Αρχική Blog Σελίδα 16474

Ηλεκτρονικό «δίχτυ» κατά της φοροδιαφυγής – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Συναγερμός έχει σημάνει στο υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να επιτευχθεί ο εισπρακτικός στόχος και να μην υπάρξει για άλλη μια χρονιά δημοσιονομικός εκτροχιασμός, που θα επιφέρει νέα μέτρα.

dimitris_christoulias
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος Δημήτρης Χριστούλιας δημοσιογράφος της REALnews

Και μπορεί η εικόνα των εσόδων να είναι θετική το πρώτο πεντάμηνο του έτους, ωστόσο το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης όχι απλώς δεν εφησυχάζει, αντιθέτως ετοιμάζει σχέδιο προκειμένου να αυξήσει τα έσοδα, εστιάζοντας στην μεγάλη πληγή της ελληνικής οικονομίας, που δεν είναι άλλη από τη φοροδιαφυγή.

Εξάλλου, στο υπουργείο Οικονομικών γνωρίζουν πολύ καλά ότι από τα τέλη Ιουλίου μέχρι τα τέλη του χρόνου οι φορολογούμενοι θα πρέπει να πληρώσουν σε φόρους περισσότερα από 30 δισ. ευρώ, καταβάλλοντας φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, τέλος επιτηδεύματος, τέλη κυκλοφορίας ενώ αυξάνονται και οι έμμεσοι φόροι όπως ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης.

Με δεδομένη τη δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων, την πτώση της κατανάλωσης αλλά και την αδυναμία ακόμη και των συνεπών φορολογούμενων να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις απέναντι στην εφορία, το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε βαθιές τομές στο φορολογικό σύστημα της χώρας προκειμένου να περιορίσει φαινόμενα φοροδιαφυγής. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι τα τέλη Ιουλίου κατατίθεται στη Βουλή νομοσχέδιο το οποίο θα προβλέπει τρεις σημαντικές παρεμβάσεις:

1) Tη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών και POS (μηχανήματα αποδοχής καρτών) με τις υποδομές της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) καθώς και την υποχρέωση των ελευθέρων επαγγελματιών να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά στο Taxis τα στοιχεία των τιμολογίων ή οποιονδήποτε άλλων παραστατικών που εκδίδουν. Διαφορετικά για κάθε παραστατικό που δεν γνωστοποιείται στην ΓΓΔΕ, θα επιβάλλεται πρόστιμο 100 ευρώ. Με αυτό τον τρόπο οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του υπουργείου Οικονομικών θα μπορούν να διασταυρώνουν με το πάτημα ενός κουμπιού τα έσοδα και τα έξοδα κάθε επιχείρησης.

2) Αυτόματη διασταύρωση τραπεζικών καταθέσεων με τις φορολογικές δηλώσεις που υποβάλλουν μισθωτοί, συνταξιούχοι και ελεύθεροι επαγγελματίες. Στόχος είναι οι ελεγκτές να μπορούν να εντοπίζουν όσους υποβάλλουν μικρές φορολογικές δηλώσεις αλλά έχουν μεγάλες καταθέσεις στις τράπεζες, που δεν δικαιολογούνται από τα εισοδήματά τους. Σ αυτή την περίπτωση θα πραγματοποιούνται εξονυχιστικοί έλεγχοι και θα υποβάλλονται βαριές ποινές.

3) Καθιέρωση συναλλαγών με χρεωστικές, πιστωτικές κάρτες και e-banking. Ειδικότερα, οι συναλλαγές για όλες τις δαπάνες θα καταστούν υποχρεωτικά ηλεκτρονικές για το τελευταίο τετράμηνο έτους. Ωστόσο για το 2016 θα ισχύσουν και οι χάρτινες αποδείξεις για το χτίσιμο του αφορολόγητου ορίου, Από την 1η Ιανουαρίου 2017, όμως όλοι οι φορολογούμενοι θα είναι υποχρεωμένοι να συναλλάσσονται με «πλαστικό χρήμα», προκειμένου να παρουσιάσουν ελάχιστη δαπάνη από 10% έως και 30% ανάλογα με το εισόδημα που θα δηλώσουν στην εφορία, και να «χτίσουν» το αφορολόγητο.

 

Στα χειρότερα υπάρχουν και χειρότερα…- Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ξέρω ότι οι αλήθειες πολλές φορές δεν αρέσουν.

Ξέρω, επίσης, ότι όσα γράφω εδώ και χρόνια για τις πάγιες παθογένειες της κρατικίστικης ελληνικής οικονομίας, χαρακτηρίζονται από πολλούς ως… γραφικότητες.

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Μα η πραγματικότητα τους διαψεύδει.

Κι όσα συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στην αγορά και στην οικονομία, είναι πρωτάκουστα.

Δεν είναι μόνο τα λουκέτα, δεν είναι μόνο η μεταφορά ολόκληρων επιχειρήσεων στο εξωτερικό, δεν είναι το ενάμιση εκατομμύριο άνεργοι, δεν είναι η αδυναμία όλο και μεγαλύτερου μέρους της κοινωνίας να καταβάλλει τους υπέρογκους φόρους που επέλεξε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Το σημαντικότερο όλων είναι ότι τίποτα δεν προμηνύει ότι η χώρα θα πάει έστω κι ένα χιλιοστό καλύτερα…

Όταν η ίδια η κυβέρνηση συμπεριφέρεται ως κοινός απατεώνας στην υπόθεση αποκρατικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, όπου άλλα συμφώνησε κι υπέγραψε με τους Κινέζους κι άλλα πήγε στη Βουλή προς ψήφιση, ποιος σοβαρός επενδυτής θα έρθει σ’ αυτόν τον τόπο για να επενδύσει έστω και δέκα λεπτά του ευρώ;

 

Λοιπόν, ξεκάθαρα πράγματα κι ας μη βαυκαλίζεται κανένας αναμασώντας το σανό που προσφέρουν τα κυβερνητικά παπαγαλάκια.

Όταν το ελληνικό δημόσιο έχει κάνει στάση πληρωμών προς τους προμηθευτές του και πληρώνει μόνο μισθούς και συντάξεις, είναι θέμα χρόνου αυτή η στάση να ακουμπήσει και τον πιο σκληρό πυρήνα των κρατικών δαπανών.

Όταν, μόλις προχθές, ο Κατρούγκαλος, δηλαδή η κυβέρνηση, ενέκρινε την απόφαση του Δ.Σ. του ΙΚΑ για τη χορήγηση εσωτερικού δανεισμού ταμειακής διευκόλυνσης ύψους 210 εκατ. ευρώ, τι άλλο καταδεικνύεται από το ότι τα ταμειακά ελλείμματα του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων είναι προφανή;

Όταν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα βγαίνουν εκτός αγοράς ιδιωτικές επιχειρήσεις (Ηλεκτρονική Αθηνών, Μαρινόπουλος, ΙΜΑΣ, Athens Leedra, Πυρσός, Ατλάντικ, Neoset, Βωβός κλπ) που αποτελούσαν …ταμείο του κράτους για την είσπραξη του ΦΠΑ, τότε τι άλλο διαφαίνεται πλην της επερχόμενης λαίλαπας;

Όταν μαζί με τις μεγάλες επιχειρήσεις που βάζουν λουκέτο, συμπαρασύρονται κι όλοι οι σχεδόν οι προμηθευτές τους (με χιλιάδες εργαζόμενους), τι άλλο πρέπει να δει κάποιος για να συνειδητοποιήσει ότι στα χειρότερα υπάρχουν και χειρότερα;

Όταν εξακολουθούν να υφίστανται τα capital controls (συνέπεια των καταστροφικών …διαπραγματεύσεων Τσίπρα – Βαρουφάκη) που διέλυσαν, τότε, τις τράπεζες, οι οποίες  μηδένισαν τα πάνω από 25 δισ. των ανακεφαλαιοποιήσεων που είχαν προηγηθεί, τι μπορεί να περιμένει κάποιος; Ανάπτυξη;

Όταν η δογματική Αριστερά – για να είμαστε δίκαιοι και οι προηγούμενες κυβερνήσεις- αρνούνται να κατανοήσουν ότι το ελληνικό οικονομικό μοντέλο της … ανάπτυξης μέσω της …ζήτησης που δομήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες των επιδοτήσεων και του φθηνού δανεισμού, δεν μπορεί να συνεχίζεται άλλο, τι μπορεί να περιμένει κάποιος νοήμων Έλληνας; Το αποτέλεσμα είναι βέβαιο. Η κατανάλωση ήδη μειώνεται , άρα και οι θέσεις εργασίας που στηρίζουν την κατανάλωση θα μειώνονται συνεχώς…

Όταν η αύξηση των φόρων και των εισφορών που αποφάσισε η κυβέρνηση κι ο Κατρούγκαλος, εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ύψη, ποιος θα μπορεί να είναι συνεπής για να τροφοδοτεί ένα δημόσιο και μάλιστα χωρίς ουσιαστική ανταπόδοση;

Όταν η κυβέρνηση, λόγω των ιδεοληψιών της, δεν κατανοεί ότι οι μισθοί δεν κρατούνται σταθεροί ή ανεβαίνουν με σχετικούς νόμους και απεργίες αλλά με τη δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων, τότε … χέσε μέσα Πολυχρόνη που δεν γίναμε ευζώνοι!

Όταν η κυβέρνηση δεν κατανοεί το πιο απλό για την επιζητούμενη ανάπτυξη, τότε τι ψάχνουμε;  Ότι, δηλαδή, για να επιτευχθεί αυτή απαιτείται η ζήτηση θέσεων εργασίας να είναι μεγαλύτερη από την προσφορά. Αν δεν συμβεί αυτό, ουδείς θα σταματήσει και με κανένα νόμο τη… Βιετναμοποίηση της Ελλάδας…

Όταν δεν αντιλαμβάνονται ότι το πρώτο και κορυφαίο που πρέπει να γίνει για να μη «σκάσει» η χώρα είναι η μείωση των κρατικών δαπανών με τη παράλληλη μείωση της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών και ταυτοχρόνως η εξασφάλιση όρων πολιτικής και φορολογικής σταθερότητας, τότε… μαύρη είν’ η νύχτα στα βουνά…

 

Αντί αυτών, ο πρωθυπουργός, κοιτάζει πώς θα κοροϊδέψει τους επενδυτές (Cosco) και αποπροσανατολίζει το πόπολο με … εκλογικούς νόμους και… Συντάγματα…

Και μάλιστα σε ακόμη πιο καταστροφική κατεύθυνση για τη χώρα. Κάτι που μαθηματικά θα συμβεί με την απλή αναλογική που ετοιμάζεται να φέρει προς ψήφιση, που θα κάνει την Ελλάδα… απολύτως ξέφραγο αμπέλι και ακυβέρνητη πολιτεία…

 

Και για να μην ισχυρίζονται κάποιοι ότι όλα αυτά είναι κριτική χωρίς προτάσεις, πάμε και λίγο παρακάτω, παρακάμπτοντας το γεγονός ότι ο δημοσιογράφος απλώς καταγράφει και δεν είναι δουλειά του να προτείνει.

Πιστεύει κάποιος σοβαρός άνθρωπος ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα που μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις; Και δη με αυτό το περιβάλλον και την υφέρπουσα ρετσινιά ότι το κέρδος είναι ποινικό αδίκημα;

Όμως, δεν υπάρχει άλλη λύση. Κίνητρα, κίνητρα, κίνητρα, κίνητρα!

Όπως, επί παραδείγματι, η απαλλαγή φόρου για 20 -30 χρόνια σε επενδυτές που θα φέρουν χρήματα επάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό και θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας επάνω από ένα συγκεκριμένο αριθμό που θα καθοριστεί. Ακόμη και με μηδενική φορολογία τα οφέλη από τη μείωση της ανεργίας και τους παράπλευρους φόρους θα έφεραν έσοδα στο κράτος.

Αλλά αυτά δεν μπορούν ούτε να τα σκεφτούν ούτε να τα υλοποιήσουν ανεπάγγελτοι και κρατικοδίαιτοι είτε της Αριστεράς είτε της επίσης … Αριστεράς… Λαϊκής και ρουσφετολογικής Δεξιάς…

Ξαναλέω όμως.

Οι αλήθειες δεν αρέσουν. Τα ωραία λόγια του λαϊκισμού ανέκαθεν είχαν μεγαλύτερο ακροατήριο…

Αλλά καιρός γαρ εγγύς…

Όλα δείχνουν ότι θα μπει το μαχαίρι στο κόκκαλο. Από την ίδια τη ζωή, από τις ίδιες τις αναπόφευκτες εξελίξεις.  Κι ας ελπίσουμε ότι θα κλάψουν λιγότερες μανούλες…

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Εγνατία Οδό, από Α/Κ Βέροιας έως Α/Κ Πολυμύλου.

  Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ 

Αποβλέποντες στην ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας, την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, την εξυπηρέτηση και ασφάλεια του κοινού κατά την κυκλοφορία οχημάτων, στους δύο κλάδους κυκλοφορίας της Εγνατίας Οδού, από Α/Κ Βέροιας έως Α/Κ Πολυμύλου. 

 Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε 

Άρθρο 1ο

Για τη διέλευση των οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων από τις σήραγγες, της εδαφικής μας αρμοδιότητας και συγκεκριμένα για τις σήραγγες Σ1, Σ10 και Σ13 οι οποίες είναι συνολικού μήκους άνω των 500 μέτρων, τα μέτρα που θα λαμβάνονται από τα ανωτέρω οχήματα θα είναι:

  • Θα τηρούν απόσταση ασφαλείας εκατό (100) μέτρων με τα προπορευόμενα αυτών κινούμενα οχήματα.
  • Σε περίπτωση ακινητοποίησης ή συμφόρησης εντός των σηράγγων, για οποιοδήποτε λόγο, θα τηρούν απόσταση ασφαλείας από τα λοιπά οχήματα τουλάχιστον δέκα (10) μέτρων (για την αποτροπή δευτερογενών συμβάντων ή/και διασποράς τυχόν φωτιάς, για διευκόλυνση της πρόσβασης των Υπηρεσιών Έκτακτης Ανάγκης και διευκόλυνση της εκκένωσης των χρηστών).
  • Θα κινούνται με ελάχιστη ταχύτητα εξήντα (60) χλμ. την ώρα και μέγιστη ταχύτητα ογδόντα (80) χλμ. την ώρα.
  • Θα κινούνται μόνο στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας.
  • Δεν θα προσπερνούν άλλα οχήματα, παρά μόνο εάν είναι απολύτως απαραίτητο (π.χ ακινητοποιημένο όχημα).
  • Θα έχουν τοποθετημένη στην οπίσθια πλευρά ειδική πρόσθετη συσκευή πορτοκαλί φωτός που αναβοσβήνει (φάρος), η οποία θα είναι ενεργοποιημένη σε όλο το μήκος της υπόψη διαδρομής.
  • Σε περίπτωση οιασδήποτε έκτακτης κατάστασης, θα ενημερώνουν άμεσα το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της Εγνατίας Οδού, στον τηλεφωνικό αριθμό 1077 ή με την χρήση των τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης εντός των σηράγγων. Για την επιβολή των παραπάνω μέτρων η Εγνατία Οδός Α.Ε ως διαχειριστής των σηράγγων θα:
  • τοποθετήσει τις κατάλληλες ρυθμιστικές πινακίδες του Κ.Ο.Κ (Ρ-26, Ρ-32, Ρ-31, Ρ57) με προσθήκη επεξηγηματικών εγγράφων ή συμβολών.
  • διενεργεί σε τακτικές περιόδους ενημερωτικές εκστρατείες, με διανομή σχετικών φυλλαδίων στο Σταθμό Διοδίων Πολυμύλου ή σε άλλες θέσεις, καθώς και με άλλα πρόσφορα μέσα (ηλεκτρονικές πινακίδες, διαδίκτυο)
  • ενημερώσει τους επαγγελματικούς συνδέσμους των ιδιοκτητών οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων για την εφαρμογή και τήρηση των μέτρων.
  • διατηρεί αυξημένη επιτήρηση των σηράγγων με τα κατάλληλα εποπτικά μέσα του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας
  • περιπολεί το ανωτέρω οδικό τμήμα με ειδικά συνεργεία των αναδόχων συντήρησης και λειτουργίας.

Άρθρο 2ο

Οι παραβάτες της απόφασης αυτής, διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 458 του Π.Κ., και τις διατάξεις των άρθρων 4, 5, 52, 103, 104 και 105 του Ν.2696/1999 (Α-57) «Περί Κυρώσεως του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».

Άρθρο 3ο

– Η παρούσα απόφαση, ισχύει με την δημοσίευσή της έως την 31-12-2016 ή έως την έκδοση σχετικής Απόφασης από την Διοικητική Αρχή Σηράγγων σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ 230/2007 εφόσον αυτή εκδοθεί νωρίτερα.

– Τα δε οριζόμενα από αυτή μέτρα, ισχύουν από της τοποθέτησης των σχετικών πινακίδων σήμανσης, εκτός εάν κατά το χρόνο ισχύος του παραπάνω μέτρου, η κυκλοφορία ρυθμίζεται με τροχονόμους.-

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

Γεώργιος ΤΟΥΛΙΚΑΣ 

Αστυνομικός Διευθυντής

Νέα πειραματική θεραπεία του ιού του έρπη, με τη βοήθεια της γενετικής τεχνολογίας CRISPR

Για πρώτη φορά Ολλανδοί επιστήμονες δοκίμασαν να καταπολεμήσουν τον ιό του έρπη με τη βοήθεια της νέας και υψηλής ακριβείας τεχνικής γονιδιακής επεξεργασίας CRIPSR/Cas 9. Η μέθοδος επιφέρει αλλαγές στο DNA του ιού, ο οποίος βρίσκεται μέσα στο σώμα, πράγμα που εμποδίζει την εκ νέου αφύπνισή του και, σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα, οδηγεί στην πλήρη εξαφάνισή του.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ρόμπερτ Γιαν Λέμπινκ του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό “PLoS Pathogens”, πειραματίσθηκαν με ανθρώπινα κύτταρα, τα οποία ήσαν μολυσμένα από τρία διαφορετικά μέλη της «οικογένειας» του έρπη: τον απλό έρπη τύπου 1 (HSV-1) που προκαλεί έλκη στο δέρμα και κερατίδια στο μάτι, τον ανθρώπινο κυτταρομεγαλοϊό (HCMV) που μεταφέρεται από την έγκυο μητέρα στο έμβρυο και είναι η αιτία πολλών εκ γενετής βλαβών, καθώς και τον ιό Επστάιν-Μπαρ (EBV) που προκαλεί λοιμώδη μονοπυρήνωση και καρκίνο.

Οι επιστήμονες ανέπτυξαν ειδικές γενετικές αλληλουχίες (gRNAs), συμπληρωματικές στο γονιδίωμα του ιού, οι οποίες, σε συνδυασμό με τα «μοριακά ψαλίδια» του συστήματος CRISPR/Cas 9, επέφεραν στοχευμένες μεταλλάξεις στο DNA των ιών, με συνέπεια να τους αποσταθεροποιήσουν ή και να τους αδρανοποιήσουν, «φρενάροντας» ή και σταματώντας τελείως τον πολλαπλασιασμό τους.

Οι περισσότεροι ενήλικοι έχουν στον οργανισμό τους πολλούς ιούς του έρπη, από παρελθούσες μολύνσεις. Μετά την αρχική οξεία λοίμωξη, αυτοί οι ιοί μπορεί να παραμείνουν επί χρόνια σε αδράνεια μέσα στο σώμα και κατά καιρούς να επανεμφανισθούν, οδηγώντας σε διάφορες παθήσεις.

Οι Ολλανδοί ερευνητές επεσήμαναν ότι είναι ακόμη πρόωρο να μιλήσει κανείς για μια νέου τύπου θεραπεία του έρπη, όμως δήλωσαν αισιόδοξοι ότι τα πειράματά τους ανοίγουν μια νέα θεραπευτική οδό για το μέλλον.

Σύνδεσμος: Για την πρωτότυπη επιστημονική εργασία στη διεύθυνση: http://journals.plos.org/plospathogens/article?id=10.1371/journal.ppat.1005701

Παύλος Δρακόπουλο

Υπό έρευνα το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο με αυτοκίνητο Tesla στον αυτόματο πιλότο

Οι αρμόδιες υπηρεσίες στις ΗΠΑ έχουν βάλει στο μικροσκόπιό τους την πρώτη περίπτωση θανάτου οδηγού ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου Tesla, ο οποίος είχε αφήσει τον έλεγχο του οχήματος στον αυτόματο πιλότο και αυτό συγκρούσθηκε με ένα φορτηγό.

Οι αρχές, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερς, διερευνούν τη συμπεριφορά του συστήματος Autopilot της Tesla, το οποίο αλλάζει αυτόματα λωρίδες κυκλοφορίας και παίρνει διάφορες άλλες πρωτοβουλίες (επιτάχυνση, φρένο κ.α.), εφόσον το έχει επιτρέψει ο οδηγός, ανάλογα με την κίνηση στο δρόμο.

Η Tesla, με ανακοίνωσή της, παραδέχθηκε ότι το σύστημα αυτόματου πιλότου «απέτυχε να αναγνωρίσει τη λευκή πλευρά του φορτηγού που πλησίαζε, με φόντο ένα έντονα φωτισμένο ουρανό» και έκανε λόγο για «τραγική απώλεια».

Το δυστύχημα, που συνέβη στη Φλόριντα σε μια ηλιόλουστη μέρα, είχε ως συνέπεια τον θάνατο του 45χρονου οδηγού του μοντέλου S της Tesla, ενώ ο οδηγός της νταλίκας δεν έπαθε τίποτε. Το άσπρο φορτηγό που προηγείτο, έστριψε αριστερά σε μια διασταύρωση, αλλά το αυτοκίνητο δεν έκοψε ταχύτητα, χτύπησε στη νταλίκα, βγήκε από το δρόμο και έπεσε πάνω σε ένα στύλο.

«Ούτε το Autopilot ούτε ο οδηγός αντιλήφθηκαν τη λευκή πλευρά του δορτηγού και έτσι το όχημα δεν φρέναρε» ανέφερε η εταιρεία, οι μετοχές της οποίας σημείωσαν υποχώρηση μετά το συμβάν και τη σχετική διερεύνησή του από τις Αρχές.

Η Tesla ανέφερε ότι μέχρι σήμερα τα οχήματά της που διαθέτουν το Autopilot, έχουν διανύσει 130 εκατομμύρια μίλια χωρίς κάποιο πρόβλημα ασφάλειας και υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφειλόταν σε «υπερβολικά σπάνιες περιστάσεις».

Οι αρχές εξετάζουν κατά πόσο υπήρξε δυσλειτουργία του συστήματος αυτόματου πιλότου. Αν διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, η εταιρεία μπορεί να υποχρεωθεί σε ανάκληση οχημάτων για να προβεί στις αναγκαίες τεχνικές διορθώσεις. Αν όντως αυτό συμβεί, δεν αποκλείεται η Tesla να προβεί σε ασύρματη αναβάθμιση του λογισμικού του μοντέλου S, χωρίς να χρειασθεί να ανακαλέσει τα ίδια τα οχήματά της.

Το περιστατικό μπορεί να αμαυρώσει τη φήμη της αυτόνομης τεχνολογίας στα αυτοκίνητα, καθώς η ασφάλεια αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις, για τους οδηγούς και ευρύτερα για το κοινό.

To Autopilot εμφανίσθηκε πέρυσι τον Οκτώβριο και μέχρι σήμερα έχει εγκατασταθεί σε περίπου 25.000 ηλεκτρικά σεντάν S, καθένα από τα οποία κοστίζει τουλάχιστον 66.000 δολάρια. Ο ίδιος ο επικεφαλής της Tesla Έλον Μασκ είχε εξ αρχής συστήσει στους οδηγούς να βρίσκονται σε εγρήγορση, όταν χρησιμοποιούν το αυτόματο σύστημα, καθώς, όπως είχε πει, «ο οδηγός δεν μπορεί να αποποποιείται κάθε ευθύνης».

Στη νέα ανακοίνωσή της, η εταιρεία επισημαίνει ότι «το Autopilot βελτιώνεται συνεχώς, αλλά είναι μια νέα τεχνολογία, που δεν είναι τέλεια και βρίσκεται ακόμη σε δοκιμαστική φάση».

Παύλος Δρακόπουλος

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Παρασκευής 1 Ιουλίου 2016

Πρωτοσέλιδα:

(κλικ για μεγέθυνση)

DimokratiaEleftheri oraEleftheros typosEspressoestiaEthnosH avgiH efimeridakathimeriniMakelioO logosRizospastisStarpressTa neaMakedoniaNaftemporikiImerisiaArenasportday

 

..

Τα drones αποτελούν απαραίτητο επιχειρηματικό εργαλείο, σύμφωνα με έρευνα της PwC

Τα drones (μη επανδρωμένα αεροσκάφη) αποτελούν απαραίτητο επιχειρηματικό εργαλείο, σύμφωνα με έρευνα της PwC.

     H παγκόσμια αγορά για εμπορικές εφαρμογές των drones εκτιμάται σε περισσότερα από 127 δισ. δολάρια. Η επανάσταση των drones προκαλεί αναταράξεις σε όλες τις βιομηχανίες, από τη γεωργία μέχρι τον κινηματογράφο.

     Σύμφωνα με τη νέα μελέτη της PwC, τα drones, πλέον, επηρεάζουν την επιχειρηματική λειτουργία των εταιρειών σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανικών τομέων.

     Σε αυτό το πλαίσιο, η PwC έχει δημιουργήσει, στην Πολωνία, ένα παγκόσμιο κέντρο αριστείας που χρησιμοποιεί αναλυτικές μεθόδους, με σκοπό να συνδράμει τους πελάτες στην αντιμετώπιση επιχειρηματικών προκλήσεων.

     Η βιομηχανία με τις καλύτερες προοπτικές για εφαρμογές drones είναι οι υποδομές, με προσδιορίσιμη αξία αγοράς περίπου 45,2 δισ. δολάρια. Ακολουθούν, γεωργία (32,4 δισ. δολ.), μεταφορές (13 δισ. δολ.), ασφάλεια (10 δισ. δολ.) μέσα ενημέρωσης και διασκέδαση (8,8 δισ. δολ.), ασφάλειες (6,8 δισ. δολ.), τηλεπικοινωνίες (6,3 δισ. δολ.) και εξόρυξη (4,4 δισ. δολ.).

     Οι λύσεις με βάση τα drones είναι πιο κατάλληλες για τομείς στους οποίους απαιτείται όχι μόνο κινητικότητα αλλά και υψηλή ποιότητα δεδομένων. Ειδικότερα, επιχειρήσεις οι οποίες διαχειρίζονται περιουσιακά στοιχεία διάσπαρτα σε μεγάλες εκτάσεις έχουν μεγάλο ιστορικό προβλημάτων, τα οποία μπορούν να λυθούν με τη βοήθεια των drones. Έργα μεγάλης κλίμακας κεφαλαίων, συντήρησης υποδομών και γεωργικά έργα μπορούν να αντλήσουν οφέλη από την ενσωμάτωση της λειτουργίας των drones στην καθημερινή επιχειρηματική δραστηριότητα. Οι τομείς των ασφαλειών και της εξόρυξης θα διαπιστώσουν εν δυνάμει αναβάθμιση των διεργασιών τους, μεταβαίνοντας σε νέα επίπεδα ποιότητας και προσβασιμότητας των δεδομένων. Παράλληλα, ολόκληρος ο τομέας των μεταφορών θα αλλάξει άρδην τον τρόπο της παράδοσης των αγαθών στον τελικό χρήστη.

 

Ποιοι δικαιούνται επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης

Κοινοποιήθηκε από το υπουργείο Εργασίας η εγκύκλιος για την καταβολή επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης στους ανασφάλιστους υπερήλικες και σε όσους δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.

Ειδικότερα:

1. Τροποποιήθηκαν οι προϋποθέσεις για χορήγηση σύνταξης από τον ΟΓΑ στους ανασφάλιστους υπερήλικες.

Με τις ανωτέρω διατάξεις, μεταξύ των άλλων προϋποθέσεων για τη χορήγηση ή την επαναχορήγηση της σύνταξης, περιλαμβανόταν και η πρόβλεψη να μην λαμβάνουν ή να μην δικαιούνται οι ίδιοι σύνταξη από οποιονδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης ή το Δημόσιο, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ανεξαρτήτως ποσού.

2. Με το άρθρο 93 του ν. 4387/2016, επέρχεται εξορθολογισμός των προαναφερόμενων διατάξεων με τη χορήγηση πλέον από τον ΟΓΑ ενός επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης στους ανασφάλιστους υπερήλικες και σε όσους δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, με κριτήρια που έχουν ως γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη, αλλά και τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 91 του ανωτέρω νόμου, το εν λόγω ειδικό επίδομα αποτελεί προνοιακή παροχή και η καταβολή του βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.

Προϋποθέσεις καταβολής της παροχής:

Α. Να έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας.

Β. Να μην λαμβάνουν ή να μην δικαιούνται να λάβουν σύνταξη από το εξωτερικό ή οποιαδήποτε ασφαλιστική ή προνοιακή παροχή από την Ελλάδα, μεγαλύτερη από το πλήρες ποσό του μηνιαίου επιδόματος που καθορίζεται με τον παρόντα νόμο στο ποσό των 360 ευρώ. Σε περίπτωση που η κατά τα ανωτέρω σύνταξη ή παροχή που λαμβάνουν είναι μικρότερη από 360 ευρώ, χορηγείται στους δικαιούχους το ποσό της διαφοράς που προκύπτει, μετά την αφαίρεση από το επίδομα του ποσού της σύνταξης ή της παροχής που λαμβάνουν από άλλη πηγή. Αν η διαφορά που προκύπτει είναι μικρότερη από 20 ευρώ, δεν καταβάλλεται επίδομα. Σημειωτέον ότι, σε περίπτωση μεταβολής του ποσού της σύνταξης ή της παροχής που λαμβάνουν από την Ελλάδα ή το εξωτερικό, οι δικαιούχοι υποχρεούνται να το δηλώσουν αμέσως, προκειμένου να τροποποιηθεί αναλόγως το ποσό του επιδόματος.

Γ. Να διαμένουν μόνιμα και νόμιμα στην Ελλάδα 15 συνεχόμενα έτη (αντί των 20 ετών που προβλεπόταν στο ν. 4093/2012), πριν από την υποβολή της αίτησης για τη λήψη του επιδόματος ή 15 έτη μεταξύ του 17ου και του 67ου έτους της ηλικίας τους, εκ των οποίων τα 10 συνεχόμενα πριν την υποβολή της αίτησης και εξακολουθούν να διαμένουν στην Ελλάδα και μετά τη λήψη της παροχής.

Δ. Το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημά τους, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημά τους να μην υπερβαίνει το ποσό των 4.320 ευρώ ή, στην περίπτωση εγγάμων, το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα, δεν υπερβαίνει το ποσό των 8.640 ευρώ.

Επισημαίνεται ότι το ποσό του επιδόματος καταβάλλεται πλήρες ή καταβάλλεται η διαφορά, εφόσον συντρέχει συνταξιοδότηση ή λήψη παροχής και από άλλο φορέα, μόνο εφόσον πληρούνται αθροιστικά τα ανωτέρω κριτήρια και ο αιτών την παροχή έχει συμπληρώσει στη χώρα τουλάχιστον 35 πλήρη έτη διαμονής και μειώνεται κατά 1/35 για κάθε ένα έτος που υπολείπεται των 35 ετών διαμονής στη χώρα.

Εξαιρέσεις από την καταβολή της παροχής:

Εξαιρούνται της παροχής:

α) Οι μοναχοί/ές, οι οποίοι διαμένουν σε ιερές μονές και συντηρούνται από αυτές.

β) Όσοι εκτίουν ποινή στερητική της ελευθερίας και

γ) οι ανασφάλιστοι υπερήλικες ή όσοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, εφόσον ο/η σύζυγος λαμβάνει σύνταξη από οποιαδήποτε πηγή μεγαλύτερη από την παροχή.

3. Για τον υπολογισμό του εισοδήματος δεν λαμβάνονται υπόψη:

α) Οι οικονομικές ενισχύσεις που χορηγούνται σε άτομα με αναπηρίες, λόγω της αναπηρίας τους.

β) Το διατροφικό επίδομα που χορηγείται στους πάσχοντες από χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου και στους μεταμοσχευμένους.

γ) Το επίδομα ανεργίας.

δ) Η διατροφή που καταβάλλεται σε ανήλικο τέκνο με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη ή με ιδιωτικό έγγραφο.

4. Περιουσιακά κριτήρια

Ακίνητη περιουσία

Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας του αιτούντος δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολό της το ποσό των 90.000 ευρώ.

β) Κινητή περιουσία

Το τεκμήριο αντικειμενικής δαπάνης της κινητής περιουσίας του αιτούντος (επιβατικά ΙΧ, ΜΧ αυτοκίνητα ή και δίκυκλα) δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολό της το ποσό των 6.000 ευρώ.

5. Το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης καταβάλλεται σε μηνιαία βάση από την 1η του επόμενου της υποβολής της αίτησης μήνα. Εκκρεμείς αιτήσεις σε οποιοδήποτε στάδιο διοικητικής διαδικασίας, κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εξετάζονται με τις προϋποθέσεις του νόμου αυτού. Ποσά συντάξεων που εισπράχθηκαν, μέχρι τη διακοπή της παροχής του ανασφάλιστου υπερήλικα, όπως προβλέπονταν από τις διατάξεις της περίπτωσης 5 της υποπαραγράφου ΙΑ6. της παρ.ΙΑ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, δεν αναζητούνται.

6. Οι ανασφάλιστοι υπερήλικες που λαμβάνουν ήδη, πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου παροχή από τον ΟΓΑ, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1296/1982, όπως αυτός τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του ν. 4093/2012, εξακολουθούν να λαμβάνουν την παροχή, σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά τη δημοσίευση του ν. 4387/2016 διατάξεις.

7. Οι ρυθμίσεις του άρθρου 69 του ν.4144/2013 (Α’ 88), που αφορούν τις περιπτώσεις που ο σύζυγος του ανασφάλιστου υπερήλικα έχει κηρυχθεί σε αφάνεια ή τις περιπτώσεις εγγάμων που βρίσκονται σε διάσταση, εφαρμόζονται και για την εξέταση των προϋποθέσεων καταβολής του επιδόματος της κοινοποιούμενης διάταξης.

8. Τέλος, από τις διατάξεις του άρθρου 93 προβλέπεται ότι με απόφαση του υπουργού Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που εκδίδεται, ύστερα από γνώμη του διοικητικού συμβουλίου του ΟΓΑ, καθορίζονται τα δικαιολογητικά, η διαδικασία καταβολής της παροχής και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

 

Ημερίδα ευαισθητοποίησης και τελετή αποφοίτησης του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Νάουσας

Την Τρίτη 28 Ιουνίου 2016 πραγματοποιήθηκε στον Πολυχώρο Πολιτισμού «Χρήστος Λαναράς» (αίθουσα «Βέτλανς») του Δήμου Νάουσας, η ημερίδα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας και τελετή αποφοίτησης του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Νάουσας. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε πλήθος κόσμου και εκπρόσωποι διάφορων φορέων της Νάουσας.

DSC_8770Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Σύμβουλος Ψυχολόγος του σχολείου μίλησε για το ρόλο που επιτελούν τα Σ.Δ.Ε. ανά την Ελλάδα, τη φιλοσοφία και τις εκπαιδευτικές τους ιδιαιτερότητες. Ακολούθησε η παρουσίαση, από εκπαιδεύτρια του σχολείου και από τη Σύμβουλο Σταδιοδρομίας του Παραρτήματος της Αλεξάνδρειας, των σχεδίων δράσης και των εξωσχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στο σχολείο της Νάουσας και στο Παράρτημα της Αλεξάνδρειας. Στη συνέχεια η χορωδία των εκπαιδευόμενων του Παραρτήματος της Αλεξάνδρειας ερμήνευσε τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, ενώ η θεατρική ομάδα του Σ.Δ.Ε. Νάουσας παρουσίασε μία θεατρική διασκευή της γνωστής κινηματογραφικής ταινίας «Υπάρχει και φιλότιμο».

DSC_8753Ακολούθησε η απονομή των απολυτηρίων τίτλων των εκπαιδευόμενων του Β’

Κύκλου Σπουδών του σχολείου και δεξίωση για τους παρευρισκόμενους.

Το Σ.Δ.Ε. Νάουσας ευχαριστεί θερμά τον Δήμο Νάουσας, για την παραχώρηση της αίθουσας και τη γενικότερη συνδρομή του στο έργο του σχολείου, όλους τους εκπαιδευόμενους και τους εκπαιδευτές και συμβούλους του σχολείου που βοήθησαν στην οργάνωση αυτής της εκδήλωσης και φυσικά όλους εσάς που μας τιμήσατε με την παρουσία σας.

Ποδόσφαιρο-EURO 2016 (προημιτελικοί): Πολωνία-Πορτογαλία 1-1 (κ.δ., παράταση, 3-5 πέναλτι)

Η Πορτογαλία προκρίθηκε στα ημιτελικά του Euro 2016, για δεύτερη συνεχή διοργάνωση, επικρατώντας στα πέναλτι της Πολωνίας με 5-3 στη Μασσαλία.

Η κανονική διάρκεια της συνάντησης και η παράταση ολοκληρώθηκαν 1-1, με τον Λεβαντόφσκι να ανοίγει το σκορ μόλις στο 2ο λεπτό και τον Ρενάτο Σάντσες να ισοφαρίζει σο 33΄. «Μοιραίος» για την ομάδα του Άνταμ Ναβάλκα ήταν ο Μπλαστσικόφσκι, που έχασε το τέταρτο πέναλτι.

Polvn;ia---Portogal;ia
Προημιτελικός Πολωνία vs Πορτογαλία – epa05400395 Παίκτες της Πορτογαλίας πανηγυρίζουν μετά τη νίκη τους στα πέναλτι κατά τη διάρκεια του UEFA EURO 2016 προημιτελικού αγώνα μεταξύ της Πολωνίας και της Πορτογαλίας στο Stade Velodrome στη Μασσαλία, τη Γαλλία, 30 Ιουνίου 2016. EPA/OLIVER WEIKEN

Στον ημιτελικό η ομάδα του Φερνάντο Σάντος θα αντιμετωπίσει το νικητή της συνάντησης Βέλγιο-Ουαλία.