Αρχική Blog Σελίδα 16949

Γράμμα ενός Φιλανδού μαθητή προς ένα φίλο του Έλληνα… … κακή παιδεία και διαφθορά πάνε χέρι- χέρι

Γράμμα ενός Φιλανδού μαθητή προς ένα φίλο του Έλληνα… … κακή παιδεία και διαφθορά πάνε χέρι- χέρι

imgres

«Αγαπητέ Σωκράτη, μαθαίνω αρχαία ελληνικά και επειδή χθες διαβάζαμε μια επιστολή του Επίκουρου προς το φίλο του Μένοικο, μου άρεσε η προσφώνηση της επιστολής του και προσπάθησα να τη μιμηθώ.
Λοιπόν, όπως μου γράφεις, άκουσες ότι εμείς εδώ στη Φιλανδία βγήκαμε πρώτοι στον κόσμο στην Παιδεία, ενώ εσείς δεν τα πήγατε και τόσο καλά και θέλεις να μάθεις το γιατί. Θα προσπαθήσω, όσο γίνεται απλά, να σου περιγράψω το εκπαιδευτικό μας σύστημα και πως περνάω μια ολόκληρη μέρα.

Το σύστημά μας
Κατ’ αρχάς, θα πρέπει να σου πω ότι εμείς εδώ στη Φινλανδία, από την 1η μέχρι και την 9η τάξη πηγαίνουμε στο ίδιο ενιαίο ολοήμερο σχολείο. Αφού προετοιμαστούμε κατάλληλα στην ηλικία των 6-7 ετών σε μια προκαταρκτική τάξη, μόλις συμπληρώσουμε τα 7 αρχίζει το σχολείο.
Από την 1η μέχρι την 6η τάξη το σχολείο λέγεται «Alaaste» και από την 7η μέχρι την 9η τάξη «Yia-ste».
Μετά, όσοι θέλουν μπορούν να πάνε στο «Lyseo» ή στο επαγγελματικό σχολείο. Όσοι τελειώνουν το Λύκειο μπορούν να συνεχίσουν, με εξετάσεις φυσικά στα 20 πανεπιστήμια που έχουμε, ακολουθώντας ακαδημαϊκές σπουδές.
Αυτοί που θα τελειώσουν το επαγγελματικό σχολείο θα συνεχίσουν στις 29 πολυτεχνικές σχολές μας, οι οποίες είναι περισσότερο προσανατολισμένες στην αγορά εργασίας. Εκεί μπορούν να γίνουν από φυσικοθεραπευτές, νοσοκόμοι μέχρι και μηχανικοί.

Επιλέγουμε μαθήματα
Εγώ προετοιμάζομαι του χρόνου να πάω στο Lyseo – Λύκειο.
Εκεί η σχολική περίοδος χωρίζεται σε 5 περιόδους και η κάθε μια διαρκεί 6 εβδομάδες και τελειώνει με μια εβδομάδα εξετάσεων, όπου χορηγούνται και πιστοποιητικά επιδόσεων.
Σε κάθε περίοδο οι μαθητές έχουν το δικαίωμα, μέσα από τα προσφερόμενα μαθήματα, να κάνουν τη δική τους επιλογή και να δημιουργήσουν το δικό τους πρόγραμμα μαθημάτων. Υπάρχουν κάποια μαθήματα που είναι υποχρεωτικά, όμως η χρονική κατανομή είναι δουλειά του μαθητή.
Για να το καταλάβεις, αυτό που θα πρέπει να σου πω είναι ότι παρότι είσαι π.χ. στη δεύτερη τάξη, μπορείς, αν θέλεις, να παρακολουθήσεις κάποια μαθήματα της πρώτης ή και της τρίτης τάξης. Η επιλογή είναι δική σου υπόθεση και εξαρτάται από τη διάθεση, την όρεξη και τις προθέσεις σου. Αν σε κάποιο μάθημα δεν περάσεις τις εξετάσεις μπορείς να το επαναλάβεις κάποια στιγμή της χρονιάς που θα νιώθεις έτοιμος. Για τις γλώσσες και τα μαθηματικά υπάρχουν τα λεγόμενα «βραχύχρονα» και τα «μακρόχρονα» εντατικά τμήματα.

Είμαστε όλοι ίσοι
Δεν έχουμε καθόλου ιδιωτικά σχολεία, ούτε ειδικά ή ελίτ σχολεία υπεροχής. Στο ίδιο σχολείο μ’ εμένα πηγαίνει και η κόρη του πρωθυπουργού μας, του προέδρου της ΝΟΚΙΑ, του θυρωρού μας, και πολλά άλλα παιδιά με αναπηρίες, καθώς και τα παιδιά μεταναστών.
Εμείς, όπως λέει και ο πρωθυπουργός μας, «είμαστε μια μικρή χώρα και δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε ούτε ένα παιδί, διότι κοινωνικοί αποκλεισμοί, διακρίσεις και γκετοποιήσεις δεν έχουν θέση στη μάθηση. Θεωρούμε ότι ενσωμάτωση, κοινωνικοποίηση και μάθηση πάνε μαζί».
Σε όλα τα σχολεία μας τα πρότυπα είναι οι καλύτεροι, αλλά όπως είναι δομημένο το σύστημά μας, μη νομίσεις ότι όσοι δεν είναι πρώτοι υποφέρουν και νιώθουν μειονεκτικά. Το αντίθετο μάλιστα, οι καλύτεροι παρακινούν τους υπόλοιπους προς τα πάνω και ο καθένας, με τη βοήθεια φυσικά των δασκάλων μας, προσπαθεί να ξεπεράσει τον εαυτό του, αντί να απογοητευτεί και να πέσει στην αδράνεια.
Μετά το βασικό μάθημα, οι πιο αδύναμοι έχουν ενισχυτική διδασκαλία και ψυχολογική στήριξη, γι’ αυτό και οι πρώτοι μαθητές κάθε τόσο εναλλάσσονται.
Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε ίσες ευκαιρίες σε όλους και παράλληλα διατηρούμε την κοινωνική συνοχή μας, σαν μαθητές αλλά και σαν κοινωνία, νομίζω.
Η παιδεία είναι εντελώς δωρεάν μέχρι και την αποφοίτηση από το Πανεπιστήμιο ή το Πολυτεχνείο. Πρόσφατα ήρθαν στο σχολείο μας δάσκαλοι από άλλες χώρες για να μελετήσουν το σύστημά μας και μας είπαν πως έμειναν έκπληκτοι, γιατί δεν είδαν κανένα γκράφιτι στο σχολείο μας.
Λένε μάλιστα πως στα σχολεία μας στη Φινλανδία η σχολική βία είναι ανύπαρκτη, σε βαθμό… ανησυχητικό.
Δεν γνωρίζω αν αυτό είναι τόσο κακό, ίσως όμως αυτό να εξηγεί γιατί είμαστε σε διακοπές στη Ρόδο, «ξεσαλώνουμε» λίγο, όπως είδα το καλοκαίρι, και «τα τσούζουμε» ακόμη περισσότερο.
Το ότι είμαστε στο ίδιο σχολείο παιδιά από τόσο διαφορετικά κοινωνικά στρώματα, νομίζω πως μας βοηθάει στο να μαθαίνουμε να σεβόμαστε και να εκτιμάμε ο ένας τον άλλον ανεξάρτητα από το πόσα λεφτά έχει ο μπαμπάς, ανεξάρτητα από τις πνευματικές και σωματικές αναπηρίες ή από το τι χρώμα έχει η επιδερμίδα μας.

Αγαπάμε ό,τι κάνουμε
Αυτό μας βοηθάει πολύ και στην επιλογή του επαγγέλματος.Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, «οι περισσότεροι δεκάχρονοι συμμαθητές μου πιστεύουν ότι το καλύτερο επάγγελμα, είναι αυτό που τους αρέσει, που το κάνουν με το κέφι και όρεξη, όπου μπορούν να γνωρίσουν ενδιαφέροντες ανθρώπους και να έχουν τη δυνατότητα να πάνε διακοπές όπου τους αρέσει. Το πόσα λεφτά θα βγάζουν είναι σημαντικό αλλά όχι το σημαντικότερο κίνητρο».
Αυτό μπορεί να εξηγεί και το ότι, αν ακούσεις, η Φινλανδία είναι η χώρα με το χαμηλότερο δείκτη διαφθοράς στον κόσμο. Οι δάσκαλοί μας παίρνουν πολύ λιγότερα λεφτά από τους Γερμανούς και τους Γάλλους, δεν έχουν το καλύτερο αυτοκίνητο, αλλά όμως αυτό δεν τους εμποδίζει να αγαπούν αυτό που κάνουν. Νομίζω πως η κακή παιδεία και διαφθορά πάνε χέρι- χέρι.
Εδώ θα πρέπει να σου πω ότι το αγαπημένο σύνθημα του διευθυντή μας Βαατάινεν είναι: «Προτιμάω έναν ευτυχισμένο οδοκαθαριστή από έναν νευρωτικό ακαδημαϊκό»
Τον αγαπάμε πολύ γιατί δεν κάνει καμία διάκριση και είναι προστατευτικός και φιλικός σε όλους.
Συνεχώς μας μιλάει για τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη σας που έλεγαν πως: «η μάθηση καλλιεργείται καλύτερα εκεί όπου βρίσκει σταθερό συναισθηματικό έδαφος, διότι δεν είναι κάτι, που εισάγεται στον ανθρώπινο νου μόνο με την εξωτερική διαδικασία της διδασκαλίας (επανάληψη και μίμηση). Αλλά είναι μία εσωτερική διεργασία ίδιας και εμπειρικής ανακάλυψης, που χωρίς την αμοιβαία βούληση δε μεταδίδεται».

Μια ημέρα μου
Τώρα θα σου περιγράψω πως περνάω την ημέρα μου. Στις 8 αρχίζει το σχολείο μέσα στην τάξη και χωρίς συγκεντρώσεις στο προαύλιο, όπου μέσω ηχείων ακούμε μια εισαγωγική ομιλία αν πρόκειται για κάποια επέτειο, αλλά συνήθως ακούμε μόνο λίγη μουσική για περισυλλογή και ψυχολογική προετοιμασία για το μάθημα. Κάθε μαθητής κάθεται σε ένα θρανίο – τραπεζάκι, που δεν είναι πάντα το ίδιο, επειδή σε εμάς δεν αλλάζουν αίθουσα οι δάσκαλοι αλλά οι μαθητές.

Κάθε δάσκαλος έχει τη δική του αίθουσα και νομίζω πως είναι σωστό, διότι εκεί μέσα έχει τα προσωπικά του αντικείμενα, βιβλία και ό,τι άλλο χρειάζεται για το μάθημά του. Κάθε τάξη έχει επιδιασκόπιο, ραδιόφωνο, τηλεόραση, βίντεο και έναν Η/Υ συνδεδεμένο με το Διαδίκτυο.

Ο δάσκαλος υποδέχεται τα παιδιά στην τάξη του σαν οικοδεσπότης. Όποιος θέλει μπορεί να ζητήσει ακουστικά και μάλιστα ο καθηγητής μου των λατινικών έχει στην τάξη του και έναν οικιακό κινηματογράφο.
Για τις γλώσσες έχουμε ένα εργαστήριο γλωσσών, για τη βιολογία ένα ειδικό εργαστήριο κ.λπ.
Στον δάσκαλο μιλάμε πάντοτε στον ενικό και αν έχουμε κάποιο πρόβλημα φωνάζουμε «hei ope» που σημαίνει «ε δάσκαλε» και έρχεται ο δάσκαλος να μας βοηθήσει.
Αν κάποιος δεν ξέρει κάτι ή δεν έχει λύσει κάποιο πρόβλημα, δε σημαίνει απολύτως τίποτα. Η φιλοσοφία μας είναι πως κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για τη μάθηση του. Ο δάσκαλος είναι υποχρεωμένος να του κάνει ενισχυτικά μαθήματα τις απογευματινές ώρες. Αν κάποιος μαθητής ήταν άρρωστος ή πήγε μερικές ημέρες με τους γονείς του διακοπές, ο δάσκαλος υποχρεούται να του αναπληρώσει τις ώρες με ενισχυτική διδασκαλία.
Παρότι θεωρούμε ότι ο μαθητής μαθαίνει μόνο γιατί το επιθυμεί ο ίδιος, υπάρχουν κάπου – κάπου μικρά τεστ αλλά περισσότερο για κίνητρο υποκίνησης. Κάθε μάθημα κρατάει 45 λεπτά και ακολουθεί ένα διάλειμμα ενός τετάρτου.
Στις 11.45 και για μισή ώρα υπάρχει φαγητό, στο εστιατόριο φυσικά και όχι μέσα στις τάξεις. Δευτέρα και Παρασκευή το σχολείο τελειώνει στις 14.00, εκτός κι αν κάποιος θέλει να κάνει κάτι δημιουργικό μέσα στο σχολείο, όπως π.χ. σπορ ή κάτι άλλο. Τις άλλες ημέρες το σχολείο τελειώνει στις 16.00.

Στο Λύκειο, όπως σου έγραψα, μετά από 5 εβδομάδες σχολείο, υπάρχει μια εβδομάδα εξετάσεων σε έξι μαθήματα. Αν κάποιος δεν επέλεξε κάποιο μάθημα, την ημέρα εκείνη είναι ελεύθερος. Για τα τεστ δεν υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος. Όποιος τελειώσει πάει στο σπίτι του. Οι καθηγητές, συνήθως δεν επιτηρούν καθόλου αλλά κανείς μας δεν διανοείται να μιλήσει ή να αντιγράψει γιατί θεωρείται μεγάλη ντροπή. Αν κάποιος δεν είναι ευχαριστημένος με τη βαθμολογία μπορεί να ζητήσει να μη ληφθεί υπόψη και να την επαναλάβει μετά από μερικές εβδομάδες. Μετά την εβδομάδα των τεστ παίρνουμε τα πιστοποιητικά επιδόσεων.
Το τι κάναμε σε όλη τη διάρκεια των 5 εβδομάδων δεν είναι και τόσο σημαντικό. Μετά το σχολείο πηγαίνω στο σπίτι, συνήθως χωρίς την τσάντα μου, αφού εκεί θα κάνω εντελώς διαφορετικά πράγματα από αυτά που έκανα στο σχολείο. Θα ασχοληθώ με άλλα πράγματα που μου αρέσουν επίσης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα διαβάσω κάτι άλλο. Διαβάζουμε πάρα πολύ εξωσχολικά βιβλία, γι’ αυτό και στην ανάγνωση βγήκαμε πρώτοι με απόσταση από το δεύτερο, ενώ εσείς όπως άκουσα πιάσατε «πάτο».

Υστερόγραφο
Όπως θα κατάλαβες, η επιτυχία μας είναι ένας συνδυασμός πολλών παραγόντων. Όπως μας λέει και ο δάσκαλος μας, ο Καουρισμάκι, «η εκπαίδευση δε γίνεται ποτέ μέσα σε ένα πολιτικό και- πολιτισμικό κενό. Είναι συστατικό κομμάτι του συνόλου της κοινωνίας, όπου δάσκαλοι, γονείς, μαθητές και πολιτεία συμβάλουν κατά τον ίδιο βαθμό». Η δασκάλα μας μάλιστα, η Κεκόνεν, μας λέει ότι «συμμετοχή στην παιδεία μας έχουν η οικογένεια και η γειτονιά, το κοινωνικό περιβάλλον, δηλαδή η κοινωνία με τις αξίες και τα πρότυπα της, ο δεδομένος χώρος και χρόνος, οι ανθρώπινες σχέσεις, οι νόμοι και τα ΜΜΕ με τις απόψεις και εικόνες που μεταδίδουν».
Γι’ αυτό πιστεύω ότι είναι κάτι που δεν αντιγράφεται από κάποιους ειδικούς. Μάλλον θα πρέπει να ανοίξετε έναν πανεθνικό διάλογο, όπου θα συμμετέχουν όλοι και φυσικά κι εσείς τα παιδιά και όχι μόνο κάποιοι «ειδικοί». Το σημειώνω, γιατί άκουσα ότι θα έρθουν στο σχολείο μας κάποιοι «ειδικοί» από την Ελλάδα για να μελετήσουν το σύστημα μας. Φοβάμαι ότι θα δουν ό,τι τους βολεύει.
Χωρίς την κινητοποίηση και τη βούληση ολόκληρης της κοινωνίας σας, δεν νομίζω πως θα πετύχετε κάτι. Νομίζω πως το σύστημα μας είναι πολύ απλό, τόσο απλό, που μόνο άνθρωποι δημιουργικοί ή παιδιά μπορούν ποτέ να το φανταστούν και να το εφαρμόσουν και όχι γραφειοκράτες που θα στείλετε να το μελετήσουν.
Πρόσφατα, μαζί με τους γονείς μου παρακολουθήσαμε μια μαγνητοφωνημένη Ομιλία στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας από ένα καθηγητή από το ΜΙΤ της Μασαχουσέτης, τον Symour Papert, ο οποίος μας είπε:
«Όλα τα συστήματα είναι κουτά. Εμείς νομίζουμε ότι τα συστήματα είναι έξυπνα. Πολύ σπάνια όμως τα συστήματα μπορούν να δουν αυτό που συμβαίνει κάτω από τη μύτη τους. Ένα σύστημα, από τη στιγμή που μπαίνει στη λογική της συντήρησης, από τη στιγμή που εναντιώνεται στο άνοιγμα του μυαλού και στην ιδέα της αλλαγής, αρέσκεται να πιστεύει στην ίδια του την προπαγάνδα, στις ιστορίες που ουσιαστικά μόνο του δημιουργεί… Μια κραταιά γραφειοκρατία μπορεί να έχει όλες τις πληροφορίες αλλά λόγω έλλειψης ευελιξίας και καθαρής σκέψης να μην μπορεί να αντιδράσει και να καθορίσει τα γεγονότα».
Νομίζω πως θα συμφωνήσεις, γι’ αυτό και στο σχολείο μας οι γονείς μας συμμετέχουν ενεργά στην αξιολόγηση πρόσληψης του διευθυντή αλλά και των καθηγητών. Αν δε συμμετέχουν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι για να συναποφασίσουν για το ποιοι θα αναλάβουν το έργο εκπαίδευσης των παιδιών τους, ποιος θα το κάνει καλύτερα και χωρίς σκοπιμότητες;

Είμαι πολύ περίεργος να μάθω πως είναι το δικό σας σύστημα και πως περνάτε την ημέρα σας.

Με ρώτησες πόσο έχει σ’ εμάς το τελευταίο μοντέλο της NOKIA, και το Touareg της VW, ειλικρινά δεν ξέρω γιατί δεν έχω κινητό και ο μπαμπάς μου έχει ένα παλιό τζιπ, διότι εμείς στη Φινλανδία έχουμε χιλιάδες χιλιόμετρα χωματόδρομων. Πάντως, το καλοκαίρι που ήμουν στη Ρόδο, είδα πολλά πανάκριβα τζιπ και σκέφτηκα πως μάλλον θα τα χρειάζονται για να πηγαίνουν για σαφάρι στη Σαχάρα, διότι το νησί δεν έχει και τόσους πολλούς δρόμους.

Λοιπόν φίλε μου, «Kiitos» (ευχαριστώ) για το σήμα του «Ολυμπιακού» που μου έστειλες, της αγαπημένης σου ομάδας όπως μου λες, δυστυχώς δεν την γνωρίζω. Ελπίζω με αυτό να μη σε στενοχώρησα, αλλά οφείλω να σου πω, πως με το ποδόσφαιρο δεν τα πάω και τόσο καλά.
Στον ελεύθερο χρόνο μου προτιμάω να πάω στη βιβλιοθήκη της γειτονιάς μου, να σερφάρω λίγο στο Ιντερνέτ, να πάω για σκι ή πατινάζ στον πάγο με τους φίλους μου και τις λίγες ώρες την εβδομάδα που βλέπω τηλεόραση, προτιμάω να δω κανένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία σας και άλλες μακρινές χώρες, που δεν έχω πάει. Όπως άκουσα, σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, είμαστε η χώρα με τη χαμηλότερη τηλεθέαση στην Ευρώπη. Ξέχασα, δε, να σου πω ότι εκτός της σχολικής, σε κάθε γειτονιά μας υπάρχει μια δημόσια βιβλιοθήκη και δεν υπάρχει μαθητής που να μην έχει μια δανειστική ταυτότητα βιβλίων ή σύνδεση με το ιντερνέτ.
Φίλε μου, σου εύχομαι καλή επιτυχία και κουράγιο. Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο που να μπορούσε να επιλέξει το τόπο γέννησης του.
Φιλικά, Markus Bootsarb

Αναρτήθηκε από ΔΙΟΝΥΣΗΣ

www.hamomilaki.gr

printButton

ΑΔΙΚΙΑ; ΕΓΚΛΗΜΑ; ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ;

Προσωπικό Ιστολόγιο του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβροσίου  http://mkka.blogspot.com/

Σάββατο, 23 Οκτωβρίου 2010

ΑΔΙΚΙΑ; ΕΓΚΛΗΜΑ; ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ;

ΕΝΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΕΚΛΕΙΣΤΟΣ!
Ο ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ
______Καθώς η αγία μας Εκκλησία εορτάζει την ιερά μνήμη του αγίου  Αποστόλου Ιακώβου του Αδελφοθέου, πρώτου Ιεράρχου των Ιεροσολύμων, με σεβασμό στρέφουμε τη σκέψη μας στη δοκιμαζόμενη Εκκλησία της Αγίας Σιών. Λέμε “δοκιμαζόμενης”, διότι εκεί, δυστυχώς,  υπάρχουν εν ζωή δύο Πατριάρχες. Ο Μακαριώτατος  Θεόφιλος και ο Μακαριώτατος Ειρηναίος!  Ο ένας πατριαρχεύει, ο άλλος δοκιμάζεται! Ο πρώτος δοξάζεται, ο δεύτερος βιώνει την έσχατη ταπείνωση! Βιώνει την έσχατη ταπείνωση, χωρίς όμως να βαρύνεται με κάποια ατιμωτικά παραπτώματα! Στην μαρτυρική πορεία της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων, σε κάποια περίοδο κρίσεως, κατά το έτος 2005, έτσι απεφάσισε μια Σύναξη των Επισκόπων της, η οποία με κανένα τρόπο δεν μπορεί να νομιμοποιηθή ως η Συνοδική έκφραση της Εκκλησίας της Αγίας Ιερουσαλήμ. Την Απόφαση εκείνη ουδέποτε αποδέχθηκε το θύμα, δηλ. ο κανονικος και νόμιμος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ.κ. Ειρηναίος. Έκτοτε ούτος διαμαρτύρεται και ζητεί δικαίωση. Τελευταίως από την ιδιότυπη φυλακή του εξέδωσε ένα Διάγγελμα. Αυτό το Διάγγελμα μιάς αδικουμένης εκκλησιαστικής Προσωπικότητος φέρουμε σήμερα στη δημοσιότητα. Και το πράττουμε κατ επιταγήν της συνειδήσεὠς μας, μόνο καί μόνο επειδή όλοι οι άλλοι παραλήπτες του “τό έθαψαν”!        
______Από τήν αρχή δηλώνουμε, ότι ούτε μας επιτρέπεται, ούτε και επιθυμούμε να υπεισέλθουμε στα εσωτερικά μιάς τοπικής Εκκλησίας! Γι αυτό και όσα θα καταχωρισθούν στίς επόμενες γραμμές δεν πρέπει νά θεωρηθούν ως επέμβαση στα εσωτερικά της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων. Θα εκφρασθούμε ως άτομο καί όχι ως Ιεράρχης! Θα γράψουμε μερικές σκέψεις μας ως πιστός, ως απλό μέλος της Εκκλησίας, και όχι ως Επίσκοπος, ως ἀτομο καί όχι ως θεσμικό πρόσωπο, ως ιδιώτης και όχι ως κεχρισμένος παρά της θείας Χάριτος. Θα δανείσουμε τη γλώσσα μας στον κοινό άνθρωπο, στον απλό πιστό! Θα πούμε όσα εκείνος θα ήθελε να εκφρασθή, αλλά δεν έχει τη δύναμη. Η κραυγή μας είναι κραυγή πόνου. Δεν γίνεται κατ’επιταγήν κάποιου τρίτου! Δεν στοχεύει στο να προσφέρη λιβανωτό σε κάποιον, ούτε βέβαια και να προσβάλη κάποιον άλλον.  Είναι έξωτερίκευσις της αγάπης μας πρός τήν Εκλησίαν! Γνώμονας και οδηγός μας είναι ο λόγος της Εκκλησἰας μας: “Ρύσασθε αδικούμενον” δηλ. λυτρώστε τον αδικούμενον. Θα ομιλήσουμε για ένα σεβάσμιο Πατριάρχη, ο οποίος πήγε παιδί ακόμη στα Ιεροσόλυμα, στην ηλικία 13 ετών, αφιέρωσε ολόκληρη τη ζωή του στην υπηρεσία της Αγιοταφικής Αδελφότητος, την υπηρέτησε μια ολόκληρη ζωή, ετιμήθη απ’Αυτήν, ανεδείχθη Επίσκοπός της, απεστάλη ως Εξαρχος του Παναγίου Τάφου εδώ στην Αθήνα, διαχειρίσθηκε μεγάλη ακίνητη περιουσία χωρίς ποτέ να ακουσθή κάποιος ψόγος είτε για την εν γένει βιοτή του, είτε για διαχειριστικές ατασθαλίες, εξελέγη Πατριάρχης Ιεροσολύμων, αλλά  στο τέλος απορρίφθηκε στον κάλαθο των αχρήστων της Αγιοταφικής Αδελφότητος! Τούτο όμως, δηλ. η απόρριψις, έγινε χωρίς τίς νόμιμες και κανονικές διαδικασίες, που προβλέπουν οι ιεροί Κανόνες, δηλ. χωρίς να απαγγελθή κατηγορία, χωρίς να διεξαχθή δίκη, χωρίς καταδίκη από πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο εκκλησιαστικό Δικαστήριο! Ό,τι έγινε, συνετελέσθη με παράνομες και αντικανονικές, γι’ αυτό δε και άδικες, διοικητικές διαδικασίες. Με πιεστική παρέμβαση της Ελληνικης Πολιτείας στα εσωτερικά της Εκκλησίας.  Με αντικανονική και παράνομη σύνθεση της τοπικής Ιεράς Συνόδου, όπως βεβαιώνουν έγκριτοι Πανεπιστημιακοί Καθηγηταί-Κανονολόγοι, στερήθηκε του πατριαρχικού αξιώματός του. Έκτοτε, επί τρία τόσα χρόνια τώρα, παραμένει έκλειστος στο διαμερισμά του εκεί κάτω στα Ιεροσόλυμα, στην Αγία Γή! Οι σιδερόφρακτες πόρτες του παραμένουν ερμητικά κλειστές. Τα κλειδιά τους υπάρχουν στά χέρια των τιμωρών Του!  Έτσι ούτε ο Ίδιος μπορεί να εξέλθη στην Κοινωνία, ούτε κάποιος άλλος μπορεί να Τόν επισκεφθή! Χωρίς τη θέλησή Του, διατελεί σε πλήρη απομόνωση! Είναι απίστευτο, πλήν όμως αληθινό. Τον Μακαριώτατο Πατριάρχη ή πρώην Πατριάρχη των Ιεροσολύμων κ.κ. Ειρηναίο έχουν καταδικάσει σε πλήρη απομόνωση! Το φαγητό καί όσα άλλα χρειώδη του προσφέρονται από το παράθυρο!!! Απ΄αυτό το σιδερόφρακτο παράθυρο προβάλλει κάποτε-κάποτε για να ατενίσει κάποιον επισκέπτη Του. Ας μη μας κατηγορήσουν, ότι αυτά που χαράσσονται εδώ στις γραμμές αυτές αποτελούν επέμβαση στα εσωτερικά μιάς άλλης τοπικής Εκκλησίας. Είναι απλώς περιγραφή μιάς θλιβεράς πραγματικότητος! Ακόμη κι αν έπασχε από κάποια βαρειά μολυσματική νόσο, ακόμη  και τότε θα είχε μια ανθρώπινη παρηγοριά, ένα γιατρό, μια νοσοκόμα, μια καθαρίστρια, μια επίσκεψη!  Όσο κι αν ενοχλεί, εμείς θα το βροντοφωνάζουμε: Ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ.κ. Ειρηναίος από του έτους 2008 είναι καταδικασμένος να ζή σε πλήρη απομόνωση! Ούτε καν σε κατ΄οίκον περιορισμόν! Κυριολεκτικά, καί όχι μεταφορικά, είναι κλεισμένος σε ένα γεωγραφικό χώρο, από τον οποίο δεν μπορεί να εξέλθει! Είναι ζωντανός νεκρός! Αντί νά τοποθετηθή  ζωντανός μέσα σε ένα υπόγειο τάφο, ευρίσκεται κλεισμένος -κλειδωμένος- σε ένα υπέργειο ταφείο, το Διαμέρισμά Του! Υπογραμμίζω: Κλεισμένος, κλειδωμένος, απομονωμένος, κυριολεκτικά φυλακισμένος μέσα σ’ αυτό.
_________’Ολα αυτά συμβαίνουν είτε με την απόφαση, είτε με την ανοχή των εν Χριστώ Αδελφών Του καί τών εν Χριστώ πνευματικών Του τέκνων. Η περίπτωσίς του μου θυμίζει την παροιμία:

“_Αδελφέ ποιός σου έβγαλε τό μάτι και είναι τόσο βαθειά βγαλμένο;

_Μά ποιός άλλος; Ο αδελφός μου” !!!!


Το γεγονός αυτό γνωρίζουν καλώς όλοι οι ανά την οικουμένην Πατριάρχες, Αρχιεπίσκοποι, Μητροπολίτες και  Επίσκοποι της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας αλλά σιωπούν!

________Επιχειρούμε εδώ μια παρέκβαση, για να παραθέσουμε το Διάγγελμα, το οποίο ελάβαμε ηλεκτρονικά από τόν ίδιο τον Μακαριώτατο κ. Ειρηναίο. Ένα Διάγγελμα Διαμαρτυρίας, το οποίο όμως τα ΜΜΕ και όλος ο “καθώς πρέπει” καί “πολιτισμένος κόσμος” του κοσμικού έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, δηλ. τα γνωστά ΜΜΕ, οι μεγάλες εφημερίδες και οι σταθμοί της Τηλεοράσεως, όλοι γενικώς “κυριολεκτικά το έθαψαν”. Το παραθέτουμε αυτούσιο όχι τόσο σε έκφραση συμπαραστάσεως πρός τόν Μαρτυρικό Πατριάρχη -Εκείνος θα αμειφθή από τόν Αρχιποίμενα Χριστό- όσο σαν ένδειξη διαμαρτυρίας στην απρέπεια των μέσων ενημερώσεως της “καθώς πρέπει” εποχής μας, τα οποία ΔΕΝ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ, αλλά στρεβλώνουν τα γεγονότα! Από τη θέση αυτή προσκαλώ τα μέσα ενημερώσεως του θρησκευτικού ηλεκτρονικού και  εντύπου τύπου να δώσουν δημοσιότητα στο Πατραρχικό Διάγγελμα ενημερωτικώς. Δεν ζητώ να λάβουν θέση επί του προβλήματο:ς! Ζητώ να γνωστοποιήσουν στο Πλήρωμα της Εκκλησίας τήν αγωνιώδη κραυγή ενός δοκιμαζομένου Πατριάρχου, υπηρετώντας την αντικειμενική ενημέρωση!

*****************

Patriarxis Eirinaios1a
Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΤΗ ….ΦΥΛΑΚΗ ΤΟΥ

ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ

GREEK ORTHODOX PATRIARCHATE JERUSALEM
—– —–
Δ Ι Α Γ Γ Ε Λ Μ Α


Απευθυνομένη η Ημετέρα Μετριότης
προς το Ημέτερον Ποίμνιον,
άπαν το Χριστεπώνυμον Πλήρωμα της Οικουμενικής Ορθοδοξίας
και τους Αδελφούς Ημών Προκαθημένους των Ορθοδόξων Εκκλησιών,
προς άπαντας τους Αρχηγούς των Κρατών,
προς τους φορείς της Πολιτικής, Διοικητικής και Ποινικής Δικαιοσύνης,
προς τους θεσμικούς φορείς της Ευρωπαϊκής Ενώσεως και του Ο.Η.Ε.,
τέλος δε προς τους Ημετέρους εν Χριστώ αδελφούς Αγιοταφίτας Πατέρας,

Έχουσα βάσιν ότι:
 1. Η βιαία απομάκρυνσις Αυτής του Θρόνου του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων μετά το Πάσχα του 2005 εγένετο κατόπιν τρομοκρατικών ενεργειών από φατριάσαντας κληρικούς εκτελεστάς απροκαλύπτου διπλωματικής ελληνικής πολιτικής παρεμβάσεως, πιέσεως και καθοδηγήσεως δια το τετελεσμένον, πρωτοφανούς εις την εκκλησιαστικήν ιστορίαν, οι οποίοι εδημιούργησαν παρασυναγωγήν και διέπραξαν κανονικά αδικήματα,
 ήτοι: α) Της καταφρονήσεως κλήσεώς των προς συμμετοχήν εις την υπό του Προέδρου της Ιεράς Συνόδου σύγκλησιν Αυτής (Τοπική εν Λαοδικεία Σύνοδος, Μ’)
και β) Της μη αναφοράς του ονόματος του οικείου Πατριάρχου αυτών (Πρωτοδευτέρα, ΙΔ’ και ΙΕ’), μετελθόντων εις πήξιν αντικανονικής και παρανόμου «ιεράς συνόδου», ενώ ουδέποτε η Κανονική και Νόμιμος Ιερά Σύνοδος συνεζήτησε θέμα παύσεως του Πατριάρχου Ιεροσολύμων εν Συνόδω, ως προβλέπεται υπό του σχετικού Νόμου αριθμ. 27/1958 § 6 του Βασιλείου της Ιορδανίας, αλλά και υπό των Ιερών Κανόνων, παραγούσης αποφάσεις ανυποστάτους και σειράν αντικανονικών και παρανόμων ενεργειών, αι οποίαι ωδήγησαν τον ισόβιον Πατριάρχην εις τον κατ οίκον εγκλεισμόν Του, και
2. Οι δημιουργήσαντες την φατρίαν και παρασυναγωγήν εξέλεξαν τον υφ Ημών χειροτονηθέντα Θαβωρίου Θεόφιλον, όστις γνωρίζων την αντικανονικήν ιδιότητά του αλλά και την αγνώμονα προς Ημάς συμπεριφοράν του, έχει απομονώσει Ημάς από του έτους 2008 εντός της οικίας Ημών, κεκλειδωμένων των εξωτερικών θυρών του περί αυτήν αυλείου χώρου, απαγορεύων οιανδήποτε επικοινωνίαν μετά των προσερχομένων Ημίν, των πνευματικών Ημών τέκνων και των αγιοταφιτών πατέρων, οίτινες παραμένουσι πιστοί εις την Ημετέραν Μετριότητα, τον ισόβιον Πατριάρχην των, με μοναδικόν σκοπόν, λόγω στερήσεως και αυτής της ιατροφαρμακευτικής περιθάλψεως, την ελπίδα της φυσικής Ημών εξοντώσεως,

Δ Ι Α Γ Γ Ε Λ Λ Ε Τ Α Ι



Το μαρτύριον της συνειδήσεως Ημών, σημείον αποκαλύψεως προς άπαντας,
“νυν κρίσις εστί του κόσμου τούτου” (Ιωάν. 12, 31), δια την Ημετέραν θυσιαστικήν υπομονήν και αναμονήν της αναγνωρίσεως του ψεύδους της επιρριφθείσης Ημίν προσωπικής ενοχής προς βλάβην του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων,
Αλλά και την Ημετέραν πρόκλησιν και πρόσκλησιν δι άπαντας τους υπό των Εκκλησιαστικών και Πολιτειακών νόμων αρμοδίους φορείς εις διαλεύκανσιν της άνευ προηγουμένης δικαστικής κρίσεως εκθρονίσεως της Ημετέρας Μετριότητος από του Πατριαρχικού Θρόνου της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων, παρέχοντες την Ημετέραν συγκατάθεσιν, όπως ανοιγώσι πάντες προσωπικοί η συγγενικών Ημίν προσώπων λογαριασμοί και προσαχθώσιν ενώπιον της Εκκλησιαστικής και Πολιτικής Δικαιοσύνης οία έγγραφα επικαλούνται καθ Ημών πάντες οι κατακριταί Ημών, καθ άπερ έπραξεν η Παλαιστινιακή Αρχή δι ορισθείσης υπ΄ Αυτής Νομικής Επιτροπής το έτος 2005, διακηρυξάσης την αθωότητα Ημών εκ των καθ Ημών κατηγοριών.

Τ΄ αυτόν δ΄ αιτούμεθα, όπως πράξωσιν οι αντικανονικώς και άνευ νομίμου Συνόδου διαχειριζόμενοι η συνδιαχειριζόμενοι η συμμετέχοντες διοικητικοί φορείς του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, δει και άπαντες οι καθ Ημών εν Φαναρίω Κωνσταντινουπόλεως τότε συνεδριάσαντες, κατ΄ άκραν σκόπιμον αντίθεσιν της ειρηνικής εξομαλύνσεως του ζητήματος ομοιοτρόπως φατριασάντων κληρικών κατά του Πατριάρχου των Βουλγαρίας κ. Μαξίμου, δεδικαιωμένου εις τέλος, και οι υπ αυτών εκπροσωπηθέντες, οίτινες οδηγούσιν εις αφανισμόν την περιουσίαν του, ήτοι ο μοιχεπιβάτης του Θρόνου της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλος μετά του δικηγόρου κ. Ράμι Μούγραμπι, ως προς τους κοινούς η προσωπικούς λογαριασμούς τραπεζών αυτών εις Ιεροσόλυμα, Ελλάδα και αλλαχού, και αντιστοίχως πάντων όσων έκτοτε αποφασίζουσι δια την τύχην του Ημετέρου Πατριαρχείου.

Η πατρική Ημών καρδία δεν ανέχεται έτι πλέον την αιμορραγίαν του Σώματος της Εκκλησίας του Χριστού υπό παραβατών και αποστατησάντων και προσκαλεί και παρακαλεί άπαντα τα μέλη της Μητρός των Εκκλησιών Αγίας Σιών και της καθόλου Ορθοδοξίας και άπαντας τους αρμοδίους φορείς, όπως προσέλθωσιν και συμβάλωσιν εις την αποκατάστασιν της κανονικής Τάξεως εις το Ημέτερον Πατριαρχείον μετά φόβου Θεού, Πίστεως και Αγάπης, ίνα, εξερχομένου του διαβόλου μετά των αγγέλων αυτού εκ της Ποίμνης του Χριστού, κοινωνήσωμεν τη Αληθεία εις δόξαν της Πίστεως και του Γένους ημών.


Επευλογούμεν απεκδεχόμενοι πάντα κάματον κυρηναίον, επευχόμενοι ίνα ο Ζωοδότης Κύριος απαυγάση άπαντας Φωτί εκ του Ανεσπέρου Φωτός.

Εν τη Αγία Πόλει Ιερουσαλήμ βι΄ Σεπτεμβρίου β΄ /ιε΄
Ο εν θλίψεσι, καρτερία και στοργή αναμένων Υμάς
Υμέτερος έγκλειστος Πατριάρχης Ιεροσολύμων


ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ Α΄
*************

________Δεν θα ασχοληθούμε λοιπόν με την άδικη καταδίκη ενός Πατριάρχου. Και δεν θα ασχοληθούμε με όποιες και όσες αντικανονικές ενέργειες, διαδικασίες και αποφάσεις έχουν ληφθή από εκκλησιαστικά Συνοδικά ή “Συνοδικά” Όργανα. Ούτε και με τήν ένοχη ανάμειξη -χθές- ή την επίσης ένοχη αδιαφορία -σήμερα- του Παναγιωτάτου Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, ο Οποίος εξ ορισμού τυγχάνει και αναγνωρίζεται φύλαξ και φρουρός της Κανονικής Τάξεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας σε παγκόσμια κλίμακα! Ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας στην προκειμένη περίπτωση  ΕΚΟΥΣΊΩΣ ΑΠΑΡΝΕΙΤΑΙ και ΑΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΝΟΜΙΩΝ ΑΥΤΟΥ!  Αύριο, δυστυχώς, θα εξοφληθή το ……….Γραμμάτιο αυτό!  Για όλα αυτά ομιλούν διακεκριμένοι Πανεπιστημιακοί Καθηγηταί, όπως οι κ.κ. Βλάσσιος Φειδάς καί Αθανάσιος Αγγελόπουλος.    Αποσπάσματα από τις Γνωμοδοτήσεις των θα παραθέσουμε στη συνέχεια.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ κ. ΒΛ. ΦΕΙΔΑ

Σελίς 60-61

…..Ούτως, η σύγκλησις συνόδου εν αγνοία η ερήμην του Πρώτου κατεκρίθη πάντοτε και απεδοκιμάσθη απεριφράστως ως αδιανόητος εκκλησιολογική και κανονική παρέκκλισις, αι δε αποφάσεις τοιαύτης αντικανονικής επισκοπικής συνελεύσεως εθεωρήθησαν πάντοτε ως άκυροι η και ως ανυπόστατοι, διό και ούτω συνελθόντες κατεδικάσθησαν ως ένοχοι φατριαστικών η και σχισματικών πράξεων, αι οποίαι πλήττουν επικινδύνως την ενότητα του εκκλησιαστικού σώματος εν τη κοινωνία της πίστεως και εν τω συνδέσμω της αγάπης…………
Σελίς 62
…..Συνεπώς, αι πανορθοδόξως ισχύουσαι και αυστηρώς εφαρμοζόμεναι θεμελιώδεις αύται κανονικαί αρχαί διά την οφειλετικήν προστασίαν της ενότητος της Εκκλησίας έχουν απόλυτον εφαρμογήν και εις την παρούσαν εσωτερικήν κρίσιν του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων αφ’ ενός μέν διότι οι ενεργούντες φατριαστικώς αντικανονικάς εκκλησιαστικάς πράξεις κατά του Πρώτου «προφάσει τινών εγκλημάτων» αυτού δε ηκολούθησαν την κανονικώς επιβαλλομένην συνοδικήν διαδικασίαν διά την αναγκαίαν απόδειξιν και την παρεπομένην επ’ αυτών απόφασιν της οικείας Πατριαρχικής συνόδου, αφ΄ετέρου δε διότι η τοιαύτη κανονική υποχρέωσις αυτών επιβάλλεται όχι μόνον υπό του διέποντος την λειτουργίαν του Πατριαρχείου ιορδανικού νόμου 27/1958, αλλά κυρίως και πρωτίστως υπό της ιδιοτύπου αυθεντίας του Πρώτου ως Πατριάρχου και ως Ηγουμένου της Αγιοταφικής Αδελφότητος.

Ούτως ο ιορδανικός νόμος (άρθρον 27), ο οποίος ορίζει ότι το «αξίωμα του Πατριάρχου είναι ισόβιον, συνωδά τοις κανόσι της Εκκλησίας», περιορίζει τους λόγους απομακρύνσεως η παύσεως του Πατριάρχου μόνον εις αιρετικήν εκτροπήν η εις πλήρη σωματικήν ανεπάρκειαν η πνευματικήν ασθένειαν……………………………

ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ κ. ΑΘΑΝ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ

Σελίς 65
1)Συνυπογράφω «δυσίν χερσίν» την γνωμοδότηση ΦΕΙΔΑ. Σύνοδος χωρίς τον Πρώτο και με χωρίς την πρωτοβουλία του Πρώτου σύγκλησή της και εν αγνοία ή αρνήσει Του είναι φατρία και σχίσμα. Δεν είναι Σύνοδος. Είναι παρα-συναγωγή ή παρά-σύνοδος. Η σύγκληση και οι αποφάσεις τέτοιας συνόδου εν αγνοία ή ερήμην του Πρώτου, και δή του Πατριάρχου, και Ηγουμένου εν προκειμένω της Αγιοταφικής Αδελφότητος, είναι άκυρες και ανυπόστατες.

Σελίς 67
Ο Πατριαρχικός θεσμός είναι ύψιστος θεσμός, μη δυνάμενος να κριθεί και κατακριθεί και καταδικαστεί δημόσια, τηλεοπτικά η πολιτικά, στο πρόσωπο οιουδήποτε Πατριάρχου. Μόνον οι ιδιόβαθμοι και οι συναδελφοί του, και αυτοί όχι κατ’ επιλογήν, δηλαδή αριστίνδην, αλλά όλοι μαζί συνέρχονται συνοδικώς, εξετάζοντες κατηγορίες και εκφέροντες τελική κρίση. Ον τρόπο πρό ετών έγινε στο Πατριαρχείο Βουλγαρίας με την αμφισβήτηση του κανονικού Πατριάρχου από κάποιους σχισματικούς και φατριαστές, που είχαν όμως την κρατική υποστήριξη.

Σελίς 69
Απώτερος στόχος δεν είναι πλέον ένας Αγιοταφίτης Πατριάρχης, που από 13 χρόνων μικρό παιδί συνεχώς προσφέρει στην Αγιοταφική αδελφότητα, αλλά ο Πανάγιος Τάφος. Για αυτό θα πρέπει να υπάρξει συμβιβασμός και επανασύνδεση αγάπης, αμοιβαίας συγγνώμης, εμπιστοσύνης και συναδελφοσύνης εντός της Αγιοταφικής Αδελφότητος.

(Από τό βιβλίο ΝΟΜΟΚΑΝΟΝΙΚΑ,
Έτος Δ, τεύχος 2, Οκτώβριος 2005, Εκδόσεις Αντ. Ν. ΣΑΚΚΟΥΛΑ) 

_____Δεν ασχολούμεθα λοιπόν με την καθ ημάς άδικη καταδίκη του Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ.κ. Ειρηναίου, για να μη υπεισέλθουμε στα εσωτερικά μιας άλλης Εκκλησίας. Ασχολούμεθα όμως με την ανθρώπινη πλευρά της υποθέσεως. Με την ένοχη σιωπή της Ελληνικής Κυβερνήσεως. Μέ τήν αδιαφορία των Ορθοδόξων Πατριαρχών και Αρχιεπισκόπων, Προκαθημένων τών κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών. Με την ένοχη απόκρυψη της ειδήσεως από τους παράγοντες των Μέσων μαζικής ενημερώσεως. Από τήν αδιαφόρων όλων εκείνων των παραγόντων, οι οποίοι συγκροτούν την ανθρώπινη και την πανανθρώπινη Κοινωνία.
Ένας Αδελφός μας, φωνάζει, διαμαρτύρεται! Μπορούμε να αδιαφορούμε έναντι οποιασδήποτε σκοπιμότητος;

* Ποιούμαι έκκληση πρός τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ. κ. Βαρθολομαίο να ασκήση τήν πνευματικήν του δικαιοδοσίαν, ώστε να υπερισχύση η Κανονική Τάξις.
*  Ποιούμαι έκκληση πρός τους Μακαριωτάτους Προκαθημένους των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών νά ακροασθούν με συμπάθεια τον πονεμένο Αδελφό τους. Όπου υπάρχει ο Χριστός μας, εκεί ΔΕΝ υπάρχουν αδιέξοδα.
* Ποιούμαι έκκληση πρός τούς κατά τόπους αδελφούς μου Αρχιερείς, Ιερείς, Διακόνους και τούς Πιστούς και παρακαλώ νά μη αδιαφορήσουν στην αγωνιώδη κραυγή ενός αδικουμένου.
*  Ποιούμαι έκκληση πρός τόν Μακαριώτατο Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλο να επιδείξη σπλάγχνα οικτιρμών πρός τον έως χθές Γέροντά του καί Πατριάρχη Του.
* Ποιούμαι έκκληση πρός τούς έν Χριστώ Αγιοταφίτες Αδελφούς μου, όπως ενεργοποιηθούν άμεσα και ενεργήσουν τα δέοντα, ώστε στο  Μακαριώτατο Πατριάρχη κ.κ. Ειρηναίο να αποδοθή το ανθρώπινο δικαίωμα ελευθέρας εισόδου και εξόδου από την ιδιότυπη φυλακή Του.

ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΑΙ με πολλή ταπείνωση:
  1. Τόν Προφήτην Ησαΐαν, παραγγέλλοντα εις ημάς: “Ρύσασθε αδικούμενον” (Ησ. 1,17)
  2. Την Σοφίαν Σειράχ: “Εξελού αδικούμενον εκ χειρός αδικούντος και μη ολιγοψυχήσης εν τω κρίνειν σε” (Σοφ. Σειράχ 4,9) 
  3. Το βιβλίον των Παροιμιών:Ος κρύπτει αδικήματα, ζητεί φιλίαν, ος δε μισεί κρύπτειν διίστησι φίλους και οικείους” (Παροιμ. 17,9)
  4. Τον Σοφόν Σολομώντα: “Γενεάς αδίκου χαλεπά τα τέλη” (Σ.Σολ. 3,19) 
  5. Τόν Απόστολον Παύλον, λέγοντα πρός ημάς: ” …και παν ό,τι εάν ποιήτε, εκ ψυχής εργάζεσθε, ως τω Κυρίω και ουκ ανθρώποις, ειδότες ότι από Κυρίου απολήψεσθε την ανταπόδοσιν της κληρονομίας· το γαρ Κυρίω Χριστώ δουλεύετε· ο δε αδικών κομιείται ό ηδίκησε, και ουκ έστι προσωποληψία” (Κολ.3,23-25) 
  6. Τον Ευαγγελιστήν Λουκάν, διηγούμενον τα περί Μωϋσέως: “Και ιδών τινα αδικούμενον (ο Μωϋσής)…..εποίησε εκδίκησιν τω καταπονουμένω πατάξας τον Αιγύπτιον….(και είπε):  Άνδρες αδελφοί εστέ υμείς· ίνα τι αδικείτε αλλήλους;” (Πράξ. 7,24-26)  
CE A3 CE 95 CE 97 CE 9C CE 95 CE A1 CE 95 CE A3 CE 94 CE 9F CE 9E CE 97 CE A3
Ο Πατριάρχης σε ημέρες δόξης!
Αίγιον, 23 Οκτωβρίου 2010 επι τη ιερά μνήμη του Αγ. Αποστόλου Ιακώβου του Αδελφοθέου
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Ο Μετρητής μας κατά την ώρα της αναρτήσεως δείχνει: 395.370
ΣΗΜ. Όσοι εκ των επισκεπτών του ιστολογίου μας επιθυμούν να λάβουν μια πιό προσωπική θέση, μπορούν να αποστείλουν ένα e-mail στην διεύθυνση: andrews.romios@yahoo.com

CE A0 CE 91 CE A0 CE 91 CE 9D CE 94 CE A1 CE 95 CE 9F CE A5 CE 93.

ΣΕ ΑΛΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΕ ΑΛΛΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ

      Η σημερινή κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας είναι η χειρότερη, τουλάχιστον όσο θυμάμαι εγώ. Από την άλλη πλευρά κατάφεραν οι επιτήδειοι να μας καταντήσουν από ένα λαό φίλεργο και ηρωικό  σε μαλθακούς καλοπερασάκηδες, φανατικούς λάτρεις της μπριζόλας, του μπουζουκιού, του ποδοσφαίρου και των ουσιών.
      Οι περισσότεροι νέοι κάνουν πως τα γνωρίζουν όλα, εν τούτοις όμως έχουν ριχθεί με μανία στην αναζήτηση. Όλα έχουν τη ρίζα τους στην υπερχαμηλή ποιότητα παιδείας που παρέχεται σε όλες της βαθμίδες εκπαίδευσης. Από το γυμνάσιο ακόμα αρχίζουν να δηλητηριάζουν τα παιδιά με το μικρόβιο της πολιτικής για χάρη δήθεν του δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Τα πανεπιστήμιά μας θυμίζουν περισσότερο παραρτήματα κομμάτων παρά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και το δηλητήριο πάει σύννεφο….
       Αντί να απαγορευθεί ρητά η ανάμειξη των εκπαιδευομένων όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης με την πολιτική και τα κόμματα, αντιθέτως τα πράγματα χειροτερεύουν. Εδώ έχουμε «προοδεύσει» τόσο πολύ ώστε οι φοιτητές αναμειγνύονται και στην εκλογή πρυτανικών Αρχών ακόμη και καθηγητών. Τώρα όλοι καταλαβαίνουμε τι είδους επιστήμονες θα εξέλθουν από εκεί μέσα…. Αυτό δεν ισχύει για όλους, υπάρχουν και ελάχιστες εξαιρέσεις χάριν των οποίων δεν απωλέσθη το σύνολο της ελπίδας.
      Οι περισσότεροι νέοι θέλουν να πλουτίσουν χωρίς να ιδρώσουν και με το τίποτα να ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο χωρίς να έχουν ούτε ένα Ευρώ δικό τους. Από πολύ μικρή ηλικία αρχίζουν το σεξ, 14 χρονών περίπου, παίρνουν ουσίες, ξενυχτάνε, μαραζώνουν το οικογενειακό εισόδημα, πίνουν ασύστολα αλκοόλ, καπνίζουν, έχουν γίνει οξύθυμοι και γενικά ζούνε σε έναν επικίνδυνο κόσμο που μεθοδικά εδώ και τρεις δεκαετίες οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από τους επιτήδειους, που διακαώς επιθυμούν την καταστροφή της Ελλάδας. Ξέρανε πως για να καταστρέψεις ένα Έθνος πρέπει να αλλοτριώσεις και να διαφθείρεις την νεολαία του. Ταυτόχρονα να προβείς σε αποκοπή από τα ήθη και τα έθιμα τελειώνοντας έτσι θαυμάσια την δουλειά.
      Την χαριστική βολή στην χώρα την έδωσε το πολιτικό σύστημα που καταχρέωσε το κράτος  και το έφτασε εδώ που το έφτασε σήμερα. Αυτό ακριβώς το πολιτικό δημοκρατικό σύστημα δημιούργησε όχλους απατρίδων Ελλήνων ανθελλήνων οπαδούς του ωχαδερφιστικού συστήματος που τείνει να γίνει μια ανεξέλεγκτη μάστιγα. Υπάρχει όμως και το υγιές κομμάτι του Ελληνικού λαού που θα σταθεί εμπόδιο στα σατανικά τους σχέδια. Μερικοί έχουν φτάσει στο σημείο να καίνε την Ελληνική σημαία και δεν είναι αυτό το τραγικό, αλλά πως αυτοί  μένουν αλυντσάριστοι και παντελώς ατιμώρητοι.
      Θυμάμαι που στο σχολείο πρώτα μας μαθαίνανε να αγαπάμε την πατρίδα μας, να σεβόμαστε τον χώρο του σχολείου, να τιμούμε την σημαία και να έχουμε αξίες που σήμερα έχουν εξαφανιστεί. Κάποιοι θέλουν να παραδώσουν την χώρα αμαχητί και προς αυτόν τον σκοπό εργάζονται πυρετωδώς. Στο λάκο που σκάβουν όμως θα πέσουν οι ίδιοι μέσα….
     Πολλές φορές βλέποντας και ακούγοντας το χάλι που δέρνει την χώρα μας σκέφτομαι και με πιάνει το παράπονο: «Ρε  που να πάρει η ευχή σε άλλη Ελλάδα γεννηθήκαμε και δυστυχώς σε άλλη θα πεθάνουμε…»