Αρχική Blog Σελίδα 16489

Νησί – Λήξη σεζόν για τους μικρούς του Αστέρα Αλεξάνδρειας (φώτο-βίντεο)

Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Πολύ ζεστή και χαρούμενη η ατμόσφαιρα στην γιορτούλα που «στήθηκε» για τους μικρούς ποδοσφαιριστές της Ακαδημίας Αστέρα Αλεξάνδρειας.

Μετά την ποδοσφαιρική επίδειξη για την λήξη της περιόδου από τους μπόμπιρες… ακολούθησε γλέντι με «νοστιμιές της φωτιάς…»

Οι προπονητές του Αστέρα Αλεξάνδρειας με επικεφαλής τον Προκόπη Χουρσουζίδη, δήλωσαν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την πορεία της Ακαδημίας και είναι αισιόδοξοι για το «φυτώριο» νέων ταλέντων που θα αναδειχτούν μέσα από την προσπάθεια και την σοβαρή δουλειά που γίνεται. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ακαδημία έχει «ενδυναμώσει με τα ταλέντα της» ποδοσφαιρικές ομάδες της  περιοχής μας.

Δείτε το βίντεο:

Φωτο:

S1380099S1380102S1380105S1380107S1380108S1380109S1380111S1380113S1380115S1380116

Το Μήνυμα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας

«Βασική προτεραιότητα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου υπήρξε η διακήρυξη της ενότητος της Ορθοδόξου Εκκλησίας», τονίζεται μεταξύ άλλων στο Μήνυμα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Επιπρόσθετα, στο εν λόγω Μήνυμα, επισημαίνεται ότι «Η Εκκλησία μας ανταποκρινομένη στο χρέος να μαρτυρεί την αλήθεια και την αποστολική της πίστη, αποδίδει μεγάλη σημασία στον διάλογο κυρίως με τους ετεροδόξους Χριστιανούς. Με τον τρόπο αυτό και ο λοιπός χριστιανικός κόσμος γνωρίζει ακριβέστερα τη γνησιότητα της Ορθοδόξου Παραδόσεως, την αξία της πατερικής διδασκαλίας, τη λειτουργική εμπειρία και την πίστη των Ορθοδόξων». Παράλληλα, υπογραμμίζεται ότι «Οι διάλογοι που διεξάγει η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν σημαίνουν ποτέ συμβιβασμό σε ζητήματα πίστεως».

Αναλυτικά, το Μήνυμα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου:

Υμνούμε και δοξολογούμε τον Θεό των «οικτιρμών και πάσης παρακλήσεως», διότι μας αξίωσε να συνέλθουμε την εβδομάδα της Πεντηκοστής (18-26 Ιουνίου 2016) στην Κρήτη, όπου ο Απόστολος Παύλος και ο μαθητής του Τίτος κήρυξαν το Ευαγγέλιο στα πρώτα χρόνια της ζωής της Εκκλησίας. Ευχαριστούμε τον εν Τριάδι Θεό, διότι ευδόκησε να περατώσουμε με ομοψυχία τις εργασίες της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας, την οποία συγκάλεσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, με την ομόφρονη γνώμη των Προκαθημένων των κατά τόπους Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών.

Ακολουθώντας πιστά το παράδειγμα των Αποστόλων και των θεοφόρων Πατέρων μελετήσαμε και πάλιν το Ευαγγέλιο της ελευθερίας «η Χριστός ημάς ηλευθέρωσε» (Γαλ. 5:1). Θεμέλιο των θεολογικών μας αναζητήσεων υπήρξε η βεβαιότητα ότι η Εκκλησία δεν ζεί για τον εαυτό της. Μεταδίδει τη μαρτυρία του Ευαγγελίου της χάριτος και της αληθείας και προσφέρει σε όλη την οικουμένη τα δώρα του Θεού: την αγάπη, την ειρήνη, την δικαιοσύνη, την καταλλαγή, την δύναμη του Σταυρού και της Αναστάσεως και την προσδοκία της αιωνιότητος.

1) Βασική προτεραιότητα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου υπήρξε η διακήρυξη της ενότητος της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Στηριγμένη στη θεία Ευχαριστία και την Αποστολική Διαδοχή των Επισκόπων, η υφισταμένη ενότητα είναι ανάγκη να ενισχύεται και να φέρνει νέους καρπούς. Η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία είναι Θεανθρώπινη κοινωνία, πρόγευση και βίωση των Εσχάτων εντός της Θείας Ευχαριστίας. Ως μία διαρκής Πεντηκοστή είναι ασίγαστη προφητική φωνή, παρουσία και μαρτυρία της Βασιλείας του Θεού της αγάπης. Πιστή στην ομόφωνη Αποστολική Παράδοση και μυστηριακή εμπειρία η Ορθόδοξος Εκκλησία αποτελεί την αυθεντική συνέχεια της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, όπως ομολογείται στο Σύμβολο της Πίστεως και επιβεβαιώνεται από τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας. Η Εκκλησία μας βιώνει το μυστήριο της θείας Οικονομίας στη μυστηριακή της ζωή με επίκεντρο τη θεία Ευχαριστία.

Σύνοδος-Εκκλησίας
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ – Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος (4Δ) κηρύσσει τη λήξη των εργασιών κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθόδοξης Εκκλησίας όπου ολοκληρώθηκαν, το Σάββατο 25 Ιουνίου 2016, στο Κολυμπάρι Χανίων. Οι εργασίες της Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, που ξεκίνησαν την περασμένη Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2016, ολοκληρώθηκαν το απόγευμα του Σαββάτου μέσα σε πνεύμα αγάπης, ενότητας και αδελφικής κατανόησης από τον πρώτο έως τον τελευταίο Ιεράρχη που συμμετείχε εις αυτήν. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ

Η Ορθόδοξος Εκκλησία εκφράζει την ενότητα και καθολικότητά της εν Συνόδω. Η συνοδικότητα διαπνέει την οργάνωση, τον τρόπο που λαμβάνονται οι αποφάσεις και καθορίζεται η πορεία της. Οι Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες δεν αποτελούν συνομοσπονδία Εκκλησιών αλλά την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Κάθε τοπική Εκκλησία, προσφέρουσα την θεία Ευχαριστία, είναι η εν τόπω παρουσία και φανέρωση της Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Ως προς την Ορθόδοξο Διασπορά στις διάφορες χώρες της υφηλίου, απεφασίσθη να συνεχισθεί η λειτουργία Επισκοπικών Συνελεύσεων μέχρι την εφαρμογή της κανονικής ακριβείας. Αυτές απαρτίζονται από τους κανονικούς επισκόπους, που ορίζονται από την κάθε Αυτοκέφαλο Εκκλησία, οι οποίοι εξακολουθούν να υπάγονται σ’ αυτήν. Η συνεπής λειτουργία των Επισκοπικών Συνελεύσεων εγγυάται τον σεβασμό της Ορθοδόξου αρχής της συνοδικότητος.

Κατά τις εργασίες της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου ετονίσθη η σημασία των Συνάξεων των Προκαθημένων που έχουν πραγματοποιηθεί και διατυπώθηκε η πρόταση η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος να καταστεί επαναλαμβανόμενος Θεσμός.

2) Μετέχοντες στη Θεία Ευχαριστία και δεόμενοι υπέρ της οικουμένης οφείλουμε να συνεχίσουμε τη λειτουργία μετά τη Θεία Λειτουργία και να δίδουμε τη μαρτυρία της πίστεως προς τους εγγύς και τους μακράν, συμφώνως προς τη σαφή εντολή του Κυρίου προ της Αναλήψεώς Του: «και έσεσθέ μοι μάρτυρες εν τε Ιερουσαλήμ και εν πάση τη Ιουδαία και Σαμαρεία και έως εσχάτου της γης» (Πραξ. 1:8). Ο επανευαγγελισμός του λαού του Θεού στις σύγχρονες εκκοσμικευμένες κοινωνίες και ο ευαγγελισμός εκείνων που ακόμη δεν έχουν γνωρίσει τον Χριστό αποτελούν αδιάλειπτο χρέος της Εκκλησίας.

3) Η Εκκλησία μας ανταποκρινομένη στο χρέος να μαρτυρεί την αλήθεια και την αποστολική της πίστη, αποδίδει μεγάλη σημασία στον διάλογο κυρίως με τους ετεροδόξους Χριστιανούς. Με τον τρόπο αυτό και ο λοιπός χριστιανικός κόσμος γνωρίζει ακριβέστερα τη γνησιότητα της Ορθοδόξου Παραδόσεως, την αξία της πατερικής διδασκαλίας, τη λειτουργική εμπειρία και την πίστη των Ορθοδόξων. Οι διάλογοι που διεξάγει η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν σημαίνουν ποτέ συμβιβασμό σε ζητήματα πίστεως.

4) Οι εκρήξεις φονταμενταλισμού που παρατηρούνται στους κόλπους διαφόρων θρησκειών αποτελούν έκφραση νοσηρής θρησκευτικότητος. Ο νηφάλιος διαθρησκειακός διάλογος συμβάλλει σημαντικά στην προώθηση της αμοιβαίας εμπιστοσύνης, της ειρήνης και της καταλλαγής. Το λάδι του θρησκευτικού βιώματος πρέπει να χρησιμοποιείται για να επουλώνει πληγές και όχι για να αναζωπυρώνει τη φωτιά των πολεμικών συρράξεων. Η Ορθόδοξος Εκκλησία καταδικάζει απεριφράστως την επέκταση της πολεμικής βίας, τους διωγμούς, την εκδίωξη και δολοφονία μελών θρησκευτικών κοινοτήτων, τον εξαναγκασμό για την αλλαγή της θρησκευτικής πίστεως, την εμπορία προσφύγων, τις απαγωγές, τα βασανιστήρια, τις ειδεχθείς εκτελέσεις. Καταγγέλλει την καταστροφή ναών, θρησκευτικών συμβόλων και μνημείων πολιτισμού. Όλως ιδιαιτέρως εκφράζει την αγωνία της για την κατάσταση των Χριστιανών και όλων των διωκομένων μειονοτήτων στη Μέση Ανατολή και αλλαχού. Απευθύνει έκκληση προς την παγκόσμια κοινότητα για την προστασία των γηγενών Ορθοδόξων και των άλλων Χριστιανών, καθώς και όλων των πληθυσμών της περιοχής, που έχουν απαράβατο δικαίωμα να παραμείνουν στην πατρίδα τους ως ισότιμοι πολίτες. Η Σύνοδός μας καλεί όλους τους εμπλεκομένους να καταβάλουν χωρίς καθυστέρηση συστηματικές προσπάθειες για την κατάπαυση των πολεμικών συρράξεων στη Μέση Ανατολή και όπου εξακολουθούν οι πολεμικές συγκρούσεις, και τον επαναπατρισμό των εκδιωχθέντων.

Όλως ιδιαιτέρως απευθύνουμε έκκληση στους ισχυρούς της γης για την επικράτηση της ειρήνης και της δικαιοσύνης στις χώρες προελεύσεως των προσφύγων. Προτρέπουμε τις πολιτικές αρχές, τους πολίτες και τους Ορθοδόξους Χριστιανούς στις χώρες που καταφεύγουν οι εξουθενωμένοι πρόσφυγες, να συνεχίσουν να προσφέρουν από το περίσσευμα και από το υστέρημα των δυνατοτήτων τους.

5) Η σύγχρονη εκκοσμίκευση επιδιώκει την αυτονόμηση του ανθρώπου από τον Χριστό και την πνευματική επιρροή της Εκκλησίας, την οποία ταυτίζει αυθαιρέτως με τον συντηρητισμό. Ο Δυτικός όμως πολιτισμός φέρει ανεξίτηλη τη σφραγίδα της διαχρονικής συμβολής του Χριστιανισμού. Επιπλέον, η Εκκλησία αναδεικνύει τη σωτηριώδη σημασία του Θεανθρώπου και του Σώματός Του, ως τόπο και τρόπο της ζωής εν ελευθερία.

6) Στη σύγχρονη προσέγγιση του γάμου, η Ορθόδοξος Εκκλησία θεωρεί την ακατάλυτη αγαπητική σχέση ανδρός και γυναικός «μυστήριον μέγα … εις Χριστόν και εις την εκκλησίαν». Ομοίως αποκαλεί «εκκλησίαν μικράν» την οικογένεια, η οποία προκύπτει από τον γάμο και αποτελεί τη μόνη εγγύηση για την ανατροφή των παιδιών.

Η Εκκλησία διαρκώς τονίζει την αξία της εγκρατείας. Η χριστιανική άσκηση διαφέρει ριζικά από οιονδήποτε δυαρχικό ασκητισμό, ο οποίος αποκόπτει τον άνθρωπο από τη ζωή και τον συνάνθρωπο. Αντιθέτως, τον συνδέει με τη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας. Η εγκράτεια δεν αφορά μόνο στον μοναχικό βίο. Το ασκητικό ήθος είναι χαρακτηριστικό της χριστιανικής ζωής σε όλες τις εκφάνσεις της.

Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος εκτός των συγκεκριμένων θεμάτων για τα οποία αποφάσισε, επισημαίνει επιγραμματικά και τα εξής οντολογικά και καίρια σύγχρονα ζητήματα:

7) Ως προς το θέμα των σχέσεων της χριστιανικής πίστεως και των θετικών επιστημών, η Ορθόδοξος Εκκλησία αποφεύγει την κηδεμονία της επιστημονικής αναζητήσεως και δεν λαμβάνει θέση πάνω σε κάθε επιστημονικό ερώτημα. Ευχαριστεί τον Θεό που δωρίζει στους επιστήμονες το χάρισμα να αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της θείας Δημιουργίας. Η σύγχρονη ανάπτυξη των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας επιφέρει ριζικές αλλαγές στη ζωή μας. Προσφέρει σημαντικές ευεργεσίες όπως είναι η διευκόλυνση του καθημερινού βίου, η αντιμετώπιση σοβαρών ασθενειών, η ευχερέστερη επικοινωνία των ανθρώπων, η έρευνα του διαστήματος κ.λπ. Παρ΄όλα αυτά, έχει και ποικίλες αρνητικές επιπτώσεις, όπως είναι η χειραγώγηση της ελευθερίας, η σταδιακή απώλεια πολυτίμων παραδόσεων, η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, η αμφισβήτηση των ηθικών αξιών. Η επιστημονική γνώση, όσο κι αν εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, δεν κινητοποιεί την βούληση του ανθρώπου, ούτε δίνει απάντηση στα σοβαρά ηθικά και υπαρξιακά προβλήματα, στην αναζήτηση για το νόημα της ζωής και του κόσμου. Αυτά απαιτούν πνευματική προσέγγιση, την οποία η Ορθόδοξος Εκκλησία επιχειρεί με την Βιοηθική που βασίζεται στην χριστιανική ηθική και στην πατερική διδασκαλία. Ταυτόχρονα με τον σεβασμό της ελευθερίας της επιστημονικής έρευνας η Ορθόδοξος Εκκλησία επισημαίνει τους κινδύνους, οι οποίοι υποκρύπτονται σε ορισμένα επιστημονικά επιτεύγματα και τονίζει την αξιοπρέπεια του ανθρώπου και τον θείο του προορισμό.

8) Η σημερινή οικολογική κρίση είναι προφανές ότι οφείλεται σε πνευματικά και ηθικά αίτια. Οι ρίζες της συνδέονται με την πλεονεξία, την απληστία και τον εγωισμό, που οδηγούν στην αλόγιστη χρήση των φυσικών πόρων, την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με ζημιογόνους ρύπους και την κλιματική αλλαγή. Η χριστιανική αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί μετάνοια για τις καταχρήσεις, εγκράτεια και ασκητικό ήθος, που αποτελούν αντίδοτο στην υπερκατανάλωση, συγχρόνως δε, καλλιέργεια στον άνθρωπο της συνειδήσεως ότι είναι «οικονόμος», και όχι κάτοχος της δημιουργίας. Δεν παύει να τονίζει ότι και οι μελλοντικές γενεές έχουν δικαίωμα πάνω στα φυσικά αγαθά, που μας εμπιστεύθηκε ο Δημιουργός. Για αυτό το λόγο και η Ορθόδοξος Εκκλησία συμμετέχει ενεργώς στις διάφορες διεθνείς οικολογικές προσπάθειες. Όρισε δε την 1η Σεπτεμβρίου ως ημέρα προσευχής για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

9) Απέναντι στην ισοπεδωτική και απρόσωπη ομογενοποίηση, η οποία προωθείται με ποικίλους τρόπους, η Ορθοδοξία διακηρύττει τον σεβασμό στην ιδιοπροσωπία ανθρώπων και λαών. Αντιτίθεται στην αυτονόμηση της οικονομίας από τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου και στην μετατροπή της σε αυτοσκοπό. Η πρόοδος του ανθρωπίνου γένους δεν συνδέεται μόνο με την ανάπτυξη του βιοτικού επιπέδου ή με την πρόοδο της οικονομίας εις βάρος των πνευματικών αξιών.

10) Η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν αναμειγνύεται στην πολιτική. Ο λόγος της παραμένει διακριτός αλλά και προφητικός, ως οφειλετική παρέμβαση υπέρ του ανθρώπου. Τα ανθρώπινα δικαιώματα βρίσκονται σήμερα στο κέντρο της πολιτικής ως απάντηση στις σύγχρονες κοινωνικές και πολιτικές κρίσεις και ανατροπές, αποβλέποντας στην προστασία του πολίτη από την αυθαιρεσία του κράτους. Η Εκκλησία μας προσθέτει επίσης τις υποχρεώσεις και ευθύνες των πολιτών και την ανάγκη συνεχούς αυτοκριτικής πολιτικών και πολιτών προς ουσιαστική βελτίωση της κοινωνίας. Και κυρίως τονίζει, ότι το ορθόδοξο δέον περί ανθρώπου υπερβαίνει τον ορίζοντα των καθιερωμένων ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ότι «μείζων πάντων» είναι η αγάπη, όπως την αποκάλυψε ο Χριστός και την βίωσαν όσοι πιστά Τον ακολούθησαν. Επιμένει ακόμη ότι θεμελιώδες δικαίωμα είναι και η προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας, δηλαδή της ελευθερίας της συνειδήσεως, της πίστεως, της λατρείας και όλων των ατομικών και συλλογικών εκφράσεων αυτής, συμπεριλαμβανομένου και του δικαιώματος κάθε πιστού και κάθε θρησκευτικής κοινότητας να τελούν ελεύθερα από κάθε κρατική παρέμβαση τα θρησκευτικά τους καθήκοντα, ως και το δικαίωμα της δημόσιας διδασκαλίας της θρησκείας.

11) Η Ορθόδοξος Εκκλησία απευθύνεται στους νέους, οι οποίοι αναζητούν πληρότητα ζωής γεμάτη ελευθερία, δικαιοσύνη, δημιουργία αλλά και αγάπη. Τους καλεί να συνδεθούν συνειδητά με την Εκκλησία Εκείνου που είναι η Αλήθεια και η Ζωή. Να προσέλθουν προσφέροντας στο εκκλησιαστικό σώμα τη ζωτικότητα, τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς και τις προσδοκίες τους. Οι νέοι δεν αποτελούν απλώς το μέλλον της Εκκλησίας αλλά το δυναμικό και δημιουργικό παρόν επί τοπικού και οικουμενικού επιπέδου.

12) Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος άνοιξε τον ορίζοντά μας στη σύγχρονη πολύμορφη οικουμένη. Τόνισε την ευθύνη μας μέσα στον χώρο και τον χρόνο, πάντοτε με προοπτική την αιωνιότητα. Η Ορθόδοξος Εκκλησία, διατηρώντας αλώβητο τον Μυστηριακό και Σωτηριολογικό της χαρακτήρα, είναι ευαίσθητη στον πόνο, στις αγωνίες και στην κραυγή για δικαιοσύνη και ειρήνη των λαών. Ευαγγελίζεται «ημέραν εξ ημέρας το σωτήριον αυτού· αναγγέλουσα εν τοις έθνεσι την δόξαν αυτού, εν πάσι τοις λαοίς τα θαυμάσια αυτού» (Ψαλμ. 95).

Ας δεηθούμε «ο Θεός πάσης χάριτος, ο καλέσας υμάς εις την αιώνιον αυτού δόξαν εν Χριστώ ᾿Ιησού ολίγον παθόντας, αυτός καταρτίσει υμάς, στηρίξει, σθενώσει, θεμελιώσει· αυτώ η δόξα και το κράτος εις τους αιώνας των αιώνων· αμήν» (Α΄ Πετρ. 5:10,11).

† ο Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος, Πρόεδρος

† ο Αλεξανδρείας Θεόδωρος

† ο Ιεροσολύμων Θεόφιλος

† ο Σερβίας Ειρηναίος

† ο Ρουμανίας Δανιήλ

† ο Νέας Ιουστινιανής και πάσης Κύπρου Χρυσόστομος

† ο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος

† ο Βαρσοβίας και πάσης Πολωνίας Σάββας

† ο Τιράνων και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος

† ο Πρέσοβ και πάσης Τσεχίας και Σλοβακίας Ραστισλάβ

Αντιπροσωπεία Οικουμενικού Πατριαρχείου

† ο Καρελίας και πάσης Φιλλανδίας Λέων

† ο Ταλλίνης και πάσης Εσθονίας Στέφανος

† ο Γέρων Περγάμου Ιωάννης

† ο Γέρων Αμερικής Δημήτριος

† ο Γερμανίας Αυγουστίνος

† ο Κρήτης Ειρηναίος

† ο Ντένβερ Ησαίας

† ο Ατλάντας Αλέξιος

† ο Πριγκηποννήσων Ιάκωβος

† ο Προικοννήσου Ιωσήφ

† ο Φιλαδελφείας Μελίτων

† ο Γαλλίας Εμμανουήλ

† ο Δαρδανελλίων Νικήτας

† ο Ντητρόιτ Νικόλαος

† ο Αγίου Φραγκίσκου Γεράσιμος

† ο Κισάμου και Σελίνου Αμφιλόχιος

† ο Κορέας Αμβρόσιος

† ο Σηλυβρίας Μάξιμος

† ο Αδριανουπόλεως Αμφιλόχιος

† ο Διοκλείας Κάλλιστος

† ο Ιεραπόλεως Αντώνιος, επί κεφαλής των Ουκρανών Ορθοδόξων εν ΗΠΑ

† ο Τελμησσού Ιώβ

† ο Χαριουπόλεως Ιωάννης, επί κεφαλής της Πατριαρχικής Εξαρχίας των εν τη Δυτική Ευρώπη Ορθοδόξων Παροικιών Ρωσσικής Παραδόσεως

† ο Νύσσης Γρηγόριος, επί κεφαλής των Καρπαθορρώσσων Ορθοδόξων εν ΗΠΑ

Αντιπροσωπεία Πατριαρχείου Αλεξανδρείας

† ο Γέρων Λεοντοπόλεως Γαβριήλ

† ο Ναϊρόμπι Μακάριος

† ο Καμπάλας Ιωνάς

† ο Ζιμπάμπουε και Αγκόλας Σεραφείμ

† ο Νιγηρίας Αλέξανδρος

† ο Τριπόλεως Θεοφύλακτος

† ο Καλής Ελπίδος Σέργιος

† ο Κυρήνης Αθανάσιος

† ο Καρθαγένης Αλέξιος

† ο Μουάνζας Ιερώνυμος

† ο Γουινέας Γεώργιος

† ο Ερμουπόλεως Νικόλαος

† ο Ειρηνουπόλεως Δημήτριος

† ο Ιωαννουπόλεως και Πρετορίας Δαμασκηνός

† ο Άκκρας Νάρκισσος

† ο Πτολεμαίδος Εμμανουήλ

† ο Καμερούν Γρηγόριος

† ο Μέμφιδος Νικόδημος

† ο Κατάγκας Μελέτιος

† ο Μπραζαβίλ και Γκαμπόν Παντελεήμων

† ο Μπουρούντι και Ρουάντας Ιννοκέντιος

† ο Μοζαμβίκης Χρυσόστομος

† ο Νιέρι και Όρους Κένυας Νεόφυτος

Αντιπροσωπεία Πατριαρχείου Ιεροσολύμων

† ο Φιλαδελφείας Βενέδικτος

† ο Κωνσταντίνης Αρίσταρχος

† ο Ιορδάνου Θεοφύλακτος

† ο Ανθηδώνος Νεκτάριος

† ο Πέλλης Φιλούμενος

Αντιπροσωπεία Εκκλησίας Σερβίας

† ο Αχρίδος και Σκοπίων Ιωάννης

† ο Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας Αμφιλόχιος

† ο Ζάγκρεμπ και Λιουμπλιάνας Πορφύριος

† ο Σιρμίου Βασίλειος

† ο Βουδιμίου Λουκιανóς

† ο Νέας Γκρατσάνιτσας Λογγίνος

† ο Μπάτσκας Ειρηναίος

† ο Σβορνικίου και Τούζλας Χρυσόστομος

† ο Ζίτσης Ιουστίνος

† ο Βρανίων Παχώμιος

† ο Σουμαδίας Ιωάννης

† ο Μπρανιτσέβου Ιγνάτιος

† ο Δαλματίας Φώτιος

† ο Μπίχατς και Πέτροβατς Αθανάσιος

† ο Νίκσιτς και Βουδίμλιε Ιωαννίκιος

† ο Ζαχουμίου και Ερζεγοβίνης Γρηγόριος

† ο Βαλιέβου Μιλούτιν

† ο εν Δυτική Αμερική Μάξιμος

† ο εν Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία Ειρηναίος

† ο Κρούσεβατς Δαυίδ

† ο Σλαυονίας Ιωάννης

† ο εν Αυστρία και Ελβετία Ανδρέας

† ο Φραγκφούρτης και εν Γερμανία Σέργιος

† ο Τιμοκίου Ιλαρίων

Αντιπροσωπεία Εκκλησίας Ρουμανίας

† ο Ιασίου και Μολδαβίας και Μπουκοβίνης Θεοφάνης

† ο Σιμπίου και Τρανσυλβανίας Λαυρέντιος

† ο Βαντ, Φελεάκ και Κλούζ και Κλούζ, Άλμπας, Κρισάνας και Μαραμούρες Ανδρέας

† ο Κραιόβας και Ολτενίας Ειρηναίος

† ο Τιμισοάρας και Βανάτου Ιωάννης

† ο εν Δυτική και Νοτίω Ευρώπη Ιωσήφ

† ο εν Γερμανία και Κεντρική Ευρώπη Σεραφείμ

† ο Τιργοβιστίου Νήφων

† ο Άλμπα Ιούλια Ειρηναίος

† ο Ρώμαν και Μπακάου Ιωακείμ

† ο Κάτω Δουνάβεως Κασσιανός

† ο Αράντ Τιμόθεος

† ο εν Αμερική Νικόλαος

† ο Οράντεα Σωφρόνιος

† ο Στρεχαίας και Σεβερίνου Νικόδημος

† ο Τουλσέας Βησσαρίων

† ο Σαλάζης Πετρώνιος

† ο εν Ουγγαρία Σιλουανός

† ο εν Ιταλία Σιλουανός

† ο εν Ισπανία και Πορτογαλία Τιμόθεος

† ο εν Βορείω Ευρώπη Μακάριος

† ο Πλοεστίου Βαρλαάμ, Βοηθός παρά τω Πατριάρχη

† ο Λοβιστέου Αιμιλιανός, Βοηθός παρά τω Αρχιεπισκόπω Ριμνικίου

† ο Βικίνης Ιωάννης Κασσιανός, Βοηθός παρά τω Αρχιεπισκόπω εν Αμερική

Αντιπροσωπεία Εκκλησίας Κύπρου

† ο Πάφου Γεώργιος

† ο Κιτίου Χρυσόστομος

† ο Κυρηνείας Χρυσόστομος

† ο Λεμεσού Αθανάσιος

† ο Μόρφου Νεόφυτος

† ο Κωνσταντίας – Αμμοχώστου Βασίλειος

† ο Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρος

† ο Ταμασού και Ορεινής Ησαίας

† ο Τριμυθούντος και Λευκάρων Βαρνάβας

† ο Καρπασίας Χριστοφόρος

† ο Αρσινόης Νεκτάριος

† ο Αμαθούντος Νικόλαος

† ο Λήδρας Επιφάνιος

† ο Χύτρων Λεόντιος

† ο Νεαπόλεως Πορφύριος

† ο Μεσαορίας Γρηγόριος

Αντιπροσωπεία Εκκλησίας Ελλάδος

† ο Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου Προκόπιος

† ο Περιστερίου Χρυσόστομος

† ο Ηλείας Γερμανός

† ο Μαντινείας και Κυνουρίας Αλέξανδρος

† ο Άρτης Ιγνάτιος

† ο Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου Δαμασκηνός

† ο Νικαίας Αλέξιος

† ο Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος

† ο Σάμου και Ικαρίας Ευσέβιος

† ο Καστορίας Σεραφείμ

† ο Δημητριάδος και Αλμυρού Ιγνάτιος

† ο Κασσανδρείας Νικόδημος

† ο Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης Εφραίμ

† ο Σερρών και Νιγρίτης Θεολόγος

† ο Σιδηροκάστρου Μακάριος

† ο Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος

† ο Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβας

† ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος

† ο Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως Αθηναγόρας

† ο Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης Ιωάννης

† ο Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας Γαβριήλ

† ο Νικοπόλεως και Πρεβέζης Χρυσόστομος

† ο Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου Θεόκλητος

Αντιπροσωπεία Εκκλησίας Πολωνίας

† ο Λούτζ και Πόζναν Σίμων

† ο Λούμπλιν και Χελμ Άβελ

† ο Μπιαλύστοκ και Γκντάνσκ Ιάκωβος

† ο Σιεμιατίτσε Γεώργιος

† ο Γκορλίτσε Παίσιος

Αντιπροσωπεία Εκκλησίας Αλβανίας

† ο Κορυτσάς Ιωάννης

† ο Αργυροκάστρου Δημήτριος

† ο Απολλωνίας και Φίερ Νικόλαος

† ο Ελμπασάν Αντώνιος

† ο Αμαντίας Ναθαναήλ

† ο Βύλιδος Άστιος

Αντιπροσωπεία Εκκλησίας Τσεχίας και Σλοβακίας

† ο Πράγας Μιχαήλ

† ο Σούμπερκ Ησαίας

† ο Ελβετίας Ιερεμίας, επί κεφαλής της Πανορθοδόξου Γραμματείας της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.

Ελένη Μαχαίρα

Βρυσάκι – Αναβίωση του εθίμου του Αι Γιάννη του Κλήδονα – (φώτο-βίντεο)

Πλήθος κόσμου  έδωσε το παρών στην αναβίωση του εθίμου του Αι Γιάννη του Κλήδονα από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Βρυσακίου «οι Ρεσινιώτες» .

Η παράδοση θέλει, όπως μας είπε η κ.Χαρίκλεια Τζουβάρα, Γεν.Γραμματέας του συλλόγου,  η παραμονή του Κλήδονα να είναι η ημέρα, που οι ανύπαντρες κοπέλες βάζουν στο σταμνί νερό, που το φέρνουν στο χωριό αμίλητες, είναι το αμίλητο νερό. Το αδειάζουν σε πήλινο δοχείο βάζοντας μέσα  τα σημάδια, τα ριζικά, τις επιθυμίες  για τον «καλό» τους …για την ζωή τους  και τα σκεπάζουν με κόκκινο πανί. Τα αφήνουν όλη την νύκτα  της παραμονής  στο φεγγάρι για να τους « μαρτυρήσει» …τα μελλούμενα.

S1380119Ανήμερα της γιορτής,  κάθε κοπέλα με τους δικούς της ,  ανοίγουν το πήλινο και ο «μάντης» μελετά τα σημάδια και αποκαλύπτει … με απαγγελία… τα μελλούμενα, το ριζικό της κοπέλας. Αργότερα για να ξορκίσουν το κακό και να το διώξουν μακριά από τον τόπο… ανάβουν φωτιές καίγοντας τα μαγιάτικα στεφάνια… Ολόγυρα αρχίζει ο χορός για να έρθει η χαρά στον τόπο…

Παγανιστικό έθιμο, με υπόσταση ξεχωριστή στις παραδόσεις μας.

Η αναβίωση του εθίμου «μεταφέρθηκε» το Σαββατοκύριακο για να το παρακολουθήσουν περισσότεροι και να μαθαίνουν οι νεώτεροι τις παραδόσεις του τόπου τους.

Η ατμόσφαιρα ήταν ιδιαίτερα ευχάριστη στο γλέντι που «στήθηκε» κράτησε μέχρι αργά.

Δείτε το βίντεο:

Φωτο:

S1380119S1380121S1380123S1380125S1380126S1380128S1380129S1380132S1380134S1380137S1380138S1380139

Βέροια: Αυλαία για το 2ο Veria Basketball camp. (φωτό –βίντεο – δηλώσεις)

Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Ραντεβού για το καλοκαίρι του 2017 έδωσαν οι διοργανωτές του  2ο Veria Basketball camp και τα παιδιά που συμμετείχαν στην διοργάνωση.

Σε μια όμορφη εκδήλωση στα γήπεδα της Εληάς  έγιναν αγώνες επίδειξης των παιδιών  που συμμετείχαν στο camp και όσων γονέων επιθυμούσαν να θυμηθούν τις μπασκετικές του αρετές και έτσι έκλεισε τις εργασίες τους για φέτος το πολύ επιτυχημένο camp του Κώστα Τσαρτσαρή και της ομάδας του..

Ο κορυφαίος  μπασκετμπολίστας της Βέροιας ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους και υποσχέθηκε ότι τα καλύτερα έρχονται του χρόνου όπου η διοργάνωση θα είναι ακόμη καλύτερη ενώ ο Μανώλης Παπαμακάριος δήλωσε ότι  θα είναι και του χρόνου κοντά στον κουμπάρο του.

Ακολούθησαν βραβεύσεις στους αθλητές που διακρίθηκαν ενώ σε όλους τους συμμετέχοντες δόθηκε αναμνηστικό μετάλλιο και βεβαίωση συμμετοχής.

Και του χρόνου!!!! 

Δείτε το βίντεο:

Δείτε τις δηλώσεις στο βίντεο:

Φωτο:

S1380014S1380015S1380021S1380023S1380028S1380033S1380034S1380036S1380040S1380042S1380044S1380050S1380055S1380059S1380067S1380068S1380081S1380082S1380083S1380086S1380089S1380093

Βέροια: Ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Τσουβάλας επισκέφτηκε χθες τη Σχολή Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Βόρειας Ελλάδος στο Πανόραμα Βέροιας

Προηγουμένως συναντήθηκε στο Αστυνομικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης με τον Πρόεδρο και τον Γενικό Γραμματέα της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Δίωξης Λαθρομετανάστευσης νομού Θεσσαλονίκης

 Ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Τσουβάλας, επισκέφθηκε χθες τη Σχολή Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Βορείου Ελλάδος, στο Πανόραμα Βέροιας, συνοδευόμενος από τον Γενικό Επιθεωρητή Αστυνομίας Βορείου Ελλάδος, Αντιστράτηγο Μιχαήλ Καραμαλάκη και τον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Θεσσαλονίκης, Υποστράτηγο Νικόλαο Μπαντουβάκη.

Τον κ. Αρχηγό υποδέχθηκε ο Διοικητής της Σχολής, Αστυνομικός Υποδιευθυντής Διονύσιος Κούγκας, ο οποίος τον ενημέρωσε εκτενώς για την εκπαιδευτική  δραστηριότητα της Σχολής και τον προγραμματισμό των μετεκπαιδεύσεων και επιμορφώσεων του αστυνομικού προσωπικού.

Αντιστράτηγος-Κωνσταντίνος-Τσουβάλας
ΧΟΛΗ ΜΕΤΕΚΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΣΟΥΒΑΛΑΣ Κ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ – Ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Τσουβάλας (Α), δέχεται δώρο πλακέτα κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη Σχολή Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Βορείου Ελλάδος, στο Πανόραμα Βέροιας, συνοδευόμενος από τον Γενικό Επιθεωρητή Αστυνομίας Βορείου Ελλάδος, Αντιστράτηγο Μιχαήλ Καραμαλάκη και τον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Θεσσαλονίκης, Υποστράτηγο Νικόλαο Μπαντουβάκη, Κυριακή 26 Ιουνίου 2016. Προηγουμένως συναντήθηκε στο Αστυνομικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης με τον Πρόεδρο και τον Γενικό Γραμματέα της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Δίωξης Λαθρομετανάστευσης νομού Θεσσαλονίκης. ΑΠΕ ΜΠΕ/ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ/STR

Ο κ. Αρχηγός ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της Σχολής και απηύθυνε χαιρετισμό στο προσωπικό, εκφράζοντας την ικανοποίηση του για το επίπεδο της υποδομής και την προσπάθεια που καταβάλλεται, με την αξιοποίηση του κεκτημένου της εκπαιδευτικής εμπειρίας και την υλοποίηση ολοκληρωμένων προγραμμάτων μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης.

Επιπλέον δήλωσε ότι οι συνθήκες που διαμορφώνουν σήμερα το ευρύτερο περιβάλλον ασφάλειας απαιτούν γνώση και εξειδίκευση και συνεπώς η διαρκής εκπαίδευση του προσωπικού αποτελεί δομικό στοιχείο για την Ελληνική Αστυνομία, ώστε να διατηρεί σε υψηλά επίπεδα την αποτελεσματικότητα της και την εμπιστοσύνη των πολιτών.

Πριν την επίσκεψη του στη Σχολή, ο κ. Αρχηγός συναντήθηκε στο Αστυνομικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης με τον Πρόεδρο και τον Γενικό Γραμματέα της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Δίωξης Λαθρομετανάστευσης νομού Θεσσαλονίκης και είχε μαζί τους εποικοδομητικό διάλογο σε θέματα ανάλογου ενδιαφέροντος.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την τετραήμερη επίσκεψη του στη Μακεδονία και Θράκη ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Τσουβάλας πραγματοποίησε σειρά επαφών με υπηρεσιακούς παράγοντες και συνδικαλιστές του Σώματος, ενώ είχε και επίσημη συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών της Βουλγαρίας.

Αναγκαστική προσγείωση “καναντέρ CL-215”, στην πυρκαγιά στα Δερβενοχώρια

Πυροσβεστικό αεροσκάφος, που επιχειρούσε στην πυρκαγιά στα Δερβενοχώρια, πραγματοποίησε πριν από λίγο αναγκαστική προσγείωση, κοντά στη Μονή Ζωοδόχου Πηγής στα νοτιοδυτικά της πυρκαγιάς, η οποία μαίνεται από χτες το βράδυ κοντά στο χωριό Στεφάνη Βοιωτίας.

Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, οι δύο πιλότοι του αεροσκάφους είναι σώοι, ωστόσο μεταβαίνει στο σημείο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ για να τους παραλάβει,καθώς και συνεργείο της Πολεμικής Αεροπορίας, που θα διερευνήσει τα αίτια της αναγκαστικής προσγείωσης.

Διευκρινίζεται πάντως ότι το αεροσκάφος είναι από τα παλιά καναντέρ CL-215, για τα οποία έχουν γίνει πολλές επισημάνσεις τα τελευταία χρόνια, ότι είναι πλέον «γερασμένα».

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν ένα από τα οκτώ που έπαιρναν μέρος στην κατάσβεση της πυρκαγιάς, η οποία είναι σε εξέλιξη.Τα υπόλοιπα, μαζί με  πέντε ελικόπτερα και τις ισχυρές επίγειες δυνάμεις συνεχίζουν το έργο της κατάσβεσης.

 

Ισπανία: Η Ισπανία ψηφίζει σήμερα με την ελπίδα ότι θα αρθεί το κυβερνητικό αδιέξοδο

Πάνω από 36 εκατ. Ισπανοί καλούνται σήμερα να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα, με την ελπίδα ότι μετά τους έξι μήνες κυβερνητικού αδιεξόδου, η χώρα θα καταφέρει επί τέλους ν’ αποκτήσει μία κυβέρνηση, που θα είναι επιπλέον ικανή ν’ αντιμετωπίσει τα χρονίζοντα φλέγοντα προβλήματα στο εσωτερικό και τις μεγάλες προκλήσεις που μέσα σε τούτο το εξάμηνο έχουν προκύψει στο εξωτερικό.

Η παράδοξη για την Ισπανία κατάσταση, που δεν έχει ενσωματώσει στην πολιτική της ζωή την κουλτούρα των κυβερνήσεων συνεργασίας, έχει οδηγήσει τη χώρα σ’ ένα πραγματικό αδιέξοδο. Με τον παραδοσιακό δικομματισμό Δεξιάς-Σοσιαλιστών (PP-Psoe) να έχει διαρραγεί από την ανάδυση των Podemos Ciudadanos, τους τελευταίους μήνες όλες οι πολιτικές προσπάθειες αναλώθηκαν στις διερευνητικές εντολές για να σχηματισθεί κυβέρνηση, που αποδείχθηκαν άκαρπες, δεν παράχθηκε κανένα νομοθετικό έργο, ούτε και ασκήθηκε πολιτική, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό.

Οι 176 έδρες της απόλυτης πλειοψηφίας στη Βουλή των 350 αντιπροσώπων φαντάζει μακρινό όνειρο για όλα τα κόμματα. Πολύ περισσότερο για το κυβερνών Λαϊκό Κόμμα (ΡΡ) του Μαριάνο Ραχόι, που μολονότι αναμένεται να έλθει στην πρώτη θέση κι ακόμη κι εάν ξεπεράσει το 30%, δεν φαίνεται να κατορθώνει να συγκεντρώσει τον απαραίτητο αριθμό βουλευτών, ώστε και σε μία ενδεχόμενη κυβέρνηση συνεργασίας να έχει την πολυτέλεια να επιλέξει κυβερνητικούς εταίρους από τα περιφερειακά κόμματα, με μικρό αριθμό εδρών. Οι μόνες προοπτικές που ανοίγονται στον Ραχόι, δεδομένου ότι κι ο εκλογικός νόμος που λαμβάνει υπ’ όψη όχι τα εθνικά ποσοστά, αλλά τις επιδόσεις των κομμάτων σε περιφερειακό επίπεδο, είναι είτε η ‘μεγάλη συμμαχία’ με το Psoe, είτε η συνεργασία με τους κεντροδεξιούς Ciudadanos, των οποίων όμως ο επικεφαλής Άλμπερτ Ριβέρα έχει βάλει απαγορευτικούς όρους, επιμένοντας σε μεταρρυθμίσεις που η δεξιά παράταξη είναι σχεδόν αδύνατον ν’ αποδεχθεί.

Ισπανικές-εκλογές-2016
epa05391541 – Ένας Ισπανός πολίτης ψηφίζει κατά τη διάρκεια των γενικών εκλογών στο εκλογικό κέντρο στην Παμπλόνα, Ναβάρα, στη βόρεια Ισπανία, 26 Ιουνίου 2016. Περισσότεροι από 36 εκατομμύρια Ισπανοί θα προσέλθουν στις κάλπες σήμερα για δεύτερη φορά, για να ψηφίσουν στις γενικές εκλογές μετά από την αποτυχία όπου κανένα κόμμα σεν κατάφερε να πάρει τις 176 έδρες που απαιτούνται για τον σχηματισμό κυβέρνησης στην πρώτη ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε στις 20 Δεκεμβρίου 2015. EPA / ΙΗΣΟΥ DIGES

Το μεγάλο ερωτηματικό παραμένει η απόδοση των Σοσιαλιστών του Πέδρο Σάντσεθ, που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις φαίνονται να χάνουν τις 90 έδρες και τη δεύτερη θέση στις προηγούμενες εκλογές. Η αποτυχία του Σάντσεθ να σχηματίσει κυβέρνηση, προσδίδοντάς του την απευκτέα τούτη ιστορική πρωτιά, βαραίνει πάνω στις προοπτικές του κόμματος. Διεμβολισμένο δε, και από την επιτυχία και τη ρητορική των Podemos, που και με την παρούσα εκλογική συνεργασία τους με το πέμπτο κόμμα της Ενωμένης Αριστεράς (ΙU) φαίνεται πως προσελκύει τους απογοητευμένους σοσιαλιστές ψηφοφόρους, το κόμμα του Σάντσεθ μοιάζει να περνά στο επίπεδο των δευτεραγωνιστών. Μία άχαρη κι άγνωστη για το κόμμα θέση, που αν επιβεβαιωθεί κι από το αποτέλεσμα, πρόκειται να προκαλέσει σοβαρούς εσωκομματικούς κλυδωνισμούς.

Οι Podemos, από την πλευρά τους θέλουν να κεφαλαιοποιήσουν– χάρις  και στην ιδιαιτερότητα του εκλογικού νόμου για τις περιφέρειες—τις έδρες και τη δυναμική της συνεργασίας τους με την IU και ν’ αλλάξουν τον πολιτικό χάρτη της Ισπανίας, για πρώτη φορά μετά πριν τον Εμφύλιο του 1936 και την τότε νίκη των ρεπουμπλικανικών δυνάμεων. Για τον σκοπό αυτό, ο Ιγκλέσιας δεν επέλεξε να αντιπαρατεθεί σκληρά με τους Σοσιαλιστές, διότι γνωρίζει καλά πως μόνον με αυτούς έχει τη δυνατότητα μετεκλογικά να συνεργασθεί για τον σχηματισμό κυβέρνησης, καθώς στις διερευνητικές εντολές είχε αρνηθεί οποιαδήποτε συμφωνία θα περιλάμβανε τους Ciudadanos.

Οι τελευταίοι από την πλευρά τους, πασχίζουν ν’ αποδείξουν ότι θα είναι η καθοριστική δύναμη για τον σχηματισμό κυβέρνησης και ότι, παράλληλα, σε κάθε περίπτωση θα αποδειχθούν ικανοί να προωθήσουν τις μεταρρυθμιστικές πολιτικές που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμά τους. Για τον λόγο τούτο, κύριο μέλημά τους στην προεκλογική εκστρατεία ήταν να χτυπήσουν τον διπολισμό, που η ευθεία αντιπαράθεση ΡΡ –Podemos επέβαλε στην εκλογική μάχη, συμπιέζοντας τα άλλα δύο κόμματα κι αποσπώντας τους ψηφοφόρους, με όπλο το επιχείρημα της «χρήσιμης ψήφου».

Όποιο κόμμα και να έλθει πρώτο, όποια κι εάν είναι η καλή, ή κακή, επίδοση καθενός από τα μεγάλα κόμματα, το ουσιαστικό αποτέλεσμα των σημερινών εκλογών είναι λίγο ως πολύ γνωστό: κανένα κόμμα δεν θα κατορθώσει να συγκεντρώσει αυτοδυναμία. Συνεπώς, το διακύβευμα των σημερινών εκλογών είναι ένα. Να προκύψουν τέτοιοι συσχετισμοί ώστε να επιτρέπουν τον σχηματισμό μίας, σταθερής, κυβέρνησης συνεργασίας και σύντομα. Η Ισπανία ήδη έχει αρχίσει να σκέφτεται με όρους πολιτικής στρατηγικής, έχοντας αφήσει μακράν πίσω την παλιά έμπεδη παράδοση του δικομματισμού.

 

Cooking recipes: Individual millefeuille

Individual millefeuille

Ingredients for 4 people:

  • 2 glasses milk

    Anna Katahana
    Posted by Anna Katachana
  • ½ glass sugar
  • ¼ glass flour
  • 2 eggs
  • 1 soup spoon butter -Vitam
  • 2 packages crackers
  • 1 vanilla
  • 1 bag whipped cream

ΜΙΛΦΕΙΓ---MILLEFEUILLEHow to prepare:

Put the sugar, flour and eggs in the mixer and whisk for 2 minutes.

Boil the milk in a saucepan. Once it boils, slowly add it in our blend. Pour the mixture into the pan and stir until thickened.

Remove it from the heat but continue to stir, add the vanilla and the butter.

Dip the crackers one by one into the milk and place them on individual small bowls. Once we are ready with our crackers pour the cream over the crackers.

If you want you can put two layers of crackers with cream intermediate and above.

Once ready we prepare our whipped cream as per the instructions on the packaging and add it to the surface of our mille-feuille.

Grate some crackers and sprinkle our mille-feuille. If we want we add powedered sugar.

Keep refrigerated.

Προπληρωμένες κάρτες σε πρόσφυγες από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό

Τη χορήγηση προπληρωμένης κάρτας σε πρόσφυγες, εξετάζει ο «Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός» μέσω του πιλοτικού προγράμματος cash transfer programme, το οποίο βρίσκεται στην τελική φάση του σχεδιασμού του κι αναμένεται να υλοποιηθεί από τον Σεπτέμβριο.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η επικεφαλής του προγράμματος «Έκτακτης Ανάγκης» του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Αγγελική Φανάκη: «το πρόγραμμα είναι υπό διαμόρφωση, δηλαδή προσπαθούμε να εστιάσουμε ακριβώς στον αριθμό των επωφελούμενων, το σημείο όπου θα γίνει και φυσικά να γίνει σωστά η όλη διαδικασία ανάθεσης για να μην υπάρξει κανένα νομικό κώλυμα. Πρέπει πρώτα να εξετάσουμε όλες τις διοικητικές, νομικές, επιχειρησιακές παραμέτρους επειδή έχουμε να κάνουμε με χρήματα κι όχι με τρόφιμα, ρούχα ή οτιδήποτε μπορείς να προσφέρεις, ώστε να μην βρούμε οποιοδήποτε κώλυμα».

Το χρηματικό ποσό που μελετάται να καταβάλλεται σε μηνιαία βάση επί δέκα μήνες, είναι 250 ευρώ σε κάθε οικογένεια προσφύγων και 90 ευρώ σε μεμονωμένα άτομα. Η αρχική σκέψη, όπως υπογραμμίζει η κ. Φανάκη, είναι να ξεκινήσει το πρόγραμμα από το κέντρο φιλοξενίας στη Ριτσώνα Χαλκίδας κι έπειτα εφόσον διαπιστωθεί ότι προχωράει σωστά, υπάρχουν σχέδια και για επέκτασή του και σε άλλες περιοχές, όπως στο κέντρο φιλοξενίας στον Σκαραμαγκά αλλά και στη βόρεια Ελλάδα.

«Εδώ και 13 μήνες μέσω του προγράμματος “Εκτακτη Ανάγκη” προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε την προσφυγική κρίση με δράσεις που αφορούν τον τομέα υγείας με κλινικές, ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες, διανομή ανθρωπιστικού υλικού και πολλές άλλες υπηρεσίες. Σε αυτό το πλαίσιο και επειδή εκτιμάται ότι η διαμονή των προσφύγων στη χώρα μας θα είναι μακροπρόθεσμη, θέλουμε να βοηθήσουμε και με αυτήν την υπηρεσία μας, το cash transfer programme, δηλαδή μια μορφή προπληρωμένης κάρτας. Στόχος μας είναι να τονωθεί κι η οικονομία των τοπικών κοινωνιών, καθώς δίνουμε στους πρόσφυγες τη δυνατότητα να παίρνουν, να αγοράζουν προϊόντα με την κάρτα από τις τοπικές αγορές, τα μαγαζιά της περιοχής. Ταυτόχρονα κι οι ίδιοι θα αισθάνονται καλύτερα, πιο άνετα να μπορούν να αγοράσουν ό,τι θεωρούν αναγκαίο από το να τους δίνονται στο χέρι είτε τρόφιμα, είτε ρούχα».

Η κ. Φανάκη ξεκαθάρισε ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία με τις προπληρωμένες κάρτες δεν θα αφορά μόνο πρόσφυγες, αλλά σε δεύτερη φάση μόλις προχωρήσει, θα δοθεί και σε ευπαθείς ομάδες Ελλήνων. «Οι όροι και οι προϋποθέσεις θα έχουν να κάνουν με το αν οι δικαιούχοι θα είναι μονογονεϊκές οικογένειες, μακροχρόνια άνεργοι, πολύτεκνοι, ηλικιωμένοι με χαμηλή σύνταξη, δηλαδή αντικειμενικοί όροι τεράστιων οικονομικών δυσκολιών» σημείωσε.

O διαβήτης αυξάνει κατά 50% τον κίνδυνο το έμφραγμα να αποβεί θανατηφόρο

Οι άνθρωποι με διαβήτη έχουν 50% περισσότερο κίνδυνο να πεθάνουν αν πάθουν έμφραγμα, σε σχέση με όσους δεν είναι διαβητικοί, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.

     Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή καρδιολογίας Κρις Γκέιλ του Πανεπιστημίου του Λιντς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό επιδημιολογίας “Journal of Epidemiology and Community Health”, ανέλυσαν ιατρικά στοιχεία για περίπου 703.000 ανθρώπους που έπαθαν οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου, εκ των οποίων οι 121.000 είχαν επίσης διαβήτη.

      Διαπιστώθηκε ότι το 36% των διαβητικών πέθαναν από έμφραγμα έναντι 25% των μη διαβητικών. Αν το έμφραγμα προήλθε μετά από πλήρη έμφραξη της στεφανιαίας αρτηρίας, ο κίνδυνος θανάτου των διαβητικών ήταν αυξημένος κατά 56%, ενώ αν το «μπλοκάρισμα» της αρτηρίας ήταν μερικό, τότε ο αυξημένος κίνδυνος θανάτου ήταν 39%.

      Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι χρειάζεται καλύτερος έλεγχος του διαβήτη για να προληφθεί η καρδιοπάθεια. «Επιβεβαιώσαμε ότι μετά από έμφραγμα είναι λιγότερο πιθανό να επιβιώσεις, αν έχεις επίσης διαβήτη», δήλωσε ο καρδιολόγος Μάικ Νάπτον.

Σύνδεσμος: Για την πρωτότυπη επιστημονική εργασία στη διεύθυνση: http://jech.bmj.com/content/early/2016/06/15/jech-2016-207402.abstract

Παύλος Δρακόπουλος