Αρχική Blog Σελίδα 16097

Ισραήλ: Μια εταιρεία μπορεί να διεισδύσει στα μυστικά του κινητού τηλεφώνου σας μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μερικά δευτερόλεπτα αρκούν σ’ έναν εργαζόμενο μιας από τις κορυφαίες εταιρείες του τομέα της ηλεκτρονικής πειρατείας, η οποία έχει την έδρα της στο Ισραήλ, για να ξεκλειδώσει το κινητό τηλέφωνό σας και να αποσπάσει τα δεδομένα που περιέχει.

Η Cellebrite, η οποία είναι εγκατεστημένη στην Πετάχ Τίκβα, προάστιο του Τελ Αβίβ, έχει συνάψει συμβόλαια σε περίπου εκατό χώρες, πολλά από τα οποία με κυβερνήσεις, προσφέροντας νέες δυνατότητες στις υπηρεσίες ασφαλείας, αλλά και προκαλώντας την ανησυχία των υπερασπιστών της ιδιωτικής ζωής.

Η εταιρεία έκανε να μιλήσουν γι’ αυτήν τον Μάρτιο, όταν τα μέσα ενημέρωσης ανέφεραν πως η τεχνολογία της είχε χρησιμοποιηθεί από το FBI για να αποσπαστούν δεδομένα από το iPhone ενός από τους δολοφόνους του Σαν Μπερναντίνο στην Καλιφόρνια. Άλλες πληροφορίες ανέφεραν στη συνέχεια το αντίθετο. Η εταιρεία από την πλευρά της σιωπά ως προς το θέμα αυτό.

Η Cellebrite υποστηρίζει πως μπορεί να ανακτήσει από ένα τηλέφωνο μια ολόκληρη γκάμα πληροφοριών, όπως τον εντοπισμό της θέσης του χρήστη του σε οποιαδήποτε στιγμή ή μηνύματα SMS ακόμη κι όταν έχουν διαγραφεί εδώ και χρόνια, με την προϋπόθεση ότι είναι με φυσικό τρόπο συνδεδεμένη με μια από τις συσκευές της.

«Υπάρχουν πολλά κινητά που είμαστε οι μόνοι στον κόσμο που μπορούμε να τα ξεκλειδώσουμε», διαβεβαίωσε το Γαλλικό Πρακτορείο ο Λιόρ Μπεν Πέρετζ, ένας από τους διευθυντές της εταιρείας.

Ένας δημοσιογράφος του AFP θέλησε να το επιβεβαιώσει εισάγοντας ο ίδιος έναν κωδικό σ’ ένα κινητό τηλέφωνο που χρησιμοποιούνταν για πρώτη φορά και τραβώντας μ’ αυτό φωτογραφίες. Σε μερικά δευτερόλεπτα, ο κωδικός είχε εξουδετερωθεί και οι φωτογραφίες είχαν εμφανιστεί σε οθόνη υπολογιστή, με τον τόπο και την ώρα λήψης τους.

Η αληθινή πρόκληση, σύμφωνα με τον Μπεν Πέρετζ, είναι «το παιγνίδι της γάτας με το ποντίκι» που είναι απαραίτητο ώστε η εταιρεία να παρακολουθήσει τους ολοένα και πιο καινοτόμους μηχανισμούς ασφαλείας των κατασκευαστών κινητών τηλεφώνων.

Το εργαστήριο της Cellebrite διαθέτει 15.000 μοντέλα και παραλαμβάνει 150 έως 200 νέα μοντέλα κάθε μήνα.

Μόλις πρωτοεμφανίζεται ένα καινούριο κινητό τηλέφωνο, εξηγεί ο Μπεν Πέρετζ, τα 250 πρόσωπα της ομάδας έρευνας αρχίζουν μια κούρσα κόντρα στον χρόνο για να «αφαιρέσουν τα δεδομένα, να τα αποκωδικοποιήσουν, να τα ομαλοποιήσουν, να είναι σε θέση να τα διαβάσουν, να τα αναλύσουν και τελικά να τα παρουσιάσουν».

Αυτό μπορεί να απαιτήσει μερικές ημέρες ή μερικούς μήνες.

Σύμφωνα με τον Λιόρ Μπεν Πέρετζ, κανένα κινητό τηλέφωνο που κυκλοφορεί στην αγορά δεν είναι απαραβίαστο: «Είναι αλήθεια πως το πράγμα γίνεται όλο και πιο δύσκολο, πιο περίπλοκο (…), αλλά τα καταφέρνουμε πάντα, ακόμη και με τις τελευταίες συσκευές και με τα τελευταία λειτουργικά συστήματα».

Η εταιρεία πουλάει σε υπηρεσίες ασφαλείας σ’ όλον τον κόσμο και όλο και περισσότερο σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Η ίδια αναφέρει πως ο παγκόσμιος τζίρος της σημειώνει αύξηση κατά 15% τον χρόνο, όμως αυξάνεται πολύ περισσότερο στην Ασία.

Η δραστηριότητα αυτή προκαλεί ανησυχίες, ιδιαίτερα στους κόλπους οργανώσεων για την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων, όσον αφορά τον κίνδυνο οι τεχνολογίες αυτές να πέσουν σε κακά χέρια, όπως σε δικτατορικά καθεστώτα. Ο Ελιόρ Μπεν Πέρετζ διαβεβαιώνει πως η Cellebrite έχει διαδικασίες ελέγχου των πελατών της και σέβεται τις νομοθεσίες των χωρών στις οποίες επιχειρεί. Όμως σε τελική ανάλυση, προσθέτει, οι πρώτοι υπεύθυνοι είναι οι κυβερνήσεις.

 

Επιτάχυνση των διαδικασιών για τη λειτουργία μιας επιχείρησης προβλέπει το σχέδιο νόμου που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή το υπ. Οικονομίας

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου «νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις», ενώ αύριο το πρωί θα κατατεθεί από το υπουργείο ακόμα ένα σχέδιο νόμου, που θα αφορά μεταξύ άλλων, στην απλοποίηση των διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων και στην άρση κανονιστικών εμποδίων στον ανταγωνισμό.

Στόχος του νέου θεσμικού πλαισίου για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων, είναι η απλοποίηση της διαδικασίας – και ο νέος νόμος, σύμφωνα με τη στόχευση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομίας, είναι να αποτελέσει τον οδηγό αδειοδότησης όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων.

Στο πεδίο εφαρμογής του σχεδίου νόμου, καταρχήν υπάγονται οι μεταποιητικές και συναφείς δραστηριότητες τροφίμων και ποτών, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και η λειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων, ενώ η πλειοψηφία των οικονομικών δραστηριοτήτων θα ενταχθεί σταδιακά στο νέο καθεστώς «γνωστοποίησης» μέχρι το 2018.

Σημειώνεται ότι ο χρόνος για χορήγηση άδειας και έναρξη λειτουργίας στο παλαιό καθεστώς ήταν τουλάχιστον 30 ημέρες. Στο νέο καθεστώς, η λειτουργία μίας δραστηριότητας γίνεται αμέσως μετά τη γνωστοποίησή της.

Σύστημα Αδειοδότησης

Για την αδειοδότηση, με βάση το νέο νομοσχέδιο απαιτείται η «γνωστοποίηση» για την έναρξη της οικονομικής δραστηριότητας. Έλεγχος γίνεται εκ των υστέρων, με βάση κριτήρια ρίσκου και των ειδικών χαρακτηριστικών του κάθε κλάδου. Επίσης, το σύστημα είναι πιο απλό, καθώς έχουν εξαλειφθεί οι περιττές ενέργειες και ο χρόνος για την έναρξη έχει συντμηθεί.

Εργαλεία Αδειοδότησης

Τα εργαλεία αδειοδότησης είναι ευέλικτα, με στόχευση σε κριτήρια κινδύνου για το δημόσιο συμφέρον. Προβλέπεται η αυτοματοποίηση των διαδικασιών κάτω από την ομπρέλα ολοκληρωμένης στρατηγικής σε όλη την αλυσίδα αδειοδότησης (γνωστοποίηση/έγκριση, διαχείριση εγκρίσεων, ελέγχων), καθώς και η δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικού αιτήματος για έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Η εισαγωγή του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος έχει στόχο τη μείωση του διοικητικού βάρους, τον αποτελεσματικότερο έλεγχο και την ελαχιστοποίηση της διακριτικής εξωγενούς παρέμβασης.

Η εκ των υστέρων εποπτεία, προβλέπεται να γίνεται με βάση την επιτόπια αυτοψία, τις συστάσεις και την παροχή κατευθυντήριων γραμμών συμμόρφωσης. Οι έλεγχοι θα είναι δειγματοληπτικοί, με βάση την εκτίμηση ρίσκου της οικονομικής δραστηριότητας.

Ειδικότερα, καταργούνται όλες οι περιττές αδειοδοτικές προϋποθέσεις. Η έναρξη λειτουργίας ανακοινώνεται στις αρμόδιες αρχές χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών. Κατά τη διαδικασία της γνωστοποίησης απαιτούνται τα ελάχιστα κρίσιμα στοιχεία: το όνομα, η διεύθυνση του τόπου άσκησης της δραστηριότητας, το είδος της οικονομικής δραστηριότητας ή των οικονομικών δραστηριοτήτων που πρόκειται να ασκηθούν – και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά τηρούνται στο αρχείο της επιχείρησης και είναι διαθέσιμα στις ελεγκτικές αρχές.

Τι προβλέπεται για τους κλάδους

Τρόφιμα και ποτά

– Αντικατάσταση των περισσότερων αδειών λειτουργίας με «γνωστοποίηση».

– Κατάργηση της βεβαίωσης καταλληλότητας και σύμφωνης γνώμης υγειονομικής καταλληλότητας για τις δραστηριότητες μεταποίησης τροφίμων μη ζωικής προέλευσης.

– Κατάργηση της άδειας ίδρυσης και άδειας λειτουργίας από την κτηνιατρική αρχή για μεταποίηση τροφίμων ζωικής προέλευσης και αντικατάστασή της από απλουστευμένη διαδικασία έγκρισης.
-Εκ των προτέρων έλεγχοι καταργούνται, εκτός από τις περιπτώσεις μεταποίησης τροφίμων ζωικής προέλευσης και παραγωγής – εμφιάλωσης νερού.

Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (ΚΥΕ)

– Αντικατάσταση της διαδικασίας προέγκρισης, με βεβαίωση από αρμόδια δημοτική υπηρεσία.
– Αντικατάσταση της άδειας λειτουργίας με «γνωστοποίηση» χωρίς προσκόμιση δικαιολογητικών, τα οποία τηρούνται στην εγκατάσταση της επιχείρησης.

-Κατάργηση της άδειας μουσικής και αντικατάστασή της από γνωστοποίηση.

-Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επιχείρησης.

 Τουριστικά Καταλύματα

-Μέχρι τις 30/09/2017, χορήγηση ειδικού σήματος λειτουργίας εντός 28 ημερών. Από 01/10/2017 υπαγωγή στο καθεστώς «γνωστοποίησης».

-Υπαγωγή της «άδειας» λειτουργίας κολυμβητικών δεξαμενών στο καθεστώς της «γνωστοποίησης» (μόνο ηλεκτρονικά).

-Μείωση δικαιολογητικών. Καταργούνται η υποχρέωση υποβολής των αρχιτεκτονικών σχεδίων, Απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.), προσκόμισης βεβαίωσης σύνδεσης με το αποχετευτικό δίκτυο – αντικατάσταση με αποδεικτικό.

-Πιστοποιητικό πυρασφάλειας για καταλύματα άνω των 51 κλινών.

-Η διαδικασία κατάταξης σε κλειδιά γίνεται προαιρετική.

Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα ‘Ασκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων.

Προβλέπεται ακόμη, η λειτουργία του «Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων» (ΟΠΣ-ΑΔΕ), στο οποίο θα τηρούνται όλα τα απαραίτητα έγγραφα γνωστοποιήσεων και εγκρίσεων. Το σύστημα αυτό θα περιλαμβάνει τη διαδικασία από την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης μέχρι την έκδοση της έγκρισης σε ηλεκτρονική μορφή και θα επιτρέπει την αυτοματοποίηση του σχεδιασμού των ελέγχων, βάσει ανάλυσης κινδύνου δημοσίου συμφέροντος και της καταγραφής των αποτελεσμάτων κάθε ελέγχου. Η συνολική διαχείριση και εποπτεία του ΟΠΣ-ΑΔΕ, ανατίθεται στη γενική γραμματεία Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Ακόμη, το ΟΠΣ-ΑΔΕ είναι προσβάσιμο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλες τις εμπλεκόμενες αρχές, καθώς προβλέπεται η ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ του ΟΠΣ-ΑΔΕ και του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ), καθώς και των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Διοικητικής Υποστήριξης του υπουργείου Οικονομικών. Επιπλέον προβλέπεται η διαλειτουργικότητα και η ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων με τις υφιστάμενες βάσεις δεδομένων, καθώς και με κάθε άλλο υφιστάμενο πληροφοριακό σύστημα, βάσει του πλαισίου παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Παράβολο

Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η καταβολή παραβόλου για την άσκηση οικονομικών δραστηριοτήτων, με την εξαίρεση όσων ασκούνται απολύτως ελεύθερα. Η καταβολή ενός τέτοιου παραβόλου προβλέπεται άπαξ ανά εγκατάσταση και σκοπός ενός τέτοιου εσόδου είναι η διασφάλιση ενός ελάχιστου πόρου για τη λειτουργία, ανάπτυξη και συντήρηση του πληροφοριακού συστήματος του νόμου, καθώς και τη διαχείριση των γνωστοποιήσεων και εγκρίσεων, τη διαχείριση των πληροφοριών, και τέλος, τη διενέργεια των απαιτούμενων ελέγχων από την εκάστοτε αρμόδια αρχή, όπως αυτή ορίζεται για κάθε τομέα οικονομικής δραστηριότητας.

Επιλέχθηκε η άπαξ καταβολή παραβόλου, καθώς η πρόβλεψη για την ετήσια καταβολή παραβόλου που υπήρχε στο μέχρι σήμερα πλαίσιο για την απλούστευση, χωρίς καμία διαβάθμιση, κρίθηκε προβληματική και συνεπαγόμενη μεγάλη και ίσως αδικαιολόγητη επιβάρυνση της επιχείρησης.

Ορίζεται ρητά ότι, το ύψος του παράβολου, θα πρέπει να καθορίζεται στο ελάχιστο δυνατό, και να μην ξεπερνά το κόστος που είναι απολύτως αναγκαίο για τους σκοπούς για τους οποίους αποδίδεται, να είναι ανάλογο του μεγέθους και του είδους της δραστηριότητας, και εύλογο ώστε να μην αποτρέπει την έναρξη της οικονομικής δραστηριότητας. Εάν προβλέπεται ήδη παράβολο από άλλη διάταξη της κείμενης νομοθεσίας για την άσκηση συγκεκριμένης οικονομικής δραστηριότητας, αυτή δεν θα επιβαρύνεται με την υποχρέωση καταβολής επιπλέον παραβόλου.

Συνολικά 117.083 άτομα ωφελήθηκαν από το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) μέχρι τις 16 Νοεμβρίου

Από τον Ιανουάριο θα εφαρμοστεί στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας

Από τον Ιανουάριο 2017, το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) θα εφαρμοστεί σε πλήρη ανάπτυξη στο σύνολο της ελληνικής Επικράτειας. Για την εφαρμογή του εξασφαλίστηκαν 760 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό, που κατατέθηκε στη Βουλή και θα ψηφιστεί εντός των ημερών. Σύμφωνα με πληροφορίες του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, «έπειτα από τη διαπραγμάτευση με τους δανειστές, που ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα, οι απαιτήσεις για περικοπές σε προνοιακά επιδόματα, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το ΚΕΑ, αποσύρθηκαν».

Το ΚΕΑ είναι ένα προνοιακό πρόγραμμα, το οποίο σχεδίασε το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και απευθύνεται σε νοικοκυριά που ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει εισοδηματική ενίσχυση, πρόσβαση και διασύνδεση σε συμπληρωματικές κοινωνικές παροχές και υπηρεσίες, ανάλογα με τις ανάγκες των δικαιούχων (λ.χ. κοινωνικά τιμολόγια), καθώς και μέτρα ένταξης στην εργασιακή και στην κοινωνική ζωή. Η ένταξη των δικαιούχων στο ΚΕΑ μπορεί να γίνεται ανά πάσα στιγμή με κριτήριο το εισόδημά τους των τελευταίων έξι μηνών.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΕΑ είναι ιδιαίτερα απλή και φιλική για το χρήστη. Οι περισσότερες πληροφορίες είναι προσυμπληρωμένες, κάτι που αποτελεί καινοτομία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διότι διευκολύνεται η άμεση διασταύρωση των στοιχείων, λόγω σύνδεσης σε πραγματικό χρόνο με πολλές βάσεις δεδομένων. Ο σχεδιασμός αυτός έγινε, έπειτα από αξιολόγηση του πιλοτικού προγράμματος που είχε εφαρμοστεί σε 13 Δήμους και δοκιμάστηκε με επιτυχία στην πρώτη φάση της εφαρμογής του ανασχεδιασμένου προγράμματος σε 30 Δήμους, η οποία ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο 2016. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία για το διάστημα από 16 Ιουλίου 2016 έως 16 Νοεμβρίου 2016, σε αυτή την πρώτη φάση, ωφελήθηκαν από το ΚΕΑ 117.083 άτομα (46.621 νοικοκυριά) και το μηνιαίο κόστος ανέρχεται σε περίπου 11.700.000 ευρώ.

Το ΚΕΑ καταβάλλεται, μηνιαίως, εντός των πέντε τελευταίων ημερών του μηνός, και η εισοδηματική ενίσχυση ισούται με τη διαφορά μεταξύ του πραγματικού εισοδήματος του νοικοκυριού και του εγγυημένου ποσού που τους αντιστοιχεί. Σε περίπτωση που το ποσό της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι ίσο ή υπερβαίνει τα 100 ευρώ, οι δικαιούχοι εισπράττουν το μισό (50%) της εισοδηματικής ενίσχυσης απευθείας στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς και το υπόλοιπο μισό (50%) της εισοδηματικής ενίσχυσης σε προπληρωμένη τραπεζική κάρτα, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί παντού (και για ηλεκτρονικές αγορές), χωρίς περιορισμούς ως προς τα είδη που μπορούν να αγοράσουν. Η τήρηση τραπεζικού λογαριασμού είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή αίτησης στο πρόγραμμα.

Το ανώτατο ποσό της εισοδηματικής ενίσχυσης αντιστοιχεί σε 200 ευρώ το μήνα για έναν ενήλικα και 400 ευρώ για μία τετραμελή οικογένεια.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να αντλήσουν περισσότερες πληροφορίες για το ΚΕΑ στην ιστοσελίδα www.keaprogram.gr.

Μη λέτε ψέματα στα παιδιά ότι υπάρχει Άγιος Βασίλης, προειδοποιούν τους γονείς οι επιστήμονες

Τα χριστουγεννιάτικα στολίδια και παιχνίδια κάνουν σταδιακά την εμφάνισή τους στα καταστήματα, καθώς πλησιάζουν οι γιορτές. Μαζί με αυτές, ο ‘Αγιος Βασίλης ξεσκονίζει ήδη το θρυλικό έλκυθρό του για να αρχίσει τα πήγαινε-έλα στα σπίτια των ανθρώπων για άλλη μια χρονιά. Μήπως, όμως, φέτος θα έπρεπε να βρει κλειστές πόρτες ή μάλλον κλειστές καμινάδες;

Βρετανοί επιστήμονες, που βάλθηκαν να χαλάσουν τη μαγεία των παιδιών (και όχι μόνο), προειδοποιούν τους γονείς ότι, αναπαράγοντας το ψέμα με τον ‘Αγιο Βασίλη που φέρνει τα δώρα, αυτό που πετυχαίνουν τελικά, είναι να χαλάνε σε βάθος χρόνου τη σχέση τους με τα παιδιά τους, καθώς το εν λόγω αθώο ψεματάκι μπορεί να κάνει τη ζημιά του, υποσκάπτοντας την εμπιστοσύνη των μικρών στους μεγάλους.

   Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή ψυχολογίας Κρίστοφερ Μπόιλ του Πανεπιστημίου του Έξετερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνούς κύρους περιοδικό ψυχιατρικής “The Lancet Psychiatry”, επισημαίνουν ότι συχνά το ψέμα περί ύπαρξης ‘Αγιου Βασίλη δεν είναι παρά μια ενδόμυχη επιθυμία των ίδιων των γονιών να ξαναγίνουν παιδιά, γυρνώντας σε μια προ πολλού χαμένη εποχή αθωότητας.

Όμως, όπως θέτουν το ερώτημα οι ψυχολόγοι, «αν οι γονείς είναι ικανοί να ψεύδονται για κάτι τόσο ξεχωριστό και μαγικό, μπορούν μετά να τους εμπιστεύονται τα παιδιά τους ότι αποτελούν θεματοφύλακες της σοφίας και της αλήθειας;».

Επιπλέον, επισημαίνουν ότι, αν το καλοσκεφτεί κανείς ως ενήλικος πλέον, η ιδέα ότι κάπου στον Βόρειο Πόλο υπάρχει μια παντογνώστρια «μυστική υπηρεσία» στην υπηρεσία του Αγίου Βασίλη, που παρακολουθεί κάθε παιδί και ξέρει αν είναι φρόνιμο ή άτακτο (ώστε να του φέρει ή όχι δώρο), είναι τελικά μάλλον τρομακτική. Ιδίως όταν ορισμένοι γονείς σκοπίμως εμπλέκουν τον ‘Αγιο Βασίλη για να πειθαρχήσουν ή να τιμωρήσουν το παιδί τους («δεν είσαι καλό παιδί, γι’αυτό μην περιμένεις παιχνίδι από τον ‘Αη Βασίλη»).

«Η ηθικότητα του να κάνουμε τα παιδιά να πιστεύουν σε τέτοιους μύθους, πρέπει να τεθεί εν αμφιβόλω» σύμφωνα με τον δρα Μπόιλ. «Όλα τα παιδιά τελικά θα μάθουν ότι συστηματικά και επί χρόνια εξαπατήθηκαν και αυτό μπορεί να τα κάνει να αναρωτιούνται ποια άλλα ψέματα τους έχουν πει» τόνισε. Πρόσθεσε, πάντως, ότι μερικά ψεματάκια είναι χρήσιμα για τα παιδάκια, όπως π.χ. ότι το αγαπημένο ζωάκι τους που μόλις πέθανε, θα πάει σε κάποιο παράδεισο.

Γιατί όμως αυτή η ιστορία με τον ‘Αγιο Βασίλη έχει επικρατήσει για τα καλά, σε τόσο μεγάλο μέρος της Γης και για τόσα χρόνια; Κατ’ αρχήν, επειδή οι άνθρωποι έχουν την έμφυτη τάση να συμμορφώνονται με τις παραδόσεις, ακόμη και όταν αυτές είναι εξόφθαλμα παράλογες, απαντούν οι επιστήμονες. Δεύτερον, επειδή όλοι οι άνθρωποι, μικροί και (κυρίως) μεγάλοι, θέλουν να ξεφύγουν από την πραγματικότητα. Τι καλύτερο από μια γλυκιά αυταπάτη;

 

Παύλος Δρακόπουλος

Αλεξάνδρεια: Έτοιμο για λειτουργία το παγοδρόμιο! (φωτό)

Βασίλης Σιμόπουλος

Οι γιορτές των Χριστουγέννων όλο και πλησιάζουν και η πόλη της Αλεξάνδρειας μπαίνει σιγά σιγά στο πνεύμα των ημερών.

dsc06836Το εορταστικό πολυήμερο πρόγραμμα που σχεδιάζει και υλοποιεί η ΚΕΔΑ «ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ», θα έχει και φέτος την τιμητική του και θα διασκεδάσει μικρούς και μεγάλους.

dsc06831Η μεγαλύτερη αναμφισβήτητα ατραξιόν των εορτών και ιδιαίτερα για τους νεαρούς, θα αποτελέσει για μια ακόμη χρονιά η λειτουργία του παγοδρομίου, το οποίο έχει ήδη εγκατασταθεί καλύπτοντας χώρο μπροστά από το Πνευματικό Κέντρο Αλεξάνδρειας.

dsc06827Οι υπεύθυνοι του παγοδρομίου δηλώνουν πλήρη ετοιμότητα για λειτουργία, ενώ το μόνο που απομένει ώστε να ανοίξει τις πύλες του για το κοινό, είναι η γνωμοδότηση και έγκρισή του από την Επιτροπή Θεαμάτων, που έχει ορισθεί για την προσεχή Δευτέρα 28 Νοεμβρίου.

dsc06830Παράλληλα επισκεπτόμενοι το χώρο, είδαμε ότι τοποθετήθηκε και το χριστουγεννιάτικο δέντρο το οποίο θα ανάψει στις 7 Δεκεμβρίου με το σύνθημα του δημάρχου, καθώς και τα υπόλοιπα γιορτινά παιχνίδια που θα καταλάβουν τον προαύλιο χώρο του Πνευματικού Κέντρου.

Μπορείτε να εξοικονομήσετε κάθε χρόνο μέχρι και 450 ευρώ αν χρησιμοποιείτε οικολογικές ηλεκτρικές συσκευές

Λογαριασμός ΔΕΗ

Οι καταναλωτές μπορούν να εξοικονομούν κάθε χρόνο έως και 450 ευρώ, χάρη στον οικολογικό σχεδιασμό των ηλεκτρικών συσκευών, όπως προκύπτει από ευρωπαϊκή μελέτη την οποία έχει αναρτήσει στην ηλεκτρονική της σελίδα η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).

Η μελέτη, όπως αναφέρει η οργάνωση των καταναλωτών, «ανατέθηκε στην εταιρεία Ecofys από την Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών BEUC και την επίσης Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών για την Τυποποίηση (το BEUC και την αδελφή οργάνωσή του) ANEC, μέλος των οποίων είναι και η ΕΚΠΟΙΖΩ».

Όπως σημειώνεται, ο οικολογικός σχεδιασμός αποτελεί ναυαρχίδα στις πολιτικές της ΕΕ και άπτεται της ενεργειακής χρήσης των συσκευών, με την απαγόρευση των λιγότερο αποδοτικών. Αυτό συμβαίνει επειδή οι νόμοι της ΕΕ έδωσαν τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να παράγουν ηλεκτρικές συσκευές που καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια και αν οι καταναλωτές από την πλευρά τους επιλέγουν ένα προϊόν το οποίο καταναλώνει την λιγότερη δυνατή ενέργεια – δηλαδή είναι στην κορυφή της κατηγορίας της ενεργειακής ετικέτας – η εξοικονόμηση χρημάτων μπορεί να φτάσει τα 450 ευρώ ανά έτος, αλλά και παραπάνω.

Η μελέτη, αξιολογεί τις εξοικονομήσεις που προκύπτουν από τον οικολογικό σχεδιασμό και την αναφορά στην ετικέτα της κατανάλωσης ενέργειας για το μέσο ευρωπαϊκό νοικοκυριό.

Μάλιστα, όπως σημειώνεται, η υψηλότερη τιμή αγοράς αυτών των συσκευών, έχει προσμετρηθεί στους υπολογισμούς και, ακόμη και με αυτό το στοιχείο, προκύπτει ξεκάθαρα οικονομικό όφελος για όσους αποφασίσουν να αγοράσουν οικολογικά σχεδιασμένες συσκευές.

«Εκτός όμως από τα οικονομικά οφέλη, ο οικολογικός σχεδιασμός βοηθά και στην βελτίωση των καταναλωτικών προϊόντων, όπως το να είναι πιο αποδοτικά, πιο αθόρυβα και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής» όπως αναφέρεται.

Η μελέτη τονίζει επίσης, ότι η εξοικονόμηση για τους καταναλωτές θα μπορούσε να είναι σημαντικά υψηλότερη, εάν πιο φιλόδοξα πρότυπα στον οικολογικό σχεδιασμό επρόκειτο να τεθούν σε ισχύ.

Σημειώνεται από την ΕΚΠΟΙΖΩ, ότι τα στοιχεία της έρευνας αφορούν στη μέση οικογένεια. Δηλαδή, ως μελέτη περίπτωσης, υπολογίζεται ένα ζευγάρι και ένα παιδί, οι οποίοι ζουν σε ένα σπίτι 3 υπνοδωματίων και έχουν περίπου 20 συσκευές και 45 λαμπτήρες και η μεθοδολογία της μελέτης βασίζεται στον υπολογισμό του συνολικού κόστους αγοράς του συνόλου των συσκευών τους.

 

Θανάσης Θεοχαρόπουλος – Ερώτηση: Μεγάλα προβλήματα με την καταβολή της εξισωτικής αποζημίωσης για το 2016

Ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Θανάσης Θεοχαρόπουλος κατέθεσε ερώτηση στην Βουλή προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μαζί με βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, σχετικά με τα μεγάλα προβλήματα που παρουσιάζονται στην καταβολή της εξισωτικής αποζημίωσης για το 2016.

 Αναλυτικά η ερώτηση:

Με το καλημέρα από την ανάρτηση των καταστάσεων με τους δικαιούχους της εξισωτικής αποζημίωσης για το 2016  την περασμένη εβδομάδα δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα και μεγάλη αναστάτωση  μεταξύ  των κτηνοτρόφων όσον αφορά το ύψος και τον χρόνο καταβολής της εξισωτικής αποζημίωσης 2016.

Οι κτηνοτρόφοι των ορεινών περιοχών, την στιγμή που λόγω έλλειψης ταμειακής ρευστότητας περίμεναν την πληρωμή τους πριν το τέλος του  φθινοπώρου βλέπουν για μια ακόμη φορά να διαψεύδονται οι υποσχέσεις του κ. Αποστόλου. Αντί  να τους καταβληθεί η εξισωτική αποζημίωση για την έγκαιρη προμήθεια ζωοτροφών σήμερα που έχουν ανάγκη, με μεγάλη έκπληξη βλέπουν την δραματική μείωση της εξισωτικής για τις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, μείωση που αγγίζει το 60% σε σχέση με το 2015 και αισθάνονται  απογοητευμένοι με την προοπτική ότι ακόμη και αυτή η κουτσουρεμένη εξισωτική θα καταβληθεί αντί για το 2016 το 2017. Σύμφωνα με τους κτηνοτρόφους αυτοί που έλαβαν πέρυσι 7.000 ευρώ, τώρα θα πάρουν 2.650 ευρώ, ενώ πολύ μεγάλος αριθμός κτηνοτρόφων που έλαβαν πέρυσι εξισωτική αποζημίωση έχει φέτος απορριφθεί.

Μετά την αύξηση της φορολογίας, των ασφαλιστικών εισφορών, του ΦΠΑ και του ΕΝΦΙΑ, της αύξησης του κόστους παραγωγής που καθιστά μη βιώσιμη την παραγωγική διαδικασία καθώς και την φορολόγηση των ενισχύσεων, έρχεται ακόμη ένα πλήγμα σε αυτούς που έχουν περισσότερο ανάγκη, τους κτηνοτρόφους των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών με την μεγάλη μείωση και την καθυστέρηση καταβολής της εξισωτικής αποζημίωσης 2016. Η πολιτική της κυβέρνησης και στον αγροτικό τομέα εμφανίζει το ίδιο πρόσωπο, μετατρέπει μια στοχευμένη ενίσχυση για τους κτηνοτρόφους, όπως είναι η εξισωτική αποζημίωση, για να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες δυσκολίες παραγωγής, σε προνοιακό επίδομα, βλάπτοντας σοβαρά τους παραγωγούς και την παραγωγή, την οικονομία της υπαίθρου και την οικονομία ολόκληρης της χώρας.

 

Ερωτάται ο κ. υπουργός

  1. Τι μέτρα θα λάβει για να γίνει άμεσα η πληρωμή της εξισωτικής αποζημίωσης ώστε οι κτηνοτρόφοι να προμηθευτούν ζωοτροφές
  2. Πώς θα εξετασθούν άμεσα τα προβλήματα αδικαιολόγητου αποκλεισμού κτηνοτρόφων που χρόνια ελάμβαναν εξισωτική αποζημίωση
  3. Πώς θα αντιμετωπίσει την μεγάλη μείωση των τελικών ποσών των κτηνοτρόφων που υπολογίσθηκαν και ανακοινώθηκαν.

Φ. Καρασαρλίδου – Χ. Αντωνίου : Ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για αποζημιώσεις ζωικού κεφαλαίου

Ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κατέθεσαν οι βουλευτές Φρόσω Καρασαρλίδου και Χρήστος Αντωνίου, με την οποία ζητούν την πλήρη αποζημίωση του ζωικού κεφαλαίου λόγω της επιβολής κτηνιατρικών μέτρων εξυγίανσης κατά της νόσου της οζώδους δερματίτιδας.

Όπως αναφέρουν στην Ερώτηση:

Σημαντικά προβλήματα δημιουργεί για τον επαγγελματικό κλάδο της βοοτροφίας η πρόσφατη εμφάνιση στην Ελλάδα της νόσου της Οζώδους Δερματίτιδας.  Η οζώδης δερματίτιδα αποτελεί ιογενή νόσο των βοοειδών, η οποία παρουσιάστηκε στην Ελλάδα, για πρώτη φορά τον Αύγουστο του έτους 2015, σε εκτροφές βοοειδών στην περιοχή του Έβρου, προερχόμενη από την Τουρκία. Η οζώδης δερματίτιδα δεν αποτελεί απειλή για τη Δημόσια Υγεία καθώς ΔΕΝ ΜΕΤΑΔΙΔΕΤΑΙ στον άνθρωπο αλλά μόνο στα ζώα, πλήττοντας σημαντικά την κτηνοτροφία.

Οι προβλεπόμενες αποζημιώσεις καταβάλλονται λόγω της αναγκαστικής θανάτωσης των βοοειδών είναι ανεπαρκείς σύμφωνα με το περιεχόμενο του υπ’ αριθμόν 652/2015 Κανονισμού. Και αυτό διότι υπολείπονται σημαντικά της πραγματικής αγοραίας αξίας των ζώων κατά το χρονικό σημείο της θανάτωσης. Εφόσον ισχύουν τα παραπάνω, οι κτηνοτρόφοι, που θα έχουν την ατυχία να υποστούν τον αφανισμό του ζωικού τους κεφαλαίου, θα λάβουν ελάχιστα χρήματα και θα οδεύσουν προς πλήρη οικονομική καταστροφή.

Από τα έγγραφα που συνοδεύουν τα αρσενικά μοσχάρια κρεατοπαραγωγής, από το χρονικό σημείο της εισαγωγής τους από τα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και την ημερομηνία της σφαγής τους, λόγω πωλήσεως, γίνεται αντιληπτή η υψηλή τους ποιότητα και η αντίστοιχη μεγάλη τους αξία, η οποία είναι κατά πολύ μεγαλύτερη της καθοριζόμενης με την υπ’ αριθμό 1677/65137/06.06.2016 απόφασης αποζημίωσης λόγω αναγκαστικής θανάτωσης.

 Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός: Προτίθεται να αποζημιώσει πλήρως το ζωικό κεφάλαιο και συγκεκριμένα τα αρσενικά βοοειδή κρεατοπαραγωγής βελτιωμένων φυλών, λόγω της επιβολής κτηνιατρικών μέτρων εξυγίανσης κατά της νόσου της οζώδους δερματίτιδας;

 Οι ερωτώντες βουλευτές

 Καρασαρλίδου Ευφροσύνη

 Αντωνίου Χρήστος

 

 

‘Εως τις 2/12 οι αιτήσεις για το επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης και συμβουλευτικής υποστήριξης 1000 άνεργων νέων στις τεχνολογίες πληροφορικής κι επικοινωνιών

‘Εως τις 2 Δεκεμβρίου παρατάθηκε η προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων για ένταξη στο επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης – πιστοποίησης και συμβουλευτικής υποστήριξης 1000 άνεργων νέων, ηλικίας 18-24 ετών, που υλοποιεί ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος (ΣΕΠΒΕ). Οι 1000 θέσεις αφορούν τις περιφερειακές ενότητες Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Πέλλας, Κιλκίς, Ξάνθης, Καβάλας και Έβρου, όπου εξακολουθούν να υπάρχουν ανοιχτές θέσεις, καθώς ο αριθμός των αιτήσεων είναι σήμερα χαμηλότερος από τις διαθέσιμες προς κάλυψη θέσεις.

Συνολικά (και για όλες τις περιφέρειες του βορειοελλαδικού τόξου, συμπεριλαμβανομένης της Ηπείρου και της Θεσσαλίας), αιτήσεις έχουν υποβάλει περισσότεροι από 2.000 νέοι στην ειδική  ηλεκτρονική πλατφόρμα edu.sepve.org.gr, που έχει δημιουργήσει ο ΣΕΠΒΕ. Οσοι ενταχθούν στο πρόγραμμα, θα αποκτήσουν δεξιότητες σε web και mobile development, υπολογιστική νέφους (cloud computing), ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing), web design, ρομποτική και ηλεκτρονικό εμπόριο, δηλαδή σε αντικείμενα κατάρτισης, που προσφέρουν στη συνέχεια τη δυνατότητα απασχόλησης στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας.

“Ενώ στις περισσότερες από τις 24 συνολικά περιφερειακές ενότητες της Βόρειας Ελλάδας η ροή των αιτήσεων συμμετοχής εξελίσσεται αντίστοιχα με τα ποσοστά ανεργίας των νέων στην περιοχή (ή και σε ορισμένες όπως πχ στην Δράμα ή στην Καρδίτσα ξεπερνούν τα τοπικά στατιστικά ποσοστά της ανεργίας), στις περιφερειακές ενότητες της Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Πέλλας, Κιλκίς, Καβάλας, Ξάνθης και Έβρου, ο έως σήμερα αριθμός των αιτήσεων είναι μικρότερος από τις διαθέσιμες θέσεις. Οι άνεργοι νέοι των παραπάνω περιφερειακών ενοτήτων έχουν λοιπόν, για λίγες ακόμη ημέρες, την ευκαιρία να υποβάλουν αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΣΕΠΒΕ για να καλύψουν τις θέσεις κατάρτισης κι απασχόλησης, που προσφέρονται για την ηλικιακή αυτή ομάδα των 18-24 ετών” υπογραμμίζει ο ΣΕΠΒΕ.

Οπς διευκρινίζεται, επιδιώκοντας την ίση κατανομή των ευκαιριών κατάρτισης και απασχόλησης ανέργων ανά περιφέρεια, ο ΣΕΠΒΕ παρατείνει μέχρι την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου και ώρα 18.00 την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων στο edu.sepve.org.gr για τους ανέργους, αλλά και για τις επιχειρήσεις πληροφορικής που θέλουν να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα.

Οι άνεργοι νέοι που θα επιλεγούν για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα πρέπει να υπολογίσουν ότι οι 120 ώρες θεωρητικής κατάρτισης, που θα παρακολουθήσει κάθε ωφελούμενος επιδοτούνται προς 5 ευρώ την ώρα. Οι 260 ώρες πρακτικής κατάρτισης θα λάβουν χώρα σε συμμετέχουσες στο πρόγραμμα επιχειρήσεις της περιφέρειάς τους κι επιδοτούνται με 3 ευρώ την ώρα, ενώ σε όλο το διάστημα λειτουργίας του προγράμματος καλύπτονται παράλληλα και οι ασφαλιστικές εισφορές.

Την υλοποίηση της πράξης «Δράσεις κατάρτισης, πιστοποίησης και συμβουλευτικής υποστήριξης για άνεργους νέους 18-24 ετών στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)», ανέλαβαν ώς συνδικαιούχοι η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΥΕ/ΕΚΤ) και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος. Η πράξη εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» και είναι υποψήφια προς ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020 στο Ε.Π. ««Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Συγχρηματοδοτείται δε από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ).

ΑΠ. ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: “Η κυβέρνηση αποκλείοντας τους ελεύθερους επαγγελματίες από τον εξωδικαστικό συμβιβασμό για χρέη προς το δημόσιο

ΑΠ. ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ:

“Η κυβέρνηση αποκλείοντας τους ελεύθερους επαγγελματίες από τον εξωδικαστικό συμβιβασμό για χρέη προς το δημόσιο και τις τράπεζες, τους οδηγεί σε «ξαφνικό» θάνατο”

Σε «ξαφνικό» επαγγελματικό θάνατο, θα οδηγηθούν χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι θα δουν τα ΑΦΜ τους να αδρανοποιούνται και να μην έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν το επάγγελμά τους, εάν οριστικοποιηθεί η κυοφορούμενη εξαίρεση τους από τη δυνατότητα ένταξης στη διαδικασία εξωδικαστικού συμβιβασμού για χρέη προς την εφορία, τα ασφαλιστικά ταμεία και τις τράπεζες.

Για το ζήτημα αυτό, σε Ερώτηση που κατέθεσαν, 34 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μεταξύ των οποίων και ο Βουλευτής Ημαθίας, Απόστολος Βεσυρόπουλος, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομίας και Ανάπτυξης, αναφορικά με τις αρνητικές επιπτώσεις που θα προκαλέσει, σε χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες και στην οικονομία.

Εφόσον, επιβεβαιωθεί αυτή η εξέλιξη, όσοι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν χρέη προς τις τράπεζες που αδυνατούν να τα αποπληρώσουν, θα έχουν, πλέον, να κάνουν με τα funds και με την απειλή κατασχέσεων, ενώ όσοι έχουν χρέη προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία θα οδηγηθούν σε περιθωριοποίηση, «ξαφνικό» επαγγελματικό θάνατο και θα βρεθούν αντιμέτωποι με ποινικές και αστικές ευθύνες.

Επίσης, στην Ερώτηση, οι Βουλευτές τονίζουν, ότι η εξαίρεση των ελεύθερων επαγγελματιών από τη δυνατότητα ένταξης στη διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού, θα δημιουργήσει τεράστια «τρύπα» στα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων αλλά και της Εφορίας, καθώς τα οφειλόμενα αυτά ποσά θα καταστούν οριστικά ανείσπρακτα, τη στιγμή μάλιστα,  που τα χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία ξεπερνούν  τα 30 δις ευρώ και τα χρέη προς την εφορία τα 90 δις ευρώ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΘΕΜΑ: «Οι επιπτώσεις στην οικονομία αλλά και στην κοινωνία από τον αποκλεισμό των ελεύθερων επαγγελματιών από τη δυνατότητα εξωδικαστικού συμβιβασμού για χρέη προς το δημόσιο και τις τράπεζες»

Κύριοι Υπουργοί,

Η κυβέρνηση έχοντας, πλέον, ως μοναδικό αυτοσκοπό την παραμονή της στην εξουσία δεν διστάζει να τα αποδέχεται και να τα υπογράφει όλα, προσποιούμενη ότι διαπραγματεύεται.

Δεν διστάζει να θυσιάζει τους ελεύθερους επαγγελματίες, θεωρώντας προφανώς ότι η πλειοψηφία τους δεν αποτελεί ψηφοφόρους της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Η κυοφορούμενη εξαίρεση των ελεύθερων επαγγελματιών από τη δυνατότητα ένταξης στο πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού για χρέη προς την εφορία, τα ασφαλιστικά ταμεία και το δημόσιο είναι δεδομένο ότι θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για την εθνική οικονομία, ενώ θα οδηγήσει στο περιθώριο και σε «ξαφνικό» επαγγελματικό θάνατο χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες.

Ουσιαστικά, όσοι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν χρέη προς τις τράπεζες που αδυνατούν να τα αποπληρώσουν, θα έχουν πλέον να κάνουν με τα funds και με την απειλή κατασχέσεων, ενώ όσοι έχουν χρέη προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, θα οδηγηθούν σε περιθωριοποίηση, «ξαφνικό» επαγγελματικό θάνατο και θα βρεθούν αντιμέτωποι με ποινικές και αστικές ευθύνες.

Ο αποκλεισμός των ελεύθερων επαγγελματιών από τη δυνατότητα ένταξης στη διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού στερεί έσοδα από το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, έσοδα που θα μπορούσαν να προέλθουν από ένα νέο διακανονισμό μέσω της διαδικασίας του εξωδικαστικού συμβιβασμού.

Τη στιγμή, μάλιστα, που τα χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν ξεπεράσει τα 30 δις ευρώ και τα χρέη προς την εφορία τα 90 δις ευρώ, η εξαίρεση των ελεύθερων επαγγελματιών από τη δυνατότητα ένταξης στη διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού, καθιστά οριστικά ανείσπρακτα αυτά τα ποσά.

Ανάλογη απώλεια εσόδων θα υπάρξει από τον επαγγελματικό θάνατο χιλιάδων ελεύθερων επαγγελματιών που θα δουν τα ΑΦΜ τους να αδρανοποιούνται και να μην έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν το επάγγελμά τους.

Είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν η κυβέρνηση διαθέτει μια έστω στοιχειώδη αναλογιστική μελέτη για αυτές τις επιπτώσεις.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί

  1. Εάν ισχύουν οι διαρροές για τον αποκλεισμό των ελεύθερων επαγγελματιών από την ένταξή τους στη διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού για χρέη που έχουν προς την εφορία, τα ασφαλιστικά ταμεία και τις τράπεζες.

  1. Εάν η κυβέρνηση έχει προϋπολογίσει τις επιπτώσεις στην εθνική οικονομία, στα δημόσια έσοδα αλλά και τις κοινωνικές συνέπειες από μια τέτοια εξέλιξη.