Αρχική Blog Σελίδα 1919

Τάρτα Λεμονιού χωρίς μαρέγκα – Γεύση απίθανη

Σίσσυ Νίκα
Γράφει η Σίσσυ Νίκα – Δημοσιογράφος Γαστρονομίας και Πολιτισμού

Η τάρτα λεμονιού είναι το καλύτερο γλυκό για κάθε γιορτινό με κρέας ή ψάρι γιατί η ελαφριά της γλυκόξινη γεύση αφήνει ευχάριστη αίσθηση στον ουρανίσκο και άρωμα μοναδικό.

Η ιστορία της τάρτας λεμονιού κρατά από το Μεσαίωνα ακόμη… Τότε το λεμόνι έπαιζε ρόλο πρωταγωνιστικό στη δημιουργία των γλυκών που πλημμύριζαν αρώματα.

Η τελειοποίηση του γλυκού όπως το ξέρουμε σήμερα σχεδόν με την προσθήκη της μαρέγκας και της τάρτας εμφανίστηκε στο τέλος του 17ου αιώνα. Δημιουργός του ο Ελβετός αρτοποιός Αlexander Frehse, που κατέγραψε και τη συνταγή, με την διαφορά ότι η βάση του γλυκού ήταν ένα παντεσπάνι.

Η τάρτα που παρουσιάζουμε εμφανίζεται τον 19ο αιώνα και συνοδεύεται με σάλτσα από φρούτα του δάσους ή ξύσμα λεμονιού ή μοσχολέμονου.

Τάρτα Λεμονιού χωρίς μαρέγκα 1

Τάρτα Λεμονιού χωρίς μαρέγκα

Από το Breeze café, Πλατεία Αγίας Παρασκευής

Υλικά για 4 άτομα 

Για τη βάση

300 γρ. βούτυρο εκλεκτό

140 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική

1 φρέσκο αυγό

480 γρ. αλεύρι μαλακό, κοσκινισμένο

50 γρ. πούδρα αμυγδάλου

Βανίλια

Για την κρέμα λεμονιού

160 ml χυμό λεμόνι

2 λεμόνια, το  ξύσμα

100 γρ.  βούτυρο εκλεκτό

200 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική

7 αυγά

Τάρτα Λεμονιού χωρίς μαρέγκα 2

Τρόπος παρασκευής

Στον κάδο του μίξερ βάζουμε το βούτυρο με τη ζάχαρη και χτυπάμε με το σύρμα σε δυνατή ταχύτητα μέχρι να αφρατέψουν.

Αμέσως μετά προσθέτουμε το αυγό και τέλος σε χαμηλή ταχύτητα, προσθέτουμε το αλεύρι και την πούδρα αμυγδάλου.

Μόλις ενσωματωθεί η ζύμη γεμίζουμε την φόρμα ή τις ατομικές φόρμες αν πρόκειται  και τρυπάμε με ένα πιρούνι τον πάτο.

Ψήνουμε στους 180οC για 20 λεπτά μέχρι να ροδίσουν.

Ετοιμάζουμε την κρέμα λεμονιού.

Σε κατσαρόλα βάζουμε όλα τα υλικά και ανακατεύουμε με σύρμα χειρός μέχρι να πάρουν μια βράση και να δέσει η κρέμα.

Βάζουμε την κρέμα σκεπασμένη στο ψυγείο για 2 ώρες, για να σταθεροποιηθεί και τη ρίχνουμε πάνω στην τάρτα ή τις τάρτες στρώνοντας την επιφάνεια με τη μαρίζ.

Τάρτα Λεμονιού χωρίς μαρέγκα 3

Σερβίρουμε πασπαλίζοντας αν θέλουμε με ξύσμα μοσχολέμονου ή λεμονιού και στην άκρη του πιάτου για περισσότερο χρώμα βάζουμε μια κουταλιά από σάλτσα με φρούτα του δάσους.

Καιρός: Ο καιρός στην Ελλάδα για σήμερα Σάββατο 10-5-2025

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ 10-05-2025

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Βροχές και σποραδικές καταιγίδες πιθανόν κατά τόπους ισχυρές μέχρι το μεσημέρι στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη.

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Στη Μακεδονία και τη Θράκη νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες. Τα φαινόμενα πιθανόν κατά τόπους μέχρι το μεσημέρι στα ανατολικότερα τμήματα να είναι ισχυρά.
Στο βόρειο Αιγαίο, τις Κυκλάδες, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες το πρωί με τοπικές βροχές.
Στην υπόλοιπη χώρα ο καιρός θα είναι αρχικά αίθριος, όμως από το μεσημέρι στα ηπειρωτικά θα αναπτυχθούν νεφώσεις και κυρίως στη Θεσσαλία, την Εύβοια, την ανατολική Στερεά και την ανατολική Πελοπόννησο θα σημειωθούν τοπικές βροχές ή όμβροι και τις απογευματινές ώρες μεμονωμένες καταιγίδες.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και τοπικά στα πελάγη έως 6 μποφόρ και μόνο στο νοτιοανατολικό Αιγαίο θα πνέουν νοτιοανατολικοί 4 με 6 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση και μόνο στα νότια θα διατηρηθεί σε υψηλά για την εποχή επίπεδα. Θα φτάσει στα βόρεια τους 20 με 22 βαθμούς, στις υπόλοιπες περιοχές τους 24 με 26 βαθμούς και στη Κρήτη τοπικά τους 28 με 29 βαθμούς Κελσίου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες. Τα φαινόμενα πιθανόν κατά τόπους μέχρι το μεσημέρι στα ανατολικότερα τμήματα να είναι πρόσκαιρα ισχυρά.

Ανεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 5 και στα ανατολικά πρόσκαιρα το μεσημέρι έως 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 13 έως 22 με 23 και στη Θράκη έως 20 βαθμούς Κελσίου

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Αρχικά αίθριος. Τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά θα αναπτυχθούν νεφώσεις και κυρίως στα ορεινά θα σημειωθούν όμβροι ή μεμονωμένες καταιγίδες.

Ανεμοι: Βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 15 έως 26 με 27 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Αρχικά αίθριος. Τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες θα αναπτυχθούν νεφώσεις και θα σημειωθούν τοπικές βροχές ή μεμονωμένες καταιγίδες.

Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στα ανατολικά από το απόγευμα 5 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 14 έως 26 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις πρόσκαιρα πιο πυκνές. Λίγες τοπικές βροχές θα σημειωθούν στην Κρήτη τις πρωινές ώρες.

Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και στις Κυκλάδες 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 17 έως 23 και στην Κρήτη τοπικά έως 28 με 29 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Αρχικά αυξημένες νεφώσεις με μικρή πιθανότητα για λίγες τοπικές βροχές κυρίως στα Δωδεκάνησα. Από το μεσημέρι γενικά αίθριος.

Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ και μόνο στα Δωδεκάνησα μέχρι το μεσημέρι θα πνέουν νοτιοανατολικοί με την ίδια ένταση.

Θερμοκρασία: Από 18 έως 26 βαθμούς Κελσίου και στις βορειότερες περιοχές από 15 έως 22 βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Καιρός: Λίγες νεφώσεις που γρήγορα θα αυξηθούν και θα σημειωθούν τοπικές βροχές και κυρίως τις απογευματινές ώρες μικρής διάρκειας καταιγίδες.

Ανεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 4 και στις Σποράδες έως 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 14 έως 25 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Αρχικά αίθριος.Τις μεσημβρινές – απογευματινές ώρες θα αναπτυχθούν νεφώσεις και θα σημειωθούν τοπικές βροχές και πιθανόν στα βόρεια μεμονωμένες καταιγίδες.

Ανεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 4 και στα ανατολικά 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 15 έως 26 βαθμούς Κελσίου. Στα ανατολικά η μέγιστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες στην αρχή της ημέρας και εκ νέου το απόγευμα.

Ανεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και από το μεσημερι νότιοι 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 13 έως 23 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ ΚΥΡΙΑΚΗ 11-05-2025
Στη Μακεδονία και τη Θεσσαλία παροδικές νεφώσεις με τοπικές βροχές και τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες σποραδικές καταιγίδες. Τις βραδινές ώρες τα φαινόμενα θα περιοριστούν στην κεντρική και ανατολική Μακεδονία και θα εξασθενήσουν.
Στην υπόλοιπη χώρα αρχικά σχεδόν αίθριος καιρός, όμως από τις προμεσημβρινές ώρες στο βόρειο Ιόνιο, τα ηπειρωτικά και βαθμιαία στο κεντρικό και βόρειο Αιγαίο θα αναπτυχθούν νεφώσεις και θα σημειωθούν, κυρίως στα κεντρικά και βόρεια ηπειρωτικά, τοπικοί όμβροι και πιθανώς στα ορεινά μεμονωμένες καταιγίδες. Βελτίωση τις βραδινές ώρες.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στο Αιγαίο πρόσκαιρα έως 6 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση και θα επανέλθει στα κανονικά για την εποχή επίπεδα σε όλη τη χώρα. Θα φτάσει στα βόρεια τους 20 με 22 βαθμούς, στις υπόλοιπες περιοχές τους 24 με 26 βαθμούς και κατά τόπους στα νότια ηπειρωτικά τους 27 βαθμούς Κελσίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΕΜΥ

Σύλλογος «Φίλοι του ποταμού Τριπόταμου Βέροιας» : Διαγωνισμός Ζωγραφικής & Φωτογραφίας

Ο σύλλογος «Φίλοι του ποταμού Τριπόταμου Βέροιας» 

διοργανώνει ως καταληκτική εκδήλωση του 6ου Μαθητικού 

Διαγωνισμού Ζωγραφικής & Φωτογραφίας την

“Πράσινη Σχολική Γιορτή”, στην οποία και σας προσκαλούμε:

afisa ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ 6ou DIAGONISMOY TRIPOTAMOY

Λάζαρος Τσαβδαρίδης: Θα φυλάσσεται από υπάλληλο του ΟΣΕ η σιδηροδρομική γραμμή στην Αλεξάνδρεια κατά τις ώρες λειτουργίας του ΕΠΑΛ

Θετική έκβαση είχαν οι αδιάλειπτες προσπάθειες που κατέβαλε ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κατά το τελευταίο δίμηνο για την εξάλειψη του κινδύνου της μη ασφαλούς διέλευσης των 300 και πλέον μαθητών του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας Ημαθίας από τις σιδηροδρομικές γραμμές, έπειτα και από τον τραγικό τραυματισμό μαθητή.

Σε συνέχεια των σχετικών συζητήσεων που είχε τόσο με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστο Δήμα όσο και – μετέπειτα – με τον νέο Αν. Υπουργό Μεταφορών κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη, όπου και κατ’ επανάληψη τους υπογράμμισε την ανάγκη όχι μόνο να λυθεί μονίμως το ζήτημα με την κατασκευή πεζογέφυρας στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης αλλά και να βρεθούν τρόποι για την αντιμετώπιση του προβλήματος στο μεσοδιάστημα, η ηγεσία του Υπουργείου αντέδρασε αποτελεσματικά.

Όπως σχετικά τον ενημέρωσε ο κ. Κυρανάκης, ο ΟΣΕ προχώρησε σήμερα σε ΠΡΟΣΛΗΨΗ ενός υπαλλήλου που θα είναι επιφορτισμένος με την ΦΥΛΑΞΗ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ.

Με την εξέλιξη αυτή, μία μεγάλη ανησυχία που προβλημάτιζε την κοινωνία της ευρύτερης περιοχής πλέον περιορίζεται σημαντικά.

Ο κ. Τσαβδαρίδης εκφράζει την ικανοποίησή του, καθώς η ασφάλεια των μαθητών όπως και κάθε πολίτη πάντα πρέπει να αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα.

ΤΣΑΒΔΑΡΙΔΗΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ ΑΝ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Πράσινοι – Οικολογία: Προαστιακός στην Πέλλα, πάρκο τα στρατόπεδα στα Γιαννιτσά

Την άμεση ανάπτυξη του Προαστιακού σιδηροδρόμου στην Πέλλα και την απόδοση των εκτάσεων των δύο πρώην στρατοπέδων στην τοπική κοινωνία των Γιαννιτσών για τη δημιουργία χώρων υψηλού πρασίνου, στήριξαν οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ -Οικολογία σε συνάντησή τους με τον Δήμαρχο Πέλλας κ. Στάθη Φουντουκίδη.

Τις θέσεις αυτές εξέφρασαν ο συμπρόεδρος του κόμματος Κώστας Παπακωνσταντίνου, ο συντονιστής Μιχάλης Τρεμόπουλος και το μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου Χάρης Αγγελίδης.

Η συνάντηση έγινε στο Κέντρο Ιππικής Τέχνης – Αθλητισμού και Πολιτισμού Πέλλας όπου ενημερώθηκαν για την αξία της θεραπευτικής ιππασίας και είδαν στην πράξη τις μεθόδους του βιολογικού πολυλειτουργικού αγροκτήματος και των δομών ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης ατόμων με ψυχοκοινωνικές διαταραχές και προβλήματα.

Τις απόψεις της Πρωτοβουλίας για την πλήρη απόδοση των στρατοπέδων των Γιαννιτσών στην τοπική κοινωνία ανέπτυξε ο Γιάννης Τσουγκράκης και ο Μιχάλης Τρεμόπουλος μετέφερε την εμπειρία του από τον αγώνα για την απόδοση των στρατοπέδων στις τοπικές κοινωνίες των Δήμων της Θεσσαλονίκης ήδη από τη δεκαετία του ’90 καθώς και τον αγώνα να γίνει Δημοψήφισμα για τη μετατροπή του χώρου της ΔΕΘ σε Πάρκο.

Οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ -Οικολογία στηρίζουν τις θέσεις της Πρωτοβουλίας και ενθαρρύνουν τον Δήμο Πέλλας να προχωρήσει στην άμεση και αποτελεσματική διεκδίκηση των πρώην στρατοπέδων προς το κοινό συμφέρον των πολιτών και της πόλης των Γιαννιτσών. Η απόδοση των εκτάσεων αυτών στον Δήμο πρέπει να συνδυαστεί με τη δημιουργία χώρων υψηλού πρασίνου. Και για την επίτευξη του στόχου αυτού είναι απαραίτητη η στενή συνεργασία με την κοινωνία των πολιτών. Η κλιματική αλλαγή επιβάλλει την προστασία των δασών και όλων των δέντρων μέσα στην πόλη, που προσφέρουν δροσισμό, ανάσα και αισθητική και δεν πρέπει να θυσιάζονται με αναπλάσεις τσιμεντοποίησης.

Οι ΠΡΑΣΙΝΟΙ -Οικολογία στηρίζουν, επίσης, την προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τον Νομό Πέλλας μέσω Γιαννιτσών αλλά και της Αριδαίας με τη Σκύδρα. Η απαξίωση του σιδηροδρόμου κυρίως από το 2005 και μετά, που επέβαλαν τα συμφέροντα των οδικών μεταφορών, θα πρέπει να σταματήσει να αφήνει το πιο παραγωγικό και πυκνοκατοικημένο τμήμα του Νομού Πέλλας εκτός σιδηροδρομικού δικτύου. Χρειάζεται να προχωρήσει η χάραξη του τμήματος 70 χλμ. από το τέλος του προαστιακού της Θεσσαλονίκης ως τη Σκύδρα, που είναι πεδινή, με μικρό κόστος και χρόνο κατασκευής. Η σύνδεση αυτή, που μπορεί να συνδυαστεί με τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη Σίνδο, θα διευκολύνει τη σύνδεση αλλά και την κυκλοφοριακή ανακούφιση της Θεσσαλονίκης, τη μείωση της ρύπανσης και της κατανάλωσης ενέργειας. Και αυτό αφορά και τους νομούς Φλώρινας και Κοζάνης.

Με τον Δήμαρχο Πέλλας έγινε συζήτηση και για την εναλλακτική διαχείριση των απορριμμάτων και του προτάθηκε η αξιοποίηση του θεσμικού πλαισίου για δημιουργία ΚΑΕΔΙΣΠ, που συνδυάζει τη διαλογή στην πηγή με την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τη συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών.

Δημοπρασία εκμίσθωσης καταστήματος στη Δημοτική Αγορά Αλεξάνδρειας, την Τρίτη 20 Μαΐου

Σας ενημερώνουμε: για την δημοπρασία εκμίσθωσης καταστήματος στη Δημοτική Αγορά Αλεξάνδρειας του Δήμου Αλεξάνδρειας.

Οι δημοπρασίες θα διεξαχθούν στο Δημοτικό Κατάστημα Αλεξάνδρειας (Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου) τις κάτωθι ημέρες και ώρες:

ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ (συμμετέχουν μόνο κάτοικοι του Δήμου Αλεξάνδρειας)

ΩΡΑ:

12:45 – 13:00

ΤΡΙΤΗ 20/05/2025

ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ

αρ.πρωτ.διακήρυξης

8168/07-05-2025

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΗ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ(συμμετέχει οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος- ίδια ώρα)

ΤΡΙΤΗ 17/03/2025

ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ

Περισσότερες πληροφορίες για τη δημοπρασία παρέχονται στη Διεύθυνση Υπηρεσίας Δόμησης Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Τμήμα Υπηρεσίας Δόμησης, στην οδό Ελ.Βενιζέλου 2 στην Αλεξάνδρεια, όλες τις εργάσιμες ημέρες και ώρες στο τηλέφωνο 2333 3 51304.

Συνημμένα:

Πλήρης Διακήρυξη
Κατάσταση

ΥπΑΑΤ, Κώστας Τσιάρας: Μεγάλο στοίχημα για τη χώρα μας η στήριξη της αλιείας

Κώστας Τσιάρας: Μεγάλο στοίχημα για τη χώρα μας η στήριξη της αλιείας – Συνάντηση με τους αλιείς του Ηρακλείου- Έθεσαν το πρόβλημα των λαγοκέφαλων και λεοντόψαρων

  • «Σανίδα σωτηρίας», χαρακτήρισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Γιάννης Ανδρουλάκης τη χρηματοδότηση για την κάλυψη των ζημιών που προκαλούν θαλάσσια θηλαστικά, η οποία τους έδωσε τη δυνατότητα να επισκευάσουν τα σκάφη τους

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αλιείς συζητήθηκαν σε συνάντηση που είχε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας με τον Σύλλογο Επαγγελματιών Αλιέων Ηρακλείου, στο Ενετικό Λιμάνι της πόλης.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου, Γιάννης Ανδρουλάκης και οι αλιείς επικεντρώθηκαν στην καταστροφή που υφίστανται οι ψαριές και ο εξοπλισμός τους από τους λαγοκέφαλους, αλλά και την ζημιά που δημιουργεί στο θαλάσσιο οικοσύστημα του νησιού το λεοντόψαρο, το οποίο τρώει τα αυγά των τοπικών αλιευμάτων και δημιουργεί τεράστιο θέμα στην αναπαραγωγική διαδικασία, αλλά είναι ένα ψάρι στο οποίο μπορεί να γίνει εκμετάλλευση. Μάλιστα οι αλιείς έδειξαν στον υπουργό τα κατεστραμμένα από τα ψάρια εισβολείς δίχτυα τους.

Ο κ. Τσιάρας επισήμανε την ανάγκη ύπαρξης στρατηγικού σχεδιασμού για την αλιεία και είπε ότι εξετάζεται η δημιουργία ενός επιδοτούμενου προγράμματος -αντίστοιχο με αυτό της Κύπρου- μέσα από το οποίο οι αλιείς θα επιδοτούνται για να αλιεύουν τους λαγοκέφαλους, έτσι ώστε να επιτευχθεί η μείωση του πληθυσμού τους. Μάλιστα, το ΕΛΚΕΘΕ έχει δημιουργήσει ειδικό παραγάδι και δίχτυα για τους λαγοκέφαλους.

Ο υπουργός τόνισε ότι το ΥΠΑΑΤ στέκεται δίπλα στους αλιείς στην αντιμετώπιση του προβλήματος και σχεδιάζει πρόγραμμα για την αντιμετώπισή του:

«Ενώ η αλιεία είναι ένας σημαντικότατος κλάδος του πρωτογενή τομέα, ένας κλάδος που δημιουργεί άμεσα υπεραξία και προστιθέμενη αξία στην ελληνική παραγωγική διαδικασία, αντιμετωπίζει μια σειρά προβλημάτων τα τελευταία χρόνια. Και με τη μείωση των αλιευτικών αποθεμάτων αλλά κυρίως με την εισβολή νέων ειδών. Η ανησυχία η οποία υπάρχει μας βάζει σε μία εγρήγορση και σε ένα σχεδιασμό μέτρων που πρέπει να λάβει η ελληνική πολιτεία για να στηρίξει την αλιεία. Από τη δική μας πλευρά, ειδικά το τελευταίο διάστημα, αξιοποιώντας πόρους του ΠΑΛΥΘ, δώσαμε μια βοήθεια και μια στήριξη σε έναν πολύ μεγάλο αριθμό αλιέων της χώρας μας», δήλωσε ο Υπουργός.  Πρόσθεσε δε ότι «ήδη έχουν ληφθεί μέτρα για τα θηλαστικά» και οι αλιείς έχουν χρηματοδοτηθεί για την κάλυψη των ζημιών που έχουν προκληθεί.

«Επειδή πρόκειται για ένα σύνθετο πρόβλημα, το οποίο εξελίσσεται, περιμένουμε τις τελευταίες επιστημονικές απόψεις προκειμένου να καταστρώσουμε ένα σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος. Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε την αλιεία, να στηρίξουμε και την Κρήτη», ανέφερε.

Ο Υπουργός συνοδευόμενος από τον κ. Γιάννη Ανδρουλάκη, τον αντιπεριφερειάρχη πρωτογενούς τομέα, Σταύρο Τζεδάκη και τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, Γιάννη Βαρδαβά, επισκέφθηκαν και τα έργα που γίνονται στο αλιευτικό καταφύγιο.

«Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μέσω του ΠΑΛ.Υ.Θ. κατασκευάζει αλιευτικά καταφύγια — κάτι που γνωρίζετε πολύ καλά — και στηρίζει γενικότερα την αλιεία μέσα από πολιτικές που διαμορφώνονται ανάλογα με τις συνθήκες της εποχής. Ταυτόχρονα, η ελληνική πολιτεία δίνει το παρόν και αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για τη διατήρηση και την ανάπτυξη της αλιείας», επισήμανε ο κ. Τσιάρας.

Όπως τόνισε ο υπουργός το μεγάλο στοίχημα είναι η προσέλκυση νέων ανθρώπων στον πρωτογενή τομέα και στην αλιεία, πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπισθεί, όπως τόνισε, μέσα στο πλαίσιο της νέας ΚΑΠ.

«Η παρουσία μου εδώ αποδεικνύει την πρόθεσή μας να στηρίξουμε την αλιεία στην Κρήτη και γενικότερα μια προσπάθεια που αφορά ανθρώπους που αγωνίζονται, δίνοντας τον εαυτό τους και την ψυχή τους σε μια πολύ δύσκολη απασχόληση. Ταυτόχρονα όμως, είναι πρεσβευτές ενός πολύτιμου ελληνικού προϊόντος — των αλιευμάτων — τα οποία είναι μοναδικά και προσδίδουν άμεση προστιθέμενη αξία στη χώρα.

Στο πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου που έχει ξεκινήσει ενόψει της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής μετά το 2027, η πρώτη προτεραιότητα είναι η προσέλκυση νέων ανθρώπων στον πρωτογενή τομέα. Αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό, αλλά ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πρόβλημα και πρέπει να μας προβληματίσει σοβαρά. Ο πρωτογενής τομέας είναι αυτός που εξασφαλίζει την επισιτιστική επάρκεια και συμβάλλει καθοριστικά στην κοινωνική συνοχή. Γι’ αυτό απαιτείται επανασχεδιασμός των ευρωπαϊκών πολιτικών, με στόχο την ενίσχυση της συμμετοχής στον πρωτογενή τομέα και κυρίως την προσέλκυση νέων ανθρώπων. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα».

Επίσκεψη στο καρνάγιο

Στη συνέχεια ο κ. Τσιάρας, συνοδευόμενος από τον κ. Ανδρουλάκη, επισκέφθηκαν το καρνάγιο όπου επισκευάζονται αλιευτικά σκάφη.

Οι αλιείς ευχαρίστησαν τον Υπουργό για τη  δυνατότητα που τους έδωσε να επισκευάσουν τα σκάφη τους, ύστερα η χρηματοδότηση που έλαβαν από το ΠΑΛΥΘ για την κάλυψη ζημιών που προκάλεσαν θηλαστικά.

Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης Γιάννης Ανδρουλάκης, Πρόεδρος Συλλόγου Επαγγελματιών Αλιέων Ηρακλείου, δήλωσε:

«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι και ευχαριστημένοι – όχι μόνο εγώ, αλλά όλοι οι αλιείς – από την επίσκεψη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Καταρχάς, ο κ. Τσιάρας ήρθε κοντά στους ψαράδες, κάτω στο αλιευτικό καταφύγιο. Συζητήσαμε τα προβλήματα και του θέσαμε τα ζητήματα με τα εισβολικά είδη, τα θαλάσσια θηλαστικά, καθώς και γενικότερα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Ο άνθρωπος είχε όλη την καλή διάθεση να δει από κοντά τα παλιά παραδοσιακά σκαριά, τα γερασμένα σκάφη, και να διαπιστώσει πού πήγαν τα χρήματα που δόθηκαν για την προστασία από τα θηλαστικά.

Οι ψαράδες επένδυσαν αυτά τα χρήματα στα σκάφη τους, για να τα συντηρήσουν – σκάφη που είχαν να συντηρηθούν για πάρα πολλά χρόνια και κινδύνευαν να βουλιάξουν. Αυτός ο άνθρωπος μας έσωσε. Ήταν σανίδα σωτηρίας στον ωκεανό για εμάς».

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, μεταξύ άλλων, δήλωσε:

«Για εμάς, το ουσιαστικό είναι να στηρίξουμε ανθρώπους που δραστηριοποιούνται σε έναν ιδιαίτερα δύσκολο τομέα του πρωτογενούς τομέα. Πρέπει να τους προσφέρουμε το στήριγμα που χρειάζονται αυτή τη δεδομένη στιγμή και να σχεδιάσουμε πολιτικές, ώστε στο μέλλον, η αλιεία να είναι βιώσιμη και να συνεχίσει να προσφέρει προστιθέμενη αξία – όχι μόνο στην Κρήτη, αλλά συνολικά στην πατρίδα μας».

Τσιαρ4 1

Συνέδριο του ΡΚΚ με αντικείμενο την πρόταση Οτσαλάν για αφοπλισμό και αυτοδιάλυση

Το Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν ανακοίνωσε πως διεξήγαγε το 12ο συνέδριό του από τις 5-7 Μαΐου, προκειμένου να εξετάσει την έκκληση του φυλακισμένου ηγέτη του Αμπντουλάχ Οτσαλάν για αφοπλισμό και αυτοδιάλυση της οργάνωσης.

Στην ανακοίνωση του ΡΚΚ αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι θα υπάρξει αναλυτική ενημέρωση για τις εργασίες και τα αποτελέσματα του συνεδρίου σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η έκκληση του Οτσαλάν ήλθε στη συνέχεια της πρότασης, στις 22 Οκτωβρίου πέρυσι, του κυβερνητικού εταίρου του προέδρου Ερντογάν και αρχηγού του ακροδεξιού Κόμματος Εθνικιστικής Δράσης Ντεβλέτ Μπαχτσελί, για αποφυλάκιση του Οτσαλάν υπό αυστηρά περιοριστικούς όρους αν αυτός αποκηρύξει δημοσίως στην Εθνοσυνέλευση την ένοπλη δράση και καλέσει τα μέλη του ΡΚΚ να διαλύσουν την οργάνωση. Ο Οτσαλάν απηύθυνε στις 27 Φεβρουαρίου την έκκληση για αφοπλισμό και αυτοδιάλυση της οργάνωσης που ο ίδιος δημιούργησε το 1978, και το ΡΚΚ από την πλευρά του κήρυξε κατάπαυση του πυρός από την 1η Μαρτίου.

Ωστόσο, η ηγεσία της οργάνωσης που βρίσκεται στο Βόρειο Ιράκ τις προηγούμενες ημέρες είχε ζητήσει, προκειμένου να προχωρήσει στη διεξαγωγή συνεδρίου που θα αποφασίσει τον αφοπλισμό και τη διάλυσή της, την απελευθέρωση του Οτσαλάν και τη δημιουργία συνθηκών ώστε αυτός να εργάζεται ελεύθερα.

Μετά τη γνωστοποίηση της είδησης για διεξαγωγή τελικά του συνεδρίου, τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν αναλύσεις που συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι το ΡΚΚ θα προχωρήσει στην κατάθεση των όπλων του και ότι θα τερματιστεί η ένοπλη δράση του κατά της Τουρκίας, που διαρκεί εδώ 41 χρόνια. Σε δημόσιες ομιλίες του το προηγούμενο διάστημα ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δήλωνε ότι πλησιάζει ο χρόνος που το ΡΚΚ θα ανακοινώσει την αυτοδιάλυσή του.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυρ. Μητσοτάκης για ΒΟΑΚ: Σήμερα εκπληρώνουμε μία δέσμευσή μας

Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, πραγματοποιήθηκε σήμερα η υπογραφή σύμβασης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο, του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. «Είναι μια σπουδαία μέρα για την Κρήτη, μια σπουδαία μέρα συνολικά για την κυβέρνηση μας» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Επιτέλους μετά από πολλές δυσκολίες, μετά από πολλά εμπόδια, υπογράφουμε τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Ηράκλειο-Χανιά με την προαίρεση έως την Κίσαμο, μία δέσμευση την οποία είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να την εκπληρώσω» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης διευκρινίζοντας ότι πρόκειται για ένα έργο που αφορά όλη την Κρήτη και τους Κρητικούς και θα εκτείνεται από την Κίσαμο μέχρι τη Σητεία, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων του ανατολικότερου τμήματος του νησιού.

«Οι μελέτες στο τμήμα Παχιά Άμμος – Σητεία θα προχωρήσουν άμεσα έτσι ώστε να βρούμε τη βέλτιστη δυνατή λύση ώστε ο ΒΟΑΚ πραγματικά να αποτελέσει ένα δρόμο που θα συνδέει την Κίσαμο με τη Σητεία» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως πρόκειται για ένα έργο τεχνικά δύσκολο και σύνθετο με ορίζονται υλοποίησης περί τα πέντε χρόνια, ενώ ζήτησε τη βοήθεια και τη συνεργασία όλων των τοπικών αρχών προκειμένου να ξεπεραστούν τα οποιαδήποτε εμπόδια.

«Είμαι σίγουρος ότι θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε όλα τα εμπόδια και το έργο να παραδοθεί εντός προϋπολογισμού και εντός χρονοδιαγράμματος» τόνισε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός ο οποίος για τα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ του εκτελούνται ήδη από Χερσόνησο μέχρι Άγιο Νικόλαο σημείωσε ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027.

«Θα λάβουμε υπόψη οποιαδήποτε αιτήματα είναι λογικά, αλλά πρέπει να καταλάβουμε στο σύνολό της την τεράστια σημασία που έχει αυτό το έργο για την Κρήτη και να μην βλέπουμε μόνο το μικροτοπικό συμφέρον αλλά να δούμε τη μεγάλη εικόνα» ζήτησε από τους κρητικούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που έκανε

Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο πρωθυπουργός στα ζητήματα οδικής ασφάλειας και τον «παρανοϊκό» όπως χαρακτήρισε φόρο αίματος.

«Έχω ζητήσει από τον υπουργό να δρομολογήσουμε άμεσα σε συνεργασία με τους παροχωρησιούχους έργα οδικής ασφάλειας τα οποία θα κάνουν το υφιστάμενο βόρειο οδικό άξονα Κρήτης πιο ασφαλή» είπε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος σημείωσε ότι αυτές οι παρεμβάσεις θα προσομοιάζουν με τις παρεμβάσεις που έγιναν στην παλιά εθνική οδό Πατρών -Πύργου, τα οποία «αποδείχθηκαν εξαιρετικά αποτελεσματικά ως προς τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας».

Μιλώντας συνολικά για τα μεγάλα έργα της Κρήτης όπως την ηλεκτρική διασύνδεση, το νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι και αρδευτικά δίκτυα, εξήγγειλε τη δημιουργία φοιτητικών εστιών στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο.

«Σχεδόν 5.000 φοιτητές που θα επιλέξουν την Κρήτη ως τον τόπο για να σπουδάσουν και θα έχουν πρόσβαση στις πιο σύγχρονες φοιτητικές εστίες, προκειμένου να αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα της στέγασης των φοιτητών» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης που έκλεισε την ομιλία του με αναφορά στην εξέλιξη που έχει σημειώσει η χώρα από το 2015 με αφορμή και τη μέρα της Ευρώπης.

 «Ας αναλογιστούμε την πρόοδο που έχουμε κάνει από το 2015 συνολικά ως χώρα, ας πάρουμε ικανοποίηση από το γεγονός ότι σήμερα η Ελλάδα ως προς τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών είναι παράδειγμα προς μίμηση. Ας σκεφτούμε ότι όσο καλύτερα πηγαίνουν τα δημόσια οικονομικά τόσο θα μπορούμε να επιστρέφουμε αυτό το πλεόνασμα της αναπτυξιακής πορείας προς τους πολίτες».

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας μίλησε για την τεράστια σημασία που έχει για το νησί το συγκεκριμένο έργο, που είναι προϋπολογισμού 1,75 δισ, έχει μήκος 157χλμ και περιλαμβάνει 43 κόμβους, 23 σήραγγες, 89 γέφυρες, 89 κάτω και 12 άνω διαβάσεις και 18 cut and cover.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στο χαιρετισμό του ανέφερε ότι είναι ένα έργο όλης της Κρήτης, η οποία θα είναι ένα διαφορετικό νησί με τον ΒΟΑΚ.

«Βεβαίως μέχρι να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα, ο κύκλος θα είναι δύσκολος, αφού είναι η πρώτη φορά που στην Ελλάδα εκτελείται το έργο ενός αυτοκινητοδρόμου με τόσο μεγάλο μήκος ως ενιαίο έργο» ανέφερε ο κύριος Ταχιάος.

Κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, αφού ευχαρίστησε συγκεκριμένα τον πρωθυπουργό αλλά και τους υπουργούς, μίλησε για μία μεγάλη μέρα για το νησί, καθώς «75 περίπου χρόνια μετά εισέρχεται σε τροχιά υλοποίησης, το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο» και πώς ο ΒΟΑΚ δεν συνδέει απλά τους νομούς της Κρήτης, αλλά αλλάζει το χάρτη του νησιού.

«Οι Κρητικοί μετρούν αντίστροφα μέχρι ο ΒΟΑΚ να παραδοθεί στην κυκλοφορία, συμβάλλοντας καθοριστικά στην παραγωγική και οικονομική ανασυγκρότηση του νησιού» σημείωσε ο Σταύρος Αρναουτάκης ο οποίος επανέλαβε την θέση της Περιφέρειας Κρήτης ότι Βόρειος Οδικός Αξονας θεωρείται από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία.

Από την πλευρά της ανάδοχου, ο πρόεδρος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γεώργιος Περιστέρης ανέφερε ότι ξεκινάει μία δύσκολη διαδρομή, κατά τη διάρκεια της οποίας κομβικής σημασίας ζήτημα είναι η συνεργασία μεταξύ όλων και κυρίως των πολιτών της Κρήτης.

ΦΩΤΟ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελληνική Λύση: Ανάγκη τευτλοκαλλιέργειας και παραγωγής ελληνικής ζάχαρης στην πατρίδα μας

Ερώτηση του  Βελόπουλου Κυριάκου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Β3′ Νότιου

Τομέα Αθηνών προς τον κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης

ΘΕΜΑ:         «Ανάγκη τευτλοκαλλιέργειας και παραγωγής ελληνικής ζάχαρης

στην πατρίδα μας»

Κύριοι Υπουργοί,

Σύμφωνα με ενημέρωση αγροτών, ένα από τα σημαντικότερα αιτήματα των συναδέλφων τους είναι η τευτλοκαλλιέργεια και η παραγωγή ελληνικής ζάχαρης στην πατρίδα μας. Μας μετέφεραν οι ως άνω ότι μέσα σε 15 χρόνια τα πάντα καταστράφηκαν, όσον αφορά την εγχώρια παραγωγή ζάχαρης. Ενδεικτικά, το 2009 η παραγωγή στη χώρα ήταν 157.383 τόνοι και το 2011 μειώθηκε κατά 75%, στους 38.265 τόνους. Το 2006 καλύπταμε τις εσωτερικές ανάγκες της πατρίδας μας και τροφοδοτούσαμε και τις βαλκανικές χώρες. Δούλευαν ζαχαρουργεία στο (Πλατύ Ημαθίας, Σέρρες, Έβρο), ένα εργοστάσιο επεξεργασίας σπόρων, τρία κέντρα διανομής (Αθήνα, Λάρισα, Χανιά) και χιλιάδες οικογένειες αγροτών στη Θεσσαλία, Μακεδονία και Θράκη ζούσαν από την τευτλοκαλλιέργεια. Θεωρούν δε ότι η λέξη αυτάρκεια θα πρέπει να αποσυρθεί από το λεξιλόγιό μας σε ό,τι αφορά τη ζάχαρη. Με ετήσιες απαιτήσεις πλέον που αγγίζουν τους 320.000 τόνους, η χώρα μας βασίζεται μόνο στις εισαγωγές. Το κόστος εισαγωγής των απαιτούμενων ποσοτήτων έφτασε και ξεπέρασε τα 200 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να υπολογιστεί η εκτόξευση των τιμών τα τελευταία χρόνια. Εισάγουμε μεταξύ άλλων από Γαλλία, Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, Ολλανδία, Μαυρίκιο, μέχρι και από τη Γαλλική Πολυνησία. Καταγγέλλουν οι ως άνω ότι η σκανδαλώδης κακοδιαχείριση των ελληνικών κυβερνήσεων των τελευταίων ετών σε συνεργασία με την Ε.Ε., καθώς και το κλείσιμο της Αγροτικής Τράπεζας οδήγησαν στην καταστροφή της παραγωγής ζάχαρης στην πατρίδα μας. Ζητούν οι ως άνω αγρότες από την Πολιτεία και τους αρμοδίους φορείς να ξαναδημιουργήσουν τις συνθήκες εκείνες, ώστε να υπάρξει η ευκαιρία της τευτλοκαλλιέργειας και παραγωγής ελληνικής ζάχαρης προς όφελος του πρωτογενή τομέα της πατρίδας μας.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, ώστε να προχωρήσει η τευτλοκαλλιέργεια και η παραγωγή ελληνικής ζάχαρης προς όφελος του πρωτογενή τομέα της πατρίδας μας;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ