Αρχική Blog Σελίδα 1656

Σέρρες: Ξεκίνησε η θανάτωση 240 αμνοεριφίων μετά από κρούσμα ευλογιάς σε κτηνοτροφική μονάδα στο Νεοχώρι.

Κρούσμα ευλογιάς των αιγοπροβάτων εντοπίστηκε σε κτηνοτροφική μονάδα στο Νεοχώρι Σερρών, το δεύτερο μετά από κρούσμα που είχε εντοπιστεί την προηγούμενη εβδομάδα στα Νέα Κερδύλια. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Σερρών Παναγιώτης Σπυρόπουλος, ήδη έχει ξεκινήσει η προβλεπόμενη διαδικασία θανάτωσης και ενταφιασμού περίπου 240 ζώων της μονάδας.

«Πρόκειται για κλειστή μονάδα σύγχρονου τύπου με ιδιαίτερα επιμελή κτηνοτρόφο. Έχει ξεκινήσει η διαδικασία θανάτωσης και ενταφιασμού περίπου 240 ζώων και θα έχει ολοκληρωθεί αύριο.θα εφαρμοστεί ό,τι προβλέπεται», ανέφερε ο κ. Σπυρόπουλος, προσθέτοντας ότι «αν περιοριστεί εδώ το πρόβλημα για τις Σέρρες, η κατάσταση θα είναι καλή, καθώς έχουμε πληροφορίες ότι σε όμορους νομούς και σε νομούς στην υπόλοιπη Ελλάδα τα κρούσματα είναι πολλαπλάσια, όπως και οι θανατώσεις ζώων».

«Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που έχει εξαπλωθεί, γι’ αυτό και είμαστε σε καθεστώς διαρκούς επιτήρησης», σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης, διευκρινίζοντας ότι οι κτηνίατροι πραγματοποιούν καθημερινούς ελέγχους, οι κτηνοτροφικές μονάδες στέλνουν συνεχώς δείγματα κι έχει δοθεί οδηγία, ώστε τα κοπάδια να βρίσκονται διαρκώς μέσα στις μονάδες.

«Συνεργάζονται πολύ καλά οι κτηνοτρόφοι μας κι από την πλευρά μας θα ενισχύουμε τις δυνάμεις μας με εποχικό προσωπικό, ώστε να έχουμε περισσότερους κτηνιάτρους. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή και καλή συνεργασία και ευτυχώς οι υπηρεσίες μας γνωρίζουν πολύ καλά τι πρέπει να κάνουν και έχουν ήδη επισκεφθεί σχεδόν το σύνολο των εγκαταστάσεων», επισήμανε.

Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική κατανομή των κτηνοτροφικών μονάδων αμνοεριφίων ο κ. Σπυρόπουλος σημείωσε ότι οι περισσότερες είναι συγκεντρωμένες σε ένα κομμάτι του νομού και συγκεκριμένα σε μία ευθεία των Δήμων Σερρών, Εμμανουήλ Παππά και Νέας Ζίχνης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Εξαρθρώθηκε σπείρα που έστησε σε Κοζάνη, Πέλλα και Καρδίτσα τηλεφωνικές απάτες, για δήθεν επείγουσες χειρουργικές επεμβάσεις

Σπείρα που επιδίδονταν σε τηλεφωνικές απάτες εξάρθρωσαν αστυνομικοί του τμήματος Βοΐου Κοζάνης. Χθες συνελήφθησαν στη Σιάτιστα Κοζάνης ένας 58χρονος άνδρας και μία 50χρονη γυναίκα, μέλη εγκληματικής οργάνωσης που εξαπατούσαν τηλεφωνικά ανυποψίαστους πολίτες, κυρίως ηλικιωμένους, σε περιοχές της Κοζάνης, της Πέλλας και της Καρδίτσας.

Οι συλληφθέντες εντοπίστηκαν, στη Σιάτιστα Κοζάνης από αστυνομικούς καθώς περίμεναν να πάρουν το χρηματικό ποσό, των 10.000 ευρώ από γυναίκα με το πρόσχημα ότι, συγγενικό της πρόσωπο έχρηζε έκτακτης ανάγκης χειρουργικής επέμβασης. Από την προανάκριση προέκυψε η εμπλοκή τους και σε άλλες πέντε υποθέσεις τηλεφωνικής απάτης, σε περιοχή της Πέλλας και σε άλλες τέσσερις σε περιοχές της Καρδίτσας.
Οι απάτες διαπράχθηκαν με πανομοιότυπο τρόπο, από τις 11 έως τις έως 22 Ιουλίου, και τα μέλη της σπείρας κατάφεραν να αποσπάσουν συνολικά 17.550 ευρώ, 34 λίρες και διάφορα κοσμήματα. Όπως διαπιστώθηκε οι δύο συλληφθέντες λειτουργούσαν ως «εισπράκτορες» της εγκληματικής οργάνωσης, οι οποίοι έναντι χρηματικής αμοιβής, παραλάμβαναν τα χρήματα από τους παθόντες και στη συνέχεια τα παρέδιδαν σε άλλα μέλη της οργάνωσης. Η μία από τις συνολικά έξι περιπτώσεις απάτης, δεν είχε καταγγελθεί στην αστυνομία και προέκυψε στο πλαίσιο της αστυνομικής έρευνας.
Στην κατοχή των συλληφθέντων βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν 1.150 ευρώ, από τα οποία τα 1.000 ευρώ ανήκουν σε μια από τις προαναφερόμενες τετελεσμένες περιπτώσεις απάτης και θα αποδοθούν στην νόμιμη κάτοχό τους. Επίσης, κατασχέθηκαν δύο κινητά τηλέφωνα και Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που χρησιμοποίησαν οι συλληφθέντες, ως μέσο τέλεσης των αξιόποινων πράξεων. Από το αστυνομικό τμήμα Βοΐου Κοζάνης συνεχίζονται οι έρευνες, για την ταυτοποίηση των άλλων, τουλάχιστον τεσσάρων, άγνωστων ατόμων- συνεργών τους, ενώ εξετάζεται η συμμετοχή τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις, καθώς και ο εντοπισμός τυχόν άλλων παθόντων. Οι συλληφθέντες με τη σχηματισθείσα σε βάρος τους δικογραφία, οδηγήθηκαν στην εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κοζάνης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΥΠΑ: Από σήμερα οι αιτήσεις για τους ενδιαφερόμενους ανέργους για το νέο πρόγραμμα κατάρτισης σε κλάδους αιχμής

Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για το νέο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανακατάρτισης σε κλάδους αιχμής για τους ενδιαφερόμενους ανέργους.

Σύμφωνα με την Δημόσια Υπηρεσία τα προγράμματα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης θα υλοποιηθούν με τη διαδικασία του συστήματος παροχής Επιταγών Κατάρτισης (Training Vouchers) και θα αφορούν θεωρητική κατάρτιση, συνολικής διάρκειας 200-450 ωρών. Την κατάρτιση θα ακολουθεί πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων, μέσω Επιταγών Πιστοποίησης (Certification Vouchers).

Μετά την ολοκλήρωση της κατάρτισης, οι ωφελούμενοι θα συμμετάσχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης από ανεξάρτητους φορείς και όσοι επιτύχουν θα λάβουν το σύνολο του εκπαιδευτικού επιδόματος που ανέρχεται σε 5 ευρώ ανά ώρα κατάρτισης.

Οι ενδιαφερόμενοι, μπορούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους υποβάλλοντας σχετική Αίτηση, αποκλειστικά ηλεκτρονικά, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Δημόσια Πρόσκληση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 53χρονη αστυνομικός μετά από καταγγελία του εν διαστάσει αστυνομικού συζύγου της ότι τον απείλησε με μαχαίρι

Στο αυτόφωρο παραπέμφθηκε να δικαστεί μία 53χρονη αστυνομικός ύστερα από καταγγελία του 57χρονου εν διαστάσει αστυνομικού συζύγου της, ότι τον απείλησε με μαχαίρι.

Ο ίδιος στην καταγγελία του ανέφερε ότι δέχεται επαναλαμβανόμενες απειλές από την 53χρονη, τόσο λεκτικά όσο και μέσω αποστολής τηλεφωνικών μηνυμάτων.
Η 53χρονη συνελήφθη και εις βάρος της ασκήθηκε ποινική δίωξη για ενδοοικογενειακή απειλή, κατ’ εξακολούθηση, παράνομη οπλοφορία μαχαιριού και οπλοχρησία (απειλή με μαχαίρι). Παραπέμφθηκε να δικαστεί ενώπιον του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης, από το οποίο πήρε αναβολή, ενώ το δικαστήριο αποφάσισε να διατηρήσει την κράτησή της μέχρι να δικαστεί.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Εκτόξευε ρουκέτες από την παραλία σε παρακείμενη πολυκατοικία – Συνελήφθη 81 ετών άντρας που κατείχε πυρίτιδα, όλμο, αυτοσχέδιες πυροτεχνικές κατασκευές, όπλα

Αυτοσχέδιες ρουκέτες καταγγέλθηκε ότι εκτόξευε ένας άντρας, 81 ετών, από το πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας της Θεσσαλονίκης προς παρακείμενη πολυκατοικία.

Το περιστατικό, σύμφωνα με την καταγγελία, συνέβη τα ξημερώματα της Τρίτης, ενώ ακολούθησε έρευνα στο σπίτι του, απ’ όπου κατασχέθηκαν περισσότερα από 13 κιλά πυρίτιδας, εκπαιδευτικός όλμος, αυτοσχέδιες πυροτεχνικές κατασκευές, βεγγαλικά, πυροτεχνήματα, όπλα κ.ά.
Ο ηλικιωμένος συνελήφθη και εις βάρος του η εισαγγελέας απήγγειλε κακουργηματική δίωξη, παραπέμποντάς τον να απολογηθεί στην ανακρίτρια Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας, κατά την έρευνα των πυροτεχνουργών με τη συνδρομή σκύλου ανίχνευσης εκρηκτικών υλών κατασχέθηκαν τα παρακάτω ευρήματα:
– μεγάλες ποσότητες υλικών που σχετίζονται με την παρασκευή πυρίτιδας, καθώς και πολυάριθμες συσκευασίες που περιείχαν είτε έτοιμη μαύρη πυρίτιδα (πλέον των 13 κιλών), είτε πρόδρομες χημικές ουσίες όπως νιτρικό κάλιο, θείο, ξυλάνθρακα, σκόνες μετάλλων (αλουμινίου, μαγνησίου), υγρά χημικά όπως μεθανόλη, διαιθυλαιθέρας
– διάφορες αυτοσχέδιες πυροτεχνικές κατασκευές, κροτίδες, φυτίλια, σημειώσεις κατασκευής εκρηκτικών και ανάμειξης υλικών
– ένας όλμος εκπαιδευτικός άνευ πυροσωλήνα
– 3.690 κυνηγετικά φυσίγγια διαφόρων διαμετρημάτων
– κυνηγετικό μαχαίρι
– τρία βεγγαλικά χειρός ναυτιλιακής χρήσης
– καπνογόνο ναυτιλιακής χρήσης
– τέσσερα αυτοσχέδια καπνογόνα
– δύο μηχανισμοί αναγόμωσης φυσιγγίων
– επτά γεμιστήρες πιστολιού
– 23 βεγγαλικά – πυροτεχνήματα
– ένα αεροβόλο
– ένα πιστόλι
– δύο γεμιστήρες με δώδεκα 12 φυσίγγια,
– ένας ανιχνευτής μετάλλων
– πέντε πυροβόλα κυνηγετικά όπλα, τα οποία κατείχε νόμιμα

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Προσποιήθηκε τον υπάλληλο επιχείρησης ηλεκτρισμού και έκλεψε από 76χρονη χρήματα και κοσμήματα

Προσποιούμενος τον υπάλληλο επιχείρησης ηλεκτρισμού, 28χρονος κατηγορείται ότι εισήλθε σε διαμέρισμα 76χρονης, στην περιοχή της Ανάληψης, στη Θεσσαλονίκη, απ’ όπου, με τη συνδρομή συνεργού του, αφαίρεσαν 500 ευρώ σε μετρητά και κοσμήματα αξίας 50.000 ευρώ, κατά δήλωση της παθούσας.

Η κλοπή τελέστηκε το πρωί της περασμένης Τρίτης και κατόπιν αστυνομικής έρευνας συνελήφθη ο 28χρονος το επόμενο 24ωρο.
Τα χρήματα και τα κοσμήματα δεν εντοπίστηκαν, ενώ εις βάρος του συλληφθέντα σχηματίστηκε δικογραφία, με την οποία οδηγείται στον εισαγγελέα ποινικής δίωξης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Αρχή για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος «ανίχνευσε» κύκλωμα εταιρειών που από εικονικές επιστροφές φόρου ζημίωσαν το Δημόσιο με 13,4 εκατ. ευρώ

Στη δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών, τραπεζικών θυρίδων, περιουσιακών στοιχείων, κ.λπ. προχώρησε ο επικεφαλής της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, πρώην αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Χαράλαμπος Βουρλιώτης, σε βάρος μελών κυκλώματος εταιρειών που από εικονικές επιστροφές φόρου προκάλεσαν ζημιά στο Ελληνικό Δημόσιο ύψους 13,4 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Βουρλιώτης έχει διαβιβάσει σχετικό πολυσέλιδο πόρισμα στον αρμόδιο εισαγγελέα προκειμένου να ερευνήσει κακουργηματικές πράξεις, όπως εγκληματική οργάνωση, φοροδιαφυγή, απάτη και ξέπλυμα μαύρου χρήματος.
Τα εμπλεκόμενα πρόσωπα δρούσαν οργανωμένα, μέσω εταιρειών που συνέστησαν με σκοπό να πάρουν πίσω χρήματα από την ΑΑΔΕ ως επιστροφή φόρου από εικονικές συναλλαγές.
Όμως, η υψηλή επιστροφή φόρου, που ξεπερνούσε τα 4.000.000 ευρώ για τη χρήση ενός και μόνο οικονομικού έτους σε συγκεκριμένες εταιρείες, προκάλεσε το ενδιαφέρον της Αρχής, που ξεκίνησε έρευνα η οποία αποκάλυψε την ύπαρξη κυκλώματος.
Η Αρχή εντόπισε μία σειρά προσώπων, τα οποία φέρονται ότι δρούσαν οργανωμένα και συμμετείχαν σε κύκλωμα με στόχο να περάσουν κάτω από τον έλεγχο της ΑΑΔΕ, εισπράττοντας 4 και πλέον εκατομμύρια ευρώ ως επιστροφή φόρου, που φέρεται ότι προέκυψε ως πιστωτικό υπόλοιπο από εικονικές συναλλαγές που είχαν μεταξύ τους μέσα σε μόνο ένα έτος, ενώ η ζημία του εληνικού Δημοσίου ήταν πολλαπλάσια. Το τελικό εκτιμώμενο ποσό που αποκόμισαν υπολογίζεται σε τουλάχιστον 13,4 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, οι εμπλεκόμενες Ιδιωτικές Κεφαλαιουχικές Εταιρείες (ΙΚΕ) ήταν νεοσύστατες με χρονικό όριο τον Δεκέμβριο του 2023 και συστάθηκαν με ένα πολύ μικρό κεφάλαιο.
Ακόμη ένα στοιχείο που κίνησε την προσοχή της Αρχής είναι ότι αν και οι εταιρείες ξεκίνησαν τη δραστηριότητά τους μέσα στο 2023, είχαν εξαιρετικά μεγάλο τζίρο, με περιορισμένο αριθμό πελατών και προμηθευτών.
Ειδικότερα, η επιστροφή του φόρου πιστωνόταν στους λογαριασμούς τους αυθημερόν πολλές φορές και τα ελεγχόμενα πρόσωπα προχωρούσαν σε ανάληψη μετρητών ή σε μεταφορές σε λογαριασμούς τρίτων.
Επιπλέον, όλες τις οικονομικές και φορολογικές καταστάσεις είχε αναλάβει να υπογράφει πρόσωπο, το οποίο είναι γνωστό στην Αρχή από το παρελθόν, από άλλες υποθέσεις.

Παν. Τσιμπούκης / ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Έκλεβαν προϊόντα από σούπερ μάρκετ και απειλούσαν υπαλλήλους με σύριγγα

Αφαιρούσαν προϊόντα από τα ράφια σούπερ μάρκετ κι όταν γίνονταν αντιληπτοί από υπαλλήλους τούς απειλούσαν με σύριγγα προκειμένου να διατηρήσουν στην κατοχή τους τα κλοπιμαία.

Πρόκειται για μέλη συμμορίας που, σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας, διέπραξαν τις προηγούμενες τρεις εβδομάδες δύο ληστείες (υπό την απειλή της σύριγγας) και τέσσερις κλοπές σε σούπερ μάρκετ της δυτικής Θεσσαλονίκης, αφαιρώντας εμπορεύματα αξίας 1.000 ευρώ.
Δύο εκ των φερόμενων ως μελών της συμμορίας (Έλληνες, ηλικίας 41 και 28 ετών) συνελήφθησαν το προηγούμενο 24ωρο ύστερα από κλοπή στη Μενεμένη. Αναζητείται συνεργός τους, που φέρεται να εμπλέκεται σε μία από τις παραπάνω ληστείες.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κοινή πρόταση ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία και Νέας Αριστεράς για επαναφορά 13ης σύνταξης

Κοινή πρόταση ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία και Νέας Αριστεράς για επαναφορά 13ης σύνταξης, κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης, κατάργηση/ενσωμάτωση προσωπικής διαφοράς

Οι κοινοβουλευτικές ομάδες του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και της Νέας Αριστεράς κατέθεσαν από κοινού τροπολογία στο Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών για επαναφορά της 13ης σύνταξης, κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης και κατάργηση/ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς.

Η παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και της Νέας Αριστεράς συνιστά ένα καθοριστικό βήμα για την αντιμετώπιση σε μεγάλο βαθμό των αδικιών που έχουν υποστεί οι συνταξιούχοι από τις σημαντικές περικοπές που τους επεβλήθησαν την περίοδο των μνημονίων.

Σκοπό έχει να συμβάλει στην αποκατάσταση των εισοδημάτων των συνταξιούχων, που υπέστησαν βίαιη συρρίκνωση κατά την περίοδο της κρίσης.

Κρίνεται αναγκαία, αφενός γιατί οι δημοσιονομικοί λόγοι που οδήγησαν στις συγκεκριμένες περικοπές έχουν εκλείψει από το 2018, όταν η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έβγαλε την χώρα από τα Μνημόνια.

Αφετέρου, γιατί τα τελευταία έξι χρόνια, λόγω των πολιτικών της παρούσας Κυβέρνησης, οι συνταξιούχοι έχουν υποστεί επιπλέον αφαίμαξη του εισοδήματός τους, κυρίως λόγω της αύξησης του κόστους διαβίωσης, που δημιουργεί κοινωνικές συνθήκες φτωχοποίησης, ιδιαίτερα για τους απόμαχους της εργασίας. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το ⅓ των συνταξιούχων σήμερα διαβιεί κάτω από το όριο της φτώχειας.

Είναι εμφανές, επομένως ότι οι συνταξιούχοι σηκώνουν το κύριο βάρος της δημοσιονομικής προσαρμογής. Η άμεση κατάργηση αυτών των μέτρων εις βάρος τους είναι απαραίτητη για την αποκατάσταση της οικονομικής δικαιοσύνης, αλλά κυρίως την ανακούφιση τους και συνάδει με την αρχή της αναλογικότητας και της ισότητας οι οποίες πρέπει να δεσμεύουν τα όργανα της πολιτείας και ειδικότερα, τόσο τον κοινό νομοθέτη, όσο και την κανονιστικώς δρώσα διοίκηση. Εξάλλου, η διατήρηση των δυσανάλογων αυτών περιορισμών δεν δικαιολογείται, καθώς έχουν πλέον εκλείψει οι εξαιρετικές δημοσιονομικές συνθήκες που επικρατούσαν κατά τη θέσπισή τους.

Η παρούσα τροπολογία προβλέπει τρεις κομβικές παρεμβάσεις:

α) επαναφορά 13ης σύνταξης,

β) κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης,

γ) κατάργηση/ενσωμάτωση προσωπικής διαφοράς,

που αποτελούν εδώ και χρόνια αίτημα των συνταξιούχων και στοχεύουν στην αισθητή αναβάθμιση του επιπέδου διαβίωσης τους.

Ακολουθεί η πρόταση αναλυτικά:

Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι σύμφωνη με τη συνταγματική αρχή της ισότητας στην κατανομή των δημοσίων βαρών και στην υποχρέωση του κράτους για τη διασφάλιση των κοινωνικών δικαιωμάτων και του κοινωνικού κράτους, τη συνταγματική δέσμευση για σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, αλλά και στην ισότιμη εκπλήρωση του χρέους στην κοινωνική και εθνική αλληλεγγύη.

Α) Επαναφορά 13ης σύνταξης

Το πρώτο βήμα μείωσης των εισοδημάτων των συνταξιούχων, έγινε με το Ν 3845/2010, με τον οποίο καθορίστηκε το ύψος του επιδόματος εορτών Χριστουγέννων σε 400 ευρώ, το επίδομα εορτών Πάσχα σε 200 ευρώ και το επίδομα αδείας σε 200 ευρώ, ενώ αυτά χορηγούνται εφόσον ο δικαιούχος έχει υπερβεί το 60ο έτος ηλικίας.

Με το Ν. 4093/2012, πραγματοποιήθηκε η ολική κατάργηση των επιδομάτων Χριστουγέννων, Πάσχα και Αδείας για τους δημόσιους υπάλληλους αλλά και όλους τους συνταξιούχους.

Από 1.1.2019 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μετά την έξοδο της χώρας από τα Μνημόνια, πάνω από 600.000 συνταξιούχοι είδαν για πρώτη φορά αυξήσεις στις συντάξεις τους που συνεχίστηκαν σε βάθος πενταετίας.

Επίσης, το 2019, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τον Ν. 4611/2019 (Άρθρο 120) επανήλθε η 13η σύνταξη, στο μέτρο που το επέτρεπαν οι τότε δημοσιονομικές συνθήκες. Συγκεκριμένα, η ρύθμιση προέβλεπε: «1.Στους δικαιούχους κύριας σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας και θανάτου, στους δικαιούχους προσυνταξιοδοτικής παροχής και στους δικαιούχους επιδομάτων σύνταξης με αιτία την αναπηρία χορηγείται, από το έτος 2019 και για κάθε επόμενο έτος, δέκατη τρίτη (13η) σύνταξη. (…) 2.Το ποσό της 13ης σύνταξης καθορίζεται ανάλογα με το ποσό της ακαθάριστης μηνιαίας κύριας σύνταξης ή της προσυνταξιοδοτικής παροχής ή του ακαθάριστου ποσού που χορηγείται από τον ΟΠΕΚΑ μηνός Μαΐου του έτους χορήγησής της, ως εξής: α) Για ποσό έως και 500,00 ευρώ, σε ποσοστό 100%. β) Για ποσό από 500,01 έως και 600,00 ευρώ, σε ποσοστό 70%. γ) Για ποσό από 600,01 έως και 1.000,00 ευρώ, σε ποσοστό 50%. δ) Για ποσό από 1.000,01 ευρώ και άνω, σε ποσοστό 30%. Αν το ίδιο πρόσωπο δικαιούται περισσότερες από μία κύριες συντάξεις ή προσυνταξιοδοτική παροχή ή/και επίδομα σύνταξης με αιτία την αναπηρία, το ποσό της 13ης σύνταξης καθορίζεται με βάση το άθροισμά τους. 3. Η 13η σύνταξη δεν κατάσχεται …. και καταβάλλεται εντός του μηνός Μαΐου κάθε έτους.». Ήταν η πρώτη φορά μετά το 2010 που οι συνταξιούχοι είδαν ξανά μια μόνιμη αύξηση των συντάξεών τους.

Το 2020, η Κυβέρνηση της ΝΔ, παρότι είχε υπερψηφίσει την 13η σύνταξη και είχε δεσμευτεί ότι δεν θα την καταργούσε, και ενώ η χώρα ήταν πλέον εκτός μνημονίων με καλύτερα σαφώς δημοσιονομικά δεδομένα, με το ν.(4670/2020- Άρθρο 47) κατήργησε την 13η Σύνταξη του ΣΥΡΙΖΑ, υποσχόμενη  ότι θα φέρει νέα θετικά μέτρα για τους συνταξιούχους που τελικά ποτέ δεν έφερε.

Όλες οι προεκλογικές δεσμεύσεις της ΝΔ αποδείχθηκαν ένα μεγάλο ψέμα. Σήμερα οι συνταξιούχοι περιμένουν ακόμη την πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης για την καταβολή των αναδρομικών, για τα οποία έχουν δικαιωθεί στα Δικαστήρια, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική αύξηση στις συντάξεις τους, ενώ όσα λιγοστά έχουν λάβει, έχουν αμέσως απορροφηθεί  από το συνεχώς αυξανόμενο κόστος διαβίωσης και τη συνεχή μείωση της αγοραστικής τους δύναμης, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε χειρότερη θέση, όπως έρευνες αποδεικνύουν, ακόμη και από την εποχή των Μνημονίων.

Τα δώρα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των συνολικών αποδοχών των εργαζομένων και των συνταξιούχων και δεν συνιστούν δωρεά ή φιλοδώρημα, αλλά δικαίωμα που απορρέει από την εργασία και τις εισφορές τους.

Με την παρούσα τροπολογία επαναφέρεται η 13η σύνταξη για όλους τους συνταξιούχους, συμπεριλαμβανομένων και των υπερηλίκων, στοχεύοντας στην οικονομική στήριξη των συνταξιούχων, που αποτελούν το πιο ευάλωτο κομμάτι της κοινωνίας.

Β) Κατάργηση Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ)

Η ΕΑΣ έγινε νόμος του Κράτους με την παράγραφο 1 του άρθρου 38 του ν. 3863/2010 και προβλέπει την μηνιαία παρακράτηση, κατά την καταβολή της κύριας σύνταξης, από τους συνταξιούχους του Δημοσίου, του ΝΑΤ και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Επιπλέον, με τις διατάξεις των περιπτώσεων α΄ και β΄ της παραγράφου 13 του άρθρου 44 του ν. 3986/2011, θεσπίστηκε από 1.9.2011 η Ειδική Εισφορά Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης, η οποία επίσης παρακρατείται μηνιαίως.

Η ΕΑΣ θεσπίστηκε στο πλαίσιο της μείωσης της συνταξιοδοτικής δαπάνης και αποτέλεσε μια μακροχρόνια παρακράτηση εισφορών από τις συντάξεις, επιβαρύνοντας σημαντικά τους συνταξιούχους, ιδίως σε μια περίοδο που έχει μειωθεί δραματικά η αγοραστική τους δύναμη.

Γ) Κατάργηση/ενσωμάτωση Προσωπικής Διαφοράς -χορήγηση αυξήσεων σε όλους τους συνταξιούχους

Με τον Νόμο 4387/2016 θεσπίστηκε νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων που καταβάλλονται από τον e-ΕΦΚΑ και προέβλεπε από 1.10.2019 την εφαρμογή της λεγόμενης «προσωπικής διαφοράς», για να προστατευτούν οι καταβαλλόμενες συντάξεις που το ποσό τους ήταν μεγαλύτερο εκείνου που προκύπτει από το νέο σύστημα. Παράλληλα προέβλεπε πως θα είναι συμψηφιζόμενο, κατ’ έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων.

Πλέον οι λόγοι για την ύπαρξη της προσωπικής διαφοράς, η οποία όταν θεσπίστηκε προστάτευσε τις καταβαλλόμενες συντάξεις, έχουν εκλείψει και προτείνεται η κατάργηση/ενσωμάτωση της και η χορήγηση αυξήσεων σε όλους τους συνταξιούχους. Με την προτεινόμενη ρύθμιση 772.000 συνταξιούχοι με Προσωπική Διαφορά θα λάβουν την φετινή αύξηση του 2,4%.

Η πρόταση για κατάργηση/ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς και χορήγηση αυξήσεων σε όλους τους συνταξιούχους  αποτελεί, ένα βήμα αποκατάστασης ενός μνημονιακού μέτρου του νόμου 4387/2016, που ελήφθη υπό την πίεση των στενών δημοσιονομικών συνθηκών και προκειμένου να αποτραπεί η περαιτέρω μείωση των συντάξεων, όπως τότε απαιτούσαν οι δανειστές.

Η κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε μια αποσπασματική ρύθμιση με την χορήγηση επιδόματος προσωπικής διαφοράς, με έκτακτο χαρακτήρα, ενώ σήμερα είναι αναγκαία η μόνιμη ρύθμιση χορήγησης αυξήσεων σε όλους τους συνταξιούχους.

Π. Μαντάς για Δημοτική Αστυνομία Καλαμάτας: Αναγκαία η παραμονή έμπειρων υπαλλήλων στην υπηρεσία

«Π. Μαντάς για Δημοτική Αστυνομία Καλαμάτας:

Αναγκαία η παραμονή έμπειρων υπαλλήλων στην υπηρεσία»

Στο πλευρό των εργαζόμενων στη Δημοτική Αστυνομία Καλαμάτας με στόχο αφενός την παραμονή στην υπηρεσία των επτά δημοτικών υπαλλήλων που προέρχονται από το Τμήμα Ελέγχου, αφετέρου την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, τοποθετήθηκε με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο, ο βουλευτής Μεσσηνίας Περικλής Μαντάς. Η ενέργεια του βουλευτή πραγματοποιείται σε συνέχεια δραστηριοποίησης των εργαζόμενων στη Διεύθυνση Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Καλαμάτας, σχετικά με την επικείμενη απομάκρυνση των επτά δημοτικών υπαλλήλων που μέχρι σήμερα εκτελούσαν χρέη δημοτικών αστυνομικών.

Όπως σημειώνεται στην παρέμβαση του κ. Μαντά, η υπηρεσία απαρτίζεται έως σήμερα από 10 υπαλλήλους ειδικότητας ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ Δημοτικής Αστυνομίας, καθώς και 7 δημοτικούς υπαλλήλους διαφόρων ειδικοτήτων. Ειδικά οι δεύτεροι εν λόγω υπάλληλοι έχουν συνεισφέρει καθοριστικά τόσο κατά την περίοδο του 2013 που καταργήθηκε η Δημοτική Αστυνομία, όσο και κατά την επανασύσταση της υπηρεσίας το 2015 όταν και στήριξαν τη λειτουργία της, καθώς πολλοί πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί δεν επέστρεψαν στις θέσεις που παλαιότερα είχαν.

Ωστόσο, σύμφωνα με σχετικά πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις, οι αρμοδιότητες που είχαν ανατεθεί σε δημοτικούς υπαλλήλους κατ’ εφαρμογή παλαιότερων διατάξεων πρέπει να πάψουν να ασκούνται. Αυτό συνεπάγεται την άμεση απομάκρυνση των επτά υπαλλήλων από την υπηρεσία, γεγονός που όμως αναμένεται να δημιουργήσει σοβαρά και αντικειμενικά προβλήματα υποστελέχωσης, ιδίως εν μέσω της τουριστικής περιόδου, οπότε η παρουσία και οι παρεμβάσεις της Δημοτικής Αστυνομίας είναι ιδιαίτερα σημαντικές.

Ο κ. Μαντάς καλεί το υπουργείο να εξετάσει χωρίς χρονοτριβή τη δυνατότητα παραμονής των εν λόγω υπαλλήλων στη Δημοτική Αστυνομία, αναγνωρίζοντας το υψηλό αίσθημα καθήκοντος που τους διακατέχει, την πολύτιμη εμπειρία που έχουν συσσωρεύσει όλα αυτά τα χρόνια, καθώς και τη διαρκή στήριξη και προσφορά τους στο έργο της Δημοτικής Αστυνομίας ειδικά κατά τα πιο δύσκολα χρόνια. Παράλληλα τονίζει τη διαπιστωμένη ικανότητά τους να επιτελούν το έργο τους με αποτελεσματικότητα, ενώ σημειώνει ότι εφόσον βρεθεί γρήγορα λύση, οι δημοτικοί υπάλληλοι είναι σε θέση να αναλάβουν άμεσα τα καθήκοντά τους χωρίς ανάγκη επιπλέον εκπαίδευσης ή προσαρμογής.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Αναφοράς:

Αθήνα, 24/07/2025

ΑΝΑΦΟΡΑ

Προς:   Υπουργό Εσωτερικών, κ. Θεόδωρο Λιβάνιο

 

Θέμα: «Παραμονή δημοτικών υπαλλήλων

στη Δημοτική Αστυνομία Καλαμάτας»

Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

Σας διαβιβάζω την από 12/07/2025 επιστολή εργαζόμενων της Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Καλαμάτας, με την οποία αναδεικνύεται ένα σημαντικό ζήτημα σχετικά με την επικείμενη απομάκρυνση επτά (7) δημοτικών υπαλλήλων που έως σήμερα εργάζονται ως δημοτικοί αστυνομικοί, κατ’ εφαρμογή της ισχύουσας αναθεωρημένης νομοθεσίας για τη Δημοτική Αστυνομία.

Όπως αναφέρουν αναλυτικά οι εργαζόμενοι, στην υπηρεσία τους απασχολούνται δέκα (10) υπάλληλοι ειδικότητας ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ Δημοτικής Αστυνομίας, καθώς και επτά (7) υπό απομάκρυνση δημοτικοί υπάλληλοι διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι προέρχονται από το Τμήμα Ελέγχου. Εφόσον υλοποιηθεί η απομάκρυνση των δεύτερων, αναμένεται αναμφίβολα να δημιουργηθεί άμεσο και οξύ πρόβλημα στη λειτουργία της υπηρεσίας, η οποία θα είναι πλέον σοβαρά υποστελεχωμένη και αντικειμενικά θα δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει στο σύνολο των υποχρεώσεων και των αρμοδιοτήτων που της έχουν ανατεθεί, ειδικά σε μια περίοδο που η τουριστική κίνηση στον δήμο Καλαμάτας αλλά και σε ολόκληρη τη Μεσσηνία είναι ιδιαίτερα αυξημένη και για τον λόγο αυτό, το έργο της Δημοτικής Αστυνομίας καθίσταται απολύτως αναγκαίο και επιτακτικό.

Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι οι 7 δημοτικοί υπάλληλοι διαθέτουν συσσωρευμένη εμπειρία άνω των 8 ετών στα καθήκοντά τους, στήριξαν ενεργά τον δήμο Καλαμάτας όταν το 2013 καταργήθηκε η Δημοτική Αστυνομία και συνέβαλαν με σημαντικό και ουσιαστικό τρόπο στην επαναλειτουργία της υπηρεσίας το 2015, όταν πολλοί πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί δεν επέστρεψαν στις προηγούμενές τους θέσεις.

Με στόχο αφενός την απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας, αφετέρου τη δίκαιη αντιμετώπιση από την Πολιτεία όλων των εργαζόμενων στην υπηρεσία, είναι αναγκαίο να διερευνηθεί άμεσα ο τρόπος με τον οποίο οι εν λόγω υπάλληλοι θα μπορέσουν να παραμείνουν στις θέσεις τους. Αναμφίβολα πρόκειται για εργαζόμενους που έχουν εκπαιδευτεί στην πράξη εδώ και καιρό, έχουν αποδείξει ότι διακατέχονται από αισθήματα καθήκοντος και ευθύνης και είναι σε θέση να προσφέρουν με πλήρη επάρκεια τις υπηρεσίες τους, χωρίς να απαιτείται καν για αυτούς η συνήθως αναγκαία περίοδος προσαρμογής.

  Ο αναφέρων βουλευτής
   
  Περικλής Π. Μαντάς

Βουλευτής Μεσσηνίας

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ

Στην Διεύθυνση Δημοτικής Αστυνομίας Δήμου Καλαμάτας   και ειδικότερα στο Τμήμα Αστυνόμευσης και Φύλαξης αυτή την στιγμή απασχολούνται 10 υπάλληλοι ειδικότητας ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, Δημοτικής Αστυνομίας και 7 δημοτικοί υπάλληλοι διαφόρων ειδικοτήτων, προερχόμενοι από το τμήμα Ελέγχου που συστήθηκε το 2013 έπειτα από την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας . Σύμφωνα με το αρ. 36 παρ. 1  του Ν. 5003/2022 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει με άρθρο 37 του Ν.5167/2024 : «Αρμοδιότητες που έχουν ανατεθεί σε δημοτικούς υπαλλήλους κατ’ εφαρμογή των άρθρων 81 του ν. 4172/2013 (Α’ 167) και 19 του ν. 4325/2015 (Α’ 47), παύουν να ασκούνται μετά την 30.06.2025.

 Η επικείμενη απομάκρυνση των 7 δημοτικών υπαλλήλων απ’ τα καθήκοντα του δημοτικού αστυνόμου, θα αποδυναμώσει το προσωπικό της υπηρεσίας, θα δημιουργήσει έντονα και σοβαρότατα προβλήματα στην ορθή λειτουργία της Δ/νσης, η οποία δεν θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθει, στις αυξημένες αρμοδιότητες τις οποίες έχει επωμισθεί.

Δίνεται έμφαση στο γεγονός ότι, οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι στήριξαν το Δήμο Καλαμάτας όταν δεν υπήρχε Δημοτική Αστυνομία , εκτελούσαν με αυταπάρνηση και υψηλή αίσθηση καθήκοντος, πέραν του τυπικού ωραρίου τις αρμοδιότητες της Δημοτικής  Αστυνομίας έπειτα από την κατάργηση της ( άρθρο 81 του ν. 4172/2013 (Α΄167) ) και συνέβαλαν σε μέγιστο βαθμό στην εύρυθμη λειτουργία του Δήμου και της ευταξίας της πόλης.

Κατά την επανίδρυση δε, της Δημοτικής Αστυνομίας το έτος 2015 επάνδρωσαν την υποστελεχωμένη νέα Δημοτική Αστυνομία Καλαμάτας, όταν πολλοί Δημοτικοί αστυνομικοί δεν επέστρεψαν στις αρχικές τους θέσεις, συμβάλλοντας σημαντικά, στην ομαλή συνέχιση της άσκησης των καθηκόντων της Δημοτικής Αστυνομίας.

Για τους λόγους αυτούς προτείνουμε:

Να δοθεί η δυνατότητα επιλογής παραμονής στην Δημοτική Αστυνομία σε όσους δημοτικούς υπαλλήλους υπηρετούν σε αυτήν και των υπαλλήλων που  έχουν προέλθει από τα Τμήματα που δημιουργήθηκαν το 2013 και συγχωνευτήκαν  σύμφωνα με το άρθρο  19 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47) συστήνοντας την νέα Δημοτική Αστυνομία  και ασκούν τις αρμοδιότητες που έχουν ανατεθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα του ΟΕΥ του Δήμου Καλαμάτας. Οι εν λόγω υπάλληλοι έχουν εκπαιδευτεί στην πράξη, έχουν αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία λόγω της πολυετούς άσκησης καθηκόντων (κατ΄ ελάχιστο 8 έτη ) ως υπάλληλοι της Δημοτικής Αστυνομίας και είναι σε θέση να συνεχίσουν να προσφέρουν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους στη Δημοτική Αστυνομία του Δήμου Καλαμάτας και με δεδομένο  το  σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών που έχει τεθεί σε Δημόσια διαβούλευση με τίτλο «Αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου των υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, σύσταση Ελληνικού Κέντρου Εμπειρογνωμοσύνης Διοικητικών Μεταρρυθμίσεων και λοιπές διατάξεις » και συγκεκριμένα το Άρθρο 106  «Ρύθμιση θεμάτων επιτυχόντων Προκήρυξης 1Κ/2024 Α.Σ.Ε.Π.» γίνεται ευκόλως αντιληπτό ότι οι εν λόγω Υπάλληλοι μετά από τόσα χρόνια προϋπηρεσίας και ασκήσεως εκ μέρους των, των καθηκόντων έχουν  στη πράξη εκπαιδευτεί, ώς θα πράξουν και οι νεοεισερχόμενου Δημοτικοί Αστυνομικοί.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες ώστε οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι να μεταταχθούν αυτοδίκαια στην Δ.Α. με την ειδικότητα-κατηγορία Δημοτικής Αστυνομίας .