Αρχική Blog Σελίδα 1942

Κυρ. Μητσοτάκης για αξιολόγηση δημόσιων υπηρεσιών: Ερωτηματολόγιο στους πολίτες κάθε άνοιξη και κάθε φθινόπωρο

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε το πρωί σε διυπουργική σύσκεψη όπου παρουσιάστηκε η νέα ηλεκτρονική αξιολόγηση δεκάδων υπηρεσιών του ευρύτερου δημόσιου τομέα από τους πολίτες, μια διαδικασία μέσω της οποίας όπως τόνισε ζητείται από τους πολίτες να διαθέσουν λίγο από τον χρόνο τους για να μπορεί και ο δημόσιος τομέας να γίνει καλύτερος με τον εντοπισμό των αδυναμιών του.

«Είναι πραγματικά ξεχωριστή η σημερινή μας συνάντηση, καθώς ουσιαστικά αφορά κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό. Έτσι μπορούν να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα», δήλωσε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.

Η διαδικασία της αξιολόγησης θα ολοκληρώνεται μέσα σε λίγα λεπτά μέσω της εθελοντικής συμπλήρωσης ψηφιακού ερωτηματολογίου στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr. Το ερωτηματολόγιο θα αποτελείται από περίπου 50 ερωτήσεις και θα καλύπτει περίπου 45 υπηρεσίες και φορείς. Οι συμμετέχοντες θα βαθμολογούν τις υπηρεσίες από 1, το χαμηλότερο, έως 10, το υψηλότερο, συμβάλλοντας στο ευρύτερο πλέγμα μέτρων αξιολόγησης που διαθέτει πλέον η πολιτεία.

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει υλικό για μεγάλους κεντρικούς φορείς, όπως ο e-ΕΦΚΑ και η ΑΑΔΕ, τα μέσα μεταφοράς, όσο και για πληθώρα υπηρεσιών ή χώρων που προσφέρει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως η καθαριότητα, η ποιότητα των δρόμων, ο δημόσιος ηλεκτροφωτισμός, η διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης, οι παιδικές χαρές, οι υποδομές για πολίτες με αναπηρία και η μέριμνα για ζώα συντροφιάς. Οι πολίτες θα μπορούν επίσης να αξιολογήσουν εφαρμογές του gov.gr και ψηφιακές υπηρεσίες, σαν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Στην αξιολόγηση θα μπορούν να λάβουν μέρος σχεδόν 5 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί κάτοικοι οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Οι συμμετέχοντες θα συνδέονται με τους ατομικούς κωδικούς Taxisnet και κατ’ αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις απαντήσεις τους μόνο μία φορά.

Επιπλέον και πέραν των ερωτήσεων, οι πολίτες θα μπορούν να γράψουν ένα σύντομο ελεύθερο κείμενο και να προτείνουν υπηρεσίες που θα ήθελαν να δουν να ψηφιοποιούνται. Το ερωτηματολόγιο δεν θα αφορά προσωπικά αιτήματα ή αξιολόγηση μεμονωμένων υπαλλήλων.

«Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο. Είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλά να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε έτσι ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί που οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Εκτός του ερωτηματολογίου βρίσκονται οι δομές δημόσιας υγείας, για τις οποίες βρίσκεται σε φάση υλοποίησης μία ξεχωριστή μέθοδος αξιολόγησης. Επιπλέον, το ερωτηματολόγιο εστιάζει σε υπηρεσίες που αγγίζουν την καθημερινότητα αλλά δεν θεωρούνται μετωπικές, δηλαδή όπου οι πολίτες σπάνια χρειάζεται να έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με δημόσιο ή δημοτικό υπάλληλο. Για τις μετωπικές υπηρεσίες, στις οποίες για παράδειγμα συγκαταλέγονται τα ΚΕΠ, σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης, όπου ο πολίτης θα λαμβάνει στη συνέχεια προσωποποιημένο μήνυμα στο κινητό όπου θα μπορεί να βαθμολογήσει τόσο την υπηρεσία που επισκέφτηκε όσο και τη διαδικασία λειτουργίας του Δημοσίου.

«Δίνω πολύ μεγάλη έμφαση σε μία δράση η οποία θα ξεδιπλωθεί σύντομα από το υπουργείο Υγείας. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Τακτική αξιολόγηση και συγκέντρωση πλούσιας βάσης δεδομένων

Το ερωτηματολόγιο για τη μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών προγραμματίζεται να στέλνεται μία φορά ανά εξάμηνο, κάθε άνοιξη και κάθε φθινόπωρο, αφενός ώστε να γίνεται τακτική αξιολόγηση και αφετέρου ώστε συγκεντρωθεί μία πλούσια βάση δεδομένων, η οποία θα επιτρέπει τον καλύτερο εντοπισμό προβλημάτων, δυσλειτουργιών και αναποτελεσματικών διαδικασιών. Οι ερωτήσεις θα επικαιροποιούνται, ανάλογα με τις παρατηρήσεις των πολιτών και λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση του κράτους.

«Ουσιαστικά αυτό το οποίο κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα η οποία έχει γίνει ποτέ, όσον αφορά τις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία, με τους πολίτες. Μόνο που αυτή τη φορά είναι ο πολίτης αυτός ο οποίος υποδεικνύει στη διοίκηση πού πρέπει να στρέψει την προσοχή της και πού πρέπει να βελτιώσει τη λειτουργία της», επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η υποβολή των απαντήσεων θα γίνεται ανώνυμα, με απόλυτη ασφάλεια. Τα μόνα στοιχεία που θα συλλέγονται είναι η ηλικία κάθε πολίτη που συμμετέχει και η περιοχή διαμονής τους, ώστε να γίνεται ανάλυση των απαντήσεων με βάση την ηλικιακή ομάδα και ανά Δήμο ή Περιφέρεια. Η μελέτη των στοιχείων θα είναι πολυεπίπεδη, με γεωγραφικά, ηλικιακά και υπηρεσιακά κριτήρια, για τον καλύτερο εντοπισμό των βελτιώσεων που απαιτούνται.

Τα δεδομένα που θα προκύψουν θα είναι διαθέσιμα σε όλους (open data), λειτουργώντας ως εργαλείο διαφάνειας και λογοδοσίας για τη βελτίωση του κράτους. Θα διατίθενται επίσης γραφήματα, χάρτες και άλλες μορφές οπτικής απεικόνισης των στοιχείων.

Αναλυτικά, στην τοποθέτησή του ο πρωθυπουργός ανέφερε:

«Είναι πραγματικά ξεχωριστή η σημερινή μας συνάντηση, καθώς ουσιαστικά αφορά κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό.

Έτσι μπορούν να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, στην καθαριότητα, στον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα.

υσιαστικά αυτό το οποίο κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα η οποία έχει γίνει ποτέ, όσον αφορά στις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία, με τους πολίτες. Μόνο που αυτή τη φορά είναι ο πολίτης αυτός ο οποίος υποδεικνύει στη διοίκηση πού πρέπει να στρέψει την προσοχή της και πού πρέπει να βελτιώσει τη λειτουργία της.

Και όλα αυτά γίνονται με μία απλή διαδικασία, ανώνυμη διαδικασία, πέραν της αρχικής ταυτοποίησης, και αυτό το οποίο νομίζω ότι πρέπει να τονίσουμε είναι ότι αυτή η πανελλαδική έρευνα θα μπορεί να γίνεται -κι αυτός είναι και ο στόχος μας-, να διεξάγεται κάθε εξάμηνο. Τα δεδομένα θα είναι ανοιχτά, θα είναι προσβάσιμα σε όλους.

Ουσιαστικά αξιοποιούμε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο το οποίο έχουμε στη διάθεσή μας, που είναι το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο οποίο έχουν εγγραφεί πια σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες. Θα δεχτούν, όπως είπε και ο Υπουργός, όλοι αυτοί οι πολίτες μία ψηφιακή ειδοποίηση. Κι εφόσον συμφωνούν θα μπορούν να απαντούν σε 50 ερωτήσεις, όπως είπαμε, για ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών του Δημοσίου και της Αυτοδιοίκησης, η ικανοποίηση θα βαθμολογείται σε μία κλίμακα από το 1 μέχρι το 10.

Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο.

Είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλά να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε έτσι ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί που οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες.

Τέλος, αυτό το οποίο θέλω να τονίσω είναι ότι αυτή είναι μία μόνο δράση από τις πολλές οι οποίες αναπτύσσονται σχετικά με την αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους πολίτες.

Δίνω πολύ μεγάλη έμφαση σε μία δράση η οποία θα ξεδιπλωθεί σύντομα από το Υπουργείο Υγείας. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε. Και αυτά τα δεδομένα θα είναι δημόσια και προφανώς και ο δημόσιος χαρακτήρας αυτών των δεδομένων λειτουργεί, θα έλεγα, ως παρότρυνση για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε πάντα τις υπηρεσίες μας.

Τονίζω ότι ο σκοπός αυτών των προσπαθειών δεν είναι ουσιαστικά ποτέ τιμωρητικός, είναι πώς θα γίνουμε καλύτεροι και πού οι πολίτες μας ζητούν να στρέψουμε με μεγαλύτερη ένταση την προσοχή μας.

Να ζητήσω, λοιπόν, κι εγώ με τη σειρά μου από τους πολίτες οι οποίοι θα λάβουν αυτό το push notification, αυτό το μήνυμα από την ψηφιακή πλατφόρμα στην οποία είναι εγγεγραμμένοι, να μην το αγνοήσουν. Λίγα λεπτά ζητάμε μόνο από τον χρόνο σας, για να μπορούμε όλοι ουσιαστικά να γίνουμε καλύτεροι».

ΦΩΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μ. Συρεγγέλα: Έρχονται νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στα πανεπιστήμια

Στα φαινόμενα βίας στα πανεπιστήμια αναφέρθηκε μιλώντας σήμερα στο OPEN η Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ και Βουλευτής Δυτικής Αθήνας Μαρία Συρεγγέλα σημειώνοντας:

«Είναι σημαντικό ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ενεργή κατάληψη στα πανεπιστήμια, πως δεν έχει χαθεί κανένα εξάμηνο και πως όπου έχει κληθεί να παρέμβει η αστυνομία το έχει κάνει. Ωστόσο, πρέπει να υπάρξουν άμεσα σχέδια ασφαλείας από τις πρυτανικές αρχές. Στη σύνοδο των πρυτάνεων θα δούμε και τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας».
Στα ερωτήματα αν η Πανεπιστημιακή Αστυνομία πέτυχε το ρόλο της και αν υπάρχουν πρυτάνεις δύο ταχυτήτων η κ. Συρεγγέλα απάντησε: «Η Πανεπιστημιακή Αστυνομία δεν δούλεψε, το γνωρίζουμε και το έχουμε αποδεχτεί. Σε κάθε περίπτωση, όταν κάτι δεν πετύχει, προχωράμε άμεσα σε διορθωτικές κινήσεις. Από εκεί και ύστερα αυτό που πραγματικά ενδιαφέρει τους πολίτες είναι να βρεθούν λύσεις και όχι να πετάμε το μπαλάκι των ευθυνών ο ένας στον άλλον».
Επιπρόσθετα, αναφορικά με τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ η Γραμματέας της ΝΔ και Βουλευτής Δυτικής Αθήνας υπογράμμισε: «Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν από τα κόμματα που δεν είχαν δεχτεί την εν λόγω νομοθεσία και εκπλήσσομαι με αυτά που ακούω. Όχι μόνο δεν ήθελαν να ψηφιστεί, αλλά κι όταν έγινε νόμος του κράτους ζητούσαν να μην εφαρμοστεί. Τουλάχιστον να συμφωνήσουμε σε δύο πράγματα με την αντιπολίτευση, ότι θα πρέπει να διαγράφονται από το μητρώο οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που τα σπάνε και πως αν καλείται η Αστυνομία πρέπει να παρεμβαίνει».
Τέλος, η κ. Συρεγγέλα σχολίασε και τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις λέγοντας: «Εμάς αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να γίνει η καθημερινότητα των πολιτών ακόμα καλύτερη. Το έχουμε πει, εξάλλου, από την πρώτη στιγμή πως ο πραγματικός μας αντίπαλος είναι η καθημερινότητα, εκεί έχουμε δώσει όλη τη βαρύτητα, κι εκεί θα δώσουμε βαρύτητα το επόμενο χρονικό διάστημα. Τώρα, όσες και όσοι ισχυρίζονται πως με ένα μαγικό ραβδί θα τα λύσουν όλα δεν υπάρχει περίπτωση να το κάνουν».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παράγοντες που οδηγούν σε προβληματική χρήση των social media στους εφήβους

Αναπόστατο κομμάτι της καθημερινότητας των εφήβων έχει γίνει η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης -όπως το Instagram, το TikTok και το Snapchat- σύμφωνα με πρόσφατο επιστημονικό άρθρο με τίτλο «Risk Factors for Problematic Social Media Use in Youth: A Systematic Review of Longitudinal Studies», που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Adolescent Research Review.

Σχεδόν όλα τα παιδιά ηλικίας 12-18 ετών διαθέτουν smartphone και είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο πολλές ώρες την ημέρα. Αν και η τεχνολογία προσφέρει πολλά θετικά, οι επιστήμονες έχουν αρχίσει να ανησυχούν για τον τρόπο με τον οποίο οι έφηβοι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς αυτή η χρήση μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να γίνεται υπερβολική και βλαβερή.
Όπως αναφέρει η ιατρός της Θεραπευτικής Κλινικής (Νοσοκομείο Αλεξάνδρα) της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Παθολόγος, Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής), το επιστημονικό άρθρο αναλύει 23 έρευνες από διάφορες χώρες που εξετάζουν τα αίτια που οδηγούν στην λεγόμενη προβληματική χρήση των κοινωνικών δικτύων (social media). Με τον όρο αυτό εννοείται η υπερβολική, εθιστική ή καταναγκαστική χρήση, η οποία επηρεάζει αρνητικά την ψυχική ή σωματική υγεία του ατόμου, την απόδοσή του στο σχολείο, τις σχέσεις του και τον ύπνο του.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι υπάρχουν εννέα βασικές κατηγορίες παραγόντων που επηρεάζουν την ανάπτυξη προβληματικής χρήσης στα social media:
1. Κίνητρα Χρήσης: Πολλοί έφηβοι χρησιμοποιούν τα social media για να περάσει η ώρα τους ή για να αισθανθούν ότι ανήκουν σε μια ομάδα. Κάποιοι τα χρησιμοποιούν για να αποφύγουν τα προβλήματα της καθημερινότητάς τους ή για να νιώσουν καλύτερα. Όταν αυτό γίνεται συστηματικά, μπορεί να οδηγήσει σε εξάρτηση.
2. Γονεϊκοί Παράγοντες: Οι σχέσεις με τους γονείς παίζουν σημαντικό ρόλο. Όταν δεν υπάρχει υποστήριξη στο σπίτι ή όταν οι γονείς δεν θέτουν όρια στη χρήση του διαδικτύου, τα παιδιά είναι πιο πιθανό να παρασυρθούν. Αντίθετα, όταν οι γονείς συζητούν με τα παιδιά με ανοιχτό και θετικό τρόπο, αυτό φαίνεται να τα προστατεύει.
3. Τραυματικές Παιδικές Εμπειρίες: Παιδιά που έχουν υποστεί κακοποίηση, παραμέληση ή έχουν μεγαλώσει σε δύσκολο περιβάλλον, έχουν περισσότερες πιθανότητες να στραφούν στα social media με υπερβολικό τρόπο, ως τρόπο φυγής από την πραγματικότητα.
4. Επιρροή από Συνομηλίκους: Η ανάγκη των εφήβων να είναι αποδεκτοί από την ομάδα τους οδηγεί πολλές φορές σε υπερβολική χρήση του διαδικτύου. Το φαινόμενο του αποκλεισμού από τους συνομηλίκους είναι πολύ ισχυρό, όπως και η σύγκριση με τις ζωές των άλλων μέσα από τις αναρτήσεις τους.
5. Σκέψεις και Συναισθήματα: Όταν οι έφηβοι νιώθουν αρνητικά συναισθήματα, όπως λύπη ή θυμό, είναι πιθανό να στραφούν σε αυτά για να ξεφύγουν. Αυτό, όμως, αντί να βοηθάει, συχνά επιδεινώνει την κατάστασή τους, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο.
6. Έλλειψη Αυτοελέγχου: Όσα παιδιά δυσκολεύονται να ελέγξουν τις παρορμήσεις τους και δεν έχουν καλές δεξιότητες διαχείρισης συναισθημάτων, κινδυνεύουν περισσότερο να αναπτύξουν προβληματική χρήση.
7. Προσωπικότητα: Χαρακτηριστικά όπως η τάση για αναζήτηση συγκινήσεων, η χαμηλή αυτοεκτίμηση ή η ναρκισσιστική συμπεριφορά μπορούν να κάνουν έναν έφηβο πιο ευάλωτο. Για παράδειγμα, παιδιά που επιζητούν διαρκώς την επιβεβαίωση μέσω «likes» και «followers», μπορεί να καταλήξουν σε υπερβολική χρήση.
8. Ψυχική Υγεία: Η κατάθλιψη, το άγχος και άλλες ψυχολογικές δυσκολίες είναι συχνοί παράγοντες κινδύνου. Πολλά παιδιά που παρουσιάζουν αυτά τα συμπτώματα χρησιμοποιούν τα social media για να αισθανθούν καλύτερα, αλλά τελικά η χρήση αυτή τους κάνει να αισθάνονται χειρότερα.
9. Η Πανδημία COVID-19: Η περίοδος της πανδημίας και η κοινωνική απομόνωση οδήγησαν πολλούς εφήβους σε αυξημένη χρήση των social media, με αποτέλεσμα να αυξηθεί και το φαινόμενο της προβληματικής χρήσης.
Η μελέτη επισημαίνει ότι το πρόβλημα είναι σύνθετο και αφορά πολλούς τομείς της ζωής των παιδιών και των εφήβων. Για να αντιμετωπιστεί, χρειάζεται συνεργασία όλων των φορέων: γονέων, σχολείων και επαγγελματιών ψυχικής υγείας. Επίσης, προτείνεται να χρησιμοποιηθούν πιο αντικειμενικά εργαλεία για να μετρηθεί η έκταση του προβλήματος, όπως εφαρμογές που καταγράφουν τη χρήση κινητού, καθώς τα ερωτηματολόγια πολλές φορές δεν αποτυπώνουν την πραγματική εικόνα.
Συμπερασματικά, η προβληματική χρήση των κοινωνικών δικτύων (social media) είναι ένα σοβαρό θέμα που αφορά ολοένα και περισσότερους εφήβους, σημειώνει η κ. Ψαλτοπούλου. Χρειάζεται πρόληψη, ενημέρωση και κατάλληλες παρεμβάσεις, ώστε τα παιδιά να μάθουν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με υγιή και ισορροπημένο τρόπο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΗΠΑ: Ο υπουργός Άμυνας Χέγκσεθ διατάσσει τη μείωση κατά 20% των ανώτατων αξιωματικών

Ο αμερικανός υπουργός Άμυνας Πιτ Χέγκσεθ διέταξε χθες Δευτέρα να μειωθεί κατά τουλάχιστον 20% ο αριθμός των στρατηγών, πτεράρχων και ναυάρχων τεσσάρων αστέρων εν ενεργεία, αποκαλύπτει εγκύκλιός του.

Αφότου ανέλαβε καθήκοντα στα τέλη Ιανουαρίου, η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ λέει πως θέλει οι ένοπλες δυνάμεις να ευθυγραμμιστούν με τις πολιτικές προτεραιότητες του προέδρου, έχει αντικαταστήσει ή καθαιρέσει ανώτατους και ανώτερους αξιωματικούς και έχει εκφράσει την πρόθεση να απολύσει χιλιάδες πολιτικούς υπαλλήλους του υπουργείου Άμυνας.
Σύμφωνα με το «μνημόνιο» του υπουργού, που απευθύνει στην «ηγεσία του Πενταγώνου» διατάσσεται ακόμη η μείωση κατά 20% των ανώτατων αξιωματικών της Εθνοφρουράς.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις των μειώσεων αυτών δεν διευκρινίζονται στη διαταγή.
Ο Πιτ Χέγκσεθ είπε πάντως σε βίντεο που δημοσιοποίησε μέσω X ότι οι περικοπές θα γίνουν σε δυο στάδια, ξεκινώντας με τους στρατηγούς τεσσάρων αστέρων κι αυτούς της Εθνοφρουράς.
Η απόφαση δεν έχει σκοπό να «τιμωρηθούν» ανώτατοι αξιωματικοί, διαβεβαίωσε ο υπουργός, προσθέτοντας πως ο στόχος είναι να «μεγιστοποιηθεί η στρατηγική καλή προετοιμασία και η επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα».
Στην ακρόασή του στη Γερουσία τον Ιανουάριο, ο Πιτ Χέγκσεθ είχε τονίσει πως πρέπει να μειωθεί η γραφειοκρατία στο Πεντάγωνο.
«Αυτή θα είναι η δουλειά μου, να εργαστώ μαζί με αυτούς που θα στρατολογήσουμε και με αυτούς στις τάξεις της κυβέρνησης για να εντοπιστεί το πού μπορούμε να μειώσουμε το λίπος για να γίνουμε πιο τρομεροί», είχε πει.
Τον Μάρτιο του 2025, υπήρχαν 38 αξιωματικοί «τεσσάρων αστέρων», που είχαν φθάσει δηλαδή στο κορυφαίο επίπεδο των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων, και συνολικά 817 στρατηγοί, πτέραρχοι και ναύαρχοι εν ενεργεία.
«Χάρη σε αυτά τα μέτρα, θα διατηρήσουμε τη θέση μας, αυτή της πιο τρομερής μάχιμης δύναμης στον κόσμο, θα επιτύχουμε την ειρήνη διά της ισχύος και θα εγγυηθούμε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, καινοτομία, και μεγαλύτερο αξιόμαχο για οποιαδήποτε πρόκληση βρεθεί μπροστά μας», καταλήγει το κείμενο του υπουργού Άμυνας.
Τον Φεβρουάριο, ο πρόεδρος Τραμπ έστειλε στην αποστρατεία, χωρίς να δώσει καμιά εξήγηση για την απόφασή του αυτή, τον αρχηγό του γενικού επιτελείου εθνικής άμυνας των ΗΠΑ, τον αφροαμερικανό πτέραρχο Τσαρλς Μπράουν. Τον αντικατέστησε με λευκό επίσης πτέραρχο.
Απάλλαξε επίσης από τα καθήκοντά της τη ναύαρχο Λίσα Φραντσέτι, αρχηγό του γενικού επιτελείου ναυτικού, καθώς και τη ναύαρχο Λίντα Φέιγκαν, που είχε ονομαστεί από τον προκάτοχό του Τζο Μπάιντεν επικεφαλής της αμερικανικής ακτοφυλακής —αυτή ήταν η πρώτη γυναίκα που ανέλαβε την ηγεσία οποιουδήποτε από τα έξι όπλα του των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων— και πολλούς στρατιωτικούς νομικούς και ανώτερους αξιωματικούς.
Το υπουργείο Άμυνας λέει εξάλλου πως σκοπεύει να μειώσει κατά τουλάχιστον 5% το πολιτικό προσωπικό.
Ο υπουργός Χέγκσεθ δικαιολογεί αυτές τις διοικητικές και άλλες αλλαγές εξηγώντας πως ο πρόεδρος Τραμπ απλά τοποθετεί σε θέση ευθύνης αυτούς που προτιμά. Ωστόσο κοινοβουλευτικοί των Δημοκρατικών εκφράζουν ανησυχία για τη αυτή που θεωρούν πολιτικοποίηση των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Οδηγός πυροβόλησε στη μέση του δρόμου ύστερα από διαπληκτισμό με άλλο οδηγό

Έρευνες διεξάγει η αστυνομία για τον εντοπισμό άγνωστου οδηγού, που πυροβόλησε στο έδαφος ύστερα από διαπληκτισμό με άλλο οδηγό, 41 ετών, στη μέση του δρόμου, στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης,

Το περιστατικό συνέβη γύρω στις 10.30 χθες το βράδυ, όταν, σύμφωνα με την αστυνομία, ο δράστης διαπληκτίστηκε αρχικά με γυναίκα οδηγό, την οποία έσπευσε να υπερασπιστεί ο 41 ετών άνδρας, με καταγωγή από τη Γεωργία. Ακολούθησε αντιπαράθεση μεταξύ των δύο ανδρών, με τον άγνωστο να χρησιμοποιεί σωματική βία, ενώ στη συνέχεια ο ίδιος έβγαλε όπλο και πυροβόλησε μία φορά στο έδαφος για εκφοβισμό, προτού επιστρέψει στο αυτοκίνητό του και αποχωρήσει από το σημείο.
Ο 41 ετών άνδρας τραυματίστηκε ελαφρά από τα χτυπήματα που δέχθηκε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΗΠΑ: Η κυβέρνηση του προέδρου Τραμπ θέλει να στερήσει από το πανεπιστήμιο Χάρβαρντ κάθε δημόσια χρηματοδότηση

Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ έχει σκοπό να απαγορευτεί κάθε χρηματοδότηση του ομοσπονδιακού κράτους στο Χάρβαρντ, εν μέσω του μπραντεφέρ στο οποίο έχει εμπλακεί το περίβλεπτο πανεπιστήμιο με τον Ρεπουμπλικάνο, αποκαλύπτει επιστολή της υπουργού Παιδείας που απηύθυνε χθες Δευτέρα η Λίντα ΜακΜάον στον πρόεδρό του Άλαν Γκάρμπερ.

«Το Χάρβαρντ δεν πρέπει πλέον να ζητεί ομοσπονδιακές δωρεές διότι δεν θα λάβει καμιά», ανέφερε η υπουργός στην επιστολή της, που δημοσιοποίησε η ίδια μέσω X.
«Το Χάρβαρντ δεν θα είναι πλέον θεσμός χρηματοδοτούμενος από το κράτος και μπορεί να λειτουργεί ως ιδιωτικός θεσμός (…) συγκεντρώνοντας κεφάλαια από τους πλούσιους πρώην μαθητές του», αναφέρεται στη δεύτερη σελίδα της επιστολής. Η υπουργός ΜακΜάον αναφέρει πως το πανεπιστήμιο, εγκατεστημένο κοντά στη Βοστόνη (βορειοανατολικά), «λαμβάνει δισεκατομμύρια δολάρια από τους φορολογούμενους κάθε χρόνο», χωρίς να διευκρινίζει το ποσό.
Μέγας υποστηρικτής του Ισραήλ, ο πρόεδρος Τραμπ κατηγορεί για «αντισημιτισμό» το Χάρβαρντ και άλλα πολύ γνωστά αμερικανικά πανεπιστήμια όπως το Κολούμπια, διατείνεται πως άφησαν να θάλλει ο αντισημιτισμός κατά τη διάρκεια φοιτητικών κινητοποιήσεων εναντίον του πολέμου στη Λωρίδα της Γάζας, κάτι που οι διοικήσεις τους διαψεύδουν κατηγορηματικά.
Το Χάρβαρντ και ευρύτερα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια βρίσκονται πολύ συχνά στο στόχαστρο της αμερικανικής δεξιάς, καθώς τα βρίσκει υπερβολικά αριστερά για τα γούστα της.
Το παλαιότερο πανεπιστήμιο των ΗΠΑ, πολύ συχνά στην κορυφή της κατάταξης με τα καλύτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα στον κόσμο, κατακεραυνώνεται συχνά από τον κ. Τραμπ ειδικά διότι προσέφυγε στη δικαιοσύνη εναντίον του παγώματος ομοσπονδιακών χρηματοδοτήσεων και επιδοτήσεων ύψους 2 και πλέον δισεκατομμυρίων δολαρίων, διότι απέρριψε αξιώσεις της κυβέρνησής του.
Ο αμερικανός πρόεδρος θέλει οι αρχές να αποκτήσουν δυνατότητα να ελέγχουν τις διαδικασίες εγγραφών φοιτητών, πρόσληψης εκπαιδευτικών, αλλά και προγράμματά του στο στόχαστρό του.
Στην επιστολή της η υπουργός Παιδείας ΜακΜάον κατηγορεί το Χάρβαρντ για «συστηματική» παραβίαση της «ομοσπονδιακής νομοθεσίας», πως εμφορείται από «άσχημο ρατσισμό» και για «καταστροφική διαχείριση» των διαθεσίμων του.
«Η σημερινή επιστολή σηματοδοτεί το τέλος νέων δωρεών στο πανεπιστήμιο», αναφέρει στην προτελευταία παράγραφο.
Σε επιστολή του προς πρώην φοιτητές του ιδρύματος, η οποία περιήλθε σε γνώση του Γαλλικού Πρακτορείου, ο Άλαν Γκάρμπερ τόνισε πως το πανεπιστήμιο έχει εμπλακεί σε μακρά και υπαρξιακή μάχη και απηύθυνε έκκληση για δωρεές.
Ο πρόεδρος Τραμπ έχει χαρακτηρίσει τελευταία το Χάρβαρντ —μεταξύ άλλων— «αντισημιτικό θεσμό της άκρας αριστεράς» και «απειλή για τη δημοκρατία».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάζαρος Τσαβδαρίδης από το 6ο Διεθνές Συνέδριο του ΟΕΕ: Η αναπτυξιακή πολιτική της Κυβέρνησης ανοίγει νέους ορίζοντες στο υγιές επιχειρείν στην Ελλάδα

Τους γενικούς άξονες της αναπτυξιακής πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται διαρκώς σε παγκόσμιο επίπεδο, είχε τη δυνατότητα να αναπτύξει ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης στο 6ο Διεθνές Συνέδριο που διοργάνωσε το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνου Τασούλα.

Στο επίκεντρο της τοποθέτησής του κ. Υφυπουργού Ανάπτυξης, το ελπιδοφόρο επενδυτικό κλίμα για τη Βιομηχανία και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας μας, ο νέος αναπτυξιακός νόμος που βρίσκεται ήδη σε φάση διαβούλευσης καθώς και η κεφαλαιοποίηση του πλούτου της χώρας επ’ ωφελεία των ίδιων των πολιτών αλλά και του υγιούς επιχειρείν.

Υπογράμμισε δε ότι η εστίαση της Κυβέρνησης της ΝΔ δίνεται στον σχεδιασμό και στην υλοποίηση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου που θα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ψηφιακή μετάβαση, στην εξωστρέφεια και στην βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της έρευνας και της καινοτομίας, αφενός βοηθώντας ουσιαστικά την πραγματική οικονομία και την αναπτυξιακή προοπτική των επιχειρήσεων, αφετέρου μειώνοντας ακόμη περισσότερο την ανεργία και αυξάνοντας εκ νέου τα εισοδήματα των πολιτών.

Τόνισε μάλιστα ότι θα διατεθεί 1 δις. ευρώ τη διετία 2025-2026 για τη χρηματοδότηση επενδύσεων σε βιομηχανία, οικοτεχνία και οικογενειακή επιχειρηματικότητα με συγκεκριμένα κίνητρα να προβλέπονται για επενδύσεις σε παραμεθόριο προκειμένου να παραμείνουν οι νέοι στην ελληνική περιφέρεια.

Τσαβδ 2.jpeg Τσαβδ 4.jpeg

Πλατύ: Το σπίτι του Εποικισμού- Αντίγραφο προσφυγικής κατοικίας αναβιώνει μνήμες του ξεριζωμού

Ένα σπίτι στο Πλατύ Ημαθίας κρατά ζωντανές τις μνήμες από τη ζωή των προσφύγων.

Σμαρώ Παυλού

Ένα λαογραφικό μουσείο, το σπίτι του εποικισμού, όπου εκτίθενται αντικείμενα της καθημερινότητας και παρουσιάζεται πως ήταν η ζωή των ανθρώπων της περιοχής. Από τη μακρινή Καππαδοκία, οι πρόσφυγες έφτασαν το 1924 στην περιοχή, όπου έχτισαν τα σπιτικά τους.

Η ταμίας του συλλόγου Καππαδοκών, Μιράντα Μουρβετίδου μίλησε στην εκπομπή «Περίμετρο» της ΕΡΤ3 για το μουσείο που έχει δημιουργηθεί.

«Το Πλατύ Ημαθίας με τους πρόσφυγες που ήρθαν το 1924 από τα Φάρασα της Καππαδοκίας, τότε δημιούργησαν το χωριό, χωριό δεν υπήρχε εδώ. Ήταν έλη και βάλτος, το μόνο που υπήρχε ήταν ο σιδηροδρομικός σταθμός και γι’ αυτό έφεραν τους πρόσφυγες εδώ και τους εγκατέστησαν σε ξύλινες παράγκες. Έκατσαν εκεί κάποια χρόνια, μέχρι το κράτος που έχτισε κάποια σπίτια και εγκαταστάθηκαν οι πρώτοι πρόσφυγες. Τα σπίτια αυτά είχαν δύο υπνοδωμάτια, μια κουζίνα, εσωτερική σκάλα και χολ, το καθιστικό», όπως ανέφερε μεταξύ άλλων.

Πλατύ Ημαθίας: Το σπίτι του Εποικισμού- Αντίγραφο προσφυγικής κατοικίας αναβιώνει μνήμες του ξεριζωμού

«ΜΑΜΑγειρεύοντας»! Διαδραστική εκδήλωση του «Έρασμου», με αφορμή τη «Γιορτή της Μητέρας

«ΜΑΜΑγειρεύοντας»! Διαδραστική εκδήλωση του «Έρασμου», με αφορμή τη «Γιορτή της Μητέρας

Σάββατο 10 Μαΐου 2025, στο σιντριβάνι της πλ. Ελιάς – 10.30π.μ.

Το πρωί του Σαββάτου 10 Μαΐου 2025, στο σιντριβάνι της πλ. Ελιάς, στις 10.30π.μ. μικρά και μεγάλα παιδιά θα τιμήσουν τις μαμάδες τους, συμμετέχοντας ως πρωταγωνιστές στη φετινή δράση του Συλλόγου Κοινωνικής Παρέμβασης «Έρασμος», «ΜΑΜΑγειρεύοντας», με αφορμή τη «Γιορτή της Μητέρας 2025».

Σε πάγκους κάτω από κιόσκια, τα παιδιά που θα συμμετάσχουν, θα ετοιμάσουν Snak (σάντουιτς) και φρουτοσαλάτα για να προσφέρουν στις μαμάδες τους, ως μια χειρονομία αγάπης, ανταπόκρισης και ευγνωμοσύνης στη θυσιαστική αγάπη της μάνας.  Και όλα αυτά σε μια ανάλαφρη γιορταστική ατμόσφαιρα, με κέφι, χορό τραγούδι και τη συμμετοχή επαγγελματιών της κουζίνας, καθώς και σημαντικών φορέων και Συλλόγων της Βέροιας. Πιο συγκεκριμένα συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, οι: Αντώνης Μουστάκας  – Chef, η Σχολή χορού ”Μελίνα Παπαδοπούλου” η Εύξεινος Λέσχη Βέροιας, το Λύκειο Ελληνίδων Βέροιας, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αγ. Γεωργίου Βέροιας, η “Πρωτοβουλία για το Παιδί”, «Το μικρό σχολείο στο σύννεφο», ο Σύλλογος “Reverse Rett Greece” (Θα συλλέξει πλαστικά καπάκια) το 3ο Σύστημα Δασοπροσκόπων Βέροιας, η ΣΑΕΚ ΔΥΠΑ ΒΕΡΟΙΑΣ (Ειδικότητα Αισθητικής – Τέχνης Μακιγιάζ), η ΠΣΑΕΚ  (Ειδικότητα Τεχνικού Μαγειρικής Τέχνης, Αρχιμάγειρα), το Περιφερειακό Τμήμα Βέροιας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού κ.α.

Ο «Έρασμος» συνεπής πάντα στις ιδρυτικές του αρχές, που σχετίζονται με τη γυναίκα, τα δικαιώματά της και τη διαφύλαξη της ιερότητας του προσώπου της,   τιμά κάθε χρόνο τη Μητέρα,  σεβόμενος και αναδεικνύοντας τον κοινωνικό της ρόλο μέσα στην Ιστορία.

Η εν λόγω δράση εντάσσεται  στο Πρόγραμμα “Κεντρική Μακεδονία 2021-2027″
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο

Τροπολογίες Κ.Ο. ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για την αποκατάσταση αδικιών στο έμψυχο δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, μετά από συνεργασία με τον Υπεύθυνο Κ.Τ.Ε Εθνικής Άμυνας, Βουλευτή Ηλείας, Μιχάλη Κατρίνη και τον Τομέα Άμυνας του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, κατέθεσε τρεις τροπολογίες στο πλαίσιο συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τίτλο «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις».

Η πρώτη τροπολογία αφορά στην αποκατάσταση της σταδιοδρομικής εξέλιξης Αποφοίτων ΑΣΣΥ που έχουν καταταγεί από το 1994 και εντεύθεν. Επιλύεται έτσι η δυσμενής βαθμολογική και σταδιοδρομική τους εξέλιξη που προέκυψε από την εφαρμογή του Ν.3883/2010, ο οποίος διαφοροποίησε το καθεστώς εξέλιξης, χωρίς να προβλέψει μεταβατικές διατάξεις για όσους ήδη είχαν καταταγεί πριν την ψήφιση του νόμου.

Συνεπώς, είναι απαραίτητο να υπάρξουν τροποποιήσεις για την αναγνώριση της υπηρεσίας των αποφοίτων ΑΣΣΥ και την αποκατάσταση της δικαιοσύνης στις προαγωγές τους, με παράλληλη προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου στις σύγχρονες ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων.

Για τους παραπάνω λόγους, κατατέθηκε βελτιωτική ρύθμιση στο άρθρο 37 του ν.4494/2017 για την ένταξη στο θεσμικό πλαίσιο του ν.2439/96, όλων των αποφοίτων ΑΣΣΥ οι οποίοι κατατάχθηκαν στις ΕΔ πριν την ψήφιση του ν.3883/10. Επιπλέον, για τους αποφοίτους ΑΣΣΥ, που κατατάχθηκαν στις ΕΔ μετά την ψήφιση του ν.3883/10, κατατέθηκε βελτιωτική ρύθμιση για την υπηρεσιακή τους ανέλιξη με συμπλήρωση σχετικής διάταξης στην παράγραφο 4 του άρθρου 27 του Ν.3883/2010. Η προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπει για το σύνολο των αξιωματικών αποφοίτων ΑΣΣΥ, που προέρχονται από Υπαξιωματικούς, ενταγμένους στο ν.3883/10 :

α. Την προαγωγή των Ανθυπολοχαγών, Υπολοχαγών και αντιστοίχων, με τη συμπλήρωση τεσσάρων ετών στο βαθμό.

β. Την προαγωγή των Λοχαγών και αντιστοίχων, με τη συμπλήρωση πέντε ετών στο βαθμό.

γ. Την προαγωγή των Ταγματαρχών και αντιστοίχων, με τη συμπλήρωση τριών ετών στο βαθμό.

δ. Την προαγωγή των Αντισυνταγματαρχών και αντιστοίχων, με τη συμπλήρωση δύο ετών στο βαθμό, εφόσον διαθέτουν Πανεπιστημιακό τίτλο (πτυχίο) Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενώ σε διαφορετική περίπτωση με τη συμπλήρωση τεσσάρων ετών στο βαθμό.

Η δεύτερη τροπολογία αφορά στην βαθμολογική αποκατάσταση Αξιωματικών αποφοίτων ΑΣΣΥ Ειδικών Καταστάσεων (Ελαφράς Υπηρεσίας, Υπηρεσίας Γραφείου). Με την προτεινόμενη ρύθμιση αποκαθίσταται η αδικία του ν.3883/10, όπου αναίτια στους Αποφοίτους ΑΣΣΥ σταματάει η βαθμολογική εξέλιξη στο βαθμό του Υπολοχαγού για τους Ελαφράς Υπηρεσίας (ΕΥ) και Λοχαγού για τους Υπηρεσίας Γραφείου (ΥΓ) ενώ για όλους τους άλλους θεσμούς (ΑΣΕΙ, ΕΜΘ και ΕΠΟΠ) δεν υπήρξε καμία διαφοροποίηση των εν λόγω κατηγοριών (ΕΥ, ΥΓ). Η προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπει για τους Αξιωματικούς Ειδικών Καταστάσεων όλων των Κλάδων των ΕΔ, που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ και είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ, ως καταληκτικό βαθμό, τον βαθμό του Συνταγματάρχη και αντιστοίχων για (α) Υπηρεσίας Γραφείου, (β) Ελαφράς Υπηρεσίας του ΣΞ, (γ) Υπηρεσίας Ξηράς του ΠΝ, (δ) Υπηρεσίας Εδάφους της ΠΑ. Ενώ για Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ, που δεν είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ, ως καταληκτικό βαθμό, τον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη και αντιστοίχων.

Η τρίτη τροπολογία αφορά στην παύση εισφοράς 3% υπέρ ΝΙΜΤΣ μερισματούχων ΜΤΑ και εκτροπή της στο ΜΤΑ. Με την προτεινόμενη ρύθμισηη προβλεπόμενη από το άρθρο 6 του ν.3818/1958 (ΦΕΚ 36 Α΄) εισφορά των μερισματούχων Μετοχικού Ταμείου Αεροπορίας (ΜΤΑ) υπέρ ΝΙΜΤΣ παύει να αποδίδεται στο ΝΙΜΤΣ και αποδίδεται στο ΜΤΑ για την εκπλήρωση του σκοπού του, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, δεδομένου ότι πλέον οι απόστρατοι της ΠΑ, κατά συντριπτική πλειοψηφία, εξυπηρετούνται από το 251ΓΝΑ, ενώ η επισκεψιμότητά τους στο ΝΙΜΤΣ είναι ελάχιστη, περιοριζόμενη στους κατοικούντες στην περιοχή των Αθηνών και της Αττικής.