίηση. Διότι έχουμε διευθυντές που είναι στις θέσεις αυτές με απλές αναθέσεις αντί για κρίσεις. Όλο αυτό δείχνει την αποτυχία και την υποκρισία μιας κυβερνητικής πολιτικής, η οποία επειδή αφορά την υγεία, απειλεί την συνοχή της κοινωνίας. Δεν μπορούμε να έχουμε ισχυρό Δημόσιο στην υπηρεσία του πολίτη με αυτούς τους μισθούς».

Έφυγε από τη ζωή ο πρέσβης Πέτρος Μολυβιάτης

Έφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών, ο πρώην υπουργός Εξωτερικών και στενός συνεργάτης του Κωνσταντίνου Καραμανλή Πέτρος Μολυβιατης. Ο Πέτρος Μολυβιατης κατέληξε στο νοσοκομείο Ευαγγελισμος όπου εισήχθη εχθές.

Ο Πέτρος Μολυβιάτης γεννήθηκε στη Χίο στις 12 Ιουνίου του 1928 και υπήρξε διπλωμάτης και πολιτικός.

Στενός συνεργάτης του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Δημοκρατίας Κωσταντίνου Καραμανλή επι δεκαετίες ενώ υπήρξε ισόβιος πρόεδρος του ΔΣ του ιδρύματος “Κωνσταντίνος Καραμανλής” από το 1983.

Διετέλεσε τρεις φορές υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας (2004-2006, 2012 και 2015).

Διετέλεσε διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου του πρωθυπουργού (1974-1980), γενικός γραμματέας της Προεδρίας της Δημοκρατίας (1980-1985 και 1990-1995) και βουλευτής Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας 1996-2000.

Σπούδασε Νομική στο ΕΚΠΑ και ακολούθησε καριέρα στο διπλωματικό σώμα, με θητεία μεταξύ αλλλων: στις μόνιμες αντιπροσωπείες της Ελλάδας στην έδρα του ΟΗΕ στη Νεα Υόρκη και την έδρα του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες, στις ελληνικές πρεσβείες της Μόσχας και της ‘Αγκυρας.

Αναλυτικότερα:

Ο Πέτρος Μολυβιάτης το 1956, εισήχθη στο Διπλωματικό Σώμα όπου υπηρέτησε στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία του ΟΗΕ, στις πρεσβείες της Μόσχας, της Πρετόριας και της Άγκυρας καθώς και στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες.

Τις περιόδους 1980-1985 και 1990-1995, κατά τη διάρκεια της θητείας του Κωνσταντίνου Καραμανλή στο ύπατο αξίωμα, υπήρξε γενικός γραμματέας της Προεδρίας της Δημοκρατίας.

Το Σεπτέμβριο του 1996, εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής Επικρατείας με το ψηφοδέλτιο της ΝΔ.

Τον Ιανουάριο του 2003, εξελέγη συντονιστής της Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της ΝΔ στη θέση της Ντόρας Μπακογιάννη που ανέλαβε καθήκοντα δημάρχου Αθηναίων.

Το Μάρτιο του 2004, ανέλαβε για πρώτη φορά κυβερνητικό αξίωμα, ως υπουργός Εξωτερικών στην κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή.

Τον Αύγουστο του 2007, ορίσθηκε πρόεδρος του Ειδικού Ταμείου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών, το οποίο ιδρύθηκε αμέσως μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές σε Πελοπόννησο και Εύβοια.

Το Μάρτιο του 2008, του απονεμήθηκε το μετάλλιο Πούσκιν της Ρωσικής Δημοκρατίας.

Το Μάιο του 2012, ανέλαβε υπηρεσιακός υπουργός Εξωτερικών.

Στις 28 Αυγούστου του 2015, ανέλαβε υπουργός Εξωτερικών, στην υπηρεσιακή κυβέρνηση της Βασιλικής Θάνου.

Ήταν έγγαμος με την Νιόβη Χριστάκη, με την οποία είχαν μία κόρη και έναν υιό.

ΦΩΤΟ: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΟΓΙΑΝΝΗ
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εκπληκτική η Γιαπαλή του “Εν Σώματι Υγιεί” Βέροιας, στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παρα Κολύμβησης Νέων 2025!

Απόλυτα επιτυχημένη η παρουσία της Παναγιώτας Γιαπαλή στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παρα Κολύμβησης Νέων/Νεανίδων 2025

Τρία Χρυσά Μετάλλια – Δύο Πανελλήνια Ρεκόρ Νεανίδων και Όριο για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Νέων

   Μετά το ελπιδοφόρο ντεμπούτο της τον περασμένο Φλεβάρη στο 4ο Διεθνές Μίτινγκ Παρα Κολύμβησης “ΦΙΛΙΠΠΕΙΑ 2025”, η 16χρονη Παναγιώτα Γιαπαλή, αθλήτρια του “Εν Σώματι Υγιεί” Α.Σ. ΑμεΑ Βέροιας, επιβεβαίωσε ότι το μέλλον της ανήκει, με την εξαιρετική και απόλυτα επιτυχημένη παρουσία της στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παρα Κολύμβησης Νέων/Νεανίδων & Παίδων/Κορασίδων 2025, που διεξήγαγε η ΕΑΟΜ ΑμεΑ το Σαββατοκύριακο 3&4 Μαΐου στο Ποσειδώνιο Κολυμβητήριο Θεσσαλονίκης.

   Η Γιαπαλή, αγωνιζόμενη στην αγωνιστική κατηγορία S7 και με τη συμπαράσταση για ακόμα μια φορά, αρκετών φίλων της (βλ. φωτό 2) και των γονέων της, κατάφερε να αποδώσει στο ακέραιο το αγωνιστικό πλάνο της προπονήτριάς της κ. Κοτζαμανίδου και το τέλος των αγώνων την βρήκε με τρία χρυσά μετάλλια σε 50μ και 100μ Ελεύθερο (με Πανελλήνιο Ρεκόρ Νεανίδων) και 100μ Ύπτιο, στο οποίο όχι μόνο κατέρριψε το Πανελλήνιο Ρεκόρ Νεανίδων, αλλά ταυτόχρονα έπιασε το όριο που έχει θέσει η Εθνική Αθλητική Ομοσπονδία ΑμεΑ για τη συμμετοχή στην ομάδα που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στους European ParaYouth Games 2025, που θα διεξαχθούν τον ερχόμενο Ιούλιο στην Κωνσταντινούπολη.

 

Αναλυτικά τα αποτελέσματα της Γιαπαλή:

  1. 50μ Ελεύθερο: 1η θέση με 51.15
  2. 100μ Ελεύθερο: 1η θέση με 1.52.34 (NR)
  3. 100μ Ύπτιο: 1η θέση με 2.15.25 (NR και Όριο για το EPYG2025)

Συγχαίρουμε την Παναγιώτα για τις επιτυχίες της και της ευχόμαστε να είναι γερή και να εκπληρώσει και τους επόμενους αγωνιστικούς της στόχους!

Για το πλήρες άρθρο και φωτογραφίες, ανατρέξτε στην ιστοσελίδα μας:
https://r4rehab.blogspot.com/2025/05/2025.html

Ι.Ν. Αγίου Αλεξάνδρου Αλεξάνδρειας: Προσκυνηματική εκδρομή

Ι.Ν. Αγίου Αλεξάνδρου Αλεξάνδρειας:

Προσκυνηματική εκδρομή

Ι.ΑΓ.ΑΛΕΞ.ΕΚΔΡΟΜ.jpeg

Ι.ΑΓ.ΑΛΕΞ.ΕΚΔΡΟΜ.jpeg

Ι.ΑΓ.ΑΛΕΞ.ΕΚΔΡΟΜ.jpeg

Η ΕΠΠΒ στα ΑΛΙΓΚΕΙΑ 2025 – Στηρίζουμε τον Γιάννη Αβραμίδη και την Ομάδα “Τρέξε Μαζί μου”

Την Κυριακή 18 Μαΐου το 1ο Σύστημα Προσκόπων Συκουρίου διοργανώνει σε συνεργασία με το σωματείο “Τρέξε Μαζί μου” τα “ΑΛΙΓΚΕΙΑ 2025”.

Στη φετινή διοργάνωση θα λάβει μέρος εθελοντικά και ο Γιάννης Αβραμίδης, γιος του μέλους της ΕΠΠ Βέροιας Μιχάλη Αβραμίδη, φέροντας το προσκοπικό μαντήλι.

Ο Γιάννης ως 1ος Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο κύπελλο Δανίας στο Frame Running/60 μέτρων, θα τρέξει για ακόμη μία φορά, δείχνοντας σε όλους μας το μεγαλείο της ψυχής του και την δίψα του για ζωή!

Η ΕΠΠΒ καλεί τα μέλη, τους προσκόπους και τους φίλους της, να παρευρεθούν στην παραπάνω εκδήλωση, ώστε να δοθεί δυναμικό παρόν και να στηρίξουμε την προσπάθεια του Γιάννη και των υπόλοιπων συμμετασχόντων.

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη.

Την εκδήλωση θα στηρίξουν με την παρουσία τους και Παραολυμπιονίκες και θα την καλύψουν και τα ΜΜΕ.

Η μετακίνηση από τη Βέροια θα γίνει με Ι.Χ. οχήματα κατόπιν συνεννόησης.

ΑΛΙΓΚΕΙΑ 2025 Συκούριο 18 5 2025
ΑΛΙΓΚΕΙΑ 2025 (Συκούριο 18-5-2025) – 1

Πληροφορίες στα τηλέφωνα 694-888-6979 και  697-203-9808.

Ειρήνη Αγαπηδάκη: Επιπλέον 2.000 προσωπικοί γιατροί στο σύστημα τους τελευταίους 3 μήνες – Από 1η Ιουνίου όλοι οι πολίτες θα έχουν προσωπικό γιατρό

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η δεύτερη φάση της μεταρρύθμισης του προσωπικού γιατρού. Μέσα στους τελευταίους τρεις μήνες έχουν προστεθεί σχεδόν 2.000 επιπλέον προσωπικοί γιατροί στο σύστημα, ανεβάζοντας το σύνολο των διαθέσιμων προσωπικών γιατρών σε 5.496. Έχουν εγγραφεί έως σήμερα, πάνω από 5 εκατομμύρια πολίτες.

Επίσης μέχρι σήμερα, έχουν ενταχθεί περί τους 250 παιδιάτρους και παρέχουν δωρεάν δυνατότητα πρόσβασης σε προσωπικό παιδίατρο σε 350.000 παιδιά.

Από 1η Ιουνίου όσοι πολίτες δεν έχουν κάνει εγγραφή σε προσωπικό γιατρό θα εγγράφονται αυτόματα στο σύστημα βάσει των στοιχείων κατοικίας που έχουν δηλωμένα στον ΑΜΚΑ.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον προσωπικό γιατρό που εκείνοι επιθυμούν, χωρίς καμία επιβάρυνση, τονίζει σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη. Σημειώνει ότι η βελτίωση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση και αναφέρεται αναλυτικά στις παρεμβάσεις που έχουν γίνει. Μεταξύ αυτών είναι και ένταξη από αρχές Μαρτίου ορισμένων Κέντρων Υγείας στο πρόγραμμα εφημεριών των νοσοκομείων. Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα το πρόγραμμα αποδίδει, καθώς σε μόλις τρεις εβδομάδες, τέσσερα Κέντρα Υγείας εξυπηρέτησαν περισσότερα από 10.000 περιστατικά.

Ακολουθεί η συνέντευξη της αναπληρώτριας υπουργού Υγείας Ειρήνης Αγαπηδάκη στη δημοσιογράφο Έφη Φουσέκη για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ερ: Ποια είναι τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα της προσπάθειας για τον εκσυγχρονισμό της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας; Πώς οι αλλαγές αναμένεται να επηρεάσουν την καθημερινότητα των πολιτών;

Απ: H βελτίωση και ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην Ελλάδα αποτελεί προτεραιότητα της πολιτικής τού πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ώστε εκτός από την πρόσβαση στη θεραπεία, να κερδίσουμε επιτέλους στη χώρα μας περισσότερα χρόνια υγιούς ζωής – αυτό έλειπε εδώ και 40 χρόνια από το σύστημα υγείας. Σε αυτό το πλαίσιο εργάζομαι και εγώ, εφαρμόζοντας μια ολοκληρωμένη στρατηγική που διασφαλίζει πρόσβαση στην υγεία για κάθε πολίτη.

Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη ουσιαστικές παρεμβάσεις σε δεκάδες δομές υγείας με ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, ενίσχυση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων των Κέντρων Υγείας. Υλοποιούμε τη μεγαλύτερη ανακαίνιση των υποδομών του ΕΣΥ, από το 1983 που συστάθηκε. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη έργα σε περισσότερα από 156 Κέντρα Υγείας και νοσοκομεία σε όλη τη χώρα, ενώ οι πρώτες ανακαινισμένες υποδομές παραδίδονται άμεσα. Υλοποιούμε μια μεγάλης κλίμακας παρέμβαση, συνολικού ύψους 240 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Ήδη έχουμε τα πρώτα ανακαινισμένα Κέντρα Υγείας τα οποία παραδόθηκαν – πρόκειται για τη μεγαλύτερη, αποτελεσματικότερη και ταχύτερη ανακαίνιση που έχει γίνει ποτέ στο ΕΣΥ.

Σε πολλές περιοχές της χώρας οι κοινωνικές ανισότητες στην υγειονομική φροντίδα επηρεάζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, κυρίως σε περιοχές με χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό επίπεδο. Αυτό καθιστά ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη για αναβάθμιση των υποδομών και ενίσχυση της προσβασιμότητας στην υγειονομική φροντίδα για όλους, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας. Γνωρίζω καλά από δήμο σε δήμο τις διαφορετικές ανάγκες σε όλη τη χώρα. Για αυτό και επέλεξα να ξεκινήσουμε τις ιατρικές εξετάσεις κατ’ οίκον με τις Κινητές Ομάδες Υγείας του ΕΟΔΥ από τα χωριά του Βόρειου Έβρου, όπως και σε άλλες περιοχές τις χώρας με αυξημένες κοινωνικές ανισότητες στην υγεία. Το ίδιο κάνουμε και με τις δράσεις για την παιδική παχυσαρκία που ταξιδεύουν σε όλη τη χώρα και δίνουμε πρόσβαση σε παιδιά και γονείς που ως τώρα δεν είχαν τέτοιες ευκαιρίες. Αντίστοιχα, παρόμοια είναι η κατάσταση και στην Αττική, όπως για παράδειγμα στο Δυτικό Τομέα Αθηνών. Σε περιοχές όπως το Περιστέρι, το Ίλιον, το Χαϊδάρι, την Αγία Βαρβάρα και την Πετρούπολη, ενισχύουμε τις υφιστάμενες δομές και αναπτύσσουμε νέες για να καλύψουμε χρόνιες ανάγκες υγείας των πολιτών που παρέμεναν χωρίς ανταπόκριση. Την ίδρυση πανεπιστημιακού Κέντρου Υγείας στο Ίλιον, την ανάπτυξη ΤΟΜΥ στην Αγία Βαρβάρα, την ίδρυση του Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου στην Πετρούπολη, για να αναφέρω κάποια ενδεικτικά.

Επιπλέον, από τις αρχές Μαρτίου ξεκίνησε η ένταξη ορισμένων Κέντρων Υγείας στο πρόγραμμα εφημεριών, προκειμένου να υποστηρίξουν ενεργά το έργο των νοσοκομείων. Σε μόλις τρεις εβδομάδες, τέσσερα Κέντρα Υγείας -Αλεξάνδρας, Αμαρουσίου, Καλλιθέας και Λαυρίου- εξυπηρέτησαν στο πλαίσιο του νέου πλαισίου εφημεριών περισσότερα από 10.000 περιστατικά, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα της πρωτοβουλίας. Σύντομα, θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα πέντε Κέντρα Υγείας, με την υποστήριξη 150 επιπλέον επαγγελματιών υγείας. Στόχος μας είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, κοντά στον τόπο κατοικίας τους, χωρίς αναμονές και περιττή ταλαιπωρία. Παροτρύνω τους πολίτες να επισκέπτονται τα Κέντρα Υγείας για προβλήματα μέτριας σοβαρότητας, καθώς έτσι εξυπηρετούνται γρηγορότερα και αποφεύγουν την ταλαιπωρία, ενώ παράλληλα κάνουν μια καλή πράξη για τους συνανθρώπους τους που καταφεύγουν στα Επείγοντα των νοσοκομείων για πιο σοβαρά θέματα, διευκολύνοντας τους να έχουν γρηγορότερη εξυπηρέτηση.

Η ενίσχυση της Πρόληψης, την οποία καταφέραμε θεμελιώνοντας το πρώτο οργανωμένο σύστημα πρόληψης που είχε ποτέ η χώρα για τον καρκίνο του μαστού, του τραχήλου της μήτρας, του παχέος εντέρου και τα καρδιαγγειακά και έχει σώσει πάνω από 65.000 ανθρώπους. Αποτελεί μια επένδυση με κοινωνικό πρόσημο: υπηρετεί την ισότητα, βελτιώνει την καθημερινότητα και χτίζει ένα σύστημα υγείας πιο δίκαιο, πιο ανθρώπινο και πιο κοντά σε κάθε πολίτη.

Ερ: Σε τι φάση βρίσκεται ο θεσμός του προσωπικού γιατρού;

Η δεύτερη φάση της μεταρρύθμισης του προσωπικού ιατρού, προχωρά με ταχείς ρυθμούς. Τον Δεκέμβριο δημοσιεύτηκε ο νέος νόμος, Ιανουάριο εκδόθηκαν 6 κοινές υπουργικές αποφάσεις και ήδη μέσα στους τελευταίους τρεις μήνες έχουν προστεθεί σχεδόν 2.000 επιπλέον Προσωπικοί Γιατροί στο σύστημα. Έχουμε ήδη καλύψει πάνω από 5 εκατομμύρια πολίτες και συνεχίζουμε σταθερά με καθημερινές εγγραφές.

Έχουμε κάνει σημαντικά βήματα ώστε να γίνει πραγματικότητα αυτό που για χρόνια ακουγόταν ως ευχή: όλοι οι πολίτες να έχουν έναν γιατρό που να τους γνωρίζει, να τους παρακολουθεί διαχρονικά, και να είναι η πρώτη και άμεση αναφορά τους σε θέματα πρόληψης και υποστήριξης. Έχουμε ακόμη δρόμο, αλλά τα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά.

Ερ: Για να προχωρήσει ο προσωπικός γιατρός χρειάζεται στήριξη από τους γιατρούς και εκπαίδευση των πολιτών. Εκτιμάτε ότι σήμερα υπάρχουν αυτά τα δύο στοιχεία;

Απ: Το λέτε πολύ σωστά. Ο Προσωπικός Γιατρός δεν είναι απλώς ένα τεχνικό μέτρο – είναι ένας θεσμός που απαιτεί ενεργή εμπλοκή και των γιατρών και των πολιτών. Οι πολίτες αρχίζουν να κατανοούν και να εμπιστεύονται τον θεσμό – μόνο μέσα στο 2025 έχουν ήδη εγγραφεί πάνω από 250.000 πολίτες και συνεχώς εγγράφονται νέοι. Χρειάζεται φυσικά περισσότερη ενημέρωση, ώστε να «χτίσουμε» μια νέα κουλτούρα πρόληψης και συνεχούς φροντίδας. Σε αυτό έχει συμβάλλει σημαντικά και το Πρόγραμμα Προλαμβάνω που χτίζει στη χώρα μας για πρώτη φορά κουλτούρα πρόληψης. Όπως διαπιστώνετε, οι αλλαγές αυτές δεν είναι αποσπασματικές αλλά αλληλοσυμπληρούμενες. Ο πολίτης χρειάζεται και τον προσωπικό του ιατρό και το δωρεάν και ολοκληρωμένο σύστημα προληπτικών εξετάσεων- και τα παρέχουμε και τα δύο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η χώρα μας αντιμετωπίζει ένα σοβαρό διαχρονικό πρόβλημα. Ενώ έχουμε υψηλό ποσοστό ιατρών συνολικά, μόλις το 6% από αυτούς -συνολικά, στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα- είναι Γενικοί Ιατροί ή Παθολόγοι. Για να καταλάβετε το μέγεθος του προβλήματος, ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 20%, και σε χώρες όπως η Πορτογαλία που έχουν πετύχει εξαιρετικά αποτελέσματα στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, το ποσοστό φτάνει και το 40%. Άρα, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Αυτός είναι και ο λόγος που δίνουμε σήμερα ισχυρά επιστημονικά και οικονομικά κίνητρα στους νέους γιατρούς, ώστε να ακολουθήσουν την ειδικότητα της Γενικής Ιατρικής ή της Παθολογίας. Για πρώτη φορά δίνουμε εφάπαξ οικονομικό κίνητρο ύψους 40.000 ευρώ σε νέους ιατρούς που θα επιλέξουν να εκπαιδευτούν στις ειδικότητες της Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής και της Παθολογίας. Θέλουμε να χαράξουμε ένα σταθερό μονοπάτι επαγγελματικής σταδιοδρομίας για όσους επιλέγουν να υπηρετήσουν στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Έτσι, δίνουμε ισχυρά κίνητρα για την ενίσχυση των ειδικοτήτων της Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής και της Παθολογίας και επιδιώκουμε να έχουμε αυξημένο αριθμό ιατρών στο σύστημα υγείας για τα επόμενα 10 χρόνια. Εργαζόμαστε για το σήμερα, αλλά και το αύριο της Πατρίδας μας.

Ερ: Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα; Πόσοι έχουν εγγραφεί, πόσοι γιατροί συμμετέχουν και πόσοι έχουν κάνει χρήση των υπηρεσιών του προσωπικού γιατρού;

Απ: Το σύνολο των διαθέσιμων Προσωπικών Γιατρών ανέρχεται τώρα σε 5.496. Συγκριτικά, το 2024 είχαμε 3.545. Υπάρχει λοιπόν μια αύξηση περί των 2.000 προσωπικών ιατρών σε όλη τη χώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύστημα είναι δυναμικό και καλύπτει καθημερινά ολοένα και περισσότερους ανθρώπους σε περισσότερες περιοχές της χώρας μας.

Ερ: Από 1η Ιουνίου η εγγραφή στο σύστημα του προσωπικού γιατρού θα γίνεται αυτόματα. Εξηγείστε μας τι σημαίνει αυτό και πώς θα μάθει ο πολίτης σε ποιο γιατρό έχει εγγραφεί;

Απ: Οι πολίτες που δεν έχουν πραγματοποιήσει εγγραφή σε Προσωπικό Ιατρό έως τα τέλη Ιουνίου, θα εγγραφούν αυτόματα βάσει των στοιχείων κατοικίας που έχουν δηλωμένα στον ΑΜΚΑ. Η αντιστοίχιση θα γίνεται με διαθέσιμο προσωπικό γιατρό στον δήμο κατοικίας ή σε όμορο δήμο, ώστε να διασφαλιστεί η καθολική κάλυψη του πληθυσμού και να ενισχυθεί περαιτέρω η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.

Σε κάθε περίπτωση, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον Προσωπικό Γιατρό που εκείνοι επιθυμούν, χωρίς καμία επιβάρυνση. Αν κάποιος πολίτης δεν επιθυμεί δωρεάν προσωπικό ιατρό, θα μπορεί να δηλώνει τον ιδιώτη Παθολόγο ή Γενικό Ιατρό της επιλογής του. Και, φυσικά, οι πολίτες διατηρούν το δικαίωμα να αλλάξουν γιατρό: μία φορά μέσα σε 12 μήνες, ή δύο φορές μέσα σε 12 μήνες σε περίπτωση που αλλάξουν περιφέρεια.

Ερ: Ο θεσμός του προσωπικού γιατρού ενισχύεται και με παιδιάτρους. Πόσοι χρειάζονται και τι έχει γίνει έως σήμερα σε αυτό τον τομέα;

Απ: Για πρώτη φορά, στη χώρα μας, φέραμε τον Προσωπικό Παιδίατρο που θεσμοθετήθηκε τον Νοέμβριο. Η υπηρεσία αυτή έχει σχεδιαστεί σε πρώτη φάση ώστε να καλύψει 500.000 παιδιά. Κάθε παιδίατρος μπορεί να εγγράψει έως και 1.500 παιδιά, με μηνιαία αμοιβή περίπου 4.000 ευρώ.

Μέχρι σήμερα, έχουν ενταχθεί περί τους 250 παιδιάτρους και παρέχουν δωρεάν δυνατότητα πρόσβασης σε προσωπικό παιδίατρο σε 350.000 παιδιά. Πολύ σύντομα θα καλύψουμε το σύνολο του πληθυσμού των 500.000 παιδιών που έχουμε ως αρχικό στόχο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ισραήλ: Ο στρατός επιστρατεύει δεκάδες χιλιάδες εφέδρους στην προετοιμασία επέκτασης της επίθεσής του στη Γάζα

Οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις (IDF) ανακοίνωσαν σήμερα ότι ξεκίνησε να στέλνει δεκάδες χιλιάδες εντολές κινητοποίησης σε εφέδρους, πλαίσιο προετοιμασίας του στρατού για επέκταση της επίθεσής του εναντίον της Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας, μεταδίδουν ισραηλινά μέσα ενημέρωσης σήμερα το βράδυ.

Οι δεκάδες χιλιάδες έφεδροι που επιστρατεύονται θα αρχίσουν να εμφανίζονται στα στρατιωτικά τμήματα την ερχόμενη εβδομάδα.

Χθες Παρασκευή, ο στρατός παρουσίασε στον πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου την προγραμματισμένη σταδιακή επίθεσή του στη Γάζα, η οποία θα απαιτήσει σημαντική κινητοποίηση.

Με πληροφορίες από Times of Israel

“Κάθε ενέργεια για τη διαμόρφωση τετελεσμένων στα κατεχόμενα συνιστά εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη”

“Κάθε ενέργεια για τη διαμόρφωση τετελεσμένων στα κατεχόμενα συνιστά εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη” τόνισαν σήμερα το πρωί διπλωματικές πηγές, αναφερόμενες στην επίσκεψη και τις δηλώσεις του Τούρκου προέδρου Ταγίπ Ερντογάν στα κατεχόμενα εδάφη της Κύπρου.

“Την ώρα που καταβάλλεται σημαντική προσπάθεια από τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ για το Κυπριακό, με την επανεκκίνηση των άτυπων συζητήσεων και τον ορισμό της κας María Angela Holguín Cuéllar ως Προσωπικής Απεσταλμένης, κάθε ενέργεια για τη διαμόρφωση τετελεσμένων στα κατεχόμενα συνιστά εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη”, επισημαίνουν ειδικότερα, οι διπλωματικές πηγές.

Τέλος, ξεκαθαρίζουν ότι “σταθερή επιδίωξη παραμένει η επανένωση της Κύπρου στο συμφωνημένο πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών, προς όφελος όλων των Κυπρίων, καθώς και της διεθνούς ειρήνης και ασφάλειας”.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυρ. Μητσοτάκης: “Κάθε χρόνο, 1,5 εκατομμύριο χαμηλοσυνταξιούχοι, ανασφάλιστοι υπερήλικες και άτομα με αναπηρία, θα λαμβάνουν 250 ευρώ καθαρά”

Η επιστροφή ενός ενοικίου στους ενοικιαστές, η εφαρμογή της ρήτρας διαφυγής για τις αμυντικές δαπάνες που θα προσφέρει μεγαλύτερο δημοσιονομικό χώρο, η στήριξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η επιδότηση ρεύματος ύψους 50 εκ. ευρώ, η αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας και ποιότητας των τρένων της χώρας, το πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» για τον Καρδιαγγειακό Κίνδυνο και το πρόβλημα παχυσαρκίας και ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός ήταν μεταξύ των θεμάτων που έθιξε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στη σημερινή κυριακάτικη ανασκόπηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο κ. Μητσοτάκης αρχικά αναφέρθηκε στη διάθεση των νέων πόρων που προέκυψαν από τη θετική επίδοση της εθνικής οικονομίας.

“Τα πρόσθετα έσοδα, που ξεπέρασαν τις αρχικές μας προβλέψεις, τα κατευθύνουμε εκεί όπου ανήκουν, στην κοινωνία. Έτσι, ξεκινώντας από φέτος, κάθε Νοέμβριο η Πολιτεία θα επιστρέφει στους ενοικιαστές ένα πλήρες ενοίκιο. Επίσης από φέτος και κάθε χρόνο, 1,5 εκατομμύριο χαμηλοσυνταξιούχοι, ανασφάλιστοι υπερήλικες και άτομα με αναπηρία, θα λαμβάνουν 250 ευρώ καθαρά. Ενώ ταυτόχρονα αυξάνουμε κατά 500 εκ. ετησίως το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με στόχο να προχωρούν γρήγορα έργα που έχει ανάγκη η χώρα, να στηρίζονται δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα και να συνεχίσουν να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας” είπε.

Τόνισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η συλλογική πρόοδος να μετατρέπεται, σταδιακά, και σε ατομική προκοπή και όπως είπε “επειδή πολλά λέχθηκαν από την αντιπολίτευση για το «υπερπλεόνασμα», συνειδητά ή από άγνοια, διευκρινίζω και από εδώ ότι οι νέοι πόροι δεν προέκυψαν από την αύξηση των φορολογικών βαρών των πολιτών, αλλά από τη δυναμική ανάπτυξη, την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και από μια σειρά άλλων διαρθρωτικών μέτρων. Άλλωστε είναι γεγονός ότι η κυβέρνησή μας έχει μειώσει πάνω από 72 φόρους και εισφορές. Η λογική της οικονομικής μας πολιτικής είναι πρώτα να δημιουργούμε τον δημοσιονομικό χώρο και μετά να τον επιστρέφουμε στην κοινωνία, χωρίς να διακινδυνεύουμε τη σταθερότητα που με κόπο πετύχαμε”.

Αμυντικές δαπάνες

Ιδιαίτερη μνεία έκανε για τη ρήτρα διαφυγής για τις αμυντικές δαπάνες -“μια ελληνική πρόταση που έγινε αποδεκτή”, που όπως είπε θα δώσει μεγαλύτερο δημοσιονομικό χώρο. Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι ο υπουργός Οικονομικών υπέβαλε το αίτημα για την ενεργοποίησή της την Τρίτη και είμαστε μόλις η 2η χώρα μετά τη Γερμανία που σπεύσαμε να το ζητήσουμε. Εφόσον εγκριθεί το αίτημα, οι δαπάνες για την άμυνα δεν θα προσμετρώνται στους ευρωπαϊκούς στόχους καθαρών πρωτογενών δαπανών, κάτι που αναμένεται να δημιουργήσει δημοσιονομικό χώρο της τάξεως των 500 εκ. ευρώ το 2026, επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης.

“Όπως είπα και παραπάνω, ο δημοσιονομικός χώρος αναδιανέμεται στην κοινωνία και έτσι θα κάνουμε και σε αυτήν την περίπτωση. Καθώς θωρακίζουμε την άμυνα της πατρίδας μας, όσα περισσότερα χρήματα εξοικονομεί το κράτος, θα μεταφράζονται σε κινήσεις με ουσιαστικό, θετικό και άμεσο αντίκτυπο για την κοινωνία” τόνισε.

 Μικρομεσαίες επιχειρήσεις

“Η στήριξή μας αφορά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας. Με επιδότηση ρεύματος ύψους 50 εκ. ευρώ, στηρίζουμε επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών έως 10 εκ. ευρώ, προκειμένου να ελαφρυνθούν από το επιπλέον ενεργειακό κόστος με το οποίο επιβαρύνθηκαν τους μήνες Δεκέμβριο 2024, Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2025” ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης. Παράλληλα σημείωσε ότι η επιδότηση αυτή θα δοθεί αναδρομικά, με ιδιαίτερη μέριμνα για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις με τζίρο έως 1 εκ. ευρώ, καθώς και για τις πιο ενεργοβόρες εξ αυτών.

Διευκρίνισε πάντως, ότι “όπως είναι αυτονόητο, από την επιδότηση θα αποκλειστούν όσες επιχειρήσεις αποδεδειγμένα έχουν προβεί σε ρευματοκλοπή, με το μερίδιό τους να μοιράζεται στις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Είναι ζήτημα δικαιοσύνης και ηθικής τάξης”.

Ασφάλεια στα τρένα

“Η αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας και ποιότητας των τρένων της χώρας είναι ύψιστη κυβερνητική προτεραιότητα. Μια διαδικασία που έχει ήδη ξεκινήσει, τώρα επιταχύνεται με τις παρεμβάσεις που προβλέπει το νομοσχέδιο που παρουσίασε ο Αναπληρωτής Υπουργός στο πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο και σύντομα θα τεθεί σε διαβούλευση. Τα μέτρα αφορούν στην αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, στη βελτίωση των μηχανισμών ελέγχου και στην ενιαία εποπτεία του συνόλου του σιδηροδρομικού δικτύου” ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Επισήμανε ότι στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία του Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας, το οποίο θα χρησιμοποιεί μια νέα μέθοδο για τον ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο με ακρίβεια εκατοστών, ενώ θα υπάρχει ψηφιακή καταγραφή εντολών και παραβάσεων. Παράλληλα -όπως είπε- μέσω της νέας πλατφόρμα railway.gov.gr, η οποία θα είναι σύντομα ανοιχτή, όλοι οι πολίτες θα μπορούν να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την πορεία των δρομολογίων. Ως προς το ανθρώπινο δυναμικό, είπε ότι επαναφέρεται ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας, και η αξιολόγηση θα βασίζεται σε πρότυπα και ψυχομετρικά τεστ στρατιωτικής εκπαίδευσης με τη συνδρομή των Ενόπλων Δυνάμεων, ενώ αναβαθμίζεται το Κέντρο Εκπαίδευσης, το οποίο εξοπλίζεται με σύγχρονους προσομοιωτές.

“Ταυτόχρονα, απαιτούμε από την Hellenic Train και τον μέτοχο της να επενδύσει δικά της κεφάλαια και να φέρει νέα, σύγχρονα τρένα που θα αναβαθμίσουν και την ποιότητα της υπηρεσίας. Μέσα στην εβδομάδα υπογράφηκαν και οι συμβάσεις για τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης των ζημιών από τη θεομηνία Daniel. O προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 450,12 εκ. ευρώ με χρόνο ολοκλήρωσης τους 15 μήνες. Στόχος μας είναι ο ΟΣΕ να ακολουθήσει τον δρόμο του ουσιαστικού μετασχηματισμού, όπως συνέβη και με τη ΔΕΗ τα τελευταία χρόνια. Έχουμε το σχέδιο, τη βούληση και την αποφασιστικότητα να το πετύχουμε. Το οφείλουμε στη μνήμη όσων χάθηκαν στα Τέμπη, το οφείλουμε σε όλη την ελληνική κοινωνία” είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Προτεραιότητα η δημόσια υγεία

“Περνώ τώρα σε δύο καλές ειδήσεις για τη δημόσια υγεία. Βάλαμε ψηλά στις προτεραιότητές μας την πρόληψη, και γι’ αυτό έχουμε δημιουργήσει το πρώτο εθνικό πρόγραμμα δωρεάν προληπτικών εξετάσεων που είχε ποτέ η χώρα. Ήδη, χιλιάδες πολίτες το έχουν αξιοποιήσει. Και για αρκετούς από αυτούς, οι εξετάσεις αυτές αποδείχθηκαν καθοριστικές, γιατί εντόπισαν εγκαίρως κινδύνους για την υγεία τους και σώθηκαν ζωές” είπε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε:

“Τώρα λοιπόν, μέσα από το πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» τον Καρδιαγγειακό Κίνδυνο, δίνουμε ακόμα μια νέα δυνατότητα: όσοι πολίτες εντοπιστούν στο πλαίσιο των εξετάσεων αυτών με σοβαρό πρόβλημα παχυσαρκίας, θα μπορούν να επισκεφθούν δωρεάν ενδοκρινολόγο και να λάβουν, επίσης δωρεάν, φάρμακα για την παχυσαρκία. Απευθύνω μια ακόμα προσωπική έκκληση: μην αμελείτε τις προληπτικές εξετάσεις. Αξιοποιήστε το πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»”.

Η δεύτερη σημαντική είδηση αφορά τον θεσμό του Προσωπικού Γιατρού, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης και παρέπεμψε σε δηλώσεις της Αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας, σύμφωνα με τις οποίες μέσα σε 3 μήνες ο αριθμός των Προσωπικών Γιατρών έχει αυξηθεί κατά 2.000 και πλέον έχουμε 5.500 εγγεγραμμένους στο σύστημα. “Ταυτόχρονα, για πρώτη φορά έχουμε και τον θεσμό του Προσωπικού Παιδιάτρου, όπου ήδη 350.000 παιδιά έχουν πρόσβαση σε δωρεάν υπηρεσίες και στόχος μας είναι ο αριθμός αυτός να φτάσει τις 500.000 το επόμενο διάστημα. Θα το πετύχουμε” είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Αναφέρθηκε επίσης και σε μια πρωτοβουλία που αφορά τη μάχη για το brain gain, τον επαναπατρισμό Ελλήνων επιστημόνων που διαπρέπουν στο εξωτερικό. Με τροπολογία που θα ψηφίσει η κυβέρνηση το αμέσως επόμενο διάστημα, η ειδικότητα ή εξειδίκευση που έχει αποκτηθεί στις ΗΠΑ από Έλληνες γιατρούς θα αναγνωρίζεται αυτόματα στη χώρα μας, με την υποβολή απλής αίτησης στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο και την προσκόμιση της σχετικής πιστοποίησης, είπε ο κ. Μητσοτάκης.  Τόνισε ότι στην τηλε-συνάντηση που είχε προ ημερών με ομογενείς μας γιατρούς στις ΗΠΑ, διαπίστωσε ότι το μέτρο αυτό τους χαροποίησε.

“Θυμίζω, με την ευκαιρία, ότι όσοι αποφασίσουν να επιστρέψουν έχουν και σημαντικά φορολογικά κίνητρα, 50% μειωμένο φόρο εισοδήματος για 7 χρόνια” κατέληξε.

Καταργούνται δυο πιστοποιητικά

Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για μια ακόμα ουσιαστική αλλαγή στην καθημερινότητα των πολιτών, αφού καταργούνται δύο από τα πιο «δημοφιλή» πιστοποιητικά στις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο, το πιστοποιητικό γέννησης και το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης. Στο εξής όπως είπε, όταν αυτές οι πληροφορίες χρειάζονται σε κάποια υπηρεσία, δεν θα ζητούν να τις προσκομίζονται από τους πολίτες, αλλά θα αντλούνται κατευθείαν από τις βάσεις δεδομένων του Δημοσίου με στόχο την ακόμα λιγότερη γραφειοκρατία στο Δημόσιο.

Ο κ.Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στον δικαστικό χάρτη παρουσιάζοντας δεδομένα σύμφωνα με τα οποία στους τέσσερις πρώτους μήνες εφαρμογής του έχει καταγραφεί αύξηση στη διαχείριση εισερχόμενων υποθέσεων στα Πρωτοδικεία, από 68% σε 82%.

“Συγκεκριμένα, στο Πρωτοδικείο Αθηνών, το μεγαλύτερο της χώρας που διαχειρίζεται περίπου το 1/3 του συνόλου των υποθέσεων και πλέον διασπάστηκε σε ποινικό και πολιτικό τμήμα, η αύξηση συνολικά έφτασε στο 24%. Στο ποινικό του τμήμα μάλιστα, μετά την εφαρμογή του νέου Ποινικού Κώδικα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, καταγράφηκε αύξηση του αριθμού των υποθέσεων που εισήχθησαν απευθείας στο ακροατήριο κατά 47%! Στο τμήμα ασφαλιστικών μέτρων, ορίζεται πλέον δικάσιμος στις 2 ημέρες από 15 ημέρες που ήταν ο κανόνας! Ανάλογη είναι η βελτίωση και στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας, όπου ο μέσος όρος προσδιορισμού για κάθε διαδικασία δεν υπερβαίνει πλέον τους 6 μήνες, ενώ για την έκδοση οριστικής απόφασης, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν απαιτείται περισσότερο από 1 έτος. Και όλα αυτά στους τέσσερις πρώτους μήνες εφαρμογής του δικαστικού χάρτη!” είπε.

Θαλάσσιος Χωροταξικός σχεδιασμός

Ο κ.Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στον Θαλάσσιο Χωροταξικό σχεδιασμό που-όπως είπε- διευρύνει και ενισχύει το διπλωματικό αποτύπωμα της πατρίδας μας. Είπε ότι για πρώτη φορά αποκτά η Ελλάδα Θ.Χ.Σ. θέτοντας τους κανόνες για την οργάνωση του θαλάσσιου χώρου μας και εκπληρώνοντας παράλληλα την ευρωπαϊκή υποχρέωση που προβλέπει σχετική Οδηγία.

“Πρώτη φορά αποτυπώνονται σε επίσημο ρυθμιστικό κείμενο της ΕΕ τα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, δηλαδή η πλήρης επήρεια της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών. Η υλοποίηση του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού αποτέλεσε αντικείμενο μακράς διαβούλευσης με συναρμόδια Υπουργεία, φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και με τις τοπικές κοινωνίες. Αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία, αν συνυπολογιστεί ότι η χώρα μας διαθέτει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τα περισσότερα καταγεγραμμένα νησιά” είπε.

Κλείνοντας την ανάρτηση του ο κ.Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι ξεκίνησε η αντιπυρική περίοδος για το 2025 και είπε ότι η επιστημονική έρευνα δείχνει πως κάθε χρόνο τα κλιματικά δεδομένα είναι όλο και χειρότερα.

“Τα δύσκολα είναι μπροστά μας. Φέτος, η πυροσβεστική υπηρεσία και η πολιτική προστασία διαθέτουν τον μεγαλύτερο αριθμό πυροσβεστών και εθελοντών, αλλά και περισσότερα εναέρια μέσα και μέσα επιτήρησης από ποτέ. Σε αυτή την ασύμμετρη μάχη με την κλιματική κρίση, όμως, είναι απαραίτητη και η συνδρομή του κάθε πολίτη ξεχωριστά. Πέρυσι, 800.000 πολίτες καθάρισαν τα οικόπεδά τους. Φέτος, λόγω των ιδιαίτερων κλιματολογικών συνθηκών, δόθηκε μια παράταση έως τις 15 Ιουνίου για τους καθαρισμούς. Γι’ αυτό απευθύνω και από εδώ έκκληση στους συμπολίτες μας να κάνουν αυτό που πρέπει. Δεν είναι ζήτημα επιβολής προστίμων ή κατασταλτικών μέτρων, είναι ζήτημα ευθύνης έναντι της κοινωνίας και της ζωής όλων μας”, ανέφερε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ρεκόρ στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων – Το 46,5% κατατέθηκε σε μόλις 43 ημέρες – Οι 7 στους 10 δεν πληρώνουν επιπλέον φόρο

Σημαντική πρόοδος καταγράφεται στην υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων, καθώς σε μόλις 43 από τις συνολικά 119 ημέρες που διαρκεί η περίοδος υποβολής, έχει ήδη κατατεθεί περίπου το 46,5% των δηλώσεων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Παράλληλα, οι επτά στους δέκα φορολογουμένους δεν θα πληρώσουν επιπλέον φόρο.

Η προθεσμία για την εξασφάλιση της έκπτωσης 4% μέσω εφάπαξ εξόφλησης της οφειλής εξέπνευσε, με νέο ορόσημο πλέον την 15η Ιουνίου. Όσοι υποβάλουν τη δήλωσή τους μέχρι την ημερομηνία αυτή θα δικαιούνται πλέον έκπτωση 3%, υπό την προϋπόθεση ότι ο φόρος καταβληθεί εφάπαξ μέχρι τις 31 Ιουλίου. Αντίστοιχα, οι δηλώσεις που θα υποβληθούν μεταξύ 16 Ιουνίου και 15 Ιουλίου συνοδεύονται από έκπτωση 2%, εφόσον και πάλι ο φόρος εξοφληθεί έως το τέλος Ιουλίου.

Μέχρι τις 30 Απριλίου, από τις 3.160.201 υποβληθείσες δηλώσεις:

•   946.480 (29,95%) ήταν χρεωστικές, με τον μέσο φόρο να ανέρχεται στα 1.826 ευρώ,

• 790.682 (25,02%) ήταν πιστωτικές, με μέση επιστροφή 298 ευρώ – ήδη 441.848 φορολογούμενοι έχουν λάβει την επιστροφή,

•1.423.039 (45,03%) ήταν μηδενικές.

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, σχολίασε ότι η πρόωρη και εκτεταμένη συμμετοχή συνιστά ρεκόρ σε σχέση με προηγούμενα έτη, αποδίδοντας την εξέλιξη στον επιτυχημένο ψηφιακό μετασχηματισμό της φορολογικής διοίκησης, ο οποίος επιτρέπει καλύτερο σχεδιασμό τόσο για το κράτος όσο και για τους πολίτες.

Νέο πλαίσιο συμμόρφωσης από το 2025 – Αυτόματες κυρώσεις και είσπραξη ΦΠΑ σε πραγματικό χρόνο

Στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού της ΑΑΔΕ για την περίοδο 2025-2029, προγραμματίζεται η εφαρμογή αυτοματοποιημένων διαδικασιών για την άμεση επιβολή προστίμων σε περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής φορολογικών δηλώσεων, καθώς και η είσπραξη του ΦΠΑ τη στιγμή της συναλλαγής.

Σήμερα, η βεβαίωση των προστίμων γίνεται με καθυστέρηση – πολλές φορές μηνών ή και ετών. Από το 2025, με την ενεργοποίηση του νέου ψηφιακού συστήματος, κάθε εκπρόθεσμη δήλωση που υποβάλλεται μέσω Taxisnet θα συνοδεύεται αυτόματα από τον υπολογισμό και τη βεβαίωση του αντίστοιχου προστίμου, το οποίο θα εμφανίζεται άμεσα στο προσωπικό προφίλ του φορολογούμενου στο myAADE.

Το σύστημα θα καλύπτει δηλώσεις ΦΠΑ, ανακεφαλαιωτικούς πίνακες, δηλώσεις μετάταξης, αποδόσεις παρακρατούμενων φόρων και δηλώσεις εισοδήματος. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις τροποποιητικές δηλώσεις που μετατρέπουν το αποτέλεσμα από επιστροφή φόρου σε χρεωστικό υπόλοιπο. Στις περιπτώσεις αυτές προβλέπεται:

•  Πρόστιμο 100 ευρώ για μη επιτηδευματίες (ιδιώτες),

• 250 ευρώ για επιτηδευματίες με απλογραφικά βιβλία,

• 500 ευρώ για επιτηδευματίες με διπλογραφικά βιβλία.

Εφόσον έχει παρέλθει και η προθεσμία καταβολής του φόρου, θα επιβάλλεται επιπλέον τόκος εκπρόθεσμης καταβολής ύψους 0,73% ανά μήνα, υπολογισμένος στη διαφορά μεταξύ αρχικής και νέας δήλωσης.

Παράλληλα, προωθείται η είσπραξη του ΦΠΑ σε πραγματικό χρόνο. Στόχος είναι, κατά την εκτέλεση μιας συναλλαγής, ο αναλογούν φόρος να αποδίδεται απευθείας στον κρατικό λογαριασμό και όχι σε μεταγενέστερη δήλωση από την επιχείρηση. Για την εφαρμογή του μέτρου απαιτείται η καθολική χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών (POS, web banking, IRIS), καθώς και τεχνική προσαρμογή των συστημάτων προκειμένου να διαχωρίζεται αυτόματα το καθαρό ποσό της συναλλαγής από τον ΦΠΑ.

Η νέα πολιτική αναμένεται να ενισχύσει τη διαφάνεια και να μειώσει τη φοροδιαφυγή, ειδικά στον τομέα του ΦΠΑ, που αποτελεί διαχρονικά πεδίο απωλειών για τα δημόσια έσοδα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ