Αρχική Blog Σελίδα 15454

Κλειδί : Ξεκίνησε το διήμερο πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Ο Φίλιππος». – Βίντεο – Φώτο

Την έναρξη των πολιτιστικών εκδηλώσεων που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κλειδίου «Ο Φίλιππος» κήρυξε σήμερα ο πρόεδρος της Τ.Κ. Κλειδίου Χαράλαμπος Τσολάκης που κάλεσε τους κατοίκους του χωριού και των γύρω περιοχών να παραβρεθούν στις εκδηλώσεις τιμώντας την εορτή της Παναγίας.

Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Το σημερινό πρόγραμμα περιελάμβανε επίδειξη μουσικών οργάνων από το τμήμα  κιθάρας και αρμονίας από τα παιδιά του Πολιτιστικού Συλλόγου, που έπαιξαν μουσική και τραγούδησαν κάτω από το Αυγουστιάτικο φεγγάρι ενώ την μουσική επιμέλεια είχαν η Μαριάνθη Πουλουτζά και η Χρύσα Νατσιοπούλου που είναι και οι δασκάλες των παιδιών.

Ακολούθησε λαϊκό γλέντι με την Έφη Λαζαρίδου που ανέλαβε να ανεβάσει το κέφι στα κόκκινα. Αύριο κορυφώνονται οι εκδηλώσεις με το παραδοσιακό γλέντι όπου θα συμμετάσχουν παραδοσιακά χορευτικά συγκροτήματα από τις γύρω περιοχές.

Δείτε το βίντεο:

Φωτό:

DSC00193 1DSC00196DSC00197DSC00201DSC00202 1DSC00204 1DSC00211 1DSC00212DSC00214DSC00215DSC00216DSC00217 1DSC00218DSC00221 1DSC00223 1DSC00224 1DSC00228DSC00230 1DSC00231DSC00232DSC00233 1DSC00235DSC00237DSC00240 1S9840001S9840002S9840003S9840006S9840008S9840010S9840011

Φινλανδία: Ο άνδρας που σκότωσε δύο ανθρώπους στην Τούρκου είναι πιθανότατα αλλοδαπός, αδιευκρίνιστα παραμένουν τα κίνητρά του

Ένας άνδρας οπλισμένος με μαχαίρι σκότωσε δύο ανθρώπους και τραυματίσε τουλάχιστον άλλους έξι στο κέντρο της πόλης Τούρκου σήμερα το απόγευμα. Αστυνομικοί ακινητοποίησαν και συνέλαβαν τον δράστη, αφού τον πυροβόλησαν στο πόδι.

Οι αστυνομικές αρχές διευκρίνισαν ότι ακόμη δεν γνωρίζουν την ταυτότητα του υπόπτου, ο οποίος φαίνεται πως είναι αλλοδαπός. Άγνωστα παραμένουν και τα κίνητρά του.

Η αστυνομία απέκλεισε το κέντρο, προειδοποίησε τους κατοίκους να μην κυκλοφορούν στην πόλη και ενίσχυσε τα μέτρα ασφαλείας σε όλη τη χώρα, για την περίπτωση που εμπλέκονται στην υπόθεση και άλλα πρόσωπα. Στους κατοίκους επιτράπηκε να επιστρέψουν στο κέντρο της Τούρκου λίγες ώρες αργότερα.

“Σε αυτή τη φάση, έχουμε μόνο έναν ύποπτο και ερευνούμε αν εμπλέκονται και άλλοι (…) όμως φαίνεται ότι έδρασε μόνος”, είπε ο Μάρκους Λάινε, της Εθνικής Υπηρεσίας Ερευνών. Πρόσθεσε ότι προς το παρόν η επίθεση δεν αντιμετωπίζεται ως τρομοκρατική ενέργεια, όμως δεν έχει αποκλειστεί εντελώς η πιθανότητα να ήταν τρομοκρατικά τα κίνητρα του δράστη.

Η υπουργός Εσωτερικών Πάουλα Ρισίκο, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, είπε ότι ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί η ταυτότητα του ανθρώπου αυτού. “Είμαστε σε επαφή με την υπηρεσία μετανάστευσης, αφού φαίνεται ότι είναι ξένος”, πρόσθεσε.

Οι αυτόπτες μάρτυρες περιέγραψαν τον πανικό που επικράτησε στο κέντρο της πόλης. “Ενας άνδρας πλησίασε στον πάγκο με τα παγωτά όπου εργάζομαι και χτύπησε μια γυναίκα τρεις φορές. Άρχισε να τρέχει, πέρασε τον πάγκο μου, κρατούσε ένα μαχαίρι”, είπε η Τέρτου Λέχτινεν μιλώντας στο πρακτορείο Reuters.

Κάποιοι άνδρες έτρεχαν ξοπίσω του, πιθανότατα τον κυνηγούσαν, εξήγησε η γυναίκα.

“Καθόμασταν στην πλατεία, απλώς απολαμβάναμε το απόγευμα. Ξαφνικά ο κόσμος άρχισε να φωνάζει, να ουρλιάζει, έπαθαν υστερία”, αφηγήθηκε μια άλλη μάρτυρας. “Τρέξαμε προς το αυτοκίνητό μας και όταν φτάσαμε εκεί ο φίλος μου είπε ότι κάποιος μαχαίρωσε μια γυναίκα στον λαιμό”, συνέχισε.

Οι έξι τραυματίες έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία.

Ο πρωθυπουργός της Φινλανδίας Γιούχα Σίπιλα εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Π.Ν. Αράχου: Επιστροφή του παιχταρά Σάκη Δερμιτζόγλου στην ομάδα των Ποντίων!

Η διοίκηση της Ποντιακής Νεολαίας Αράχου ανακοίνωσε πριν λίγο την απόκτηση ενός παλιού γνώριμου παίκτη, του σπουδαίου μεσοεπιθετικού Σάκη Δερμιτζόγλου.

ΑΡΑΧ ΔΕΡΜ 2 Παίκτης ο οποίος φόρεσε με επιτυχία τη φανέλα των “μπλαουγκράνα” του Αράχου τελευταία φορά τη σεζόν 2015-2016, όταν η ομάδα είχε πετύχει την άνοδό της στην Α1 ΕΠΣΗ. Ο πολύπειρος Σάκης Δερμιτζόγλου που στη μακρόχρονη καριέρα του έχει φορέσει τη φανέλα των Πανιωνίου, Βέροιας, Απόλλωνα Καλαμαριάς, Ανεγέννησης Επανωμής και επιπλέον ομάδων, αναμένεται να δώσει  ποιότητα και επιπλέον χαρακτήρα στην ομάδα του Αντώνη Κασάπη.

Αλεξάνδρεια: Σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος 29χρονου για κλοπή και φθορές και σύλληψη 17χρονου για κλοπή μοτοσικλέτας

Σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος 29χρονου ημεδαπού, διότι όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα – προανάκριση,  έκλεψε  μπαταρία Ι.Χ.Φ. αυτοκινήτου, ιδιοκτησίας ενός  ημεδαπού, ενώ παράλληλα έσπασε και τα φώτα του οχήματος.

Επίσης σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος 17χρονου ημεδαπού, διότι είχε στην κατοχή του   άνευ πινακίδας κυκλοφορίας μια δίκυκλη μοτοσικλέτα, που όπως προέκυψε ανήκει σε έναν ημεδαπό.

 Η μοτοσικλέτα είχε κλαπεί  στις 30 Ιουνίου 2017. Το  δίκυκλο κατασχέθηκε και επιστράφηκε στον παθόντα.

Βόλος: Στο αυτόφωρο ο επιχειρηματίας που απείλησε οικονομικούς επιθεωρητές

Μία καραμπίνα, δύο όπλα με φυσίγγια, αεροβόλο και 350.000 ευρώ, βρήκαν οι αστυνομικοί κατά την έρευνά τους, στο σπίτι του επιχειρηματία της Αγριάς του Βόλου, ο οποίος χθες τη νύχτα, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, απείλησε με σπαθί οικονομικούς επιθεωρητές, που πήγαν στο κατάστημά του για αιφνιδιαστικό έλεγχο.

Παράλληλα ο επιχειρηματίας, σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση της Αστυνομίας, κίνησε υποψίες και έδωσε αφορμή για τις έρευνες στο σπίτι μετά την καταγγελία των επιθεωρητών ότι κατά την απομάκρυνσή τους, ακούστηκε και πυροβολισμός, χωρίς να διευκρινισθεί από που προερχόταν και ποιόν στόχευε.

Ο επιχειρηματίας φέρεται να ήταν σε έξαλλη κατάσταση, επειδή ελεγχόταν για πολλοστή φορά το τελευταίο διάστημα και άρπαξε ένα σπαθί και απείλησε φραστικά τους ελεγκτές.

Μετά τις απειλές και τις φωνές, οι ελεγκτές ειδοποίησαν την  αστυνομία, άνδρες της οποίας συνέλαβαν τον καταστηματάρχη και άρχισαν έρευνες.

Ο επιχειρηματίας οδηγήθηκε το μεσημέρι στο Αυτόφωρο και αναμένεται η δικαστική απόφαση.

Μικρότερος ο κίνδυνος ρευματοειδούς αρθρίτιδας για τις γυναίκες που παίρνουν αντισυλληπτικό χάπι

Οι γυναίκες που παίρνουν για χρόνια αντισυλληπτικό χάπι, κινδυνεύουν λιγότερο να πάθουν ρευματοειδή αρθρίτιδα, σύμφωνα με μια νέα σουηδική επιστημονική έρευνα.

     Ο κίνδυνος είναι ιδιαίτερα μειωμένος για όσες παίρνουν το χάπι επί τουλάχιστον επτά διαδοχικά χρόνια. Αντίθετα, η μελέτη δεν διαπίστωσε αξιοσημείωτη μείωση του κινδύνου ρευματοειδούς αρθρίτιδας για τις γυναίκες που θηλάζουν.

  Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι δύο έως τρεις φορές συχνότερη στις γυναίκες από ό,τι στους άνδρες, κάτι που πιστεύεται ότι οφείλεται σε ορμονικές αιτίες.

   Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Σεσίλια Ορελάνα του Ινστιτούτου Περιβαλλοντικής Ιατρικής του Ινστιτούτου Καρολίνσκα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα ρευματικών παθήσεων «Annals of Rheumatic Diseases», ανέλυσαν στοιχεία για 2.809 γυναίκες με διαγνωσμένη ρευματοειδή αρθρίτιδα και -για λόγους σύγκρισης- για 5.312 υγιείς γυναίκες.

  Διαπιστώθηκε ότι κατά μέσο όρο οι γυναίκες που έπαιρναν αντισυλληπτικό χάπι, είχαν 15% μικρότερο κίνδυνο ρευματοειδούς αρθρίτιδας, ενώ για όσες είχαν πάρει το χάπι στο παρελθόν, ο κίνδυνος ήταν 13% μικρότερος. Όσες έπαιρναν το αντισυλληπτικό για πάνω από επτά χρόνια, είχαν 19% μικρότερο κίνδυνο.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

http://ard.bmj.com/content/early/2017/07/28/annrheumdis-2017-211620

 

 

Παύλος Δρακόπουλος

Θεσσαλονίκη: Επίθεση με μαχαίρι δέχτηκε αλλοδαπός που διέμενε σε εγκαταλελειμμένο βαγόνι

Επίθεση με μαχαίρι, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, δέχτηκε τα ξημερώματα άνδρας στο 21ο χιλιόμετρο Λακκιάς – Πολυγύρου, έξω από τη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο αλλοδαπός διέμενε σε εγκαταλελειμμένο βαγόνι. Κατά την επιστροφή του στο βαγόνι βρήκε μέσα δύο άτομα, εκ των οποίων ο ένας τον τραυμάτισε με μαχαίρι στην κοιλιά.

Ο αλλοδαπός μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, ενώ οι δράστες διέφυγαν. Η αστυνομία διεξάγει έρευνες για την υπόθεση.

 

Θεσσαλονίκη: Πόρους για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών ζητούν οι Οικολόγοι Πράσινοι Κεντρικής Μακεδονίας

Στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών πρέπει να επενδυθούν πόροι, σύμφωνα με τους Οικολόγους Πράσινους Κεντρικής Μακεδονίας οι οποίοι, σε σχετική ανακοίνωση, διευκρινίζουν ότι μέρος των πόρων πρέπει να διοχετευθεί στις δασικές υπηρεσίες για την αναβάθμιση της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής, αλλά και στο Πυροσβεστικό Σώμα για την κάλυψη των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό και εξοπλισμό.

Ουσιαστικές προληπτικές ενέργειες, για τους Οικολόγους Πράσινους, αποτελούν η σωστή διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων και η έγκαιρη υλοποίηση αντιπυρικών έργων με έμφαση στη συντήρηση του δασικού οδικού δικτύου και των αντιπυρικών ζωνών από τα δασαρχεία, στη σηματοδότηση των δασικών δρόμων και στις έγκαιρες επεμβάσεις διαχείρισης της καύσιμης ύλης σε κρίσιμες περιοχές.

Επιπρόσθετα κρίνεται απαραίτητη η συμβολή της Δασικής Υπηρεσίας στη διαμόρφωση σχεδίων αντιμετώπισης πυρκαγιών και η πραγματοποίηση κοινών ασκήσεων – σεναρίων σε συνεργασία με το Πυροσβεστικό Σώμα και τους ΟΤΑ. Ακόμη, απολύτως αναγκαία, είναι η εκπόνηση ειδικού σχεδίου πυροπροστασίας των ορεινών δασών ελάτης, η αξιοποίηση στελεχών της Δασικής Υπηρεσίας για την επιμόρφωση των στελεχών του Πυροσβεστικού Σώματος σε θέματα αντιμετώπισης της δασικής πυρκαγιάς, αλλά και σε θέματα τοπικών δασικών οικοσυστημάτων.

«Τέλος, η πολιτεία θα πρέπει θα πρέπει να δώσει κίνητρα για τη δημιουργία θέσεων εργασίας με δασικό αντικείμενο, με τη δημιουργία συνεταιριστικών σχημάτων ή Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων, που θα εργάζονται στο δάσος και ταυτόχρονα θα φροντίζουν για την προστασία του ως πόρο απαραίτητο για την επαγγελματική τους βιωσιμότητα», καταλήγει η ανακοίνωση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πέθανε η Ζωή Λάσκαρη μια από τις διασημότερες σταρ του παλιού ελληνικού κινηματογράφου

Πέθανε σε ηλικία 73 ετών η ηθοποιός Ζωή Λάσκαρη, μια από τις διασημότερες σταρ του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Η ηθοποιός βρέθηκε νεκρή σήμερα, Παρασκευή, στο σπίτι της στο Πόρτο Ράφτη.

Η Ζωή Λάσκαρη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στις 12 Δεκεμβρίου 1944. Το πραγματικό της όνομα είναι Ζωή Κουρούκλη. Φοίτησε στη σχολή Βαλαγιάννη, στη σχολή καλογραιών Καλαμαρί και στη σχολή του Πέλλου Κατσέλη. Το 1959, σε ηλικία μόλις δεκαπέντε χρονών, στέφθηκε σταρ Ελλάς. Έζησε για δύο χρόνια στην Αμερική.

Το 1961 ο Φιλοποίμην Φίνος την επιλέγει για πρωταγωνίστρια στον «Κατήφορο» και υπογράφει μαζί του αποκλειστικό συμβόλαιο συνεργασίας. Η ταινία είναι εισπρακτικά η εμπορικότερη της σεζόν 1961-1962, καθιερώνοντας τη Ζωή Λάσκαρη ως μόνιμη πρωταγωνίστρια και ως μια από τις πιο λαμπρές σταρ της «χρυσής» εποχής του κινηματογράφου. Για να μην γίνεται σύγχυση με την ξαδέρφη της Ζωή Κουρούκλη, η οποία ήταν ήδη γνωστή τραγουδίστρια, ο Φίνος την «βαφτίζει» Ζωή Λάσκαρη εμπνευσμένος από το όνομα ενός Ιταλού.

Ζωή Λάσκαρη 1Τα επόμενα χρόνια θα πρωταγωνιστήσει σε όλες τις μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες του Φίνου και θα συνεργαστεί με όλους τους σταρ της εποχής. Από αυτές ξεχωρίζουν ο «Νόμος 4000», η «Στεφανία», το «Μερικοί το προτιμούν κρύο», «Μια κυρία στα μπουζούκια», «Κορίτσια για φίλημα» και «Οι Θαλασσιές οι χάντρες».

Η «Στεφανία» και ο «Κατήφορος» προβλήθηκαν για πολλές εβδομάδες σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής, διευρύνοντας την φήμη της Λάσκαρη στο εξωτερικό (57 εβδομάδες προβολής των ταινιών στο Μεξικό), ενώ «Οι θαλασσιές οι χάντρες» έκλεψαν, εκτός συναγωνισμού, τις εντυπώσεις στο φεστιβάλ Καννών το 1967, την ώρα που ο γαλλικός Τύπος έπλεκε το εγκώμιο της μεγάλης Ελληνίδας πρωταγωνίστριας.

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 η Ζωή Λάσκαρη, μαζί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την Τζένη Καρέζη, θεωρούνται οι μεγαλύτερες ντίβες και  πιο εμπορικές σταρ στην Ελλάδα. Η Λάσκαρη έχει διαμορφώσει με τους ρόλους της την περσόνα της δυναμικής αλλά και μοιραίας γυναίκας, ενώ παράλληλα γίνεται το νούμερο ένα sex symbol της εποχής της.

Η δύση της «χρυσής εποχής» του ελληνικού κινηματογράφου θα στρέψει την προσοχή της στην μεγάλη της αγάπη, το θέατρο. Το 1966, σε συνεργασία με τον Αντρέα Ντούζο, περιοδεύει στην Κύπρο με τα έργα «Μιας πεντάρας νιάτα» των Γιαλαμά-Πρετεντέρη, την «Παγίδα» του Robert Thomas και την «Βαθιά γαλάζια θάλασσα» του Terence Rattigan.

Το 1970 κάνει την πρώτη της θεατρική εμφάνιση στην Αθήνα με το έργο «Μαριχουάνα Στοπ» ενώ ακολουθούν οι μεγάλες θεατρικές επιτυχίες «Ξυπόλητη στο πάρκο» του Neil Simon, «Η κυρία του Μαξίμ» του Georges Feudeau και το «Miss Πέπσι» του Pierrette Bruno. Η υποδοχή που της επιφύλαξαν οι θεατρικοί κριτικοί ήταν ενθουσιώδης.

Το 1982 πρωταγωνιστεί για τελευταία φορά στον κινηματογράφο, στην ταινία του Γιώργου Καρυπίδη «Αναμέτρηση», ενώ θα μείνει στην ιστορία η θρυλική γυμνή φωτογράφησή της για το περιοδικό «Playboy» το 1985 -η πρώτη Ελληνίδας πρωταγωνίστριας- που προκάλεσε θυελλώδες πολιτικό ζήτημα.

Πιστή λάτρης του θεάτρου και του κλασικού ρεπερτορίου συνεχίζει, αρχές δεκαετίας του ’90, να παρουσιάζει μεγάλα έργα του παγκόσμιου θεάτρου, σε συνεργασία με μεγάλους Έλληνες σκηνοθέτες.

Το 1990 ο Μίνως Βολανάκης την σκηνοθετεί στο «Καινούρια σελίδα» του Neil Simon και την επόμενη σεζόν στο «Τρελοί για έρωτα» του Sam Shepard. Την δεκαετία του ’90 ξεχωρίζουν το «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γούλφ» του Edward Albee, το 1992 στο Βασιλικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά, το «Ορφέα στον Άδη» το 1993 στο Βασιλικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά, το «Τρείς ψηλές γυναίκες» του Edward Albee, το 1995, σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά και το «Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα» του Ευγένιου Ο’ Νηλ.

Η συνεργασία της με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις «Τρωάδες» το 1997 έτυχε θερμής υποδοχής από τον Τύπο.

Η θεατρική συνεργασία της με τον Ανδρέα Βουτσινά και τον Σταύρο Τσακίρη συνεχίζεται και στις αρχές του 2000 με τα έργα «Συνάντηση», όπου συμπρωταγωνιστεί με τον Απόστολο Γκλέτσο και «Σκηνές Γάμου».

Αποτίνοντας ωστόσο έναν ιδιαίτερο φόρο τιμής στον αγαπημένο της Edward Albee θα ανεβάσει για δύο συνεχόμενες σεζόν την «Ευαίσθητη Ισορροπία» σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου. Είναι η τέταρτη φορά στην θεατρική της καριέρα που ανεβάζει έργο του μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα.

To 2003 ιδρύει την δική της θεατρική σκηνή στον πολυχώρο Αθηναΐδα. Το 2005 ανεβάζει το «Διαμάντια και μπλουζ» της Λούλας Αναγνωστάκη, σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά. Οι κριτικοί συμφωνούν για τον πρωτοποριακό τρόπο με τον οποίο «φώτισε» η ερμηνεία της αυτό το σπουδαίο έργο. Ακολουθεί, για δύο θεατρικές σεζόν, το έργο «Άλμα Μάλερ» του Ρον Χάρτ, σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου.

Τις σεζόν 2011-2013 ανεβάζει το έργο του Martin Sherman «Ρόουζ» σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Ρώσου σκηνοθέτη Adolf Shapiro.

Το 1967 παντρεύτηκε τον επιχειρηματία Πέτρο Κουτουμάνο με τον οποίο απέκτησε μια κόρη, την Μάρθα. Το ζευγάρι χώρισε οριστικά την άνοιξη του 1971. Το 1976 παντρεύτηκε τον ποινικολόγο Αλέξανδρο Λυκουρέζο με τον οποίο απέκτησε μια ακόμη κόρη, την Μαρία-Ελένη. Το 1997 έγινε γιαγιά της Ζένιας από τον γάμο της Μάρθας με τον Βλάση Μπονάτσο.

Προέλευση: από την προσωπική ιστοσελίδα της Ζωής Λάσκαρη http://zoelaskari.gr)
ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Δείξατε τι σημαίνει Ελλάδα», είπε ο Πρ. Παυλόπουλος στους μαθητές που συμμετείχαν στις Ολυμπιάδες Χημείας και Μαθηματικών

Στην ιδιαίτερη σημασία και την κοινωνική προσφορά της Αριστείας, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος δέχθηκε σήμερα στο Προεδρικό Μέγαρο τους Έλληνες μαθητές που διακρίθηκαν στην 49η Ολυμπιάδα Χημείας και στην διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα.

«Η γενιά σας, ο Λαός μας, ο Τόπος μας θα πάνε μπροστά.  ‘Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω’», ανέφερε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος και πρόσθεσε: «Ευτυχώς, οι δυνάμεις υπάρχουν και αυτές οι δυνάμεις ξέρουν να πορεύονται με βάση την παράδοση αυτού του Τόπου και την προοπτική του».

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εξέφρασε την συγκίνησή του για την επιτυχία των μαθητών που εκφράζουν, όπως είπε, την Αριστεία. Ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είσθε η ζωντανή έκφραση της Αριστείας. Και μάλιστα υπό διπλή έποψη. Πρώτα από όλα είσθε η έκφραση της Αριστείας από την πλευρά των επιδόσεών σας. Αυτό που καταφέρατε όσοι συμμετείχατε και στις δύο Ολυμπιάδες, των Μαθηματικών και της Χημείας, είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Χωρίς να θέλω να κάνω διάκριση αλλά έτσι απαιτεί η δικαιοσύνη των πραγμάτων, αναφέρομαι ειδικότερα στην επίδοση εκείνων που μετείχαν στην Ολυμπιάδα των Μαθηματικών γιατί είναι η καλύτερη που έχει επιτευχθεί ως σήμερα για την Ελλάδα. Και είναι εντυπωσιακό επίσης ότι, με εξαίρεση την Μεγάλη Βρετανία που βρέθηκε για λίγο μπροστά, πρωτεύσατε σε επίπεδο όλων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό είναι μια εντυπωσιακή επίδοση.  Αλλά πρέπει να τονίσω ότι είσθε η έκφραση της Αριστείας και από μια άλλη πλευρά: Την πλευρά του ήθους σας και του τρόπου ζωής σας».

Ο κ. Παυλόπουλος εξήρε την προσπάθεια των μαθητών για τους οποίους η κρίση την οποία διέρχεται η χώρα δεν αποτέλεσε εμπόδιο ούτε άλλοθι, καίτοι δεν προέρχονται από οικογένειες που έχουν μεγάλα μέσα. «Την κρίση την προσπεράσατε. Δείξατε τι μπορεί να κάνει ένας νέος άνθρωπος όταν πιστεύει στις δυνάμεις του. Κι αυτό ακριβώς είναι εξαιρετικά σημαντικό γιατί, ταυτοχρόνως, η επίδοσή σας και η πορεία σας είναι, κυριολεκτικώς, μια προσφορά στην γενιά σας και στον Τόπο μας, στην Ελλάδα».

Ο κ. Παυλόπουλος ευχαρίστησε τους μαθητές για την προσφορά τους ενώ δεν ξέχασε και την οφειλή της Πολιτείας έναντί τους. Θύμισε τα λόγια του Τζων Κέννεντυ «Μην κοιτάτε τι μπορεί να κάνει η Αμερική για σας, κοιτάξτε τι θα κάνετε εσείς για την Αμερική» και πρόσθεσε: «Εσείς το κάνατε μ’ έναν υποδειγματικό τρόπο. Δεν σκεφθήκατε καν τι πρέπει να κάνει ή τι δεν έχει κάνει η Πολιτεία απέναντί σας.  Προσφέρατε αυτή την επίδοση στον Τόπο σας και στη γενιά σας, δείχνοντας τι σημαίνει Ελλάδα, ποιες είναι οι δυνατότητες αυτής της γενιάς».

Διευκρίνισε πάντως ότι δεν αντιπαρέρχεται τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις της Πολιτείας: «Πιστέψτε με, αυτό που είπα δεν μειώνει ούτε κατ’ελάχιστο τις ευθύνες της Πολιτείας γι’αυτό που πρέπει να κάνει και δεν έχει κάνει. Και δεν είναι ώρα να κάνω κριτική αυτού του πράγματος, και μάλιστα διαχρονικά. ‘Αλλωστε, το μερίδιο της ευθύνης ανήκει και σε μένα. ‘Αρα, αναγνωρίζω πλήρως τις υποχρεώσεις που η Πολιτεία έχει απέναντί σας και που γίνονται πολύ μεγαλύτερες επειδή πετύχατε αυτό.

Λοιπόν, τούτο το αμάλγαμα της διπλής Αριστείας από την πλευρά σας δικαιολογεί αυτό που σας είπα πριν: Τη συγκίνηση. Τη συγκίνηση του Προέδρου της Δημοκρατίας, αλλά και τη συγκίνηση ενός ανθρώπου που πέρασε όλη του την ζωή μέσα στον ακαδημαϊκό στίβο, προσπαθώντας με τον τρόπο μου ν’ ανακαλύψει σε κάθε φοιτητή τι είναι αυτό που μπορεί να δώσει.  Γιατί ίσως αυτό που δεν έχουμε κάνει και πρέπει να κάνουμε -και εκείνοι που διδάσκουμε γενικότερα στον χώρο του Πανεπιστημίου- είναι ν’ ανακαλύψουμε το ταλέντο που κρύβει μέσα του ο κάθε άνθρωπος, πέρα από την καταγωγή του, πέρα από την κοινωνική του κατάσταση.  Αυτό ακριβώς το ταλέντο το οποίο οδηγεί στην Αριστεία πρέπει να το αναζητήσουμε και να το ανακαλύψουμε, ιδίως σ’ αυτούς τους κρίσιμους καιρούς. Η Ελλάδα το έχει πάρα πολύ ανάγκη».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ