Αρχική Blog Σελίδα 1944

Αλεξάνδρεια: Εργαστήριο χαλκογραφίάς από την ΚΙΝΗΜΑΤΟΔΡΑΣΙΣ

Η Λέσχη Κινηματογράφου και Πολιτισμού Αλεξάνδρειας ανακοινώνει την λειτουργία μηνιαίου τμήματος εκμάθησης χαλκογραφίας.

Η χσλκογραφια  είναι  μια τεχνική  που βασίζεται  στην  χάραξη σχεδίου  πάνω σε φύλλα  χαλκού.

Εμφανίστηκε  στην Ευρώπη  τον 15ο αιώνα  και αποτέλεσε σημαντικό  μέσο  καλλιτεχνικής  έκφρασης και αναπαραγωγής  εικόνων  ως την εφεύρεση  της φωτογραφίας.

Καλλιτέχνες  όπως ο Ντυρερ  που θεωρείται  πρωτοπόρος  αλλά  και οι Ρέμπραντ  και Γκόγια  έχουν δημιουργήσει  μοναδικά  έργα με την τεχνική  αυτή.

Η χάραξη του χαλκού  πραγματοποιείται με δύο μεθόδους  .Η πρώτη  είναι η Χειροκίνητη  Χάραξη  που πραγματοποιείται με την βοήθεια  της βελόνας ή  γλυφανου απευθείας  πάνω στον χαλκό  και η δεύτερη  είναι η τεχνική της Οξυγραφιας όπου  χρησιμοποιούνται βερνίκι  και  οξέα  για να διαβρωθεί  ο χαλκός και να σχηματιστεί  το σχέδιο .

Στα μαθήματα υπό την καθοδήγηση της κας Στανέλου Ιωάννας (Θεατρολόγος με ειδικότητα  στην σκηνογραφία  και  το θεατρικό  κουστούμι ενώ εργάζεται επί σειρά ετών με τον χαλκό στο ιδιωτικό εργαστήριο που διατηρεί)  θα δουλέψουμε την τεχνική  της Χειροκίνητης χάραξης  σε τέσσερα 2ωρα  μαθήματα (Πέμπτες απόγευμα) και θα μπορέσει  ο  κάθε ενδιαφερόμενος να ολοκληρώσει  το δικό  του χαρακτικό  έργο.

Το συνολικό κόστος συμμετοχής ανέρχεται στα 40 ευρώ/άτομο στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα υλικά και όλα τα απαιτούμενα εργαλεία.

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι την Τρίτη 13/5.

Για εκδήλωση ενδιαφέροντος επικοινωνήστε στο email kinimatodrasis@gmail.com ή στο τηλέφωνο 6978723630.

Εργαστήριο Χαλκογραφίας

Πρωτοβουλία για το Παιδί: Επίσκεψη της κας Rita Conrads Mengewein και του κ.Νίκου Παπαδόπουλου

Επίσκεψη της κας Rita Conrads Mengewein και του κ.Νίκου Παπαδόπουλου

στην Πρωτοβουλία για το Παιδί

Η Πρωτοβουλία για το Παιδί είχε τη χαρά να υποδεχθεί στις δομές της την κα Rita Conrads MengeweinΕργασιακή Σύμβουλο στο μεγαλύτερο Συνδικάτο Μεταλλουργών της Γερμανίας (IG Metall)- Παράρτημα Ντίσελντορφ, συνοδευόμενη από τον εθελοντή μας κ. Νίκο Παπαδόπουλο, στο πλαίσιο της επίσκεψής της στην Ελλάδα.

Η συνεργασία με την κα. Mengewein και το Συνδικάτο Μεταλλουργών του Ντύσσελντορφ – IG Metall ξεκίνησε μετά από πρόταση του συντοπίτη μας κ. Παπαδόπουλου και οδήγησε στην ένταξη του Συλλόγου μας στο κοινωνικό πρόγραμμα ProCent της Mercedes-Benz, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην υποστήριξη του έργου μας, την φροντίδα των παιδιών που βρίσκονται σε ανάγκη και κίνδυνο.

Η επίσκεψή τους αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία ανταλλαγής απόψεων και ενίσχυσης των δεσμών συνεργασίας, επιβεβαίωσε την εξαιρετική σχέση μεταξύ μας και άνοιξε τον δρόμο για νέες κοινές πρωτοβουλίες και συνέργειες στο μέλλον!

Η Πρωτοβουλία για το Παιδί εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες για την εμπιστοσύνη και τη διαρκή στήριξη, που μας δίνουν δύναμη και ενισχύουν το έργο μας.

6-5-2025 Το τελευταίο τετράμηνο συνελήφθησαν 329 άτομα στην Κεντρική Μακεδονία για παραβάσεις της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά

Το τελευταίο τετράμηνο συνελήφθησαν 329 άτομα στην Κεντρική Μακεδονία για παραβάσεις της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά

 

Κατασχέθηκαν πάνω από 150 κιλά κάνναβης, περισσότερα από 3 κιλά κοκαΐνης και πάνω από 5 κιλά ηρωίνης

Στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδιασμού της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, πραγματοποιούνται στοχευμένες αστυνομικές δράσεις, με στόχο την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών ουσιών.

 

Το τελευταίο τετράμηνο (Ιανουάριος – Απρίλιος του 2025) από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής, συνελήφθησαν συνολικά 329 άτομα για ναρκωτικά.

 

Συνολικά κατασχέθηκαν:

  • 150 κιλά και 261,3 γραμμάρια κάνναβη,
  • 5 κιλά και 335 γραμμάρια ηρωίνη,
  • 3 κιλά και 234,7 γραμμάρια κοκαΐνη,
  • 408,5 γραμμάρια σπόροι κάνναβης και
  • 664 ναρκωτικά δισκία.

 

Οι στοχευμένες δράσεις κατά των ναρκωτικών θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση.

Υγεία: Η σωματική τιμωρία στα παιδιά συνδέεται με προβλήματα συμπεριφοράς και υγείας

Η σωματική τιμωρία στα παιδιά συνδέεται με προβλήματα συμπεριφοράς και υγείας, κακές ακαδημαϊκές επιδόσεις και μειωμένη κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη. Αυτό διαπίστωσε ανάλυση που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Nature Human Behaviour».

Οι ερευνητές ανέλυσαν 195 μελέτες σχετικές με τη σωματική τιμωρία που δημοσιεύθηκαν μεταξύ 2002 και 2024 και αφορούσαν σε 92 χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Είχε προηγηθεί αντίστοιχη μελέτη σε χώρες υψηλού εισοδήματος με παρόμοια αποτελέσματα.

Διερεύνησαν 19 αποτελέσματα που σχετίζονται με τις σχέσεις γονέα – παιδιού, τη σωματική και ψυχική υγεία, τη βίαιη συμπεριφορά, τη στάση απέναντι στη βία, τη χρήση ουσιών, τη γνωστική λειτουργία, τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, τον ύπνο, τις κινητικές δεξιότητες και την πιθανότητα εμπλοκής σε παιδική εργασία.

Διαπίστωσαν ότι η σωματική τιμωρία συσχετίστηκε σημαντικά με αρνητικές συνέπειες σε 16 από τα 19 αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, με χειρότερες σχέσεις γονέα – παιδιού, θυματοποίηση από βία, διάπραξη βίας, έγκριση της βίας, προβλήματα σωματικής υγείας, προβλήματα ψυχικής υγείας, χρήση ουσιών, κακές ακαδημαϊκές επιδόσεις, μειωμένες γλωσσικές δεξιότητες, μειωμένη εκτελεστική λειτουργία, γενικά προβλήματα συμπεριφοράς, μειωμένες κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, κατάθλιψη και απομόνωση, επιθετικότητα, μειωμένη πρώιμη παιδική ανάπτυξη και ποιότητα ύπνου.

Αντίθετα, δεν βρήκαν καμία επίδραση στις γνωστικές δεξιότητες, τις κινητικές δεξιότητες και την πιθανότητα παιδικής εργασίας. Πάντως, είναι αξιοσημείωτο ότι η μελέτη δεν βρήκε κανένα θετικό αποτέλεσμα που να σχετίζεται με τη σωματική τιμωρία.

Το 2006 ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών είχε ζητήσει την απαγόρευση της σωματικής τιμωρίας για τα παιδιά. Μέχρι σήμερα, 65 χώρες παγκοσμίως, κυρίως υψηλού εισοδήματος, έχουν θεσπίσει πλήρεις ή μερικές απαγορεύσεις αυτής της πρακτικής.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εβδομάδα με αυξημένες συγκεντρώσεις σαχαριανής σκόνης σε όλη τη χώρα

Έντονη μεταφορά σκόνης από τη Σαχάρα, φέρνει μαζί της η εβδομάδα που ξεκίνησε, επηρεάζοντας σχεδόν το σύνολο της ελληνικής επικράτειας, σύμφωνα με το AtmoHub, τον κόμβο πληροφόρησης για την ατμοσφαιρική σύσταση στην Ελλάδα.

Σήμερα, Τρίτη, το φαινόμενο κορυφώνεται με τις συγκεντρώσεις σκόνης στην επιφάνεια να ξεπερνούν τα 50 μg/m³ σε περιοχές όπως: Κρήτη, Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησος, Επτάνησα.

Επιπλέον, όπως τονίζει το AtmoHub, υπάρχει ενδεχόμενο λασποβροχών στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα, τη Βόρεια Πελοπόννησο και τα Επτάνησα, λόγω της ταυτόχρονης παρουσίας υγρασίας στην ατμόσφαιρα.

Όπως σημειώνει το  AtmoHub, συνιστάται προσοχή σε ευπαθείς ομάδες καθώς και να περιορίσουν την εξωτερική δραστηριότητα και να αποφύγουν την έντονη άσκηση σε εξωτερικούς χώρους.

Τέλος, επισημαίνεται ότι το φαινόμενο ενδέχεται να συνεχιστεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την πρόγνωση και την εξέλιξή του, σύμφωνα με τα δεδομένα της υπηρεσίας Copernicus Atmosphere, στο διαδικτυακό portal του  AtmoHub https://portal.atmohub.gr/.

Σημειώνεται ότι τo AtmoHub, ως κόμβος πληροφόρησης για την ατμοσφαιρική σύσταση στην Ελλάδα έχει αποστολή να καθιστά προσβάσιμη την παρακολούθηση και πρόγνωση της ατμοσφαιρικής σύστασης σε εθνικό επίπεδο, επικεντρώνοντας στην ακαδημαϊκή κοινότητα, τη βιομηχανία, πολιτειακούς φορείς και το ευρύ κοινό.

Το AtmoHub συντονίζεται από την ομάδα NOA – ReACT του ΙΑΑΔΕΤ/ΕΑΑ και υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Συνεργασίας της Υπηρεσίας Παρακολούθησης της Ατμόσφαιρας Copernicus CAMS (Copernicus Atmosphere Monitoring Service National Collaboration Programme) https://atmosphere.copernicus.eu/greece.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Υγεία: Ασφαλές το φιλί για όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη

Μπορεί η γλουτένη να περάσει μέσα από ένα φιλί; Το ερώτημα αυτό που απασχολεί όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη αποφάσισε να διερευνήσει μια ομάδα επιστημόνων, που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πάσχοντες μπορούν να απολαύσουν το φιλί χωρίς ανησυχία, ακόμη και αν ο σύντροφός τους μόλις κατανάλωσε ένα σνακ που περιείχε γλουτένη.

Στη μελέτη, που θα παρουσιαστεί στην Εβδομάδα Πεπτικών Νοσημάτων (Digestive Disease Week), οι ερευνητές, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια Διατροφικής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, Αν Λι, συνεργάστηκαν με δέκα ζευγάρια, στα οποία ο ένας σύντροφος είχε κοιλιοκάκη. Σε κάθε συνεδρία, ο σύντροφος χωρίς κοιλιοκάκη έτρωγε δέκα αλμυρά κρακεράκια και στη συνέχεια το ζευγάρι φιλιόταν για δέκα δευτερόλεπτα. Στη μία συνεδρία οι σύντροφοι περίμεναν πέντε λεπτά πριν από το φιλί και στην άλλη έπιναν 120 ml νερό πριν φιληθούν.

Και στις δύο περιπτώσεις οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η μεταφορά γλουτένης, η οποία μετρήθηκε στο σάλιο του συντρόφου με κοιλιοκάκη, ήταν ελάχιστη στην πλειονότητα των συμμετεχόντων. Αν και γλουτένη εξακολουθούσε να ανιχνεύεται στο σάλιο μετά το φιλί στην περίπτωση όπου οι συμμετέχοντες έπιναν νερό, βρέθηκε ότι η ποσότητα της γλουτένης ήταν μικρότερη από 20 μέρη ανά εκατομμύριο, το επίπεδο που θεωρείται ασφαλές και επιτρέπεται στα προϊόντα χωρίς γλουτένη.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι οι ασθενείς με κοιλιοκάκη μπορούν να νιώθουν ασφαλείς γνωρίζοντας ότι ο κίνδυνος επιμόλυνσης μέσω του φιλιού είναι μικρός και μπορεί να μειωθεί ιδιαίτερα αν την κατανάλωση τροφής ακολουθήσει η λήψη ενός μικρού ποτηριού με νερό.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΠΟΨΕΙΣ: Καθόλου οθόνες πριν τα 6 – Σοβαρός κίνδυνος για τα παιδιά, του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου

Πέντε ιατρικές εταιρείες της Γαλλίας απευθύνουν δραματική έκκληση στους νέους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και παιδαγωγούς, το ιατρικό και θεραπευτικό προσωπικό, τους λαμβάνοντες πολιτικές αποφάσεις και σε όλες και όλους που ενδιαφέρονται για την υγεία των παιδιών, προειδοποιώντας ότι τα παιδιά δεν πρέπει να έρχονται καθόλου σε επαφή με οθόνες υπολογιστών, βιντεοπαιχνιδιών, τηλεοράσεων και κινητών πριν από την ηλικία των έξι ετών, γιατί δραστηριότητες με οθόνες τροποποιούν μονίμως τις πνευματικές τους ικανότητες.

Την έκκληση συνυπογράφουν οι γαλλικές Εταιρείες Οφθαλμολογίας, Παιδιατρικής, Δημόσιας Υγείας, Ψυχιατρικής του Παιδιού και του Εφήβου και η Γαλλόφωνη Εταιρεία Υγείας και Περιβάλλοντος.

Η έκκληση τονίζει ότι οι συνέπειες μιας πρόωρης και παρατεταμένης έκθεσης σε οθόνες έχουν ήδη αποδειχθεί και έχουν επιβαρύνει σοβαρά μια πρώτη γενιά νέων που θυσιάστηκε εξαιτίας της άγνοιας και εσφαλμένων αντιλήψεων. Σήμερα, όμως, υπάρχουν πάρα πολλές επιστημονικές δημοσιεύσεις διεθνώς που τεκμηριώνουν τις συνέπειες της χρήσης οθονών. Ούτε η τεχνολογία των οθονών, ούτε το περιεχόμενό τους, ακόμα και αυτό που θεωρείται ως «εκπαιδευτικό», δεν είναι προσαρμοσμένα σε έναν μικρό αναπτυσσόμενο εγκέφαλο, οι ανάγκες του οποίου είναι πολύ διαφορετικές από τις ανάγκες του εγκεφάλου των ενηλίκων.

Κάθε μέρα, υπογραμμίζει η έκκληση, παιδίατροι, γενικοί γιατροί, παιδοψυχίατροι, νευροπαιδίατροι, ορθοφωνικοί, ψυχοκινητικοί θεραπευτές, εργοθεραπευτές και νηπιαγωγοί διαπιστώνουν τις ζημιές που προκαλεί η συχνή έκθεση σε οθόνες πριν το δημοτικό σχολείο, όπως καθυστέρηση της γλώσσας, προβλήματα συγκέντρωσης, υπερκινητικότητα κ.ά.

Η μόνη εξαίρεση είναι ειδικά ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούνται για ειδικές κατηγορίες παιδιών, όπως αίφνης αυτά που παρουσιάζουν προβλήματα νευροανάπτυξης και έχουν ειδικές ανάγκες. Και αυτά πρέπει να τα χρησιμοποιούν κατόπιν συνταγογράφησης και με ειδική ιατρική, παραϊτρική και παιδαγωγική συνοδεία.

Σχεδόν καθημερινά, νέες επιστημονικές δημοσιεύσεις υπογραμμίζουν ότι στην ηλικία κάτω των έξι ετών, ακόμα και η σύντομη αλλά επαναλαμβανόμενη έκθεση στις οθόνες έχει αρνητικές συνέπειες στην ανάπτυξη των κοινωνικών σχέσεων, του συναισθήματος, της ευφυΐας, της νευρολογικής συγκρότησης και της σωματικής υγείας. Η έκθεση στις οθόνες είναι πιο έντονη σε μη προνομιούχα, λαϊκά νοικοκυριά, γεγονός που συμβάλλει επίσης στην αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Τα έξι πρώτα χρόνια είναι θεμελιώδους σημασίας για το παιδί. Οι οθόνες, όποια κι αν είναι η μορφή τους (τηλεόραση, ταμπλέτα, τηλέφωνο) όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των παιδιών, αλλά επηρεάζουν και τροποποιούν την οικοδόμηση του εγκεφάλου τους. Ο διαρκής βομβαρδισμός με εικόνες, παιχνίδια, ταινίες, ένα πλήθος από φωτεινές και ηχητικές διεγέρσεις, συλλαμβάνουν και αιχμαλωτίζουν την προσοχή του παιδιού. Αυτή όλη η υπερδιέγερση οδηγεί πολύ γρήγορα στον κορεσμό την ικανότητα του παιδιού να επεξεργάζεται πληροφορίες, εξαντλεί τις αντιληπτικές του ικανότητες και το καθιστά ανίκανο να αντιληφθεί και να μάθει οτιδήποτε. Αυτή η ροή υπονομεύει τις νευρωνικές συνδέσεις και μπορεί να αλλάξει μόνιμα τη λειτουργία του εγκεφάλου του.

Από την άλλη μεριά, οι δραστηριότητες στις οθόνες είναι πολύ φτωχές, περιορίζοντας το κέντρο τού ενδιαφέροντος και το οπτικό πεδίο του παιδιού σε μερικά τετραγωνικά εκατοστά, ενώ δεν θέτουν στη διάθεσή του παρά δυσδιάστατες εικόνες και μαγνητοφωνημένους ήχους, χωρίς εσωτερική λογική, πολύ μακράν των φυσικών ενδοοικογενειακών αλληλεπιδράσεων και του πλούτου της «αληθινής ζωής». Η οθόνη επηρεάζει κατά τρόπο μη αντιστρέψιμο τον όγκο και την ποιότητα των ενδοοικογενειακών αλληλεπιδράσεων, που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη της γλώσσας και των ικανοτήτων κοινωνικότητας και σχέσεων. Όταν λείπουν τα λόγια, τα εγκεφαλικά δίκτυα της γλώσσας οικοδομούνται άσχημα, συνιστώντας μια αληθινή απειλή στη μεταγενέστερη ανάπτυξη.

Επιπλέον, τα ίδια τα ψηφιακά εργαλεία μπορούν να βλάψουν τη φυσική υγεία του παιδιού, να αυξήσουν τον κίνδυνο μυωπίας, να βλάψουν την ανάπτυξη του αμφιβληστροειδούς, να οδηγήσουν σε τροποποίηση της ευαισθησίας του στα χρώματα. Ο ύπνος επίσης διαταράσσεται από την παρακολούθηση οθονών, ιδίως στο τέλος της ημέρας.

Υπό το φως των παραπάνω, η έκκληση προσθέτει ότι η σημερινή προτροπή μη χρήσης ψηφιακών προϊόντων από παιδιά κάτω των τριών ετών να γίνει κάτω των έξι ετών. Ολόκληρο το κείμενο της έκκλησης μαζί με ενδεικτική βιβλιογραφία μπορείτε να το διαβάσετε στο https://www.sfsp.fr/images/250428_Tribune_Pas_d%C3%A9crans_avant_6_ans.pdf . Περισσότερες πληροφορίες και βιβλιογραφία μπορείτε να αναζητήσετε από την νευρολόγο Servane Mouton, servane.mouton@protonmail.com, συμπρόεδρο της επιτροπής για τη μελέτη των επιπτώσεων από τις οθόνες.

Πέρυσι, μια έκθεση που συντάχθηκε κατά παραγγελία του Γάλλου Προέδρου διαπίστωσε ότι οι Γάλλοι μεταξύ τριών και έξι ετών περνούσαν κατά μέσο όρο μία ώρα και 47 λεπτά την ημέρα μπροστά σε μια οθόνη. Το στοιχείο αυτό αφορά την περίοδο 2014-15, την τελευταία για την οποία υπάρχουν στοιχεία. Ο πρώην πρωθυπουργός Γκαμπριέλ Ατάλ, εξάλλου, πρότεινε την απαγόρευση πρόσβασης παιδιών κάτω των 15 χρόνων στα κοινωνικά δίκτυα και των παιδιών 15-18 ετών στην πρόσβαση μετά τις 10 το βράδυ.

Δρακόντεια μέτρα κατά της χρήσης βιντεοπαιχνιδιών από παιδιά και εφήβους έχει πάρει εξάλλου εδώ και χρόνια η Κίνα https://www.amna.gr/home/article/585473/, επιτρέποντας τη χρήση βιντεοπαιχνιδιών μόνο μία ώρα το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου. ‘Oσο για την αύξηση των κρουσμάτων κατάθλιψης και αυτοκτονιών, αλλά και την ένταση των φαινομένων αποβλάκωσης των ανηλίκων λόγω της χρήσης κινητών τηλεφώνων και social media έχουν επίσης τεκμηριωθεί εδώ και χρόνια «https://www.amna.gr/health/article/275578/Smartphones-kai-Social-Media-Prokaloun-katathlipsi–dieukolunoun-to-mpoulingk–auxanoun-tis-autoktonies»

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Βροχές στην αρχή του φετινού καλοκαιριού αναμένεται να κρατήσουν την υγρασία στα δάση – Προετοιμασία για την αντιπυρική περίοδο

Βροχές αναμένεται να εκδηλωθούν στις αρχές του καλοκαιριού, γεγονός που, σύμφωνα με τους υπεύθυνους της πολιτικής προστασίας, θα είναι ένα θετικό στοιχείο καθώς εκτιμάται ότι με τον τρόπο αυτό θα διατηρηθεί η υγρασία στο δάσος κατά τη φετινή αντιπυρική περίοδο.

Ο γενικός διευθυντής Προγραμματισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και περιφερειακός συντονιστής Κρατικής Αρωγής της Περιφέρειας Μπάμπης Στεργιάδης, κατά τη  συνεδρίαση του αρμόδιου Συντονιστικού Οργάνου, τόνισε χαρακτηριστικά: «Τα μοντέλα που ανακοίνωσαν τουλάχιστον οι μετεωρολόγοι δείχνουν ότι θα έχουμε ένα καλοκαίρι που ίσως θα εκδηλωθούν και κάποιες καλές βροχές στην αρχή. Θα έχουμε έτσι αυξημένη υγρασία στο δάσος».

Έκκληση σε όλους τους φορείς που εμπλέκονται στην πυροπροστασία απηύθυνε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Γιουτίκας, προκειμένου, όπως είπε, να μην σπάσει η επιχειρησιακή αλυσίδα που ενεργοποιείται με επικεφαλής την πυροσβεστική υπηρεσία και με την ενεργό συμμετοχή της πολιτικής προστασίας.

Ο κ. Γιουτίκας τόνισε ακόμη ότι υπήρξαν πολλά συμβάντα στην προηγούμενη περίοδο, αλλά η ανταπόκριση και η συνεργασία όλων ήταν άψογη και γνωστοποίησε ότι στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ αναζητούνται χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη των αναγκών των εθελοντικών ομάδων. Έδωσε, παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση σε πυρκαγιές που ξεσπούν σε χρονικά διαστήματα εκτός ωραρίου υπηρεσιών ώστε η ανταπόκριση να είναι άμεση και να κερδηθεί σημαντικός χρόνος, κυρίως σε δύσκολες περιοχές ή σε χώρους ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων.

Αυξήθηκαν πέρσι οι πυρκαγιές σε αγροτικές εκτάσεις και στα πρανή των δρόμων

Στοιχεία για τις πυρκαγιές που σημειώθηκαν την προηγούμενη αντιπυρική περίοδο παρουσίασε ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Θεσσαλονίκης, Αθανάσιος Παπαθανασίου, ο οποίος τόνισε ότι υπήρξε μεγάλη αύξηση πυρκαγιών στο νομό Θεσσαλονίκης (από 220 πρόπερσι αυξήθηκαν στις 303 πέρσι).

Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι «οι δασικές εκτάσεις που κάηκαν μειώθηκαν στο μισό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο υπήρξε πολύ μεγάλη αύξηση σε καλαμιές, γεωργικές εκτάσεις και υπολείμματα καλλιεργειών». Παράλληλα, υπογράμμισε ότι διαπιστώθηκε πως πολλές πυρκαγιές ξεκινούν από τα πρανή των δρόμων, όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στις υπόλοιπες περιοχές.

Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ότι έχουν γίνει συναντήσεις των επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας με μελισσοκόμους και χειριστές θεριζοαλωνιστικών μηχανών για να περιοριστούν οι ενάρξεις πυρκαγιών, ενώ συμπλήρωσε ότι πρέπει να γίνουν έργα πρόληψης κατά μήκος του εθνικού δικτύου, προληπτικοί καθαρισμοί της βλάστησης, έλεγχοι σε δομές, όπως νοσοκομεία, κλινικές, οίκοι ευγηρίας και κατασκηνώσεις, αλλά και καθαρισμοί σε ανεξέλεγκες αποθέσεις απορριμμάτων. Επιπλέον ζήτησε την υποστήριξη των δήμων σε χωματουργικά μηχανήματα και υδροφόρες, και πρόσθεσε ότι οι πολίτες θα πρέπει να ενημερώνονται για τις πυροσβεστικές διατάξεις που αφορούν την απαγόρευση των καύσεων και την αυστηροποίηση των προστίμων.

Τα έργα του δασαρχείου Θεσσαλονίκης

Από την πλευρά του δασαρχείου Θεσσαλονίκης, η δασάρχης Φιλοθέη Μελά γνωστοποίησε ότι θα υλοποιηθούν δύο προγράμματα προστασίας δασών Antinero για τη συντήρηση του δασικού οδικού δικτύου και των αντιπυρικών ζωνών και τους καθαρισμούς δασικών εκτάσεων. Παράλληλα, δύο ακόμη παρεμβάσεις του δασαρχείου αφορούν την τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης στο περιαστικό δάσος της Θεσσαλονίκης και το πιο μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο που, όπως είπε, εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα από δασική υπηρεσία και αφορά σε έργα οριοθέτησης και διευθέτησης του ρέματος, που διέρχεται από το Τριάδι και καταλήγει στη Θέρμη.

Από την πλευρά του, ο δασολόγος Ιάκωβος Παπαδόπουλος γνωστοποίησε ότι «είναι υπό έγκριση το σχέδιο αντιπυρικής προστασίας σε ό,τι αφορά το flyover, ενώ για το περιαστικό δάσος Παύλου Μελά το σχέδιο υλοποιείται τώρα με την κήρυξη περιαστικού δάσους στην περιοχή της Ευκαρπίας».

Καλούνται οι Δήμοι να καταθέσουν τα σχέδια «Ιόλαος 2»

Εξάλλου, η προϊσταμένη της Πολιτικής Προστασίας στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης Μαρία Καραμήτρου ανέφερε ότι μόνο έξι δήμοι έχουν υποβάλλει στην υπηρεσία το σχέδιο « Ιόλαος 2» (Γενικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών Εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών) και κάλεσε τους υπόλοιπους δήμους μέσα στον επόμενο μήνα να ολοκληρώσουν τη σχετική εκκρεμότητα.

Στα προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών που πρότεινε η υπηρεσία περιλαμβάνονται η καθημερινή παρακολούθηση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τους εθελοντές του δελτίου καιρού και του ημερήσιου χάρτη πρόβλεψης κινδύνου πυρκαγιάς, η παρουσία υδροφόρων στους χώρους ανεξέλεγκτης απόθεσης αστικών απορριμμάτων με μέριμνα των οικείων δήμων και η οργάνωση περιπολιών από τους δήμους στα σημεία που εκδηλώνονται κατ’ επανάληψη πυρκαγιές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δόμνα Μιχαηλίδου για την παραβατικότητα ανηλίκων : Η πρόληψη της βίας ξεκινά από την οικογένεια

«Η πρόληψη της βίας ξεκινά από την οικογένεια», τόνισε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής, Δόμνα Μιχαηλίδου, στο πλαίσιο της διυπουργικής συνέντευξης Τύπου για την Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη της Βίας και Αντιμετώπιση της Παραβατικότητας Ανηλίκων, για την περίοδο 2025-2030.

Η κ. Μιχαηλίδου, αφού χαρακτήρισε «αναγκαία» την εθνική στρατηγική, υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση έλαβε πρωτοβουλίες ήδη από το 2019 πάνω σε αυτό το ζήτημα, αλλά τόνισε παράλληλα ότι «έχουμε πολλή δουλειά ακόμα να κάνουμε. Αντιμετωπίζουμε το ζήτημα διυπουργικά, ξέροντας ποιοι είναι οι στόχοι μας».

Η υπουργός αναφέρθηκε στα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση και ειδικότερα το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, όπως είναι η Γραμμή 1107 για την παιδική προστασία, στους υπεύθυνους προστασίας ανηλίκων κλπ, στη θέσπιση του λευκού ποινικού μητρώου για όσους εργάζονται με παιδιά, αλλά και στη σημασία κατάρτισης πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση προβλημάτων.

Επισήμανε δε, ότι «η οικογένεια είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας προστασίας των ανηλίκων, καθώς εκεί συγκροτείται η προσωπικότητα του παιδιού. Όταν λοιπόν η βία βρίσκει χώρο μέσα στην οικογένεια και γίνεται αποδεκτή μέσα σε ένα σπίτι ή αν οι συνθήκες διαβίωσης γίνονται κακοποιητικές, τα παιδιά δεν μαθαίνουν να απορρίπτουν τη βία και δεν μιλούν όταν αυτή συμβαίνει».

Πρόσθεσε με νόημα ότι «η ευθύνη μας είναι η προστασία του παιδιού σε όλα τα περιβάλλονται που αναπτύσσεται, στην οικογένεια, στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, στα ΚΔΑΠ και τα ΚΔΑΠ/ΑΜΕΑ. Το 2021 για πρώτη φορά ορίσαμε την παιδική κακοποίηση στον νόμο, καθιερώσαμε δομές για την προστασία των θυμάτων βίας. 3.500 φορείς έχουν ήδη ορίσει υπεύθυνο προστασίας ανηλίκων και πάνω από 2.000 έχουν επιμορφωθεί».

Σημειώνεται ότι με την Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη της Βίας και την Αντιμετώπιση της Παραβατικότητας Ανηλίκων η κυβέρνηση φιλοδοξεί, να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι στον ψηφιακό και φυσικό κόσμο, με ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη και την προστασία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Αριστερά και το διδακτορικό της στη βία! – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Μισό αιώνα και βάλε από την μεταπολίτευση, η βία με την οποία η Αριστερά επιχειρούσε να επιβάλλει τις απόψεις και  επιδιώξεις της στα Πανεπιστήμια,  είναι ίδια. Ίδιες μέθοδοι, ίδιες πρακτικές.

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Καταλήψεις, αφίσες που καλούν σε «επανάσταση», τραμπουκισμοί κατά καθηγητών, σπασμένα αμφιθέατρα και ένας γενικός εκφυλισμός κάθε έννοιας ακαδημαϊκής σοβαρότητας. Πίσω από όλα αυτά, σχεδόν πάντα, κρύβεται μια συγκεκριμένη ιδεολογία: η Αριστερά. Είτε μιλάμε για τις φοιτητικές παρατάξεις του Αριστερού χώρου είτε για τις πιο ακραίες αναρχικές ομάδες, ο κοινός παρονομαστής είναι η περιφρόνηση προς τη δημοκρατική νομιμότητα και η λατρεία της βίας ως «μέσο αγώνα». Κάποιοι θεωρούν ότι με τις…προοδευτικές απόψεις τους μπορούν να …χτίζουν πρυτάνεις, να καταστρέφουν ότι πληρώνουν οι φορολογούμενοι και να εκφοβίζουν ή να κτυπούν όποιον διαφωνεί μαζί τους. Αυτό δεν είναι ελευθερία. Είναι φασισμός!

Δεν υπάρχει νοήμων φοιτητής που να πέρασε από τα ελληνικά Πανεπιστήμια, που δεν έχει να αφηγηθεί ιστορίες τρέλας κι ανείπωτου ολοκληρωτισμού. Όλοι θυμούνται τραμπουκοειδή με κουκούλες ή χωρίς, να επιτίθενται, να επιβάλλουν με τη βία ΜΟΝΟ τη δική τους άποψη, να κτίζουν γραφεία καθηγητών και να σκορπούν τρόμο.

Ναι, έδερναν οι κνίτες, έδερναν κι όλοι αυτοί οι αριστεριστές της ανοησίας, σκορπούσαν τρόμο. Με τη βία επιχειρούσαν μια ζωή να επιβάλλουν το πολιτικό τους έλλειμμα, την πολιτική τους ανυπαρξία. Είχαν τα πανεπιστήμια ως κομματικά τους φυτώρια.

Ναι, έδερναν κι οι οννεδίτες! Ειδικά στην περίοδο του Ευάγγελου Αβέρωφ. Έτσι, έπεσαν στην παγίδα της Αριστεράς, κάποιοι έγιναν ίδιοι με τα Αριστερά γκρουπούσκουλα, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι οι διαφορές δεν επιλύονται με ξύλο και βία. Αυτό το γεγονός με τους οννεδίτες, εκφυλίστηκε σιγά σιγά και σωστά. Έμειναν μόνο οι Αριστεροί κι οι περικοκλάδες τους, που χώθηκαν από το κεφάλι μέχρι τα πόδια στην τρομοκρατία. Η 17Ν που δολοφονούσε άνανδρα ήταν βαθιά εμποτισμένη στον αναρχοκομμουνισμό. Το ίδιο κι άλλες τρομοκρατικές οργανώσεις. Κι υπήρχαν δήθεν δημοκρατικές εφημερίδες που δημοσίευαν τις φονικές προκηρύξεις τους και σχεδόν τις παρουσίαζαν ως πράξεις λαϊκής δικαίωσης και δικαιοσύνης!!! Επιβλήθηκε αυτό ως …δημοκρατία, ως κουλτούρα. Να πούμε και κάτι ακόμη: Η Αριστερά με μπροστάρηδες φοιτητές και βία, ήταν αντίθετη σε κάθε πρόοδο κι ας αυτοαποκαλούνταν προοδευτική. Ας μη ξεχνάμε ότι από τα πρώτα, τα αρχικά συνθήματα των Αριστερών νεολαιών, ήταν ενάντια στην εντατικοποίηση των σπουδών που επιχείρησε να επιβάλλει η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή με υπουργό Παιδείας τον συνετό Γεώργιο Ράλλη. Κι άρχισε να επιβάλλει αυτή την αντίληψη με βία, καταλήψεις και να ζητά …τεμπελιά!

Πενήντα ένα χρόνια μετά, μικρές, επικίνδυνες ομάδες και μηδενιστικές ομάδες Αριστερών και Αριστεριστών, απαιτούν δια της βίας να ακούγονται στα Πανεπιστήμια ΜΟΝΟ οι δικές τους ιδεοπολιτικές/μηδενιστικές απόψεις. Ήθελαν το άσυλο για τη δική τους ασυδοσία και την ταυτόχρονη φίμωση των άλλων. Τα ίδια και στους δρόμους, με όπλα τις μολότοφ και αποτέλεσμα τις καταστροφές και την τυφλή βία. Κάπως έτσι σκοτώθηκαν οι αθώοι στη Μαρφίν, στο όνομα της επανάστασης!

Σήμερα, κάτι πρέπει να γίνει. Δεν είναι πια ιδεολογικοπολιτικό το ζήτημα. Παρά την απομυθοποίηση του κομμουνισμού και της Αριστεράς, η βία εξακολουθεί κι υπάρχει. Σε λιγότερο βαθμό, είναι αλήθεια, μετά την κατάργηση του ασύλου από τον Μητσοτάκη, αλλά υπάρχει. Την συναντήσαμε πάλι στη Νομική σχολή, με τον τραυματισμό του φοιτητή, που έκανε το λάθος να επιχειρήσει να προστατέψει τους καθηγητές που συμμετείχαν σε ημερίδα.

Ναι, η βία στα Πανεπιστήμια συχνά καθίσταται ακραία. Κι ατιμωρητί. Τα περισσότερα Πανεπιστήμια δεν εφαρμόζουν το νόμο κι η ΕΛΑΣ του Χρυσοχοΐδη είναι απούσα. Τα είπαμε κι άλλη φορά. Πώς επί Θεοδωρικάκου στο Προστασίας του Πολίτη, γινόταν σε γενικές γραμμές η δουλειά (ειδικά με την εκκαθάριση του ΑΠΘ, που ήταν σχεδόν εγκαταστημένα τα ΜΑΤ) και τώρα δεν γίνεται;

Ξέρετε κάτι; Δεν αντέχεται αυτή η κατάσταση. Όχι μόνο από τους αστούς κυρ Παντελήδες, αλλά από τη συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας. Ουδείς επιθυμεί νησίδες βίας στα Πανεπιστήμια ή στα Εξάρχεια. Ας τελειώνουμε λοιπόν.  Ας γίνει επιτέλους πράξη το αυτονόητο: Να τηρηθεί ο νόμος!

Κάτι τελευταίο: Οι υπαίτιοι της εισβολής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο (2020), που έβαλαν ταμπέλα στον λαιμό και προπηλάκισαν τον πρύτανη, ΔΕΝ έχουν δικαστεί ακόμη!!! Ένας εξ αυτών είχε συλληφθεί αργότερα και για συμμετοχή σε τρομοκρατική ενέργεια…