Αρχική Blog Σελίδα 1936

Στη Γενική Συνέλευση της Διεπαγγελματικής Οίνου και Αμπέλου ο ΥφΑΑΤ, Διονύσης Σταμενίτης

Στη Γενική Συνέλευση της Διεπαγγελματικής Οίνου και Αμπέλου  ΥφΑΑΤ,  Διονύσης Σταμενίτης

Σύσταση Ομάδας Εργασίας στο ΥΠΠΑΤ για προώθηση όλων των θεμάτων του κλάδου

Στην ουσιαστική και παραγωγική συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Οίνου και Αμπέλου, στάθηκε στον χαιρετισμό του, κατά την έναρξη των εργασιών της Γενικής Συνέλευσης της ΕΔΟΑΟ, ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Διονύσης Σταμενίτης. Μια συνεργασία που, όπως σημείωσε, έχει απτά αποτελέσματα, με πιο πρόσφατη εξέλιξη της σύστασης ομάδας εργασίας με τη συμμετοχή του Υπουργείου και των φορέων του κλάδου, κατά τα πρότυπα της ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί για το βαμβάκι, με στόχο την προώθηση όλων των θεμάτων του αμπελο-οινικού τομέα.

«Η δυναμική που αναπτύσσει το ελληνικό κρασί τα τελευταία χρόνια μας κάνει να αισιοδοξούμε αλλά παράλληλα μας κρατά σε εγρήγορση, ώστε να εργαζόμαστε μεθοδικά για την αξιοποίηση των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων καθώς και για τη βελτίωση σημείων στα οποία ενδεχομένως υστερούμε σε σύγκριση με άλλες χώρες», τόνισε ο Υφυπουργός, Διονύσης Σταμενίτης, αναδεικνύοντας τις παρεμβάσεις της ελληνικής κυβέρνησης και του ΥΠΑΑΤ για τη στήριξη του κλάδου. Ειδικότερα, ο κ. Σταμενίτης σημείωσε ότι στο πλαίσιο της νέας ΚΑΠ, εφαρμόζονται πολιτικές με στόχο την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων, την εγκατάσταση ποικιλιών αμπέλου με αυξημένο εμπορικό ενδιαφέρον, αλλά και την εισαγωγή σύγχρονων καλλιεργητικών τεχνικών.  Ενώ αναφέρθηκε και στις σημαντικές παρεμβάσεις του ΥΠΑΑΤ για την οργάνωση και την προβολή του Οινοτουρισμού, που αναμένεται να συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη του αμπελο-οινικού τομέα, καθώς, όπως υπογράμμισε ο κ. Σταμενίτης, το πάντρεμα του προϊόντος με τον τουρισμό θα αυξήσει την εξωστρέφεια, θα αυξήσει τη ζήτηση και θα ανοίξει νέους ορίζοντες.

Σταμεν1

Άννα Διαμαντοπούλου: «Το πρόβλημα στα πανεπιστήμια είναι δομικό και έχει σχέση με το μοντέλο διοίκησης»

Μιλώντας στον REAL FM η υπεύθυνη Πολιτικού Σχεδιασμού του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Άννα Διαμαντοπούλου, σχολιάζοντας τις χθεσινές κυβερνητικές ανακοινώσεις για τη βία των ανηλίκων επισήμανε το παράδοξο συνεχώς να εξαγγέλλονται μέτρα χωρίς να αξιολογείται ποτέ από την κυβέρνηση τι δεν λειτουργεί.

«Ο κ. Σκέρτσος μίλησε για 138 πολιτικές και ανακοίνωσε χθες την 139η. Από το 2020 έως σήμερα έχουν ανακοινωθεί επανειλημμένα μέτρα, όμως για να ανακοινώνεις ξανά μια πολιτική, θα πρέπει στοιχειωδώς να κάνεις μια αξιολόγηση τι έχεις πετύχει και που έχεις αποτύχει ως τώρα» ανέφερε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας ότι η βία των ανηλίκων έχει οκταπλασιαστεί διεθνώς και απαιτείται μια συλλογική πολιτική όχι πίσω από κλειστές πόρτες αλλά με διαβούλευση.

Ως προς τα συνεχή επεισόδια βίας στα πανεπιστήμια και αναφερόμενη στον νόμο του ΠΑΣΟΚ υπενθύμισε ότι «η λογική, την οποία είχαμε ακολουθήσει έλεγε ότι η ανάπτυξη των υποδομών την πανεπιστημίων, η ασφάλειά τους, η προσέλκυση πόρων, η δημιουργία νέων εδρών σε συνεργασία με διεθνή πανεπιστήμια, η εξωστρέφειά τους απασχολεί τα συμβούλια. Συμβαίνει στις 24 από τις 27 χώρες. Η κυβέρνηση φέρνει τα συμβούλια κουτσουρεμένα, στα οποία πάλι επικεφαλής είναι ο Πρύτανης, ο οποίος είναι και ελέγχων και ελεγχόμενος και δεν υπάρχει κανένας να αξιολογήσει»

Κληθείσα να σχολιάσει ότι το υπουργείο Παιδείας θα διαγράφει φοιτητές, που θα εμπλακούν σε επεισόδια ή καταστροφές, η Α. Διαμαντοπούλου εξήγησε: «Έχουμε μια εντελώς λανθασμένη προσέγγιση αυτή την περίοδο. Σαν να είναι τα Πανεπιστήμια, διευθύνσεις του υπουργείου. Δηλαδή να κάνει έναν νόμο το υπουργείο και να πει ότι αν γίνει μια καταστροφή, θα τον διαγράψεις. Αυτό δεν συμβαίνει πουθενά στον κόσμο. Είναι έξω από κάθε λογική να υπάρχει αυτή η παρέμβαση στα Πανεπιστήμια. Τι γίνεται όμως: σύμφωνα με τον νόμο αλλά και ό,τι ισχύει σε όλη την Ευρώπη τα πανεπιστήμια πρέπει να έχουν οργανισμό και κανονισμό, που ορίζουν τι θα γίνει σε αυτές τις περιπτώσεις. Υπάρχει ο συνήγορος του φοιτητή και συμβούλιο, προς το οποίο συμμετέχουν οι φοιτητές. Η χρηματοδότηση του Πανεπιστημίου εξαρτάται και από την υλοποίηση των νόμων. Ένα πανεπιστήμιο που δεν έχει οργανισμό και κανονισμό, που αρνείται να οργανώσει την είσοδο στο πανεπιστήμιο, δεν θα έχει επίπτωση; Είχαμε εξασφαλίσει τη σύνδεση της χρηματοδότησης με τους στόχους που βάζει κάθε πανεπιστήμιο. Δεν γίνεται να θεωρήσουμε ότι θα υπάρχει ένα μακρύ χέρι του υπουργείου από πάνω, το οποίο θα λέει στο πανεπιστήμιο: “Αυτό θα κάνεις, αν συμβεί αυτό, με νόμο. Αυτό θα κάνεις, αν συμβεί το άλλο”».

Και πρόσθεσε: «γιατί η κυβέρνηση δεν έφερε, -διορθωμένο βεβαίως γιατί έχουν περάσει τόσα χρόνια-, ένα νόμο ο οποίος θα άλλαζε την ουσία της διοίκησης των πανεπιστημίων;»

Σχετικά με την πολιτική στόχευση του ΠΑΣΟΚ, η κα. Διαμαντοπούλου επισήμανε ότι «φέρνουμε τα μεγάλα πραγματικά πολιτικά ζητήματα και σε αυτά προσπαθούμε να απαντήσουμε πειστικά. Έχουμε ξεκινήσει περιφερειακές συνδιασκέψεις, βάζουμε τα ζητήματα σε όλη την περιφέρεια, η οποία ερημώνει και θεωρούμε ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα. Πιάνουμε τον κόσμο της εργασίας, από τα εργατικά ατυχήματα που είμαστε πρώτοι στην Ευρώπη μέχρι το θέμα των μισθών και της ακρίβειας. Μπαίνουμε στην πραγματική πολιτική ατζέντα, εκεί θα επιμείνουμε και εκεί θέλουμε να κριθούμε».

Προσωρινή διακοπή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχει η ΓΓΠΣΨΔ μέσω των υποδομών της το βράδυ της 9ης προς 10η Μαΐου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Με στόχο την συνεχή αναβάθμιση των υποδομών της και της απόδοσης και ασφάλειας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα θέσει προσωρινά εκτός λειτουργίας το Taxisnet και τις υπηρεσίες ΑΑΔΕ και e-ΕΦΚΑ λόγω της αναβάθμισης των υποδομών Ιδιωτικού Υπολογιστικού Νέφους Βάσεων Δεδομένων.

Η αναβάθμιση θα πραγματοποιηθεί σε δύο διακριτές φάσεις στις παρακάτω ημερομηνίες και ώρες:

-Η πρώτη φάση από Παρασκευή 9 Μαΐου 2025 και ώρα 22:00 έως και Σάββατο 10 Μαΐου 2025 και ώρα 13:00.

-Η δεύτερη φάση από Παρασκευή 16 Μαΐου 2025 και ώρα 22:00 έως και Σάββατο 17 Μαΐου 2025 και ώρα 10:00.

Κατά τα παραπάνω αναφερόμενα χρονικά διαστήματα δεν θα είναι διαθέσιμες οι υπηρεσίες που σχετίζονται με:

  • Υπηρεσίες αυθεντικοποίησης χρηστών μέσω κωδικών TAXISnet (υπηρεσίες gov.gr, ΗΔΙΚΑ, eΕΦΚΑ κ.ά.)
  • Υπηρεσίες όπως Πόθεν Έσχες, Ενιαία Αρχή Πληρωμής, e-Παράβολο, και web services από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΨΔ σε φορείς της Δημόσιας Διοίκησης
  • Υπηρεσίες φορολογικής διοίκησης ΑΑΔΕ και Υπ. Οικονομικών, όπως TAXISnet, ICISnet, TAXIS, Elenxis, MIS, ΨΥΔΗΠΕΕΚ κ.ά.

Θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε οι εργασίες να ολοκληρωθούν νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα, προκειμένου να είναι μικρότερη η επίπτωση από τη μη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών.

Άρθρο του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη στο περιοδικό της ΟΝΝΕΔ με τίτλο «Τα όπλα μας στη μάχη με τη στεγαστική κρίση»

«Γνωρίζω καλά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν πολλοί συμπολίτες μας στην προσπάθεια να αποκτήσουν τη δική τους στέγη.

Τα αυξανόμενα ενοίκια, η περιορισμένη προσφορά και οι ασταθείς συνθήκες της αγοράς, τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς, καθιστούν την εξασφάλιση προσιτής κατοικίας ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίζει σήμερα η νέα γενιά», επισημαίνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε άρθρο του στο ηλεκτρονικό περιοδικό της ΟΝΝΕΔ, με τίτλο «Τα όπλα μας στη μάχη με τη στεγαστική κρίση».

«Τα σχετικά δεδομένα μας δείχνουν ότι χιλιάδες νέοι παραμένουν στο πατρικό τους ως τα 25, τα 30 ή και τα 35 τους χρόνια – όχι από επιλογή, αλλά από ανάγκη. Γεγονός που υπονομεύει την ανεξαρτησία τους και καθιστά δυσκολότερη τη δημιουργία της δικής τους οικογένειας. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αναγνωρίζει ότι η στέγαση είναι θεμελιώδες δικαίωμα που πρέπει να είναι προσβάσιμο σε όλους.

Γι’ αυτό και δεν καταγράφουμε απλώς το πρόβλημα, αλλά το αντιμετωπίζουμε με αποφασιστική δράση και στοχευμένα μέτρα. Η πιο πρόσφατη -αλλά όχι και η τελευταία- πρωτοβουλία μας είναι η επιστροφή ενός ολόκληρου ενοικίου σε όσους πληρούν τα κριτήρια. Το μέτρο μπορεί να μη λύνει οριστικά το πρόβλημα, αλλά ασφαλώς ανακουφίζει περίπου 1,3 εκατομμύρια πολίτες», επισημαίνει.

Τονίζει ότι «Αυτή η ‘ανάσα’ στον προϋπολογισμό εκατοντάδων χιλιάδων νοικοκυριών καθίσταται εφικτή χάρη στο πλεόνασμα που εξασφαλίσαμε και τους αναπτυξιακούς ρυθμούς που πετύχαμε. Τώρα το μέρισμα επιστρέφει στην κοινωνία. Όπως άλλωστε και η αύξηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος έως 2.500 ευρώ. Εκτός από αυτές τις μόνιμες, ετήσιες δράσεις, επεκτείνουμε τις μακροπρόθεσμες λύσεις.

Μετά την επιτυχία του προγράμματος «Σπίτι μου» με 9.000 δικαιούχους να έχουν ενταχθεί και 7.800 να έχουν πάρει το «κλειδί στο χέρι», ξεκίνησε η δεύτερη φάση του, προσφέροντας χαμηλότοκα ή άτοκα δάνεια σε ακόμη περισσότερους συμπολίτες μας. Η ανταπόκριση, από τις πρώτες μόλις ώρες, είναι εντυπωσιακή, με περισσότερες από 37.500 αιτήσεις να έχουν ήδη υποβληθεί.

Αυξήσαμε μάλιστα το όριο ηλικίας και προσαρμόσαμε τα εισοδηματικά κριτήρια, προκειμένου να συμπεριλάβουμε και όσους είχαν αποκλειστεί στην πρώτη φάση. Αυτό σημαίνει ότι επιπλέον 20.000 νέοι και οικογένειες θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν το δικό τους σπίτι, καταβάλλοντας μηνιαία δόση κατά κανόνα χαμηλότερη από το ενοίκιο που θα πλήρωναν για ένα αντίστοιχο ακίνητο.

Οι προσπάθειές μας ασφαλώς δεν σταματούν εδώ. Επενδύουμε σε προγράμματα κοινωνικής στέγασης με στόχο τη διασφάλιση προσιτών επιλογών για τους πραγματικά ευάλωτους. Την ώρα που η θέσπιση της κοινωνικής αντιπαροχής γίνεται μοχλός αξιοποίησης της αδρανούς περιουσίας του δημοσίου, προς όφελος των πολιτών που αναζητούν στέγη».
Ο πρωθυπουργός υπογραμμίζει ότι «επιπλέον, οι διαδοχικοί κύκλοι των προγραμμάτων ανακαίνισης και αναβάθμισης στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας και της ενεργειακής απόδοσης των υφιστάμενου αποθέματος. Όπως και τα άτοκα τραπεζικά δάνεια ύψους 400 εκατ. ευρώ που εξασφαλίσαμε από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και η φοροαπαλλαγή την οποία δίνουμε στους ιδιοκτήτες που εκτελούν εργασίες ενεργειακής ανακαίνισης.

Παρέχουμε επίσης κίνητρα για να αυξηθεί το στεγαστικό απόθεμα, αφενός επαναφέροντας στην αγορά κλειστά ακίνητα, και αφετέρου αξιοποιώντας στη μακροχρόνια μίσθωση διαμερίσματα που νοικιάζονται για τουριστική χρήση. Ταυτόχρονα, ενθαρρύνουμε τους επενδυτές να στραφούν σε εγκαταλειμμένα, βιομηχανικά ή επιχειρηματικά κτίσματα. Πρωτοβουλίες που αυξάνουν σταδιακά την προσφορά και αμβλύνουν το πρόβλημα.

Συνολικά, αναπτύσσουμε 40 δράσεις συνολικού προϋπολογισμού άνω των 6,5 δισ. ευρώ και είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση. Διότι γνωρίζουμε ότι η στέγαση δεν αφορά μόνο τα τετραγωνικά μέτρα. Έχει να κάνει με την αξιοπρέπεια, τη σταθερότητα και τη βεβαιότητα. Αποτελεί το θεμέλιο πάνω στο οποίο θα χτίσετε την υπόλοιπη ζωή σας: την καριέρα, την οικογένεια, το μέλλον σας. Ένα μέλλον που οικοδομούμε μαζί, με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση», καταλήγει στο άρθρο του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνεργασία του υπουργείου Υγείας με την Εκκλησία για την ίδρυση Μονάδων Ολικής Φροντίδας Ψυχικής Υγείας για άτομα με άνοια

Ο Υφυπουργός Υγείας, αρμόδιος για θέματα Ψυχικής Υγείας και Εξαρτήσεων, Δημήτρης Βαρτζόπουλος, πραγματοποίησε χθες επίσημη συνάντηση με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερώνυμο Β’ και με τα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, με τη συμμετοχή και του Διευθυντή του Γραφείου της Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην ΕΕ Επισκόπου Τανάγρας κ. Απόστολου.

Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκε η συνεργασία του Υπουργείου Υγείας με την Εκκλησία – Γραφείο της Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην ΕΕ για την ίδρυση και λειτουργία 7 Νέων Μονάδων Ολικής Φροντίδας Ψυχικής Υγείας για άτομα με άνοια.
Πρόκειται για μια καινοτόμο παρέμβαση στον χώρο της μακροχρόνιας φροντίδας υγείας, καθώς οι νέου τύπου αυτές δομές θα είναι πλήρως χρηματοδοτούμενες από το Υπουργείο Υγείας με αξιοποίηση πόρων του ΕΠΑ, θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους απολύτως δωρεάν προς όλους του πολίτες και θα καλύπτουν ολιστικά τις ανάγκες των ατόμων με άνοια. Οι παρεμβάσεις στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ωφελούμενων, στην ανακούφιση των οικογενειών και φροντιστών, από το υψηλό συναισθηματικό και οικονομικό βάρος και τη στήριξη της κοινότητας με ολοκληρωμένες υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής φροντίδας.
Ο κ. Βαρτζόπουλος δήλωσε: «Η συνεργασία του Υπουργείου Υγείας με την Εκκλησία της Ελλάδος – Γραφείο της Αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην ΕΕ, σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην παροχή μακροχρόνιας φροντίδας. Μαζί, δημιουργούμε ένα δίκτυο προστασίας για τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας, με σεβασμό, αξιοπρέπεια και επιστημονική επάρκεια. Οι Μονάδες Ολικής Φροντίδας Ψυχικής Υγείας για άτομα με άνοια είναι η αρχή ενός ευρύτερου σχεδιασμού για την ενίσχυση της ψυχικής υγείας στη χώρα μας. Η Εκκλησία της Ελλάδος, με την πολύχρονη εμπειρία της στον χώρο της φιλανθρωπίας και της κοινωνικής στήριξης, αποτελεί πολύτιμο εταίρο σε αυτή τη νέα εθνική προσπάθεια”.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την κοινή δέσμευση για άμεση έναρξη των διαδικασιών ίδρυσης των νέων δομών σε περιοχές με αυξημένες ανάγκες. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την προκήρυξη της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας, οι Μονάδες αυτές θα αναπτυχθούν στις Περιφερειακές Ενότητες Κιλκίς, Ιωαννίνων, Δράμας, Καστοριάς, Λακωνίας, Ροδόπης και Βορείου Τομέα Αθηνών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τραμπ διατάσσει να περιοριστούν επιστημονικές έρευνες για τους ιούς

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την Δευτέρα μέτρα με σκοπό να περιοριστούν ορισμένες έρευνες ιολογίας που θεωρεί πως είναι «επικίνδυνες» και ερίζει πως προκάλεσαν την πανδημία του νέου κορονοϊού.

Πλαισιωμένος από αξιωματούχους διαφόρων οργανισμών υγείας, ο πρόεδρος των ΗΠΑ υπέγραψε εκτελεστικό διάταγμα με σκοπό να «βελτιωθεί η ασφάλεια της βιολογικής έρευνας».
Ανάμεσα στα μέτρα που ανακοινώθηκαν είναι ο τερματισμός των αμερικανικών ομοσπονδιακών χρηματοδοτήσεων σε κάποια προγράμματα έρευνας που είναι γνωστά με τον όρο «gain of function»
Πρόκειται για εσκεμμένη, γενετική τροποποίηση παθογόνων παραγόντων. Στη βιολογία, αυτό επιτρέπει για παράδειγμα να μελετηθεί η εξέλιξη του ιού, πόσο σοβαρή νόσο προκαλεί, ή να γίνει τεχνητά πιο μεταδόσιμος, ώστε να μπορούν να αποτραπούν μελλοντικές πανδημίες ή να σχεδιαστούν εμβόλια. Για ορισμένους ειδικούς ωστόσο, αυτή η μέθοδος αυξάνει πολύ τους κινδύνους ατυχήματος με χαμηλό όφελος.
Κατά την άποψη της κυβέρνησης Τραμπ., αυτές οι έρευνες «προκάλεσαν» την πρόσφατη πανδημία της COVID-19, που άφησε πίσω της πάνω από ένα εκατομμύριο νεκρούς στις ΗΠΑ και εκατομμύρια όλους σε όλη την υφήλιο.
Κατ’ αυτήν, ο SARS-CoV-2 γεννήθηκε στο πλαίσιο τέτοιων ερευνών που μεταξύ άλλων χρηματοδοτούνταν και από την αμερικανική κυβέρνηση και διεξάγονταν στο κινεζικό ινστιτούτο ιολογίας της Γουχάν — την πόλη που υπήρξε λίκνο της πανδημίας.
«Αυτός ο εφιάλτης πιθανόν ήταν το αποτέλεσμα κάποιων επιστημόνων που χειραγώγησαν τη μητέρα φύση μέσα σε εργαστήριο με τεχνολογία που εξήχθη από τις ΗΠΑ», ανέφερε ο Μάρτι Μάκαρι, νέος επικεφαλής του αμερικανικού ομοσπονδιακού οργανισμού φαρμάκων (FDA).
Η θεωρία, που άλλοτε χαρακτηριζόταν συνωμοσιολογική, πως η «φυγή» από εργαστήριο ήταν η αιτία της πανδημίας κερδίζει δημοτικότητα στις ΗΠΑ, κι υποστηρίζεται πλέον από αμερικανικές κρατικές υπηρεσίες, με διάφορους βαθμούς βεβαιότητας. Πάντως γενικά αποκρούεται από τους επιστήμονες.
Στα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες αναφέρεται ρητά η Κίνα ανάμεσα σε χώρες όπου δεν μπορούν να χρηματοδοτούνται πλέον τέτοιες έρευνες.
«Δεν υπάρχει κανένα εργαστήριο απαλλαγμένο από διαρροές» και το διάταγμα του προέδρου Τραμπ «θα αποτρέψει να συμβούν στο μέλλον θέτοντας σε κίνδυνο την ανθρωπότητα», ανέφερε μέσω X ο υπουργός Υγείας Ρόμπερτ Κένεντι ο νεότερος.
Το διάταγμα καλεί ακόμη να καταρτιστεί στρατηγική για την «αντίδραση», τον «περιορισμό» και την «επιτήρηση» αυτού του είδους της έρευνας στις ΗΠΑ και να τερματιστούν οι χρηματοδοτήσεις σε χώρες όπου δεν κρίνεται ότι υπάρχει επαρκής επίβλεψη.
Το διάταγμα εγγράφεται στο πλαίσιο ευρύτερων προσπαθειών της νέας αμερικανικής κυβέρνησης να αλλάξει άρδην την επιστημονική και υγειονομική πολιτική των ΗΠΑ, που συμπεριλαμβάνει ιδίως πελώριες περικοπές στους προϋπολογισμούς για την έρευνα και μαζικές απολύσεις ερευνητές σε ομοσπονδιακές υπηρεσίες.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Ανοίγει τις πύλες της η 21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης με τιμώμενη χωρα την Ιταλία

Με τιμώμενη χώρα την Ιταλία, περισσότερους από τετρακόσιους εκθέτες, τουλάχιστον χίλιους ομιλητές από την Ελλάδα, την Ιταλία και την Ευρώπη, μία σειρά εκδηλώσεων, αφιερωμάτων και φεστιβάλ, ανοίγει την Πέμπτη τις πύλες της η 21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (ΔΕΒΘ), που θα διαρκέσει έως την Κυριακή 11 Μαΐου σε 16.000 τ.μ. στους χώρους της ΔΕΘ-HELEXPO.

Μία «μεταβατική έκθεση», σύμφωνα με τον Νίκο Μπακουνάκη, πρόεδρο του νεοσύστατου Ελληνικού Ιδρύματος Βιβλίου και Πολιτισμού (ΕΛΙΒΙΠ), που είναι από φέτος ο φορέας διοργάνωσης της ΔΕΒΘ, καθώς από του χρόνου αναμένεται να παρουσιαστεί «ένα άλλο, πιο θεσμικό μοντέλο, που θα λάβει υπόψιν όλες τις σημαντικές εξελίξεις στο λεγόμενο εκδοτικό οικοσύστημα και οικοσύστημα του βιβλίου», όπως είπε χαρακτηριστικά στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε για την παρουσίαση του προγράμματός της.
«Η 21η ΔΕΒΘ είναι η πρώτη που διοργανώνει το Ελληνικό Ίδρυμα Βιβλίου και Πολιτισμού και είναι μία από τις δράσεις Ιδρύματος, η οποία εντάσσεται μέσα στο γενικότερο πρόγραμμά του για την προώθηση του ελληνικού βιβλίου, της ελληνικής εκδοτικής παραγωγής, της ελληνικής λογοτεχνίας, των Ελλήνων συγγραφέων, την προώθηση των μεταφράσεων μέσα από ειδικά προγράμματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό», εξήγησε ο πρόεδρος του ΕΛΙΒΙΠ Νίκος Μπακουνάκης. Συγκεκριμένα για τη φετινή έκθεση, είπε πως είναι χωρισμένη σε τρεις κατηγορίες: Το γενικό πρόγραμμα για όλους επισκέπτες, το πρόγραμμα για τα παιδιά και τους εφήβους που θα διεξαχθεί στη αναβαθμισμένη φέτος παιδική και εφηβική γωνιά, αλλά και το επαγγελματικό πρόγραμμα.
Ο πρόεδρος του ΕΛΙΒΙΠ σχολίασε τον τίτλο της φετινής διοργάνωσης «Α(I)νθρώπινη Δημιουργικότητα», λέγοντας πως σ’ αυτόν γίνεται ένα παιχνίδι γραμμάτων, θίγοντας την ανθρώπινη δημιουργικότητα σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη. «Είναι ένα μείζων θέμα που μας απασχολεί ολοένα και περισσότερο. Σε σειρά εκδηλώσεων αντιμετωπίζεται από ποικίλες οπτικές γωνίες και πλευρές τόσο σαν μία τεχνολογία που μπορεί να έρθει να συνδράμει το ανθρώπινο γένος και τη καθημερινότητα αλλά και τη δημιουργικότητά μας αλλά ίσως και σαν μία “απειλή” για επαγγελματικούς χώρους, όπως για παράδειγμα στον εκδοτικό χώρο όπου είναι τα επαγγέλματα του μεταφραστή ή το επάγγελμα του εικονογράφου, που ίσως αισθάνονται ότι απειλούνται από την τεχνητή νοημοσύνη», σημείωσε.

Ιταλία – τιμώμενη χώρα της 21ης ΔΕΒΘ

Η Ιταλία, η τέταρτη εκδοτική αγορά της Ευρώπης, που διαθέτει μια δυναμική λογοτεχνική σκηνή με σημαντικούς συγγραφείς, πρόκειται να είναι για πρώτη φορά φέτος τιμώμενη χώρα στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης.
«Σκοπός της συμμετοχής της Ιταλίας ως τιμώμενης χώρας, είναι αναμφίβολα η ανάπτυξη μιας πλούσιας και ενδιαφέρουσας εκδήλωσης τόσο για το αναγνωστικό κοινό όσο και για τους επαγγελματίες του εκδοτικού κλάδου. Φιλοδοξία μας, ωστόσο, είναι η ΔΕΒΘ να αποτελέσει μια ευκαιρία για να εδραιωθούν ακόμη στενότερες και βαθύτερες σχέσεις μεταξύ συγγραφέων, εκδοτών και αναγνωστών των δύο χωρών, δημιουργώντας μια νέα βάση της ήδη έντονες πολιτιστικές μας σχέσεις», επισήμανε ο διευθυντής του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών Φραντσέσκο Νέρι (Francesco Neri).
Για το λόγο αυτό το πρόγραμμα σκοπεύει να καλύψει ένα ευρύ φάσμα ειδών, από τη λογοτεχνία έως τα δοκίμια και από τα κόμικς, έως τα βιβλία για εφήβους και νέους, ενώ θα παρευρεθούν πολλοί γνωστοί Ιταλοί συγγραφείς, όπως η Μελάνια Ματζούκο (Melania Mazzucco), ο Αντόνιο Μαντζίνι (Antonio Manzini), ο Ματέο Νούτσι (Matteo Nucci), η Αντρέα Μαρκολόνγο (Andrea Marcolongo).
Το πρόγραμμα της τιμώμενης χώρας θα αναπτυχθεί μέσα από τέσσερις θεματικές ενότητες οι οποίες είναι εξής: «Μια κοινή ματιά», στην οποία αφετηρία θα είναι η σχέση μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας, «Πέρα από τον ορίζοντα», στην οποία θα πραγματοποιηθεί μια …ελεύθερη πτήση πάνω από τα πολλά μονοπάτια –ατομικά, συλλογικά, αφηγηματικά, μυθοπλαστικά– της σύγχρονης ιταλικής λογοτεχνίας και εκδοτικής βιομηχανίας, «Περιπέτειες της στεριάς και της θάλασσας», που θα περιλαμβάνει αφιερώματα στον Andrea Camilleri (100 χρόνια από τη γέννησή του) και στον Hugo Pratt (30 χρόνια μετά τον θάνατό του), με συναντήσεις, αναλύσεις και εκθέσεις, καθώς και το «Επαγγελματικό Πρόγραμμα», που απευθύνεται σε επαγγελματίες από τον κόσμο των εκδόσεων.
«Είναι μια πολύ σημαντική και μια αγαπημένη έκθεση για εμάς και είναι από τις εκθέσεις, όπως είναι και η γενική (σ.σ. ΔΕΘ), που έχουμε καθιερώσει να υπάρχει τιμώμενη χώρα. Αυτό λοιπόν είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός», είπε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO Τάσος Τζήκας. Επισήμανε ακόμη ότι ο μεγάλος στόχος είναι η διοργάνωση να ανοίξει σε όλη την πόλη. Αυτό συμβαίνει ήδη με μπάνερς και σταντ που εγκαταστάθηκαν στο αεροδρόμιο Μακεδονία, με πανό στο δημαρχείο και σε άλλα σημεία της πόλης, καθώς και ψηφιακό υλικό που επίσης παίζει σε διάφορα σημεία. Επίσης, εστιατόρια της Θεσσαλονίκης θα έχουν ειδικό μενού εμπνευσμένο από τα φαγητά που φτιάχνει ο επιθεωρητής Επιθεωρητής Μονταλμπάνο στα μυθιστορήματα του Αντρέα Καμιλλέρι.

Γιορτή της πόλης με βάση το βιβλίο

Ως έναν από τους σημαντικότερους θεσμούς της πόλης χαρακτήρισε τη ΔΕΒΘ ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουρισμού και Διαδημοτικής Συνεργασίας Βασίλης Γάκης. «Προσπαθούμε να στηρίξουμε με κάθε τρόπο την εξωστρέφεια του φορέα της διοργάνωσης στην πόλη και όχι μόνο. Αλλά προσπαθούμε να φέρουμε όσο δυνατόν πιο κοντά, κυρίως τον νέο κόσμο, και γι’ αυτό, ως δήμος Θεσσαλονίκης έχουμε και μια πάρα πολύ δυναμική συμμετοχή στην έκθεση και στο παιδικό βιβλίο αλλά και στο περίπτερό μας που φέτος είναι αφιερωμένο στα 100 χρόνια από τη γέννηση του κορυφαίου Έλληνα Θεσσαλονικιού ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη», είπε χαρακτηριστικά.
Τη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ. «Η ΔΕΒΘ είναι -αν όχι το μεγαλύτερο- ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα, που ανεβάζουν τον πολιτισμό της πόλης και γι’ αυτό είμαστε περήφανοι», δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού Χρήστος Μήττας.
Τέλος, ο γενικός διευθυντής της HELEXPO – ΔΕΘ Αλέξης Τσαξιρλής έκανε μια ιστορική αναδρομή στη διοργάνωση, που όπως είπε έγινε για πρώτη φορά το 2004 με τον τίτλο «Scripta» από το EKEBI, είχε 120 εκθέτες και 4.000 καταγεγραμμένους επισκέπτες, ενώ από τότε το όραμα ήταν «να είναι μια γιορτή της πόλης που να έχει ως βάση το βιβλίο και τον πολιτισμό σε ένα ευρύτερο πλαίσιο». «Χρειάστηκε τουλάχιστον δύο με τρία χρόνια η ωρίμανσή της, γιατί υπήρχαν πολύ σοβαρές αντιδράσεις τότε στη Θεσσαλονίκη», είπε χαρακτηριστκά ο κ. Τσαξιρλής .
Η τελετή εγκαινίων της 21ης ΔΕΒΘ θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 8 Μαΐου στις 19:30 στο περίπτερο 13, ενώ θα ακολουθήσουν τα εγκαίνια του Περιπτέρου της Τιμώμενης Χώρας Ιταλίας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εκδρομή της ΕΠΠ Βέροιας στο οχυρό Ρούπελ

Εκδρομή της ΕΠΠ Βέροιας στο οχυρό Ρούπελ

Η Ένωση Παλαιών Προσκόπων Βέροιας, διοργανώνει μονοήμερη εκδρομή στο θρυλικό οχυρό Ρούπελ, την Κυριακή 25 Μαΐου. Το οχυρό Ρούπελ είναι το μεγαλύτερο από τα 21 οχυρά της Γραμμής Μεταξά, στο οποίο γράφτηκαν λαμπρές σελίδες στη σύγχρονη ιστορία της χώρας, λόγω της σθεναρής αντίστασης των Ελλήνων κατά του Γερμανικού στρατού. Εκεί ο Ταγματάρχης Γεώργιος Δουράτσος είπε τη φράση «τα οχυρά δεν παραδίδονται αλλά καταλαμβάνονται» τον Απρίλιο του 1941.

Το πρόγραμμα της εκδρομής περιλαμβάνει επίσκεψη στο Ιερό Ησυχαστήριο Τιμίου Προδρόμου στο Ακριτοχώρι Σερρών, ένα από τα σημαντικότερα ησυχαστήρια του ελληνικού χώρου.

Νωρίς το απόγευμα μετά τη στάση για φαγητό σε παραδοσιακή ταβέρνα της περιοχής, θα επισκεφθούμε τη λίμνη Κερκίνη, όπου οι εκδρομείς θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν βαρκάδα και να απολαύσουν τη μοναδική χλωρίδα και πανίδα της.

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι τις 18 Μαΐου στα τηλέφωνα: 697-203-9808 και 694-458-0243. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Τιμή συμμετοχής/άτομο:15€

Αφίσα εκδρομή Ρούπελ

Δ.Ε.Υ.Α Αλεξάνδρειας: Διακοπή νερού σε Λιανοβέργι και Παλαιοχώρι για αύριο Πέμπτη 08/05/2025

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η Δ.Ε.Υ.Α Αλεξάνδρειας ανακοινώνει ότι  στις 08/05/2025 ημέρα  Πέμπτη και ώρα από 09:00 π.μ έως και 13:00 μ.μ ,η Δ.Κ  Λιανοβεργίου  και ο συνοικισμός Παλαιοχωρίου δεν θα έχουν νερό λόγω αποκαταστάσεις βλάβης ύδρευσης από τα τεχνικά συνεργεία της επιχείρησης

Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας .

Εκ της Τεχνικής

Υπηρεσίας της ΔΕΥΑ ΑΛ

Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξάνδρειας: Διακοπή ύδρευσης σε όλη την Αλεξάνδρεια και Καψόχωρα αύριο Πέμπτη 8-5-2025

Η Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξάνδρειας ανακοινώνει πως  για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων και Ελευθέρων Επαγγελματιών της πόλης Αλεξάνδρειας αλλά και του Συνοικισμού  Καψόχωρας  μεταφέρει την ώρα διακοπής νερού αύριο 08/05/ 2025 ημέρα Πέμπτη και ώρα  από 12:30μ.μ εως το πέρας των εργασιών (περίπου βραδινές ώρες ) για να προβεί στην αντικατάσταση τμημάτων σιδηροσωλήνων στον υδατόπυργο περιοχής αμφιθεάτρου.

Επειδή μέχρι να σταθεροποιηθεί και να επανέλθει η πίεση στο εσωτερικό δίκτυο διανομής νερού στο αρχικό της επίπεδο θα παρατηρηθεί έντονη θολότητα του νερού, γι’ αυτό παρακαλούμε να αποφύγετε την χρήση του ως πόσιμο όσο αυτό είναι θολό.

Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Εκ της ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας

Περνετζής Αργύριος
Αν. Γεν. Δ/ντής ΔΕΥΑ Αλ