Αρχική Blog Σελίδα 16380

Ανάκληση μπαταριών φορητών υπολογιστών Hewlett-Packard

Πρόγραμμα ανάκλησης και αντικατάστασης μπαταριών φορητών υπολογιστών Hewlett-Packard που ενδέχεται να υπερθερμανθούν και να προκαλέσουν πυρκαγιά και εγκαύματα, ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας.

Οι σχετικές μπαταρίες απεστάλησαν με συγκεκριμένους Φορητούς Υπολογιστές HP, Compaq, HP ProBook, HP ENVY, Compaq Presario και HP Pavilion, που πωλήθηκαν παγκοσμίως από το Μάρτιο του 2013 μέχρι τον Αύγουστο του 2015 ή/και που πωλήθηκαν ως εξαρτήματα ή ανταλλακτικά ή που παρασχέθηκαν ως αντικατάσταση των παλαιών μέσω του τμήματος Υποστήριξης.

Ο αριθμός των σχετικών μπαταριών, που διανεμήθηκαν στην Ελλάδα είναι 333. Επισημαίνεται ότι δεν είναι ελαττωματικές όλες οι μπαταρίες σε όλους τους Φορητούς Υπολογιστές HP, Compaq, HP ProBook, HP ENVY, Compaq Presario και HP Pavilion.

Οι σειριακοί αριθμοί φορητών υπολογιστών, που πωλούνται με ενδεχομένως ελαττωματικές μπαταρίες, ακολουθούν τα μοτίβα: xxx311xxxx – xxx444xxxx. Για να διαπιστώσουν οι καταναλωτές εάν η ανάκληση αφορά τις συστοιχίες μπαταριών που διαθέτουν, μπορούν να επισκεφθούν τον ιστότοπο http://www.HP.com/go/batteryprogram2016.

Εάν κατά τον έλεγχο αποδειχθεί ότι η μπαταρία είναι ελαττωματική, η HP θα αποστείλει μια μπαταρία αντικατάστασης χωρίς επιβάρυνση. Στην περίπτωση αυτή, η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας και η HP συστήνουν στους καταναλωτές να σταματήσουν τη χρήση των ελαττωματικών μπαταριών αμέσως. Μπορούν όμως να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το φορητό υπολογιστή τους χωρίς τη μπαταρία, συνδέοντας το φορητό υπολογιστή στην παροχή ρεύματος.

Δωρεάν φάρμακα από την 1η Αυγούστου – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Η Δευτέρα 1η Αυγούστου 2016 ορίζεται ως η ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων για τους δικαιούχους δωρεάν φαρμακευτικής περίθαλψης.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο «Ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της πρόσβασης των ανασφάλιστων στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας», που απέστειλε στους Δήμους όλης της χώρας η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, γνωστοποιείται η διαδικασία χορήγησης στους δικαιούχους δωρεάν φαρμάκων.

Με τη νέα ρύθμιση, η πρόσβαση των δικαιούχων σε ιατρική και νοσηλευτική περίθαλψη στις υπηρεσίες του ΕΣΥ, γίνεται απευθείας με τη χρήση του ΑΜΚΑ ή με τη χρήση της κάρτας υγειονομικής περίθαλψης αλλοδαπού. Η πρόσβαση σε φαρμακευτική περίθαλψη γίνεται, επίσης, απευθείας σε ιδιωτικά φαρμακεία, σύμφωνα -καταρχήν- με τα οριζόμενα στο άρθρο 6 παρ. 1, δηλαδή με τους ίδιους όρους που ισχύουν για τους ασφαλισμένους.

Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, στις υπηρεσίες απονέμονται οι εξής αρμοδιότητες:

Η εξέταση αιτήσεων ανασφάλιστων ατόμων, συμπεριλαμβανομένων των οφειλετών των ασφαλιστικών ταμείων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, ανεξαρτήτως ιθαγένειας, αποκλειστικά για την έκδοση απόφασης παροχής δωρεάν φαρμακευτικής περίθαλψης, χωρίς ποσοστό συμμετοχής.

Δεν εκδίδονται πλέον βιβλιάρια ή πιστοποιητικά κοινωνικής προστασίας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η κατοχή ΑΜΚΑ και νομιμοποιητικών εγγράφων διαμονής, καθώς και οποιοδήποτε πρόσφορο αποδεικτικό κατοικίας στο Δήμο ή στο Δήμο στον οποίο η υπηρεσία παρέχει διοικητική υποστήριξη για την εφαρμογή του προγράμματος.

Διαδικασία ελέγχου για τους δικαιούχους:

– Άτομα με οποιοδήποτε ποσοστό αναπηρίας κάτω από 67%.

– Χρόνια πάσχοντες, (όσες παθήσεις αναφέρονται αποκλειστικά στην ΚΥΑ 31102/1870/2013 ΦΕΚ2906 τ.Β).

– Κάτοχοι βιβλιαρίου ανασφαλίστου σε ισχύ την 04-04-2016 και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και εξαρτώμενα τέκνα).

– Αιτούντες βιβλιάριο ανασφαλίστου έως την 04-04-2016, των οποίων η αίτηση εκκρεμεί και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και εξαρτώμενα τέκνα).

Για τους ανωτέρω ο έλεγχος αφορά:

α. Στην υπαγωγή ή μη στις αναφερόμενες κατηγορίες δικαιούχων, μέσω του ελέγχου του αντίστοιχου προβλεπόμενου στην ΚΥΑ δικαιολογητικού εγγράφου. Για την κατηγορία των κατόχων βιβλιαρίου ανασφαλίστου, το βιβλιάριο θα πρέπει να ήταν απαραιτήτως σε ισχύ την 04-04-2016, ανεξαρτήτως του χρόνου που θα αιτηθεί στην υπηρεσία την παροχή δωρεάν φαρμακευτικής περίθαλψης. Περιλαμβάνονται επιπλέον, όσοι είχαν καταθέσει αίτηση έως την 04-04-2016 για έκδοση ή θεώρηση, (ανεξάρτητα της ημερομηνίας που είχε λήξει το προηγούμενο) βιβλιαρίου ανασφαλίστου για την οποία δεν είχε εκδοθεί απόφαση. Για τους κατόχους/αιτούντες βιβλιάριο, ισχύει η δυνατότητα ετήσιας ανανέωσης της παροχής δωρεάν φαρμακευτικής περίθαλψης.

Σημειώνεται ότι η κατάθεση και εξέταση αίτησης, σύμφωνα με τα όρια εισοδήματος της παρ. 2 περ. Β, αφορά αποκλειστικά στα άτομα με αναπηρία κάτω από 67% ή τους χρόνια πάσχοντες και όχι στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς τους. Για την κατηγορία, ωστόσο, των κατόχων/αιτούντων βιβλιαρίου ανασφαλίστου, περιλαμβάνονται και τα μέλη της οικογένειάς τους (σύζυγος και εξαρτώμενα τέκνα).

β. Στη διαπίστωση της ασφαλιστικής ή μη ικανότητας του αιτούντος ή και των μελών οικογένειας. Ο έλεγχος γίνεται αποκλειστικά, μέσω του συστήματος ΑΤΛΑΣ της ΗΔΙΚΑ ΑΕ, με την καταχώρηση στην εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ανασφαλίστων του ΑΜΚΑ κάθε μέλους οικογένειας για το οποίο έχει κατατεθεί αίτηση. Δεν αναζητούνται βεβαιώσεις από ασφαλιστικούς φορείς. Σε περίπτωση αλλαγής της ασφαλιστικής κατάστασης (ασφάλιση σε Ταμείο), το σύστημα ΑΤΛΑΣ και η ηλεκτρονική συνταγογράφηση ενημερώνεται αυτόματα και δεν απαιτείται σχετική ενέργεια των υπηρεσιών. Σε περίπτωση διαπίστωσης σφάλματος ή αναντιστοιχίας στα εμφανιζόμενα στο μητρώο ΑΜΚΑ στοιχεία, συμπεριλαμβανομένου του ΑΦΜ, η υπηρεσία θα κατευθύνει τους αιτούντες σε ΚΕΠ για διόρθωσή τους.

γ. Εφόσον ο αιτών ή και τα μέλη οικογένειας δεν διαθέτουν ενεργή ασφαλιστική ικανότητα (περιλαμβάνονται, δηλαδή και οι οφειλέτες των Ταμείων), ακολουθεί έλεγχος οικογενειακού εισοδήματος και περιουσίας για την υπαγωγή ή μη στα οικονομικά κριτήρια του άρθρου 6 παρ.2Β έως 7.

Προς τούτο, καταχωρείται στην εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ανασφαλίστων το ΑΦΜ κάθε μέλους οικογένειας, για το οποίο έχει κατατεθεί αίτηση. Στην παρούσα φάση και μέχρι την ανάπτυξη ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής ελέγχου εισοδήματος, η ηλεκτρονική διασταύρωση γίνεται μέσω αρχείου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και βασίζεται στα δηλωθέντα στοιχεία εισοδήματος και οικογενειακής κατάστασης της εκκαθαρισμένης φορολογικής δήλωσης του τελευταίου φορολογικού έτους.

Το αποτέλεσμα της διασταύρωσης θα χορηγείται υπό μορφή -εμπίπτει/δεν εμπίπτει- στα κριτήρια της ΚΥΑ. Για τη διασφάλιση, ωστόσο, της ορθής εφαρμογής της ΚΥΑ, στις περιπτώσεις που η υπηρεσία διαπιστώνει μεταβολή της οικογενειακής κατάστασης του αιτούντος, σε σχέση με τη δηλωθείσα στην τελευταία φορολογική δήλωση (π.χ. γέννηση νέου τέκνου), προβαίνει σε επιπλέον έλεγχο εισοδήματος, βάσει του προσκομισθέντος εκκαθαριστικού και της φορολογικής δήλωσης.

Η διασταύρωση της αξίας ακίνητης περιουσίας γίνεται, ομοίως, μέσω αρχείου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, βάσει των εκκαθαριστικών ΕΝΦΙΑ. Ειδικά για τις καταθέσεις, ο έλεγχος γίνεται, προς το παρόν, από την υπηρεσία, βάσει της εκκαθαρισμένης φορολογικής δήλωσης του τελευταίου φορολογικού έτους και σύμφωνα με τον πίνακα που επισυνάπτεται. Στον πίνακα αποτυπώνονται τα όρια, όπως καθορίζονται, σύμφωνα με την ΚΥΑ.

Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η υποβολή φορολογικής δήλωσης κατά το τελευταίο φορολογικό έτος, η οποία ελέγχεται από τη Γ.Γ.Δ.Ε.. Σε περίπτωση μη υποβολής φορολογικής δήλωσης, δεν μπορεί να εκδοθεί απόφαση χορήγησης δωρεάν φαρμακευτικής περίθαλψης. Δεν μπορεί επίσης να εκδοθεί απόφαση, εφόσον ο αιτών δηλώνει στη φορολογική του δήλωση μόνιμος κάτοικος εξωτερικού.

Σε περίπτωση που το αποτέλεσμα του οικονομικού ελέγχου είναι αρνητικό, ο αιτών έχει τη δυνατότητα κατάθεσης ένστασης εντός 15 ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης της απόφασης, προσκομίζοντας το κατά περίπτωση απαιτούμενο δικαιολογητικό που θεμελιώνει το λόγο της ένστασης.

δ. Οι εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι θα πρέπει να εκτυπώνουν το αποτέλεσμα του ελέγχου της ασφαλιστικής ικανότητας και εισοδήματος των αιτούντων, ώστε να είναι διαθέσιμο στην υπηρεσία για την έκδοση της απόφασης και για την τήρηση αρχείου. Οι αποφάσεις εκδίδονται από την υπηρεσία, κοινοποιούνται εγγράφως στον αιτούντα και, σε περίπτωση θετικής απόφασης, καταχωρούνται στην ηλεκτρονική εφαρμογή, με ημερομηνία έναρξης αυτή της έκδοσης της απόφασης.

Για την καλύτερη διαχείριση του όγκου των αιτημάτων και προκειμένου να μην υπάρχουν κενά στην παροχή δωρεάν φαρμακευτικής περίθαλψης σε ευπαθείς ομάδες, σε περίπτωση κατάθεσης αιτήματος ανανέωσης, πριν την ημερομηνία λήξης της προηγούμενης απόφασης, δίνεται η δυνατότητα καταχώρησης της νέας απόφασης και πριν τη λήξη της προηγούμενης. Σε αυτή την περίπτωση, η ημερομηνία έναρξης ισχύος της νέας απόφασης είναι η επόμενη της λήξης της προηγούμενης. Σημειώνεται ότι η καταχώρηση της εκδοθείσας απόφασης στην ηλεκτρονική εφαρμογή θα πρέπει να γίνεται άμεσα, ώστε να είναι διαθέσιμη στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.

Ενδεικτικά παραδείγματα:

α. Οικογένεια, όλα ή ορισμένα από τα μέλη της οποίας κατείχαν βιβλιάριο ανασφαλίστου σε ισχύ την 04-04-2016 και ένα από αυτά είναι ταυτόχρονα άτομο με αναπηρία 67% και άνω. Στην περίπτωση του ατόμου με αναπηρία 67% και άνω που ήταν ταυτόχρονα κάτοχος βιβλιαρίου, δεν πραγματοποιείται έλεγχος εισοδήματος, αφού εφαρμόζεται η ευνοϊκότερη διάταξη. Πραγματοποιείται έλεγχος οικογενειακού εισοδήματος για την εξέταση της αίτησης των υπόλοιπων μελών. Σε περίπτωση υπέρβασης εισοδήματος, θετική απόφαση εκδίδεται μόνο για το άτομο με αναπηρία 67% και άνω.

β. Οικογένεια, τα μέλη της οποίας δεν ανήκουν σε μία από τις κατηγορίες δικαιούχων, πλην ενός τέκνου που είναι άτομο με αναπηρία 67% και άνω και ενός τέκνου με αναπηρία κάτω από 67%. Στην περίπτωση αυτή, ο αιτών (πατέρας ή μητέρα) αιτείται μόνο για τα τέκνα. Πραγματοποιείται έλεγχος οικογενειακού εισοδήματος για την εξέταση της αίτησης του ατόμου με αναπηρία κάτω από 67% και, σε περίπτωση υπέρβασης, θετική απόφαση εκδίδεται μόνο για το άτομο με αναπηρία 67% και άνω.

γ. Άτομο που ανήκει στις κατηγορίες χρονίως πασχόντων της ΚΥΑ 31102/1870/2013 (ΦΕΚ 2906 τ.Β΄), αλλά διαθέτει γνωμάτευση ΚΕΠΑ, δεν χρειάζεται να προσκομίσει ιατρική γνωμάτευση, αλλά, για διευκόλυνση των υπηρεσιών, προτιμάται η γνωμάτευση ΚΕΠΑ και κρίνεται αναλόγως του ποσοστού του (άνω ή κάτω από 67%).

Το πρόγραμμα που αφορά στην επισιτιστική βοήθεια για το 2016, αναμένεται να ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα.

Το πρόγραμμα που αφορά στην επισιτιστική βοήθεια λόγω του ρώσικου εμπάργκο για το 2016, αναμένεται να ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα.

Η όλη διαδικασία που αφορά στον τρόπο υλοποίησης του προγράμματος, προκειμένου

να αποφευχθούν οι παραλείψεις του πρόσφατου παρελθόντος, είναι ήδη στο τελικό στάδιο επεξεργασίας και αναμένεται άμεσα η Υπογραφή του αρμόδιου Υπουργού.

Επιμελητήριο Ημαθίας – Διεξαγωγή σεμιναρίου B2B Πωλήσεων «Εφαρμοσμένη ανάπτυξη B2B Πωλήσεων στην Ελληνική Αγορά»

Επιμελητήριο Ημαθίας

Το Επιμελητήριο Ημαθίας, σε συνεργασία με την διεθνή εταιρεία συμβούλων ανάπτυξης Manager’s Office (www.managersoffice.net) θα διοργανώσουν σεμινάριο B2B Πωλήσεων διάρκειας 2 ωρών στις 3 Σεπτέμβρη του έτους 2016 και ώρα 18:00.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να παρουσιαστούν εφαρμοσμένες διαδικασίες για την ανάπτυξη B2B πωλήσεων στην Ελληνική Αγορά καθώς επίσης και όλο το κύκλωμα ανάπτυξης . Πιο συγκεκριμένα, η ανάπτυξη πωλήσεων προϋποθέτει στρατηγική και μεθοδευμένες κινήσεις καθώς και την ενηλικίωση του κάθε υποψήφιου πελάτη πριν το τελικό deal. Έτσι λοιπόν θα αναπτυχθούν όλα τα βήματα της στρατηγικής (pre sales, sales, ordering + cross selling).

Το Επιμελητήριο, στα πλαίσια της ανταποδοτικότητας, εξασφαλίζει στα μέλη του το παραπάνω σεμινάριο, αξίας 150 ευρώ/ άτομο, εντελώς  ΔΩΡΕΑΝ.

Για περισσότερες πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής παρακαλούμε να απευθύνεστε στο Επιμελητήριο Ημαθίας (Κεντρικής 3) και στο τηλέφωνο 23310 29774, με υπεύθυνη επικοινωνίας την κα Μ. Ζουμπουλίδου.

NOVACERT – Το κλειδί για την προώθηση των εξαγωγών!

Εξωστρέφεια, είναι η απάντηση στην κρίση, με τη NOVACERT να ειδικεύεται στον στρατηγικό σχεδιασμό και την υλοποίηση ενεργειών προώθησης των ελληνικών εξαγωγών σε όλο τον κόσμο. Το α’ εξάμηνο του 2016 ολοκληρώθηκε με τον πλέον εμφατικό τρόπο, καθώς πραγματοποιήθηκαν απόλυτα επιτυχημένες δράσεις για ένα ευρύ φάσμα αγροδιατροφικών προϊόντων.

authenticoΠιο συγκεκριμένα:

Στα πλαίσια της προώθησης των οίνων ΠΓΕ Επανομής του Κτήματος Γεροβασιλείου στη ρωσική αγορά και σε συνεργασία με τον διεθνώς καταξιωμένο brand strategist κ. Peter Economides, διοργανώθηκαν event οινογνωσίας στη Μόσχα. Τις εκδηλώσεις τίμησαν με την παρουσία του ο Πρέσβης της Ελλάδος στη Ρωσική Ομοσπονδία, κ. Ανδρέας Φρυγανάς, ο Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ, κ. Ηλίας Θανασάς, ο διευθυντής πωλήσεων του Κτήματος Γεροβασιλείου κ. Χρήστος Δημηστός και ο γενικός διευθυντής της NOVACERT κ. Αθανάσιος Ταμπαρόπουλος.

economidesΣτην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, συνεχίστηκαν οι ενέργειες προβολής προϊόντων ρυζιού “Rice Up” με επικεφαλής εταίρο την Agrino. Η NOVACERT έχοντας επιλέξει ως πρέσβειρα της καμπάνιας στην Αμερική, την κορυφαία σεφ κ. Diane Kochilas, ανοίγει το δρόμο για τις εξαγωγές των ευρωπαϊκών προϊόντων ρυζιού στις ΗΠΑ με μια σειρά παρουσιάσεων σε εισαγωγείς τροφίμων, σεφ, δημοσιογράφους και ΜΜΕ της γαστρονομίας, καθώς και με live cooking shows σε εστιατόρια και εκθέσεις από την ελληνικής καταγωγής σεφ.

kochillasΗ αγορά της Αυστραλίας αποτελεί μεγάλο στόχο για τους οινοποιούς της αμπελουργικής ζώνης ΠΟΠ Ξινόμαυρο Νάουσας. Για το λόγο αυτό, επιχειρηματική αποστολή, με εκπροσώπους των παραγωγών και υπό τον εμπορικό διευθυντή της NOVACERT κ. Γιάννη Στεργίου, ταξίδεψε στη μακρινή Μελβούρνη όπου πραγματοποιήθηκαν tasting events με επαγγελματίες του κλάδου και εκδηλώσεις ανοιχτές στο καταναλωτικό κοινό, με την επιμέλεια της καταξιωμένης sommelier κ. Angie Giannakodakis.

saudi-arabiaΣε Ρωσία και Αυστραλία επικεντρώνονται οι εκδηλώσεις για την προώθηση των εξαγωγών οίνων ΠΟΠ Πλαγιές Μελίτωνα – ΠΓΕ Σιθωνία από το κτήμα Πόρτο Καρράς σε συνεργασία με τη NOVACERT.

south-africansΠαράλληλα, σε Γερμανία και Βέλγιο υλοποιήθηκαν δράσεις προώθησης του καλαθιού “Authentico”  με τα προϊόντα: Εξαιρετικά Παρθένο Ελαιόλαδο Θάσου ΠΓΕ, Ελιές Θρούμπα Θάσου ΠΟΠ, Ξινόμαυρο οίνος ΠΟΠ Νάουσας, ΠΟΠ Κασέρι Μυτιλήνης, ΠΟΠ Λαδοτύρι Μυτιλήνης και Φέτα ΠΟΠ Μυτιλήνης. Το roadshow του “Authentico” πέρασε από πενήντα και πλέον εστιατόρια και delicatessen, ενώ σε κεντρική πλατεία των Βρυξελλών διοργανώθηκε food festival με τα ελληνικά προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης.

Την ίδια στιγμή, στα πλαίσια του προγράμματος “Hello Kiwi” με στόχο τις εξαγωγές φρέσκου ακτινιδίου, ελληνική επιχειρηματική αποστολή συμμετείχε σε έκθεση τροφίμων στο Γιοχάνεσμπουργκ, ενώ ακολούθως φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα οργανωμένη επιχειρηματική αποστολή από τη Νότια Αφρική.

xinomavroΤέλος, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται και τα προγράμματα προώθησης φρέσκου και κονσερβοποιημένου ροδάκινου, “Peach Garden” και “Freshcano” αντίστοιχα, με εκδηλώσεις προβολής και εκτεταμένες δειγματοδιανομές προϊόντων στο καταναλωτικό κοινό του Ιράν, της Αιγύπτου, του Κουβέιτ και της Σαουδικής Αραβίας.

Με εμπειρία, τεχνογνωσία και διεθνείς συνεργασίες υψηλού κύρους, η NOVACERT καταφέρνει να «ξεκλειδώνει» τις παγκόσμιες αγορές δίνοντας ώθηση στην ελληνική παραγωγή και τις εξαγωγές.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες και τη δραστηριότητα της NOVACERT μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας www.novacert.gr

novacert

Σημαντική προσθήκη με αναφορά στις γυναίκες υπαξιωματικούς στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας

Σημαντική προσθήκη με αναφορά στις γυναίκες υπαξιωματικούς στο Σχέδιο Νόμο «Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εθνικής Άμυνας»

Σε συνέχεια της παρέμβασης της Γενικής Γραμματέα Ισότητας των Φύλων, Φωτεινής Κούβελα, προς  τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας  για στήριξη της τροπολογίας που κατατέθηκε από βουλευτές και βουλεύτριες  στο νομοσχέδιο «Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εθνικής Άμυνας», προστέθηκε μια σημαντική  φράση, η οποία εισαγάγει ισότιμα τις γυναίκες υπαξιωματικούς στην αντίστοιχη αναφορά των  ανδρών υπαξιωματικών.

Πιο συγκεκριμένα, στην παράγραφο 11 του άρθρου 47, μετά τη φράση «Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών» προστέθηκε η φράση «καθώς και η κατηγορία των μονιμοποιηθέντων εθελοντών του ν.δ445/1974 και των μονιμοποιηθεισών εθελοντριών του ν.705».

Χωρίς αμφιβολία, η εν λόγω τροπολογία δικαιώνει τον αγώνα της ΓΓΙΦ για ισότητα των φύλων σε κάθε πτυχή του βίου μας. Ταυτόχρονα, ικανοποιεί και το αίτημα για αναγνώριση της βαθμολογικής εξέλιξης των γυναικών, το οποίο πρόσφατα γυναίκες υπαξιωματικοί εξέφρασαν σε συνάντησή τους με την Γενική Γραμματέα Ισότητας.

Με την παρούσα τροπολογία, καταρρίπτεται η διάκριση λόγω φύλου, ώστε, όπως και οι άντρες αξιωματικοί,  να μπορούν πια και οι γυναίκες να εξελιχθούν έως το βαθμό του Σμηνάρχου, αντί του Επισμηναγού, που μέχρι πρότινος μπορούσαν.

Η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων, θα συνεχίσει να στέκεται αρωγός στην κατάκτηση της ουσιαστικής ισότητας ανδρών και γυναικών, ώστε, με αντίστοιχες παρεμβάσεις, πρωτοβουλίες και δράσεις,  να κατακτά ολοένα και περισσότερο την εξίσωση των φύλων με όρους ισότητας και δικαιοσύνης.

Πληροφορίες: http://www.isotita.gr/

Τηλ 2131511102

Ε-mail: gramggif@isotita.gr

Καταβολή Συντάξεων Αυγούστου 2016 ΙΚΑ, ΟΓΑ, ΟΑΕΕ, ΝΑΤ, ΚΕΑΝ και Δημοσίου

Την Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016 θα καταβληθούν στους δικαιούχους οι συντάξεις Αυγούστου του ΙΚΑ, ΟΓΑ, ΟΑΕΕ, ΝΑΤ και δημοσίου.

Οι επικουρικές θα καταβληθούν στις 2 Αυγούστου.

Συγκεκριμένα:

Οι συντάξεις Αυγούστου 2016 του ΙΚΑ θα καταβληθούν στις 28 Ιουλίου 2016 ημέρα Πέμπτη.

Οι συντάξεις Αυγούστου 2016 του ΟΓΑ θα καταβληθούν στις  1  Αυγούστου 2016 ημέρα Δευτέρα.

Οι συντάξεις Αυγούστου 2016 του ΟΑΕΕ θα καταβληθούν στις  1  Αυγούστου 2016 ημέρα Δευτέρα.

Οι συντάξεις Αυγούστου 2016 του ΝΑΤ και ΚΕΑΝ θα καταβληθούν στις  29 Ιουλίου 2016 ημέρα Παρασκευή

Συντάξεις Δημοσίου

   Mε την Σύνταξη μηνός Αυγούστου 2016 (κατάθεση την 28 Ιουλίου 2016) θα πληρωθούν:

Πολιτικοί συνταξιούχοι:

1) Υπουργεία Εξωτερικών, Δικαιοσύνης, Ανάπτυξης, πρώην ΥΕΝ Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Πολιτισμού υπάλληλοι Βουλής, ΕΥΠ, κύριο προσωπικό ΝΣΚ, ΓΓΤΠ, ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, ΕΘΙΑΓΕ, ΑΠΠΔ, ΕΡΤ (οι συνταξιοδοτούμενοι από το Δημόσιο) πρωτόκολλα μέχρι 02/02/2016

2) Υπουργείο Παιδείας (Καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – καθηγητές ΑΕΙ) πρωτόκολλα μέχρι 18/07/2015 (ΟΧΙ ΟΛΑ)

3) Υπουργεία Οικονομικών, Εργασίας & Κοιν. Ασφάλισης, Εθνικής Άμυνας, υπάλληλοι ΕΛ ΣΤΑΤ, ΜΤΠΥ, ΡΑΕ, πολιτικό και εκπαιδευτικό προσωπικό ΑΣΕΙ  πρωτόκολλα μέχρι 06/05/2016

4) Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εσωτερικών Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ΥΠΕΚΑ, Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων, υπάλληλοι Εθνικού Τυπογραφείου, Ταχ. Ταμιευτηρίου, ΥΠΑ,ΟΚΧΕ, Α.Α Συν. του Πολίτη ΑΣΕΠ, ΕΣΔΥ, ΟΠΑΔ (που υπάγονται στο Δημόσιο)  πρωτόκολλα μέχρι 31/03/2016

(*) για όσους έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου του Ταχ. Ταμιευτηρίου περ. δ της παρ.18α του αρθρου 4 του Ν.4151/2013 ισχύει άλλη σειρά.

5) Υπουργείο Παιδείας (Υπάλληλοι ΥΠΕΠΘ – εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – καθηγητές ΤΕΙ)  πρωτόκολλα μέχρι 18/07/2015 (ΟΧΙ ΟΛΑ)

Υπάλληλοι των Ν.Π.Δ.Δ. και Ειδικών Κατηγοριών

1) Υπάλληλοι νοσοκομείων, πρωτόκολλα μέχρι 15/03/2016

2) Υπάλληλοι ΟΤΑ, πρωτόκολλα μέχρι 02/12/2015 (ΟΧΙ ΟΛΑ)

3) Υπάλληλοι παιδικών σταθμών,  πρωτόκολλα μέχρι 28/02/2016  Ιερείς, πρωτόκολλα μέχρι 28/02/2016

*** Σημείωση

Επισημαίνεται ότι ορισμένες υποθέσεις που φέρουν πρωτόκολλα των παραπάνω ημερομηνιών και “χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης” είναι προς επεξεργασία και οι συντάξεις που σχετίζονται με αυτές δεν θα πληρωθούν με τη σύνταξη του μηνός Αυγούστου 2016.

>> Στο εξής οι συντάξεις του Δημοσίου θα καταβάλλονται την προτελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε μήνα.

 

Συνταγή – Kρέμα Καραμελέ

sissy
Γράφει η Σίσσυ Νίκα – Δημοσιογράφος Γεύσης και Πολιτισμού
Δροσερό και ελαφρύ γλυκάκι ότι πρέπει για το καλοκαίρι. Αν και την έχουμε συνηθίσει να την παίρνουμε ημιέτοιμη από το σούπερ μάρκετ σας δίνουμε την συνταγή να την φτιάξετε μόνες σας από την αρχή… Είναι πανεύκολη και κυρίως θα έχει την δική σας υπογραφή… μπορείτε να την φτιάξετε ακόμα και σαν τουρτίτσα καραμελένια. Σε αυτή την περίπτωση θα χρησιμοποιήσετε φόρμα σιλικόνης. Μπορείτε να κάνετε και στολίδια καλαμέλας αν κρατήσετε λίγη από την καραμέλα και την αφήσετε να κρυώσει απλώνοντάς την στον πάγκο ή σε μεταλλική επιφάνεια. Καλή επιτυχία…

Κρέμα καραμελέ

Από την πολυβραβευμένη Νανά Γκαμπούρα executive chef του Catering Αθηνά, στα Σέρβια Κοζάνης

Υλικά για 10 φορμάκια

Για την κρέμα

400ml γάλα

100ml κρέμα γάλακτος  35% λιπαρά

100 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική

1 στικ βανίλιας αληθινής

4 αυγά

Για καραμέλα

270 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική

80 ml νερό

2-3 σταγόνες χυμό λεμονιού

Kρέμα-καραμελέΤρόπος Παρασκευής

Πρώτα ετοιμάζουμε την καραμέλα.

Σε μια κατσαρόλα, βράζουμε το νερό με τη ζάχαρη και ρίχνουμε τις σταγόνες λεμονιού ανακατεύουμε γρήγορα μέχρι η καραμέλα να πάρει σκούρο χρώμα.

Αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και αμέσως την αδειάζουμε μοιράζοντάς την καραμέλα στα φορμάκια.

Αφήνουμε να κρυώσει.

Ετοιμάζουμε την κρέμα.

Σε κατσαρόλα ζεσταίνουμε το γάλα με την  κρέμα γάλακτος, τη ζάχαρη και το στικ βανίλιας μέχρι να φθάσει η θερμοκρασία στους 60Ο C.

Στη συνέχεια αδειάζουμε όλο το περιεχόμενο της κατσαρόλας στα αυγά και με το μπλέντερ χειρός τα χτυπάμε και ομογενοποιούμε το μείγμα.

Το  σουρώνουμε σε μια μπασίνα και το αδειάζουμε στα φορμάκια.

Σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους 150ο C ψήνουμε σε μπεν μαρί  για 40  λεπτά.

Βγάζουμε τα φορμάκια και τα αφήνουμε να  κρυώσουν στο ψυγείο για 4 ώρες.

Για να τα σερβίρουμε περνάμε ένα μαχαίρι που το έχουμε βρέξει τα εσωτερικά τοιχώματα της φόρμας και ξεφορμάρουμε σε πιάτο.

Η γεύση…

Μια πρώτη αξιολόγηση των κυβερνητικών προτάσεων περί αναθεώρησης – Γράφει ο Ευάγγελος Βενιζέλος

Δεν υπάρχει πλέον κανένας θεσμικός φραγμός. Όλα υποτάσσονται στις ανάγκες ενός αδίστακτου πολιτικού αντιπερισπασμού. Η κυβέρνηση δήλωσε έτοιμη να θυσιάσει τις θεμελιώδεις εγγυήσεις του τυπικού, δηλαδή του γραπτού και αυστηρού, Συντάγματος της χώρας προκειμένου να συγκαλύψει τη δική της κρίση νομιμοποίησης που πηγάζει από τις συνεχείς διαψεύσεις, τις κραυγαλέες ανακολουθίες και την προφανή πλέον αναποτελεσματικότητα της πολιτικής της. Καμία όμως κυβέρνηση δεν δικαιούται να μετατρέπει τη δική της πολιτική κρίση σε κρίση συνταγματική, σε κρίση των δημοκρατικών θεσμών και του κράτους δικαίου.

benize
Γράφει ο Ευάγγελος Βενιζέλος

Η κυβέρνηση δεν μετέχει στην αναθεωρητική διαδικασία

Αρχίζω από το διαδικαστικό πλαίσιο. Η πρωτοβουλία αναθεώρησης του Συντάγματος, σύμφωνα με το άρθρο 110 που θέτει τα διαδικαστικά και ουσιαστικά όρια της αναθεώρησης, δεν ανήκει στην κυβέρνηση αλλά στη Βουλή, δηλαδή στα κόμματα και τους βουλευτές.

Η Κυβέρνηση ως συνταγματικό όργανο μετέχει και μάλιστα πρωταγωνιστικά στην άσκηση της νομοθετικής εξουσίας, δεν μετέχει όμως στην άσκηση της αναθεωρητικής εξουσίας.Ο εκάστοτε πρωθυπουργός και οι υπουργοί μετέχουν στην αναθεωρητική διαδικασία μόνο υπό τη βουλευτική τους ιδιότητα. Στην αναθεωρητική διαδικασία, σύμφωνα με την πάγια ελληνική κοινοβουλευτική πρακτική, δεν ισχύει μάλιστα ούτε κομματική πειθαρχία. Οι βουλευτές, ακόμα και όταν είναι μέλη της κυβέρνησης, ενεργούν κατά συνείδηση. Στο παρελθόν (πχ 1963, 1975) οι βουλευτές που μετείχαν στην κυβέρνηση ανέλαβαν αναθεωρητικού χαρακτήρα πρωτοβουλίες ως ομάδα βουλευτών και όχι ενεργώντας ως κυβερνητικό όργανο.

Η εκδήλωση συνεπώς στο προαύλιο της Βουλής (κατ´ απομίμηση της περσινής εκδήλωσης για το τότε «επονείδιστο» χρέος, αν το θυμούνται κάποιοι) ήταν μια εκδήλωση όχι της κυβέρνησης αλλά του ΣΥΡΙΖΑ ως κόμματος και όσοι προσήλθαν αποδέχθηκαν πρόσκληση κομματική και όχι κρατική.

Το γεγονός ότι η αναθεωρητική αρμοδιότητα ανήκει στη Βουλή σημαίνει πρακτικά ότι η κυβέρνηση δεν έχει αρμοδιότητα να δαπανήσει δημόσιο χρήμα για να οργανώσει ένα δήθεν λαϊκό διάλογο με οργανωτική επιτροπή, περιφερειακές εκδηλώσεις, ψηφιακά μέσα κοκ. Αν η αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, μετά την κίνηση της διαδικασίας του άρθρου 110 κρίνει ότι χρειάζεται διάλογος με κοινωνικούς ή επιστημονικούς φορείς, αυτός μπορεί να οργανωθεί όπως προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής. Τα κόμματα μπορούν φυσικά να κάνουν ό,τι νομίζουν ως δική τους δράση.

Ο λαϊκός διάλογος για τα χουντικά «συντάγματα» του 1968 και του 1973

Η ελληνική πολιτική και συνταγματική ιστορία διδάσκει πάντως ότι ο δήθεν «λαϊκός» διάλογος για το σύνταγμα χρησιμοποιήθηκε ως θλιβερό υποκατάστατο της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, όταν η δικτατορία προσπάθησε δυο φορές να νομιμοποιηθεί με τα ψευδεπίγραφα «συντακτικά» δημοψηφίσματα του 1968 και του 1973.Οι παλιότεροι θυμούνται τον διάλογο με τη συμμετοχή των πολιτών που οργάνωσε η επιτροπή Μητρέλια. Υπάρχουν δε ακόμη προπαγανδιστές των χουντικών συνταγμάτων εν ζωή, έτοιμοι να προσφέρουν τον ακαταπόνητο ριζοσπαστικό τους λόγο στη «νέα μεταπολίτευση». Το «νέον κράτος» ήταν, θυμίζω, η έκφραση που συμπύκνωνε το πολιτειακό όραμα του Ιωάννη Μεταξά. Όταν γίνεται υπερβολική χρήση του «νέου» σημαίνει ότι αμφισβητούνται οι παλιές, δηλαδή οι ισχύουσες θεσμικές εγγυήσεις.

Το δημοψήφισμα δεν υποκαθιστά την αναθεωρητική διαδικασία κατά το άρθρο 110

Πριν μερικές εβδομάδες η κυβέρνηση έριξε στην πολιτική αγορά την ιδέα της υποκατάστασης της διαδικασίας του άρθρου 110 για την αναθεώρηση του Συντάγματος από τη διαδικασία του δημοψηφίσματος. Η άμεση και απόλυτη αντίδραση της αντιπολίτευσης και η ανάσυρση σχετικού κειμένου του σημερινού ΠτΔ που αντιτασσόταν το 2011 στην «ιδέα» αυτή, οδήγησε την κυβέρνηση σε αναδίπλωση που ήταν προσωρινή. Τώρα ο κ. Τσίπρας επαναφέρει δειλά την ιδέα του «συμβουλευτικού» δημοψηφίσματος για τις κατευθύνσεις της αναθεώρησης. Ξαναλέω λοιπόν ότι οι προβλεπόμενοι στο άρθρο 44 του Συντάγματος δυο συγκεκριμένοι τύποι δημοψηφίσματος δεν μπορούν να συνδεθούν με την προβλεπόμενη στο άρθρο 110 αποκλειστική και μοναδική διαδικασία της αναθεώρησης του Συντάγματος. Στην ελληνική συνταγματική τάξη ο λαός μετέχει στην αναθεωρητική λειτουργία δια των εκλογών που παρεμβάλλονται μεταξύ πρώτης Βουλής που διαπιστώνει την ανάγκη αναθεώρησης και δεύτερης (αναθεωρητικής) Βουλής που συντελεί την αναθεώρηση.

Η σημασία της αυξημένης πλειοψηφίας των 3/5 στη δεύτερη Βουλή

Το άρθρο 110 προβλέπει αυξημένες πλειοψηφίες. Απόλυτη πλειοψηφία (151) του όλου αριθμού των βουλευτών στην πρώτη Βουλή για τη διαπίστωση της ανάγκης αναθεώρησης και πλειοψηφία τριών πέμπτων (180) του όλου αριθμού των βουλευτών στη δεύτερη Βουλή, την αναθεωρητική, που συντελεί την αναθεώρηση και διαμορφώνει το περιεχόμενο των συνταγματικών διατάξεων.

Το άρθρο 110 προβλέπει, από το 1975, τη δυνατότητα αντιστροφής των πλειοψηφιών αυτών. Πρόκειται όμως για μια δυνατότητα άκρως επικίνδυνη για τον αυστηρό χαρακτήρα του Συντάγματος και τον συναινετικό χαρακτήρα της αναθεωρητικής διαδικασίας. Μια πλειοψηφία τριών πέμπτων ως προς την ανάγκη αναθεώρησης μπορεί να συγκεντρωθεί εύκολα ενώ άλλη αναθεώρηση θέλουν οι μεν και άλλοι οι δε. Αυτό επιτρέπει στην απόλυτη, δηλαδή την απλή πλειοψηφία των 151 της επόμενης Βουλής, να διαμορφώσει την συνταγματική διάταξη όπως θέλει, χωρίς τις αναγκαίες συναινέσεις και συμπράξεις. Όλοι πχ συμφωνούν στην ανάγκη αναθεώρησης της διάταξης περί του τρόπου εκλογής του ΠτΔ και ψηφίζουν αυτή να καταστεί αναθεωρητέα. Μετά τις εκλογές βλέπουμε ότι οι μεν θέλουν άμεση εκλογή του ΠτΔ, ενώ οι δε έμμεση εκλογή από τη Βουλή με πχ σχετική πλειοψηφία ή εκλογή από διευρυμένο εκλεκτορικό σώμα. Είναι όμως αργά. Η απλή πλειοψηφία της δεύτερης Βουλής επιβάλλει τη βούληση της ως σύνταγμα.

Κανείς δεν έχει ιστορικό και δημοκρατικό δικαίωμα να διαθέσει τις εγγυήσεις του αυστηρού χαρακτήρα του Συντάγματος επειδή νομίζει ότι θα είναι ο νικητής των επόμενων εκλογών.Το Σύνταγμα δεν είναι λάφυρο του νικητή των εκλογών αλλά συνιδιοκτησία όλων των πολιτών. Προϊόν ιστορικής συναίνεσης και άρα συμβιβασμού που διευρύνει τις συνταγματικές πλειοψηφίες. Καμία απλή πλειοψηφία από μόνη της δεν παρέχει τα εχέγγυα που απαιτούνται για την τροποποίηση του Συντάγματος, όσο δημοκρατική και ευρωπαϊκή ή προοδευτική και ριζοσπαστική και αν είναι. Αυτό δεν συνιστά προστασία της μειοψηφίας αλλά του ίδιου του Συντάγματος και της σχέσης του με τον μακρύ ιστορικό χρόνο. Αυτό ισχύει κατά μείζονα λόγο όταν η κατάσταση της χώρας απαιτεί ευρύτερες συνεργασίες και για το σχηματισμό κυβέρνησης ικανής να συνεγείρει τις δημιουργικές δυνάμεις της κοινωνίας.

Η ομιλία του κ. Τσίπρα στο προαύλιο της Βουλής φάνηκε να μη έχει καμία επαφή με το παραπάνω πλαίσιο της αναθεωρητικής διαδικασίας. Εξίσου όμως προβληματικό ήταν και το περιεχόμενο των προτάσεων του.

Η απόπειρα αποδιάρθρωσης της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας – ένας κομματικός και συγκρουσιακός ΠτΔ

Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει την αποδιάρθρωση όλων των αρχών της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας που στο δικό μας πολίτευμα είναι προεδρευόμενη (όχι προεδρική ή ημιπροεδρική) και κοινοβουλευτική.

Ενώ το μόνο ζήτημα που υπάρχει με το θεσμό του ΠτΔ είναι η ανάγκη αποσύνδεσης της διαδικασίας εκλογής του από την απειλή αναγκαστικής διάλυσης της Βουλής, προτείνει μια σειρά αλλαγών που αλλοιώνουν τον κοινοβουλευτικό χαρακτήρα του πολιτεύματος.

Λέει ο κ. Τσίπρας, ότι η εκλογή του ΠτΔ πρέπει να γίνεται συναινετικά από τη Βουλή με αυξημένη πλειοψηφικά δυο τρίτων, αν όμως αυτό δεν επιτευχθεί στη δεύτερη ψηφοφορία, ο συναινετικός υπερκομματικός πρόεδρος γίνεται ξαφνικά κομματικός και συγκρουσιακός και εκλέγεται άμεσα! Από το ένα άκρο στο άλλο χωρίς καμία εξήγηση. Ο έτσι εκλεγόμενος ΠτΔ μπορεί να έχει υποδειχθεί από την αντιπολίτευση και η εκλογή του να ερμηνεύεται ως πολιτική αμφισβήτηση της κυβέρνησης. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ συνενώνει τα θεσμικά μειονεκτήματα όλων των διαδικασιών ανάδειξης αρχηγού του κράτους που ισχύουν στις χώρες της ΕΕ.

Η απόπειρα αποδιάρθρωσης του δικαστικού ελέγχου της συνταγματικότητας και του κράτους δικαίου

Αυτός δε ο ΠτΔ που μπορεί να είναι άμεσα εκλεγμένος με οριακή αντικυβερνητική πλειοψηφία εξοπλίζεται με την αρμοδιότητα να ζητά προληπτικό δικαστικό έλεγχο συνταγματικότητας ψηφισμένου νομοσχεδίου. Και αν το δικαστικό όργανο αποφανθεί ότι το ψηφισμένο νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό, τι γίνεται; Αυτό ακυρώνεται ή απλώς αναπέμπεται; Και η κυβέρνηση πώς θα αντιδράσει πολιτικά; Πιθανότατα συγκρουόμενη και με τον ΠτΔ και με το δικαστικό όργανο. Ποιος εκφράζει τη λαϊκή κυριαρχία στην περίπτωση αυτή; Ποιος διαμορφώνει την οικονομική και κοινωνική πολιτική, την πολιτική ασφάλειας, την προσφυγική πολιτική; Ποιος θα διαπραγματεύεται ταυτοχρόνως με την τρόικα και το Eurogroup για το κλείσιμο της αξιολόγησης και την καταβολή της δόσης ή για τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος ή για τις σχετικές αποφάσεις της ΕΚΤ ως προς την ποσοτική χαλάρωση ή το δανεισμό των τραπεζών; Και αν τίθενται παραλλήλως θέματα συμμόρφωσης με την ΕΣΔΑ και το ευρωπαϊκό ενωσιακό δίκαιο; Το δικαστικό όργανο θα απευθύνει, όπως είναι υποχρεωμένο αν θεωρηθεί ανώτατο δικαστήριο, προδικαστικό ερώτημα στο ΔΕΕ και αίτημα για γνωμοδότηση στο ΕΔΔΑ όπως προβλέπει το πρόσθετο πρωτόκολλο υπ´ αριθμόν 16 της ΕΣΔΑ;

Και καλά ο ΠτΔ. Με τον κατασταλτικό δικαστικό έλεγχο της συνταγματικότητας τι γίνεται; Αν το δικαστικό όργανο χαρακτηρίσει το ψηφισμένο νομοσχέδιο μη αντίθετο προς το Σύνταγμα, οι πολίτες μπορούν να προβάλουν ζήτημα συνταγματικότητας ως διάδικοι στα δικαστήρια ουσίας και στα οικεία ανώτατα δικαστήρια; Αυτά μπορούν να διαφωνήσουν με το δικαστικό όργανο που αποφάνθηκε και υποθέτω ότι θα είναι κάτι σαν το σημερινό Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο του άρθρου 100;

Αυτό που χρειάζεται δεν είναι θεσμικοί αυτοσχεδιασμοί αλλά μια συνολική συζήτηση για τον δικαστικό έλεγχο της συνταγματικότητας των νόμων με δεδομένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των θεσμικά αναπτυγμένων κρατών έχει πλέον και συνταγματικό δικαστήριο και συνταγματική προσφυγή. Εκατό κράτη με συνταγματικό δικαστήριο μετέχουν στο σχετικό forum του Συμβουλίου της Ευρώπης από το οποίο απουσιάζει η Ελλάδα ως μικρή πλέον μειοψηφία διεθνώς. Ήδη ο χαρακτήρας του γαλλικού Συνταγματικού Συμβουλίου, που μπορεί να είχαν στο μυαλό τους κάποιοι στην κυβέρνηση, έχει ουσιαστικά μεταβληθεί και αυτό λειτουργεί πλέον περισσότερο κοντά στα πρότυπα των συνταγματικών δικαστηρίων άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Μονό και μόνο λοιπόν αυτή η πρόταση της κυβέρνησης αποδιαρθρώνει και το κοινοβουλευτικό χαρακτήρα του πολιτεύματος και το σύστημα δικαστικού ελέγχου της συνταγματικότητας που είναι η καρδιά του κράτους δικαίου.

Η εργαλειακή θεοποίηση του δημοψηφίσματος

Να προχωρήσω στις προτάσεις για την εργαλειακή θεοποίηση του δημοψηφίσματος; Με τα όσα προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ, η Ελλάδα μετατρέπεται σε όψιμη καρικατούρα της Ελβετίας χωρίς κανένα από τα πλεονεκτήματα του ελβετικού τρόπου ζωής. Η κοινωνία μετατρέπεται σε χώρο συλλογής υπογραφών, σε αποσπασματική και συγκυριακή βάση, χωρίς ενότητα πολιτικής αντίληψης και χωρίς συνολική ανάληψη ευθύνης για την πορεία του τόπου. Υπονομεύεται όχι το αντιπροσωπευτικό σύστημα αλλά η δημοκρατία. Καθίσταται αδύνατη η συγκρότηση εθνικής στρατηγικής. Αίρονται οι στοιχειώδεις εγγυήσεις κοινωνικής συνοχής. Όλα τα κρίσιμα θέματα κινδυνεύουν να μετατραπούν σε πεδία σύγκρουσης με έντονα ηθικιστικά ή εθνικιστικά χαρακτηριστικά.

Οι άλλες προτάσεις

Το αντιπροσωπευτικό δημοκρατικό σύστημα υπονομεύεται και με τις προτάσεις για όριο στη θητεία των βουλευτών που δεν προβλέπεται σε κανένα θεσμικά αναπτυγμένο σύστημα. Άλλο το όριο στις θητείες του ΠτΔ και άλλο η ανάγκη να υπάρχει και έμπειρο και ανανεωμένο πολιτικό προσωπικό. Ας σκεφτούμε όμως: το όριο θα αφορά και τους έλληνες ευρωβουλευτές χωρίς να ισχύουν ενιαίοι ευρωπαϊκοί κανόνες; Αν θεωρηθεί ότι το όριο αντιβαίνει στην ΕΣΔΑ και τις κοινές ευρωπαϊκές κοινοβουλευτικές παραδόσεις που εκφράζει το Συμβούλιο της Ευρώπης; Η απάντηση είναι ότι παρόμοιες προτάσεις συγκινούν την κοινή γνώμη. Αν η κυβέρνηση πρότεινε κατάργηση των βουλευτών και πάλι μπορεί να υπήρχε δυστυχώς ένα τμήμα της κοινής γνώμης έτοιμο να χαρεί.

Η δε απαγόρευση να ορίζεται εξωκοινοβουλευτικός πρωθυπουργός ποιον τιμωρεί και αποκλείει αναδρομικά; Τον Ξ. Ζολώτα και το Λ. Παπαδήμο. Αν ο κανόνας αυτός ίσχυε το 2011 θα μπορούσε να σχηματισθεί κυβέρνηση Πετσάλνικου αλλά όχι Παπαδήμου.

Δεν σχολιάζω τους κοινούς τόπους περί ασυλίας των βουλευτών και ποινικής ευθύνης των υπουργών. Απλώς σημειώνω ότι ειδικές ρυθμίσεις περί ποινικής ευθύνης προβλέπονται πλέον στη νομοθεσία για σωρεία αρχών και οργάνων. Οπότε πρέπει να αντιμετωπισθεί και το ζήτημα αυτό.

Μετά την αποτυχία συγκέντρωσης 200 ψήφων για την άμεση εφαρμογή του νέου εκλογικού συστήματος, ο κ. Τσίπρας προτείνει συνταγματική κατοχύρωση της απλής αναλογικής. Ελπίζω να εννοεί συνταγματική κατοχύρωση των γενικών χαρακτηριστικών ενός αναλογικού (και όχι πλειοψηφικού) συστήματος συμπεριλαμβανομένου και του λεγόμενου γερμανικού με δυο ψήφους ανά πολίτη και δυο κατηγορίες περιφερειών. Είναι όμως λάθος ιστορικό η συνταγματική ρύθμιση του εκλογικού συστήματος στο σύνολο του.

Τα όσα ειπώθηκαν για τις ανεξάρτητες αρχές κρύβουν μια πολύ απλή πρακτική πλευρά του ζητήματος. Λόγω της υπερεκπροσώπησης της κυβερνητικής πλειοψηφίας στη Διάσκεψη των Προέδρων η αυξημένη πλειοψηφία των 4/5 ισοδυναμεί με αυξημένη πλειοψηφία 3/5 στις κοινοβουλευτικές επιτροπές, όπως η Θεσμών και Διαφάνειας, όπου και πρέπει να μεταφερθεί η αρμοδιότητα. Όταν όμως η κυβέρνηση δεν θέλει να συγκροτηθεί το ΕΣΡ βρίσκει διάφορα προσχήματα προκειμένου ο υπουργός να υφαρπάζει συνταγματικά προβλεπόμενες αποκλειστικές αρμοδιότητες του ΕΣΡ.

Άφησα για το τέλος την πρόταση για τη ρύθμιση των σχέσεων Κράτους και Εκκλησίας στη βάση της θρησκευτικής ελευθερίας και της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους με αποδοχή όμως και του άρθρου 3 που προστατεύει το Οικουμενικό Πατριαρχείο και του χαρακτηρισμού της Ορθόδοξης Εκκλησίας ως Εκκλησίας της επικρατούσας – όχι της κρατικής – θρησκείας. Παρέλειψε ο κ. Τσίπρας να πει ότι αποδέχεται έτσι τις προτάσεις που έχω διατυπώσει εδώ και χρόνια, όπως είχε την ευγένεια να θυμίσει πρόσφατα ο Γ. Σωτηρέλης.

Άνθρακες ο θησαυρός – σιωπή για τα πραγματικά κρίσιμα ζητήματα

Άνθρακες λοιπόν ο «θησαυρός» των αναθεωρητικών προτάσεων της κυβέρνησης.Κουβέντα δεν είχε να πει για τις νέες προκλήσεις της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.Για την ρητή υιοθέτηση της σύμφωνης με την ΕΣΔΑ ερμηνείας του συντάγματος σε ό,τι αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα. Για το δημοσιονομικό κανόνα. Για το καθεστώς της ΤτΕ. Για τη συνταγματική οργάνωση της δικαιοσύνης. Για τη δημόσια διοίκηση και την αυτοδιοίκηση. Για την ανώτατη εκπαίδευση. Για την αναθεώρηση ως επιστέγασμα ενός ολοκληρωμένου εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης. Για ένα νέου τύπου αναπτυξιακό και δημοσιονομικά βιώσιμο κοινωνικό κράτος.

Είναι δυστυχώς προφανές ότι για τη κυβέρνηση το Σύνταγμα είναι ένα όχημα ευκαιρίας που θέλει να το χρησιμοποιήσει για να αποδράσει από μια δυσάρεστη πραγματικότητα. Επιδιώκοντας μια συντεταγμένη υποχώρηση είναι έτοιμη να θυσιάσει τη συντεταγμένη πολιτεία. Δεν θα της το επιτρέψουμε.

 

Δήλωση της εκπροσώπου των ΑΝΕΛ Μανταλένας Παπαδοπούλου για την 42η επέτειο αποκατάστασης της δημοκρατίας

Μανταλένα Παπαδοπούλου Mantalena

«Σαράντα δύο χρόνια συμπληρώνονται από την πτώση της δικτατορίας και την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στη χώρα μας, από την ημέρα εκείνη που έσπασαν τα δεσμά της καταπίεσης του ελληνικού λαού.

Αποτίνουμε φόρο τιμής στους ανθρώπους που αγωνίστηκαν, φυλακίστηκαν και έδωσαν τη ζωή τους για την ελευθερία, τη Δημοκρατία και την εθνική αξιοπρέπεια.

Η 24η Ιουλίου του 1974 σήμανε το τέλος ενός σκοτεινού κεφαλαίου που άφηνε πίσω του δυστυχώς την ανεπούλωτη τραγωδία της Κύπρου και σηματοδότησε την αρχή ενός νέου κεφαλαίου με ελευθερία και πολλές προσδοκίες.

Η 42η επέτειος αποκατάστασης της Δημοκρατίας βρίσκει τη χώρα μας σε μια κρίσιμη καμπή της Ιστορίας της. Το πελατειακό κράτος που δομήθηκε πάνω στις σάπιες ράγες του δικομματισμού και στιγματίστηκε από την αδιαφάνεια, τη διαφθορά και τη συγκάλυψη των σκανδάλων πνέει τα λοίσθια. Δεν μπορεί να λειτουργήσει πλέον.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες πρέπει να πιστέψουμε στον εαυτό μας και στις ικανότητές μας. Είναι η ώρα να ξαναστήσουμε το πολιτικό σκηνικό σε γερά θεμέλια και να αφήσουμε πίσω μας τις κατεστημένες πολιτικές δυνάμεις που οδήγησαν την πατρίδα μας στη χειρότερη κρίση των τελευταίων πενήντα χρόνων, την οποία βιώνει η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών.

Είναι η ώρα να δείξουμε εμπιστοσύνη στα νέα παιδιά, να δώσουμε τη δυνατότητα και τις ευκαιρίες στη νέα γενιά να πάρει στα χέρια της τις αποφάσεις για το μέλλον το δικό της και της πατρίδας».