Το τρέξιμο μπορεί να είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να παρατείνει κανείς τη ζωή του, καθώς όσοι τρέχουν, μπορούν να ζήσουν έως τρία παραπάνω χρόνια. Αυτό ισχύει ακόμη κι αν τρέχουν αργά και σποραδικά, αν καπνίζουν, πίνουν ή είναι υπέρβαροι, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.
Μία ώρα τρέξιμο μπορεί να προσθέσει επτά ώρες στη ζωή κάποιου, ενώ ακόμη και πέντε λεπτά καθημερινού τρέξιμου σχετίζονται με αυξημένο προσδόκιμο ζωής. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντακ-τσουλ Λι του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Αϊόβα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο καρδιολογικό περιοδικό “Progress in Cardiovascular Diseases”, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) όλες τις δημοσιευμένες μελέτες πάνω στο ζήτημα.
Διαπιστώθηκε ότι το τρέξιμο, άσχετα με το ρυθμό που γίνεται και την απόσταση που διανύεται, μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου ενός ανθρώπου κατά 25% έως 40%. Αν κανείς τρέχει δύο ώρες την εβδομάδα, μπορεί να περιμένει μια αύξηση του προσδόκιμου ζωής έως περίπου τρία χρόνια. Στατιστικά, μια ώρα τρεξίματος μεγαλώνει το προσδόκιμο ζωής κατά επτά ώρες, αλλά συνολικά το όφελος αυτό έχει μια «οροφή». Ακόμη και αν κανείς τρέχει παραπάνω μέσα στην εβδομάδα, τα οφέλη της μακροζωίας δύσκολα μπορούν να ξεπεράσουν την τριετία.
Οι βελτιώσεις στο προσδόκιμο ζωής κορυφώνονται με τρέξιμο περίπου τεσσάρων ωρών την εβδομάδα. Παραπάνω τρέξιμο μπορεί να ευχαριστεί κάποιον, αλλά δεν φαίνεται να παρατείνει κι άλλο τη διάρκεια της ζωής του.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το περπάτημα, το ποδήλατο και άλλες δραστηριότητες επίσης ωφελούν, αλλά λιγότερο από το τρέξιμο, καθώς μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά περίπου 12%. Το τρέξιμο, κατά τους ερευνητές, είναι ιδανικό για να καταπολεμήσει διάφορους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου όπως την υπέρταση και το παραπανίσιο σωματικό λίπος, ιδίως γύρω από τη μέση, ενώ αυξάνει την αεροβική ικανότητα ενός ανθρώπου, που αποτελεί βασικό δείκτη μακρόχρονης υγείας.
Όσο περισσότερο κάποιος συνδυάζει το τρέξιμο γενικότερα με τον υγεινό τρόπο ζωής (όχι κάπνισμα και πολύ αλκοόλ, υγιεινή διατροφή κ.α.), τόσο περισσότερο ωφελείται σε βάθος χρόνου.
«Ας μην πέσουμε στην παγίδα, το Πάσχα είναι μια φορά τον χρόνο, ας φάω από όλα ανεξέλεγκτα!!! Αντίθετα ας πούμε στον εαυτό μας το Πάσχα είναι μια φορά τον χρόνο, αλλά μπορώ να απολαύσω τρόφιμα που κάνουν καλό στο σώμα μου, ενώ είναι πολύ νόστιμα και θρεπτικά!».
Αν μπορείτε να τηρήσετε αυτό που προτείνει η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Ελένη Παπαγιαννίδου στο praktoreio-ygeias.gr του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων τότε να είστε σίγουροι ότι θα αποφύγετε πολλά από τα δυσάρεστα που φέρνει η πολυφαγία μετά από τη νηστεία, μικρής ή και μεγαλύτερης διάρκειας.
Η παράδοση μας δίνει λύσεις
Με το πέρασμα των χρόνων αποδεικνύεται ότι η παράδοση στη διατροφή, πέρα από εθιμοτυπικό χαρακτήρα, έχει σχεδόν πάντα κι έναν καλά μελετημένο θρεπτικό σκοπό, υπογραμμίζει η κ. Παπαγιαννίδου, δίνοντας και κάποιες σημαντικές συμβουλές.
Μικρά μυστικά για ένα κανονικό γεύμα χωρίς ενοχές την Κυριακή του Πάσχα
Το πιο πιθανό είναι πως μετά τη μαγειρίτσα το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου δεν θα πεινάμε το πρωί. Μπορούμε λοιπόν ωραιότατα να εκμεταλλευτούμε την έλλειψη πείνας για να επιτύχουμε την ωφέλιμη για την υγεία μας αλλά και το βάρος μας «διαλείπουσα νηστεία». Αν ωστόσο η ώρα του γεύματος καθυστερεί και επιστρέψει η πείνα μπορούμε να την ικανοποιήσουμε με ένα ή δύο βραστά (κόκκινα) αυγά ειδικά αν έχουμε διαβήτη.
Στο γεύμα του Πασχαλινού τραπεζιού μαζί με το νοστιμότατο και υγιεινό αρνάκι ή κατσικάκι (πολύ θρεπτικά ζωικά τρόφιμα όπως κοκορέτσι, σπληνάντερο και γαρδουμπάκια), μπορούμε να καταναλώσουμε άφθονη σαλάτα με πράσινα λαχανικά, που θα συμβάλει μαζί με την λιπαρή πρωτεΐνη να έχουμε καλύτερο κορεσμό λόγω των φυτικών ινών που περιέχονται σε αυτά. Ο συνδυασμός νόστιμου θρεπτικού κρέατος μαζί με άφθονα λαχανικά με ελαιόλαδο είναι η απόλυτη ισορροπία της μεσογειακής διατροφής!
Καλό είναι να προσέξουμε και πόσο αλκοόλ θα πιούμε. Ας προτιμήσουμε ξηρό κρασί και να αποφύγουμε τη μπύρα γιατί είναι σαν να τρώμε ζάχαρη ή ψωμί. Κι επειδή εκείνη την ημέρα συνήθως βρισκόμαστε στην εξοχή ας περπατήσουμε. Ευκαιρία για μια βόλτα στην φύση!
Αρνάκι ή κατσικάκι, το πιο συχνό ερώτημα…
Πολύ συχνό ερώτημα από καρδιοπαθείς είναι το τι επιτρέπεται να φάνε το Πάσχα, αναφέρει στο praktoreio-ygeias.gr ο Δημήτρης Ρίχτερ, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Λιπιδιολογίας και μέλος του ΔΣ του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιολογίας κι αυτό «διότι ειδικά αν το στεφανιαίο επεισόδιο ήταν πρόσφατο νοιώθουν αποκλεισμένοι από το φαγητό των υπολοίπων. Μολονότι μεταξύ κατσικιού και αρνιού, το κατσίκι περιέχει λιγότερη χοληστερόλη, καθώς και λιγότερες θερμίδες, οι διαφορές αυτές έχουν μικρή αξία στο θέμα της χοληστερόλης, καθώς τα οφέλη και οι ζημιές είναι μακροπρόθεσμα προβλήματα που δεν μεταβάλλονται ούτε με παρασπονδίες λίγων ημερών αλλά ούτε και με δίαιτα λίγων ημερών».
Ο κ. Ρίχτερ, τονίζει ότι αυτό που έχει πραγματική σημασία για τους υπερτασικούς και τους πάσχοντες από καρδιακή ανεπάρκεια είναι η ποσότητα αλατιού και φαγητού που θα καταναλώσουν αυτές τις ημέρες. «Συνήθως είναι ιδιαίτερα αυξημένη και αυτό οδηγεί σε συχνές υπερτασικές κρίσεις στα επείγοντα των νοσοκομείων ή σε κρίσεις δύσπνοιας σε όσους έχουν επηρεασμένη την καρδιακή λειτουργικότητα».
Και εξηγεί ότι «ειδικά ευπαθείς ομάδες που έχουν νηστέψει για 40 μέρες και μετά την ανάσταση προσπαθούν να αναπληρώσουν τη χαμένη χοληστερίνη τους με μαγειρίτσα το βράδυ και ερίφιο να ψήνεται από το πρωί συνοδεία μεζέδων και κρασιού αν υπερβάλλουν στις ποσότητες και δεν προσέξουν το καρύκευμα με αλάτι, κινδυνεύουν συχνά να επισκεφτούν το γιατρό τους τις ημέρες εκείνες».
Νάμαστε λοιπόν! Επάνω από τη ψησταριά. Με τις οσμές της τσίκνας να περιφέρονται από τον Όλυμπο μέχρι τον Χελμό κι από τις εσχατιές του Έβρου ως το Καστελόριζο και την Κρήτη.
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Νάμαστε λοιπόν! Μετά τη νηστεία (λέμε τώρα) της σαρακοστής, να κατεβάζουμε μπουκιές ως γατοκέφαλα… Αρνιά, κατσίκια, γαρδούμπες, λουκάνικα κι ότι χωράει κι η ακροτελεύτια γωνίτσα της σχάρας επάνω από τα κάρβουνα. Αφού, βεβαίως έχει προηγηθεί η μάχη στο χασάπη για λίγα εντεράκια παραπάνω για να δεθεί καλά το κοκορέτσι.
Νάμαστε λοιπόν! Με φωνές και τραγούδια στη… motherland του μπαμπά, της μαμάς, του παππού και της γιαγιάς. Με τα πιτσιρίκια να βγάζουν από τις λαμπάδες τη γαντζωμένη Barbie, το έτοιμο προς εκτόξευση διαστημόπλοιο της Perfect Toys ή και το τανκς που κάνει τον Πάνο Καμμένο να ζηλεύει.
Νάμαστε λοιπόν! Με την τηλεόραση να δείχνει εικόνες από τη μεγάλη έξοδο και ΙΧ φορτωμένα με παιδιά, σκυλιά, πεθερές και βαλίτσες. Και το αρνί στη σχάρα με τη γλώσσα να κρέμεται και σε κάθε λακκούβα να νιώθεις ότι θα τη δαγκώσει… Και την δαιμόνια ρεπόρτερ της τηλεόρασης με το ματσούκι να ρωτά στα διόδια «εσείς που πάτε;»…
Κι ουδείς ν’ απαντά ότι πάει στη Τραχανοπλαγιά ή στη Γαϊδουροπηγή ή στην Κάτω Παναγιά της Άνω Λεστινίτσας. Όλοι πάνε Κέρκυρα, Ναύπλιο, Χαλκιδική, Καστοριά, Σπέτσες, Πήλιο…
Νάμαστε λοιπόν! Με ρεπορτάζ στα κανάλια από τους σαϊτοπόλεμους και τα βαρελότα της Ανάστασης. Και αρνιά που ψήνουν οι φαντάροι στις μονάδες για να έχει να φάει ο υπουργός Μπάνος αν τύχει και περάσει από εκεί. Χώρια τα κόκκινα αυγά που είναι έτοιμα για να τσουγκρίσει (και να φάει).
Νάμαστε λοιπόν! Στην αυλή του σπιτιού μ’ αναμμένα τα κάρβουνα να περιμένουν τον οβελία. Και τον απαραίτητο καυγά αναφορικά με το πώς πρέπει να δεθεί το κατσίκι στη σούβλα. «Όχι έτσι ρε μαλάκα, θα πέσει», «άσε ρε δεν ξέρεις εσύ»…. «Τι μυρωδικά θα βάλουμε στην κοιλιά;», «Άσε δεν ξέρεις εσύ, θα σου κάνω έκπληξη», «Εγώ δεν ξέρω; Που στην Αρκουδόραχη έψενα πρωί βράδυ;»…
Νάμαστε λοιπόν! Με τον Σπύρο Ζαγοραίο να άδει «τον χάρο τον αντάμωσαν πέντε έξι χασικλήδες» και τον πεθερό να λέει στη νύφη να χορέψει μα εκείνη ν’ απαντά ότι δεν την σηκώνουν τα Prada…Και τα δημοτικά με τον Μάκη (ένας είναι ο Μάκης) να αντιλαλούν στις βουνοκορφές.
Νάμαστε λοιπόν! Με τη γιαγιά να σπεύδει, πριν το πασχαλιάτικο τραπέζι, να βάλει κόκκινο αυγό στα εικονίσματα… Χρόνια τη ρωτάω αν πεινάει ο άγιος, χρόνια με αγριοκοιτάζει…
Νάμαστε λοιπόν! Σχεδόν χορτάτοι όλοι πριν γίνει το αρνί, αφού έχουμε καταβροχθίσει λουκάνικα, παϊδάκια, μπιφτέκια, ψημένα λαχανικά και πατάτες κι ότι ήταν στην ακροτελεύτια γωνίτσα της σχάρας επάνω από τα κάρβουνα, που λέγαμε στην αρχή. Κι ύστερα οι παραινέσεις: «Φάε καλέ, φάε, αμαρτία είναι να μείνει»…
Νάμαστε λοιπόν! Γλέντι, κρασιά, μπίρες, ούζα κι ανεμελιά. Χέστον τον ΕΝΦΙΑ και τις εισφορές του Κατρούγκαλου σήμερα.
Νάμαστε πάλι! Ας κρατήσουν οι χοροί. Νάμαστε καλά για να ανταμώνουμε και να ξεφαντώνουμε…
Υστρ:
Όχι κυρία μου, το αρνί δεν βγαίνει σε light έκδοση…
Στις 22:35 σήμερα Μ. Σάββατο αφίχθη το Άγιο Φως στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Αλεξάνδρεια.
Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος
Η Ανάσταση του Κυρίου αναμένεται όπως κάθε χρόνο με μεγάλη ανυπομονησία από τους πιστούς, που αναμένεται να γεμίσουν τον Ιερό Ναό και να γιορτάσουν το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.
«Πνίγηκε» και φέτος το νησί των Φαιάκων από τους χιλιάδες τουρίστες που ήρθαν για τις διακοπές του Πάσχα προκειμένου να ζήσουν από κοντά τα μοναδικά δρώμενα που αναβιώνουν στην Κέρκυρα και την κάνουν ξεχωριστή σε όλη την Ελλάδα.
Έλληνες από κάθε σημείο της χώρας, έδωσαν φέτος το «αναστάσιμο» ραντεβού στην Κέρκυρα. Ακολούθησαν χθες το βράδυ τις περιφορές των επιταφίων δημιουργώντας μία απίστευτη λαοθάλασσα πίσω από τις φιλαρμονικές του τόπου, κρατώντας τον ίδιο βηματισμό και ζώντας με απόλυτη κατάνυξη το «Θείο Δράμα».
Η πρώτη Ανάσταση του Κυρίου βρήκε τους χιλιάδες επισκέπτες του νησιού σήμερα το πρωί συγκεντρωμένους στην Πλατεία Σπιανάδα, ή στο Λιστόν, όπως είναι ευρέως γνωστό, για να παρακολουθήσουν το μοναδικό έθιμο των τεράστιων «Μπότηδων» που έπεφταν από κάθε φανέστρα (μπαλκόνι), προκειμένου να στείλουν με το δυνατό τους κρότο το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης του Κυρίου και τον τρόμο που σκόρπισε στο Άδη.
Οι στιγμές αποθανατίστηκαν σε όλα τα κινητά τηλέφωνα, στα drones, στις κάμερες και στις φωτογραφικές μηχανές και έφτασαν σε όλα τα μέρη της γης, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα κάνοντας την «πριγκίπισσα» του Ιονίου για ακόμη μία φορά γνωστή σε όλο τον κόσμο.
Στο νησί βρίσκονται ήδη τις τελευταίες ημέρες και διάσημοι Έλληνες από τον καλλιτεχνικό και δημοσιογραφικό χώρο, ενώ το παρών έδωσαν και εκπρόσωποι της Βουλής. Μεταξύ αυτών ο Νίκος Δένδιας, η Άντζελα Γκερέκου, ο Βασίλης Κικίλιας, η Συλβάνα Ράπτη καθώς επίσης ο Κερκυραίος Σάκης Ρουβάς με την οικογένεια του, ο Γιώργος Λιάγκας, η Κερκυραία Φαίη Ξυλά, με τους γονείς της, η Ι. Ταράντου, η Τόνια Σωτηροπούλου με τον Κωστή Μαραβέγια, ο μαέστρος Διονύσης Γραμμένος, ο μουσικοσυνθέτης Γιώργος Θεοφάνους, η συγγραφέας Λένα Μαντά και ο χορογράφος Φωκάς Ευαγγελινός.
Η Κέρκυρα, φόρεσε ήδη τα γιορτινά της και ντύθηκε στα κόκκινα, αναμένοντας το βράδυ, όπου θα γίνει και η αποκορύφωση των θρησκευτικών δρώμενων, του Πάσχα. Ορθόδοξοι και Καθολικοί θα συγκεντρωθούν στο «Πεντοφάναρο» για να υποδεχθούν το Άγιο Φως που θα μεταφερθεί από τον καθολικό Αρχιεπίσκοπο στο Duomo και μετά από τον ορθόδοξο Μητροπολίτη, στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής, όπου και θα αρχίσει και η «Ακολουθία της Αναστάσεως του Κυρίου». Μετά το πέρας των Ακολουθιών, λίγα λεπτά πριν τις 12.00, θα ξεκινήσει η πομπή των Ορθοδόξων και των Καθολικών με σημείο συνάντησης το «Πάλκο» της Πάνω Πλατείας Σπιανάδας.
Στο άκουσμα του χαρμόσυνου μηνύματος της Ανάστασης οι φιλαρμονικές της πόλης θα παιανίσουν ταυτόχρονα το εμβατήριο «Γραικοί» μέσα σε μια φαντασμαγορική ατμόσφαιρα, όπου χιλιάδες βεγγαλικά θα φωτίσουν τον ουρανό και τη θάλασσα του Ιονίου.
«Οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ευχόμαστε το Αναστάσιμο Φως να φωτίζει και να ζεσταίνει τις προσδοκίες και τις ελπίδες όλων των Ελλήνων για δημιουργία, ανάπτυξη και πρόοδο.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κατώφλι μιας νέας εποχής. Με σταθερά βήματα και υπερηφάνεια αφήνει πίσω της τα επτά σκληρά και επώδυνα μνημονιακά χρόνια μαζί με τις αιτίες και τις παθογένειες που οδήγησαν τους Έλληνες στο τούνελ της οικονομικής κρίσης και πλέον ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία, εθνική αυτοπεποίθηση και υπερηφάνεια, όπως το αξίζουμε και το δικαιούμαστε.
Καλή Ανάσταση σε όλους τους Έλληνες, τις Ελληνίδες και στους ομογενείς μας σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της γης.
Καλή Ανάσταση στους δύο Έλληνες στρατιωτικούς που κρατούνται παράνομα και άδικα στις τουρκικές φυλακές και ελπίζουμε ότι σύντομα θα επιστρέψουν στην Πατρίδα μας».
Οι δεκάδες θαμώνες του εστιατορίου που βρίσκεται στην περιοχή «Kiepenkerl» στο ιστορικό κέντρο του Μούνστερ και, λόγω της καλοκαιρίας, κάθονταν στον εξωτερικό χώρο του ομώνυμου εστιατορίου, ήταν ο στόχος του άνδρα ο οποίος οδήγησε το φορτηγό του κατευθείαν πάνω στο συγκεντρωμένο πλήθος.
Σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής απολογισμό, τέσσερα άτομα σκοτώθηκαν – μεταξύ των οποίων και ο δράστης, ο οποίος αυτοπυροβολήθηκε επιτόπου – ενώ οι τραυματίες ξεπερνούν τους 30. Έξι εξ αυτών βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση, ενώ το νοσοκομείο της πόλης έχει απευθύνει έκκληση για δωρεά αίματος προκειμένου να αντεπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες του.
Γερμανός 48 ετών, με λευκό ποινικό μητρώο, αλλά με γνωστά ψυχολογικά προβλήματα είναι, σύμφωνα με πληροφορίες της Sueddeutsche Zeitung, ο δράστης της επίθεσης.
Η εφημερίδα αναφέρει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα των ειδικών δυνάμεων της αστυνομίας στην κατοικία του δράστη, για το ενδεχόμενο ύπαρξης εκρηκτικών.
Στο μεταξύ η αστυνομία εξετάζει ύποπτο αντικείμενο που βρέθηκε στο όχημα του δράστη και έχει προληπτικά εκκενώσει σπίτια και επιχειρήσεις στην γύρω περιοχή. Οι αρμόδιες αρχές χαρακτηρίζουν πάντως ακόμη την κατάσταση «αδιευκρίνιστη», σε ό,τι αφορά τα κίνητρα του δράστη, από πολλά γερμανικά μέσα ωστόσο υπενθυμίζεται ότι σήμερα συμπληρώνεται ένας χρόνος από την τρομοκρατική επίθεση του Ουζμπέκου Ραχμάτ Ακίλοφ, ο οποίος, στο όνομα του «Ισλαμικού Κράτους» στις 7 Απριλίου του 2017 είχε οδηγήσει φορτηγό εναντίον συγκεντρωμένου πλήθους στο εμπορικό κέντρο της Στοκχόλμης, προκαλώντας τον θάνατο πέντε ατόμων και τον τραυματισμό 14.
Μερικά χρήσιμα κολπάκια για τους φίλους μας που θα ψήσουν αρνί στη σούβλα. Με λίγη προσοχή όλα θα πάνε καλά.
Γράφει ο Δημήτρης Καρούσης
Να θυμάστε ότι στη σούβλα ψήνουμε κρέατα που είναι πλούσια σε λίπος ή τα τυλίγουμε με λίπος (π.χ. σκέπη, λαρδί). Επίσης πρέπει να αποφεύγουμε να τυλίγουμε με λαδόκολλα το αρνί. Το τυλίγουμε μόνο όταν δεν έχει πολύ εξωτερικό λίπος ώστε να μην ανοίξει και κρεμαστεί.
1 Πρώτα πλένουμε καλά το αρνάκι ή το κατσικάκι μας και το αλατοπιπερώνουμε με επιμέλεια μέσα – έξω. Τοποθετείτε το αρνί σε πάγκο, περνάτε τη σούβλα από την ουρά και τη βγάζετε από το κεφάλι. Δένετε πρώτα τα χεράκια μεταξύ τους και ύστερα τα στερεώνετε με τον σπάγκο πάνω στη σούβλα και γύρω από το σβέρκο του αρνιού. Ύστερα δένετε τα ποδαράκια μεταξύ τους και τα στερεώνετε με τον σπάγκο πάνω στη σούβλα.
2 Έπειτα παίρνετε μια χοντρή σακοράφα και χοντρό (κερωμένο) σπάγκο. Κάνετε έναν κόμπο στην άκρη της κλωστής και την περνάτε με τη σακοράφα στο σημείο της σπονδυλικής στήλης που τελειώνει ο ώμος του αρνιού και προς τα μέσα.
3 Πιάνετε με τον σπάγκο τη σούβλα και τη σπονδυλική στήλη και τρυπώντας ξανά το αρνί με τη σακοράφα βγάζετε την κλωστή πάλι έξω. Αφήνετε τον κόμπο χαλαρό και κάνετε μια χιαστί βελονιά περνώντας πάλι την κλωστή μέσα και ξαναβγάζοντάς την έξω.
4 Δένετε την κλωστή, κάνετε κόμπο και κόβετε την κλωστή στερεώνοντας το αρνί πάνω στη σούβλα. Επαναλαμβάνετε την ίδια βελονιά στο σημείο της σπονδυλικής στήλης που αρχίζει το μπούτι του αρνιού. Αν είναι μεγάλο το αρνί κάνετε μια χιαστί βελονιά και στο κέντρο της σπονδυλικής στήλης.
Για να πιάσει το αλατοπίπερο εξωτερικά του στοιχείου που πρόκειται να ψήσουμε, το αλείφουμε με λίγο λιωμένο βιτάμ ή σπορέλαιο πριν το πασπαλίσουμε όπως παρακάτω:
Ανακατεύετε σε ένα μπολ βιτάμ, 3 με 4 λεμόνια, μπόλικο αλάτι και πιπέρι και αλατοπιπερώνετε γενναιόδωρα το εσωτερικό του αρνιού, μην το λυπηθείτε, με τις χούφτες θα το ρίξετε. Δεν το αλατίζετε εξωτερικά. Ράβετε με τον σπάγκο και τη χοντρή βελόνα την κοιλιά του αρνιού. Στη μέση όμως του ψησίματος αλατοβουτυρώστε και εξωτερικά.
6 Το ράψιμο πρέπει να είναι καλό και προσεκτικό για να μην ανοίξει το αρνί κατά τη διάρκεια του ψησίματος.
7 Το αρνάκι σας είναι έτοιμο πλέον για ψήσιμο. Το γυρίζετε ανάποδα πάνω σε ένα ταψί και αφήνετε να στραγγίσει.
8 Το ψήσιμο είναι θέμα εμπειρίας. Τα κάρβουνα και η φωτιά που θα ανάψετε πρέπει να είναι αρκετά για να μη σβήσει η φωτιά και, φυσικά, να φτάσει να ψηθεί σωστά το αρνί σας. Στο κέντρο να είναι λιγότερη η φωτιά γιατί εκεί είναι άδειο, μόνο παϊδάκια και κοιλιά. Πάνω και κάτω πρέπει να είναι περισσότερη η φωτιά γιατί εκεί είναι τα μπούτια και τα χεράκια κι υπάρχει το περισσότερο κρέας.
Στερεώνετε λοιπόν τη σούβλα πάνω απ’ τη φωτιά, αρχικά πιο ψηλά και στην αρχή τη γυρίζετε γρήγορα, για να μην αρπάξει το αρνί. Σταδιακά μειώνετε την ταχύτητα περιστροφής και κατεβάζετε το αρνί πιο χαμηλά. Για το γύρισμα καλό είναι να πάρετε το ειδικό μοτεράκι που θα κάνει τη δουλειά μόνο του στην ταχύτητα που θα το ρυθμίσετε.
10 Το ψήσιμο για ένα μέτριο αρνί διαρκεί περίπου 3-4 ώρες σε εξωτερικό χώρο και 2 – 2,5 ώρες σε εσωτερικό. Θα καταλάβετε ότι είναι έτοιμο όταν το κρέας αρχίσει να ξεχωρίζει από τα κόκαλα.
11 Αν την ώρα που σουβλίζετε, πέσει κάποιο κομμάτι λίπους πάνω στα κάρβουνα και αρπάξει φωτιά, ρίξτε του λίγο αλάτι και όχι νερό.
12 Για να γυρίζει η σούβλα πιο εύκολα πάνω στα στηρίγματα, ακουμπήστε στα σημεία εκείνα λίγη μπόλια, η οποία από τη ζέστη λιώνει και «λαδώνει» τη σούβλα.
13 Αν θέλετε ο οβελίας σας να είναι πιο ελαφρύς, όταν αρχίσει να ψήνεται, τρυπήστε με ένα πιρούνι την κοιλιά του σε μερικά σημεία, έτσι ώστε να στάζει το λίπος που συσσωρεύεται μέσα της. Αυτό βέβαια θα έχει επίπτωση στη γεύση του ψητού.
14 Κατά τη διάρκεια του ψησίματος, κρατήστε οπωσδήποτε σε ένα άλλο μέρος κάρβουνο αναμμένο για να συμπληρώνετε όποτε χρειαστεί. Σε περίπτωση που η φωτιά σβήσει ή αδυνατίσει επικίνδυνα, βγάλτε τα ψητά από πάνω της και φυσήξτε τα κάρβουνα με ένα φυσερό ή ένα σεσουάρ.
Η φωτιά
Φροντίστε να έχετε αρκετή ποσότητα από κάρβουνα, για να μην τρέχετε και δεν φτάνετε… Ένας μέσος όρος για το ψήσιμο είναι 12-14 κ. κάρβουνα, αλλά καλύτερα να έχετε περισσότερα. Υπολογίζουμε ότι για κάθε κιλό απαιτείται 35 περίπου λεπτά της ώρας ψήσιμο. Δηλαδή για ένα οκτάκιλο αρνί χρειαζόμαστε τεσσεράμισι ώρες. Τα κάρβουνα προσέχουμε να είναι τοποθετημένα κυρίως στα μπροστινά και πισινά πόδια στα γόνατα αρνιού ή του κατσικιού ώστε να ψήνεται σιγά σιγά και ομοιόμορφα.
ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ
Όταν ξεκινήσετε το ψήσιμο και για μια ώρα περίπου να έχετε σκεπασμένη τη φωτιά με μια λαμαρίνα, έτσι το αρνί σας δεν θα αρπάξει και δε θα μαυρίσει.
Τροχοδρόμησε λίγο πριν τις 7.30 το απόγευμα το κυβερνητικό αεροσκάφος που μετέφερε το ‘Αγιο Φως, σύμβολο της νίκης του Χριστού και της ζωής απέναντι στο θάνατο, στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Από τα Ιεροσόλυμα το μετέφερε κλιμάκιο ελληνικής αντιπροσωπείας, με επικεφαλής τον υφυπουργό Εξωτερικών, Γιάννη Αμανατίδη.
Ο Έξαρχος του Πανάγιου Τάφου αρχιμανδρίτης Δαμιανός κατήλθε του αεροσκάφους φέρνοντας το ‘Αγιο Φως στην ελληνική γη, με κάθε επισημότητα, υπό τους ήχους της μπάντας του Στρατού Ξηράς και την ανάκρουση του Εθνικού Υμνου.
ΑΦΙΞΗ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ – O Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, Νικόλαος (Κ), συνοδεύει το Άγιο Φως κατά την τελετή αφίξεώς του με τιμές αρχηγού κράτους, από τα Ιεροσόλυμα με ειδική πτήση, στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Σπάτα, Μ. Σάββατο 7 Απριλίου 2018. Ελληνική αντιπροσωπεία, με επικεφαλής τον υφυπουργό Εξωτερικών, Ιωάννη Αμανατίδη, μετέβη στο Ναό της Αναστάσεως του Κυρίου στα Ιεροσόλυμα για την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός και τη μεταφορά του στην Ελλάδα. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ
Μετά τις ευχές του για Καλή Ανάσταση και την αναφορά του στο κατανυκτικό τελετουργικό στα Ιεροσόλυμα, έδωσε τον λόγο στον υφυπουργό Εξωτερικών, Γιάννη Αμανατίδη.
«Παραλάβαμε με αισθήματα συγκίνησης και φέτος από το Ναό της Αναστάσεως, στους Αγίους τόπους, το Ανέσπερο Φως, σύμβολο ζωής και Ανάστασης», τόνισε ο υφυπουργός Εξωτερικών, ο οποίος παρέλαβε το ‘Αγιο Φως από τα χέρια του Πατριάρχη. Επ’ αυτού, προέτρεψε και ευχήθηκε: «Ας αντλήσουμε όλοι δύναμη αλληλεγγύης και αγάπης από το ελπιδοφόρο μήνυμα της Ανάστασης. Ας ζεστάνει τις ψυχές μας με Ζωή, Χαρά, Ελπίδα και Ανάσταση Ειρήνης σε έναν κόσμο που υποφέρει από συγκρούσεις.
Για να μετατρέψουμε τη νίκη της ελπίδας, της πίστης και της αισιοδοξίας σε δύναμη δημιουργικότητας για ατομική και συλλογική αναγέννηση.
Εύχομαι η φετινή Ανάσταση να φέρει στον καθένα προσωπικά, στην πατρίδα μας, και ιδιαίτερα στους δύο στρατιωτικούς μας και τις οικογένειές τους, το πέρασμα από το σκοτάδι στο φως και τη λύτρωση. Καλή Ανάσταση και Λαμπρή! Χρόνια πολλά!».
Εν συνεχεία, ο εκπρόσωπος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης Ιωάννης μετέφερε τις εγκάρδιες, πατριαρχικές ευχές του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, της Ιεράς Συνόδου, αλλά και τις προσωπικές του, για Καλή Ανάσταση.
Ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου μεταφέρει, εν συνεχεία, το ‘Αγιο Φως στην Εξαρχία του Παναγίου Τάφου, όπου έχει συρρεύσει πλήθος πιστών για να το λάβει, αλλά και για να μεταλαμπαδευτεί σε όλες τις ενορίες της Αττικής.
Επιπλέον, με ειδικές πτήσεις θα μεταφερθεί σε είκοσι προορισμούς, ανά την Ελλάδα.
Το ιστορικό της μοναδικής, κατανυκτικής περιπέτειας άρχεται από το πρωί, όταν η ελληνική αντιπροσωπεία αναχώρησε στις 06:30 από το στρατιωτικό αεροδρόμιο Ελευσίνας, αφίχθη στις 08:10 στον αερολιμένα του Τελ Αβίβ «Ben Gurion», από όπου και οδηγήθηκε στα Ιεροσόλυμα στις 10:00, ειδικότερα στην είσοδο (New Gate) της Παλαιάς Πόλης των Ιεροσολύμων και εν συνεχεία μετέβη στο Πατριαρχείο, στις 10:15.
ΑΦΙΞΗ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ – O Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στην Ελλάδα, Αρχιμανδρίτης Δαμιανός (Κ), και ο υφυπουργός Εξωτερικών, Ιωάννης Αμανατίδης (Α), συνοδεύουν το Άγιο Φως κατά την τελετή αφίξεώς του με τιμές αρχηγού κράτους, από τα Ιεροσόλυμα με ειδική πτήση, στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Σπάτα, Μ. Σάββατο 7 Απριλίου 2018. Ελληνική αντιπροσωπεία, με επικεφαλής τον υφυπουργό Εξωτερικών, Ιωάννη Αμανατίδη, μετέβη στο Ναό της Αναστάσεως του Κυρίου στα Ιεροσόλυμα για την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός και τη μεταφορά του στην Ελλάδα. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ
Ακολούθησε η συνάντηση με τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο, με τον οποίο μετέβησαν στις 12.30 στον Ι.Ν. της Αναστάσεως.
Στις 13.00 έλαβε χώρα η τελετή Αφής του Αγ. Φωτός, η επιστροφή στο Πατριαρχείο και η σύντομη τελετή παράδοσης του Αγ. Φωτός από τον Μακαριώτατο στον υφυπουργό Εξωτερικών, Γιάννη Αμανατίδη.
Η ελληνική αντιπροσωπεία, στις 15:00, αναχώρησε από τα Ιεροσόλυμα, αφίχθη στις 16.00 στον αερολιμένα του Τελ Αβίβ «Ben Gurion» και στις 17.00 πραγματοποιήθηκε η απογείωση από τον αερολιμένα του Τελ Αβίβ, για την επιστροφή στην Ελλάδα.
Της ελληνικής αντιπροσωπείας, πλην του επικεφαλής υφυπουργού Εξωτερικών, Γιάννη Αμανατίδη, μετείχαν οι Αθανάσιος Μπούρας, βουλευτής – αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης της Ορθοδοξίας, Ιωάννης Σαρακιώτης, βουλευτής – μέλος της ΔΣΟ, ο εκπρόσωπος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης Ιωάννης και ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου στην Ελλάδα, αρχιμανδρίτης Δαμιανός.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.