Αρχική Blog Σελίδα 15856

Συνεδριάζει σήμερα η Επιτροπή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, με εισήγηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Τα επόμενα βήματα και το ερωτηματολόγιο για τους πολίτες

Ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της Συνταγματικής Αναθεώρησης πραγματοποιείται σήμερα, στις 12.30 μ.μ., με τη συνεδρίαση της ομώνυμης επιτροπής στο κτίριο του Κοινοβουλίου. Την εισήγηση θα κάνει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, με πρωτοβουλία του οποίου συγκροτήθηκε και η εν λόγω επιτροπή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Επιτροπή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Την περίοδο αυτή, η βασική πρωτοβουλία της έχει να κάνει με τη συμμετοχή του πολίτη στη διαδικασία, καθώς μέσω της ιστοσελίδας της Επιτροπής (http://www.syntagma-dialogos.gov.gr/)  δίδεται η δυνατότητα να ψηφίσει μεταξύ διαφορετικών επιλογών σε μεγάλο εύρος θεμάτων, που είναι πιθανό να τεθούν προς αναθεώρηση. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι διασφαλίζεται κάθε «ψήφος» να είναι ατομική (δηλαδή να μην μπορεί ένα άτομο να διπλοψηφίσει) και ταυτόχρονα (διασφαλίζεται) το απόρρητο των στοιχείων του πολίτη που συμμετέχει στη διαδικασία. Η συμμετοχή στην ηλεκτρονική διαβούλευση γίνεται, συγκεκριμένα, μέσω της ιστοσελίδας του TAXIS NET, με την Επιτροπή να διατηρεί, για στατιστικούς λόγους, το φύλο, την ηλικία και την περιοχή στην οποία διαμένει ο πολίτης, με διασφαλισμένη την ανωνυμία του. Ο συνολικός εκτιμώμενος χρόνος συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου (έξι ενότητες) είναι 20 λεπτά.

Η Συνταγματική Αναθεώρηση δεν είναι θέμα των ειδικών μόνο

Με την ηλεκτρονική διαβούλευση, η Επιτροπή για τη Συνταγματική Αναθεώρηση προσβλέπει στη συμμετοχή της κοινωνίας, σπάζοντας το «εμπάργκο» που θέλει την κορυφαία αυτή διαδικασία (της αναθεώρησης του Συντάγματος) να είναι αντικείμενο μόνο των ειδικών και των βουλευτών. ‘Αλλωστε, το ίδιο το Σύνταγμα «απαιτεί την προσφυγή στη λαϊκή βούληση» επισημαίνει μέλος της Επιτροπής στο ΑΠΕ -ΜΠΕ, υπονοώντας τις εκλογές που μεσολαβούν μεταξύ της απόφασης για αναθεώρηση και της πραγματοποίησής της.

Μετά την ηλεκτρονική διαβούλευση, η Επιτροπή έχει προγραμματίσει τη διαβούλευση με επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς πανελλαδικής εμβέλειας, και στις έδρες των 13 Περιφερειών της χώρας. Θα ακολουθήσει β΄ φάση της διαβούλευσης, με το έργο της Επιτροπής να ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο.

Οι 6 θεματικοί άξονες της διαβούλευσης

Η δημόσια διαβούλευση αφορά τους εξής θεματικούς άξονες:

Θεσμική ανασυγκρότηση του κράτους και αρχιτεκτονική του πολιτεύματος

Θεσμοί διαφάνειας, λογοδοσίας και άμεσης δημοκρατίας

Σχέση κράτους-εκκλησίας

Κράτος δικαίου και  ατομικές ελευθερίες

Συλλογικές ελευθερίες και κοινωνικά δικαιώματα

Κοινά, περιβάλλον, δημόσιος χώρος, πολιτισμός

Λόγω της σπουδαιότητας του έργου που καλείται να φέρει σε πέρας η Επιτροπή, έχουν τοποθετηθεί σε αυτήν πρόσωπα εγνωσμένου κύρους, το κάθε ένα στον χώρο του. Πρόεδρος είναι ο καθηγητής Πολιτικής Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ Μιχάλης Σπουρδαλάκης, και μέλη ο ομ. καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Ανδρ. Δημητρόπουλος, οι πρυτάνεις Αθ. Δημόπουλος και Ι. Γκόλιας, επίσης οι πανεπιστημιακοί Ναπ. Μαραβέγιας και Ν. Μουζέλης, οι περιφερειάρχες Αττικής και Θεσσαλίας Ρ. Δούρου και  Κ. Αγοραστός αντιστοίχως, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας Κ. Μίχαλος, και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ Αν. Τζήκας.

Το ερωτηματολόγιο

Πενήντα τρία ερωτήματα στις έξι θεματικές ενότητες, περιλαμβάνει το ερωτηματολόγιο της δημόσιας διαβούλευσης. Και πρώτα, για τον ρόλο του Προέδρου της Δημοκρατίας. Ενδεικτικώς, αν η εκλογή του θα πρέπει να γίνεται  με αυξημένη πλειοψηφία από τη Βουλή (όπως προβλέπει το Σύνταγμα) ή απευθείας από τον λαό αν δεν επιτευχθεί η αυξημένη πλειοψηφία στη Βουλή, χωρίς τη διάλυσή της. Αν ο έλεγχος του Προέδρου της Δημοκρατίας θα πρέπει να ασκείται από τη Βουλή ή από τον λαό ή και από τους δυο παραπάνω. Ακόμη, ποιες από τις παρακάτω αρμοδιότητες θα πρέπει να διαθέτει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας; (πολλαπλή επιλογή απαντήσεων) Να διαλύει πρόωρα τη Βουλή; Να συγκαλεί το Υπουργικό Συμβούλιο; Να συγκαλεί το Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών; Να προκηρύσσει δημοψήφισμα για κρίσιμα εθνικά θέματα κατά την κρίση του; Να απευθύνει διαγγέλματα προς το λαό;

Ακολουθούν τα ερωτήματα για τον ρόλο του Κοινοβουλίου. Και πρώτα, για τον ανώτατο αριθμό των βουλευτών: Να παραμείνει όπως ορίζεται από το ισχύον Σύνταγμα (300) ή να περιοριστεί στους 250 ή να περιοριστεί στους 200; Οι βουλευτές Επικρατείας θα πρέπει να παραμείνουν όπως ορίζεται από το ισχύον Σύνταγμα (maximum 15) ή να αυξηθούν ή να καταργηθούν ως θεσμός; Οι απόδημοι Έλληνες θα πρέπει να ψηφίζουν εξ αποστάσεως στις εθνικές εκλογές και να εκπροσωπούνται με διακριτές βουλευτικές έδρες ή να ψηφίζουν εξ αποστάσεως στις εθνικές εκλογές χωρίς διακριτή εκπροσώπηση ή να μην ψηφίζουν εξ αποστάσεως; ‘Αλλο θέμα είναι η θητεία του βουλευτή: Το Σύνταγμα θα πρέπει να προβλέπει απεριόριστες βουλευτικές θητείες (όπως ισχύει σήμερα) ή διακοπτόμενη βουλευτική θητεία (να μην μπορεί να εκλεγεί για περισσότερες από 2 συνεχόμενες θητείες ή αποκλειστικό όριο βουλευτικών θητειών. Στη διαβούλευση τίθεται, επίσης, θέμα ασυμβιβάστου, καθώς υπάρχει ερώτημα για το εάν το Σύνταγμα θα πρέπει να προβλέπει τα υπάρχοντα ασυμβίβαστα με τη βουλευτική ιδιότητα ή την επέκταση των ασυμβιβάστων με τη βουλευτική ιδιότητα ή το ασυμβίβαστο βουλευτικής και υπουργικής ιδιότητας. Στο ερώτημα για τη βουλευτική ασυλία, το ερώτημα τίθεται ως εξής:  Οι βουλευτές θα πρέπει να διώκονται ποινικά μόνο με την άδεια της Βουλής για οποιαδήποτε αξιόποινη πράξη ή με την άδεια της Βουλής μόνο για πολιτικά εγκλήματα ή χωρίς την άδεια της Βουλής για όλες τις αξιόποινες πράξεις τους; Επόμενο ερώτημα είναι το εκλογικό σύστημα: Το Σύνταγμα δεν θα πρέπει να κατοχυρώνει καμία μορφή εκλογικού συστήματος ή θα πρέπει να κατοχυρώνει το αναλογικό σύστημα;

Έπεται η δέσμη ερωτημάτων για την κυβέρνηση. Ο πρωθυπουργός θα πρέπει να είναι: σε κάθε περίπτωση βουλευτής ή είτε βουλευτής, είτε εξωκοινοβουλευτικός; Επίσης, η Βουλή μπορεί σε κάθε περίπτωση να αποσύρει την εμπιστοσύνη της από την κυβέρνηση ή να αποσύρει την εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση μόνο εφόσον έχει διασφαλίσει την επιλογή του νέου πρωθυπουργού; Αρμόδιοι για την εκδίκαση των αδικημάτων που διαπράττουν τα μέλη της κυβέρνησης θα πρέπει να είναι η ολομέλεια του ‘Αρειου Πάγου ή Ειδικό Δικαστήριο (όπως ισχύει σήμερα); Η ποινική δίωξη και η τακτική ανάκριση μέλους της κυβέρνησης θα πρέπει να ασκείται σε κάθε περίπτωση από ανώτατο δικαστήριο (χωρίς την άδεια της Βουλής) ή από ανώτατο δικαστήριο με την άδεια της Βουλής σε κάθε περίπτωση ή με την άδεια της Βουλής μόνο για τα αδικήματα που συνδέονται άμεσα με την άσκηση καθηκόντων τους;

Όσον αφορά την Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, ο πολίτης ερωτάται αν ο τρόπος και το σύστημα ανάδειξης των αιρετών μονοπρόσωπων και συλλογικών οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης α΄και β΄ βαθμού θα πρέπει να κατοχυρώνεται στο Σύνταγμα ή να αφήνεται στην αρμοδιότητα του κοινού νομοθέτη. Αρμοδιότητες που ανήκουν στο κεντρικό κράτος μπορούν να ανατίθενται στους ΟΤΑ με τη συναίνεση τους ή ανεξάρτητα από τη συναίνεση τους ή με τη συναίνεση τους και πάντα με τη χορήγηση των αντίστοιχων οικονομικών πόρων;

Η επόμενη δέσμη ερωτημάτων αφορά τη θεματική ενότητα υπό τον τίτλο, «Θεσμοί διαφάνειας, λογοδοσίας και συμμετοχής των πολιτών» Ενδεικτικώς, ποιοι από τους παρακάτω τύπους δημοψηφισμάτων πρέπει να κατοχυρωθούν συνταγματικά; (πολλαπλή επιλογή απαντήσεων) α. Λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία β. Λαϊκή ανάκληση ψηφισμένου νόμου γ. Λαϊκή ανάκληση του Προέδρου της Δημοκρατίας (με δημοψήφισμα) δ. Δημοτικά και περιφερειακά δημοψηφίσματα με λαϊκή πρωτοβουλία ε. Λαϊκή ανάκληση αιρετών του α΄και β’ βαθμού αυτοδιοίκησης στ. Λαϊκή ανάκληση βουλευτών ζ. Όλα τα παραπάνω.

Στο θέμα της κρατικής χρηματοδότησης των κομμάτων, η ερώτηση είναι ναι ή όχι. Στην περίπτωση καταφατικής απάντησης, ο πολίτης καλείται να διευκρινίσει αν η χρηματοδότηση πρέπει να αφορά στο σύνολο των δαπανών τους ή μόνο στις εκλογικές δαπάνες ή σε συγκεκριμένο πρόγραμμα κοινωνικών, πολιτικών και ερευνητικών δράσεων. Επίσης αν η χρηματοδότηση θα πρέπει να είναι ανάλογη της εκλογικής τους δύναμης ή αντιστρόφως ανάλογη ή ισότιμη. Ακόμη, αν η χρηματοδότηση των κομμάτων επιτρέπεται μόνο από επώνυμες και διαφανείς εισφορές χωρίς οικονομικό όριο ή μόνο από επώνυμες και διαφανείς εισφορές με οικονομικό όριο ή από οποιοδήποτε ιδιώτη ή φορέα ανώνυμα και χωρίς οικονομικό όριο. Τέλος, η διασφάλιση της διαφάνειας και της πολυφωνίας στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα υπόκειται στον αποκλειστικό έλεγχο των Ανεξαρτήτων Αρχών ή αποτελεί μέριμνα όλων των κρατικών οργάνων (Βουλή, Κυβέρνηση, Ανεξάρτητες Αρχές).

Στη συνέχεια του ερωτηματολογίου, παρατίθενται οι ερωτήσεις για τη σχέση κράτους και εκκλησίας. Το Σύνταγμα θα πρέπει να ορίζει την επικρατούσα θρησκεία, χωρίς αυτό να επιφέρει καμία δυσμενή συνέπεια σε βάρος άλλων θρησκευμάτων ή να μην ορίζει την επικρατούσα θρησκεία. Η διδασκαλία και η γλώσσα των κειμένων θρησκευτικού περιεχομένου θα πρέπει να ανήκει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα των οργάνων της Πολιτείας ή να ανήκει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα των οργάνων της Πολιτείας μετά από σύμφωνη γνώμη της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και άλλων επίσημων θρησκευτικών δογμάτων. Ο οικονομικός έλεγχος και οι οικονομικές υποχρεώσεις όλων των αναγνωρισμένων θρησκευτικών δογμάτων θα πρέπει να ασκείται από τα όργανα της Πολιτείας όπως και για τα λοιπά Νομικά Πρόσωπα ή να υπόκειται σε ρυθμίσεις όπως ορίζει ο σχετικός νόμος.

Στο κεφάλαιο των ατομικών ελευθεριών, η ερώτηση έχει ως εξής: Οι πολίτες και τα όργανα της Πολιτείας θα πρέπει να ορκίζονται υποχρεωτικά με πολιτικό όρκο (στην τιμή και την υπόληψή τους) ή να ορκίζονται είτε με πολιτικό, είτε με θρησκευτικό όρκο ή να ορκίζονται υποχρεωτικά με πολιτικό όρκο και στη συνέχεια θρησκευτικό με βάση τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις; Στην οργάνωση και λειτουργία της Δικαιοσύνης, οι ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί πρέπει να επιλέγονται από το Υπουργικό Συμβούλιο όπως προβλέπει το ισχύον Σύνταγμα ή να εκλέγονται από το ίδιο το δικαστήριο μεταξύ των μελών του ή να επιλέγονται από το Υπουργικό Συμβούλιο μετά από συγκεκριμένες προτάσεις των Ανώτατων Δικαστηρίων ή να επιλέγονται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας μετά από συγκεκριμένες προτάσεις των Ανώτατων Δικαστηρίων;

Στο κεφάλαιο,  «Συλλογικές Ελευθερίες και Κοινωνικά δικαιώματα», τίθενται τα ερωτήματα: Δεδομένης της νομοθετικής πρόβλεψης προσωπικού ασφαλείας, θεωρείτε ότι πρέπει να αποκλείονται κάποιες κατηγορίες εργαζομένων από το δικαίωμα στην απεργία; Ναι ή Όχι. Αν ναι, ποιες για ποια από τις παρακάτω κατηγορίες θα πρέπει να απαγορευτεί το σχετικό δικαίωμα; α. Για τους υπηρετούντες στις ένοπλες δυνάμεις β. Για τους υπηρετούντες στα σώματα ασφαλείας γ. Για τους Δικαστικούς Λειτουργούς. Το δικαίωμα της απεργίας θα πρέπει να κατοχυρώνεται υπέρ των εργαζομένων μόνο για τη διαφύλαξη των άμεσων οικονομικών και εργασιακών τους συμφερόντων ή για τη διαφύλαξη πάσης φύσεως συμφερόντων τους ή για τη διαφύλαξη πάσης φύσεως συμφερόντων τους.  Το Σύνταγμα θα πρέπει να απαγορεύει ρητά το δικαίωμα στην ανταπεργία (lock out) ή να επιτρέπει το δικαίωμα στην ανταπεργία (lock out). Οι συλλογικές διαπραγματεύσεις, οι συλλογικές συμβάσεις, το περιεχόμενό τους και ειδικότερα ο μισθός, πρέπει να κατοχυρώνονται ρητά στο Σύνταγμα; Ναι ή Όχι. Η πολιτική επίταξη υπηρεσιών ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας πρέπει να απαγορεύεται ρητά από το Σύνταγμα; Ναι ή Όχι. Πρέπει να υπάρξει συνταγματική πρόβλεψη για την αναγνώριση, κατοχύρωση και προαγωγή κοινωνικών συνεταιρισμών και άλλων δομών κοινωνικής οικονομίας; Ναι ή Όχι. Επιπροσθέτως, για ποια από τα παρακάτω βασικά κοινωνικά αγαθά και κοινωνικές υπηρεσίες πιστεύετε ότι το Σύνταγμα πρέπει να κατοχυρώνει καθολικό δικαίωμα πρόσβασης: (πολλαπλή επιλογή απαντήσεων) α. Νερό β. Ενέργεια γ. Στέγη δ. Παιδεία ε. Υγεία στ. Κανένα από τα παραπάνω. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να παρέχεται αποκλειστικά από ΝΠΔΔ ή από ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και τελεί υπό την εποπτεία του κράτους με τους ίδιους όρους που γίνεται και με το δημόσιο πανεπιστήμιο ή από οποιονδήποτε φορέα χωρίς περιορισμούς ως προς τον σκοπό του. Η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση θα πρέπει να είναι δωρεάν σε όλους τους κύκλους σπουδών ή μόνο στον προπτυχιακό κύκλο ή σε κανέναν κύκλο σπουδών.

Στην τελευταία θεματική ενότητα, ο πολίτης ερωτάται εάν πιστεύει ότι πρέπει να απαγορεύεται συνταγματικά η ιδιωτικοποίηση των δικτύων παροχής και διαχείρισης ηλεκτρικού ρεύματος και νερού; Ναι ή Όχι. Αν πιστεύει ότι το Σύνταγμα θα πρέπει να περιλαμβάνει ρύθμιση η οποία θα δεσμεύει το κράτος να λαμβάνει μέτρα για την προστασία από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής; Ναι ή Όχι. Αν πιστεύει ότι πρέπει να κατοχυρώνεται στο Σύνταγμα η απαράγραπτη αξίωση της ελληνικής πολιτείας για την επιστροφή των αρχαιοτήτων που απομακρύνθηκαν παράνομα από τη χώρα; Ναι ή Όχι. Σε όλες τις ερωτήσεις δίδεται η δυνατότητα απάντησης, «δεν γνωρίζω/ δεν απαντώ».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Ποιες απαγορευμένες τροφές κάνουν καλό! – Γράφει η Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

Υπάρχουν τροφές που αν τις καταναλώνουμε με μέτρο μπορεί να μας κάνουν καλό παρόλο που βρίσκονται στην μαύρη λίστα των απαγορευμένων τροφίμων.

μαρια αλιμπερτι1
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

Φυσικά πρέπει να προσέχουμε την διατροφή μας και να καταναλώνουμε τροφές που μας κάνουν καλό, όπως λαχανικά και φρούτα βιολογικά και να αποφεύγουμε κάποιες λιχουδιές και σνακ γιατί μπορεί να προκαλέσουμε ανεπανόρθωτες βλάβες την υγεία μας.

Παν μέτρον άριστον έλεγαν οι Αρχαίοι Έλληνες και έρχεται σήμερα μια νέα έρευνα να αποκαλύψει ότι υπάρχουν τροφές που τις είχαμε στη μαύρη λίστα, και που αν τις καταναλώσουμε με μέτρο θα μας κάνουν καλό!

Η πατάτα η καλόγνωμη, είναι παρεξηγημένη για τις θερμίδες που δίνει από τον τρόπο μαγειρέματος όπως τις τηγανητές, περιέχει περισσότερο κάλιο από μια μπανάνα, γεγονός που θωρακίζει τον οργανισμό από την υπέρταση, επίσης όταν η πατάτα καταναλώνεται με τη φλούδα της, περιέχει τη μισή από την ημερήσια ενδεικνυόμενη ποσότητα βιταμίνης C, καθώς και βιταμίνη Β6 για την τόνωση της διάθεσης.

Ποιος θα πάει κινηματογράφο και δεν θα γευτεί ποπ κορν μυρωδάτο με φυστικοβούτηρο και κάμποσο αλάτι;  Ξέρατε πως το ποκ κορν, χωρίς αλάτι μπορεί να προλάβει τον καρκίνο και να βοηθήσει μάλιστα όσους κάνουν δίαιτα να πετύχουν μεγαλύτερη απώλεια βάρους;

Σύμφωνα με έρευνα στην Αμερική που παρουσιάστηκε στην Αμερικανική Εταιρεία Χημικών, το ποπ κόρν κάνει καλό χάρη στις μεγάλες ποσότητες πολυφαινολών, αντιοξειδωτικών που περιέχουν και  βοηθούν σε ασθένειες όπως ο καρκίνος και οι καρδιοπάθειες.

Το φυστικοβούτυρο την Ελλάδα δεν είναι πολύ γνωστό, αλλά είναι μια από τις πιο πλούσιες πηγές μονοακόρεστων λιπαρών και εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, ινών που συμβάλλουν στην υγεία του εντέρου.

Επίσης, ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ ανέφεραν ότι η κατανάλωση ως σνακ φιστικοβούτυρου πέντε μέρες την εβδομάδα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας κατά 50%.

Η μαρμελάδα μπορεί να παχαίνει αλλά περιέχει μια φυσική ουσία την πηκτίνη, που βοηθάει τη μαρμελάδα να πήξει, καταπραΰνει τον πονεμένο λαιμό και καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα, περιέχει φυσικά σάκχαρα που είναι πιο ευεργετικά από αυτά που υπάρχουν σε άλλα γλυκίσματα.

Καλό θα ήταν να αποφεύγουμε τα συσκευασμένα τρόφιμα, να επιλέγουμε φρούτα και λαχανικά, να τα πλένουμε καλά και να καταναλώνουμε λίγο κρέας.

Όλες οι τροφές μπορούν να είναι ωφέλιμες στον οργανισμό μας αρκεί να τις καταναλώνουμε με μέτρο, το λιγότερο που μπορούμε να πάθουμε από την υπερκατανάλωσή τους είναι να πάρουμε βάρος, οι υπόλοιπες συνέπιες μπορεί να είναι ανεπανόρθωτες.

Φρόσω Kαρασαρλίδου: 3,5 εκατ. ευρώ στις Ομάδες Παραγωγών από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα.

Σημαντική επιτυχία για τους αγρότες των Οργανώσεων Παραγωγών της Ημαθίας, η ενίσχυσή των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων τους με επιπλέον περίπου 3.500.000€ στο βάθος της 5ετίας.

Το ποσό αυτό είχε περικοπεί στις αποφάσεις έγκρισης τροποποίησης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων για το έτος 2016 και έτη 2017-2018 που είχαν καταθέσει οι Οργανώσεις Παραγωγών. Υπήρξε συντονισμός ενεργειών, σε συνεργασία με τη βουλευτή Φρόσω Καρασαρλίδου και αφού ξεπεράστηκαν τα όποια τυπικά και γραφειοκρατικά ζητήματα, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης έκανε δεκτές σχεδόν στο σύνολό τους τις αιτήσεις θεραπείας που κατέθεσαν οι Οργανώσεις Παραγωγών του νομού μας.

Από τις επενδύσεις που πραγματοποιούνται μέσω των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, δίνεται η δυνατότητα στις Οργανώσεις Παραγωγών του νομού μας να εκσυγχρονιστούν και να γίνουν ανταγωνιστικές απέναντι στην Ιταλία και την Ισπανία που παράγουν τα ίδια προϊόντα. Είναι ένας πνεύμονας ανάσας για τους παραγωγούς της περιοχής μας καθώς θα έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν τα προϊόντα τους μέσω των Οργανώσεων Παραγωγών και σε νέες αγορές.

Οι καλλιέργειες στο μέλλον θα γίνονται χωρίς χώμα και χωρίς ήλιο και χωρίς λιπάσματα!!! – Γράφει η Ειρήνη Αιμονιώτη

Ειρήνη Αιμονιώτη
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Ειρήνη Αιμονιώτη

Η Grow Pod Solutions, εγκαινιάζει μια νέα τεχνολογία. Ένα αυτοματοποιημένο φορητό αγρόκτημα, που θα μπορεί να αναπτύσσει καλλιέργειες χωρίς το φως του ήλιου, χωρίς χώμα, και θα χρησιμοποιεί περίπου 90% λιγότερο νερό, από ό, τι ένα συμβατικό εξωτερικό αγρόκτημα.

 Ένα νέο είδος Υδρολογικής- Υδροπονικής καλλιέργειας. (HLT)
«Eίναι η πιο εξελιγμένη εσωτερική φάρμα του κόσμου», δήλωσε ο Georg Natzic, Πρόεδρος της Grow Pod Solutions. «Οι νέες τεχνολογίες μας όχι μόνο θα βελτιώσουν τον τρόπο που καλλιεργούνται τα τρόφιμα και διανέμονται, αλλά θα αλλάξει κυριολεκτικά τον κόσμο.”

καλλ1

Το σύστημα είναι ένα παρακλάδι της υδροπονίας, που μπορεί να καλλιεργεί φυτά χωρίς χώμα. Η διαδικασία διαφέρει από τις συμβατικές μεθόδους του εδάφους, χρησιμοποιεί ένα θρεπτικό διάλυμα που ρέει μέσω του ποτίσματος, στο καλλιεργητικό υπόστρωμα, παράγοντας σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα.

Grow Pod Solutions – Υδρολογική Τεχνολογία (HLT), χρησιμοποιεί ειδική υδροπονία που παραδίδει περισσότερο οξυγόνο στις ρίζες των φυτών, την τόνωση της ανάπτυξης και την πρόληψη των ασθενειών,και τα φυτά μεγαλώνουν σε υψηλότερη πυκνότητα σε σύγκριση με άλλες μορφές καλλιέργειας.

καλλ2

Μέσα στο GrowPod HLT, όλα τα στοιχεία του περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του φωτός, της υγρασίας και τη θερμοκρασίας, ελέγχονται. Έτσι  δεν υπάρχει καμία ανάγκη για τεχνητά χημικά πρόσθετα ή λιπάσματα, επειδή το σύστημα αυτό ,δεν χρησιμοποιεί έδαφος. Άρα δεν υπάρχει χρήση  φυτοφάρμακων, επειδή δεν υπάρχουν και σφάλματα στο εσωτερικό και υπάρχει απόλυτη προστασία.

Ο κύριος  Natzic ανέφερε. «Μπορούμε να παράγουμε με το σύστημα Υδρολογικής Τεχνολογίας, καθαρότερα πλέον τρόφιμα, και ασφαλέστερα για τον κόσμο».

Τα  φορητά  αγροκτήματα αυξάνονται από την Grow Pod  Solutions και προσαρμόζονται πλέον σε συγκεκριμένες ποικιλίες φρούτων, λαχανικών, βοτάνων και μπορούν να τοποθετηθούν  σχεδόν οπουδήποτε στον κόσμο.

καλλ3Το σύνολο του περιβάλλοντος ελέγχεται εξ αποστάσεως από οποιονδήποτε υπολογιστή ή έξυπνο τηλέφωνο.

Τέλος, τα νέα αυτά φορητά αγροκτήματα, μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας για τη λειτουργία τους.

Η κόλαση της Μεσαίας τάξης κι η ελπίδα της «διαΝΕΟσις» – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Δεν υπάρχει, πια, ημέρα που η Μεσαία –Αστική τάξη να μην αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα. Ακόμη και επιβίωσης.

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Τα εισοδήματα μειώνονται με γεωμετρική πρόοδο και η παλιά «κανονικότητα» (σπίτι, αυτοκίνητο, εξοχικό, κλπ) καθίστανται πλέον βαρίδια. Οι φόροι γονατίζουν τους πάντες, η ανεργία είναι παρούσα σε κάθε σπίτι, οι ευκαιρίες δουλειάς ελάχιστες.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ, δίνει καθημερινά απανωτές χαριστικές βολές στη Μεσαία – Αστική τάξη. Την αντιμετωπίζει ως ταξικό εχθρό της. Η δε θεωρία της «ταξικής μεροληψίας» που υποστηρίζει φανατικά και πεισματικά ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, δεν της προσφέρει ούτε προστασία ούτε φορολογική δικαιοσύνη.

Η ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ, ίδιον κυρίως της Αριστεράς, προστέθηκε στην ήδη υπάρχουσα κρίση.

Αντί περικοπές στο κράτος και στις δαπάνες του, προτιμήθηκε η φορολογική εξόντωση.

Τα πορτοφόλια της Μεσαίας –Αστικής τάξης αδειάζουν. Οι καταθέσεις στις τράπεζες συρρικνώνονται συστηματικά. Πολλές οικογένειες διαμοιράζουν τη μεσημβρινή μερίδα φαγητού σε δυο δόσεις. Μεσημέρι και βράδυ. Κι ευτυχώς που στην Ελλάδα η οικογένεια είναι ακόμη «δεμένη» με καταλυτικούς δεσμούς κι έτσι εντός της υπάρχει αλληλεγγύη και μικρό δίχτυ προστασίας του ενός προς τον άλλο.

Αυτά και πολλά άλλα, έχουν φέρει τα τελευταία δυο χρόνια την Ελλάδα στη τέταρτη θέση του δείκτη «μιζέριας» που δημοσιεύει το  Bloomberg,  ανάμεσα σε 65 χώρες! Τα είπαμε και στο χθεσινό μας άρθρο. Πρώτη είναι η Βενεζουέλα, δεύτερη η Νότιος Αφρική, τρίτη η Αργεντινή και τέταρτη η Ελλάδα.

Θλιβερό γεγονός! Μα αληθινό. Έργο της Αριστεράς!

Να το πούμε κι αλλιώς; Εν έτη 2017, ακόμη κι οι γεννήσεις έχουν μειωθεί κατά 25 χιλιάδες –συγκριτικά με το 2009- για οικονομικούς λόγους. Γεγονός που βάζει βόμβα στα θεμέλια του δημογραφικού. Που απειλεί ακόμη περισσότερο το ήδη διαλυμένο ασφαλιστικό σύστημα.

Κι όμως. Η κυβέρνηση της Αριστεράς και του ακροδεξιού εταίρου της, περί άλλων τυρβάζουν.

Επιζητούν – αντί του πολιτικού ρεαλισμού- λύσεις στις ιδεοληψίες τους και στον ιδεολογικό φονταμενταλισμό τους πέριξ του κρατισμού.

Κι όλη η Μεσαία – Αστική τάξη υφίσταται την τραγική εμπειρία του πολιτικού τυχοδιωκτισμού τους και του λαϊκισμού.

Κι ήταν πράγματι μια ευχάριστη έκπληξη η έρευνα που δημοσιεύθηκε από τον ερευνητικό οργανισμό  «διαΝΕΟσις», αφού δείχνει ότι μεγάλη μερίδα της κοινωνίας προσγειώνεται. Ανώμαλα μεν, αλλά προσγειώνεται.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην συγκεκριμένη έρευνα, έχει αυτό που αποτυπώνεται για την Οικονομία, το κράτος και την ιδιωτική πρωτοβουλία.

Όταν το 62,1% θεωρεί ότι η κρίση οφείλεται «κυρίως στις δικές μας αδυναμίες, σημαίνει ότι ην κοινωνία ξυπνά. Έπρεπε να πάθει για να μάθει.

Όταν το 62,1% διατυπώνει τη διάθεση και θέληση να εφαρμοστεί ένα άλλο μοντέλο στην Οικονομία, που δεν θα έχει έφεση στον κρατισμό αλλά θα συρρικνώνει το δημόσιο, κάτι μπορεί ν’ αλλάξει.

Όταν το 62.1%  προτιμά την φιλελεύθερη λογική της μείωσης της φορολογίας και «βλέπει» ότι η ανάκαμψη θα προέλθει από τον φιλελευθερισμό (μείωση της φορολογίας κλπ) κι όχι από τον κρατικό παρεμβατισμό στην εισοδηματική πολιτική μιας δήθεν φιλολαϊκής κυβέρνησης, τότε υπάρχει ελπίδα.

Ακόμη και η παρεξηγημένη Παγκοσμιοποίηση θεωρείται, βάσει της έρευνας, ως μοναδική ευκαιρία για την επιστροφή σε κανονικές ημέρες.

Ξαναλέω: Αυτή η έρευνα δημιουργεί ελπίδα ότι κάτι μπορεί ν’ αλλάξει.

Δεν μπορεί οι κυβερνητικές καρικατούρες της κυβέρνησης ή της κρατικίστικης αντιπολίτευσης να καθιστούν συνεχώς τη Μεσαία – Αστική τάξη όμηρο του ιδεοληπτικού ναρκισσισμού τους και των επιδιώξεών τους.

Οι νέοι –τουλάχιστον- σήμερα δείχνουν ν’ απεχθάνονται τη μιζέρια του κράτους, των συνδικαλιστών του, της θλιβερής γραφειοκρατίας του, της διαφθοράς και της αναποτελεσματικότητάς του.

Οι νέοι που ταξιδεύουν, που έχουν παραστάσεις, που βλέπουν από το διαδίκτυο ότι ο κόσμος τρέχει μπροστά κι εμείς είμαστε εγκλωβισμένοι στην όπισθεν ή στην ακινησία.

Οι νέοι της Μεσαίας – Αστικής τάξης, που δείχνουν να συμπορεύονται με την εξέλιξη που αποτελεί κινητήρια δύναμη των τροχών της ανάπτυξης σε όλες τις εποχές.

Οι νέοι που γνωρίζουν περισσότερο απ’ όλους ότι δεν μπορεί να μεγαλώσει μια ακόμη γενιά με το όραμα του «ελεήμονος» κράτους…

Οι νέοι που λαμβάνουν παιδεία. Κι όχι παιδεία από το εξίσου μίζερο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τα συνεχώς καταλαμβανόμενα Πανεπιστήμια, αλλά από τις παραστάσεις και τη γνώση που προσφέρει σήμερα η τεχνολογία.

Ξαναλέω: Μέσα στην κόλαση που διαβιεί πια η Μεσαία – Αστική τάξη, αυτή η έρευνα της «διαΝΕΟσις», αποτελεί ηλιαχτίδα ελπίδας…

Κι ευελπιστώ ότι δεν θ’ αργήσει η ώρα που ο επάρατος και καταστροφικός κρατισμός θα δώσει τη θέση του στη φιλελεύθερη κουλτούρα της ανοικτής κοινωνίας.

Μιας κοινωνίας που δεν επιθυμεί ένα φαύλο κράτος που αποτελεί βαρέλι χωρίς πάτο και τη διαλύει, αλλά ένα κράτος Δικαίου και μια Οικονομία ίσως ευκαιριών.

Με στόχο έναν σύγχρονο πολιτισμό επιτευγμάτων και αληθινής ανάπτυξης κι όχι πολιτισμό μίσους και ιδεοληπτικής ασυναρτησίας και διχόνοιας…

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Τρίτης 7 Μαρτίου 2017

Πρωτοσέλιδα:

(κλικ για μεγέθυνση)


makedonia 4typosthessalonikis 5imerisiaimathias 4nea 1eleftherostypos 1eidiseis 4dimokratia 1avgilogos 4espresso 4ethnos 1rizospastiskontranews 1iefimerida 1kathimeriniestia 2starpress 5makelio 5eleftheriora 4naftemporiki 1imerisia 2evroekonomiametrosport 5arenapress 5

Δυνατότητα ένταξης των ανέργων του ΟΑΕΔ στα προγράμματα του δημοσίου, δίνει υπουργική τροπολογία

ΟΑΕΔ

Επεκτείνεται και στις ομάδες ανέργων που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, η δυνατότητα ένταξης στα ειδικά προγράμματα απασχόλησης στον δημόσιο τομέα.

Αυτό προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας για την Μεταρρύθμιση της διοικητικής οργάνωσης των υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας, την οποία υπογράφουν  όλοι οι συναρμόδιοι υπουργοί.

Σημειώνεται ότι η δυνατότητα επιχορήγησης του ΟΑΕΔ από πόρους του κρατικού προϋπολογισμού και από εθνικούς πόρους, προβλεπόταν αποκλειστικά μόνο για μακροχρόνια άνεργους.

Στην ίδια τροπολογία προβλέπεται επίσης ότι:

-Εξαιρείται από τις διατάξεις του νόμου 2190/1994, που αφορά τη διαδικασία πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ, και το προσωπικό που προσλαμβάνεται σε δήμους, περιφέρειες ή άλλες δημόσιες υπηρεσίες, σε εκτέλεση ειδικών προγραμμάτων που καταρτίζονται από τον ΟΑΕΔ.

-Παρέχεται η δυνατότητα στους άνεργους εγγεγραμμένους στα μητρώα του ΟΑΕΔ που πραγματοποίησαν ως και 70 ημερομίσθια ανά δωδεκάμηνο, να βεβαιώνουν συνεχή χρόνο ανεργίας, αφαιρουμένου του ως άνω χρόνου εργασίας τους και κάθε χρονικού διαστήματος κατά το οποίο δεν ήταν εγγεγραμμένοι άνεργοι.

-Παρατείνεται για 4 ακόμη μήνες και μέχρι τις 31/7/2017 η προθεσμία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή σε ρύθμιση ληξιπρόθεσμων δόσεων, η οποία λήγει στις 31/3/2017, των δικαιούχων του τέως ΟΕΚ που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ: Απάντηση στο verianet περί συμφωνίας της «Γιάλτας» για το Δήμο Βέροιας

          ΚΑΜΙΑ ΓΙΑΛΤΑ, ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΣΑΠΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Διαβάσαμε το άρθρο σας περί συμφωνίας της “Γιάλτας΄΄ μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και του Δημάρχου Βεροίας για την εκλογή του μέλους της Ν.Ε. Πέτρου Τσαπαρόπουλου ,ως προέδρου  στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Λυπούμαστε που δεν θα σας επαληθεύσουμε.

Ορθά, κοφτά, σας λέμε ότι, δεν υπήρξε καμία συμφωνία μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και του Δημάρχου Βέροιας, για την εκλογή του σ. Πέτρου Τσαπαρόπουλου.

Η εκλογή του είναι αποκλειστικά ευθύνη του κ. Βοργιατζίδη,  εκτιμώντας την προσφορά του , το ήθος αλλά και τις ικανότητες του στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ.

Ούτε ο συντονιστής της Ν.Ε. , ούτε ο ίδιος ο σ. Τσαπαρόπουλος,  αλλά ούτε κανένα άλλο στέλεχος δεν ήρθε σε επικοινωνία με τον Δήμαρχο γι΄αυτό το ζήτημα.

Ξεκαθαρίζουμε την στάση μας, λέγοντας για μια ακόμη φορά ότι ο ΣΥΡΙΖΑ τις οποίες συμμαχίες δημιουργήσει για την Τ.Α, για τα σωματεία ή οποιαδήποτε συλλογικότητα, θα τις κάνει ανοικτά, με ανοικτή πολιτική ατζέντα, ανοικτή προς την κοινωνία.

Σε μας μην ψάχνετε μυστικές συμφωνίες ή συμφωνίες κάτω από το τραπέζι και ιδιαίτερα με την υπόνοια της όποιας συναλλαγής.

Το ηθικό πλεονέκτημα που έχουμε έναντι των άλλων πολιτικών δυνάμεων δεν έχουμε σκοπό να το “πλειστηριάσουμε΄΄ για κανένα λόγο στο παζάρι των συμφωνιών, όπως εσείς τις εννοείτε.

Ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει την προσπάθεια της παράταξης των Ενεργών Πολιτών  και μ΄αυτήν  θα συμπλεύσει μέχρι και τις επόμενες Αυτοδιοικητικές εκλογές το 2019, δίνοντας την μάχη για μια Τ.Α σύγχρονη, δημοκρατική, αναπτυξιακή

Μάχη που δίνουν και οι σ/φοι μας, που σήμερα βρίσκονται σε άλλες παρατάξεις, σεβόμενοι την ψήφο των συμπολιτών τους, οι οποίοι τους επέλεξαν στις θέσεις που σήμερα βρίσκονται.

Γραφείο τύπου Ν.Ε.
  ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

Προκόπης Παυλόπουλος : «Αυτονόητο το δικαίωμα της Ελλάδας να θωρακίζει αμυντικά εναντίον κάθε επιβουλής, με όλα τα διαθέσιμα μέσα» τα Δωδεκάνησα.

Ηχηρά μηνύματα προς την Τουρκία απέστειλε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος κατά την επίσκεψή του στο νησί της Ρόδου, στο πλαίσιο εκδηλώσεων για την επέτειο Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα.

Ο κ. Παυλόπουλος κατά την ανακήρυξή του σε επίτιμο Δημότη του Δήμου Ρόδου, υπογράμμισε ότι «στην περιοχή των Δωδεκανήσων δεν είναι νοητές, από πλευράς διεθνούς δικαίου, «γκρίζες ζώνες» αναφορικά με την έκταση και το περιεχόμενο της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής κυριαρχίας στην ως άνω περιοχή» και υπερασπίστηκε με έμφαση το αυτονόητο δικαίωμα της Ελλάδας να θωρακίζει αμυντικά εναντίον κάθε επιβουλής, με όλα τα διαθέσιμα μέσα τα Δωδεκάνησα.

Όπως σημείωσε, τα περί αποστρατιωτικοποίησης των Δωδεκανήσων, κατά τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ.  2 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων, πρέπει να ερμηνεύονται και υπό το φως της εκ μέρους της Ελλάδας άσκησης, έναντι της Τουρκίας, του κατά τις διατάξεις του άρθρου 51 του Χάρτη του ΟΗΕ δικαιώματος προληπτικής άμυνας (anticipatory self-defence), ιδίως μετά το 1974 και κατ’ ακολουθία της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο και της εντεύθεν ραγδαίας και απροκάλυπτης αύξησης της επιθετικότητας της Τουρκίας εις βάρος της Χώρας μας.

Επανέλαβε, επίσης, ότι τα παραπάνω δεν αφορούν μόνο στην υπεράσπιση των συνόρων, της εδαφικής ακεραιότητας και της κυριαρχίας της Χώρας μας αλλά και την συνακόλουθη υπεράσπιση των συνόρων, της εδαφικής ακεραιότητας και της κυριαρχίας της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δοθέντος ότι η Ελλάδα ήταν, είναι και θα παραμείνει αναπόσπαστο και θεμελιώδες μέρος του Ευρωπαϊκού Οικοδομήματος.

Ειδικότερα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επισήμανε:

«Το καθεστώς της τελικής παραχώρησης των Δωδεκανήσων στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων (Απρίλιος του 1947) μεταξύ των Συμμάχων, νικητών του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, και της Ιταλίας.  Ιδιαίτερη σημασία, εντός αυτού του θεσμικού πλαισίου, έχουν οι διατάξεις του άρθρου 14 της ως άνω Συνθήκης.

Η διατύπωση της παραγράφου 1 του άρθρου 14 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων είναι τόσο σαφής, ώστε δεν αφήνει περιθώριο αμφιβολίας ως προς την ουσία και την έκταση της κυριαρχίας της Ελλάδας και, επομένως, της Ευρωπαϊκής Ένωσης επί των Δωδεκανήσων.  Ειδικότερα:

Η κυριαρχία αυτή είναι «πλήρης», πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ουδένα περιορισμό επιδέχεται κατά την άσκησή της.

Η κυριαρχία της Ελλάδας, με την ως άνω έννοια, εκτείνεται όχι μόνον εφ’ όλων των νήσων που αναφέρονται ρητώς στην παράγραφο 1 του άρθρου 14 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων αλλά, κατά την κατηγορηματική διατύπωση της κατά τα ανωτέρω παραγράφου, και επί των «παρακειμένων νησίδων» στο σύνολό τους.  Επειδή δε οι διατάξεις αυτές ουδεμία διάκριση κάνουν εν προκειμένω, η διατύπωσή τους καταλαμβάνει τις κάθε είδους «παρακείμενες νησίδες», ανεξαρτήτως μεγέθους τους ή άλλου χαρακτηριστικού τους (π.χ. κατοικημένες ή μη).  Υπό το πρίσμα δε αυτό είναι προφανές πως και στην περιοχή των Δωδεκανήσων δεν είναι νοητές, από πλευράς διεθνούς δικαίου, «γκρίζες ζώνες» αναφορικά με την έκταση και το περιεχόμενο της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής κυριαρχίας στην ως άνω περιοχή.

Ως προς την αποστρατιωτικοποίηση των Δωδεκανήσων, την οποία προβλέπουν οι διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 2 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων, με βάση τους κανόνες του διεθνούς δικαίου ισχύουν τα εξής:

Τα περί αποστρατιωτικοποίησης των Δωδεκανήσων, κατά τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ.  2 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων, πρέπει να ερμηνεύεται και υπό το φως της εκ μέρους της Ελλάδας άσκησης, έναντι της Τουρκίας, του κατά τις διατάξεις του άρθρου 51 του Χάρτη του ΟΗΕ δικαιώματος προληπτικής άμυνας («anticipatory self-defence»), ιδίως μετά το 1974 και κατ’ ακολουθία της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο και της εντεύθεν ραγδαίας και απροκάλυπτης αύξησης της επιθετικότητας της Τουρκίας εις βάρος της Χώρας μας.

Πέραν όμως της ως άνω επιχειρηματολογίας  η Τουρκία δεν έχει, εν πάση περιπτώσει, δικαίωμα να επικαλείται την Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1947. Και τούτο διότι:

Οι διατάξεις των άρθρων 34, 35 και 36 της προαναφερόμενης Συνθήκης της Βιέννης ορίζουν, μεταξύ άλλων, και ότι κάθε συνθήκη ισχύει –επέκεινα δε δημιουργεί δικαιώματα και υποχρεώσεις- μόνο μεταξύ των συμβαλλόμενων μερών.  Έναντι, λοιπόν, τρίτων κρατών η συνθήκη συνιστά «res inter alios acta».

Η Τουρκία δεν είναι, υφ’ οιανδήποτε νομικώς παραδεκτή έννοια, συμβαλλόμενο μέρος στην Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων του 1947.  Άρα η συνθήκη αυτή, ως προς την οποία η Τουρκία είναι τρίτο κράτος, δεν δημιουργεί δικαιώματα ή υποχρεώσεις υπέρ η εις βάρος της, αντιστοίχως.

Με βάση τα όσα προεκτέθηκαν, θέλω να κάνω τις εξής δύο διευκρινίσεις:

Πρώτον, ότι τα συμπεράσματα αυτά δεν αφορούν μόνο την υπεράσπιση των συνόρων, της εδαφικής ακεραιότητας και της κυριαρχίας της Χώρας μας αλλά και την συνακόλουθη υπεράσπιση των συνόρων, της εδαφικής ακεραιότητας και της κυριαρχίας της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δοθέντος ότι η Ελλάδα ήταν, είναι και θα παραμείνει αναπόσπαστο και θεμελιώδες μέρος του Ευρωπαϊκού Οικοδομήματος.

Δεύτερον, τα ίδια συμπεράσματα απευθύνονται, στηριζόμενα στο  αμάχητο τεκμήριο της συμφωνίας τους με το διεθνές και το ευρωπαϊκό δίκαιο στο σύνολό τους, προς κάθε κατεύθυνση. Πρωτίστως δε προς εκείνους οι οποίοι είτε επινοούν δήθεν «γκρίζες ζώνες» στο Αιγαίο, είτε διεκδικούν εδάφη που δεν τους ανήκουν είτε, τέλος, αμφισβητούν την πλήρη κυριαρχία της Ελλάδας επί των Δωδεκανήσων. Βεβαίως με έμφαση στο αυτονόητο δικαίωμα της Ελλάδας να τα θωρακίζει αμυντικά εναντίον κάθε επιβουλής, με όλα τα διαθέσιμα μέσα».

Περισσότεροι από 1,1 εκατ. άνθρωποι τυφλώνονται κάθε χρόνο από γλαύκωμα, παγκοσμίως

Το γλαύκωμα «καλπάζει» τυφλώνοντας κάθε χρόνο πάνω από 1,1 εκατομμύρια ανθρώπους σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Γλαυκώματος.

Το 2013, 64,3 εκατομμύρια άνθρωποι είχαν γλαύκωμα και ο αριθμός αυτός αναμένεται να εκτοξευτεί το 2020 στα 76 εκατομμύρια.

Παρά την εξέλιξη της οφθαλμολογίας, το γλαύκωμα είναι η δεύτερη πιο κοινή αιτία τύφλωσης παγκοσμίως, καθώς στα αρχικά στάδια δεν προκαλεί συμπτώματα και όταν διαγνωστεί, η βλάβη είναι μη αναστρέψιμη.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Γλαυκώματος, με την ευκαιρία της φετινής Παγκόσμιας Εβδομάδας Γλαυκώματος (12 με 18 Μαρτίου), αναφέρει ότι σύμφωνα με μελέτες, για την επιδείνωση της κατάστασης ευθύνονται οι δημοσιονομικοί περιορισμοί στον τομέα της υγείας και η έλλειψη ενημέρωσης, κυρίως στους αγροτικούς πληθυσμούς, οι οποίοι φτάνουν στον γιατρό όταν η βλάβη είναι μη αναστρέψιμη.

Τακτική παρακολούθηση και  έγκαιρη διάγνωση

«Η έγκαιρη διάγνωση της νόσου και στη συνέχεια η τακτική παρακολούθηση του ασθενούς, μπορούν να αποτρέψουν την τύφλωση από γλαύκωμα» τονίζει ο χειρουργός οφθαλμίατρος, καθηγητής Οφθαλμολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Βασίλειος Κοζομπόλης.

«Οι νέες χειρουργικές τεχνικές που εφαρμόζουμε στην Ελλάδα, όπως η χρήση μικροσκοπικών βαλβίδων, βοηθούν στην απορροή του υδατοειδούς υγρού που είναι υπεύθυνο για την αυξημένη πίεση του οφθαλμού και  βάζουν φρένο στην εξέλιξη της νόσου. Μπορούν δε να εφαρμοστούν οι μέθοδοι αυτές επιτυχώς σε συνδυασμό με την εγχείρηση καταρράκτη», αναφέρει ο κ Κοζομπόλης.

Η πάθηση εμφανίζεται συνήθως σε ασθενείς της 3ης ηλικίας, αν και σπανιότερα μπορεί να εμφανιστεί σε νέους ανθρώπους, καθώς επίσης και σε παιδιά.

Παράγοντες που ενοχοποιούνται

Η αιτία του γλαυκώματος είναι πολυπαραγοντική και οι βασικοί παράγοντες κινδύνου είναι:

H αυξημένη ενδοφθάλμια πίεση, το οικογενειακό ιστορικό, ο λεπτός κερατοειδής, η μυωπία, ο σακχαρώδης διαβήτης, ιστορικό οφθαλμικού τραύματος και η μακροχρόνια τοπική ή συστηματική χρήση κορτιζόνης.

       Σύμφωνα με τους οφθαλμίατρους η μόνη άμυνα που έχουν, κυρίως τα άτομα της τρίτης ηλικίας, απέναντι στο γλαύκωμα, είναι η πρόληψη, η οποία μπορεί να γίνεται με τουλάχιστον μια εξέταση τον χρόνο.