Αρχική Blog Σελίδα 15422

O πρόεδρος και η διοίκηση του Α.Σ.Φ. Αλεξάνδρειας ανακοινώνει την απόκτηση του Αλέξανδρου Αμπντέλ Ραχίμ.

Ο 24χρονος (23/02/1993) δεξιός εξτρέμ, παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχει σημαντική εμπειρία από τη Γ Εθνική καθώς έχει αγωνιστεί με τους Παναργειακό (η τελευταία του ομάδα), Παναρκαδικό, Καλαμάτα, ΑΕ Σπάρτη, Πανσερραϊκό, ΑΕ Κηφισιάς, ΑΟ Γλυφάδα, Πανελευσινιακό, Αχαρναϊκό και Ολυμπιακό Λαυρίου. Έχει ξεκινήσει το ποδόσφαιρο από τις Ακαδημίες της ΑΕΚ, ενώ μπορεί να αγωνιστεί κατά περίσταση και φορ κορυφής.

Ο πρόεδρος και η διοίκηση του Α.Σ.Φ. Αλεξάνδρειας καλωσορίζει τον Αλέξανδρο και του εύχεται πολλές επιτυχίες με την ομάδα μας!

Ν.Ε ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ: Δεν σε ξεχνάμε Κυριάκο

Δεν σε ξεχνάμε σ/φε. Δεν ξεχνάμε τίποτε από εσένα Κυριάκο. Δεν ξεχνάμε τους αγώνες σου, τη συμμετοχή σου στην οργάνωση, την επιμονή και την υπομονή σου για ότι θεωρούσες σωστό.

Το κενό σου ένα χρόνο τώρα φανερό όσο ποτέ, στην οργάνωση, στο δρόμο, στους ανέργους στην τοπική κοινωνία, στους οικείους σου.

Κρίμα, έφυγες πολύ νωρίς. Έφυγες  την ώρα που υποσχόσουνα πολλά με τη δράση σου, αλλά μας άφησες την παρακαταθήκη του αγώνα.

 

Ν.Ε  ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

Εισήγηση του Ουρσουζίδη Ν. Γεωργίου στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

         Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση εξαρτάται από μια προσωπική δέσμευση και ένα κίνητρο. Στόχος της είναι να συνδράμει στο να διασφαλισθεί τόσο η περιβαλλοντική ποιότητα, όσο και η ποιότητα ζωής. Αυτή η δέσμευση και το κίνητρο, αρχίζουν συχνά με τη συνειδητοποίηση του άμεσου περιβάλλοντος του ατόμου.

         Το φυσικό περιβάλλον είναι άρρηκτα συνυφασμένο με έννοιες, όπως η ποιότητα ζωής, αλλά ταυτόχρονα δέχεται και την επέμβαση των ανθρώπινων κοινωνιών. Ως τη Βιομηχανική Επανάσταση, οι επιδράσεις του ανθρώπου στη φύση ήταν ήπιες και αναστρέψιμες. Αργότερα οι διαταραχές στο φυσικό περιβάλλον έγιναν έντονες και μη αναστρέψιμες, με συνέπεια την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στον πλανήτη μας.     Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η ατμοσφαιρική ρύπανση, η ρύπανση του εδάφους αλλά και των υδάτων. Ο τρόπος με τον οποίο έχουν δομηθεί και λειτουργούν οι κοινωνίες σήμερα, δημιουργεί αναταραχές στο φυσικό περιβάλλον και κοινωνικές δυσκολίες, είναι δε αναμφίβολα, αποτέλεσμα του υπερκαταναλωτισμού που μαστίζει τον σύγχρονο άνθρωπο.

          Ο ρυθμός αλλοίωσης του περιβάλλοντος, καθιστά απαραίτητη τη συμμετοχή των πολιτών στη λήψη περιβαλλοντικών αποφάσεων. Κάθε πολίτης πρέπει να αποκτήσει την ικανότητα να κατανοεί τα περιβαλλοντικά ζητήματα, να αντιλαμβάνεται τις αιτίες των προβλημάτων και να αξιολογεί τις πιθανές λύσεις. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη και η ανάπτυξη συμμετοχικών δεξιοτήτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας μεταξύ των πολιτών, της διοίκησης και των ειδικών.

          Τα περιβαλλοντικά προβλήματα έχουν «οικουμενικό» χαρακτήρα. Συνεπώς, η προστασία του πλανήτη, αλλά και της καθημερινότητάς μας είναι δικαίωμα και συνάμα υποχρέωση όλων μας. Χρειάζεται μια δυναμική αλλαγή στη σκέψη και στον τρόπο υλοποίησης των επιθυμιών μας. Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στο βαθμό που εφοδιάζει τον πολίτη με εμπειρία χειρισμού σύνθετων προβλημάτων, που πηγάζουν άμεσα από την καθημερινή του επαφή με τον περιβάλλοντα χώρο, είναι μια από τις κυριότερες συνιστώσες ενός συστήματος σύγχρονου σχεδιασμού, όπου η συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών είναι το ζητούμενο.

           Χωρίς την έντονη πολιτική αντίδραση εκατομμυρίων πολιτών και οργανωμένων ομάδων, ο αέρας που αναπνέουμε και το νερό που πίνουμε σήμερα, θα ήταν πολύ πιο υποβαθμισμένα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της βιοποικιλότητας του πλανήτη θα είχε καταστραφεί.

           Η περιβαλλοντική εκπαίδευση είναι μια διαδικασία η οποία επιτρέπει στα άτομα να εξερευνήσουν τα περιβαλλοντικά ζητήματα, να συμμετέχουν στην επίλυση προβλημάτων, και να λάβουν μέτρα, ώστε να βελτιώσουν το περιβάλλον. Με αυτό τον τρόπο, τα άτομα αποκτούν την ικανότητα να κατανοούν βαθύτερα τα περιβαλλοντικά ζητήματα, ώστε να παίρνουν τεκμηριωμένες και υπεύθυνες αποφάσεις.

             Σύμφωνα με τον Οργανισμό Προστασίας Περιβάλλοντος, οι συνιστώσες της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης είναι:

  • η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον και τις περιβαλλοντικές δυσκολίες
  • η γνώση και κατανόηση του περιβάλλοντος και των περιβαλλοντικών ζητημάτων
  • ο τρόπος σκέψης που μας δείχνει ενδιαφέρον για το περιβάλλον και το κίνητρο για τη βελτίωση ή τη διατήρηση της ποιότητάς του
  • οι δεξιότητες για να προσδιοριστούν και να εξομαλυνθούν τα περιβαλλοντικά προβλήματα
  • η συμμετοχή σε δραστηριότητες που οδηγούν στην επίλυση των περιβαλλοντικών προκλήσεων

     Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση χωρίζεται σε 3 βασικές κατηγορίες:

την τυπική,  τη μη τυπική  και  την άτυπη.

      Η Τυπική Π.Ε. αναπτύσσεται αποκλειστικά μέσα στα πλαίσια μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας, είτε αυτή πραγματοποιείται εντός του σχολικού προγράμματος, είτε είναι ένα σεμινάριο ή κάποιο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης. Σε αυτήν την κατηγορία της Π.Ε. οι εκπαιδευτικοί στόχοι είναι προκαθορισμένοι, ενώ τα αντικείμενα καθώς και τα μέσα εκμάθησης ελέγχονται από τους εκπαιδευτικούς.

             Η Μη Τυπική Π.Ε. είναι μια οργανωμένη εκπαιδευτική διαδικασία η οποία πραγματοποιείται έξω από τα πλαίσια του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος. Στην κατηγορία αυτή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης το εκπαιδευτικό υλικό είναι σαφώς καθορισμένο, αλλά οι εκπαιδευόμενοι – ακροατές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον τρόπο και το υλικό που προσφέρεται από τους “εκπαιδευτές”. Παραδείγματος χάρη, στην μη τυπική Π.Ε. τον ρόλο του εκπαιδευτή, μπορεί να έχει μια μη – κυβερνητική οργάνωση, η οποία λειτουργεί εκτός του εδραιωμένου εκπαιδευτικού συστήματος και εξυπηρετεί αναγνωρίσιμο κοινό για εκπαιδευτικούς σκοπούς, όπως ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά (οικογένειες, φοιτητές, ελεύθερους επαγγελματίες κλπ.). Συμπεραίνουμε, λοιπόν, πως ο βασικός σκοπός της μη  τυπικής Π.Ε. είναι η περιβαλλοντική συνειδητοποίηση του πληθυσμού. Το κυριότερο χαρακτηριστικό της μη τυπικής εκπαίδευσης είναι το γεγονός ότι οι εκπαιδευόμενοι έχουν τον έλεγχο των σκοπών της εκπαίδευσης, όχι όμως και των μέσων της. Με άλλα λόγια πρόκειται για οργανωμένες διαδικασίες οι οποίες βρίσκονται εκτός του σχολικού συστήματος, με συγκεκριμένους στόχους, όπου οι εκπαιδευόμενοι λαμβάνουν μέρος επειδή είναι συνειδητή επιλογή τους και θεωρούν ότι τους ενδιαφέρει.

      Η Άτυπη Π.Ε. αποτελεί μία διά βίου διαδικασία, όπου κάθε άτομο αποκτά απόψεις και στάσεις, απέναντι σε θέματα που σχετίζονται με το περιβάλλον σύμφωνα με τις επιρροές που έχουν από την καθημερινή, καθώς και από τα άτομα που συμμετέχουν σε αυτή. Ειδικότερα, η κατηγορία αυτή της Π.Ε. αποτελείται από καθαρά εθελοντικό κοινό το οποίο και αποδέχεται την άτυπη Περιβαλλοντική Εκπαίδευση μετά από δική του επιθυμία, ενώ η συνεχής και υποχρεωτική παρακολούθηση δεν απαιτείται. Επιπλέον, σε αντίθεση με τις άλλες δυο κατηγορίες της Π.Ε., εδώ το κοινό δεν είναι καθορισμένο. Παραδείγματα άτυπης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μπορεί να αποτελέσει η διάχυση οποιασδήποτε πληροφορίας και γνώσης μέσα από τα Μ.Μ.Ε, βιβλιοθήκες, κοινωνικές επαφές κ.ά.

            Η μέθοδος και το περιεχόμενο ενός προγράμματος μη τυπικής Π.Ε. πρέπει να διαμορφώνονται σύμφωνα με το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Η επιτυχία ενός τέτοιου προγράμματος έγκειται στο κατά πόσο αυτό είναι διαμορφωμένο σύμφωνα με τις ανάγκες του ακροατηρίου και το κατά πόσο αυτό ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες και τις επιθυμίες των εκπαιδευόμενων και όχι από το αντιλαμβάνεται τις επιθυμίες και τις ανάγκες αυτές το ίδρυμα που είναι υπεύθυνο για τη διεξαγωγή του προγράμματος ή ο εκπαιδευτής. Η επιτυχία της Π.Ε. ανάγεται στη συνεχή εφαρμογή της σε όλα τα στάδια της εξέλιξης του ατόμου, πράγμα το οποίο οφείλεται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες περιβαλλοντικές συνθήκες και έτσι την καθιστά δια βίου εκπαίδευση.

           Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί, ότι η Περιβαλλοντική εκπαίδευση δεν υποστηρίζει μια συγκεκριμένη άποψη ή πορεία δράσης. Αντίθετα, διδάσκει στα άτομα τον τρόπο να σταθμίζουν τις διάφορες πλευρές ενός ζητήματος μέσω της κριτικής σκέψης και ενισχύει τις δικές τους δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων.

            Οι άνθρωποι ενεργούν για πράγματα, με τα οποία αισθάνονται δεμένοι συναισθηματικά. Κατά συνέπεια, αν οι άνθρωποι δένονται συναισθηματικά -ενδεχομένως μέσω μιας φυσικής έλξης – προς το περιβάλλον, τότε θα ενεργούν με φιλό-περιβαλλοντικούς τρόπους. Προκειμένου να ενισχυθούν στο σύνολό τους οι περιβαλλοντικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, οι εκπαιδευτικοί που εμπλέκονται  θα πρέπει να εξετάσουν τρόπους για την αύξηση της περιβαλλοντικής παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να παρακολουθούν σεμινάρια πριν την υπηρεσία τους, προκειμένου να μάθουν πώς να ενισχύουν την “περιβαλλοντική ευαισθησία”, την οικολογική γνώση, το περιβαλλοντικό συναίσθημα (στάσεις), τις δεξιότητες δράσης, τη λεκτική δέσμευση (προθυμία για δράση), και την πραγματική δέσμευση (συμπεριφορά), εντός των μαθητικών ομάδων με τις οποίες αλληλοεπιδρούν.

 

 Περιβαλλοντικοί  Εκπαιδευτές

            Οι περιβαλλοντικοί εκπαιδευτές, μπορούν να βοηθήσουν και να ενθαρρύνουν τους μαθητές, κάνοντας χρήση της έμφυτης περιέργειας και του ενθουσιασμού τους. Με αυτό τον τρόπο τους παρέχουν ευκαιρίες να εξερευνούν το περιβάλλον και να ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους. Όσο οι μαθητές αναπτύσσουν και εφαρμόζουν τις αναλυτικές ικανότητες τους, έχουν την ευκαιρία να πάρουν τις αποφάσεις τους και να σκεφτούν αυστηρότερα για τις επιλογές τους, ενώ μαθαίνουν πως ότι κάνουν προσωπικά ή και στις ομάδες μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αυτός ο τρόπος ελέγχου, ή η αίσθηση ότι έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν την έκβαση μιας κατάστασης, είναι σημαντικός ώστε να αναπτυχθεί μια αίσθηση της προσωπικής ευθύνης.

             Μεταξύ των πολυάριθμων αυξανόμενων και σύνθετων περιβαλλοντικών προβλημάτων, η ανάγκη σήμερα για άτομα ικανά να αντιμετωπίσουν τα παγκόσμια προβλημάτων είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Οι περιβαλλοντικοί εκπαιδευτές έχουν αποδεχθεί συνολικά αυτό το ρόλο της προετοιμασίας των μαθητευομένων, τους οποίους θέλουν να καταστήσουν κριτικά σκεπτόμενα όντα, ενημερωμένους λήπτες αποφάσεων και ικανούς επικοινωνιακά ανθρώπους – ένας ρόλος που υπερβαίνει την απλή παρουσίαση των πληροφοριών. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση βοηθά τους εκπαιδευόμενους να επιτύχουν την περιβαλλοντική μόρφωση, η οποία έχει ως σημαντικές συνιστώσες τη στάση, τη συμπεριφορά, τη δράση και τη συμμετοχή, εκτός από αυτήν της γνώσης. Κατά συνέπεια, στόχος της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης είναι να ενσταλάξει σε όλες τις ομάδες του πληθυσμού τη γνώση για το περιβάλλον, τις θετικές στάσεις προς το περιβάλλον, την ικανότητα πολιτικής δράσης, καθώς και μια αίσθηση ενδυνάμωσης, λόγω της παρεχόμενης δυνατότητας για ενεργό συμμετοχή στη λήψη περιβαλλοντικών αποφάσεων. Οι εμπλεκόμενοι στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν ουσιαστικά στην προώθηση της υπεύθυνης περιβαλλοντικής συμπεριφοράς των πολιτών.

              Οι περιβαλλοντικοί εκπαιδευτές πρέπει να είναι πλήρως ενήμεροι για τα οφέλη της Π.E. Επίσης, πρέπει να έχουν επίγνωση για τις εξελίξεις των περιβαλλοντικών επιστημών, να είναι υπεύθυνοι και να είναι σε θέση να αξιοποιούν τις πληροφορίες και την τεχνολογία, ενώ παράλληλα να έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν ένα πρόγραμμα Π.E. προσαρμοσμένο στις ανάγκες των εκπαιδευόμενων.

             Παρά τη βραχύβια ζωή του κλάδου της Π.Ε., από τη στιγμή που έγινε αντιληπτός ο βαρυσήμαντος ρόλος της, έγινε σαφής και ο ρόλος του περιβαλλοντικού εκπαιδευτή. Έτσι ο ρόλος του υφίσταται σε όλες τις διαδικασίες εκπαίδευσης (τυπική, μη τυπική, άτυπη), καθώς η επιτυχία της Π.Ε. βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην ικανότητα του εκπαιδευτή να μεταλαμπαδεύει τη γνώση με σαφήνεια στους εκπαιδευόμενους και να τους ωθεί να δραστηριοποιηθούν.

Περιβαλλοντική Επικοινωνία

             Η Περιβαλλοντική Επικοινωνία είναι μια έννοια ευρύτερη από εκείνην της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όπως και η επικοινωνία είναι έννοια ευρύτερη από την εκπαίδευση. Η  Περιβαλλοντική Επικοινωνία έχει οριστεί ως μια ανοιχτή, αμφίδρομη ανταλλαγή ανάμεσα σε ομάδες του πληθυσμού που ενδιαφέρονται για ένα συγκεκριμένο περιβαλλοντικό θέμα. Η Περιβαλλοντική Επικοινωνία  είναι η μετάδοση και ανταλλαγή πληροφοριών που σχετίζονται με το περιβάλλον — και, επομένως, αντιπροσωπεύει μια αμοιβαία διαδικασία μάθησης. Ένας άλλος ορισμός αναφέρει ότι η Περιβαλλοντική Επικοινωνία είναι μια στρατηγικά σχεδιασμένη χρήση της διαδικασίας της επικοινωνίας και των προϊόντων των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας (Μ.Μ.Ε.), με σκοπό την αποτελεσματική υποστήριξη της σχεδίασης πολιτικής, της συμμετοχής πολιτών και της εφαρμογής προγραμμάτων προσανατολισμένων στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

            Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που λειτουργούν αυτή τη στιγμή στη χώρα μας φτάνουν τον αριθμό 50. Οι στόχοι λειτουργίας των ΚΠΕ είναι:  η καλλιέργεια περιβαλλοντικής ευαισθησίας, η ανάπτυξη μεθόδων και πρακτικών που συμβάλλουν στην ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και ενεργοποίηση των μαθητών και των πολιτών για τη διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας. Επιπλέον, η βελτίωση της ποιότητας ζωής, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η αειφορική ανάπτυξη, η δημιουργία επιμορφωμένων στελεχών σε περιβαλλοντικά ζητήματα, η ενίσχυση και στήριξη των προγραμμάτων ΠΕ των σχολείων.

Η συμβολή της ΠΕ και τα οφέλη της στην κοινωνία

            Σύμφωνα με τα παραπάνω, γίνεται απολύτως αντιληπτό το γεγονός, ότι η ΠΕ είναι μια απαραίτητη εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς αποτελεί παράγοντα διαμόρφωσης περιβαλλοντικής συνείδησης, έτσι ώστε οι εκπαιδευόμενοι να γίνουν ενεργοί λήπτες των μελλοντικών αποφάσεων που θα κληθούν να πάρουν. Οι πολιτικοί μπορούν να προχωρήσουν μόνο όταν έχουν την υποστήριξη των πολιτών, από τους οποίους απαιτείται να κατανοούν και να αξιολογούν τις περιβαλλοντικές καταστάσεις.

           Στο πλαίσιο αυτό, είναι ιδιάζουσας σημασίας και καθήκον της πολιτείας να υποστηρίζει και να προωθεί τις  δράσεις που αφορούν την ΠΕ, οι οποίες μπορούν να έχουν σχέση τόσο με το χώρο του σχολείου, όσο και πέρα από αυτό.

*Με την ευκαιρία θα ήθελα να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στα παιδιά που πέτυχαν στις εισαγωγικές εξετάσεις.

Διπλά συγχαρητήρια στους γονείς για τη στήριξη των παιδιών.

Για όσους η τύχη δεν ήταν σύμμαχος φέτος, ας είναι του χρόνου!

 

ΠΗΓΕΣ:
  • Τσαμπούκου-Σκαναβή Κ., Πετρενίτη Βάσω «Περιβαλλοντική Επικοινωνία και Εκπαίδευση»
  • http://kpenaousas.gr/
  • http://www.ornithologiki.gr/page_cn.php?tID=2624
  • Τσαμπούκου – Σκαναβή Κ. (2004), «Περιβάλλον και Επικοινωνία – Δικαίωμα στην επιλογή», Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, Αθήνα
  • Τσαμπούκου – Σκαναβή Κ. (2004), «Περιβάλλον και Κοινωνία – Μια σχέση σε αδιάκοπη εξέλιξη», Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, Αθήνα
  • Ntaiou K., Oursouzidou C., Skanavis C., Kounani A., (2016), «Assessment of teachers’ knowledge, training, perceptions and participation in environmental education at a Greek island», 13th International Conference on Protection and Restoration of the Environment, Greece.

Ανακοίνωση της Β’/θμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2017

Η Δ.Δ.Ε. Ημαθίας, κατόπιν επεξεργασίας των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2017, ανακοινώνει τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του Νομού :

Στα Γενικά Λύκεια έλαβαν μέρος  1201 υποψήφιοι οι οποίοι κατανέμονται στου Δήμους ως εξής:  665 στο Δήμο Βέροιας, 278  στο Δήμο Αλεξάνδρειας και  258 στο Δήμο Νάουσας.

Στα Επαγγελματικά Λύκεια έλαβαν μέρος 276 υποψήφιοι

 

ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Στα Γενικά Λύκεια, ο συνολικός αριθμός των επιτυχόντων  στις Ανώτατες και Ανώτερες Σχολές είναι  819 επιτυχόντες  εκ των οποίων οι 555 εισάγονται στα ΑΕΙ και οι 264 στα ΤΕΙ.

 Όσον αφορά τις περιζήτητες Σχολές, συνολικά στο  Νομό εισάγονται :

Στην Ιατρική   8, στην Οδοντιατρική  2,  στη  Φαρμακευτική  3, στη Νομική  13

Στις Στρατιωτικές Σχολές Αξιωματικών  4, στη Σχολή Αξιωματικών Αστυνομίας  1

και στην Πυροσβεστική Ακαδημία  2.

 

ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ  ΛΥΚΕΙΩΝ

Στα Επαγγελματικά  Λύκεια, ο συνολικός αριθμός των επιτυχόντων  στις Ανώτατες και Ανώτερες Σχολές σε όλο το Νομό είναι 100, οι οποίοι κατανέμονται στου Δήμους ως εξής:  61 στο Δήμο Βέροιας, 13  στο Δήμο Αλεξάνδρειας και  26 στο Δήμο Νάουσας.

 Πιο αναλυτικά στα ΑΕΙ εισάγονται 3 και στα ΤΕΙ 90 ,  3 στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού, 2 στην ΑΣΠΑΙΤΕ, και 2 στην Ανώτερη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων

Για πρώτη φορά δεξαμενόπλοιο πέρασε την Αρκτική χωρίς συνοδεία παγοθραυστικών

Η αλλαγή του κλίματος επέτρεψε στο ρωσικό δεξαμενόπλοιο «Κριστόφ ντε Μαρζερί», να ταξιδέψει στην Αρκτική χωρίς συνοδεία παγοθραυστικών για πρώτη φορά.

Με την επιλογή αυτής της διαδρομής το δεξαμενόπλοιο ολοκλήρωσε το ταξίδι από το Χάμαρσφεντ της Νορβηγίας στο Μποριεόνγκ της Νότιας Κορέας σε μόλις 19 ημέρες, ανέφερε δημοσίευμα της «Guardian».

Με αυτόν τον τρόπο το ταξίδι ήταν κατά 30% συντομότερο από ό,τι μέσω της συμβατικής νότιας διαδρομής από τη Διώρυγα του Σουέζ, που ήταν ο εναλλακτικός τρόπος.

Το δεξαμενόπλοιο, αξίας 234 εκατ. δολαρίων, έχει δικό του ενσωματωμένο παγοθραυστικό σύστημα, που το βοηθά να κάνει το ταξίδι το οποίο στο παρελθόν ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί χωρίς συνοδεία.

Η έκταση του πάγου της Αρκτικής έπεσε σε νέο χαμηλό επίπεδο τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών στις πολικές περιοχές.

Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ: Συγχαρητήριο μήνυμα στους επιτυχόντες μαθητές του Νομού σε ΑΕΙ & ΤΕΙ

Το όνειρο για εκατοντάδες μαθητές του νομού μας έγινε πραγματικότητα. Μετά από ένα πολύ κοπιαστικό χρόνο με συνεχής προσπάθεια και άγχος, ήρθε η επιτυχία της εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της πατρίδας μας. Σ ΄όλα αυτά τα νέα παιδιά δίνουμε τα συγχαρητήρια και την ευχή για μία λαμπρή σταδιοδρομία τόσο στην φοιτητική τους, όσο και στην μετέπειτα επαγγελματική  τους ζωή.

Ευχόμαστε να γίνουν μέσα από την παιδεία τους και την επιστημονική τους γνώση οι άριστοι νέοι άνθρωποι που θα αλλάξουν την ελληνική κοινωνία προς το καλύτερο. Προς μία κοινωνία με ανθρώπινο πρόσωπο, με σεβασμό στη δημοκρατία, στην ελευθερία της σκέψης, συμβάλλοντας έτσι στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της..

Για τη νεολαία που σήμερα δεν άνοιξαν οι πύλες των Πανεπιστημίων, δεν πρέπει να το θεωρούν  ως αποτυχία, γι΄ αυτό τονίζουμε ότι τίποτε δεν χάθηκε, υπάρχει η δεύτερη ευκαιρία, αλλά  και εκείνες οι ευκαιρίες για επαγγελματική και κοινωνική καταξίωση. Η ζωή δεν εξαντλείται  εδώ, γιατί  είναι μία συνεχής προσπάθεια με  επιμονή και υπομονή  σε χαρές και λύπες.

Επίσης συγχαίρουμε όλους τους καθηγητές και τους γονείς για τις προσπάθειες που κατέβαλαν όλο αυτόν τον δύσκολο  χρόνο με τους μαθητές.

 

  Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

Δήλωση του αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας Κ. Καλαϊτζίδη και των περιφερειακών του συμβούλων για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

kalaitzidis kostas

Στο πέρασμα μιας επίπονης σχολικής προσπάθειας, τόσο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους, όσο και για τις οικογένειες τους, θα  θέλαμε  να εκφράσουμε  σε όλα τα αγόρια και τα κορίτσια της  Ημαθίας, που έκαναν πράξη το όραμα τους να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα θερμά μας συγχαρητήρια.

Ευχής έργο είναι όλες οι πολιτικές δυνάμεις να προσπαθήσουν στην αναβάθμιση των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών μας ιδρυμάτων, παρέχοντας τα αυτονόητα για μια αξιοπρεπή εκπαίδευση και διαβίωση στους φοιτητές μας, ειδικά σε αυτούς τους δύσκολους οικονομικά καιρούς.

Η χώρα επιβάλλεται να κρατήσει τους αυριανούς επιστήμονες, όλων των ειδικοτήτων, στον τόπο μας. Δεν είναι δυνατό να συνεχιστεί αυτή η αφαίμαξη του νεανικού ανθρώπινου δυναμικού της Ελλάδας, που καταφεύγει σε ξένες χώρες για να βρει εργασιακές ευκαιρίες.

Κλείνοντας θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι, στα παιδιά που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν την εισαγωγική τους επιθυμία, δεν πρέπει να κυριαρχήσει η απογοήτευση, αλλά η ανασύνταξη δυνάμεων, αφού το μέλλον τους ανήκει.

Κώστας Καλαϊτζίδης

Αντιπεριφερειάρχης Ημαθίας

Συνελήφθη 58χρονος σε περιοχή της Χαλκιδικής για διακίνηση κοκαΐνης

Εντοπίσθηκαν στην κατοχή του μικροποσότητες κοκαΐνης και χρηματικό ποσό πάνω από 20.000 ευρώ προερχόμενο από τη διακίνηση κοκαΐνης

Οι συντονισμένες ενέργειες των αστυνομικών της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Ασφάλειας Πολυγύρου, είχαν ως αποτέλεσμα τη σύλληψη ενός 58χρονου ημεδαπού, που δραστηριοποιούταν στη διακίνηση ναρκωτικών.

Ειδικότερα, χθες (23-8-2017) το απόγευμα, σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τους αστυνομικούς, στην οικία που διέμενε ο 58χρονος σε περιοχή της Σιθωνίας Χαλκιδικής, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

ΤΑ Πολυγύρου ναρκωτικά

 

  • 7 συσκευασίες με μικροποσότητες κοκαΐνης συνολικού βάρους 6 γραμμαρίων,
  • 12 ναρκωτικά δισκία,
  • 4 φιαλίδια με υπολείμματα κοκαΐνης,
  • 99 νάιλον τεμάχια για τη συσκευασία της κοκαΐνης και
  • χρηματικά ποσά των 21.745 ευρώ και 601 δολαρίων, προερχόμενα από τη διακίνηση των ναρκωτικών.

Ο συλληφθείς, με την κακουργηματικού χαρακτήρα δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του, θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χαλκιδικής.

Ημαθία: Έναρξη συγκομιδής ακτινιδίων ποικιλίας «SORELI» στην Π.Ε Ημαθίας

Ο αναπληρωτής προϊστάμενος Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε Ημαθίας

 Έχοντας υπόψη:

  1. την 290524/3-9-2010 υπουργική απόφαση ( ΦΕΚ 1521 Β)«Καθορισμός τεχνικών λεπτομερειών εφαρμογής των εμπορικών προδιαγραφών για τις ελάχιστες απαιτήσεις ωρίμανσης των ακτινιδίων»
  2. το υπ’ αριθμ. 3937/92117/25-08-2015 έγγραφο του ΥΠΑΑΤ «Έναρξη συγκομιδής πρώιμων ποικιλιών ακτινιδίων»
  3. τις τελευταίες μετρήσεις της υπηρεσίας μας για την εκτίμηση του βαθμού ωριμότητας των ακτινιδίων ποικιλίας «SORELI»

    ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ

Ορίζει  σύμφωνα με το άρθρο 2 της 290524/3-9-2010 απόφασης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, την 24– 08 – 2017 ως ημερομηνία έναρξης της συγκομιδής και της συσκευασίας των ακτινιδίων ποικιλίας «SORELI» για την εμπορική περίοδο 2017 –2018.

Σε εφαρμογή του άρθρου 2 της ανωτέρω απόφασης καθορίζονται οι υποχρεώσεις των συναλλασσόμενων ως εξής:

  1. Οι παραγωγοί ακτινιδίων προβαίνουν σε συγκομιδή του προϊόντος μετά την ορισθείσα στην παρούσα απόφαση ημερομηνία και εφόσον έχει διασφαλισθεί ότι οι συγκομισμένοι καρποί είναι επαρκώς ανεπτυγμένοι και σε ικανοποιητικό στάδιο ωρίμανσης.
  2. Οι υπεύθυνοι για τη συγκομιδή των ακτινιδίων, κάθε φορά που προβαίνουν σε συγκομιδή των καρπών, καταθέτουν στο Τμήμα Ποιοτικού & Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου της Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής της Π.Ε. Ημαθίας Υπεύθυνη Δήλωση στην οποία αναφέρουν την ημερομηνία συγκομιδής τους καθώς και τη συγκομισμένη ποσότητα.
  3. Οι τυποποιητές – συσκευαστές στην περιοχή παραγωγής προβαίνουν σε τυποποίηση – συσκευασία των ακτινιδίων εφόσον αυτά έχουν αποκτήσει φυσιολογικά, τουλάχιστον

6,2 ο Brix ή μέση περιεκτικότητα σε ξηρά ουσία 15%.

  1. Οι εισαγωγείς – εξαγωγείς διασφαλίζουν ότι κατά το στάδιο της εισαγωγής – εξαγωγής

οι παρτίδες ακτινιδίων έχουν αποκτήσει βαθμό Brix τουλάχιστον 6,2 ο ή 15% μέση περιεκτικότητα σε ξηρά ουσία.

  1. Οι έμποροι διαθέτουν τα ακτινίδια σε όλα τα άλλα στάδια εμπορίας που έπονται της

τυποποίησης – συσκευασίας, της εισαγωγής και της εξαγωγής, αφού αυτά έχουν αποκτήσει τουλάχιστον 9,5 ο Brix.

  1. Όλοι οι συναλλασσόμενοι στον τομέα των ακτινιδίων τηρούν ως προς τις υποχρεώσεις τους, και τις λοιπές διατάξεις που προβλέπονται από την κοινή Υπουργική απόφαση 257543/2003.

Επισημαίνεται ότι η παραπάνω ημερομηνία αφορά αποκλειστικά τα ακτινίδια ποικιλίας«SORELI».

Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής θα διενεργεί δειγματοληπτικούς ελέγχους κατά το στάδιο της τυποποίησης – συσκευασίας των ακτινιδίων στα τυποποιητήρια – συσκευαστήρια του νομού, προκειμένου να διασφαλισθεί ότι το προϊόν έχει αποκτήσει τουλάχιστον 6,2ο Brix ή μέση περιεκτικότητα σε ξηρά ουσία 15%. Σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων, οι αντίστοιχες παρτίδες, είτε καταστρέφονται με ευθύνη του κατέχοντος φορέα, είτε διασφαλίζεται η μη διάθεση τους για ανθρώπινη κατανάλωση, ενώ οι υπεύθυνοι παραπέμπονται στις αρμόδιεςεπιτροπές επιβολής κυρώσεων σύμφωνα με τον Ν. 4235/2014 (Α΄32), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Αν. Προϊστάμενος Δ.Α.Ο.Κ.

Κ.Α.Α.

ΚΟΣΜΑΣ ΚΟΥΒΑΚΑΣ

Η αφαίρεση των αμυγδαλών (αμυγδαλεκτομή) βελτιώνει την ποιότητα ζωής των παιδιών

Η αφαίρεση των αμυγδαλών (αμυγδαλεκτομή) αυξάνει σημαντικά στα παιδιά την ποιότητα του ύπνου και μειώνει επαρκώς τα επεισόδια λοίμωξης του ανωτέρου αναπνευστικού τουλάχιστον κατά τον πρώτο χρόνο μετά το χειρουργείο.

Μηνάς Ν. Αρτόπουλος
Μηνάς Ν. Αρτόπουλος, Διευθυντής του Τμήματος Χειρουργικής Τραχήλου-Θυρεοειδούς της ΩΡΛ κλινικής του «ΜΗΤΕΡΑ» .

Αυτό αναφέρει νέα επιστημονική μελέτη από το VanderbiltUniversityMedicalCenterστις ΗΠΑ που δημοσιεύτηκε στο PEDIATRICS (American Academy of Pediatrics) τον περασμένο Ιανουάριο.

Μάλιστα στα συμπεράσματα της μελέτης οι αμερικανοί επιστήμονες  τονίζουν ότι «η αφαίρεση των αμυγδαλών θα πρέπει να γίνεται την περίοδο που δεν υπάρχουν πολλές λοιμώξεις, οι οποίες  θα μπορούσαν, είτε να αναβάλουν την επέμβαση, είτε να ταλαιπωρήσουν το παιδί μετεγχειρητικά και  όταν το παιδί δε χάνει  πολύτιμο χρόνο  από την σχολική του εκπαίδευση».

«Μια τέτοια περίοδος είναι αυτή στα τέλη Αυγούστου αρχές Σεπτεμβρίου, πριν από την έναρξη της νέας σχολική περιόδου και των μαθημάτων, καθώς η ανάρρωση από την επέμβαση είναι σύντομη» αναφέρει  χαρακτηριστικά ο Χειρουργός Ωτορινολαρυγγολόγος   Μηνάς Ν. Αρτόπουλος, Διευθυντής  του Τμήματος Χειρουργικής Τραχήλου-Θυρεοειδούς της ΩΡΛ κλινικής του «ΜΗΤΕΡΑ» .

Σύμφωνα με τον κ Αρτόπουλο η αμυγδαλεκτομή γίνεται με διπολική διαθερμία, Laserή ραδιοσυχνότητες και το χειρουργείο διαρκεί περίπου 20-30 λεπτά. Το παιδί παραμένει στο νοσοκομείο για νοσηλεία μόλις  1 ημέρα  και στην συνέχεια επιστρέφει σπίτι του.

Η συνολική ανάρρωση και η επιστροφή του στις καθημερινές του δραστηριότητες δεν ξεπερνά τις 10 με 15 ημέρες. Η επέμβαση σπάνια έχει επιπλοκές, με κυριότερη την αιμορραγία, γι’ αυτό και ακολουθούνται συγκεκριμένες οδηγίες από τον ιατρό.

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ   ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ   ΜΕΛΕΤΗΣ

«Αν και τα αποτελέσματα της μελέτης δεν μας εκπλήσσουν», όπως εξήγησε ο κ Αρτόπουλος, «μας προσφέρουν μια νέα οπτική σχετικά με μια συχνότατη χειρουργική επέμβαση που αφορά σε ένα πολύ συχνό πρόβλημα στα παιδιά».

Οι μεγάλες αμυγδαλές σε συνδυασμό, τις περισσότερες φορές, με τα «κρεατάκια» οδηγούν σε ροχαλητό και υπνική άπνοια, λόγω απόφραξης του αεραγωγού κατά τον ύπνο. Μπορεί επίσης και να αποτελέσει την αποθήκη των μικροβίων παλαιότερων λοιμώξεων, με αποτέλεσμα την επέκτασή τους στον κατώτερο αεραγωγό μη αποφεύγοντας πιθανές βρογχίτιδες ή πνευμονίες, κατά την διάρκεια του Χειμώνα!

Η κατάσταση αυτή ταλαιπωρεί το παιδί και πολλές φορές το αναγκάζει συχνά να απέχει από το σχολείο και τα μαθήματα, ενώ ταυτόχρονα του δημιουργεί ευαισθησία σε λοιμώξεις της τραχείας και των πνευμόνων.

Στις Η.Π.Α., σύμφωνα με τη μελέτη, 530.000 παιδιά κάτω των 15 ετών, κατά μέσο όρο, τα τελευταία 17 χρόνια υποβάλλονται σε αμυγδαλεκτομή. Από αυτά, στο 80% γίνονται  λόγω ροχαλητού και υπνικής άπνοιας, ενώ μόλις στο 20% για υποτροπιάζουσες αμυγδαλίτιδες.

Η μελέτη κατέδειξε τα οφέλη της αμυγδαλεκτομής σε τρεις τομείς :

ØΤην ποιότητα του ύπνου,

ØΤην γενικότερη ποιότητα ζωής και

ØΤην συμπεριφορά των παιδιών, κυρίως κατά τον πρώτο χρόνο μετά από την επέμβαση.

Η σαφής βελτίωση όλων των παραπάνω, τουλάχιστον κατά τον πρώτο χρόνο, είναι και το αποτέλεσμα της μελέτης που συνεχίζεται με προοπτική 10ετίας.

Η περίοδος ανάρρωσης υπολογίζεται από 10 με 15 ημέρες και θα πρέπει ιδανικά να γίνεται σε περιόδους που :

ØΔεν υπάρχουν πολλές λοιμώξεις που θα μπορούσαν, είτε να αναβάλουν την επέμβαση, είτε να ταλαιπωρήσουν το παιδί μετεγχειρητικά, και

ØΌταν δε χάνει το παιδί  πολύτιμο χρόνο  από τη σχολική του εκπαίδευση.

 www.artopoulos.com   Τηλ. 6937673736