Αρχική Blog Σελίδα 15766

Ημαθία: Καθορισμός τοπικής αρμοδιότητας περιφερειακών Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας Ν. Ημαθίας

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ – Αρθρο 3

Διεύθυνση Αστυνομίας Ημαθίας:

Περιλαμβάνει τις περιοχές δικαιοδοσίας των υφισταμένων της Υπηρεσιών.

α. Αστυνομικό Τμήμα Βέροιας.

Περιλαμβάνει τη διοικητική περιφέρεια του δήμου Βέροιας και των τοπικών κοινοτήτων Μελίκης, Νεοκάστρου και Προδρόμου (οικισμοί Νέου Προδρόμου και ΑγίαςΤριάδας) της δημοτικής ενότητας Μελίκης του δήμου Αλεξάνδρειας.

β. Τμήμα Ασφάλειας Βέροιας.

Ταυτίζεται με την περιφέρεια του ομώνυμου Αστυνομικού Τμήματος.

γ. Τμήμα Τροχαίας Βέροιας.

Ταυτίζεται με την περιφέρεια του ομώνυμου Αστυνομικού Τμήματος. Επιπλέον, πέραν του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου «Εγνατία Οδός» περιφέρειας δήμου Βέροιας, περιλαμβάνει και το τμήμα του ιδίου αυτοκινητοδρόμου περιφέρειας δήμου Αλεξάνδρειας, καθώς και τμήμα της ιδίας Οδού της περιφερειακής ενότητας Κοζάνης, αστυνομεύοντας συνολικά το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου «Εγνατία Οδός» που προσδιορίζεται από χ/θ 288,600 (ανισόπεδο κόμβο Κλεδίου 17) μέχρι χ/θ 227,000 (ανισόπεδο κόμβο Πολυμύλου 13).

δ. Αστυνομικό Τμήμα Νάουσας.

Περιλαμβάνει τη διοικητική περιφέρεια του δήμου Ηρωικής Πόλεως Νάουσας.

ε. Τμήμα Ασφάλειας Νάουσας.

Ταυτίζεται με την περιφέρεια του ομώνυμου Αστυνομικού Τμήματος.

στ. Αστυνομικό Τμήμα Αλεξάνδρειας.

Περιλαμβάνει τη διοικητική περιφέρεια των δημοτικών ενοτήτων Αλεξάνδρειας και Αντιγονιδών, καθώς και των τοπικών κοινοτήτων Κυψέλης (Μονή Αγίου Αθανασίου Σφηνίσσης) και Αγκαθιάς (οικ. Τριλοφιάς) της δημοτικής ενότητας Μελίκης του δήμου Αλεξάνδρειας.

ζ. Αστυνομικός Σταθμός Πλατέος.

Περιλαμβάνει τη διοικητική περιφέρεια της δημοτικής ενότητας Πλατέος του δήμου Αλεξάνδρειας.

η. Τμήμα Ασφάλειας Αλεξάνδρειας.

Περιλαμβάνει τη διοικητική περιφέρεια του ομώνυμου Αστυνομικού Τμήματος, καθώς και τη διοικητική περιφέρεια της δημοτικής ενότητας Πλατέος του δήμου Αλεξάνδρειας.

θ. Τμήμα Διαχείρισης Μετανάστευσης Ημαθίας.

Ταυτίζεται με την περιφέρεια της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ημαθίας.

ΦΕΚ 1540/Β/4-5-2017
Απόφαση Αριθ. 7001/2/1478-μβ

ΕΦΕΤ: Οδηγίες προς τους καταναλωτές σχετικά με την αγορά και χρήση προϊόντων Υλικών και Αντικειμένων που πρόκειται να έλθουν σε Επαφή με Τρόφιμα (Υ.Α.Ε.Τ.)

Ο Ε.Φ.Ε.Τ., στοχεύοντας πάντα στην προστασία των καταναλωτών και την έγκυρη και υπεύθυνη ενημέρωσή τους, έχει προχωρήσει στην έκδοση οδηγιών σχετικά με τα Υλικά και Αντικείμενα που πρόκειται να έλθουν σε επαφή με Τρόφιμα (Υ.Α.Ε.Τ.) που αφορούν τόσο στην αγορά όσο και στη χρήση τους.

Στην κατηγορία των Υ.Α.Ε.Τ. ανήκει ένα σύνολο προϊόντων όπως επιτραπέζια σκεύη (π.χ. ποτήρια, μαχαιροπίρουνα, κούπες κ.α.), μαγειρικά σκεύη (π.χ. κατσαρόλες, τηγάνια κ.α.), αντικείμενα αποθήκευσης και μεταφοράς τροφίμων (π.χ. τάπερ, μπουκάλια, αλουμινόχαρτο, διαφανής μεμβράνη, χαρτί ψησίματος, σακούλες τροφίμων κ.α.) και είδη παιδικής διατροφής (π.χ. μπιμπερό, πιπίλες κ.α.).

Οι εν λόγω οδηγίες αφορούν στο τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές :

α) στην επισήμανση των προϊόντων αυτών κατά την αγορά τους στη λιανική καθώς και

β) στον τρόπο χειρισμού τους ώστε να χρησιμοποιούνται με ασφάλεια.

Οι οδηγίες είναι διαθέσιμες στην ακόλουθη υπερσύνδεση :

http://portal.efet.gr/portal/page/portal/efetnew/consumers/consumers_info

και αναλυτικά αναφέρουν :

  1. Ποια προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των υλικών και αντικειμένων που πρόκειται να έλθουν σε επαφή με τρόφιμα (Υ.Α.Ε.Τ.) ;

Τα τρόφιμα κατά τη μεταφορά, παραγωγή, επεξεργασία και αποθήκευση έρχονται σε επαφή με διάφορα υλικά και αντικείμενα, τα οποία ονομάζονται «υλικά και αντικείμενα σε επαφή με τρόφιμα». Για συντομία χρησιμοποιούμε το αρκτικόλεξο «Υ.Α.Ε.Τ.» ή «FCM» στα αγγλικά (από τις λέξεις «Food Contact Materials»).

Αυτά είναι προϊόντα όπως επιτραπέζια και μαγειρικά σκεύη. Πιο συγκεκριμένα :

– επιτραπέζια σκεύη, όπως ποτήρια, μαχαιροπίρουνα, πιάτα, κούπες και αντικείμενα σερβιρίσματος, κουτάλες, σπάτουλες, κ.α.,

– μαγειρικά σκεύη, όπως ταψάκια, κατσαρόλες, τηγάνια, ταψιά, φόρμες σιλικόνης, κ.α.,

– υλικά και αντικείμενα αποθήκευσης, χειρισμού ή μεταφοράς τροφίμων, όπως αποθηκευτικοί περιέκτες (τάπερ), μπουκάλια, αλουμινόχαρτο, διαφανής μεμβράνη, χαρτί ψησίματος, σακούλες τροφίμων κ.τ.λ.

– είδη παιδικής διατροφής, μπιμπερό, πιατάκια, κουταλάκια, πιπίλες (ψευδοθήλαστρα) και θήλαστρα.

ανήκουν στην κατηγορία των Υλικών και Αντικείμενων που προορίζονται να έλθουν σε επαφή με τρόφιμα (Υ.Α.Ε.Τ.) και ελέγχονται με ειδική νομοθεσία που εντάσσεται στη γενικότερη νομοθεσία των τροφίμων.

εφ 0Τα προϊόντα αυτά παράγονται από υλικά, όπως το γυαλί, το πλαστικό, τα μέταλλα και κράματα αυτών, τα κεραμικά, το χαρτί, τις σιλικόνες, κ.α. και ελέγχονται κατά την παραγωγή τους σε διάφορα στάδια της αλυσίδας εφοδιασμού, από την παραγωγή έως και τη λιανική πώληση.

  1. Γιατί ελέγχονται τα Υ.Α.Ε.Τ. ;

Βασική απαίτηση της νομοθεσίας είναι αυτά να είναι αδρανή και να μην επιδρούν αρνητικά στα τρόφιμα επιμολύνοντας τα με ουσίες που μεταφέρονται από αυτά στα τρόφιμα προκαλώντας αλλοίωση στη σύνθεση του τροφίμου και στα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του ή βλάβη στην ανθρώπινη υγεία.

Tα προϊόντα αυτά κατά την παραγωγή τους ελέγχονται για την καταλληλότητα τους ως προς την προοριζόμενη χρήση τους, δηλαδή α) τα τρόφιμα με τα οποία έρχονται σε επαφή (υγρά ή στερεά, θερμά / κρύα, λιπαρά ή όξινα) και β) τις συνθήκες χρήσης, όπως θερμοκρασία και χρόνο (διάρκεια) επαφής. Σημασία έχει, επίσης, εάν πρόκειται για αντικείμενα μίας ή επαναλαμβανόμενης χρήσης. Επομένως, ένα προϊόν Υ.Α.Ε.Τ. είναι κατάλληλο μόνον για την προοριζόμενη χρήση για την οποία παράγεται – και μπορεί να είναι μία ή περισσότερες.

  1. Γιατί οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν τι αγοράζουν ;

Πέραν, όμως, από τον έλεγχο της συμμόρφωσης με τη νομοθεσία των Αρμόδιων Αρχών, απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας είναι και η ορθή χρήση τους από τους καταναλωτές. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό, το καταναλωτικό κοινό να γνωρίζει από την επισήμανση την προβλεπόμενη χρήση ενός προϊόντος Υ.Α.Ε.Τ., ώστε να είναι σε θέση να το χρησιμοποιήσει ορθά και με ασφάλεια.

Για το λόγο αυτό, οι καταναλωτές πρέπει να προσέχουν κατά την αγορά ενός προϊόντος Υ.Α.Ε.Τ. τις πληροφορίες στην επισήμανση του, η οποία σκοπό έχει να ενημερώνει τους καταναλωτές για την ορθή χρήση αυτών.

  1. Τι θα πρέπει να προσέχουμε όταν αγοράζουμε υλικά ή αντικείμενα που πρόκειται να έρθουν σε επαφή με τρόφιμα.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν προσεκτικά την επισήμανση των προϊόντων Υ.Α.Ε.Τ. πριν την αγορά τους. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να ελέγχουν τις ακόλουθες πληροφορίες/ενδείξεις – όπου βάσει της νομοθεσίας (Κανονισμός (ΕΚ) αριθμ. 1935/2004 άρθρο 15) – που πρέπει να επισημαίνονται κατά την λιανική πώλησή τους. Ο καταναλωτής θα πρέπει να αναζητά τις πληροφορίες αυτές είτε :

o πάνω στα υλικά και αντικείμενα είτε πάνω στη συσκευασία (πιθανόν πολλαπλή) τους

o είτε σε ετικέτες τοποθετημένες σε αυτά ή τη συσκευασία (πιθανόν πολλαπλή) τους

o σε επιγραφή τοποθετημένη στο ράφι κοντά στα προς πώληση αντικείμενα που πρόκειται να έλθουν σε επαφή με τρόφιμα, ώστε να είναι πλήρως ορατή στους καταναλωτές.

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν την ύπαρξη ή μη των ακόλουθων πληροφοριών :

 Σήμανση καταλληλότητας για επαφή με τρόφιμα

Η καταλληλότητα ενός αντικειμένου επισημαίνεται με τους ακόλουθους τρόπους :

o τη φράση «για επαφή με τρόφιμα»

o ή την ειδική ένδειξη σχετικά με τη χρήση τους, όπως «μηχανή του καφέ», «φιάλη κρασιού», «κουτάλι σούπας»

o ή το παρακάτω σύμβολο

εφ1Σημειώνεται ότι οι παραπάνω ενδείξεις μπορεί να παραληφθούν σε περίπτωση που το σχήμα του αντικειμένου παραπέμπει για χρήση σε επαφή με τρόφιμο, όπως π.χ. κούπα, ποτήρι, μαχαίρι κ.α..

 Οδηγίες χρήσης (όπου απαιτείται).

Σε ορισμένες περιπτώσεις θα πρέπει να αναγράφονται ειδικές οδηγίες που πρέπει να τηρούνται για την ασφαλή και ορθή χρήση τους, όπως οδηγίες σχετικές με :

o το εύρος επιτρεπόμενων / κατάλληλων θερμοκρασιών χρήσης (αντοχή τους ή όχι σε υψηλές θερμοκρασίες)

o το/τα είδος/η τροφίμου/ων κατάλληλο/α σε επαφή

o τον τρόπο καθαρισμού (π.χ. «κατάλληλο για πλύσιμο στο πλυντήριο πιάτων», είδος απορρυπαντικού που θα πρέπει να χρησιμοποιείται κ.τ.λ. (π.χ. σε πλαστικούς περιέκτες ή κούπες κεραμικές υπάρχει ένδειξη μη χρήσης πλυντηρίου πιάτων)

o οδηγίες σχετικές με τη συμβατότητα ή όχι με φούρνο μικροκυμάτων ή απλό φούρνο (π.χ. πλαστικά σκεύη μικροκυμάτων δε μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συμβατικό φούρνο)

o άλλες οδηγίες χρήσης (π.χ. περιορισμούς χρήσης, όπως αποφυγή επαφής με όξινα τρόφιμα).

 Όνομα ή η εμπορική επωνυμία του υλικού / αντικειμένου.

 Διεύθυνση κατασκευαστή, μεταποιητή ή πωλητή που είναι υπεύθυνος για τη διάθεσή του στο εμπόριο.

 Επισήμανση ή ταυτοποίηση που εξασφαλίζει την ιχνηλασιμότητα του υλικού ή αντικειμένου (π.χ. «barcode», ημερομηνία παραγωγής, αριθμός παρτίδας κ.τ.λ.)

Σημειώνεται ότι όλες οι παραπάνω ενδείξεις θα πρέπει οπωσδήποτε να αναγράφονται στην ελληνική γλώσσα – χώρα δηλαδή που διακινείται το προϊόν – χωρίς όμως να απαγορεύεται η αναγραφή τους και σε άλλες επίσημες γλώσσες ευρωπαϊκών ή μη κρατών.

  1. Τι συμβαίνει, όμως, στην περίπτωση που ενώ το σχήμα ενός προϊόντος παραπέμπει ότι είναι κατάλληλο για επαφή με τρόφιμα, αυτό δεν είναι ;

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στις περιπτώσεις που το προς πώληση αντικείμενο δεν είναι κατάλληλο για άμεση επαφή με τρόφιμα αλλά προορίζεται για διακόσμηση, π.χ. διακοσμητικές πιατέλες, κ.α. Τα αντικείμενα που το σχήμα τους παραπέμπει σε Υ.Α.Ε.Τ., αλλά δεν είναι κατάλληλα για να έλθουν σε επαφή με τρόφιμα και προορίζονται για διακοσμητική χρήση, θα πρέπει να επισημαίνονται ότι «δεν είναι κατάλληλα για επαφή με τρόφιμα», για να μην παραπλανάται ο καταναλωτής.

Τέτοια αντικείμενα μπορεί είναι είδη λαϊκής τέχνης, όπως τα τουριστικά και αναμνηστικά διακοσμητικά προϊόντα (π.χ. κούπες, πιάτα κ.τ.λ.), οι αντίκες και τα εποχιακά είδη π.χ. πιατέλες και πιάτα που μπορεί να αποτελούν βάσεις για κεριά και άλλα διακοσμητικά είδη ή άλλα παρόμοια.

εφ2Ενδεικτικές περιπτώσεις μη ορθής χρήσης από καταναλωτές

  1. Επαναχρησιμοποίηση προϊόντος Υ.Α.Ε.Τ. μίας χρήσης :

Συσκευασίες τροφίμων (π.χ. πλαστικά μπουκάλια εμφιαλωμένου νερού, πλαστικοί περιέκτες (κεσεδάκια) παγωτών ή γιαουρτιών, αλουμινένια ταψάκια γλυκών κ.α.) συχνά επαναχρησιμοποιούνται από τους καταναλωτές ως αποθηκευτικοί περιέκτες τροφίμων ίδιου ή και διαφορετικού τύπου. Πρόκειται για μη προβλεπόμενη χρήση και ως εκ τούτου λανθασμένη και δυνητικά επιβλαβής.

Γενικά, τα αντικείμενα μίας χρήσης (συσκευασίες έτοιμων τροφίμων ή αντικείμενα που πρόκειται να έλθουν σε επαφή με τρόφιμα, όπως για παράδειγμα προϊόντα για «πάρτυ»· πλαστικά ποτηράκια, κουταλάκια, πιατάκια κ.α.) που δεν προορίζονται για επαναλαμβανόμενη χρήση, θα πρέπει να απορρίπτονται μετά τη χρήση τους. Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται η φθορά που προκαλείται από επαναχρησιμοποίηση αντικειμένου μίας χρήσης.

  1. εφ3Η χρήση επιτραπέζιων ή μαγειρικών σκευών ενώ αυτά παρουσιάζουν εμφανείς αλλοιώσεις στην επιφάνειά τους.

Σκεύη μαγειρικά ή επιτραπέζια, όπως τηγάνια, ταψιά, σπάτουλες / λαβίδες σερβιρίσματος, κούπες και παρόμοια που παρουσιάζουν εμφανείς αλλοιώσεις, όπως αλλαγή χρώματος, χαραγματιές/ρωγμές ή αποκολλήσεις επιφανειακού υλικού θα πρέπει να απορρίπτονται, καθώς αυτές οι αλλοιώσεις αποτελούν εστίες από όπου μεταφέρονται ουσίες από το Υ.Α.Ε.Τ. στο τρόφιμο. Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται η αλλοίωση της επιφάνειας τηγανιού, που το καθιστά ακατάλληλο για χρήση.

  1. εφ4Χρήση μη σύμφωνη με την προβλεπόμενη.

Μαγειρικά σκεύη χρησιμοποιούνται για επεξεργασία ή αποθήκευση τροφίμων χωρίς αυτή να προβλέπεται για το συγκεκριμένο σκεύος. Για παράδειγμα : η επαφή όξινων τροφίμων όπως λεμόνι, ξύδι, ντομάτα με σκεύη όπως δίσκους ψησίματος, αλουμινόχαρτο και παρόμοια που προορίζονται μόνο για επαφή με μη όξινα τρόφιμα (π.χ. ψήσιμο ειδών ζαχαροπλαστικής).

Εμπορικός Σύλλογος Αλεξάνδρειας: Έκδοση υπουργικής απόφασης για υποχρεωτική προμήθεια pos

Εμπορικός Σύλλογος Αλεξάνδρειας

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

       Δημοσιεύθηκε  στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 1445 Β΄,) η Υπουργική Απόφαση  45231/20-4-2017, με την οποία καθορίζονται οι επιχειρηματίες που υποχρεούνται να αποδέχονται κάρτες στις συναλλαγές τους με τους καταναλωτές, καθώς και οι προθεσμίες μέσα στις οποίες πρέπει να προμηθευτούν και να εγκαταστήσουν τον κατάλληλο εξοπλισμό.  Επίσης η απόφαση προβλέπει τα σχετικά με την διενέργεια των ελέγχων και τα πρόστιμα που προβλέπονται σε περίπτωση παράβασης .

           Στους υπόχρεους υπάγεται το σύνολο σχεδόν του λιανικού εμπορίου και όλοι οι συνάδελφοι, οι δραστηριότητες των οποίων αναφέρονται στην Υπουργική Απόφαση, οφείλουν να συμμορφωθούν εντός 3 μηνών από τη δημοσίευσή της, ήτοι μέχρι 27 Ιουλίου 2017.

          Στις αναφερόμενες  ως άνω δραστηριότητες περιλαμβάνονται τα καταστήματα: ποτών, καπνού , καυσίμων κίνησης , ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού ,

τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, εξοπλισμού ήχου και εικόνας,

σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών, ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, επίπλων, φωτιστικών και άλλων ειδών οικιακής χρήσης, βιβλίων ,αθλητικού εξοπλισμού, παιχνιδιών κάθε είδους, ενδυμάτων , υποδημάτων και δερμάτινων ειδών, φαρμακευτικών ειδών (φαρμακεία),ιατρικών και ορθοπεδικών ειδών σε

 καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού , ρολογιών και κοσμημάτων κ.α.

 Στους παραβάτες, που δεν θα συμμορφωθούν με την υποχρέωση και την έγκαιρη προμήθεια του απαιτούμενου εξοπλισμού, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.500 ευρώ, το οποίο εισπράττεται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.  Όπως αντιλαμβάνεστε, πρέπει να επιδείξετε την δέουσα προσοχή, γιατί δεν επιτρέπονται λάθη και επιβαρύνσεις, όπως η παραπάνω, σε αυτές τις ούτως ή άλλως δύσκολες εποχές.

Αρμόδιες αρχές για την διενέργεια των ελέγχων, την επιβολή των προστίμων και την βεβαίωση παραβάσεων είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας.  Εμμέσως, στους ελέγχους εμπλέκονται επίσης το ΣΔΟΕ και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Κατά της επιβολής του προστίμου, ο επιχειρηματίας μπορεί να ασκήσει  προσφυγή ενώπιων του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου ή του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης , ανάλογα με τον τόπο και τα ελεγκτικά όργανα που πραγματοποίησαν τον σχετικό έλεγχο.  Σε περίπτωση απόρριψης της προσφυγής έχει το δικαίωμα να προσφύγει στα Διοικητικά Δικαστήρια .

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ύψος του διοικητικού προστίμου μειώνεται στο μισό εάν:

  1. Πραγματοποιηθεί η καταβολή του προστίμου εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση της πράξης.
  2. Ο επιχειρηματίας, εντός 30 ημερών από την ημερομηνία της καταγγελίας ή του ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική Υπηρεσία τιμολόγιο που αποδεικνύει την αγορά τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών (POS).

Πρέπει τέλος να σημειωθεί ότι, οι συνάδελφοι  που θα προβούν σε έναρξη δραστηριότητας, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 30 ήμερων προ της παρέλευσης της γενικής προθεσμίας των 3 μηνών, οφείλουν να συμμορφωθούν εντός 4 μηνών από τη δημοσίευση της Υπουργικής Απόφασης, δηλαδή έχουν ένα μήνα παράταση.  Ακόμη οι  υπόχρεοι που θα προβούν σε έναρξη δραστηριότητας ή σχετική μεταβολή μετά την παρέλευση της προθεσμίας των τριών μηνών,  οφείλουν να συμμορφωθούν εντός ενός μηνός από την έναρξη, ή τη μεταβολή.

ΤΟ Δ.Σ.

Αλεξάνδρεια: Τρίτη 9 και Τετάρτη 10 Μαΐου η επόμενη διανομή του ΤΕΒΑ στο Δήμο Αλεξάνδρειας

ΝΕΑ ΔΙΑΝΟΜΗ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ

ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΗΣ ΥΛΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ (ΤΕΒΑ)

ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ 

Την Τρίτη 9 και Τετάρτη 10 Μαΐου η Κοινωνική Σύμπραξη της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας, με εταίρο το Δήμο Αλεξάνδρειας και επικεφαλής την Π.Ε Ημαθίας, πρόκειται να πραγματοποιήσει διανομή: Ειδών Βασικής Υλικής Συνδρομής και Βρεφικών Ειδών στους ωφελούμενους του προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους ΤΕΒΑ».

Οι ωφελούμενοι του προγράμματος είναι 3.864 άτομα και μαζί με τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους, 8.516 σε όλη την Ημαθία.

 Τα προϊόντα προς παραλαβή θα είναι τα εξής: οδοντόκρεμα, σαμπουάν, καθαριστικά γενικής χρήσης, υγρό πιάτων και τέλος, σκόνη για το πλυντήριο ρούχων. Επίσης, θα μοιραστούν σε συγκεκριμένους δικαιούχους και βρεφικές πάνες.

 Ως σημείο διανομής για το Δήμο Αλεξάνδρειας έχει οριστεί η Venus Growers στο 28ο χλμ Εθνικής οδού Βέροιας – Θεσσαλονίκης.

 Το πρόγραμμα διανομής για το Δήμο Αλεξάνδρειας έχει ως εξής:

Τρίτη 9-05-2017 ώρες 11:00 π.μ. έως 16:00 μ.μ.

Τετάρτη 10-05-2017 και ώρες 09:00 π.μ. έως 16:00 μ.μ.

 Οι δικαιούχοι του προγράμματος ΤΕΒΑ θα ειδοποιηθούν με sms για το σημείο διανομής που θα προσέλθει ο καθένας.

 Ο κάθε ωφελούμενος θα πρέπει να έχει μαζί του την ταυτότητά του, το βιβλιάριο κοινωνικής του ασφάλισης ή άλλο επίσημο έγγραφο, απ΄ όπου προκύπτει ο Α.Μ.Κ.Α του.

Όπως ορίζει το πρόγραμμα, σε περίπτωση που ο ωφελούμενος δεν δύναται να προσέλθει αυτοπροσώπως στο σημείο διανομής, τα προϊόντα δύναται να παραλαμβάνονται από τρίτο πρόσωπο που φέρει εξουσιοδότηση με βεβαίωση γνησίου υπογραφής ή συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο.

ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΟΓΚΟΥ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΠΡΟΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗ,

ΠΑΡΑΚΑΛΕΙΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΘΕΤΕ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΜΕ  ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ 

Γαλλία-προεδρικές εκλογές: Ο Μακρόν εξελέγη με 66,10% των ψήφων έναντι 33,90% της Λεπέν, σύμφωνα με τα οριστικά αποτελέσματα

Ο κεντρώος Εμμανουέλ Μακρόν εξελέγη χθες πρόεδρος με 66,10% των ψήφων, έναντι 33,90% που συγκέντρωσε η υποψήφια της άκρας δεξιάς Μαρίν Λεπέν, σύμφωνα με τα οριστικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα από το γαλλικό υπουργείο Εσωτερικών.

Η αποχή έφθασε στο 25,44% των εγγεγραμμένων, ποσοστό ρεκόρ. Στον πρώτο γύρο η αποχή είχε φθάσει το 22,23%. Η μεταβίβαση της εξουσίας ανάμεσα στον εκλεγέντα πρόεδρο και τον απερχόμενο αρχηγό του κράτους πρόκειται να πραγματοποιηθεί το ερχόμενο σαββατοκύριακο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

ΕΣΕΕ: πάνω από 85% τα καταστήματα σε όλη τη χώρα τελικά παρέμειναν κλειστά χθες Κυριακή 7 Μαΐου

Σε ποσοστό πάνω από 85% τα καταστήματα σε όλη τη χώρα τελικά παρέμειναν κλειστά χθες Κυριακή 7 Μαΐου, η οποία είναι μια από τις ήδη  θεσμοθετημένες  Κυριακές που τα καταστήματα είναι ανοιχτά. Ωστόσο, η ΕΣΕΕ κάλεσε σε πανελλαδικό κλείσιμο των εμπορικών επιχειρήσεων, ως ένδειξη διαμαρτυρίας στην επικείμενη αλλαγή της νομοθεσίας για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, μετά τη συμφωνία της κυβέρνησης με τους θεσμούς για το κλείσιμο της β’ αξιολόγησης.   

Έρευνα

Η ΕΣΕΕ πραγματοποίησε ποιοτική έρευνα στο δίκτυο των μελών της, προκειμένου να  καταγράψει τη λειτουργία των καταστημάτων την ημέρα αυτή στις κατά τόπους εμπορικές αγορές. Συμπερασματικά, στο σύνολο της χώρας, φαίνεται ότι  τα μαγαζιά δεν άνοιξαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 85%. Ειδικότερα στην Αττική οι αγορές δεν συμπεριφέρθηκαν ομοιόμορφα με το κέντρο της Αθήνας να έχει αρκετές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο κλείσιμο, με αλυσίδες που δεν άνοιξαν λόγω των κινητοποιήσεων. Στην υπόλοιπη Αττική άνοιξαν ορισμένες αγορές, ενώ κάποιες άλλες  λειτούργησαν μόνο σε κεντρικούς δρόμους. Παρατίθενται, παρακάτω, κάποια από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της έρευνας:

ATTIKH

Στο κέντρο της Αθήνας ο κεντρικός εμπορικός πεζόδρομος Ερμού παρέμεινε κλειστός, ενώ στις κεντρικές εμπορικές οδούς, Αιόλου, Κάνιγγος και Ακαδημίας σε συντριπτικό ποσοστό (95%) παρέμεινε κλειστή η αγορά, ενώ επί της οδού Αθηνάς άνοιξε σχεδόν το ήμισυ των επιχειρήσεων. Στα πέριξ, Ομόνοια και γύρω περιοχή του κέντρου τα καταστήματα άνοιξαν σε ένα 10%. Στις οδούς Σταδίου και Πανεπιστημίου τα καταστήματα κατά 80% έμειναν κλειστά και στη Νέα Σμύρνη κατά 70% ήταν επίσης κλειστά. Όσον αφορά το Κολωνάκι η αγορά είναι μοιρασμένη καθώς άνοιξαν το 50% περίπου και οι μεγάλες αλυσίδες. Στον Πειραιά, στο σύνολο τα καταστήματα της αγοράς κατά 85% ήταν κλειστά, ενώ επί της οδού Σωτήρας (κεντρικού πεζοδρόμου) 7 στις 10 επιχειρήσεις ήταν ανοιχτές, δρόμος που συγκεντρώνει υψηλή αναλογία αλυσίδων& franchise. Σε ορισμένες εμπορικές περιοχές, όπως η Κηφισιά, το Χαλάνδρι και το Περιστέρι το ποσοστό των ανοιχτών επιχειρήσεων ήταν υψηλότερο φτάνοντας περίπου το 70%, ενώ στη Γλυφάδα λιγότερες από το 50% του κέντρου άνοιξαν και στο Νέο Ψυχικό το 3 στα 4 ήταν κλειστά. Σε Καλλιθέα και Μαρούσι άνοιξαν μόνο οι αλυσίδες και οι
αγορές έμειναν κλειστές. Στην υπόλοιπη Αττική η εικόνα είναι η εξής σε Κερατσίνι, Δραπετσώνα, Νίκαια οι αγορές παρέμειναν στο σύνολο τους κλειστές, παρά μόνο στην περιοχή του Μοσχάτου που άνοιξε ένα 20% των επιχειρήσεων. Ενώ, στη Νέα  Ιωνία επί της Λεωφόρου Ηρακλείου η αγορά λειτούργησε κανονικά, ενώ η περιφέρεια της κεντρικής αρτηρίας παρέμεινε κλειστή.

ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΧΩΡΑ

Στη Θεσσαλονίκη, η αγορά παρέμεινε στο μεγαλύτερο μέρος της κλειστή, ενώ άνοιξε ένα 15%, το οποίο περιλαμβάνει αλυσίδες και ελάχιστα εμπορικά καταστήματα. Στην Κρήτη, στο Ηράκλειο δεν άνοιξαν σχεδόν ούτε οι αλυσίδες, στα Χανιά κατά 95% ήταν κλειστή η αγορά. Στο Αγ. Νικόλαο Λασιθίου και στο Ρέθυμνο άνοιξε ένα 20% κυρίως τουριστικά, ενώ στη Σητεία η αγορά παρέμεινε κλειστή.
Όσον αφορά τη Δυτική Ελλάδα, σε Πάτρα και Αγρίνιο τα μαγαζιά παρέμειναν κλειστά. Στην Πελοπόννησο, σε Σπάρτη, Κυπαρισσία, Κιάτο, ‘Αργος, Αμαλιάδα, Μεγαλόπολη, η αγορά παρέμεινε κλειστή.    Ενώ σε Καλαμάτα και Ναύπλιο τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά και άνοιξαν μόνο οι αλυσίδες, ενώ στην Κόρινθο άνοιξαν μόνο κάποια μεμονωμένα καταστήματα. Στην Θεσσαλία, στη Λάρισα, στα Τρίκαλα και στη Καρδίτσα η αγορά παρέμεινε κλειστή και άνοιξαν μόνο μεγάλες αλυσίδες και όχι στο σύνολο τους, ενώ στο Βόλο η αγορά παρέμεινε εντελώς κλειστή και δεν είχε επισκεψιμότητα.
Στα Ιόνια Νησιά, στο Αργοστόλι παρέμειναν ανοιχτά στην πλειονότητά τους τα καταστήματα ενώ στην υπόλοιπη Κεφαλονιά παρέμειναν κλειστά. Στη Λευκάδα η αγορά έμεινε κλειστή και άνοιξαν μόνο οι μεγάλες αλυσίδες. Όσον αφορά το Βόρειο και Νότιο Αιγαίο, σε Ρόδο, Λέρο, Κω, Σάμο, Σύρος, Νάξο η αγορά έμεινε κλειστή, ενώ μόνο στη Νάξο άνοιξαν κάποια τουριστικά μαγαζιά. Στη Σαντορίνη και στην Πάρο – Αντιπάρο η αγορά έμεινε ανοιχτή. Στην υπόλοιπη Ελλάδα, σε Λιβαδειά, Κομοτηνή, Καβάλα, Κατερίνη, Δράμα, Αλεξανδρούπολη, Χαλκιδική, Αγ.Κωνσταντίνος, Αταλάντη, Αμύνταιο, ‘Αμφισσα,
Φλώρινα, Έδεσσα, Βέροια, Ιωάννινα, ‘Αρτα η  αγορά παρέμεινε κλειστή, ενώ στη Κοζάνη άνοιξαν μόνο οι αλυσίδες, ενώ στη Χαλκίδα η αγορά λειτούργησε κανονικά.

Δήλωση

Στο πλαίσιο αυτό ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Το πανελλαδικό κλείσιμο των καταστημάτων, την Κυριακή, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τις αποφάσεις που λαμβάνονται για εμάς χωρίς εμάς, είχε απόλυτη επιτυχία, τόσο από τη συμμετοχή της πλειοψηφίας των εμπόρων, αρκετών πολυκαταστημάτων, αλλά και πολλών επώνυμων αλυσίδων, όσο και από τις  απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα εμπορικά καταστήματα. Η πλέον όμως εκκωφαντική απάντηση καταγράφεται από την απουσία των καταναλωτών, που γύρισαν τη πλάτη σε όσους σκόπιμα εξήγγειλαν ότι τα εμπορικά καταστήματα θα είναι όλα ανοικτά τη Κυριακή, σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα μετρήσαμε τους φίλους μας και τους εχθρούς μας και σαφέστατα έχουμε πολύ   περισσότερους φίλους. Τους ευχαριστούμε πολύ, όλους. Κατανοούμε πόσο επώδυνο είναι για πολλούς εμπόρους να χάσουν την είσπραξη μιας ημέρας και δεν είναι στη φιλοσοφία μας να κλείνουμε τα μαγαζιά μας, αφού αυτό άλλωστε επιδιώκουν κάποιοι και δεν είμαστε διατεθειμένοι να τους κάνουμε το χατίρι. Είναι, λοιπόν, απαραίτητο τώρα να δείξουμε με τη δύναμη που μας έδωσαν οι Έλληνες καταναλωτές να ενημερώσουμε όλα τα κόμματα και να ζητήσουμε από τους βουλευτές τους να μην στηρίξουν και να μην ψηφίσουν στην Βουλή την απελευθέρωση των Κυριακών. Έχουμε πλήθος επιχειρημάτων, μέσα από τις κατά καιρούς έρευνες που διενεργεί το ΙΝΕΜΥ, αλλά κυρίως το ηχηρό μήνυμα από την εικόνα της χθεσινής αγοράς με το 85% των εμπορικών καταστημάτων κλειστά σε όλη την Ελλάδα».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εντός του Μαΐου η έναρξη διαδικασιών για δωρεάν φιλοξενία βρεφών και παιδιών σε βρεφονηπιακούς σταθμούς με voucher.

Νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, και συγκεκριμένα εντός του Μαΐου, αρχίζει φέτος η διαδικασία για την υλοποίηση της δράσης για δωρεάν φιλοξενία βρεφών και παιδιών σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Στόχος είναι η ολοκλήρωση των διαδικασιών τον Ιούνιο, έτσι ώστε οι γονείς να έχουν την άνεση χρόνου να επιλέξουν τον σταθμό που επιθυμούν, όπως ενημερώνει η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ), που υλοποιεί τη δράση «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής ζωής».

Η δράση αφορά στην παροχή «αξίας τοποθέτησης» (voucher) σε δικαιούχους για δωρεάν ένταξη βρεφών και νηπίων 2 μηνών – 4 χρονών σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, των παιδιών έως 12 ετών σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ) και των παιδιών-εφήβων-ατόμων ΑΜΕΑ στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία (Κ.Δ.Α.Π.-ΜΕΑ).

Η ΕΕΤΑΑ ενημερώνει τις μητέρες να προετοιμαστούν ώστε όταν θα δημοσιευτεί η πρόσκληση μέσα στο μήνα να μπορέσουν, εντός της προθεσμίας που προβλέπεται, να καταθέσουν εγκαίρως τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για να είναι έγκυρες οι αιτήσεις τους.

Οι μητέρες  θα πρέπει να έχουν:

– Την πράξη προσδιορισμού φόρου, που σημαίνει ότι πρέπει να έχουν καταθέσει την φορολογική τους δήλωση έτους 2016 (1/1/2016 – 31/12/2016).

– Το προσωπικό ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, καθώς και τον ΑΜΚΑ των παιδιών τους για τα οποία θα υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους.

Όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την συμμετοχή στο πρόγραμμα θα περιγράφονται αναλυτικά στην πρόσκληση που θα αναρτηθεί εντός του Μαΐου στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΑΑ (www.eetaa.gr), όπου μπορούν να διαβάσουν όλα τα στοιχεία που αφορούν τη συγκεκριμένη δράση.

Παράλληλα η ΕΕΤΑΑ απηύθυνε σήμερα πρόσκληση προς τους φορείς-δομές να δηλώσουν έως και την Παρασκευή 12 Μαΐου την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στη δράση. Οι ανωτέρω μπορούν στην παρούσα φάση να δηλώσουν διαθέσιμες θέσεις μέχρι το 70% της δυναμικότητας των δομών τους για βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς και μέχρι το 100% για ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ – ΜΕΑ.  Σημειώνεται ότι τελικά κάθε δομή μπορεί να δεχτεί αριθμό ωφελουμένων με voucher ίσο με τον αριθμό θέσεων της συνολικής δυναμικότητάς της.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πλατύ: Τροχαίο ατύχημα με τραυματισμό στο 45χλμ ΠΕΟ Θες/νίκης – Βέροιας έξω από το αεροδρόμιο της ΑΣ

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε σήμερα το πρωί στην ΠΕΟ Θεσσαλονίκης-Βέροιας στο ύψος του στρατιωτικού αεροδρομίου μεταξύ Πλατέος και Παλαιοχωρίου.

Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος

ΙΧ επιβατικό κινούμενο με κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη προς Βέροια επιχείρησε προσπέραση σε προπορευόμενο φορτηγό και ξεφεύγοντας στο αντίθετο ρεύμα συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με ΙΧ όχημα κινούμενο προς Θεσσαλονίκη. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν το πρώτο όχημα να πέσει σε παρακείμενο του δρόμου χαντάκι.

Τραυματίας μεταφέρθηκε ο οδηγός του πρώτου αυτοκινήτου στο Νοσοκομείο Βέροιας, ενώ δεν τραυματίστηκε ο συνοδηγός. Στο δεύτερο όχημα δεν υπήρξε τραυματισμός στους δύο άντρες που επέβαιναν. Του συμβάντος επιλήφθηκαν άντρες του ΑΤ Πλατέος και ΑΤ Αλεξάνδρειας

Δείτε το βίντεο:

Φωτο:

b1b2b3b4b5

Α1 ΕΠΣ Ημαθίας – Νεότερα αποτελέσματα (29η αγωνιστική) – βαθμολογία

Α1 ΕΠΣ Ημαθίας - Αποτελέσματα

Α1 ΕΠΣ Ημαθίας – Νεότερα αποτελέσματα (29η αγωνιστική)

α1 1Σημειώσεις:

– Σημαντική σημείωση σχετικά με την βαθμολογία:
Σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσοτέρων ομάδων καλύτερη θέση στο βαθμολογικό πίνακα καταλαμβάνει η ομάδα που έχει καλύτερο συντελεστή στους μεταξύ τους αγώνες (άρθρο 20 του Κ.Α.Π.). Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να παρουσιαστεί αυτόματα (ηλεκτρονικά) στην άνω βαθμολογία.

α1 2