Αρχική Blog Σελίδα 16803

Στο πλευρό των βαμβακοπαραγωγών της Ημαθίας ο αντιπεριφερειάρχης Κώστας Καλαϊτζίδης

Στο πλευρό των βαμβακοπαραγωγών της Ημαθίας ο αντιπεριφερειάρχης Κώστας Καλαϊτζίδης, με επιστολή για το δίκαιο των αιτημάτων τους προς τον αρμόδιο υπουργό και τον διοικητή του ΕΛΓΑ

Σύσκεψη, με πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας κ.Κώστα Καλαϊτζίδη και την συμμετοχή των αγροτικών συλλόγων της Περιφερειακής Ενότητας, πραγματοποιήθηκε, το πρωί της Τρίτης 15 Δεκεμβρίου, στο τοπικό υποκατάστημα του ΕΛΓΑ Βέροιας.

Ο κ.Καλαϊτζίδης με επιστολή του προς τον αναπληρωτή υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος κ. Ευάγγελο Αποστόλου και τον διοικητή του ΕΛΓΑ κ.Νικόλαο Στουπή, ζήτησε την πλήρη ικανοποίηση των αιτημάτων των βαμβακοπαραγωγών της Ημαθίας, οι οποίοι επλήγησαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ζητώντας να γίνουν οι εκτιμήσεις ζημιών με βάση τα κανονιστικά δεδομένα που ίσχυαν μέχρι πέρσι, καθώς και να εξαιρεθούν για φέτος, λόγω του μικρού κλήρου, οι Ημαθιώτες βαμβακοπαραγωγοί , από την αυστηρότητα της εφαρμογής του νέου κανονισμού.

Ο κ. αντιπεριφερειάρχης επίσης ζήτησε από την διευθύντρια του υποκαταστήματος του ΕΛΓΑ Βέροιας, κ. Παπά, να μεταφέρει στους προϊσταμένους τους, την αναγκαιότητα ανοχής στις εκπρόθεσμες καταβολές των εισφορών ΕΛΓΑ, από τους Ημαθιώτες αγρότες, οι οποίοι βρίσκονται στα όρια της απόγνωσης, λόγω των γνωστών συγκυριών και δεν μπόρεσαν να καταβάλουν αυτές εμπρόθεσμα, με αποτέλεσμα να μην δικαιούνται αποζημιώσεων.

kal bamb

Ακολουθεί η επιστολή που απεστάλη από τον κ. Καλαϊτζίδη, προς τους κ.κ Αποστόλου και Στουπή

 «Κύριε Υπουργέ,

Κύριε Διοικητά,

                 Μετά το πρόβλημα που προέκυψε λόγω της φετινής καταστροφής στην βαμβακοπαραγωγή της Ημαθίας, ο οποία συμβαίνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά

 Ζητούμε

 Τη συνέχιση της εκτίμησης στην καλλιέργεια από την υπηρεσία του ΕΛΓΑ με βάση τα κανονιστικά δεδομένα έτσι όπως αυτά ίσχυαν μέχρι πέρυσι.

Θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας, ότι, στην Ημαθία ο μέσος κλήρος είναι αρκετά μειωμένος σε σχέση με τις άλλες περιοχές, για αυτό και το δείγμα μας είναι σχετικά μικρό.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να επιδειχθεί ανοχή, διότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις το μεγαλύτερο «δείγμα» θα στερούσε από πολλούς παραγωγούς το δικαίωμα στην συνδεδεμένη ενίσχυση.

Ύστερα από τα ανωτέρω, ζητούμε για φέτος την εξαίρεση των παραγωγών της Ημαθίας από την αυστηρότητα της εφαρμογής του νέου κανονισμού και την συνέχιση της εκτίμησης από τους γεωπόνους του ΕΛΓΑ.

Κύριοι,

Αναμένοντας τις ενέργειες σας, παραμένουμε στην διάθεσή σας για ότι θεωρείτε σκόπιμο.

Με εκτίμηση,

   O ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ

Βαγγέλης Αποστόλου: Στόχος να αυξήσουμε το πρόσθετο ποσοστό των ενισχύσεων στους νέους αγρότες

Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας-Αλιείας Βρυξέλλες, 15 Δεκεμβρίου 2015 – Βαγγέλης Αποστόλου: Στόχος να αυξήσουμε το πρόσθετο ποσοστό των ενισχύσεων στους νέους αγρότες κατά την ενδιάμεση αναθεώρηση της ΚΑΠ

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βαγγέλης Αποστόλου εκπροσώπησε τη χώρα, συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα Χαράλαμπο Κασίμη, στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας και Αλιείας, που συνεδρίασε στις 14 & 15 Δεκεμβρίου στις Βρυξέλλες. Βασικά θέματα που απασχόλησαν τους Υπουργούς ήταν η ενίσχυση των νέων γεωργών, η στρατηγική της ΕΕ για την αξιοποίηση της έρευνας και της καινοτομίας στη βιώσιμη ανάπτυξη της γεωργίας, της δασοκομίας και της αλιείας, στο πλαίσιο της βιο-οικονομίας, η ολοκλήρωση των νέων κανόνων σχετικά με τα προγράμματα διανομής γεωργικών προϊόντων στα σχολεία και οι ανησυχίες για την ποιότητα των εισαγόμενων μελισσοκομικών προϊόντων, που επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα του τομέα στην ΕΕ.

Στην παρέμβασή του για τους νέους γεωργούς ο Υπουργός υποστήριξε ότι για να παραμείνει βιώσιμη η Ευρωπαϊκή Γεωργία, χρειάζεται τους νέους, που τολμούν και επενδύουν σε καινοτόμες λύσεις, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι η ανεργία των νέων αποτελεί σοβαρό πρόβλημα ιδιαίτερα για ορισμένα κράτη μέλη. Μεταξύ άλλων, τόνισε ότι «η επίλυση των ζητημάτων που δυσκολεύουν την εγκατάσταση των νέων στη γεωργία, πέρα από τα κίνητρα που δίνει η Κοινή Αγροτική Πολιτική και που προσπαθήσαμε να τα αξιοποιήσουμε στο έπακρο, είναι πολλαπλά σκόπιμη. Στην Ελλάδα, ένα πρόσθετο ποσοστό 2% των άμεσων ενισχύσεων δίνεται σε νέους αγρότες. Λαμβάνοντας υπόψη και την ανάγκη δημογραφικής ανανέωσης του αγροτικού πληθυσμού, το ποσοστό αυτό δεν επαρκεί, παρά το γεγονός ότι επιπλέον κονδύλια ύψους άνω των 300 εκ. € θα διατεθούν από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης για την είσοδο 24.000 περίπου νέων αγροτών στον τομέα. Στην ενδιάμεση αναθεώρηση της ΚΑΠ στόχος μας πρέπει να είναι η εύλογη αύξηση του ποσοστού αυτού, οφείλουμε να στηρίξουμε τους νέους που δείχνουν ενδιαφέρον για τον αγροτικό χώρο».Ο Υπουργός υπογράμμισε ακόμη ότι «η προσέλκυση των νέων στον αγροτικό τομέα, συνδέεται άμεσα με τις ευρύτερες αναπτυξιακές πολιτικές με την ποιότητα της ζωής στην ύπαιθρο, που διασφαλίζεται με γενικότερα μέτρα για την αναβάθμισή της» και ζήτησε πρωτοβουλίες από την ΕΕ, που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις, είτε μέσω των μέτρων για την ανάπτυξη της υπαίθρου, είτε μέσω της περιφερειακής πολιτικής είτε μέσω των τομεακών προγραμμάτων.

Σε ότι αφορά στη στρατηγική της ΕΕ για την αξιοποίηση της έρευνας και της καινοτομίας στη βιώσιμη ανάπτυξη της γεωργίας, της δασοκομίας και της αλιείας, στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας, ο Υπουργός υποστήριξε πως η έρευνα πρέπει να λαμβάνει υπόψη ότι ο βασικός προσανατολισμός της γεωργίας και της αλιείας είναι η παραγωγή επαρκούς ποσότητας ασφαλών τροφίμων, σε τιμές προσιτές για όλους τους πολίτες, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ικανοποιητικό εισόδημα για τους παραγωγούς. Όπως τόνισε, «στόχος μας είναι η βιώσιμη ανάπτυξη, η προστασία του περιβάλλοντος, οι καινοτόμες πρακτικές για τη βιώσιμη αξιοποίηση των φυσικών πόρων, τη χρήση της βιομάζας, τη μείωση της σπατάλης των τροφίμων, προτεραιότητες στις οποίες δεν έχει καμία θέση η χρήση γενετικών τροποποιήσεων ή κλωνοποιήσεων». Ο κ. Αποστόλου υπογράμμισε ότι προϋπόθεση της στρατηγικής της ΕΕ πρέπει να είναι η αναγνώριση της σημασίας της γεωργικής, της δασοκομικής και της αλιευτικής δραστηριότητας και η συνολική προσφορά της στη σημερινή κοινωνία και στις επόμενες γενιές, ώστε οι πολιτικές μας να είναι ασφαλείς για τους παραγωγούς και αποτελεσματικές για την κοινωνία στο σύνολό της. Η έρευνα πρέπει να προσφέρει απαντήσεις στα προβλήματα του αγροτικού κόσμου, άμεσα εφαρμόσιμες, που θα παρέχουν ασφάλεια για τον καταναλωτή, για το περιβάλλον και για το εισόδημα του αγρότη. Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής πρέπει να είναι μέρος της στρατηγικής της ΕΕ, αφού ο πρωτογενής τομέας αποτελεί τη μεγαλύτερη ασπίδα για την προάσπιση του φυσικού περιβάλλοντος. Στην Ελλάδα και στη Νότια Ευρώπη, η μορφολογία των εδαφών και οι εναλλαγές των αγροτικών και δασικών εκτάσεων δημιουργούν πολύτιμα αγροδασικά οικοσυστήματα, που χρήζουν ενιαίας και προσεκτικής διαχείρισης.

Σε σχέση με τα υπόλοιπα θέματα που απασχόλησαν του Συμβούλιο, ο Υπουργός ΑΑ-Τ υποστήριξε την πρόταση της Προεδρίας για τα νέα μέτρα σχετικά με τα προγράμματα διανομής γεωργικών προϊόντων στα σχολεία, τονίζοντας τη σημασία τους για την καλλιέργεια καλών διατροφικών συνηθειών στους μαθητές, αλλά και για την εξομάλυνση των αγορών. Τόνισε την πολλαπλή σημασία της μελισσοκομίας για τη γεωργία, το περιβάλλον και την οικονομία και ζήτησε να καθιερωθούν αυστηρότερες διατάξεις για την επισήμανση της προέλευσης του μελιού αλλά και των προϊόντων του τομέα ώστε να προστατεύονται τόσο οι παραγωγοί, όσο και οι καταναλωτές. Ζήτησε ακόμη την αντιμετώπιση των «δόλιων πρακτικών» στην αγορά, με ενίσχυση των ελέγχων και ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των Κρατών Μελών, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής και η ανταγωνιστικότητα των υγιών Ευρωπαίων παραγωγών, με άμεσο αποτέλεσμα στην οικονομία της υπαίθρου και στη διατήρηση του αριθμού των μελισσών και της βιοποικιλότητας.

Ερώτηση για την μεγάλη καθυστέρηση στις πληρωμές των τευτλοπαραγωγών

Ερώτηση κατέθεσε ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θανάσης Θεοχαρόπουλος μαζί με τον Μιχάλη Τζελέπη, βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, προς τους Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, με θέμα την μεγάλη καθυστέρηση στις πληρωμές των τευτλοπαραγωγών.

 Αναλυτικά η ερώτηση:

Η τευτλοκαλλιέργεια είναι γνωστό ότι συνεχίζει να αποτελεί σημαντική πηγή εισοδήματος για αρκετούς αγρότες της χώρας παρά τη μεγάλη μείωση των καλλιεργούμενων εκτάσεων τα τελευταία χρόνια.

            Είναι επίσης γνωστό από στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση των Μετόχων ότι η οικονομική κατάσταση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης είναι δραματική και λόγω έλλειψης χρημάτων δεν μπορούν να πληρωθούν οι οφειλές προς τους αγρότες από τη φετινή καμπάνια.

            Η αδυναμία άμεσης πληρωμής των οφειλών που μαζί με τα μεταφορικά ανέρχονται σε 13 εκατ. ευρώ προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία στους τευτλοπαραγωγούς που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις και ενδεχομένως αναγκασθούν και αυτοί να εγκαταλείψουν την τευτλοκαλλιέργεια.

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

1 Πότε θα πληρωθούν οι τευτλοπαραγωγοί; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα εξόφλησης όλων των οφειλών προς τους αγρότες;

2 Ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης για το μέλλον της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης;

ΑΠ. ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ : “Θα μείνουν στην ιστορία ως η κυβέρνηση των πλειστηριασμών”

«Αυτή η κυβέρνηση θα μείνει στην ιστορία ως η κυβέρνηση των πλειστηριασμών», επισήμανε ο Βουλευτής Ημαθίας της Νέας Δημοκρατίας, Απόστολος Βεσυρόπουλος, στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της συζήτησης του πολυνομοσχεδίου για την πώληση σε funds στεγαστικών και επιχειρηματικών δανείων.

 Ο κ. Βεσυρόπουλος, τόνισε ότι από την Τετάρτη το πρωί θα είναι αντιμέτωποι με πλειστηριασμούς, νοικοκυριά και επιχειρήσεις που έχουν καθυστερούμενες οφειλές άνω των 90 ημερών σε τράπεζες. Δίνεται τη δυνατότητα στις τράπεζες, οι οποίες πλέον είναι υπό τον έλεγχο ξένων, να πωλούν τα κόκκινα δάνεια αλλά και όχι μόνο, σε εισπρακτικές εταιρείες που θα δημιουργήσουν ξένα funds.

 Ο Βουλευτής Ημαθίας, ήταν έντονα επικριτικός απέναντι στην κυβέρνηση στην ομιλία του, λέγοντας χαρακτηριστικά:

 «Άκουσα κάποιους από το ΣΥΡΙΖΑ να υπερασπίζονται αυτή την επιλογή και να επιχειρηματολογούν υπέρ των funds, με το επιχείρημα ότι αυτά θα μπορούν να προτείνουν ευνοϊκότερους όρους στους δανειολήπτες. Τότε γιατί δεν σκεφθήκατε να προτείνετε να το κάνουν αυτό οι ίδιες οι τράπεζες σε μια μεταβατική περίοδο, να προτείνουν δηλαδή οι ίδιες οι τράπεζες την τροποποίηση όρων προς το ευνοϊκότερο;

Μιλάτε για αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας των funds και των εισπρακτικών εταιρειών.

Όταν το κεφάλαιο αυτών των εταιρειών περιορίζεται στις 100.000 ευρώ ενώ θα κληθούν να αναλάβουν τη διαχείριση μεγαλύτερων αξιών, για ποιο αυστηρό πλαίσιο μιλάτε; Όταν τους δίνετε το δικαίωμα ακόμα και να άρουν το τραπεζικό απόρρητο των πολιτών, τι ακριβώς διαπραγματευτήκατε; Τι είδους διαπραγμάτευση είναι αυτή που δίνει το δικαίωμα σε funds να μην αγοράζουν μόνο τα κόκκινα δάνεια αλλά και τα ενήμερα δάνεια μιας επιχείρησης, αυτά δηλαδή που εξυπηρετούνται κανονικά.

Υπάρχουν πολλές ελληνικές επιχειρήσεις που τυγχάνει να έχουν ένα κόκκινο δάνειο, λόγω της κρίσης, αλλά καταφέρνουν να διατηρούν ενήμερα άλλα δάνεια και να πληρώνουν τις οφειλές τους. Για ποιο λόγο να πωλούνται και τα ενήμερα δάνεια στα funds; Δεν καθίσταται έτσι εκβιάσιμη και απόλυτα ελεγχόμενη μια τέτοια επιχείρηση;

Γιατί κάλλιστα θα μπορεί αυτός που έχει αγοράσει το δάνειο να ζητήσει και τη μεταβολή των όρων των εξυπηρετούμενων δανείων. Όταν μάλιστα αυτές οι εταιρείες θα μπορούν να μεταπωλήσουν τα δάνεια που αγόρασαν από ελληνικές τράπεζες σε άλλες τράπεζες του εξωτερικού ή σε άλλα funds».

 

Ο δάσκαλος μπορεί να “αλλάξει” ένα παιδί..

Ο Νίκος κάθεται σιωπηλός στην τάξη.. Η παρουσία του απουσία..”Δεν τραβάει .. Δεν διαβάζει “λέει  συχνά  πια  ο δάσκαλος στους γονείς του και εκείνοι αρχίζουν να ντρέπονται που ο μικρός δεν τα καταφέρνει..

bas-mirts2
Γράφει η εκπαιδευτικός Βασιλική Μηρτσέκη

Μα τον Νίκο δεν τον σηκώνει ο δάσκαλος να πει μάθημα και εκείνος εδώ και καιρό δεν τολμάει να σηκώσει το χέρι του. Αν το κάνει οι άλλοι θα τον κοροϊδέψουν.. Ο δάσκαλος θα του φωνάξει και για άλλη μια φορά θα του πει: “Να διαβάζεις Νίκο. Πάλι αδιάβαστος ήρθες”..Και το παιδί βουλιάζει όλο και πιο πολύ σε χαμένα γνωστικά αντικείμενα που δεν μπορεί να κατανοήσει. Η Σταυριανή κοιτά σαν χαμένη. Ακόμα συλλαβίζει και ας πάει Ε τάξη, αργεί να αντιγράψει και δεν μπορεί να ακολουθήσει την τάξη…Προέρχεται από οικογένεια που τα παιδιά τη χαρακτηρίζουν ¨φτωχή”. Μένει σε ένα σπίτι έξω από την πόλη, χωρίς άλλα  παιδιά στην οικογένεια, χωρίς φίλους και οι γονείς της γεωργοί στηρίζονται από την σύνταξη του παππού που μένει μαζί τους. Τα ρούχα της φθαρμένα, παλιά αλλά καθαρά είναι αδύνατο να  συναγωνιστούν τα ρούχα των συμμαθητριών της. Δυο κορίτσια την κάνουν  παρέα μα και αυτή δεν θέλει ελεημοσύνη. Ετσι νιώθει.. Έχει κλειστεί στον εαυτό της και πια δεν μιλάει και δεν χαμογελάει.. Μα κανείς δεν το βλέπει.

Η Σταυριανή απλά περιθωριοποιήθηκε. Ο Χρήστος και ο Πάνος “σκοτώνονται” συνεχώς. Ο ένας αντιμετωπίζει ως αντίπαλο τον άλλο. Πρώτοι σε όλα θέλουν να είναι.. Στα μαθήματα, στους φίλους, στις σκανταλιές, στα πειράγματα.. Μόνο που τα πειράγματά τους πολλές φορές είναι επικίνδυνα. Ποιος να τολμήσει να τα βάλει μαζί τους; Συνέχεια βρίσκονται έξω από το γραφείο του Διευθυντή και οι γονείς πάντα δίπλα να προσπαθούν να καταλάβουν τι τρέχει..” Η τάξη αυτή είναι ανάγωγη και κακομαθημένα όλα τα παιδιά”, “Δεν είναι τάξη αυτή..Είναι βάσανο”.. “Δύσκολη τάξη για το δάσκαλο που θα τα πάρει. Πρέπει να έχει Άγιο για να τη βγάλει καθαρή”.    Και ένας  δάσκαλος ή μια δασκάλα αναλαμβάνει την τάξη, του  χτυπάνε φιλικά την πλάτη..”Άντε και καλό κουράγιο..¨Και εκείνος ξεκινά..Δεν βιάζεται. Τα μαθήματα μπορούν να περιμένουν λίγο.. Ξέρει εξάλλου τι έχει σημασία για τα παιδιά. Γνωρίζεται μαζί τους. Παρατηρεί την ώρα που διδάσκει. Περπατάει ανάμεσα στα παιδιά και δίνει ευκαιρίες σε όλα να μιλήσουν.. Ξεχωρίζουν από μακριά οι μαθητές που ήταν οι πιο δημοφιλείς και ..αγαπημένα παιδιά για μαθητές και δασκάλους.. Ο Νίκος κρύβεται μα ο δάσκαλος τολμά να του κάνει μια ερώτηση. Καταλαβαίνει πως ο Νίκος δεν μπορεί να κατανοήσει τι τον ρώτησε. Απλοποιεί την ερώτηση. Τον υποβοηθά κιόλας. Πετάγονται οι  μαθητές να συμπληρώσουν. Κάποιοι γελούν. Και σίγουρα δεν είναι η πρώτη φορά.. Σταματάει την εξέταση.. Σοβαρεύει..

Αφήνει το βιβλίο και όρθιος στην μέση της τάξης στρέφει το βλέμμα του σε έναν έναν τους μαθητές.. Δεν κοροϊδεύει κανείς μαθητή του, δεν έχει κανείς δικαίωμα να προσβάλλει τον άλλο επειδή “δεν ξέρει”. Μιλάει για τα αισθήματα αυτού του παιδιού, για το πως νιώθει το παιδί, δίνει δικά του παραδείγματα, βάζει ένα “αστέρι” της τάξης να νιώσει όπως νιώθει ο Νίκος..Χρειάζεται τρόπος και κόπος να καταλάβουν τα παιδιά.. Χρειάζεται δουλειά να μάθουν να νιώθουν τι σημαίνει μαθησιακές δυσκολίες και πως νιώθει ένα παιδί όταν δεν το αποδέχονται.. Ο δάσκαλος βοηθά το Νίκο αλλά και τα άλλα τα παιδιά. Το Νίκο ώστε  να ενταχθεί στην τάξη και τους  συμμαθητές του να  τον αποδεχτούν. Κάνει ομάδες, εντάσσει το Νίκο, δίνει εργασίες, χρησιμοποιεί χρώματα για να επισημαίνει ο Νίκος τα βασικά, κάνει  ερωτήσεις, δείχνει εικόνες, κάνει σχεδιαγράμματα, υπογραμμίζει, συζητά με το Νίκο και επειδή διαφαίνεται πως οι μαθησιακές του δυσκολίες δείχνουν πιθανή δυσλεξία τον απαλλάσσει από τα γραπτά. Πλέον ο Νίκος και χωρίς χαρτί από το ΚΕΔΔΥ  εξετάζεται προφορικά στις ίδιες ερωτήσεις με τα παιδιά. Πάνω από όλα το παιδί και όχι τα χαρτιά. Και πραγματικά ο Νίκος “φορτσάρει”. Ο γονείς το βλέπουν. Ο Νίκος άλλαξε. Έχει πια αυτοπεποίθηση. Μα ο δάσκαλος δεν μένει μόνο στο μάθημα. Δίνει ευκαιρίες για να εργαστούν σε διάφορες εργασίες και αποκαλύπτεται μπροστά τους ένα μικρό ταλέντο στη φωτογραφία. Και αυτό το ταλέντο δεν μένει ανεκμετάλλευτο έτσι  οργανώνεται στο τέλος της χρονιάς ένας διαγωνισμός φωτογραφίας για όλο το σχολείο και ο Νίκος με τη βοήθεια που του παρέχει παραδίδει  μαθήματα για το διαγωνισμό..

i74481754._szw565h2600_Ο μικρός μαθητής πια, έχει τις ίδιες ευκαιρίες και ας μη περάσει ο δρόμος του από το Πανεπιστήμιο.. Το μέλλον κανείς όμως  δεν το ξέρει. Μα αυτός σήμερα  είναι πια  ένα χαρούμενο παιδί. Η Σταυριανή είναι ένα παιδί που μεγαλώνει μοναχικά. Στερημένα .. Δεν έχει τις ίδιες παραστάσεις με τους συμμαθητές της.. Κάποιοι οριοθέτησαν το παιδί ως παιδί  με οριακή  νοημοσύνη.. Μα πως μπορείς να το λες όταν δεν ξέρεις; Όταν δεν ξέρεις το σπίτι του, το χώρο του; Το πως ζει; Ίσως είναι αργά για παρέμβαση μα η Σταυριανή το μόνο της μειονέκτημα είναι το ότι δεν έχει εμπειρίες, δεν έχει φίλους, παρέες..Ο δάσκαλος  βλέπει πως προσπαθεί. Σίγουρα δεν θα μπορέσει να καλύψει όλα τα κενά της.. Αλλά είναι παιδί που μπορεί με τη βοήθειά του να καλύψει κάποια απόσταση. Συζητά με τους μαθητές..Κάποιοι πραγματικά κοιτούν τη Σταυριανή με μια “κατώτερη” ματιά. Κάποιοι άλλοι όμως απλά δεν ήξεραν.. Δεν προσβάλλει το παιδί. Φέρνει απλά στο τμήμα μια ιστορία, μια ταινία και μετά συζητούν..

Η ενσυναίσθηση πάλι γίνεται μέσο για να πλησιάσουν την Σταυριανή.. Αποφασίζουν οι μαθητές να τη βοηθήσουν. Κάθονται μαζί της κάθε μέρα και άλλος. Της δείχνουν τα μαθήματα. Τη βοηθούν σε ό,τι δεν καταλαβαίνει. Οι δικές της ασκήσεις είναι διαφορετικές πιο κοντά στις δικές της παραστάσεις μα το θέμα είναι ότι αυτό που πρέπει να παρουσιαστεί παρουσιάζεται..Ακόμα και το συντακτικό και η γραμματική παρουσιάζονται μέσα από παραδείγματα από τη δική της ζωή. Διαβάζουν παραμύθια στο χώρο της βιβλιοθήκης και η Σταυριανή τα αφηγείται στην τάξη και τα ζωγραφίζει. ΑΠΛΆ μεν αλλά τα ζωγραφίζει.. Δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο αλλά τουλάχιστον πια δεν είναι μόνη. Μια φορά κάθε βδομάδα μετά τη συνεννόηση του δασκάλου πρώτα με τους γονείς της Σταυριανής και μετά με τους άλλους γονείς, μένει στο σπίτι των κοριτσιών που είναι φίλες της.. Δεν είναι πια μόνη..Το μέλλον της κανείς δεν το ξέρει. Αλλά για τη Σταυριανή πια το ότι την αποδέχονται είναι το πιο σημαντικό. Για αυτό είναι ευτυχισμένη.

Η τάξη του Χρήστου και του Πάνου είναι η πιο ζωηρή. Όλοι να μιλήσουν, όλοι να ναι πρώτοι, όλοι να κάνουν το δικό τους. Σκοτωμοί, παρεξηγήσεις, προβλήματα ..Και ο Θεός βοηθός.”Είναι από τις τάξεις που κάνεις το Σταυρό σου και περιμένεις πότε θα πάνε στο..Γυμνάσιο(???)”(αυτό λέγεται από πολλούς. Είτε γονείς, είτε από  όσους εμπλέκονται με την τάξη) Είπαμε πρώτα τα παιδιά κάτι υπάρχει για να ναι τόσο ζωηροί..Πρέπει   ο δάσκαλος να κάνει   ένα πλάνο..Να βρεθεί ένας τρόπος να ελεγχθεί η κατάσταση πριν τραυματιστεί κανείς. Πρώτο σχέδιο.. Εφημερία.. Ο κάθε εκπαιδευτικός  έχει εφημερία κάθε βδομάδα. Και ο δάσκαλος εξηγεί στα παιδιά τι σημαίνει εφημερία. Και ήρθε η ώρα να βάλει τη φαντασία στη μέση. Περνάει  στους μαθητές του  πως είναι κάτι σαν..δύναμη SWATT που σημαίνει ¨Ομάδα άμεσης επέμβασης σε προβλήματα”. Και έτσι τους κάνει..βοηθούς “ελέγχου”. Κάθε φορά που έχει εφημερία, αναλαμβάνουν και οι δυναμικοί μαθητές του τα “δικά τους πόστα”. Άλλοι στις πόρτες, άλλοι στις εξώπορτες, άλλοι στους διαδρόμους..

Υπάρχει καθηκοντολόγιο και κάθε φορά επαναλαμβάνεται η ίδια εντολή: “Εσείς απλά εντοπίζετε το πρόβλημα και ενημερώνετε πως αν συνεχίσουν αυτό που κάνουν (κυρίως διαπληκτισμούς) θα ενημερώσετε τους εκπαιδευτικούς εφημερίας”. Ο Πάνος και ο Χρήστος είναι σε κάθε μία από τις δύο πόρτες..Απλά σταματούν τους μαθητές να ανεβαίνουν στις τάξεις. Την επόμενη βδομάδα ο δάσκαλος τους έχει μαζί στην …περιπολία. Το καλύτερο είναι να τους φέρει κοντά με αυτό τον τρόπο καθώς συζητούν ήρεμα. Δεν τους αντιμετωπίζει ως ..δημιουργούς φασαρίας αλλά ως μαθητές με ανησυχίες…Την επόμενη είναι μόνο οι δυο τους. Παρεμβαίνουν στους μαθητές που διαπληκτίζονται και τον φωνάζουν όταν έχουν θέμα συνέχισης της παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών…Το σχέδιο “εφημερία” αποδίδει καθώς τα δύο παιδιά συνεργάζονται. Όσο για την “φασαρία” της τάξης αυτή μετατρέπεται σε δημιουργικότητα. Μαθήματα προς διδασκαλία παρουσιάζονται από τα παιδιά προγράμματα για την βία επίσης και για κάθε παγκόσμια ημέρα. Ομάδες αντι-bulling αναλαμβάνουν  να εξηγήσουν στους μικρότερους τι δεν πρέπει να κάνουν μέσα σε αυτούς και ο Πάνος και ο Χρήστος  που έχουν αλλάξει.

Ο Πάνος πια έχει μάθει να μετράει μέχρι το 10 πριν ξεσπάσει και πολλές φορές χρησιμοποιεί μια ελαστική μικρή   μπάλα εκτόνωσης που κρύβει μέσα στα χέρια του. Τον βοηθάει  όχι μόνο να μη θυμώνει εύκολα, αλλά και να συγκεντρώνεται περισσότερη ώρα..Τώρα πια βοηθά και ως μαθηματικό μυαλό τους υπόλοιπους. Από την άλλη  ο Χρήστος αναλαμβάνει να βοηθάει  στα μαθήματα της γλώσσας και να οργανώνει ομάδες και επιτέλους κάθονται μαζί. Βέβαια κάποιες φορές διαπληκτίζονται αλλά το παρελθόν δεν μοιάζει με το παρόν…Αυτή η τάξη έχει ακόμα φασαρία. Ο δάσκαλος κάθε μέρα βγαίνει… “κουφός” από τις φωνές τους και με πονοκέφαλο από τις ερωτήσεις τους αλλά πια  η “φασαρία” έχει μετατραπεί σε δημιουργικότητα και κάτι μοναδικό συμβαίνει!!! Τα παιδιά επιτέλους παίζουν μαζί. Έχουν γίνει ομάδα. Μη μου πείτε ότι σε όλους μας  δεν έχει τύχει μια τέτοια τάξη, ή δεν είχατε τέτοιους μαθητές. Το θέμα είναι ο δάσκαλος να ναι εκεί. Λίγο ψυχολόγος, λίγο εφευρέτης, λίγο θεωρητικός, πολύ πρακτικός, πάντα υπομονετικός και πάνω από όλα δημιουργικός σε όλα τα επίπεδα.

Η γνώση δεν έχει σημασία όταν οι μαθητές μας έχουν άλλα να αντιμετωπίσουν και κυρίως  τον εαυτό τους. Πρέπει κάποια παιδιά να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και κάποια άλλα να τιθασεύσουν τον εγωισμό τους για να μπορέσει ο δάσκαλος και οι μαθητές να λειτουργήσουν ως ομάδα για να προχωρήσουν στη γόνιμη γνώση ..Πρέπει ο δάσκαλος να μπορεί να αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες, να στηρίζει αλλά και να βοηθάει το κάθε παιδί ανάλογα με ό,τι αυτό κουβαλάει στην πλατούλα του από το περιβάλλον του, αλλά και ανάλογα με το χαρακτήρα και την προσωπικότητά του.

Να κοιτάξει να βγάλει προς τα έξω τα καλά στοιχεία και να τιθασεύσει τα αρνητικά.. Και κάθε παιδί που ο δάσκαλος θα βοηθήσει, κάποια στιγμή στο μέλλον το παιδί αυτό θα καταφέρει πολλά περισσότερα από όσα του πρόσδιδε ο περίγυρός του. Ο δάσκαλος έχει τη δύναμη να δώσει φτερά σε ένα παιδί. Αρκεί να προσέξει την ψυχή του..

ΓΑΣ Αλεξάνδρεια ΠΡOMINI: Φιλικό παιχνίδι με GBA Γιαννιτσών (φωτό)

Φιλικό παιχνίδι το Σάββατο 12 Δεκ στα Γιαννιτσά έδωσε η ομάδα μπάσκετ ΠΡΟΜΙΝΙ του ΓΑΣ Αλεξάνδρεια, υπό την καθοδήγηση του προπονητή της Θεόδωρου Τσοπουρίδη.

b7

Οι πράσινοι της Αλεξάνδρειας φιλοξενήθηκαν από την ακαδημία GBA (Giannitsa Basketball Academy) του Μεγάλου Αλεξάνδρου Γιαννιτσών, στο κλειστό γυμναστήριο της πόλης της Πέλλας, απ’ όπου και τα φωτογραφικά στιγμιότυπα που παρατίθενται.

Οι φωτογραφίες προέρχονται από την επίσημη ιστοσελίδα της ομάδας GBA στο Facebook.

b312339409_980211262045678_7016755695520440499_oa3a2a6a4a5a8a91a7a9b2b1b4b5b6b8b91b7b9c2c1c3c4c5c6c8c7c91c92c9c94c93a1

Συνέντευξη Τύπου Α/βάθμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου μας

Τον απολογισμό των μέχρι τώρα πεπραγμένων της Α/βάθμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Αλεξάνδρειας έκανε ο πρόεδρος κος Κυτούδης Μόσχος και τα μέλη της κκ. Κιρκιλιανίδης ,Ράπτης.

Ο πρόεδρος της επιτροπής ανέφερε ότι επί των ημερών του πληρώθηκαν όλα τα χρέη της προηγούμενης διοίκησης με ποιο σημαντικό την καταβολή στον ΟΤΕ ποσού 93.000 για την εξόφληση των λογαριασμών των σχολικών μονάδων.

Ακόμα ανέφερε ότι πληρώθηκαν όλα τα χρέη στους προμηθευτές, στο ΙΚΑ τα οποία ξεπερνούσαν τα 40000 ευρώ ενώ αγοράστηκαν φωτοτυπικά μηχανήματα για όλα τα  σχολεία και δόθηκαν υπολογιστές σε δημοτικά και νηπιαγωγεία.

Επίσης καθιερώσαμε το πρωτόκολλο παραλαβής πετρελαίου θέρμανσης. Το πετρέλαιο παραλαμβάνεται με την παρουσία του Διευθυντή, δασκάλων, του προέδρου του τοπικού Συμβουλίου ούτως ώστε να παραλαμβάνεται η ποσότητα που έχει παραγγελθεί  και στη συνέχεια να πληρώνεται ο προμηθευτής. Νομιμοποιήθηκαν κάποια σχολικά κτήρια τα οποία δεν διέθεταν οικοδομικές άδειες ενώ σε πολλά σχολεία έγιναν έργα συντήρησης και ανακαίνισης των βοηθητικών χώρων.

Τέλος ανέφερε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να γίνει σωστή διαχείριση των πόρων που διατίθενται για τα σχολεία της Α/βάθμιας εκπαίδευσης να υπάρχει επάρκεια πετρελαίου για την λειτουργία των κεντρικών θερμάνσεων των σχολικών μονάδων ενώ συγχαίρει τους Διευθυντές των Σχολείων για την προσπάθεια που καταβάλλουν  για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων

Δείτε στο βίντεο την συνέντευξη:

Να προσέχετε τα παιδιά σας όταν σερφάρουν στο ιντερνέτ – Νέα υπόθεση πορνογραφίας ανήλικης

Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος εξιχνιάστηκε υπόθεση πορνογραφίας ανηλίκων, προσέλκυσης παιδιών για γενετήσιους λόγους και πορνογραφικών παραστάσεων ανηλίκων

Συνελήφθη 44χρονος ημεδαπός ενώ επιπλέον, σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος τριών (3) ατόμων

Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος εξιχνιάστηκε υπόθεση πορνογραφίας ανηλίκων, προσέλκυσης παιδιών για γενετήσιους λόγους και πορνογραφικών παραστάσεων ανηλίκων.

Για την υπόθεση αυτή συνελήφθη στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, 44χρονος ημεδαπός, ενώ επίσης σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος 14χρονης αλλοδαπής, 15χρονου ημεδαπού, καθώς και αλλοδαπού, κατοίκου του εξωτερικού, τα στοιχεία του οποίου διερευνώνται.

Η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε ύστερα από καταγγελία 13χρονης και της μητέρας της, σύμφωνα με την οποία σε προφίλ που διατηρούσε η 14χρονη κατηγορούμενη σε γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης είχαν αναρτηθεί δύο γυμνές φωτογραφίες της 13χρονης. Επιπλέον, σύμφωνα με την καταγγελία, στην υπόθεση εμπλέκονται ο 15χρονος κατηγορούμενος, ο οποίος κατείχε τις φωτογραφίες, καθώς και ο άγνωστος αλλοδαπός, που απειλούσε την 13χρονη, μέσω προφίλ στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, ότι θα τις αναρτήσει και αυτός.

Επίσης, η 13χρονη συνομιλούσε μέσω της εν λόγω ιστοσελίδας και με τον συλληφθέντα 44χρονο, νομίζοντας ότι πρόκειται για άτομο 21 ετών και του είχε αποστείλει προσωπικές φωτογραφίες της.

Ακολούθως, τα στοιχεία τέθηκαν υπόψη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, η οποία εξέδωσε σχετικό βούλευμα για την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών.

Άμεσα, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος διεξήγαγε ενδελεχή και εμπεριστατωμένη αστυνομική και ψηφιακή-διαδικτυακή έρευνα των στοιχείων και δεδομένων της υπόθεσης και ταυτοποίησε πλήθος ηλεκτρονικών ιχνών σε συνδέσεις διαδικτύου, που αντιστοιχούσαν στις οικίες των εμπλεκομένων ατόμων.

Σε νομότυπες έρευνες που διενήργησαν κλιμάκια αστυνομικών της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στις οικίες των τριών (3) κατηγορουμένων, εντοπίστηκαν τα ψηφιακά μέσα που κατείχαν και διαχειρίζονταν αποκλειστικά εκείνοι και κατά τον επιτόπιο έλεγχο, ταυτοποιήθηκε η εμπλοκή τους στις καταγγελλόμενες πράξεις.

Συγκεκριμένα, για τον 44χρονο βρέθηκαν τα εξής:

ότι είχε αποθηκευμένα τόσο στις επαφές του τηλεφώνου, όσο και σε διαδικτυακή εφαρμογή τα στοιχεία του ανήλικου θύματος, ότι είναι ο διαχειριστής του επίμαχο προφίλ, μέσα από το οποίο διεξήχθησαν οι συνομιλίες μεταξύ αυτού και της ανήλικης παθούσας, οι οποίες βρέθηκαν επίσης,  πλήθος προσωπικών φωτογραφιών που του είχε αποστείλει η ανήλικη, μέσω της σελίδας κοινωνικής δικτύωσης,  πλήθος φωτογραφιών με άσεμνο περιεχόμενο, που απέστειλε ο ίδιος στην 13χρονη,  αντίστοιχες διαδικτυακές συνομιλίες και με έτερα προφίλ ατόμων, σε κάποια από τα οποία η δηλωθείσα ηλικία είναι κάτω των δεκαπέντε (15) ετών.

Κατά τη διάρκεια των ερευνών βρέθηκαν και κατασχέθηκαν κινητό τηλέφωνο, δύο (2) φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές και δύο (2) τάμπλετ.

Τα κατασχεθέντα ψηφιακά μέσα θα αποσταλούν στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για την περαιτέρω εργαστηριακή τους διερεύνηση. Οι σχηματισθείσες δικογραφίες θα υποβληθούν αρμοδίως, ενώ για τον άγνωστο δράστη, κάτοικο εξωτερικού, ενημερώθηκαν οι κατά τόπο αστυνομικές αρχές για τις δικές τους περαιτέρω ενέργειες.

Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες που τελούνται μέσω Διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

Τηλεφωνικά: 11188

Στέλνοντας e-mail στο: ccu@cybercrimeunit.gov.gr

Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smartphones): CYBERΚΙD

Μέσω twitter : @CyberAlertGR.

ΕΛΓΑ: Ανακοίνωση σχετικά με την διασφάλιση της σωστής πληροφόρησης.

Σε σχέση με τα τελευταία δημοσιεύματα που εμφανίζονται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο και την σύγχυση και αναστάτωση που προκαλούν στους Έλληνες αγρότες, τόσο από την ατελή πληροφόρηση αυτών όσο με τα ανυπόστατα σχόλιά τους τα οποία ακυρώνουν στην ουσία όλες τις προσπάθειες που διενεργούνται από τον ΕΛ.Γ.Α. με σκοπό την βελτίωση των υπηρεσιών του Οργανισμού προς τον αγροτικό κόσμο, ο Οργανισμός, είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει όλους τους παραγωγούς, τους κτηνοτρόφους, τους εμπλεκόμενους με την αγροτική δραστηριότητα φορείς αλλά και το ευρύτερο κοινό ως προς τα παρακάτω:

Οι αποφάσεις που λαμβάνει ο Οργανισμός έχουν ως γνώμονα την συνεχή στήριξη και προστασία του αγροτικού εισοδήματος που είναι και ο αποκλειστικός σκοπός που εξυπηρετεί ως δημόσιος φορέας,

Ο ΕΛ.Γ.Α. επιμένοντας στην διαφάνεια φροντίζει να κοινοποιεί όλες τις ενέργειες στις οποίες προβαίνει μέσω των Δελτίων Τύπων και να απαντάει σε οποιοδήποτε ερώτημα τίθεται από δημόσιους φορείς και λοιπούς εμπλεκόμενους με την αγροτική δραστηριότητα,

Ο ΕΛ.Γ.Α. μεριμνεί για την σωστή πληροφόρηση των εμπλεκόμενων με την αγροτική παραγωγή μέσω ενημερωτικών δράσεων σε όλη την Ελλάδα οι οποίες παρέχουν όλη την απαραίτητη πληροφόρηση για τη διαδικασία της ασφάλισης. Η δράση αυτή είναι σε εξέλιξη και βρίσκει μεγάλη ανταπόκριση από το σύνολο του αγροτικού κόσμου.

Η διοίκηση του ΕΛ.Γ.Α. και τα στελέχη της κεντρικής διεύθυνσης αλλά και των περιφερειακών υποκαταστημάτων παραμένουν πάντα στη διάθεση του κοινού προκειμένου να απαντούν σε απορίες και να παρέχουν διευκρινίσεις επί όλων των θεμάτων που αφορούν τους ασφαλισμένους και να διαλύουν την σύγχυση που προκαλείται πολλές φορές στους ασφαλισμένους από τα ανακριβή και διφορούμενα δημοσιεύματα που δημοσιεύονται κατά καιρούς,

Στην κατεύθυνση της σωστής και αντικειμενικής πληροφόρησης του κοινού η διοίκηση του ΕΛ.Γ.Α υπογραμμίζει ότι παραμένει στη διάθεση όποιου εκπρόσωπου των ΜΜΕ (έντυπου και ηλεκτρονικού) αναζητά ακριβή και αντικειμενική πληροφόρηση σχετικά με τα θέματα του Οργανισμού.

Επισημαίνεται τέλος ότι κάθε κριτική από τα ΜΜΕ είναι καλοδεχούμενη εφόσον έχει ως βάση την σωστή ενημέρωση και δικαιοσύνη που σκοπό θα έχει τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών του ΕΛ.Γ.Α.

Βελτίωση άλλωστε που αποτελεί και στόχο της σημερινής διοίκησης.

Α΄ ΕΚΑΣΚΕΜ (10η αγ.) Αποτελέσματα

Επιμέλεια: Βασίλης Σιμόπουλος

Α΄ ΕΚΑΣΚΕΜ (10η αγ.)

A ekaskem p1A ekaskem p2

Πληροφορίες από το επίσημο site της ΕΚΑΣΚΕΜ (ekaskem.gr)