Αρχική Blog Σελίδα 15388

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Σχολιασμοί των τελευταίων εξελίξεων της επικαιρότητας

Πρωτάκουστη προκλητικότητα από την Τουρκία, ξανά αμήχανη η Κυβέρνηση

 Είναι η πρώτη φορά που το Υπουργείο  Εξωτερικών της Τουρκίας προβαίνει με τέτοια προκλητική φρασεολογία στον απαράδεκτο ισχυρισμό ότι τα Ίμια ανήκουν πλήρως στην τουρκική κυριαρχία.

Η  δήλωση αυτή εντάσσεται στη στρατηγική συνεχούς αμφισβήτησης και διαρκούς έντασης που η Τουρκία εφαρμόζει στο Αιγαίο και στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, που έχει  με πρωτόγνωρο τρόπο  κλιμακωθεί  τους τελευταίους μήνες. Είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι η Άγκυρα δοκιμάζει τα διπλωματικά αντανακλαστικά, την επιχειρησιακή ετοιμότητα, αλλά και την πολιτική αποφασιστικότητα της Ελλάδας. Και γι αυτό ακριβώς η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει ότι και η κυβέρνηση δεν είναι άμοιρη ευθυνών για όσα συμβαίνουν, τα οποία δεν είναι τυχαίο ότι εκτυλίσσονται μετά το ταξίδι του κ. Ερντογάν στην χώρα το οποίο μάλιστα οι κ. Τσίπρας και Κοτζιάς εμφάνισαν ως άκρως επιτυχημένο. Αν ήταν αποτυχημένο δηλαδή τι θα γινότανε;

Στο ΥΠΕΞ παράλληλα υποστηρίζουν ότι δεν είναι και η πρώτη φορά που η Τουρκία χαρακτηρίζει τα Ίμια ως ευρισκόμενα υπό την κυριαρχία της. «Οι βράχοι των Ιμίων, τα χωρικά τους ύδατα και ο εναέριος χώρος τους είναι αποκλειστικά υπό την τουρκική κυριαρχία». Αυτή είναι η φράση που χρησιμοποίησε χθες το ΥΠΕΞ της Τουρκίας. Με απλά λόγια η Άγκυρα διεμήνυσε χθες στην Ελλάδα όχι μόνον να μην τολμήσει να προσεγγίσει τα δύο ελληνικά νησιά, αλλά ούτε καν να σκεφτεί ακόμη και να πετάξει πάνω από αυτά ή να περάσει θαλασσίως δίπλα τους. Ποτέ στο παρελθόν δεν υπήρξε μια τόσο προκλητική δήλωση.Και τι έκανε το υπουργείο των Εξωτερικών; Αντί να κάνει αμέσως αυστηρότατο επίσημο διάβημα στον Τούρκο πρέσβη στην Ελλάδα και να προβεί σε όλες τις αναγκαίες διμερείς και διεθνείς διπλωματικές κινήσεις, αρκέστηκε και πάλι σε μια φραστική καταγγελία της Τουρκίας. Χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι χρειάζονται πλέον άλλες διπλωματικές ενέργειες για να επισημανθούν διεθνώς τα αυτονόητα εθνικά δίκαια.

     Η Νέα Δημοκρατία έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα και σε όλους τους τόνους για τις πάγιες εθνικές θέσεις της: Δεν υπάρχουν γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο. Τα Ίμια -όπως και κάθε άλλη νησίδα την κυριαρχία της οποίας αμφισβητεί η Άγκυρα- είναι ελληνικά. Και αυτό θεμελιώνεται ξεκάθαρα στη Συνθήκη της Λωζάνης, στην ιταλοτουρκική συμφωνία του 1932, καθώς και στη Συνθήκη των Παρισίων.

     Ανεξαρτήτως όμως της αλλαγής στάσης της Αγκυρας, η Κυβέρνηση δεν είναι άμοιρη ευθυνών για τη διαρκή κλιμάκωση της τουρκικής προκλητικότητας. Και δεν έχει να κάνει μόνον με το πόσο απροετοίμαστο απεδείχθη το ταξίδι Ερντογάν στη διάρκεια του οποίου προσφέρθηκε στον Τούρκο πρόεδρο η δυνατότητα να αμφισβητήσει -και μάλιστα σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση- τη Συνθήκη της Λωζάνης. Είναι και όλες τις αλλοπρόσαλλες δηλώσεις που ακολούθησαν που κατέδειξαν ότι η κυβέρνηση δεν έχει καν ενιαία στάση έναντι της γείτονος. Καλείται, έστω και σήμερα να μην μείνει και πάλι αμήχανη, για να μην γίνει και μοιραία για τα εθνικά συμφέροντα. Οι ερασιτεχνισμοί και η πολυγλωσσία στα εθνικά θέματα δεν συγχωρούνται.

   Υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα στα οποία η κυβέρνηση θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει:

  • Να προβεί σε όλες τις απαραίτητες διμερείς και διεθνείς διπλωματικές ενέργειες υποστήριξης των εθνικών δικαίων και καταγγελίας των τουρκικών προκλήσεων.
  • Να διαμορφώσει μια συγκροτημένη διεθνή στρατηγική προβολής των εθνικών θέσεων.
  • Να προχωρήσει έστω και σήμερα σε εντονότατο διαβήμα προς τον Τούρκο Πρέσβη στην Αθήνα και προς τον Τούρκο Υπουργό Εξωτερικών στην Άγκυρα.
  • Να δώσει οδηγίες για ενημέρωση των Υπουργείων Εξωτερικών σε όλες τις χώρες και των Διεθνών Οργανισμών όπου υπάρχουν ελληνικές διπλωματικές Αρχές.

            Από την πλευρά της, η  Νέα Δημοκρατία θα εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες που έχει ως Αξιωματική Αντιπολίτευση για να προβάλει και να υποστηρίξει τα εθνικά δίκαια.

Ακόμα και ο κ. Φίλης καταγγέλλει την “έξοδο” από το Μνημόνιο ως κοροϊδία

   Ακόμα και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ όπως ο κ. Φίλης καταγγέλουν πλέον τη νέα απάτη της κυβέρνησης.  Όσα ανέφερε ο κ. Τσίπρας για καθαρή έξοδο αποτελούν μια ακόμη κοροϊδία, καθώς τον Αύγουστο τελειώνει η χρηματοδότηση, αλλά όχι τα μέτρα.  Δεν είναι, όμως, μόνον ο κ. Φίλης που κάλεσε χθες τον κ. Τσίπρα να πάψει να πανηγυρίζει. Είναι και ο κ. Τσακαλώτος ο οποίος βρίσκεται σε τελείως διαφορετικό μήκος κύματος από τον πρωθυπουργό ο οποίος επίσης αμφισβητεί την περιβόητη “καθαρή έξοδο”. Όπως καταλαβαίνετε αν ο κ. Τσίπρας δεν μπορεί να πείσει τους υπουργούς και τους βουλευτές του, είναι μάλλον δύσκολο να πείσει τους πολίτες για κάτι που βρίσκεται στη σφαίρα της φαντασίας του ιδίου και όσων νομίζουν ότι η χώρα μπορεί να κυβερνηθεί με τα ψέμματα και την προπαγάνδα.

   Η Ελλάδα συνεχίζει να βρίσκεται μετά τον Αύγουστο υπό επιτροπεία διότι  έρχονται επιπλέον μέτρα 5,2 δις (περικοπές συντάξεων και μείωση αφορολογήτου), καθώς και δέσμευση της χώρας για υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του Α.Ε.Π.

   Δεν βγαίνει από την επιτροπεία, καθώς -όπως παραδέχθηκε ακόμη και ο κ. Τσακαλώτος- συζητείται ήδη νέα διαδικασία επιτροπείας κάτω από τον τίτλο «Πρόγραμμα Μεταμνημονιακής Παρακολούθησης». Η Κυβέρνηση περηφανεύεται ότι θα φέρει τη χώρα εκεί που βρισκόταν στις αρχές ου 2015, αλλά προσποιείται ότι ξεχνά πως, με αποκλειστικά δική της ευθύνη, επιβλήθηκαν μέτρα λιτότητας 15 δις ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2015 κόστισε στη χώρα πάνω από 100 δις, όπως επισημαίνουν κορυφαίοι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι.

  Προχτές στη Βουλή και χτες με συνεντεύξεις του, ο κ. Φίλης διατύπωσε θέσεις διαμετρικά αντίθετες  αντίθετες στην κυβερνητική πολιτική και την κυβερνητική προπαγάνδα. Θα είχαν βέβαια νόημα όσα υποστηρίζει ο κ. Φίλης αν τα λόγια του ευθυγραμμίζονταν με τις πράξεις τους. Διότι ο ίδιος συνεχίζει να υποστηρίζει με την ψήφο του την κυβέρνηση που ασκεί την πολιτική που περιγράφει, ενώ υπενθυμίζεται ότι και ο ίδιος ψήφισε- όπως και όλος ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ- το τέταρτο μνημόνιο το οποίο τώρα αίφνης ανακάλυψαν τα μέτρα σκληρής λιτότητας που υπονομεύουν την χώρα και για τα επόμενα χρόνια.

Η απλή αναλογική στους Δήμους και τις Περιφέρειες θα προκαλέσει πλήρη ακυβερνησία

    Η Νέα Δημοκρατία διαφωνεί ριζικά με την πρόθεση της Κυβέρνησης να καθιερώσει την απλή αναλογική στις αυτοδιοικητικές εκλογές . Διότι η απλή αναλογική στους Δήμους και τις Περιφέρειες θα προκαλέσει  πλήρη ακυβερνησία. Όσοι έχουν έστω και στοιχειώδη γνώση του πως λειτουργεί η αυτοδιοίκηση, γνωρίζουν πολύ καλά ότι με την εφαρμογή απλής αναλογικής  θα οδηγηθεί στην πλήρη παράλυση. Η Νέα Δημοκρατία ξεκαθαρίζει λοιπόν πως ακόμη κι αν ψηφιστεί αυτός ο νόμος δεν πρόκειται να εφαρμοστεί. Διότι πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές θα μεσολαβήσουν -όπως όλα δείχνουν- εθνικές εκλογές και η Νέα Δημοκρατία θα τον καταργήσει αμέσως. Οι Περιφερειάρχες και οι Δήμαρχοι θα μπορούν να λαμβάνουν τις αποφάσεις τους με βάση την εντολή που έλαβαν από τους πολίτες και όχι εκβιαζόμενοι από τις μειοψηφίες. Ας μην προσπαθεί λοιπόν η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ να εργαλειοποιήσει και την Αυτοδιοίκηση αλλάζοντας το εκλογικό σύστημα, για να ελέγξει έστω και ως μειοψηφία τους Δήμους και να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από την επερχόμενη συντριπτική ήττα της στις εθνικές εκλογές.

Φώφη Γεννηματά: Οι ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση εκθέτουν την απλή αναλογική και συκοφαντούν τον Κλεισθένη

ΟΜΙΛΙΑ ΦΩΦΗΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ  ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΚΕΔΕ ΚΑΙ ΕΝΠΕ

 Κάθε φορά που έρχομαι σε άμεση επαφή με τον χώρο της Αυτοδιοίκησης, αισθάνομαι σαν στο σπίτι μου.

Είμαι περήφανη που υπηρέτησα αυτό το χώρο, είμαι περήφανη για την κοινή μας πορεία.

Εκπροσωπώ σήμερα την παράταξη που συνδέθηκε με όλες τις μεγάλες τομές που έγιναν στη χώρα, και ιδίως τις δημοκρατικές αλλαγές στο κράτος και την αναβάθμιση των Αυτοδιοικητικών Θεσμών. Και ήταν δυστυχώς συνήθως μόνη της.

Όλοι οι άλλοι στάθηκαν απέναντι, καταψήφιζαν, επαγγέλλονταν κατάργηση των αλλαγών,  αντιδρούσαν με κάθε μέσο και τρόπο.

Δεν χρειάζεται να γυρίσω στο 1981 με τους 6500 Δήμους και Κοινότητες, εκδοτήρια ληξιαρχικών πράξεων, όπου έργα γίνονταν μόνο «κατόπιν ενεργειών» του Υπουργού.

Θα έρθω στο «σήμερα» με τους 325 Δήμους και τις 13 Περιφέρειες που είναι σύγχρονοι πολιτικοί Οργανισμοί.

Κι αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας μεγάλης θεσμικής τομής, του σχεδίου «Καλλικράτης», το οποίο εμπνεύστηκε και προχώρησε η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Ενίσχυσε τη διαφάνεια και τη δημοκρατική λειτουργία των Δήμων και των Περιφερειών και έδωσε απτά, θετικά αποτελέσματα. Το ατύχημα ήταν πως λόγω της κρίσης ούτε χρηματοδοτήθηκε από την κεντρική κυβέρνηση, ούτε τα χρήματα που εξοικονομήθηκαν αποδόθηκαν στην αυτοδιοίκηση.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι χάρη στις προβλέψεις του Καλλικράτη και την υπεράνθρωπη προσπάθεια των αιρετών και των εργαζομένων, ουσιαστικά γλύτωσε ένα επιπλέον μνημόνιο ο ελληνικός λαός.

Ο Καλλικράτης αποτέλεσε  βάση για μια Αυτοδιοίκηση με λόγο και ρόλο, με αρμοδιότητες και πόρους, βασικό πυλώνα για την υπέρβαση της κρίσης, την ανασυγκρότηση και ανάπτυξη της χώρας, την κοινωνική συνοχή, την διεύρυνση της δημοκρατίας και της λαϊκής συμμετοχής.

Φίλες και Φίλοι,

Στα χρόνια της κρίσης δοκιμαστήκαμε όλοι.

Και φυσικά η Αυτοδιοίκηση, που βίωσε τις συνέπειες της μείωσης της κρατικής επιχορήγησης.

Και παρά τα προβλήματα που υπήρξαν, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ΟΛΟΙ ότι η Αυτοδιοίκηση στάθηκε στην πρώτη γραμμή, στο πλευρό του πολίτη, στην πρόνοια, σε δράσεις κοινωνικής συνοχής, στη στήριξη της ελληνικής οικογένειας, στην αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος.

Σε όλη αυτή την πορεία ο «Καλλικράτης» αντιμετωπίστηκε από την Κυβέρνηση ως «μνημονιακός θεσμός» και γι αυτό εγκαταλείφθηκε στην τύχη του, ενώ σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων οδήγησε σε αφαίρεση αρμοδιοτήτων και πόρων και σε διόγκωση της γραφειοκρατίας.

Αφαιρέθηκαν μάλιστα αρμοδιότητες που αφορούν στην κοινωνική πολιτική, την πρόνοια, το περιβάλλον. Και αποδόθηκαν αρμοδιότητες που δεν ήθελε να ασκήσει το κράτος, χωρίς μέσα ,  πόρους και προσωπικό.

Με μια επικίνδυνη αντίληψη που θέλει να μετατρέψει την Αυτοδιοίκηση, στο μακρύ χέρι  του κεντρικού κράτους.

Τώρα η Κυβέρνηση ετοιμάζει μια νέα νομοθετική παρέμβαση. Λέει πολλά

για «δημοκρατία», για «διαφάνεια», αλλά Νόμο δεν έχουμε δει ακόμη.

Δεν έχει η Κυβέρνηση το θάρρος και την ευθύνη να θέσει σε δημόσιο διάλογο και διαβούλευση την πρόταση της.

Από τις διαρροές καταλαβαίνουμε ότι ουσιαστικά το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να αλλάξουν το σύστημα εκλογής των Δημοτικών και Περιφερειακών Συμβουλίων.

Θα με ρωτήσει κάποιος. Και αυτό είναι κακό;

Απαντώ ευθέως. Το ζητούμενο είναι να στηρίξουμε τον θεσμό και όχι να του προσθέσουμε νέα προβλήματα, οδηγώντας στην αποδυνάμωσή του.

Η αλλαγή του εκλογικού συστήματος, απαιτεί ευρύτερες αλλαγές για την αναβάθμιση των θεσμών και οπωσδήποτε συναινέσεις.

Τι πρέπει να γίνει σήμερα;

  • Όλοι μιλούν με τον ίδιο τρόπο και χρησιμοποιούν σχεδόν τα ίδια λόγια για την ανάπτυξη.

Ο Πρωθυπουργός τρέχει παντού στη χώρα μοιράζοντας έργα, ψιχία, υποσχέσεις, ενώ η Κυβέρνηση του σχεδιάζει γενικόλογες και πρόχειρες προτάσεις που τις βαφτίζει αναπτυξιακά προγράμματα.

Η ΝΔ περιορίζεται στο «λιγότερο κράτος» με ότι αυτό σημαίνει.

Δεν απαντούν, όμως, πειστικά στο θεμελιώδες ερώτημα:  Τι πρέπει να αλλάξει σε κράτος και αυτοδιοίκηση για να πιάσει ξανά η χώρα το  μίτο της Αριάδνης που οδηγεί στη νέα ανάπτυξη.

  • Εμείς είμαστε ξανά έτοιμοι να προτείνουμε το τρίτο κύμα των αλλαγών και μεταρρυθμίσεων. Για μια νέα ειρηνική επανάσταση στο χώρο για την οποία θα μου επιτρέψετε να πω λίγα λόγια. Με επίγνωση των αναγκών του παρόντος και του μέλλοντος για τους θεσμούς, την αποκεντρωμένη, σύγχρονη και δημοκρατική πολιτεία.
  • Η συνολική μας στρατηγική που αφορά το «Σχέδιο Ελλάδα» ξεκινά από μια κρίσιμη προϋπόθεση. Δεν μπορεί να υπάρξει νέα ανάπτυξη στη χώρα αν στην καρδιά των αλλαγών δεν βρεθεί η Ελλάδα των Περιφερειών με Ονοματεπώνυμο.

Κι’ αυτό γιατί:

  • Μόνο στην Περιφέρεια είναι δυνατόν να γίνει πραγματική ανασυγκρότηση του παραγωγικού αναπτυξιακού προτύπου
  • Μόνο στο Δήμο μπορεί να σχεδιαστεί η κινητοποίηση όλων των παραγωγικών δυνάμεων ενός τόπου που σήμερα αδρανούν κατακερματισμένες
  • Μόνο στην Αυτοδιοίκηση μπορεί να οργανωθεί μια μεταρρύθμιση του κοινωνικού κράτους.

    Γιατί εδώ  είναι ο χώρος που μπορεί να δημιουργήσει, να συνθέσει, να αναπτύξει το πολυτιμότερο  προϊόν αυτού του τόπου: το μείγμα πολιτισμού φιλοσοφίας, τεχνών, ιστορίας, λαογραφίας, κουλτούρας, φύσης και περιβάλλοντος. Και να το συνδέσει με τον αγροδιατροφικό τομέα, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, τον τουρισμό.

     Στη βάση αυτού του προτύπου διαμορφώνεται η  ταυτότητά της Περιφέρειας προσδιορίζονται οι αναπτυξιακοί πόλοι γύρω από τους οποίους θα αναπτυχθεί και θα κινητοποιηθεί κάθε δημιουργική δύναμη προς αυτή την κατεύθυνση.

  • Πως θα τα καταφέρουμε;

Η δέσμευσή μας είναι ότι αυτή τη φορά στις δεν θα γίνουν εκπτώσεις. Δεν θα γίνουν βάζοντας στη ζυγαριά από τη μια μεριά το συγκεντρωτικό κράτος και από την άλλη την αυτοδιοίκηση. Και μοιράζοντας αρμοδιότητες χωρίς πόρους.

Δεν θα κρατήσουμε στην αποκεντρωμένη   κρατική διοίκηση  παρά μόνο διαπεριφερειακού τύπου αρμοδιότητες.

Δεν θα κρατήσουμε στον κρατικό κορβανά κανένα έργο χρηματοδοτούμενο από ευρωπαϊκά προγράμματα που  και φύση και θέση ανήκει στους Δήμους και στις Περιφέρειες.

  • Κατά συνέπεια ο ρόλος της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης γίνεται καταλυτικός.

Αξιολογώντας τα μεγάλα βήματα, τις κατακτήσεις, τις μεταρρυθμίσεις που κάναμε στον προηγούμενο ιστορικό κύκλο σήμερα είμαστε ώριμοι να προτείνουμε ένα μεγάλο άλμα προς τα  εμπρός.

Η προσαρμογή του διοικητικού και αυτοδιοικητικού συστήματος στα ευρωπαϊκά δεδομένα και στις εθνικές και τοπικές ανάγκες επιβάλλει:

  • τη γενναία αποκέντρωση της διακυβέρνησης, και
  • τη ριζική αλλαγή στο κράτος, την ανάληψη των τοπικών υποθέσεων με ολοκληρωμένη μορφή από τους Δήμους,
  • την καθοριστική συμβολή της Περιφέρειας στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του αναπτυξιακού προγραμματισμού

Η ανασύνταξη της πολιτείας θα στηριχθεί σε πολύ συγκεκριμένες και μη διαπραγματεύσιμες μεταρρυθμίσεις στη βάση των ακόλουθων αρχών:

1ο   Το τεκμήριο της αρμοδιότητας  Ο ισχυρός Δήμος είναι η βάση της μεταρρύθμισης.

2ο Με βάση  την αρχή της επικουρικότητας . Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση σηκώνει το βάρος της Περιφερειακής Ανάπτυξης.

3ο  Με βάση την αρχή της αναλογικότητας των ευθυνών.   Η μη υλοποίηση αρμοδιοτήτων συνεπάγεται  κυρώσεις.

4ο  Σύμφωνα με το Σύνταγμα η αρχή της οικονομικής αυτοτέλειας  συνεπάγεται ενίσχυση και γενναία ανακατανομή πόρων υπέρ της αυτοδιοίκησης.

Ειδικότερα:

Πρώτον: Να στηρίξουμε την πλήρη εφαρμογή του «Καλλικράτη», με την απόδοση των οφειλόμενων πόρων και την  «απελευθέρωση» από τα δεσμά, τους ανούσιους ελέγχους και δαιδαλώδεις διαδικασίες ώστε να ασκηθούν με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα οι αρμοδιότητές .

Και εν συνεχεία με ευθύνη και νηφαλιότητα να αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα. Φυσικά και να καταλήξουμε σε βελτιώσεις και αναθεωρήσεις όπου χρειάζεται, με στόχο όμως την μετάβαση στην περιφερειακή διακυβέρνηση

Δεύτερον: Να αντιμετωπίσουμε με επάρκεια -μετά από διάλογο με την ΕΝΠΕ και την ΚΕΔΕ, τα τρέχοντα θεσμικά, λειτουργικά και οικονομικά προβλήματα της Αυτοδιοίκησης.

Τρίτον: Να πάρουμε πρωτοβουλίες  για αλλαγές στο Σύνταγμα που θα ενισχύουν την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια των ΟΤΑ. Γνωρίζω ότι στο δεύτερο βαθμό υπάρχει σχετική προετοιμασία από το παρελθόν, που χρειάζεται απλές βελτιώσεις.

  • Με αυτή την οπτική καταθέτω 7 προτάσεις για την αυτοδιοίκηση και το σύγχρονο κράτος
  1. Το κράτος πρόνοιαςοικοδομείται στο σύνολο του στο πλησιέστερο στον πολίτη επίπεδο, στους Δήμους όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη.

Όλες οι δομές πρόνοιας όπως και όλες οι προνοιακές πολιτικές όπως το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα πρέπει να περάσουν στους Δήμους με όλους τους απαραίτητους πόρους.

Αποκέντρωση  αρμοδιοτήτων πρωτοβάθμιας Υγείας προς Δήμους.

  1. Οι περιφέρειες είναι υπεύθυνες για τον περιφερειακό σχεδιασμόκαι όχι για να υλοποιούν τα ρουσφέτια των υπουργών μέσω των ΠΕΠ.
  2. Τα προγράμματα κατάρτισης και απασχόλησηςπερνάνε στο σύνολο τους στις περιφέρειες και τους δήμους που με βάση τις πραγματικές ανάγκες εκπονούν περιφερειακά και τοπικά σχέδια απασχόλησης και κατάρτισης.
  3. Το πρόγραμμααγροτικής ανάπτυξης (Π.Α.Α),αποκεντρώνεται σε δυο φάσεις σε ποσοστό 80% έτσι ώστε να γίνει μαζί με τα ΠΕΠ εργαλείο αναγέννησης της υπαίθρου.
  4. Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες μπαίνουν δυναμικά μπροστά στην προσπάθεια για την εξάλειψη του ψηφιακού χάσματοςπου μας χωρίζει από τις χώρες της ΕΕ.

Μετάβαση στις «Έξυπνες πόλεις».

  1. Η Αυτοδιοίκηση έχει ρόλο στην Εκπαίδευση.
  2. Νέος σχεδιασμός της Καταστατικής θέσης των Αιρετών, ώστε να μην δημιουργούνται αντικίνητρα για την ευρύτερη δική τους συμμετοχή στις δημοκρατικές διαδικασίες.

Αυτές είναι οι επτά  μεγάλες αλλαγές που δίνουν ρόλο πρωταγωνιστή στην αυτοδιοίκηση στον αγώνα για την παραγωγική ανασυγκρότηση της πατρίδας με κοινωνική συνοχή κ αλληλεγγύη.

Σε αυτές τις προτάσεις σας καλώ να ξεκινήσουμε σήμερα ένα μεγάλο διάλογο που θα φτάσει μέχρι τη συνοικία και το χωριό, μέχρι τα νησιά και τις ορεινές μας περιοχές.

  • Είναι φανερό ότι μια τέτοια συνολική πρόταση προϋποθέτει αντίστοιχη προσαρμογή όλων των θεσμών της Πολιτείας που εμπλέκονται στην πυραμίδα του προγραμματισμού.

Η ανακατανομή εξουσιών και αρμοδιοτήτων επιβάλλει μεγάλες αλλαγές στην εσωτερική δομή του Δήμου και της Περιφέρειας. Αλλαγές που θα κρίνουν συνολικά τις νέες σχέσεις και αντιπροσωπεύσεις.

Αν ερχόμαστε αποσπασματικά πρώτα να εξαγγέλλουμε τι θα γκρεμίσουμε για παράδειγμα τον «Καλλικράτη» και στη συνέχεια να προτείνουμε αλλαγές εκλογικών νόμων με στόχο την ενίσχυση των κομματικών μας ερεισμάτων στο χώρο, τότε βάζουμε το κάρο μπροστά από το άλογο.

Αλλά το έχουμε συνηθίσει πια. Αυτή η Κυβέρνηση έχει μόνη αρχή την εργαλειακή αντίληψη για τους θεσμούς συμμετοχικής δημοκρατίας. Τους θεωρεί κάστρα  προς κατάληψη και επιδιώκει συμμαχίες χωρίς αρχές και στόχους στο όνομα της συναλλαγής και της αύξησης της κομματικής επιρροής. Δεν είναι αυτή η ανάγκη του θεσμού και του τόπου.

Δείτε για παράδειγμα την απλή αναλογική που προτείνει στους ΟΤΑ. Χωρίς ανακατανομή εξουσιών διαλύει κάθε δυνατότητα άσκησης τοπικής εξουσίας και τους μετατρέπει  σε χώρο συναλλαγής και παραλυτικής ισορροπίας .

Ας σκεφτούμε τι σημαίνει για τους δημότες η αδυναμία να  παίρνονται αποφάσεις για να προχωρήσουν έργα συντήρησης τοπικών υποδομών η για να εφαρμοστούν οι αναγκαίες προνοιακές και κοινωνικές πολιτικές.

Δεν είναι τυχαίο ότι παίζουν με το χρόνο διεξαγωγής των Αυτοδιοικητικών εκλογών, αντιμετωπίζοντας το θεσμό ως περίπου κινητή εορτή, σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

Όσον αφορά την κουτοπονηριά ότι αυτό είναι πρόκριμα επαναφοράς  του εκλογικού νόμου για τις εθνικές εκλογές νομίζω ότι καταντά άσκηση επί χάρτου.

Εμείς δεν συζητάμε αποσπασματικά για τα κρίσιμα ζητήματα θέλουμε πραγματικές και ουσιαστικές λύσεις και ασφαλώς δεν θα μας βρουν υποστήριγμα και βεβαίως πολύ περισσότερο δεν θα μας βρουν συνένοχους στις επιλογές  και τις επιδιώξεις τους.

Οι ρυθμίσεις που προωθεί η Κυβέρνηση εκθέτουν την απλή αναλογική και συκοφαντούν τον Κλεισθένη.

Ακαδημία Αθηνών: Υποδοχή κ. Malcolm Hewitt Wiener

The collapse of civilizations: What breakthroughs in science reveal about the past with lessons for the future

     Κατά τη δημόσια συνεδρία της Ακαδημίας Αθηνών, την Πέμπτη, 26 Απριλίου 2018 και ώρα 8.00 μ.μ., θα πραγματοποιηθεί η υποδοχή του αντεπιστέλλοντος μέλους  κ. Malcolm Hewitt Wiener, μέλους της Αμερικανικής Ακαδημίας Τεχνών και Επιστημών.

     Το νέο μέλος θα προσφωνήσει ο Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών κ. Αντώνιος Ν. Κουνάδης και, στη συνέχεια, ο Γενικός Γραμματέας κ. Βασίλειος Χ. Πετράκος θα παρουσιάσει το επιστημονικό του έργο.

     Θα ακολουθήσει ομιλία του κ. Malcolm Hewitt Wiener με θέμα:   «The collapse of civilizations: What breakthroughs in science reveal about the past with lessons for the future».

Πότε θα καταβληθεί το υπόλοιπο 30% των αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ;

Ο Υπεύθυνος ΚΤΕ Αγροτικής Ανάπτυξης της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και Βουλευτής Ν. Σερρών, Μιχάλης Τζελέπης με την υπ’ αριθμόν Α.Π.: 5211/18-4-2018 Ερώτησή του προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Ευάγγελο Αποστόλου ζητάει να μάθει «Πότε θα καταβληθεί το υπόλοιπο 30% των αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ».

 Ειδικότερα, στην αρχή της Ερώτησής του, ο Βουλευτής υποστηρίζει ότι: «Είναι γνωστό ότι σε διάφορες περιοχές της χώρας η πληρωμή των αποζημιώσεων για ζημιές στη φυτική και τη ζωική παραγωγή πολλών γεωργών και κτηνοτρόφων γίνεται με πολύ μεγάλες καθυστερήσεις. Είναι επίσης γνωστό ότι προκειμένου η Κυβέρνηση να δημιουργήσει πλασματική εικόνα ότι δήθεν με την πολιτική της πετυχαίνει αυξημένα πλεονάσματα, καταβάλλεται από τον ΕΛΓΑ μόνο το 70% των αποζημιώσεων που δικαιούνται οι αγρότες παρά το γεγονός ότι έχουν εξοφλήσει τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές. Σύμφωνα με την Κυβέρνηση για την καταβολή του υπόλοιπου 30% των αποζημιώσεων απαιτείται αναθεώρηση του προϋπολογισμού του ΕΛΓΑ».

 Επειδή, κατά τον κ. Τζελέπη «με την παραπάνω απόφαση της Κυβέρνησης προκαλούνται πολύ μεγάλα προβλήματα στους πληγέντες γεωργούς και κτηνοτρόφους διάφορων περιοχών της χώρας μεταξύ των οποίων και των Σερρών που περιμένουν τις αποζημιώσεις για να μπορέσουν να καλύψουν βασικές οικονομικές τους υποχρεώσεις» ζητάει από τον Υπουργό να τον ενημερώσει πότε θα γίνει η αναθεώρηση του προϋπολογισμού του ΕΛΓΑ και πότε θα πληρωθεί με συγκεκριμένη ημερομηνία το υπόλοιπο 30% των αποζημιώσεων που δικαιούνται οι πληγέντες γεωργοί και κτηνοτρόφοι.

Ανέκδοτα: Δεν ήθελε να τον χάσει…

Πάει ο Γιωργής στον ψυχίατρο.

-Γιατρέ μου, αντιμετωπίζω ένα σοβαρό πρόβλημα. Ξαπλώνω το βράδυ να κοιμηθώ και βλέπω κάτι περέργα όνειρα, με ποντίκια να παίζουν ποδόσφαιρο.

Και που λες γιατρέ μου όση ώρα κοιμάμαι, αυτά παίζουν μπάλα. Αν κοιμηθώ μισή ώρα παραπάνω, παίζουν παράταση και μετά βαράνε και πέναλτι. Πολλά πέναλτι. Με τις ώρες! Τα ποντίκια παίζουν μπάλα!

– Πρώτη φορά ακούω κάτι τέτοιο. Μήπως χρειάζεται να κάνετε απολύμανση στο σπίτι και σας έχει γίνει έμμονη ιδέα; Κάντε μια απολύμανση κι ελάτε σε δέκα μέρες να σάς ξαναδώ…

Μετά από δέκα μέρες ξαναπάει ο Γιωργής στον ψυχίατρο…

– Γιατρέ μου, έκανα και απολύμανση, αλλά τα ποντίκια παραμένουν. Κάθε νύχτα, μόλις κλείσω τα μάτια μου, βλέπω τα ίδια: Πάσες, σέντρες, σουτ…

– Μήπως τρώτε βαριά το βράδυ; Να κόψετε το βραδινό και να τα ξαναπούμε πάλι σε δέκα μερούλες…

Μετά από δέκα μέρες ξαναπάει ο Γιωργής στον ψυχίατρο…

– Γιατρέ μου, έχασα πέντε κιλά, αλλά τα ποντίκια δεν λένε να φύγουν. Κάθε βράδυ στα όνειρά μου τα βλέπω. Τι να κάνω;

– Λοιπόν, θα σάς δώσω μια συνταγή με ηρεμιστικά. Θα παίρνετε ένα κάθε βράδυ, από απόψε και για μία εβδομάδα. Πιστεύω ότι θα σας βοηθήσουν να το ξεπεράσετε…

– Σύμφωνοι γιατρέ μου, αλλά μήπως θα μπορούσα να αρχίσω τη θεραπεία από αύριο;

– Απόψε σάς είπα να αρχίσετε.

– Να ξέρεις γιατρέ μου… Έχει τελικό απόψε, μην τον χάσω…


ΓΝΩΜΙΚΟ

Κάθε ηλίθιος μπορεί να κριτικάρει, να κατηγορήσει, να παραπονεθεί, και οι περισσότεροι ηλίθιοι το κάνουν. 

Dale Carnegie – (Αμερικανός συγγραφέας αυτοβοήθειας ) – 1888-1955 

Οι αρχαιότερες ενδείξεις για κτηνιατρική χειρουργική επέμβαση σε κρανίο αγελάδας πριν από τουλάχιστον 5.000 χρόνια

Η ανάλυση ενός σχεδόν πλήρους κρανίου αγελάδας, που βρέθηκε σε μία νεολιθική τοποθεσία της Γαλλίας και το οποίο χρονολογείται μεταξύ του 3400 και του 3000 π.Χ., αποκάλυψε ότι πιθανότατα είχε υποβληθεί σε κάποιου είδους χειρουργική επέμβαση.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι πρόκειται για την αρχαιότερη ένδειξη χειρουργικών πειραματισμών σε ζώο που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα. Η επέμβαση εκτιμάται ότι πραγματοποιήθηκε είτε σε νεκρό ζώο, είτε σε ζώο που δεν επέζησε τελικά.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Φερνάντο Ραμίρεζ Ρότσι του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών (CNRS) της Γαλλίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Scientific Reports», βρήκαν το κρανίο στη δυτική Γαλλία, 40 χιλιόμετρα από την ακτή του Ατλαντικού. Το κρανίο φέρει μία σχεδόν τετράγωνη τρύπα στο οστό του δεξιού πρόσθιου λοβού με διαστάσεις 6,5 επί 4,6 εκατοστών και μήκους τεσσάρων εκατοστών. Η ανάλυση της τρύπας έδειξε ότι δεν είχε προέλθει από χτύπημα, π.χ. από μετωπική σύγκρουση με άλλη αγελάδα, αλλά από κάποιο άγνωστο όργανο τρυπανισμού.

κρανίο αγελάδας

 Ενδείξεις κρανιακής χειρουργικής επέμβασης σε ανθρώπους έχουν βρεθεί ακόμη παλαιότερες, ήδη από τη μεσολιθική περίοδο (10000 έως 2700 π.Χ.) σε διάφορα μέρη του κόσμου. Οι επιστήμονες είναι πια βέβαιοι ότι οι προϊστορικοί άνθρωποι είχαν αναπτύξει υψηλού βαθμού χειρουργικές ικανότητες, κάνοντας -όπως δείχνει και η νέα έρευνα- εξάσκηση είτε σε κρανία μεγάλων ζώων, είτε σε πτώματα ανθρώπων, προτού δοκιμάσουν αντίστοιχες επεμβάσεις σε εν ζωή συνανθρώπους τους.  Οι ερευνητές δεν αποκλείουν, πάντως, ότι το άνοιγμα της τρύπας στο κεφάλι του ζώου έγινε στο πλαίσιο κάποιου συμβολικού-μαγικού τελετουργικού.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: http://nature.com/articles/doi:10.1038/s41598-018-23914-1

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

Εύξεινος Λέσχη Ποντίων Νάουσας: Παρουσίαση παιδικού βιβλίου «Η κυρία Τσαγερό» της Όλγας Κουτμηρίδου

«Η Κυρία  Τσαγερό» μαζί με την παρέα της , ( την κυρία Γαλατιέρα, την κυρία Φουφού και το μικρό   Τσαγεράκο )   έρχονται     να  μας σκαλίσουν  θεϊκά τις αποθήκες της μνήμης   και  να μας μεταφέρουν  στην Μικρή Σάντα.

Εκεί  θα μας διδάξουν  τις σημαντικές αξίες της φιλίας, της αγάπης,  της αλληλεγγύης  και την ομορφιά της ζωής. Μέσα από τα παιδικά μάτια  οι ιστορίες της κυρίας Τσαγερό θα μας ζωντανέψουν και θα μας θυμίσουν νοσταλγικά τα χρόνια της αθωότητας.

Το Σάββατο 28 Απριλίου 2018 και ώρα 6.00΄μ.μ. στην Εύξεινο Λέσχη Ποντίων Νάουσας  οι μαθήτριες του Μπαλέτου ,  οι μαθητές του παιδικού Ποντιακού χορευτικού  θα μας παρουσιάσουν με το δικό τους τρόπου το παραμύθι της Κυρίας Τσαγερό.

Για το βιβλίο θα μιλήσει η κα. Αντωνία Χαρίση Δρ. Ιστορίας της Εκπαίδευσης συγγραφέας και Διευθύντρια του 9ου Δημοτικού Σχολείου Νάουσας  και η  συγγραφέας του βιβλίου  κα. Όλγα Κουτμηρίδου.

Η ΚΥΡΙΑ ΤΣΑΓΕΡΟ 2

Δημ Θέατρο Πλατέος: Τα εισιτήρια για τη παράσταση Η ΔΡΑΚΑΙΝΑ θα διατίθονται μέχρι την Παρασκευή 20/4 το μεσημέρι

Η ΚΕΔΑ ενημερώνει ότι τα  εισιτήρια για 

 τη θεατρική παράσταση ”Η ΔΡΑΚΑΙΝΑ”

που θα πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό Θέατρο Πλατέος

το Σάββατο 21  και ώρα 20.00 και την Κυριακή 22 Απριλίου στις 18.00 & στις 20.30 θα διατίθονται μέχρι την Παρασκευή 20/4 το μεσημέρι από

 το βιβλιοπωλείο ”κύτταρο” και τα γραφεία της Κ.Ε.Δ.Α.

Τα εναπομείνοντα εισητήρια θα διατίθονται από το ταμείο του θεάτρου

 πριν από κάθε παράσταση.

Τιμή εισιτηρίου 3,00 ευρώ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΔΕΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΓΕΛ Πλατέος – Κορυφής: Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο “Διαχείριση άγχους” του Κέντρου Κοινότητας Δήμου Αλεξάνδρειας με Παράρτημα Ρομά

Το «Κέντρο Κοινότητας Δήμου Αλεξάνδρειας με Παράρτημα Ρομά» στο πλαίσιο υλοποίησης δράσεων με επιμορφωτικό και κοινωνικό χαρακτήρα πραγματοποίησε την Τετάρτη 18.04.2018  βιωματικό σεμινάριο με θέμα « Διαχείριση άγχους » στο Γενικό Λύκειο Πλατέος – Κορυφής.

Το σεμινάριο περιελάμβανε εννοιολογικές προσεγγίσεις του άγχους με ιδιαίτερη στόχευση στο άγχος των εξετάσεων, τη χρήση δεξιοτήτων μελέτης από τους μαθητές και ανάλυση στρατηγικών κατανόησης κειμένου και παραγωγής γραπτού λόγου. Δόθηκε έμφαση στην ορθή οργάνωση του χρόνου και του χώρου  μελέτης, ενισχύοντας έτσι, την αποτελεσματικότητα και την σχολική επιτυχία. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν σε τεχνικές διαχείρισης του άγχους των εξετάσεων μέσα από μια ομαδική βιωματική δραστηριότητα τεχνικών χαλάρωσης.

image 2

Το σεμινάριο παρουσίασαν οι Ψυχολόγοι του Κέντρου Κοινότητας Δήμου Αλεξάνδρειας με Παράρτημα Ρομά, η κ. Ταβανλή Χρύσα -Μαρία και η κ. Τασσιοπούλου Μαρία και συμμετείχαν οι μαθητές της ΄Γ Λυκείου.

Υπενθυμίζεται πως η Κεντρική Δομή του Κέντρου Κοινότητας βρίσκεται στη Πλατεία Σιδηροδρομικού Σταθμού και λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 9:00π.μ. – 9:00μ.μ.,  τηλέφωνο επικοινωνίας 2333053072 και το Παράρτημα Ρομά, λειτουργεί τις ώρες  8:00π.μ.-4:00μ.μ. τηλέφωνο επικοινωνίας 2333023114.

 

Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ

 ΙΣΑΑΚ ΧΑΛΚΙΔΗΣ

Αλεξάνδρεια: 4ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας

Η Αλεξάνδρεια ενισχύει τον κινηματογράφο με την διοργάνωση του 4ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας.

fest

Νέοι σκηνοθέτες καλούνται να συμμετέχουν με τις μικρού μήκους ταινίες τους στο φεστιβάλ που θα διοργανωθεί στην διάρκεια του καλοκαιριού στον ξεχωριστό χώρο και την μοναδική ατμόσφαιρα του Δημοτικού Αμφιθεάτρου Αλεξανδρείας.

Στόχος του φεστιβάλ η προώθηση πρωτοποριακών ιδεών και τάσεων, όπως αυτές αποτυπώνονται στις δουλειές νέων δημιουργών του κινηματογράφου.

Φέτος, τέσσερα χρόνια μετά , φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα επικοινωνίας στην πόλη που αγαπάει το σινεμά, και το έχει έμπρακτα αποδείξει.

Στην διάρκεια του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν παράλληλες πολιτιστικές εκδηλώσεις ενώ το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ψηφίσει την ταινία που ξεχώρισε δίνοντας στον δημιουργό το βραβείο κοινού.

Φίλοι Κινηματογράφου Δήμου Αλεξάνδρειας

Υπό την Αιγίδα της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Αλεξάνδρειας 4ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας – 4th Alexandria Short Film Festival Μπορείτε να στείλετε τις ταινίες σας στέλνοντας e-mail στο info@alexandreiashortfilmfestival.gr ή μέσα από την φόρμα υποβολής που θα βρείτε στο site.

Η αίτηση συμμετοχής για τις ταινίες να σταλεί στο e- mail (μέχρι 31 Μαΐου ) με ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο επικοινωνίας, τίτλο και περιγραφή της ταινίας.

Απαραίτητο link της ταινίας ή αποστολή της ταινίας μέσω wetransfer (ή ανάλογη σελίδα) ή με αποστολή του DVD (για την διεύθυνση επικοινωνήστε).

Κάθε ενδιαφερόμενος δημιουργός μπορεί να στείλει μόνο μία ταινία.

Έτος παραγωγής ταινιών : 2015-18

Διάρκεια ταινίας : έως 25 λεπτά.

Αποστολή απαραίτητα : κάποια στοιχεία για τον δημιουργό, τηλέφωνο επικοινωνίας , είδος και λίγα λόγια για την ταινία, γλώσσα διαλόγων και υπότιτλων αν υπάρχουν , trailer και αφίσα ταινίας αν υπάρχουν διαθέσιμα.

Επικοινωνία :

Email : info@alexandreiashortfilmfestival.gr

Τηλέφωνο : 6980 575 196 κ. Μπεντίλα Αθηνά Webpage : https://alexandreiashortfilmfestival.gr/

Facebook : www.facebook.com/alexandreia.short.film.festival

fest tain alex 1