Αρχική Blog Σελίδα 15383

Η «άδεια» εθνική μπάσκετ κι ο ΠΑΟΚ του μηδέν… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Να μιλήσουμε και λίγο γι’ αθλητικά ζητήματα, για να θυμηθούμε και τον χώρο που αγαπάμε κι η θεά τύχη τα έφερε έτσι και για πολλά χρόνια συνδυάσαμε μέσω αυτού το επάγγελμα με την ευχαρίστηση…

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Με δυο πράγματα λέω να καταπιαστούμε σήμερα.

Με την κακή κατάσταση της εθνικής μπάσκετ λίγο πριν το Ευρωμπάσκετ και τον απρόσμενο, όσο και ντροπιαστικό αποκλεισμό του ΠΑΟΚ.

Να τα πάρουμε από την αρχή.

Εθνική μπάσκετ

Η ομάδα αυτή διαθέτει παίκτες με τεράστια προσωπικότητα κι αξία. Παίκτες που έχουν κατακτήσει σχεδόν τα πάντα στην πορεία τους, έχουν παίξει στο ψηλότερο επίπεδο και διαθέτουν ανείπωτες παραστάσεις.

Αυτή ο ομάδα, λοιπόν, αφέθηκε επί μεγάλο χρονικό διάστημα στην τύχη της από την ομοσπονδία του μπάσκετ στην οποία επιμένει να προΐσταται ο υπέργηρος Γιώργος Βασιλακόπουλος με τις εμμονές του, τις τεράστιες προκαταλήψεις του και τις εκτός εποχής θεωρίες του.

Ο Βασιλακόπουλος επί μεγάλο χρονικό διάστημα άφησε να αιωρείται το ζήτημα του προπονητή και στύλωσε πεισματικά τα πόδια του στην ανάληψη της εθνικής από τον Παναγιώτη Γιαννάκη, τον μόνο ίσως από τους διαθέσιμους προπονητές που είχε το ειδικό βάρος να επιβληθεί στις προσωπικότητες της εθνικής.

Κι όταν η άμμος στην κλεψύδρα τέλειωνε, κατέληξε να τοποθετήσει στον πάγκο της εθνικής τον Κώστα Μίσσα. Ένα σπουδαίο μπασκετάνθρωπο, έναν άριστο γνώστη των ιδιαιτεροτήτων αυτών των παικτών. Μ’ ένα, όμως, «μειονέκτημα». Ότι ήξερε αυτά τα παιδιά στην πιτσιρικαρία τους, πριν γίνουν οι σπουδαίοι παίκτες που ξέρουμε και πριν αποκτήσουν όλα τα κουσούρια που συνοδεύουν τέτοιες προσωπικότητες.

Επιπλέον, ο Κώστας Μίσσας, όλα τα τελευταία χρόνια πιο πολύ εντρύφησε στο γυναικείο μπάσκετ και στις μικρές ηλικίες, παρά στους πολύ απαιτητικούς πάγκους τέτοιου επιπέδου.

Βλέπουμε λοιπόν, συστηματικά στα φιλικά παιγνίδια, την εθνική να μη μπορεί να παίξει μπάσκετ ομάδας, βλέπουμε έναν πάγκο «παιδική χαρά», όπου ο καθένας λέει ότι θέλει, όποτε θέλει… Βλέπουμε, έριδες, καυγάδες, κακές σχέσεις μεταξύ των παικτών. Βλέπουμε το «εγώ» κάποιων να υπερβαίνει το αναγκαίο «εμείς», βλέπουμε καυγάδες μεταξύ των παικτών, ακόμη και μπουνιές μεταξύ τους…

Μ έκδηλη αδυναμία ν’ αντιμετωπιστούν κι αυτό φαίνεται καθαρά μέσα στο γήπεδο.

Τα αποδυτήρια σε κάθε ομάδα είναι το άλφα και το ωμέγα οιασδήποτε επιτυχίας της. Είναι νόμος αυτό στα ομαδικά αθλήματα.

Έχεις αποδυτήρια ενωμένα με σύνθημα «όλοι για έναν κι ένας για όλους»; Επιτυγχάνεις.

Έχεις αποδυτήρια του «τρεις λαλούν και δυο χορεύουν»; Αποτυγχάνεις.

Εδώ φτάσαμε στο σημείο να παίζουν μπουνιές ο Μπουρούσης με τον Παππά. Και μάλιστα στο ξενοδοχείο. Κι όταν μπήκε στη μέση να τους χωρίσει ο Λαρεντζάκης βρέθηκε με μαυρισμένο μάτι και ράμματα…

Εδώ φτάσαμε στο σημείο να κάνουν –σχεδόν- το ίδιο και να σκυλοβρίζονται ως αχθοφόροι του λιμανιού οι Αγραβάνης και Παπανικολάου, που είναι και συμπαίκτες στον Ολυμπιακό κι υποτίθεται ότι περνούν μαζί ώρες, μέρες, εβδομάδες, μήνες, χρόνια…

Ουδείς τιμωρήθηκε. Ουδείς πήγε σπίτι του.

Θα πει κάποιος, ότι σε όλες τις ομάδες γίνονται καυγάδες κατά περιόδους. Μα είναι άλλο πράγμα να γίνει ένας καυγάς μέσα στον αγώνα ή στην προπόνηση που οι σφυγμοί είναι στα ύψη κι άλλο στο ξενοδοχείο ή στο αεροπλάνο…

Αυτά, σε συνδυασμό με την κακή αγωνιστική κατάσταση της εθνικής (ήττα από τα Γεωργία, νίκη με το ζόρι και με τη βοήθεια της διαιτησίας επί της Ιταλίας και συντριβή από τους Σέρβους στο Βελιγράδι) καταδεικνύουν ότι εν όψει Ευρωμπάσκετ πρέπει ν’ αλλάξουν πολλά.

Μπορεί να έπληξε την εθνική η απουσία του Γιάννη Αντετοκούμπο λόγω άρνησης της ομάδας του, αλλά όλοι οι άλλοι αποτελούν τεράστια κεφάλαια. Κι είναι κρίμα μα και ντροπή συνάμα ν’ αναλώνονται σε καυγάδες που δεν τους επιτρέπουν να κατακτήσουν όσα μπορούν…

ΠΑΟΚ

Ο αποκλεισμός του ΠΑΟΚ από την Ευρώπη από κάποια Έστερσουντ,  μια ομάδα ενός σουηδικού χωριού, ασφαλώς αποτελεί μια ντροπιαστική σελίδα στην ιστορία του. Και μάλιστα σε μια χρονιά που είχαν γίνει όνειρα για μεγάλες αγωνιστικές υπερβάσεις.

Δεν ξέρω ακριβώς τι έφταιξε. Σίγουρα όμως δεν είναι ένα το κακό στον ΠΑΟΚ. Ο οποίος, συμπαθάτε με αν έχετε άλλη άποψη, εμένα δεν μου βγάζει ότι είναι μια ομάδα που αναδύει υγεία.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, ο ΠΑΟΚ μαστίζεται σε όλη την ιστορία του από την κουλτούρα του αδικημένου επαρχιώτη. Κι αυτό έχει γίνει βίωμα στην ομάδα, παρά τις κατά περιόδους υπερβάσεις που έχουν γίνει σε οικονομικό κι διοικητικό επίπεδο.

Ακόμη και σήμερα που ο ΠΑΟΚ είναι οικονομικά παντοδύναμος, σε πολλές περιπτώσεις βλέπουμε να φταίει η «κακή Αθήνα» για τις αδυναμίες ή αποτυχίες του. Βλέπουμε μια μιζέρια που δεν συνάδει με την μεγάλη ομάδα που ονειρεύονται οι φίλοι του. Βλέπουμε να έχει λόγο η …ρετσίνα κι η ασχετοσύνη της κερκίδας και των media…  Βλέπουμε ακόμη και εκδηλώσεις – δηλώσεις διοικητικών του παραγόντων που δεν συνάδουν ούτε με την ιστορία της ομάδας, ούτε με τη σοβαρότητα… Βλέπουμε να χάνει τα αυγά και τα πασχάλια όταν βρίσκεται σε παιγνίδια που «καίνε» σε σχέση με τους στόχους του.

Θυμάμαι όταν ήρθε στη Θεσσαλονίκη ο νυν μεγαλομέτοχος της ομάδας. Κεντρικό σύνθημα των φίλων του ΠΑΟΚ ήταν «Ιβάν, άλλαξέ τα όλα, άλλαξε μέχρι και πλακάκια στ’ αποδυτήρια».

Ξέρετε τι έγινε; Αμέσως πέριξ αυτού συγκεντρώθηκαν άνθρωποι με… απλωμένα χέρια.

Οι οποίοι «λάσπωσαν» τον Ζαγοράκη ως… καταχραστή, τον Βρύζα ως …μιζαδόρο, τους Έλληνες παίκτες ως… κλικαδόρους, τους δημοσιογράφους ως… λαμόγια που …κονομάνε κι αυτοί…

Κι όταν ο Σαββίδης τους πήρε χαμπάρι, έφερε τον … Μίχελ. Αστεία περίπτωση. Το γράφαμε από τότε κι όχι σήμερα που όλοι τον χαρακτηρίζουν αποτυχημένο.

Μα δεν είναι ούτε αυτό το πρόβλημα του ΠΑΟΚ. Ή δεν είναι μόνο αυτό.

Ο ΠΑΟΚ είναι μια ομάδα με πολύ κόσμο που δεν έχει υπομονή για να κτιστεί μεθοδικά, αργά και σίγουρα.

Γύρω από τον ΠΑΟΚ κινούνται και ζουν άνθρωποι με διάφορες δραστηριότητες. Κι όλοι έχουν γνώμη, όλοι έχουν άποψη, όλοι διαθέτουν το αλάθητο κι όλοι τελικά δεν τα έχουν καλά με την απλή ποδοσφαιρική λογική.

Κι ο Σαββίδης δεν δικαιολογείται πλέον να ισχυρίζεται ότι δεν γνώριζε ή δεν γνωρίζει.

Οι δε προπηλακισμοί κι οι …άγριες διαθέσεις των οπαδών του ΠΑΟΚ στην επιστροφή της αποστολής από την Σουηδία, ασφαλώς δεν βοηθούν την κατάσταση…

Και κάτι άλλο: Μπορεί η απομάκρυνση του Μίχελ να είναι πιθανή, αλλά έχω τη βεβαιότητα ότι τώρα δεν μπορούν ν’ αλλάξουν πολλά πράγματα. Ακόμη κι αν γίνουν κι άλλες μεταγραφές, θα είναι από το πανέρι του τέλους της μεταγραφικής περιόδου.

Άλλωστε, στα ζητήματα των προπονητών που επελέγησαν για την ομάδα δεν μπορεί να έχει ΟΛΗ την ευθύνη…

Νεόκαστρο – Κολινδρός 0 – 8 σε φιλικό προετοιμασίας – βίντεο-φωτο

Σε φιλικό αγώνα προετοιμασίας που έγινε στο γήπεδο του Νεοκάστρου, ο τοπικός Αχιλλέας υποδέχτηκε την Αναγέννηση Κολινδρού. Δυό ιστορικές ομάδες που αγωνίζονται στη δεύτερη την τάξη κατηγορία των πρωταθλημάτων τους, της Ημαθίας και Πιερίας αντίστοιχα.

Ρεπορτάζ: Βασίλης Σιμόπουλος

Ανώτεροι και πιο έτοιμοι φάνηκαν οι φιλοξενούμενοι που επικράτησαν εύκολα με το ευρύ 8-0.

Σκόραραν οι Τραούδας (15′, 87′), Μπατσαράς (18′, 40′), Μαντζουράκης (33′), Μποταΐτης (37′, 90′) και Ρομπέρτο (80′).

Δείτε φάσεις και γκολ στο βίντεο:

Φωτό:

DSC07451DSC07453DSC07454DSC07456DSC07457DSC07458DSC07459DSC07461DSC07462DSC07463DSC07464DSC07465DSC07469DSC07470DSC07471DSC07472DSC07473DSC07478DSC07479DSC07480DSC07484DSC07486DSC07488DSC07491DSC07493DSC07494DSC07496

Λιανοβέργι : Αγιασμός και επίσημη έναρξη προετοιμασίας με στόχο την παραμονή στην Α1. – Βίντεο – Φώτο

Με τον καθιερωμένο αγιασμό ξεκίνησε και επίσημα η καινούργια ποδοσφαιρική χρονιά για την Δόξα Λιανοβεργίου.

Ρεπορτάζ: Στέλιος Νίκας

Μία χρονιά που βρίσκει την Δόξα  εντελώς αλλαγμένη με πιο σημαντική την αποχώρηση του επιτυχημένου παράγοντα Παντελή Γιαννόπουλου από τα διοικητικά της ομάδος. Καινούργια πρόσωπα προστέθηκαν στο νέο Δ.Σ, καινούργιος προπονητής και πολλοί νέοι ποδοσφαιριστές καθώς το ρόστερ έχει υποστεί ανανέωση σε ποσοστό πάνω από 90%.

Ο 34χρονος Μπάμπης Κούρος με καταγωγή από τη Σίνδο έχει αναλάβει το δύσκολο έργο της συγκρότησης μιας  ομάδας που θα προσπαθήσει να διατηρηθεί στην Α1 παίζοντας καλό ποδόσφαιρο και φέρνοντας τον κόσμο της Δόξας ξανά στο γήπεδο. Επιπλέον θα δοθεί έμφαση στις μικρές ηλικίες για να μπορούν να βρουν χώρο και χρόνο τα παιδιά του χωριού ώστε να πλαισιώσουν σταδιακά την ομάδα της Δόξας.

Το ρόστερ σιγά σιγά συμπληρώνεται καθώς οι προπονήσεις έχουν ξεκινήσει εδώ και δεκαπέντε μέρες ενώ αναμένονται και άλλοι ποδοσφαιριστές. Να ευχηθούμε καλή επιτυχία στην  ομάδα της Δόξας και στον καινούργιο προπονητή της Μπάμπη Κούρο.

Δείτε το βίντεο:

Φωτό:

DSC00517DSC00518DSC00519DSC00520 1DSC00521 1DSC00522 1DSC00527 1DSC00528 1DSC00529DSC00530DSC00531DSC00533DSC00534 1DSC00535 1DSC00537DSC00542DSC00543 1DSC00546DSC00551DSC00552DSC00555DSC00557DSC00559 1DSC00560 1S9950002

O πρόεδρος και η διοίκηση του Α.Σ.Φ. Αλεξάνδρειας ανακοινώνει την απόκτηση του Αλέξανδρου Αμπντέλ Ραχίμ.

Ο 24χρονος (23/02/1993) δεξιός εξτρέμ, παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχει σημαντική εμπειρία από τη Γ Εθνική καθώς έχει αγωνιστεί με τους Παναργειακό (η τελευταία του ομάδα), Παναρκαδικό, Καλαμάτα, ΑΕ Σπάρτη, Πανσερραϊκό, ΑΕ Κηφισιάς, ΑΟ Γλυφάδα, Πανελευσινιακό, Αχαρναϊκό και Ολυμπιακό Λαυρίου. Έχει ξεκινήσει το ποδόσφαιρο από τις Ακαδημίες της ΑΕΚ, ενώ μπορεί να αγωνιστεί κατά περίσταση και φορ κορυφής.

Ο πρόεδρος και η διοίκηση του Α.Σ.Φ. Αλεξάνδρειας καλωσορίζει τον Αλέξανδρο και του εύχεται πολλές επιτυχίες με την ομάδα μας!

Ν.Ε ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ: Δεν σε ξεχνάμε Κυριάκο

Δεν σε ξεχνάμε σ/φε. Δεν ξεχνάμε τίποτε από εσένα Κυριάκο. Δεν ξεχνάμε τους αγώνες σου, τη συμμετοχή σου στην οργάνωση, την επιμονή και την υπομονή σου για ότι θεωρούσες σωστό.

Το κενό σου ένα χρόνο τώρα φανερό όσο ποτέ, στην οργάνωση, στο δρόμο, στους ανέργους στην τοπική κοινωνία, στους οικείους σου.

Κρίμα, έφυγες πολύ νωρίς. Έφυγες  την ώρα που υποσχόσουνα πολλά με τη δράση σου, αλλά μας άφησες την παρακαταθήκη του αγώνα.

 

Ν.Ε  ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

Εισήγηση του Ουρσουζίδη Ν. Γεωργίου στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

         Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση εξαρτάται από μια προσωπική δέσμευση και ένα κίνητρο. Στόχος της είναι να συνδράμει στο να διασφαλισθεί τόσο η περιβαλλοντική ποιότητα, όσο και η ποιότητα ζωής. Αυτή η δέσμευση και το κίνητρο, αρχίζουν συχνά με τη συνειδητοποίηση του άμεσου περιβάλλοντος του ατόμου.

         Το φυσικό περιβάλλον είναι άρρηκτα συνυφασμένο με έννοιες, όπως η ποιότητα ζωής, αλλά ταυτόχρονα δέχεται και την επέμβαση των ανθρώπινων κοινωνιών. Ως τη Βιομηχανική Επανάσταση, οι επιδράσεις του ανθρώπου στη φύση ήταν ήπιες και αναστρέψιμες. Αργότερα οι διαταραχές στο φυσικό περιβάλλον έγιναν έντονες και μη αναστρέψιμες, με συνέπεια την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στον πλανήτη μας.     Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η ατμοσφαιρική ρύπανση, η ρύπανση του εδάφους αλλά και των υδάτων. Ο τρόπος με τον οποίο έχουν δομηθεί και λειτουργούν οι κοινωνίες σήμερα, δημιουργεί αναταραχές στο φυσικό περιβάλλον και κοινωνικές δυσκολίες, είναι δε αναμφίβολα, αποτέλεσμα του υπερκαταναλωτισμού που μαστίζει τον σύγχρονο άνθρωπο.

          Ο ρυθμός αλλοίωσης του περιβάλλοντος, καθιστά απαραίτητη τη συμμετοχή των πολιτών στη λήψη περιβαλλοντικών αποφάσεων. Κάθε πολίτης πρέπει να αποκτήσει την ικανότητα να κατανοεί τα περιβαλλοντικά ζητήματα, να αντιλαμβάνεται τις αιτίες των προβλημάτων και να αξιολογεί τις πιθανές λύσεις. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη και η ανάπτυξη συμμετοχικών δεξιοτήτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας μεταξύ των πολιτών, της διοίκησης και των ειδικών.

          Τα περιβαλλοντικά προβλήματα έχουν «οικουμενικό» χαρακτήρα. Συνεπώς, η προστασία του πλανήτη, αλλά και της καθημερινότητάς μας είναι δικαίωμα και συνάμα υποχρέωση όλων μας. Χρειάζεται μια δυναμική αλλαγή στη σκέψη και στον τρόπο υλοποίησης των επιθυμιών μας. Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, στο βαθμό που εφοδιάζει τον πολίτη με εμπειρία χειρισμού σύνθετων προβλημάτων, που πηγάζουν άμεσα από την καθημερινή του επαφή με τον περιβάλλοντα χώρο, είναι μια από τις κυριότερες συνιστώσες ενός συστήματος σύγχρονου σχεδιασμού, όπου η συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών είναι το ζητούμενο.

           Χωρίς την έντονη πολιτική αντίδραση εκατομμυρίων πολιτών και οργανωμένων ομάδων, ο αέρας που αναπνέουμε και το νερό που πίνουμε σήμερα, θα ήταν πολύ πιο υποβαθμισμένα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της βιοποικιλότητας του πλανήτη θα είχε καταστραφεί.

           Η περιβαλλοντική εκπαίδευση είναι μια διαδικασία η οποία επιτρέπει στα άτομα να εξερευνήσουν τα περιβαλλοντικά ζητήματα, να συμμετέχουν στην επίλυση προβλημάτων, και να λάβουν μέτρα, ώστε να βελτιώσουν το περιβάλλον. Με αυτό τον τρόπο, τα άτομα αποκτούν την ικανότητα να κατανοούν βαθύτερα τα περιβαλλοντικά ζητήματα, ώστε να παίρνουν τεκμηριωμένες και υπεύθυνες αποφάσεις.

             Σύμφωνα με τον Οργανισμό Προστασίας Περιβάλλοντος, οι συνιστώσες της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης είναι:

  • η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον και τις περιβαλλοντικές δυσκολίες
  • η γνώση και κατανόηση του περιβάλλοντος και των περιβαλλοντικών ζητημάτων
  • ο τρόπος σκέψης που μας δείχνει ενδιαφέρον για το περιβάλλον και το κίνητρο για τη βελτίωση ή τη διατήρηση της ποιότητάς του
  • οι δεξιότητες για να προσδιοριστούν και να εξομαλυνθούν τα περιβαλλοντικά προβλήματα
  • η συμμετοχή σε δραστηριότητες που οδηγούν στην επίλυση των περιβαλλοντικών προκλήσεων

     Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση χωρίζεται σε 3 βασικές κατηγορίες:

την τυπική,  τη μη τυπική  και  την άτυπη.

      Η Τυπική Π.Ε. αναπτύσσεται αποκλειστικά μέσα στα πλαίσια μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας, είτε αυτή πραγματοποιείται εντός του σχολικού προγράμματος, είτε είναι ένα σεμινάριο ή κάποιο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης. Σε αυτήν την κατηγορία της Π.Ε. οι εκπαιδευτικοί στόχοι είναι προκαθορισμένοι, ενώ τα αντικείμενα καθώς και τα μέσα εκμάθησης ελέγχονται από τους εκπαιδευτικούς.

             Η Μη Τυπική Π.Ε. είναι μια οργανωμένη εκπαιδευτική διαδικασία η οποία πραγματοποιείται έξω από τα πλαίσια του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος. Στην κατηγορία αυτή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης το εκπαιδευτικό υλικό είναι σαφώς καθορισμένο, αλλά οι εκπαιδευόμενοι – ακροατές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον τρόπο και το υλικό που προσφέρεται από τους “εκπαιδευτές”. Παραδείγματος χάρη, στην μη τυπική Π.Ε. τον ρόλο του εκπαιδευτή, μπορεί να έχει μια μη – κυβερνητική οργάνωση, η οποία λειτουργεί εκτός του εδραιωμένου εκπαιδευτικού συστήματος και εξυπηρετεί αναγνωρίσιμο κοινό για εκπαιδευτικούς σκοπούς, όπως ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά (οικογένειες, φοιτητές, ελεύθερους επαγγελματίες κλπ.). Συμπεραίνουμε, λοιπόν, πως ο βασικός σκοπός της μη  τυπικής Π.Ε. είναι η περιβαλλοντική συνειδητοποίηση του πληθυσμού. Το κυριότερο χαρακτηριστικό της μη τυπικής εκπαίδευσης είναι το γεγονός ότι οι εκπαιδευόμενοι έχουν τον έλεγχο των σκοπών της εκπαίδευσης, όχι όμως και των μέσων της. Με άλλα λόγια πρόκειται για οργανωμένες διαδικασίες οι οποίες βρίσκονται εκτός του σχολικού συστήματος, με συγκεκριμένους στόχους, όπου οι εκπαιδευόμενοι λαμβάνουν μέρος επειδή είναι συνειδητή επιλογή τους και θεωρούν ότι τους ενδιαφέρει.

      Η Άτυπη Π.Ε. αποτελεί μία διά βίου διαδικασία, όπου κάθε άτομο αποκτά απόψεις και στάσεις, απέναντι σε θέματα που σχετίζονται με το περιβάλλον σύμφωνα με τις επιρροές που έχουν από την καθημερινή, καθώς και από τα άτομα που συμμετέχουν σε αυτή. Ειδικότερα, η κατηγορία αυτή της Π.Ε. αποτελείται από καθαρά εθελοντικό κοινό το οποίο και αποδέχεται την άτυπη Περιβαλλοντική Εκπαίδευση μετά από δική του επιθυμία, ενώ η συνεχής και υποχρεωτική παρακολούθηση δεν απαιτείται. Επιπλέον, σε αντίθεση με τις άλλες δυο κατηγορίες της Π.Ε., εδώ το κοινό δεν είναι καθορισμένο. Παραδείγματα άτυπης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μπορεί να αποτελέσει η διάχυση οποιασδήποτε πληροφορίας και γνώσης μέσα από τα Μ.Μ.Ε, βιβλιοθήκες, κοινωνικές επαφές κ.ά.

            Η μέθοδος και το περιεχόμενο ενός προγράμματος μη τυπικής Π.Ε. πρέπει να διαμορφώνονται σύμφωνα με το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Η επιτυχία ενός τέτοιου προγράμματος έγκειται στο κατά πόσο αυτό είναι διαμορφωμένο σύμφωνα με τις ανάγκες του ακροατηρίου και το κατά πόσο αυτό ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες και τις επιθυμίες των εκπαιδευόμενων και όχι από το αντιλαμβάνεται τις επιθυμίες και τις ανάγκες αυτές το ίδρυμα που είναι υπεύθυνο για τη διεξαγωγή του προγράμματος ή ο εκπαιδευτής. Η επιτυχία της Π.Ε. ανάγεται στη συνεχή εφαρμογή της σε όλα τα στάδια της εξέλιξης του ατόμου, πράγμα το οποίο οφείλεται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες περιβαλλοντικές συνθήκες και έτσι την καθιστά δια βίου εκπαίδευση.

           Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί, ότι η Περιβαλλοντική εκπαίδευση δεν υποστηρίζει μια συγκεκριμένη άποψη ή πορεία δράσης. Αντίθετα, διδάσκει στα άτομα τον τρόπο να σταθμίζουν τις διάφορες πλευρές ενός ζητήματος μέσω της κριτικής σκέψης και ενισχύει τις δικές τους δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων.

            Οι άνθρωποι ενεργούν για πράγματα, με τα οποία αισθάνονται δεμένοι συναισθηματικά. Κατά συνέπεια, αν οι άνθρωποι δένονται συναισθηματικά -ενδεχομένως μέσω μιας φυσικής έλξης – προς το περιβάλλον, τότε θα ενεργούν με φιλό-περιβαλλοντικούς τρόπους. Προκειμένου να ενισχυθούν στο σύνολό τους οι περιβαλλοντικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, οι εκπαιδευτικοί που εμπλέκονται  θα πρέπει να εξετάσουν τρόπους για την αύξηση της περιβαλλοντικής παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να παρακολουθούν σεμινάρια πριν την υπηρεσία τους, προκειμένου να μάθουν πώς να ενισχύουν την “περιβαλλοντική ευαισθησία”, την οικολογική γνώση, το περιβαλλοντικό συναίσθημα (στάσεις), τις δεξιότητες δράσης, τη λεκτική δέσμευση (προθυμία για δράση), και την πραγματική δέσμευση (συμπεριφορά), εντός των μαθητικών ομάδων με τις οποίες αλληλοεπιδρούν.

 

 Περιβαλλοντικοί  Εκπαιδευτές

            Οι περιβαλλοντικοί εκπαιδευτές, μπορούν να βοηθήσουν και να ενθαρρύνουν τους μαθητές, κάνοντας χρήση της έμφυτης περιέργειας και του ενθουσιασμού τους. Με αυτό τον τρόπο τους παρέχουν ευκαιρίες να εξερευνούν το περιβάλλον και να ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους. Όσο οι μαθητές αναπτύσσουν και εφαρμόζουν τις αναλυτικές ικανότητες τους, έχουν την ευκαιρία να πάρουν τις αποφάσεις τους και να σκεφτούν αυστηρότερα για τις επιλογές τους, ενώ μαθαίνουν πως ότι κάνουν προσωπικά ή και στις ομάδες μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αυτός ο τρόπος ελέγχου, ή η αίσθηση ότι έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν την έκβαση μιας κατάστασης, είναι σημαντικός ώστε να αναπτυχθεί μια αίσθηση της προσωπικής ευθύνης.

             Μεταξύ των πολυάριθμων αυξανόμενων και σύνθετων περιβαλλοντικών προβλημάτων, η ανάγκη σήμερα για άτομα ικανά να αντιμετωπίσουν τα παγκόσμια προβλημάτων είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Οι περιβαλλοντικοί εκπαιδευτές έχουν αποδεχθεί συνολικά αυτό το ρόλο της προετοιμασίας των μαθητευομένων, τους οποίους θέλουν να καταστήσουν κριτικά σκεπτόμενα όντα, ενημερωμένους λήπτες αποφάσεων και ικανούς επικοινωνιακά ανθρώπους – ένας ρόλος που υπερβαίνει την απλή παρουσίαση των πληροφοριών. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση βοηθά τους εκπαιδευόμενους να επιτύχουν την περιβαλλοντική μόρφωση, η οποία έχει ως σημαντικές συνιστώσες τη στάση, τη συμπεριφορά, τη δράση και τη συμμετοχή, εκτός από αυτήν της γνώσης. Κατά συνέπεια, στόχος της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης είναι να ενσταλάξει σε όλες τις ομάδες του πληθυσμού τη γνώση για το περιβάλλον, τις θετικές στάσεις προς το περιβάλλον, την ικανότητα πολιτικής δράσης, καθώς και μια αίσθηση ενδυνάμωσης, λόγω της παρεχόμενης δυνατότητας για ενεργό συμμετοχή στη λήψη περιβαλλοντικών αποφάσεων. Οι εμπλεκόμενοι στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλουν ουσιαστικά στην προώθηση της υπεύθυνης περιβαλλοντικής συμπεριφοράς των πολιτών.

              Οι περιβαλλοντικοί εκπαιδευτές πρέπει να είναι πλήρως ενήμεροι για τα οφέλη της Π.E. Επίσης, πρέπει να έχουν επίγνωση για τις εξελίξεις των περιβαλλοντικών επιστημών, να είναι υπεύθυνοι και να είναι σε θέση να αξιοποιούν τις πληροφορίες και την τεχνολογία, ενώ παράλληλα να έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν ένα πρόγραμμα Π.E. προσαρμοσμένο στις ανάγκες των εκπαιδευόμενων.

             Παρά τη βραχύβια ζωή του κλάδου της Π.Ε., από τη στιγμή που έγινε αντιληπτός ο βαρυσήμαντος ρόλος της, έγινε σαφής και ο ρόλος του περιβαλλοντικού εκπαιδευτή. Έτσι ο ρόλος του υφίσταται σε όλες τις διαδικασίες εκπαίδευσης (τυπική, μη τυπική, άτυπη), καθώς η επιτυχία της Π.Ε. βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην ικανότητα του εκπαιδευτή να μεταλαμπαδεύει τη γνώση με σαφήνεια στους εκπαιδευόμενους και να τους ωθεί να δραστηριοποιηθούν.

Περιβαλλοντική Επικοινωνία

             Η Περιβαλλοντική Επικοινωνία είναι μια έννοια ευρύτερη από εκείνην της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όπως και η επικοινωνία είναι έννοια ευρύτερη από την εκπαίδευση. Η  Περιβαλλοντική Επικοινωνία έχει οριστεί ως μια ανοιχτή, αμφίδρομη ανταλλαγή ανάμεσα σε ομάδες του πληθυσμού που ενδιαφέρονται για ένα συγκεκριμένο περιβαλλοντικό θέμα. Η Περιβαλλοντική Επικοινωνία  είναι η μετάδοση και ανταλλαγή πληροφοριών που σχετίζονται με το περιβάλλον — και, επομένως, αντιπροσωπεύει μια αμοιβαία διαδικασία μάθησης. Ένας άλλος ορισμός αναφέρει ότι η Περιβαλλοντική Επικοινωνία είναι μια στρατηγικά σχεδιασμένη χρήση της διαδικασίας της επικοινωνίας και των προϊόντων των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας (Μ.Μ.Ε.), με σκοπό την αποτελεσματική υποστήριξη της σχεδίασης πολιτικής, της συμμετοχής πολιτών και της εφαρμογής προγραμμάτων προσανατολισμένων στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

            Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που λειτουργούν αυτή τη στιγμή στη χώρα μας φτάνουν τον αριθμό 50. Οι στόχοι λειτουργίας των ΚΠΕ είναι:  η καλλιέργεια περιβαλλοντικής ευαισθησίας, η ανάπτυξη μεθόδων και πρακτικών που συμβάλλουν στην ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και ενεργοποίηση των μαθητών και των πολιτών για τη διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας. Επιπλέον, η βελτίωση της ποιότητας ζωής, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η αειφορική ανάπτυξη, η δημιουργία επιμορφωμένων στελεχών σε περιβαλλοντικά ζητήματα, η ενίσχυση και στήριξη των προγραμμάτων ΠΕ των σχολείων.

Η συμβολή της ΠΕ και τα οφέλη της στην κοινωνία

            Σύμφωνα με τα παραπάνω, γίνεται απολύτως αντιληπτό το γεγονός, ότι η ΠΕ είναι μια απαραίτητη εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς αποτελεί παράγοντα διαμόρφωσης περιβαλλοντικής συνείδησης, έτσι ώστε οι εκπαιδευόμενοι να γίνουν ενεργοί λήπτες των μελλοντικών αποφάσεων που θα κληθούν να πάρουν. Οι πολιτικοί μπορούν να προχωρήσουν μόνο όταν έχουν την υποστήριξη των πολιτών, από τους οποίους απαιτείται να κατανοούν και να αξιολογούν τις περιβαλλοντικές καταστάσεις.

           Στο πλαίσιο αυτό, είναι ιδιάζουσας σημασίας και καθήκον της πολιτείας να υποστηρίζει και να προωθεί τις  δράσεις που αφορούν την ΠΕ, οι οποίες μπορούν να έχουν σχέση τόσο με το χώρο του σχολείου, όσο και πέρα από αυτό.

*Με την ευκαιρία θα ήθελα να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στα παιδιά που πέτυχαν στις εισαγωγικές εξετάσεις.

Διπλά συγχαρητήρια στους γονείς για τη στήριξη των παιδιών.

Για όσους η τύχη δεν ήταν σύμμαχος φέτος, ας είναι του χρόνου!

 

ΠΗΓΕΣ:
  • Τσαμπούκου-Σκαναβή Κ., Πετρενίτη Βάσω «Περιβαλλοντική Επικοινωνία και Εκπαίδευση»
  • http://kpenaousas.gr/
  • http://www.ornithologiki.gr/page_cn.php?tID=2624
  • Τσαμπούκου – Σκαναβή Κ. (2004), «Περιβάλλον και Επικοινωνία – Δικαίωμα στην επιλογή», Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, Αθήνα
  • Τσαμπούκου – Σκαναβή Κ. (2004), «Περιβάλλον και Κοινωνία – Μια σχέση σε αδιάκοπη εξέλιξη», Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, Αθήνα
  • Ntaiou K., Oursouzidou C., Skanavis C., Kounani A., (2016), «Assessment of teachers’ knowledge, training, perceptions and participation in environmental education at a Greek island», 13th International Conference on Protection and Restoration of the Environment, Greece.

Ανακοίνωση της Β’/θμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2017

Η Δ.Δ.Ε. Ημαθίας, κατόπιν επεξεργασίας των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2017, ανακοινώνει τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του Νομού :

Στα Γενικά Λύκεια έλαβαν μέρος  1201 υποψήφιοι οι οποίοι κατανέμονται στου Δήμους ως εξής:  665 στο Δήμο Βέροιας, 278  στο Δήμο Αλεξάνδρειας και  258 στο Δήμο Νάουσας.

Στα Επαγγελματικά Λύκεια έλαβαν μέρος 276 υποψήφιοι

 

ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Στα Γενικά Λύκεια, ο συνολικός αριθμός των επιτυχόντων  στις Ανώτατες και Ανώτερες Σχολές είναι  819 επιτυχόντες  εκ των οποίων οι 555 εισάγονται στα ΑΕΙ και οι 264 στα ΤΕΙ.

 Όσον αφορά τις περιζήτητες Σχολές, συνολικά στο  Νομό εισάγονται :

Στην Ιατρική   8, στην Οδοντιατρική  2,  στη  Φαρμακευτική  3, στη Νομική  13

Στις Στρατιωτικές Σχολές Αξιωματικών  4, στη Σχολή Αξιωματικών Αστυνομίας  1

και στην Πυροσβεστική Ακαδημία  2.

 

ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ  ΛΥΚΕΙΩΝ

Στα Επαγγελματικά  Λύκεια, ο συνολικός αριθμός των επιτυχόντων  στις Ανώτατες και Ανώτερες Σχολές σε όλο το Νομό είναι 100, οι οποίοι κατανέμονται στου Δήμους ως εξής:  61 στο Δήμο Βέροιας, 13  στο Δήμο Αλεξάνδρειας και  26 στο Δήμο Νάουσας.

 Πιο αναλυτικά στα ΑΕΙ εισάγονται 3 και στα ΤΕΙ 90 ,  3 στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού, 2 στην ΑΣΠΑΙΤΕ, και 2 στην Ανώτερη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων

Για πρώτη φορά δεξαμενόπλοιο πέρασε την Αρκτική χωρίς συνοδεία παγοθραυστικών

Η αλλαγή του κλίματος επέτρεψε στο ρωσικό δεξαμενόπλοιο «Κριστόφ ντε Μαρζερί», να ταξιδέψει στην Αρκτική χωρίς συνοδεία παγοθραυστικών για πρώτη φορά.

Με την επιλογή αυτής της διαδρομής το δεξαμενόπλοιο ολοκλήρωσε το ταξίδι από το Χάμαρσφεντ της Νορβηγίας στο Μποριεόνγκ της Νότιας Κορέας σε μόλις 19 ημέρες, ανέφερε δημοσίευμα της «Guardian».

Με αυτόν τον τρόπο το ταξίδι ήταν κατά 30% συντομότερο από ό,τι μέσω της συμβατικής νότιας διαδρομής από τη Διώρυγα του Σουέζ, που ήταν ο εναλλακτικός τρόπος.

Το δεξαμενόπλοιο, αξίας 234 εκατ. δολαρίων, έχει δικό του ενσωματωμένο παγοθραυστικό σύστημα, που το βοηθά να κάνει το ταξίδι το οποίο στο παρελθόν ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί χωρίς συνοδεία.

Η έκταση του πάγου της Αρκτικής έπεσε σε νέο χαμηλό επίπεδο τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών στις πολικές περιοχές.

Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ: Συγχαρητήριο μήνυμα στους επιτυχόντες μαθητές του Νομού σε ΑΕΙ & ΤΕΙ

Το όνειρο για εκατοντάδες μαθητές του νομού μας έγινε πραγματικότητα. Μετά από ένα πολύ κοπιαστικό χρόνο με συνεχής προσπάθεια και άγχος, ήρθε η επιτυχία της εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της πατρίδας μας. Σ ΄όλα αυτά τα νέα παιδιά δίνουμε τα συγχαρητήρια και την ευχή για μία λαμπρή σταδιοδρομία τόσο στην φοιτητική τους, όσο και στην μετέπειτα επαγγελματική  τους ζωή.

Ευχόμαστε να γίνουν μέσα από την παιδεία τους και την επιστημονική τους γνώση οι άριστοι νέοι άνθρωποι που θα αλλάξουν την ελληνική κοινωνία προς το καλύτερο. Προς μία κοινωνία με ανθρώπινο πρόσωπο, με σεβασμό στη δημοκρατία, στην ελευθερία της σκέψης, συμβάλλοντας έτσι στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της..

Για τη νεολαία που σήμερα δεν άνοιξαν οι πύλες των Πανεπιστημίων, δεν πρέπει να το θεωρούν  ως αποτυχία, γι΄ αυτό τονίζουμε ότι τίποτε δεν χάθηκε, υπάρχει η δεύτερη ευκαιρία, αλλά  και εκείνες οι ευκαιρίες για επαγγελματική και κοινωνική καταξίωση. Η ζωή δεν εξαντλείται  εδώ, γιατί  είναι μία συνεχής προσπάθεια με  επιμονή και υπομονή  σε χαρές και λύπες.

Επίσης συγχαίρουμε όλους τους καθηγητές και τους γονείς για τις προσπάθειες που κατέβαλαν όλο αυτόν τον δύσκολο  χρόνο με τους μαθητές.

 

  Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

Δήλωση του αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας Κ. Καλαϊτζίδη και των περιφερειακών του συμβούλων για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

kalaitzidis kostas

Στο πέρασμα μιας επίπονης σχολικής προσπάθειας, τόσο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους, όσο και για τις οικογένειες τους, θα  θέλαμε  να εκφράσουμε  σε όλα τα αγόρια και τα κορίτσια της  Ημαθίας, που έκαναν πράξη το όραμα τους να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα θερμά μας συγχαρητήρια.

Ευχής έργο είναι όλες οι πολιτικές δυνάμεις να προσπαθήσουν στην αναβάθμιση των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών μας ιδρυμάτων, παρέχοντας τα αυτονόητα για μια αξιοπρεπή εκπαίδευση και διαβίωση στους φοιτητές μας, ειδικά σε αυτούς τους δύσκολους οικονομικά καιρούς.

Η χώρα επιβάλλεται να κρατήσει τους αυριανούς επιστήμονες, όλων των ειδικοτήτων, στον τόπο μας. Δεν είναι δυνατό να συνεχιστεί αυτή η αφαίμαξη του νεανικού ανθρώπινου δυναμικού της Ελλάδας, που καταφεύγει σε ξένες χώρες για να βρει εργασιακές ευκαιρίες.

Κλείνοντας θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι, στα παιδιά που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν την εισαγωγική τους επιθυμία, δεν πρέπει να κυριαρχήσει η απογοήτευση, αλλά η ανασύνταξη δυνάμεων, αφού το μέλλον τους ανήκει.

Κώστας Καλαϊτζίδης

Αντιπεριφερειάρχης Ημαθίας