Αρχική Blog Σελίδα 1945

Συλλυπητήρια δήλωση Γραφείου Τύπου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για τον θάνατο του Πέτρου Μολυβιάτη

Ο Πέτρος Μολυβιάτης ήταν ένας ευπατρίδης της πολιτικής ζωής, που υπηρέτησε με ήθος και συνέπεια τα εθνικά συμφέροντα ως επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας.

Ο μετριοπαθής πολιτικός λόγος και η αίσθηση του καθήκοντος που τον διακατείχαν, αναγνωρίζονταν από πολιτικούς φίλους και αντιπάλους.

Απευθύνουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένειά του.

Καθυστέρηση στον απόπλου του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου BLUE STAR I στο λιμάνι του Πειραιά μετά από τηλεφώνημα για τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού

Καθυστέρηση σημειώθηκε στον απόπλου του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου BLUE STAR I (Ν.Π. 10744) από το λιμάνι του Πειραιά το απόγευμα της Κυριακής, έπειτα από τηλεφώνημα για τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού στο πλοίο.

Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή στο πλαίσιο των προβλεπόμενων διαδικασιών ασφαλείας, αποβιβάστηκαν άμεσα οι 750 επιβάτες που είχαν ήδη επιβιβαστεί, ενώ στο σημείο έσπευσαν στελέχη του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών (ΚΕΑ) του Λιμενικού Σώματος, καθώς και ειδικά εκπαιδευμένος σκύλος ανίχνευσης εκρηκτικών.

Το πλοίο είχε προγραμματισμένο δρομολόγιο στις 20:00 με προορισμό τη Χίο και τη Μυτιλήνη, το οποίο αναβλήθηκε έως ότου ολοκληρωθεί πλήρως ο έλεγχος των αρμόδιων αρχών.

Οι επιβάτες παραμένουν σε αναμονή εντός του λιμανιού, ενώ η Λιμενική Αρχή του Πειραιά διεξάγει ενδελεχή έρευνα για την εξακρίβωση της αξιοπιστίας του τηλεφωνήματος που έγινε σε πρακτορείο της blue star στον Πειραιά.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανάρτηση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη για την απώλεια του Πέτρου Μολυβιάτη

Ανάρτηση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη για την απώλεια του Πέτρου Μολυβιάτη

Ο Πέτρος Μολυβιάτης ήταν ένας πολιτικός με ήθος και διορατικότητα. Υπηρέτησε με συνέπεια και αφοσίωση την ελληνική διπλωματία, αλλά και την παράταξη.

Τον αποχαιρετούμε με θλίψη και σεβασμό για όσα προσέφερε στη χώρα. Ειλικρινή συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του.

Βέροια: Παράσυρση πεντάχρονου αγοριού στη Βέροια

Τις συνθήκες κάτω απο τις οποίες έγινε η παράσυρση πεντάχρονου αγοριού στη Βέροια Ημαθίας διερευνά το αρμόδιο τμήμα της τροχαίας στην περιοχή.

Το περιστατικό συνέβη σε κεντρικό δρόμο χθες γύρω στις δώδεκα το μεσημέρι. Σύμφωνα με πληροφορίες το αυτοκίνητο που οδηγούσε μια 47χρονη παρέσυρε το παιδί με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του.
Ο 5χρονος μεταφέρθηκε αρχικά στο Γενικό Νοσοκομείο Βέροιας όπου και κρίθηκε αναγκαία η διακομιδή του στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης και σύμφωνα με πληροφορίες δεν εκπέμπει ανησυχία η κατάσταση της υγείας του.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Τρείς μεθυσμένοι οδηγοί και εικοσιτέσσερις χωρίς δίπλωμα σε ελέγχους της τροχαίας σε μόλις μια ημέρα

Συνολικά 27 οδηγοί συνελήφθησαν το τελευταίο 24ωρο στη Θεσσαλονίκη, κατά τους ελέγχους που διενεργεί η Ελληνική Αστυνομία για την τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την αποφυγή ατυχημάτων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ , οι 24 από τους συλληφθέντες εντοπίστηκαν να οδηγούν χωρίς δίπλωμα ενώ 3 άτομα βρέθηκαν στη θέση του οδηγού ενώ είχαν καταναλώσει αλκοόλ ξεπερνώντας το όριο.
Ειδικότερα, αστυνομικοί Υπηρεσιών της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης αποσκοπώντας στη διευκόλυνση και προστασία του συνόλου των χρηστών των οδικών δικτύων, στην τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς και στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, διενεργούν συστηματικά ελέγχους σε διάφορες περιοχές της Θεσσαλονίκης. Παρόμοιοι έλεγχοι θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση, σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση. .

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ρωσία: Δεν έχει προκύψει η ανάγκη για τη χρήση πυρηνικών όπλων στην Ουκρανία και ελπίζει πως δεν θα προκύψει, δήλωσε ο πρόεδρος Πούτιν

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν σημείωσε σε δηλώσεις του που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα ότι δεν έχει προκύψει η ανάγκη για τη χρήση πυρηνικών όπλων στην Ουκρανία και ότι ελπίζει πως δεν θα προκύψει.

Σε απόσπασμα που αναρτήθηκε στο Telegram από συνέντευξη που παραχώρησε στην ρωσική κρατική τηλεόραση, η οποία θα προβληθεί προσεχώς, ο Πούτιν σημειώνει ότι η Ρωσία έχει τη δύναμη και τα μέσα να οδηγήσει τη σύγκρουση στην Ουκρανία σε μια “λογική ολοκλήρωση”.
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου της κρατικής τηλεόρασης σχετικά με τα ουκρανικά πλήγματα στη Ρωσία, ο Πούτιν απάντησε: “Δεν υπήρξε ανάγκη να χρησιμοποιηθούν αυτά τα (πυρηνικά) όπλα (…) και ελπίζω ότι δεν θα χρειαστούν”.
“Έχουμε επαρκή δύναμη και μέσα για να οδηγήσουμε αυτό που άρχισε το 2022 σε μια λογική ολοκλήρωση με το αποτέλεσμα που απαιτεί η Ρωσία”, πρόσθεσε.
Ο Πούτιν τον Φεβρουάριο του 2022 έδωσε εντολή σε χιλιάδες Ρώσους στρατιώτες να εισβάλουν στην Ουκρανία για μια, όπως την χαρακτηρίζει το Κρεμλίνο, “ειδική στρατιωτική επιχείρηση” κατά της γειτονικής τους χώρας.
Ο Ρώσος πρόεδρος δηλώνει έτοιμος για διαπραγματεύσεις για μια ειρηνική διευθέτηση της σύγκρουσης, καθώς ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ έχει δηλώσει ότι επιθυμεί τον τερματισμό του πολέμου με διπλωματικά μέσα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη νεαρού ο οποίος απείλησε ανήλικο και του άρπαξε χρυσή αλυσίδα

Συνελήφθη 19χρονος που άρπαξε χρυσή αλυσίδα από ανήλικο μέσα σε λεωφορείο.

Το περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου. Ένας 16χρονος επιβιβάστηκε σε αστικό λεωφορείο από τη στάση του δημαρχιακού μεγάρου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την ίδια στάση επιβιβάστηκε και ο 19χρονος ο οποίος αφού απείλησε τον ανήλικο ότι θα τον χτυπήσει, του άρπαξε μία χρυσή αλυσίδα με σταυρό και κατέβηκε στην επόμενη στάση για να αποφύγει τη σύλληψη.
Αστυνομικοί της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ. τον εντόπισαν λίγο αργότερα να κινείται ξανά κοντά στην ίδια στάση και τον συνέλαβαν.
Στην κατοχή του βρέθηκε και κατασχέθηκε η αφαιρεθείσα αλυσίδα, η οποία αποδόθηκε στον παθόντα ενώ οι αστυνομικοί βρήκαν πάνω του και μικροποσότητα κάνναβης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δυτική Ελλάδα: Ξεκίνησε η λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ξηρασίας

Μέτρα για την αντιμετώπιση της ξηρασίας στη Δυτική Ελλάδα έχουν αρχίσει να λαμβάνουν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και το Εργαστήριο Φυσικής της Ατμόσφαιρας του Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου, «Germ of Life – Ψηφιακή Διαχείριση Κινδύνου Ξηρασίας».

Με το συγκεκριμένο έργο, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Interreg Euro-MED» και εθνικούς πόρους, μπορούν, όπως αναφέρεται, να υλοποιηθούν στρατηγικές λήψης μέτρων για τον μετριασμό της ξηρασίας, με σκοπό την αποκατάσταση της ισορροπίας του οικοσυστήματος σε μεσογειακές ευρωπαϊκές χώρες.

Όπως ανέφερε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο καθηγητής του Εργαστηρίου Φυσικής της Ατμόσφαιρας, Αθανάσιος Αργυρίου, ο οποίος είναι και συντονιστής του έργου «Germ of Life», «τρέχουμε σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο έχει σαν στόχο την ανάπτυξη ενός ευφυούς συστήματος που θα μπορεί να προγιγνώσκει τα επεισόδια ξηρασίας, ώστε να είμαστε σε θέση να διαχειριζόμαστε καλύτερα την εμφάνισή τους».

Οι στόχοι του προγράμματος παρουσιάστηκαν από τον Αθανάσιο Αργυρίου κατά τη διάρκεια ημερίδας, με τίτλο «Πολιτική Προστασία και Τοπική Αυτοδιοίκηση», την οποία διοργάνωσε στην Πάτρα, στο πλαίσιο του έργου, ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, Φωκίων Ζαΐμης. Όπως ανέφερε ο καθηγητής, «το πρόγραμμα, στο οποίο μετέχουν δέκα εταίροι από έξι ευρωπαϊκές μεσογειακές χώρες, εφαρμόζεται πιλοτικά στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην περιοχή της Αιγιάλειας, ενώ δοκιμάζεται ταυτόχρονα στην Ιταλία, στην Ισπανία και στην Πορτογαλία».

«Ο στόχος μας», σύμφωνα με τον Αθανάσιο Αργυρίου, «είναι να έχουμε στη διάθεσή μας εξελιγμένα εργαλεία με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία προφανώς θα είναι και στη διάθεση της πολιτικής προστασίας, χρησιμοποιώντας πληροφορίες που θα παρέχονται από την ευρωπαϊκή δράση παρατήρησης της Γης ‘Copernicus’, αλλά και επίγειων σταθμών».

Πιλοτικοί σταθμοί

«Ήδη», συνέχισε, «έχουμε εγκαταστήσει από τον περασμένο Νοέμβριο ένα πρώτο πιλοτικό σταθμό στην Αιγιάλεια και είναι προς εγκατάσταση άλλοι δύο σταθμοί στην ίδια περιοχή».

«Σκοπός μας», όπως τονίζει, «είναι να δημιουργηθεί ένα δίκτυο σταθμών στην περιοχή της Αιγιαλείας, όπου με την κατάλληλη διαχείριση των μετεωρολογικών δεδομένων θα μπορεί να δώσει μία έγκαιρη πρόγνωση της ξηρασίας, ώστε οι καλλιεργητές να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα, με στόχο η ζημιά στην παραγωγή, αν όχι να μηδενίζεται, τουλάχιστον να ελαχιστοποιείται».

«Με τη βοήθεια του σταθμού», προσθέτει, «πέρα από τις κλασικές μετρήσεις γίνονται και συγκεκριμένες μετρήσεις ακτινοβολιών που εκπέμπονται από τα φυτά, αλλά και ακτινοβολιών που δέχεται το έδαφος από το διάστημα, ώστε να συγκρίνονται και με δορυφορικά δεδομένα, με στόχο πάντα την καλύτερη πρόγνωση».

Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «ήδη τα δεδομένα αξιοποιούνται από την Περιφέρεια, όπου υπάρχει ένα λογισμικό, το οποίο απεικονίζει σε πραγματικό χρόνο τις μετρήσεις αυτές που είναι και στη διάθεση καλλιεργητών της περιοχής».

Σχετικά με την επιλογή της Αιγιάλειας για την τοποθέτηση των σταθμών, ο Αθανάσιος Αργυρίου είπε ότι «το καλοκαίρι του 2024 είχαμε σημαντικές επιπτώσεις στην αγροτική παραγωγή λόγω της ξηρασίας και όπως μας ενημέρωσαν μέλη του δικτύου ‘Οινοξένεια’ του Αιγίου, καταστράφηκε σχεδόν το 50% της παραγωγής των αμπελώνων της ημιορεινής Αιγιάλειας, με ολέθριες συνέπειες στην οικονομία μιας περιοχής, η οποία είναι κατά βάση αγροτική».

Τα ακραία καιρικά φαινόμενα

Μιλώντας για τα ακραία καιρικά φαινόμενα, ο Αθανάσιος Αργυρίου σημείωσε ότι «αυτά ενισχύονται, λόγω της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής», συμπληρώνοντας ότι «η ανθρωπογενής παρέμβαση διαφοροποιείται από τη φυσική κλιματική αλλαγή στο ότι τα φαινόμενα εξελίσσονται πολύ πιο γρήγορα».

Παράλληλα, ο καθηγητής τονίζει ότι «στη Δυτική Ελλάδα καταγράφεται τρωτότητα λόγω της κλιματικής αλλαγής, διότι τα θερμά και ξηρά καλοκαίρια ευνοούν την εμφάνιση ξηρασίας και επομένως έχουμε εκτεταμένες δασικές πυρκαγιές», προσθέτοντας:

«Οι ήπιοι και υγροί χειμώνες εμφανίζουν πλέον ασταθέστερη συμπεριφορά, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αιφνίδιες πλημμύρες. Άλλωστε έχει πλέον τεκμηριωθεί επιστημονικά ότι σε συγκεκριμένες περιοχές του πλανήτη η κλιματική αλλαγή, η οποία όλοι ξέρουμε ότι είναι γενικά η αύξηση της μέσης θερμοκρασίας, μπορεί να οδηγήσει και σε ακραίες χαμηλές θερμοκρασίες. Και αυτό προκύπτει από τεκμηριωμένη θερμοδυναμική ανάλυση.

Ακόμη, οι άνυδρες περιοχές είναι περισσότερο ευαίσθητες σε μεταβολές των μορφοτύπων της βροχής, δηλαδή με τον τρόπο που πέφτει η βροχή.

Συγκεκριμένα, οι παράκτιες περιοχές είναι εκτεθειμένες στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας, η οποία όμως προς το παρόν δεν είναι τόσο πολύ σημαντική, αλλά αυτές οι περιοχές είναι κυρίως εκτεθειμένες στην ολοένα αυξανόμενη ένταση των καταιγίδων».

Ο «Ιανός» και ο «Daniel»

«Δυστυχώς» όπως τονίζει, «τέτοια παραδείγματα έχουμε πολλά στην περιοχή μας ξεκινώντας τα τελευταία χρόνια από τον μεσογειακό κυκλώνα ‘Ιανό’, ο οποίος το 2020 έπληξε πολλές περιοχές Δυτικής Ελλάδας και κυρίως τα νησιά του Ιονίου πελάγους προκαλώντας μεγάλες ζημιές».

«Το 2023», συνεχίζει, «είχαμε καύσωνες και ενδεικτικά αναφέρω ότι τον Ιούλιο οι θερμοκρασίες πλησίαζαν παρατεταμένα τους 38 βαθμούς Κελσίου, ενώ περίπου το 1/4 των θερμοκρασιών του συγκεκριμένου μήνα ήταν πάνω από τους 31 βαθμούς Κελσίου».

Επίσης, υπογραμμίζει ότι «την ίδια χρονιά, εξαιτίας της υπερβολικής ζέστης του καλοκαιριού, ανταπτύχθηκε και ο μεσογειακός κυκλώνας ‘Daniel’, ο οποίος δημιουργήθηκε στις βόρειες ακτές της Αφρικής, αλλά πλησίασε στην περιοχή μας όπου και πάλι επλήγησαν κυρίως στα Ιόνια νησιά, ενώ η Δυτική Ελλάδα, δηλαδή η Ηλεία, η Αχαΐα και η Αιτωλοακαρνανία δεν είχαν τόσο μεγάλο πρόβλημα, επειδή ακριβώς βρέθηκε πολύ κοντά στο λεγόμενο ‘μάτι’ του κυκλώνα».

«Αν όμως», συνεχίζει, «η τροχιά του ‘Daniel’ ήταν λίγο διαφορετική, πιθανόν να είχαμε βιώσει καταστάσεις ανάλογες αυτές που βίωσε η Θεσσαλία».

Όσον αφορά την ξηρασία του 2024, ο Αθανάσιος Αργυρίου σημειώνει ότι «είχαμε έναν από τους μεγαλύτερους σε χρονική διάρκεια καύσωνες πανευρωπαϊκά» και προσθέτει:

«Ειδικότερα, είχαμε 16 συνεχόμενες ημέρες με μέγιστη ημερήσια θερμοκρασία μεγαλύτερη των 39,1 βαθμών Κελσίου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των υδάτινων αποθεμάτων και χαρακτηριστικά αναφέρω την αποκάλυψη του χωριού Κάλιο που ήταν βυθισμένο στη τεχνητή λίμνη του Μόρνου».

Ο «χάρτης» του κλίματος

Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, σύμφωνα με τον καθηγητή, «εκδηλώνονται και στην Δυτική Ελλάδα, με διαφοροποιήσεις σε κάθε περιοχή, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι το κλίμα της περιοχής είναι ποικίλο, δηλαδή δεν είναι σταθερό σε όλες περιοχές» και συνεχίζει:

«Συγκεκριμένα επικρατεί το μεσογειακό κλίμα, όμως υπάρχουν και θύλακες ψυχρότερων και ξηρότερων συνθηκών, όπου εξαρτώνται σημαντικά από το υψόμετρο και την απόσταση από την ακτογραμμή. Επομένως, το κλίμα που επικρατεί είναι το θερμό μεσογειακό, το οποίο έχει σχετικά ξηρά και ζεστά καλοκαίρια και σχετικά βροχερούς χειμώνες.

Αυτό το συναντάμε σε περιοχές χαμηλού υψομέτρου και κοντά στη θάλασσα, όπως επίσης και στα αστικά κέντρα του Αγρινίου, της Πάτρας, του Πύργου και καθορίζεται κυρίως από τη γειτνίαση των περιοχών αυτών με το Ιόνιο πέλαγος.

Όμως, στις ορεινές περιοχές το κλίμα είναι ψυχρό και το συναντάμε στα μεγάλα υψόμετρα της Αχαΐας και της Αιτωλοακαρνανίας. Τα χαρακτηριστικά του είναι οι χαμηλότερες θερμοκρασίες και κατά κανόνα οι χιονοπτώσεις τον χειμώνα, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια είναι μειωμένες. Όμως, έχουμε και την κατηγορία του αλπικού κλίματος στα πολύ μεγάλα υψόμετρα, δηλαδή κοντά Παναχαϊκό όρος και στο όρος Ερύμανθος, στην Αχαΐα.

Επίσης, υπάρχει και μία ακόμη κατηγορία αυτή των άνυδρων περιοχών, δηλαδή ένα ζεστό κλίμα με περιορισμένες βροχοπτώσεις και αυτό εμφανίζεται κυρίως στην ενδοχώρα της Δυτικής Ελλάδας και κυρίως στις περιοχές όπου υπάρχουν φυσικά εμπόδια. Δηλαδή, η βροχή πέφτει πριν από τα εμπόδια, λόγω θερμοδυναμικών διαδικασιών. Εκεί, έχουμε χαμηλότερο ύψος βροχής και πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες. Ως εκ τούτου, όλη αυτή η ποικιλία των κλιμάτων είναι ευάλωτη λόγω της κλιματικής αλλαγής».

Ηλίας Κάνιστρας / ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας για την απώλεια του Πέτρου Μολυβιάτη

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας
για την απώλεια του Πέτρου Μολυβιάτη

Η οικογένεια της Νέας Δημοκρατίας αποχαιρετά με θλίψη και ιδιαίτερη συγκίνηση ένα ιστορικό στέλεχός της, τον ευπατρίδη Πέτρο Μολυβιάτη.

Γεννήθηκε το 1928 στη Χίο.

Σπούδασε Νομική στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ακολούθησε καριέρα στο διπλωματικό σώμα, με θητεία σε σημαντικές θέσεις: στις μόνιμες αντιπροσωπείες της Ελλάδας σε ΟΗΕ και ΝΑΤΟ, καθώς και στις ελληνικές πρεσβείες Μόσχας, Άγκυρας και Πρετόριας.

Διατέλεσε τρεις φορές Υπουργός Εξωτερικών, Διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου του Πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή (1974–1980), δύο φορές γενικός γραμματέας της Προεδρίας της Δημοκρατίας (1980–1985 και 1990–1995) και βουλευτής Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας (1996–2004).

Υπηρέτησε την Πατρίδα και την Παράταξη με αφοσίωση, ήθος και εντιμότητα και άφησε έντονο το αποτύπωμά του στη δημόσια ζωή.

Στους οικείους του εκφράζουμε τα πιο ειλικρινή μας συλλυπητήρια.

Κώστας Τσουκαλάς: «Η θέση μας για το δημόσιο είναι διαφάνεια, αξιολόγηση και επαναφορά του 13ου μισθού με το βλέμμα στη σταδιακή αποκατάσταση των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων»

Κώστας Τσουκαλάς: «Η θέση μας για το δημόσιο είναι διαφάνεια, αξιολόγηση και επαναφορά του 13ου μισθού με το βλέμμα στη σταδιακή αποκατάσταση των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων»

Στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN BEYOND και την ενημερωτική εκπομπή «Τώρα μαζί» με τους δημοσιογράφους Σπύρο Χαριτάτο και Χρύσα Φώσκολου μίλησε σήμερα το πρωί ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Κώστας Τσουκαλάς.

Σχολιάζοντας την απόλυση του Κώστα Γενηδούνια από την Hellenic Train, ο κ. Τσουκαλάς μίλησε για την ανάγκη «η εταιρεία να αιτιολογήσει την απόλυση, όχι επειδή είναι υποχρεωμένη βάσει του νόμου, αλλά γιατί υπάρχει μία συγκεκριμένη συγκυρία και εύλογα γεννιούνται ερωτήματα», εξηγώντας:

«Ο κ. Γενηδούνιας είναι ένα πρόσωπο το οποίο είχε κληθεί ως μάρτυρας στην εξεταστική, θα είναι μάρτυρας -όταν η υπόθεση πάει στη δικαιοσύνη- και έχει επισημάνει με εξώδικες δηλώσεις και επιστολές κακώς κείμενα για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου. Μία απόλυση μπορεί να θεωρηθεί και να κριθεί νόμιμη δικαστικά, αν κριθεί ότι το άτομο είχε κακές αξιολογήσεις. Ο ίδιος ο κ. Γενηδούνιας υποστηρίζει όπως κατάλαβα , ότι δεν του είχαν γίνει ποτέ συστάσεις».

Η εκτίμηση του Εκπροσώπου Τύπου είναι ότι «επιχειρείται να υπάρξει μία ομερτά, να μη φτάσουν κρίσιμα στοιχεία ενώπιον της δικαιοσύνης και να υπάρξει ένα κλίμα σιωπητηρίου. Αυτό πρέπει να σπάσει, αν θέλουμε να βγει η αλήθεια στο φως. Το λέω επειδή οι λόγοι που επέβαλαν την απόλυση δεν έχουν να κάνουν με την απόδοσή του, αλλά ενδεχομένως με τιμωρητική διάθεση μέρους του εργοδότη».

Αναφορικά με τη δικογραφία για τυχόν ποινικές ευθύνες του Χ. Σπίρτζη και του Κ. Καραμανλή για την τραγωδία των Τεμπών, ο Κώστας Τσουκαλάς επανέλαβε «εφόσον φαίνεται ότι υφιστάμενα του υπουργού πρόσωπα παραπέμπονται για κακουργηματικά αδικήματα, θα πρέπει εύλογα αυτό να είναι το πλαίσιο δίωξης ή παραπομπής και του υπουργού. Ώστε να μην υπάρχει και για το πολιτικό σύστημα καμία οσμή συγκάλυψης. Αυτό δεν σημαίνει ότι προκαταλαμβάνουμε το δικαστήριο. Εμείς θα μελετήσουμε τη δικογραφία».

Στο τραπέζι της συζήτησης έπεσε και το ζήτημα της υποστελέχωσης και των ελλείψεων στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, με τον Εκπρόσωπο Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής να υπενθυμίζει ότι «το 2020 η Κυβέρνηση έλεγε ότι η πανδημία ήταν μία ευκαιρία να φτιάξουμε το ΕΣΥ. Βρισκόμαστε πέντε χρόνια μετά και όλοι αναγνωρίζουν ότι, όχι μόνο δεν το φτιάξαμε, αλλά συνεχώς δυσχεραίνονται οι συνθήκες. Η Κυβέρνηση θέλει να εμφανίζει χωριά Ποτέμκιν, στην ουσία ψεύτικες αναπαραστάσεις στον κόσμο, και ενώ έχει αποτύχει διατυμπανίζει ότι έχει πετύχει. Ενώ ο ίδιος ο πρωθυπουργός -όταν κάτι αρνητικό αποκαλυφθεί – βγαίνει, αναγνωρίζει την αποτυχία για την οποία είναι εκείνος υπεύθυνος και υπάρχει ένας επικοινωνιακός μηχανισμός που θέλει να τον εμφανίσει ως αυτόν που θα λύσει το πρόβλημα που εκείνος δημιούργησε. Αυτό το παρατηρούμε τόσο στο χώρο της υγείας όσο και στην ασφάλεια. Η υγεία όμως είναι το νούμερο ένα αγαθό για όλους».

Υπογράμμισε ότι το ΕΣΥ βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής με έμφαση στη στελέχωση, στον εκσυγχρονισμό των οργανογραμμάτων και στις αποδοχές των υγειονομικών και όλων των εργαζομένων.

Ο Κώστας Τσουκαλάς δεν παρέλειψε, τέλος, να αναφερθεί στην «επαναφορά του 13ου μισθού στο Δημόσιο και σε βάθος χρόνου την επαναφορά των συνολικών αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων. Εμείς μιλάμε παράλληλα για πραγματική αξιολόγηση, διαφάνεια και αποκομματικοποίηση. Διότι έχουμε διευθυντές που είναι στις θέσεις αυτές με απλές αναθέσεις αντί για κρίσεις. Όλο αυτό δείχνει την αποτυχία και την υποκρισία μιας κυβερνητικής πολιτικής, η οποία επειδή αφορά την υγεία, απειλεί την συνοχή της κοινωνίας. Δεν μπορούμε να έχουμε ισχυρό Δημόσιο στην υπηρεσία του πολίτη με αυτούς τους μισθούς».