Αρχική Blog Σελίδα 1913

ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής: «Η μητρότητα δεν είναι πολυτέλεια — Είναι δικαίωμα»

«Η μητρότητα δεν είναι πολυτέλεια — Είναι δικαίωμα»

Κοινή δήλωση Κατερίνας Καζάνη, υπεύθυνης ΚΤΕ Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Έφης Μπέκου, Γραμματέα Τομέα Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Νάντιας Σαλτερή Γραμματέα Τομέα Ισότητας και Βασίλη Κουλούρη, Γραμματέα Δικτύου Ατόμων με Αναπηρία, Χρόνιες, Σπάνιες Παθήσεις και των Οικογενειών τους

Η Γιορτή της Μητέρας βρίσκει φέτος τις μητέρες της χώρας μας αντιμέτωπες με την επισφάλεια, την ακρίβεια και την εγκατάλειψη από ένα κράτος, που τις θυμάται μόνο στις επετειακές δηλώσεις.

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής τιμά τις μητέρες που δίνουν  μάχη καθημερινά:

Να μεγαλώσουν τα παιδιά τους με αξιοπρέπεια, σε μια χώρα που έχει γίνει πρωταθλήτρια στην υπογεννητικότητα.

Να εργαστούν, όταν οι πολιτικές της Νέας Δημοκρατίας σπρώχνουν τις γυναίκες ξανά στο σπίτι, με μισθούς πείνας και απλήρωτη εργασία φροντίδας.

Να στηρίξουν την οικογένεια όταν οι κοινωνικές υποδομές διαλύονται, χωρίς κάλυψη βρεφονηπιακής φύλαξης για όλα τα παιδιά, χωρίς δίκτυο υποστήριξης ηλικιωμένων, ατόμων με αναπηρία, ευάλωτων ομάδων .

Το ΠΑΣΟΚ διαχρονικά έχει δώσει μάχες για τις γυναίκες και τις μητέρες και θα το ξανακάνει, αποτελεί καθημερινή μέριμνα της πολιτικής και  κοινοβουλευτικής μας δράσης.

Εμείς καταργήσαμε την προίκα, θεσμοθετήσαμε την ισότητα στον γάμο, δώσαμε δικαιώματα στις γυναίκες,  όταν άλλοι σιωπούσαν.

Εμείς χτίσαμε το κοινωνικό κράτος που σήμερα απαξιώνεται από τη δεξιά και τις συντηρητικές δυνάμεις. Η δεξιά αντίληψη  «υμνεί»  και ψευδο-ηρωποιεί τις μανάδες, για να τις καταχωρίσει- υποχρεώσει  σε ρόλο και καθήκοντα που είναι υποχρέωση του κράτους και που οφείλει να υπηρετεί μια σύγχρονη προοδευτική πολιτεία.

Οι μητέρες και οι οικογένειες σήμερα χρειάζονται κράτος που τις υποστηρίζει κάθε μέρα στο στοίχημα και στη μάχη των γυναικών για χειραφέτηση, για εναρμόνιση επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής, για καθολικές υπηρεσίες  παιδείας, υγείας, φροντίδας. Χρειάζονται μια προοδευτική κοινωνική πολιτική που αναδεικνύει τη σημασία της γονεϊκότητας, δρα προληπτικά και αποτελεσματικά. Με κέντρα οικογενειακού προγραμματισμού, σχολές γονέων, κοινωνική στήριξη οικογενειών και παιδιών σε κρίση, με κοινωνικές υπηρεσίες κατ’ οίκον,  με την αυτοδιοίκηση σύμμαχο, αρμόδια και στελεχωμένη για ένα σύγχρονο κράτος πρόνοιας.

Δεσμευόμαστε:

 Δωρεάν και καθολικούς παιδικούς σταθμούς για όλα τα παιδιά.

 Ολοήμερα δημόσια σχολεία παντού — όχι μόνο για λίγους.

 Αξιοπρεπή επιδόματα, άδειες και μητρότητας-πατρότητας, ισότιμη πρόσβαση στην εργασία, ασφαλείς συνθήκες εργασίας, ισότητα αμοιβών,  ίση μεταχείριση για τις μητέρες δημόσιου, ιδιωτικού τομέα, αυτοαπασχολούμενες.

 Πολιτικές στήριξης για όλες τις οικογένειες, χωρίς διακρίσεις και με πλήρη ένταξη της διάστασης αναπηρίας, μονογονεϊκών, τριτέκνων-πολυτέκνων, συμπερίληψη οικογενειών κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων πληθυσμού.

Οι μητέρες  δεν χρειάζονται λουλούδια μια μέρα τον χρόνο. Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής είναι και πάλι εδώ, για να κάνει τη μητρότητα δικαίωμα και όχι προνόμιο των λίγων με το κράτος πρόνοιας να υλοποιήσει επιτέλους  τη δική του συνταγματική υποχρέωση.

Γυμνάσιο Πλατέως: 1η Γιορτή Φυσικών Επιστημών

ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η 1Η ΓΙΟΡΤΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025, το Γυμνάσιο Πλατέος διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία μια ανοιχτή γιορτή, την ‘’1η Γιορτή Φυσικών Επιστημών’’ στον αύλειο χώρο του Πνευματικού Κέντρου της Αλεξάνδρειας. Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ανάδειξη της δημιουργικότητας, της συνεργασίας και της αγάπης των μαθητών για τις φυσικές επιστήμες μέσα από πειραματικές δραστηριότητες και διαδραστικές παρουσιάσεις.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, μαθητές και μαθήτριες παρουσίασαν εντυπωσιακά πειράματα φυσικής, χημείας, γεωλογίας, καθώς και πειράματα που συνδύαζαν ρομποτική και φυσικές επιστήμες, κερδίζοντας τον ενθουσιασμό των επισκεπτών.

1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ1

Στην εκδήλωση συμμετείχαν με παρουσιάσεις και:

  • οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Αλεξάνδρειας, υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους Φωτιάδη Πολύκαρπου, Γεωργούση Αθηνάς και Βλάχου Κατερίνας
  • οι καθηγητές Βασίλης Τσισμανίδης και Κατερίνα Νίκα από το 3ο Γυμνάσιο Βέροιας
  • ο Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Πέλλας, Τιμολέων Αντωνέλης καθώς και
  • οι Πετούσης Χρήστος και Αηδόνης Δημήτριος από το Μουσείο Τεχνολογίας “Logic”, οι οποίοι ενίσχυσαν την εκδήλωση με τις δικές τους δράσεις.

Τις εργασίες της Γιορτής τίμησαν με την παρουσία τους περίπου 300 μαθητές από το 2ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας, το 1ο και 2ο Γενικό Λύκειο Αλεξάνδρειας, καθώς και από τα 1ο, 2ο, 4ο και 6ο Δημοτικά Σχολεία Αλεξάνδρειας, συνοδευόμενοι από τους δασκάλους και καθηγητές τους. Μεγάλη ήταν και η προσέλευση πολιτών, αλλά και μεμονωμένων εκπαιδευτικών εν ενεργεία ή μη, που τίμησαν και αυτοί με την παρουσία τους την εκδήλωση, δείχνοντας ότι η κοινωνία αγκαλιάζει τις δράσεις εξωστρέφειας των σχολείων.

1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ2

Στην γιορτή παραβρέθηκαν επίσης, εκ’ μέρους της ΔΔΕ Ημαθίας η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πέλλας-Ημαθίας ΠΕ04 κα. Θεοδοσίου Μαριάννα, εκ’ μέρους του Δήμου Αλεξάνδρειας η Αντιδήμαρχος κα. Λαφαζάνη Ελένη και ο ‘’Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης’’ του Δήμου Αλεξάνδρειας κ. Τάμογλου Συμεών.

Η ηλιόλουστη μέρα βοήθησε στην επιτυχία της εκδήλωσης, ενώ η θετική διάθεση των επισκεπτών και τα ενθουσιώδη σχόλιά τους αποτέλεσαν την καλύτερη επιβράβευση για τους συμμετέχοντες.

Η εκδήλωση υποστηρίχθηκε από την ευγενική χορηγία τεντών από τον κ. Παπαδόπουλο Σάββα, την χορηγία ομπρέλας και διάθεση οχήματος για μεταφορά θρανίων και εξοπλισμού του Γυμνάσιου Πλατέος από τον κ. Παπαδόπουλο Νικόλαο, την προσφορά νερών από την ‘’Κάβα Χατζημιχαήλ’’ και είδη φούρνου από τα ‘’Αρτοζαχαροπλαστεία Γκλαβίνα’’ και ‘’Furnus Παπάζογλου’’ τους οποίους και ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη συμβολή τους.

1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ3

Η Διεύθυνση του Γυμνασίου Πλατέος εκφράζει τις θερμότερες ευχαριστίες σε όσους συνέβαλαν στην επιτυχία αυτής της γιορτής, στους εκπαιδευτικούς και μαθητές που συμμετείχαν με ενθουσιασμό, αλλά και στους επισκέπτες που τίμησαν με την παρουσία τους τις εργασίες.

Ευελπιστούμε η δράση αυτή να γίνει θεσμός και να συνεχιστεί και τα επόμενα έτη, γιατί εκδηλώσεις όπως αυτή αποδεικνύουν ότι η εκπαίδευση μπορεί να είναι γιορτή γνώσης, δημιουργικότητας και συνεργασίας.

1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ4 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ5 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ6 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ7 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ8 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ81 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ82 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ9 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ91 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ92 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ93 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ94 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ95 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ96 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ97 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ98 1η Γιορτή Επιστημών Πλατύ99

Με εκτίμηση,

Η Σχολική Κοινότητα Γυμνάσιου Πλατέος

Μήνυμα του Δημάρχου Αλεξάνδρειας Παναγιώτη Γκυρίνη για τη σημερινή Γιορτή της Μητέρας

Σήμερα τιμούμε τη Μητέρα. Τη γυναίκα που γεννά, μεγαλώνει, φροντίζει, αγωνίζεται.

Τη μητέρα της καθημερινότητας, της βιοπάλης, της ανεργίας, της φτώχειας, της ελπίδας. Τη μητέρα που σηκώνει στους ώμους της το βάρος της οικογένειας, συχνά και μόνη, χωρίς στήριξη, χωρίς επαρκείς δομές, χωρίς κοινωνικές παροχές.

Μητέρα… Μια λέξη τόσο απλή και συνάμα τόσο βαθιά. Μια αγκαλιά που μας κρατά ζεστούς, μια φωνή που μας παρηγορεί, ένα βλέμμα που μας δείχνει τον δρόμο όταν όλα γύρω σκοτεινιάζουν. Σήμερα, τιμούμε όλες τις μητέρες: τις γυναίκες της ζωής και της προσφοράς, τις γυναίκες της σιωπηλής δύναμης.

Ως Δήμος, γνωρίζουμε καλά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει σήμερα η μητέρα. Η ακρίβεια, η έλλειψη δομών, οι πιέσεις της καθημερινότητας δεν της επιτρέπουν πάντα να χαρεί τον ρόλο της όπως της αξίζει. Γι’ αυτό και στεκόμαστε δίπλα της: με κοινωνικές δομές, με φροντίδα για τα παιδιά, με προγράμματα στήριξης και ευκαιρίες ισότητας

Όμως, δεν αρκούν τα λόγια. Απαιτείται συστράτευση όλων: της Πολιτείας, των θεσμών, της κοινωνίας των πολιτών. Για μια Ελλάδα που θα σέβεται τη μητέρα στην πράξη. Που δεν θα περιορίζεται σε γλυκόλογα και λουλούδια μία φορά τον χρόνο, αλλά θα οικοδομεί καθημερινά μια κοινωνία με επίκεντρο τον άνθρωπο.

Τιμούμε τη μάνα που αντιστέκεται, που διεκδικεί καλύτερο αύριο για τα παιδιά της. Που δεν σκύβει το κεφάλι, αλλά υψώνει το ανάστημά της απέναντι σε κάθε αδικία

Από καρδιάς, με βαθύ σεβασμό και ευγνωμοσύνη  ένα μεγάλο «ευχαριστώ» σε όλες τις Μητέρες.

Στις Μητέρες που μεγαλώνουν παιδιά με αγάπη και αφοσίωση, σε εκείνες που έχουν βιώσει την απώλεια, αλλά συνεχίζουν να δίνουν φως, σε εκείνες που προσδοκούν και ονειρεύονται. Στις Μητέρες που μας δίδαξαν, μέσα από το παράδειγμά τους, τι σημαίνει αγάπη ανιδιοτελής και βαθιά.

Χρόνια πολλά σε όλες τις Μητέρες  με αγάπη, υγεία και εσωτερική δύναμη!

Ο 
Δήμαρχος Αλεξάνδρειας 

Παναγιώτης Γκυρίνης

ΓΕΠΑΔ Κεντρικής Μακεδονίας: 11-5-2025 Συνελήφθησαν δυο άτομα για κλοπή στη Χαλκιδική

Συνελήφθησαν δυο άτομα για κλοπή στη Χαλκιδική

Αφαίρεσαν χρήματα και εργαλεία από κτηνοτροφική εγκατάσταση

Η συνολική τους λεία ανέρχεται στις 7.000 ευρώ

Μετά από συντονισμένες ενέργειες των αστυνομικών συνελήφθησαν χθες (10 Μαΐου 2025) το απόγευμα σε περιοχή της Χαλκιδικής, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Κασσάνδρας, 2 ημεδαποί άνδρες για κλοπή.

Ειδικότερα, οι προαναφερόμενοι άνδρες, το πρωί της προηγούμενης ημέρας, εισήλθαν σε κτηνοτροφική εγκατάσταση σε περιοχή της Χαλκιδικής και αφαίρεσαν το χρηματικό ποσό των 5.000 ευρώ και διάφορα εργαλεία και αντικείμενα, συνολικής αξίας 2.000 ευρώ, σύμφωνα με δήλωση του παθόντα.

Σε έρευνα οχήματος που είχε εκμισθώσει και οδηγούσε ο ένας εκ των δύο ανδρών, καθώς και σε αγρόκτημα που χρησιμοποιούσε, βρέθηκε και κατασχέθηκε μέρος των κλοπιμαίων.

Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, θα οδηγηθούν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χαλκιδικής.

ENVESOME: Το νέο πρωτοποριακό πρόγραμμα της ΕΕ-Πώς το περιβάλλον διαμορφώνει την υγεία μας

ENVESOME: Το νέο πρωτοποριακό πρόγραμμα της ΕΕ

Ξεκινά για να  αποκαλύψει πώς το περιβάλλον διαμορφώνει την υγεία μας

«Έρχονται» πολύτιμα εργαλεία: εφαρμογή για κινητά, πλατφόρμα με τεχνητή νοημοσύνη και chatbot ρύπανσης & υγείας

Συνδυασμός επιστήμης αιχμής, τεχνολογίας και δεδομένων

Ευρωπαίοι ερευνητές ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια τετραετή προσπάθεια για την κατανόηση του “εκθέματος” – του συνόλου των περιβαλλοντικών εκθέσεων – και των επιπτώσεών του στη δημόσια υγεία και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση, ο θόρυβος, το έντονο τεχνητό φως και τα επικίνδυνα απόβλητα βρίσκονται παντού γύρω μας – και μπορούν να έχουν σοβαρό αντίκτυπο στην υγεία μας. Η -6 Μαίου 2025- σηματοδοτεί την έναρξη μιας πρωτοποριακής ευρωπαϊκής ερευνητικής πρωτοβουλίας με την ονομασία ENVESOME (“The Environmental Exposome and Health”), η οποία θα μελετήσει πώς ο συνδυασμός αυτών των περιβαλλοντικών παραγόντων κατά τη διάρκεια της ζωής μας συμβάλλει σε χρόνιες ασθένειες όπως καρδιακές και πνευμονικές παθήσεις, διαταραχές του ύπνου και προβλήματα ψυχικής υγείας.

Η έννοια του «εκθέματος»-Ένας χάρτης όλων των περιβαλλοντικών επιδράσεων στη διάρκεια της ζωής μας

Οι περιβαλλοντικοί παράγοντες είναι γνωστό ότι παίζουν σήμερα τεράστιο ρόλο στις ασθένειες. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εκτιμά ότι περίπου 12,6 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο ως αποτέλεσμα του ότι ζουν ή εργάζονται σε ανθυγιεινά περιβάλλοντα – σχεδόν ένας στους τέσσερις από όλους τους θανάτους παγκοσμίως. Παραδοσιακά, οι επιστήμονες και οι ρυθμιστικές αρχές αντιμετώπιζαν ζητήματα όπως η ποιότητα του αέρα ή ο θόρυβος μεμονωμένα, εστιάζοντας σε μία έκθεση κάθε φορά.

Ωστόσο, στην πραγματικότητα οι άνθρωποι συχνά εκτίθενται ταυτόχρονα σε πολλαπλούς ρύπους και στρεσογόνους παράγοντες, και αυτές οι συνδυασμένες εκθέσεις μπορεί να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην υγεία από ό,τι ο κάθε παράγοντας από μόνος του. Σε αυτό το σημείο υπεισέρχεται η έννοια του εκθέματος. Αντί να εξετάζονται οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι ένας προς έναν, η προσέγγιση του εκθέματος μελετά όλες τις εκθέσεις που αντιμετωπίζει ένα άτομο από τη σύλληψη, την παιδική ηλικία και την ενηλικίωση έως τα γηρατειά. Με απλά λόγια, αν το ανθρώπινο γονιδίωμα είναι σαν ένας χάρτης όλων των γονιδίων μας, το εκθετήριο είναι ένας χάρτης όλων των περιβαλλοντικών επιδράσεων – όλα όσα αναπνέουμε, τρώμε, πίνουμε και βιώνουμε στο περιβάλλον μας κατά τη διάρκεια της ζωής μας. Καταγράφοντας αυτό το πλήρες “περιβαλλοντικό αποτύπωμα” ενός ατόμου, οι επιστήμονες μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα πώς οι διάφοροι παράγοντες αλληλεπιδρούν και συνδυάζονται για να επηρεάσουν την υγεία μας.

Συνδυασμός επιστήμης αιχμής, τεχνολογίας και δεδομένων

Το ENVESOME θα συνδυάσει επιστήμη αιχμής, τεχνολογία και δεδομένα για να διερευνήσει πώς αυτές οι εκθέσεις μας επηρεάζουν πραγματικά. Οι ερευνητές του έργου θα συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τις περιβαλλοντικές συνθήκες (για παράδειγμα, θα μετρούν την ποιότητα του αέρα, τα επίπεδα θορύβου, ακόμη και το φως τη νύχτα) και θα αναλύουν τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνεται το σώμα μας – χρησιμοποιώντας μεθόδους όπως η ανθρώπινη βιοπαρακολούθηση (χημικές μετρήσεις στο αίμα ή τα ούρα) και προηγμένα πειράματα κυτταρικής βιολογίας. Θα χρησιμοποιήσουν επίσης τεχνητή νοημοσύνη για να «κοσκινίσουν» τα δεδομένα και να εντοπίσουν μοτίβα, κάνοντας συνδέσεις μεταξύ της έκθεσης σε ρύπους και της ανάπτυξης ασθενειών. Με την ενσωμάτωση όλων αυτών των πληροφοριών, η ομάδα ελπίζει να εντοπίσει πώς και πότε ορισμένες περιβαλλοντικές εκθέσεις προκαλούν προβλήματα υγείας και, κυρίως, τι μπορεί να γίνει για την πρόληψη ή τον μετριασμό αυτών των επιπτώσεων.

“Για πρώτη φορά, έχουμε μια διεθνή και διεπιστημονική ομάδα που εξετάζει το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στην ανθρώπινη υγεία”, δήλωσε ο καθηγητής Δημοσθένης Σαρηγιάννης, συντονιστής του έργου ENVESOME και διευθυντής & πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του NHRF. “Το ENVESOME αφορά τη σύνδεση των σημείων μεταξύ του περιβάλλοντος και της ευημερίας μας. Εξετάζοντας τα πάντα, από την ατμοσφαιρική ρύπανση και τον θόρυβο μέχρι το φως και τις χημικές ουσίες, όλα μαζί, μπορούμε να κατανοήσουμε τις συνδυασμένες επιπτώσεις τους όπως ποτέ άλλοτε. Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε αυτή την επιστήμη σε πρακτικές λύσεις – βοηθώντας τους ανθρώπους να ζήσουν μια πιο υγιή ζωή και να οικοδομήσουν πιο βιώσιμες κοινότητες για τις μελλοντικές γενιές”.

Εφαρμογή για κινητά, πλατφόρμα με τεχνητή νοημοσύνη και chatbot ρύπανσης & υγείας

Εκτός από τις ερευνητικές μελέτες, το ENVESOME θα προσφέρει απτά εργαλεία και λύσεις για διάφορους ενδιαφερόμενους. Ειδικότερα, το έργο θα αναπτύξει:

– Μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα για τους πολίτες – για να βοηθήσει τα άτομα να μάθουν για την προσωπική τους έκθεση στη ρύπανση και να ανακαλύψουν πώς να προστατευτούν καλύτερα .

– Ένα σύστημα υποστήριξης αποφάσεων για τους φορείς χάραξης πολιτικής – μια πλατφόρμα με τεχνητή νοημοσύνη που θα καθοδηγεί τις αρχές στη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων και στη βελτίωση των κανονισμών για την περιβαλλοντική υγεία

– Ένα chatbot ρύπανσης και υγείας για επαγγελματίες υγείας – για να παρέχει στους γιατρούς και τους νοσηλευτές ενημερωμένη καθοδήγηση σχετικά με τις επιπτώσεις των περιβαλλοντικών εκθέσεων στην υγεία των ασθενών

Δοκιμάζοντας αυτά τα εργαλεία σε πραγματικές συνθήκες (αστικές μελέτες περίπτωσης και “ζωντανά εργαστήρια”), το έργο θα αξιολογήσει πόσο αποτελεσματικά είναι στη μείωση της έκθεσης και στη βελτίωση των αποτελεσμάτων για την υγεία.

Υπό τον ηγετικό ρόλο του ΕΙΕ & του Ερευνητικού Κέντρου  HERACLES στο ΚΕΔΕΚ του ΑΠΘ

Το τετραετές πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα “Ορίζοντας Ευρώπη” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διευθύνεται από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ) στην Ελλάδα και περιλαμβάνει 14 ιδρύματα-εταίρους σε ολόκληρη την ΕΕ. Κύριος στόχος του είναι να ενισχύσει τις γνώσεις που είναι διαθέσιμες στους φορείς χάραξης πολιτικής και να παρέχει νέα εργαλεία για την κατανόηση των δεσμών μεταξύ ρύπανσης και ασθενειών σε όλα τα στάδια της ζωής.

Με στόχο την υποστήριξη στοχευμένων μέτρων πολιτικής για πιο υγιεινά περιβάλλοντα

Τελικά, το ENVESOME στοχεύει να μεταφράσει τα επιστημονικά του ευρήματα σε συγκεκριμένες δράσεις που θα ωφελήσουν την κοινωνία. Η κοινοπραξία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τα νέα στοιχεία για την επικαιροποίηση των ορίων και των κατευθυντήριων γραμμών ρύπανσης και για την υποστήριξη στοχευμένων μέτρων πολιτικής για πιο υγιεινά περιβάλλοντα. Επιδιώκει επίσης την προώθηση υγιεινών συνηθειών και ευαισθητοποίησης, ώστε οι άνθρωποι και οι κοινότητες να μπορούν να λάβουν μέτρα για τη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της ρύπανσης στην υγεία.  Αυτή η διεθνής και διεπιστημονική προσπάθεια αποτελεί παράδειγμα για το πώς η κοινή εργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων μπορεί να αντιμετωπίσει μια από τις πιο πιεστικές προκλήσεις της εποχής μας – τη ρύπανση και τις επιπτώσεις της στην ανθρώπινη υγεία.  Μέχρι το τέλος του έργου, η ομάδα ENVESOME αναμένει να παράσχει όχι μόνο νέες επιστημονικές γνώσεις, αλλά και πρακτικές λύσεις και συστάσεις πολιτικής για την καλύτερη προστασία της δημόσιας υγείας και την προώθηση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας για τα επόμενα χρόνια.

 

Επιμελητήριο Κορινθίας: Νέο Δωρεάν Webinar – Ενεργειακή Μετάβαση στον Γαλακτοκομικό Τομέα – Δηλώστε Συμμετοχή!

Νέο Δωρεάν Webinar – Ενεργειακή Μετάβαση στον Γαλακτοκομικό Τομέα – Δηλώστε Συμμετοχή!

Το Επιμελητήριο Κορινθίας, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου BETTED – Boosting the Energy Transition of the Dairy Value Chain, σας προσκαλεί να συμμετάσχετε σε ένα δωρεάν διαδικτυακό εκπαιδευτικό σεμινάριο (webinar) με θέμα: «Ενίσχυση της Ενεργειακής Μετάβασης στην Αλυσίδα Αξίας του Γαλακτοκομικού Τομέα»

Το σεμινάριο αποσκοπεί στην ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων επαγγελματιών και στελεχών σε ζητήματα ενεργειακής αποδοτικότηταςβιώσιμων τεχνολογιών και πράσινης καινοτομίας.

 Μετά την ολοκλήρωση θα δοθεί Βεβαίωση Παρακολούθησης.

 Επιλέξτε την ημερομηνία που σας εξυπηρετεί:

  • Πέμπτη, 22 Μαΐου 2025 | 17:00 – 19:00
  • Τρίτη, 27 Μαΐου 2025 | 11:00 – 13:00
  • Παρασκευή, 30 Μαΐου 2025 | 18:00 – 20:00

Πληροφορίες: 2741024464 (1924), https://betted-project.eu/

 
 
 

 

Το Επιμελητήριο Κορινθίας ενημερώνει τα μέλη του για την νέα πρόσκληση της Παρέμβασης Π3-73-2.3, με τίτλο:

«Στήριξη για επενδύσεις στη μεταποίηση/εμπορία και/ή ανάπτυξη γεωργικών προϊόντων», η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΣΣ ΚΑΠ) 2023-2027.

Επιλέξιμοι κλάδοι επένδυσης:

  • Κρέας, Γάλα, Αυγά, Μέλι
  • Δημητριακά, Ελαιούχα προϊόντα, Οπωροκηπευτικά
  • Οίνος (μόνο όταν συνδέεται με ίδρυση ή εκσυγχρονισμό οινοποιείου)
  • Ξύδι, Ανθέων, Αρωματικά φυτά, Ζωοτροφές, Σπόροι

Δεν ενισχύονται:

  • Ελαιοτριβεία (πλην εκσυγχρονισμού ανενεργών μονάδων)
  • Σφαγεία (πλην όσων βρίσκονται σε νησιωτικές ή ορεινές περιοχές)
  • Καφές, ζάχαρη, κάνναβη, ιχθυοτροφή, κ.ά.

Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων:

Έναρξη: 7 Μαΐου 2025

Λήξη: 7 Ιουλίου 2025, ώρα 15:00

Επιλέξιμος Προϋπολογισμός: Από 400.001€ έως 5.000.000€

Ένταση ενίσχυσης:

50% για τις Περιφέρειες: Πελοπόννησος (πλην ΕΣΔΙΜ), Δυτική Ελλάδα, Στερεά, Ήπειρος, Μακεδονία & Θράκη

+10% προσαύξηση για επενδύσεις που αφορούν:

  • Εξοικονόμηση ενέργειας
  • Εξοικονόμηση ύδατος
  • Μείωση αποβλήτων (υπό προϋποθέσεις)

Για περισσότερες πληροφορίες και υποστήριξη στην υποβολή της αίτησης, επικοινωνήστε με το Επιμελητήριο Κορινθίας.

Σεμιν Κορινθpng

 

Πανελλήνια διασυλλογική συνάντηση ραδιοερασιτεχνών HAM FEST ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ

 Ολοκληρώθηκε και φέτος με μεγάλη επιτυχία η 7η Πανελλήνια διασυλλογική συνάντηση ραδιοερασιτεχνών HAM FEST ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ στη Καστανιά Ημαθίας στις 03-04 Μαΐου του 2025.

         Κύριο Χαρακτηριστικό της συνάντησης αποτέλεσε η συμμετοχή αρκετών συναδέλφων Ραδιοερασιτεχνών από όλη την Ελλάδα Αλεξανδρούπολη  , Δράμα, Αργολίδα  (ομαδική επίσκεψη με λεωφορείο) Θεσσαλονίκη, Καστοριά ,Λάρισα , Τρίκαλα, Λαμία,  Καρδίτσα , Πάτρα , Σπάρτη, Αθήνα και πολλές  άλλες πόλεις και περιοχές .

erban 369381 n

       Ένα  μεγάλο  ευχαριστώ στους συλλόγους   που  συμμετείχαν

 1)Ένωση ραδιοερασιτεχνών Βορείου Ελλάδος

 2)Σύλλογος ραδιοερασιτεχνών  Πελοποννήσου ΣΥ.Ρ.Π

 3) Ένωση ραδιοερασιτεχνών Τρικάλων

     Στους  επισκέπτες προσφερθήκαν από τοπικά προϊόντα  ευγενικής χορηγίας από τα ζαχαροπλαστεία SPESIAL.

    Κάθε  χρόνο η συμμέτοχη πολλαπλασιάζετε από ραδιοερασιτέχνες  και  μη .

    Την εκδήλωση τίμησαν  ο διοικητής Π.Υ Ημαθίας Νικόλαος Παλαμούτης,

     ο Δ/κτης Τροχαίας Θωμάς Νιώπας,  ο  Αντιδήμαρχος Βέροιας Βασίλειος Παπαδόπουλος .

Ευχαριστούμε τους:

1) Ιερό  Ίδρυμα ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΟΥΜΕΛΑΣ

2) Αντιπεριφέρεια Νομού Ημαθίας

3) Δήμο Βέροιας

Την τηλεόραση της Ε.Ρ.Τ.3 και τον κ. Μπάμπη Τσιομπανόγλου που άλλη μια φορά μας φιλοξένησαν στην πετυχημένη  εκπομπή Περίμετρος δίνοντας μας την δυνατότητα να αναδείξουμε τον ραδιερασιτεχνισμό ως χόμπι άλλα και ως χρήσιμο  εργαλείο Επικοινωνίας σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

erban 09183 n

Χορηγοί :  AAS   Ι.Ε.Π.Υ.Α SECURITY Υπηρεσίες Ασφαλείας 24ωρο Κέντρο Λήψης Σημάτων Αχιλλέας Κοσκώτης ,   Ζαχαροπλαστεία  ΖΑΓΑΡΗΣ

Την εταιρία FREEBYTES Communications- Computers

Και τους ακούραστους συναδέλφους   ραδιοερασιτέχνες  SV2OIS Λευτέρη  SV 2 OIZ Αχιλλέας ,SV 6 NOB Μάριος

, SV 6 NOC Κατερίνα,    SY 2 BPJ Νίκος, SY 2 DAU Δημήτρης , SY 2 DAW Ηλίας,

      SV 2 MJT Ανδρέας,SV 2 OHA  Αβραάμ, SV2 OLW Θωμάς,SV 2 MHE Ευάγγελος ,SV 2 MHB  Βασιλική , SV 2 JQA Μπάμπης , SV 2 MHA  Αθηνά, η αυριανοί  ραδιοερασιτέχνες  Μαρία, Αντώνης. Χριστίνα και τον ερασιτέχνη

φωτογράφο Ευάγγελο Βούλγαρη Για την κάλυψη της εκδήλωσης

erban 86337 n

   Με την αγάπη και την συμμετοχή σας μας δίνεται δύναμη να συνεχίσουμε  για την επόμενη χρονιά ,ανανεώνουμε το  ραντεβού μας για την 8 η  διασυλλογική συνάντηση ραδιοερασιτεχνών  HAM FEST ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ ΣΤΗΝ ΒΕΡΟΙΑ

erban 7839 n

Ο Πρόεδρος ο Γραμματέας

SV 2 JQA SV 2 OHA

Χαράλαμπος Τσαγκαλίδης Αβραάμ Νερκίζογλου

Ξεκίνησε η φύλαξη στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αλεξάνδρειας – Έγινε πράξη η παρέμβαση του Τάσου Μπαρτζώκα για την ασφάλεια των μαθητών του ΕΠΑΛ

Πέμπτη 8 Μαΐου, ξεκίνησε η φύλαξη στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αλεξάνδρειας κατά τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας, έπειτα από την καίρια παρέμβαση του Βουλευτή Ημαθίας, Τάσου Μπαρτζώκα, προς τον Αν. Υπουργό Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Το συγκεκριμένο ζήτημα, ήλθε πρόσφατα στην επικαιρότητα με αφορμή τον σοβαρό τραυματισμό μαθητή κατά τη διέλευσή του από τις σιδηροδρομικές γραμμές και κινητοποίησε άμεσα τον Βουλευτή.

Αναγνωρίζοντας την κρισιμότητα της κατάστασης, ο Τάσος Μπαρτζώκας, από την πρώτη στιγμή και μετά από συνάντηση με μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του ΕΠΑΛ, συναντήθηκε με τον αρμόδιο Υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη, ζητώντας την άμεση λήψη μέτρων για την προστασία των μαθητών. Κατά τη συνάντηση, επεσήμανε την ανάγκη παρουσίας φύλακα ή σταθμάρχη στις σιδηροδρομικές γραμμές κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, ενώ πρότεινε και την κατασκευή αερογέφυρας ως μόνιμη και ασφαλή λύση. Όλο αυτό το διάστημα ο Τάσος Μπαρτζώκας σε αγαστή και αδιάλειπτη συνεργασία με τον Υπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη δρομολόγησαν και μεθόδευσαν τις απαραίτητες ενέργειες για την υλοποίηση της πρότασης του Βουλευτή, για φύλαξη της διέλευσης των μαθητών.

Λίγες μόλις ημέρες μετά την επανέναρξη των σχολείων και την επιστροφή των μαθητών από τις πασχαλινές διακοπές, η δέσμευση του Αν. Υπουργού Μεταφορών προς τον Τάσο Μπαρτζώκα έγινε πράξη.

Η έναρξη της φύλαξης αποτελεί ένα σημαντικό και άμεσο βήμα για την ενίσχυση της ασφάλειας της σχολικής κοινότητας της Αλεξάνδρειας.

Ο Τάσος Μπαρτζώκας δήλωσε:

«Ευχαριστώ θερμά τον Αν.Υπουργό, κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη, για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μου, ένα αίτημα πρωτίστως της τοπικής κοινωνίας και των μαθητών του ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας. Η ασφάλεια των μαθητών μας είναι αδιαπραγμάτευτη και θα φροντίσουμε γι’ αυτή με κάθε τρόπο.»

ΜΠΑΡΤΖΩΚΑΣ ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ

Κυρ. Μητσοτάκης: Το ελληνικό δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες και όχι τον εαυτό του

Για την πλατφόρμα αξιολόγησης δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες και τη διαφάνεια στην πειθαρχική διαδικασία των δημοσίων υπαλλήλων, αναφέρεται αρχικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην κυριακάτικη ανάρτησή του κάνοντας λόγο για δύο «επαναστατικά αυτονόητα».

Το πρώτο είναι η πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr. «Είναι μια διαδικασία που γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και τρέχει παράλληλα με τις διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης υπηρεσιών και υπαλλήλων που καθιερώσαμε από το 2023. Το ερωτηματολόγιο αφορά τους πιο βασικούς τομείς του Δημοσίου και τα αποτελέσματά του θα εξάγονται και θα δημοσιοποιούνται, αποτελώντας έναν χρήσιμο οδηγό για να βελτιώσουμε το κράτος τόσο σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης, όσο και σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης. Σκοπός αυτών των προσπαθειών δεν είναι η τιμωρία, αλλά η βελτίωση. Να εντοπίσουμε τις αδυναμίες και να παρέμβουμε όπου χρειάζεται, για ένα κράτος πιο φιλικό και αποτελεσματικό. Αν δεν το έχετε ήδη κάνει, σας προτρέπω να μπείτε στην πλατφόρμα και να υποβάλετε την αξιολόγησή σας», επισημαίνει ο Πρωθυπουργός και υπογραμμίζει: «Πολύ σύντομα, επίσης, θα αρχίσουν να αποστέλλονται ψηφιακά και ειδικά ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση υπηρεσιών πρώτης γραμμής, όπως είναι οι υπηρεσίες υγείας, που θα αξιολογούνται από όσους λαμβάνουν εξιτήριο κατόπιν νοσηλείας σε κάποιο από τα νοσοκομεία μας. Έτσι, θα μπορέσουμε να καταγράψουμε την άποψη για κάθε νοσοκομείο και να γίνουμε συνολικά καλύτεροι.Το ελληνικό δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες και όχι τον εαυτό του».

Περνώντας στο δεύτερο «επαναστατικό αυτονόητο», υπενθυμίζει ότι είχε μιλήσει ξανά για αυτό τον Ιανουάριο και σημειώνει πως πρόκειται για τη διαφάνεια στην πειθαρχική διαδικασία για τους δημόσιους υπαλλήλους. «Για πρώτη φορά, μέσα από τη πλατφόρμα e-peitharxika.aead.gr/public-stats, όλοι οι πολίτες μπορούν να δουν τα -πλέον- ανοιχτά και ανωνυμοποιημένα δεδομένα για το τι πραγματικά συμβαίνει: πόσες προκαταρκτικές και ένορκες διοικητικές εξετάσεις έγιναν, ποια η τύχη τους, σε πόσους υπαλλήλους ασκήθηκε δίωξη ή απαλλάχθηκαν, σε πόσους επιβλήθηκαν πειθαρχικές ποινές ή διοικητικές κυρώσεις. Με την αναμόρφωση του πειθαρχικού κώδικα που θα νομοθετήσουμε λίαν συντόμως, οι διαδικασίες αυτές θα γίνονται επιτέλους με ταχύτητα και θα ολοκληρώνονται μέσα σε λίγους μήνες, αντί για χρόνια. Σε αυτό θα συμβάλει και η στελέχωση των Πειθαρχικών Συμβουλίων αποκλειστικά από νομικούς συμβούλους του κράτους πλήρους απασχόλησης. Παράλληλα, θα αυστηροποιηθούν και οι ποινές για τους δημόσιους υπαλλήλους που είναι συστηματικά «αρνητές αξιολόγησης», οι οποίοι θα παραπέμπονται με ποινή οριστικής απόλυσης στα νέα Πειθαρχικά Συμβούλια. Η λογοδοσία δεν είναι απειλή. Είναι προϋπόθεση για ένα καλύτερο, δίκαιο και αποτελεσματικό δημόσιο», αναφέρει.

Στη συνέχεια μιλάει για την Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη της Βίας και την Αντιμετώπιση της Παραβατικότητας Ανηλίκων, που πρώτη φορά αποκτά η χώρα μας: «Δεν ξεκινήσαμε από το μηδέν. Από το 2019, υλοποιούμε μια σειρά πολιτικών έναντι όλων των μορφών βίας που συμβάλλουν άμεσα ή έμμεσα στην προστασία των ανηλίκων, ενσωματώνοντας σύγχρονες αντιλήψεις για την πρόληψη, την προστασία των παιδιών, την υποστήριξη των θυμάτων, αλλά και την αποκατάσταση και την κοινωνική επανένταξη ανηλίκων παραβατών. Ενσωματώνουμε σύγχρονες αντιλήψεις και εργαλεία, όπως η πλατφόρμα Stop Bullying, το Safe Youth, τώρα πια και το Kids Wallet , μια ελληνική καινοτόμο ψηφιακή εφαρμογή που έχει ήδη αναγνωριστεί διεθνώς ως καλή πρακτική για την αντιμετώπιση του εθισμού των ανηλίκων στο διαδίκτυο».

Προσθέτει επίσης ότι η Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων διαπίστωσε πως τα υπάρχοντα μέτρα διαμορφώνουν ένα ισχυρό πλαίσιο, αλλά χρειάζονται ενισχύσεις, λόγω της ποσοτικής και ποιοτικής εξέλιξης του φαινομένου. «Κατέληξε σε συγκεκριμένες προτάσεις για την αντιμετώπιση της βίας και παραβατικότητας συνολικά, διασφαλίζοντας παράλληλα την εφαρμογή μιας φιλικής προς τα παιδιά Δικαιοσύνης. Η Στρατηγική έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα government.gov.gr και στις ιστοσελίδες των 10 Υπουργείων που εμπλέκονται στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των πολιτικών αυτών. Σας καλώ όλους να διαβάσετε το κείμενο των ειδικών. Είναι ένα ζήτημα που πρέπει να μας ενώνει όλες και όλους, είτε είμαστε γονείς είτε όχι, γιατί αφορά τα παιδιά. Είμαστε δίπλα στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς και κυρίως, είμαστε δίπλα στα παιδιά, για να μεγαλώσουν σε ένα περιβάλλον που τα προστατεύει, τα στηρίζει και τα εμπνέει».

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρεται και στην πλατφόρμα που άνοιξε από τις 6 Μαΐου για την αίτηση υποβολής του επιδόματος κώφωσης, το οποίο ύστερα από παρέμβαση της κυβέρνησης θα το λαμβάνουν όλοι οι κωφοί και βαρήκοοι συμπολίτες μας που πληρούν τις προϋποθέσεις, ανεξαρτήτως ηλικίας.

«Μάλιστα, όσοι/όσες υποβάλουν αίτηση έως τις 31 Οκτωβρίου 2025, θα πάρουν το επίδομα αναδρομικά από την 1η Μαΐου 2025. Ένα άλλο δίκαιο αίτημα των συμπολιτών μας με προβλήματα ακοής στο οποίο ανταποκρινόμαστε, είναι να υπάρχει αυτόματος υποτιτλισμός σε τηλεοπτικά προγράμματα σε πραγματικό χρόνο. Η ΕΡΤ, χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, προσφέρει πλέον αυτήν τη δυνατότητα για τα ωριαία δελτία ειδήσεων της ΕΡΤ News που προβάλλονται στις 12:00, στις 18:00 και στις 21:00. Η υπηρεσία ενεργοποιείται πολύ εύκολα, επιλέγοντας με το τηλεχειριστήριο τη ρύθμιση υποτίτλων. Στο Ertflix διατίθεται επίσης διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα και δυνατότητα επιλογής υποτιτλισμού και στα αγγλικά. Ήδη έχουν υποτιτλιστεί σε ελληνικά και αγγλικά πάνω από 1.750 ώρες περιεχομένου που διατίθεται on-demand. Πρόκειται για μια ακόμα πρωτοβουλία που εντάσσεται στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία 2024-2030 που διασφαλίζει το αυτονόητο: την ισότιμη πρόσβαση σε υπηρεσίες ενημέρωσης για όλους», υπογράμμισε.

Ο πρωθυπουργός μιλάει και για τη νέα, αναβαθμισμένη εφαρμογή της πλατφόρμας JOBmatch 2.0 της ΔΥΠΑ και την ενεργοποίηση, για πρώτη φορά, της αντίστοιχης εφαρμογής για τις επιχειρήσεις, του JOBmatch Business 2.0. «Εξηγώ τι είναι αυτό: είναι ένα εργαλείο που φέρνει πιο κοντά, και μάλιστα δωρεάν, όσους αναζητούν δουλειά στον τουρισμό και την εστίαση με επιχειρήσεις που ψάχνουν προσωπικό. Μέσα σε έναν χρόνο, εγγράφηκαν στην πλατφόρμα 3.948 επιχειρήσεις και 22.068 πολίτες, από τους οποίους σχεδόν οι μισοί ήταν άνεργοι, ενώ πέρσι πραγματοποιήθηκαν 41.741 «συζεύξεις». Η νέα βελτιωμένη έκδοση της εφαρμογής είναι ακόμη πιο εύχρηστη, ώστε να έχουμε πιο αποτελεσματική και γρήγορη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών σε θέσεις εργασίας στους κρίσιμους αυτούς τομείς. Μόνο την τελευταία εβδομάδα, 2.688 υποψήφιοι μπήκαν στην πλατφόρμα, εκ των οποίων 1.587 εγγεγραμμένοι άνεργοι, ενώ η αύξηση στις εγγραφές των επιχειρήσεων έφτασε το 44%. Σε λίγες μόνο μέρες προσφέρθηκαν 2.387 νέες θέσεις εργασίας και έγιναν περισσότερα από 9.500 matches!».

Παραμένοντας στον τομέα της απασχόλησης αναφέρει ότι 600 άνεργοι με αναπηρία προσλήφθηκαν ήδη σε Δήμους, μέσω της ειδικής δράσης της ΔΥΠΑ: «Το πρόγραμμα προβλέπει επιδότηση 75% του μισθού και των εισφορών, με ανώτατο όριο τα 750 ευρώ μηνιαία για 18 μήνες. Το πρόγραμμα προβλέπει την κάλυψη 1.000 θέσεων πλήρους ή μερικής απασχόλησης σε Δήμους από ανέργους με αναπηρία και στοχεύει στην ένταξη και επανένταξή τους στην αγορά εργασίας. Με ίσες ευκαιρίες, με αξιοπρέπεια με πράξεις».

Παράλληλα αναφέρεται και στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού 2025-2026 της ΔΥΠΑ σημειώνοντας πως έχει ενισχυθεί σημαντικά: «Τα vouchers έχουν αυξηθεί σε 300.000, με συνολικό προϋπολογισμό 50 εκ. ευρω. Η υποβολή αιτήσεων λήγει αύριο -προλαβαίνετε ακόμα! Το πρόγραμμα ξεκινά από την 1η Ιουνίου -νωρίτερα από ποτέ- και κάθε voucher εξασφαλίζει έως 6 διανυκτερεύσεις, με μικρή ιδιωτική συμμετοχή, σε κατάλυμα της επιλογής του δικαιούχου από το «Μητρώο Παρόχων» της ΔΥΠΑ. Ειδικά σε Λέρο, Λέσβο, Χίο, Κω, Σάμο και Ρόδο προσφέρονται έως 10 διανυκτερεύσεις δωρεάν, ενώ, στους δήμους της Βόρειας Εύβοιας, του Έβρου και στη Θεσσαλία (εκτός Σποράδων), καλύπτονται έως 12 διανυκτερεύσεις χωρίς ιδιωτική συμμετοχή. Για τον Αύγουστο, τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, η επιδότηση αυξάνεται κατά 20%. Επίσης, προτεραιότητα στα vouchers έχουν οι μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με ανήλικα παιδιά, ΑμεΑ καθώς και δικαιούχοι με χαμηλότερο εισόδημα. Εκτός από τη διαμονή σε τουριστικά καταλύματα, επιδοτούνται και ακτοπλοϊκά εισιτήρια».

Ο πρωθυπουργός λέει επίσης ότι μετά την πρωτοβουλία της κυβέρνησης να μειώσει κατά 50% τα λιμενικά τέλη και τα λιμενικά έξοδα, δεν αναμένεται αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών, την οποία είχαν προαναγγείλει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω της υποχρεωτικής ευρωπαϊκής οδηγίας να χρησιμοποιούν όλα τα πλοία το ακριβότερο «πράσινο» καύσιμο. «Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας επιτηρούν τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και καταβάλλουμε προσπάθειες να ελαφρύνουμε τα έξοδα των ταξιδιωτών», υπογραμμίζει ενώ στη συνέχεια περνάει στον ΒΟΑΚ: «Υπογράψαμε προχθές τη σύμβαση παραχώρησης του κύριου τμήματος του έργου Ηράκλειο-Χανιά. Είναι μια προσωπική δέσμευση που είχα αναλάβει και χαίρομαι ιδιαίτερα που γίνεται πράξη. Το τμήμα αυτό είναι το μεγαλύτερο και πιο σύνθετο από τα τρία τμήματα της ενιαίας χάραξης του ΒΟΑΚ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα πέντε χρόνια. Για να καταλάβετε την πολυπλοκότητα, μιλάμε για 157 χλμ μήκος, 43 κόμβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες. Προβλέπεται και παράπλευρο οδικό δίκτυο, ενώ υπάρχει προαίρεση για την επέκταση έως την Κίσσαμο. Παράλληλα, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη εργασίες για την κατασκευή των δύο άλλων τμημάτων του ‘Αξονα, για το τμήμα Νεάπολη-‘Αγιος Νικόλαος Λασιθίου στο ανατολικό άκρο και Χερσόνησος-Νεάπολη που συνδέει Ηράκλειο και Λασίθι. Και τα δύο θα έχουν ολοκληρωθεί έως το 2027. Ο ΒΟΑΚ ανήκει σε όλους τους Κρητικούς. Είναι ένα έργο που εδώ και πολλά χρόνια αποτελεί κοινό στόχο και συλλογική διεκδίκηση. Ευχαριστούμε όλους όσοι συνέβαλαν για να φτάσουμε στο σημερινό σημείο».

Σχετικά με το θέμα της οριοθέτησης των οικισμών, ο κ. Μητσοτάκης σημειώνει ότι κατά τη γνώμη προκάλεσε αδικαιολόγητες αντιδράσει και επισημαίνει πως το νέο Προεδρικό Διάταγμα «διορθώνει λάθη και αστοχίες δεκαετιών, επαναφέρει τη βεβαιότητα και τη σαφήνεια στους κανόνες δόμησης που σε πολλές περιπτώσεις είχαν χαθεί και αποτελεί, όπως σωστά είπε ο Υπουργός Περιβάλλοντος, μέρος της σημαντικότερης πολεοδομικής μεταρρύθμισης των τελευταίων 100 ετών».

Και συνεχίζει: «Μια μεταρρύθμιση που περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των 227 νέων τοπικών και 18 ειδικών πολεοδομικών σχεδίων και θα οδηγήσει για πρώτη φορά σε έναν πλήρη πολεοδομικό σχεδιασμό για όλη τη χώρα. Για τις απομακρυσμένες περιοχές των οικισμών, δρομολογούμε νομοθετική ρύθμιση στο πνεύμα της απόφασης του ΣτΕ που έκρινε μη επιστημονικά ορθές τις οριοθετήσεις από τους Νομάρχες. Η ρύθμιση θα αντιμετωπίζει τις περιοχές αυτές ευνοϊκότερα απ’ ό,τι τις εκτός σχεδίου περιοχές, χωρίς όμως να εξομοιώνονται πλήρως με τις εντός σχεδίου. Και βέβαια, θα διασφαλιστούν όλα τα δικαιώματα των ιδιοκτητών ακινήτων σε περιοικιστικές ζώνες που βρίσκονται σε οργανική και γεωγραφική εγγύτητα με τους μικρούς οικισμούς».

Ο πρωθυπουργός αναφέρεται και σε δύο σημαντικές επιτυχίες στην πάταξη της ανομίας.

«Η πρώτη αφορά στην εξάρθρωση πολυμελούς εγκληματικής οργάνωσης, που δρούσε στην περιοχή της Θεσσαλονίκης υπό τον μανδύα ακροδεξιάς ομάδας. Συνελήφθησαν 28 από τα 30 μέλη, μεταξύ των οποίων, και αυτό είναι το πιο ανησυχητικό, 13 ανήλικοι. Η οργάνωση εμπλεκόταν σε ληστείες, κλοπές, επιθέσεις σε αλλοδαπούς και μαθητές. Αξίζουν συγχαρητήρια στην Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Ρατσιστικής και Εξτρεμιστικής Βίας της Διεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Θεσσαλονίκης για την πολύμηνη και μεθοδική έρευνα που οδήγησε στην εξάρθρωση της εγκληματικής αυτής συμμορίας.

Όπως συγχαρητήρια αξίζουν και στην ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και στη Διοίκηση του Ελληνικού Κτηματολογίου για την εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης που δρούσε σε 8 κτηματολογικά γραφεία της Αττικής. Συνελήφθησαν 9 άτομα που φέρονται να εμπλέκονται σε δωροδοκίες, δωροληψίες και άλλα αδικήματα. Είναι σαφές πως η ψηφιοποίηση του Κτηματολογίου είναι η μόνη οδός που διασφαλίζει την ορατότητα και τη διαφάνεια των διαδικασιών προς όφελος των πολιτών, των επαγγελματιών, αλλά και των εργαζόμενων», τονίζει.

Στο τέλος της ανάρτησής του αναφέρεται σε θέμα πολιτισμού: «Το Κάστρο στη Σκιάθο είναι πια απολύτως προσβάσιμο από κατοίκους και επισκέπτες του νησιού. Ένα μοναδικό μνημείο, δείγμα μεσαιωνικού οχυρωμένου οικισμού, ζωντανό σκηνικό των αριστουργηματικών διηγημάτων του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, «Στο Χριστό στο Κάστρο» και «Φτωχός ‘Αγιος». Το Υπουργείο Πολιτισμού, ανταποκρινόμενο στο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, προχώρησε στην αποκατάσταση του Κάστρου με πόρους από το ΕΣΠΑ, ύψους 3,2 εκ. ευρώ. Είναι μια ακόμα σημαντική επιτυχία στον χώρο του πολιτισμού».

Και στις τελευταίες του φράσεις αναφέρεται στη σημερινή ημέρα της μητέρας: «Κλείνοντας, να ευχηθώ σε όλες τις μητέρες χρόνια πολλά. Σε εκείνες που είναι πάντα εκεί, στα εύκολα και κυρίως στα δύσκολα. Στήριγμα, καταφύγιο, σιωπηλή δύναμη πίσω από καθετί. Ένα «ευχαριστώ» είναι το λιγότερο που τους οφείλουμε. Διαλέγω από όσα ωραία έχουν γραφτεί, έναν στίχο του Οδυσσέα Ελύτη: «Κι ένα τέταρτο μητέρας αρκεί για δέκα ζωές, και πάλι κάτι θα περισσέψει που να το ανακράξεις σε στιγμή μεγάλου κινδύνου».

Καλή σας ημέρα!».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γιορτή της μητέρας: Ας είναι γιορτή καθημερινή και όχι μόνο σημερινή

Ένα ποιήμα που τα λέει όλα για την μάνα!

Η Μάνα (Γεώργιος Μαρτινέλλης)

 

Μάνα κράζει το παιδάκι,

Μάνα ο νιος και Μάνα ο γέρος,

Μάνα ακούς σε κάθε μέρος,

Α! τι όνομα γλυκό.

 

Τη χαρά σου και τη λύπη

με τη μάνα τη μοιράζεις,

ποθητά την αγκαλιάζεις,

δεν της κρύβεις μυστικό.

 

Εις τον κόσμον άλλο πλάσμα

δεν θα βρεις να σε μαντεύει,

σαν τη μάνα που λατρεύει,

σαν τη μάνα που πονεί.

 

Την υγειά της, τη ζωή της,

όλα η μάνα τ’ αψηφάει

για το τέκνο π’ αγαπάει,

για το τέκνο που φιλεί.

 

Όπου τρέχεις, πάντα η μάνα

με το νου σε συντροφεύει,

σε προσμένει, σε γυρεύει

μ’ ανυπόμονη καρδιά.

 

Κι αν σκληρός εσύ φαρμάκια

την ποτίζεις την καημένη,

πάντα η μάνα σ’ α ‘ πανταίνει

με τα ολόθερμα φιλιά.

 

Δυστυχής όποιος τη χάνει

ο καημός είναι μεγάλος

σαν τη μάνα δεν είν’ άλλος

εις τον κόσμο θησαυρός.

 

Κι’ όποιος μάνα πια δεν έχει,

Μάνα κράζει στ’ όνειρό του

πάντα Μάνα στον καημό του

είν’ ο μόνος στεναγμός!