Αρχική Blog Σελίδα 1860

Κυρ. Μητσοτάκης: Αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση να νιώθουν όλες και όλοι ασφαλείς στις σχολές τους

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τους πρυτάνεις των δημόσιων πανεπιστημίων της χώρας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκε δέσμη 11 παρεμβάσεων που έχει καταρτίσει η κυβέρνηση για την ενίσχυση του υφιστάμενου πλαισίου, ώστε να θωρακιστεί περαιτέρω και να εμπεδωθεί η ασφάλεια στα ΑΕΙ, προς όφελος ολόκληρης της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Τονίστηκε πως κοινή επιδίωξη είναι η απρόσκοπτη λειτουργία των πανεπιστημίων, σε συνθήκες ασφάλειας και με πραγματικό ακαδημαϊκό άσυλο, ενώ αναγνωρίστηκε από όλους η ορατή πρόοδος που έχει επιτευχθεί στην αντιμετώπιση φαινομένων παραβατικότητας την τελευταία εξαετία.

Επισημάνθηκε ότι η Πολιτεία θα συνεχίσει να υποστηρίζει και να ενισχύει τις διοικήσεις των πανεπιστημίων στο έργο τους, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε ιδρύματος, ενώ τονίστηκε η υποχρέωση της διοίκησης του κάθε πανεπιστημίου στην εφαρμογή της συγκεκριμένης νομοθεσίας ως οφειλόμενης ενέργειας. Η μη εφαρμογή θα έχει ως αποτέλεσμα διοικητικές κυρώσεις που μπορεί να φτάσουν μέχρι και την έκπτωση από το αξίωμα του Πρύτανη.

Συζητήθηκε, παράλληλα, η διεύρυνση της έννοιας της ασφάλειας στα ΑΕΙ, με έμφαση στην κυβερνοασφάλεια αλλά και μέσω της υιοθέτησης βέλτιστων πρακτικών πολιτικής προστασίας στις πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις, με αρκετούς πρυτάνεις να επισημαίνουν πως έχουν ήδη μεριμνήσει για τακτικές ασκήσεις εκκένωσης κτηρίων και για συστήματα ειδοποίησης σε περίπτωση φυσικών καταστροφών.

Οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης προβλέπουν:

– Κατάρτιση εσωτερικών κανονισμών από όλα τα ΑΕΙ έως το τέλος του έτους και εκπόνηση ή επικαιροποίηση σχεδίων ασφαλείας και προστασίας έως το τέλος Ιουλίου

– Θέσπιση ενός πειθαρχικού συμβουλίου ανά ίδρυμα και άμεση συγκρότησή του

– Καθιέρωση αυτοδίκαιων κυρώσεων για όσους παρανομούν

– Ειδικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση ποινικά κολάσιμων συμπεριφορών, που περιλαμβάνει αναστολή φοιτητικής ιδιότητας για έως 24 μήνες για φοιτητές σε βάρος των οποίων ασκούνται ποινικές διώξεις (ανάλογα με την εξέλιξη της ποινικής δικογραφίας)

– Επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης. Στο πλαίσιο αυτό, θα οριστεί αντεισαγγελέας Αρείου Πάγου ο οποίος θα έχει την πανελλαδική εποπτεία αδικημάτων που απορρέουν από περιστατικά πανεπιστημιακής βίας

– Όσοι καταστρέφουν πανεπιστημιακή περιουσία θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν για την αποκατάστασή της

– Ενίσχυση των μέσων φύλαξης των πανεπιστημιακών χώρων, με την εγκατάσταση συστημάτων πρόσβασης, ταυτοποίησης και καμερών και προσθήκη προσωπικού ασφαλείας -Σύσταση Εθνικού Παρατηρητηρίου Βίας, για τη συστηματική καταγραφή και παρακολούθηση όλων των προβλημάτων, αλλά και τη διασφάλιση λογοδοσίας

– Πλήρης στελέχωση των Μονάδων Ασφαλείας των ΑΕΙ

– Σταθερή συνεργασία μεταξύ των πανεπιστημίων και της Ελληνικής Αστυνομίας, με σαφείς όρους και συνεννοήσεις

– Σχέδιο πρόληψης παραβατικών συμπεριφορών, που θα συμβάλλει στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας μηδενικής ανοχής ως προς τη βία

«Αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση είναι, βέβαια, να νιώθουν όλες και όλοι ασφαλείς στις σχολές τους. Η γνώση, άλλωστε, συνεπάγεται την ελευθερία και αυτή με τη σειρά της τη νομιμότητα. Ένα περιβάλλον στο οποίο κανείς δεν θα διστάζει να διατυπώνει τις θέσεις του, τις απόψεις του, να ανοίγει μια συζήτηση με κάποιους που πιθανόν να μην συμφωνούν με τις απόψεις του. Αυτό, εξάλλου, συνεπάγεται από τη φύση της η ελευθερία της έκφρασης.

Όμως, πιστεύω ότι συμφωνούμε όλοι ότι δεν μπορούμε να ανεχτούμε ένα περιβάλλον στο οποίο ο οποιοσδήποτε, φοιτητής, καθηγητής, μπορεί να νιώθει όμηρος του τραμπουκισμού και της βίας. Ακαδημαϊκό πνεύμα, ακαδημαϊκή ελευθερία σημαίνει πρώτα και πάνω απ’ όλα ένα πνεύμα διαλόγου, τεκμηριωμένης αντιπαράθεσης, διαφωνίας, αλλά και δημιουργικής σύνθεσης» τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Ένας φοιτητής στον οποίο απαγγέλλονται διώξεις από τη Δικαιοσύνη, θα πρέπει να χάνει τη φοιτητική του ιδιότητα έως και για 24 μήνες. Και μάλιστα, για την επιτάχυνση της εκδίκασης υποθέσεων βίας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, θα οριστεί και ένας αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου ο οποίος θα έχει την πανελλαδική εποπτεία τους» σημείωσε.

«Και επειδή οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους, εγώ θέλω να είμαι σαφής εδώ: θα υπάρχουν κυρώσεις, μπορούν ενδεχομένως να φτάνουν και μέχρι την έκπτωση από τον ρόλο τους για εκείνους τους πρυτάνεις, τις διοικήσεις που δεν θα ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Δεν μπορεί, πια, οι μειοψηφίες να είναι οι “μπράβοι” των πανεπιστημίων» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Κυρ. Μητσοτάκης: Αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση να νιώθουν όλες και όλοι ασφαλείς στις σχολές τους

Στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο πρωθυπουργός ανέφερε:

«Καταρχάς καλημέρα, καλή εβδομάδα και χαίρομαι πολύ που σας υποδεχόμαστε στο Μέγαρο Μαξίμου. Συναντιόμαστε, εξάλλου, λίγες μέρες μετά την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων, η οποία είναι μια περίοδος στην οποία δεκάδες χιλιάδες νέες και νέοι διεκδικούν μια θέση στις σχολές των επιλογών τους, γεμάτοι όνειρα για το μέλλον.

Και βέβαια, το φθινόπωρο οι επιτυχόντες αυτής της σκληρής και ιδιαίτερα απαιτητικής διαδικασίας θα διαβούν τις πύλες των ιδρυμάτων όπου εσείς είστε επικεφαλής. Και νομίζω ότι είναι πρωτίστως στο χέρι σας οι πρώτες εντυπώσεις αλλά και η συνολική εμπειρία από την ακαδημαϊκή τους διαδρομή να δικαιώσει τους κόπους, τις προσδοκίες τις δικές τους και φυσικά των οικογενειών τους.

Και νομίζω αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση είναι, βέβαια, να νιώθουν όλες και όλοι ασφαλείς στις σχολές τους. Η γνώση, άλλωστε, συνεπάγεται την ελευθερία και αυτή με τη σειρά της τη νομιμότητα. Ένα περιβάλλον στο οποίο κανείς δεν θα διστάζει να διατυπώνει τις θέσεις του, τις απόψεις του, να ανοίγει μια συζήτηση με κάποιους που πιθανόν να μην συμφωνούν με τις απόψεις του. Αυτό, εξάλλου, συνεπάγεται από τη φύση της η ελευθερία της έκφρασης.

Όμως, πιστεύω ότι συμφωνούμε όλοι ότι δεν μπορούμε να ανεχτούμε ένα περιβάλλον στο οποίο ο οποιοσδήποτε, φοιτητής, καθηγητής, μπορεί να νιώθει όμηρος του τραμπουκισμού και της βίας. Ακαδημαϊκό πνεύμα, ακαδημαϊκή ελευθερία σημαίνει πρώτα και πάνω απ’ όλα ένα πνεύμα διαλόγου, τεκμηριωμένης αντιπαράθεσης, διαφωνίας, αλλά και δημιουργικής σύνθεσης.

Και νομίζω ότι με αυτήν ακριβώς τη λογική και από το 2019 αποκαταστήσαμε το αληθινό ακαδημαϊκό άσυλο, δίνοντας και ένα τέλος σε ένα ιδιότυπο καθεστώς, το νόημα του οποίου πιστεύω ότι είχε παραχαραχθεί επί πολλά χρόνια στη διάρκεια της Μεταπολίτευσης.

Από τότε, το ξέρετε καλά, και με τη δική σας τη βοήθεια, έχουν εκκενωθεί 48 καταλήψεις χώρων, που έχουν επιστραφεί στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Έχουν μεσολαβήσει 500 συλλήψεις ατόμων που είχαν μετατρέψει τα ιδρύματα είτε σε γιάφκες κουκουλοφόρων είτε σε άσυλο αδικημάτων του κοινού ποινικού δικαίου.

Και προφανώς, το ξέρετε, μιλάμε για μια προσπάθεια η οποία είναι δυναμική, επιχειρεί να ανατρέψει γρήγορα μια κατάσταση η οποία ήταν «χτισμένη» επί πολλές δεκαετίες και φορτισμένη, θα έλεγα, με νοοτροπίες δεκαετιών.

Είναι σαφές, όμως, ότι η αντίληψη ότι τάχα “τίποτα δεν έχει αλλάξει” δεν ισχύει και νομίζω ότι αδικεί και την προσπάθεια που έχουμε κάνει εμείς και την προσπάθεια που έχετε κάνει και εσείς.

Θα έλεγα, αντίθετα, με σύνεση και με αποφασιστικότητα, η νομιμότητα εδραιώνεται πια στις σχολές. Φοιτητές, καθηγητές, διοικήσεις παίρνουν σταδιακά την καθημερινότητα στα χέρια τους, ενώ νομίζω ότι και η κοινωνία ζητά από όλους μας το προφανές: να ισχύσει ο νόμος. Ένα αίτημα το οποίο για την κυβέρνηση πια αποτελεί και μια αδιαπραγμάτευτη εντολή.

Σήμερα, λοιπόν, θα έχουμε την ευκαιρία στη συνέχεια, διά της υπουργού, να ανακοινώσουμε μια σειρά, 10+1 νομοθετικές παρεμβάσεις που συμπληρώνουν, ενισχύουν το ήδη τολμηρό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο έχουμε θεσπίσει και εφαρμόζουμε από το 2019 και στη συνέχεια από το 2021.

Εξάλλου, η εμπειρία και η διαρκής αξιολόγηση των επιδόσεων, τόσο της κυβέρνησης και των δικαστικών και αστυνομικών αρχών όσο και των πανεπιστημιακών διοικήσεων, επιβάλλει να κάνουμε αυτή τη διαρκή αξιολόγηση των μέτρων που εφαρμόζονται και να τα συμπληρώνουμε όπου διαπιστώνονται κενά.

Θέλουμε να κλείσουμε, λοιπόν, κάθε τρύπα που δεν συνδέει δικαιώματα με υποχρεώσεις αλλά και κυρώσεις. Όλοι και ο καθένας ξεχωριστά πρέπει να κάνουμε τη δουλειά μας σωστά και υπεύθυνα. Και όταν αυτό δεν συμβαίνει, να υφιστάμεθα τις ανάλογες κυρώσεις αφού πρώτα έχουμε λογοδοτήσει.

Και με δεδομένο, λοιπόν, ότι η ομαλότητα στην πανεπιστημιακή ζωή είναι όρος, προϋπόθεση για την εξέλιξή της, νομίζω ότι αυτή η σημερινή συνάντηση αποκτά μια ξεχωριστή σημασία. Το έχουμε πει πολλές φορές, τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς και τη δική σας συνεργασία, αφού ένα σημαντικό μέρος της ευθύνης για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης ανήκει και σε εσάς.

Αυτό το οποίο θέλω να ακούσω, λοιπόν, στη συνέχεια από τη δική σας πλευρά, είναι τον σαφή προγραμματισμό σας για την κατάρτιση ή την επικαιροποίηση, για όσους δεν το έχετε κάνει, των σχεδίων ασφαλείας των ιδρυμάτων σας, μέσα στο επόμενο δίμηνο, τη σύνταξη των εσωτερικών κανονισμών μέσα στο 2025, τη θέσπιση Πειθαρχικού Συμβουλίου ανά τομέα για να προβλεφθούν αυτόματες κυρώσεις σε όποιον παρανομεί.

Θα το ξαναπώ, ένας φοιτητής στον οποίο απαγγέλλονται διώξεις από τη δικαιοσύνη, θα πρέπει να χάνει τη φοιτητική του ιδιότητα έως και για 24 μήνες. Και μάλιστα, για την επιτάχυνση της εκδίκασης υποθέσεων βίας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, θα οριστεί και ένας αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου ο οποίος θα έχει την πανελλαδική εποπτεία τους.

Ενώ, όπως ήδη ισχύει στα σχολεία, η αποκατάσταση των ζημιών που προκαλούνται θα βαραίνει σε αστικό επίπεδο πρωτίστως τους πρωταίτιους και όχι τον πανεπιστημιακό προϋπολογισμό, δηλαδή τον Έλληνα φορολογούμενο.

Απαραίτητο, επίσης, είναι να ενισχυθεί η προστασία και ο έλεγχος πρόσβασης στις πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις, κάτι για το οποίο έχουμε κάνει πολύ συζήτηση, κατά το πρότυπο των σχολών του εξωτερικού -δεν καλούμαστε εδώ, νομίζω, να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα-, όπου απαιτούνται ειδικές μονάδες φύλαξης, και με την αστυνομία, φυσικά, όπως το κάνει ήδη, να συνδράμει όπου χρειάζεται.

Να καταγράφουμε κάθε περιστατικό σε ένα Εθνικό Παρατηρητήριο Βίας του Υπουργείου, ώστε να υπάρχει μια καθαρή εικόνα και να δρομολογείται και ανάλογη δικαστική αντιμετώπιση των παραβατικών συμπεριφορών.

Και τέλος, κανείς σχεδιασμός δεν μπορεί να φανεί αποτελεσματικός αν δεν ξεκινάει και από την εγκαθίδρυση μιας κουλτούρας πρόληψης. Ναι, με δράσεις ενημέρωσης φοιτητών να εμπεδωθεί μια κουλτούρα μηδενικής ανοχής.

Και επειδή οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους, εγώ θέλω να είμαι σαφής εδώ: θα υπάρχουν κυρώσεις, μπορούν ενδεχομένως να φτάνουν και μέχρι την έκπτωση από τον ρόλο τους για εκείνους τους πρυτάνεις, τις διοικήσεις που δεν θα ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

Δεν μπορεί, πια, οι μειοψηφίες να είναι οι “μπράβοι” των πανεπιστημίων. Και όπου σημειώνεται παρανομία, δεν μπορεί πια να υπάρχει ασυλία.

Είναι μια μάχη που ξέρουμε ότι δεν είναι εύκολη, ένας πόλεμος ο οποίος πρέπει να κερδηθεί. Έχουμε κερδίσει αρκετές μάχες, έχουμε χάσει και κάποιες, αλλά νομίζω ότι αποτελεί πια μονόδρομο, αν θέλουμε πραγματικά η νέα γενιά να διεκδικήσει ένα καλύτερο μέλλον, να εμπιστευτεί το δημόσιο πανεπιστήμιο και το δημόσιο πανεπιστήμιο με τη σειρά του να παράγει υπεύθυνους και ώριμους πολίτες. Το πανεπιστήμιο των γνώσεων είναι ταυτόχρονα και το πανεπιστήμιο της ίδιας της ζωής.

Ο ρόλος, σε αυτή την προσπάθεια, ο δικός σας, είναι καθοριστικός. Αναμένω με πολύ ενδιαφέρον τις απόψεις σας. Πιστεύω ότι είμαστε σύμμαχοι σε αυτή την προσπάθεια, αλλά θα επαναλάβω ότι ο καθένας θα πρέπει να αναλάβει τον ρόλο που του αναλογεί.

Νομίζω ότι δεν μπορούμε πια να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και είναι τώρα μία ευκαιρία οριστικά και αμετάκλητα να τελειώνουμε με φαινόμενα τα οποία ταλάνισαν το δημόσιο πανεπιστήμιο καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης.

Αυτό μας ζητούν οι πολίτες και πιστεύω ότι αυτό σας ζητούν με τη σειρά τους και οι φοιτητές, αλλά και οι καθηγητές οι οποίοι υπηρετούν το δημόσιο ελληνικό πανεπιστήμιο».

Σ. Ζαχαράκη: Κάνουμε ένα βήμα ακόμα

Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη επισήμανε:

«Σίγουρα έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα και το βλέπουμε εμπράκτως με το “άδειασμα” των καταλήψεων, με την εφαρμογή, προφανώς, του Ν. 4777/2021, πρωτύτερα με αυτό που είχε γίνει με την αποκατάσταση της πραγματικής έννοιας του ασύλου, αυτής της ελευθερίας που πραγματικά οφείλουμε και πρέπει να νιώθουμε όλοι μέσα στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.

Όμως, μένουν ακόμα να γίνουν πολλά. Νομίζω ότι σήμερα και με αυτά τα οποία ανακοινώνουμε -και συζητήσαμε πρέπει να πω ακροθιγώς ή και αναλυτικά και στη Σύνοδο Πρυτάνεων- κάνουμε ένα βήμα ακόμα έτσι ώστε αυτή η αίσθηση της ασφάλειας να μπορέσει να επιτρέπει σε διδάσκοντες, σε εργαζομένους, αλλά κυρίως σε φοιτήτριες και φοιτητές να κάνουν αυτό το οποίο ούτως ή άλλως επιθυμούν περισσότερο: να ζήσουν την πανεπιστημιακή ζωή».

Πρύτανης του Παντείου Χρ. Κουλούρη: Χαιρετίζουμε την πρόθεσή σας να στηρίξετε το δημόσιο πανεπιστήμιο:

Η προεδρεύουσα της Συνόδου Πρυτάνεων, πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, Χριστίνα Κουλούρη, σημείωσε:

«Άκουσα με πολύ μεγάλη ευχαρίστηση τον κ. πρωθυπουργό να αναφέρει ότι έχει διαπιστωθεί βελτίωση στα πανεπιστήμια και εμείς το επιβεβαιώνουμε. Υπάρχει πράγματι. Έχουμε διανύσει, νομίζω, μια πολύ σημαντική και επιτυχημένη πορεία, κάτι που αναγνωρίζεται και από την κοινωνία.

Και εδώ θα πρέπει να το πούμε ότι το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο είναι ένας θεσμός που χαίρει της εμπιστοσύνης της Πολιτείας. Άρα, χαιρετίζουμε την πρόθεσή σας να το στηρίξετε και θα σας στηρίξουμε και εμείς σε αυτή σας την προσπάθεια».

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος και ο υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αρμόδιος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, Νίκος Παπαϊωάννου.

ΦΩΤΟ: Γραφείο Τύπου Πρωθυπουργού
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ημερίδα Παρα Στίβου “ΕΛΠΙΔΑ 2025”: Όριο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ο Ζησίδης-Συνεχίζει να ελπίζει ο Ντίσιος

Ημερίδα Παρα Στίβου “ΕΛΠΙΔΑ 2025”: Όριο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ο Ζησίδης-Συνεχίζει να ελπίζει ο Ντίσιος

Με όλα τα μεγάλα ονόματα να συμμετέχουν και με κορυφαίες επιδόσεις να πετυχαίνουν κάποιοι από τους αθλητές και τις αθλήτριες έπεσε η αυλαία της Ημερίδας Παρά Στίβου “ΕΛΠΙΔΑ 2025” που διεξήχθη χθες, Κυριακή 1η Ιουνίου, στο Δημοτικό Στάδιο Τρικάλων.

Από το σωματείο μας συμμετείχαν οι ρίπτες Ζησίδης Δημήτριος και Ντίσιος Νικόλαος-Ραφαήλ σε μια ακόμα προσπάθεια να επιτύχουν τα όρια για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Παρα Στίβου της Ινδίας, αλλά και στα πλαίσια της προετοιμασίας τους για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα.

Ζησίδης Δημήτριος: Με επίδοση 9.31μ στην τρίτη του προσπάθεια, κατετάγη 2ος στην κατηγορία F32, πίσω από τον χρυσό παραολυμπιονίκη του Παρισιού Θανάση Κωνσταντινίδη. Η επίδοση αυτή ξεπερνάει το όριο πρόκρισης για το Παγκόσμια Πρωτάθλημα και τον κρατάει ψηλά στην παγκόσμια κατάταξη της κατηγορίας του και κατά πάσα πιθανότητα του δίνει μια θέση στην αποστολή για την Ινδία.

Ντίσιος Νικόλαος-Ραφαήλ: Με βολή στα 10.05μ στην τέταρτη προσπάθεια του, κατέκτησε την πρώτη θέση, ωστόσο η επίδοση του, παρόλο που ήταν κοντά στο (δικό του) πανελλήνιο ρεκόρ, δεν ήταν αρκετή για να πιάσει το όριο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και θα πρέπει να αναμένουμε την επίδοση που θα επιτύχει στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα.

Τους αθλητές συνόδεψαν οι προπονητές τους Πάνος Αργυράκης, Μίλτος Κυριακίδης (Ζησίδης) και Φερφέλης Κωνσταντίνος (Ντίσιος), ο οποίος είναι και Ομοσπονδιακός Προπονητής.

Για το πλήρες άρθρο και φωτογραφίες, ανατρέξτε στην ιστοσελίδα μας:
https://r4rehab.blogspot.com/2025/06/2025.html

Το Κίεβο ζητά την επιστροφή Ουκρανόπουλων – Συμφωνία για νέα ανταλλαγή κρατουμένων

Λιγότερο από μία ώρα διήρκησαν οι συνομιλίες των αντιπροσωπειών της Ουκρανίας και της Ρωσίας στην Κωνσταντινούπολη, σε ένα νέο γύρο συνομιλιών με απώτερο στόχο, την επίτευξη ειρήνευσης. 

«Η συνάντηση ολοκληρώθηκε, χωρίς αρνητικό αποτέλεσμα», δήλωσε ο εκπρόσωπος του τουρκικού ΥΠΕΞ Οντζού Κετσελί.

Ο Ουκρανός υπουργός Άμυνας Ρουστέμ Ουμέροφ δήλωσε μετά τις συνομιλίες ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν στην ανταλλαγή αιχμαλώτων πολέμου, κυρίως των σοβαρά τραυματισμένων και των νέων σε ηλικία αιχμαλώτων.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν τα μέλη της ουκρανικής αντιπροσωπείας στην Κωνσταντινούπολη, ο Ουμέροφ, επικεφαλής της διαπραγματευτικής ομάδας στις συνομιλίες, δήλωσε ότι λείψανα νεκρών στρατιωτών θα επαναπατριστούν επίσης στο πλαίσιο της ανταλλαγής.

Παράλληλα ο Ουκρανός υπουργός Άμυνας ανέφερε ότι το Κίεβο πιστεύει ότι όλα τα κρίσιμα ζητήματα στις συνομιλίες με τη Ρωσία μπορούν να επιλυθούν μόνο σε επίπεδο ηγετών και προτείνει τη διεξαγωγή μιας νέας συνάντησης μεταξύ 20ής και 30ής Ιουνίου για να σημειωθεί πρόοδος.

Μετά τη λήξη των συνομιλιών ο Αντρίι Γερμάκ, ο προσωπάρχης του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι, δήλωσε πως τα μέλη της ουκρανικής αντιπροσωπείας παρέδωσαν στους Ρώσους διαπραγματευτές έναν κατάλογο με ονόματα εκατοντάδων παιδιών που το Κίεβο ζητά από τη Μόσχα να επιστρέψουν στην Ουκρανία.

«Πρόκειται για εκατοντάδες παιδιά που η Ρωσία έχει απομακρύνει παράνομα, έχει εκτοπίσει βίαια ή κρατά σε (ουκρανικά) εδάφη που κατέχει προσωρινά», τόνισε στο Telegram ο Γερμάκ.

Το Κίεβο υποστηρίζει ότι εκατοντάδες παιδιά απομακρύνθηκαν από ουκρανικά εδάφη από τις ρωσικές δυνάμεις και η Ουκρανία ζητά την επιστροφή τους στο πλαίσιο μιας ειρηνευτικής συμφωνίας. Η Μόσχα υποστηρίζει ότι πήρε τα παιδιά για να τα προστατεύσει από τις πολεμικές συγκρούσεις.

Ο Ουκρανός υφυπουργός Εξωτερικών Σέρχι Κισλίτσια δήλωσε ότι η ρωσική πλευρά απέρριψε πρόταση του Κιέβου για «άνευ όρων κατάπαυση του πυρός». «Η ρωσική πλευρά συνέχισε να απορρίπτει την πρόταση για άνευ όρων κατάπαυση του πυρός», τόνισε.

Από το Βίλνιους, ο Ζελένσκι δήλωσε πως ο Ρώσος ομόλογός του Βλαντίμιρ Πούτιν δεν πρέπει να «αποκτήσει τίποτα» από την εισβολή του στην Ουκρανία.

«Ο Πούτιν δεν πρέπει να επιτύχει τίποτα που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την επιθετικότητά του. Οποιαδήποτε ανταμοιβή θα του έδειχνε μόνο ότι ο πόλεμος αξίζει», δήλωσε ο Ζελένσκι σε συνέντευξη Τύπου στο περιθώριο της συνόδου κορυφής ηγετών κρατών της ανατολικής πτέρυγας του ΝΑΤΟ στην πρωτεύουσα της Λιθουανίας.

Αναφερόμενος στη συμφωνία ανταλλαγής κρατουμένων, ο Ουκρανός πρόεδρος τόνισε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη «προετοιμασίες» για μια νέα ανταλλαγή κρατουμένων με τη Ρωσία.

«Έχουν ανταλλαγεί έγγραφα μέσω της τουρκικής πλευράς και προετοιμαζόμαστε για μια νέα απελευθέρωση κρατουμένων πολέμου», είπε.

Στις 16 Μαΐου, οι πρώτες απευθείας συνομιλίες μετά από τρία χρόνια μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών είχαν ήδη οδηγήσει σε συμφωνία για ανταλλαγή 1.000 κρατουμένων από κάθε πλευρά.

ΦΩΤΟ: HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALESHANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Επίσκεψη και δωρεά στον «Έρασμο» από τον Πολιτιστικό Σύλλογο «Ψηφιδωτό» και το Λαογραφικό Σύλλογο Ντόπιων Μακροχωρίου

Επίσκεψη γνωριμίας εκπροσώπων του Πολιτιστικού Συλλόγου «Ψηφιδωτό» και του Λαογραφικού Συλλόγου Ντόπιων Μακροχωρίου, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής 30 Μαΐου 2025, στο Σύλλογο Κοινωνικής Παρέμβασης «Έρασμος», με αφορμή τη δωρεά εκτυπωτικού πολυμηχανήματος εκ μέρους των δύο Συλλόγων, προς κάλυψη λειτουργικών αναγκών της μηχανοργάνωσης και γραμματειακής υποστήριξης των γραφείων μας.

Το «Ψηφιδωτό» εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γιώργος Χατζησυμεωνίδης με τον Ταμία Κωνσταντίνο Τριανταφυλλίδη, ενώ τον Λαογραφικό Σύλλογο Ντόπιων Μακροχωρίου η Πρόεδρος Μαρία Γάτου και ο Νίκος Γάτος.
Τους εκπροσώπους των δύο Συλλόγων υποδέχθηκαν, εκ μέρους της Διοίκησης του «Έρασμου», η Πρόεδρος του ΔΣ Ελένη Καζελίδου, η Αντιπρόεδρος Σοφία Ζεϊμπέκη και το μέλος Μαργαρίτα Δαμιανίδου, ενώ εκ μέρους των στελεχών,  η Υπεύθυνη Έργου – Συντονίστρια της δομής Παρασκευή Γούλα, η Κοινωνική Λειτουργός Ολυμπία Λαζαρίδου και η Ψυχολόγος Ευμορφία Μήτσιου.

Οι δωρητές ενημερώθηκαν εκτενώς τόσο για τη λειτουργία του ξενώνα βραχείας διαμονής της δομής, όσο και για τις δράσεις κοινωνικής ευαισθητοποίησης που αφορούν στα Βιωματικά Εργαστήρια και τις ενημερωτικές δράσεις στα σχολεία της Ημαθίας, με έμφαση την πρόληψη, και αντάλλαξαν απόψεις και προβληματισμούς πάνω στο ευαίσθητο θέμα της έμφυλης βίας και της έξαρσης που παρουσιάζει στους καιρούς μας, τους τρόπους διαχείρισης της κοκ.

Η συνάντηση αποτέλεσε μια γόνιμη και δημιουργική ευκαιρία για τη σύναψη ενός άτυπου αλλά ουσιαστικού πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ των δύο Συλλόγων και του «Έρασμου», σε επίπεδο διοργάνωσης κοινών δράσεων κοινωνικού αντικειμένου, μέσα από τον τοπικό μας πολιτισμό.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑ ΣΤΟΝ ΕΡΑΣΜΟ

Η εν λόγω δράση εντάσσεται  στο Πρόγραμμα “Κεντρική Μακεδονία 2021-2027″
Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο

Αγρονέα: Περιβάλλον & Διατροφή στην πλατεία Συντάγματος, Αθήνα

Περιβάλλον & Διατροφή, όχι μόνο στις 5 Ιουνίου

Στις 4 Ιουν 2025, στην πλατεία Συντάγματος (Αθήνα), στις 18.00 θα παρουσιασθούν μερικές σκέψεις για την σύνδεση του Περιβάλλοντος με την Διατροφή, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, 5 Ιουνίου.

Το διήμερο Τετάρτης & Πέμπτης 4 & 5 Ιουνίου 2025, από 10.00 έως 22.00, στην πλατεία Συντάγματος, το ΠΑΚΟΕ-ΠΑνελλήνιο Κέντρο Οικολογικών Ερευνών και το Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα οργανώνουν έκθεση και ομιλίες για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Γραμματεία ΠΑΚΟΕ, Ν. Φλώρου 8, 11524 ΑΘΗΝΑ,  pakoe@pakoe.gr, 2108100 805, 2108101609 & 2107230505.

Στο πρόγραμμα ομιλιών περιλαμβάνονται την Τετάρτη, 4/6/2025 τα: 17:30-Χ. Σπρίτζης: ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ & ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ, ΕΧΘΡΟΙ ή ΣΥΜΜΑΧΟΙ στο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ; 17:40-Σ. Λογοθέτης: ΤΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, 17:50-Μ. Φασουλάκης: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΥΓΕΙΑ, 18:00-Δ. Μιχαηλίδης: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ & 18:10-Μ. Παπαδοπούλου: ΒΙΟΛΟΓΙΑ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, και την Πέμπτη, 5/6/2025 τα: 17:30- Γ. Κοτρώνιας: ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, 17:40-Γ. Αποστολόπουλος: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ, 17:50- Α. ΣΚΟΡΔΙΛΗΣ: Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ CO2 & ΜΕΘΑΝΙΟΥ από ΑΠΟΡΙΜΜΑΤΑ στην ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ, 18:00- Γ. ΑΝΟΥΣΑΚΗΣ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ & 18:10-Γ. ΜΑΛΤΕΖΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ.

Μερικές σκέψεις όσον αφορά το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ θα μπορούσαν να είναι:

Διατροφή είναι το σύνολο των τροφίμων (και ροφημάτων) που επιλέγει να καταναλώσει κάποιος για τη διατήρησή του στη ζωή. Η εφαρμογή της ισορροπημένης διατροφής έχει σαν αποτέλεσμα τη διατήρηση σταθερού φυσιολογικού βάρους και την προστασία της υγείας. Γνωστό παράδειγμα ισορροπημένης διατροφής είναι η Μεσογειακή διατροφή. Αντίθετα η κακή διατροφή μπορεί να αποβεί επιζήμια για τον οργανισμό προκαλώντας είτε ασθένειες ανεπάρκειας (π.χ. αναιμία, σκορβούτο) είτε οδηγώντας σε καταστάσεις που απειλούν την υγεία, όπως παχυσαρκία και μεταβολικό σύνδρομο.

Η λέξη κλειδί για την αειφορία-βιωσιμότητα του διαστημοπλοίου-πλανήτη γη είναι η ισορροπία. Οτιδήποτε δημιουργεί αφύσικη-ανισόρροπη συγκέντρωση είναι θνησιγενές, και οδηγεί μακροχρόνια, ή και πολύ πιο σύντομα, σε θάνατο, το σύστημα στο οποίο είναι ενταγμένο. Και η διατροφή του ανθρώπου υπάγεται σε αυτό τον γενικό κανόνα της ισορροπίας.

Ένα σοβαρό σημείο ανισορροπίας είναι η υπερκατανάλωση και η σπατάλη των τροφίμων. Το ΠΑΚΟΕ εστιάζεται στην παραγωγή CO2 για κάθε κιλό τροφής (4,5 kg), στην κατά κεφαλή σπατάλη τροφίμων (ΕΕ=132kg/έτος), και βέβαια στην έκλυση CO2 από τις χωματερές με τρόφιμα. Στην Ελλάδα κάθε νοικοκυριό πετά πάνω από 460 μερίδες φαγητού ανά έτος και μαζί περίπου 1.000€ (τιμές 2022). Η Ελλάδα είναι στην 3η θέση στην ΕΕ σε συνολική σπατάλη τροφίμων (Eurostat).

Στην Ελλάδα το 76% των εδαφών της είναι πάνω από 600μ υψόμετρο (ορεινή & ημιορεινή) και η ισορροπία, σε αυτό το γεωγραφικό μήκος & πλάτος του πλανήτη, επιβάλει να εφαρμόζουμε τους κανόνες της ορεινής οικονομίας, που είναι κανόνες επιβίωσης με πεπερασμένους πόρους. Όλα αυτά είναι ενσωματωμένα στην Άϋλη Πολιτιστική μας Κληρονομιά. Τότε στα χωριά μας δεν πετούσαμε τίποτε. Δεν υπήρχαν σκουπιδότοποι (μνημεία σύγχρονου πολιτισμού …).

Η νεωτερικότητα μας «παρέσυρε» στην καταναλωτική κοινωνία της αφθονίας, του πολιτισμού της «μιας χρήσης», ενώ μόλις τώρα τελευταία αρχίσαμε να ανακαλύπτουμε πάλι το μεγαλείο της κυκλικής οικονομίας, με άφθονες χρηματοδοτήσεις και πολυδάπανα ερευνητικά προγράμματα. Και όλα αυτά, απλά και μόνο επειδή υποτιμήσαμε την κληρονομιά μας και κάναμε συνειδητό bullying στους γεωργούς & κτηνοτρόφους που είναι οι φροντιστές του περιβάλλοντος.

Η κα Μάγδα Κοντογιάννη, γραμματέας του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Περιφέρειας Αττικής επισημαίνει ότι δεν ξεχνάμε ότι οι εξ επαγγέλματος φροντιστές του περιβάλλοντος είναι οι αγρότες (οι γεωργοί και οι κτηνοτρόφοι) και οι πολιτιστικές-διατροφικές τους συνήθειες. Οι γεωργοί και οι κτηνοτρόφοι, όχι μόνο φροντίζουν το περιβάλλον όλων μας, αλλά με την δραστηριότητά τους οι αγρότες προσφέρουν δωρεάν καθαρό αέρα, πόσιμο νερό και τοπίο, ζουν μέσα στο συγκεκριμένο περιβάλλον και μεγαλώνουν τα παιδιά τους στο ίδιο συγκεκριμένο περιβάλλον.

Στο κεφάλαιο «διατροφή» στην «ορεινή οικονομία» είναι τα παραδοσιακά μας τρόφιμα, που ήταν συνήθως προϊόντα ζύμωσης (ψωμί, τυρί, κρασί, τουρσί, ελιές, σαλάμι αέρος κλπ) και όχι τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα με πολλά πρόσθετα συντηρητικά. Ούτε τρόφιμα από μακρινές χώρες, που εκτός του απαράδεκτου «άγνωστου» μικροβιώματος που μεταφέρουν, (πιθανόν χωρίς ανταγωνιστές τοπικά) φορτώνονται με πάρα πολλά τροφοχιλιόμετρα.

Όμως η διατροφή έχει και πολλούς ιδιαίτερους λόγους να ενδιαφέρεται για την ισορροπία. Ο άνθρωπος αποτελείται από 10.000.000.000 κύτταρα συμβιωτικά με άλλα 100 τρισεκατ μύκητες, ιούς κλπ. Άλλους ωφέλιμους και άλλους παθογόνους για τον άνθρωπο σε ισορροπία στο μικροπεριβάλλον τους. Αυτό το μικροπεριβάλλον απαιτείται να βρίσκεται σε συνεχή ισορροπία, χωρίς εισβολές από ξενικά είδη και από υπερκαταναλώσεις (ακόμα και τα τροφοχιλιόμετρα κλπ). Είναι αυτό που στα κρασιά λέμε εδώ και πολλά χρόνια, «terroir», όπου ίδια φυτά από ίδιες ποικιλίες αποδίδουν διαφορετικές γεύσεις και συμπεριφορές στην διατροφή, ακριβώς λόγω του μικροβιώματος.

Εν τω μεταξύ, εάν στην διατροφή περιλαμβάνεται και το πόσιμο νερό, ο μακροχρόνιος χωροταξικός σχεδιασμός των επιστημόνων Χωροτακτών και επιστημόνων Περιφερειακής Ανάπτυξης θα έπρεπε να περιλαμβάνει ισόρροπα συστήματα σε κάθε περιοχή. Η «παράξενη» μεταφορά-ληστεία των υδάτινων πόρων από τον Μόρνο (Λιδωρίκι, Δωρίδας, 250 χλμ μακριά από την Αθήνα) για να «ζουν ωραία» οι συμπολίτες μας κάτοικοι της τσιμεντούπολης Αθήνας, έχει μέσα της το σπέρμα της ανισορροπίας και είναι μακροχρόνια θνησιγενής, εις βάρος όλης της Ελλάδας (δηλαδή του συστήματος μέσα στην οποία ζει).

Ο κ Δ. Μιχαηλίδης έχει συγγράψει το βιβλίο «Τα Μονοπάτια της τροφής μας» (Εκδόσεις ΣΤΕΝΤΟΡΑΣ, ISBN 978-618-84431-4-3), που περιγράφει κυρίως την συμβολή των κτηνοτρόφων στην ισορροπία του τοπικού περιβάλλοντος.

Την ομιλία «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ» μπορούν να παρακολουθήσουν όσοι θέλουν live μέσα από το facebook στο προφίλ «ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» με την επιμέλεια της κας Μάγδας Κοντογιάννη, 6932094231, .

Το διήμερο 4 & 5 Ιουν 2025, από 10.00 έως 22.00, στην πλατεία Συντάγματος, το ΠΑΚΟΕ και το Skywalker μας περιμένουν και την Τετάρτη, 4 Ιουν 2025, 17.30-19.00 στις ομιλίες μεταξύ άλλων θα μιλήσει ο Δημ. Μιχαηλίδης στις 18.00 στην πλατεία Συντάγματος με θέμα: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ.

2025 6 1 ΔΜ όρθιο

Για την καταγραφή, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382, ΑγροΝέα, AgroBus

Προσωρινός κατάλογος συμμετεχόντων / κατόχων θέσεων στις θρησκευτικές εμποροπανηγύρεις

Προσωρινός κατάλογος συμμετεχόντων / κατόχων θέσεων στις θρησκευτικές εμποροπανηγύρεις Αγίας Κυριακής Λουτρού και Κοιμήσεως Θεοτόκου Αλεξάνδρειας

Ο Δήμος Αλεξάνδρειας ανακοινώνει τον Προσωρινό κατάλογο συμμετεχόντων / κατόχων θέσεων στις παρακάτω θρησκευτικές εμποροπανηγύρεις του Δήμου Αλεξάνδρειας (βλέπε συνημμένο αρχείο), για το έτος 2025:

Α. ΑΓΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΛΟΥΤΡΟΥ και

Β. ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

Οι ενδιαφερόμενοι που θέλουν να υποβάλουν τυχόν ενστάσεις, αυτές θα κατατίθενται διά ζώσης στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, ήτοι στο Τμήμα Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης (γραφείο 18) ή στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις: α) tsiliponi@alexandria.gr ή β) kikit@alexandria.gr,  εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία δημοσίευσης των προσωρινών αποτελεσμάτων, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.10 του άρθρου 13 του ν.4849/2021 (Α’ 207).

Η επιτροπή

1.Κυριαζοπούλου Ευδοκία

2.Τουρλιαρίδου Κυριακή

3.Τσιλιπώνη Βασιλική

Συνημμένα:

ΑΠ. ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ανακαινίζονται 8 σχολεία της Ημαθίας με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Μ. Γιαννάκου»

Ανακαινίζονται 8 σχολεία της Ημαθίας με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Μ. Γιαννάκου»

Μέσα από το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» χρηματοδοτούνται εργασίες και παρεμβάσεις ανακαίνισης σε 8 σχολεία όλων των βαθμίδων της Ημαθίας.

Η σχετική σύμβαση υπογράφηκε από τα συναρμόδια Υπουργεία, την εταιρεία «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» και την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, που με δωρεά καλύπτει ένα μέρος της δαπάνης.

Τα  8  σχολεία της Ημαθίας στα οποία θα γίνουν οι εργασίες ανακαίνισης και ανακατασκευής είναι:

-1ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας.

-1ο Γενικό Λύκειο Αλεξάνδρειας.

-1ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας.

-Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας.

-9ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας.

-Ημερήσιο Γυμνάσιο Μακροχωρίου.

-3ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας.

-5ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας.

 

Τα έργα και οι παρεμβάσεις που θα γίνουν θα βελτιώσουν την εικόνα αλλά και την καθημερινότητα των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων και αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο προκειμένου να είναι έτοιμα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Δ.Ε.Υ.Α Αλεξάνδρειας: Διακοπή νερού στην Δ.Κ Βρυσακίου

Η Δ.Ε.Υ.Α Αλεξάνδρειας ανακοινώνει ότι  στις 03/06/2025 ημέρα  Τρίτη και ώρα από 09:00 π.μ έως και 13:00 μ.μ η Δ.Κ Βρυσακίου  δεν θα έχει νερό λόγω αποκατάστασης βλάβης στο δίκτυο ύδρευσης  από τα τεχνικά συνεργεία της επιχείρησης.      

Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας .

                                                                                           Εκ της Τεχνικής

                                                                               Υπηρεσίας της ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας

ΓΕΠΑΔ Κεντρικής Μακεδονίας: Ενημερωτικό Δελτίο τελευταίου 24ωρου

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΑΔΙΚΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ

Συλλήψεις για παράβαση της νομοθεσίας περί ναρκωτικών Συνελήφθησαν χθες (1 Ιουνίου 2025) το μεσημέρι σε περιοχή της Χαλκιδικής, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Μουδανιών, δύο αλλοδαποί άνδρες,  καθώς σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε οικία τους και στην κατοχή τους, βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν:

·       5 συσκευασίες με κάνναβη, συνολικού βάρους 12,2 γραμμαρίων,

·       1 τρίφτης κάνναβης, με υπολείμματα κάνναβης,

·       1 ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας, με υπολείμματα κάνναβης,

·       2 κινητά τηλέφωνα και

·       το χρηματικό ποσό των 240 ευρώ.

Κατάσχεση κάνναβης

 

 

 

ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής: Ολοκληρωμένη, δίκαιη και βιώσιμη οικογενειακή πολιτική»

Ανακοίνωση Κατερίνας Καζάνη υπεύθυνης Κ.Τ.Ε. Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και του Τομέα Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων

Το 2012, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ανακήρυξε  την 1η Ιουνίου ως Παγκόσμια Ημέρα Γονέων προς τιμήν όλων των γονέων ανά τον κόσμο.

Η φετινή επέτειος στιγματίζεται από το εντεινόμενο δράμα μαζικών δολοφονιών παιδιών και γονέων στην πολύπαθη Γάζα, στα πολεμικά μέτωπα της Ουκρανίας, στις πολύνεκρες συρράξεις στην Αφρική, με εξαθλιωμένους γονείς στο υπέρτατο όριο της απελπισίας και της οδύνης. Το βλέμμα όλων μας στη διεθνή κοινότητα είναι στραμμένο στη συστράτευση για την άμεση κατάπαυση του πυρός και την ειρήνη, δεδομένου ότι η  Παγκόσμια Ημέρα Γονέων προσφέρει την ευκαιρία να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας και την εκτίμησή μας προς όλους τους γονείς για την ανιδιοτελή αφοσίωσή τους στα παιδιά και τη διαρκή θυσία τους στην ανατροφή τους.

Υπογραμμίζοντας τη θεμελιώδη σημασία των γονέων στην ανατροφή των παιδιών, η Παγκόσμια Ημέρα Γονέων αναγνωρίζει ότι η οικογένεια φέρει την πρωταρχική ευθύνη για τη φροντίδα και την προστασία των παιδιών. Για την πλήρη και αρμονική ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους, τα παιδιά πρέπει να μεγαλώνουν σε ένα οικογενειακό περιβάλλον διαποτισμένο με χαρά, αγάπη και κατανόηση. Οι οικογένειες, οι γονείς και οι φροντιστές διαδραματίζουν έναν καίριο ρόλο στην ευημερία και την ανάπτυξη των παιδιών. Προσφέρουν ταυτότητα, αγάπη, φροντίδα, στήριξη και προστασία — καθώς και οικονομική ασφάλεια και σταθερότητα — τόσο στα παιδιά όσο και στους εφήβους. Ευθυγραμμισμένη με το πνεύμα της  Σύμβασης για τα δικαιώματα του Παιδιού, η υποστήριξη της οικογένειας και της γονικής μέριμνας αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο ως ουσιώδες στοιχείο των εθνικών κοινωνικών πολιτικών και πακέτων κοινωνικών επενδύσεων, που αποσκοπούν στη μείωση της φτώχειας, τη μείωση των ανισοτήτων και την προώθηση της ευημερίας παιδιών και γονέων.

Η κοινωνία  στη χώρα μας  αντιμετωπίζει πρωτοφανείς προκλήσεις που αφορούν την καθημερινότητα των γονέων. Η ανατροφή των παιδιών, οι ανάγκες για παιδεία, υγειονομική περίθαλψη και κοινωνικές υπηρεσίες είναι ζητήματα που δυστυχώς δεν αντιμετωπίζονται. Παρά τις συνεχείς εξαγγελίες για «στήριξη των γονέων», η κυβερνητική πολιτική είναι αποσπασματική και χωρίς μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Έχει αποτύχει να παράσχει στους γονείς την απαραίτητη στήριξη για να ανταπεξέλθουν στις καθημερινές προκλήσεις της ανατροφής των παιδιών. Οι γονείς, αντί να βλέπουν ουσιαστική στήριξη στην καθημερινότητά τους, αντιμετωπίζουν ανεπαρκή μέτρα για τη γονική άδεια, αναποτελεσματικά μέτρα για την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, αντιφατικές πολιτικές για τις μονογονεϊκές οικογένειες, ελλιπή στήριξη στις οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα.

Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής θέτει ως πρώτη προτεραιότητα τη στήριξη  των οικογενειών και των γονέων, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη, δίκαιη και βιώσιμη οικογενειακή πολιτική. Ο Τομέας Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής αναγνωρίζει τη ΓΟΝΕΙΚΟΤΗΤΑ και την Οικογένεια της ισότητας  ως την πιο σημαντική μονάδα κοινωνικής σταθερότητας και ανάπτυξης και προτείνει συγκεκριμένα και ρεαλιστικά μέτρα που θα ενισχύσουν τη θέση των γονέων μητέρων-πατέρων  και των οικογενειών στην Ελλάδα, όπως:

  1. Επέκταση της Γονικής Άδειας με Πλήρεις Αποδοχές: Προτείνουμε τη θέσπιση γονικής άδειας πλήρους αποδοχής για τουλάχιστον 6 μήνες, για όλους τους γονείς, ανεξαρτήτως φύλου και τομέα απασχόλησης (ιδιωτικός τομέας,  αυταπασχόληση)  και  θα επιτρέπει στους γονείς να συνδυάζουν την επαγγελματική τους ζωή με τη φροντίδα των παιδιών τους, χωρίς οικονομική επιβάρυνση.
  1. Δημιουργία Ενιαίου Δικτύου Προσχολικής Αγωγής: Προτείνουμε τη δημιουργία ενός ενιαίου, δωρεάν και προσβάσιμου δικτύου προσχολικής αγωγής σε όλη τη χώρα,
  2. Ολιστική Στήριξη για Μονογονεϊκές Οικογένειες, ΑμΕΑ, κοινωνικού αποκλεισμού,  απόδοση πολυτεκνίας σε τρίτεκνους 
  3. Αύξηση των Κοινωνικών Παροχών για Οικογένειες με Χαμηλά Εισοδήματα: θέσπιση νέων μέτρων  στήριξης για τη  μείωση των  κοινωνικών, περιφερειακών, ενεργειακών ανισοτήτων και την καταπολέμηση της παιδικής φτώχειας που μαστίζει και τη χώρα μας.
  4. Στήριξη της Γονικής Εκπαίδευσης και Συμβουλευτικής: Προτείνουμε την παροχή δωρεάν προγραμμάτων εκπαίδευσης και την ανάπτυξη υποστηρικτικών μηχανισμών για γονείς που αντιμετωπίζουν κοινωνικές, οικονομικές ή ψυχολογικές δυσκολίες, με δημιουργία σχολών γονέων και κέντρων οικογενειακού προγραμματισμού σε όλες τις δομές τη τοπικής αυτοδιοίκησης.