Αρχική Blog Σελίδα 16083

ΘΟΥΛΗ-ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ: Η πολυμορφία των πολιτιστικών εκφράσεων

H Σύμβαση της UNESCO  για την προστασία και την ανάδειξή της

H Ελληνική Πολιτιστική και Πολιτισμική Παράδοση αποτελεί τον θεμέλιο λίθο, που στηρίζονται οι αρχές, αξίες και τα ιδεώδη της UNESCO, όσον αφορά τους σκοπούς της Ιδρυτικής Πράξης της ενώ η Οικουμενικότητα του Ελληνικού Πολιτισμού εμπνέει και καθοδηγεί προφανώς την παγκοσμιότητα του έργου της.

Όπως όλοι διαπιστώνουμε, ο δυτικός πολιτισμός διέρχεται μια περίοδο δραματικά αυξανόμενης κοινωνικής κρίσης, η οποία με την πάροδο του χρόνου, αποσαρθρώνει τις παγκόσμιες κοινωνικές δομές.

Η οικονομική κατάρρευση, που βιώνουμε δεν είναι το αίτιο αλλά το αποτέλεσμα μιας ολοκληρωτικής κατάρρευσης αξιών και ιδεών.

Αυτό που καταρρέει είναι ολόκληρη η δυτική πολιτιστική αντίληψη, όπως αυτή διαμορφώθηκε, χρησιμοποιώντας, ως ζωτικό πυρήνα της ανάπτυξης της, τα επιστημονικά δεδομένα, της μεγάλης επιστημονικής επανάστασης του 16ου και 17ου αιώνα.

Για να μπορέσει να μετουσιωθεί το βασικό αίτιο αυτής της ασύμμετρης κατάρρευσης σε θετική υπέρβαση, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε, επίσης, ως βασικό αίτιο της συγκρότησης μιας πολιτιστικής αντίληψης και ενός πολιτισμού, την μείωση των συναισθημάτων των διαφορετικών και πολυποίκιλων ανθρώπινων φόβων, που γενεσιουργός αιτία της δημιουργίας τους, είναι η έννοια της Ανάγκης και ειδικότερα οι πλαστές και οι επίπλαστες ανάγκες.

Όταν κατακρημνίζεται μια πολιτιστική αντίληψη, επανεμφανίζονται και γιγαντώνονται εξ αρχής οι ανθρώπινοι φόβοι. Τότε δημιουργείται και πάλι η ανάγκη αναγέννησης και ανασυγκρότησης του υπάρχοντος πολιτισμού ή η αντικατάστασή του από έναν καινούργιο, ο οποίος θα μπορεί να κατασιγάσει τους αναβιωμένους κοινωνικούς φόβους.

Σήμερα βρισκόμαστε στην περίοδο της αλλαγής της υπάρχουσας πολιτισμικής και πολιτιστικής μας αντίληψης καθώς, ήδη, ζούμε και αντιμετωπίζουμε τις οδύνες του τοκετού του «νέου πολιτισμού» μας.

Τώρα, ίσως περισσότερο από ποτέ, ο Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών δεν θα πρέπει να αρκεσθεί στο ρόλο αρχειοφύλακα «των πάλαι ποτέ καθορισμένων αξιών και αρχών», αλλά θα πρέπει να γίνει το «παρατηρητήριο του μέλλοντος» μας.

Οι προσπάθειες και η φιλοσοφία της UNESCO, δείχνουν τον δρόμο, που έχουμε μπροστά μας για να πραγματώσουμε το ιδανικό της Ιδρυτικής της Πράξης: Ειρήνη στον κόσμο, Σεβασμό των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Αξιοπρέπεια και Ανάπτυξη σε Δημοκρατικές κοινωνίες. Γιατί, μόνον, έτσι θα κατορθώσει να παίξει τον ρόλο της «ηθικής συνείδησης της ανθρωπότητας» και θα έχει την δυνατότητα να προβλέπει τις μελλοντικές συνέπειες από τις ανθρώπινες δράσεις και παρεμβάσεις σε πολλές σημαντικούς τομείς, όπως το περιβάλλον, η αειφόρος ανάπτυξη, η πολιτιστική πολυμορφία ή ακόμα και η φτώχεια.

Με στόχο την κάλυψη του νομικού κενού

Η Σύμβαση της ΟΥΝΕΣΚΟ για την προστασία και την ανάδειξη της πολυμορφίας των πολιτιστικών εκφράσεων, που εγκρίθηκε στο Παρίσι στις 20 Οκτωβρίου 2005, απέβλεπε στην κάλυψη ενός νομικού κενού στην παγκόσμια διακυβέρνηση, θεσπίζοντας μια σειρά από δικαιώματα και υποχρεώσεις, τόσο σε διεθνές, όσο και σε εθνικό επίπεδο, που στόχευαν στην προστασία και την προώθηση της πολιτιστικής πολυμορφίας.

Σε τι συνίσταται η πολιτιστική πολυμορφία;

Σύμφυτη με την ανθρώπινη αξιοπρέπεια η πολιτιστική πολυμορφία αποτελεί την πρώτη προϋπόθεση του πολιτισμικού διαλόγου. Είτε τοποθετούμαστε στο επίπεδο των ατόμων ή των ομάδων, είτε στο επίπεδο των κρατών, η πολιτιστική πολυμορφία ενσωματώνει μια διπλή διάσταση:

Παραπέμπει στις διάφορες πολιτιστικές εκφράσεις, είτε αυτές αναφέρονται στο παρελθόν δηλαδή την κληρονομιά, είτε αυτές αναφέρονται στο παρόν δηλαδή την δημιουργία.

Ενώ παράλληλα συνδέει τους πολιτισμούς διευκολύνοντας την αμοιβαία κατανόηση και τη δημιουργικότητα, που αποτελούν και την εγγύηση του κοινού εμπλουτισμού τους.

Η πολιτιστική πολυμορφία περικλείει το δικαίωμα των κρατών να υποστηρίζουν συγχρόνως την εθνική δημιουργία και την πρόσβαση των πολιτών στην πολυμορφία των πολιτισμών ανά τον κόσμο.

Ενταγμένη, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο θέσπισης διεθνών κανονιστικών κειμένων, για την προστασία του οικουμενικού πολιτισμικού πλούτου, μαζί με τη Σύμβαση για την Προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς και με τη Σύμβαση για την Προστασία της  Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, η Σύμβαση για την Προστασία της Πολυμορφίας των Πολιτιστικών Εκφράσεων αντιμετωπίζει επαρκώς τους επαπειλούμενους κινδύνους της πολιτιστικής ομοιομορφίας και της σύγκρουσης των πολιτισμών ενόψει της παγκοσμιοποίησης.

Αυτός ο διεθνής πολιτιστικός κανόνας, η Σύμβαση για την Πολιτιστική Πολυμορφία, οφείλει λοιπόν, να διαδραματίσει έναν ανάλογο ρόλο και στο ίδιο κανονιστικό επίπεδο με τις συμφωνίες της Παγκόσμιας Οργάνωσης Διανοητικής Ιδιοκτησίας, της Παγκόσμιας Οργάνωσης Εμπορίου, της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας και με τις πολύπλευρες παγκόσμιες περιβαλλοντικές συμφωνίες.

Συμβάλλοντας έτσι, στην ισορρόπηση των κανόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου και της γενικής συμφωνίας για τις υπηρεσίες στον τομέα του εμπορίου (GATS).

Επιβεβαιώνοντας, τον εξαιρετικό χαρακτήρα των πολιτιστικών αγαθών και υπηρεσιών, τα οποία ενώ δεν αποτελούν εμπορεύματα όπως τα άλλα αγαθά, αναδεικνύουν τον πολιτισμό, ως το τέταρτο στήριγμα – πυλώνα της αειφόρου και βιώσιμης ανάπτυξης, που συμβαδίζει με την οικονομία, το περιβάλλον και τον κοινωνικό προβληματισμό.

Διασφαλίζοντας και προασπίζοντας, ταυτόχρονα, την πολυμορφία του πολιτιστικού περιεχομένου και της καλλιτεχνικής έκφρασης.

Αποσκοπώντας, στην διευκόλυνση της ανάπτυξης και εφαρμογής μορφών πολιτιστικής πολιτικής και στη λήψη κατάλληλων μέτρων για την προστασία και την προαγωγή της πολυμορφίας της καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας καθώς επίσης και στην ενθάρρυνση ευρύτερων πολιτιστικών ανταλλαγών.

Στο προκείμενο

Έτσι η Σύμβαση για την Προστασία της Πολυμορφίας των Πολιτιστικών Εκφράσεων:

1.Καθιερώνει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των κρατών – μερών, σε θέματα πολιτιστικής πολυμορφίας, που εξετάζονται, τόσο σε εθνική βάση: εγγύηση στα κράτη – μέρη της διατήρησης και ανάπτυξης πολιτικών υπέρ της πολιτιστικής πολυμορφίας, της ελευθερίας επιλογής των κατάλληλων μέτρων και του χώρου για τα εθνικά πολιτιστικά προϊόντα, της χρηματοοικονομικής βοήθειας, του ρόλου των θεσμών παροχής δημοσίων υπηρεσιών και των ανεξάρτητων πολιτιστικών βιομηχανιών, όσο και σε διεθνή βάση: διεθνή πολιτιστική συνεργασία, ανταλλαγή πληροφοριών, πρόσβαση στα ξένα πολιτιστικά προϊόντα, προώθηση της πολιτιστικής πολυμορφίας σε άλλους πολυμερείς χώρους, αναπτυξιακή βοήθεια.

  1. Εμπεριέχει τις απόψεις της κοινωνίας των πολιτών και αποσκοπεί στην προαγωγή και προστασία της πολυφωνίας των μέσων ενημέρωσης, ενώ αναγνωρίζει τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο των δημοσίων υπηρεσιών και ιδίως των δημοσίων ραδιοτηλεοπτικών μέσων στην προσπάθεια προάσπισης, υποστήριξης και ανάπτυξης της πολιτιστικής πολυμορφίας και ταυτότητας καθώς και της πρόσβασης όλων των πολιτών σε περιεχόμενο και γνώση υψηλού επιπέδου.

    3.Διασφαλίζει όλες τις μορφές πολιτιστικής έκφρασης, εγγυάται την διαφάνεια, την αρχή της αναλογικότητας και τις δημοκρατικές αρχές, γιατί εδραιώνεται στις αρχές των ατομικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως αυτές θεσπίζονται στις διεθνείς συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένου και του δικαιώματος της ελεύθερης ενημέρωσης, της ελευθερίας της έκφρασης και της πνευματικής ιδιοκτησίας.

    4. Καθορίζει την προστασία της πολιτιστικής πολυμορφίας, ως πρωτεύουσας σημασίας και προτεραιότητας. Προβλέπει και συγκροτεί ένα δεσμευτικό μηχανισμό διευθέτησης διαφορών, ώστε να αναπτυχθεί στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου νομολογία σχετικά με την πολυμορφία των πολιτιστικών εκφράσεων.

    5. Περιλαμβάνει στον ορισμό των πολιτιστικών βιομηχανιών, όχι απλώς, την παραγωγή αλλά και τη δημιουργία, τη δημοσίευση, την προαγωγή, τη διανομή, την έκθεση, την παροχή, την πώληση, τη συλλογή, την αποθήκευση και τη διατήρηση των πολιτιστικών αγαθών και υπηρεσιών.

    6. Αναγνωρίζει τη σημασία τόσο της άμεσης, όσο και της έμμεσης οικονομικής ενίσχυσης προς τα συμβαλλόμενα κράτη, που τα ίδια καθορίζουν τη φύση, το ποσό και τους δικαιούχους της εκάστοτε ενίσχυσης.

    7. Προκρίνει το δικαίωμα των κρατών να οργανώνουν, να χρηματοδοτούν και να καθορίζουν το πλαίσιο των δημοσίων φορέων, που ασχολούνται αποκλειστικά με την προστασία της πολιτιστικής πολυμορφίας και της πολυφωνίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ιδιαίτερα των ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών προκειμένου να εξασφαλίζουν τη δημοκρατική και κοινωνική συνοχή των κοινωνιών τους ακόμη και στην εποχή της ψηφιακής γνώσης.

  2. Προστατεύει τα δικαιώματα των συμβαλλομένων κρατών και της επέκτασης της πολιτιστικής πολιτικής τους, στο περιεχόμενο των νέων μέσων επικοινωνίας και στις νέες μεθόδους διανομής, ενώ περιλαμβάνει ρητή μνεία για την αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας και υποδεικνύει τη σύσταση, στο πλαίσιο της ΟΥΝΕΣΚΟ, του Παρατηρητηρίου της Πολιτιστικής Πολυμορφίας”.

Σε μια θεμελιώδη ιδέα

Επιπρόσθετα, οι αρχές της ΟΥΝΕΣΚΟ, όπως διατυπώνονται στην Ιδρυτική της Πράξη, στηρίζονται σε μία θεμελιώδη ιδέα:« Ότι για την ειρηνική συνύπαρξη των κρατών, των λαών και των ανθρώπων δεν αρκεί η οικονομική ανάπτυξη και συνεργασία. Γιατί οι αιτίες των συγκρούσεων δεν είναι μόνο οικονομικές ή πολιτικές αλλά έχουν αναφορές στο πνευματικό και πολιτισμικό περιβάλλον, που τις γέννησε ή τις εξέθρεψε. Γι’ αυτό απαιτείται η πνευματική επαφή μεταξύ των κοινωνιών και των πολιτών και ο επαναπροσδιορισμός της ηθικής διάστασης της πολιτικής. Γιατί η ηθική αποτελεί τη βεβαιότητα της ουσίας της πολιτικής. Όσο οι συγκρούσεις ξεκινούν στις σκέψεις των ανθρώπων, είναι στις σκέψεις των ανθρώπων, που η άμυνα του πολιτισμού οικοδομείται και ανασυγκροτείται».

Κι αν στο παρόν ζούμε τις αναμνήσεις του μέλλοντός μας, τότε ο μόνος δρόμος μας οφείλει να είναι: Η ειρήνη στον κόσμο, ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η αξιοπρέπεια και η ανάπτυξη σε δημοκρατικές κοινωνίες._

*Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε και κυκλοφορεί και στο περιοδικό ‘’ΕΠΙΚΑΙΡΑ’’ του Εκδοτικού Οργανισμού ΛΙΒΑΝΗ / τεύχος 362 από 25 Νοεμβρίου 2016 μέχρι και την 8 Δεκεμβρίου 2016

Δεν πρόκειται να γίνουν δεκτά τα σκληρά μέτρα που ζητεί το ΔΝΤ», τονίζουν κυβερνητικές πηγές. “Βλέπουν” συμφωνία με τους θεσμούς πριν το τέλος του έτους

ΑΠΕ-ΜΠΕ-

Συμφωνία με τους θεσμούς πριν από το τέλος του έτους διαβλέπει κυβερνητικός παράγοντας, επισημαίνοντας όμως ότι επ’ ουδενί πρόκειται να γίνουν δεκτά τα σκληρά μέτρα που ζητεί το ΔΝΤ.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε «όχι μόνον αυτή η κυβέρνηση αλλά καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να δεχθεί το πακέτο των νέων μέτρων 4,2 δισ. ευρώ που ζητεί το ΔΝΤ για τη διετία 2019- 2020, που θα πρέπει να νομοθετήσουμε τώρα». Ενώ, σύμφωνα με τον ίδιο, ούτε η συμβιβαστική πρόταση, τα μέτρα αυτά (που θα αφορούν σε μείωση των κύριων συντάξεων και σε δραστική μείωση του αφορολόγητου στο επίπεδο των 5.000- 6.000 ευρώ) να μην ψηφιστούν αλλά να ενταχθούν σε μια “πολιτική συμφωνία”, μπορεί να γίνει αποδεκτό. «Κάτι τέτοιο θα ήταν αντιδημοκρατικό και δειλό», είπε.

Ο ίδιος κυβερνητικός παράγοντας τόνισε εξάλλου ότι και οι συλλογικές συμβάσεις αποτελούν “κόκκινη γραμμή”. Είπε χαρακτηριστικά ότι «η γραμμή μας είναι πως δεν μπορούν να μην υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις σε κλαδικό επίπεδο. Πίσω από αυτό δεν θα πάμε». Για να προσθέσει πως η Αθήνα έχει διαβεβαιώσεις και από τον Πιερ Μοσκοβισί και από τον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ ότι μια χώρα που είναι σε πρόγραμμα δεν μπορεί να μην έχει ευρωπαϊκά δικαιώματα. Η μόνη κριτική προς τους Ευρωπαίους είναι, είπε, «ότι ενώ ξέρουν τι λέει το μνημόνιο που μιλά για βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές, στην προσπάθεια τους και την εντολή που έχουν πάρει να είναι και το ΔΝΤ μέσα, υπερβαίνουν το ευρωπαϊκό κεκτημένο».

Στο σκέλος της διαπραγμάτευσης για τη β’ αξιολόγηση και ενόψει του Eurogroup της Δευτέρας 5 Δεκεμβρίου, η ίδια πηγή εκτίμησε ότι «δεν μπορεί να κλείσει τίποτε εάν δεν κλείσουν όλα», προσθέτοντας ότι «πλέον είναι περισσότεροι οι παίκτες που επιθυμούν λύση». Διέβλεψε πολιτική συμφωνία με τους θεσμούς, συνολικά για β’ αξιολόγηση- χρέος- πρωτογενή πλεονάσματα πριν από τα Χριστούγεννα, ακόμη και εάν απαιτηθεί ένα έκτακτο Eurogroup στις 20 ή 22 του μηνός. Είπε ότι «στο τέλος του 2016 θα γνωρίζουμε τους βασικούς στόχους της συμφωνίας και εάν το ΔΝΤ είναι μέσα». Ενώ, μπορεί να χρειαστεί και μια επάνοδος των επικεφαλής των κλιμακίων στην Αθήνα.

Υποστήριξε δε πως εάν δεν υπήρχε η εμπλοκή του ΔΝΤ και ήταν μόνον οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, η συμφωνία για τη β’ αξιολόγηση θα είχε κλείσει πριν από 2- 3 εβδομάδες. Όμως, προσέθεσε, η εντολή από την ευρωζώνη είναι η συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο (staff level agreement) πρέπει να έχει και το ΔΝΤ.

Εκτίμησε παράλληλα ότι στη συνέχεια, τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο, η Ελλάδα θα καταφέρει να ενταχθεί στην ποσοτική χαλάρωση (QE) της ΕΚΤ. Για τους στόχους των πρωτογενών πλεονασμάτων, δήλωσε ότι αυτοί θα επανεξεταστούν προς το τέλος του προγράμματος το 2018.

Οι ανοησίες του Κατρούγκαλου και η κατάρρευση του ασφαλιστικού – Γράφει Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Αν δεν το ξέρετε, σας πληροφορώ ότι αυτές τις ημέρες γίνεται ένας χαμός στις εφορίες όπου έχουν προστρέξει χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι και κλείνουν ο ένας μετά τον άλλο τα φορολογικά τους βιβλία.

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Τουτέστιν κλείνουν χιλιάδες προσωπικές επιχειρήσεις εξ αιτίας των αβάσταχτων βαρών που προκαλεί η φορολογική και ασφαλιστική λαίλαπα, αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου 2017.

Είναι το έργο της «Πρώτη Φορά Αριστερά» κυβέρνησης, του Τσακαλώτου, του Σταθάκη, του Κατρούγκαλου.

Το οποίο πλην της στοχοποίησης των ελεύθερων επαγγελματιών, είναι θέμα χρόνου να δημιουργήσει την πλήρη κατάρρευση του Ασφαλιστικού συστήματος.

Να το δούμε αναλυτικά και δη στις ασφαλιστικές εισοφρές, με τη μεσοσταθμική εισφορά, έστω 30%, αν και στις περισσότερες περιπτώσεις φτάνει και το 37% μαζί με τα επικουρικά ταμεία.

Για μια μεγάλη πλειοψηφία των αυτοαπασχολούμενων η εισφορά στο 30% του συνολικού εισοδήματος θα είναι έκπτωση από τη σημερινή αυθαίρετη εισφορά που καλούνται να πληρώσουν.

Η πλειοψηφία των αυτασφαλισμένων που θα δουν μείωση στις εισφορές τους, σήμερα κερδίζει  8-20 χιλιάδες ευρώ ετησίως.

Πολλοί από αυτούς αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης σήμερα, και δεν πληρώνουν το ταμείο αυτασφάλισής τους καθώς έχουν να θρέψουν και μια οικογένεια με τα 10-12-18 χιλιάρικα μικτά ετησίως, και συχνά να συντηρήσουν και την επαγγελματική τους δραστηριότητα με κάποιο μικρό γραφείο ή έξοδα κίνησης.

Το πιθανότερο είναι πως αυτοί θα συνεχίσουν να μην πληρώνουν τις εισφορές τους, έχοντας να αναμένουν την αναπόφευκτη ρύθμιση και πιθανότατη διαγραφή των οφειλών αυτών, σε συμψηφισμό (ή απώλεια) συντάξιμων ετών για τα χρόνια που ΔΕΝ πλήρωναν, κάτι που τελικά είναι δίκαιο και για όσους πλήρωναν κανονικά τον ίδιο καιρό.

Το πρόβλημα εμφανίζεται σε εκείνους τους 50.000-60.000 μηχανικούς/ασφαλιστές/μικρομεσαίους επιχειρηματίες που ακόμα και εν μέσω κρίσης κατόρθωναν να βγάζουν 30.000 ως 60.000 ευρώ ετησίως, και αυτό τους έδινε τη δυνατότητα να παραμένουν ενήμεροι και συνεπείς στις πληρωμές τους προς τον ΟΑΕΕ και το ΕΤΑΑ.

Αυτοί είναι ουσιαστικά οι αιμοδότες του συστήματος, και οι εισφορές τους παρείχαν τη δυνατότητα ως τώρα στο κράτος να πληρώνει τις συντάξεις των ταμείων αυτασφάλισης με μόνον 800 ευρώ ετήσια επιχορήγηση ανά συνταξιούχο π.χ. του ΟΑΕΕ, όταν στο ΙΚΑ η αντίστοιχη ετήσια επιχορήγηση ανά συνταξιούχο φτάνει τα 3.500 ευρώ, ενώ σε ευγενή ταμεία όπως της ΔΕΗ η αντίστοιχη επιχορήγηση πλησιάζει τις 17.000 ευρώ ανά συνταξιούχο ετησίως!

Αυτοί όμως οι αιμοδότες, που με συνέπεια έδιναν ως τώρα περί τα 5.400 ευρώ Χ 50.000 ασφαλισμένοι = 270.000.000 ευρώ (270 εκατομμύρια) ετησίως, τώρα θα κληθούν να δώσουν περί τις 12.000 ευρώ ο καθένας, ή 600.000.000 ευρώ (600 εκατομμύρια) ετησίως.

Για να κερδίζει από ελεύθερο επάγγελμα μετά από 7 χρόνια κρίσης κάποιος το ποσόν των 50-60 χιλιάδων ή και παραπάνω, ξεκάθαρα αποτελεί την αφρόκρεμα του επαγγέλματός του, και σίγουρα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ούτε χαμηλής ευφυΐας ούτε παθητικοί επαγγελματίες.

Όταν έχουν κανονίσει τη ζωή τους ώστε να επιβιώνουν αρκετά καλύτερα από τον μέσο όρο, και ξαφνικά από 1/1/17 θα κληθούν να πληρώσουν παραπάνω από το διπλάσιο, ως και 1.000 ευρώ το μήνα περισσότερα από πριν για εισφορές, και να αθετήσουν ανειλημμένες υποχρεώσεις της καθημερινότητάς τους, έτσι ξαφνικά, ποιες οι πιθανότητες να συνεχίσουν άπραγοι να πληρώνουν, όμηροι ενός συστήματος που θα τους ξεζουμίσει γνωρίζοντας πως η σύνταξη που θα πάρουν στα 67 τους πιθανόν θα είναι περί τα 384 ευρώ το μήνα έτσι κι’ αλλιώς, και σε καμία περίπτωση στο ύψος των εισφορών τους;

 

Το αναμενόμενο, εντός εξαμήνου ή νωρίτερα, είναι αυτοί οι άνθρωποι ή να συνεννοηθούν για μια καθολική στάση πληρωμών προς τους ασφαλιστικούς τους φορείς, ή την άμεση συνταξιοδότησή τους, ή την παύση της λειτουργίας τους στην Ελλάδα ανοίγοντας ταυτόχρονα μια εταιρία σε ξένη χώρα, ή φτιάχνοντας συνεταιρικά κεφαλαιουχικές εταιρίες στις οποίες θα πληρώνουν ένα μικρό μισθό στον εαυτό τους με μικρές εισφορές στο ΙΚΑ, και τα υπόλοιπα θα τα λαμβάνουν ως μερίσματα (29% επί των συνολικών καθαρών κερδών της εταιρίας + 15% επί όσων μοιράσουν ως μέρισμα) που δεν υπόκεινται ούτε στις ασφαλιστικές εισφορές των ταμείων αυτασφάλισης, ούτε στην προκαταβολή φόρου της επόμενης χρονιάς για όσα μοιρασθούν, και σίγουρα δεν έχει προκαταβολή το ποσόν που θα λαμβάνουν ως μισθωτοί.

ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΑΥΤΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΘΑ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΟΥΝ από την αναπόφευκτη φυγή αυτών των ανθρώπων από αυτά.

Ο τρόπος που σχεδίασε το «νέο» ασφαλιστικό ο Κατρούγκαλος και η «Πρώτη Φορά Αριστερά», ήταν σαν να απευθυνόταν σε ομήρους, σκλάβους, ηλιθίους ή κάτι τέτοιο, όταν αυτοί που θα κληθούν αδίκως να σηκώσουν περισσότερο από το 70% του βάρους του, είναι άνθρωποι που διαπρέπουν για την δημιουργικότητα και την ευρηματικότητά τους.

Το νέο ασφαλιστικό οδεύει για ναυάγιο, για τον κύριο λόγο ότι καλούνται οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι μικρομεσαίοι να σηκώσουν το βάρος της κρίσης μόνοι τους, χωρίς την στήριξη που απολαμβάνουν οι συνταξιούχοι των μισθωτών του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, και των ευγενών ταμείων.

Αυτό δεν θα πετύχει.

Αντίθετα, από τον ρυθμό μετανάστευσης και αλλαγής εταιρικού σχήματος που παρατηρείται, είναι βέβαιο πως η αδικία θα έχει κοντά ποδάρια.

Το κακό είναι πως η προσχεδιασμένη κατάρρευση των ταμείων αυτασφάλισης θα πάρει μαζί της εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους των ταμείων αυτών, που απλά θα πέσουν θύματα της ανόητης και άδικης μεταχείρισης των αυτοαπασχολούμενων από τις μαξιμαλιστικές αυταπάτες και την απληστία του Κατρούγκαλου, στο ομώνυμο ασφαλιστικό σχήμα που ψυχανεμίστηκε.

Το θέμα είναι μετά την κατάρρευση ποιος θα πληρώσει το βαρκάρη; Οι σημερινοί «θεωρούμενοι» όμηροι είναι πολύ εξυπνότεροι και ικανότεροι του εμπνευστή αυτής της επαπειλούμενης αδικίας, και είναι βέβαιο πως εντός εξαμήνου θα έχουν κάνει τα κουμάντα τους, και μάλιστα απολύτως νόμιμα. Σιγά μη ρισκάρουν το σπίτι τους!

 

Ανησυχώ για τα Εθνικά μας Θέματα – Γράφει ο Ιωάννης Βαρβιτσιώτης

Όσοι, όπως η ταπεινότητά μου, έχουν συσσωρεύσει εμπειρίες στην πολιτική, γνωρίζουν έναν και μόνο βασικό κανόνα που πρέπει να ισχύει πάντα. Όταν ως κράτος είσαι στριμωγμένος στην οικονομία σου, δεν βρίσκεσαι στην κατάλληλη θέση να «ανοίξεις» ή να διαχειριστείς παράλληλα τα λεγόμενα μεγάλα εθνικά σου ζητήματα, δηλαδή τα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής.

giannis-varvitsiotis
Γράφει ο ο Ιωάννης Βαρβιτσιώτης

Και αυτό γιατί στην εξωτερική πολιτική, για να δημιουργήσεις ευνοϊκές προϋποθέσεις για την επίλυση των ζητημάτων που σε απασχολούν, οφείλεις να έχεις εσύ από πριν επιλέξει το timing, να έχεις διασφαλίσει εθνική ομοψυχία και κυρίως να έχεις δημιουργήσει στέρεες διεθνείς συμμαχίες και συσχετισμούς που ευνοούν την πατρίδα σου.

Και δυστυχώς η Ελλάδα χωρίς να έχει εξασφαλίσει καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις βρέθηκε στο σημείο να πρέπει να διαχειριστεί, από απολύτως αρνητική θέση, όλα τα ζωτικά της ζητήματα, έχοντας παράλληλα απλωμένο το χέρι της στους δανειστές της, μήπως και καταφέρει και κρατήσει ζωντανή την καρκινοβατούσα οικονομία της.

Μέσα στην τελευταία διετία όπου η ριζοσπαστική αριστερά του κ. Τσίπρα βρίσκεται στο τιμόνι της χώρας, η Τουρκία για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες αμφισβήτησε (εκτός από τις πάγιες αμφισβητήσεις της υφαλοκρηπίδας, της ΑΟΖ και του Εναέριου χώρου) τη συνθήκη της Λωζάνης, την Ελληνική κυριαρχία επί δεκάδων νησιών και νησίδων, την κρατική υπόσταση (ακόμα και τη σημαία) της Κυπριακής Δημοκρατίας, η Αλβανία αμφισβήτησε την κυριαρχία μας επί του Ιονίου Πελάγους, εγείροντας παράλληλα επί της ουσίας (εδαφικό) θέμα Τσαμουριάς, ενώ Βούλγαροι και Σκοπιανοί ύψωναν τείχη στα Βόρεια σύνορά μας, απομονώνοντάς μας με αυτόν τον τρόπο από την κεντρική Ευρώπη.

Όπως εξήγησα προηγουμένως, οι γείτονές μας τοποθετούν στο τραπέζι όλες τις παρανοϊκές τους απαιτήσεις, ακριβώς επειδή η Ελλάδα, έχοντας απολέσει εντελώς την διεθνή της ακτινοβολία και επιρροή, δεν μπορεί να αντιδράσει.

Και άλλωστε, πώς ακριβώς θα μπορούσε να αντιδράσει; Με βάση ποιες συμμαχίες; Μήπως εκείνες που θεωρούνται παντού αλλού στον κόσμο προβληματικές, εκτός (ασφαλώς) από την Ελλάδα της ιδεοληπτικής αριστεράς; Πώς άραγε μπορεί να επηρεάσει ο Ραούλ Κάστρο ή ο Νικολάς Μαδούρο την διεθνή κοινότητα για τα ζητήματα που απασχολούν την Ελλάδα; Σίγουρα μπορούν να επηρεάσουν αλλά μόνον αρνητικά.

Μόλις χθες τα ξημερώματα ο κ. Τσίπρας, συγκρίνοντας μάλιστα την Ελληνική Επανάσταση με την επανάσταση του μακαρίτη Κάστρο, επιτέθηκε και πάλι στον πολιτισμένο δυτικό κόσμο.

Επιτέθηκε και πάλι στους συμμάχους από τους οποίους ζητά την επιρροή τους σε όλα τα ανοιχτά μας ζητήματα. Εκτός από το ατυχές της σύγκρισης των επαναστάσεων, μιας και είναι προφανές ότι ελευθερία δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς δημοκρατία, οποιοσδήποτε νοήμων άνθρωπος αναρωτιέται γιατί άραγε το κάνει αυτό ο κ. Τσίπρας; Μήπως λόγω έλλειψης πολιτικής εμπειρίας; Μήπως για να αποπροσανατολίσει την εγχώρια κοινή γνώμη; Για όποιον όμως λόγο και αν το κάνει, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο για την πατρίδα μας. Διεθνής απομόνωση και ακόμα μεγαλύτερη πίεση σε όλα τα προβλήματα.

Δυστυχώς φτάσαμε στο σημείο, με τη σύμφωνη γνώμη της Ελλάδας, να ανοίγουν τα κεφάλαια ένταξης της Αλβανίας στην Ε.Ε., παράλληλα με τις πιο αλυτρωτικές και αδιανόητες απαιτήσεις της. Όπως φτάσαμε στο σημείο να συζητάμε (αν είναι ποτέ δυνατόν) αν η συνθήκη της Λωζάννης πρέπει να αλλάξει διότι αδικεί την Τουρκία, στερώντας της «ζωτικής σημασίας εδάφη». Ή να τρέμουμε στην ιδέα ο Ερντογάν να ανοίξει τα σύνορα και η απροετοίμαστη και άμοιρη πλέον χώρα να κατακλυστεί από εκατομμύρια μετανάστες…

Αυτά -έχω την πεποίθηση- ότι δεν θα είχε επιτρέψει να συμβούν κανένας από τους πρωθυπουργούς που κυβέρνησαν τη χώρα κατά τα τελευταία 40 χρόνια.

Οποιοσδήποτε από αυτούς τους πρωθυπουργούς, δεν θα πηγαινοερχόταν για ταξίδια επαναστατικής γυμναστικής στην Κούβα, αλλά θα είχε ήδη συγκαλέσει Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών διερευνώντας εθνική στρατηγική, θα είχε ταξιδέψει στην Ευρώπη και στην Βόρεια Αμερική αναζητώντας ουσιαστικές συμμαχίες, θα είχε κινητοποιήσει την απανταχού ομογένεια, θα είχε ενημερώσει με ειλικρίνεια τον Ελληνικό λαό. Όπως θα έκανε και κάθε υπουργός ή εκπρόσωπος της χώρας παρουσιαζόταν στο ΝΑΤΟ, στην Ε.Ε., στο Ευρωκοινοβούλιο ή οπουδήποτε αλλού.

Δεν είμαι σίγουρος αν στάση τους είναι αυτή γιατί απλώς δεν αντιλαμβάνονται τα σύνθετα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής ή γιατί (και λόγω ιδεοληψίας) δεν τους ενδιαφέρουν. Και δεν διστάζω να πω ότι θεωρώ ως κολοσσιαία χαμένη ευκαιρία την ιστορική επίσκεψη του Προέδρου Ομπάμα, όπου υποβαθμίστηκαν τα εθνικά μας θέματα σε βάρος των ελάχιστων λεκτικών ψιχίων συμπάθειας για το δυσβάσταχτο εθνικό μας χρέος.

Γι’ αυτό και ανησυχώ ιδιαίτερα για την εξέλιξη των εθνικών μας θεμάτων. Γιατί με αποκλειστική ευθύνη του κ. Τσίπρα η Ελλάδα εμφανίζεται χωρίς στρατηγική, χωρίς καν εθνική θέση που μπορεί να παρουσιαστεί σε φίλους και αντιπάλους. Και αποκλειστικά, λόγω της δικής του ανεπάρκειας, η χώρα καθημερινά χάνει έδαφος και επιρροή παντού.

Κάποιοι με ρωτούν ποια θα μπορούσε να είναι -πλέον- η λύση. Και απαντώ χωρίς περιστροφές: Η λύση είναι μία: Πολιτική σταθερότητα που μόνο μία αταλάντευτα φιλοδυτική, κυβέρνηση υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη μπορεί να εξασφαλίσει.

Με ταχύτατη επαναξιολόγηση των εθνικών προτεραιοτήτων και των διεθνών συμμαχιών.

Με ταχύτατη αναζήτηση της εθνικής συναίνεσης σε αυτά τουλάχιστον, τα αυτονόητα ζητήματα.

Με ταχύτατη αποκατάσταση της σχέσης εμπιστοσύνης της πολιτείας με την κοινωνία.

Η Ελλάδα, δυστυχώς, βγαίνει βαθιά τραυματισμένη, σε όλα τα μέτωπα, από την περιπέτεια του κ. Τσίπρα.

Προλαβαίνει άραγε να επουλώσει τις πληγές της πριν τα τραύματά της καταστούν μοιραία;

Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟΥΣ «ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟΥΣ» (VIDEO)

Στη συνέντευξη που παραχώρησε ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Θανάσης Θεοχαρόπουλος στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, στους Γιάννη Ντσούνο και Χρήστο Κούτρα, μεταξύ άλλων μίλησε για την διαπραγμάτευση, τον Προϋπολογισμό του 2017 και τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις.

 

Το βίντεο της συνέντευξης:

ΑΠ. ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: «Ο φόρος στο κρασί αύξησε το λαθρεμπόριο»

Ο Αναπληρωτής Τομεάρχης Οικονομικών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ημαθίας, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, σχετικά με τις συνέπειες της επιβολής Ειδικού Φόρους Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) στο κρασί, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

 «Η Κυβέρνηση επέβαλλε έναν άδικο φόρο αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στον κλάδο του κρασιού. Από την αρχή που θεσπίστηκε αυτός ο φόρος είχαμε προειδοποιήσει ότι θα έπληττε την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οινοποιητικής παραγωγής αλλά και τα έσοδα του Δημοσίου, καθώς το μόνο που θα μεγάλωνε θα ήταν η φοροδιαφυγή και το λαθρεμπόριο.

 Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου & Οίνου (ΕΔΟΑΟ), το μόνο που πέτυχε η επιβολή αυτού του ακατανόητου φόρου ήταν να αυξήσει την παραοικονομία και το λαθρεμπόριο, καθώς το 65% του οίνου διακινείται παράνομα. Αυτό σημαίνει ότι το Ελληνικό Δημόσιο χάνει έσοδα, τόσο από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) όσο και από τον Φ.Π.Α.

 Ταυτόχρονα, νοθεύει τον ανταγωνισμό καθώς πλήττει όσους δραστηριοποιούνται νόμιμα και υπονομεύει ένα δυναμικό τμήμα του πρωτογενή τομέα πλήττοντας τις εξωστρεφείς μικρές οινοποιητικές μονάδες.

             Το μέτρο απέτυχε, όπως είχαμε προειδοποιήσει.

             Δεν χωρούν ημίμετρα.

 Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στη Συμφωνία Αλήθειας στη Δ.Ε.Θ. δεσμεύθηκε για την κατάργηση του Ε.Φ.Κ. στο κρασί».

 

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων του Σαββάτου 3 Δεκεμβρίου 2016

Πρωτοσέλιδα:

(κλικ για μεγέθυνση)

makedoniatyposthessalonikis02eleftherostypos01ethnostousavvatou03neasavatokiriako04avgi05iefimerida06rizospastis07kathimerini08axia09agora091ependisiattikipressdromoseleftherioratoysavatouespressoweekendfreddohellenicmailmakeliopresstimespirtostarpressxtypossportdaymetrosportarenapress

Τα μικρόβια του εντέρου σχετίζονται με τη νόσο Πάρκινσον

ΑΠΕ-ΜΠΕ-

Επιστήμονες στις ΗΠΑ επιβεβαίωσαν για πρώτη φορά ότι υπάρχει σαφής και λειτουργική σχέση ανάμεσα στα βακτήρια του εντέρου και στη νευροεκφυλιστική νόσο Πάρκινσον.

Τα μικρόβια στο έντερο των ασθενών με Πάρκινσον δεν είναι ίδια με εκείνα των ανθρώπων χωρίς τη νόσο. Η ανακάλυψη αναμένεται να έχει επίπτωση στη διάγνωση και στη θεραπεία της νόσου στο μέλλον, καθώς φάρμακα επόμενης γενιάς μπορεί να μη στοχεύουν πλέον στον εγκέφαλο, αλλά στο έντερο των ασθενών.

 Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνια (Caltech) και της βιοφαρμακευτικής εταιρείας Axial Biotherapeutics, με επικεφαλής τον καθηγητή μικροβιολογίας Σαρκίς Μαζμανιάν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κυτταρικής βιολογίας “Cell”, έδειξαν ότι οι αλλαγές στη σύνθεση των μικροβιακών κοινοτήτων του εντέρου μπορεί να επιδεινώσουν ή ακόμη και να προκαλέσουν τα κινητικά προβλήματα των ασθενών με Πάρκινσον.

Η νόσος, που θεωρείται ότι προκαλείται από ένα πολύπλοκο συνδυασμό γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων, πλήττει πάνω από δέκα εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως και είναι η δεύτερη συχνότερη νευροεκφυλιστική πάθηση μετά το Αλτσχάιμερ. Όσο προχωρά, τόσο καταστρέφει τους νευρώνες του εγκεφάλου που παράγουν ντοπαμίνη.

Τα συμπτώματά της περιλαμβάνουν τρέμουλο των άκρων και του κεφαλιού, βραδυκινησία ή δυσκολία βαδίσματος, αστάθεια, ακαμψία, αδυναμία συντονισμού των κινήσεων κ.α. Βιολογικά, χαρακτηρίζεται από τη συσσώρευση της πρωτεΐνης άλφα-συνουκλεΐνης στον εγκέφαλο και στο έντερο, καθώς και από την παρουσία μορίων (κυτοκινών) που προδίδουν φλεγμονή στον εγκέφαλο. Τρεις στους τέσσερις ασθενείς αναφέρουν γαστρεντερικά προβλήματα, κυρίως δυσκοιλιότητα.

Το έντερο φιλοξενεί μια μεγάλη ποικιλία ωφέλιμων και επιβλαβών μικροβίων, το λεγόμενο μικροβίωμα. Το 70% των νευρώνων του περιφερικού νευρικού συστήματος (πλην εγκεφάλου και νωτιαίου μυελού) βρίσκονται στα έντερα, ενώ το νευρικό σύστημα του εντέρου συνδέεται άμεσα με το κεντρικό νευρικό σύστημα μέσω του πνευμονογαστρικού νεύρου.

Επειδή τα γαστρεντερικά προβλήματα συχνά προηγούνται κατά πολλά χρόνια των κινητικών συμπτωμάτων της νόσου Πάρκινσον, ορισμένοι επιστήμονες υποπτεύονταν ότι το εντερικό μικροβίωμα παίζει ρόλο στην εκδήλωση και στην εξέλιξη της πάθησης – κάτι που επιβεβαιώνει η νέα έρευνα.

Οι ερευνητές πειραματίσθηκαν με πανομοιότυπα ποντίκια που είχαν συμπτώματα Πάρκινσον, η μία ομάδα των οποίων είχε εντερικά βακτήρια και η άλλη όχι (ουσιαστικά ήταν η μόνη διαφορά τους). Διαπιστώθηκε ότι η δεύτερη ομάδα τα πήγε πολύ καλύτερα στα κινητικά τεστ σε σχέση με την πρώτη.

Σε επόμενο στάδιο, οι επιστήμονες συνέλλεξαν δείγματα κοπράνων από ασθενείς με Πάρκιονσον, από όπου  πήραν μικρόβια, τα οποία στη συνέχεια εισήγαγαν σε ποντίκια που έως τότε δεν διέθεταν δικό τους μικροβίωμα. Αμέσως τα πειραματόζωα άρχισαν να εκδηλώνουν κινητικά συμπτώματα της νόσου Πάρκινσον. Δεν συνέβη όμως το ίδιο, όταν οι ερευνητές μεταμόσχευσαν στα ποντίκια μικρόβια από τα κόπρανα υγιών ανθρώπων.

Μετά από αυτό, όπως είπε ο Μαζμανιάν, προκύπτει πως «τα βακτήρια συμβάλλουν σημαντικά στη νόσο». Προς το παρόν, δεν είναι σαφές ποιά ακριβώς είδη βακτηρίων εμπλέκονται περισσότερο. Στο μέλλον, συγκεκριμένα μικρόβια μπορεί να χρησιμοποηθούν ως βιοδείκτης για τη νόσο Πάρκινσον, ως μέθοδος για τον εντοπισμό των ατόμων υψηλού κινδύνου να νοσήσουν, καθώς και ως νέος θεραπευτικός στόχος.

Κάτι άλλο ανάλογο μπορεί να συμβαίνει και σε άλλες νευροεκφυλιστικές διαταραχές. Στο παρελθόν, μελέτες έχουν δείξει συσχέτιση ανάμεσα στο έντερο και στον εγκέφαλο, που φαίνεται να παίζει ρόλο σε διαταραχές όπως το άγχος, η κατάθλιψη, το φάσμα του αυτισμού και η νόσος Αλτσχάιμερ.

Σύνδεσμος: Για την πρωτότυπη επιστημονική εργασία εδώ

Στην τεχνητή νοημοσύνη καταφεύγει το Facebook για τον εντοπισμό προσβλητικού περιεχομένου

Σε ένα νέο σύστημα προκειμένου να γίνεται αυτόματη αφαίρεση προσβλητικού υλικού από την πλατφόρμα του, εργάζεται το Facebook, ενισχύοντας έτσι τις προσπάθειές για χρήση προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης που στόχο θα έχουν τον έλεγχο του περιεχομένου που αναρτάται στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, δήλωσε σήμερα ο Χουακίν Καντέλα, διευθυντής του τμήματος εφαρμοσμένης μηχανικής μάθησης της εταιρείας.

     Το τελευταίο διάστημα το Facebook έχει δεχτεί σφοδρές επικρίσεις για ορισμένες ενέργειές του, ιδιαίτερα μετά την αφαίρεση μιας ιστορικής πολεμικής φωτογραφίας -επειδή αυτή περιείχε «γυμνό»- και την εξάπλωση πλαστών ειδήσεων στην ιστοσελίδα του. Μέχρι πρόσφατα, η εταιρεία βασιζόταν κυρίως στους χρήστες, οι οποίοι εξέφραζαν τα παράπονά τους σχετικά με την ανάρτηση ανάρμοστου περιεχομένου και που στη συνέχεια εξετάζονταν από υπαλλήλους της εταιρείας.

   Όπως δήλωσε ο Καντέλα, η ιστοσελίδα έχει αρχίσει και χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερο προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης για τον εντοπισμό προσβλητικού περιεχομένο

Επιδείνωση οικονοµικού κλίµατος στην Ελλάδα τον Νοέμβριο, µε υποχώρηση καταναλωτικής εµπιστοσύνης, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ

ΑΠΕ-ΜΠΕ-

Πτωτικά κινείται τον Νοέµβριο ο ∆είκτης Οικονοµικού Κλίµατος στην Ελλάδα µετά από τρεις µήνες ανόδου, καθώς διαµορφώνεται στις 92,4 µονάδες (από 93,8 µονάδες τον Οκτώβριο), σε επίδοση πάντως υψηλότερη έναντι της αντίστοιχης περυσινής (87,1 µονάδες), σύμφωνα με έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ.

Η αλλαγή τάσης στο οικονοµικό κλίµα προκύπτει, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, ως αποτέλεσµα κυρίως της υποχώρησης της καταναλωτικής εµπιστοσύνης και δευτερευόντως της επιδείνωσης των προσδοκιών στη Βιοµηχανία. Αντίθετα, στις Υπηρεσίες, στο Λιανικό εµπόριο και στις Κατασκευές σηµειώνεται βελτίωση των σχετικών εκτιµήσεων και προβλέψεων. Η διόρθωση αυτή είναι µάλλον αναµενόµενη, καθώς η σταθεροποίηση της οικονοµίας, επιτρέπει ηπιότερες αξιολογήσεις από πολίτες και επιχειρηµατίες, ενώ παραµένει η αβεβαιότητα για τη µεσοπρόθεσµη πορεία της οικονοµίας. Οι προβλέψεις πάντως των νοικοκυριών για την οικονοµική τους κατάσταση και για την οικονοµική κατάσταση της χώρας το επόµενο 12-µηνο παραµένουν ιδιαίτερα απαισιόδοξες. Εξάλλου υπενθυµίζεται ότι η βελτίωση του δείκτη κλίµατος των προηγούµενων µηνών, αποτυπώθηκε στη συνέχεια και στον υψηλό ρυθµό ανάπτυξης του τρίτου τριµήνου όπως καταγράφηκε στα επίσηµα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Αναλυτικότερα:

– στη βιοµηχανία, οι θετικές προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς µήνες εξασθενούν, το ισοζύγιο στις εκτιµήσεις για τα αποθέµατα κλιµακώνεται ήπια, ενώ οι αρνητικές εκτιµήσεις για τις παραγγελίες και τη ζήτηση παραµένουν στα ίδια επίπεδα.

– στις υπηρεσίες, οι εκτιµήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων δεν µεταβάλλονται, ενώ εκείνες για την τρέχουσα ζήτηση βελτιώνονται, µε τις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσµη εξέλιξή της να επιδεινώνονται οριακά.

– στο λιανικό εµπόριο, οι θετικές εκτιµήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις αυξάνονται, ενώ και οι αισιόδοξες προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσµη εξέλιξή τους παραµένουν αµετάβλητες, µε το δείκτη των αποθεµάτων να κινείται προς τα κάτω.

– στις κατασκευές, οι πολύ απαισιόδοξες προβλέψεις για το πρόγραµµα εργασιών των επιχειρήσεων και περισσότερο οι αρνητικές προβλέψεις για την απασχόληση αµβλύνονται αµφότερες.

– στην καταναλωτική εµπιστοσύνη, ο σχετικός δείκτης επιδεινώνεται ως αποτέλεσµα των πιο δυσµενών προβλέψεων των νοικοκυριών για την οικονοµική τους κατάσταση και για την οικονοµική κατάσταση της χώρας το επόµενο 12-µηνο, της αµβλυνόµενης πρόθεσης για αποταµίευση, αλλά και των περισσότερο απαισιόδοξων προβλέψεων για την εξέλιξη της ανεργίας.

Αµετάβλητο το οικονοµικό κλίµα στην Ευρωζώνη, ήπια βελτίωση στην ΕΕ

Τον Νοέµβριο, και µετά από ένα δίµηνο έντονης ανόδου, το οικονοµικό κλίµα στην Ευρωζώνη παραµένει αµετάβλητο και στην ΕΕ βελτιώνεται οριακά, µε το σχετικό δείκτη να κινείται στην πρώτη ζώνη στις 106,5 (+0,1) µονάδες και στη δεύτερη στις 107,3 (+0,4), πάνω από τα επίπεδα του µακροχρόνιου µέσου όρου τους.

Στην Ευρωζώνη, καταγράφεται κάµψη του κλίµατος στη βιοµηχανία (-0,5), βελτίωση στον τοµέα των κατασκευών (+1,5) και στο Λιανικό εµπόριο (+1,1) και σταθερότητα στις υπηρεσίες (+0,0). Ως προς την καταναλωτική εµπιστοσύνη, καταγράφεται άνοδος στον σχετικό δείκτη (+1,9), ενώ σε επίπεδο χωρών από τις πέντε µεγαλύτερες οικονοµίες της Ευρωζώνης, το κλίµα βελτιώνεται στην Ισπανία (+0,8) και στην Γαλλία (+1,5), επιδεινώνεται στην Γερµανία (-0,7) και την Ιταλία (-0,8), ενώ στην Ολλανδία (+0,2) παραµένει επί της ουσίας αµετάβλητο.

Η βελτίωση των προσδοκιών στην ΕΕ επηρεάζεται από τη βελτίωση του δείκτη του Ην. Βασιλείου (+1,5), όπου φαίνεται να επιστρέφει στα προ Brexit επίπεδά του, ενώ στην Πολωνία (-1,6) καταγράφεται αρνητική µεταβολή. Σε τοµεακό επίπεδο, οι προσδοκίες σε σχέση µε την Ευρωζώνη διαφοροποιούνται στη Βιοµηχανία, όπου το κλίµα βελτιώνεται οριακά, και στις υπηρεσίες, όπου καταγράφεται µικρή επιδείνωση. Επίσης, στην καταναλωτική εµπιστοσύνη, η άνοδος του σχετικού δείκτη είναι λιγότερο έντονη σε σχέση µε εκείνη της Ευρωζώνης.