Η εφημερίδα Financial Times έγραψε ότι η ελληνική κυβέρνηση εξετάζει την πρόσληψη φοιτητών, νοικοκυρών και οικιακών βοηθών, αλλά και τουριστών τους οποίους θα χρησιμοποιεί ως πράκτορες της εφορίας.
Η εφημερίδα ισχυρίζεται ότι αυτό αναφέρεται στη νέα λίστα μεταρρυθμίσεων που έστειλε ο ΥΠ. ΟΙΚ. Γιάνης Βαρουφάκης στους ευρωπαίους.
Το σημείο που αναφέρει το εν λόγω θέμα έχει τον τίτλο: «Onlookers’ VAT Evasion-Fighting Scheme» και σύμφωνα με αυτό, ένας αρκετά σημαντικός αριθμός έκτακτων «παρατηρητών» θα βοηθά τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του ΥΠ. ΟΙΚ. να “πιάνει επαυτοφόρω όσους προσπαθούν να φοροδιαφύγουν.
Επίσης πιο παρακάτω αναφέρει: «Οι μη επαγγελματίες επιθεωρητές θα προσλαμβάνονται σε αυστηρά βραχυπρόθεσμη, έκτακτη βάση – όχι μεγαλύτερη από δύο μήνες και χωρίς καμία προοπτική επαναπρόσληψης – κατόπιν σύντομης σχετικής εκπαίδευσης και θα παριστάνουν πελάτες, για λογαριασμό του υπουργείου Οικονομικών, ενώ θα έχουν επάνω τους κριμένο ασύρματο σύστημα μετάδοσης ήχου και βίντεο».
Στο non paper που δόθηκε στην δημοσιότητα στη λίστα των μεταρρυθμίσεων με αριθμό 3 αναφέρει:
3η Μεταρρύθμιση – Συγκρότηση ευέλικτου σώματος στοχευμένων φορολογικών ελέγχων για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Δεν θα έχει μόνιμο χαρακτήρα
Στα πλαίσια των σχεδιασμών της κυβέρνησης για την πάταξη της φοροδιαφυγής, προτείνουμε να συγκροτηθεί ένα σώμα στελεχωμένο από μη επαγγελματίες. Η σύνθεση του σώματος θα ανανεώνεται ανά μικρά χρονικά διαστήματα (λιγότερο από δυο μήνες), αφού θα εκπαιδεύονται σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Και όμως οι νέες σε ηλικία καπνίστριες παίρνουν 3 φορές περισσότερο βάρος από εκείνες δεν καπνίζουν.
Οι περισσότεροι καπνιστές πιστεύουν ότι το τσιγάρο τους κόβει την όρεξη και έτσι δεν παίρνουν περισσότερα κιλά. Αυτά βέβαια ήταν ένας μύθος επειδή καμία έρευνα μέχρι μέχρι σήμερα δεν ερεύνησε κατά πόσο οι καπνίστριες διατηρούσαν ή έχαναν τα κιλά τους σε σχέση με εκείνες που δεν κάπνιζαν.
Μια νέα έρευνα όμως έρχεται και ανατρέπει όσα πίστευαν οι καπνιστές και καπνίστριες μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με την έρευνα οι νεαρές σε ηλικία καπνίστριες παίρνουν τρεις φορές περισσότερο βάρος απ’ ό,τι εκείνες που δεν καπνίζουν καθόλου.
Έτσι μια ομάδα ερευνητών από το ερευνητικό ινστιτούτο Oregon Research Institute στις ΗΠΑ, παρακολούθησε 400 νεαρές γυναίκες για διάστημα δύο ετών
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως αυτές που κάπνιζαν πήραν σημαντικά περισσότερο βάρος από τις μη καπνίστριες, λαμβάνοντας υπόψη από την αρχή της μελέτης το σωματικό τους βάρος, το αν οι γονείς τους ήταν παχύσαρκοι και άλλους παράγοντες.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν οι νεαρές γυναίκες που κάπνιζαν πήραν κατά μέσο όρο 2,9 κιλά σε σχέση με τα 0,9 κιλά που πήραν όσες δεν κάπνιζαν.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Appetite.
Πολλά αγροτεμάχια της περιοχής της Μελίκης είναι πλημμυρισμένα εξαιτίας των συχνών βροχοπτώσεων με αποτέλεσμα να παρασύρονται ωφέλιμα στοιχεία του εδάφους και να αποδυναμώνεται έτσι η παραγωγική ικανότητα των αγρών.
Έτσι φέτος οι αγρότες θα μπούνε σε επιπλέον έξοδα αγοράζοντας περισσότερα λιπάσματα για να έχουν απόδοση τα χωράφια τους. Δηλαδή θα μειωθεί και άλλο το εισόδημα των αγροτών και προφανών τα έξοδα θα είναι περισσότερα από τα έσοδα.
Πλημμύρες σε αγροτικές εκτάσεις παρατηρούνται στο σύνολο σχεδόν της περιοχής του Δήμου Αλεξάνδρειας και αν συνεχιστούν με τον ίδιο ρυθμό οι βροχοπτώσεις οι ζημίες θα είναι τεράστιες.
Στο νοσοκομείο της Ιταλικής πρωτεύουσας St. Eugenio συνεχίζει να νοσηλεύεται η 17χρονη μαθήτρια συμπολίτισσά μας, η οποία τραυματίστηκε σοβαρά πέφτοντας από τον δεύτερο όροφο του ξενοδοχείου της Ρώμης Cristoforo Colombo.
Σύμφωνα με τους Ιταλούς γιατρούς η κοπέλα υποβλήθηκε σε λεπτή χειρουργική επέμβαση για την αφαίρεση εγκεφαλικού αιματώματος και αμέσως μετά εισήχθη στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, όπου η αναπνοή της υποστηρίζεται μηχανικά.
Η 17χρονη μαθήτρια ήταν σε σχολική πενθήμερη εκδρομή με την τάξη της στην Ιταλική πρωτεύουσα. Τα υπόλοιπα παιδιά εχθές το απόγευμα επέστρεψαν στην Αλεξάνδρεια. Με εντολή της Εισαγγελίας της Ρώμης η Ιταλική αστυνομία διεξάγει έρευνες για την εξακρίβωση των αιτιών του τραγικού αυτού συμβάντος.
Οι ευχές όλων μας και οι προσευχές μας ας γίνουν η δύναμη που θα βοηθήσουν το άτυχο κορίτσι να επιστρέψει κοντά μας ακμαίο και δυνατό. Τα υπόλοιπα τουλάχιστον αυτήν την στιγμή περιττεύουν…
Η ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας που δημοσιεύθηκε από την imerisia.gr
«Σταθερή αλλά κρίσιμη παραμένει η κατάσταση της μαθήτριας ανακοίνωσε και το υπουργείο Υγείας.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η μαθήτρια νοσηλεύεται από χθες τα μεσάνυχτα σε κρίσιμη κατάσταση σε νοσοκομείο της ιταλικής πρωτεύουσας, καθώς φέρει σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
Η 17χρονη χειρουργήθηκε και μεταφέρθηκε στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, ενώ οι γονείς της, ήδη, έχουν μεταβεί στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται, ενημερώνει το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Υγείας και σημειώνει ότι τα συναρμόδια υπουργεία Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Παιδείας και Εξωτερικών, βρίσκονται σε συνεχή επαφή με την ελληνική πρεσβεία στη Ρώμη και τους θεράποντες γιατρούς του νοσοκομείου.
Το υπουργείο Υγείας εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του και αναφέρει ότι με όποιο τρόπο χρειαστεί θα συμβάλει ώστε να αποκατασταθεί η υγεία της νεαρής μαθήτριας και να υποστηριχθούν η οικογένειά της, οι συμμαθητές της και οι συνοδοί καθηγητές.
“Η σκέψη μας αυτή τη στιγμή είναι με τη μαθήτρια και τους γονείς της. Θα διερευνήσουμε στη συνέχεια, υπηρεσιακά, κάτω από ποιες συνθήκες συνέβη το ατύχημα, μιλώντας και με τους καθηγητές, που ήταν συνοδοί στην εκδρομή” δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, Χρήστος Σκούπρας».
Λόγω της 15ήμερης διακοπής του πρωταθλήματος της Α΄ ΕΚΑΣΚΕΜ στο οποίο πρωταγωνιστεί ο ΓΑΣ Αλεξάνδρεια, η ομάδα της πόλης μας κρατήθηκε «ζεστή» δίνοντας χθες
Επιμέλεια: Βασίλειος Σιμόπουλος
(Τετάρτη 4/3) το βράδυ χρήσιμο φιλικό παιχνίδι στο ΔΑΚ Κρύας Βρύσης, με τον τοπικό Μ. Αλέξανδρο.
Σκορ και στατιστικά δεν κρατήθηκαν, εξάλλου το παιχνίδι είχε ως στόχο τη δοκιμή σχημάτων, θέσεων και προσώπων και για τις δύο ομάδες, οι οποίες συναγωνίζονται στην ίδια κατηγορία ως αντίπαλοι. Σιγά – σιγά η ομάδα της Αλεξάνδρειας δείχνει να ανακάμπτει από την αγωνιστική αστάθεια που τη χαρακτήριζε με την είσοδο της νέας χρονιάς και να αποδίδει γρήγορο, σοβαρό και ποιοτικό μπάσκετ, ανάλογο των πολλών δυνατοτήτων που σίγουρα και αποδεδειγμένα έχει.
ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ ΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Από εκεί και πέρα, το Σάββατο που πλησιάζει (7/3) ομάδα συνεχίζει τον μαραθώνιο του πρωταθλήματος «εκστρατεύοντας» στο Άσπρο Πέλλας, όπου την περιμένει ο τοπικός Κεραυνός ο οποίος καίγεται για τη νίκη μιας και είναι προτελευταίος στη βαθμολογία, ένα μόλις βαθμό πάνω από τον ουραγό Αετό Κιλκίς. Ένας απλά σοβαρός «ΓΑΣ Αλεξάνδρεια» θα περάσει εύκολα νικηφόρα, σχεδιάζοντας την επόμενη αγωνιστική το ντέρμπι στο οποίο υποδέχεται ένα βασικό αντίπαλό του για την τετράδα, τον Αιγινιακό.
ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΑΣΠΡΟΥ ΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
Παρακάτω ας θυμηθούμε τη βαθμολογία της κατηγορίας.
Το πρόγραμμα της 18ης αγωνιστικής, το Σάββατο 7/3/2015, ώρα 18: 00:
Σοβαρό ατύχημα σημειώθηκε στην εξαήμερη εκδρομή, που βρίσκεται σε εξέλιξη, της Γ’ Λυκείου του 2ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας Ημαθίας στη Ρώμη.
Μαθήτρια κάτω από άγνωστες για την ώρα συνθήκες, έπεσε από μπαλκόνι 2ου ορόφου του ξενοδοχείου όπου διαμένουν οι μαθητές με τους συνοδούς καθηγητές τους.
Όπως ανέφερε στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης η κ. Αναστασία Μαυρίδου – Διευθύντρια Περιφερειακής Διεύθυνσης Ημαθίας – τα αίτια της πτώσης δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά, ενώ δήλωσε πως ”αυτό που προέχει είναι η υγεία της μαθήτριας”.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Έμβολου» η κατάσταση της μαθήτριας είναι κρίσιμη και κρίθηκε αναγκαία η χειρουργική επέμβαση.
Οι γονείς της μαθήτριας αναχώρησαν εσπευσμένα για τη Ρώμη προκειμένου να βρεθούν κοντά στο παιδί τους που βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση σε νοσοκομείο της Ρώμης.
Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης – Δωρεάν ηλεκτρικό ρεύμα σε αυτούς που βιώνουν ακραία φτώχεια.
H αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κα Θεανώ Φωτίου κατέθεσε την περασμένη Τρίτη ένα νέο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, το οποίο έχει ως αντικειμενικό σκοπό την ανακούφιση οικογενειών που ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας.
H αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης κα Θεανώ Φωτίου
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην Βουλή δωρεάν ρεύμα θα δικαιούνται όσες οικογένειες βρίσκονται κάτω από το εισοδηματικό όριο της φτώχειας.
Στην Ελλάδα το όριο της φτώχειας καθορίζεται στα 4800 χιλ. ευρώ ετησίου εισοδήματος μιας τετραμελούς οικογένειας. Έτσι όσες οικογένειες περιλαμβάνονται στο προαναφερόμενο ετήσιο εισόδημα θα δικαιούνται δωρεάν παροχή ηλεκτρικού ρεύματος μέχρι τις 300 κιλοβατώρες τον μήνα. Αν η παροχή της ηλεκτροδότησης έχει διακοπή, ο δικαιούχος της δωρεάν παροχής δεν θα καταβάλει τα τέλη επανασύνδεσης.
Βασικά στο νομοσχέδιο προβλέπεται:
1 Δωρεάν παροχή ηλεκτρικού ρεύματος για το 2015 έως 300 Kwh τον μήνα, σε νοικοκυριά που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας.
2 Όσων δικαιούχων η παροχή ρεύματος είχε διακοπεί έως και τις 31/1/2015, γίνεται επανασύνδεση από την ΔΕΗ ατελώς και χωρίς καμία επιβάρυνση,
3 Οι δικαιούχοι που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές ρυθμίζονται (στο αρχικό άρθρο υπήρχε πρόβλεψη για διαγραφή τους).
4 Η χρηματική αξία της παροχής δεν συνυπολογίζεται για τη λήψη οποιασδήποτε άλλης παροχής κοινωνικού ή προνομιακού χαρακτήρα.
Θα πρέπει εδώ να τονιστεί πως για όσοι δικαιούχοι ξεπεράσουν τις 300 Kwh το μήνα, οι επιπλέον χρεώσεις εντάσσονται στο κανονικό τιμολόγιο και όχι στο προνομιακό, δηλαδή οι επιπλέον κιλοβατώρες θα πληρώνονται κανονικά.
Η κ. Φωτίου υπολόγισε πως το μέτρο αφορά σε περίπου 150.000 οικογένειες και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους το κοστολογεί περίπου στα 22 εκατ. ευρώ.
Η κυβέρνηση ετοιμάζει και θα εκδώσει την «κάρτα του πολίτη» στην οποία θα περιλαμβάνονται ο ΑΜΚΑ, το ΑΦΜ, ο αριθμός της αστυνομικής ταυτότητας και άλλα στοιχεία. Με αυτό τον τρόπο, ισχυρίζονται οι ενασχολούμενοι με τον σχεδιασμό της κάρτας, θα δοθεί τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες και σε ένα μεγάλο μέρος της γραφειοκρατίας.
Η δημιουργία της κάρτας θα πραγματοποιηθεί άμεσα ώστε να εξυπηρετήσει στις συναλλαγές με το δημόσιο.
Η ηλεκτρονική αυτή κάρτα θα αποτελεί την ψηφιακή ταυτότητα του πολίτη, με διάφορους κωδικούς ασφαλείας, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τις διαδικτυακές συναλλαγές με το κράτος.
Ένας βασικό στόχος είναι να μην χρειάζεται ο πολίτης απ’ την μια υπηρεσία στην άλλη να δίνει τα ίδια και τα ίδια έγγραφα και κυρίως να μην χρειάζεται συνεχώς η επανέκδοση πιστοποιητικών.
Με την ίδια κάρτα του πολίτη πολίτες που ανήκουν σε οικονομικά ασθενέστερες ομάδες θα μπορούν χρησιμοποιώντας την να εντάσσονται σε διάφορα προγράμματα όπως η παροχή δωρεάν τροφίμων μέσω σούπερ μάρκετ με πίστωση του κράτους , δωρεάν παροχή ηλεκτρικού ρεύματος κ.α.
Με κυβερνητική εντολή που εκδόθηκε πριν από λίγη ώρα και στα πλαίσια της οποίας εφαρμόζεται η νέα πολιτική σχετικά με τις διαδικασίες κράτησης αλλοδαπών, ανατρέπονται τα μέχρι σήμερα ισχύοντα.
Η εντολή που εκδόθηκε αναφέρει: «Όσοι εισέρχονται στη χώρα μας από τα θαλάσσια ή τα χερσαία σύνορα δεν θα συλλαμβάνονται, αλλά θα τους χορηγείται ένα έγγραφο παραμονής με διάρκεια ενός μηνός. Με αυτό τον τρόπο θα έχουν την ευκαιρία να εγκαταλείψουν εάν επιθυμούν την χώρα. Αν όμως βρεθούν σε κάποια άλλη πόλη και συλληφθούν θα τους χορηγείται μια άδεια διάρκειας έξι μηνών για να ζήσουν νόμιμα και για να μπορούν έτσι να πάρουν άσυλο ή να φύγουν σε κάποια άλλη χώρα».
Αυτό σημαίνει ότι κανένας παράνομα εισερχόμενος μετανάστης δεν θα κρατείται από της Αρχές της χώρας.
Αύριο επίσης ανοίγουν όλα τα κρατητήρια κράτησης στα οποία κρατούνται μετανάστες χωρίς ταξιδιωτικά έγγραφα και αφήνονται ελεύθεροι οι κρατούμενοι. Είναι μια εντολή προς όλες τις διευθύνσεις αλλοδαπών της Ελληνικής επικράτειας. Έτσι όπου υπάρχουν λαθρομετανάστες αλλοδαποί θα αφήνονται ελεύθεροι.
Οι αλλοδαποί που βρίσκονται στις φυλακές για ποινικά αδικήματα θα εκτίουν κανονικά την ποινή που τους επιβλήθηκε.
Πιθανόν ο τίτλος να σας προκάλεσε να το διαβάσετε..Αν ναι τότε και εσείς στην πλειοψηφία σας ανήκετε σε αυτούς που δεν ξέρετε πως να χειριστείτε το θέμα, τι να πείτε, πως να μιλήσετε στα παιδιά..
Μεγαλωμένοι οι περισσότεροι από εμάς σε μια εποχή συντηρητική με γονείς που είχαν άλλη κουλτούρα μάθαμε πολλά στην πορεία της ζωής μας ή μέσα από βιβλία που διαβάζαμε ή από τους φίλους και τις φίλες μας. Μαθαίναμε το σώμα μας, τη λειτουργία του, τον τρόπο που αντιδρούμε διαφορετικά, από άλλες πηγές και σπάνια από τους γονείς μας..
Η εκπαιδευτικός κα Βάσω Μηρτσέκη
Δεν είμαι ειδήμων αλλά στην εκπαιδευτική μου πορεία συνάντησα παιδιά που ήθελαν να μάθουν για το σώμα τους, παιδιά που ακόμα και η αναφορά σε αυτό τα έκανε να κρυφογελούν και δυστυχώς συνάντησα παιδιά που θεωρούσαν λειτουργίες του σώματός τους “βρώμικες” ή θεωρούσαν “χυδαία, ταμπού ή ανήθικη” την διαδικασία της αναπαραγωγής.. Προβληματίστηκα πολλές φορές και σε πολλές τάξεις καθώς παρακολουθούσα τους μαθητές μου να ξεφυλλίζουν το βιβλίο της Φυσικής στην ΣΤ τάξη που περιλαμβάνει κεφάλαιο με θέμα το αναπαραγωγικό σύστημα να δείχνουν τις εικόνες, να συζητούν χαμηλόφωνα, να σχολιάζουν δείχνοντας και κρυφογελώντας .. Μεγαλώναμε τα παιδιά μας και πολλοί εξακολουθούμε να το κάνουμε, θεωρώντας το θέμα του σώματος ταμπού.. Και όμως η πραγματικότητα δεν θα έπρεπε να ναι αυτή, ειδικά σε μία κοινωνία που το παιδί έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, σε πολλές εικόνες κλπ.
Προβληματίστηκα επίσης και στον τρόπο που εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν το θέμα καθώς δεν το θίγουν όχι από άγνοια του αντικειμένου, αλλά επειδή είτε θεωρούν πως το θέμα αφορά τους γονείς, είτε πως αν μιλήσουν για αυτό θα ανοίξουν τους ασκούς του Αιόλου στην τάξη αλλά και πιθανώς θα έρθουν σε σύγκρουση με γονείς που ΔΕΝ επιθυμούν τα παιδιά τους να μάθουν για τους δικούς τους προσωπικούς λόγους. Συνάντησα γονείς που πιστεύουν πως όσο πιο αργά μάθουν τόσο πιο αργά θα “ξυπνήσουν “τα παιδιά, γονείς που θεωρούν οι ίδιοι ντροπή το θέμα να μιλήσουν στα παιδιά τους για το σώμα τους, αλλά ευτυχώς συνάντησα και πάρα πολλούς γονείς που μαζί χειριστήκαμε το θέμα μετά από δική τους πρωτοβουλία καθώς ήταν και είναι της άποψης πως το παιδί πρέπει να ξέρει τη σημασία που έχει το αναπαραγωγικό σύστημα για το σώμα του αλλά και για ποιο λόγο βιώνει αλλαγές.
Σαν εκπαιδευτικός έχω ανοιχτά τα μάτια και τα αυτιά μου στα παιδιά, τα παρατηρώ. Παρατηρώ το πως θα πρέπει να κάνω το συγκεκριμένο μάθημα ζωής. .. Αυτά με την στάση τους με δίδαξαν και με διδάσκουν κάθε φορά πως θα πρέπει να χειρίζομαι και να χειριστώ στο μέλλον το θέμα της σεξουαλικότητάς τους και της αναπαραγωγής..
Τα παιδιά ναι για εμάς τους γονείς είναι μικρά. Είναι μόλις 11-12-13 ετών. Είναι μικρά, είναι παιδιά, μα αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχει ξεκινήσει ήδη η αλλαγή στο σώμα τους. Ήδη από τη στιγμή που μεγάλωσαν, που η βραχνάδα στα αγόρια εμφανίστηκε, που η τριχοφυϊα έχει αρχίσει να εμφανίζεται στο σώμα του παιδιού, τα παιδιά δεν είναι μικρά. Οι ορμόνες έχουν κάνει την εμφάνισή τους και πλέον είναι θέμα χρόνου να αρχίσουν να ψάχνουν την ταυτότητά τους ..
Σαν δασκάλα έχω ακούσει πολλά από τα παιδιά μου τόσα χρόνια. Άλλα ψιθυρίζονται στο αυτί μου και άλλα λέγονται φανερά χωρίς να καταλαβαίνουν (και αυτό είναι το πιο όμορφο γιατί για τα παιδιά τίποτα δεν είναι πονηρό που έχει σχέση με το σώμα τους) τι απορίες μου ζητούν να λύσουν. Ναι έχω έρθει πολλές φορές σε δύσκολη θέση αλλά δεν έπρεπε να το δείξω, έχω έρθει σε στιγμές αμηχανίας καθώς η απάντηση θα πρεπε να δοθεί με τέτοιο τρόπο που δεν θα προκαλέσει γέλιο στα παιδιά ή άλλες απορίες και το πιο σημαντικό να μην τα σοκάρει αλλά ούτε να προσβάλλει, και πολλές φορές μετά από αυτό το μάθημα αναλογίστηκα αν έκανα καλά που μίλησα για κάποιο θέμα ή αν θα πρεπε (εδώ φαίνεται πως κουβαλάω και εγώ σε κάποιο σημείο το δικό μου συντηρητικό παρελθόν που διαμορφώθηκε από το πως ήταν η κοινωνία τότε που ήμουν παιδί), αλλά καταλάβαινα ένα και προσπερνούσα έτσι το κάθε τι. Πως αν δεν έλυνα εγώ τις απορίες τους θα τους τις έλυνε το διαδίκτυο, ή ένας φίλος και σίγουρα θα σοκάρονταν από όσα έβλεπαν γιατί σε αυτή την ηλικία πρέπει να έχεις τρόπο να μιλήσεις στα παιδιά ανοιχτά ώστε να μπορείς να τους δείξεις την ομορφιά του ¨Μεγαλώνω” για να μη φοβηθούν ή ντραπούν για αυτό που σκέφτονται, όπως καταλάβαινα ένα σημαντικό παράγοντα ακόμα. ΕΜΕΝΑ ΕΙΧΑΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΜΙΛΗΣΩ. Δεν τολμούσαν, ντρέπονταν ή ακόμα και φοβόταν να ρωτήσουν τους γονείς τους..
Κάνοντας όταν έρχεται η ώρα το συγκεκριμένο κεφάλαιο στη Φυσική προκύπτουν πολλά ερωτήματα. Πάντα και ενώ το υπουργείο μας δίνει μόνο 2 ώρες να διδάξουμε το μάθημα, εγώ προσωπικά το κάνω πάνω από 4 γιατί οι προεκτάσεις είναι πολλές και όχι δικές μου. Τίθενται από τα ίδια τα παιδιά.. Οι απορίες τους είναι πολλές όπως πχ. «Για ποιο λόγο έχουν τα κορίτσια έμμηνο ρύση;», «Πώς γίνονται τα δίδυμα;», «Τί είναι η αποβολή;», «Ποιά η διαφορά με την έκτρωση;», «Γιατί δεν κάνουν όλοι οι γονείς παιδιά;», «Πως γίνεται η εξωσωματική;», «Δεν έχει σχέση κυρία δηλαδή ο κόλπος με την ουρήθρα;», «Πώς πρέπει να αντιδράσουμε αν κάποιος προσπαθήσει να μας αγγίξει αν δεν το θέλουμε;», «Γιατί κυρία όταν μεγαλώνουμε βρίζουμε και πώς θα το κόψουμε αυτό από τους συμμαθητές μας;», «Γιατί κυρία ερωτευόμαστε;», «Βλέπουμε κυρία πολλά νέα παιδιά να φιλιούνται στο δρόμο και είναι 14 -15 ετών. Δεν είναι κακό αυτό;»
Γελάσατε; Προβληματιστήκατε; Ντραπήκατε; Και όμως τα παιδιά σας τα ξέρουν. Ξέρουν πολλά περισσότερα από όσα νομίζουμε. Έχουν πολλές απορίες και κάθε φορά που είναι να διδάξω το κεφάλαιο αυτό, ξέρω πως πρέπει να είμαι έτοιμη για ερωτήσεις που ποτέ δεν άκουσα ή διαπιστώσεις που ποτέ δεν πίστευα ότι θα έχουν τα παιδιά και που πιστέψτε με -γιατί είναι “διαπιστώσεις” που πήραν από φίλους ή το διαδίκτυο- δεν μπόρεσαν να τις επεξεργαστούν με αποτέλεσμα κάποιες να είναι πέρα από την πραγματικότητα.. Πολλοί θα μου πείτε “να κόβω” τις κουβέντες αυτές αν και εφόσον γίνουν. Και; Εντάξει να σταματήσω. Να μην απαντήσω.. Και; Πείτε μου τι θα γίνει .Η απορία θα λυθεί στο παιδί ή μήπως θα την ψάξει στο διαδίκτυο αφού και εγώ, ως ενήλικας ως δασκάλα τους αποφεύγω να μιλήσω γιατί απλά δεν αφορά το ..μάθημα και το περνάω ως “ταμπού”;
ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΧΕΙΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Σαν εκπαιδευτικοί θα πρέπει να έχουμε δημιουργήσει ένα πολύ ζεστό κλίμα στην τάξη για να μπορέσουν τα παιδιά να εκφραστούν. Θα πρέπει να μας έχουν εμπιστοσύνη, να τους έχουμε περάσει πως τα κρυφογελάκια και το σιγομουρμούρισμα δεν είναι αποδεκτά σε ένα τέτοιο θέμα που αφορά ένα από τα πιο σημαντικά οργανικά συστήματα του σώματός τους και πως έχει ακριβώς την ίδια θέση στο σώμα τους όπως το πεπτικό, το αναπνευστικό, κλπ. Και πως με το παραμικρό μουρμούρισμα ή οτιδήποτε που περνάει άλλο μήνυμα καθώς δεν έχουμε δώσει το δικαίωμα για τέτοιες παρατηρήσεις που στη συγκεκριμένη φάση δεν έχουν σχέση με το μάθημα και τη σοβαρότητά του θα το σταματήσουμε όχι γιατί δεν μπορούμε να το συζητήσουμε, αλλά γιατί αποδεικνύει πως ακόμα το βλέπουν ανώριμα.
Η συζήτηση μπορεί να ξεκινήσει είτε με ένα υπέροχο βίντεο που υπάρχει από τη γαλλική σειρά C ‘EST LA VIE” είτε από το ίδιο το βιβλίο, αλλά καλά θα ήταν να έχετε πάντα μαζί σας και ένα από τα εικονογραφημένα βιβλία που κυκλοφορούν στο εμπόριο και που πάλι εσείς θα το χειριστείτε όπως θέλετε.. Σημασία έχει να μη νιώσουν άβολα όταν μιλάτε για το σώμα τους και τα εσωτερικά όργανα του συστήματος και για να γίνει αυτό απαιτείται η αντιμετώπιση με τη σοβαρότητα που άπτεται του θέματος (όχι σοβαροφάνεια).
Μιλήστε σε αγόρια και κορίτσια (γιατί και τα αγόρια ξέρουν από τις μαμάδες ή τις αδερφές τους) για τη σημασία της έμμηνου ρύσεως στα κορίτσια. Το ρόλο της και το πόσο σημαντικό είναι για την αναπαραγωγή. Προσωπικά όταν παίρνω Ε΄ και Στ΄ τάξεις, τα κορίτσια είναι ενήμερα πάντα για το τι έχω βάλει στο τελευταίο συρτάρι του γραφείου μου. Και ουκ ολίγες φορές έχω δει πιτσιρίκες μου να κλαίνε γιατί η πρώτη τους έμμηνος ρύση ήρθε στο σχολείο και δεν ήξεραν πως να το χειριστούν. Και εγώ το μόνο που έκανα ήταν να χαμογελάσω και να πω “τώρα πια, σήμερα από παιδί έγινες δεσποινίδα. Είναι το πιο ωραίο δώρο του εαυτού σου σε σένα την ίδια”
Κάθε φορά πιάνουν τα παιδιά το θέμα “σχέσεις” και ηλικία. Απορρέει από το κομμάτι της αναπαραγωγής και της εγκυμοσύνης.”Για να κάνεις ένα παιδί θα πρέπει πρώτα να βρεις έναν άνθρωπο που να σε αγαπάει”, αυτή είναι η διαπίστωση των παιδιών. Ναι και δεν είναι καθόλου εύκολο αυτό το μέρος. Νομίζω πως αυτό το σημείο είναι που θέλουμε γονείς και εκπαιδευτικοί να αποφύγουμε. Το πως θα χειριστούμε τα αισθήματα και τα συναισθήματα που απορρέουν από αυτό .. Ναι, είναι δύσκολο να το χειριστείς. Μα ήδη για να το θίγουν είναι στο μυαλό τους. Άλλη μια φορά θα προσπαθήσετε να τους πείτε την αλήθεια. Αυτό που νιώθουν και αρχίζουν να ενδιαφέρονται για άτομα του άλλου φίλου δεν είναι κακό. Απεναντίας είναι η φυσική εξέλιξη. Απλά θέλει μικρά βήματα και σταθερά. Να τα βοηθήσετε να καταλάβουν ότι θα νιώσουν παρορμήσεις να κάνουν πράγματα, μα αυτά θα πρέπει να γίνονται σιγά σιγά και πως θα πρέπει να βρουν τρόπο να χειριστούν τα συναισθήματά τους που θα ναι πιο έντονα από ποτέ στην περίοδο της εφηβείας.. Αυτό σημαίνει ΜΕΓΑΛΩΝΩ.
ΓΟΝΕΙΣ ..
Μήπως είναι η ώρα να αναλάβετε και αυτό το κομμάτι; Να μιλήσετε και εσείς στα παιδιά σας για όλα αυτά που ήδη άρχισαν να τα ενδιαφέρουν; Γιατί πιστέψτε με, η πλειοψηφία των παιδιών ενδιαφέρεται, θέλει να μάθει και ήδη βλέπει αλλαγές που είτε δεν τολμάει να πει, είτε έχει περάσει στο μυαλό του πως αυτό που ζω είναι απαγορευμένο θέμα στο σπίτι και στο σχολείο και πρέπει να το χειριστώ μόνος μου. Πόσο έτοιμο είναι ένα παιδί να το χειριστεί όμως μόνο του; Πόσο έτοιμο είναι να χειριστεί ένα κορίτσι μόνο του την μετάβαση από το παιδί στον νέο; ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.. Μας χρειάζονται. Και μας χρειάζονται σε πολλά..
Γονείς και εκπαιδευτικοί είμαστε εδώ για τα παιδιά.. Πέρα από τις γνώσεις των γνωστικών αντικειμένων πρέπει να φροντίσουμε για το κομμάτι που καθοδηγεί τα παιδιά μας στην ενηλικίωση..Τη λογική και τα συναισθήματά τους..Εμείς στις τάξεις μιλάμε. Όταν τα παιδιά μας εμπιστεύονται μιλάμε για όσα θα διαβάσετε παρακάτω. Ίσως νομίζετε ότι παίρνουμε κάτι από εσάς, από το γονεϊκό σας ρόλο με αυτό. Και όμως όχι! Τα παιδιά σας σάς έχουν ανάγκη περισσότερο από εμάς.. Μιλήστε τους για το σεβασμό στο αντίθετο φύλλο καθώς και για το σεβασμό των αισθημάτων του άλλου. Για τους συναισθηματικούς εκβιασμούς που μπορούν να δεχτούν για να προχωρήσουν σε κάτι που τα ίδια δεν θέλουν, για τα όρια που πρέπει να βάλουν τα ίδια, για το πώς θα επιλέγουν τους φίλους τους, για όλους τους πιθανούς τρόπους που μπορεί κάποιος να τα πλησιάσει κακοπροαίρετα και μετά να τα πληγώσει, διδάξτε τους τη στάση του σώματος μιλήστε τους για το ότι οι σχέσεις δεν είναι παιχνίδι με την έννοια του “παίζω” αλλά είναι ένα σημαντικό μέρος της ζωής τους και του οποίου οι επιλογές επηρεάζουν το συναισθηματικό τους κόσμο και τη στάση τους μεγαλώνοντας απέναντι στο αντίθετο φύλλο αλλά και πως οι κακές σχέσεις, οι σχέσεις με ανθρώπους βίαιους και ψυχικά διαταραγμένους μπορεί να επηρεάσει το ίδιο τους το μέλλον.. Μιλήστε τους για το πότε «ωριμάζουμε» και πόσο κακό μπορεί να κάνει μια βεβιασμένη και γρήγορη πορεία προς την ενηλικίωση.
Τα παιδιά μεγαλώνουν γρήγορα πια και βιώνουν πιο νωρίς από ότι βιώσαμε εμείς τα συναισθήματα. Αυτό, πρέπει να το χειριστείτε πρώτα εσείς σαν γονείς και να το επεξεργαστείτε μέσα σας και μετά να το καταλάβετε. Τα παιδιά σας αν είναι 12 και πάνω ΜΕΓΑΛΩΣΑΝ.. Μην κλείνετε τα μάτια και τα αυτιά σας γιατί δεν θέλετε να το πιστέψετε. Δυστυχώς τέτοιες στάσεις έχουν οδηγήσει πολλά παιδιά σε άλλους δρόμους.. Τα παιδιά έχουν ανάγκη από συζήτηση. Όχι νουθεσίες, συζήτηση. Να τα βοηθήσετε εσείς με τη δική σας καθοδήγηση να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα και όχι να τους περάσετε τα δικά σας. Αν δεν είναι προϊόν δικής τους εσωτερικής διεργασίας τα συμπεράσματα τότε δεν θα μείνει τίποτα από όσα τους είπατε και θα δείτε να επιλέγουν λάθος δρόμους..
Μιλήστε με τους δασκάλους των παιδιών σας, ενημερωθείτε αν έχει προσέξει μια συμπεριφορά διαφορετική από παιδιάστικη στο σχολείο, αν του χει θέσει πολλές ερωτήσεις που δεν έκανε σε εσάς..
Ένα να ξέρετε πως δεν είναι σκοπός μας να πάρουμε τη θέση σας, αλλά δεν μπορούμε και να μην απαντήσουμε στις ερωτήσεις των παιδιών σας ειδικά όταν μας εμπιστεύονται.. Δεν μπορούμε να πούμε “μίλα στο μπαμπά ή στη μαμά” αν εκφράσουν μια απορία γιατί δεν έχουμε το δικαίωμα να το κάνουμε καθώς για να μας ρωτήσουν σημαίνει πως έχουν ήδη αποκλείσει ή αποκλειστεί αυτές οι ερωτήσεις στους γονείς..
Και θα κλείσω με αυτά. Εσείς γονείς σκεφτείτε μόνο.. Και να ξέρετε οι εκπαιδευτικοί των παιδιών σας είναι εκεί για να συζητήσετε μαζί τι μπορείτε να πείτε ή τι να κάνετε για να ανοίξετε τη συζήτηση αν δεν μπορείτε να τα καταφέρετε μόνοι.
Κάποτε άκουσα από ένα αγόρι της Στ΄ να μου λέει: “Κυρία πείτε στους γονείς μας ότι πολλά τα ξέρουμε. Πρέπει να μας μιλήσουν. Εγώ ντρέπομαι να τους το πω. Εσείς μπορείτε. Εμένα, εμάς, θα ΜΑΣ ΜΑΛΩΣΟΥΝ!!”
Και μια άλλη στιγμή ειπώθηκε το εξής: “Κυρία σας ευχαριστώ.. δεν μπορώ να μιλήσω στη μαμά ή στον μπαμπά για αυτά, ντρέπομαι”
Από εκεί και πέρα σκεφτείτε εσείς το πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι αυτά που σας είπα… Γιατί στη δεδομένη περίπτωση το παιδί σας εμπιστεύθηκε εμένα.. Αν όμως δεν ήμουν εγώ;
(Γονείς αν θέλετε να δείτε και πως θα βοηθήσετε το παιδί σας στη σεξουαλική του διαπαιδαγώγηση του μπορείτε να δείτε και αυτό το υλικό από την Ε.Ε.)
ΔΙΔΑΞΤΕ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ ΤΟΥ ΕΣΩΡΟΥΧΟΥ) κλικΕΔΩ
Για να δείτε την ιστοσελίδα της εκπαιδευτικού κας Βάσως Μηρτσέκη κλικ ΕΔΩ
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.