Αρχική Blog Σελίδα 15395

O Donald Trump προσπαθεί να καθησυχάσει τους αγρότες- Της Ειρήνης Αιμονιώτη.

Ο Donald Trump πιστεύει ότι οι αμερικανοί αγρότες, θα βγουν πιο δυνατοί από τη μάχη με το Πεκίνο στο εμπόριο.

Ειρήνη Αιμονιώτη
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Ειρήνη Αιμονιώτη

“Εάν έχουμε μια συμφωνία με την Κίνα, εάν κατά τη διάρκεια της διαπραγματευτικής διαδικασίας θέλουν να επηρεάσουν τους αγρότες μας, επειδή πιστεύουν ότι αυτό με επηρεάζει, θα τους έλεγα ότι οι αγρότες μας είναι πατριώτες και καταλαβαίνουν το συμφέρον της χώρας τους “, δήλωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ πριν από τη συνάντηση του υπουργικού συμβουλίου.

“Τελικά, οι αγρότες, θα είναι πολύ πιο ισχυροί από ό, τι είναι τώρα”, λέει ο πρόεδρος των ΗΠΑ.

25% των τελωνειακών δασμών

Σε αντίποινα για τις  αμερικανικές εμπορικές κυρώσεις, η Κίνα ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την πρόθεσή της να επιβάλει δασμούς ύψους 25%, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς σόγιας, που παράγεται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η Κίνα αγόρασε σόγια, αξίας 12 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017, περίπου το 30% της αμερικανικής παραγωγής. Ο Donald Trump κατηγορεί το Πεκίνο για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένων  «της κλοπής πνευματικής ιδιοκτησίας» και «αναγκαστικής μεταφοράς τεχνολογίας», η οποία οδήγησε σε ένα εμπορικό έλλειμμα 375.200 εκατομμύριων δολαρίων  το 2017.Οι κατηγορίες αυτές απορρίφθηκαν από το Πεκίνο.

Απειλή εκλογών

Οι εντάσεις μεταξύ Πεκίνου και Ουάσινγκτον επιταχύνθηκαν την περασμένη εβδομάδα με τα κινεζικά αντίποινα και τις νέες απειλές των ΗΠΑ. Εν όψει των ενδιάμεσων εκλογών στις 6 Νοεμβρίου, αν τα κινεζικά αντίποινα υλοποιηθούν, θα είναι πιο δύσκολο για τον Trump να συσπειρώσει τους ψηφοφόρους στα κράτη που εξαρτώνται από τις εξαγωγές σόγιας στην Κίνα.

Σε αρχική του απάντηση, στα τέλη Μαρτίου, το Πεκίνο ανακοίνωσε δυνητικό φόρο 25% στις εισαγωγές χοιρινού κρέατος στις ΗΠΑ, ένα πλήγμα για την Αϊόβα και ένα πιθανό εκλογικό πλήγμα τον Νοέμβριο, για τον Trump.

 

Σημ: Η φωτογραφια ειναι απο το tweter του Trump

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Καφάτος--ειδήσεις

Mail από την Αθήνα #157 – Δευτέρα 16 Απριλίου Απριλίου 2018

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Γιάννης Καφάτος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος
  • Οι βομβαρδισμοί για την επίτευξη της ειρήνης είναι σαν να χρησιμοποιείς το σεξ για την διατήρηση της παρθενίας.
  • Το διάβασα στο Facebook και μέσα στην ατακαριστή αφέλειά του λέει την αλήθεια.
  • Πόλεμος για την ειρήνη. Οξύμωρο. Αλλά κι αυτό το έχουμε συνηθίσει με τόσους «ανθρωπιστικούς βομβαρδισμούς» που έχουμε φάει στη μάπα.
  • Ξέχασες πόσους πολέμους έχουμε δει καναπεδάτοι με πίτσα, μπίρα και ποπ κορν;
  • Με εικόνες που τα γενικά επιτελεία στρατού των δυνατών δίνουν στους δημοσιογράφους για να μας τις μεταφέρουν;
  • Να μας θυμίσω όμως ότι μετά από κάθε χτύπημα στόχου από χειρουργικής ακρίβειας βόμβες κάποιοι σκοτώνονται.
  • Και επειδή οι στρατιωτικοί δεν είναι χειρουργοί όσα «χειρουργικά» χτυπήματα κι αν κάνουν, οι κανονικοί χειρουργοί τρέχουν μετά να γιατροπορέψουν τους αμάχους.
  • Και μετά οι άμαχοι γίνονται πρόσφυγες, αλλά αυτά τα είπαμε.
  • Εμείς, πια, οι σοσιαλμιντάκιδες με ένα κλαυτικό, ή και καταγγελτικό status κάναμε το χρέος μας και όλα μέλι-γαλα!
  • Και τώρα που είπα «μέλι-γάλα» θυμήθηκα τον κύριο Ζαχαροπλάστη που αντί στάτους έγραψε ότι κόβει σύνταξη στην οικογένεια του σμηναγού που σκοτώθηκε.
  • Τζάμπα διαφήμιση για τα μιλφέιγ. Που δεν την χρειαζόταν κιόλας. Αλλά έτσι είμαστε πια. Δεν μας ενδιαφέρει να κάνουμε το καλό.
  • Σημασία έχει να μάθουν όλοι ότι κάναμε το καλό. Πιο πολύ κι από το ίδιο το καλό!
  • Και με εθνικιστικές αιχμές! Σιγά παιδιά μην κόψει η κρέμα για το γαλακτομπούρεκο!
  • Η φιλανθρωπία δεν είναι μια γκαρίκλω που βγαίνει στη ρούγα και κάνει τον ντελάλη! Είναι μια πράξη που σιγοψυθιρίζεται και γλυκαίνει και αυτόν που την προσφέρει και αυτόν που την λαμβάνει!
  • Ο κανονικός φιλάνθρωπος γλυκαίνεται γιατί προσφέρει, και αυτός που τη λαμβάνει γιατί ανακουφίζεται και δεν αισθάνεται μόνος και ξεχασμένος.
  • Μια και είμαστε στις «φωνασκίες» να σε ενημερώσω ότι άλλος ένας νόμος που περιόριζε το γλεντοκόπι πήγε κατά διαόλου.
  • Το λοιπόν: κανονικά η μουσική και το ξενύχτι μέχρι τις 3 τα ξημερώματα στην Αθήνα. Ακυρώθηκε μια απόφαση του δημάρχου Καμίνη που ήθελε την απαγόρευση.
  • Αντί να κάνουν απαγορεύσεις ας υποχρεώσουν τους καταστηματάρχες να έχουν καλή ηχομόνωση κι ας μας αφήσουν να επιλέγουμε μόνοι μας τι ώρα θα κοιμόμαστε.
  • Επίσης αγαπάμε τα τραπεζοκαθίσματα που τα τιμούμε όταν μπορούμε αλλά επίσης αγαπάμε να περπατάμε ελεύθεροι στα πεζοδρόμια.
  • Ας μπει κι εκεί μια τάξη. Γιατί τα πεζοδρόμια ανήκουν κατά βάση στους πεζούς.
  • Η Σαρλίζ Θερόν, που έχει υιοθετήσει δύο παιδιά με σκούρα επιδερμίδα κατακεραυνώνει τον Ντόναλντ Τραμπ και την ρατσιστική υστερία που μπολιάζει τις ΗΠΑ. Λέει ότι απορρίπτει δουλειές σε περιοχές που ξέρει ότι τα παιδιά της θα έχουν πρόβλημα και ότι σκέφτεται να αφήσει τις ΗΠΑ.
  • Νοτιοαφρικανή και πολέμιος του απαρτχάιντ ξέρει καλά ότι ακόμη και σήμερα, ένας σκουρόχρωμος χωρίς διάσημη μαμά και φράγκα είναι παρίας στην χώρα που άλλοτε ήταν το όνειρο και η «πατρίδα» των ίσων ευκαιριών!
  • Γλυκιές καλημέρες, και αλληλεγγύη για τους αδύναμους.
  • Και φωνές για όσους χρειάζονται υποστήριξη! Όχι για την αυτοπροβολή!

 

Γιάννης Καφάτος

Θα τους σώσουν οι αθρόες ελληνοποιήσεις; – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όπως έχει γνωστό στα πολιτικά και δημοσιογραφικά γραφεία, ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης, ετοιμάζει μεθοδικά τις αλλαγές στην απονομή ελληνικής ιθαγένειας σε μετανάστες κι επισπεύδει τις διαδικασίες απόδοσης ταυτότητας, άρα και δικαιώματος ψήφου. Η διαδικασία αφορά εκατοντάδες χιλιάδες αλλοεθνείς, αφού συμφώνως με στοιχεία της Eurostat MONO to 2016 αυξήθηκε κατά 138% (33 χιλιάδες), έναντι μόλις 14 χιλιάδων το 2015.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ο Σκουρλέτης, με μια «πονηρή» διάταξη που έβαλε στο τελευταίο νομοσχέδιο του υπουργείου του (τον περασμένο μήνα), δίνει το δικαίωμα σε όσους έχουν 12 έτη παραμονής στη χώρα (περισσότεροι από 300 χιλιάδες άνθρωποι) να λάβουν ελληνική ιθαγένεια.

Τον δε επόμενο μήνα αναμένεται να φέρει ευνοϊκές ρυθμίσεις για όσους μετανάστες είναι άνω των 65 ετών, ανεξαρτήτως χρόνων παραμονής τους στη χώρα κι ανεξαρτήτως αν γνωρίζουν έστω και στοιχειωδώς την ελληνική γλώσσα, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.

Οι εξετάσεις απόκτησης ελληνικής ιθαγένειας προκαλούν πολλά ερωτηματικά.

Μέχρι τώρα, αυτές δίνονταν σε ειδικές επιτροπές στις οποίες συμμετείχαν επιστήμονες κι εξειδικευμένο προσωπικό. Αυτό το αλλάζει ο Σκουρλέτης και ετοιμάζει ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, με ότι αυτό συνεπάγεται για την διαβλητότητά τους.  Σ’ ένα λογισμικό θα συμπεριληφθούν 300 ερωτήσεις. Κι οι εξεταζόμενοι για την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας θα δέχονται 30 ερωτήσεις από τις 300. Αν απαντήσουν τις 20, θα λαμβάνουν την ιθαγένεια!!!

Διαδικασία διάτρητη και ύποπτη. Αφού ο αιτούμενος την ελληνική ιθαγένεια, θα μπορεί να ανατρέχει σε όποια πηγή θέλει (δεδομένου ότι η διαδικασία θα μπορεί αν γίνεται ακόμη κι από το σπίτι του) και ν’ απαντά σωστά.

Προσέξτε κάτι ακόμη.

Ήδη κυβερνητικοί παράγοντες έχουν ξεκινήσει κι άλλη φάμπρικα. Σε όποιους έχει παρασχεθεί πολιτικό άσυλο ή βρίσκονται σε καθεστώς διεθνούς προστασίας, έχουν αρχίσει αφειδώς να δίνονται ΑΜΚΑ (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης)! Μόνη απαίτηση μια ταυτότητα ή διαβατήριο ή πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης μεταφρασμένο στα ελληνικά (!!!) και μια διεύθυνση επικοινωνίας (!!!) η οποία δεν είναι ανάγκη να είναι διεύθυνση μόνιμης κατοικίας.

Προσέξτε κι άλλο έωλο.

Όσοι αλλοδαποί λαμβάνουν ΑΜΚΑ δεν έχουν υποχρέωση να διαθέτουν φορέα κύριας Ασφάλισης και Υγείας!!! Ενώ αυτό αποτελεί απαράβατο κανόνα για τους Έλληνες!!!

Ο στόχος προφανής. Η αναζήτηση νέας εκλογικής πελατείας. Ειδικά από μετανάστες που προέρχονται από τρίτες χώρες και εν μια νυκτί θα καταστούν πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης!

 Προσέξτε και θυμηθείτε κάτι ακόμη:

Στις εκλογές του Απριλίου του 2000, καραβιές Ρωσοπόντιων που είχαν ελληνοποιηθεί τις προηγούμενες εβδομάδες πριν από αυτές, ψήφισαν λίγο πριν κλείσουν οι κάλπες και τελικά νίκησε το ΠαΣοΚ με διαφορά 0.9%… Δηλαδή 75 χιλιάδες ψήφους!

Αργότερα και κατόπιν αιτήματος σύστασης εξεταστικής επιτροπής από τη Νέα Δημοκρατία (που το θυμήθηκε δυο χρόνια μετά) που θα διερευνούσε την καλπονοθεία, βγήκε ένα πόρισμα. Αποδείχθηκε μέσω αυτού, ότι υπήρξαν πλαστές θεωρήσεις για παλιννόστηση, χρηματισμοί υπαλλήλων σε προξενεία Ανατολικών χωρών, διπλά διαβατήρια και πλαστές ελληνοποιήσεις.

Αποδείχθηκε και κάτι ακόμη:

Ότι από τους 135 χιλιάδες ρωσοπόντιους που είχαν ολοκληρώσει τις διαδικασίες κι ήταν ήδη κάτοχοι ελληνικών διαβατηρίων, ψήφισαν οι 95 χιλιάδες. Δηλαδή, περισσότεροι από τη διαφορά με την οποία νίκησε τις εκλογές ο Σημίτης και το ΠαΣοΚ.

Επιπλέον, συμφώνως με επίσημα έγγραφα του υπουργείου Εσωτερικών, αποδείχθηκε ότι ένας στους τέσσερις παλιννοστούντες ρωσοπόντιους, είχε πλαστά δικαιολογητικά.

Η δικαίωση ήρθε για τη Νέα Δημοκρατία, πέρασε στα ψιλά των εφημερίδων αλλά οι εκλογές είχαν χαθεί και το εκλογικό σώμα είχε αλλοιωθεί.

Σήμερα, οι μεθοδεύσεις κυβέρνησης και Σκουρλέτη, λοιπόν,  θυμίζουν πολλά…

Προσέξτε κάτι ακόμη:

Οι κινήσεις αυτές της κυβέρνησης κι οι προθέσεις των εν αναμονή ψηφοφόρων, ΔΕΝ αποτυπώνονται στις δημοσκοπήσεις… Κι αποτελούν συνέχεια των χιλιάδων νέων διορισμών στο δημόσιο και δη στους ΟΤΑ…

 

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Δευτέρα 16 Απριλίου 2018

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 16/04/2018

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: ” Βέρτιγκο στη ΝΔ”

ΕΘΝΟΣ: ” Νόμος Κατσέλη και από τις τράπεζες”

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: “Οι πίνακες με τις νέες αποδοχές 2,5 εκατ. συνταξιούχων”

ΕΣΤΙΑ: ” ΣΥΡΙΖΑ πέντε αστέρων στις σουίτες του Rodos Ralace”

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: ” Διπλωματία με το δάχτυλο στη σκανδάλη”

ΤΑ ΝΕΑ: ” Απλή αναλογική από το παράθυρο”

ESPRESSO: ” Ρίγος για το “αηδόνι” του δημοτικού τραγουδιού”

KONTRA NEWS: ” Σκοτώνουν τον λαό της Συρίας. Μοιράζουν την Μ. Ανατολή, βάζουν φωτιά στη γειτονιά μας”

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: ” Το “δίχτυ ασφαλείας” των πιστωτών”

Die Zeit: Το καθεστώς Άσαντ φαίνεται ενισχυμένο και σχεδιάζει τη μελλοντική Συρία

Μετά τις αεροπορικές επιδρομές ακολουθεί η διπλωματία: Στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, ΗΠΑ, Γαλλία και Βρετανία σχεδιάζουν το επόμενο εγχείρημα. Τη Δευτέρα, θα υποβληθούν προτάσεις τόσο στη Νέα Υόρκη όσο και στους υπουργούς Εξωτερικών της ΕΕ που συνέρχονται στις Βρυξέλλες.

Την ίδια ώρα στην ίδια τη Συρία ελάχιστα πράγματα είναι αισθητά από τις επιθέσεις της Δύσης. Το καθεστώς εμφανίζεται να αγνοεί εντελώς τις αεροπορικές επιδρομές με την κρατική τηλεόραση να δείχνει Σύρους να τραγουδούν πατριωτικά τραγούδια στη Δαμασκό και στους δρόμους να κυματίζουν  σημαίες της Συρίας, της Ρωσίας αλλά και της ισλαμικής Χεζμπολάχ στο Λίβανο.

Οι υποστηρικτές του καθεστώτος εμφανίζονται να αποτίουν φόρο τιμής στον Μπασάρ αλ-Άσαντ. Οι περισσότεροι δειχνουν ανακουφισμένοι καθώς από τις επιθέσεις των συμμάχων που διήρκεσαν περίπου 45 λεπτά δεν υπήρξαν νεκροί . «Εμείς λέμε στον Τραμπ ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα», δήλωσε ένας διαδηλωτής στην κρατική τηλεόραση.

Η ανώτατη διοίκηση της Συρίας ανακοίνωσε ότι ο στρατός είχε πλέον πάρει τον έλεγχο στην πόλη Ντούμα και έτσι σε όλη την επαρχία της Γούτα . Τρεις μέρες νωρίτερα, οι τελευταίοι αντάρτες της ομάδας Jaysh al-Islam και οι οικογένειες τους μεταφέρθηκαν στη βόρεια Συρία.

Η επανάκτηση της Γούτα θεωρείται τόσο θεαματική επιτυχία για τον Σύρο δικτάτορα όσο και νίκη επί των ανταρτών στο Χαλέπι  το προηγούμενο έτος. Ο Άσαντ ελέγχει τώρα σχεδόν κάθε σημαντικό τμήμα της επικράτειας όπου ζει η μεγάλη πλειοψηφία του πληθυσμού. Η στρατιωτική αντίσταση των ανταρτών δεν φοβίζει πλέον το καθεστώς. Οι αντάρτες ελέγχουν πλέον δύο θύλακες κοντά στο Χομς και στη νότια επαρχία Ντάρα.Οι συριακές κουρδικές περιοχές κατά μήκος των συνόρων με την Τουρκία, διατηρούν κάποια ανεκτή από τη Δαμασκό αυτονομία τα τελευταία χρόνια, ενώ η περιοχή του Αφρίν είναι υπό τουρκικό έλεγχο .

Παράλληλα, υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις -γράφει η Die Zeit -ότι οι κυβερνώντες στη Δαμασκό σχεδιάζουν μια μεταπολεμική Συρία, στην οποία τα εκατομμύρια των αντιπάλων καθεστώτος που βρίσκονται στο εξωτερικό ως πρόσφυγες θα μπορούν να επιστρέψουν σταδιακά.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βέροια: Ανήλικη τραυμάτισε ελαφρά με μαχαίρι τον πατέρα της, ύστερα από μεταξύ τους καβγά

Ανήλικη τραυμάτισε ελαφρά με μαχαίρι τον πατέρα της, έπειτα από καβγά που είχαν στο σπίτι τους, στη Βέροια.

Ο 58χρονος πατέρας εξετάστηκε από γιατρούς του νοσοκομείου της πόλης, όπου διαπιστώθηκε ότι φέρει ελαφρύ τραύμα στο κεφάλι και στην κοιλιακή χώρα και κατόπιν αποχώρησε, ενώ η 16χρονη κόρη του με εντολή του κ. Εισαγγελέα μεταφέρθηκε στο παιδοψυχιατρικό Τμήμα του Γ.Ν. Ιπποκράτειου Θεσσαλονίκης.

Τα αίτια του επεισοδίου παραμένουν άγνωστα και ερευνώνται.

Ελληνικά Drones με τεχνογνωσία ΑΠΘ. Επιτήρηση θαλάσσιων και δασικών περιοχών, κάλυψη αναγκών Πολιτικής Προστασίας και εξαγωγικός προσανατολισμός

Έχουν περάσει περίπου δύο χρόνια από τη στιγμή που ερευνητές του ΑΠΘ παρουσίασαν στο ευρύ κοινό ένα μεγάλου μεγέθους Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (Drone), το HCUAV RX-1, με την ευκαιρία της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Στην πραγματικότητα, όμως, η έρευνα πάνω σε σύγχρονες τεχνολογίες και υλικά, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ένα αερόχημα νέας γενιάς, ικανό να πετάει μόνο του, με αυτόματο πιλότο ή με χειρισμό από το έδαφος, ξεκίνησε πολύ νωρίτερα.

Τα παραπάνω επισήμανε ο διευθυντής του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών (ΕΜΡ&Σ) του ΑΠΘ, Κυριάκος Υάκινθος, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, “Πρακτορείο 104,9 FM”.

«Το συγκεκριμένο αερόχημα που οι συνεργάτες μου και εγώ το σχεδιάσαμε από το μηδέν, το υλοποιήσαμε, το φτιάξαμε, το πετάξαμε και το πετάμε ακόμα, κάνοντας τα λεγόμενα flying tests, ξεκίνησε από ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ, το οποίο ήταν πολύ φιλόδοξο και πολύ σωστά στημένο», αναφέρει ο κ. Υάκινθος και αποκαλύπτει πως η διαδικασία εξέλιξης τέτοιων προγραμμάτων συνεχίζεται και την τρέχουσα περίοδο, με αντικείμενο τις συνεργασίες ιδιωτικών φορέων (εταιρειών) με πανεπιστήμια.

Μέσα στο 2018 τα προγράμματα τού εν λόγω Εργαστηρίου του ΑΠΘ περνούν σε νέα περίοδο: ταυτόχρονα με τη εξέλιξη και βελτίωση του πρώτου αεροχήματος (διαδικασία που έχει ξεκινήσει και θα συνδυαστεί με νέα περίοδο δοκιμών), “τρέχει” νέα συμφωνία εξέλιξης για την εγχώρια αλλά και τη διεθνή αγορά του βελτιωμένου Drone μεγάλης μεγάλης εμβέλειας και αυτονομίας.

«Η εταιρία που συμμετέχει στο πρόγραμμα (σ.σ Intrakom Defence Electronics, IDE) μπήκε στην λογική να αναπτύξει περαιτέρω αυτό το σύστημα και έκανε μια σύμβαση με εμάς. Βάσει της σύμβασης, εμείς ως Πολυτεχνείο με Έλληνες μηχανικούς -νέα παιδιά, διδάκτορες, μεταδιδάκτορες ή υποψήφιους διδάκτορες- θα είμαστε το design authority που θα βελτιώσουμε το Ιπτάμενο Αερόχημα, ώστε να γίνει ένα ώριμο προϊόν για πώληση» εξηγεί ο κ. Υάκινθος που τονίζει πως στη συνέχεια το Πανεπιστήμιο θα παίρνει τα λεγόμενα royalties (δικαιώματα), δηλαδή δεν θα πουλάει το προϊόν, αλλά θα παίρνει ποσοστό επί των πωλήσεων, που θα αποδίδεται μέσω του ειδικού λογαριασμού κονδυλίων έρευνας, προκειμένου να επενδυθεί ξανά.

Τα συγκεκριμένα ποσά θα επιστρέφουν στην ομάδα του Εργαστηρίου αλλά και στο ΑΠΘ, σε καθώς «το πανεπιστήμιο κρατάει κάποιο ποσοστό και για τις υποδομές του», σημειώνει ο διευθυντής του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του ΑΠΘ.

Η εμπειρία που έχει συλλέξει η ομάδα των Ελλήνων ειδικών ερευνητών από τις δοκιμές του πλήρους συστήματος που εξελίσσεται τα τελευταία δύο περίπου χρόνια, ήταν εκείνη που έδωσε σημαντικές βάσεις για τις νέες συνεργασίες που ξεκινούν. Επίσης δημιούργησε τις βάσεις για το επόμενο, άλλης στόχευσης πρωτότυπο αερόχημα, που οι ερευνητές αναμένεται να έχουν έτοιμο μέσα στο 2018.

HCUAV 1Στην τελική φάση κατασκευής του εξελιγμένου διαδόχου του Μη Επανδρωμένου Αεροχήματος HCUAV RX-1 συμμετέχει μεταξύ πολλών ελληνικών εταιρειών και μια εξειδικευμένη εταιρεία, που θα συνεργαστεί με τους σχεδιαστές χρησιμοποιώντας συνθετικά υλικά. «Αυτό είναι το καλό της υπόθεσης, το ότι δεν είναι μόνο το πανεπιστήμιο αλλά και ελληνικές εταιρείες, μικρές και μεγάλες, όπως η IDE (…) που έχουν μπει στο “παιχνίδι”, καθώς θέλουν να έχουν ένα προϊόν που θα μπορεί να πληροί τις επιχειρησιακές ανάγκες είτε για πολιτική χρήση, είτε για άλλες χρήσεις. (Έτσι) σχεδιάζουμε κάτι που θα είναι μεγαλύτερο, θα πετάει πιο μακριά, πιο ψηλά, να φέρει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο και να επιχειρεί ακόμη πιο αξιόπιστα, φτιάχνουμε ένα προϊόν» τονίζει ο κ. Υάκινθος περιγράφοντας τη δουλειά που γίνεται αυτή τη στιγμή στο ΑΠΘ.

Αγορά δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ τα Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα (Drones)

«Μάθαμε κάτι πολύ βασικό, να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί στις διαδικασίες, να ακολουθούμε σε όλες τις διαδικασίες σχεδιασμού την παραμικρή λεπτομέρεια βήμα προς βήμα. Οι διαδικασίες είναι άλλωστε καταγεγραμμένες στην αμερικανική και την ευρωπαϊκή βιβλιογραφία για το πώς σχεδιάζεις, ποια διαδικασία ακολουθείς βήμα-βήμα, και εφόσον το τηρείς πιστά πάντοτε κάνεις κάτι επιτυχημένο. Το (πρωτότυπο μοντέλο του αεροχήματος) σχεδιάσαμε και πέταξε κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα» αναφέρει ο κ. Υάκινθος ενώ τονίζει πως η διαδικασία μέσα από την οποία έχει προκύψει η εξέλιξη των ελληνικών αεροχημάτων στηρίζεται στους νέους ερευνητές «που διαθέτουν πολύ πάθος». «Το δεύτερο που μάθαμε είναι ότι δεν πρέπει ποτέ να χάνουμε το όραμά μας. Με πολλή υπομονή και επιμονή και ξενύχτι, πάρα πολύ σκληρή δουλειά, καταφέραμε να κάνουμε αυτό. Από εκεί και πέρα όταν το πετάξαμε, είδαμε ότι θα χρειαζόμασταν (σ.σ πριν από την εμπορική διάθεση των αεοροχημάτων) ελάχιστες βελτιώσεις. Στο σημείο αυτό οι εταιρείες, οι ιδιωτικοί φορείς πλέον μπήκαν στη λογική του ότι αυτό μπορεί να είναι προϊόν» προσθέτει ο Έλληνας επιστήμονας.

Το νέο, εμπορικά διαθέσιμο προϊόν, θα διατεθεί σε μια διεθνή αγορά που αποτιμάται πλέον σε δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ. «(Στόχος είναι) να γίνει κάτι που να είναι εύκολα συντηρήσιμο, να μπορεί εύκολα να αναπτυχθεί στο πεδίο δοκιμών, να κάνει εύκολη τη ζωή των χρηστών, να είναι φτηνό, να έχει πολύ υψηλή ποιότητα» σημείωσε.

Ανεξάντλητο πεδίο εφαρμογών

Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του ολοκληρωμένου συστήματος, όπως ανέφερε ο κ. Υάκινθος, η ομάδα των ερευνητών εκτίμησε πως είναι εφικτή η συνδυαστική χρήση του Μη Επανδρωμένου Αεροχήματος σε μια εμπορική του έκδοση με τεχνολογικές λύσεις που θα εναλλάσσονται (σ.σ διαφορετικά φορτία αισθητήτων, «payloads»). «Είδαμε ότι αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πάρα πολλές εφαρμογές: από πολιτική προστασία μέχρι δασοπυρόσβεση, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και για την επιτήρηση των αγωγών φυσικού αερίου, να βλέπουμε εάν υπάρχει διαρροή, να πετάει από πάνω και με ειδικές θερμικές κάμερες να βλέπουμε πού υπάρχει διαρροή» εξηγεί ο Έλληνας καθηγητής ενώ συμπληρώνει πως με το υψηλών επιδόσεων Μη Επανδρωμένο Αερόχημα «με πολύ χαμηλό κόστος θα μπορούμε να επιτηρούμε τις ακτές μας, μεγάλες θαλάσσιες εκτάσεις χωρίς κίνδυνο ανθρώπινης ζωής».

«Φανταστείτε αν είχαμε τέτοια συστήματα στην Αθήνα, στον Σαρωνικό, όπου είχε γίνει το ατυχές γεγονός με τη ρύπανση. Να πετάει από πάνω ένα τέτοιο σύστημα -μιλάμε για μεγάλο, διότι τα μικρά τα drones δεν μπορούν να σηκώσουν το μεγάλο φορτίο με εξειδικευμένες κάμερες και δεν μπορούν να πετάξουν για πολλή ώρα» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Υάκινθος, για να προσθέσει πως «εφόσον κανείς έχει ένα μεγάλο σύστημα το οποίο πετάει μπορεί να σαρώσει μεγάλες εκτάσεις και να πάρει εικόνα».

Εφικτές είναι και πολλές διαφορετικές χρήσεις στην ελληνική γεωργία, καθώς Έλληνες αγρότες «θα μπορούν στον κάμπο της Θεσσαλίας ή της Μακεδονίας να πετάνε τέτοια συστήματα και να βλέπουν κάτω ποσοστά υγρασίας, να βλέπουν πού χρειάζεται πότισμα». Ή και από τα Σώματα Ασφαλείας: «Γιατί να σηκώνουμε αεροσκάφη να πετάνε, μπορούμε να απογειώνουμε ένα τέτοιο αερόχημα πάνω από μια περιοχή που είναι κρίσιμη» επισημαίνει ο Έλληνας επιστήμονας.

Σχεδιασμός ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη, στα χνάρια των πρωτοπόρων

Απαντώντας στο ερώτημα κατά πόσο είναι εφικτό να αποκτήσει μια εγχώρια βιομηχανία εξαγωγικό προσανατολισμό ο κ. Υάκινθος ήταν θετικός. «Είναι μια νέα τεχνολογία η οποία στην Ελλάδα μπορεί να φέρει κέρδη, να φέρει νέες θέσεις εργασίας, κάτι που μπορεί να πάει μπροστά» αναφέρει ο Έλληνας επιστήμονας, σημειώνοντας πως στο Ισραήλ «οι άνθρωποι ξεκίνησαν από γκαράζ πριν από αρκετά χρόνια και τώρα έχουν δημιουργήσει τεράστιες βιομηχανίες», ενώ τονίζει πως αυτό είναι και στόχος των νέων συνεργασιών που έχουν ξεκινήσει: το τελικό εμπορικό προϊόν να έχει πολλαπλές χρήσεις από τους πελάτες σε όλο τον κόσμο. «(Οι πελάτες) θα μπορούν να αλλάζουν τον εξοπλισμό, τις κάμερες, στο πλαίσιο κάποιων ορίων που έχουν σχέση με το βάρος, θα υπάρχει ο σχεδιασμός modular (σπονδυλωτός), όπου ο καθένας ανάλογα με την αποστολή θα μπορεί να τοποθετεί μια συγκεκριμένη κάμερα ενώ θα μπορεί το Αερόχημα να ενοικιάζεται και ως παροχή υπηρεσιών από τον ιδιοκτήτη, να υπενοικιάζεται δηλαδή» εξηγεί.

Σε ό,τι αφορά τέλος τη διάθεση στην αγορά των πρώτων συστημάτων παραγωγής, το Εργαστήριο του ΑΠΘ σχεδιάζει δοκιμές του εν λόγω βελτιωμένου αεροχήματος μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, ενώ ταυτόχρονα οι επιστήμονες του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών δουλεύουν ήδη πάνω στο εντελώς νέο εξελιγμένου σχεδιασμού, με έμφαση στη μεταφορά φορτίων, αερόχημα (drone) όπως γνωστοποίησε ο κ. Υάκινθος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρόκειται για ένα μοντέλο με πρωτοποριακά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που θα πλησιάζει τη σχεδίαση μιας “Ιπτάμενης Πτέρυγας” και θα μπορεί να είναι στον αέρα για πολλές ώρες αλλά και να μεταφέρει φορτίο αξιόλογου βάρους. Ένα drone αντοχής (σ.σ μοντέλα long endurance), ιδανικό για χώρες με τη γεωμορφολογία όπως η Ελλάδα και με ακόμη πιο ευρύτερη γκάμα εμπορικών, αλλά και, ενδεχομένως αν αυτό ζητηθεί, εθνικής σημασίας, εφαρμογών και αποστολών.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η κράτηση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών και η παρουσία του Ε. Μακρόν, στην κορυφή της ατζέντας της ολομέλειας του Στρασβούργου, αυτή την εβδομάδα

Η παρατεινόμενη κράτηση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών, το θέμα της Συρίας και των σχέσεων με τη Ρωσία, καθώς και η ομιλία του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, που θα έχει αντικείμενο το μέλλον της Ενωσης, αλλά αναμένεται  φορτισμένη από την επικαιρότητα των επιθέσεων στη Συρία, θα βρεθούν στην κορυφή του ενδιαφέροντος στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την προσεχή εβδομάδα στο Στρασβούργο.

Υψηλής σημασίας και η συζήτηση για τη μαζική παραβίαση των προσωπικών δεδομένων μέσω Facebook  που άνοιξε επιτακτικά το θέμα της προστασίας της ιδιωτικής ζωής των πολιτών.

Η παρατεινόμενη κράτηση των 2 Ελλήνων στρατιωτικών

Ως προς τη σύλληψη και συνεχιζόμενη κράτηση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών,  που έρχεται στο ΕΚ μετά από κοινή πρόταση των ευρωομάδων του ΕΛΚ και της Αριστεράς, οι ευρωβουλευτές θα συζητήσουν τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του κράτους δικαίου Τουρκία, παρουσία της Υπατης Εκπρόσωπου της ΕΕ για θέματα εξωτερικής πολιτικής, Φεντερίκα Μογκερίνι.

Η ολομέλεια θα συζητήσει τα βήματα που πρέπει να ληφθούν για την απελευθέρωση των δύο στρατιωτικών που κρατούνται από τις 2 Μαρτίου, χωρίς να τους έχει αποδοθεί επίσημα κατηγορία.

Ο Μακρόν για Ευρώπη υπό το φως των επιθέσεων

Ο πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας, Εμανουέλ Μακρόν είναι ο τέταρτος ευρωπαίος ηγέτης που θα συζητήσει το μέλλον της Ευρώπης με τους ευρωβουλευτές και τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, στο πλαίσιο της διαδικασίας  που έχει εγκαινιαστεί από την αρχή του έτους για την παρουσία στο Στρασβούργο όλων των ευρωπαίων ηγετών, προκειμένου να εκθέσουν τις απόψεις τους για το μέλλον της Ενωσης.

Η συγκυρία αυτή όμως δύο ημέρες μετά την πυραυλική επίθεση στη Συρία από τις Ηνωμένες Πολιτείες με τη συμμετοχή της Γαλλίας και της Βρετανίας, καθιστούν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την παρουσία του Γάλλου προέδρου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Facebook και προσωπικά δεδομένα

Τους ευρωβουλευτές θα απασχολήσει την Τετάρτη και το καυτό ερώτημα, τί γίνεται με την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών, μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου με το Facebook και την Cambridge Analytica.

Ενίσχυση ανακύκλωσης

Η κυκλική οικονομία και η ενίσχυση της ανακύκλωσης είναι ένα ακόμη κεφάλαιο που θα συζητηθεί, καθώς οι ευρωβουλευτές θα κληθούν να ψηφίσουν την Τετάρτη νομοθετικές προτάσεις για αύξηση του μεριδίου των ανακυκλούμενων αστικών αποβλήτων από 44% που είναι σήμερα σε 55% μέχρι το 2025.

Η προστασία του κλίματος και η δασοκομία 

Μέχρι το 2030, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τις μεταφορές, τη γεωργία, τα κτίρια και τα απόβλητα θα πρέπει να μειωθεί κατά 30%. Επίσης κάθε αποψίλωση θα πρέπει να εξισορροπείται με τη φύτευση νέων δένδρων.

Νέα οδηγία για την ενίσχυση της εξοικονόμησης ενέργειας των κτιρίων 

Η ολομέλεια θα θέσει σε ψηφοφορία τη νέα ευρωπαϊκή οδηγία για την εξασφάλιση της μέγιστης ενεργειακής απόδοσης των κτηρίων στην ΕΕ έως το 2050.

Η δολοφονία του Γιαν Κούτσιακ

Με αφορμή τη δολοφονία του ερευνητικού δημοσιογράφου Γιαν Κούτσιακ και της μνηστής του, Μαρτίνα Κουσνίροβα, οι ευρωβουλευτές θα ζητήσουν τη λήψη μέτρων για την ενίσχυση της προστασίας των δημοσιογράφων στην ΕΕ.

Επίσης αναμένεται να γίνει συζήτηση για τη Συρία, τη Ρωσία και τις ειρηνευτικές συνομιλίες με τη Βόρεια Κορέα

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΠΓΔΜ – Ζ. Ζάεφ: Ποτέ στο παρελθόν Ελλάδα και πΓΔΜ δεν ήταν πιο κοντά στην επίλυση του θέματος της ονομασίας απ’ ότι είναι σήμερα

Ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ  Ζόραν Ζάεφ σε εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στον τ/σ “TV 24”, σημείωσε ότι ποτέ στο παρελθόν Ελλάδα και πΓΔΜ δεν ήταν πιο κοντά στην επίλυση του θέματος της ονομασίας απ’ ότι είναι σήμερα.

Ανέφερε ότι οι δύο χώρες συζητούν για γεωγραφικό προσδιορισμό και όχι για χρονικό. Επισήμανε, επίσης, ότι μεταξύ των δύο χωρών υπάρχουν ακόμα διαφορές στο θέμα της αλλαγής του συντάγματος, το οποίο συνδέεται και με το εύρος χρήσης. Πρόσθεσε ότι η ελληνική πλευρά δείχνει κατανόηση στο θέμα της ταυτότητας και εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα υπάρξει λύση, η οποία, όπως είπε, θα τεθεί σε δημοψήφισμα.

«Είναι πράγματι ένα επίκαιρο ζήτημα. Το πρόβλημα που έχει η Ελλάδα με το συνταγματικό μας όνομα υπάρχει εδώ και 25 χρόνια, αλλά μπορώ να πω ότι ποτέ δεν ήμασταν πιο κοντά σε λύση απ’ ότι σήμερα. Γι’ αυτό είμαι αισιόδοξος. Με πολύ ευαισθησία, προσήλωση, δημιουργικότητα για την εξεύρεση λύσης, που θα διαφυλάσσει την αξιοπρέπεια και την ταυτότητά μας, αλλά προσέχοντας και τις ανάγκες της άλλης πλευράς, της Ελλάδας. Διότι ο Νίκολα και ο Νίκος, ο Ζόραν και ο Αλέξης μπορούν να συμφωνήσουν ό,τι θέλουν, αλλά αυτό θα πρέπει να περάσει από τους πολίτες, από τους θεσμούς, από τα κοινοβούλια – στη “Μακεδονία” και από δημοψήφισμα, όπως έχουμε πει. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί εμείς μπορούμε να πετύχουμε μία υπέροχη λύση, η οποία να μην περάσει από την Ελλάδα ή το αντίστροφο», είπε ο Ζάεφ.

Σημείωσε, ακόμα, ότι οι δύο χώρες βρίσκονται κοντά στη λύση του θέματος της ονομασίας και ότι «έχουν μείνει λίγα θέματα, τα οποία, όμως, όπως είπε και ο ΥΠΕΞ Ντιμιτρόφ, είναι τα πιο σημαντικά». «Είναι σημαντική η πρόοδος που έχουμε πετύχει μέχρι τώρα. Προχωράμε προς τη λύση και όλα αυτά μας δίνουν ελπίδα ότι η λύση είναι δυνατή. Ξέρετε ότι η πρόσκληση για ένταξη στο ΝΑΤΟ είναι αυτόματη εφόσον βρεθεί λύση. Δεν χρειαζόμαστε καν τη Σύνοδο Κορυφής που θα κάνει η Συμμαχία τον Ιούλιο. Όμως θα ήταν καλό αν μπορέσουμε να έχουμε λύση. Θα ήταν ιδιαίτερα σημαντικό και εξαιτίας της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ τον Ιούνιο, οπότε η “Μακεδονία”, εάν συνεχίσει να κινείται στην ίδια πορεία, έχει κάθε δικαίωμα να περιμένει έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων…Είναι επίσης σημαντικό και για τις διμερείς σχέσεις. Με την Ελλάδα έχουμε εξαιρετική συνεργασία, οι πολίτες της χώρας μας έκαναν σχεδόν ένα εκατομμύριο επισκέψεις στην Ελλάδα το 2017. Αλλά αυτό το πολιτικό πρόβλημα είναι ένα εμπόδιο για την μεγιστοποίηση της συνεργασίας».

Απαντώντας σε ερωτήσεις για τα θέματα στα οποία έχει επιτευχθεί πρόοδος, ο πρωθυπουργός της πΓΔΜ σημείωσε ότι από τις 7-8 παραμέτρους που απαρτίζουν το ζήτημα του ονόματος (ως τέτοιες ανέφερε όνομα, εύρος χρήσης, γλώσσα, υπηκοότητα, αλυτρωτισμός, κωδικοί κλπ) «μεγάλο μέρος έχει λυθεί, αλλά απομένουν τα πλέον σημαντικά και ευαίσθητα θέματα». Επισήμανε, ακόμα, ότι στο θέμα της αλλαγής του συντάγματος υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δύο πλευρών. «Είναι ένα από τα θέματα που δεν έχουν λυθεί. Ελπίζω ότι με δημιουργικότητα και αφοσίωση, με επιχειρήματα και επίγνωση για το τι μπορεί να περάσει και τι όχι, θα υπάρξει λύση», ανέφερε ο Ζάεφ.

Σε ερώτηση αν μεταξύ των θεμάτων για τα οποία υπάρχει συμφωνία περιλαμβάνεται και το όνομα καθ’ εαυτό, ο πρωθυπουργός  της πΓΔΜ ανέφερε ότι υπάρχει συμφωνία για γεωγραφικό προσδιορισμό και πρόσθεσε: «Δεν υπάρχει απόφαση αν ο προσδιορισμός θα είναι Άνω (Gorna), Βόρεια (Severna) ή του Βαρδάρη (Vardarska). Αλλά θα είναι γεωγραφικός προσδιορισμός, όχι χρονικός. Γιατί πρέπει να ξέρουν οι πολίτες ότι είναι γεγονός, και εμείς δεν έχουμε πρόθεση να το αρνηθούμε, ότι από την ιστορική Μακεδονία εμείς είμαστε το Βόρειο ή το Άνω μέρος, το τμήμα του Βαρδάρη. Αυτό διδαχθήκαμε ως παιδιά και ξέρουμε ότι υπάρχει αυτό το κομμάτι, όπως υπάρχει και το κομμάτι του Αιγαίου και το κομμάτι του Πιρίν. Αυτό είναι γεγονός. Αν θέλουμε να κάνουμε διάκριση, αυτή γίνεται με γεωγραφικό προσδιορισμό. Ο χρονικός προσδιορισμός, για μένα προσωπικά, δεν είναι αποδεκτός, όπως δεν είναι αποδεκτός και από τον Πρόεδρο της χώρας και την αντιπολίτευση. Γιατί το “Nova Makedonija” έχει τη δική του αρνητική επιρροή. Αλλά δεν είναι καλό ούτε για την ελληνική πλευρά, επειδή θα έρθουν νέες γενιές και θα αναρωτηθούν “τότε ποια είναι αυτή η παλιά Μακεδονία” και έτσι θα ανοίξουν θέματα που δεν θέλουμε να ανοίξουν. Έτσι, το πρόβλημα είναι γύρω από το όνομα. Η λύση αναζητείται γύρω από το όνομα. Σίγουρα εδώ πρέπει να βρεθεί διαχωρισμός, μέσω γεωγραφικού προσδιορισμού. Είμαι ο πρώτος Πρωθυπουργός που είπε δημόσια ότι για μένα και την κυβέρνησή μου είναι αποδεκτό όνομα για διεθνή χρήση με γεωγραφικό προσδιορισμό. Πιστεύω ότι αυτό διευκόλυνε τη διαδικασία, η “μακεδονική” κοινή γνώμη είπε την άποψή της και πιστεύω ότι αν συνεχίσουμε να κινούμαστε σε αυτή την πορεία, θα έχουμε λύση που θα διαφυλάσσει την αξιοπρέπεια και την ταυτότητά μας».

 Τέλος, ο πρωθυπουργός της πΓΔΜ εκτίμησε ότι, αν η διαδικασία συνεχίσει να κινείται σε θετική κατεύθυνση, είναι δυνατή η επίτευξη λύσης τον Μάιο, ενώ επανέλαβε πως εάν υπάρξει συνάντησή του με τον Έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, αυτό πιθανά θα σημαίνει ότι είναι δυνατή η επίτευξη συμβιβαστικής λύσης που θα είναι αποδεκτή από τους πολίτες και των δύο χωρών.

Δηλώσεις κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων

Εν τω μεταξύ, όπως μεταδίδουν τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ της πΓΔΜ, ο  Ζόραν Ζάεφ, από κοινού με τους αντιπροέδρους της κυβέρνησης Ράντμιλα Σεκερίνσκα και Μπούγιαρ Οσμάνι, προχώρησε χθες σε θεματική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών για τις μεταρρυθμίσεις, την οικονομία και την ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας. Σύμφωνα με τα ΜΜΕ, μεγάλο μέρος της ενημέρωσης επικεντρώθηκε στις εξελίξεις στο θέμα του ονόματος, με τον Ζ.Ζάεφ να κινείται, σε γενικές γραμμές, στο ίδιο κλίμα με τη συνέντευξη στον τ/σ “TV 24”.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση της κυβέρνησης της πΓΔΜ, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για το θέμα του ονόματος, o  Ζόραν Ζάεφ σημείωσε ότι υπάρχει πρόοδος στην διαπραγματευτική διαδικασία, που δίνει λόγους αισιοδοξίας.

«Ένα μεγάλο μέρος των θεμάτων έχουν λυθεί. Αυτό μου δίνει δικαίωμα να πιστεύω ότι έχει γίνει βήμα προόδου. Αλλά πρέπει να γνωρίζετε και εσείς και οι πολίτες ότι αυτό που έχει λυθεί είναι υπό όρους, δηλαδή θα θεωρηθεί ως συμφωνημένο μόνο αν υπάρξει τελική συμφωνία. Έτσι έχει συμφωνηθεί να τρέξει η διαπραγματευτική διαδικασία, για να υπάρξει πλήρης επιτυχία», είπε ο Ζάεφ και πρόσθεσε, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ότι τα θέματα που δεν έχουν λυθεί ακόμα είναι το όνομα για διεθνή χρήση και το εύρος χρήσης.

«Σε σχέση με το θέμα του αλυτρωτισμού, η ελληνική πλευρά θέλει από εμάς διαβεβαίωση – και εμείς δεν έχουμε πρόβλημα με αυτό – ότι δεν έχουμε εδαφικές βλέψεις, ότι δεν έχουμε πρόθεση να αμφισβητήσουμε τα σύνορα μεταξύ μας, ότι δεν έχουμε πρόθεση να αναμειχθούμε στην κληρονομιά της Ελλάδας. Απομένει να βρούμε τις αμοιβαία αποδεκτές διατυπώσεις σε αυτό το θέμα. Ταυτόχρονα και εμείς ζητάμε να μην αναμειγνύονται αυτοί στη δική μας κληρονομιά. Πιστεύω ότι σε αυτό δεν θα έχουμε περαιτέρω προβλήματα. Πρέπει να βρεθούν μηχανισμοί πως θα λυθεί αυτό», είπε ο Ζάεφ σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Ερωτηθείς για το θέμα της ταυτότητας, ο πρωθυπουργός της πΓΔΜ, σύμφωνα με την ανακοίνωση, εξέφρασε ικανοποίηση για το γεγονός ότι η ελληνική πλευρά «δείχνει κατανόηση σε αυτά τα ευαίσθητα ζητήματα». Επίσης, εξέφρασε την προσδοκία ότι κατά τη διάρκεια των συνομιλιών «θα επιβεβαιωθούν ζητήματα που είναι ήδη αποδεκτά στο πλαίσιο του ΟΗΕ».

Ερωτηθείς για το θέμα του εύρους χρήσης, ο Ζάεφ σύμφωνα με την ανακοίνωση, ανέφερε: «Το θέμα του εύρους χρήσης είναι ένα από τα ζητήματα που δεν έχουν λυθεί. Το θέμα αυτό προκλήθηκε από τις προβοκάτσιες που προέρχονταν από τις πολιτικές της προηγούμενης κυβέρνησης σε σχέση με ορισμένες πτυχές αυτού του θέματος. Από εδώ προήλθε η απαίτηση για erga omnes, δηλαδή για ένα όνομα για εσωτερική και εξωτερική χρήση. Εμείς νομίζουμε ότι πρέπει να διαχωριστεί, τι είναι για εξωτερική και τι για εσωτερική χρήση. Η χρήση του ονόματός μας στο εσωτερικό δεν επηρεάζει με κανένα τρόπο την Ελλάδα», είπε ο Ζάεφ, όπως αναφέρει η ανακοίνωση και πρόσθεσε ότι για να αποφευχθεί η εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις γύρω από το όποιο ζήτημα, χρησιμοποιείται διαρκώς δημιουργικότητα και επιχειρηματολογία για να συνεχιστεί η διαδικασία.

«Πρέπει να έχουμε κατανόηση, επειδή αυτό που ίσως τελικά συμφωνήσουμε, σε πρωθυπουργικό ή υπουργικό επίπεδο, θα πρέπει να περάσει από τους θεσμούς του συστήματος, από το ελληνικό κοινοβούλιο και από το δικό μας κοινοβούλιο, ως επικύρωση των συμφωνιών. Είμαι πεπεισμένος ότι, αν είμαστε επαρκώς προσεκτικοί, αν έχουμε επαρκώς φιλική διάθεση και είμαστε επαρκώς δημιουργικοί, θα βρούμε λύση», είπε ο Ζάεφ, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

 Ακόμα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Ζάεφ ανέφερε ότι αμέσως μετά τη συνάντησή του με τον Έλληνα πρωθυπουργό στο Νταβός, η Ελλάδα προχώρησε στην απεμπλοκή της δεύτερης φάσης της Συμφωνίας Σταθεροποίησης και Σύνδεσης ΕΕ-πΓΔΜ, ενώ δόθηκε στην πΓΔΜ η δυνατότητα συμμετοχής στην Πρωτοβουλία Αδριατικής-Ιονίου. Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα έχει ξεκινήσει προσπάθειες να βρει κονδύλια για την διάνοιξη της συνοριακής διόδου στις Πρέσπες, που θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη της περιοχής. «Πιστεύω πραγματικά ότι αυτές οι ενέργειες είναι ένας από τους λόγους που κινούμαστε σε θετική κατεύθυνση. Είμαι σίγουρα αισιόδοξος και λόγω της φιλίας με την Ελλάδα. Υποσχεθήκαμε, ως πρωθυπουργοί, ότι έχουμε την υποχρέωση να οικοδομήσουμε φιλία, επειδή με αυτόν τον τρόπο θα υπηρετήσουμε τους πολίτες. Ο πρωθυπουργός Τσίπρας είναι πολύ ευθύς, πολύ ανοιχτός, πολύ φιλικά διακείμενος. Είναι και αυτός πολιτικός, βγαίνει στους θεσμούς, στους πολίτες και δεν μπορώ εγώ να μην λάβω υπόψη αυτήν την παράμετρο όταν συνομιλώ μαζί του. Γιατί και αυτός λαμβάνει υπόψη αυτήν την παράμετρο όταν συνομιλεί μαζί μου», σημείωσε ο Ζάεφ, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Απάντηση της εκπροσώπου των ΑΝ.ΕΛ. Μανταλένας Παπαδοπούλου στους ανυπόστατους χαρακτηρισμούς της κ. Φ. Γεννηματά και του κ. Α. Γεωργιάδη εναντίον του κ. Πάνου Καμμένου

«Σε πλήρη ταύτιση και σήμερα, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ επιμένουν στους ίδιους άστοχους, βλακώδεις και ανυπόστατους χαρακτηρισμούς εναντίον του Υπουργού Εθνικής Άμυνας της Πατρίδας μας και Προέδρου των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Πάνου Καμμένου.

Η κ. Γεννηματά και το μεταλλαγμένο ΠΑΣΟΚ νομίζει ότι μπορεί να εμπαίζει τον ελληνικό λαό με μια δήθεν «νέα» προσπάθεια που είναι όμως καταδικασμένη να την πάρει… ο άνεμος, αφού το ΑΦΜ μεν αλλάζει, το αποτυχημένο πολιτικό προσωπικό που συμμετέχει παραμένει το ίδιο.

Όσο για τον κ. Γεωργιάδη με τις συνεχείς επιθέσεις εναντίον του κ. Πάνου Καμμένου επενδύει αποκλειστικά και μόνο στην προσωπική του προβολή γιατί νομίζει ότι όχι απλώς συμπροεδρεύει, αλλά ότι προεδρεύει στη ΝΔ αντί του κ. Μητσοτάκη».