Αρχική Blog Σελίδα 1908

ΥπΑΑΤ και Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων μάς καλούν να γίνουμε πρεσβευτές της υγείας των φυτών

H πανευρωπαϊκή εκστρατεία #PlantHealth4Life, με τη συμβολή του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καλεί τους πολίτες να γίνουν πρεσβευτές της υγείας των φυτών

 

Η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εταίροι τους σε όλη την Ευρώπη εγκαινιάζουν το τρίτο έτος της εκστρατείας #PlantHealth4Life, μιας διασυνοριακής πρωτοβουλίας για την προστασία της υγείας των φυτών και την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη σημασία της για το περιβάλλον, την οικονομία και την καθημερινή μας ζωή.

Η εκστρατεία, η οποία πραγματοποιείται για τρίτη χρονιά, ξεκινάει φέτος τον Μάιο του 2025 και δίνει νέα ώθηση και έμφαση, αξιοποιώντας τη δυναμική των δύο προηγούμενων ετών, με στόχο την προώθηση της βαθύτερης δέσμευσης τόσο εντός όσο και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αθήνα, 12.5.2025.

Δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στη συμμετοχή, τη συνεργασία και την ενδυνάμωση των πολιτών, η φετινή εκστρατεία #PlantHealth4Life συγκεντρώνει εταίρους από 26 κράτη μέλη της ΕΕ, 5 προενταξιακές χώρες της ΕΕ και την Ελβετία, με στόχο να ευαισθητοποιήσει και να τονώσει την κριτική σκέψη σχετικά με τους ζωτικούς δεσμούς που υπάρχουν μεταξύ της υγείας των φυτών, του περιβάλλοντος και της καθημερινής μας ζωής. Δίνοντας έμφαση στην πρακτική δράση και τη συμμετοχή της κοινότητας, η εκστρατεία ενθαρρύνει τους ενημερωμένους πολίτες όχι μόνο να προβληματιστούν, αλλά και να μοιραστούν τις γνώσεις τους και να εμπνεύσουν άλλους στο να συμμετάσχουν στη συλλογική προσπάθεια για τη διαφύλαξη των οικοσυστημάτων και των οικονομιών μας.

Η Ελλάδα συμμετέχει και φέτος στην εκστρατεία #Planthealth4Life με τη Διεύθυνση Προστασίας Φυτικής Παραγωγής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ).

Ο Sylvain Giraud, επικεφαλής της Μονάδας για την Υγεία των Φυτών στη Γενική Διεύθυνση Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων (ΓΔ SANTE) εξηγεί ότι «όταν οι πολίτες κατανοούν τον ζωτικό ρόλο που διαδραματίζει η υγεία των φυτών στη ζωή τους – από το φαγητό στο τραπέζι τους μέχρι τον αέρα που αναπνέουν – καθίστανται ισχυροί παράγοντες αλλαγής». Η εκστρατεία #PlantHealth4Life μάς υπενθυμίζει ότι ο καθένας μας μπορεί να καταφέρει ουσιαστικές αλλαγές, παραμένοντας ενημερωμένος και προβαίνοντας σε συνειδητές επιλογές που συμβάλλουν στην προστασία αυτού που μας συντηρεί όλους».

«Ένα φυτό δεν είναι απλώς ένα φυτό – μπορεί ταυτόχρονα να μεταφέρει και άλλους ζωντανούς οργανισμούς», δήλωσε ο Giuseppe Stancanelli, επικεφαλής ομάδας για την αξιολόγηση κινδύνων για την υγεία των φυτών στην EFSA. «Στον διασυνδεδεμένο κόσμο μας, τα φυτά μετακινούνται περισσότερο από ποτέ. Γι’ αυτό η ΕΕ βασίζεται στην επιστημονικά τεκμηριωμένη αξιολόγηση των κινδύνων, με στόχο την κατανόηση και τη διαχείριση των πιθανών απειλών για την υγεία των φυτών, συμβάλλοντας έτσι στην προστασία του περιβάλλοντος, της γεωργίας και της βιοποικιλότητας. Μέσω της εκστρατείας #PlantHealth4Life, ευαισθητοποιούμε το κοινό σε ολόκληρη την Ευρώπη».

 

Πώς επηρεάζει η υγεία των φυτών τη ζωή μας;

Τα φυτά αποτελούν το 80% της τροφής που καταναλώνουμε, τρέφουν τα ζώα που εκτρέφουμε για παραγωγή τροφής και καθαρίζουν τον αέρα που αναπνέουμε. Και όχι μόνο αυτό, υγιή φυτά σημαίνει καλή γεωργική απόδοση, η οποία επηρεάζει τη διαθεσιμότητα και τις τιμές των τροφίμων για τους καταναλωτές. Η κλιματική αλλαγή και οι ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως το εμπόριο και τα ταξίδια, ασκούν μεγάλη πίεση στην υγεία των φυτών. Η εξάπλωση οργανισμών και ασθενειών επιβλαβών για τα φυτά μπορεί να έχει καταστροφικές οικονομικές και περιβαλλοντικές συνέπειες. Για παράδειγμα, οι επιδημίες του φυτοπαθογόνου βακτηρίου Xylella fastidiosa έχουν προκαλέσει καταστροφές στους ελαιώνες στη νότια Ιταλία για περισσότερο από μία δεκαετία, οδηγώντας στην απώλεια εκατομμυρίων δέντρων και απειλώντας τη βιοποικιλότητα και τις τοπικές οικονομίες.

Ωστόσο, πολλοί πολίτες εξακολουθούν να αγνοούν τους λόγους για τους οποίους είναι σημαντική η υγεία των φυτών. Η εκστρατεία #PlantHealth4Life αποσκοπεί στην αύξηση της συλλογικής ευαισθητοποίησης σχετικά με τους κινδύνους που απειλούν την υγεία των φυτών και σχετικά με τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο καθένας από εμάς για την προστασία των φυτών.

Διαδώστε το μήνυμα και συμμετάσχετε!

Οι ενέργειες κάθε Ευρωπαίου πολίτη έχουν καθοριστική σημασία για την προστασία της υγείας των φυτών. Επισκεφθείτε τον ιστότοπο της εκστρατείας #PlantHealth4Life και ανακαλύψτε με ποιον τρόπο η εκστρατεία ενθαρρύνει το κοινό να προστατεύσει την υγεία των φυτών. Το υλικό αυτό περιλαμβάνει δελτία Τύπου, αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και βίντεο.

Η εκστρατεία απευθύνεται σε όλους, και κυρίως:

  • στους περίεργους ταξιδιώτες, που τους αρέσει να εξερευνούν τον κόσμο και τη φύση
  • στους κηπουρούς, που καλλιεργούν και φροντίζουν τα λουλούδια, τα λαχανικά και τα δέντρα στο σπίτι
  • στους γονείς που ενδιαφέρονται για τα τρόφιμα που καταναλώνουν τα παιδιά τους και επιθυμούν να προστατεύσουν τις αγροτικές κοινότητες, το περιβάλλον και τη βιοποικιλότητα για τις μελλοντικές γενιές

Φέτος, η εκστρατεία #PlantHealth4Life θα περιοδεύσει και πάλι σε εμπορικές και άλλες εκθέσεις, καθώς και σε σχολεία στις συμμετέχουσες χώρες. Συμβουλευτείτε την εθνική σελίδα του δικτυακού τόπου της εκστρατείας για να ενημερωθείτε σχετικά με τις δράσεις στη χώρα σας και μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες πληροφορίες μόλις αυτές γίνουν διαθέσιμες!

Λίγα λόγια για την εκστρατεία

Η #PlantHealth4Life είναι μια πολυετής και πολυεθνική εκστρατεία που αναπτύχθηκε κατόπιν αιτήματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και βασίζεται σε μια εμπεριστατωμένη ανάλυση των αντιλήψεων και της συμπεριφοράς των πολιτών σχετικά με την υγεία των φυτών σε ολόκληρη την ΕΕ. Η εκστρατεία συνεχίζει να επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής και την εμβέλειά της, υποδεχόμενη 10 νέες χώρες το 2025: η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Ιταλία, οι Κάτω Χώρες και η Ρουμανία προστίθενται στα υφιστάμενα 21 κράτη μέλη της ΕΕ: Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελλάδα, Εσθονία, Ιρλανδία, Ισπανία, Κροατία, Κύπρος, Λετονία, Λιθουανία, Μάλτα, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχία, και Φινλανδία. Τρεις νέες προενταξιακές χώρες: η Αλβανία, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, το Κόσοβο* και η Τουρκία συμμετέχουν, μαζί με το Μαυροβούνιο, ως μέλη της εκστρατείας #PlantHealth4Life, καθώς και η Ελβετία.

*Η ονομασία αυτή χρησιμοποιείται με επιφύλαξη των θέσεων ως προς το καθεστώς και συνάδει με την απόφαση 1244/1999 του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και τη γνώμη του Διεθνούς Δικαστηρίου σχετικά με τη διακήρυξη της ανεξαρτησίας του Κοσόβου.

Στις 30 Μαΐου η ΄΄ΛΕΥΚΗ ΝΥΧΤΑ΄΄ του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξάνδρειας

Εμπορικός Σύλλογος Αλεξάνδρειας

        Ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξάνδρειας διοργανώνει «Λευκή Νύχτα»

στις 30 Μαΐου 2025, ημέρα Παρασκευή, με πληθώρα  δωροεπιταγών  για  τους συμμετέχοντες στην κλήρωση.

 

ΜΕΙΝΕΤΕ  ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟΙ !!!                      

                                                       ΤΟ Δ.Σ.

Θα συμμετέχουν τα καταστήματα με την παρακάτω σήμανση:

Λευκή Νύχτα

 

 

ΣΕΤΕ: METRON Sustainable Tourism – 1st Stewardship Board

METRON Sustainable Tourism – 1st Stewardship Board

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του ΣΕΤΕ METRON Sustainable Tourism, και με στόχο την ύπαρξη ενός βιώσιμου και ανταγωνιστικού τουριστικού προϊόντος, πραγματοποιήθηκε η 1η Συνεδρίαση του Stewardship Board, στις 30 Απριλίου 2025, στα γραφεία του ΣΕΤΕ. Πρόκειται για ένα think tank με συμμετοχή προσωπικοτήτων από τον επιχειρηματικό, επιστημονικό και κοινωνικό χώρο, με στόχο να συνεισφέρει στην ευθυγράμμιση του τουρισμού με τις αρχές βιωσιμότητας και κοινωνικής ευθύνης.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, κατατέθηκαν προτάσεις και διαπιστώθηκε η ανάγκη ανάδειξης της πρωτοβουλίας μέσω στοχευμένων ενεργειών επικοινωνίας. Έμφαση δόθηκε στη στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, των τοπικών κοινωνιών και των προορισμών, όπως και στη διασύνδεση της πρωτοβουλίας με χρηματοδοτικά εργαλεία. Επιπλέον, επισημάνθηκε η ανάγκη απλοποίησης των διαδικασιών ως προς την καταγραφή των κριτηρίων ESG, και η ενίσχυση της εκπαίδευσης των τουριστικών επιχειρήσεων.

Η συνεδρίαση ολοκληρώθηκε με το συμπέρασμα ότι η επιτυχία του “METRON Sustainable Tourism” εξαρτάται από τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών, τη σαφή επικοινωνία των ωφελειών για τις επιχειρήσεις, και την υιοθέτηση μιας κοινής στρατηγικής για τη μετάβαση σε ένα πιο ανθεκτικό και βιώσιμο τουριστικό μοντέλο.

Η Αγάπη Σμπώκου, Αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ, επισήμανε:

Στόχος είναι να διαμορφώσουμε μία νέα κουλτούρα βιώσιμης ανάπτυξης στον τουρισμό, που περνάει μέσα από κουλτούρα ευθύνης, αυτοδέσμευσης και αυτορρύθμισης που αναβαθμίζει και θωρακίζει το προϊόν μας. Είναι απαραίτητο να εστιάσουμε στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν θεμέλιο του τουριστικού οικοσυστήματος.

Στο 1ο Stewardship Board συμμετείχαν οι εξής: Γιάννης Παράσχης, Πρόεδρος ΔΣ ΣΕΤΕ, Αγάπη Σμπώκου, Αντιπρόεδρος ΔΣ ΣΕΤΕ, Γιώργος Βερνίκος, Πρόεδρος ΙΝΣΕΤΕ, Ιωάννα Δρέττα, Πρόεδρος Marketing Greece, Κωνσταντίνος Βουσβούνης, Group Senior Sustainability Officer Eurobank, Μάρθα Κεσίσογλου, Corporate Affairs Executive Director NOVA, Χάρης Κοκκώσης, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Σταύρος Μπένος, Πρόεδρος Σωματείου ΔΙΑΖΩΜΑ, Ανδρέας Παπαθεοδώρου, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου, Θοδωρής Παπακωνσταντίνου, Consulting Partner Delloite, Αλέξης Παπαχελάς, Διευθυντής Εφημερίδας Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Γιάννης Παππάς, Director for the Mediterranean Region GSTC, Δημήτρης Σακίπης, Director, ESG Sustainability and Climate Change Services PwC, Αλέξανδρος Θάνος, Εντεταλμένος Σύμβουλος ΣΕΤΕ, Μαρία Γάτσου, Γενική Διευθύντρια ΣΕΤΕ, Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ, Νίκος Διαμαντόπουλος, Γενικός Διευθυντής Marketing Greece, Ηλίας Τσαουσάκης, Σύμβουλος Προέδρου ΣΕΤΕ και Αναστασία Μάκου, Corporate Communications Coordinator ΣΕΤΕ.

ΠΑΣΟΚ ΗΜΑΘΙΑΣ – Η Ολυμπιακή Φλόγα δεν πρέπει να φωτίζει επιλεκτικά

Η Ολυμπιακή Φλόγα δεν πρέπει να φωτίζει επιλεκτικά.

Η απόφαση να αποκλειστεί το ιστορικό χιονοδρομικό κέντρο Σελίου από την Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες «Μιλάνο – Κορτίνα 2026» δεν αποτελεί μια ατυχή παράλειψη. Είναι ένα πλήγμα στην πολιτιστική μας κληρονομιά και στην αναγνώριση ενός τόπου που εδώ και δεκαετίες αποτελεί ζωντανό κομμάτι της ελληνικής χιονοδρομίας.

Το Σέλι, το πρώτο οργανωμένο χιονοδρομικό κέντρο της χώρας, κουβαλάει στην ιστορία του αθλητικά επιτεύγματα, διεθνείς διοργανώσεις και αμέτρητες αναμνήσεις χιονοδρόμων που έβαλαν την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη των χειμερινών σπορ. Το χιονοδρομικό κέντρο Σελίου «γεννήθηκε» το 1934, όπου οργανώθηκαν οι πρώτοι Πανελλήνιοι Αγώνες Χιονοδρομίας.

Η μη συμπερίληψη του στην Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία γεννά ερωτήματα: –Ποια σκοπιμότητα υπαγόρευσε αυτή την απόφαση;

-Πώς επιλέχθηκαν οι συμμετέχουσες περιοχές και με ποια κριτήρια;

-Πώς είναι δυνατόν ένα Κέντρο με τέτοια ιστορία και προσφορά να μένει εκτός της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας;

Η τοπική κοινωνία που στήριξε το Σέλι για δεκαετίες, αξίζει απαντήσεις.

Ολυμπιακή λάμψη ή πολιτικό σκοτάδι;

Πολιτική αδιαφορία. Μέγιστη ευθύνη των κυβερνητικών βουλευτών του Νομού Ημαθίας. Η Ολυμπιακή Φλόγα θα προσπεράσει το Σέλι, θα προσπεράσει τη Βέροια, θα προσπεράσει τη Βεργίνα. Η κυβερνητική βούληση ξεπερνάει τα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, τα προσπερνάει και τα ρίχνει στη λήθη λόγω αδιόρατων σκοπιμοτήτων. Οι βουλευτές του Νομού Ημαθίας θα τοποθετηθούν; Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης;

Συναινούν και αδιαφορούν.

Νομαρχιακή Επιτροπή Ημαθίας

ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής

Σύλλογος Προσκυνητών Αγίου Όρους: Για την επέτειο της Γενοκτονίας των Ποντίων

Η 19η Μαΐου είναι μια  ξεχωριστή ημερομηνία στο χάρτη των επετείων της Ελληνικής Ιστορίας. Αποτελεί το ορόσημο της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού και θεωρείται απ’ όλους τους ΄Ελληνες ημέρα Τιμής και Μνήμης.

          Η ημέρα αυτή φέρνει στη μνήμη όλων των Ελλήνων την ταραγμένη περίοδο 1914 έως 1923, τότε που οι Τούρκοι προέβησαν σε απίστευτες πράξεις βίας και προκάλεσαν το θάνατο με διάφορους τρόπους 353.000 ανθρώπων, προκαλώντας συναισθήματα φρίκης σ’ όλη την οικουμένη.

          Την ίδια περίοδο οι Τούρκοι προέβησαν επίσης στη γενοκτονία των Αρμενίων με πολλές χιλιάδες θύματα.

          Τα δύο αυτά γεγονότα, ενώ έγιναν την ίδια περίπου χρονική στιγμή, δεν ακολούθησαν μια κοινή πορεία στα φόρα των χωρών της Ευρώπης, με αποτέλεσμα η γενοκτονία των Αρμενίων να έχει ήδη αναγνωριστεί και να έχει επιβληθεί στη διεθνή κοινή γνώμη ενώ η γενοκτονία των Ποντίων έχει ακόμη δυσκολίες στην επίσημη αναγνώρισή της και ιδιαίτερα στην παραδοχή της Τουρκίας του αποτρόπαιου αυτού εγκλήματος.

          Τα τελευταία χρόνια με τις άοκνες προσπάθειες πολλών παραγόντων και κυρίως των διαφόρων οργανώσεων των Ποντίων σ’ όλο τον κόσμο, ενημερώθηκε διεξοδικά η κοινή γνώμη και επιτέλους ορισμένες χώρες προέβησαν στην αναγνώριση του γεγονότος αυτού και απομένει ακόμη αρκετός δρόμος να διανυθεί, ώσπου η αναγνώριση να γίνει καθολική και να υποχρεωθεί η Τουρκία να παραδεχτεί τα εγκλήματά της και να υποσχεθεί δημόσια ότι δε θα τα επαναλάβει.

          Όλοι οι Έλληνες, ανεξάρτητα από την ιδιαίτερη φυλετική ιστορία τους, πρέπει να αγκαλιάσουμε την προσπάθεια των Ποντίων, να συμπαρασταθούμε ολόψυχα στον αγώνα τους, να δείξουμε ενεργά την δράση μας και να βοηθήσουμε αυτόν τον εθνικό αγώνα για να πετύχουμε τη δικαίωση,  που πρέπει να έρθει σύντομα, ώστε οι θυσίες των Ποντίων να γίνουν φάρος ελπίδας της νέας γενιάς των Ελλήνων και να βοηθήσουν την πατρίδα μας στην παγκόσμια πορεία της.

          Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                    Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                    ΑΓΙΟΛΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΕΕΕΕΚ Αλεξάνδρειας: Ευχαριστήριο προς το ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας εργαστήριο κομμωτικής

ΕΕΕΕΚ_ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ2

Ευχαριστήριο προς το ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας εργαστήριο κομμωτικής

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμότερες ευχαριστίες μας για τη συνεχή και πολύτιμη υποστήριξή σας προς τους μαθητές μας.

Η πρόσφατη επίσκεψή μας στις εγκαταστάσεις του ΕΠΑΛ ήταν μια εξαιρετικά θετική  εμπειρία για τα παιδιά μας. Η θερμή υποδοχή, η ξενάγηση στους χώρους του εργαστηρίου κομμωτικής και κυρίως η φροντίδα που επιδείξατε στους μαθητές μας ήταν συγκινητική.

Ευχαριστούμε θερμά την υπεύθυνη του εργαστηρίου κομμωτικής, κυρία Γκερλή Κωνσταντίνα, για τον άψογο συντονισμό και την ευαισθησία της. Η καθοδήγησή της ήταν καθοριστική για την επιτυχία της επίσκεψης.

Επίσης, ευχαριστούμε θερμά την εκπαιδευτικό, κυρία Γυφτονικολού Μαρία, για την αμέριστη βοήθεια και την υποστήριξή της. Η αφοσίωσή της στους μαθητές μας ήταν εμφανής και ιδιαίτερα αξιέπαινη.

Τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ στους μαθητές του εργαστηρίου κομμωτικής. Η προθυμία, η ευγένεια και η φροντίδα με την οποία περιποιήθηκαν τους μαθητές μας, κάνοντας τους να νιώσουν άνετα και χαρούμενοι, ήταν αξιοθαύμαστη. Το λούσιμο, το κούρεμα και το χτένισμα έγιναν με επαγγελματισμό και αγάπη, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία στα παιδιά μας.

Η συνεργασία μας αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα αλληλεγγύης και προσφοράς, και είμαστε ευγνώμονες για την αδιάλειπτη στήριξή σας στο έργο μας. Προσβλέπουμε σε μελλοντικές συνεργασίες που θα συνεχίσουν να ωφελούν τους μαθητές μας.

Οι μαθητές και ο σύλλογος διδασκόντων του ΕΕΕΕΚ Αλεξάνδρειας.

Εισαγωγική Τοποθέτηση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη

Εισαγωγική Τοποθέτηση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη

Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,

Σε λίγα λεπτά ο Πρωθυπουργός θα συναντηθεί με την Πρωθυπουργό της Ιταλίας Giorgia Meloni, ενώ, στη συνέχεια θα συνεδριάσει το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας-Ιταλίας.

Αύριο, ο Πρωθυπουργός πραγματοποιεί επίσκεψη στο Βερολίνο. Στις 13.00(ώρα Ελλάδος)  θα συναντηθεί με τον καγκελάριο της Γερμανίας Friedrich Merz. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο πρώτος ευρωπαίος ηγέτης που γίνεται δεκτός στην καγκελαρία από τον κ.Merz. Θα ακολουθήσουν δηλώσεις στον Τύπο.

Το βράδυ ο Πρωθυπουργός θα μιλήσει ως επίτιμος προσκεκλημένος στο ετήσιο Συνέδριο του Economic Council Germany, όπου θα βραβευθεί για τις μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης που έβαλαν την Ελλάδα σε τροχιά ανάπτυξης.

—-

Μέτρα για τον περιορισμό της βίας στα Πανεπιστήμια παρουσίασε η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη την Παρασκευή στην Σύνοδο Πρυτάνεων.

– Το πρώτο μέτρο αφορά στην υποχρέωση κάθε ΑΕΙ να συγκροτήσει, εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, ένα και μόνο Πειθαρχικό Συμβούλιο, την άμεση έναρξη της πειθαρχικής δίωξης χωρίς περιθώρια καθυστέρησης και την ολοκλήρωση της διαδικασίας εντός δύο μηνών, με δυνατότητα παράτασης μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.

– Δεύτερον, αυτοδίκαιη αναστολή της φοιτητικής ιδιότητας για δύο χρόνια σε περιπτώσεις ποινικής δίωξης για πράξεις βίας κατά της ζωής ή της σωματικής ακεραιότητας μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας ή για σημαντική καταστροφή εγκαταστάσεων, καθώς και αυτοδίκαιη διαγραφή σε περίπτωση αμετάκλητης ποινικής καταδίκης.

– Τρίτον: Πειθαρχικές και διοικητικές κυρώσεις για Πρυτάνεις και μέλη ΔΕΠ που δεν ασκούν τις υποχρεώσεις τους, καθώς και αυτόματες συνέπειες όταν παραβιάζονται θεσμοθετημένες προθεσμίες.

– Τέταρτον: Υποχρέωση άμεσης κατάρτισης και επικαιροποίησης, έως το τέλος Ιουλίου, όλων των Σχεδίων Ασφαλείας με έγκριση από αρμόδια επιτροπή. Επιπλέον, άμεσα θα καταρτιστούν εσωτερικοί κανονισμοί και θα δημιουργηθεί Παρατηρητήριο Φαινομένων Βίας στο Υπουργείο, ενώ θα ενεργοποιηθεί και θα στελεχωθεί πλήρως η Μονάδα Ασφαλείας και Προστασίας κάθε ΑΕΙ.

– Πέμπτον: Υποχρεωτική χρήση της ακαδημαϊκής ταυτότητας ως μέσου ελέγχου εισόδου και εξόδου κατά προτεραιότητα στους πανεπιστημιακούς χώρους των ΑΕΙ στα μεγάλα αστικά κέντρα. Επίσης, προβλέπεται εγκατάσταση και λειτουργία κατάλληλων τεχνολογικών συστημάτων καταγραφής πρόσβασης, ως αναπόσπαστο τμήμα του συνολικού πλαισίου πρόληψης.

– Έκτον: Θέσπιση ειδικού ποινικού πλαισίου για την πανεπιστημιακή βία, κατά τα πρότυπα της αθλητικής και της ενδοοικογενειακής βίας, με εκδίκαση των σχετικών υποθέσεων κατά απόλυτη προτεραιότητα.

– Έβδομον: Σε περίπτωση αποδεδειγμένης φθοράς ή καταστροφής πανεπιστημιακής περιουσίας από φοιτητή, ο δράστης θα καλείται να αποκαταστήσει τη ζημία και σε περίπτωση μη καταβολής, η οφειλή βεβαιώνεται και θα διαβιβάζεται για είσπραξη στην Εφορία.

Οι εγκληματικές πράξεις στα Πανεπιστήμια δεν μπορούν και δεν πρέπει να γίνονται ανεκτές από κανέναν. Αναγνωρίσαμε πως η βαριά εγκληματικότητα που λυμαίνεται -σε πολλές περιπτώσεις- ορισμένα ακαδημαϊκά ιδρύματα, χρειαζόταν αυστηρότερα μέτρα για να αντιμετωπιστεί και αυτό θα συμβεί με την αγαστή συνεργασία των Πρυτανικών Αρχών.

Σε αυτή τη μάχη θέλουμε να είμαστε όλοι στην ίδια σελίδα: Πολιτεία και Πρυτανικές αρχές, με στόχο την προστασία των πολιτών, την ευνομία στα Πανεπιστήμια και την υπεράσπιση των ακαδημαϊκών ελευθεριών.

Σήμερα, που μετά από δεκαετίες στην Ελλάδα, δεν υπάρχουν χάρη στη νομοθέτηση αυτής της Κυβέρνησης άβατα και οι καταλήψεις στις σχολές εκκενώνονται, δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε κάποιες νοσηρές μειοψηφίες να εκμεταλλεύονται ιδεοληψίες μιας άλλης εποχής και να τις χρησιμοποιούν σαν «κουκούλα» για την εγκληματική τους δραστηριότητα και με τις πρωτοβουλίες αυτές θα επικαιροποιηθεί, θα θωρακιστεί και θα εφαρμοστεί αποτελεσματικά το νομοθετικό πλαίσιο.

—–

Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον για ένταξη στο “Σπίτι μου ΙΙ”, με πάνω από 6.100 νοικοκυριά να έχουν ήδη υπαχθεί στο πρόγραμμα. Κύριοι ωφελημένοι είναι η μεσαία τάξη και τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα.

Λιγότερο από πέντε μήνες αφότου άρχισε η υποβολή αιτήσεων, το ύψος των στεγαστικών δανείων που έχουν εγκριθεί ξεπερνά τα 734 εκατομμύρια ευρώ. Με δεδομένο ότι το 50% κάθε δανείου καλύπτεται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και ότι τρίτεκνοι και πολύτεκνοι καταβάλουν μειωμένους τόκους για το υπόλοιπο μισό, η στήριξη των αγοραστών για την απόκτηση πρώτης κατοικίας υπερβαίνει αυτή τη στιγμή τα 381 εκατομμύρια ευρώ.

Αυτό σημαίνει πως οι δημόσιοι ευρωπαϊκοί πόροι του «Σπίτι μου ΙΙ», έχουν απορροφηθεί κατά 38,18%.

Ο ρυθμός υπαγωγής είναι σαφώς υψηλότερος σε σύγκριση με το «Σπίτι μου Ι». Ενδεικτικό είναι πως τις πρώτες 100 ημέρες του νέου προγράμματος οι εντάξεις ήταν 5.387, δηλαδή 59% περισσότερες σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του «Σπίτι μου Ι», όταν είχαν υπαχθεί 3.381 δικαιούχοι.

—-

Παρουσία του Πρωθυπουργού, υπεγράφη, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα, η σύμβαση παραχώρησης για τη Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.

Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο αφορά σε οδικό άξονα μήκους περίπου 157 χλμ., ο οποίος καταλήγει ανατολικά στον Ανισόπεδο Κόμβο Χερσονήσου.

Επιπλέον, στο έργο Παραχώρησης προβλέπεται και η κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά με δικαίωμα προαίρεσης και νέου κόμβου στην παράκαμψη Χανίων, που συνδέει τον Β.Ο.Α.Κ. με το αεροδρόμιο Χανίων.

Ο Πρωθυπουργός επισήμανε ότι ήδη εκτελούνται εργασίες για τα δύο άλλα τμήματα του ΒΟΑΚ και δεσμεύτηκε για τη σύνταξη μελετών για την επέκταση του ανατολικού τμήματος του δρόμου: «Έχουμε δύο ανοιχτά εργοτάξια στα οποία υλοποιούνται έργα, από τη Χερσόνησο ουσιαστικά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, χωρισμένα σε ένα τμήμα σύμπραξης Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και ένα δεύτερο δημόσιο έργο. Τα έργα αυτά θα έχουν ολοκληρωθεί έως το 2027, δήλωσε.

«Ας αναλογιστούμε την πρόοδο την οποία έχουμε κάνει από τότε συνολικά ως χώρα, ας πάρουμε ικανοποίηση από το γεγονός ότι σήμερα η Ελλάδα, ως προς τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών, είναι παράδειγμα προς μίμηση συνολικά στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Ας σκεφτούμε ότι όσο καλύτερα πηγαίνουν τα δημόσια οικονομικά, τόσο θα μπορούμε να επιστρέφουμε αυτό το πλεόνασμα της αναπτυξιακής πορείας προς τους πολίτες», προσέθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

—–

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η κοινή υπουργική απόφαση με την οποία επεκτείνονται οι προβληματικές και άγονες περιοχές για τη χορήγηση οικονομικού κινήτρου προσέλκυσης και παραμονής σε αυτές ειδικευμένων ιατρών και οδοντιάτρων του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε:

«Παράλληλα με την προκήρυξη 530 ειδικευμένων γιατρών, που είναι αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη, ανακοινώνουμε την ένταξη επιπλέον περιοχών για την κατηγορία των άγονων περιοχών. Ευελπιστούμε, ότι τα σημαντικά ενισχυμένα οικονομικά κίνητρα, που θεσπίσαμε για αυτές τις περιοχές καθώς και η ταυτόχρονη πρόσκληση πολλών θέσεων, θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον του ιατρικού προσωπικού της χώρας μας, ώστε να ανταποκριθεί στο κάλεσμα του Υπουργείου Υγείας και να καλυφθούν οι θέσεις. Δημιουργούμε συνθήκες επαγγελματικής εξέλιξης και ευελιξίας, για τους γιατρούς, που καθιστούν πιο ελκυστική την εργασία στο δημόσιο σύστημα υγείας. Με σχέδιο και συνέπεια, χτίζουμε το νέο Ε.Σ.Υ. που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών και διασφαλίζει την υγειονομική κάλυψη σε κάθε γωνιά της χώρας».

—-

Υπεγράφη από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα η απόφαση για την πρόσκληση του προγράμματος ενίσχυσης των θερμοκηπιακών καλλιεργειών. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις από 23 Ιουνίου έως 26 Αυγούστου. Η ενίσχυση, ανάλογα με το ύψος της δαπάνης μπορεί να φτάσει και το 70%.

Στόχος της παρέμβασης είναι η πραγματοποίηση επενδύσεων λειτουργίας και εκσυγχρονισμού θερμοκηπίων με στόχο τον εκσυγχρονισμό της καλλιέργειας των κηπευτικών με ταυτόχρονη μετατόπιση σε καλλιεργητικές πρακτικές υψηλότερης προστιθέμενης αξίας μέσω της αύξησης της παραγωγικότητας της μεθόδου καλλιέργειας και την μείωση των εισροών ανά μονάδα παραγόμενου προϊόντος.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

7ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας: Ενημερωτική εκδήλωση

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

    Το 7ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, διοργανώνει ενημερωτική   επιμορφωτική Ομιλία – μάθημα για όλους τους γονείς των μαθητών και κάθε ενδιαφερόμενο και σκεπτόμενο πολίτη .

    Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την  Δευτέρα 19 Μαΐου 2025 στις 18.30 στο Πνευματικό – Πολιτιστικό Κέντρο Αλεξάνδρειας .Το θέμα της εκδήλωσης  είναι :   

¨» ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ»

 Εισηγήτρια του θέματος θα είναι η Ομότιμη Καθηγήτρια Ιστορίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου  ΜΑΡΙΑ ΕΥΘΥΜΙΟΥ.

  Η παρουσία όλων κρίνεται απαραίτητη.

ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΑΦΙΣΑ

Ο Δ/ΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΙΟΒΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΑΣΚΑΛΟΣ

MSc of Science in Management
& Organization of Educational Units
ΔΙ.ΠΑ.Ε.

Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας: Σύσκεψη με θέμα την αντιμετώπιση του φαινομένου της παραμόρφωσης των πυρηνοκάρπων

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 12 Μαϊου στην Βέροια, με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας κ. Κώστα Καλαϊτζίδη, σύσκεψη με θέμα την αντιμετώπιση του σοβαρού προβλήματος της επανεμφάνισης του φαινομένου της παραμόρφωσης των πυρηνοκάρπων και κυρίως των ροδακίνων .

Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης , οι βουλευτές Ημαθίας κ.κ. Αναστάσιος Μπαρτζώκας, Βασίλης Κοτίδης, ο εκπρόσωπος του βουλευτή κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου, οι Δήμαρχοι Βέροιας και Αλεξάνδρειας κ.κ. Κώστας Βοργιατζίδης και Παναγιώτης  Γκυρίνης, η Αντιδήμαρχος Νάουσας κα. Άννα  Βασιλειάδου , οι εκπρόσωποι του  Αγροτικού Συλλόγου Γεωργών Βέροιας κ.κ. Τάσος Χαλκίδης και Γιάννης Βράνας, ο Πρόεδρος της Ε.Κ.Ε.  κ. Κώστας Αποστόλου και ο  Πρόεδρος της Κοινοπραξίας Συνεταιρισμών Ημαθίας  κ. Χρήστος Γιαννακάκης .

Αφού αναλύθηκε από τους παριστάμενους το ανησυχητικό πρόβλημα όπως αυτό παρουσιάζεται στους οπωρώνες της Ημαθίας κατά την νέα καλλιεργητική περίοδο,  εξετάστηκαν οι δυνατότητες αντιμετώπισής του και αποφασίστηκαν τα κάτωθι:

  • Να υπάρχει διαρκής ενημέρωση της ΔΑΟΚ Ημαθίας  , για την εξέλιξη του φαινομένου , από τους παραγωγούς και από τις Συνεταιριστικές και Συνδικαλιστικές Οργανώσεις .
  • Να πραγματοποιηθούν περαιτέρω ενέργειες  για την  αντιμετώπισή του έτσι ώστε να περιοριστεί η διάδοση του προβλήματος .
  • Να ξεκινήσει η διαδικασία τροποποίησης του Προγράμματος  Αγροτικής Ανάπτυξης  από το ΥΠΑΑΤ ,  για την ένταξη  των προσβεβλημένων οπωρώνων σε πρόγραμμα αναδιάρθρωσης  επιχορηγούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση .
  • Να ανευρεθεί τρόπος πιστοποιημένης καταγραφής των προσβεβλημένων ποσοτήτων των ροδακίνων  και απόσυρσής τους  από την αγορά  ή  και χρησιμοποίησής τους για  βιοαέριο.
  • Να αποζημιωθούν οι αποσυρόμενες ποσότητες από Κρατικά κονδύλια .
  • Να ενημερωθούν οι παραγωγοί που θα υποβάλουν αίτημα για αναδιάρθρωση και θα ενταχθούν μετά από την έγκριση της της Ευρωπαϊκής Ένωσης ,  για τα ποσά της επιχορήγησης καθώς και για την διαδικασία που θα προβλεφθεί .

Να υπάρχει διαρκής ενημέρωση της Αντιπεριφέρειας Ημαθίας για κάθε εξέλιξη  έτσι ώστε η άτυπη Ομάδα Διαχείρισης του προβλήματος να μπορεί να επιλαμβάνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά

ΣΥΣΚΕΨΗ 3

«ΜΑΜΑγειρεύοντας»! Μια ξεχωριστή γιορτή της μητέρας από τον «Έρασμο»

«ΜΑΜΑγειρεύοντας»! Μια ξεχωριστή γιορτή της μητέρας από τον «Έρασμο»

Με δυναμική συμμετοχή Συλλόγων, Φορέων,  εθελοντών και χορηγών του τόπου μας

Με πολλή χαρά, έμπνευση, δημιουργικότητα, χορό, τραγούδι και ζωγραφική τιμήσαμε  «Μαμαγειρεύοντας», μικρά και μεγάλα παιδιά, κάθε ηλικίας,  μπροστά στο σιντριβάνι του Πάρκου της Ελιάς, στη Βέροια, το πρωί του Σαββάτου 10 Μαΐου 2025, μοναδικά, με έναν πρωτότυπο τρόπο τη φετινή γιορτή της Μητέρας, σε μια ανοιξιάτικη ατμόσφαιρα, παρά το ευμετάβλητο του καιρού των τελευταίων ημερών. Από νωρίς το πρωί, με εντατικούς ρυθμούς, άρτιο συντονισμό και οργάνωση, σε άπταιστη συνεργασία με τους εκπροσώπους των συμμετεχόντων  Συλλόγων και Φορέων κοινωνικής και πολιτιστικής αναφοράς, με την τεχνική υποστήριξη ειδικών της αισθητικής, της μαγειρικής, του χορού, της μουσικής και της φωτογραφίας, που πρόσφεραν με πραγματική αφοσίωση τις υπηρεσίες τους,  καθώς και την πολύτιμη προμήθεια αγαθών από σημαντικούς χορηγούς του επιχειρηματικού κόσμου της τοπικής μας αγοράς, δώσαμε σε δεκάδες παιδιά την ευκαιρία να προσφέρουν στη μαμά τους λαχταριστά snack και φρουτοσαλάτες, ως μια συμβολική και περιεκτική χειρονομία αγάπης, ανταπόκρισης και ευγνωμοσύνης στην αγάπη της Μάνας!

Για την άρτια επιτυχία της όλης διοργάνωσης ευχαριστούμε εγκάρδια τη Σχολή χορού ”Μελίνα Παπαδοπούλου”, την Εύξεινο Λέσχη Βέροιας, το Λύκειο Ελληνίδων Βέροιας, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγ. Γεωργίου Βέροιας, τον ΚΟΙΝΣΕΠ «Εκ Φύσεως Φυτειάς», την “Πρωτοβουλία για το Παιδί”, την Αριστέα Σιδηροπούλου και το Πρότυπο Νηπιακό Κέντρο Βέροιας «Το μικρό σχολείο στο σύννεφο», το Σύλλογο “Reverse Rett Greece”, το 3ο Σύστημα Δασοπροσκόπων Βέροιας, τη ΣΑΕΚ ΔΥΠΑ ΒΕΡΟΙΑΣ (Ειδικότητα Αισθητικής – Τέχνης Μακιγιάζ), τον Ανέστη Πετρίδη και τη ΠΣΑΕΚ (Ειδικότητα Τεχνικού Μαγειρικής Τέχνης, Αρχιμάγειρα), το Περιφερειακό Τμήμα Βέροιας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, την Κεράσα Παπαδοπούλου, την Ευτυχία Καδόγλου, το Θανάση Κοκοβίτη , το Θοδωρή Πετγαζλή, τη Ρίτσα Λίτσα, τη Βασιλική Τσαμπά, το «Φούρνο στο Τσερμένι» και τη Μαρία Χοντραντώνη, τη Μαρία Κόγια και τα Αρτοζαχαροπλαστεία  «ΚΟΓΙΑ», το Αρτοποιείο  «ΚΑΒΑΚΗ», το Αρτοζαχαροπλαστείο «Σαλαπασίδη», την NBMG και το Νίκο Νεγκα, το Θοδωρή Γαιτανίδη, τον Αντώνη Μουστάκα και την ταβέρνα «Πλάτανος», την Κατερίνα Παπαδοπούλου,  τα «Ζαχαροπλαστεία Παγούρα» και τον Αναστάσιο Παγούρα.

Τέλος, ευχαριστούμε το Δήμο Βέροιας για την παραχώρηση του πάρκου της Ελιάς και ιδιαιτέρως τον Αντιδήμαρχο Μιχάλη Τζαφερόπουλο για την έκτακτη παραχώρηση του κλειστού γυμναστηρίου Μπάσκετ, ως εναλλακτικού χώρου φιλοξενίας της δράσης, σε περίπτωση κακοκαιρίας.

12 5 25 Mamageireuontas

Για το ΔΣ
Η Πρόεδρος
Ελένη Καζελίδου

Η εν λόγω δράση εντάσσεται  στο Πρόγραμμα “Κεντρική Μακεδονία 2021-2027″
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο