Αρχική Blog Σελίδα 15433

Ανερμάτιστοι κυβερνώντες & συνδικαλιστές – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Δεν ξέρω κατά πόσο αντιληφθήκατε μέσα από το θρησκευτικό κλίμα των τελευταίων ημερών κάποια περιστατικά που συνέβησαν δίπλα μας το τελευταίο διάστημα.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όπως:

  1. Ο σοβαρός τραυματισμός συμπολίτη μας από τις σφαίρες ληστών μέσα στο σπίτι του.
  2. Οι δηλώσεις του Τόσκα για το συμβάν, απλώς παραπέμπουν στην ταινία» ο ηλίθιος κι ο πανηλίθιος».
  3. Την συγκέντρωση συνδικαλιστών της ΠΟΕΔΗΝ (δηλαδή των εργαζομένων στα νοσοκομεία) με …δίκαιο αίτημα να μη σταματήσει η λειτουργία βρεφονηπιακού σταθμού εντός του νοσοκομείου Παίδων της Πεντέλης. Που φιλοξενούσε, φυσικά, παιδιά των εργαζομένων. Με δαπάνη των ίδιων (με γεια τους με χαρά τους) αλλά ΚΑΙ με συμμετοχή σ’ αυτή του νοσοκομείου, δηλαδή όλων μας. Ζητούν, δηλαδή, ένα προνόμιο που δεν έχουν όλοι οι Έλληνες.
  4. Τη διαμαρτυρία των συνταξιούχων της Εθνικής Τράπεζας με … δίκαιο αίτημα να συνεχίζουν να λαμβάνουν επιπλέον επικουρικό επίδομα (περίπου 400 ευρώ μηνιαίως). Το οποίο καλυπτόταν από εισφορές των εργαζομένων (με γεια τους με χαρά τους) αλλά ΚΑΙ με τη συμμετοχή της Τράπεζας, δηλαδή όλων μας. Ζητούν, δηλαδή, να συνεχίζεται ένα προνόμιο που δεν έχουν όλοι οι Έλληνες.
  5. Τη συγκέντρωση συνδικαλιστών της ΑΔΕΔΥ για να επεκταθούν τα επιδόματα «βαρέων κι ανθυγιεινών» στους δημοσίους υπαλλήλους που … τα δικαιούνται! Ποιοι, κατά την ΑΔΕΔΥ, τα δικαιούνται; Πλην των εργαζομένων στην καθαριότητα κι όλοι οι άλλοι (!!!!) που εργάζονται σε γραφεία που συνορεύουν διοικητικά με υπηρεσία συγκομιδής απορριμμάτων!!! Δηλαδή, λογική της απόλυτης παράνοιας!
  6. Τις συνεχείς πιέσεις των συνδικαλιστών των εκπαιδευτικών και των γιατρών για μαζικές προσλήψεις και μονιμοποιήσεις στους χώρους τους. Δηλαδή, νέα μεγέθυνση του δημοσίου που είναι ο αίτιος της κρίσης.

Κι εδώ προκύπτουν ερωτήματα:

Είναι δυνατόν όλοι αυτοί να μην έχουν καταλάβει το παραμικρό τόσα χρόνια κρίσης;

Είναι δυνατόν να μην κατανοούν ότι δεν είναι δυνατόν πια να απολαμβάνουν προνόμια και να θεωρούν το δημόσιο ξέφραγο αμπέλι που τους μοιράζει τα χρήματα όλων μας;

Είναι δυνατόν να διαθέτουν τόσο ανερμάτιστη σκέψη και να μην αντιλαμβάνονται πως δεν γίνεται μια ολόκληρη κοινωνία να είναι αιχμάλωτη των προνομιούχων συντεχνιών του δημοσίου;

Από την άλλη πλευρά, σκέφτομαι ότι επικρίνουμε τους ανερμάτιστους συνδικαλιστές, όταν ανερμάτιστη κι επιπόλαιη είναι πρωτίστως η κεφαλή της κυβέρνησης. Κι οι περισσότεροι συνοδοιπόροι της.

Ξεχνάμε ότι ο Αλέξης Τσίπρας αποτελεί τον πρωταθλητή του βολονταρισμού; Κι ότι στις παλινωδίες του προέβαλλε ως δικαιολογία την αυταπάτη του;

Μήπως δεν ήταν επικίνδυνη κι άκρως ανερμάτιστη η επιλογή του Βαρουφάκη;  Ή η επιλογή του Καμμένου; Ή του Τόσκα;

Ποιος σοβαρός πρωθυπουργός θα τους είχε επιλέξει ποτέ για να ασκήσουν, ο ένας  οικονομική πολιτική κι ο άλλος ν’ αναλάβει την ευθύνη της άμυνας της χώρας κι ο τρίτος την ασφάλειά της;

Ο ένας, έκανε την τεράστια ζημιά του κι έφυγε για… διεθνή καριέρα με διαλέξεις έναντι πολλών χιλιάδων δολαρίων κι ευρώ εκάστη. Και τώρα ξαναγυρίζει με κόμμα για να μας… ξανασώσει…

Ο άλλος, έκανε και κάνει ότι μπορεί για να μη χάσει την καρέκλα. Επειδή ξέρει ότι με σοβαρό πρωθυπουργό δεν θα την ξαναδεί ποτέ.

Κι ο τρίτος, από ορτινάτζα των υπουργών Άμυνας του ΠαΣοΚ και κυρίως του Μπεγλίτη, έγινε ο ίδιος υπουργός!!! Επειδή το ζήτησε ο Κοτζιάς!

Δεν είναι ανερμάτιστες επιλογές αυτές;  Για να μη μιλήσω για άλλες επιλογές υπουργών με τις οποίες γελάει η κοινωνία.

Δεν αποτελεί ανερμάτιστη πολιτική αυτή που κτίστηκε επάνω σε … «κρεμάλες», με «γερμανοτσολιάδες», με το «εμείς ή αυτοί», με «πατριώτες και προδότες» και κάθε είδους αφροσύνη;

Άρα, όταν η ίδια η πολιτική ηγεσία είναι ανερμάτιστη, απαίδευτη κι επιπόλαιη, ίσως δεν πρέπει να μας ξενίζει που οι συνδικαλιστές του δημοσίου είναι το ίδιο στο πολλαπλάσιο.

Άλλωστε, δεν πρέπει να λησμονάμε ότι οι περισσότεροι από δαύτους έχουν εκκολαφθεί μαζί με τους κυβερνώντες, στα ίδια εργαστήρια της Αριστεράς.

Κι έχουν μάθει να στέλνουν σ’ εμάς τον λογαριασμό των …δίκαιων (πάντα) αιτημάτων τους και των… αγιοποιημένων… αγώνων τους.

 

Επισκόπηση Τύπου σήμερα Τετάρτη 10/04/2018

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 10/04/2018

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: ” Που το πάει ο Σαμαράς”

ΕΘΝΟΣ: “Προσλήψεις εξπρές. Νομοθετική ρύθμιση για τους Δήμους  ”

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ” Τα νέα όρια ηλικίας για ΔΕΚΟ, Δημόσιο, τράπεζες ”

ΕΣΤΙΑ: ” Τα διλήμματα του Προέδρου για το δημοψήφισμα ΣΥΡΙΖΑ  ”

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: ” Ο Σαμαράς τραβάει το αυτί του Κυριάκου”

ΤΑ ΝΕΑ: “Οι μεγάλες παγίδες στις δηλώσεις ”

ESPRESSO: ”  “Φως” στη ζωή του Αγγελίδη τις ημέρες τοιυ Πάσχα”

KONTRA NEWS: ” Κίνδυνος γενικευμένης ανάφλεξης σε Μ.Ανατολή και Μεσόγειο”

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: ”  “Ανάσα” σε συνεπείς οφειλέτες”

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ποιο είδος αρτηριακής πίεσης είναι το πιο επικίνδυνο;

Τα όρια της φυσιολογικής αρτηριακής πίεσης διαρκώς μεταβάλλονται με τάση να ελαττώνονται συνεχώς. Σήμερα, πιστεύεται ότι η αρτηριακή πίεση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το όριο των 120/80mmHg, δηλαδή, η συστολική πίεση (μεγάλη) να μην υπερβαίνει τα 120mmHg και η διαστολική (μικρή) να μην υπερβαίνει τα 80mmHg.

Τα άτομα με αρτηριακή πίεση μεγαλύτερη από 130mmHg έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να πάθουν καρδιοεγκεφαλικά επεισόδια, επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ηλίας Τσούγκος, καρδιολόγος MD, PhD επίκουρος καθηγητής Καρδιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου.

Ποιο είδος πίεσης όμως είναι το πιο επικίνδυνο; Συχνά πιστεύουμε ότι η απότομη αύξηση της αρτηριακής πίεσης προκαλεί εγκεφαλικό επεισόδιο και έμφραγμα. Η άποψη αυτή καλλιεργήθηκε για πολλές δεκαετίες, όμως η αλήθεια είναι διαφορετική, τονίζει ο κ. Τσούγκος.

«Η αιφνίδια, απότομη αύξηση της πίεσης κατά κανόνα δεν δημιουργεί κανένα κίνδυνο. Αντίθετα εάν κάποιος παρουσιάζει σταθερά υψηλή πίεση χωρίς να παίρνει αντιυπερτασικά φάρμακα, θέτει σε κίνδυνο τις αρτηρίες του λόγω της σκλήρυνσης των τοιχωμάτων, τα οποία χάνουν την ελαστικότητά τους, στενεύουν ή διατείνονται. Το αποτέλεσμα είναι δημιουργία στενώσεων στα εγκεφαλικά αγγεία. Στις περιπτώσεις αυτές που χαρακτηρίζονται από εκτεταμένη καταστροφή του τοιχώματος των αρτηριών μία περαιτέρω απότομη αύξηση της αρτηριακής πίεσης μπορεί να οδηγήσει σε ρήξη της αρτηρίας ή στη θρόμβωσή της άρα και στο εγκεφαλικό επεισόδιο», επισημαίνει.

Ο κ. Τσούγκος εξηγεί ότι στις περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει ιστορικό αυξημένης αρτηριακής πίεσης ή εάν υπάρχει είναι απόλυτα ρυθμισμένη με αντιυπερτασικά φάρμακα τότε η απότομη αύξηση της πίεσης δεν προκαλεί βλάβες.

Όπως λέει: «Στην πραγματικότητα, η αρτηριακή πίεση δεν είναι σταθερή κατά τη διάρκεια του 24ώρου, αλλά διακυμαίνεται αναλόγως της δραστηριότητας του κάθε ατόμου. Κατά τη σωματική άσκηση, την κίνηση, τη συγκίνηση και το στρες, η πίεση ανεβαίνει και μπορεί να φτάσει μέχρι και 180/100mmHg και αυτό θεωρείται φυσιολογική ανταπόκριση της πίεσης αναλόγως των αναγκών του οργανισμού, ενώ αντιθέτως, κατά την ανάπαυση ή το βαθύ ύπνο ελαττώνεται. Έτσι, μόνο εάν κατά τη σωματική άσκηση αυξηθεί η αρτηριακή πίεση και παραμείνει υψηλή πέραν των 10 λεπτών μετά το τέλος της άσκησης, θεωρείται παθολογική».

Συμπερασματικά, καταλήγει ο κ. Τσούγκος, η μεμονωμένη αύξηση της αρτηριακής πίεσης κατά την διάρκεια της εργασίας του στρες ή της κόπωσης σε ανθρώπους με φυσιολογική πίεση ηρεμίας δεν εγκυμονεί κινδύνους ενώ, η σταθερά αυξημένη πίεση (>150/100mmHg) δημιουργεί το υπόστρωμα για την εμφάνιση εμφράγματος και εγκεφαλικού επεισοδίου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βέλγιο: Το ωριαίο κόστος εργασίας ανήλθε στην Ελλάδα το 2017 στα 14,5 ευρώ, ενώ στην ευρωζώνη ήταν στα 30,3 ευρώ

 Το ανά ώρα κόστος της εργασίας (μισθολογικό και μη μισθολογικό) ανήλθε στην Ελλάδα το 2017 στα 14,5 ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (EUROSTAT). Στην ευρωζώνη ήταν κατά μέσο όρο στα 30,3 ευρώ, ενώ μεταξύ των κρατών της ΕΕ το μικρότερο εργατικό κόστος είχαν η Βουλγαρία με 4,9 ευρώ, η Ρουμανία με 6,3 ευρώ, η Λιθουανία με 8 ευρώ, η Λετονία με 8,1 ευρώ, και η Ουγγαρία με 9,1 ευρώ.

Στον αντίποδα, το μεγαλύτερο ανά ώρα κόστος εργασίας στην ΕΕ εμφάνισαν για το 2017 η Δανία με 42,5 ευρώ, το Βέλγιο με 39,6 ευρώ, το Λουξεμβούργο με 37,6 ευρώ, η Σουηδία με 36,6 ευρώ και η Γαλλία με 36 ευρώ.

Όπως αναφέρει η EUROSTAT οι εν λόγω εκτιμήσεις προέρχονται από επιχειρήσεις που απασχολούσαν κατ’ ελάχιστον 10 εργαζόμενους, ενώ δεν λαμβάνονται υπόψη οι εργαζόμενοι στη Δημόσια Διοίκηση.

Το 2008 το ωριαίο κόστος της εργασίας στην Ελλάδα ήταν, όπως αναφέρεται, στα 16,8 ευρώ. Το 2015 είχε πέσει στα 14,1 ευρώ ενώ το 2016 ήταν στα 14,2 ευρώ. Το μη μισθολογικό κόστος της εργασίας (κυρίως για ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα) ήταν το 2017 στην Ελλάδα στο 25,7% του συνολικού κόστους, δηλαδή περίπου όσο ήταν κατά μέσο όρο και στο σύνολο της ευρωζώνης (25,9%).

Στην Ελλάδα, τέλος το μεγαλύτερο ωριαίο κόστος εργασίας ήταν στον βιομηχανικό τομέα με 15,3 ευρώ. Στον τομέα των υπηρεσιών ήταν στα 14,3 ευρώ, ενώ στον τομέα των κατασκευών ήταν στα 10,2 ευρώ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΠΓΔΜ: Η χώρα δεν μπορεί να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ, αν προηγουμένως δεν επιλυθεί το ζήτημα της ονομασίας, ανέφερε ο Ζόραν Ζάεφ

Ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ Ζόραν Ζάεφ απέκλεισε το ενδεχόμενο ένταξης της χώρας του στο ΝΑΤΟ, αν προηγουμένως δεν επιλυθεί το ζήτημα της ονομασίας.

«Αυτό που λένε ορισμένοι ότι μπορούμε να μπούμε στο ΝΑΤΟ ως FYROM ανεξάρτητα από την επίλυση του θέματος της ονομασίας, νομίζω ότι δεν είναι δυνατόν. Γιατί; Όταν ήρθε εδώ (σ.σ στα Σκόπια) ο Γ.Γ.του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ είπε ότι αυτό δεν γίνεται. Και αυτό ήταν μία έντιμη στάση. Για να γνωρίζουμε και εγώ και οι πολίτες της “Μακεδονίας”, ότι αν δεν βρούμε λύση στο πρόβλημα που έχει η Ελλάδα με το συνταγματικό μας όνομα, πρόσκληση ένταξης στο ΝΑΤΟ δεν θα λάβουμε» σημείωσε ο Ζόραν Ζάεφ, σε συνέντευξή του στο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της ΠΓΔΜ, “ΜΙΑ”.

Σε περίπτωση που δεν επιλυθεί το θέμα του ονόματος τους επόμενους μήνες, ο Ζόραν Ζάεφ ανέφερε ως πιθανό το ενδεχόμενο να λάβει η ΠΓΔΜ  καθεστώς συνδεδεμένου μέλους στο ΝΑΤΟ, κατά το πρότυπο της Σουηδίας, ωστόσο σημείωσε ότι πρόθεσή του είναι η πλήρης ένταξη της χώρας στη Βορειοατλαντική Συμμαχία.

«Μπορούμε να λάβουμε καθεστώς συνδεδεμένου μέλους κατά το πρότυπο της Σουηδίας και άλλων χωρών….. Όμως, επιθυμία μας είναι η ένταξη στο ΝΑΤΟ. Καθεστώς συνδεδεμένου μέλους ενδεχομένως θα το λάβουμε. Εγώ δεν σκέφτομαι καν αν θα το λάβουμε ή όχι, επειδή περιμένω πρόσκληση για ένταξη στο ΝΑΤΟ. Ενδεχομένως την περίοδο που θα κυρώνεται η συμφωνία προσχώρησης θα πρέπει να πάμε σε δημοψήφισμα. Στην περίπτωση του Μαυροβουνίου η κύρωση της συμφωνίας προσχώρησης κράτησε ενάμιση χρόνο. Έχουμε αρκετό χρόνο. Όμως η πρόσκληση ένταξης στο ΝΑΤΟ σημαίνει ένταξη στο ΝΑΤΟ, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα κράτη-μέλη θα την κυρώσουν» ανέφερε ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ.

Ο Ζόραν Ζάεφ εκτίμησε ότι στην τελευταία συνάντηση που είχαν στις 30 Μαρτίου στη Βιέννη οι υπουργοί Εξωτερικών της Ελλάδας και της ΠΓΔΜ σημειώθηκε σημαντική πρόοδος στη διαπραγμάτευση για την εξεύρεση λύσης στο θέμα του ονόματος και εκτίμησε ότι στη νέα συνάντηση που θα έχουν οι υπουργοί Εξωτερικών των δύο χωρών στην Οχρίδα, στις 12 Απριλίου, θα μπορούσαν να υπάρξουν θετικές εξελίξεις, που θα μπορούσαν να δρομολογήσουν και συνάντηση του ίδιου με τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, Αλέξη Τσίπρα.

«Μετά τις γιορτές θα ακολουθήσει μία ακόμα συνάντηση μεταξύ των δύο υπουργών Εξωτερικών. Πιστεύω ότι αυτή η διαδικασία πλησιάζει στο σημείο που θα πρέπει να ακολουθήσει συνάντηση ανάμεσα σε μένα και στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Αυτό θα σημαίνει ότι η πρόοδος στις συνομιλίες έχει φθάσει σε εκείνο το σημείο, που θα πρέπει να περάσει στο επίπεδο των πρωθυπουργών των χωρών. Αν ακούσουν οι πολίτες ότι θα υπάρξει συνάντηση Ζάεφ-Τσίπρα, αυτό σημαίνει συγκεκριμένη πρακτική επιβεβαίωση ότι οι διαπραγματεύσεις προχωρούν στη σωστή κατεύθυνση και ότι είναι δυνατόν να φθάσουμε σε λύση» ανέφερε ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΗΠΑ – Συρία – Χημική επίθεση: Τραμπ: «αποφάσεις θα ληφθούν εντός 24 έως 48 ωρών»

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ υποσχέθηκε ότι αποφάσεις θα ληφθούν εντός 24 έως 48 ωρών μετά την επίθεση με χημικά όπλα στην πόλη της Ντούμα στην ανατολική Γούτα, κάνοντας λόγο για «ειδεχθή πράξη κατά αθώων».

«Ηταν φρικτό, τρομακτικό», δήλωσε ο Τραμπ με την ευκαιρία σύσκεψης υπουργών της κυβέρνησής του στον Λευκό Οίκο. «Δεν μπορεί να γίνει ανεκτό», πρόσθεσε υποσχόμενος τη λήψη σημαντικών αποφάσεων εντός των προσεχών δύο ημερών.

Το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ βρίσκονται σε διαβουλεύσεις με τους συμμάχους τους. «Θα υπάρξουν συνέπειες γι΄αυτήν την απαράδεκτη φρικαλεότητα», διευκρινίσθηκε.

Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε κατά τη διάρκεια της υπουργικής συνεδρίασης ότι η συνάντησή του με τον ηγέτης της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο ή στις αρχές του Ιουνίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Ήρθε η ώρα, τον Ελληνισμό που ζει στις υποσαχάριες χώρες, να τον γνωρίσει και η υπόλοιπη Ομογένεια» τόνισε από το Χαράρε ο Τέρενς Κουίκ

Να ανακηρυχθεί το 2018 έτος της Ομογένειας της Αφρικής, ώστε να φέρουμε κοντά της τον απανταχού Ελληνισμό, πρότεινε από το Χαράρε της Ζιμπάμπουε ο υφυπουργός Εξωτερικών Τέρενς Κουίκ. Μάλιστα, ο κ. Κουίκ έκανε γνωστό πως ήδη έχει μιλήσει με ομογενειακές οργανώσεις στις άλλες ηπείρους και έχει εισπράξει θετική ανταπόκριση, με δράσεις τις οποίες θα σχεδιαστούν άμεσα από όλους μαζί.

 «Με το ταξίδι σας αυτό δείξατε ότι τελικά δεν μας ξεχάσατε. Βλέποντας την Ελλάδα εδώ, μετά από 31 ολόκληρα χρόνια από την τελευταία επίσκεψη Έλληνα υπουργού, αναπτερώνεται το ηθικό μας. Είναι βεβαιότητα ότι εκτός από θέματα του εδώ Ελληνισμού, θα γίνουν και χρήσιμες διμερείς συναντήσεις, οι οποίες μία φορά έγιναν το 1987 και μετά σταμάτησαν». Αυτά τόνισε, σύμφωνα με ανακοίνωση του υφυπουργού Εξωτερικών, η πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Ελλήνων της Ζιμπάμπουε  Ελένη Κουμίδου, προσφωνώντας στις εγκαταστάσεις της ελληνικής κοινότητας στο Χαράρε, τον υφυπουργό Εξωτερικών, αρμόδιο για τον Απόδημο Ελληνισμό.

Στην απάντησή του ο κ. Κουίκ, όπως σημείωσε ο ίδιος, αισθάνθηκε την ανάγκη, και στην ομογένεια της Ζιμπάμπουε, να ζητήσει συγνώμη για το γεγονός ότι ποτέ δεν την επισκέφθηκε αρμόδιος υπουργός για τη Διασπορά. Και όπως τόνισε χαρακτηριστικά:

«Ήρθε η ώρα τον Ελληνισμό που ζει στις υποσαχάριες χώρες, να τον γνωρίσει και η υπόλοιπη Ομογένεια.

Η Ομογένεια της Αμερικής μιλάει με την Αυστραλία, η Αυστραλία μιλάει με τον Καναδά, όλοι μαζί μιλούν με την Ευρώπη, αλλά κανείς δεν έχει δώσει σημασία μέχρι σήμερα στους ξεχασμένους Έλληνες της Αφρικής, με εξαίρεση, σε μικρό ποσοστό, εκείνους που ζουν στην Αίγυπτο και στη Νότιο Αφρική», είπε.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΥΦ.ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΟΥΙΚ Τ. ΣΤΗ ΖΙΜΠΑΜΠΟΥΕ ΑΠΕ ΜΠΕ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ STR
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΥΦ.ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΟΥΙΚ Τ. ΣΤΗ ΖΙΜΠΑΜΠΟΥΕ – Φωτογραφία που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα και εικονίζει στιγμιότυπο από την επίσκεψη του υφυπουργού Εξωτερικών Τέρενς Κουίκ στο Χαράρε της Ζιμπάμπουε.Να ανακηρυχθεί το 2018 έτος της Ομογένειας της Αφρικής, ώστε να φέρουμε κοντά της τον απανταχού Ελληνισμό, πρότεινε από το Χαράρε της Ζιμπάμπουε ο υφυπουργός Εξωτερικών. Ο κ. Κουίκ, κατά την επίσκεψή του, παρακολούθησε την Ακολουθία της Αναστάσεως στον μητροπολιτικό ναό της Μεταμορφώσεως, χοροστατούντος του μητροπολίτη Ζιμπάμπουε και Αγκόλας κ.κ. Σεραφείμ, Επίσης, με τον κ. Σεραφείμ και τον πατέρα Γεώργιο επισκέφθηκαν την Ιεραποστολή στην εκκλησία του Αγίου Νεκταρίου, όπου περιθάλπονται περισσότερα από 600 παιδιά με τις οικογένειές τους. Τελος, επισκέφθηκε το Ελληνικό Σχολείο της Κοινότητας και τα γραφεία της και ξεναγήθηκε στο τμήμα των Ελληνίδων Κυριών Ζιμπάμπουε από την πρόεδρο Δέσποινα Ζαβερντινού.Δευτέρα 9 Απριλίου 2018. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ/STR

Στη συνάντηση με τα προεδρεία των φορέων του Ελληνισμού στη Ζιμπάμπουε, που οργάνωσε ο πρέσβης της Ελλάδας κ. Μαρκαντωνάτος, τα αιτήματα που καταγράφηκαν, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, ήταν τα εξής:

Ενίσχυση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, είτε με αποσπασμένους δασκάλους είτε με τη χρήση ψηφιακών Προγραμμάτων.

–  Επανέναρξη της δορυφορικής εκπομπής της ΕΡΤ στις χώρες της υποσαχάριας Αφρικής, που σταμάτησε το 2013.

-Επανέναρξη φιλοξενίας παιδιών της Ομογένειας στις καλοκαιρινές κατασκηνώσεις της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού.

– Μεσολάβηση της ΓΓΑΕ, προκειμένου πολιτιστικοί σύλλογοι της Ελλάδας να στείλουν έστω και μεταχειρισμένες τοπικές στολές, στον Σύλλογο των Ελληνίδων Κυριών της Ζιμπάμπουε, προς ενίσχυση του τμήματος των Ελληνικών Δημοτικών Χορών.

Ο υφυπουργός Εξωτερικών έκανε γνωστό ότι ανήγγειλε πως ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου και η υφυπουργός Παιδείας Μεροπή Τζούφη, μετά από εισήγηση του συντονιστή Εκπαίδευσης Αφρικής Γιώργου Βλάχου, υπέγραψαν να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Ελληνικής Γλώσσας στο Μπουλαβάγιο, με την αποστολή και αποσπασμένου δασκάλου.

Ο κ. Κουίκ παρακολούθησε την Ακολουθία της Αναστάσεως στον μητροπολιτικό ναό της Μεταμορφώσεως, χοροστατούντος του μητροπολίτη Ζιμπάμπουε και Αγκόλας κ.κ. Σεραφείμ, με τον οποίο είχε και ιδιαίτερη συνάντηση στα γραφεία της μητρόπολής του. Επίσης, με τον κ. Σεραφείμ και τον πατέρα Γεώργιο επισκέφθηκαν την Ιεραποστολή στην εκκλησία του Αγίου Νεκταρίου, όπου περιθάλπονται περισσότερα από 600 παιδιά με τις οικογένειές τους.

Ο μητροπολίτης, όπως αναφέρεται, μετέφερε επίσης τις ευχαριστίες του πατριάρχη Αλεξανδρείας κ.κ. Θεόδωρου,  για την επίσκεψη του κ. Κουίκ στη Ζιμπάμπουε και τις ευχαριστίες του προς την ελληνική κυβέρνηση για τη στήριξη του έργου του Πατριαρχείου στην Αφρική.

Τέλος, ο υφυπουργός Εξωτερικών επισκέφθηκε το Ελληνικό Σχολείο της Κοινότητας και τα γραφεία της και ξεναγήθηκε στο τμήμα των Ελληνίδων Κυριών Ζιμπάμπουε από την πρόεδρο Δέσποινα Ζαβερντινού.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βέλγιο: Την ελληνική ιθαγένεια πήραν το 2016 συνολικά 33.210 άτομα, 138% περισσότερα σε σχέση με το 2015 σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat

Την ελληνική ιθαγένεια πήραν το 2016 συνολικά 33.210 άτομα, 138% περισσότερα σε σχέση με το 2015 σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat. Εξ αυτών, το 86% ήταν Αλβανοί πολίτες, το 1,5% Ουκρανοί και το 1,2% Ρώσοι.

Συνολικά, το 2016, περίπου 995.000 άτομα απέκτησαν την ιθαγένεια κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (από 841.000 το 2015 και 889.000 το 2014) εκ των οποίων το 12% ήταν πρώην πολίτες άλλου κράτους μέλους της ΕΕ, ενώ η πλειοψηφία ήταν πολίτες χωρών εκτός ΕΕ ή απάτριδες.

Η μεγαλύτερη ομάδα που έλαβε υπηκοότητα ήταν πολίτες του Μαρόκου (101.300 άτομα, εκ των οποίων το 89% απέκτησε την ιθαγένεια της Ιταλίας, της Ισπανίας ή της Γαλλίας), πολίτες της Αλβανίας (67.500, το 97% των οποίων απέκτησαν την ιθαγένεια της Ιταλίας ή της Ελλάδας), πολίτες της Ινδίας (41.700, το 60% των οποίων απέκτησε τη βρετανική υπηκοότητα), πολίτες του Πακιστάν (32.900, από τους οποίους περισσότεροι από τους μισούς έλαβαν βρετανική υπηκοότητα), Τούρκοι πολίτες (32.800, περισσότεροι από τους μισούς εκ των οποίων απέκτησαν τη γερμανική υπηκοότητα) και Ουκρανοί πολίτες (24.000, εκ των οποίων το 60% απέκτησαν τη γερμανική, ρουμάνικη, πορτογαλική ή ιταλική υπηκοότητα).

Μαροκινοί, Αλβανοί, Ινδοί, Πακιστανοί, Τούρκοι, Ρουμάνοι και Ουκρανοί αντιπροσώπευαν μαζί το ένα τρίτο (33%) του συνολικού αριθμού των ατόμων που απέκτησαν την ιθαγένεια ενός κράτους-μέλους της ΕΕ το 2016. Οι Ρουμάνοι (29.700) και οι Πολωνοί (19.800) ήταν οι δύο μεγαλύτερες ομάδες πολιτών της ΕΕ που απέκτησαν την ιθαγένεια άλλου κράτους-μέλους.

Όλα τα κράτη μέλη -πλην τριών- χορήγησαν ιθαγένεια σε περισσότερα άτομα το 2016 από ό,τι το 2015. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στην Κροατία (το 2016 χορήγησε ιθαγένεια σε τριπλάσια άτομα από ό,τι το 2015 (αύξηση 232%, από 1.196 άτομα σε 3.973), στην Ελλάδα (ο αριθμός υπερδιπλασιάστηκε από 13.933 σε 33.210 ή + 138%) και στη Μάλτα (από 646 σε 1.495 ή + 131%).

Σε ό,τι αφορά τη μεγαλύτερη σχετική αύξηση σε σύγκριση με το 2015 στην απόκτηση ιθαγένειας ενός κράτους-μέλους της ΕΕ, ο αριθμός των πολιτών του Ηνωμένου Βασιλείου που απέκτησαν την ιθαγένεια άλλου κράτους-μέλους της ΕΕ υπερδιπλασιάστηκε το 2016 (από 2.478 σε 6.555 άτομα ή + 165%). Ακολουθούν οι πολίτες της Σαουδικής Αραβίας (από 133 σε 277 ή + 108%), της Νικαράγουας (από 715 σε 1.423 ή + 99%), του Μπουτάν (από 72 σε 143 ή + 99%) και της Παραγουάης (από 2.046 σε 3.468 ή + 70%).

Τέλος, το 2016, τα υψηλότερα ποσοστά πολιτογράφησης σε σχέση με το σύνολο των αλλοδαπών που διαμένουν στη χώρα καταγράφηκαν στην Κροατία (9,7 ιθαγένειες ανά 100 αλλοδαπούς κατοίκους), στη Σουηδία (7,9) και στην Πορτογαλία (6,5), ενώ ακολουθούν η Ρουμανία και η Ελλάδα (και οι δύο 4,2), η Φινλανδία και η Ιταλία (4,1). Αντίθετα, ποσοστά πολιτογράφησης χαμηλότερα του 1% σε σχέση με το σύνολο των αλλοδαπών κατοίκων, καταγράφηκαν στην Αυστρία, τη Λετονία και τη Σλοβακία (0,7), την Εσθονία και τη Λιθουανία (0,9) και την Τσεχική Δημοκρατία (1,0).

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

AlterEgo: Η πρώτη συσκευή που “διαβάζει” την εσωτερική φωνή του ανθρώπου (και απαντάει σε ερωτήσεις μέσα στο μυαλό!)

Ερευνητές του Πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ δημιούργησαν την πρώτη συσκευή που μπορεί να «ακούσει» την εσωτερική φωνή στο μυαλό ενός ανθρώπου και να την καταγράψει σε υπολογιστή.

       Η λευκή πλαστική συσκευή με την ονομασία AlterEgo, που φοριέται στο κεφάλι, χρησιμοποιεί τέσσερα ηλεκτρόδια εφαρμοσμένα στο δέρμα, για να «διαβάσει» το νου και την εσωτερική φωνή που όλοι οι άνθρωποι έχουν, ακόμη κι όταν εξωτερικά φαίνονται σιωπηλοί. Τα ηλεκτρόδια μπορούν να «πιάσουν» τα αμυδρά νευρομυικά σήματα που δημιουργούνται στο πρόσωπο και στο σαγόνι, όταν ένας άνθρωπος μιλάει στον εαυτό του.

Καθώς οι λέξεις κυκλοφορούν μέσα στο νου του, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της συσκευής μπορεί να συσχετίσει τα ελαφρώς διαφορετικά νευρομυικά σήματα με τις διαφορετικές λέξεις που αντιστοιχούν σε αυτά. Οι λέξεις στέλνονται μετά σε έναν υπολογιστή και μετατρέπονται σε φράσεις.

      Μάλιστα η μυοηλεκτρική προσθετική συσκευή βρίσκεται σε διάλογο με τον άνθρωπο, αφού μπορεί να απαντήσει σε ερωτήσεις που κάνει κάποιος από μέσα του. Σιωπηλά σκέφτεται μια ερώτηση και η AlterEgo την απαντά – ή τέλος πάντων φιλοδοξεί να την απαντήσει, καθώς το σύστημα θέλει ακόμη βελτίωση.

     Με τον τρόπο αυτό, ένας άνθρωπος στο μέλλον θα μπορούσε να «γκουγκλάρει» απλώς με τις σκέψεις του, θέτοντας ερωτήματα και αναμένοντας απαντήσεις πάντα μέσα στο μυαλό του. Ακούγεται μαγικό, αλλά αυτή είναι η υπόσχεση της AlterEgo, σύμφωνα με το «New Scientist» και την «Γκάρντιαν».

   Η συσκευή είναι ένα ακόμη βήμα προς ένα κόσμο όπου οι άνθρωποι θα αλληλεπιδρούν με τις μηχανές μόνο με τη σκέψη τους. Οι δημιουργοί της AlterEgo οραματίζονται ένα μέλλον στο οποίο δεν θα χρειάζεται κανείς να πληκτρολογήσει κάτι στη μηχανή αναζήτησης της Google, ούτε καν να θέσει το ερώτημα με τη φωνητική εντολή «OK Google», αλλά θα το κάνει πια καθαρά νοητικά.

ΣυσκευήAlterEgoΠηγήLorrieLejeune MIT 2   Όπως είπε ο επικεφαλής ερευνητής Αρνάβ Καπούρ του εργαστηρίου Media Lab του ΜΙΤ, «η ιδέα μας ήταν: μπορούμε να έχουμε μια υπολογιστική πλατφόρμα που να είναι πιο εσωτερική, που να αναμιγνύει τον άνθρωπο και την μηχανή με κάποιο τρόπο και η οποία να μοιάζει με εσωτερική επέκταση της δικής μας νόησης;».

     Οι ερευνητές, που χαρακτηρίζουν την AlterEgo «συσκευή επαυξημένης νοημοσύνης», την παρουσίασαν για πρώτη φορά σε συνέδριο τεχνητής νοημοσύνης στο Τόκιο. Μέχρι στιγμής, όπως έδειξαν οι δοκιμές με δέκα εθελοντές, οι οποίοι κλήθηκαν να πουν στο μυαλό τους φράσεις με έως 20 λέξεις και αριθμούς, η συσκευή έχει μέση ακρίβεια 92% στη μεταγραφή της εσωτερικής φωνής. Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, όπως και το εύρος του εσωτερικού λεξιλογίου που είναι δυνατό να «διαβασθεί».

     Ο τελικός στόχος είναι ένα σύστημα που θα επιτρέπει στον χρήστη να επικοινωνεί άνετα με τους προσωπικούς ψηφιακούς βοηθούς (Google Assistant, Amazon Alexa, Apple Siri κα) με σιωπηλό τρόπο, κάτι που ακούγεται σαν επιστημονική φαντασία, αλλά φαίνεται πως δεν είναι.

   Το πρόβλημα είναι ότι οι χρήστες θα πρέπει να φοράνε τη συσκευή στο κεφάλι τους, κάτι που ίσως εμποδίσει τη συσκευή να γίνει δημοφιλής. Από την άλλη, οι ερευνητές διαβλέπουν πρακτικές εφαρμογές αυτής της πρωτοποριακής τεχνολογίας σε άλλα πεδία όπως ο στρατός και η βιομηχανία, όπου οι άνθρωποι υποχρεώνονται να βρίσκονται σε θορυβώδη περιβάλλοντα και είναι καλύτερα να επικοινωνούν σιωπηλά παρά με τη φωνή τους.

   Σχετικό βίντεο υπάρχει στο YouTube στη διεύθυνση: https://www.youtube.com/watch?v=RuUSc53Xpeg

     Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: https://dl.acm.org/citation.cfm?id=3172977

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ρωσία- Συρία: Δύο ισραηλινά F-15 εξαπέλυσαν την επίθεση εναντίον του στρατιωτικού αεροδρομίου στη Χομς, σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας

Δύο αεροσκάφη F-15 της ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας διεξήγαγαν την επίθεση εναντίον του συριακού στρατιωτικού αεροδρομίου Τ-4 στη Χομς από το έδαφος του Λιβάνου, ανακοίνωσε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.

Σύμφωνα με το ρωσικό υπουργείο, τα συστήματα της συριακής αεράμυνας κατέρριψαν πέντε από τους οκτώ πυραύλους, όμως οι άλλοι τρεις έπληξαν το στρατιωτικό αεροδρόμιο.

«Στις 9 Απριλίου από τις 03:25 (ώρα Ρωσίας και Ελλάδας) ως τις 03:53 δύο αεροσκάφη F-15 της ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας εκτόξευσαν οκτώ κατευθυνόμενους πυραύλους εναντίον της αεροπορικής βάσης Τ-4 από το έδαφος του Λιβάνου χωρίς να εισέλθουν στον συριακό εναέριο χώρο. Οι μονάδες αεράμυνας των συριακών ενόπλων δυνάμεων κατέρριψαν πέντε κατευθυνόμενους πυραύλους», ανέφερε στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Άμυνας.

Παράλληλα διευκρίνισε ότι κανείς από τους Ρώσους συμβούλους που βρίσκονταν στην αεροπορική βάση δεν έχει τραυματιστεί.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ