Αρχική Blog Σελίδα 16363

Καταβολή Συντάξεων Αυγούστου 2016 ΙΚΑ, ΟΓΑ, ΟΑΕΕ, ΝΑΤ, ΚΕΑΝ και Δημοσίου

Την Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016 θα καταβληθούν στους δικαιούχους οι συντάξεις Αυγούστου του ΙΚΑ, ΟΓΑ, ΟΑΕΕ, ΝΑΤ και δημοσίου.

Οι επικουρικές θα καταβληθούν στις 2 Αυγούστου.

Συγκεκριμένα:

Οι συντάξεις Αυγούστου 2016 του ΙΚΑ θα καταβληθούν στις 28 Ιουλίου 2016 ημέρα Πέμπτη.

Οι συντάξεις Αυγούστου 2016 του ΟΓΑ θα καταβληθούν στις  1  Αυγούστου 2016 ημέρα Δευτέρα.

Οι συντάξεις Αυγούστου 2016 του ΟΑΕΕ θα καταβληθούν στις  1  Αυγούστου 2016 ημέρα Δευτέρα.

Οι συντάξεις Αυγούστου 2016 του ΝΑΤ και ΚΕΑΝ θα καταβληθούν στις  29 Ιουλίου 2016 ημέρα Παρασκευή

Συντάξεις Δημοσίου

   Mε την Σύνταξη μηνός Αυγούστου 2016 (κατάθεση την 28 Ιουλίου 2016) θα πληρωθούν:

Πολιτικοί συνταξιούχοι:

1) Υπουργεία Εξωτερικών, Δικαιοσύνης, Ανάπτυξης, πρώην ΥΕΝ Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Πολιτισμού υπάλληλοι Βουλής, ΕΥΠ, κύριο προσωπικό ΝΣΚ, ΓΓΤΠ, ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, ΕΘΙΑΓΕ, ΑΠΠΔ, ΕΡΤ (οι συνταξιοδοτούμενοι από το Δημόσιο) πρωτόκολλα μέχρι 02/02/2016

2) Υπουργείο Παιδείας (Καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – καθηγητές ΑΕΙ) πρωτόκολλα μέχρι 18/07/2015 (ΟΧΙ ΟΛΑ)

3) Υπουργεία Οικονομικών, Εργασίας & Κοιν. Ασφάλισης, Εθνικής Άμυνας, υπάλληλοι ΕΛ ΣΤΑΤ, ΜΤΠΥ, ΡΑΕ, πολιτικό και εκπαιδευτικό προσωπικό ΑΣΕΙ  πρωτόκολλα μέχρι 06/05/2016

4) Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εσωτερικών Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ΥΠΕΚΑ, Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων, υπάλληλοι Εθνικού Τυπογραφείου, Ταχ. Ταμιευτηρίου, ΥΠΑ,ΟΚΧΕ, Α.Α Συν. του Πολίτη ΑΣΕΠ, ΕΣΔΥ, ΟΠΑΔ (που υπάγονται στο Δημόσιο)  πρωτόκολλα μέχρι 31/03/2016

(*) για όσους έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου του Ταχ. Ταμιευτηρίου περ. δ της παρ.18α του αρθρου 4 του Ν.4151/2013 ισχύει άλλη σειρά.

5) Υπουργείο Παιδείας (Υπάλληλοι ΥΠΕΠΘ – εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης – καθηγητές ΤΕΙ)  πρωτόκολλα μέχρι 18/07/2015 (ΟΧΙ ΟΛΑ)

Υπάλληλοι των Ν.Π.Δ.Δ. και Ειδικών Κατηγοριών

1) Υπάλληλοι νοσοκομείων, πρωτόκολλα μέχρι 15/03/2016

2) Υπάλληλοι ΟΤΑ, πρωτόκολλα μέχρι 02/12/2015 (ΟΧΙ ΟΛΑ)

3) Υπάλληλοι παιδικών σταθμών,  πρωτόκολλα μέχρι 28/02/2016  Ιερείς, πρωτόκολλα μέχρι 28/02/2016

*** Σημείωση

Επισημαίνεται ότι ορισμένες υποθέσεις που φέρουν πρωτόκολλα των παραπάνω ημερομηνιών και “χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης” είναι προς επεξεργασία και οι συντάξεις που σχετίζονται με αυτές δεν θα πληρωθούν με τη σύνταξη του μηνός Αυγούστου 2016.

>> Στο εξής οι συντάξεις του Δημοσίου θα καταβάλλονται την προτελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε μήνα.

 

Συνταγή – Kρέμα Καραμελέ

sissy
Γράφει η Σίσσυ Νίκα – Δημοσιογράφος Γεύσης και Πολιτισμού
Δροσερό και ελαφρύ γλυκάκι ότι πρέπει για το καλοκαίρι. Αν και την έχουμε συνηθίσει να την παίρνουμε ημιέτοιμη από το σούπερ μάρκετ σας δίνουμε την συνταγή να την φτιάξετε μόνες σας από την αρχή… Είναι πανεύκολη και κυρίως θα έχει την δική σας υπογραφή… μπορείτε να την φτιάξετε ακόμα και σαν τουρτίτσα καραμελένια. Σε αυτή την περίπτωση θα χρησιμοποιήσετε φόρμα σιλικόνης. Μπορείτε να κάνετε και στολίδια καλαμέλας αν κρατήσετε λίγη από την καραμέλα και την αφήσετε να κρυώσει απλώνοντάς την στον πάγκο ή σε μεταλλική επιφάνεια. Καλή επιτυχία…

Κρέμα καραμελέ

Από την πολυβραβευμένη Νανά Γκαμπούρα executive chef του Catering Αθηνά, στα Σέρβια Κοζάνης

Υλικά για 10 φορμάκια

Για την κρέμα

400ml γάλα

100ml κρέμα γάλακτος  35% λιπαρά

100 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική

1 στικ βανίλιας αληθινής

4 αυγά

Για καραμέλα

270 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική

80 ml νερό

2-3 σταγόνες χυμό λεμονιού

Kρέμα-καραμελέΤρόπος Παρασκευής

Πρώτα ετοιμάζουμε την καραμέλα.

Σε μια κατσαρόλα, βράζουμε το νερό με τη ζάχαρη και ρίχνουμε τις σταγόνες λεμονιού ανακατεύουμε γρήγορα μέχρι η καραμέλα να πάρει σκούρο χρώμα.

Αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και αμέσως την αδειάζουμε μοιράζοντάς την καραμέλα στα φορμάκια.

Αφήνουμε να κρυώσει.

Ετοιμάζουμε την κρέμα.

Σε κατσαρόλα ζεσταίνουμε το γάλα με την  κρέμα γάλακτος, τη ζάχαρη και το στικ βανίλιας μέχρι να φθάσει η θερμοκρασία στους 60Ο C.

Στη συνέχεια αδειάζουμε όλο το περιεχόμενο της κατσαρόλας στα αυγά και με το μπλέντερ χειρός τα χτυπάμε και ομογενοποιούμε το μείγμα.

Το  σουρώνουμε σε μια μπασίνα και το αδειάζουμε στα φορμάκια.

Σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους 150ο C ψήνουμε σε μπεν μαρί  για 40  λεπτά.

Βγάζουμε τα φορμάκια και τα αφήνουμε να  κρυώσουν στο ψυγείο για 4 ώρες.

Για να τα σερβίρουμε περνάμε ένα μαχαίρι που το έχουμε βρέξει τα εσωτερικά τοιχώματα της φόρμας και ξεφορμάρουμε σε πιάτο.

Η γεύση…

Μια πρώτη αξιολόγηση των κυβερνητικών προτάσεων περί αναθεώρησης – Γράφει ο Ευάγγελος Βενιζέλος

Δεν υπάρχει πλέον κανένας θεσμικός φραγμός. Όλα υποτάσσονται στις ανάγκες ενός αδίστακτου πολιτικού αντιπερισπασμού. Η κυβέρνηση δήλωσε έτοιμη να θυσιάσει τις θεμελιώδεις εγγυήσεις του τυπικού, δηλαδή του γραπτού και αυστηρού, Συντάγματος της χώρας προκειμένου να συγκαλύψει τη δική της κρίση νομιμοποίησης που πηγάζει από τις συνεχείς διαψεύσεις, τις κραυγαλέες ανακολουθίες και την προφανή πλέον αναποτελεσματικότητα της πολιτικής της. Καμία όμως κυβέρνηση δεν δικαιούται να μετατρέπει τη δική της πολιτική κρίση σε κρίση συνταγματική, σε κρίση των δημοκρατικών θεσμών και του κράτους δικαίου.

benize
Γράφει ο Ευάγγελος Βενιζέλος

Η κυβέρνηση δεν μετέχει στην αναθεωρητική διαδικασία

Αρχίζω από το διαδικαστικό πλαίσιο. Η πρωτοβουλία αναθεώρησης του Συντάγματος, σύμφωνα με το άρθρο 110 που θέτει τα διαδικαστικά και ουσιαστικά όρια της αναθεώρησης, δεν ανήκει στην κυβέρνηση αλλά στη Βουλή, δηλαδή στα κόμματα και τους βουλευτές.

Η Κυβέρνηση ως συνταγματικό όργανο μετέχει και μάλιστα πρωταγωνιστικά στην άσκηση της νομοθετικής εξουσίας, δεν μετέχει όμως στην άσκηση της αναθεωρητικής εξουσίας.Ο εκάστοτε πρωθυπουργός και οι υπουργοί μετέχουν στην αναθεωρητική διαδικασία μόνο υπό τη βουλευτική τους ιδιότητα. Στην αναθεωρητική διαδικασία, σύμφωνα με την πάγια ελληνική κοινοβουλευτική πρακτική, δεν ισχύει μάλιστα ούτε κομματική πειθαρχία. Οι βουλευτές, ακόμα και όταν είναι μέλη της κυβέρνησης, ενεργούν κατά συνείδηση. Στο παρελθόν (πχ 1963, 1975) οι βουλευτές που μετείχαν στην κυβέρνηση ανέλαβαν αναθεωρητικού χαρακτήρα πρωτοβουλίες ως ομάδα βουλευτών και όχι ενεργώντας ως κυβερνητικό όργανο.

Η εκδήλωση συνεπώς στο προαύλιο της Βουλής (κατ´ απομίμηση της περσινής εκδήλωσης για το τότε «επονείδιστο» χρέος, αν το θυμούνται κάποιοι) ήταν μια εκδήλωση όχι της κυβέρνησης αλλά του ΣΥΡΙΖΑ ως κόμματος και όσοι προσήλθαν αποδέχθηκαν πρόσκληση κομματική και όχι κρατική.

Το γεγονός ότι η αναθεωρητική αρμοδιότητα ανήκει στη Βουλή σημαίνει πρακτικά ότι η κυβέρνηση δεν έχει αρμοδιότητα να δαπανήσει δημόσιο χρήμα για να οργανώσει ένα δήθεν λαϊκό διάλογο με οργανωτική επιτροπή, περιφερειακές εκδηλώσεις, ψηφιακά μέσα κοκ. Αν η αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, μετά την κίνηση της διαδικασίας του άρθρου 110 κρίνει ότι χρειάζεται διάλογος με κοινωνικούς ή επιστημονικούς φορείς, αυτός μπορεί να οργανωθεί όπως προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής. Τα κόμματα μπορούν φυσικά να κάνουν ό,τι νομίζουν ως δική τους δράση.

Ο λαϊκός διάλογος για τα χουντικά «συντάγματα» του 1968 και του 1973

Η ελληνική πολιτική και συνταγματική ιστορία διδάσκει πάντως ότι ο δήθεν «λαϊκός» διάλογος για το σύνταγμα χρησιμοποιήθηκε ως θλιβερό υποκατάστατο της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, όταν η δικτατορία προσπάθησε δυο φορές να νομιμοποιηθεί με τα ψευδεπίγραφα «συντακτικά» δημοψηφίσματα του 1968 και του 1973.Οι παλιότεροι θυμούνται τον διάλογο με τη συμμετοχή των πολιτών που οργάνωσε η επιτροπή Μητρέλια. Υπάρχουν δε ακόμη προπαγανδιστές των χουντικών συνταγμάτων εν ζωή, έτοιμοι να προσφέρουν τον ακαταπόνητο ριζοσπαστικό τους λόγο στη «νέα μεταπολίτευση». Το «νέον κράτος» ήταν, θυμίζω, η έκφραση που συμπύκνωνε το πολιτειακό όραμα του Ιωάννη Μεταξά. Όταν γίνεται υπερβολική χρήση του «νέου» σημαίνει ότι αμφισβητούνται οι παλιές, δηλαδή οι ισχύουσες θεσμικές εγγυήσεις.

Το δημοψήφισμα δεν υποκαθιστά την αναθεωρητική διαδικασία κατά το άρθρο 110

Πριν μερικές εβδομάδες η κυβέρνηση έριξε στην πολιτική αγορά την ιδέα της υποκατάστασης της διαδικασίας του άρθρου 110 για την αναθεώρηση του Συντάγματος από τη διαδικασία του δημοψηφίσματος. Η άμεση και απόλυτη αντίδραση της αντιπολίτευσης και η ανάσυρση σχετικού κειμένου του σημερινού ΠτΔ που αντιτασσόταν το 2011 στην «ιδέα» αυτή, οδήγησε την κυβέρνηση σε αναδίπλωση που ήταν προσωρινή. Τώρα ο κ. Τσίπρας επαναφέρει δειλά την ιδέα του «συμβουλευτικού» δημοψηφίσματος για τις κατευθύνσεις της αναθεώρησης. Ξαναλέω λοιπόν ότι οι προβλεπόμενοι στο άρθρο 44 του Συντάγματος δυο συγκεκριμένοι τύποι δημοψηφίσματος δεν μπορούν να συνδεθούν με την προβλεπόμενη στο άρθρο 110 αποκλειστική και μοναδική διαδικασία της αναθεώρησης του Συντάγματος. Στην ελληνική συνταγματική τάξη ο λαός μετέχει στην αναθεωρητική λειτουργία δια των εκλογών που παρεμβάλλονται μεταξύ πρώτης Βουλής που διαπιστώνει την ανάγκη αναθεώρησης και δεύτερης (αναθεωρητικής) Βουλής που συντελεί την αναθεώρηση.

Η σημασία της αυξημένης πλειοψηφίας των 3/5 στη δεύτερη Βουλή

Το άρθρο 110 προβλέπει αυξημένες πλειοψηφίες. Απόλυτη πλειοψηφία (151) του όλου αριθμού των βουλευτών στην πρώτη Βουλή για τη διαπίστωση της ανάγκης αναθεώρησης και πλειοψηφία τριών πέμπτων (180) του όλου αριθμού των βουλευτών στη δεύτερη Βουλή, την αναθεωρητική, που συντελεί την αναθεώρηση και διαμορφώνει το περιεχόμενο των συνταγματικών διατάξεων.

Το άρθρο 110 προβλέπει, από το 1975, τη δυνατότητα αντιστροφής των πλειοψηφιών αυτών. Πρόκειται όμως για μια δυνατότητα άκρως επικίνδυνη για τον αυστηρό χαρακτήρα του Συντάγματος και τον συναινετικό χαρακτήρα της αναθεωρητικής διαδικασίας. Μια πλειοψηφία τριών πέμπτων ως προς την ανάγκη αναθεώρησης μπορεί να συγκεντρωθεί εύκολα ενώ άλλη αναθεώρηση θέλουν οι μεν και άλλοι οι δε. Αυτό επιτρέπει στην απόλυτη, δηλαδή την απλή πλειοψηφία των 151 της επόμενης Βουλής, να διαμορφώσει την συνταγματική διάταξη όπως θέλει, χωρίς τις αναγκαίες συναινέσεις και συμπράξεις. Όλοι πχ συμφωνούν στην ανάγκη αναθεώρησης της διάταξης περί του τρόπου εκλογής του ΠτΔ και ψηφίζουν αυτή να καταστεί αναθεωρητέα. Μετά τις εκλογές βλέπουμε ότι οι μεν θέλουν άμεση εκλογή του ΠτΔ, ενώ οι δε έμμεση εκλογή από τη Βουλή με πχ σχετική πλειοψηφία ή εκλογή από διευρυμένο εκλεκτορικό σώμα. Είναι όμως αργά. Η απλή πλειοψηφία της δεύτερης Βουλής επιβάλλει τη βούληση της ως σύνταγμα.

Κανείς δεν έχει ιστορικό και δημοκρατικό δικαίωμα να διαθέσει τις εγγυήσεις του αυστηρού χαρακτήρα του Συντάγματος επειδή νομίζει ότι θα είναι ο νικητής των επόμενων εκλογών.Το Σύνταγμα δεν είναι λάφυρο του νικητή των εκλογών αλλά συνιδιοκτησία όλων των πολιτών. Προϊόν ιστορικής συναίνεσης και άρα συμβιβασμού που διευρύνει τις συνταγματικές πλειοψηφίες. Καμία απλή πλειοψηφία από μόνη της δεν παρέχει τα εχέγγυα που απαιτούνται για την τροποποίηση του Συντάγματος, όσο δημοκρατική και ευρωπαϊκή ή προοδευτική και ριζοσπαστική και αν είναι. Αυτό δεν συνιστά προστασία της μειοψηφίας αλλά του ίδιου του Συντάγματος και της σχέσης του με τον μακρύ ιστορικό χρόνο. Αυτό ισχύει κατά μείζονα λόγο όταν η κατάσταση της χώρας απαιτεί ευρύτερες συνεργασίες και για το σχηματισμό κυβέρνησης ικανής να συνεγείρει τις δημιουργικές δυνάμεις της κοινωνίας.

Η ομιλία του κ. Τσίπρα στο προαύλιο της Βουλής φάνηκε να μη έχει καμία επαφή με το παραπάνω πλαίσιο της αναθεωρητικής διαδικασίας. Εξίσου όμως προβληματικό ήταν και το περιεχόμενο των προτάσεων του.

Η απόπειρα αποδιάρθρωσης της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας – ένας κομματικός και συγκρουσιακός ΠτΔ

Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει την αποδιάρθρωση όλων των αρχών της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας που στο δικό μας πολίτευμα είναι προεδρευόμενη (όχι προεδρική ή ημιπροεδρική) και κοινοβουλευτική.

Ενώ το μόνο ζήτημα που υπάρχει με το θεσμό του ΠτΔ είναι η ανάγκη αποσύνδεσης της διαδικασίας εκλογής του από την απειλή αναγκαστικής διάλυσης της Βουλής, προτείνει μια σειρά αλλαγών που αλλοιώνουν τον κοινοβουλευτικό χαρακτήρα του πολιτεύματος.

Λέει ο κ. Τσίπρας, ότι η εκλογή του ΠτΔ πρέπει να γίνεται συναινετικά από τη Βουλή με αυξημένη πλειοψηφικά δυο τρίτων, αν όμως αυτό δεν επιτευχθεί στη δεύτερη ψηφοφορία, ο συναινετικός υπερκομματικός πρόεδρος γίνεται ξαφνικά κομματικός και συγκρουσιακός και εκλέγεται άμεσα! Από το ένα άκρο στο άλλο χωρίς καμία εξήγηση. Ο έτσι εκλεγόμενος ΠτΔ μπορεί να έχει υποδειχθεί από την αντιπολίτευση και η εκλογή του να ερμηνεύεται ως πολιτική αμφισβήτηση της κυβέρνησης. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ συνενώνει τα θεσμικά μειονεκτήματα όλων των διαδικασιών ανάδειξης αρχηγού του κράτους που ισχύουν στις χώρες της ΕΕ.

Η απόπειρα αποδιάρθρωσης του δικαστικού ελέγχου της συνταγματικότητας και του κράτους δικαίου

Αυτός δε ο ΠτΔ που μπορεί να είναι άμεσα εκλεγμένος με οριακή αντικυβερνητική πλειοψηφία εξοπλίζεται με την αρμοδιότητα να ζητά προληπτικό δικαστικό έλεγχο συνταγματικότητας ψηφισμένου νομοσχεδίου. Και αν το δικαστικό όργανο αποφανθεί ότι το ψηφισμένο νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό, τι γίνεται; Αυτό ακυρώνεται ή απλώς αναπέμπεται; Και η κυβέρνηση πώς θα αντιδράσει πολιτικά; Πιθανότατα συγκρουόμενη και με τον ΠτΔ και με το δικαστικό όργανο. Ποιος εκφράζει τη λαϊκή κυριαρχία στην περίπτωση αυτή; Ποιος διαμορφώνει την οικονομική και κοινωνική πολιτική, την πολιτική ασφάλειας, την προσφυγική πολιτική; Ποιος θα διαπραγματεύεται ταυτοχρόνως με την τρόικα και το Eurogroup για το κλείσιμο της αξιολόγησης και την καταβολή της δόσης ή για τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος ή για τις σχετικές αποφάσεις της ΕΚΤ ως προς την ποσοτική χαλάρωση ή το δανεισμό των τραπεζών; Και αν τίθενται παραλλήλως θέματα συμμόρφωσης με την ΕΣΔΑ και το ευρωπαϊκό ενωσιακό δίκαιο; Το δικαστικό όργανο θα απευθύνει, όπως είναι υποχρεωμένο αν θεωρηθεί ανώτατο δικαστήριο, προδικαστικό ερώτημα στο ΔΕΕ και αίτημα για γνωμοδότηση στο ΕΔΔΑ όπως προβλέπει το πρόσθετο πρωτόκολλο υπ´ αριθμόν 16 της ΕΣΔΑ;

Και καλά ο ΠτΔ. Με τον κατασταλτικό δικαστικό έλεγχο της συνταγματικότητας τι γίνεται; Αν το δικαστικό όργανο χαρακτηρίσει το ψηφισμένο νομοσχέδιο μη αντίθετο προς το Σύνταγμα, οι πολίτες μπορούν να προβάλουν ζήτημα συνταγματικότητας ως διάδικοι στα δικαστήρια ουσίας και στα οικεία ανώτατα δικαστήρια; Αυτά μπορούν να διαφωνήσουν με το δικαστικό όργανο που αποφάνθηκε και υποθέτω ότι θα είναι κάτι σαν το σημερινό Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο του άρθρου 100;

Αυτό που χρειάζεται δεν είναι θεσμικοί αυτοσχεδιασμοί αλλά μια συνολική συζήτηση για τον δικαστικό έλεγχο της συνταγματικότητας των νόμων με δεδομένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των θεσμικά αναπτυγμένων κρατών έχει πλέον και συνταγματικό δικαστήριο και συνταγματική προσφυγή. Εκατό κράτη με συνταγματικό δικαστήριο μετέχουν στο σχετικό forum του Συμβουλίου της Ευρώπης από το οποίο απουσιάζει η Ελλάδα ως μικρή πλέον μειοψηφία διεθνώς. Ήδη ο χαρακτήρας του γαλλικού Συνταγματικού Συμβουλίου, που μπορεί να είχαν στο μυαλό τους κάποιοι στην κυβέρνηση, έχει ουσιαστικά μεταβληθεί και αυτό λειτουργεί πλέον περισσότερο κοντά στα πρότυπα των συνταγματικών δικαστηρίων άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Μονό και μόνο λοιπόν αυτή η πρόταση της κυβέρνησης αποδιαρθρώνει και το κοινοβουλευτικό χαρακτήρα του πολιτεύματος και το σύστημα δικαστικού ελέγχου της συνταγματικότητας που είναι η καρδιά του κράτους δικαίου.

Η εργαλειακή θεοποίηση του δημοψηφίσματος

Να προχωρήσω στις προτάσεις για την εργαλειακή θεοποίηση του δημοψηφίσματος; Με τα όσα προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ, η Ελλάδα μετατρέπεται σε όψιμη καρικατούρα της Ελβετίας χωρίς κανένα από τα πλεονεκτήματα του ελβετικού τρόπου ζωής. Η κοινωνία μετατρέπεται σε χώρο συλλογής υπογραφών, σε αποσπασματική και συγκυριακή βάση, χωρίς ενότητα πολιτικής αντίληψης και χωρίς συνολική ανάληψη ευθύνης για την πορεία του τόπου. Υπονομεύεται όχι το αντιπροσωπευτικό σύστημα αλλά η δημοκρατία. Καθίσταται αδύνατη η συγκρότηση εθνικής στρατηγικής. Αίρονται οι στοιχειώδεις εγγυήσεις κοινωνικής συνοχής. Όλα τα κρίσιμα θέματα κινδυνεύουν να μετατραπούν σε πεδία σύγκρουσης με έντονα ηθικιστικά ή εθνικιστικά χαρακτηριστικά.

Οι άλλες προτάσεις

Το αντιπροσωπευτικό δημοκρατικό σύστημα υπονομεύεται και με τις προτάσεις για όριο στη θητεία των βουλευτών που δεν προβλέπεται σε κανένα θεσμικά αναπτυγμένο σύστημα. Άλλο το όριο στις θητείες του ΠτΔ και άλλο η ανάγκη να υπάρχει και έμπειρο και ανανεωμένο πολιτικό προσωπικό. Ας σκεφτούμε όμως: το όριο θα αφορά και τους έλληνες ευρωβουλευτές χωρίς να ισχύουν ενιαίοι ευρωπαϊκοί κανόνες; Αν θεωρηθεί ότι το όριο αντιβαίνει στην ΕΣΔΑ και τις κοινές ευρωπαϊκές κοινοβουλευτικές παραδόσεις που εκφράζει το Συμβούλιο της Ευρώπης; Η απάντηση είναι ότι παρόμοιες προτάσεις συγκινούν την κοινή γνώμη. Αν η κυβέρνηση πρότεινε κατάργηση των βουλευτών και πάλι μπορεί να υπήρχε δυστυχώς ένα τμήμα της κοινής γνώμης έτοιμο να χαρεί.

Η δε απαγόρευση να ορίζεται εξωκοινοβουλευτικός πρωθυπουργός ποιον τιμωρεί και αποκλείει αναδρομικά; Τον Ξ. Ζολώτα και το Λ. Παπαδήμο. Αν ο κανόνας αυτός ίσχυε το 2011 θα μπορούσε να σχηματισθεί κυβέρνηση Πετσάλνικου αλλά όχι Παπαδήμου.

Δεν σχολιάζω τους κοινούς τόπους περί ασυλίας των βουλευτών και ποινικής ευθύνης των υπουργών. Απλώς σημειώνω ότι ειδικές ρυθμίσεις περί ποινικής ευθύνης προβλέπονται πλέον στη νομοθεσία για σωρεία αρχών και οργάνων. Οπότε πρέπει να αντιμετωπισθεί και το ζήτημα αυτό.

Μετά την αποτυχία συγκέντρωσης 200 ψήφων για την άμεση εφαρμογή του νέου εκλογικού συστήματος, ο κ. Τσίπρας προτείνει συνταγματική κατοχύρωση της απλής αναλογικής. Ελπίζω να εννοεί συνταγματική κατοχύρωση των γενικών χαρακτηριστικών ενός αναλογικού (και όχι πλειοψηφικού) συστήματος συμπεριλαμβανομένου και του λεγόμενου γερμανικού με δυο ψήφους ανά πολίτη και δυο κατηγορίες περιφερειών. Είναι όμως λάθος ιστορικό η συνταγματική ρύθμιση του εκλογικού συστήματος στο σύνολο του.

Τα όσα ειπώθηκαν για τις ανεξάρτητες αρχές κρύβουν μια πολύ απλή πρακτική πλευρά του ζητήματος. Λόγω της υπερεκπροσώπησης της κυβερνητικής πλειοψηφίας στη Διάσκεψη των Προέδρων η αυξημένη πλειοψηφία των 4/5 ισοδυναμεί με αυξημένη πλειοψηφία 3/5 στις κοινοβουλευτικές επιτροπές, όπως η Θεσμών και Διαφάνειας, όπου και πρέπει να μεταφερθεί η αρμοδιότητα. Όταν όμως η κυβέρνηση δεν θέλει να συγκροτηθεί το ΕΣΡ βρίσκει διάφορα προσχήματα προκειμένου ο υπουργός να υφαρπάζει συνταγματικά προβλεπόμενες αποκλειστικές αρμοδιότητες του ΕΣΡ.

Άφησα για το τέλος την πρόταση για τη ρύθμιση των σχέσεων Κράτους και Εκκλησίας στη βάση της θρησκευτικής ελευθερίας και της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους με αποδοχή όμως και του άρθρου 3 που προστατεύει το Οικουμενικό Πατριαρχείο και του χαρακτηρισμού της Ορθόδοξης Εκκλησίας ως Εκκλησίας της επικρατούσας – όχι της κρατικής – θρησκείας. Παρέλειψε ο κ. Τσίπρας να πει ότι αποδέχεται έτσι τις προτάσεις που έχω διατυπώσει εδώ και χρόνια, όπως είχε την ευγένεια να θυμίσει πρόσφατα ο Γ. Σωτηρέλης.

Άνθρακες ο θησαυρός – σιωπή για τα πραγματικά κρίσιμα ζητήματα

Άνθρακες λοιπόν ο «θησαυρός» των αναθεωρητικών προτάσεων της κυβέρνησης.Κουβέντα δεν είχε να πει για τις νέες προκλήσεις της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.Για την ρητή υιοθέτηση της σύμφωνης με την ΕΣΔΑ ερμηνείας του συντάγματος σε ό,τι αφορά τα ανθρώπινα δικαιώματα. Για το δημοσιονομικό κανόνα. Για το καθεστώς της ΤτΕ. Για τη συνταγματική οργάνωση της δικαιοσύνης. Για τη δημόσια διοίκηση και την αυτοδιοίκηση. Για την ανώτατη εκπαίδευση. Για την αναθεώρηση ως επιστέγασμα ενός ολοκληρωμένου εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης. Για ένα νέου τύπου αναπτυξιακό και δημοσιονομικά βιώσιμο κοινωνικό κράτος.

Είναι δυστυχώς προφανές ότι για τη κυβέρνηση το Σύνταγμα είναι ένα όχημα ευκαιρίας που θέλει να το χρησιμοποιήσει για να αποδράσει από μια δυσάρεστη πραγματικότητα. Επιδιώκοντας μια συντεταγμένη υποχώρηση είναι έτοιμη να θυσιάσει τη συντεταγμένη πολιτεία. Δεν θα της το επιτρέψουμε.

 

Δήλωση της εκπροσώπου των ΑΝΕΛ Μανταλένας Παπαδοπούλου για την 42η επέτειο αποκατάστασης της δημοκρατίας

Μανταλένα Παπαδοπούλου Mantalena

«Σαράντα δύο χρόνια συμπληρώνονται από την πτώση της δικτατορίας και την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στη χώρα μας, από την ημέρα εκείνη που έσπασαν τα δεσμά της καταπίεσης του ελληνικού λαού.

Αποτίνουμε φόρο τιμής στους ανθρώπους που αγωνίστηκαν, φυλακίστηκαν και έδωσαν τη ζωή τους για την ελευθερία, τη Δημοκρατία και την εθνική αξιοπρέπεια.

Η 24η Ιουλίου του 1974 σήμανε το τέλος ενός σκοτεινού κεφαλαίου που άφηνε πίσω του δυστυχώς την ανεπούλωτη τραγωδία της Κύπρου και σηματοδότησε την αρχή ενός νέου κεφαλαίου με ελευθερία και πολλές προσδοκίες.

Η 42η επέτειος αποκατάστασης της Δημοκρατίας βρίσκει τη χώρα μας σε μια κρίσιμη καμπή της Ιστορίας της. Το πελατειακό κράτος που δομήθηκε πάνω στις σάπιες ράγες του δικομματισμού και στιγματίστηκε από την αδιαφάνεια, τη διαφθορά και τη συγκάλυψη των σκανδάλων πνέει τα λοίσθια. Δεν μπορεί να λειτουργήσει πλέον.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες πρέπει να πιστέψουμε στον εαυτό μας και στις ικανότητές μας. Είναι η ώρα να ξαναστήσουμε το πολιτικό σκηνικό σε γερά θεμέλια και να αφήσουμε πίσω μας τις κατεστημένες πολιτικές δυνάμεις που οδήγησαν την πατρίδα μας στη χειρότερη κρίση των τελευταίων πενήντα χρόνων, την οποία βιώνει η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών.

Είναι η ώρα να δείξουμε εμπιστοσύνη στα νέα παιδιά, να δώσουμε τη δυνατότητα και τις ευκαιρίες στη νέα γενιά να πάρει στα χέρια της τις αποφάσεις για το μέλλον το δικό της και της πατρίδας».

ΑΠ. ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: “Ο κ. Τσίπρας, αφού υφάρπαξε την ψήφο των πολιτών υποσχόμενος την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, αύξησε τον ΕΝΦΙΑ”

Το ζήτημα των μεγάλων φορολογικών επιβαρύνσεων που επέρχονται στον ΕΝΦΙΑ του 2016, για τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, επαναφέρει με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ο Βουλευτής Ημαθίας και Τομεάρχης Φορολογικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, Απόστολος Βεσυρόπουλος και συνυπογράφουν 67 Βουλευτές.

Ο κ. Βεσυρόπουλος, κατέθεσε νέα Ερώτηση, για τις επιβαρύνσεις που επιφέρει η αύξηση του ΕΝΦΙΑ στους πολίτες, καθώς από τις 27 Μαΐου 2016, που είχε κατατεθεί για πρώτη φορά σχετική ερώτηση, ο αρμόδιος υπουργός δεν έδωσε καμία απάντηση. Οι λόγοι της μη απάντησης, είναι προφανείς και ευνόητοι, «για να μην αποκαλυφθεί η αύξηση του ΕΝΦΙΑ από μια κυβέρνηση και έναν Πρωθυπουργό, που είχαν υποσχεθεί προεκλογικά την κατάργηση του», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βεσυρόπουλος.

Οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, ζητούν συγκεκριμένα στοιχεία για τον ποσοτικό στόχο των εισπράξεων από τον ΕΝΦΙΑ που θέτει η κυβέρνηση για το 2016 ενώ επισημάνουν, επίσης, ότι η κυβέρνηση στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που συμπεριελήφθη στο πολυνομοσχέδιο στο οποίο ψηφίστηκαν οι αυξήσεις στον ΕΝΦΙΑ, δεν είχε καμία αναφορά για τα ποσά που αναμένεται να εισπραχθούν.

Σε δήλωση του ο κ. Βεσυρόπουλος επισημαίνει:

«Ο κ. Τσίπρας, αφού υφάρπαξε την ψήφο των πολιτών υποσχόμενος την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, έκανε το ακριβώς αντίθετο: αύξησε τον ΕΝΦΙΑ.

Η κυβέρνηση πανικόβλητη προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα.

Τους είχαμε προειδοποιήσει, ότι με όλα αυτά που έφεραν και ψήφισαν, θα υπήρχε αύξηση του ΕΝΦΙΑ για τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών αφού:

– Το «αφορολόγητο όριο» για τον συμπληρωματικό φόρο μειώθηκε στα 200.000 ευρώ, αντί για 300.000 ευρώ που ήταν μέχρι πέρυσι ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται οι φορολογικοί συντελεστές.

–  Στο συμπληρωματικό φόρο συνυπολογίζονται πλέον και τα αγροτεμάχια.

– Επιβάλλεται συμπληρωματικός φόρος και στα ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα των επιχειρήσεων.

– Καταργήθηκε η έκπτωση 20% για τα κενά μη-ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα.

– Αυξήθηκε ο ΕΝΦΙΑ έως 25% για τα οικόπεδα.

– Καταργούνται οι εκπτώσεις, 50% έως 100%, που ίσχυαν για κοινωνικά ευαίσθητες κατηγορίες πολιτών, όπως ΑμεΑ και πολύτεκνοι με χαμηλά εισοδήματα, εφόσον έχουν ελάχιστα έσοδα από τόκους καταθέσεων.

Και όλα αυτά, χωρίς να αναπροσαρμοστούν οι αντικειμενικές αξίες φέτος το Σεπτέμβριο, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί !!!

Τώρα η κυβέρνηση που είχε το θράσος να μας διαψεύδει και να δηλώνει κατηγορηματικά, ότι όχι μόνο δεν αύξησε αλλά μείωσε τον ΕΝΦΙΑ, τρέχει πανικόβλητη. Προαναγγέλλει, ότι θα πάρει πίσω τις αυξήσεις, τις οποίες δεν παραδεχόταν, με φαιδρά επιχειρήματα και δικαιολογίες που δεν πείθουν κανένα.

Φυσικά οι αυξήσεις που θα πάρει πίσω είναι σταγόνα στον ωκεανό. Θα αποδειχθεί από τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ.

Ποιος πιστεύει αυτή την κυβέρνηση;

Μια κυβέρνηση, που είναι ικανή να κάνει τα πάντα προκειμένου να παραμείνει στην εξουσία, έστω και για μία μέρα παραπάνω.

Οι Έλληνες πολίτες πληρώνουν πολύ ακριβά το κόστος της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Ποτέ άλλοτε η χώρα δεν διέθετε έναν Πρωθυπουργό με τόσο μεγάλο έλλειμμα πολιτικής ηθικής και περίσσευμα πολιτικού αμοραλισμού.

Ο κ. Τσίπρας έγινε Πρωθυπουργός με τα ψέματα.

Τα ψέματα όμως τελειώνουν εδώ».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΘΕΜΑ: «Αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων στον ΕΝΦΙΑ».

Κύριε Υπουργέ,

Η κυβέρνηση, αντιλαμβανόμενη πλέον, ότι θα υπάρξουν σφοδρές αντιδράσεις από τις αυξήσεις που θα αποτυπωθούν στα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ, προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα.

Επιχειρεί να πάρει πίσω την ένταξη των αγροτεμαχίων στο συμπληρωματικό φόρο αλλά και τη ρύθμιση για την κατάργηση της απαλλαγής από τον ΕΝΦΙΑ, ΑμεΑ, τριτέκνων και πολυτέκνων, που τυγχάνει να έχουν έσοδα από τόκους, οι οποίοι μπορεί να αποτελούν και τις οικονομίες μιας ζωής για μια οικογένεια.

Ακόμα όμως και αν ανακαλέσει αυτές τις διατάξεις, οι επιβαρύνσεις από την αύξηση του ΕΝΦΙΑ για τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, εξακολουθούν να παραμένουν δυσβάσταχτες.

Είχαμε καταθέσει ερώτηση στη Βουλή από τις 27 Μαΐου, ζητώντας συγκεκριμένα στοιχεία για τον ποσοτικό στόχο των εισπράξεων από τον ΕΝΦΙΑ που θέτει η κυβέρνηση για το 2016.

Είχαμε επισημάνει επίσης, ότι η κυβέρνηση στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που συμπεριελήφθη στο πολυνομοσχέδιο στο οποίο ψηφίστηκαν οι αυξήσεις στον ΕΝΦΙΑ, δεν είχε καμία αναφορά για τα ποσά που αναμένεται να εισπραχθούν.

Στην ερώτηση αυτή η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός δεν έδωσαν καμία απάντηση.

Οι λόγοι είναι ευνόητοι.

Για να μην αποκαλυφθεί η αύξηση του ΕΝΦΙΑ από μια κυβέρνηση και έναν Πρωθυπουργό που είχαν υποσχεθεί προεκλογικά την κατάργηση του.

Οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης, ότι μόλις ο ένας στους οχτώ πολίτες, θα δει αύξηση στο εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ, δεν ισχύουν και δεν πείθουν κανένα.

Οι ισχυρισμοί αυτοί, θα καταρρεύσουν μόλις σταλούν τα εκκαθαριστικά στους πολίτες. Είναι βέβαιο, ότι θα υπάρξουν νέες και πρόσθετες επιβαρύνσεις.

Στη διαπίστωση αυτή, συντείνουν τα ακόλουθα:

-Υπάρχει πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες οικοπέδων, αφού αυξήθηκαν οι συντελεστές υπολογισμού του φόρου κατά 25%.

-Λόγω της αύξησης των συντελεστών του συμπληρωματικού φόρου και της μείωσης του αφορολογήτου ορίου στο συμπληρωματικό φόρο, από τις 300.000 ευρώ, στις 200.000 ευρώ, θα υπάρξει πρόσθετη επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας, η αντικειμενική αξία της οποίας υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ.

-Οι ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας, με αντικειμενική αξία άνω των 400.000 ευρώ, θα δουν στο εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ αύξηση φόρου ακόμα και σε ποσοστό 300%.

-Θα υπάρξει πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση για τα ιδιοχρησιμοποποιούμενα ακίνητα των επιχειρήσεων, με συντελεστή ένα (1) τοις χιλίοις.

-Αυξάνεται από 2,5 σε 3,5 τοις χιλίοις, ο συντελεστής φορολόγησης στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα, για τα μη ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητά τους. Επίσης, αυξάνεται, για τα ακίνητα τους, από 2,5 σε 5,5 τοις χιλίοις, ο συντελεστής φορολόγησης για τις  εταιρείες επενδύσεων.

-Θα αυξηθεί η επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες των κενών και μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων, αφού στο νομοσχέδιο, που κατέθεσε και ψήφισε η κυβέρνηση δεν υπάρχει πλέον η μείωση του 20%, που ίσχυε μέχρι πέρυσι.

Κατόπιν αυτών, είναι βέβαιο, ότι τα ποσά που θα βεβαιωθούν για τον ΕΝΦΙΑ του 2016, θα είναι πολύ υψηλοτέρα από πέρυσι.

Η κυβέρνηση και προσωπικά ο Υπουργός Οικονομικών , οφείλουν να δώσουν άμεσες απαντήσεις πλέον.

Οφείλουν να σεβαστούν τους κανόνες κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1.Γιατί δεν υπήρχε στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που συνόδευε το πολυνομοσχέδιο, η σχετική ποσοτικοποίηση για τα επιπλέον έσοδα του ΕΝΦΙΑ 2016.

  1. Πόσο ήταν το ποσό που βεβαιώθηκε και ποιο το ποσό που εισπράχθηκε από τον ΕΝΦΙΑ 2015.

  1. Ποιος είναι ο ακριβής ποσοτικός στόχος που τίθεται για την βεβαίωση και είσπραξη των εσόδων από τον ΕΝΦΙΑ 2016, μετά τις αλλαγές και τις νέες επιβαρύνσεις;

 

Τα ακόρεστα λιπαρά και η μακροζωία

Η αυξημένη κατανάλωση ακόρεστων λιπαρών συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, ενώ των κορεσμένων με αυξημένο.

Λιγότερες πιθανότητες έχει κανείς να πεθάνει πρόωρα, αν καταναλώνει αυξημένα ακόρεστα λιπαρά, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη αμερικανική επιστημονική έρευνα, την πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα για την επίπτωση των λιπών στην ανθρώπινη υγεία. Αντίθετα, η μεγάλη κατανάλωση κορεσμένων και τρανς λιπαρών συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών (κυρίως ζωικής προέλευσης όπως λίπος κόκκινου κρέατος ή βούτυρο) με πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λίπη (κυρίως φυτικής προέλευσης όπως ελαιόλαδο ή σογιέλαιο) έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία. Τα ευρήματα αυτά επιβεβαιώνουν ότι αυτό που πρωτίστως έχει σημασία για την υγεία, δεν είναι η συνολική ποσότητα των λιπών που καταναλώνει κάποιος, αλλά το είδος τους. Επίσης έρχονται σε αντίθεση με πρόσφατη «αιρετική» έρευνα, σύμφωνα με την οποία το βούτυρο θα πρέπει να μη δαιμονοποιείται πια.

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον καθηγητή διατροφής και επιδημιολογίας Φρανκ Χου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό “JAMAInternal Medicine”, μελέτησαν στοιχεία για πάνω από 126.200 άτομα, που περιοδικά έδιναν στοιχεία για τη διατροφή και την υγεία τους, για συνολικό χρονικό διάστημα έως 32 ετών, στη διάρκεια των οποίων υπήρξαν 33.300 θάνατοι.

Οι επιστήμονες συσχέτισαν την πιθανότητα θανάτου με την ποσότητα και το είδος των λιπών που κατανάλωναν οι συμμετέχοντες στη διάρκεια της ζωής τους. Διαπιστώθηκε ότι την πιο αρνητική επίπτωση είχαν τα τρανς λιπαρά, καθώς μια αύξηση στην κατανάλωσή τους κατά 2% σχετιζόταν με 16% μεγαλύτερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Με αυξημένο κίνδυνο θανάτου σχετιζόταν επίσης η μεγάλη κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών: μια αύξησή τους κατά 5% στη διατροφή σχετιζόταν με αύξηση 8% του κινδύνου πρόωρου θανάτου.

Από την άλλη, η αυξημένη κατανάλωση τόσο πολυακόρεστων όσο και μονοακόρεστων λιπαρών σχετιζόταν με μια μείωση κατά 11% έως 19% της πρόωρης θνησιμότητας. Από τα πολυακόρεστα, τόσο τα ωμέγα-6 όσο και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που υπάρχουν κυρίως σε ορισμένα ψάρια, είχαν προστατευτική δράση.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών ιδίως από πολυακόρεστα λίπη έχει σημαντικά οφέλη, μειώνοντας τον κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες (καρδιά, καρκίνο, νευροεκφυλιστικές παθήσεις, αναπνευστικές). Η αντικατάσταση μόνο του 5% των θερμίδων από κορεσμένα λίπη (περίπου 15 γραμμάρια), με την ίδια ποσότητα από πολυακόρεστα λίπη, σχετίζεται με 27% μειωμένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Ειδικά για τις καρδιαγγειακές παθήσεις, η μείωση του κινδύνου συνδέεται με το ότι τα αυξημένα πολυακόρεστα λιπαρά –όταν υιοθετούνται στη διατροφή στη θέση των κορεσμένων και των τρανς- μειώνουν το επίπεδο τόσο της ολικής όσο και της «κακής» χοληστερόλης (LDL). Όσοι αντικαθιστούν τα κορεσμένα λίπη με υδατάνθρακες, έχουν οριακό μόνο όφελος από πλευράς πρόωρης θνησιμότητας.

Οι ερευνητές αναγνώρισαν ότι «υπάρχει ευρεία σύγχυση στη βιοϊατρική κοινότητα και στο ευρύ κοινό τα τελευταία χρόνια σχετικά με τις συνέπειες για την υγεία ορισμένων μορφών λιπαρών στη διατροφή» Αλλά επέμειναν ότι η νέα μελέτη τους επιβεβαιώνει τα σημαντικά οφέλη των ακόρεστων λιπών, ιδίως όταν αυτά αντικαθιστούν τα κορεσμένα και τρανς λίπη.

Ίσως τελικά είναι πρόωρο να πει κανείς ότι «το βούτυρο επιστρέφει»…

 Σύνδεσμος: Για την πρωτότυπη επιστημονική εργασία στη διεύθυνση: http://archinte.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=2530902

Παύλος Δρακόπουλος

Αλεξάνδρεια – Τελευταία ημέρα του Θερινού Κινηματογράφου – Η ταινία ‘’Ουζερί Τσιτσάνη’’

αφισα ουζερί τσιτσάνηςΔΗΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

«Π Ο Λ Ι Τ Ι Σ Τ Ι Κ Ο   Κ Α Λ Ο Κ Α Ι Ρ Ι  2 0 1 6»

 ΘΕΡΙΝΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Σήμερα τελευταία ημέρα του Θερινού Κινηματογράφου οι κινηματογραφόφιλοι θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την ταινία του Μανούσου Μανουσάκη ‘’Ουζερί Τσιτσάνη’’ στο Δημοτικό Αμφιθέατρο Αλεξάνδρειας και ώρα 9.00΄.

Τιμή εισόδου 4,00€

 

1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ 24-28/8/2016

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

ΕΝΑΡΞΗ   ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΡΕΛΑΣΗ    

1η Μέρα  Τετάρτη 7.30 Συνάντηση των συλλόγων στην Πλατεία Ωρολογίου
 8.30 μμ – 9.45 μμ  πατινάδα με συνοδεία οργάνων μέχρι την πλατεία Ελιάς.
10.00 μμ      Καλωσόρισμα των συλλόγων στο Δημαρχείο από τον Δήμαρχο  
και έναρξη του Φεστιβάλ. Παραδοσιακό γλέντι με συμμετοχή των συλλόγων και όλων των συμμετεχόντων.  

2η Μέρα  Πέμπτη στη ΒΕΡΓΙΝΑ afisa veria

ΠΡΩΙ : Περίπτερα στη Πλατεία Δημαρχείου

 ΑΠΟΓΕΥΜΑ   Έναρξη 9.30μμ

Περίπτερα στον χώρο της εκδήλωσης

 Χαιρετισμός Δημάρχου

Απονομές στα χορευτικά

Γλέντι για τον κόσμο

3η Μέρα  Παρασκευή στην ΒΕΡΟΙΑ Εβραϊκά Μνήματα 

ΠΡΩΙ : Περίπτερα στη Πλατεία Δημαρχείου

ΑΠΟΓΕΥΜΑ : Περίπτερα στον χώρο της εκδήλωσης

Προμηθέας  Έναρξη 9.30μμ

Χαιρετισμός Δημάρχου

Γλέντι για τον κόσμο

4η Μέρα  Σάββατο 

 ΠΡΩΙ :     ΒΕΡΟΙΑ

Περίπτερα στη Πλατεία Δημαρχείου

ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: 11-13μ.μ., Δημαρχείο Βέροιας. ΘΕΜΑ: Η διαχρονική εξέλιξη του παραδοσιακού χορού.

ΑΠΟΓΕΥΜΑ :   στο ΜΑΚΡΟΧΩΡΙ

Περίπτερα στον χώρο της εκδήλωσης

ΜΑΚΡΟΧΩΡΙ  Έναρξη 9.30μμ

Χαιρετισμός Δημάρχου

Απονομές στα χορευτικά

Γλέντι για τον κόσμο

5η Μέρα  Κυριακή στην πόλη της Βέροιας. 

ΠΡΩΙ : Περίπτερα στη Πλατεία Δημαρχείου

ΑΠΟΓΕΥΜΑ :

 Περίπτερα στον χώρο της εκδήλωσης

ΠΛΑΤΕΙΑ  ΟΡΟΛΟΓΙΟΥ  Έναρξη 9.30μμ

Χαιρετισμός Δημάρχου

Απονομές στα χορευτικά

ΛΗΞΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Ευχαριστήριο Δημάρχου

Γλέντι για τον κόσμο

Σε περίπτωση βροχής κάποια μέρα οι εκδηλώσεις θα γίνουν στο Φιλίππειο Γυμναστήριο 

1Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ 24-28/8/2016

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΧΟΡΕΥΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ 24/8/2016 

ΠΛΑΤΕΙΑ ΩΡΟΛΟΓΙΟΥ  ΒΕΡΟΙΑ

7.30 μ.μ. Συνάντηση Πολιτιστικών Συλλόγων. 8.30 – 9.45μ.μ., πατινάδα με συνοδεία οργάνων μέχρι την πλατεία Ελιάς.

10.00μ.μ., Πλατεία Δημαρχείου. Καλωσόρισμα των συλλόγων από τον Δήμαρχο Βέροιας και έναρξη του Φεστιβάλ. Παραδοσιακό γλέντι με συμμετοχή των συλλόγων και όλων των συμμετεχόντων.

ΠΕΜΠΤΗ 25/8/2016 

ΒΕΡΓΙΝΑ  9.30 μ.μ.

  1. ΠΟΛ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΦΗΚΙΑΣ
  2. ΣΥΛ. ΠΟΝΤΙΩΝ ΜΑΚΡΟΧΩΡΙΟΥ
  3. ΜΟΡΦ. ΠΟΛ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΡΙΛΟΦΟΥ ¨Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ¨
  4. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΛΑΤΙΤΣΙΩΤΩΝ
  5. ΕΚΠΟΛ. ΕΠΙΜΟΡΦ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΚΙΑΣ ¨ΒΑΝΤΑ¨
  6. ΠΟΛ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26/8/2016 

ΕΒΡΑΙΚΑ ΜΝΗΜΑΤΑ ΒΕΡΟΙΑ 9.30 μ.μ.

  1. ΠΟΛ.ΣΥΛ. ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ
  2. Π.Γ.Σ. ¨Ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ¨
  3. ΠΟΛ. ΟΜΙΛΟΣ ΞΗΡΟΛΙΒΑΔΟΥ
  4. ΠΟΛ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΄΄ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΧΩΡΑΦΑΣ΄΄
  5. ΛΥΚΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ
  6. ΜΟΡΦ.- ΑΘΛΗΤ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ¨Η ΚΑΛΛΙΘΕΑ¨

ΣΑΒΒΑΤΟ  27/8/2016

ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ:      11.00  – 13.00μ.μ., Δημαρχείο Βέροιας.

ΘΕΜΑ: Η διαχρονική εξέλιξη του παραδοσιακού χορού.

ΜΑΚΡΟΧΩΡΙ 9.30 μ. μ.

  1. ΣΥΛ. ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΓΙΟΥ ΔΙΑΒΑΤΟΥ
  2. ΠΟΛ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
  3. ΕΣΤΙΑ ΒΟΙΩΤΩΝ ΚΑΙ ΔΥΤ/ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ
  4. ΠΟΛ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΙΩΤΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ ¨ΤΟ ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟ¨
  5. ΜΟΡΦ.ΠΟΛ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ
  6. ΠΟΛ. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΙΚΟΜΗΔΕΙΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ  28/8/2016 

ΠΛΑΤΕΙΑ ΩΡΟΛΟΓΙΟΥ ΒΕΡΟΙΑ 9.30 μ.μ.

  1. ΕΡΑΤΕΙΝΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
  2. ΛΑΟΓΡ. ΣΥΛ. ΒΛΑΧΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ
  3. ΘΡΑΚΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΒΕΡΟΙΑΣ
  4. ΚΕΠΑ Δ. ΒΕΡΟΙΑΣ
  5. ΣΥΛ. ΚΡΗΤΙΚΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ
  6. ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ

ΔΙΔΥΜΟ    ΚΡΗΤΗ  – ΠΟΝΤΟΣ

ΛΗΞΗ  ΦΕΣΤΙΒΑΛ. ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ

ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΧΟΡΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΓΛΕΝΤΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.  

 

Κατατέθηκε η τροπολογία για τον ΕΝΦΙΑ και τις 5 δόσεις καταβολής του – Eξαίρεση των αγροτεμαχίων

Την εξαίρεση των αγροτεμαχίων απο τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ του 2016 προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή με την οποία ρυθμίζονται νομοθετικά οι χθεσινές ανακοινώσεις του υπουργείου Οικονομικών για τον υπολογισμό του φόρου.

Επίσης, με άλλη διάταξη που περιλαμβάνεται στην τροπολογία, ορίζεται οτι ο ΕΝΦΙΑ θα καταβληθεί σε πέντε μηνιαίες δόσεις, με την πρώτη να ξεκινά απο το τέλος Σεπτεμβρίου. ‘Ετσι η καταβολή του ΕΝΦΙΑ θα ολοκληρωθεί στο τέλος Ιανουαρίου 2017, αντί για το Δεκέμβριο του 2016, που προέβλεπε ο αρχικός νόμος.

Σύμφωνα με την τροπολογία, το κόστος της διάταξης εξαίρεσης των αγροτεμαχίων από τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ ανέρχεται σε 230 εκατομμύρια ευρώ.

Στην τροπολογία προβλέπονται ακόμη:

– Η απαλλαγή των ελεγκτών της Φορολογικής Διοίκησης από πειθαρχικές, αστικές ή ποινικές ευθύνες κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

– Η προαιρετική (από υποχρεωτική, που είναι σήμερα) έκδοση ετήσιου φορολογικού πιστοποιητικού για τις Ανώνυμες Εταιρίες, τις ΕΠΕ και τα υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων, ενώ καταργείται το πρόστιμο που προβλεπόταν σε περίπτωση μη εκδοσής του. Η συγκεκριμένη διάταξη ισχύει για φορολογικά πιστοποιητικά που εκδίδονται από 1.1.2016.

– Η παράταση για τρία χρόνια της παραγραφής του δικαιώματος του δημοσίου για έκδοση των οριζόμενων πράξεων προσδιορισμού φόρου καθώς και κάθε άλλης πράξης επιβολής φόρων, τελών, προστίμων ή εισφορών για υποθέσεις του ΣΔΟΕ οι οποίες μεταφέρονται ή έχουν μεταφερθεί στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Τετάρτης 27 Ιουλίου 2016

Πρωτοσέλιδα:

(κλικ για μεγέθυνση)

akropolieleftherioraespressologosmakeliostarpressmakedoniatyposthessalonikisimerisiaimathiasarenasportday

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: «Το Plan X  για πάντα στο σκοτάδι»

Η εφημερίδα γράφει ότι: «απερρίφθη η πρόταση Μητσοτάκη για εξεταστική, που στήριξαν μόνο ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι. Χάθηκε η ευκαιρία να μάθουν επιτέλους οι πληττόμενοι (από το Μνημόνιο) πολίτες τα κόλπα του Βαρουφάκη το μελαγχολικό καλοκαίρι του 2015».

   ΕΘΝΟΣ: «Τα μυστικά για αναλήψεις χωρίς ‘κόφτη’»

Η εφημερίδα σημειώνει:  «ποιες καταθέσεις στις τράπεζες θεωρούνται «φρέσκο» χρήμα. Ποιες συναλλαγές θα γίνονται μόνο από τα γκισέ και ποιες από τα ΑΤΜ. Νέα προϊόντα από τις τράπεζες για να επιστρέψουν τα ευρώ από τα… σεντούκια. Όλες οι αλλαγές μετά τη χαλάρωση των capital controls».

  ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: «Άνω κάτω οι βάσεις»

Η εφημερίδα γράφει ότι: «σε ιστορικά υψηλά οι Ιατρικές Σχολές, μικρή άνοδος σε Πολυτεχνικές και Νομική. Καταρρέουν τα Παιδαγωγικά, πέφτουν οι Οικονομικές, χαμηλές πτήσεις για τα ΤΕΙ. Οι υποψήφιοι επιλέγουν σχολές στην πόλη τους λόγω κρίσης και ρίχνουν τις βάσεις στην περιφέρεια».

  ΕΣΤΙΑ: «Απαιτείται σοβαρότης με το Σύνταγμα»

Η εφημερίδα τονίζει ότι: «η Ελλάς έχει χρεωκοπήσει με τρόπο δομικό και ολιστικό από το 2010. Συνταγματικά όμως, και ως προς την ορθή λειτουργία του πολιτεύματος, τα προβλήματα προηγούνται κατά πολύ της χρονολογίας αυτής».

  Η ΑΥΓΗ: «Η «μπακαλική» πρόδωσε τον Μητσοτάκη»

Σύμφωνα με την εφημερίδα : «απορρίφθηκε η πρόταση εξεταστικής για τη διαπραγμάτευση του 2015. Μπούμερανγκ για τη Ν.Δ. και τους πολιτικούς της δορυφόρους ΠΑΣΟΚ-Ποτάμι η επιχείρηση να ξαναγράψουν την ιστορία της διαπραγμάτευσης κυβέρνησης-δανειστών με μυθεύματα».

  Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: «ΧΙΟΣ – Κραυγή αγωνίας από τα Μαστιχοχώρια»

Η εφημερίδα γράφει ότι: «η απελπισία και η αβεβαιότητα δοκιμάζουν τους κατοίκους της νότιας Χίου μετά την πυρκαγιά που έκανε στάχτη τις περιουσίες τους. Περισσότερα από 30.000 μαστιχόδεντρα κάηκαν και το εισόδημα τριών χωριών εκμηδενίστηκε».

  Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: «Ναυαγούν οι ρυθμίσεις εισφορών»

Η εφημερίδα επισημαίνει ότι:  «η αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα χρηματοδότησης των Ταμείων, απλώς διογκώνει τη δεξαμενή των ληξιπρόθεσμων οφειλών των ασφαλισμένων. Έξι στους δέκα αδυνατούν να ανταποκριθούν. Στα 16,6 δισ. οι ληξιπρόθεσμες οφειλές»

   ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: «Επιχείρηση αποπροσανατολισμού του λαού από την αντιλαϊκή επίθεση που κλιμακώνεται»

Η εφημερίδα αναφέρει ότι: «με τις χτεσινές παρεμβάσεις του το ΚΚΕ αποκαλύπτει στους εργαζόμενους, στο λαό την επιχείρηση αποπροσανατολισμού που συντονισμένα προωθούν κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ΝΔ με σκοπό να «κουκουλώσουν» την αντιλαϊκή επίθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη».

   ΤΑ ΝΕΑ: «Ανθ’ ημών Λεβέντης»

Η εφημερίδα σημειώνει ότι: «σε ιδιότυπες διαδικασίες αναθεώρησης του Συντάγματος καταφεύγει η κυβέρνηση. Σε αυτή την κίνηση αναζητά πολιτικούς συμμάχους, αλλά βρήκε μόνο τον Βασίλη Λεβέντη, ο οποίος εμφανίζεται γενικώς πρόθυμος –όπως έγινε και με την απλή αναλογική».

 KONTRA NEWS: «Πάγωμα των χρεών σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις»

Η εφημερίδα γράφει ότι «εφιάλτης των μνημονίων έχει τσακίσει στην κυριολεξία το σύνολο της οικονομίας. Η αγορά βρίσκεται στα πρόθυρα εμφράγματος, αφού επιχειρήσεις και νοικοκυριά αδυνατούν να ανταπεξέλθουν, έστω και στοιχειωδώς στις υποχρεώσεις τους, τόσο απέναντι στην βάρβαρη φορολογία, όσο και στα τραπεζικά δάνεια».

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

   ΗΜΕΡΗΣΙΑ: «Σήμα κινδύνου»

Η εφημερίδα σημειώνει ότι: «Γ. Στουρνάρας: Απειλή για την οικονομία η μη αναδιάρθρωση των «κόκκινων» δανείων. Έλλειμμα χορηγήσεων 34,5 δισ. από τις ελληνικές τράπεζες»

  Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: «Σήμα κινδύνου από ΤτΕ για τα «κόκκινα» δάνια»

Η εφημερίδα τονίζει ότι: «τον κώδωνα του κινδύνου για την εξέλιξη των μη εξυπηρετούμενων δανείων κρούει η Τράπεζα της Ελλάδος μέσω της εξαμηνιαίας έκθεσης για το ελληνικό χρηματοπιστωτικό σύστημα».