Αρχική Blog Σελίδα 16871

Σε λήθαργο η αγορά Αλεξάνδρειας

Τα τελευταία δυσμενή οικονομικά γεγονότα που ταλανίζουν την χώρα μας έχουν γονατίσει το σύνολο της αγοράς στην επικράτεια.

Η τοπική αγορά της Αλεξάνδρειας βιώνει στιγμές βαρύτατου λήθαργου με τους καταστηματάρχες να βρίσκονται σε συνεχή απόγνωση.

Το σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Δήμου Αλεξάνδρειας, οι οποίες με δυσκολία τα έβγαζαν πέρα πριν την επιβολή των capital controls, αισθάνονται τη «θηλιά» στο λαιμό τους να τις πνίγει, καθώς τα χρέη προς ενοίκια, προμηθευτές, εφορία κι ασφαλιστικά ταμεία συσσωρεύονται και θα πρέπει να τα διευθετήσουν όλα με το που επανέλθουν η χώρα και το τραπεζικό σύστημα σε ομαλή λειτουργία.

Βίντεο:

Οι καταναλωτές από την άλλη, με το πλαφόν των 60 ευρώ ημερησίως (που στις περισσότερες των περισσότερων είναι 50 ευρώ) κινείται ως επί το πλείστον σε αγορές που έχουν να κάνουν με τη διατροφή, τη διαβίωση και τα καύσιμα. Κάνοντας κανείς μία απλή βόλτα στο κέντρο της Αλεξάνδρεια θα παρατηρήσει πως η αγορά δεν κινείται σχεδόν καθόλου, ενώ -αν και καθημερινή-  θα αισθανθεί σα να είναι Κυριακή.

Το ΙΚΑ αποκτά πρόσβαση στο Εθνικό Δημοτολόγιο

Πρόσβαση του ΙΚΑ  στο Εθνικό Δημοτολόγιο για διασταύρωση  στοιχείων

Από εδώ και πέρα το ΙΚΑ θα έχει καθολική πρόσβαση στην κεντρική βάση δεδομένων του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ). Έτσι το ΙΚΑ θα έχει την δυνατότητα άμεσης διασταύρωσης  των στοιχείων οικογενειακής κατάστασης όσων υποβάλλουν αιτήματα  για ορισμένους μόνο  λόγους.

1  Η απόδοση ασφαλιστικής ικανότητας (ηλεκτρονική θεώρηση των βιβλιαρίων υγείας)

2  Η απογραφή προστατευομένων μελών τους (μέλη οικογενείας τους) και η επικαιροποίηση των στοιχείων τους.

3  Η απονομή συντάξεων με ειδικές διατάξεις ή σε δικαιοδόχα μέλη.

4  Η χορήγηση παροχών ασθενείας.

Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών πρόσβαση στα δεδομένα του Ο.Π.Σ.Ε.Δ. δεν θα έχουν  όλοι οι υπάλληλοι του ΙΚΑ, αλλά μόνο εξουσιοδοτημένοι χρήστες του πληροφοριακού συστήματος Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. για αυτό το σκοπό.

Η πρόταση της κυβέρνησης στους θεσμούς – Μέτρα βαρύτατης λιτότητας

Βαρύτατο  πακέτο λιτότητας  –  μεταρρυθμίσεων και μέτρων, ύψους 12 και πλέον δισ. ευρώ, κατέθεσε τα μεσάνυχτα η  Ελληνική κυβέρνηση στους  Ευρωπαίους εταίρους μας, ώστε να αποφύγει η χώρα το grexit.

Η κυβέρνηση αιτείται 46 δισ. ευρώ για την αναχρηματοδότηση των δανείων ως τα μέσα του 2018 αλλά και 7,5 δισ. ευρώ που κατέβαλε για να καλύψει τις υποχρεώσεις των τελευταίων μηνών.

Η νέα πρόταση που εστάλη στις 10 μ.μ. στους θεσμούς και η οποία κατατέθηκε στην  Βουλή προκειμένου να ψηφιστεί σήμερα.

Η πρόταση περιλαμβάνει επιστολή του πρωθυπουργού, το κείμενο με την βάση της πρότασης έξι – επτά σελίδων και συνοδευτικά έγγραφα.

Το νέο βαρύ πακέτο θα συνοδευθεί με νέα υφεσιακά μέτρα, τα οποία θα φτάνουν τουλάχιστον τα 10 δισ. ευρώ. Αν και ο κατάλογος των μέτρων δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ελληνική πρόταση περιλαμβάνει:

Τα βασικά της πρότασης προς τους θεσμούς.

– Η ελληνική πρόταση εξακολουθεί να προβλέπει συντελεστή ΦΠΑ 13% για τα ξενοδοχεία, το ρεύμα και όλες τις ΔΕΚΟ και αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση στο 23%.

– Ο ΦΠΑ σε φάρμακα, βιβλία και θέατρα, διατηρείται στι 6%.

– Για τα τρόφιμα ζητείται διατήρηση μόνο βασικών αγαθών στο 13% και μετάταξη των περισσότερων στο 23%. Στο 23% θα μεταταχθούν και: υπηρεσίες μεταφορών (εισιτήρια λεωφορείων, τρένων, αεροπλάνων, πλοίων, κόμιστρα ταξί).

-Αν και η Αθήνα επιμένει στη διατήρηση της έκπτωσης 30% του ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου, οι δανειστές φαίνεται ότι απαιτούν την κατάργησή της, όπως και των υπόλοιπων εξαιρέσεων που προβλέπει ο ΦΠΑ. Αυτό θα γίνει μέχρι το τέλος του 2016 και εφόσον έχουν προβλεφθεί μέτρα αποζημίωσης των κατοίκων.

– Επίσης αύξηση της προκαταβολής φόρου στις επιχειρήσεις στο 100% από 55% σήμερα, καθώς και αύξηση των συντελεστών από το 26% στο 28%.

-Μονιμοποιείται η έκτακτη εισφορά και ενσωματώνεται στις κλίμακες της φορολογίας εισοδήματος.

– Προβλέπεται επίσης φόρος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις.

– ΕΝΦΙΑ ως το 2016 τουλάχιστον, με σταθερό στόχο είσπραξης 2,65 δισ. ευρώ ετησίως.

-Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης κατά 30%, από το 10% στο 13% του αντίστοιχου τεκμηρίου διαβίωσης για τα ΙΧ άνω των 2.500 κυβικών εκατοστών και παλαιότητας μέχρι 10 ετών, τις πισίνες, τα αεροσκάφη και τα ελικόπτερα. Ο φόρος θα επεκταθεί και στα σκάφη αναψυχής άνω των 10 μέτρων.

Άμεση εφαρμογή των συστάσεων που περιλαμβάνονται στην πρώτη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και αφορά τουριστικά καταλύματα, τουριστικά λεωφορεία, άδειες φορτηγών, οικοδομή κ.λπ.

Όσον αφορά στα πρώτα μέτρα, τα οποία η ελληνική πλευρά θα μπορούσε να φέρει άμεσα στο πλαίσιο οικοδόμησης μιας νέας εμπιστοσύνης, είναι τα παρακάτω:

– Κατάργηση άμεσα των πρόωρων συντάξεων, με στόχο να βγαίνουν όλοι στα 67 έτη.

– Στα 62 έτη θα συνταξιοδοτούνται μόνο όσοι συμπληρώνουν 40 έτη εργασίας.

– Θα προβλέπεται ποινή έως και 16% για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.

– Καταργείται σταδιακά το ΕΚΑΣ έως το τέλος του 2019, ενώ στόχος είναι η αντικατάστασή του από ενός είδους στοχευμένο επίδομα.

– Αυξάνονται οι εισφορές υγείας για κύριες και επικουρικές συντάξεις στο 6%.

– Για τις επικουρικές συντάξεις προβλέπεται αύξηση στο 3,5% των βασικών εισφορών.

– Περαιτέρω ανεξαρτητοποίηση της Γενικής Γραμματείας Εσόδων.

– Μειώνονται τα έξοδα για τις αμυντικές δαπάνες κατά 100 εκατ. ευρώ το 2015 και κατά 200 εκατ. ευρώ το 2016, μέσα από στοχευμένα μέτρα, που συμπεριλαμβάνουν τη μείωση προσωπικού και προμηθειών.

– Αύξηση φόρου των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και κατάργηση προνομίων των εφοπλιστών.

Στο Δημόσιο:

Έρχεται νέο Ενιαίο Μισθολόγιο από 1/1/2016, με επανεξέταση όλων των επιδομάτων από μηδενική βάση

 Θα γίνει εξορθολογισμός των ειδικών μισθολογίων, δηλαδή της κλιμάκωσης των αποδοχών για ένστολους, πανεπιστημιακούς, γιατρούς του ΕΣΥ, δικαστικούς.

Περίοπτη θέση στο πακέτο των μεταρρυθμίσεων και των προαπαιτούμενων ενεργειών θα έχουν η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, το πλήρες άνοιγμα των επαγγελμάτων με έμφαση σε δικηγόρους, συμβολαιογράφους, δικαστικούς επιμελητές.

Στην πρόταση περιλαμβάνονται οι αποκρατικοποιήσεις, που αφορούν την πώληση του 6% που κατέχει ακόμη το δημόσιο στον ΟΤΕ,  στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, στην ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, στην πώληση

πλειοψηφικού πακέτου στον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Ελληνικό και της Εγνατίας Οδού.

Tα μέτρα και οι μεταρρυθμίσεις έχουν στόχο ένα νέο χρηματοδοτικό πακέτο που μπορεί να ξεπεράσει τα 62 δισ. Ευρώ και κατά πολλούς να φτάσει και τα 80 δις. Ευρώ. Οι δανειακές υποχρεώσεις της Ελλάδας στο διάστημα Οκτωβρίου- Δεκεμβρίου του 2018 ανέρχονται στα 51,9 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογιστούν οι αρνητικές επιπτώσεις της τρέχουσας τραπεζικής αργίας. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν οι άμεσες πληρωμές στην ΕΚΤ (Ιούλιος- Αύγουστος), που αγγίζουν τα 6,7 δισ. ευρώ, καθώς και οι πληρωμές στο ΔΝΤ για τον Ιούνιο, Ιούλιο και Σεπτέμβριο, που ξεπερνούν τα 3,5 δισ. ευρώ.

Φυσικά όλα αυτά είναι ένα μέρος μόνον όλων των μέτρων που συνομολογεί η κυβέρνηση, αλλά σε καμία περίπτωση δεν καλύπτει ούτε τα 29,145 δις. ευρώ που σε πρώτη φάση (παραμονή προκήρυξης του δημοψηφίσματος) ζήτησε από τους εταίρους ο πρωθυπουργός.

Διαβούλευση για τη βελτίωση των τεχνικών προδιαγραφών του συστήματος της αντιβροχικής και αντιχαλαζικής προστασίας

Με δεδομένη την προοπτική έγκρισης για τον επόμενο χρόνο του ετήσιου προγράμματος επιχορήγησης μέσων Ενεργητικής Προστασίας των γεωργικών καλλιεργειών από το χαλάζι, τις ακραίες βροχοπτώσεις και τον παγετό και με αφορμή σχετικά αιτήματα φορέων και παραγωγών, ο ΕΛΓΑ απευθύνει κάλεσμα για υποβολή προτάσεων σχετικά με την αναβάθμιση των συστημάτων αντιχαλαζικής και αντιβροχικής προστασίας σε όλους τους εμπλεκόμενους στην πρόληψη (αγρότες, φορείς τους, κατασκευαστές κλπ ).

Οι προτάσεις θα πρέπει να υποβληθούν ανά καλλιέργεια (είδος και πυκνότητα φύτευσης) και φυσικό αίτιο προστασίας (χαλάζι ή και βροχή), και θα πρέπει να είναι αναλυτικές όσον αφορά στην τοποθέτηση των υλικών της υποδεικνυόμενης εγκατάστασης και τη στρεμματική κοστολόγηση των επιμέρους υλικών.

Το πρόγραμμα επιχορήγησης μέσων ενεργητικής προστασίας από τον ΕΛΓΑ έχει αξιολογηθεί τεχνικά αφού πρωτίστως τυγχάνει ευρείας αποδοχής εκ μέρους των παραγωγών με τη μέση απορροφητικότητα του να κυμαίνεται τα τελευταία χρόνια στα τρία (3) εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Ο ΕΛΓΑ επιχορηγεί από το 2002 εγκαταστάσεις αντιχαλαζικών διχτυών σε πάνω από τρεις χιλιάδες (3.000) στρέμματα καλλιεργειών αμπέλου, μηλοειδών, πυρηνοκάρπων και ακτινιδιάς, ενώ και η καλλιέργεια της ροδιάς έχει ενταχθεί τελευταία στο πρόγραμμα.

•Το αντιχαλαζικό δίχτυ προστατεύει απόλυτα την καλλιέργεια από τις χαλαζοπτώσεις τοποθετούμενο πάνω σε πλέγμα από συρματόσχοινα το οποίο εφαρμόζεται σε στύλους που τοποθετούνται επί της κάθε γραμμής φύτευσης. Παράλληλα αναβαθμίζει ποιοτικά τα παραγόμενα προϊόντα (π.χ. ομοιόμορφος χρωματισμός των μήλων), εξοικονομεί πόρους (μειωμένες αρδευτικές ανάγκες) και προστατεύει την παραγωγή από καύσωνα.

•Η εγκατάσταση αντιβροχικής μεμβράνης που εφαρμόζεται τελευταία στις καλλιέργειες κερασιάς και αμπέλου συνδυάζεται με την αντίστοιχη των αντιχαλαζικών διχτυών και στηρίζεται σε παρόμοια πιο ενισχυμένη μορφή υποστύλωσης.

Η διοίκηση του ΕΛΓΑ επισημαίνει ότι μεριμνώντας τόσο για την αποζημίωση των πληγέντων καλλιεργειών των αγροτών όσο και για την πρόληψη των ζημιών από ακραία καιρικά φαινόμενα παραμένει ανοικτός σε τεκμηριωμένες προτάσεις που προάγουν την προστασία του αγροτικού εισοδήματος.

 

«ΑΘΛΟΣ Summer Camp 2015» Ενημέρωση Υγιεινής διατροφής. (κα Αλεξάνδρα Δούκα) (φωτό – βίντεο)

Bill ok a1
Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος

Μία ημέρα πριν τη λήξη και του 2ου καλοκαιρινού καμπ  του Άθλου Αλεξάνδρειας και  το σημερινό «μενού» περιείχε την καθιερωμένη ενημέρωση περί υγιεινής και σωστής διατροφής. Προσκεκλημένη του  καμπ  η  πλέον αρμόδια περί του θέματος, κα Αλεξάνδρα Δούκα, ειδικευμένη Διατροφολόγος, η οποία έκανε την ανάλογη ενημέρωση και στο περσινό 1ο καμπ.

Τη θεωρητική ενημέρωση από την κα  Δούκα, ακολούθησαν ερωτήσεις  – απορίες μικρών και μεγάλων, οι οποίες απαντήθηκαν όλες  με σαφήνεια, ενώ παράλληλα δόθηκαν και οι ανάλογες  διατροφικές συμβουλές .

Ακολουθήθηκε ζύγισμα των νεαρών αθλητών, μέτρηση ύψους και λίπους, ενώ ιδιαίτερη μνεία έγινε για τη στροφή των παιδιών προς τα ελληνικά προϊόντα και ιδιαίτερα τα αγνά γαλακτοκομικά και φρέσκα φρούτα. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα, οι ευγενικές προσφορές προς τα παιδιά του καμπ με ροδάκινα από τον Συνεταιρισμό Μέσης Ημαθίας και της περίφημης γραβιέρας του Συνεταιρισμού Νάξου.

Δείτε το βίντεο:

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:

DSC00006 DSC00009 DSC00013 DSC00016 DSC00019 DSC00020 DSC00021 DSC00022 DSC00023 DSC00030 DSC09932 DSC09934 DSC09935 DSC09937 DSC09939 DSC09941 DSC09943 DSC09944 DSC09945 DSC09947 DSC09948 DSC09951 DSC09956 DSC09958 DSC09960 DSC09966 DSC09971 DSC09973 DSC09975 DSC09984 DSC09986 DSC09993

ΕΦΕΤ: Προσοχή γέμισε η αγορά με νοθευμένα ελαιόλαδα – Δείτε ποια είναι

Εντοπισμός επιχειρήσεων παρασκευής και διακίνησης νοθευμένων ελαιολάδων

Ο ΕΦΕΤ, στο πλαίσιο των ελέγχων που διεξάγει για την καταπολέμηση της νοθείας και την προστασία της αυθεντικότητας του ελληνικού ελαιολάδου, ενημερώνει τους Έλληνες καταναλωτές ότι, ύστερα από συντονισμένες ενέργειες της Περιφερειακής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας του ΕΦΕΤ και σε συνεργασία με τη Β’ Υποδιεύθυνση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, εντοπίσθηκαν οι παρακάτω δύο επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην εμπορία και τυποποίηση αγροτικών προϊόντων, στην περιοχή της Ιωνίας Θεσσαλονίκης.

1   ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΗ ΙΩΝΙΑΣ Α.Ε.Ε.Β.Ε., με έδρα στο 9ο χλμ της Περιφερειακής Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Κιλκίς και

2  ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ Π.Α.Π.Ε. Μ.Ε.Π.Ε. με έδρα στο 9ο χλμ της Περιφερειακής Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Κιλκίς

Στις εγκαταστάσεις των εταιρειών αυτών διαπιστώθηκε η ύπαρξη :

– δεξαμενών για αποθήκευση ελαίων

– εξοπλισμός για χειροκίνητη συσκευασία ελαίων

– δελτία αποστολής και τιμολόγια αγοράς σογιέλαιου, χρωστικών και κενών λιθογραφημένων δοχείων

– συσκευασίες με χρωστικές

– κενά και γεμάτα λιθογραφημένα δοχεία ελαιολάδου 5 λίτρων. Τα δοχεία αυτά έφεραν ενδείξεις «ελαιόλαδο» ή «εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο» με σήματα τα οποία, αρκετά από αυτά, στο παρελθόν έχουν διαπιστωθεί πως αφορούν σε προϊόντα νοθευμένα είτε και επιβλαβή για την υγεία.

 Ειδικότερα, πρόκειται για τις εμπορικές επωνυμίες

«ΑΓΝΑΝΤΙ», «ΠΑΡΝΩΝΑΣ», «ΛΗΤΩ», «ΔΑΦΝΗ», «ΘΑΣΟΣ», «ΓΕΥΣΗ», «OIL», «ΑΜΒΡΟΣΙΑ», «ΑΣΤΡΟΝ», «ΔΗΜΗΤΡΑ», «ΔΙΩΝΗ», «ΕΛΑΙΟΜΥΛΟΣ», «ΛΑΔΟΧΩΡΙ», «ΛΙΟΚΛΑΔΟ», «CRETA» και «MAZOCHTO».

Όλα τα λιθογραφημένα δοχεία ανέγραφαν ως παρασκευαστές ανύπαρκτες εταιρείες ή έφεραν ανύπαρκτους κωδικούς τυποποιητικών μονάδων ελαιολάδου (κωδικό EL) ή κωδικούς άλλων εταιρειών.

Πραγματοποιήθηκε δειγματοληψία, τεσσάρων συσκευασμένων προϊόντων με επισήμανση «εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο», του ελαίου που υπήρχε σε δεξαμενή καθώς και των χρωστικών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των αναλύσεων από το Γενικό Χημείο του Κράτους, πρόκειται για δείγματα ΜΗ ΚΑΝΟΝΙΚΑ – ΝΟΘΕΥΜΕΝΑ με σπορέλαιο σε πολύ μεγάλο ποσοστό και τεχνητά κεχρωσμένα. Η επισήμανσή τους ως εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο οδηγεί σε πλάνη τον καταναλωτή. Σε συνέχεια της εργαστηριακής ανάλυσης τα προϊόντα κατασχέθηκαν.

0001aa1445

Σημειώνεται ότι στον εν λόγω έλεγχο συνέδραμαν η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης και το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα Ιωνίας.

Στο σημείο αυτό, ο ΕΦΕΤ, στην καθημερινή αυτή προσπάθειά του για την εξάλειψη και καταπολέμηση των φαινομένων απάτης, τα οποία δυσφημούν το ελληνικό ελαιόλαδο, θα ήθελε να επισημάνει για άλλη μια φορά στους καταναλωτές :

– να προσέχουν την ετικέτα του ελαιολάδου που πρόκειται να αγοράσουν όπου, εκτός της ονομασίας πώλησης του προϊόντος και των πληροφοριών για την κατηγορία του ελαιολάδου, πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφεται και ο αλφαριθμητικός αριθμός έγκρισης της μορφής EL-40-_ _ _ o οποίος είναι χαρακτηριστικός της μονάδας τυποποίησης

– να αποφεύγουν την αγορά ελαιολάδου από πλανόδιους και ανώνυμους πωλητές και

– στην περίπτωση υποψίας λόγω ανεπαρκούς επισήμανσης, δελεαστικής τιμής ή οργανοληπτικών χαρακτηριστικών του ελαιολάδου να επικοινωνούν με τον ΕΦΕΤ στο 11717.

Οι δε επαγγελματίες του χονδρικού ή λιανικού εμπορίου ελαιολάδου θα πρέπει με προσοχή να επιλέγουν τους προμηθευτές τους διασφαλίζοντας τα πραγματικά τους στοιχεία, τα οποία επιβεβαιώνουν την αξιοπιστία τους (διεύθυνση επιχείρησης, εγκαταστάσεις παραγωγής, εγκυρότητα τιμολογίων και άλλων παραστατικών) και τη νομιμότητα της διαδικασίας αγοραπωλησίας. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση μη συμμορφώσεων φέρουν, σύμφωνα με το νόμο, ευθύνη για την οποία μπορεί να τους επιβληθούν διοικητικές κυρώσεις.

Τέλος, ο ΕΦΕΤ βεβαιώνει τον Έλληνα καταναλωτή, αλλά και τους Έλληνες παραγωγούς και τυποποιητές, ότι συνεχίζει απρόσκοπτα τους ελέγχους για την καταπολέμηση της νοθείας του ελληνικού ελαιολάδου και καλούνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι να παρέχουν κάθε δυνατή πληροφορία που θα διευκολύνει τις υπηρεσίες του ΕΦΕΤ να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά το φαινόμενο αυτό.

Κατωτέρω παρατίθενται φωτογραφίες με τις επισημάνσεις που φέρουν τα 5λιτρα δοχεία που ανευρεθήκαν στις ως άνω επιχειρήσεις. Κατόπιν τούτων, καλούνται οι καταναλωτές που έχουν στην κατοχή τους αντίστοιχα 5λιτρα δοχεία, των οποίων η επισήμανση ταυτίζεται με τις επισημάνσεις των παρατιθέμενων φωτογραφιών, να μην τα καταναλώσουν.

aaa1 aaa2 aaa3 aaa4 aaa5 aaa6 aaa7 aaa8 aaa9 aaa91 aaa92 aaa93 aaa94 aaa95 aaa96 aaa97

Έλεγχοι ΣΔΟΕ: Σημαντικές περιπτώσεις που ολοκληρώθηκαν το μήνα Ιούνιο 2015

Το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος στo πλαίσιο υλοποίησης του στρατηγικού σχεδιασμού για πάταξη του οικονομικού εγκλήματος, της διαφθοράς και του παράνομου πλουτισμού, συνεχίζει με αμείωτη ένταση τις προσπάθειες για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος. Παρακάτω αναφέρονται μερικές χαρακτηριστικές σημαντικές περιπτώσεις που ολοκληρώθηκαν το μήνα Ιούνιο 2015:

Ι. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ-ΑΙΓΑΙΟΥ

1 Δικηγόρος Αθηνών, απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 16.008.581,06 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το ανωτέρω ποσό συνιστά αδήλωτα εισοδήματα των χρήσεων που αφορά. Επίσης, από ανακριβή υποβολή ΦΠΑ δεν αποδόθηκε ποσό 146.014,43 €.

2 Ανδρόγυνο ιδιωτών σε νησί του Αιγαίου, απέκρυψε εισοδήματα συνολικής αξίας 3.104.948,74 €. Τα ανωτέρω στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών και οι ελεγχόμενοι δεν μπόρεσαν να τα δικαιολογήσουν με τα δηλωθέντα εισοδήματά τους.

3 Ιατρός Γυναικολόγος, απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 503.033,80 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το ανωτέρω ποσό συνιστά αδήλωτα εισοδήματα των χρήσεων που αφορά.

4 Ιατρός Γυναικολόγος, απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 350.790,59 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το ανωτέρω ποσό συνιστά αδήλωτα εισοδήματα των χρήσεων που αφορά.

5 Ιατρός Δερματολόγος, απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 273.981,40 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το ανωτέρω ποσό συνιστά αδήλωτα εισοδήματα των χρήσεων που αφορά.

6 Δικηγόρος Αθηνών, απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 102.534,72 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το ανωτέρω ποσό συνιστά αδήλωτα εισοδήματα των χρήσεων που αφορά.

7 Τεχνική και κατασκευαστική επιχείρηση, δεν ζήτησε και δεν έλαβε εξακόσια (600) φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 3.961.307,09 €.

8 Επιχείρηση Εμπορίου Υγραερίου, δεν εξέδωσε φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 751.804,80 €, επίσης δεν ζήτησε και δεν έλαβε φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 625.646,24 €.

9 Κατασκευαστική Εμπορική επιχείρηση, εξέδωσε είκοσι δύο (22) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.397.600,00 €.

10 Τουριστική επιχείρηση, εξέδωσε είκοσι (20) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.164.410,53 €.

11 Μηχανολόγος – Ηλεκτρολόγος, εξέδωσε τέσσερα (4) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.130.000,00 €.

12 Επιχείρηση με χονδρικό εμπόριο φαρμακευτικών προϊόντων, εξέδωσε εκατόν ένα (101) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 791.227,11 €, εκ των οποίων τα είκοσι πέντε (25) ήταν πλαστά.

13 Επιχείρηση Υπηρεσιών Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης κοινού, εξέδωσε δύο (2) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 461.472,84 €.

14 Επιχείρηση χονδρικού εμπορίου τροφίμων, εξέδωσε εβδομήντα πέντε (75) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 191.438,11 €.

15 Κατασκευαστική επιχείρηση, έλαβε τριακόσια δέκα έξι (316) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 3.834.088,32 €, εκ των οποίων τα εξήντα (60) ήταν πλαστά

16 Εμπορική Βιομηχανική και Τεχνική επιχείρηση, έλαβε είκοσι ένα (21) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 183.429,27 €.

17 Επιχείρηση κατεργασίας και πώλησης μαρμάρων, έλαβε πέντε (5) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 181.336,21 €.

18 Επιχείρηση χονδρικού εμπορίου ειδών καθαρισμού, έλαβε πέντε (5) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 107.188,30 €.

18 Επιχείρηση με παιδικές κατασκηνώσεις, έλαβε εννέα (9) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 105.341,50 €.

ΕΙΔΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΑΠΑΤΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ

1 Επιχείρηση Υψηλής Τεχνολογίας και Παραγωγής προγραμμάτων Ηλεκτρονικών Υπολογιστών έλαβε τετρακόσια εβδομήντα έξι (476) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 4.875.599,57€, καταχώρησε εκατόν δύο (102) εικονικές εγγραφές ως προς την λήψη συνολικής αξίας 2.100.840€, εξέδωσε είκοσι πέντε (25) εικονικά πιστωτικά τιμολόγια συνολικής αξίας 3.256.661,36€ και εξέδωσε έντεκα (11) εικονικά φορολογικά στοιχεία εσόδων συνολικής αξίας 783.035€.

2 Επιχείρηση Υπηρεσιών Ήχου και Εικόνας δεν απέδωσε Φ.Π.Α. συνολικής αξίας 134.736,35€, επίσης δεν απέδωσε ασφαλιστικές εισφορές ύψους 469.088,58€.

4 Επιχείρηση Πληροφορικής ζήτησε και έλαβε δύο (2) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 202.625€.

4 Επιχείρηση Ενοικίασης Διαμερισμάτων δεν εξέδωσε εκατόν είκοσι έξι (126) φορολογικά στοιχεία εσόδων συνολικής αξίας 112.030,19€.

ΙΙΙ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ  & ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΘΡΑΚΗΣ

1 Διαπιστώθηκε από έλεγχο σε ανεπάγγελτο, η ανακριβής υποβολή δηλώσεων με συνολικό ύψος αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης 1.488.499,56 €. Οι εν λόγω διαπιστώσεις στοιχειοθετήθηκαν από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

2 Ιατρός, απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 571.913,18 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το ανωτέρω ποσό συνιστά αδήλωτα εισοδήματα των χρήσεων που αφορά.

3 Μηχανολόγος Μηχανικός, εξέδωσε και έλαβε εκατόν εβδομήντα δύο (172) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 3.733.407,00 €.

4 Επιχείρηση Οικοδομικών Υλικών, εξέδωσε χίλια τριάντα πέντε (1.035) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 3.104.515,30 €.

5 Επιχείρηση Χονδρικού Εμπορίου Φρούτων, εξέδωσε εξήντα τέσσερα (64) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.404.724,80 €.

6 Επιχείρηση Οικοδομικών Υλικών, εξέδωσε εκατόν δέκα τέσσερα (114) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.304.634,00 €.

7 Επιχείρηση Εμπορίου Λιπαντικών, εξέδωσε διακόσια είκοσι οκτώ (228) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 1.127.526,00 €.

8  Επιχείρηση εμπορίου αλουμινίου, εξέδωσε ανακριβώς εκατόν δέκα (110) φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 593.955,00 €.

9 Επιχείρηση Βιομηχανικών Ειδών, έλαβε εκατόν είκοσι τρία (123) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 2.028.367,57 €.

10 Επιχείρηση κατασκευής πλαστικών, έλαβε πενήντα τρία (53) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 593.000,00 €.

11 Επιχείρηση κατασκευής ενδυμάτων, έλαβε τριάντα εννέα (39) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 389.420,55 €.

12 Επιχείρηση Υπηρεσιών Διανομής Διαφημιστικών Δειγμάτων, έλαβε τριάντα τρία (33) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 386.241,55 €.

13 Ιδιώτης ανεπάγγελτος αυτουργός στην έκδοση τριακοσίων σαράντα τεσσάρων (344) εικονικών φορολογικών στοιχείων με τη χρήση των οποίων εκταμιεύτηκε επιστροφή ΦΠΑ, συνολικής αξίας 345.512,28 €.

14 Επιχείρηση εμπορίας ηλεκτρονικού εξοπλισμού, έλαβε οκτώ (8) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 200.000,00 €.

15 Επιχείρηση παραγωγής αρτοπαρασκευασμάτων, έλαβε τρία (3) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 162.000,00 €.

16 Επιχείρηση κατασκευής χαρτιού και χαρτονιού, έλαβε επτά (7) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 138.408,04 €.

17 Διαφημιστική επιχείρηση, καταχώρησε ανύπαρκτες δαπάνες συνολικής αξίας 1.322.515,00 €.

18 Από έλεγχο σε κατασκευαστική επιχείρηση, διαπιστώθηκε μη έκδοση φορολογικού στοιχείου αξίας 596.205,00 €. Ισόποση αξία καταλογίστηκε ως αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη, στο εισόδημα.

ΙV. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

1 Από έλεγχο σε επιχείρηση κατασκευής εμπορίου επίπλων διαπιστώθηκε, μέσω της επεξεργασίας τραπεζικών λογαριασμών, αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 1.197.144,74 €. Επίσης, από ανακριβή υποβολή ΦΠΑ δεν αποδόθηκε ποσό 227. 514,50€.

2 Ζευγάρι ελεύθερων επαγγελματιών, απέκρυψε φορολογητέα ύλη συνολικής αξίας 100.132,87 €, η οποία στοιχειοθετήθηκε από επεξεργασία τραπεζικών λογαριασμών σε σύγκριση με τα δηλωθέντα εισοδήματα.

3 Επιχείρηση με χονδρικό εμπόριο αγροτικών προϊόντων, εξέδωσε τριακόσια δύο (302) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 2.153.758,30 €, για ανύπαρκτες συναλλαγές με σκοπό την παράνομη επιστροφή ΦΠΑ, συνολικού ποσού 150.763,08€.

4 Αγρότης Ειδικού Καθεστώτος, έλαβε σαράντα τρία (43) εικονικά φορολογικά στοιχεία, για ανύπαρκτες συναλλαγές, συνολικής αξίας 417.333,69 €.

5 Από έλεγχο σε είκοσι έξι (26) επιχειρήσεις, διαπιστώθηκε λήψη τετρακοσίων ογδόντα πέντε (485) εικονικών φορολογικών στοιχείων για παράνομη έκπτωση Φ.Π.Α., συνολικής αξίας 489.757,08 €.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΚΑΙ ΝΟΤΙΩΝ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

1 Από έλεγχο σε Αρχιτέκτονα, διαπιστώθηκε ανακριβής δήλωση Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων, με ποσό ανακρίβειας ύψους 1.054.204,04 €.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΗΠΕΙΡΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΩΝ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

1 Από έλεγχο σε ανώνυμη εταιρεία, διαπιστώθηκε λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων με υπερκοστολογήσεις, συνολικής αξίας 550.000,00 €.

2 Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, εξέδωσε εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 232.000,00 €.

VΙΙ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΩΞΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΚΡΗΤΗΣ

1 Από έλεγχο σε επιχείρηση χονδρικού εμπορίου φαρμακευτικών προϊόντων και διασταύρωση συμβολαίων αγοραπωλησίας ακινήτων με αντίστοιχες τραπεζικές συναλλαγές, προέκυψε η ανακριβής σύνταξη των συμβολαίων και η μη δήλωση εσόδων από πώληση ακινήτων, συνολικού ποσού 763.805,39 €.

2 Επιχείρηση εργασιών χρωματισμών, έλαβε σαράντα έξι (46) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας 434.634,00 €. Επίσης, διαπιστώθηκε ανακριβής υποβολή δηλώσεων εισοδήματος από όπου προέκυψε φόρος 88.727,00 €. Τέλος, από την ανακριβή υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, προέκυψε ποσό φόρου 337.161,88 €.

Όλες οι ως άνω Ελεγκτικές Διευθύνσεις του Σ.Δ.Ο.Ε. συνέταξαν για τα ανωτέρω, Εκθέσεις Ελέγχου οι οποίες διαβιβάσθηκαν κατά περίπτωση στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. για άμεση έκδοση καταλογιστικών πράξεων φόρων και προστίμων.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στις επιτυχίες που σημείωσε το Σ.Δ.Ο.Ε. στο οικονομικό έγκλημα που εκτός της οικονομικής διάστασης (φοροδιαφυγή), άπτεται της προστασίας του κοινωνικού συνόλου και έχει συνέπειες στην υγεία των καταναλωτών. Συγκεκριμένα:1) Το Σ.Δ.Ο.Ε, σε συνεργασία με τον Ε.Φ.Ε.Τ. εντόπισε συνολική ποσότητα 7.840 λίτρων σπορέλαιου τα οποία επρόκειτο να συσκευαστεί και πωληθεί με την ένδειξη «ΕΞΤΡΑ ΠΑΡΘΕΝΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ» μετά την προσθήκη χρωστικών ουσιών.

Ο φορολογικός έλεγχος συνεχίζεται ενώ οι εντοπισθείσες ποσότητες του νοθευμένου ελαιολάδου δεσμεύτηκαν από κλιμάκιο του Ε.Φ.Ε.Τ.

2) Η Περιφερειακή Διεύθυνση Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος Κεντρικής & Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης σε έλεγχο που διενήργησε σε μεταφορική εταιρεία στη Θεσσαλονίκη, βρήκε τεράστια ποσότητα κενών κυτίων τσιγάρων, απομίμηση εκείνων γνωστής ελληνικής καπνοβιομηχανίας που προορίζονταν για γειτονική χώρα.

Το γεγονός ότι οι ανευρεθείσες ποσότητες είχαν τη φίρμα της ελληνικής καπνοβιομηχανίας και έφεραν ελληνικούς barcode, δημιουργεί τη βεβαιότητα ότι επρόκειτο να συσκευασθούν στη γειτονική χώρα, να επανεισαχθούν λαθραία και να διατεθούν λαθραία στην ελληνική αγορά.

Ο αριθμός των κυτίων ανέρχεται σε 975.000. Τα εμπορεύματα δεσμεύθηκαν και η έρευνα συνεχίζεται μέχρι πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης.

Η ανωτέρω επιτυχία δημοσιοποιήθηκε και κατά το χρόνο που συντελέσθηκε.

Σημαντικές επιτυχίες πραγματοποιήθηκαν και στον εντοπισμό και επανείσπραξη παράνομα χορηγηθέντων επιδοτήσεων – επιχορηγήσεων. Ειδικότερα:

1) Μετά από έλεγχο της Περιφερειακής Δ/νσης Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος Κεντρικής & Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης σε ανώνυμη εταιρεία μεταποίησης, ταυτοποίησης και εμπορίας αγροτικών προϊόντων προκλήθηκε πόρισμα του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. για ανάκτηση παρανόμως καταβληθείσας ενίσχυσης – επιδότησης ποσού 38.433.921,84€.

2) Μετά από επιτόπιο έλεγχο του Σ.Δ.Ο.Ε σε Ανώνυμη Εταιρεία εμπορίας και επεξεργασίας ξύλου εκδόθηκε Υπουργική Απόφαση για ανάκτηση παρανόμως καταβληθείσας επιχορήγησης ύψους 759.691,83 €.

3) Μετά από επιτόπιο έλεγχο του Σ.Δ.Ο.Ε σε Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία ειδών ένδυσης και υπόδησης εκδόθηκε Υπουργική Απόφαση για ανάκτηση παρανόμως καταβληθείσας επιχορήγησης ύψους 29.500,78 €.

Το Σ.Δ.Ο.Ε., στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, συνεχίζει με αμείωτη ένταση τους ελέγχους σε όλα τα μέτωπα, για την πάταξη της φοροδιαφυγής και του οικονομικού εγκλήματος, με στόχο την δημιουργία αισθήματος κοινωνικής δικαιοσύνης και την αύξηση των δημοσίων εσόδων.

Κρούσμα «λαθροχειρίας» σε εξετάσεις για πιστοποιητικό γνώσεων στη χρήση γεωργικών φαρμάκων

Το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης ενημερώνει ότι απαγορεύτηκε στο φορέα «Κ.Ε.Κ. Παιδείας και Πολιτισμού» με έδρα τα Πετράλωνα Χαλκιδικής να διενεργεί εξετάσεις χορήγησης πιστοποιητικού γνώσεων στην ορθολογική χρήση των γεωργικών φαρμάκων.

Σε απροειδοποίητο επιτόπιο έλεγχο από την αρμόδια ελεγκτική αρχή διαπιστώθηκε ότι o συγκεκριμένος φορέας δεν διενεργούσε με αδιάβλητο και ποιοτικό τρόπο τις εξετάσεις. Οι επιτόπιες παρατηρήσεις του ελεγκτικού κλιμακίου επιβεβαιώθηκαν από την ηλεκτρονική καταγραφή του τρόπου και χρόνου απαντήσεων από συγκεκριμένο συμμετέχοντα – εξεταζόμενο, μετά από έρευνα της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου.

Πέραν της απαγόρευσης που επιβλήθηκε στο φορέα για διενέργεια εξετάσεων, ανακλήθηκε και το πιστοποιητικό του συμμετέχοντα – εξεταζόμενου.

Μετά από εντολή της πολιτικής ηγεσίας, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης έδωσε εντολή για εντατικοποίηση των ελέγχων στους φορείς παροχής κατάρτισης στην ορθολογική χρήση των γεωργικών φαρμάκων και στα κέντρα εξετάσεων χορήγησης πιστοποιητικού γνώσεων. Ταυτόχρονα εξετάζονται επιπλέον μέτρα για τη διασφάλιση του αδιάβλητου των εξετάσεων από τα ιδιωτικά κέντρα και καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την επιτάχυνσης της έναρξης λειτουργίας δημόσιων φορέων.

Σε δήλωσή του ο Αναπληρωτής Υπουργός Βαγγέλης Αποστόλου τονίζει: «Δεν θα υπάρξει καμία ανοχή σε παρανομίες. Είμαστε δεσμευμένοι στην προσπάθεια για ποιοτική κατάρτιση των αγροτών, με στόχο τη μείωση των κινδύνων και των αρνητικών επιπτώσεων της χρήσης γεωργικών φαρμάκων, τόσο στην υγεία των καταναλωτών και των αγροτών, όσο και στο περιβάλλον».

Εκτροχιάστηκε βαγόνι εμπορικής αμαξοστοιχίας σε τούνελ στα Τέμπη

Σήμερα στις 7 η ώρα το πρωί εκτροχιάστηκε στα τούνελ των τεμπών το τελευταίο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Σκόπια.

Στο σημείο έσπευσε η Πυροσβεστική Υπηρεσία Λαμίας με τρία οχήματα ενώ από το ατύχημα δεν υπήρξαν τραυματισμοί.

Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για πρόβλημα στα πηδάλια, το οποίο προκάλεσε το ατύχημα.

Η κυκλοφορία των τρένων διεξάγεται από τη δεύτερη γραμμή του τούνελ και είναι επόμενο να υπάρχουν καθυστερήσεις στα σιδηροδρομικά δρομολόγια.

 

ΦΡΟΣΩ ΚΑΡΑΣΑΡΛΙΔΟΥ: Ένταξη των απολυμένων των ΕΑΣ Βέροιας και Νάουσας σε προγράμματα ανεργίας

Μετά από συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία των απολυμένων των ΕΑΣ Βέροιας και Νάουσας, η βουλευτής του νομού μας Φρόσω Καρασαρλίδου είχε επικοινωνία με την υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κα Ράνια Αντωνοπούλου με σκοπό την ένταξή τους σε προγράμματα ειδικής επιδότησης του ΟΑΕΔ. Παράλληλα κατέθεσε υπόμνημα στο οποίο αναφέρει ότι:

Στα πλαίσια της εφαρμογής του ν. 4015/2011 περί εξυγίανσης των συνεταιρισμών, οι (παραπάνω) Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών οδηγήθηκαν σε λύση και εκκαθάριση και οι εργαζόμενοι τους οδηγήθηκαν χωρίς δική τους υπαιτιότητα στην απόλυση• και ενώ ο ν.4015/2011 συνεχίζει να εφαρμόζεται απόλυτα όσον αφορά τις συνεταιριστικές οργανώσεις, δυστυχώς δεν εφαρμόζεται η παράγραφος 9 του άρθρου 19 του συγκεκριμένου νόμου που αφορά τους απολυμένους εργαζόμενους, ως προς την αποκατάστασή τους.

Με τη θέση σε εκκαθάριση πολλών ΣΑΟ δημιουργείται οξύ πρόβλημα με τους εργαζόμενους, οι οποίοι έχασαν την εργασία τους και μαζί με αυτή το δικαίωμα συντάξεως τους. Παράλληλα, εξαιτίας της πρωτοφανούς αδράνειας των εκκαθαριστών ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων τους, δεν προέβησαν ή δεν ολοκλήρωσαν την εκπλειστηρίαση της κινητής και ακίνητης περιουσίας των ενώσεων• ενώ ταυτόχρονα η οικονομική κρίση έχει επιφέρει μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες όχι μόνον για τους ίδιους τους εργαζόμενους και τις οικογένειες τους, αλλά και για το σύνολο των τοπικών κοινωνιών που μαστίζονται από την ανεργία.

Παρακαλώ, εκ μέρους των εργαζομένων, για τις δικές σας άμεσες ενέργειες για την ένταξη τους σε προγράμματα ειδικής επιδότησης του ΟΑΕΔ, λαμβάνοντας υπόψη σας ότι σήμερα –μετά από τρία και μισό χρόνια- παραμένουν άνεργοι, ενώ είναι αμφίβολο αν θα λάβουν κάποια στιγμή τους μισθούς τους, καθώς και τις αποζημιώσεις που τους οφείλουν οι πρώην εργοδότριές τους συνεταιριστικές οργανώσεις.