Αρχική Blog Σελίδα 1859

Θεσσαλονίκη: Πρισσότερες από 1800 αγοραπωλησίες ακινήτων πέρυσι στη Χαλκιδική. Τι αγοράστηκε, για ποια χρήση και από ποιους

Πάνω από 1800 αγοραπωλησίες ακινήτων υπολογίζεται ότι ολοκληρώθηκαν πέρυσι στη Χαλκιδική, με τους αγοραστές στην κατηγορία κάτω των 150.000 ευρώ να υπερτερούν και τις κατοικίες να αποτελούν με διαφορά την πιο δημοφιλή κατηγορία ακινήτων για αγορά (με ποσοστό 68,7% επί των συνολικών πωλήσεων από τα μεσιτικά γραφεία στη Χαλκιδική).

Η επένδυση και η απόκτηση εξοχικού σπιτιού αποτελούν τους κυριότερους λόγους αγοράς, με την πρώτη κατοικία να έπεται, ενώ μεταξύ των αγοραστών κυριαρχούν οι ‘Ελληνες κι ακολουθούν κατά σειρά οι κάτοικοι της Βόρειας Μακεδονίας, οι Βούλγαροι, οι Αλβανοί, οι Σέρβοι, οι ομογενείς, οι Ρουμάνοι, οι Γερμανοί, οι Τούρκοι, οι Ισραηλινοί και οι Ρώσοι. Τα παραπάνω προκύπτουν από την ετήσια έρευνα αγοράς ακινήτων του Συλλόγου Μεσιτών Χαλκιδικής για την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2024, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 41 μεσιτών-μελών του φορέα.
Αναλυτικότερα, βάσει της έρευνας, περίπου οι μισοί αγοραστές (ποσοστό 47,5%) υπολογίζεται ότι απέκτησαν ακίνητα αξίας κάτω των 150.000 ευρώ, ενώ σχεδόν τέσσερις στους δέκα (37,5%) έκαναν αγορές στη «μεσαία» κατηγορία (150.000-450.000 ευρώ). Σχετικά μικρό (10%) ήταν το ποσοστό των αγοραστών, που στόχευσαν σε ακριβά ακίνητα, αξίας άνω των 400.000 ευρώ, ενώ υπήρξαν και κάποιοι που χαρακτηρίζονται ως «μεικτό κοινό», καθώς έδειξαν προτίμηση σε διάφορες κατηγορίες. Οι οικίες αποτέλεσαν τη συντριπτική πλειονότητα των πωληθέντων ακινήτων από τους μεσίτες (68,3%) και ακολούθησαν η γη (26,8%) κι επαγγελματικά (4,9%). Περίπου τρεις στους δέκα (28%) ερωτηθέντες απέκτησαν ένα ακίνητο ποντάροντας στην εμπορική αξιοποίησή του, ενώ το 27% το αγόρασε ως εξοχικό, το 12% ως πρώτη κατοικία, το 1% για να το αξιοποιήσει σε βραχυχρόνια μίσθωση και ίσο ποσοστό για να το νοικιάσει μακροχρόνια.
Ως προς την παλαιότητα των ακινήτων, η αγορά φαίνεται ότι δεν προτιμά τα καινούργια, αλλά ούτε και τα πολύ παλιά. Τα μεταχειρισμένα ακίνητα ηλικίας 11-20 ετών κυριαρχούν με μεγάλη διαφορά στις αγοραπωλησίες (ποσοστό 25% του συνόλου) κι ακολουθούν εκείνα των 21-30 ετών (12%). Ποσοστό 5% για κάθε κατηγορία ατιστοιχεί στα μεταχειρισμένα ηλικίας ενός έως πέντε και έξι έως δέκα ετών, ενώ οι αγοραπωλησίες καινούργιων ακινήτων δεν ξεπερνούν το 7%. Μολις 2% συγκεντρώνουν τα μεταχειρισμένα ηλικίας άνω των 30 ετών. Σύμφωνα με τους μεσίτες, οι κυριότερες προκλήσεις στην αγορά αφορούν τις υψηλές τιμές των ακινήτων, που αποτελούν το κυριότερο εμπόδιο στις πωλήσεις, η παραμεσιτεία και το Κτηματολόγιο, με δυσκολίες σε νομικά και γραφειοκρατικά ζητήματα. ‘Οσον αφορά το 2025, η πλειονότητα των συμμετεχόμεντων στην έρευνα μεσιτών (ποσοστό 52,5%) εκτιμά ότι η αγορά θα σημειώσει σταθεροποίηση, το 37,5% ότι θα κινηθεί ανοδικά και το 10% ότι θα ακολουθήσει καθοδική πορεία.
Η πλειονότητα των μεσιτικών γραφείων της Χαλκιδικής δραστηριοποιείται στην Προποντίδα, τη Σιθωνία και την Κασσάνδρα. Πρόκειται κατά κύριο λόγο για μικρές επιχειρήσεις με έναν μεσίτη. Μόνο πέντε γραφεία απασχολούν περισσότερα από τέσσερα άτομα, ενώ το μερίδιο των μεσιτών στις συνολικές αγοραπωλησίες προσεγγίζει το 25%._

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αλεξάνδρα Σδούκου: Αν οι πρυτανικές αρχές δεν εφαρμόζουν το νόμο, αυτό θα συνιστά παράβαση καθήκοντος

«Η κυβέρνηση μετά το άσχημο περιστατικό στη Νομική Σχολή Αθηνών, κάνει πράξη τη δέσμευσή της.

Έχει έτοιμη τη δέσμη νομοθετικών μέτρων για αυστηροποίηση των συνεπειών για έκνομες πράξεις στα Πανεπιστήμια και επειδή οι καλοί λογαριασμοί κάνουν και τους καλούς φίλους, η σημερινή συνάντηση του Πρωθυπουργού με τους Πρυτάνεις στοχεύει στο να γίνει σαφές ότι απαιτούμε τη νομιμότητα και την εφαρμογή των νόμων. Υπάρχει κοινή συναντίληψη για την πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση και φυσικά θα κριθούμε όλοι μας εκ του αποτελέσματος», δήλωσε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ η εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας Αλεξάνδρα Σδούκου.

«Όσα ανώτατα πανεπιστημιακά ιδρύματα δεν έχουν ακόμα καταθέσει το προβλεπόμενο από το νόμο σχέδιο ασφαλείας, πρέπει να το κάνουν άμεσα διαφορετικά προβλέπονται συνέπειες. Θα ζητηθεί απολογισμός και λογοδοσία για την εκπόνηση των σχεδίων και οι ποινές θα αφορούν προσωπικά τους Πρυτάνεις. Αν οι πρυτανικές αρχές δεν εφαρμόζουν το νόμο, αυτό θα συνιστά παράβαση καθήκοντος», επισήμανε η κ. Σδούκου.

Τόνισε επίσης ότι «θα υπάρχουν κυρώσεις και για όσους φοιτητές προβαίνουν σε αξιόποινες πράξεις, όπως η αναστολή της φοιτητικής ιδιότητας όταν έχει ασκηθεί ποινική δίωξη και η αποζημίωση για τις φθορές στην περιουσία των Πανεπιστημίων».

Σχολιάζοντας την κριτική της αντιπολίτευσης για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, η εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας υπογράμμισε: «Είμαστε ένα κόμμα της ευθύνης και των λύσεων. Μας αρέσει να λέμε τις αλήθειες, όπως και να μην κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Στη χώρα μας δυστυχώς υπάρχουν κακές πρακτικές και παθογένειες δεκαετιών. Και για τα βάλεις με το βαθύ κράτος, πρέπει να πάρεις ένα σφυρί και να γκρεμίσεις. Και αυτό κάνουμε. Κρατήστε την ουσία. Η Κυβέρνηση αυτή δεν φοβάται να τα βάλει με συστήματα εγκατεστημένα που είναι εστίες παραβατικότητας. Επί θητείας Νέας Δημοκρατίας έχουν ξεσκεπαστεί περιπτώσεις διαφθοράς, σε υπηρεσίες όπως το Κτηματολόγιο ή οι πολεοδομίες.

Μετά από συνεχείς προσπάθειες για την εξυγίανση του ΟΠΕΚΕΠΕ, η δομική λύση που προκρίθηκε είναι η ενσωμάτωση του στην ΑΑΔΕ που πληροί όλα τα εχέγγυα αξιοπιστίας. Θα διασφαλιστεί ο έλεγχος ώστε η ροή των ευρωπαϊκών πόρων να φτάνει με διαφάνεια στους αγρότες. Είναι γεγονός ότι υπήρχαν παθογένειες επί χρόνια. Δεν υπήρχαν βοσκοτοπικοί χάρτες, ούτε διαχειριστικά σχέδια βόσκησης. Υπήρχε έλλειψη διαλειτουργικότητας στα πληροφοριακά συστήματα ώστε να γίνονται αυτοματοποιημένα οι έλεγχοι, με αποτέλεσμα ο έλεγχος των δηλώσεων να γινόταν αργά με περιθώρια λάθους, όπως και ελλιπής στελέχωση στο μηχανισμό ελέγχου. Η εντολή του Πρωθυπουργού είναι ρητή: καθαρή λύση. Είναι σουρεαλιστικό να ακούμε τα ΠΑΣΟΚ να μιλάει για διασπάθιση δημοσίου χρήματος, που στην εποχή που κυβέρνησε, κάποιοι σύντροφοί του κατέληξαν στη φυλακή για σκάνδαλα».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Υποχρεωτικά κλειστά όλα τα εμπορικά καταστήματα στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας κατά την αργία του Αγίου Πνεύματο

Υποχρεωτικά κλειστά θα είναι όλα τα εμπορικά καταστήματα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας τη Δευτέρα 9 Ιουνίου 2025, ημέρα του Αγίου Πνεύματος, όπως επισημαίνεται σε σημερινή ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), ο οποίος καλεί όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες να εποπτεύουν την αγορά για την τήρηση της νομιμότητας ως προς την αργία.

Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη ημέρα έχει καθιερωθεί ως αργία βάσει απόφασης του 2022, από τον τότε περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας._

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΥΠΑ: Πάνω από 14.800 δικαιούχοι πήγαν διακοπές τον Μάιο με voucher κοινωνικού τουρισμού

Συνολικά 14.871 επιταγές κοινωνικού τουρισμού της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) ενεργοποιήθηκαν σε τουριστικά καταλύματα της χώρας τον Μάιο, τον προτελευταίο μήνα του προγράμματος για την περίοδο 2024-2025.

Ως δημοφιλέστερος προορισμός αναδείχτηκε η Εύβοια, ενώ ακολουθούν η Μαγνησία και η Αργολίδα.
Οι διακοπές μπορούν να πραγματοποιηθούν έως τις 30 Ιουνίου 2025.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι δικαιούχοι-ωφελούμενοι μπορούν να πραγματοποιήσουν έως έξι διανυκτερεύσεις σε κατάλυμα, που επιλέγουν από το Μητρώο Παρόχων, κατόπιν απευθείας συνεννόησής τους με τον πάροχο, με μικρή ιδιωτική συμμετοχή.
Για διαμονή σε Λέρο, Λέσβο, Χίο, Κω και Σάμο, είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν έως 10 διανυκτερεύσεις δωρεάν, ενώ για διαμονή σε Β. Εύβοια, Έβρο και Θεσσαλία, εκτός των Σποράδων, μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 12 διανυκτερεύσεις δωρεάν.
Εκτός από τη διαμονή σε καταλύματα, επιδοτούνται και ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
Η συμμετοχή των δικαιούχων-ωφελουμένων ανέρχεται σε 25%, ενώ, για ΑμεΑ, τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια διατίθενται δωρεάν.
Για περισσότερες πληροφορίες https://www.dypa.gov.gr/koinonikos-toyrismos.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στην πυροσβεστική με ΚΥΑ ο έλεγχος και η επιβολή προστίμων κατόπιν καταγγελιών για ακαθάριστα οικόπεδα

Το Πυροσβεστικό Σώμα έχει πλέον την αρμοδιότητα για τη διενέργεια των ελέγχων και την επιβολή προστίμων, μετά από καταγγελίες πολιτών, που έχουν υποβληθεί στη σχετική ψηφιακή πλατφόρμα και αφορούν σε ιδιοκτησίες με ακαθάριστα οικόπεδα, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, που δημοσιεύτηκε την περασμένη Παρασκευή (30-5-2025).

Υπενθυμίζεται ότι, για φέτος, η προθεσμία υποβολής της δήλωσης καθαρισμού από τους υπόχρεους λήγει στις 15 Ιουνίου 2025, ενώ το ύψος του διοικητικού προστίμου περί μη υποβολής δήλωσης ανέρχεται σε 1.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι σε περίπτωση μη καθαρισμού ή ψευδούς δήλωσης, ή μη υποβολή δήλωσης – ακόμη και στην περίπτωση καθαρού οικοπέδου – επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις, καθαρίζεται αυτεπάγγελτα ο χώρος με δαπάνη του ιδιοκτήτη, ενώ ενημερώνονται οι αρμόδιες αρχές.
Όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, η ΚΥΑ καθορίζει τη διαδικασία επιβολής, βεβαίωσης και είσπραξης διοικητικού προστίμου, στις περιπτώσεις μη συμμόρφωσης με την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων καθαρισμού στην ψηφιακή πλατφόρμα https://akatharista.apps.gov.gr. Σκοπός είναι η ορθή και αποτελεσματική εφαρμογή των διατάξεων περί του Μητρώου Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Η διαδικασία διενέργειας ελέγχων από τους δήμους προβλέπει ότι κάθε δήμος πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους που αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 5% επί του συνολικού αριθμού των δηλώσεων εντός των διοικητικών τους ορίων.
Το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας υπενθυμίζει ότι η τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων δεν αποτελεί μόνο νομική υποχρέωση, αλλά και πράξη ευθύνης για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, της περιουσίας και του φυσικού περιβάλλοντος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 16χρονος για 10 ληστείες – Έκανε μία ληστεία την ημέρα

Δέκα ληστείες μέσα σε δέκα μέρες κατηγορείται ότι διέπραξε ένας 16χρονος στη Θεσσαλονίκη.

Ο ανήλικος συνελήφθη χθες, Κυριακή, όταν λήστεψε τρία καταστήματα στο κέντρο της πόλης, εκ των οποίων το ένα δύο φορές την ίδια μέρα.
Από την αστυνομική έρευνα που ακολούθησε προέκυψε η εμπλοκή του σε άλλες επτά ληστείες καταστημάτων κατά το προηγούμενο διάστημα (και συγκεκριμένα από τις 23/5) σε περιοχές της ανατολικής Θεσσαλονίκης (Τούμπα και Χαριλάου).
Απειλώντας τους υπαλλήλους, άλλοτε με αιχμηρό αντικείμενο κι άλλοτε με χρήση βίας, ο 16χρονος απέσπασε συνολικά 7.400 ευρώ. Τα «χτυπήματά» του, στην πλειονότητα τους, ήταν σε καταστήματα ψιλικών, ενώ φέρεται να λήστεψε κι ένα πρατήριο υγρών καυσίμων.
Ο ανήλικος οδηγείται στον εισαγγελέα πρωτοδικών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Γαλλία μπορεί κάλλιστα να δημιουργήσει παλαιστινιακό κράτος στην Κυανή Ακτή, δηλώνει ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στο Ισραήλ Χάκαμπι

Ο αμερικανός πρεσβευτής στο Ισραήλ, ο Μάικ Χάκαμπι, καταφέρθηκε εναντίον της διπλωματικής εκστρατείας της Γαλλίας υπέρ της αναγνώρισης παλαιστινιακού κράτους, δηλώνοντας πως το Παρίσι θα μπορούσε «να κόψει ένα κομμάτι της Κυανής Ακτής» και να το δημιουργήσει.

Η Γαλλία θα συμπροεδρεύσει από την 17η ως την 20ή Ιουνίου μαζί με τη Σαουδική Αραβία σε διεθνή σύνοδο στα Ηνωμένα Έθνη που έχει σκοπό να δοθεί νέα ώθηση στη λύση των δυο κρατών — την οποία απορρίπτει κατηγορηματικά η κυβέρνηση του ισραηλινού πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου.
Η γαλλική διπλωματία έχει εξάλλου αναγγείλει πως θα μπορούσε να υπάρξει αναγνώριση υπό όρους παλαιστινιακού κράτους ακόμη και φέτος.
Σε συνέντευξή του που αναρτήθηκε στον ιστότοπο του Fox News, χαρακτήρισε την πρωτοβουλία αυτή του ΟΗΕ «απίστευτα ανάρμοστη ενώ το Ισραήλ βρίσκεται εν μέσω πολέμου».
«Η 7η Οκτωβρίου (2023) άλλαξε πολλά», επέμεινε, αναφερόμενος στην άνευ προηγουμένου έφοδο της Χαμάς στο Ισραήλ που αποτέλεσε έναυσμα του πολέμου στη Λωρίδα της Γάζας.
«Αν η Γαλλία είναι στ’ αλήθεια τόσο αποφασισμένη να δει (να ιδρύεται) παλαιστινιακό κράτος, έχω μια πρόταση να της κάνω: ας κόψει ένα κομμάτι της Κυανής Ακτής κι ας δημιουργήσει (εκεί) παλαιστινιακό κράτος. Είναι ευπρόσδεκτοι να το κάνουν (οι Γάλλοι), αλλά δεν είναι ευπρόσδεκτοι να ασκούν αυτού του είδους την πίεση σε άλλο κυρίαρχο κράτος».
Το Ισραήλ κατηγόρησε την Παρασκευή τον γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν ότι διεξάγει «σταυροφορία εναντίον του εβραϊκού κράτους» αφού ζήτησε από τις ευρωπαϊκές χώρες να σκληρύνουν τη στάση τους έναντι του Ισραήλ αν δεν βελτιωθεί η ανθρωπιστική κατάσταση στη Γάζα.
Την προηγουμένη, ανακοίνωσε τη δημιουργία 22 νέων οικισμών στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη –χαρακτηρίζονται παράνομοι δυνάμει του διεθνούς δικαίου–, με τον ισραηλινό υπουργό Άμυνας Ισραέλ Κατς να υπόσχεται την οικοδόμηση «ισραηλινού εβραϊκού κράτους» στην περιοχή, που καταλήφθηκε στον πόλεμο του 1967.
Οι ισραηλινοί οικισμοί θεωρούνται μείζον εμπόδιο για τη λύση των δυο κρατών.
Για τον κ. Χάκαμπι, μέγα υποστηρικτή του Ισραήλ, ουδεμία «κατοχή» παλαιστινιακών εδαφών υφίσταται.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πρόγραμμα Νίκου Ανδρουλάκη, Προέδρου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής

Την Τρίτη 3 Ιουνίου 2025 στις 11:20 στο πλαίσιο του συνεδρίου του in.gr “Brain Regain & Retain”, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης θα συζητήσει με τους δημοσιογράφους Γ. Παπαχρήστο, Δ. Κρουστάλλη, Δ. Μανιάτη (Βιβλιοθήκη της Βουλής -πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο).

Στις 13:30 ο κ. Ανδρουλάκης θα συναντηθεί στη Βουλή με το Δίκτυο Ανθεκτικών Πόλεων.

Ο Δήμος Αλεξάνδρειας και εθελοντές της “Ομάδας Δράσεων Ενεργών Πολιτών Δήμου Αλεξάνδρειας”, τίμησαν την παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου με την “Ποδηλατοβόλτα στην πόλη”

Ο Δήμος Αλεξάνδρειας και εθελοντές της “Ομάδας Δράσεων Ενεργών Πολιτών Δήμου Αλεξάνδρειας”, τίμησαν την παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου με την “Ποδηλατοβόλτα στην πόλη”

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 1 Ιουνίου 2025 η “Ποδηλατοβόλτα στην πόλη”, που διοργάνωσε ο Δήμος Αλεξάνδρειας και εθελοντές της “Ομάδας Δράσεων Ενεργών Πολιτών” στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ποδηλάτου.

Η δράση είχε στόχο την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου ως φιλικού προς το περιβάλλον μέσου μετακίνησης, αλλά και ως μέσου που προάγει την υγεία και τη βιώσιμη κινητικότητα. Πολίτες κάθε ηλικίας συμμετείχαν με ενθουσιασμό, ξεκινώντας από το Πνευματικό Πολιτιστικό Κέντρο Αλεξάνδρειας και διανύοντας μια όμορφη και ασφαλή διαδρομή μέσα στην πόλη, μετατρέποντας την ημέρα σε μια γιορτή της οικολογίας και της συλλογικότητας.

Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους τους συμμετέχοντες για τη δυναμική τους παρουσία και τη θετική τους ενέργεια, που μετέτρεψαν την ποδηλατοβόλτα σε μία ξεχωριστή εμπειρία για την πόλη μας.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Διοικητή και τα στελέχη του Τμήματος Τροχαίας Αλεξάνδρειας για την καθοριστική συμβολή τους στην ασφαλή διεξαγωγή της διαδρομής.

Ευχαριστούμε θερμά το Περιφερειακό Τμήμα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Αλεξάνδρειας για την πολύτιμη υγειονομική κάλυψη και υποστήριξη του καθ όλη τη διάρκεια της δράσης.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με θετική διάθεση, κλήρωση δώρων, απονομή βεβαιώσεων συμμετοχής και πολλά χαμόγελα, ενισχύοντας το μήνυμα ότι το ποδήλατο έχει θέση στην καθημερινότητά μας.

Ο Δήμος Αλεξάνδρειας συνεχίζει με συνέπεια να στηρίζει πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ποιότητα ζωής, την περιβαλλοντική συνείδηση και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών.

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη διαδρομή!

Η
Αντιδήμαρχος 

Ελένη Λαφαζάνη

Κώστας Τσιάρας στη Βουλή: Ο ΟΠΕΚΕΠΕ πρέπει να λειτουργεί με διαφάνεια και δικαιοσύνη – Τέλος στις σκιές του παρελθόντο

Κώστας Τσιάρας στη Βουλή: Ο ΟΠΕΚΕΠΕ πρέπει να λειτουργεί με διαφάνεια και δικαιοσύνη – Τέλος στις σκιές του παρελθόντος

«Βρισκόμαστε σε ένα πολύ κρίσιμο σημείο για τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Χρέος της κυβέρνησης και της πολιτείας είναι να διασφαλίσει την ομαλή ροή των ευρωπαϊκών χρημάτων – αυτή είναι η πρώτη προτεραιότητα. Χρέος μας όμως είναι και να περάσουμε στην εποχή της διαφάνειας και της δικαιοσύνης», υπογράμμισε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας, από το βήμα της Βουλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλέξανδρου Καζαμία.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε με σαφήνεια στις διαχρονικές παθογένειες που έπληξαν τον ΟΠΕΚΕΠΕ, επισημαίνοντας πως δεν πρόκειται για ένα νέο φαινόμενο, αλλά για χρόνια συσσωρευμένα προβλήματα, με αφετηρία την υιοθέτηση της λεγόμενης «τεχνικής λύσης» από το 2015. Μια πρακτική που, ελλείψει θεσμοθετημένων διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης και υπό την πίεση της έλλειψης προσωπικού και τεχνολογικών εργαλείων, επέτρεψε δηλώσεις εικονικών βοσκοτόπων χωρίς σύνδεση με ζωικό κεφάλαιο. «Από το 2015 και έπειτα δόθηκε η δυνατότητα δήλωσης βοσκοτόπων που δεν είχαν ουδεμία σχέση με τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, ενώ το 2017, με νέα υπουργική απόφαση, δόθηκε η δυνατότητα να βεβαιώνονται βοσκοτόπια ακόμη και χωρίς ζωικό κεφάλαιο. Αυτό άνοιξε, ουσιαστικά, μια ‘κερκόπορτα’ που αλλοίωσε τη λογική του συστήματος ενισχύσεων», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιάρας.

Για την αποκατάσταση της νομιμότητας και τη λειτουργική ανασυγκρότηση του ΟΠΕΚΕΠΕ, από τον Σεπτέμβριο του 2023 υλοποιείται Σχέδιο Δράσης σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG AGRI), με ορίζοντα 12 μηνών και σαφή βήματα, τα οποία θα αξιολογηθούν τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Οι πυλώνες του σχεδίου, σύμφωνα με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι οι εξής:

  • Επιτήρηση του ΟΠΕΚΕΠΕ από το ΥΠΑΑΤ για διαρκή παρακολούθηση των εξελίξεων.
  • Επαναφορά της αρμοδιότητας των διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης στο Υπουργείο, μετά από τέσσερα χρόνια αδράνειας.
  • Ολοκλήρωση τευχών δημοπράτησης και υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με την «Κοινωνία της Πληροφορίας» για την πλήρη ανάπτυξη του πληροφοριακού υποσυστήματος.
  • Ανασυγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου, με συμμετοχή – για πρώτη φορά – της Γενικής Διευθύντριας Πληροφοριακών Συστημάτων της ΑΑΔΕ και προεδρία από πρώην ανώτατο δικαστικό, ως σαφές μήνυμα διαφάνειας.

Την ίδια στιγμή, ο  Υπουργός επιβεβαίωσε ότι συνεργάστηκε πλήρως με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, διευκολύνοντας την πρόσβαση στα στοιχεία, τονίζοντας πως η έρευνα πρέπει να συνεχιστεί χωρίς σκιές, με στόχο την πλήρη απόδοση ευθυνών. Αναφερόμενος στην απομάκρυνση  του Προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ, κ. Σαλάτα, ο Υπουργός διευκρίνισε ότι: «Η συνεργασία μας ήταν απρόσκοπτη και η δουλειά του αποτυπώνεται στα αποτελέσματα – έγκαιρες πληρωμές, έγκαιρη ανάρτηση του ΟΣΔΕ. Η διαφωνία οφειλόταν σε ένα και μόνο γεγονός ότι εξέπεμψε ένα μήνυμα που είναι μακριά από τη θέση της κυβέρνησης προς την ευρωπαϊκή εισαγγελία.

Σε ό,τι αφορά την υπαγωγή του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ ο  κ. Τσιάρας επισήμανε: «Η ΑΑΔΕ είναι ο μόνος φορέας με αποδεδειγμένη τεχνογνωσία σε επίπεδο πραγματικών και εσωτερικών ελέγχων. Αν δεν αντιληφθούμε ότι η ένταξη του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ είναι η μόνη πραγματική λύση, τότε απλώς κάνουμε μια συζήτηση για την εικόνα – όχι για την ουσία. Εγώ προσωπικά δεν έχω τίποτα να φοβηθώ ούτε κάτι να κρύψω». Καταλήγοντας, ο Υπουργός τόνισε: «Ο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι κρίσιμος οργανισμός, με ρόλο όχι μόνο οικονομικό αλλά και κοινωνικό. Η επόμενη ημέρα δεν μπορεί να χτιστεί πάνω σε σκιές. Μπορεί να χτιστεί μόνο πάνω στη διαφάνεια, στη λογοδοσία και στην πλήρη δικαιοσύνη για όλους τους πολίτες