Αρχική Blog Σελίδα 15800

Ο αρχιμανδρίτης Αρίσταρχος Γκρέκας μιλάει για το μήνυμα της Ανάστασης: «Η συμμετοχή των πιστών της Εκκλησίας στη συσταύρωση με τον Ιησού οδηγεί στη συνανάσταση με τον Χριστό»

Η Ανάσταση του Ιησού Χριστού αποτελεί την ειδοποιό διαφορά του Χριστιανισμού από άλλες θρησκευτικές αντιλήψεις, επισημαίνει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο αρχιμανδρίτης Αρίσταρχος Γκρέκας, δρ. Θεολογίας.

Αρχιμανδρίτης Αρίσταρχος Γκρέκας
Αρχιμανδρίτης Αρίσταρχος Γκρέκας Δρ. Θεολογίας – Κληρικός Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ κάνει λόγο για την άποψη των πατέρων της Εκκλησίας, σύμφωνα με τους οποίους «η συμμετοχή των πιστών της Εκκλησίας στη συσταύρωση με τον Ιησού οδηγεί στη συνανάσταση με τον Χριστό», κατά συνέπεια, όπως τονίζει, η συσταύρωση των παθών οδηγεί στην κάθαρση της καρδιάς με τη μετάνοια, για να μετάσχει ο πιστός του Αναστάσιμου Φωτός.

Επιπρόσθετα, θα αναφέρει, εμφατικά ότι «πέραν, όμως, από την έννοια του φωτισμού, με την Ανάσταση του Χριστού που είναι η νίκη επί του θανάτου, νοηματοδοτούνται η ζωή και ο θάνατος του ανθρώπου μέσα από την προοπτική της σωτηρίας. Ο Αναστημένος Ιησούς δίνει τη δυνατότητα της σωτηρίας και της θέωσης στην ανθρώπινη φύση. Κατ’ επέκταση, η Ανάσταση του Ιησού Χριστού έχει χαρακτήρα σωτηριολογικό με εσχατολογικές προεκτάσεις».

Καταληκτικά, θα υπογραμμίσει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ότι αυτή η Ανάσταση του Κυρίου είναι το Πάσχα των Χριστιανών, «εορτών εορτή και πανήγυρις πανηγύρεων», που γιορτάζει το πέρασμα του Θεανθρώπου από τη γήινη ζωή, με το μαρτυρικό θάνατο, στην ένδοξη Ανάστασή Του. Το Πάσχα είναι η ολοκλήρωση του απολυτρωτικού έργου και το πέρασμα του Ιησού προς τον Πατέρα Του που έχει ως αποτέλεσμα το πέρασμα των ανθρώπων στη Βασιλεία των Ουρανών.

Ακολουθεί το κείμενο του αρχιμανδρίτη Αρίσταρχου Γκρέκα, δρος Θελογίας:

Η Ανάσταση του Ιησού Χριστού αποτελεί ιστορικό γεγονός, όμως πέραν τούτου είναι ιδιαίτερο και μοναδικό, είναι η ειδοποιός διαφορά του Χριστιανισμού από άλλες θρησκευτικές αντιλήψεις.

Η Ανάσταση του Χριστού αναφέρεται σε όλο το ανθρώπινο γένος. Σύμφωνα με τους πατέρες, η συμμετοχή των πιστών της Εκκλησίας στη συσταύρωση με τον Ιησού οδηγεί στη συνανάσταση με τον Χριστό. Ειδικότερα, ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος αναφέρει ότι «Χρειασθήκαμε Θεό που σαρκώθηκε και πέθανε, για να ζήσουμε. Νεκρωθήκαμε μαζί Του, για να καθαρισθούμε. Αναστηθήκαμε μαζί Του, επειδή μαζί Του και νεκρωθήκαμε. Συνδοξασθήκαμε, επειδή συναναστηθήκαμε».

Η έννοια της συσταύρωσης σχετίζεται άμεσα με την έννοια της συνανάστασης με τον Χριστό, κατά συνέπεια η συσταύρωση των παθών οδηγεί στην κάθαρση της καρδιάς με τη μετάνοια, για να μετάσχει ο πιστός του Αναστάσιμου Φωτός.

Η Εκκλησία με το «Δεύτε λάβετε Φως, εκ του Ανεσπέρου Φωτός» καλεί τους πιστούς να λαμπρυνθούν από Το Φως της Αναστάσεως.

Πέραν όμως, από την έννοια του φωτισμού, με την Ανάσταση του Χριστού που είναι η νίκη επί του θανάτου, νοηματοδοτούνται η ζωή και ο θάνατος του ανθρώπου μέσα από την προοπτική της σωτηρίας. Ο Αναστημένος Ιησούς δίνει τη δυνατότητα της σωτηρίας και της θέωσης στην ανθρώπινη φύση. Κατ’ επέκταση, η Ανάσταση του Ιησού Χριστού έχει χαρακτήρα σωτηριολογικό με εσχατολογικές προεκτάσεις.

Το αναστάσιμο εσχατολογικό βίωμα των χριστιανών ενισχύεται διά μέσου των Μυστηρίων της Εκκλησίας και δη με τη Θεία Ευχαριστία. Οι  πιστοί κοινωνούν Σώμα και Αίμα Χριστού με χαρά και αγαλλίαση και με τη βεβαιότητα ότι η Αναστημένος Χριστός είναι η εγγύηση της αναστάσεώς τους.

Η εκκλησιολογική και η μυστηριακή προσέγγιση του υπερφυούς μυστηρίου της Ανάστασης του Κυρίου αποτελούν τον «χώρο και τον τρόπο»  ώστε ο άνθρωπος να βιώσει και να κατανοήσει  σωτηριολογικά το μυστήριο της θείας Οικονομίας.

Αυτή η Ανάσταση του Κυρίου είναι το Πάσχα των Χριστιανών,  «εορτών εορτή και πανήγυρις πανηγύρεων», που  γιορτάζει το πέρασμα του Θεανθρώπου από τη γήινη ζωή, με το μαρτυρικό θάνατο, στην ένδοξη Ανάστασή Του.

Επίσης, το Πάσχα είναι η ολοκλήρωση του απολυτρωτικού έργου και το πέρασμα του Ιησού προς ουράνιο Πατέρα Του που έχει ως αποτέλεσμα  το πέρασμα των ανθρώπων στη Βασιλεία των Ουρανών.

Σε αυτή τη διάβαση αναφέρεται ο Ειρμός της α’ Ωδής του κανόνα του Πάσχα, καθώς καλεί το ανθρώπινο γένος  να φωτιστεί από το Φως της Αναστάσεως του Κυρίου και να πανηγυρίσει: «Αναστάσεως ημέρα· λαμπρυνθώμεν λαοί. Πάσχα, Κυρίου Πάσχα. Εκ γαρ θανάτου προς ζωήν και εκ γης προς ουρανόν Χριστός ο Θεός ημάς διεβίβασεν, επινίκιον άδοντας».

Αρχιμανδρίτης Αρίσταρχος Γκρέκας
Δρ. Θεολογίας – Κληρικός Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

“Στην σχέση με τον σύντροφο μου είμαστε σαν δύο αδέλφια…” – Γράφει ο Γιάννης Ξηντάρας, Ψυχολόγος – Σύμβουλος Γάμου.

Δύο σύντροφοι σαν δύο αδέλφια; Τι σημαίνει αυτό; Προφανώς δεν χωράει άλλη εξήγηση απο το οτι οι δυο σύντροφοι δεν είνια πλέον εραστές, δεν έχουν πλέον ερωτική ζωή μεταξύ τους…. Πώς γίνεται όμως να διατηρείται μια τέτοια σχέση; Είναι φυσιολογικό δυο νέοι ή και μεγαλύτεροι άνθρωποι να παραμένουν ζευγάρι χωρίς να έχουν πλέον ερωτική- σεξουαλική επιθυμία ο ένας για τον άλλον;

Γιάννης Ξηντάρας
Γράφει ο Γιάννης Ξηντάρας, Ψυχολόγος – Σύμβουλος Γάμου.

Μπορεί μια τέτοια κατά συνθήκη σχέση να συντηρηθεί μέσα στο χρόνο;

Προφανώς και όχι! Κακά τα ψέμματα, η ειδοποιός διαφοροποιήση στις σχέσεις των ενηλίκων είναι η ερωτική επαφή. Αυτό τις κάνει ξεχωριστές, αυτό τις περιφρουρεί και η άρση του τις καταστρέφει: το ιδιωτικό, η ”δυαδικότητα” που οσο υπάρχει αναδεικνύει τη μοναδικότητα και όταν αίρεται ορίζει τον ουσιαστικό αφανισμό του ζευγαριού.

Είναι λοιπόν ”καμπανάκι” η έλλειψη ερωτικής επιθυμίας για την δυσλειτουργία της σχέσης; Έστω κι αν αυτή προέρχεται μόνο από τον ένα σύντροφο; Ή μήπως δεν πειράζει;

Εσάς θα σας ενοχλούσε ή όχι αν συνέβαινε στη δική σας ζωή;

Επειδη μάλλον θα (σας) ενοχλούσε, ας δουμε τι μπορεί να κάνει ένα ζευγάρι που βρίσκεται σε αυτήν την κατάσταση:

Α. Να την αναγνωρίσει! Ξεκινώντας με αυτήν την ”απλή” διαπίστωση κερδίζουμε χρόνο και εμπιστοσύνη… Διότι πολύ συχνά βλέπουμε τα γεγονότα να εξελίσσονται μπροστά μας αλλά εμείς σφυρίζουμε αδιάφοροι, όχι από αναισθησία αλλά μάλλον από φόβο!

Β. Να αρχίσουν οι δύο σύντροφοι να μιλάνε για αυτό που (τους) συμβαίνει. Τι νιώθουν, τι πιστεύουν, τι επιθυμούν, τι ανησυχίες έχουν. Το ζευγάρι πρέπει να συζητά όλα τα προβλήματά του, να θίγονται όλα τα κακώς κείμενα μιας σχέσης, αλλιώς μένουν απωθημένα, δημιουργούνται ”αποστήματα”, και το σύστημα αρχίζει να απορυθμίζεται…

Γ. Τέλος, όταν δύο σύντροφοι, παρά τις προσπάθειες τους, δεν μπορούν να βελτιώσουν το πρόβλημα που τους απασχολεί, καλό θα ήταν να απευθυνθούν σε κάποιον ειδικό για να τους βοηθήσει, μέσα από την διαδικασία της συμβουλευτική ζεύγους (ή θεραπεία γάμου). Θα πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε ότι βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσει με επιτυχία και αποτελεσματικότητα η θεραπεία ζεύγους είναι, και τα δύο μέλη της σχέσης να επιθυμούν αβίαστα την συμμετοχή τους, επενδύοντας τόσο το χρόνο, όσο και την εμπιστοσύνη τους σε αυτή τη διαδικασία!

Ας μην αφήνουμε τις σχέσεις μας να ”βαλτώνουν” στην ρουτίνα, την συνήθεια, την αδιαφορία… Ας φροντίζουμε την σχέση μας με τον/την συντροφό μας ως ένα πολύτιμο πετράδι, ως ένα παιδί που αναζητά διαρκώς φροντίδα και στοργή… Έτσι θα μπορέσουμε να χαρούμε το παρόν, την κάθε στιγμή, σαν ένα γέννημα της ένωσής μας, της επιθυμίας μας να είμαστε μαζί!

Όπως ήταν στην αρχή, αν θυμάστε…

_____________________________________________________________________
Ο Γιάννης Ξηντάρας είναι Ψυχολόγος- Σύμβουλος γάμου, απόφοιτος Πανεπιστημίου Αθηνών και Strathclyde University. Mέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων και της Ελληνικής Προσωποκεντρικής και Βιωματικής Εταιρείας , επιστημονικός υπεύθυνος στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης “Επαφή”. www.simvouleftikigamou.gr

Εκδηλώσεις από την Ένωση Ποντίων Σουρμένων για «Παμποντιακόν Πανοΰρ τη Θωμά ΄ς σα Σούρμενα»

Για 93η συνεχή χρονιά η Ένωση Ποντίων Σουρμένων οργανώνει το φετινό «Παμποντιακόν Πανοΰρ τη Θωμά ΄ς σα Σούρμενα» που θα πραγματοποιηθεί από 19 έως 23 Απριλίου στα Σούρμενα του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης.

Στις πενθήμερες εκδηλώσεις, που και φέτος αναμένεται να τιμήσουν με την παρουσία τους χιλιάδες επισκέπτες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι Πόντιοι στα Σούρμενα ζουν εορταστικές στιγμές, όπως στις ομηρικές γιορτές, καθώς ο θάνατος και η φθορά μεταλλάσσονται σε ύμνο για τη ζωή, με αθλητικούς, πνευματικούς, καλλιτεχνικούς αγώνες. Πιστοί στις ρίζες και την παράδοση από τις αλησμόνητες πατρίδες, βιώνουν και διαιωνίζουν τα ήθη και έθιμά τους.

Η αυλαία των εκδηλώσεων θα ανοίξει με ένα οδοιπορικό στην παρουσία και τη δράση του Πολεμικού Ναυτικού την περίοδο 1912-1922 στη Μικρά Ασία, δημοσιοποιώντας για πρώτη φορά σημαντικές πτυχές της ιστορίας. Ιδιαίτερη σημασία έχει, επίσης, ότι στις φετινές εκδηλώσεις θα πάρουν μέρος, με τη συμμετοχή παλαιμάχων, προσφυγικές ομάδες ποδοσφαίρου (Α΄ Εθνική), ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η μύηση στην ποντιακή κουζίνα. Βέβαια και φέτος όλα τα δρώμενα θα κλείνουν με πολύ χορό και γλέντι, μεταφέροντας μηνύματα χαράς και ελπίδας.

Οι εκδηλώσεις, που θα πραγματοποιηθούν την εβδομάδα της Διακαινησίμου, πιο αναλυτικά περιλαμβάνουν:

– Τετάρτη 19/4/2017: Ομιλία στο Σπουδαστήριο Σουρμένων, ώρα 19.30, με θέμα «Η παρουσία και η δράση του Πολεμικού Ναυτικού στην Μικρά Ασία 1912 – 1922». Στην ομιλία θα παρουσιαστεί η δράση του Πολεμικού Ναυτικού κατά την διάρκεια της Μικρασιατικής Εκστρατείας ενώ θα προβληθούν σπάνια φωτογραφικά και αρχειακά ντοκουμέντα από ελληνικές και ξένες πηγές.

– Πέμπτη 20/4/2017: Ομιλία με θέμα «Ποντιακή κουζίνα, παράδοση & υγιεινή διατροφή» και θα ακολουθήσει γευσιγνωσία με ποντιακά εδέσματα.

– Σάββατο 22/4/2017: Διοργανώνεται για τέταρτη φορά το Ποδοσφαιρικό Συναπάντεμα Προσφυγικών Ομάδων με αγώνες παλαιμάχων που προέρχονται από τις ομάδες ΠΑΟΚ, ΑΕΚ, Πανιώνιος, Απόλλωνας, Ιωνικός Νίκαιας, Αθλητικός Σύλλογος Σουρμένων. Το απόγευμα θα τελεστεί Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός

– Την Κυριακή του Θωμά (23/4), θα τελεστεί το Ταφικό Έθιμο στο Κοιμητήριο Σουρμένων, ένα έθιμο που έφεραν από τον ιστορικό Πόντο οι πρώτοι κάτοικοι της περιοχής και το τηρούν με ευλάβεια αναλλοίωτο μέχρι τις μέρες μας, αποκορύφωμα του πενθημέρου που πλέον έχει γίνει θεσμός.

Τέλος, όπως κάθε χρόνο, στις 21, 22 & 23 Απριλίου στην πλατεία Σουρμένων, ποντιακοί σύλλογοι και σύλλογοι άλλων περιοχών απ’ όλη την Ελλάδα με τα χορευτικά συγκροτήματά τους παρουσιάζουν ποντιακούς και άλλους παραδοσιακούς χορούς.

Οι Δευτέρες του Πάσχα που … έγραφα … – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ήταν χρόνια ανέμελα. Κυρίως λόγω της παιδικότητας. Και λόγω μιας άλλης ζωής λιγότερο επώδυνης.

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ήταν χρόνια με περισσότερο γέλιο. Με περισσότερα χαρούμενα πρόσωπα. Με παλμούς χαράς αποτυπωμένους και στις καρδιές και στα πρόσωπα.

Η Λαμπρή τέλειωνε. Κι η κατάνυξή της. Κι η χαρά της Ανάστασης. Με τα τσόφλια από τα κόκκινα αυγά σκόρπια στην αυλή… Και τον οβελία καλοχωμένο στα στομάχια…

Κι ήταν πάντα η ίδια ιεροτελεστία που επέβαλλε ο πατέρας.

Να μου γράψεις μια έκθεση για το πώς πέρασες όλη τη Μεγάλη εβδομάδα και την Ανάσταση και την Κυριακή του Πάσχα…

Έλα ρε πατέρα… Όλοι παίζουνε κι εγώ θα γράφω;

Μου φαινόταν απίστευτη καταπίεση.

Μα καθόμουν να γράψω…

Για τα καινούργια παπούτσια που μου πήρε ο νονός.

Για τη λαμπάδα.

Για το καινούργιο παντελόνι που μου πήρε η γιαγιά Θεοδώρα.

Για τα καλούδια που θα μου έπαιρνε κι η γιαγιά Ελένη αν δεν την είχε πάρει μαζί του ο Θεούλης.

Για τις βόλτες στο Πασαλιμάνι.

Για τον παπά στον Άγιο Βασίλη που έκλαιγε την ώρα που έψαλε «σήμερα κρεμάται επί ξύλου»…

Για τον θείο Αντώνη που πάντα τη Μεγάλη Παρασκευή έψαλε:

  • Αι γενεαί πάσαι, ύμνον τη ταφή σου προσφέρουσι, Χριστέ μου…

Για τον Επιτάφιο. Που κάθε χρόνο ήταν πιο όμορφα στολισμένος από τον προηγούμενο.

Για τη γκρίνια για τις φακές, τα νερόβραστα φαγητά, τη νηστεία…

Τις απορίες:

Καλά, να καταλάβω ότι δεν τρώμε λάδι επειδή νηστεύουμε… Μα τότε γιατί τρώμε ελιές; Γιατί τρώμε ψωμί που γίνεται κι αυτό από καρπό της γης;

Κι οι απαντήσεις:

  • Θα μεγαλώσεις και θα καταλάβεις!

Μεταξύ μας, ποτέ δεν κατάλαβα…

Έγραφα:

Για την Ανάσταση. Τα βαρελότα. Τα δυναμιτάκια.

Και το οικογενειακό τραπέζι. Με τη μαγειρίτσα.

  • Ούτε εγώ θυμάμαι πόσες φορές έπλυνα τα έντερα, μονολογούσε η μάνα μου…

Για την πρωινή ιεροτελεστία της Κυριακής του Πάσχα.

Που σηκωνόταν αξημέρωτα ο πατέρας μου να δέσει το αρνί στη σούβλα, να το στηρίξει καλά, να ανάψει τη φωτιά στον λάκκο του κήπου…

Κι ύστερα το γύρισμα.

Εφιάλτης ήταν όταν ερχόταν η σειρά μου. Κι ένιωσα ότι συνέβη μια από τις μεγαλύτερες εφευρέσεις της ανθρωπότητας όταν κυκλοφόρησαν τα ηλεκτρικά μηχανάκια που γύριζαν αυτόματα τη σούβλα.

Κι ύστερα το τραπέζι. Με τα μεγάλα άσπρα τραπεζομάντηλα. Τα έστρωνε η μάνα μου κι όταν –μοιραία- τα λερώναμε, πάντα γκρίνιαζε!

Τα τραπέζια με όλα τα καλούδια.

Κι οι χοροί. Και τα τραγούδια. Με τις μαγικές φωνές του θείου Αντώνη, της θείας Βιβής, του πατέρα μου…

Κι ύστερα η «παρέλαση» της σόδας! Και τα λευκά φακελάκια που έγραφαν «ΕΝΟ» και βοηθούσαν την πέψη…

Έγραφα, έγραφα, έγραφα.

Για την ανθισμένη φύση και τα τεράστια λευκά και κόκκινα τριαντάφυλλα του κήπου.

Για την κόκκινη βουκαμβίλια που είχε γεμίσει άνθη και έφτανε μέχρι τα κεραμίδια του σπιτιού…

Για την ασπρόμαυρη τηλεόραση που πρωτομπήκε σπίτι μια Μεγάλη Τρίτη…

Για το μαύρο τηλέφωνο με αριθμό 451122 κι ένα νούμερο ακόμη που πάντα ξεχνούσα κι έφτασε στο πατρικό σπίτι μια Μεγάλη Δευτέρα. Κι έκτοτε έγινε το σπίτι κάτι σαν περίπτερο… Όλη η γειτονιά παρακαλούσε για ένα τηλεφωνηματάκι…

Έγραφα.

Σαν σήμερα. Πάντα Μεγάλη Δευτέρα. Την έκθεση του πατέρα μου.

Πόσο μου λείπει; Κι εκείνος κι εκείνη…

Τα σκεφτόμουν όλα αυτά όταν κάθισα να γράψω το καθημερινό άρθρο για τον «Έμβολο».

Κι είπα να τα μοιραστώ μαζί σας. Γεμάτος νοσταλγία. Και τα ωραία μάτια του μυαλού και των αναμνήσεων.

Εξ ου και προέκυψαν όσα διαβάσατε.

Χριστός Ανέστη φίλτατοι για όσους το πιστεύετε.

Γεμίστε καλοσύνη κι αγάπη κι όσοι δεν το πιστεύετε.

Και γεμίστε ευωδιές τις ψυχές σας.

Σαν εκείνες της παιδικής μας αθωότητας…

Αχ βρε πατέρα.

Νάσουν εδώ μαζί μου και ας μ’ έβαζες να γράφω εκθέσεις δυο και τρεις φορές την ημέρα…

Η Microsoft διέθεσε διορθωτικό για μια επικίνδυνη ευπάθεια που ανακαλύφτηκε πρόσφατα στο Word

Μία ευπάθεια στην πλατφόρμα Word της Microsoft, την οποία έχουν ανακαλύψει χάκερς και προσπαθούν να τη χρησιμοποιήσουν προκειμένου να κλέψουν τραπεζικά στοιχεία χρηστών, διόρθωσε εχθές Τρίτη 11 Απριλίου η εταιρεία μέσω ενημέρωσης ασφαλείας.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC, η ευπάθεια ανακαλύφθηκε κατά τη διάρκεια του περασμένου Σαββατοκύριακου. Στη συνέχεια, τη Δευτέρα 10 Απριλίου η εταιρεία κυβερνοασφάλειας Proofpoint ανακοίνωσε ότι είχε ανακαλύψει ένα email, μέσω του οποίου χάκερς σκόπευαν να μολύνουν υπολογιστές με το κακόβουλο λογισμικό γνωστό ως Dridex.

Το συγκεκριμένο λογισμικό έχει σχεδιαστεί ώστε όταν μολύνει έναν υπολογιστή να παρέχει τη δυνατότητα στον χάκερ να κατασκοπεύει τις τραπεζικές συνδέσεις του θύματος. Το 2015 χάκερς είχαν καταφέρει να κλέψουν 20 εκατομμύρια λίρες από βρετανικούς τραπεζικούς λογαριασμούς χρησιμοποιώντας το Dridex.

                Σύμφωνα με ειδικούς σε θέματα κυβερνοασφάλειας, η ευπάθεια, η οποία εντοπίστηκε σε πολλές εκδόσεις του Microsoft Word για Windows, θα μπορούσε να επιτρέψει την εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού, συμπεριλαμβανομένου του Dridex, εν αγνοία του κατόχου του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Η Microsoft δεν έχει διευκρινίσει μέχρι στιγμής εάν από την ευπάθεια αυτή επηρεάζονται και η εκδόσεις του Word για υπολογιστές Mac.

                To email που ανακάλυψε η Proofpoint περιείχε έγγραφα Microsoft Word RTF (μορφή εμπλουτισμένου κειμένου) μέσα στα οποία ήταν «κρυμμένο» το Dridex.

«Κατά τη διάρκεια των δοκιμών μας (παραδείγματος χάριν στο Office 2010) το ευάλωτο σύστημα μπορούσε να αξιοποιηθεί πλήρως (από τους χάκερς», δήλωσαν ερευνητές της Proofpoint.

«Σχεδιάζουμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα μέσω της ενημέρωσης που διανεμήθηκε την Τρίτη 11 Απριλίου και οι πελάτες που έχουν ενεργοποιημένες τις ενημερώσεις θα είναι αυτόματα προστατευμένοι», δήλωσε εκπρόσωπος της Microsoft. Συνέχισε λέγοντας ότι «εν τω μεταξύ, ενθαρρύνουμε τους πελάτες μας να είναι προσεκτικοί προτού ανοίξουν άγνωστα αρχεία και να μην κατεβάζουν περιεχόμενο από μη αξιόπιστες πηγές, προκειμένου να είναι ασφαλείς».

Παράλληλα, η Proofpoint συνιστά σε όλους τους χρήστες του Word να εγκαταστήσουν άμεσα τις ενημερωμένες εκδόσεις ασφαλείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λύθηκε το μυστήριο, γιατί ξεδένονται μόνα τους τα κορδόνια των παπουτσιών!

Την επόμενη φορά που τα κορδόνια των παπουτσιών σας θα λυθούν ξανά από μόνα τους, παρηγορηθείτε με τη σκέψη ότι έχετε να αντιμετωπίσετε ανώτερες δυνάμεις της φύσης. Αυτό είναι το «μήνυμα» μιας νέας μελέτης αμερικανών επιστημόνων, οι οποίοι πιστεύουν ότι έλυσαν το μυστήριο του γιατί τα κορδόνια, ακόμη και αν τα δέσεις καλά, θα βρουν τρόπο να λυθούν.

Σύμφωνα με την μελέτη -την πρώτη του είδους της- επί το έργον βρίσκονται δύο δυνάμεις, που συνωμοτούν για να σας εκνευρίσουν ή να σας κάνουν να παραπατήσετε. Από τη μία, είναι η δύναμη του ποδιού που πιέζει το έδαφος και σταδιακά χαλαρώνει τον κόμπο και, από την άλλη, μια δεύτερη δύναμη που προκαλείται από την κίνηση του ποδιού μπρος-πίσω και η οποία δρα στις άκρες των κορδονιών. Από κοινού, οι δύο δυνάμεις, σαν ένα αόρατο χέρι, μπορούν να λύσουν τους κόμπους ακόμη και μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα.

Οι ερευνητές της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, με επικεφαλής τον Κρίστοφερ Ντέϊλι-Ντάϊαμοντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Proceedings of the Royal Society A” της Βασιλικής Εταιρείας επιστημών της Βρετανίας, χρησιμοποίησαν μια κάμερα αργής κίνησης για να μελετήσουν μια σειρά από πειράματα με κόμπους κορδονιών. Ένας ερευνητής φορούσε αθλητικά παπούτσια και έτρεχε πάνω σε ένα διάδρομο γυμναστικής, ενώ οι άλλοι κινηματογραφούσαν σε «σλόου μόσιον» το λύσιμο των κορδονιών.

Διαπιστώθηκε ότι όταν κανείς περπατά γρήγορα ή τρέχει, το πόδι του χτυπά το έδαφος με δύναμη επταπλάσια της βαρύτητας. Αντιδρώντας σε αυτή τη δύναμη, ο κόμπος των κορδονιών αρχικά τεντώνεται και μετά χαλαρώνει. Αφού ο κόμπος έχει χαλαρώσει, το πόδι που πηγαίνει πέρα-δώθε καθώς κινείται, ασκεί μια δεύτερη δύναμη αδράνειας στις ελεύθερες άκρες των κορδονιών, πράγμα που οδηγεί στο γρήγορο ξεδέσιμό τους ακόμη και με δύο δρασκελιές.

Τα πειράματα έδειξαν ότι μερικά κορδόνια είναι δυσκολότερο από άλλα να λυθούν, αλλά όλα στο τέλος μπορεί να ξεδεθούν από τις ίδιες φυσικές δυνάμεις. Εννοείται ότι όσο πιο σφιχτά δέσει κανείς τα κορδόνια του, τόσο πιο δύσκολα αυτά θα λυθούν. Αλλά μπορούν τελικά να λυθούν…

Παύλος Δρακόπουλος

Ισπανία: Ο “μυστηριώδης” Έλληνας στρατιώτης που ο τάφος του ανακαλύφθηκε στα θεμέλια κτηρίου στη Μάλαγα, βρίσκεται πλέον στο Μουσείο της πόλης

To πραγματικό κόσμημα του Μουσείου της Μάλαγας είναι ο σκελετός και τα ευρήματα που βρέθηκαν στον τάφο ενός Έλληνα οπλίτη, ο οποίος ανακαλύφθηκε το 2012 στα θεμέλια μίας κατασκευής στην πόλη της νότιας Ισπανίας.

 Έκτοτε το αρχαιολογικό ενδιαφέρον στρέφεται στην «αναγνώριση» της ταυτότητας του νεκρού, που έχει ταφεί με ιδιαίτερες τιμές, όντας ένας ξένος στην φοινικική πόλη της «Μάλακα».

      Πρόκειται για έναν άνδρα ψηλό για την εποχή του, τον 6Ο αιώνα πΧ, με ύψος 1,75-1,78 μέτρα, που σε κάποια στιγμή της πολύπλαγκτης όπως φαίνεται ζωής του υπέστη έναν σοβαρό τραυματισμό στον δεξί ώμο, όπως επίσης φέρει και μία λαβωματιά από αμβλύ όργανο στο κεφάλι. Όμως; Η κράση του ήταν τέτοια που, σύμφωνα με τους ειδικούς, κατόρθωσε να γιατρευθεί, όμως ο θάνατος τον βρήκε σε ηλικία 40-45 ετών. Η ταφή του έγινε έξω από τα τείχη της «Μάλακα», στον έκτοτε γνωστό ως «Τάφο του Πολεμιστή».

    Μα, ποιος είναι τούτος ο ξεχωριστός πολεμιστής; Ίσως να πρόκειται για έναν μισθοφόρο, γέννημα εκείνης της πολυτάραχης εποχής για τη Μεσόγειο, που μετανάστευαν διαθέτοντας στους δυνατούς την εμπειρία τους στις μάχες, στη στρατηγική και τα αμυντικά έργα. Η παρουσία του στη Μάλακα είναι ενδεικτική της πολυσπερμίας του πληθυσμού της και της μεγάλης εμπορικής σχέσης που διατηρούσε η φοινικική πόλη με τον ελληνικό κόσμο.

    Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα που ανακαλύφθηκαν μέσα στον τάφο. «Το ιδιαίτερο δεν είναι το περιέχον, αλλά το περιεχόμενο» εξηγεί ο αρχαιολόγος Δαβίδ Γκαρθία, επικεφαλής του σκάμματος στον Τάφο. Ο σκελετός ήταν θαμμένος με κλίση προς δυσμάς και έφερε εξοπλισμό χαρακτηριστικόν ενός Έλληνα οπλίτη, ενώ κοντά του βρέθηκαν ταφικά κτερίσματα σύμφωνα προς τις φοινικικές ιεροτελεστίες, αλλά που μαρτυρούν συνάμα και την υψηλή κοινωνική θέση του νεκρού.

17853423.Stratiotis Malaga  Το πρώτο κτέρισμα που ανακαλύφθηκε ήταν ένα εξαίσιο χρυσό δακτυλίδι με έναν σκαραβαίο, που αναπαριστά την Αιγύπτια θεότητα της Σεχμέτ. Κοντά στο κρανίο, στ’ αριστερά υπήρχε ένα ασημένιο πιάτο και δεξιά κομμάτια ελεφαντοστού, που ακόμη δεν έχει ταυτοποιηθεί περί τίνος αντικειμένου επρόκειτο.

Κοντά στα πόδια του υπήρχαν ασημένιες ράβδοι με κωνικά τελειώματα και στα δεξιά του βρέθηκαν τμήματα από ένα διπλωμένο δόρυ.

     Μέσα στον τάφο υπήρχαν επίσης μεταλλικά θραύσματα, που θεωρείται πως αποτελούσαν τμήματα ασπίδας—υπόθεση που ακόμη ερευνάται—ενώ υπήρχε κι ένα κεραμικό, που μάλλον περιείχε λιβάνια. Όλα τούτα τα απαράμιλλα κομμάτια βρέθηκαν κοντά στο καλλίτερο εύρημα του τάφου: ένα κορινθιακού τύπου κράνος, με λεπτομερείς διακοσμήσεις, το οποίο χρονολογείται από τον 6ο αιώνα πΧ. Για να φθάσουν οι αρχαιολόγοι σε τούτο το συμπέρασμα χρειάσθηκε να εξετάσουν πάνω από 2.000 παρόμοια κράνη που έχουν απογραφεί σε όλη τη Μεσόγειο. Το κράνος, που συντηρήθηκε από το Ινστιτούτο Ιστορικής Κληρονομιάς της Ανδαλουσίας (ΙΑΡΗ), φέρει διακόσμηση φιδιών πάνω από τα μάτια και τέσσερα χέλια.

    Έως τώρα το μόνο που είναι γνωστό για τον μυστηριώδη πολεμιστή είναι ότι έχαιρε υψηλής κοινωνικής θέσης. «Δεν ήσαν όλοι που μπορούσαν να ταφούν με τέτοιου είδους κτερίσματα. Μήπως ήταν κάποιος που είχε σχέση με τη διοίκηση μίας μονάδας επιφορτισμένης με την άμυνα της πόλης; Μάλλον περί αυτού πρόκειται» τονίζει ο Γκαρθία, υπογραμμίζοντας πως είναι δύσκολο να αποτολμήσει κανείς μία ερμηνεία, διότι απλώς «δεν υπάρχει (καταγεγραμμένο) κάτι ανάλογο»(ένας Έλληνας πολεμιστής θαμμένος σε αμιγώς φοινικική πόλη).

  Σε κάθε περίπτωση, ο τάφος του μυστηριώδη Έλληνα και τα ευρήματά του, είναι πλέον προσιτά σε κάθε επισκέπτη στο Μουσείο της Μάλαγας.

Γιώργης-Βύρων Δάβος

 

 

Προέλευση: El Pais - ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Κινητά και ταμπλέτες «κλέβουν» τον ύπνο ακόμη και από μωρά έξι μηνών, αποκαλύπτει μια νέα έρευνα

Για πρώτη φορά μια επιστημονική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι οθόνες αφής «κλέβουν» τον ύπνο ακόμη και μωρών έξι μηνών.    

Οι οθόνες αφής των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων (smartphones) και των υπολογιστών-ταμπλετών (tablets) βρίσκονται όλο και συχνότερα στα χέρια των νηπίων, είτε επειδή τα ίδια ενδιαφέρονται γι’ αυτές, είτε γιατί αποτελούν ένα βολικό τρόπο προκειμένου οι πολυάσχολοι γονείς να απασχολούν τα παιδάκια τους.

Όμως, όσο περισσότερο καταπιάνεται ένα μικρό παιδί με μια οθόνη αφής, τόσο λιγότερο χρόνο κοιμάται, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα, την πρώτη του είδους της σε τόσο μικρά παιδιά. Η μελέτη επισημαίνει ότι καθώς αυξάνεται ραγδαία στα νοικοκυριά ο αριθμός των φορητών συσκευών με οθόνες αφής, αυτό έχει επίπτωση στον ύπνο ακόμη και των μικρών παιδιών έως έξι μηνών.

Οι ερευνητές των κολλεγίων Birkbeck και King’s του πανεπιστημίου του Λονδίνου, με επικεφαλής τον Τιμ Σμιθ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Scientific Reports», μελέτησαν 715 παιδιά, ηλικίας 6 έως 36 μηνών. Για κάθε παιδί οι γονείς ανέφεραν τη μέση διάρκεια που καθημερινά περνούσε με μια οθόνη αφής, καθώς και τη μέση διάρκεια του ύπνου του.

Διαπιστώθηκε ότι όσα νήπια αφιέρωναν περισσότερο χρόνο σε οθόνες, κοιμούνταν λιγότερο τα βράδια. Ακόμη κι αν μετά κοιμούνταν περισσότερο μέσα στη μέρα, συνολικά κοιμούνταν λιγότερες ώρες στη διάρκεια του 24ωρου σε σχέση με τα παιδιά που δεν περνούσαν χρόνο με μια οθόνη.

Ενδεικτικά, για κάθε μία πρόσθετη ώρα χρήσης «τάμπλετ» μέσα στη μέρα, το παιδί κοιμόταν κατά μέσο όρο σχεδόν 16 λεπτά λιγότερα τη νύχτα. Ακόμη, όσα παιδιά έκαναν χρήση οθονών αφής, χρειάζονταν περισσότερο χρόνο για να αποκοιμηθούν.

Οι επιστήμονες επεσήμαναν, ότι με δεδομένο πως ο ύπνος είναι σημαντικός για τη νοητική ανάπτυξη ενός παιδιού, ιδίως κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής του, τα νέα ευρήματα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη.

«Προτού απαγορεύσουμε τελείως τη χρήση οθονών αφής, η οποία μπορεί να έχει και δυνητικά οφέλη, πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε σε βάθος πώς να χρησιμοποιούμε αυτή τη σύγχρονη τεχνολογία, με τέτοιο τρόπο ώστε να μεγιστοποιούνται τα οφέλη και να ελαχιστοποιούνται οι όποιες αρνητικές επιπτώσεις για τα μικρά παιδιά» δήλωσε ο Σμιθ.

Μια προηγούμενη μελέτη των ίδιων ερευνητών είχε δείξει ότι η χρήση οθονών αφής από τα μωρά, αντί για την απλώς παθητική παρακολούθηση μιας οθόνης, βοηθά στην πρόωρη ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων τους. Αλλά, σύμφωνα με τη νέα έρευνα, το τίμημα είναι ο λιγότερος ύπνος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο φετινός Μάρτιος ήταν ο δεύτερος πιο ζεστός διεθνώς, σύμφωνα με τη NASA

   Ο Μάρτιος του 2017 υπήρξε ο δεύτερος θερμότερος Μάρτιος στα 137 χρόνια της σύγχρονης μετεωρολογικής ιστορίας, σύμφωνα με τη μηνιαία ανάλυση των παγκόσμιων θερμοκρασιών από τους επιστήμονες του Κέντρου Διαστημικών Μελετών Goddard της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA).

   Ο προηγούμενος μήνας ήταν 1,12 βαθμούς Κελσίου πιο ζεστός από τη μέση θερμοκρασία Μαρτίου κατά την περίοδο αναφοράς 1951-1980.

   Ο θερμότερος Μάρτιος υπήρξε εκείνος του 2016. Ο φετινός Μάρτιος ήταν 0,15 βαθμούς Κελσίου πιο κρύος από τον περυσινό Μάρτιο, αλλά 0,2 βαθμούς Κελσίου θερμότερος από οποιονδήποτε προηγούμενο Μάρτιο.

   Φέτος, ο δεύτερος θερμότερος Μάρτιος έρχεται μετά τον δεύτερο θερμότερο Φεβρουάριο και τον τρίτο πιο ζεστό Ιανουάριο. Με βάση τα έως τώρα δεδομένα, το 2017 δεν αναμένεται να ξεπεράσει το 2016 ως θερμότερο έτος στην μετεωρολογική ιστορία.

   Από τα 17 θερμότερα έτη, τα 16 έχουν υπάρξει στον 21ό αιώνα (με μόνη εξαίρεση το πολύ ζεστό 1998 λόγω του έντονου φαινομένου Ελ Νίνιο), ενώ και τα πέντε θερμότερα έτη έχουν υπάρξει μετά το 2010, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (ΝΟΑΑ) των ΗΠΑ, η οποία αναμένεται να δημοσιοποιήσει τις δικές της εκτιμήσεις στις 19 Απριλίου.

   Οι εκτιμήσεις της NASA βασίζονται σε στοιχεία από περίπου 6.300 μετεωρολογικούς σταθμούς ανά τον κόσμο, καθώς επίσης από όργανα σε πλοία και στην επιφάνεια της θάλασσας. Η μέτρηση της θερμοκρασίας σε παγκόσμιο επίπεδο άρχισε περίπου το 1880, επειδή προηγουμένως δεν υπήρχαν αρκετά στοιχεία για να καλύψουν όλη τη Γη.

Σταυρός Ημαθίας: Με πολύ κόσμο η Ανάσταση του Κυρίου στον Άγιο Γεώργιο – (Βίντεο- φωτο)

  Με πολύ  κόσμο που  είχε συγκεντρωθεί μέσα και γύρω από τον  Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου γιορτάστηκε  η Ανάσταση του Κυρίου στον Σταυρό Ημαθίας.

Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Αφού άναψαν οι λαμπάδες με το Άγιο Φως, μεγάλοι και παιδιά στάθηκαν στον προαύλιο χώρο του Ιερού Ναού , γύρω από τον ιερέα  και τους ψάλτες και με τους πρώτους Αναστάσιμους ήχους και τις πανηγυρικές κωδωνοκρουσίες, έψαλαν όλοι μαζί  το  «Χριστός Ανέστη».

Από πλευράς Δημοτικής Αρχής το παρόν έδωσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Σωτήριος Τόκας .

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί στιγμιότυπα από την Θεία  λειτουργία της Αναστάσεως:

Φωτο:

DSC06552DSC06553 2DSC06554DSC06555 1DSC06556DSC06557 1DSC06558DSC06559DSC06560DSC06561 1DSC06562DSC06563 1DSC06564 1DSC06565DSC06566DSC06567DSC06568DSC06570DSC06575 1DSC06580DSC06583 1DSC06585DSC06587 1