Αρχική Blog Σελίδα 16928

Πλατύ: Σε αδιέξοδο οι μαθητές του Γυμνασίου – Λυκείου Πλατέος. Επιβάλλεται να δώσει λύση το Υπουργείο Παιδείας

    Κάποιος μαθητής δεν είχε να πληρώσει το αντίτιμο του εισιτηρίου του για να μεταβεί στο σχολείο του αξίας 1,60€ και ο οδηγός του λεωφορείου αρνήθηκε να τον επιβιβάσει. Αυτό ήταν και η αφορμή να ξεσηκωθούν γονείς και μαθητές ζητώντας τα αυτονόητα.

     Σήμερα το μεσημέρι γονείς και μαθητές επισκέφθηκαν τον αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας Κώστα Καλαϊτζίδη και του έθεσαν το θέμα της δωρεάν μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους. Ο κος Καλαϊτζίδης δήλωσε αναρμοδιότητα αλλαγής του νόμου, αν και θεσμοθετημένα υπεύθυνη για την μεταφορά των μαθητών είναι η περιφέρεια, με αποτέλεσμα να έχουν αποφασίσει οι μαθητές αύριο Παρασκευή, να ξεκινήσουν κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας διεκδικώντας το δίκιο τους.

     Οι υπεύθυνοι να αναλογιστούν ότι υπάρχει φτώχια και η περιοχή μας την βιώνει με τον χειρότερο τρόπο.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ

Αρχικά με την εφαρμογή του Καλλικρατικού νόμου την ευθύνη μεταφοράς των μαθητών την είχαν οι Δήμοι. Αργότερα με απαίτηση των Δήμων η ευθύνη πέρασε στις Περιφέρεις.

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η εκάστοτε Περιφέρεια δεν μπορεί να αλλάξει κάποιο νόμο του κράτους, ούτε δύναται να νομοθετήσει. Άρα λύση μπορεί να δώσει το Υπουργείο Παιδείας τροποποιώντας τον νόμο τον σχετιζόμενο με την μεταφορά των μαθητών.

Τι λέει ο νόμος

       Νόμος του κράτους αποτελεί η κοινή υπουργική απόφαση για τη μεταφορά των μαθητών δημόσιων σχολείων από και προς τα Σχολεία τους. Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα Κυβερνήσεως στις 14 Ιουνίου 2013 και όπως αναμενότανε, αναθέτει την ευθύνη της μεταφοράς των μαθητών στις Περιφέρειες της Χώρας. Η όλη συγκρότηση του νόμου δείχνει ότι συντάχθηκε με οδηγό την καλή κατανόηση των πολλών και ιδιόμορφων προβλημάτων που χαρακτήριζαν ως και σήμερα το καθεστώς της ιδιαίτερα σημαντικής αυτής ευθύνης και επιτρέπει την έκφραση συγκρατημένης αισιοδοξίας ότι μάλλον θα υπάρξει οικονομικό συμμάζεμα σε σχέση με το «αδηφάγο πάρτι» που γινότανε ως και σήμερα και ότι οι όποιες δυσλειτουργίες προκύψουν θα είναι λιγότερες και περισσότερο διαχειρίσιμες.

Βέβαια, απομένει στην πράξη να αποδειχθεί αυτό και δεδομένου ότι στα δέκα τελευταία χρόνια …. «τα είδαμε όλα», στην κυριολεξία, οφείλουμε να είμαστε … ανθεκτικοί και με κριτικές επισημάνσεις προς τα όποια «κακώς κείμενα» εμφανιστούν κατά τη διάρκεια υλοποίησης του νέου νομικού καθεστώτος μεταφοράς των μαθητών.

Τα βασικότερα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην 12σέλιδη κοινή υπουργική απόφαση, είναι:

  • Η Περιφέρεια Αττικής έχει την ευθύνη μεταφοράς των μαθητών και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης στο Δήμο Παλλήνης, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας και του τρόπου μεταφοράς τους.
  • Σε ότι αφορά τη δαπάνη μεταφοράς, για το μεν διανυόμενο έτος θα καλυφθεί με μεταφορά πόρων από τους ΚΑΠ των Δήμων στις Περιφέρειες για το δε οικονομικό έτος 2014 θα καλύπτεται από τους ΚΑΠ των οικείων Περιφερειών.
  • Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση: πρώτη επιλογή για τη δωρεάν μεταφορά μαθητών είναι η δημόσια αστική, δημοτική –όπου υπάρχει- και υπεραστική συγκοινωνία με τη χρήση του Ειδικού Μαθητικού Δελτίου. Το Δελτίο θα χορηγείται από την αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην αρχή κάθε διδακτικού έτους σύμφωνα με τις καταστάσεις των μαθητών τις οποίες αποστέλλει η Περιφέρεια Αττικής. (Ως δημόσια συγκοινωνία νοούνται τα αστικά και υπεραστικά μέσα όπως η Ο.ΣΥ. Α.Ε., ο Ο.Α.Σ.Θ., τα Κ.Τ.Ε.Λ., τα τρένα και λεωφορεία του Ο.Σ.Ε.)
  • Το Ειδικό Μαθητικό Δελτίο θα χορηγείται σε μαθητές των οποίων η απόσταση των κατοικιών τους έως τη στάση επιβίβασης και την απόσταση της στάσης αποβίβασης έως τη σχολική μονάδα, δεν υπερβαίνει τα ακόλουθα όρια:

α. 1.200 μέτρα για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

β. 2.500 μέτρα για μαθητές Γυμνασίων

γ. 4.000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ

  • Όπου η χρήση της δημόσιας αστικής, δημοτικής –όταν υπάρχει- και υπεραστικής συγκοινωνίας είναι για κάποιους λόγους αδύνατη, η υλοποίηση της μεταφοράς των μαθητών γίνεται με μισθωμένα λεωφορεία, υπό την ευθύνη της Περιφέρειας Αττικής και υπό την προϋπόθεση ότι η απόσταση των κατοικιών των μαθητών έως τη στάση επιβίβασης και την απόσταση της στάσης αποβίβασης έως τη σχολική μονάδα, δεν υπερβαίνει τα ακόλουθα όρια:

α. 1.200 μέτρα για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

β. 3.000 μέτρα για μαθητές Γυμνασίων

γ. 5.000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ με την προϋπόθεση ότι οι μαθητές εγγράφονται σε σχολική μονάδα σύμφωνα με τη χωροταξική κατανομή των αρμόδιων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας.

  • Η μεταφορά των μαθητών ΕΠΑΛ, μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων με μισθωμένα λεωφορεία πραγματοποιείται εφόσον η απόσταση από τη σχολική μονάδα μέχρι την κατοικία τους δεν υπερβαίνει τα 20 χιλιόμετρα. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι ανωτέρω μαθητές κατοικούν σε απόσταση μεγαλύτερη των 20 χιλιομέτρων, ελέγχεται η οικονομικότητα της δαπάνης αφενός για τη μεταφορά με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών και αφετέρου για την απόδοση ειδικού επιδόματος και επιλέγεται η πλέον συμφέρουσα.
  • Η μεταφορά των μαθητών των ΣΜΕΑ από τον τόπο διαμονής τους ή από συγκεκριμένο τόπο συγκέντρωσής τους, στο σχολείο που φοιτούν και αντίστροφα πραγματοποιείται χωρίς τους χιλιομετρικούς περιορισμούς.
  • Αν για οποιοδήποτε παραδεκτό λόγο, η μεταφορά των μαθητών είναι αδύνατη ή κρίνεται οικονομικά ασύμφορη και οι μαθητές:

α. έχουν εγκατασταθεί σ’ άλλη κατοικία πλησίον του σχολείου τους, αποκλειστικά και μόνο με σκοπό τη φοίτησή τους στην εν λόγω σχολική μονάδα, χορηγείται μηνιαίο επίδομα 85 €.

β. μεταφέρονται με ευθύνη εκείνων που έχουν τη γονική μέριμνα, ή των νομίμων επιτρόπων τους, χορηγείται επίδομα υπολογιζόμενο βάσει της χιλιομετρικής (μονής) απόστασης της κατοικίας από το σχολείο με κόστος ίσο με 0.35 €/χιλιόμετρο και για τις ημέρες παρουσίας του μαθητή στο σχολείο. Το εν λόγω επίδομα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1500 € ανά μαθητή ανά σχολικό έτος, εξαιρουμένων των μαθητών ΣΜΕΑ.

Τα επιδόματα χορηγούνται από Σεπτέμβριο έως και Ιούνιο και καταβάλλονται από την Περιφέρεια Αττικής σ’ εκείνους που έχουν τη γονική μέριμνα ή στους ίδιους τους μαθητές εάν αυτοί έχουν ενηλικιωθεί και εφόσον οι επιδοτούμενοι φοιτούν στο σχολείο που είναι υποχρεωμένοι όπως βεβαιώνεται από την αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα επιδόματα μπορούν να χορηγούνται προσωρινά, μέχρι να ολοκληρωθεί τόσο ο διαγωνισμός όσο και οι άλλες διαδικασίες ανάθεσης της μεταφοράς των μαθητών αλλά και σε κάθε άλλη περίπτωση όπου δεν είναι εφικτή η μεταφορά.

  • Σε ότι αφορά τη διαχρονική σημαντική εκκρεμότητα ύπαρξης συνοδού στα σχολικά λεωφορεία, δυστυχώς και πάλι δεν τίθεται ως απαράβατη προϋπόθεση για την εκτέλεση των δρομολογίων. Από την Κοινή Υπουργική Απόφαση αποδίδεται στην κρίση του προκηρύσσοντος τον διαγωνισμό, στην προκειμένη περίπτωση στην Περιφέρεια Αττικής και υπό την προϋπόθεση ότι στο περιεχόμενό της περιλαμβάνεται η ύπαρξη Συνοδού, συντρέχουν οι εξής όροι ως προς την δαπάνη αποζημίωσης του. «Ο Συνοδός αποζημιώνεται με το ισόποσο του ωρομισθίου του κατωτέρου μισθού σύμφωνα με το χρόνο της μονής διαδρομής που προκύπτει από τον μαθηματικό τύπο, με ελάχιστη απασχόληση τη μία ώρα, για έκαστο μονό δρομολόγιο. Στις περιπτώσεις δρομολογίου μετ’ επιστροφής το ανωτέρω ποσό διπλασιάζεται. Η δαπάνη αυτή προστίθεται στο ποσό που προκύπτει από το μαθηματικό τύπο της δημόσιας σύμβασης με τους λεωφορειούχους.»

Οι ευθύνες του διευθυντή της σχολικής μονάδας:

α. Βεβαιώνει τους δικαιούχους μεταφοράς μαθητές, κατόπιν εξακρίβωσης της απόστασης.

β. Σε περίπτωση κατά την οποία η διεύθυνση κατοικίας είναι ασαφής, ή αμφισβητήσιμη, η τεχνική υπηρεσία του Δήμου όπου κατοικεί ο μαθητής βεβαιώνει με γεωαναφορά τον τόπο κατοικίας του καθώς και

την απόσταση από το σχολείο φοίτησης. Κατά τον υπολογισμό της απόστασης λαμβάνεται υπόψη η συντομότερη ενδεδειγμένη πεζή διαδρομή του τόπου κατοικίας των μαθητών από την είσοδο της σχολικής μονάδας στην οποία φοιτούν.

Το οικονομικό πλαίσιο της απόφασης

Αναφορικά με το οικονομικό πλαίσιο που προδιαγράφεται στην απόφαση: υιοθετείται μαθηματικός τύπος υπολογισμού κόστους δρομολογίων μεταφοράς μαθητών πολύ πιο “σφικτός” από αυτόν που ισχύει ως σήμερα και με συντελεστές κοστολόγησης εναρμονισμένους στην παραδεκτή πραγματικότητα και όχι συνδεδεμένους με ….. μαγικές «εικόνες» που ως και τώρα «εμφανίζουν τα απίδια, μύδια…»!

Δοθείσης ευκαιρίας και δεδομένου ότι ζούμε σε εποχή που ανθεί μόνο η …. ανθρωποφαγία, πρέπει να μνημονευθεί η σημαντική συμβολή του περιφερειακού συμβούλου Δημοσθένη Μπαρούτα, εκπαιδευτικού και επί σειρά ετών συνδικαλιστή στον κλάδο του, στην διαμόρφωση της κοινής υπουργικής απόφασης για τη μεταφορά μαθητών.

ΕΟΦ: Ανάκληση εμβολίου κατά της μηνιγγίτιδας με προγεμισμένη σύριγγα

Στην ανάκληση παρτίδων του φαρμακευτικού προϊόντος Meningitec Suspension for injection σε προγεμισμένη σύριγγα (εμβόλιο) προχώρησε ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων, λόγω ύπαρξης σωματιδίων οξειδίου του σιδήρου (υπ. αριθμ.84865/3-10-2014 απόφαση Προέδρου ΔΣ/ΕΟΦ).

Ο ΕΟΦ ενημερώνει ότι ανακλήθηκαν παρτίδες του φαρμακευτικού προϊόντος Meningitec, λόγω ύπαρξης σωματιδίων οξειδίου του σιδήρου στις προγεμισμένες σύριγγες (υπ. αριθμ.84865/3-10-2014 απόφαση Προέδρου ΔΣ/ΕΟΦ).

Η παραπάνω ανάκληση έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΕΟΦ στις 3/10/2014, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία απόσυρσης του εμβολίου από την αγορά και έχει ενημερωθεί η Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία.

Ως τώρα δεν υπάρχει αναφορά από επαγγελματία υγείας για παρουσία σωματιδίων σε εμβόλιο MENINGITEC και δεν έχει καταγραφεί καμία ανεπιθύμητη ενέργεια από τη χρήση του προϊόντος.

Eφιστάται η προσοχή των καταναλωτών που έχουν στην κατοχή τους εμβόλιο Meningitec με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, να μην το χρησιμοποιήσουν και να το επιστρέψουν στο φαρμακείο.

Για προληπτικούς λόγους, ο ΕΟΦ παρακαλεί τους παιδιάτρους να πραγματοποιούν οπτικό έλεγχο όλων των εμβολίων πριν τη χορήγησή τους.

Αρ. παρτίδας                 Ημ. Λήξης

G96207                           09/2014

G80253                          09/2014

G76682                          09/2014

H06769                          11/2014

H36188                          02/2015

J13349

Αρχηγός του Βρετανικού Ναυτικού ο Γιώργος Ζαμπέλλας

Πρόκειται για τον πρώτο άνδρα ελληνικής καταγωγής που αναλαμβάνει τέτοιο αξίωμα.

Ο σερ Γιώργος Ζαμπέλλας γεννήθηκε στις 4 Απριλίου 1958. Οι γονείς του Μιχάλης και Ρόζμαρι Ζαμπέλλα, τον μεγάλωσαν στη Ζιμπάμπουε, την τότε Νότια Ροδεσία, όπου και πήγε σχολείο. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Southampton στην Αγγλία, Αεροναυπηγική και Μηχανική της Αστρονομίας.

Το 1980 κατετάγη στο Βασιλικό Ναυτικό με το βαθμό του ανθυποπλοιάρχου και ξεχώρισε σε όποιο πόστο κι αν βρέθηκε. Ξεκίνησε ως πιλότος ελικοπτέρου και διετέλεσε κυβερνήτης του ναρκαλιευτικού Cattistock και των φρεγατών Chatham και Argyll, μεταξύ άλλων θέσεων. Τιμήθηκε δύο φορές από τη βασίλισσα Ελισάβετ για την προσφορά του. Για τους επιχειρησιακούς χειρισμούς του στον εμφύλιο πόλεμο της Σιέρα Λεόνε, τιμήθηκε και με τον Σταυρό Διακεκριμένης Υπηρεσίας το 2001. «Οι νέοι είναι το μέλλον και είμαι βαθιά πεπεισμένος ότι θα καταφέρουν με ευκολία να ξεπεράσουν όσα πέτυχε η δική μου γενιά» δηλώνει.

Στις 24 Ιανουαρίου του 2013 ο ναύαρχος σερ Γιώργος Ζαμπέλλας απέκτησε τον τίτλο του πρώτου Λόρδου της Θάλασσας, μετά από ανακοίνωση του Βρετανού υπουργού Άμυνας Φίλιπ Χάμοντ, ο οποίος τον εξήρε για τον εκσυγχρονισμό της επιχειρησιακής σκέψης του Βασιλικού Ναυτικού. Ως πρώτος Λόρδος της Θάλασσας έχει υποχρέωση να διατηρεί το αξιόμαχο, το ηθικό και την επάρκεια του Στόλου και να υποστηρίζει τον Γενικό Γραμματέα στην διαχείριση και κατεύθυνση των Ένοπλων Δυνάμεων. Είναι παντρεμένος από το 1982 με την αγαπημένη του Amanda Jane LeCudennec, με την οποία απέκτησαν 3 γιους.

 Πηγή: ellines.com

Πλατύ: ΠΡΟΣΟΧΗ με τις βροχές οι λακκούβες μετατράπηκαν σε γούρνες-Βίντεο

ΒΙΝΤΕΟ:

Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα…

Στο Πλατύ έγινε επί δημάρχου Φώτη Δημητριάδη το μεγαλύτερο έργο, αυτό της αποχέτευσης, από ιδρύσεως του Πλατέος. Κατά την εκτέλεση του έργου έγιναν αμέτρητες εκσκαφές σε όλα τα οδοστρώματα του Πλατέος. Αυτές οι εκσκαφές με το πέρας του έργου μπαζώθηκαν πρόχειρα για να διευκολυνθεί πρόσκαιρα η μετακίνηση πεζών και οχημάτων.

DSCN6059

Ο πρώην δήμαρχος Φώτης Δημητριάδης ενήργησε ώστε να υπάρχει σήμερα στον Δήμο Αλεξάνδρειας συμβασιοποιημένη προμήθεια ασφαλτομίγματος αξίας πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000€) προκειμένου να καλυφθούν άμεσα τα όποια προβλήματα υπάρχουν στην δημοτική οδοποιία. Είχε προγραμματίσει να κλείσουν οι πρόχειρα μπαζωμένες εκσκαφές αμέσως με την λήξη του πανηγυριού του Πλατέος 8 Σεπτεμβρίου.

DSCN60571

 

Με τον καιρό όμως οι πρόχειρα μπαζωμένες εκσκαφές μετατράπηκαν σε επικίνδυνες λακκούβες οι οποίες μετά τις βροχοπτώσεις βάθυναν και μεταμορφώθηκαν σε γούρνες. Τι περιμένουν όλοι αυτοί που διακαώς επιθυμούσαν να αναλάβουν την εξουσία; Να γίνει κάποιο ατύχημα για να ξυπνήσουν; Μήπως περιμένουν να εγείρουν οι πολίτες αγωγές κατά του Δήμου από τις ζημιές που προκαλούνται στα οχήματά τους; Κανέναν δεν ενδιαφέρει τι περιμένουν οι έχοντες την εξουσία. Τους πολίτες ενδιαφέρει να κλείσει αυτό το αίσχος και τίποτα περισσότερο.

Θα γίνει κάτι ή θα βροντάμε μάταια στου κουφού την πόρτα…

ΤΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ !! (σχόλιο για την ημέρα του σχολικού αθλητισμού)

Μαθητές και μαθήτριες σχηματίζουν τις λέξεις: «STOP RACISM».

Δημήτρης Τσιριγώτης

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου είναι η ημέρα Σχολικού Αθλητισμού .Πασπαλίστε τη με συνθήματα για το Ρατσιμό και τη Διαφορετικότητα και είναι έτοιμη η συνταγή για το περιβόητο Κοινωνικό Σχολείο .

Απίστευτη υποκρισία όταν δεν έχουν ακόμη προσληφθεί οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, όταν δεν υπάρχει ενισχυτική διδασκαλία, όταν οι τάξεις υποδοχής και ένταξης για τους αλλοδαπούς και παλιννοστούντες μαθητές έχουν ελαχιστοποιηθεί ,όταν όλοι μας έχουμε στα σχολεία μας παιδιά που δεν μπορούμε να τα βοηθήσουμε (όσο και αν προσπαθούμε) γιατί έχουν ανάγκη εξειδικευμένης φροντίδας .

Για αυτά τα παιδιά «καρυδότσουφλα» νοιάζεται κανείς εκεί στη Νερατζιώτισσα ; Αν θέλετε να τιμήσετε την διαφορετικότητα κάντε κάτι για αυτά τα παιδιά .Όχι μπαλώματα φιλανθρωπίας , δώστε τους το δικαίωμα της ισότιμης συνύπαρξης .

Όσο για την ημέρα Σχολικού Αθλητισμού πως το εννοούν όταν έχουν μετατρέψει τα σχολεία σε άκρως ανταγωνιστικά πεδία και τους μαθητές σε άλογα κούρσας. Άλλο Αθλητισμός και άλλο Πρωταθλητισμός .

“ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΧΩΡΙΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ”

2ο Λύκειο Αλεξάνδρειας εκδηλώσεις γαι τη μέρα του αθλητισμού-βίντεο

Επιμέλεια: Βασίλειος Σιμόπουλος
Επιμέλεια: Βασίλειος Σιμόπουλος

Πανελλήνια ημέρα του σχολικού αθλητισμού σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτώβρη και βάση του προγράμματος που εκπονήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, τα σχολεία της πόλης μας προετοίμασαν ανάλογες εκδηλώσεις δημιουργικής και αθλητικής φύσεως . ένα επιπλέον σημείο αναφοράς της σημερινής ημέρας , αποτέλεσε το αρνητικό μήνυμα κατά του ρατσισμού : «STOP RACISM».

Δυστυχώς όμως, παρόλη τη θετική διάθεση και όρεξη που υπήρχε απ’ όλους τους συντελεστές (μαθητές και δασκάλους ) ο καιρός δεν στάθηκε σύμμαχος και αρωγός στον όλο προγραμματισμό των δραστηριοτήτων.

Ο φακός του «ΕΜΒΟΛΟΣ¨, παρέστη στις προγραμματισμένες εκδηλώσεις του 2ου Λυκείου Αλεξάνδρειας, αποθανατίζοντας τις δραστηριότητες των μαθητών πάνω στο GRAFITI, στον σχηματισμό των «ανθρώπινων» γραμμάτων (STOP RACISM) αλλά κυρίως στα αθλήματα μπάσκετ, ποδόσφαιρο και βόλεϊ .

DSCN0954
Ο Λυκειάρχης του 2ου Λυκείου Αλεξάνδρειας κος Νίκος Κατσιανίδης τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά για την φιλοξενεία.

Η σχολική ημέρα έκλεισε με μουσική και τραγούδι από τους μαθητές του Λυκείου, προσφέροντας έτσι μία τελευταία ευχάριστη νότα στην ιδιαίτερη αυτή λειτουργία.

Το Βίντεο:

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

DSCN09511

 

Μαθητές σε αγώνα μπάσκετ
Μαθητές σε αγώνα μπάσκετ
DSCN0955
Μαθητές και μαθήτριες παίζουν βόλεϊ
Μαθήτριες και μαθητές παρακολουθούν τις εκδηλώσεις
Μαθήτριες και μαθητές παρακολουθούν τις εκδηλώσεις

DSCN0959

και graffiti

Έτσι έγινε η τραγωδία στην Εγνατία Οδό: Πέντε οι νεκροί και δεκάδες τραυματίες… Σε κρίσιμη κατάσταση δύο μικρά παιδιά! [video]

Τον τρόμο και τον θάνατο σκόρπισε μια νταλίκα στην Εγνατία Οδό κοντά στη Βέροια…

Το βαρύ φορτηγό έπεσε πάνω σε αυτοκίνητα που ήταν σταματημένα ,λόγω έργων συνεργείου της ΔΕΗ, στο οδόστρωμα με αποτέλεσμα να προκληθεί καραμπόλα 30 οχημάτων.

Πέντε νεκροί και δεκάδες τραυματίες είναι ο τραγικός απολογισμός του τροχαίου δυστυχήματος.

Δείτε το βίντεο της ΝΕΡΙΤ από ενικό.gr και απόσπασμα από Μαυρίδη Γεώργιο

 

Οι θεραπευτικές ιδιότητες του γλυκάνισου

fot-kas
Επιμέλεια: Φωτεινή Α. Κασσαβέτη
Το γλυκάνισο είναι ένα μονοετές φυτό και ανήκει στην οικογένεια των Σκιαδοφόρων. Στη χώρα μας είναι αυτοφυές κυρίως στα νησα μας. Καλλιεργείται και στη σοβιετική ένωση. Είναι φυτό ποώδες που καλλιεργείται από την αρχαία εποχή. Το γλυκάνισο έχει άνθη μικρά λευκά σε σκιάδια αρκετά μεγάλα, φύλλα με μεγάλες στρογγυλές περιφέρεις και τρεις λοβούς, στέλεχος με λεπτές ραβδώσεις, διακλαδιζόμενο, καρπό αυγοειδή και χνουδωτό. Ανθίζει από Ιούνιο μέχρι Αύγουστο. Φτάνει σε ύψος τους 50 πόντους. Χρησιμεύει ο σπόρος του που μαζεύεται ώριμος τον ΣεπτέμβριοΤο φυτό είναι πολύ αρωματικό και χρησιμοποιείται, κυρίως οι σπόροι του σε ζαχαροπλαστική και μαγειρική αλλά και στην ποτοποιία και αρτοποιία.
Επιστημονική Ονομασία: Pimpinella anisum

Χρήσιμα μέρη: Σπόροι αλλά και φύλλα.

Άλλα ονόματα:

Άνισο

Άνισο το Τράγιο

Πιμπινέλλα

Γλυκανθίς

Καυκαλίδα

Πιμπενέλη η κοινή

Δραστικές Ουσίες: Χολίνη, ανεθόλη, εστραγόλη, αζωτούχες ουσίες, μεθυλχαβικόλη, ανισοκετόνη, τερπίνη και ρητίνες.

γλυκάνισος αστεράκι
Γλυκάνισος αστεράκι

Θεραπευτικές Ιδιότητες:

Οι Ρωμαίοι με τα πλουσιοπάροχα γεύματα που έτρωγαν πολλές φορές την ημέρα, έτρωγαν μετά από αυτά γλυκάνισο σαν σπόρους ή μέσα σε κέικ για την βαρυστομαχιά. Με σπόρους γλυκάνισου αρωματίζουν επίσης το τσίπουρο και το ούζο, διάφορα λικέρ, σούπες, σαλάτες, χορτόπιτες. Με το αιθέριο έλαιό του αρωματίζουν σαπούνια πολυτελείας και οδοντόπαστες. Είναι ένα θερμαντικό, διεγερτικό χόρτο, το οποίο βελτιώνει την πέψη, δρα ευεργετικά στο συκώτι και το κυκλοφοριακό σύστημα και έχει αποχρεμπτική και οιστρογονική δράση. Είναι αρκετά αποτελεσματικό μέσο ενάντια στους σπασμούς-κολικούς των εσωτερικών μυών (του στομάχου και των εντέρων), αυξάνει την αποβολή αερίων των εντέρων και την περισταλτικότητα τους, χρησιμοποιείται ενάντια στο άσθμα, στον βήχα και τον ερεθισμό των άνω αναπνευστικών οδών, στην βραχνάδα της φωνής, σαν εφιδρωτικό και αντιπυρετικό μέσο. Συστήνεται στις μητέρες που θηλάζουν γιατί αυξάνει το γάλα αλλά και σαν διουρητικό μέσο στις ασθένειες των νεφρών, του συκωτιού και του παγκρέατος. Εξωτερικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά της ψώρας.

Χρήση:

Σαν αφέψημα. Για τα προβλήματα του στομάχου βράζουμε ένα κουταλάκι φύλλα και σπόρους γλυκάνισου σε ένα φλυτζάνι νερό. Σουρώνουμε και πίνουμε χωρίς ζάχαρι γιατί το ίδιο είναι ήδη γλυκό.

Επίσης, παρασκευάζεται ως έγχυμα (Πριν τη χρήση συνθλίβουμε ελαφρά τους σπόρους για να ελευθερωθούν τα πτητικά έλαια. Ρίχνουμε ένα φλιτζάνι βραστό νερό σε 1-2 κουταλιές του τσαγιού σπόρους και το αφήνουμε σκεπασμένο για 10-15 λεπτά). Αλλά και με την κατάλληλη πολτοποίηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί και εξωτερικά.

Για τον βρογχικό κατάρρου βράζουμε μαζί με γλυκάνισο και λίγο μάραθο.

Οι λεχώνες παίρνουν μια κουταλιά γλυκάνισο πρωί βράδυ για να κατεβάσουν γάλα.

Παρενέργειες:

Πρέπει να το χρησιμποποιείτε κατά κόρον για να έχει παρενέργειες, όπως όλα τα φάρμακα και βότανα.

Προφυλάξεις:

Αν το πάρουμε σε μεγάλες δόσεις και πολύ καιρό μπορεί να γίνει ναρκωτικό με κακά αποτελέσματα για την κυκλοφορία του αίματος και μπορεί να φτάσει μέχρι εγκεφαλική συμφόρηση.

Αύριο Δευτέρα 6 Οκτωβρίου δεν θα γίνουν μαθήματα στα σχολεία

Σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, σε κάθε σχολείο της χώρας (Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια) ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει για τον τρόπο οργάνωσης της 1ης «Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού».

Η 1η «Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού» πρέπει να είναι ανοικτή στην ευρύτερη κοινωνία, συνεπώς προτείνεται η πρόσκληση των τοπικών αρχών, του τοπικού τύπου, των γονέων κλπ., προκειμένου να παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις του κάθε σχολείου.

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού την Δευτέρα 6 Οκτωβρίου και τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία της χώρας δεν θα πραγματοποιηθούν.

Οι δράσεις θα υλοποιηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου, από όλη τη σχολική κοινότητα, με τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών και των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, μετά από κατάλληλο σχεδιασμό και προετοιμασία.

Ενδεικτικά, το πρόγραμμα της 1ης «Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού» περιλαμβάνει:

Αθλητικές δραστηριότητες, κινητικές δραστηριότητες, παιχνίδια, χορό, αθλήματα κλπ. ανάλογα με την ηλικία των μαθητών/τριών και τις υποδομές του σχολείου.

Ο τρόπος οργάνωσης όλων των παραπάνω πρέπει να διασφαλίζει την εφαρμογή της θεματικής της ημέρας και τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών/τριών, τόσο στις δραστηριότητες όσο και στην οργάνωση της ημέρας. Οι δράσεις της ημέρας αυτής αναδεικνύουν, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, την κοινωνική διάσταση, τη φιλοσοφία και τη δυναμική του Σχολικού Αθλητισμού στο πλαίσιο του σύγχρονου «Κοινωνικού Σχολείου».

Οι κινητικές δράσεις που περιγράφονται στην προηγούμενη παράγραφο εμπλουτίζονται και συνδυάζονται από τα παρακάτω:

Προβολές ταινιών συναφούς θεματολογίας και διαδραστική συζήτηση – αναστοχασμός.

Επεξεργασία και συζήτηση για τις έννοιες της βίας, του ρατσισμού, του κοινωνικού αποκλεισμού κ.ά. μέσα από μικρά κείμενα, τίτλους αθλητικών εφημερίδων, βιογραφίες αθλητών κλπ.

Καλλιτεχνική – εικαστική – μουσική δημιουργία με συναφή θεματολογία (π.χ. δημιουργία αφίσας, πανό, κολάζ κλπ.).

Η διάχυση των δράσεων της ημέρας μπορεί να επιτευχθεί, μέσω παραγόμενου υλικού, τοπικά ή ευρύτερα, με διάφορους τρόπους (π.χ. πανό, κολάζ κλπ. στις εισόδους ή σε άλλα ευδιάκριτα σημεία της σχολικής εγκατάστασης ή σε άλλα σημεία της ευρύτερης περιοχής, αρθρογραφία σε ΜΜΕ σχετικά με τις δράσεις που υλοποιήθηκαν κλπ.).

Για την καλύτερη δυνατή υλοποίηση της 1ης «Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού», πρέπει να ληφθούν υπόψη τα όσα αναφέρονται στο έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας:

Σε περίπτωση μη ύπαρξης επαρκούς υλικοτεχνικής υποδομής είναι δυνατόν να προγραμματιστούν οι προαναφερόμενες εκδηλώσεις σε συνεργασία με άλλη σχολική μονάδα ή αθλητικό κέντρο. Σε περίπτωση μετακίνησης να λαμβάνονται όλα τα προσήκοντα μέτρα ασφάλειας.

Για τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών απαιτείται έγκυρο Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. Φ.6/311/79278/21.05.2014 (Φ.Ε.Κ. 1296 τΒ΄21.05.2014) και τις σχετικές διευκρινιστικές εγκυκλίους. Μαθητές και μαθήτριες που δεν διαθέτουν Α.Δ.Υ.Μ. σε ισχύ, μπορούν να συμμετέχουν σε όλες τις μη κινητικές δραστηριότητες (οργανωτικές, δημιουργικές, διαδραστικές κλπ.). Αυτοί οι μαθητές/τριες, κατά τη διάρκεια των κινητικών δράσεων, μπορούν να αναλάβουν άλλους ρόλους (πχ. γραμματεία, βιντεοσκόπηση, φωτογράφιση κλπ.).

Σε περίπτωση που στις 6 Οκτωβρίου 2014 υπάρχουν καιρικά φαινόμενα, ή άλλοι λόγοι που δεν επιτρέπουν τη διεξαγωγή των εκδηλώσεων της ημέρας αυτές μεταφέρονται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων εντός του μηνός. Σε περίπτωση τοπικής εορτής – αργίας οι εκδηλώσεις μεταφέρονται σε άλλη μέρα, για όλα τα σχολεία της περιοχής, με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή.

Ολιγοθέσια σχολεία που δεν διαθέτουν εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής οργανώνουν την 1η «Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού» σε συνεργασία με άλλη σχολική μονάδα ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, χωρίς κινητικές δραστηριότητες.

Σχολεία που δεν διαθέτουν κανένα εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής με πλήρες ωράριο, οργανώνουν την 1η «Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού» σε συνεργασία με άλλη σχολική μονάδα ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, εντός Οκτωβρίου, μετά από συνεννόηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας με τον οικείο Σχολικό Σύμβουλο ΠΕ 11 και τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης (δηλαδή με αλλαγή ημερομηνίας).

Στο σχεδιασμό και την προετοιμασία της ημέρας συμβάλουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ11 της χώρας σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ΦΑ των σχολικών μονάδων.

 

Η 5/10 αφιερωμένη στους εκπαιδευτικούς όλου του κόσμου. Τι γιορτάζουμε στην Ελλάδα;

Η 5η του Οκτώβρη είναι αφιερωμένη στους εκπαιδευτικούς όλου του κόσμου, που με αδιάκοπο μόχθο, καθημερινή αγωνία και ασίγαστο πάθος για το έργο τους συμβάλλουν καθοριστικά στην παιδεία των σύγχρονων πολιτών.

Ωστόσο, και ο εφετινός εορτασμός της 5ης Οκτώβρη βρίσκει σε δεινή θέση την εκπαιδευτική κοινότητα, όπως και συνολικά την εκπαίδευση. Η πολιτική των Μνημονίων και της Τρόικας, που ακολουθείται με ευλάβεια από την ελληνική κυβέρνηση με πρόσχημα το ξεπέρασμα της κρίσης, οδηγεί στη συρρίκνωση των δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών και υποβαθμίζει διαρκώς το επίπεδο ζωής και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών. Οι συνεχείς περικοπές των δαπανών για την εκπαίδευση κάνουν δύσκολη την κάλυψη ακόμα και των πιο βασικών αναγκών των σχολείων.

Η έναρξη του σχολικού έτους βρήκε και εφέτος την εκπαίδευση με σοβαρά κενά και ελλείψεις στο διδακτικό προσωπικό. Με τους αγώνες και τις παρεμβάσεις μας διεκδικούμε σε όλα τα σχολεία ολιγομελή σχολικά τμήματα, απρόσκοπτη μετακίνηση των παιδιών στο σχολείο, επαρκή σίτιση και υγειονομική φροντίδα, κατάλληλα υποστηρικτικά μέτρα και καλύτερους όρους μάθησης των παιδιών.Διαπιστώνουμε, παράλληλα, ότι η μόνιμη και σταθερή εργασία αμφισβητείται και βάλλεται. Το καλοκαίρι του 2013 περίπου 2.500 συνάδελφοι της τεχνικής εκπαίδευσης τέθηκαν σε διαθεσιμότητα και 51 ειδικότητες καταργήθηκαν, ανοίγοντας ένα ακόμα πεδίο κερδοφορίας στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Χιλιάδες παιδιά στερήθηκαν τη δυνατότητα να σπουδάσουν τον κλάδο που επιθυμούσαν. Το τοπίο συμπληρώνεται από την τακτική των μηδαμινών διορισμών στην εκπαίδευση, με όλες τις αρνητικές συνέπειες για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.

Σε αυτό το πλαίσιο θεσμοθετήθηκαν πέρυσι και οι αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με αιχμή το Λύκειο και την επαγγελματική εκπαίδευση. Στο εξής το μορφωτικό μας έργο υποτάσσεται ακόμα περισσότερο στις ανάγκες των αλλεπάλληλων, πανελλαδικής εμβέλειας, εξετάσεων, στις οποίες υποβάλλονται οι μαθητές του Λυκείου μέσω της περιβόητης «Τράπεζας Θεμάτων». Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα φροντιστήρια διογκώνονται και οι οικογενειακές δαπάνες για την ιδιωτική εκπαίδευση καταντούν δυσβάσταχτες.

Η κυβέρνηση με το νέο σύστημα επιδιώκει να διαμορφώσει για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών μια γενιά μειωμένων προσδοκιών και μέσα από τις εξετάσεις να τα ωθήσει κατά χιλιάδες έξω από το Λύκειο, στην πρώιμη κατάρτιση και την υποαμειβόμενη εργασία. Στόχος είναι να παραχθεί το πειθήνιο εργατικό δυναμικό που χρειάζονται οι επιχειρήσεις για το ξεπέρασμα της κρίσης. Σε ένα σχολείο που δεν θα μπορεί να προετοιμάζει κατάλληλα τους νέους ανθρώπους, ώστε να κατανοούν, να ερμηνεύουν και να αλλάζουν τον κόσμο, ο εκπαιδευτικός δεν θα είναι δάσκαλος αλλά «προγυμναστής» για τις εξετάσεις.

Συνεκτικός αρμός αυτής της πολιτικής είναι η προώθηση της λεγόμενης «αξιολόγησης» στην εκπαίδευση, που έχει διπλό στόχο: Από τη μια τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών και να ανοίγει το δρόμο για απολύσεις και διάλυση των εργασιακών σχέσεων συνολικά και, από την άλλη, την επιβολή κλίματος αυταρχισμού και πειθαναγκασμού στα σχολεία, ώστε να δημιουργηθεί ένα σχολείο που θα ευνουχίζει τη σκέψη και θα προσαρμόζει την «πελατεία» του στις ανάγκες τις αγοράς.

Με ιδιαίτερη ανησυχία, τέλος, παρατηρούμε στην ελληνική κοινωνία την αναβίωση φασιστικών – νεοναζιστικών αντιλήψεων και πρακτικών, που η ανθρωπότητα, με βάση την πολύχρονη ιστορική εμπειρία της, έχει καταδικάσει και συντρίψει αμετάκλητα. Η εμφάνισή τους στο χώρο του σχολείου συνοδεύεται από έξαρση του μίσους και της τυφλής βίας, ιδίως εναντίον των ανυπεράσπιστων. Η νέα γενιά δεν έχει να κερδίσει τίποτα από το φασιστικό δηλητήριο. Αυτοί που κερδίζουν είναι οι ισχυροί του πλούτου και τα διαπλεκόμενα συμφέροντα

Δεσμευόμαστε σταθερά για μια εκπαίδευση που βασίζεται και προάγει τις ανθρωπιστικές αξίες, τον πολιτισμό και τα ανθρώπινα δικαιώματα, προωθεί την αλληλεγγύη προς κάθε άνθρωπο και προς όλους τους λαούς, καλλιεργεί την αγάπη και την ευθύνη για το περιβάλλον, και

αντιμάχεται το ρατσισμό, τη μισαλλοδοξία, την ξενοφοβία και κάθε είδους διάκριση.

Ως εκπαιδευτικό κίνημα αγωνιζόμαστε για την ανατροπή της βάρβαρης πολιτικής της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΔΝΤ, μιας πολιτικής που πρέπει να μείνει αμετάκλητα μακρινό παρελθόν. Επιμένουμε με αισιοδοξία και αποφασιστικότητα να διεκδικούμε ένα σχολείο που θα συμβάλλει στη χειραφέτηση των υλικών και πνευματικών παραγωγικών δυνάμεων της ανθρωπότητας από τα δεσμά της εκμετάλλευσης και της χειραγώγησης. Ένα σχολείο δημόσιο και δωρεάν, που θα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά και θα εξασφαλίζει σε αυτά την αναγκαία μορφωτική υποδομή χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Για το ΔΣ της ΟΛΜΕ