Αρχική Blog Σελίδα 16892

ΗΡΑΚΛΗΣ Κοζάνης-ΓΑΣ Μελίκης 87-90

Για δεύτερη φορά στη φετινή σεζόν πέρασε νικηφόρα ο ΓΑΣ Μελίκης από το ΔΑΚ Κοζάνης κερδίζοντας αυτή την φορά τον τοπικό ΗΡΑΚΛΗ.

karagiozop1
Ρεπορτάζ: Σωτήρης Καραγκιοζόπουλος

Η ομάδα του Ζήση Τζιλίνη μπήκε δυνατά στο παιχνίδι υποχρεώνοντας τους φιλοξενούμενους στο πρώτο δεκάλεπτο να μείνουν πίσω στο σκορ 28-16. Στο δεύτερο δεκάλεπτο οι παίχτες του Ιορδάνη Ασλανίδη αντέδρασαν σωστά, μείωσαν τα λάθη στην άμυνα και με καλύτερες επιλογές στην επίθεση κατάφεραν να περάσουν μπροστά στο σκόρ και να ελέγξουν το παιχνίδι μέχρι το τέλος του.

IMG_0306

Καλύτερος παίχτης για τον ΗΡΑΚΛΗ Κοζάνης ο Γιάννης Γιαννούλης με 37 πόντους , ενώ για τον ΓΑΣ Μελίκης ο Βασίλης Μαυρίδης που σημείωσε 23 πόντους.

Δεκάλεπτα : 28-16   44-48   65-70   87-90

Τελικό σκόρ 87-90

IMG_0280
Οι Δαιτητές : Κοιμτζόγλου , Πετανίδου

Δαιτητές : Κοιμτζόγλου , Πετανίδου

ΗΡΑΚΛΗΣ Κοζάνης: Καρέτζος 3(1),Τσακμάκης 8,Πουλιώνης,Αζής 6, Γιαννουτσάκος 17(2),Τσιλιγιάννης,Καλαιτζής,Παπούλιας 16,Μπαρδάκας,Γιαννούλης 37. Προπονητής : Ζήσης Τζιλίνης

ΓΑΣ Μελίκης : Λιόλιος 12(1),Μαυρίδης 23(1),Δημητριάδης 6(1),Γιαννόπουλος,Παπαρόσης,Κωσταμπίτσης,Κοτσάμπασης 21(4), Παπαδόπουλος,Παραπούρας 18(3),Τζουνόπουλος,Ρογγότης 10. Προπονητής : Ιορδάνης Ασλανίδης

Δείτε στιγμιότυπα του αγώνα στο βίντεο:

 

Φωτογραφίες

IMG_0286 IMG_0293 IMG_0298 IMG_0283 IMG_0318 IMG_0316 IMG_0319 IMG_0302 IMG_0338 IMG_0334 IMG_0306 IMG_0345 IMG_0342 IMG_0312 IMG_0346 IMG_0359 IMG_0366 IMG_0314

Τουρνουά Μίνι Μπάσκετ ΑΘΛΟΣ-ΦΙΛΙΠΠΟΣ 17-51(Βίντεο & φωτογραφίες)

Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος

Το μπασκετικό τουρνουά ομάδων Μίνι συνεχίστηκε το Σάββατο 2/5/2015 και στο κλειστό γυμναστήριο του 2ου Γυμνασίου ο Άθλος Αλεξάνδρειας υποδέχτηκε τον Φίλιππος Βέροιας.

Οι δύο προπονητές Αγγέλης και Λευκόπουλος είδαν τους παίχτες τους να τα δίνουν όλα, προσπαθώντας να αποδώσουν όμορφο μπάσκετ και να ικανοποιήσουν τους θεατές – γονείς των παιχτών που παρακολούθησαν το παιχνίδι. Ανώτερη η ομάδα της Βέροιας, επιβλήθηκε άνετα με 17-51.

Δείτε στιγμιότυπα του αγώνα στο βίντεο:

Φωτογραφίες:

 

Με νόμο πλέον ακυρώνονται οι διαγραφές των αιώνιων φοιτητών

Η φοιτητική ιδιότητα των υπαχθέντων στην καταργούμενη διάταξη θεωρείται ως μηδέποτε απολεσθείσα

Το άρθρο 80 παράγραφος 9 περ α, β, γ και ε του νόμου 4009/11, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καταργείται αφότου ίσχυσε.

Η φοιτητική ιδιότητα των υπαχθέντων στην καταργούμενη διάταξη θεωρείται ως μηδέποτε απολεσθείσα και όλες οι πράξεις που έχουν εκδοθεί με βάση αυτή θεωρούνται ως μηδέποτε εκδοθείσες.

Τα ανωτέρω  αναφέρονται σε τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή στο Σχέδιο Νόμου “Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση” και θα ψηφιστεί στην ολομέλεια την άλλη Παρσκευή 8 Μαίου.

Τι προβλέπει το άρθρο που καταργείται

Το άρθρο 80 παράγραφος 9 περ α, β, γ που καταργείται ορίζει τα εξής:

9 -α) Όσοι φοιτητές συμπληρώνουν στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 φοίτηση διάρκειας ίσης ή μεγαλύτερης του διπλάσιου αριθμού εξαμήνων από όσα απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών προσαυξανόμενης κατά δύο εξάμηνα, θεωρείται ότι έχουν απωλέσει αυτοδικαίως τη φοιτητική ιδιότητα από τη λήξη του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον Οργανισμό του ιδρύματος.

β) Με την επιφύλαξη της προηγούμενης παραγράφου, όσοι φοιτητές έχουν συμπληρώσει στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 φοίτηση διάρκειας ίσης ή μεγαλύτερης του αριθμού εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών προσαυξανόμενης κατά τέσσερα εξάμηνα, θεωρείται ότι έχουν απωλέσει αυτοδικαίως τη φοιτητική ιδιότητα από τη λήξη του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον Οργανισμό του ιδρύματος.

γ) Όσοι φοιτητές έχουν συμπληρώσει στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 φοίτηση διάρκειας μικρότερης από αυτήν της προηγούμενης παραγράφου, θεωρείται ότι έχουν απωλέσει αυτοδικαίως τη φοιτητική ιδιότητα όταν συμπληρώσουν φοίτηση διάρκειας ίσης με το διπλάσιο αριθμό εξαμήνων από όσα απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον Οργανισμό του ιδρύματος.

ε) Για την απώλεια της φοιτητικής ιδιότητας εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη από τον κοσμήτορα της οικείας σχολής, με την οποία βεβαιώνονται και τα μαθήματα στα οποία ο φοιτητής έχει εξεταστεί επιτυχώς.

Σήμερα Κυριακή η εκπομπή του 4Ε “Στον τόπο που γεννήθηκα…” Και εναέρια πλάνα του «Έμβολου»

Η σημερινή εκπομπή για την Αλεξάνδρεια θα περιέχει αρκετά πλάνα με εναέριες λήψεις του «Έμβολου»

Η εκπομπή “στον τόπο που γεννήθηκα…” ξανά κοντά σας με ένα ακόμα όμορφο ταξίδι. Επισκεπτόμαστε έναν τόπο ξακουστό. Είμαστε στην Μακεδονία μας στην γη που η Ελλάδα μας την έχει για καμάρι . Μια πόλη λοιπόν θα γνωρίσουμε σήμερα , με ευλογημένο ιστορικό παρελθόν. Ένας τόπος εύφορος , προικισμένος από την φύση. Η Αλεξάνδρεια πλησιάζει σε πληθυσμό την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ημαθίας την Νάουσα. Χτισμένη στο κέντρο του μεγάλου κάμπου της κεντρικής Μακεδονίας είναι το κέντρο ενός δήμου που αποτελείται από 35 μικρότερα χωριά. Η περιοχή απλώνονταν κάτω από τις βόρειες παρυφές των Πιερίων μέχρι τους καλαμιώνες του Βάλτου των Γιαννιτσών και κάτω από τα υψώματα της Βέροιας μέχρι τον ποταμό Λουδία και τις εκβολές του Αλιάκμονα στο Θερμαϊκό κόλπο, ενώ αρκετοί την επεκτείνουν μέχρι και τον ποταμό Αξιό.

royml

Μαθαίνουμε για την ιστορία , για τις εκκλησιές του τόπου για άγνωστες πτυχές της ιστορίας που ακούγονται για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση .

Οι κάτοικοι του ρουμλουκιού είναι στενά συνδεδεμένοι με το κατσούλι. Όπως επίσης είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με τα τραγούδια του τόπου που έχουν και αυτά την σημασία τους . Θα ενημερωθούμε για την εκπαίδευση της Αλεξάνδρειας, για την κοινωφελή επιχείρηση του Δήμου Αλεξάνδρειας .

Τα αγροτικά θέματα θα μας απασχολήσουν όπως επίσης και οι μαγειρικές της Αλεξάνδρειας .

Στον πολιτιστικό σύλλογο θα βρεθούμε και θα γνωρίσουμε μια παρέα παλιών κατοίκων που θα μας ταξιδέψουν ….

Στην πλατεία ετοιμαζόμαστε για να ακούσουμε σκοπούς ρουμλουκιώτικους , να γνωρίσουμε τις υπόλοιπες γεύσεις του τόπου αλλά και να σφίξουμε το χέρι όλων όσων βρέθηκαν εδώ έναν προς έναν να τους ευχαριστήσουμε…

 Αυτή την Κυριακή 3 Μαίου στις 11:45 στην 4Ε έρχεται η εκπομπή “στον τόπο που γεννήθηκα…” για την Αλεξάνδρεια…Σε επανάληψη την Τετάρτη 6 Μαίου στις 16:45 …Την ίδια ώρα παγκόσμια και μέσω δορυφόρων αλλά και διαδικτύου

 

Με «Sweep» στον τελικό ο ΓΑΣ!! 2-0 με νίκη 77-68 και μέσα στη Νάουσα (βίντεο- Φωτο -δηλώσεις)

bas-ste

Η ομάδα του Στέλιου Γκότση ξεκίνησε πολύ δυνατά το παιχνίδι και πήρε από την αρχή την πρωτοπορία στο σκορ, που έμελλε να μην τη χάσει ποτέ. Στο α΄ ημίχρονο βρισκόταν διαρκώς μπροστά στο σκορ με διαφορές 15 πόντων, βρίσκοντας λύσεις απέναντι σε οποιαδήποτε άμυνα της ομάδας του Νίκου Τούφα.

DSC06485
ΓΑΣ Αλεξάνδρεια

Στην επανάληψη πήγε να κάνει την εμφάνισή του το κλασσικό πλέον φαινόμενο της αγωνιστικής «κοιλιάς» για την ομάδα της Αλεξάνδρειας, γεγονός που συνδυάστηκε και με την αύξηση της πίεσης των γηπεδούχων. Ένα μικροεπεισόδιο μεταξύ των παικτών που πήγε να δημιουργηθεί στα μισά του 3ου δεκαλέπτου, αν και αρχικά φάνηκε να ωφελεί τον Ζαφειράκη και να αποσυντονίζει τον ΓΑΣ, με την πάροδο του χρόνου και με σωστή διαχείριση του πάγκου από τον τεχνικό των φιλοξενούμενων,  δεν επηρέασε τη ροή του ματς.

DSC_0017
ΖΑΦΕΙΡΑΚΗΣ Νάουσας

Έχοντας σε πολύ καλή μέρα όλη την αποστολή – επιθετικά τους «μπόμπερς» Νικολόπουλο (23π) και Στογιαννόπουλο (22π), με πολλαπλούς ρόλους τους Μπαλιάκα (8π) και Αβραμίδη (10π), τον πάντα σταθερό οργανωτικά Παπαγερίδη (7π), αλλά και όλους τους νεότερους που έδωσαν ανάσες στους έμπειρους- δεν ήταν δυνατό να χάσει αυτό τον αγώνα ο ΓΑΣ, αφού βρήκε τα κατάλληλα αποθέματα ενέργειας και ψυχολογίας να αντέξει μέχρι τέλους και να φύγει νικητής, εξασφαλίζοντας τη μία θέση για τη σειρά των τελικών των play off.

DSC06482
Αρκετά καλή η διαιτησία των Ντόγκα – Χατζηχαρίση

 Αρκετά καλή η διαιτησία των Ντόγκα Χατζηχαρίση

Παρακολουθείστε πλούσιο ρεπορτάζ του αθλητικού τιμ του Έμβολου μέσα από εικόνες, στιγμιότυπα  του αγώνα και δηλώσεις των Μπαλιάκα, Τούφα και Γκότση.

Το φιλμ του αγώνα: 14-29, 30-43 (ημ), 56-62, 68-77.

ΓΑΣ Αλεξάνδρεια (Γκότσης): Ρουσόπουλος 3, Νταμτσιόπουλος, Ζησιός 3, Στογιαννόπουλος 22(3), Μπαλιάκας 8(1), Αβραμίδης 10(1), Παπαγερίδης 7(1), Μπαγιώκας 1, Νικολόπουλος 23(4), Σιτσάνης.

Δείτε στιγμιότυπα του αγώνα και δηλώσεις στο βίντεο:

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:

DSC06490 DSC06486 DSC06488 DSC06491 DSC06504 DSC06523 DSC06556 DSC06495 DSC06563 DSC06547 DSC06586 DSC06493 DSC06536 DSC06494 DSC06577 DSC06551 DSC06497 DSC06542 DSC06592 DSC06589

Ακαδημίες ποδοσφαίρου μίνι: Football Stars Academy VS Ακαδημία Μ. Αλέξανδρος Τρικάλων (Βίντεο)

Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Στο γήπεδο του Παλαιοχωρίου σε φιλικό αγώνα μίνι η  Football Stars Academy  αντιμετώπισε την Ακαδημία Μέγας Αλέξανδρος Τρικάλων.

Δείτε στιγμιότυπα του αγώνα και δηλώσεις στο βίντεο:

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:

DSC_0030DSC_0035 DSC_0039 DSC_0040 DSC_0043 DSC_0044 DSC_0008 DSC_0003 DSC_0005 DSC_0006 DSC_0025 DSC_0029 DSC_0009 DSC_0011 DSC_0013 DSC_0014 DSC_0017 DSC_0001 DSC_0012

 

 

Μάθετε λίγα πράγματα για την 1η Μάη

Η 1η Μαΐου είναι μια ετήσια γιορτή, απεργία και όχι αργία, που έχει γίνει παγκόσμιος θεσμός αντιπροσωπεύοντας περισσότερο τους ανθρώπους της μισθωτής εργασίας. Με συγκεντρώσεις και πορείες, η εργατική τάξη βρίσκει την ευκαιρία να προβάλει τα κοινωνικά και οικονομικά της επιτεύγματα και να καθορίσει το διεκδικητικό της πλαίσιο για το μέλλον.

Το 1889, η Β΄ Διεθνής καθιέρωσε την πρωτομαγιά ως ημέρα Εργατικής Αλληλεγγύης, τιμώντας τους αναρχικούς αγωνιστές που εκτελέστηκαν ή φυλακίστηκαν από το αμερικανικό κράτος, διότι διεκδίκησαν το οκτάωρο και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας. Οι βουτηγμένες στο αίμα των εργατών  εξεγέρσεις  στο Σικάγο στις αρχές Μάη του 1886, που διεκδικούσαν το οκτάωρο και καλύτερες συνθήκες εργασίας, έγιναν ύστερα από επιτυχημένες διεκδικήσεις των εργατών στον Καναδά το 1872.

Στην απεργία συμμετείχαν  περίπου 350.000 εργάτες από 1.200 εργοστάσια των ΗΠΑ. Την Πρωτομαγιά του 1886 έγινε στο Σικάγο η πιο μαχητική πορεία, με τη συμμετοχή 90.000 ανθρώπων. Στην κεφαλή της πορείας ήταν ο  ανυποχώρητος συνδικαλιστής Άλμπερτ Πάρσονς, η γυναίκα του Λούσι μαζί με τα επτά παιδιά τους.

Σε ανάμνηση αυτής της εργατικής εξέγερσης, καθιερώθηκε η πρώτη Μαΐου σαν παγκόσμια μέρα της εργατικής τάξης, ύστερα από απόφαση που πήρε στο Παρίσι η ιδρυτική συνέλευση της Δεύτερης Διεθνούς,  (που έγινε στις 14/7/1889 και στην οποία μετείχαν 391 αντιπρόσωποι συνδικάτων από 20 χώρες).

Η πρωτομαγιά στην Ελλάδα

Το 1892 έγινε η πρώτη πρωτομαγιάτικη συγκέντρωση στην Ελλάδα, με πρωτοβουλία του Κεντρικού Σοσιαλιστικού Συλλόγου του Σταύρου Καλλέργη. Το 1893, 2000 διαδήλωσαν ζητώντας οχτάωρο, Κυριακή αργία και κρατική ασφάλιση στα θύματα εργατικών ατυχημάτων. Το 1894, γίνεται μια μεγάλη συγκέντρωση με τα ίδια αιτήματα που λήγει με 10 συλλήψεις και τον Αύγουστο ακολουθεί σύλληψη του σοσιαλιστή Σταύρου Καλλέργη.

Το 1936 ξεσηκώνονται οι καπνεργάτες στην Θεσσαλονίκη. Τα γεγονότα ξεκίνησαν γύρω στο Φεβρουάριο, με κατάληψη ενός εργοστασίου ύστερα από την απόρριψη των αιτημάτων των εργατών και συνεχίστηκε με συμπαράσταση καπνεργατών από άλλα εργοστάσια. Εναντίον τους χρησιμοποιήθηκε τόσο η αστυνομία όσο και ο στρατός.

Παλιότερα

Ο εορτασμός της Πρωτομαγιάς, χάνεται βαθιά  στις παγανιστικές εορτές του παρελθόντος. Πολλά από τα αρχαία έθιμα έχουν επιβιώσει μέχρι και σήμερα. Η σημασία της ημέρας της Πρωτομαγιάς για τους αρχαίους λαούς οφείλεται στο γεγονός πως ημερολογιακά (για το βόρειο ημισφαίριο) η πρώτη ημέρα του Μαΐου βρίσκεται ανάμεσα στην Εαρινή Ισημερία και το Θερινό Ηλιοστάσιο, τοποθετείται δηλαδή στην αρχή της άνοιξης.

Πολλές προχριστιανικές  κοινωνίες της Ευρώπης γιόρταζαν την Πρωτομαγιά ως την πρώτη ημέρα του καλοκαιριού. Έτσι το Θερινό Ηλιοστάσιο στις 21 Ιουνίου συνέπιπτε με τη μέση του καλοκαιριού.

Καλό μήνα σε όλους – Χαρούμενη πρωτομαγιά (βίντεο)

Καλό μήνα σε όλους τους φίλους και αγαπημένους αναγνώστες μας. Να είστε όλοι καλά και να περάσετε μια χαρούμενη πρωτομαγιά.

 

Προσεγγίζοντας στην ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού τα θέματα της Γλώσσας των Πανελλήνιων Εξετάσεων

Βλέπω ήδη την αντίδρασή σας στον τίτλο και την απορία σας. “Πώς είναι δυνατόν παιδιά 12 ετών να μπορούν να επεξεργαστούν θέματα που δίνονται στις Πανελλήνιες εξετάσεις; Είναι δύσκολο έως αδύνατο.” Και όμως δεν είναι, καθώς η ύλη που διδάσκονται τα παιδιά στη σχολική ζωή τους βασίζεται στη σπειροειδή διάταξή της, δηλαδή οι έννοιες εισάγονται από νωρίς προσαρμοσμένες στο νοητικό επίπεδο των παιδιών και επαναλαμβάνονται στις επόμενες τάξεις εμπλουτισμένες ποιοτικά αλλά και ποσοτικά με

bas-mirts2[1]
Γράφει η εκπαιδευτικός κα Βασιλική Μηρτσέκη

νέα στοιχεία.

Έτσι, κάθε κείμενο που υπάρχει, ακόμα και το πιο δύσκολο, μπορεί να το επεξεργαστεί ένας μαθητής με τη βοήθεια του δασκάλου του και με την κατάλληλη καθοδήγηση. Εξάλλου όπως υποστηρίζει ο Σέυμουρ Μπρούνερ, “Όλα τα θέματα μπορούν να διδαχθούν αποτελεσματικά στα παιδιά αρκεί ο δάσκαλος να χρησιμοποιεί τη γλώσσα που καταλαβαίνει ο μαθητής.”                                                      

1 Τι γνωρίζει ο μαθητής της Στ΄ τάξης:

2 να αναγνωρίζει τις σχέσεις συνάφειας και συνοχής μεταξύ φράσεων των κειμένων,

3 ξέρει να αναγνωρίζει τις δευτερεύουσες προτάσεις,

4 έχει γνώση της παραγράφου(θεματική πρόταση, λεπτομέρειες, κατακλείδα),

5 να βρει το θέμα γύρω από το οποίο και για το οποίο γράφηκε κάποιο κείμενο,

6 να δώσει πλαγιότιτλους στις παραγράφους που απαρτίζουν το κείμενο,

7 να δώσει την περίληψη καθώς γνωρίζει τους μηχανισμούς της και με ποιους τρόπους μπορεί να τη συνθέσει,

8 γνωρίζει τα είδη κειμένου (άρθρο, επιχειρηματολογικό, αφήγηση, κλπ) και τα βασικά στοιχεία δομής τους,

9 έχει εξασκηθεί στα συνώνυμα- αντώνυμα,

10 έχει μάθει να επεξεργάζεται έννοιες και φράσεις (να τις αναλύει τουλάχιστον ως προς τα βασικά μέρη που τις απαρτίζουν).

11 Αν οι μαθητές έχουν ήδη κατακτήσει αυτή τη γνώση, η επεξεργασία που μπορεί να γίνει βάση της ηλικίας τους, είναι πολύ εύκολη.

Πορεία επεξεργασίας

Ένας μαθητής Λυκείου σίγουρα με 3 φορές που θα αναγνώσει το κείμενο μπορεί να αναγνωρίσει σχέσεις, έννοιες, αναφορές. Στην ηλικία όμως των μαθητών μας χρειάζεται άλλη προσέγγιση. Ο μαθητής της Στ΄ τάξης χρειάζεται να το διαβάσει πρώτα ο δάσκαλός του τουλάχιστον 2 φορές για να το κατανοήσει καθώς οι δύσκολες λέξεις, το λεξιλόγιο και οι φράσεις που σχηματίζουν είναι δυσκολονόητες για τα παιδιά, αφού δεν έχουν έρθει πολλές φορές σε επαφή με κείμενα αντίστοιχου ύφους. Ο δάσκαλος διαβάζει αργά, τονίζει τις δευτερεύουσες προτάσεις δίνοντας με τον τρόπο ανάγνωσης το σκοπό της κάθε φράσης, ενώ ταυτόχρονα τους δίνει με την αργή και καθαρή του ανάγνωση το χρόνο να κρατήσουν σημειώσεις ή τις άγνωστες λέξεις. Όταν τελειώσει, ζητά από τους μαθητές του να του αναφέρουν τις άγνωστες λέξεις που συνάντησαν στο κείμενο. Μέσα σε αυτές περιλαμβάνονται και οι ιδιωματισμοί. Για κάθε άγνωστη λέξη ή ιδιωματική φράση δίνει ένα παράδειγμα για να βοηθήσει στην κατανόησή τους. Κατόπιν ζητά να το διαβάσουν μόνα τους, να βρουν τις παραγράφους, να σημειώσουν τις θεματικές προτάσεις και να βρουν πλαγιότιτλους αλλά και να κάνουν γενικεύσεις όπου μπορούν.

Στο τέλος με ερωτήσεις όπως:

α Πόσες παραγράφους βρήκατε;

β Τι λέει η κάθε παράγραφος;

γ Ποια είναι η θεματική της;

δ Πότε κάνουμε γενικεύσεις, δώστε μου ένα παράδειγμα κλπ

προχωρούν στη σύνθεση μιας περίληψης βάσει των όσων γνωρίζουν. Φυσικά δεν ορίζεται ο αριθμός των λέξεων γιατί δεν είναι αναγκαίο να πιεστούν. Συνήθως, καθώς βασίζονται στους πλαγιότιτλους ή στις θεματικές των παραγράφων, οι περιλήψεις τους είναι πιο μικρές αλλά περιέχουν και λεπτομέρειες που δεν χρειάζονται. Σε αυτό το σημείο μετά τη συγγραφή των περιλήψεων ζητάει να απαλείψουν τις λεπτομέρειες που θεωρούν περιττές. Έτσι ολοκληρώνεται η περίληψη.

Όσον αφορά (που συνήθως περιλαμβάνονται στα θέματα) άσκηση ανάλυσης-επεξεργασίας παραγράφου, εύκολα αναγνωρίζουν τις θεματικές και τις λεπτομέρειες, αλλά δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν αν έχει κατακλείδα. Με το ότι δεν το βρίσκουν, δίνει στο δάσκαλο την ευκαιρία να αναφέρει ξανά τη δομή της παραγράφου και να τους δείξει πως συνδέεται με τη θεματική ώστε να τα βοηθήσει να δουν στην παράγραφο που δίνεται ,αν υπάρχει ή όχι.

Συνώνυμα-αντώνυμα είναι παιχνίδι για τους 12χρονους μαθητές και το απολαμβάνουν. Βέβαια δεν μας ενδιαφέρει να δώσουν την απάντηση που δίνουν οι λύσεις των θεμάτων οι οποίες είναι λέξεις ανώτερου λεξιλογίου που θα διδαχθούν στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Μας ενδιαφέρει να μπορούν να δώσουν λέξη που να είναι ακριβώς συνώνυμη ή αντώνυμη αυτής που δίνεται και ας είναι του δικού τους -ηλικιακά- λεξιλογίου.

Ακολουθεί η ανάλυση φράσεων.. Εδώ σημαντικό ρόλο παίζει το πόσο έχουν εξασκηθεί στην τάξη όλο το προηγούμενο διάστημα. Αν έχουν αναλύσει φράσεις των κειμένων που διδάχθηκαν, αν έχουν ασχοληθεί με το συμβολισμό και το τί κρύβεται πίσω από τις λέξεις και έχουν μάθει πως πρέπει να ανακαλούν από τη μνήμη τους προηγούμενες γνώσεις, τότε θα απαντήσουν σωστά.. Βέβαια και εδώ δεν περιμένουμε να έχουν περίπλοκες αναλύσεις. Μας ενδιαφέρει να έχουν πιάσει την γενική ιδέα της φράσης και να μπορούν να προβούν σε μια τυπική ανάλυση.

Αν υπάρχουν θέματα που περιλαμβάνουν την αναγνώριση των ειδών της πειθούς ή αν χρειάζεται να αναφέρουν το ρόλο ενός σχολιασμού και ποιο είδος χρησιμοποιεί, αν δεν έχουν διδαχθεί τις μεθόδους αφού δεν είναι υποχρεωτική η διδασκαλία τους στο δημοτικό, τότε παραλείπονται τα αντίστοιχα θέματα.

Τα οφέλη για τα παιδιά

Αν ασχοληθούμε με τα θέματα των Πανελλήνιων εξετάσεων, ουσιαστικά βοηθάμε τους μαθητές μας να καταλάβουν πως:

όλα είναι θέμα επανάληψης της ύλης ,

κάθε χρόνο θα προστίθεται κάτι ακόμα,

όλα μπορούν να τα λύσουν απλά ανακαλώντας από τη μνήμη τους όσα έχουν διδαχθεί,

κάνουν μια γενική επανάληψη

και τέλος αποκτούν τη σιγουριά πως, αφού κατάφεραν να φέρουν σε πέρας τις ασκήσεις και τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων, από εκεί και πέρα θα τα καταφέρουν και στο Γυμνάσιο να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του, αρκεί να δίνουν τη δέουσα προσοχή σε όσα διδάσκονται. Έτσι ψυχολογικά ετοιμάζονται καλύτερα για την είσοδό τους στη νέα βαθμίδα εκπαίδευσης.

Η ιστοσελίδα της κας Βασιλικής Μηρτσέκη >>>ΕΔΩ  Θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα παιδείας.

Με ανακατάταξη: Προσλήψεις 1000 οπλιτών ανακοίνωσε ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κος Πάνος Καμμένος υπέγραψε σχετική απόφαση με την οποία ξεκινάνε όλες οι απαραίτητες βάση της νομοθεσίας διαδικασίες για την εθελούσια ανακατάταξη οπλιτών στους τρεις κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η ανακατάταξη θα είναι βραχείας διάρκειας (δύο χρόνια), η οποία μπορεί να παραταθεί για ακόμη ένα έτος. Οι θέσεις των ανακαταταγέντων είναι για 1000 οπλίτες και διανέμονται ως εξής: Στρατός ξηράς 600 οπλίτες, Πολεμική Αεροπορία 200 σμηνίτες και Πολεμικό Ναυτικό 200 ναύτες.

Δικαίωμα ανακατάταξης έχουν μόνο σε όσους οπλίτες υπηρετούν ήδη, ενώ αποκλείονται οι έφεδροι.

Όσοι επιλεγούν θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν θα έχουν δικαίωμα μετάθεσης και θα συνεχίσουν συνεχίζουν να υπηρετούν στις μονάδες από τις οποίες και θα απολύονται και οι οποίες έχουν καθορισθεί με σχετική υπουργική απόφαση.