Αρχική Blog Σελίδα 15391

Αντίστροφη μέτρηση για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων με τα εισοδήματα του 2017

   Ο χρόνος κυλά αντίστροφα για την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων με τα εισοδήματα του 2017. Από μέρα σε μέρα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) αναμένεται να ανοίξει την ηλεκτρονική εφαρμογή στο TAXISnet για την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος. Για τον σκοπό αυτό χθες δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το νέο έντυπο Ε1 και Ε2 μαζί με την εγκύκλιο της ΑΑΔΕ με τις οδηγίες για την συμπλήρωσή τους.

   Όπως προκύπτει από την εγκύκλιο, τα βασικά σημεία που θα πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι για τη συμπλήρωση των εντύπων Ε1 και Ε2 είναι τα ακόλουθα:

– Στους κωδικούς 049-050 του Ε1 θα δηλωθούν οι δαπάνες που έγιναν μέσω πλαστικού χρήματος ή άλλων μορφών ηλεκτρονικών συναλλαγών για την κάλυψη του αφορολόγητου. Πρόκειται για την έκπτωση φόρου 1.900 – 2.100 ευρώ. Οι συγκεκριμένοι κωδικοί δεν είναι προσυμπληρωμένοι στο ηλεκτρονικό Ε1 και άρα θα πρέπει να δηλωθούν από τους φορολογύμενους. Η ΑΑΔΕ θα έχει αναρτήσει τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της για τις συναλλαγές των φορολογούμενων από τις τράπεζες σε σχετικό πίνακα αλλά οι ίδιοι φορολογούμενοι φέρουν το βάρος της απόδειξης των δαπανών τους.  Στη σχετική εγκύκλιο σημειώνεται ότι οι παραπάνω κωδικοί δεν προσυμπληρώνονται από τη Φορολογική Διοίκηση, αλλά οι ίδιοι οι φορολογούμενοι υπολογίζουν το σύνολο και το αναγράφουν.

– Προς διευκόλυνση του υπολογισμού αυτού, η Φορολογική Διοίκηση αναρτά την ηλεκτρονική πληροφόρηση που έχει στη διάθεσή της και οι φορολογούμενοι έχοντας οι ίδιοι το βάρος της απόδειξης, αναγράφουν αυτά που πληρούν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.

– Οι σύζυγοι και φέτος θα υποβάλλουν υποχρεωτικά από κοινού της φορολογικές τους δηλώσεις . Χωριστή φορολογική δήλωση υποβάλλουν μόνο στην περίπτωση που έχει διακοπεί η έγγαμη συμβίωση κατά τον χρόνο υποβολής της δήλωσης ή ο ένας από τους δύο συζύγους είναι σε κατάσταση πτώχευσης ή έχει υποβληθεί σε δικαστική συμπαράσταση.

– Όσοι έχουν υπογράψει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν κοινή φορολογική δήλωση για να έχουν τα ίδια φορολογική αντιμετώπιση με τους έγγαμους.

– Στους κωδικούς  007-008 του πίνακα 2 του Ε1 θα δηλωθούν φιλοξενούμενοι που δεν είναι εξαρτώμενα μέλη

– Με τροποποιητική δήλωση που θα υποβληθεί μέχρι το τέλος του έτους, χωρίς πρόστιμα και τόκους, θα δηλωθούν τα αναδρομικά  της μηνιαίας εισφοράς υπέρ υγειονομικής περίθαλψης (ΕΟΠΥΥ) που έλαβαν οι συνταξιούχοι με τη σύνταξη του Δεκεμβρίου του 2017. Σύμφωνα με την απόφαση, η φορολόγηση των ποσών αυτών γίνεται στα έτη που ανάγονται. Στην περίπτωση αυτή η αρχική δήλωση φορολογικού έτους 2017 θα υποβληθεί με επιφύλαξη.

– Τα εισοδήματα από βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων τύπου Airbnb θα πρέπει να δηλωθούν στο έντυπο Ε2 και στη στήλη 7. Στον κωδικό 60 της στήλης αυτής θα δηλώνονται συγκεντρωτικά ανά ακίνητο όλα τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν από τη βραχυχρόνια εκμίσθωση ακινήτων μέσω ψηφιακών πλατφόρμων (Airbnb, Βooking κλπ.), ενώ επιλέγοντας τον κωδικό 61 της στήλης θα δηλώνονται συγκεντρωτικά ανά ακίνητο όλα τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν από τη βραχυχρόνια υπεκμίσθωση ακινήτων μέσω ψηφιακών πλατφόρμων (Airbnb, Βooking κλπ.) κατά το φορολογικό έτος 2017.

Σημειώνεται ότι ο επιπλέον φόρος που τυχόν προκύψει από την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης θα εξοφληθεί σε τρεις ίσες διμηνιαίες δόσεις ως εξής: έως 31 Ιουλίου, 28 Σεπτεμβρίου και 30 Νοεμβρίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΡΤ: Ανεξάρτητη αρχή ή… συνδρομητική – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Πόσο ποιο κάτω μπορεί να φτάσει, άραγε, ο πιο σημαντικός μηχανισμός προπαγάνδας της κυβέρνησης, η ΕΡΤ;

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Έβλεπα χθες το μεσημέρι ΕΡΤ3. Πέραν του ότι ποτέ δεν κατάλαβα ποιος είναι ο λόγος ύπαρξή της, με θεαματικότητες κοντά στο μηδέν, είδα με έκπληξη να φιλοξενείται ο…. Ευάγγελος Αντώναρος. Ο οποίος με την αγαστή συγκατάβαση των παρουσιαστών της εκπομπής, μιλούσε με περίσσεια άνεση χρόνου, επιτιθέμενος στη Νέα Δημοκρατία.

Αλήθεια; Ποιος είναι ο Αντώναρος που η κρατική τηλεόραση επιλέγει εσχάτως να φιλοξενεί συστηματικά; Γιατί δεν το έκανε πριν τη διαγραφή του από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης; Ποιον εκπροσωπεί πέραν του εαυτού του, αφού όσες φορές υπήρξε υποψήφιος βουλευτής, οι πολίτες τον έστειλαν στον αγύριστο;

Και νάσου δηλώσεις για τις σχέσεις του με τον Καραμανλή, και δώστου επιθέσεις εναντίον του Σαμαρά και του Γεωργιάδη και διάφορα άλλα φαιδρά.

Μέχρι που «έπεσε» η στημένη ερώτηση κι όλα ξεκαθαρίστηκαν.

«Θα κάνετε κόμμα;», τον ρώτησε ο ένας εκ των δυο δημοσιογράφων.

Πήρε την πάσα ο Αντώναρος κι άρχισε πάλι να προπαγανδίζει, να λέει πόσο συμφωνεί με την Παπακώστα, πόσοι άλλοι έχουν τις ίδιες απόψεις μαζί του κλπ κλπ…

Για το κομματίδιο, λοιπόν, που ΘΑ φτιάξουν με την Παπακώστα, όλος ο σαματάς και όλος αυτός ο χρόνος… Αφού ο εχθρός του εχθρού μου… φίλος μου!

Περί ΕΡΤ συνέχεια.

Ξεσήκωσαν σάλο όσα ακούστηκαν στην μεσημβρινή εκπομπή μετά το τραγικό δυστύχημα του Έλληνα πιλότου. Όπου, ανάμεσα σε άλλα ακούστηκε το βρομερό και θλιβερό συμπέρασμα ότι …«πρόκειται για εργατικό ατύχημα»!!!

Όχι! Ουδείς λογοδότησε για την απίστευτη αυτή πρόκληση της νοημοσύνης των Ελλήνων.

Όλα καλώς καμωμένα.

Περί ΕΡΤ συνέχεια. Μέσα σε λίγες ώρες. Και δη στην «Αθλητική Κυριακή».

Κι αυτή ακόμη την εκπομπή, τη ζωντανή ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης, την μετέτρεψαν σε φτηνό κι άκομψο μηχανισμό προπαγάνδας. Και την έκαναν να μοιάζει με παράτημα του γραφείου Τύπου της ομάδας του κυβερνητικού φίλου. Με επιχειρήματα που είχαν σαφή στόχο να επηρεάσουν τις εκκρεμείς δικαστικές αποφάσεις. Ατέρμονοι μονόλογοι. Χωρίς σεβασμό στον αντίλογο, χωρίς σεβασμό στη δημοσιογραφική δεοντολογία, χωρίς την αυτονόητη ερώτηση για τον… ελέφαντα της υπόθεσης. Ως να μη τον είδαν ποτέ.

Μπορώ και μπορούμε να καταθέσουμε ουκ ολίγα παραδείγματα με τα οποία να καταδεικνύεται ότι η ΕΡΤ αποτελεί το δεύτερο γραφείο του κυβερνητικού εκπροσώπου κι υπουργών της Κυβέρνησης.

Θα πει κάποιος: Μα πάντα έτσι συνέβαινε με την ΕΡΤ. Πάντα ήταν φερέφωνο της εκάστοτε εξουσίας.

Ναι, σε γενικές γραμμές έτσι είναι, έτσι ήταν. Μα τέτοια κατάσταση, τέτοια πρωτοφανής προβοκάτσια, τέτοια πρωτάκουστη προπαγάνδα είχαμε να δούμε από τα χρόνια του μακαρίτη Μαρούδα κι από τότε που ο … Τέρενς Κουίκ ήταν «πράσινος» και μας μιλούσε για … το ΠαΣοΚ και τις λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις.

Όμως, η ΕΡΤ συντηρείται με χρήματα που καταβάλλουμε ΟΛΟΙ και μάλιστα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ! Ακόμη κι όσοι δεν τη βλέπουν καθόλου (δηλαδή οι πολλοί, αν κρίνουμε από τις μηδενικές θεαματικότητες κι ακροαματικότητες) ή όσοι εκτιμούν ότι προσβάλλει βάναυσα τη νοημοσύνη τους.

Η λύση για την ΕΡΤ είναι μια και απλή.

Θα την εκφράσω όσο γίνεται πιο ήπια, μη τυχόν και πάθουν εγκεφαλικά κάποιοι και έχουμε κλάματα  στο… μνημείο των νεκρών.

Η λύση, λοιπόν, είναι απλή. Να γίνει ανεξάρτητη αρχή. Όπως το ΕΣΡ. Όπως η Τράπεζα της Ελλάδος. Όπως η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Όπως η Εθνική επιτροπή Ενέργειας. Όπως το ΑΣΕΠ.

Μόνο τότε, υπάρχει ελπίδα και δυνατότητα για να παραχθεί ραδιοτηλεοπτικό προϊόν το οποίο δεν θα κατευθύνεται από τους συνδικαλιστές και δεν θα το θεωρεί ο κάθε Παππάς ή Τζανακόπουλος ως το σαλόνι του σπιτιού του.

Βεβαίως, υπάρχει κι άλλη λύση. Ίσως πιο δίκαιη.

Να γίνει η ΕΡΤ συνδρομητική. Κι όποιος πολίτης επιλέγει να τη βλέπει να πληρώνει να τη βλέπει.

Γιατί πρέπει όλοι να τη χρηματοδοτούμε από το υστέρημά μας για ν’ ακούμε την προπαγάνδα της κάθε Ακριβοπούλου ή  ντοκιμαντέρ και σειρές γυρισμένα πριν δεκαετίες;

Γιατί πρέπει να πληρώνουμε όλοι για να κάνει ο καθένας τις εκπομπές της γραφείο Τύπου των συμφερόντων του;

Όποιος θέλει να δει τον Μήνο, τον Παπάζογλου, τον Καψώχα και τo Lucy Ball show, ας πληρώνει συνδρομή…

Ή ας μη πληρώνει καθόλου, όπως έκανε κάποτε η Μελίνα Μερκούρη, που κατέθετε τα χρήματα της ΕΡΤ στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, μέχρι ν’ αλλάξει…

 

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι ημερησίων εφημερίδων της Πέμπτης 19 Απριλίου 2018

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 19/04/2018

 

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: ” 66 ημέρες φωτιάς με την Τουρκία”

ΕΘΝΟΣ: ” Κάλπες έντασης”

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ” Οι πίνακες με τα νέα μερίσματα στις Ένοπλες Δυνάμεις”

ΕΣΤΙΑ: ” Ο Σουλτάνος θέλει τα Ίμια τρόπαιο για τις κάλπες”

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: ” Κάλπες Ερντογάν με φόντο την Ελλάδα”

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: “Με προκλήσεις στον δρόμο προς τις κάλπες”

ΤΑ ΝΕΑ: ” Εξήντα έξι μέρες στο κόκκινο”

ESPRESSO: ” Τρεις νεκροί και τελετές βουντού στο “σκοτεινό τρίγωνο”

KONTRA NEWS: ” Στο σκαμνί χωρίς περιγραφή οι κλεφτοπολιτικοί”

Η ΑΥΓΗ: “Νευρικές κάλπες”

ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ: ” “Πολεμική” κάλπη στήνει ο Ερντογάν”

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: “Κοροϊδία οι “εγγυήσεις” ΕΕ-ΝΑΤΟ που διαφημίζει η κυβέρνηση”

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: “Θετικά μηνύματα για τα stress test”

VOICE: Στους φοροφυγάδες…αμνηστία …στην Eldorado”

 

Απευθείας μέσω καρτών η πληρωμή των φορολογικών υποχρεώσεων

Απευθείας με τη χρήση καρτών πληρωμών θα μπορούν οι φορολογούμενοι να εξοφλούν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.

Εντός των προσεχών ημερών, αναμένεται η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης, που υπέγραψε ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, μέσω της οποίας η ΑΑΔΕ θα παρέχει στους φορολογουμένους τη δυνατότητα να πληρώνουν βεβαιωμένες αρρύθμιστες οφειλές, Φυσικών και Νομικών προσώπων, με τη χρήση καρτών πληρωμών. Η πληρωμή, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, θα πραγματοποιείται μέσω της υπηρεσίας, “Προσωποποιημένη Πληροφόρηση” του TAXISnet, στη διαδικτυακή πύλη της Α.Α.Δ.Ε., www.aade.gr. Με τη νέα παρεχόμενη υπηρεσία, είναι δυνατή η πληρωμή πολλών οφειλών σε μία συναλλαγή, και με την επιτυχή ολοκλήρωσή της, οι οφειλές πιστώνονται άμεσα.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Στον Εισαγγελέα Εκδόσεων οδηγήθηκαν οι τρεις διεθνώς διωκόμενοι που καταζητούνται από τις γαλλικές αρχές. Διατάχθηκε η κράτησή τους.

Στον εισαγγελέα εκδόσεων οδηγήθηκαν οι τρεις διεθνώς διωκόμενοι που συνελήφθησαν στη διάρκεια μεγάλης αστυνομικής επιχείρησης στη Θεσσαλονίκη, σε εκτέλεση ενταλμάτων των διωκτικών αρχών της Γαλλίας, όπου κατηγορούνται για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση που διέπραττε κλοπές. Ο εισαγγελέας διέταξε την κράτησή τους έως ότου εισαχθεί η υπόθεση στο Συμβούλιο Εφετών Θεσσαλονίκης που θα γνωμοδοτήσει για την έκδοσή τους ή μη στη Γαλλία. 

Πρόκειται για τον 57χρονο Γεωργιανό που φέρεται ως “εγκέφαλος” διεθνούς κυκλώματος, το οποίο, σύμφωνα με τα γαλλικά διωκτικά έγγραφα, λειτουργούσε με χαρακτηριστικά “μαφίας” και δύο ακόμη συμπατριώτες του, οι οποίοι κατηγορούνται ως “ηγετικά” στελέχη του ίδιου κυκλώματος. Όπως έγινε γνωστό από δικαστικές πηγές, οι Γάλλοι τούς καταλογίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη δράση της εγκληματικής οργάνωσης, η οποία φαίνεται ότι δρούσε στις περιοχές της Βρετάνης και της Νορμανδίας, ενώ τους κατηγορούν για διακεκριμένες κλοπές και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες (ξέπλυμα βρόμικου χρήματος).

Οι ίδιοι αρνούνται οποιαδήποτε σχέση με όσα τους κατηγορούν οι γαλλικές αρχές και δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν την έκδοσή τους στη χώρα.

Η σύλληψή τους τα τελευταία 24ωρα στη Θεσσαλονίκη ήταν προϊόν πολύμηνης συνεργασίας, ανάμεσα στις ελληνικές και γαλλικές αστυνομικές αρχές. Είναι χαρακτηριστικό ότι παράλληλα με την αστυνομική επιχείρηση στη Θεσσαλονίκη διεξήχθη έρευνα και στη Γαλλία από εκεί αστυνομικούς.

Εκτός από τους τρεις παραπάνω, στη Θεσσαλονίκη συνελήφθησαν ακόμη 11 αλλοδαποί, με την κατηγορία ότι εμπλέκονται σε 56 κλοπές που τελέστηκαν από την ίδια εγκληματική οργάνωση στην πόλη, κατά το τελευταίο έτος, με λεία που ξεπερνάει το 1 εκατ. ευρώ, ενώ οι έρευνες στη Γαλλία οδήγησαν στη σύλληψη τουλάχιστον 17 ατόμων, φερόμενων ως μελών της ίδιας οργάνωσης.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η δικογραφία που σχηματίστηκε από την Ασφάλεια Θεσσαλονίκης δεν εμπλέκει τους τρεις διεθνώς διωκόμενους στις κλοπές που τελέστηκαν σε ελληνικό έδαφος και γι’ αυτό το λόγο οι ίδιοι δεν προσήχθησαν στον εισαγγελέα δίωξης, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους 11 συλληφθέντες που οδηγήθηκαν ενώπιόν του και αφού τους απαγγέλθηκαν κατηγορίες παραπέμφθηκαν να απολογηθούν σε ανακριτή από τον οποίο πήραν προθεσμία.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Στις τρεις ώρες και είκοσι λεπτά θα μειωθεί το φθινόπωρο η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη εφόσον ολοκληρωθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης

Στις τρεις ώρες και είκοσι λεπτά θα μειωθεί το φθινόπωρο η διαδρομή από και προς την Αθήνα, εφόσον ολοκληρωθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης, εκτίμησαν εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ομίλου FSI

Ο χρόνος της σιδηροδρομικής διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα μειωθεί στις τρεις ώρες και είκοσι λεπτά το φθινόπωρο, με την έλευση του νέου τροχαίου υλικού, υπό την προϋπόθεση να  έχουν ολοκληρωθεί ως τα τέλη Ιουνίου τα έργα της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης, εκτίμησαν εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της μητρικής της εταιρίας του ομίλου Ferrovie Dello Stato Italiano, σε εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Επίσης, δεν έκρυψαν και το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά της εταιρίας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).

«Η διεθνής ανάπτυξη είναι ένας από τους πέντε πυλώνες της στρατηγικής μας και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνδέεται πάρα πολύ με αυτόν τον στόχο μας» τόνισε ο αντιπρόεδρος Διεθνών Σχέσεων της Ferrovie Dello Stato Italiano, Τζιοβάνι Ρόκα.

Αναφερόμενος στις προοπτικές του σιδηρόδρομου και της χώρας, μέσω της παρουσίας του ομίλου που εκπροσωπεί, ο κ. Rocca υπογράμμισε ότι ο όμιλος FSI είναι ο τρίτος στην Ευρώπη στον τομέα του, με ανταγωνιστικές, ποιοτικές υπηρεσίες – ενώ έχει προχωρήσει σε εξαγορά τον προηγούμενο χρόνο, εκτός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και μιας εταιρίας οδικών μεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέχει ήδη θέσεις σε Γερμανία, Γαλλία,  Ολλανδία, Σερβία και αλλού, και δραστηριοποιείται σε μεταφορές και υποδομές.

«Μας ενδιαφέρουν επίσης οι κατασκευές στις υποδομές, ως κύριος ανάδοχος. Δεν έχουμε πρόβλημα να αναλάβουμε και έργα μηχανικού και υποδομών, γιατί μας ενδιαφέρει αυτή η συνολική παρουσία» είπε ο κ.  Ρόκα.

Σε δηλώσεις του ο Τζ. Ρόκα δεν  έκρυψε το ενδιαφέρον του ομίλου που εκπροσωπεί και για τη διεκδίκηση της διαχείρισης του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού, αλλά υπογράμμισε ότι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή έχει η απόκτηση της ROSCO (EESTY), η οποία έχει τη συντήρηση του τροχαίου υλικού. Επίσης, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, δεν απέκλεισε περαιτέρω δραστηριοποίηση και σε άλλους τομείς μελλοντικά, όπως π.χ. στα  logistics. Ιδιαίτερα στάθηκε στις προοπτικές που διανοίγονται για το επιβατικό και μεταφορικό έργο, στο πλαίσιο της διασύνδεσης με την Κ. Ευρώπη και την Ιταλία, μέσω των Βαλκανίων.

«Η γεωπολιτική θέση της χώρας είναι πολύ σημαντική για όλη την Ευρώπη και αυτό θα προσπαθήσουμε να το αξιοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης.

Ο κ. Τσαλίδης επεσήμανε ότι ήδη υπάρχει μια σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου από τις αρχές του 2018 σε σχέση με τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια, ιδιαίτερα στον τομέα της μεταφοράς κοντέινερ και με κύριο σημείο εξόδου προς το εξωτερικό την Ειδομένη, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι η τάση αυτή μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Επεσήμανε ότι σε αυτή την κατεύθυνση είχε νωρίτερα σχετικές συζητήσεις με εκπροσώπους του ΟΛΘ, ώστε να προσδιοριστούν καλύτερα οι ανάγκες του μεταφορικού έργου από το λιμάνι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ανταποκριθεί καλύτερα σε αυτές.

Ο κ. Τσαλίδης ανέφερε ότι από το φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται  και η επένδυση των πεντακοσίων εκατομμυρίων ευρώ από τον όμιλο, για την αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αρχής γενομένης με την έλευση του νέου τροχαίου υλικού για τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, εφόσον θα έχει ολοκληρωθεί η υποδομή για την διπλή γραμμή ηλεκτροκίνησης. Ιδιαίτερα επεσήμανε, ότι ήδη «καταβάλλεται μια τεράστια προσπάθεια» από τον αρμόδιο υπουργό και από την ελληνική κυβέρνηση για να ολοκληρωθεί πιο γρήγορα το έργο της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης. Εκτίμησε ότι εάν δοθεί ως στα τέλη Ιούνιου, η εταιρία από τον Σεπτέμβριο, θα είναι σε θέση να φέρει το νέο τροχαίο υλικό, να πιστοποιήσει τη γραμμή και να εκπαιδεύσει το προσωπικό στα νέα τρένα.

Με την ολοκλήρωση του έργου, η διαδρομή Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα διαρκεί τρεις ώρες και είκοσι λεπτά. Επίσης, σύμφωνα με το σχεδιασμό, προβλέπεται ως το τέλος του 2019 να έρθει και το ταχύτερο τρένο, με ταχύτητα 200 χλμ/ώρα.

«Προφανώς και θα έχουμε μια αύξηση της χωρητικότητας» είπε ο κ. Τσαλίδης. Τόνισε επίσης, ότι θα δοθεί η δυνατότητα να τηρούνται οι χρόνοι άφιξης και αναχώρησης, ενώ ήδη δίνεται βάση στην καθαριότητα, τις ποιοτικές παροχές και υπηρεσίες και το εκπαιδευμένο προσωπικό στους σιδηρόδρομους.

Ο κ. Τσαλίδης επεσήμανε ότι ιδιαίτερα μετά το φθινόπωρο που θα έρθει το νέο τροχαίο υλικό για τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να προβλεφθεί και η συντήρησή του, και για αυτό το σκοπό να εκπαιδευτεί και προσωπικό. «Κι αυτό δεν μπορεί, παρά να το κάνει μια εταιρεία η οποία ανήκει στην σιδηροδρομική επιχείρηση που ακούει στο όνομα ΤΡΑΙΝΟΣΕ» είπε ο κ. Τσαλίδης.

«Είναι παγκοσμίως γνωστό, ότι οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις έχουν δική τους βάση συντήρησης» συνέχισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογράμμισε ότι αυτός είναι και ο βασικός λόγος του ενδιαφέροντος για την ΕΕΣΣΤΥ (εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού). «Ελπίζω η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το φθινόπωρο και μετά να έχει τη δική της βάση συντήρησης» πρόσθεσε.

Ο κ. Τσαλίδης τόνισε ότι απομένει χρόνος έως τις 26 Απριλίου για την κατάθεση βελτιωτικής οικονομικής πρότασης για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ (εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού) και επεσήμανε ότι μέσα στο διάστημα αυτό πρέπει να ληφθούν αποφάσεις, για το εάν θα κατατεθεί η βελτιωμένη προσφορά. «Πάντως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ανάγκη από μια εταιρία συντήρησης» είπε.

Τέλος, ο κ. Τσαλίδης αναφέρθηκε και στις θέσεις εργασίας που ήδη θα αυξηθούν με νέες προσλήψεις, και στην προοπτική να αυξηθούν ακόμα περισσότερο εάν εξαγοραστεί και η ΕΕΣΣΤΥ. «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκρατικοποιήθηκε πριν από μερικούς μήνες. Ακούστηκαν πολλά για τις αποκρατικοποιήσεις. Εγώ, αναφερόμενος στην εταιρεία την οποία έχω την τιμή να εκπροσωπώ σήμερα, μπορώ να πω ότι όχι μόνο δεν έγιναν απολύσεις, αλλά οι εργαζόμενοι πήραν δύο επιπλέον μισθούς (δέκατο τρίτο και δέκατο τέταρτο) και επιπλέον κάνουμε σε αυτή τη φάση,  προσλήψεις 60 νέων μηχανοδηγών για να αντικαταστήσουν αυτούς οι οποίοι σιγά-σιγά βγαίνουν στη σύνταξη» είπε ο κ. Τσαλίδης και πρόσθεσε: «Κάνουμε σε αυτή τη φάση επίσης, πρόσληψη είκοσι ατόμων επιστημονικό προσωπικό. Στην αμέσως επόμενη φάση θα προσλάβουμε σαράντα επιπλέον μηχανοδηγούς και βέβαια εάν θα αποκτήσουμε και την ΕΕΣΣΤΥ, υπολογίζουμε ότι θα κάνουμε και εκεί τουλάχιστον 70 προσλήψεις».

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, η προϊσταμένη του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Κατερίνα Νοτοπούλου, ο εμπορικός ακόλουθος της ιταλικής πρεσβείας στην Αθήνα κ. Μπαρμπάτο, ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ B. Βλαχογιάννης, ο επίτιμος πρόξενος της Ιταλίας στη Θεσσαλονίκη, Χρήστος Σαραντόπουλος, ενώ το λόγο πήραν εκπρόσωποι επιμελητηρίων και φορέων της πόλης, απευθύνοντας ερωτήσεις στους εκπροσώπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του FSI.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τουρκία: Πρόωρες εκλογές στις 24 Ιουνίου ανακοίνωσε ο Ρ. Τ. Ερντογάν

   Πρόωρες εκλογές στις 24 Ιουνίου ανακοίνωσε ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, μετά από δίωρη σύσκεψη που είχε με τα αρμόδια όργανα του κόμματός του. Νωρίτερα, ο κ. Ερντογάν είχε συνάντηση μισής περίπου ώρας με τον αρχηγό των Εθνικιστών Ντεβλέτ Μπαχτσελί, ο οποίος χθες είχε ζητήσει πρόωρες εκλογές στις 26 Αυγούστου.

   Μέχρι χθες, το κυβερνών κόμμα δήλωνε ότι δεν επιθυμεί πρόωρες εκλογές και αυτό είναι η αρχή του κόμματος, δήλωναν αξιωματούχοι της κυβέρνησης και ο ίδιος ο Πρόεδρος.

   Ο κ. Ερντογάν, στην ανακοίνωση που έκανε στις 4 το απόγευμα, αιτιολόγησε την απόφαση να δεχθεί την πρόταση του κ. Μπαχτσελί με τον οποίο όπως είναι γνωστό έχουν αποφασίσει να συμπράξουν στις επικείμενες προεδρικές εκλογές με κοινό υποψήφιο τον ίδιο τον κ. Ερντογάν.

   Ο Πρόεδρος της Τουρκίας είπε πως το κόμμα του, παρά το ότι μετά το περσινό δημοψήφισμα, το νέο προεδρικό σύστημα δεν μπορούσε να εφαρμοστεί πλήρως μέχρι τις εκλογές του 2019, με αποτέλεσμα η παρούσα διοίκηση να δυσλειτουργεί, ήταν πεπεισμένο ότι πρέπει να εξαντληθεί η εντολή του λαού.

   Η πρόταση όμως του κ. Μπαχτσελί, όπως τόνισε ο κ. Ερντογάν, τους βρήκε σύμφωνους, καθώς οι εξελίξεις στην Συρία και την ευρύτερη περιοχή πιέζουν και η οικονομία απαιτεί σημαντικές αποφάσεις, φαίνεται λογική και προς όφελος της χώρας. Έτσι υιοθετήθηκε η επίσπευση των εκλογών στη συντομότερη δυνατή ημερομηνία που επιτρέπει η νομοθεσία.

   Αυτό σημαίνει ότι πρέπει ταχύτατα να περάσουν από την Βουλή οι εφαρμοστικοί νόμοι του νέου προεδρικού συστήματος, που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Νομικοί τονίζουν ότι ίσως κάποιοι νόμοι να μην προλάβουν να ψηφιστούν από τη Βουλή που θα προκύψει από τις εκλογές του Ιουνίου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνέντευξη της εκπροσώπου των ΑΝ.ΕΛ. Μανταλένας Παπαδοπούλου στον real FM (Άκη Παυλόπουλο – Ελ. Σαλαμάρα)

Μανταλένα Παπαδοπούλου Mantalena

«Η εξωτερική πολιτική πρέπει να ασκείται από το κράτος συντεταγμένα»

 Για τις κατηγορίες της Ν.Δ. περί διγλωσσίας των κυβερνητικών στελεχών για το περιστατικό με το τουρκικό ελικόπτερο πάνω από τη Ρω και την τοποθέτηση σημαιών σε πέντε βραχονησίδες:

Το κάθε κυβερνητικό στέλεχος εκφράζεται με το προσωπικό του ύφος και ανάλογα με τη θέση που κατέχει. Διαφορετικά εκφέρεται ο λόγος από τον πρωθυπουργό, τον Υπουργό Εξωτερικών, τον Υπουργό Άμυνας. Αυτό που πρέπει να υπάρχει στον πολιτικό κόσμο είναι ενότητα και ομοψυχία στα εθνικά θέματα. Η ουσία είναι αν απαντώνται οι προκλήσεις της Τουρκίας, εάν εφαρμόζονται οι κανόνες εμπλοκής όπως στη Ρω και εάν υπάρχει αντίδραση-απάντηση από την ελληνική πλευρά όταν παραβιάζεται ο ελληνικός εναέριος χώρος. Σας λέω ότι μετά από πάρα πολλά χρόνια που η Ελλάδα δυστυχώς και κακώς υιοθετούσε μια κατευναστική πολιτική, γιατί ποτέ δεν ανέγνωσε σωστά ποιος είναι ο αντίπαλος – εάν αποτελεί μόνιμη απειλή, εάν είναι αναθεωρητική δύναμη ή και επιθετική, το μόνο αποτέλεσμα που επέφερε ήταν να ενισχύει περαιτέρω αξιώσεις της γείτονος. Αντιθέτως, σήμερα γίνονται σοβαρά βήματα, τα οποία πρέπει να ενισχυθούν, προς μια αποτρεπτική στρατηγική. Γιατί, μια μόνιμη απειλή την αντιμετωπίζεις αποτρεπτικά και με συμμαχίες.

Για τις κατηγορίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης περί ελλιπούς πληροφόρησης, προκειμένου να κρίνουν οι πολίτες τις κινήσεις της ελληνικής πλευράς:

 Οι κινήσεις της ελληνικής κυβέρνησης είναι σαφείς για όσους παρακολουθούν στενά τα γεγονότα. Είναι αυτονόητο ότι άλλο επίπεδο πληροφόρησης έχει ο απλός πολίτης και άλλο ο Αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων ή ο Υπουργός.

Για την πρωτοβουλία των τριών νεαρών να βάλουν σημαίες σε πέντε βραχονησίδες:

 Δέχομαι ως βάση συζήτησης ότι οι τρείς νέοι λειτούργησαν συναισθηματικά. Πρέπει όμως να πούμε ότι ο καθένας μας οφείλει να σκέπτεται πάντα τι μπορεί να προκαλέσει η κάθε του πράξη. Έχουμε το δικαίωμα να κυκλοφορούμε ελεύθερα σε όλη την επικράτεια ως Έλληνες πολίτες; Φυσικά το έχουμε αυτό το δικαίωμα, αλλά δεν πρέπει να αγνοούμε ποτέ την πραγματικότητα. Η πραγματικότητα είναι ότι έχουμε ένα προκλητικό και επιθετικό γείτονα που αναζητά συνεχώς παράθυρο ευκαιρίας για να έχει όφελος χωρίς κόστος. Η Τουρκία δεν δείχνει αυτή τη στιγμή να ενδιαφέρεται για εκτεταμένη ένοπλη σύρραξη στο Αιγαίο, γιατί ξέρει ότι θα έχει κόστος και επειδή έχει πολλά ανοιχτά μέτωπα στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Όμως, εάν θα αξιοποιούσε κάποιο «ατύχημα» για να μπορέσει να έχει όφελος, θα το έκανε. Εμείς, η Ελλάδα, δεν πρέπει να παίξουμε το παιχνίδι της Τουρκίας, η οποία επιχειρεί να δείξει ατυχώς ότι ο επιτιθέμενος είναι η Ελλάδα. Η πραγματικότητα είναι, και η οποία επιβεβαιώνεται από τη στάση της Ε.Ε. και τις χθεσινές δηλώσεις του Γάλλου προέδρου κ. Μακρόν, ότι ο επιτιθέμενος είναι η Τουρκία και ο αμυνόμενος είναι η Ελλάδα. Θα πρέπει λοιπόν να αναρωτιόμαστε από την πλευρά μας εάν η όποια κίνησή μας εξυπηρετεί τα εθνικά μας συμφέροντα ή όχι. Αυτά είναι τα ερωτήματα που πρέπει κανείς να απαντήσει υπεύθυνα. Γι’ αυτό η εξωτερική πολιτική πρέπει να ασκείται από το κράτος συντεταγμένα.

Για το αν ήταν λάθος η κίνηση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Καμμένου που πήγε στα Ίμια:

Ο κ. Καμμένος έκανε αυτό που έπρεπε να κάνουν τα προηγούμενα χρόνια όλοι οι Υπουργοί Εθνικής Άμυνας, να καταθέτουν στεφάνι στην περιοχή όπου έγινε τα τραγικό γεγονός.

Για τους στόχους και τη στρατηγική της Τουρκίας:

 Πολλοί λένε ότι η Τουρκία δημιουργεί στρατηγικές επιδιώξεις ανάλογα με τα πρόσωπα και τη συγκυρία. Πρόκειται για λάθος προσέγγιση. Η Τουρκία έχει σαφείς στρατηγικές επιδιώξεις, τις οποίες σε κάποιες περιόδους δείχνει έντονα και δυναμικά και σε άλλες περιόδους λιγότερο έντονα. Εμείς δεν πρέπει να λειτουργούμε εδραζόμενοι στην αντίληψη ότι οι στρατηγικές επιδιώξεις της Τουρκίας προσαρμόζονται ανάλογα με τα πρόσωπα και τις συγκυρίες. Η Τουρκία δεν σέβεται το Διεθνές Δίκαιο, ενώ η Ελλάδα υπεραμύνεται του Διεθνούς Δικαίου. Υπάρχουν συνθήκες οι οποίες καθορίζουν τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση επί αυτών. Η Τουρκία επιδιώκει να πετύχει τους στρατηγικούς στόχους με αυξανόμενες αξιώσεις. Η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει καμία τουρκική αξίωση παρά μόνο ένα ζήτημα, αυτό της υφαλοκρηπίδας. Η Τουρκία επιδιώκει να βάζει και άλλα ανύπαρκτα θέματα στο διαπραγματευτικό τραπέζι με τη σκέψη ότι μπορεί να κερδίσει κάτι.

Για το επικείμενο νομοσχέδιο για την αναδοχή από ομόφυλα ζευγάρια:

 Δεν έχουμε εξετάσει ακόμη το συγκεκριμένο ζήτημα. Η θέση και η στάση των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ έχει φανεί πάντως από τα προηγούμενα νομοσχέδια, για το σύμφωνο συμβίωσης και την αλλαγή φύλου. Επί της αρχής λέμε, ότι πάνω από όλα και πρώτα από όλα είναι τα δικαιώματα του παιδιού. Όλα τα άλλα έπονται.

Ανοίγει ο διάλογος για την κατάρτιση της Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση

  • Σε συνέντευξη Τύπου που έγινε σήμερα Τετάρτη 18 Απριλίου 2018 στη Βουλή των Ελλήνων ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος και η Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων, Κατερίνα Ιγγλέζη παρουσίασαν την πρωτοβουλία τους για την έναρξη δημόσιου διαλόγου για την ανάπτυξη μιας Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση (ΕΣΔ) με χρονικό ορίζοντα 20ετίας.

  • Η διαμόρφωση της ΕΣΔ αποτελεί ένα από τα επόμενα βήματα της κύρωσης των δασικών χαρτών, αφού πλέον τα δάση είναι ορισμένα και θεσμικά και χωρικά, καταλαμβάνοντας περισσότερο από τη μισή έκταση της χώρας.
  • Η ΕΣΔ είναι μια μακροχρόνια συμφωνία της κοινωνίας πάνω σε αρχές και στόχους που συμβάλλουν στον αναπτυξιακό της σχεδιασμό. Οι στόχοι της ΕΣΔ οφείλουν να εναρμονίζονται και να ενσωματώνονται οριζόντια σε όλες τις κοινωνικές και οικονομικές πολιτικές της χώρας.

Η πρότασή μας είναι η Ελληνική δασοπονία να περάσει στην υιοθέτηση ενός άλλου μοντέλου, ενός μοντέλου «μεσογειακής δασοπονίας» στο πλαίσιο των δράσεων για την κλιματική αλλαγή, με χαρακτηριστικά:

  • Συμβολή στην τοπική ανάπτυξη και απασχόληση,
  • Αξιοποίηση των δημόσιων και μη δημόσιων δασών,
  • Προσαρμογή στις ιδιαιτερότητες των Ελληνικών μεσογειακών δασών και στην κλίμακα του μεσογειακού τοπίου, αξιοποιώντας την τοπική γνώση στην διαχείρισή του,
  • Υιοθέτηση παραδοσιακών και καινοτόμων καλών πρακτικών, που βασίζεται στη διεπιστημονικότητα,
  • Αναγνώριση της βόσκησης αγροτικών ζώων ως μέσο διαχείρισης των δασών,
  • Διατήρηση της μοναδικής παγκοσμίως βιοποικιλότητάς τους σε επίπεδο γενετικών πόρων, ειδών, οικοσυστημάτων και τοπίων,
  • Διαφοροποίηση των εργαλείων και των μέσων ανάλογα με τις βιοκλιματικές ζώνες,
  • Αναγνώριση της θήρας ως εργαλείο περιβαλλοντικής διαχείρισης
  • Προστασία των υγροτόπων και των λειτουργιών τους, των χειμαρικών ροών και τα δασολιβαδικών συστημάτων
  • Πρόληψη των πυρκαγιών και των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Οι βασικοί άξονες που θα αναπτυχθεί η ΕΣΔ είναι οι εξής:

  • Οικονομία του δάσους
  • Κλιματική αλλαγή
  • Προστασία και οικοσυστημικές λειτουργίες
  • Απογραφή και παρακολούθηση
  • Έρευνα και καινοτομία
  • Διεθνείς πολιτικές και νομοθεσίες
  • Διακυβέρνηση δασικού τομέα

Ο δημόσιος διάλογος για την ΕΣΔ περιλαμβάνει:

  • Ειδικές θεματικές συνεδριάσεις της Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων
  • Θεματικά συμμετοχικά εργαστήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσα στον Μάιο
  • Ηλεκτρονικές Διαβουλεύσεις, μεταξύ των οποίων και μέσω opengov.gr
  • Έκδοση της τελικής Υπουργικής Απόφασης με την Εθνική Στρατηγική για τα Δάση (Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας) το Σεπτέμβριο 2018

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, δήλωσε:

“Στην ΕΣΔ σκοπεύουμε να ορίσουμε τους στρατηγικούς στόχους της χώρας για την επόμενη 20ετία. Τα ελληνικά δάση, αν και καλύπτουν σε έκταση τα 2/3 της χώρας δεν συμβάλλουν καθόλου στο ΑΕΠ αυτή. Εμείς πιστεύουμε ότι μπορούν να συμβάλλουν στο 1% του ΑΕΠ της χώρας, προσφέροντας ταυτόχρονα εργασία και ανάπτυξη σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο. Η Εθνική Στρατηγική για τα Δάση, θα ισχυροποιήσει αυτούς τους στόχους.

Όμως, μια τέτοια ανασυγκρότηση οφείλει να σέβεται τους φυσικούς πόρους και την πλούσια βιοποικιλότητα της χώρας, να εξασφαλίζει το δικαίωμα όλων των πολιτών στις οικοσυστημικές υπηρεσίες, αλλά και να επενδύει στην αειφορία. Ένας στρατηγικός σχεδιασμός αναμένεται να περιορίσει σημαντικά και τις συγκρούσεις αναγκών και χρήσεων γης, διαδικασία που έχει αναδειχθεί και έχει αρχίσει να αντιμετωπίζεται ήδη μέσα από την κύρωση των δασικών χαρτών.

Μετά τις σημαντικές τομές που έχουμε υλοποιήσει, με την ανάρτηση και κύρωση των δασικών χαρτών, τα διαχειριστικά σχέδια βόσκησης, τους φορείς προστατευόμενων περιοχών και την επικαιροποίηση των προδιαγραφών των δασικών διαχειριστικών μελετών, προχωράμε και στη διαμόρφωση μιας μακροπρόθεσμης δασικής στρατηγικής.

Τέλος, η όλη συζήτηση γίνεται στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής, στην πολιτική της προσαρμογής αλλά και στην κατεύθυνση του μετριασμού. Είναι οι ιδιαίτερα σοβαρές και άμεσες επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι κλιματικές αλλαγές στη ζωή των δασών, στην εκτατική κτηνοτροφία και σε όλες τις δευτερεύουσες καρπώσεις, όπως η αναψυχή ή η παραγωγή Μη Ξυλωδών Δασικών Προϊόντων. Για την Ελλάδα, όπως και για τις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες, σοβαρή απειλή για τα δάση και τις υπηρεσίες που παρέχουν αποτελούν οι δασικές πυρκαγιές και κυρίως οι μεγαπυρκαγιές, που και αυτές συνδέονται με την κλιματική αλλαγή.

Όλα αυτά τα θέματα θα τα λάβει υπόψη της η διαβούλευση με τους παραγωγούς και τους επιστήμονες του δασικού χώρου, μέσα από μια ανοιχτή δημοκρατική διαδικασία που ξεκινάει σήμερα από τη Βουλή, διαβουλεύεται με την κοινωνία και επιστρέφει για κύρωση στη Βουλή, ώστε να καταλήξει σε μια 20ετή, δίκαιη και κοινωνικά ισότιμη Εθνική Στρατηγική για τα Δάση.”

Η Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων, Κατερίνα Ιγγλέζη, δήλωσε:

«Θεωρώ ότι  η συνεργασία αυτή είναι πραγματικά ασυνήθιστη για τα δικά μας   δεδομένα.   Είναι   η   πρώτη   φορά   που   η   κυβέρνηση   θέλει   να   διαμορφώσει Στρατηγική και   ανοίγει   τον   διάλογο   με   την   κοινωνία   μέσα   από   τις   κοινοβουλευτικές διαδικασίες.   Κι   αυτό   το   θεωρώ   πολύ   σημαντικό.   Όταν   η   εκτελεστική   και   νομοθετική εξουσία   συνεργάζονται   μέσα   από   δημόσιες   και   δημοκρατικές   διαδικασίες   ευρείας διαβούλευσης με την κοινωνία, θεωρώ ότι μόνο θετική εξέλιξη μπορούμε να προσδοκούμε. Σήμερα  έχουμε  ανάγκη   από   μια   νέα   πολιτική   για   το   φυσικό   περιβάλλον,   με   σκοπό   τη διατήρηση   της   βιοποικιλότητας   και   την   αειφορική   του   διαχείριση   στο   πλαίσιο   της παραγωγικής   ανασυγκρότησης   της   χώρας.   Και   σε   αυτό   ο   δασικός   τομέας   μπορεί   να ανακτήσει   τον   ρόλο   του.   Ένα   άλλο   μοντέλο   δασοπονίας   μπορεί   να   διευρύνει   τις δυνατότητες   απασχόλησης,   πέρα   από   τη   δασοπονία   και   σε   άλλους   τομείς,   όπως   η παραγωγή   μη   ξυλωδών   προϊόντων,   η   εκτατική   κτηνοτροφία,   η   δασική   αναψυχή.   Ένα μοντέλο μεσογειακής δασοπονίας που θα έχει πραγματικά αναπτυξιακή προοπτική και θα επαναφέρει τον δασικό πλούτο ως παράγοντα για  την  παραγωγική  ανασυγκρότηση  της υπαίθρου».

Συνάντηση Γαβρόγλου με εκπροσώπους της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου

Κατόπιν αιτήματος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ.Κ.Γαβρόγλου δέχθηκε σήμερα, 18/4/2017, Επιτροπή εξ Αρχιερέων αποτελούμενη από τον Μητροπολίτη Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ.κ.Εφραίμ και τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ.κ.Χρυσόστομο.

Η Επιτροπή εξ Αρχιερέων παρέδωσε στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων επιστολές της Ιεράς Συνόδου για θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου.

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν και το Μάθημα των Θρησκευτικών. Επανεβεβαιώθηκε η απόφαση της Πολιτείας και της Εκκλησίας, να συνεχιστεί ο διάλογος μεταξύ της Επιτροπής του Ι.Ε.Π. και της Τριμελούς εξ Αρχιερέων Επιτροπής σύμφωνα με όσα ήδη έχουν συμφωνηθεί μεταξύ των δύο πλευρών για το αντικείμενο, το εύρος και τη στοχοθεσία του διαλόγου και έχουν τεθεί υπ’ όψιν της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ζήτησε την απόσυρση της αίτησης ακύρωσης του Π.Δ. 18/2018 (Οργανισμός ΥΠ.Π.Ε.Θ.) που έχει καταθέσει η Εκκλησία της Ελλάδος στο ΣτΕ. Η Επιτροπή εξ Αρχιερέων απάντησε ότι θα ενημερώσει την Διαρκή Ιερά Σύνοδο για το αίτημα του Υπουργού.

Η συνάντηση διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα και υπήρξε αλληλοενημέρωση για τα θέματα που θέτει η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας στις προειρημένες επιστολές με στόχο να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για την εξεύρεση των καλύτερων δυνατών λύσεων.