Αρχική Blog Σελίδα 15425

Life: Το όμορφο λουλούδι από χένα που έγινε… πληγή

Το πάθημα έγινε μάθημα για μία 20χρονη Βρετανίδα που αποφάσισε στις καλοκαιρινές της διακοπές να τις «στολίσει» με ένα τατουάζ από χένα κι αυτό το μάθημα θέλησε να το μοιραστεί με τους φίλους της στο διαδίκτυο ώστε να τους αποτρέψει να κάνουν κι αυτοί το ίδιο.

Η νεαρή γυναίκα βρέθηκε σε τουριστικό θέρετρο της Βουλγαρίας και σε μία βόλτα της στην παραλία πείστηκε από κάποιον πλανόδιο να ζωγραφίσει στο χέρι της ένα λουλούδι από χένα.

Για δέκα μέρες η Βρετανίδα ήταν ιδιαίτερα χαρούμενη με το όμορφο σχέδιο που είχε στο χέρι της, σιγά- σιγά όμως το λουλούδι άρχισε να ξεθωριάζει και τη θέση του πήρε μία δυσάρεστη φαγούρα και το όμορφο λουλούδι από την μαύρη χένα μετατράπηκε σε μία πληγή με μικρές φουσκάλες.

Η 20χρονη επισκέφτηκε νοσοκομείο στην πατρίδα της όπου οι γιατροί διαπίστωσαν ότι η χένα της προκάλεσε χημικό έγκαυμα, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα της αφήσει μόνιμες ουλές και τις συνέστησαν φαρμακευτική αγωγή με αντιβιοτικά για την αποφυγή περαιτέρω μόλυνσης.

Για τη δημιουργία τατουάζ χένας, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της γερμανικής εφημερίδας Welt, πολλές φορές χρησιμοποιείται μία μαύρη πάστα, τα ακριβή συστατικά της οποίας δεν είναι απολύτως γνωστά, οπότε η χρήση της θα πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή και να αποφεύγεται στα παιδιά.

Επιπλέον οι δερματολόγοι συστήνουν πριν την εφαρμογή της χένας στο σώμα να γίνεται δοκιμή σε ένα μικρό σημείο για να διαπιστωθεί εάν κάποιος είναι αλλεργικός ή όχι στην ουσία.

Η χένα χρησιμοποιείται για τον χρωματισμό του δέρματος και των μαλλιών από τα αρχαία χρόνια, ωστόσο πάντα πρέπει να γίνεται με προσοχή και με την επίβλεψη των ειδικών.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεκαπενταύγουστος: Η Ελλάδα τιμάει τη μητέρα της Χριστιανοσύνης

Ο Δεκαπενταύγουστος, «το Πάσχα του καλοκαιριού», είναι η μέρα-ύμνος στην Παναγία, τη μητέρα όλων των Χριστιανών.

Προσευχές, δεήσεις, ικεσίες των πιστών, ακούγονται από τις πιο μεγαλοπρεπείς μητροπόλεις μέχρι τα πιο απομακρυσμένα ξωκλήσια και μοναστήρια, ενώ τα περίπου 500 «Θεοτοκωνύμια», οι ονομασίες και χαρακτηρισμοί που της απέδωσε ο λαός, δηλώνουν τη λατρεία στο Θείο πρόσωπο της. Αλλού Μεγαλόχαρη και Θαλασσοκρατούσα κι αλλού Γλυκοφιλούσα και Βρεφοκρατούσα, η Παναγία βρίσκεται πάντοτε στο πλευρό των πιστών δίνοντάς τους δύναμη κι ελπίδα.

Το μεγαλύτερο προσκύνημα γίνεται στην Τήνο με τους πιστούς γονυπετείς να φτάνουν στο ναό της Ευαγγελίστριας για να εκπληρώσουν το τάμα τους στην εικόνα της Παναγίας. Ο Ιερός Ναός Ευαγγελιστρίας χτίστηκε στο σημείο όπου βρέθηκε η Εικόνα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Η εικόνα θεωρείται από τους πιστούς θαυματουργή γι’ αυτό και χιλιάδες πιστών κάθε χρόνο ανηφορίζουν με θρησκευτική ευλάβεια προς το Ναό. Μάλιστα, η εύρεση της Αγίας Εικόνας το 1823 θεωρήθηκε θεϊκός οιωνός για το δίκαιο και την επιτυχία της επανάστασης ενάντια στον τουρκικό ζυγό, ενώ η ανέγερση του μεγαλοπρεπούς ναού αποτελεί το πρώτο μεγάλο αρχιτεκτονικό έργο του νεοσυσταθέντος ελληνικού κράτους.

Οι πιστοί από τη βόρεια Ελλάδα κατακλύζουν την Παναγία Σουμελά στις πλαγιές του Βερμίου, κοντά στο χωριό Καστανιά. Η εκκλησία κτίστηκε το 1951 από τους πρόσφυγες του Πόντου, στη μνήμη της ιστορικής ομώνυμης μονής, τα ερείπια της οποίας βρίσκονται στο όρος Μελά, κοντά στην Τραπεζούντα του Πόντου. Εδώ φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, ο Τίμιος Σταυρός και το Ευαγγέλιο.

Στην κοσμοπολίτικη Πάρο την ημέρα του Δεκαπενταύγουστου πρωταγωνιστεί ο παλαιοχριστιανικός ναός της Εκατονταπυλιανής στο λιμάνι της Παροικιάς.

Καβαλάρηδες κάνουν παρέλαση στους κεντρικούς δρόμους της Σιάτιστας. Οι παρέες καβαλάρηδων συγκεντρώνονται στην πλατεία της Γεράνειας και με τη συνοδεία παραδοσιακής μουσικής (χάλκινα) με τα στολισμένα άλογα διασχίζουν τη γραφική κωμόπολη, και πηγαίνουν στο μοναστήρι της Παναγίας στο Μικρόκαστρο, ακολουθώντας το παλιό λιθόστρωτο μονοπάτι. Το έθιμο έχει τις ρίζες του στα χρόνια της Τουρκοκρατίας.

Το δικό της μοναδικό χρώμα στον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου δίνει και η Κάρπαθος με κορυφαία στιγμή το χορό που γίνεται στην Όλυμπο, στην κεντρική εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου στο Πλατύ (πλατεία του οικισμού). Πρόκειται για ένα ναό του 17ου αιώνα, βυζαντινού ρυθμού, με τοιχογραφίες από την εποχή της Τουρκοκρατίας και με ξυλόγλυπτο τέμπλο εξαιρετικής τέχνης.

Τα «φιδάκια της Παναγιάς» στην Κεφαλονιά είναι κάθε Δεκαπενταύγουστο πόλος έλξης, καθώς χιλιάδες κόσμου συγκεντρώνεται στο ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου στα χωριά Mαρκόπουλο και Αργίνια στη νότια Κεφαλονιά. Η παράδοση θέλει τα φιδάκια να φέρνουν καλή τύχη στο νησί.

Στην γραφική κωμόπολη της Αγιάσου στη Λέσβο ο εορτασμός του Δεκαπενταύγουστου γίνεται με μοναδικό τρόπο. Με επίκεντρο την ξακουστή εκκλησία της Παναγίας της Αγιάσου, οι πιστοί απολαμβάνουν ένα από τα ωραιότερα πανηγύρια του ανατολικού Αιγαίου. Η ομώνυμη εικόνα είναι έργο του ευαγγελιστή Λουκά, πλασμένη με κερί και μαστίχα.

Στο νησί της Αποκάλυψης, την Πάτμο, όπου τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το ιστορικό μοναστήρι, οι μοναχοί τηρούν το έθιμο του επιταφίου της Παναγίας, ένα έθιμο με βυζαντινές καταβολές. Ο χρυσοποίκιλτος επιτάφιος της Παναγίας περιφέρεται στα σοκάκια του νησιού σε μεγαλοπρεπή πομπή. Οι ψαράδες βγάζουν τα καΐκια τους στη θάλασσα και με τη συνοδεία της εικόνας από την περιοχή «Κονσολάτο» του λιμένα Σκάλας Πάτμου κατευθύνονται στον όρμο της Παναγίας του Γερανού.

Όχι με μια, αλλά με δυο τελετουργίες γιορτάζουν στη Νίσυρο κάθε Δεκαπενταύγουστο. Η μια γίνεται στην Παναγιά Σπηλιανή κι είναι η επίσημη εκκλησιαστική από τους ιερείς, οι οποίοι λιτανεύουν την εικόνα της Παναγίας έως το χωριό, για να ευλογήσει το πανηγύρι, ενώ η δεύτερη είναι παραδοσιακή τελετουργία και γίνεται από τις μαυροντυμένες Eννιαμερίτισσες, όπως λέγονται οι γυναίκες που έχουν ταχθεί στη Θεοτόκο.

Η εορτή της Παναγιάς στο νησί της Ψερίμου όπου δεσπόζει η εκκλησία της Παναγιάς της «Μελαχρινής», όπως την αποκαλούν οι ντόπιοι λόγω του σκούρου χρώματος της ρωσικής τεχνοτροπίας εικόνας, είναι ιδιαίτερη. Με πλοιάρια κάτοικοι από την Κάλυμνο, την Κω και τη Νίσυρο καταφθάνουν για να ζητήσουν τη χάρη της Παναγίας.

Ξεχωριστή στη Ρόδο είναι η Παναγιά η Καλόπετρα που βρίσκεται στην κορυφή της κοιλάδας των Πεταλούδων και που φέρεται να κτίστηκε το 1782 από τον ηγεμόνα της Μολδοβλαχίας Αλ. Υψηλάντη.

Στην Αχαΐα, ανήμερα της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, γιορτάζει η ιστορική μονή του Μεγάλου Σπηλαίου. Η μονή, η οποία κτίστηκε το 362, βρίσκεται στο δρόμο που ενώνει την εθνική οδό Πατρών – Αθηνών με τα Καλάβρυτα και συγκεκριμένα στο άνοιγμα ενός μεγάλου φυσικού σπηλαίου της οροσειράς του Χελμού, επάνω από την απότομη χαράδρα του Βουραϊκού ποταμού. Κάθε χρόνο, πλήθος πιστών φθάνει στην μονή για να προσκυνήσει την ιερή εικόνα της Παναγίας της Μεγαλοσπηλαιώτισσας, που είναι έργο του Ευαγγελιστή Λουκά.

Στην Πάτρα, επίκεντρο του εορτασμού είναι η ιερά μονή της Παναγίας της Γηροκομίτισσας, η οποία ιδρύθηκε τον 10ο αιώνα και είναι κτισμένη σε λόφο, κοντά στην πόλη.

Αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου είναι η ιερά μονή Μακελλαριάς, που βρίσκεται κοντά στην κοινότητα Λαπαναγοί και σε απόσταση 30 χιλιομέτρων από την πόλη των Καλαβρύτων. Η μονή κτίστηκε το 532 πάνω σε ένα γυμνό και απότομο βράχο.

Στην Αιτωλοακαρνανία, στη Σφήνα Αγρινίου, ή Κυψέλη όπως είναι το σημερινό όνομα της κοινότητας, κάτοικοι και επισκέπτες τιμούν την εορτή της Παναγίας. Πριν από περίπου οκτώ χρόνια, έφθασε στην κοινότητα ακριβές αντίγραφο της ιερής εικόνας της Παναγίας Σουμελά, όπου την υποδέχθηκε πλήθος πιστών. Από τότε κάθε Δεκαπενταύγουστο τιμάται η Παναγία Σουμελά με πανηγυρικό εσπερινό την παραμονή και θεία λειτουργία ανήμερα της εορτής.

Στην Ηλεία οι πιστών τιμούν την Παναγία στα μοναστήρια που είναι αφιερωμένα στο πρόσωπό της. Συγκεκριμένα, ένα από τα πιο σημαντικά μοναστήρια της Ηλείας, είναι η ιερά μονή Κοίμησης της Θεοτόκου στην Λαμπεία, η οποία χρονολογείται από τον 18ο αιώνα, ενώ το μοναστήρι της Παναγίας στη Σκαφιδιά, χρονολογείται από τον 10ο αιώνα. Η ιερά μονή Καθολικής στη Γαστούνη ανεγέρθηκε το 920 προς τιμή της Παναγίας και θεωρείται σημαντικό βυζαντινό μνημείο, που προσελκύει πολλούς πιστούς κάθε χρόνο. Η ιερά μονή της Κρεμαστής, η οποία είναι κτισμένη πάνω σε βράχο, χρονολογείται από τον 12ο αιώνα, ενώ σημαντικής ιστορικής αξίας είναι και η ιερά μονή της Παναγίας στη Φραγκαβίλα Αμαλιάδας.

Στη Σκιάθο, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την περιφορά του Επιταφίου της Θεοτόκου, ένα έθιμο που καθιερώθηκε το 1809, χρονιά που ιδρύθηκε η Μονή της Παναγίας της Ευαγγελίστριας από τους Αγιορείτες μοναχούς. Στην Ευαγγελίστρια το 1807 σχεδιάστηκε, υφάνθηκε, ευλογήθηκε και υψώθηκε η πρώτη Ελληνική Σημαία με το λευκό Σταυρό στη μέση επί γαλανού φόντου.

Στο Καρπενήσι, η Παναγία η Προυσού και η Παναγία Τατάρνας, στη Θήβα η Μεγάλη Παναγιά και στον Ορχομενό η Παναγία η Σκριπού, οι Μονές Αγάθωνος και Δαμάστας στη Φθιώτιδα, η Παναγία της Βαρνάκοβας στη Φωκίδα, της Παναγίας της Φανερωμένης Αρτάκης, της Χιλιαδούς, της Ντινιούς στην Ιστιαία, και της Κοιμήσεως Θεοτόκου Μάτζαρη Οξυλίθου είναι ορισμένα από τα θρησκευτικά μνημεία αφιερωμένα στην Μεγαλόχαρη σε όλη τη Στερεά Ελλάδα.

Την ίδια στιγμή το «Πάσχα του καλοκαιριού» είναι σημείο ορόσημο για το μεγαλύτερο μέρος των ορεινών χωριών στη Δυτική Φθιώτιδα, την Ευρυτανία και την ορεινή Φωκίδα αφού αυτή την περίοδο έχουν προσδιοριστεί χρονικά τα ανταμώματα των ξενιτεμένων στα πανηγύρια που οργανώνονται.

Στο τραπέζι της Παναγιάς

Ο Δεκαπενταύγουστος έχει αναμφισβήτητα γεύση καλοκαιριού και θαλασσινού αέρα. Κάθε τόπος στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα έχει ξεχωριστά γαστρονομικά έθιμα και παραδόσεις γι αυτή τη μοναδική μέρα γιορτής. Η Κρήτη στρώνει το τραπέζι προσφέροντας κατά κύριο λόγο, κόκκινο κρέας. Στα Χανιά προσθέτουν στην κατσαρόλα και κόκορα ή κοτόπουλο συνοδεύοντάς το πάντοτε με πιλάφι, ενώ καταναλώνεται και κρέας ψημένο είτε σε φούρνο με κληματόβεργες, είτε στη θράκα, ενώ σε κάποια χωριά συναντάμε και το αντικριστό. Στο Ρέθυμνο, τα πιάτα γεμίζουν με μπουρέκια, αντικριστό στη φωτιά, αρνίσιο κρέας, πιλάφι, μυρωδάτα χειροποίητα λουκάνικα, μακαρόνια με τριμμένο ξερό ανθότυρο, ντολμαδάκια με γιαούρτι, κολοκυθοανθούς γεμιστούς, ψητό στις κληματόβεργες στο φούρνο με πατάτες οφτές. Φυσικά από το τραπέζι δεν λείπουν ποτέ το κρασί, η τσικουδιά και το ρακόμελο, ενώ το επιδόρπιο, περιλαμβάνει ψητό μήλο, γαλακτομπούρεκο, καλτσούνια με τυρί και μέλι.

Στην Κεντρική Εύβοια τον πρώτο λόγο στο τραπέζι έχει το παραδοσιακό στιφάδο που «πρωταγωνιστεί» στο ξεχωριστό πανηγύρι στο χωριό Οξύλιθος, κατά τον εορτασμό της Παναγίας Πετριώτισσας ή Παναγίας Χατηριάνισσας.

Στο νησί των Φαιάκων κάθε Δεκαπενταύγουστο βάζει κατσαρόλα και μαγειρεύει την φημισμένη παστιτσάδα με κόκορα, που έχει ρίζες στην βενετσιάνικη κουζίνα και συνδυάζει σήμερα τα μακαρόνια με τον κόκορα, ενώ κατά τα βενετικά έτη συνδύαζε τα μακαρόνια με το «κυνήγι» του βασιλιά.

Στα κυκλαδίτικα νησιά, όπως η Πάρος, Σαντορίνη, Ίος και Σίφνος ανήμερα της Παναγίας ένα πιάτο δίνει γεύση στην γιορτή, το «κυκλαδίτικο ρόστο». Το ρόστο έχει ιταλική καταγωγή και περιλαμβάνει κρέας με πατάτες, καρότα και μανιτάρια, σερβιρισμένο με χοντρά μακαρόνια. Χοιρινό ρόστο με δεντρολίβανο και μπύρα, συναντάται και στην Κεφαλονιά, καθώς και στην Κύπρο το οποίο παρασκευάζεται με πολλά είδη κρέατος, κυρίως με κυνήγι.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φτιάξε Αιθέριο Έλαιο Λεμονιού στο σπίτι – Γράφει η Μαρία Αλιμπέρτη –Κατσάνη

Οι περισσότεροι από μας αγαπούν τα λεμόνια ή τον χυμό λεμονιού αλλά λίγοι ξέρουν ότι τα λεμόνια έχουν πολλά θρεπτικά οφέλη και μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πολλούς τρόπους.

Μαρια αλιμπερτι 2
Γράφει η δημοσιογράφος Μαρία Αλιμπέρτη –Κατσάνη

Τα λεμόνια και το αιθέριο έλαιό τους ήταν σύμβολα της Ρωμαϊκής Θεότητας Juventas, της αρχαίας Ρωμαϊκής θεάς στης οποίας άνηκε η κηδεμονίατης νεολαίας και της αναζωογόνησης. Για την ελληνική μυθολογία, θεά της νεότητας (ρωμαϊκό ισοδύναμο της Juventas) ήταν η Ήβη, η κόρη του Δία και της Ήρας,  ήταν ο οινοχόος των θεών του Ολύμπου, που σέρβιρε νέκταρ και αμβροσία και ήταν παντρεμένη με τον Ηρακλή.

Τα λεμόνια προέρχονται από ένα αειθαλές δέντρο που αρχικά βρέθηκε στην Ασία και ο καρπός είναι συνήθως πρασινωπός ή κίτρινος. Οι καρποί  ο χυμός, η φλούδα και το ξύσμα χρησιμοποιούνται στη μαγειρική, καθώς και μη-μαγειρικούς σκοπούς, το αιθέριο έλαιό του χρησιμοποιείται στην αρωματοποιία αλλά και στην φαρμακευτική.

Ο χυμός τους περιέχει 6% κιτρικό οξύ, το οποίο καθιστά ξινή γεύση τους. Περιέχουν βιταμίνη C, ασβέστιο, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β5, βιταμίνη Β3, βιταμίνη Β1 και Β2, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ψευδάργυρο, καθώς και σάκχαρα, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, λίπος και πρωτεΐνη. Έχουν κιτρικό οξύ, έτσι ώστε είναι όξινα και ο χυμός βοηθά να σχηματίσουμε αλκαλικά στο σώμα, είναι πλούσιο σε βιταμίνη C. Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για να κρατήσει το ανοσοποιητικό σας μακριά τον βήχα και το κρυολόγημα. Επίσης, έχει φλαβονοειδή που λειτουργούν ενάντια σε ιούς και κρατάει υγειές το σώμα, είναι γνωστά για τις αντικαρκινικές, αντιμυκητιακές, αντιβακτηριακές, στυπτικές, αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους ενώ παράλληλα τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα και ηρεμούν.

Το αιθέριο έλαιο λεμονιού ανοίγει τα κέντρα στο λαιμό και την καρδιά και το χρησιμοποιούν για θεραπευτικούς σκοπούς στην εναλλακτική ιατρική.

LEMΦτιάξε Αιθέριο Έλαιο Λεμονιού στο σπίτιΦτιάξε το δικό σου αιθέριο έλαιο λεμονιού:

 

  • Φλούδες από 5 λεμόνια
  • 1 φλιτζάνι λάδι, αμυγδαλέλαιο ή έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
  • Ένα κομμάτι ύφασμα
  • Δοχείο ή μπουκάλι

 

Εκτέλεση:

  • Ξέπλυνέ τα πολύ καλά και σκούπισε τα πριν τα ξεφλουδίσεις.
  • Ξεφλούδισε τα λεμόνια σου.
  • Προσπάθησε να κρατήσεις όσο περισσότερη καθαρή φλούδα μπορείς, αποφεύγοντας το λευκό κομμάτι της σάρκας του φρούτου.
  • Βράσε νερό σε μπεν-μαρί. Μόλις το νερό σου βράσει, χαμήλωσε τη φωτιά.
  • Στο πάνω σκεύος ρίξε τις φλούδες λεμονιού και το λάδι.  Οι φλούδες πρέπει να είναι σχεδόν καλυμμένες με λάδι. Άφησέ τα σε χαμηλή φωτιά στο μπεν-μαρί, για 4 ώρες. Κάθε τόσο, τσέκαρε το νερό και πρόσθεσε αν χρειαστεί, λόγω του βρασμού θα εξατμίζεται.
  • Τοποθέτησε ένα χωνί στο μπουκάλι που έχεις επιλέξει. Πάνω στο χωνί τοποθέτησε το ύφασμά σου και στράγγιξε το μείγμα σου.
  • Διατήρησέ το σε σκοτεινό, δροσερό μέρος.

Απολαύστε το αιθέριο έλαιο λεμονιού χρησιμοποιώντας το σε όσες περισσότερες εφαρμογές μπορείτε, το σίγουρο είναι πως είναι το μυρωδάτο λεμονάκι υπόσχεται πολλά και θα σας αναζωογονήσει!

Με την δική μου ματιά – Από την Πηγή Περσιάδου

Και οι δύο στην έβδομη δεκαετία της ηλικίας τους.

Εκείνος με λίγο σκυφτή πλάτη.

Πηγή Περσιάδου
Γράφει η δημοσιογράφος Πηγή Περσιάδου

Εκείνη κρατάει μπαστούνι.

Του συναντώ συχνά στους δρόμους της γειτονιάς μου.

Όταν περπατούν κρατιούνται πάντα χεράκι – χεράκι.

Και όταν τους πετυχαίνω στο καφέ της πλατείας, κάθονται ο ένας απέναντι από τον άλλον και συχνά της πιάνει το χέρι πάνω στο τραπέζι.

Μιλούν συνεχώς. Χωρίς να κουράζονται. Χωρίς να βαριούνται.

Πάντα βρίσκουν κάτι να πουν.

Τους χαίρομαι και τους ζηλεύω.

Άραγε, πόσες δεκαετίες έχουν κάτι να ανταλλάξουν, χωρίς να θέλουν να το αποφύγουν?

Πόσες χαρές, πόσες λύπες θα πέρασαν μαζί?

Πόσες αρρώστιες και πόσες απώλειες θα μετράνε?

Άραγε απάτησε κάποιος τον άλλον ποτέ?

Κι’ αν ναι, για να είναι μαζί, πόσο εύκολο ήταν στον άλλον να τον-την συγχωρήσει?

Η καθημερινότητα δεν τους τσάκισε?

Όλα αυτά μπορεί να τα πέρασαν κάποια στιγμή.

Αλλά είχαν αντοχές και υπομονή.

Είχαν διάθεση συμπαράστασης και κυρίως μεγάλη αγάπη.

Είναι αυτή η αγάπη που ξέρει όλα να τα αλλάζει.

Όλα να τα κάνει πιο εύκολα και πιο όμορφα.

Όλα τα κάνει καλύτερα.

Ευλογημένα γεράματα για τους ανθρώπους που ξέρουν να εκτιμούν τις μικρές χαρές της καθημερινότητας και τις μεγάλες αγάπες μιας ολόκληρης ζωής.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΣ: Μοναστήρια και εκκλησίες στη Στερεά Ελλάδα αφιερωμένες στη Μεγαλόχαρη

Η Κοίμηση της Θεοτόκου, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της Ορθόδοξης Εκκλησίας  και γιορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα σε όλη τη Στερεά Ελλάδα.

Στο Καρπενήσι η Παναγία η Προυσού και η Παναγία Τατάρνας, στη Θήβα η Μεγάλη Παναγιά και στον Ορχομενό η Παναγία η Σκριπού, οι Μονές Αγάθωνος και Δαμάστας στη Φθιώτιδα, η Παναγία της Βαρνάκοβας στη Φωκίδα, της Παναγίας της Φανερωμένης Αρτάκης, της Χιλιαδούς, της Ντινιούς στην Ιστιαία, και της Κοιμήσεως Θεοτόκου Μάτζαρη Οξυλίθου είναι ορισμένα μόνο από τα μοναστήρια και τις εκκλησίες, αφιερωμένες στην Μεγαλόχαρη σε όλη τη Στερεά Ελλάδα.

Την ίδια στιγμή το «Πάσχα του καλοκαιριού» είναι σημείο ορόσημο για το μεγαλύτερο μέρος των ορεινών χωριών στη Δυτική Φθιώτιδα, την Ευρυτανία και την ορεινή Φωκίδα αφού αυτή την περίοδο έχουν προσδιοριστεί χρονικά τα ανταμώματα των ξενιτεμένων στα πανηγύρια που οργανώνονται.

Παναγία Προυσιώτισσα: Η κυρά της Ρούμελης

Στο κέντρο καταπράσινων και πανύψηλων βουνών, στα νότια του νομού Ευρυτανίας και  μόλις 36 χιλιόμετρα από το Καρπενήσι, βρίσκεται εδώ και περίπου χίλια χρόνια το ιστορικό και σε όλους μας ακουστό μοναστήρι της Κυράς της Ρούμελης, της Παναγίας της Προυσιώτισσας περιτριγυρισμένο από απότομους και άγριους βράχους που προκαλούν δέος και μόνο που τους ατενίζεις. Το μοναστήρι είναι ιστορικό, αγιασμένο που η φήμη του ξεπέρασε τα στενά όρια της Ρούμελης, της Θεσσαλίας αλλά και της χώρας. Κατά χιλιάδες προστρέχουν οι πιστοί στη χάρη της, άλλοι να την επικαλεστούν και άλλοι θερμά να την ευχαριστήσουν. Όχι μόνο τον Αύγουστο όπου και εορτάζει το μοναστήρι (στις 23 Αυγούστου ημέρα αποδόσεως της Κοίμησης της Θεοτόκου και συνάμα ημέρα ευρέσεως της θαυματουργού εικόνας) αλλά και όλο το χρόνο, άνθρωποι γονατιστοί, άλλοι με λαμπάδες και τάματα, μάνες με παιδιά στην αγκαλιά, ηλικιωμένοι που με δυσκολία περπατούν, νέοι που ζητούν την παρηγοριά, γονείς με τα παιδιά τους. Όλοι προσμένουν καρτερικά στη σειρά, για να φτάσουν στο μικρό και σκοτεινό ναό, καθολικό της Ιεράς Μονής, για να φτάσουν στη Χάρη Της, να ακουμπήσουν τα γεμάτα πίστη χείλη τους στην σεβάσμια εικόνα της Παναγίας, να λάβουν τις δωρεές Της και τις ευλογίες Της.

Η Παναγία της Τατάρνας

Με φόντο την Λίμνη των Κρεμαστών στα όρια τη Ευρυτανίας με την Αιτωλοακαρνανίας δεσπόζει στη νέα της θέση η Παναγία η Τατάρνα. Το καινούργιο μοναστήρι άρχισε να κτίζεται το 1970, σε απόσταση 500μ. νοτιανατολικά από το παλαιό. Σήμερα υπάρχουν ελάχιστα λείψανα του μοναστηριού του 1556 στην θέση Παλιομονάστηρο. Η παράδοση τοποθετεί την ίδρυση του Μοναστηριού στις αρχές του 12ου αιώνα, συγκεκριμένα στο 1111. «Βασιλομονάστηρο» το αποκαλούσαν οι παλαιοί και πίστευαν πως το έχτισε η Αγία Θεοδώρα, Βασίλισσα της Άρτας χωρίς όμως να ισχύει καθώς η Άγια αυτή Βασίλισσα έζησε 100 χρόνια αργότερα. Το μοναστήρι βούλιαξε το 1963 καθώς σημειώθηκε κατολίσθηση στην περιοχή. Κάθε χρόνο τον Δεκαπενταύγουστο στη χάρη Της χιλιάδες είναι οι επισκέπτες που φτάνουν μέχρι εκεί να προσκυνήσουν.

Η Παναγιά του Αγάθωνα

Στην Φθιώτιδα το Μοναστήρι του Αγάθωνα –που βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 600 μέτρων 30 χιλιόμετρα δυτικά της Λαμίας, στην περιοχή της Υπάτης- είναι σημείο αναφοράς μιας και εορτάζει το, Δεκαπενταύγουστο και δέχεται χιλιάδες επισκέπτες απ’ όλον τον κόσμο.

Παναγία ΑγάθωνοςΤο παλιό Μοναστήρι, που ασκήτευε ο Όσιος Αγάθωνας και βρισκόταν στα όρια των γειτονικών χωριών Λυχνού και Καστανιάς, έπαθε καθίζηση και η εικόνα της Παναγίας εξαφανίστηκε, για να βρεθεί σε φωτόλουστη σπηλιά και εκεί, κοντά στη σημερινή του θέση, να κτίσει το μοναστήρι τον 14ο με 15ο αιώνα. Ακόμη και σήμερα οι κάτοικοι των γύρω χωριών μιλούν για την ύπαρξη «στα παλιά χρόνια» μοναστηριού στο νοτιοδυτικό μέρος του χωριού σε κοντινή θέση, που καλείται «Παλιομονάστηρο». Στο μοναστήρι αυτό, πάντοτε σύμφωνα με την παράδοση, ασκήτευε ο μοναχός Αγάθωνας.

Ωστόσο δεν είναι λίγα τα Μοναστήρια στη Φθιώτιδα που είναι αφιερωμένα στην Παναγιά.

Μεταξύ αυτών η Παναγία η Δαμάστα που είναι στις βορεινές πλαγιές του Καλλίδρομου όρους σε υψόμετρο 740 μ. και  23 χιλιόμετρα μακριά από τη Λαμία.

Η Μεταμόρφωση Σωτήρος 4 χιλιόμετρα πάνω από τη λουτρόπολη των Καμ. Βούρλων. Βρίσκεται σε μια επιβλητική θέση σε υψόμετρο 300 μ. έχει μπροστά του τον Β. Ευβοϊκό

Η Παναγία η Γαυριώτισσα δεσπόζει πάνω από την Αμφίκλεια σε υψόμετρο 800μ.΄Είναι ένα μοναστήρι στις πλαγιές του Παρνασσού που έχει χτιστεί το 1755.

Το Μοναστήρι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου είναι κτισμένο σε υψόμετρο 720 μ. στη βορειοανατολική πλευρά του Παρνασσού στην κεντρική Λοκρίδα και απέχει 12 χιλιόμετρα από την Κάτω Τιθορέα.

Το Μοναστήρι της Παναγίας της Ελεούσας είναι χτισμένο στο χωριό Ξυνιάδα Δομοκού. Το Μοναστήρι κτίσθηκε το 1962 όταν ο νυν ηγούμενος του Μοναστηριού οραματίστηκε την εμφάνιση της Παναγίας και υπέδειξε στους κατοίκους του χωριού το σημείο ύπαρξης της εικόνα της Παναγίας και η οποία βρέθηκε στη συνέχεια και στη χάρη της χτίστηκε το Μοναστήρι

Το Μοναστήρι της Παναγίας της Αντίνιτσας βρίσκεται στις πλαγιές του όρους Όθρυς 20 χιλιόμετρα βόρεια της Λαμίας. Κατά την επανάσταση του 1821 έλαβε ενεργό μέρος και απετέλεσε κέντρο αντίστασης και ορμητήριο των αγωνιστών. Το Μοναστήρι καταστράφηκε ολοσχερώς από τις κατοχικές δυνάμεις το 1944 και η αναστήλωση του άρχισε και πάλι στην δεκαετία του 1960

ΕΥΒΟΙΑ

Στην Εύβοια το Δεκαπενταύγουστο όσοι βρεθούν θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη Θεία Λειτουργία σε μια από τις πολλές γραφικές εκκλησίες που υπάρχουν και οι οποίες είναι αφιερωμένες στην Κοίμηση της Θεοτόκου, ενώ όσοι είναι λάτρεις της παράδοσης και των πανηγυριών έχουν εξίσου την ευκαιρία να βρεθούν σε ένα από τα καθιερωμένα πανηγύρια που γίνονται σε πολλά μέρη της Εύβοιας.

Στην Κεντρική Εύβοια το γνωστότερο όλων είναι το πανηγύρι του Οξυλίθου, στο οποίο νέοι και νέες μαζεύονται την παραμονή της γιορτής της Παναγίας και φτιάχνουν το πατροπαράδοτο στιφάδο, ενώ την επομένη στήνεται γλέντι στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας, όπου επισκέπτες και κάτοικοι έχουν την ευκαιρία να γευτούν το στιφάδο και να γλεντήσουν.

Στη Βόρεια Εύβοια η Παναγία της Λιχάδας είναι εξίσου γνωστή για το πανηγύρι της, ενώ λίγο πιο έξω από τη Χαλκίδα και πιο συγκεκριμένα στη παραλία Χιλιαδού τελείται η καθιερωμένη λειτουργία στο απόμερο αλλά πολύ όμορφο εκκλησάκι της Παναγίας.

Στα Ψαχνά και στην Ιερά Μονή Γοργοϋπήκοου γίνεται παραδοσιακή λιτανεία του Επιταφίου της Παναγίας σύμφωνα με την τάξη του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, ενώ στην εκκλησία της Παναγίας στο Βασιλικό τελείται κάθε χρόνο πανηγύρι στο δεύτερο δημοτικό σχολείο.

Άλλα γνωστά πανηγύρια της Παναγίας στην Εύβοια είναι στο Γυμνό, στην Αγία Άννα, στα Φύλλα, της Παναγίας της Περιβλέπτου στα Πολιτικά, στη Στενή, στους Στρόπωνες, στον Πάλιουρα και σε πολλά άλλα χωριά της Εύβοιας.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Z. Γκάμπριελ: Ο Σόιμπλε και άλλοι ήθελαν την Ελλάδα εκτός ευρώ

«Κατά τη διάρκεια της ελληνικής κρίσης ήταν εξαιρετικά δύσκολο να πείσουμε το εθνικο-συντηρητικό κομμάτι του CDU να μην παίζει με τη φωτιά. Ο Σόιμπλε και άλλοι ήθελαν η Ελλάδα να βγει από το ευρώ.

Εμείς υποστηρίξαμε, εάν συμβεί κάτι τέτοιο, οι αγορές θα στοιχηματίσουν κατά της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Ιταλίας. Και τότε θα διαλυόταν η ΕΕ». Την άποψη αυτή διατυπώνει ο γερμανός σοσιαλδημοκράτης υπουργός Εξωτερικών, Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, σε συνέντευξή του στο περιοδικό Stern. O κ. Γκάμπριελ επιμένει στην αλλαγή του μεγάλου συνασπισμού μετεκλογικά στη Γερμανία και φέρνει το παράδειγμα της ευρωπαϊκής πολιτικής στο θέμα της Ελλάδας. «Το μέλλον της Γερμανίας είναι η Ευρώπη. Με όλες τις απαραίτητες αλλαγές. Και το εθνικό-συντηρητικό κομμάτι του CDU δεν θέλει αυτές τις αλλαγές. (…) Για αυτό πρέπει να τερματιστεί ο μεγάλος συνασπισμός» προσθέτει.

O γερμανός υπουργός Εξωτερικών κάνει επίσης λόγο για επικίνδυνες εξελίξεις στην Τουρκία. «Το πρόβλημα με την Τουρκία είναι ότι απομακρύνεται από τη Δημοκρατία και φυλακίζει αθώους, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και εννέα Γερμανοί πολίτες, αναφέρει ο Γκάμπριελ. Η Γερμανία δεν συμφωνεί με τον όρο της τρομοκρατίας στην Τουρκία, δηλαδή όποιος αντιστέκεται στην κυβέρνηση θεωρείται τρομοκράτης. «Σε καμία περίπτωση δεν αποδεχόμαστε τη στρατηγική της κυβέρνησης να χρησιμοποιεί την απόπειρα πραξικοπήματος ως δικαιολογία για κατάχρηση εξουσίας, για τη φίμωση της ελεύθερης έκφρασης στην Τουρκία».

Η επαναφορά της θανατικής ποινής σηματοδοτεί το τέλος των σχέσεων ΕΕ-Τουρκίας, υπογραμμίζει ο Γκάμπριελ. Εξηγεί ότι η Τουρκία αντιδρά μόνο όταν πλήττονται τα οικονομικά της συμφέροντα (τουρισμός, επενδύσεις). Πολλές φορές η διπλωματία χρειάζεται να ασκήσει οικονομική πίεση, παραδέχεται ο Γκάμπριελ, αναφερόμενος στην αυστηρή ταξιδιωτική οδηγία που εξέδωσε το γερμανικό ΥπΕξ για την Τουρκία. «Δεν με χαροποιεί», αναφέρει, διότι πλήττει όσους ασχολούνται με τον τουρισμό, δηλ. τους περισσότερο φιλο-Γερμανούς Τούρκους. «Η ένδειξη φιλίας, η υπομονή και η αυτοσυγκράτηση» από γερμανικής πλευράς δεν εκτιμήθηκαν από την Τουρκία που συνέκρινε τη Γερμανία με τους Ναζί, συμπληρώνει ο Γκάμπριελ.

Ο Ζ.Γκάμπριελ ασχολείται ενεργά με το θέμα του λιμού και της φτώχειας στην Αφρική. Εάν η Ευρώπη δεν ασχοληθεί σοβαρά με την Αφρική, το κύμα μετανάστευσης θα συνεχιστεί, υποστηρίζει. Θεωρεί ότι το μεταναστευτικό αποτελεί δικαίως ένα ζήτημα που θα θέσει στον προεκλογικό αγώνα ο υποψήφιος του SPD για την Καγκελαρία Μάρτιν Σουλτς, ο οποίος και κατηγορεί την καγκελάριο Αγκελα Μέρκελ ότι μένει άπρακτη και τηρεί στάση απλού παρατηρητή. «Δεν υπάρχει ευρωπαϊκή αλληλεγγύη στο θέμα», υπογραμμίζει ο γερμανός υπουργός Εξωτερικών. Ταυτόχρονα, στηρίζει τη θέση του Μάρτιν Σουλτς που ζητά από την Καγκελάριο Μέρκελ να μην επιτρέπεται στα ευρωπαϊκά κράτη που δε συμμετέχουν στην κατανομή των προσφύγων να έχουν οικονομικές απαιτήσεις από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. «Η Ευρώπη δεν είναι μια ένωση για οικονομικό κέρδος», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γκάμπριελ.

Αναφορικά με την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού ρεύματος στην Λιβύη, ο Γκάμπριελ περιγράφει τη δύσκολη κατάσταση στη χώρα και τη δράση παραστρατιωτικών οργανώσεων. «Στην πραγματικότητα χρειαζόμαστε την οικοδόμηση ενός κράτους». Σε ερώτηση, εάν μπορεί να υπάρξει γερμανική διπλωματική λύση, ο Γκάμπριελ απαντά ότι πρέπει να υπάρξει ευρωπαϊκή λύση. «Το δυνατό σημείο της Ευρώπης είναι η μάχη κατά του λιμού και της φτώχειας, αλλά δεν μπορούμε να διεξάγουμε ειρηνευτική διαδικασία με στρατιωτική συμμετοχή, ώστε να δώσουμε μια ευκαιρία στην ειρήνη. Εμείς οι Ευρωπαίοι –με εξαίρεση τους Βρετανούς και τους Γάλλους- θέλουμε να μείνουμε μακριά από αυτά τα δυσάρεστα πράγματα». Ο ίδιος τάσσεται υπέρ της εξωστρεφούς παρουσίας της Ευρώπης στη γειτονιά της, κάτι που μέχρι τώρα οι Ευρωπαίοι το έχουν αφήσει στα χέρια των ΗΠΑ και κάποιες φορές της Μ. Βρετανίας ή της Γαλλίας.

Στο θέμα των ομοσπονδιακών εκλογών, θεωρεί λογικό τόσο το SPD όσο και το CDU/CSU να μη θέλουν τη συνέχιση του μεγάλου συνασπισμού, καθώς υπάρχει διάσταση απόψεων στην ατζέντα τους (σε θέματα όπως το χάσμα πλουσίων-φτωχών, στήριξη των οικογενειών, παιδεία, υγεία). Το CDU/CSU θέλει να επαναπαυθεί στις δάφνες του και αυτό είναι επικίνδυνο, υπογραμμίζει ο Gabriel. «Εμείς οι Σοσιαλδημοκράτες λέμε: όποιος θέλει να ζήσει αύριο με ασφάλεια, πρέπει να κάνει σήμερα μεταρρυθμίσεις. Θέλουμε να επενδύσουμε στο μέλλον- προπάντων στην Παιδεία. Θέλουμε ακόμη να ανακουφίσουμε τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα».

Ο Γκάμπριελ εκφράζει την πλήρη υποστήριξη στην υποψηφιότητα Σουλτς για την Καγκελαρία και επισημαίνει ότι δεν υπάρχει κάποιος που θα μπορούσε καλύτερα να διασφαλίσει το μέλλον της Γερμανίας στην Ευρώπη. «Γνωρίζει όπως κανείς άλλος ότι το μέλλον των παιδιών και των εγγονιών μας θα είναι ασφαλές σε μια σταθερή ΕΕ. Θα έχουμε θέσεις εργασίας στη χώρα, όταν και στα άλλα ευρωπαϊκά κράτη η κατάσταση είναι καλή, ώστε να αγοράζουν τα αυτοκίνητα και τα μηχανήματά μας. Το CDU/CSU είναι εναντίον μας σε όλα τα ευρωπαϊκά ζητήματα. Αρκετά συχνά εναντιώνεται και στην ίδια την Καγκελάριο του», επισημαίνει ο Γκάμπριελ.

Για τις σχέσεις με τις ΗΠΑ, ανέφερε συγκεκριμένα ότι ο αμερικανός υπουργός Εξωτερικών, Ρεξ Τίλερσον, τήρησε κοινή θέση με την ΕΕ κατά τη διάρκεια της κρίσης του Κατάρ, στηρίζοντας δηλαδή τη μη απομόνωση του Κατάρ. Έτσι, αποφεύχθηκε η επαπειλούμενη σύρραξη. Επιπλέον, ο Τίλερσον τοποθετείται κατά ενός εμπορικού πολέμου μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ. «Χωρίς τις ΗΠΑ, η Δύση είναι πιο αδύναμη. Δεν υπάρχει κάποια άλλη χώρα πιο κοντά από πολιτικής και πολιτισμικής άποψης. (…) Πρέπει να διατηρήσουμε ζωντανές τις διατλαντικές σχέσεις και να βρούμε κοινό δρόμο με τις ΗΠΑ», δηλώνει.

Για το δικό του πολιτικό μέλλον, αναφέρει ότι «κανείς δεν παραδίδει το πόστο του με ευχαρίστηση». Δεν σκέφτεται την επόμενη ημέρα των εκλογών και συμβουλεύει τους πολιτικούς να εργάζονται για την ενίσχυση του πόστου που έχουν αναλάβει μέχρι την τελευταία ημέρα, χωρίς να σκέφτονται το μετά. Παραδέχεται ότι η θέση του ως ΥπΕξ αύξησε της δημοτικότητα του (είναι ο δεύτερος πιο δημοφιλής πολιτικός), χωρίς ο ίδιος να έχει κάνει κάτι να αλλάξει. Οφείλεται στο γεγονός ότι τα βλέμματα είναι στραμμένα στο υπ. Εξωτερικών, αναφέρει. Όταν κάποιος αναλαμβάνει τη θέση του επικεφαλής του κόμματος (SPD) υπάρχει πόλωση και το ποσοστό δημοτικότητας του μειώνεται αυτομάτως. Είναι κανόνας της πολιτικής, που η Μέρκελ ως επικεφαλής του CDU, μπορεί να υπερβεί λόγω της ιδιότητάς της ως καγκελάριος, εξηγεί.

Σε ερώτηση εάν πιστεύει ακόμα σε μια εκλογική νίκη του SPD, αναφέρει ότι «έχουμε βιώσει σημαντικές αλλαγές το τελευταίο εξάμηνο: το 60% του πληθυσμού θεωρεί μια αλλαγή αναγκαία και το 40% δεν έχει αποφασίσει ακόμα τί θα ψηφίσει. Ο εκλογικός αγώνας τώρα ξεκινά».

Οι δημοσκοπήσεις μπορούν να ανατραπούν, εκτιμά. «Εμείς δεν πρέπει να εφησυχάσουμε με όσα έχουμε ήδη επιτύχει.(…) Πρέπει να επενδύσουμε στο μέλλον, στην εκπαίδευση, την έρευνα, τις ψηφιακές υποδομές και την ανακαίνιση των σχολείων. (…) «Τα σχολεία πρέπει να γίνουν οι «εκκλησίες» μας και τα προπύργια μας και όχι οι τράπεζες», αναφέρει ο Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, στηρίζοντας τη θέση του Μάρτιν Σουλτς  για ανακαίνιση των σχολικών κτιρίων και για το σύστημα ολοήμερου σχολείου.

Αναφορικά με την εκτίμηση σχεδόν σίγουρης επανεκλογής της Αγκελα Μέρκελ, ο Γκάμπριελ αναφέρει ότι «η Μέρκελ ήταν και είναι καλή καγκελάριος στο βαθμό που το SPD έχει το βλέμμα στραμμένο πάνω της (…) είναι κουραστικό να προσέχει κανείς διαρκώς την καγκελάριο. Καταλαβαίνω το SPD που δεν θέλει να συνεχίσει. Καταλαβαίνω έναν εθνικο-συντηρητικό όπως ο Γιανς Σπαν ότι δε θέλει να συνεργαστεί μαζί μας. Θέλει να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες στο 2% του ΑΕΠ και να μειώσει τις κοινωνικές δαπάνες. Δεν υπάρχει κοινό σημείο με το SPD. Για αυτό θα χωρίσουμε», επαναλαμβάνει, επανερχόμενος στο ζήτημα αλλαγής του σχήματος ενός μεγάλου συνασπισμού μετεκλογικά.

Ο Γκάμπριελ συνεχίζει να πιστεύει ότι η σημαντικότερη θέση που κατείχε ήταν αυτή του επικεφαλής του SPD. Αναφέρει ότι πρότυπο του είναι ο Χανς Γιογκεν Φόγκελ, ο οποίος γνώριζε ότι ως επικεφαλής του SPD, δεν θα γίνει καγκελάριος, αλλά διοίκησε το κόμμα με πειθαρχία. Ο ίδιος θεωρεί ότι δεν πρέπει να συνηθίζει κανείς τους τίτλους (πχ. του υπουργού) και δηλώνει ότι η θέση του βουλευτή είναι σημαντικότερη οποιουδήποτε κυβερνητικού αξιώματος, διότι «η εκλογή των βουλευτών αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της δημοκρατίας».

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Ανίκανος κι ανεύθυνος – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Οι μπαχαλάκηδες κι οι αντιεξουσιαστές,  κάθε λίγο και λιγάκι,  καταστρέφουν την Αθήνα επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ κι ο αρμόδιος υπουργός προστασίας του πολίτη, επιδεικνύουν απίστευτη ανοχή σ’ αυτούς. Ακόμη κι όταν η Αστυνομία συλλαμβάνει κάποιους, ο υπουργός αυτός –ομού μετά του προέδρου της Βουλής- δίνει εντολή να τους αφήνουν ελεύθερους!

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ο ίδιος υπουργός, Τόσκας τ’ όνομά του, έχει διαλύσει κάθε υπηρεσία που εμπίπτει στην αρμοδιότητά του. Κι επειδή προέρχεται από το στράτευμα, όλο και περισσότεροι πολίτες έχουν αρχίσει να ισχυρίζονται ότι αν οι Έλληνες αξιωματικοί διέθεταν την παροιμιώδη ανικανότητα κι ανευθυνότητά του, θα υπήρχε σοβαρό πρόβλημα με την ασφάλεια της χώρας. Ευτυχώς που η πλειονότητα είναι σοβαροί και ικανοί.

Ο Τόσκας, λοιπόν, που έφυγε από το ΠαΣοΚ για να αναρριχηθεί στα ανώτερα κλιμάκια εξουσίας μέσω ΣΥΡΙΖΑ, που δεν μπορούσε να καταφέρει στη Χαριλάου Τρικούπη, αποτελεί

το κλασικό εμβληματικό σύμβολο της ανεύθυνης εξουσίας,  κομματισμού και καρεκλοκενταυρισμού.  Ο Τόσκας που δείχνει κάθε στιγμή πόσο τοξικομανής είναι με την εξουσία και τα γαλόνια.

Ο Τόσκας! Που απλώς προΐσταται. Που διέλυσε την Αστυνομία και τώρα με τις καταστροφικές φωτιές βλέπουμε ότι διέλυσε και την Πυροσβεστική.

Κάηκε ένα από τα ωραιότερα σημεία της Αττικής, κάηκαν τα Κύθηρα, κάηκε η Ζάκυνθος, με τα πυροσβεστικά μέσα να είναι εγκληματικά ελλιπή κι η έλλειψη συντονισμού παροιμιώδης.

Στον Κάλαμο, κάηκαν σπίτια, περιουσίες, δάσος!

Μα ο Τόσκας, αντί να παραιτηθεί ή να εκδιωχθεί από τον Τσίπρα,για να δικαιολογηθεί διέρρευσε  ότι η πυρκαγιά στον Κάλαμο ήταν …οργανωμένο σχέδιο εμπρηστών.

Φυσικά, δεν είπε λέξη ούτε για το υποτιθέμενο σχέδιο, ούτε ποιοι είναι οι εμπρηστές. Πέταξε τα γνωστά λόγια του αέρα και του καφενείου και …καθάρισε.

Το ίδιο –περίπου- είχε κάνει κι ο αλήστου μνήμης Βύρωνας Πολύδωρας που είχε βρει φταίχτη στις καταστροφικές και φονικές πυρκαγιές του 2007, τον… στρατηγό άνεμο!

Η πραγματικότητα για το σήμερα, όμως, λέει άλλα.

Λέει ότι παρ’ ότι υπήρχαν προειδοποιήσεις της ΕΜΥ για σφοδρούς ανέμους, ο Τόσκας αγρόν ηγόρασε. Κι αντί να προετοιμάσει ή κινητοποιήσει το σύστημα πυρόσβεσης, άφησε τα πάντα στην τύχη… Σε όλα τα μεγάλα μέτωπα πυρκαγιών, τα εναέρια πυροσβεστικά μέσα άργησαν χαρακτηριστικά να επέμβουν κι όταν επενέβησαν η κατάσταση είχε ξεφύγει όσες υπεράνθρωπες προσπάθειες κι αν κατέβαλλαν οι επίγειες δυνάμεις.  Οι δημοτικές αρχές και στα Κύθηρα, και στη Ζάκυνθο και στον Κάλαμο είχαν κάνει τη δουλειά τους για να είναι προετοιμασμένοι να παλέψουν με τη φωτιά. Είχαν ανοίξει αντιπυρικές ζώνες και δρόμους, είχαν βρει μέσα αντιμετώπισης. Αυτό που τους πρόδωσε ήταν η αδυναμία των υπηρεσιών του κράτους να συντονίσουν τον μηχανισμό. Η ανικανότητα κι ανευθυνότητα του Τόσκα.

Να πούμε και κάτι ακόμη για να είμαστε δίκαιοι στις κρίσεις μας.

Με τη φωτιά δεν είναι εύκολο να τα βάλει κάποιος. Φωτιές υπάρχουν σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη. Φωτιές έχουμε και στη χώρα μας και μάλιστα με μεγάλη συχνότητα.

Η διαφορά με τις άλλες χώρες είναι ότι εκεί υπάρχει η έννοια της ντροπής κι οι υπεύθυνοι για τις ολιγωρίες παραιτούνται.

Εδώ, ουδείς το έχει κάνει. Ούτε το 2007 που κάηκε η Πελοπόννησος, ούτε για την καταστροφή της Πεντέλης το 1995 και το 1998, ούτε για τις ολιγωρίες που άφησαν τη φωτιά να κάψει τη Σάμο το 2000.

Εδώ, σε τούτη τη χώρα δεν ξέρουμε τι σημαίνει η έννοια της ευθύνης. Της ντροπής!

Εδώ έχουμε να κάνουμε με απλά τετράποδα που τρέφονται από τη βαρβαρότητα του λαϊκισμού και τις λογικές τύπου «έλα μωρέ και με τους άλλους γίνονταν»…

Και μια μεγάλη μεταρρύθμιση που χρειάζεται ΑΜΕΣΑ ο τόπος, είναι η αναγκαιότητα του αισθήματος της ντροπής και της παραίτησης που πρέπει να συνοδεύει τους πολιτικούς και δημόσιους λειτουργούς…

Αν δεν γίνει, πόλεις θα καίγονται, πόλεις θα καταστρέφονται κι ο κάθε Τόσκας θα ζει και θα βασιλεύει…

 

Μέρκελ: Όχι σε κούρεμα, ναι στη συζήτηση για περαιτέρω ελαφρύνσεις του ελληνικού χρέους

«Κούρεμα του ελληνικού χρέους με την κλασική έννοια αποκλείεται, αλλά μπορεί κανείς να συζητήσει για περαιτέρω ελαφρύνσεις», είπε η καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ σε κοινή συνέντευξη στο δημόσιο γερμανικό ραδιόφωνο (Deutschlandfunk / DLF) και το κοινό τηλεοπτικό πρόγραμμα Phoenix των δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών δικτύων ARD και ZDF. 

«Ούτε η υπερβολική επιείκεια βοηθά τις υπερχρεωμένες χώρες, γι’ αυτό και έπρεπε να αντιμετωπιστεί η Ελλάδα τόσο σκληρά. Η χώρα δοκιμάστηκε πολύ», πρόσθεσε η Γερμανίδα καγκελάριος στη συνέντευξή της, η οποία θα μεταδοθεί απόψε το βράδυ στις 8 ώρα Ελλάδος.

Προέλευση: n-tv, Finanznachrichten - ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η Ελλάδα συμβάλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση της κοινωνικής ατζέντας στην ΕΕ, δηλώνει ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης

Το 2017 θα είναι έτος ορόσημο καθώς διεξάγεται σε όλα τα επίπεδα η συζήτηση για “το μέλλον της Ε.Ε.”, δηλώνει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα “Ελευθερία της Λάρισας”, ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, σημειώνοντας ότι «απευχόμαστε μια κατάληξη της Ε.Ε. των “πολλών ταχυτήτων” γιατί θα αποτελεί πρόσχημα για μόνιμες ανισότητες, αλλά και για επιμέρους Ενωσιακές ολοκληρώσεις».

Ο κ. Βούτσης υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα συμβάλει ουσιαστικά μέσα και από την “συνεργασία του Νότου” στη διαμόρφωση της κοινωνικής ατζέντας και παράλληλα αποτελεί, πλέον, αναγνωρισμένο πόλο σταθερότητας στα σύνορα τριών ηπείρων, που είναι και σύνορα της Ε.Ε., ενώ μπορεί να διαδραματίζει και δημιουργικό ρόλο στη συμβολή όλων των Βαλκανικών χωρών, σε μια Ε.Ε. που θα έχει τη δυνατότητα να επιλύει προβλήματα και να αναδεικνύει το ρόλο της ως πόλο ειρήνης, σταθερότητας, οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικών συγκλίσεων στο σύγχρονο πολυπολικό κόσμο της παρούσας φάσης της παγκοσμιοποίησης.

Ερωτηθείς για το έργο της Βουλής, ο κ. Βούτσης σημειώνει ότι στη διάρκεια των δύο συνόδων της τρέχουσας τετραετούς περιόδου της Βουλής, έγινε και είναι στα σκαριά να γίνει ακόμα πυκνό νομοθετικό έργο, που αφορά στην έγκριση δεκάδων κανονισμών και ευρωπαϊκών διατάξεων που εμπλουτίζουν κατά το Σύνταγμα την Ελληνική νομοθεσία. «Επίσης», προσθέτει, πως «επί δυο χρόνια δεν έχει υπάρξει καμία Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που είναι συνταγματική μεν, αλλά έκτακτη διαδικασία εκτός Βουλής. Παρ’ όλα αυτά όμως, είναι σαφές ότι όσο υπάρχουν δεσμευτικές υποχρεώσεις από αξιολογήσεις μνημονικού χαρακτήρα, οι οποίες και τυγχάνουν επείγουσας διαδικασίας από τη Βουλή, δεν μπορούμε να είμαστε ευχαριστημένοι και να θεωρούμε ότι η Βουλή λειτουργεί “κανονικά”. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι γνωστό ότι όχι μόνο δεν μπορούν με άνεση οι βουλευτές όλων των κομμάτων να μελετήσουν τις σχετικές ρυθμίσεις που έχουν συμφωνηθεί, αλλά δεν μπορούν και να αλλάξουν ή και να εξαλείψουν εύκολα τέτοιου είδους συμφωνηθείσες ρυθμίσεις».

Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο πρόεδρος της Βουλής θα ξεκαθαρίσει ότι «δεν υπάρχουν χωράφια της Δικαιοσύνης, ούτε της κυβέρνησης ούτε της Βουλής. Τα χωράφια της πολιτικής, της θεσμικής και της κοινωνικής δημοκρατίας, αρδεύονται και καρποφορούν μέσα απ’ το συγκεκριμένο ρόλο και την ισορροπία που επιτάσσει το Σύνταγμα ανάμεσα στις εξουσίες, καθώς και στην κατανόηση που επιδεικνύεται τόσο στο γράμμα και την ουσία του Συντάγματος και των Νόμων, όσο και στην ευαισθησία να αφουγκραζόμαστε όλοι το κοινωνικό αίσθημα και το κοινωνικό γίγνεσθαι. Δεν είναι ασαφή τα όρια ανάμεσα σε όσους κυβερνούν, όσους νομοθετούν και σε όσους ελέγχουν και αποδίδουν δικαιοσύνη».

Για τις διεργασίες στο χώρο της κεντροαριστεράς, ο κ. Βούτσης αναφέρει πως «οι επιμέρους πολιτικές οντότητες και ταυτότητες των χώρων που εκφράζουν παραδοσιακές δυνάμεις κεντρώας και σοσιαλδημοκρατικής κατεύθυνσης, αναδιατυπώνονται ιστορικά μέσα στο συνεχώς μεταλλασσόμενο κάδρο της κρίσης σε ευρωπαϊκή και εθνική κλίμακα» και προσθέτει ότι «με αυτήν την έννοια, αποτελεί πρωταρχικό στοιχείο γι’ αυτές τις δυνάμεις η επιλογή μιας προοδευτικής προγραμματικής ατζέντας, αντι-νεοφιλεύθερης και αντι-δεξιάς, σε αντίστιξη με μια θολή και συντηρητική «αντι-ΣΥΡΙΖΑ» ατζέντα, την οποία εισηγούνται και θέλουν να υπαγορέψουν όσες κοινωνικές και οικονομικές δυνάμεις προσδοκούν την παλιννόστηση του παλαιού κομματικού συστήματος με βιτρίνα και μανδύα τη σημερινή ΝΔ».

Τέλος, αναφορικα με την παράδοση στη Λευκωσία του “Φακέλου της Κύπρου”, σημειώνει ότι «η ανασύσταση της ιστορικής μνήμης, η αποτίμηση ευθυνών και η αποφυγή σφαλμάτων, ώστε να μην οδηγηθεί η Κύπρος σε νέες τραγωδίες και να υπάρξει επιτέλους βιώσιμη λύση για μια ενιαία Κύπρο ισότιμο καθόλα μέλος της Ε.Ε., αποτελούν στοιχεία που μπορεί να επηρεαστούν θετικά μέσα από την πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία της εθνικής τραγωδίας του ‘74 και τη δημοσιοποίηση που θα υπάρξει μετά από μερικούς μήνες». «Αυτή πιστεύω πως είναι η ελπίδα όλων μας στην Ελλάδα και την Κύπρο», λέει χαρακτηριστικά.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Ελβετία: Τρόφιμα από έντομα θα διατίθενται στα σουπερμάρκετ από την ερχόμενη εβδομάδα

Τα πρώτα προϊόντα που θα απευθύνονται σε ανθρώπους και θα έχουν ως βάση τους τα… έντομα θα είναι διαθέσιμα στα ράφια πολλών σουπερμάρκετ της Ελβετίας από την ερχόμενη εβδομάδα, μετά την αναθεώρηση της νομοθεσίας που αφορά τα τρόφιμα.

Πρόκειται για ένα μπέργκερ εντόμων που περιέχει σκουλήκια των αλεύρων, ρύζι, λαχανικά και μπαχαρικά, αλλά και για ζυμαρικά εντόμων, και πάλι με βάση τα σκουλήκια του αλευριού.

Τα προϊόντα αυτά θα είναι διαθέσιμα από τα καταστήματα της αλυσίδας Coop από την 21η Αυγούστου, σύμφωνα με μια ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα ο όμιλος αυτός.

Όπως εξήγησε μια εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής υπηρεσίας διατροφικής ασφάλειας η Ελβετία είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που επιτρέπει την κατανάλωση εντόμων.

Η ελβετική νομοθεσία επιτρέπει από την 1η Μαΐου την κατανάλωση τριών ειδών εντόμων: γρύλων, ακρίδων και σκουληκιών του αλευριού.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ