Αρχική Blog Σελίδα 15353

Ρωσία-Βόρεια Κορέα: Ο Πούτιν καλεί τη διεθνή κοινότητα «να μην υποκύψει στα συναισθήματα»

Ο ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν κάλεσε εχθές τη διεθνή κοινότητα «να μην υποκύψει στα συναισθήματα» μετά την ανακοίνωση μιας έκτης πυρηνικής δοκιμής από τη Βόρεια Κορέα, η οποία δημιουργεί μια «πραγματική απειλή» στην περιοχή.

Στη διάρκεια τηλεφωνικής επικοινωνίας του με τον ιάπωνα πρωθυπουργό Σίνζο Άμπε, ο Πούτιν ζήτησε «να μην υποκύψουμε στα συναισθήματα, να ενεργήσουμε με τρόπο ήρεμο και μετρημένο» και υπογράμμισε πως τα προβλήματα της κορεατικής χερσονήσου «δεν πρέπει να διευθετηθούν παρά μόνο με πολιτικά και διπλωματικά μέσα», σύμφωνα με ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Κρεμλίνο.

Η δοκιμή αυτή της Πιονγκγιάνγκ «τορπιλίζει το παγκόσμιο καθεστώς της μη διάδοσης, παραβιάζει τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ και το διεθνές δίκαιο και δημιουργεί μια πραγματική απειλή για την περιφερειακή ειρήνη και σταθερότητα», υπογράμμισε ωστόσο ο Πούτιν, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Ο ρώσος πρόεδρος είχε επίσης συνομιλίες για την κατάσταση με τον κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ. Οι δύο ηγέτες εξέφρασαν «βαθιά ανησυχία» για την κατάσταση στην κορεατική χερσόνησο και υπογράμμισαν «την ανάγκη να μην αφεθεί η κατάσταση αυτή να μετατραπεί σε χάος», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ.

Οι δύο πρόεδροι κάλεσαν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να επιδείξουν «αυτοσυγκράτηση» και να αναζητήσουν μια λύση «μόνο με πολιτικά και διπλωματικά μέσα», υπογραμμίζοντας παράλληλα πως η πυρηνικοποίηση της χερσονήσου είναι «απαράδεκτη», πρόσθεσε ο Πεσκόφ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

K. Γαβρόγλου: Οι εξετάσεις του Ιανουαρίου θα μετρούν μόνο εάν βελτιώνουν τον βαθμό του Ιουνίου

«Η Παιδεία για την κυβέρνηση αυτή, είναι προτεραιότητα και ως προς τη βελτίωση της και ως προς την οικονομική στήριξή της», τονίζει ο Κώστας Γαβρόγλου σε συνέντευξή του στην «ΑΥΓΗ της Κυριακής» και μιλά για τις αλλαγές που θα εφαρμοστούν μέσα στην επόμενη τριετία.

Ο υπουργός Παιδείας σημειώνει ότι η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς έχει εξασφαλιστεί και σχολιάζει ότι το κλίμα της αγωνίας που υπάρχει στην κοινωνία για το “πρώτο κουδούνι” «είναι απόδειξη παταγώδους αποτυχίας των προηγούμενων κυβερνήσεων». Ασκεί κριτική στην αντιπολίτευση τονίζοντας ότι «κανείς δεν προτείνει κάτι συγκεκριμένο, κανείς δεν διαβάζει καλοπροαίρετα όσα ανακοινώσαμε και όλοι θέλουν με ατάκες να κάνουν πολιτική».

Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι η κριτική έχει εστιαστεί στην εξέταση του Ιανουαρίου, ο κ. Γαβρόγλου επισημαίνει ότι το υπουργείο προτείνει ο βαθμός του Ιανουαρίου να “μετράει” μόνο όταν βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου. «Όλα αυτά είναι σαφέστατα. Ο εστιασμός της κριτικής μόνο σε αυτό το σημείο είναι βολικό άλλοθι, μιας και πολλοί δεν θέλουν να εμπλακούν στη συζήτηση για το Λύκειο και τη νέα δομή μαθημάτων. Και δεν το θέλουν γιατί γνωρίζουν ότι τότε θα αναγκαστούν να αναγνωρίσουν πως το σχέδιο μας ανοίγει τη μοναδική στις σημερινές συνθήκες προοπτική για την αναβάθμιση του Λυκείου».

«Είμαι βαθιά πεπεισμένος ότι το σύστημα των Πανελλαδικών δεν έχει κανένα περιθώριο βελτίωσης, με τρόπο τέτοιο που να παίξει ουσιαστικό εκπαιδευτικό ρόλο», σημειώνει. Εξηγεί, μεταξύ άλλων, ότι παρά τις πολύ φιλότιμες προσπάθειες κάποιων εκπαιδευτικών, η Γ’ Λυκείου δεν παίζει κανέναν ουσιαστικό εκπαιδευτικό ρόλο και ότι μετά τον Μάρτιο ελάχιστοι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα στο σχολείο. «Γι’ αυτό κι εμείς λέμε ότι το συγκεκριμένο σύστημα των Πανελλαδικών θα καταργηθεί. Όποιοι λένε ότι εμείς είπαμε πως θα καταργηθούν οι εξετάσεις, το κάνουν εκ του πονηρού μιας και γνωρίζουν ότι δεν μπορεί να υπάρξει κανένα σύστημα χωρίς εξετάσεις», υπογραμμίζει.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Χρήστος Σπίρτζης : «Γεωπολιτικής σημασίας το έργο σύνδεσης των λιμανιών της Β. Ελλάδας με αυτών της Βουλγαρίας»

Γεωπολιτικής σημασίας το έργο σύνδεσης των λιμανιών της Β.Ελλάδας με αυτών της Βουλγαρίας, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης

«Η συμφωνία με τη Βουλγαρία για τη σιδηροδρομική σύνδεση τριών λιμανιών της Βουλγαρίας, του Ρούσε στο Δούναβη ποταμό, της Βάρνας και του Μπουργκάς στον Εύξεινο Πόντο, με τα τρία λιμάνια μας στη Βόρεια Ελλάδα, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Θεσσαλονίκης, και την κατασκευή δύο σύγχρονων εμπορευματικών κέντρων, ένα σε κάθε χώρα, δεν είναι ένα ακόμη μεγάλο έργο υποδομών. Δεν είναι μόνο ένα έργο που αναβαθμίζει τις συνδυασμένες μεταφορές και τις υποδομές στη χώρα μας, που προσελκύει νέες παραγωγικές μονάδες  και στηρίζει τις υπάρχουσες». Αυτό τονίζει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας ότι «είναι ένα έργο γεωπολιτικής σημασίας, που συμβάλλει στη συνεργασία των βαλκανικών και παρευξείνιων χωρών. Ένα έργο που δίνει στην Ελλάδα τη σύνδεση με την ενδοχώρα των Βαλκανίων και στη Βουλγαρία και τις Βαλκανικές και παρευξείνιες χώρες άμεση πρόσβαση στο Αιγαίο».

«Είναι», σημειώνει, «ένα ακόμη μεγάλο βήμα, ώστε οι βαλκανικές χώρες, η γειτονιά μας, να μετατραπεί σε έναν ασφαλή χώρο οικονομικής συνεργασίας. Σε ένα ενιαίο χώρο παραγωγικών δραστηριοτήτων που θα ξεπερνά τα σύνορα κάθε χώρας και τα κατάλοιπα των ψυχροπολεμικών διαιρέσεων των παρελθόντος.  Με τη συμφωνία που θα υπογραφεί την Τετάρτη στην Καβάλα, μεταξύ των δύο χωρών, προβλέπεται η ίδρυση ενός διακρατικού φορέα για την ενιαία υλοποίηση του έργου. Επιλέγεται, για πρώτη φορά στην περιοχή μας και για δεύτερη φορά στην Ευρώπη, αυτή η διαδικασία υλοποίησης ενός έργου υποδομής και έχει μια ξεχωριστή βαρύτητα και σημασία, μιας και θα υλοποιηθεί από κοινό φορέα των δύο χωρών και όχι από την κάθε χώρα ξεχωριστά στο δικό της έδαφος».

«Για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα», συνεχίζει, «υλοποιήθηκαν πολλές τεχνικές συναντήσεις και πολιτικές διαβουλεύσεις. Ο ρόλος της Επιτρόπου Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ.Violeta Bulc, υπήρξε καθοριστικός για την ωρίμανση της συμφωνίας και θα συνεχίσει να είναι για την υλοποίηση της.

Είναι προφανές ότι η χώρα μας ανακτά αυτά που έπρεπε να έχει πάντα: όραμα, ένα συγκεκριμένο  εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό υποδομών και ανθρώπους που θα υλοποιούν αυτόν τον σχεδιασμό, με σκληρή δουλειά».

«Όταν μιλήσαμε για τη σιδηροδρομική Εγνατία, οι εκπρόσωποι της αντίληψης της μικρής και εξαρτημένης Ελλάδας μας ειρωνεύτηκαν. Προχωράμε υλοποιώντας το όραμα του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, για μια Ελλάδα που θα στέκεται στα δικά της πόδια, με εθνική στρατηγική και ενεργό συμμετοχή στην ευρωπαϊκή πολιτική και στα διεθνή δρώμενα. Μια Ελλάδα που θα ανακτήσει τη χαμένη της κυριαρχία και την αξιοπρέπεια της, στον τελικό δρόμο για την έξοδο από τα μνημόνια», καταλήγει στη δηλωσή του προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Σπίρτζης.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Θεσσαλονίκη: Υψηλές προσδοκίες για επιχειρηματικές συμφωνίες, δημιουργεί η έλευση Κινέζων επιχειρηματιών στη φετινή 82η ΔΕΘ

Τη λαϊκή ρήση που θέλει την αρχή να είναι το ήμισυ του παντός, προοιωνίζοντας μάλιστα την πορεία εξέλιξης ενός εγχειρήματος, είναι αποφασισμένοι να αξιοποιήσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό οι Έλληνες επιχειρηματίες, μέσω της μοναδικής ευκαιρίας που τους δίνεται για b2b συναντήσεις, με εκπροσώπους των τουλάχιστον 150 κινεζικών εταιριών, που θα πλημμυρίσουν μεγάλο μέρος του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία που έχουν οι Έλληνες επιχειρηματίες, να έρθουν σε επαφή με Κινέζους επιχειρηματίες, προκειμένου να διερευνήσουν από κοινού δυνατότητες συνεργασίας, είτε σε επίπεδο εξαγωγών, είτε στον τομέα των επενδύσεων.

Πάντως, αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι ότι η συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών φαίνεται να έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης, κρίνοντας από το χαμηλό εμπόριο της χώρας μας με την Κίνα, που το 2015 βάσει των στοιχείων του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου, ανήλθε σε 3,95 δισ. δολ.  ή 0,1% του εξωτερικού εμπορίου της τιμώμενης χώρας στην 82η ΔΕΘ, που διαμορφώθηκε πρόπερσι σε 317,1 δισ. δολάρια. Οι κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα διαμορφωνόταν το 2015 σε 1 δισ. δολ. και οι ελληνικές στην Κίνα σε περίπου 100 εκατ.δολ.

Ευκαιρία προβολής του ελληνικού «επιχειρείν» στη διεθνή αγορά

Χαιρετίζοντας την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης να είναι τιμώμενη χώρα η Κίνα στη διοργάνωση της φετινής 82ης ΔΕΘ (9-17/9), ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Β. Ελλάδας (ΣΒΒΕ), Αθανάσιος Σαββάκης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εξέφρασε την πεποίθηση ότι η συγκεκριμένη απόφαση θα επιδράσει θετικά στην προβολή της υγιούς επιχειρηματικότητας συνολικά της Βορείου Ελλάδος σε πιθανούς κινέζους επενδυτές.

Εκτίμησε, μάλιστα, ότι μέσω της φετινής 82ης ΔΕΘ, πολλές δυναμικές μεταποιητικές επιχειρήσεις, που έχουν έδρα ολόκληρο το Βορειοελλαδικό Τόξο, θα έχουν την ευκαιρία να γίνουν «ορατές» στη διεθνή αγορά επενδύσεων και ειδικά σε πιθανούς ενδιαφερόμενους επενδυτές από την Κίνα.

‘Αλλωστε, όπως επισήμανε, οι τελευταίες εξελίξεις στην Ελλάδα, που σχετίζονται με βελτίωση του οικονομικού κλίματος, και η πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κίνα, δημιουργούν ευνοϊκές προϋποθέσεις για τη σύναψη συμφωνιών μεταξύ ελληνικών και κινεζικών επιχειρήσεων που αναμφισβήτητα θα εισφέρουν θετικά στην περαιτέρω ενίσχυση των διμερών οικονομικών σχέσεων.

Στο πλαίσιο αυτό, υπογράμμισε την επιτακτική ανάγκη η Ελλάδα να γίνει σημαντικός υποδοχέας άμεσων επενδύσεων από την Κίνα, η οποία, όπως, τόνισε είναι «μια πολύ μεγάλη οικονομική δύναμη που αποτελεί βασικό πρωταγωνιστή για τις μελλοντικές παγκόσμιες επιχειρήσεις». Γι’ αυτό, πρόσθεσε, χρειάζονται από την ελληνική πλευρά στοχευμένες, προσπάθειες.

Επίσης, ξέφρασε την πεποίθηση ότι η Κίνα μπορεί να αποτελέσει ένα «πρώτης τάξεως» προορισμό εξαγωγών, ειδικά για τα μεταποιημένα αγροτικά προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, και πεδίο σύναψης σημαντικών συνεργασιών, όχι μόνο στον τομέα της μεταποίησης, αλλά και σε κλάδους υψηλής τεχνολογίας και υψηλής προστιθέμενης αξίας, «στους οποίους η χώρα μας έχει να επιδείξει σημαντικούς επιστήμονες και αξιόλογο ερευνητικό έργο παγκοσμίως».

Ευκαιρία με πολλαπλά οφέλη και δεν πρέπει να «χαθεί»

Το τεράστιο ενδιαφέρον που παρουσιάζει η φετινή 82η ΔΕΘ, λόγω της έλευσης των κινεζικών επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη, υπογράμμισε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδας (ΣΕΒΕ), Κυριάκος Λουφάκης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά «η φετινή ΔΕΘ είναι η πρώτη μετά από πολλά χρόνια, με τόσο αξία για το ελληνικό επιχειρείν».

Εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η έλευση των κινεζικών επιχειρηματιών δεν αφορά μόνο την αγορά της Ελλάδας, αλλά και της Ευρώπης γενικότερα, ο κ. Λουφάκης επισήμανε ότι αυτό συνδέεται με το γεγονός ότι η χώρα μας αποτελεί hub στο δρόμο του μεταξιού της Κίνας.

Είναι χαρακτηριστικό πως η China Development Bank (CDB), έχει συγκροτήσει μια λίστα διεθνών επενδυτικών προγραμμάτων με περισσότερα από 900 έργα στις 64 χώρες από τις οποίες διέρχεται ο νέος Δρόμος του Μεταξιού ή Belt and Road, με προγραμματισμένες χρηματοδοτήσεις ύψους 800 δισ. δολαρίων.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και οι προγραμματισμένες για την επόμενη δεκαετία επενδύσεις ύψους 600 εκατ. ευρώ της Cosco στον Πειραιά, αλλά και άλλων κινεζικών επιχειρήσεων που έχουν τοποθετηθεί ή πρόκειται να εγκατασταθούν στην Ελλάδα. Σημεώνεται ότι τα τραπεζικά δάνεια που φαίνεται να έχει ήδη χορηγήσει για έργα που περιλαμβάνονται στον νέο Δρόμο του Μεταξιού, υπερβαίνουν τα 110 δισ. δολάρια.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Λουφάκης υπογράμμισε την επιτακτική ανάγκη της πλήρους αξιοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι η έλευση των Κινέζων επιχειρηματιών στην 82η ΔΕΘ αποτυπώνει τη δυνατότητα της Ελλάδας να «κάνει δουλειές με την υπερδύναμη, εκμεταλλευόμενη τη γεωγραφική της θέση».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο επικεφαλής των Εξαγωγέων της Β. Ελλάδας υπογράμμισε απευθυνόμενος στα μέλη του συνδέσμου «αξιοποιείστε στο μέγιστο δυνατό βαθμό την ψηφιακή πλατφόρμα πλατφόρμα https://thessalonikifair-2017.b2match.io/, στην οποία εγγράφονται οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να συμμετέχουν στις διμερείς συναντήσεις με εκπροσώπους κινεζικών επιχειρηματιών που θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της 82ης ΔΕΘ. Αναρτώντας το προφίλ και τον τύπο συνεργασίας που θέλουν, θα μπορούν να αιτηθούν συναντήσεις με άλλους συμμετέχοντες».

Μάλιστα, όπως γνωστοποίησε ο κ. Λουφάκης, στην προαναφερόμενη ψηφιακή πλατφόρμα θα μπορούν να προσφύγουν και Έλληνες επιχειρηματίες που δεν είναι εγκατεστημένοι στη ΔΕΘ, αλλά όμως έχουν τη δυνατότητα να κάνουν b2b συναντήσεις.

Οι επιχειρηματικές συναντήσεις (Β2Β) μεταξύ ελληνικών και κινεζικών επιχειρήσεων θα λαμβάνουν χώρα καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, στις ώρες λειτουργίας της, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο εντός του Περιπτέρου 15.

Και η ΔΕΘ-Helexpo δουλεύει για το καλό της εθνικής οικονομίας           

Με εμφαση, μεταξύ άλλων σε τομείς, όπως ενέργεια, καινοτομία, τηλεπικοινωνίες και «όχι μόνο με λαϊκή τέχνη και υφαντά» η ΔΕΘ-Helexpo αποδεικνύει με τη φετινή διοργάνωση της 82ης Διεθνής Έκθεσης Θεσσαλονίκης ότι «δουλεύει για το καλό της εθνικής οικονομίας, βάζοντας το δικό της λιθαράκι στην προσπάθεια προσέλκυσης άμεσων επενδύσεων και τόνωσης των προοπτικών εξαγωγών στην Κίνα του 1 δισ.», επισήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του εκθεσιακού φορέα, Κυριάκος Ποζρικίδης.

Η Κίνα μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για το ελληνικό επιχειρείν στις ασιατικές αγορές και με ουσιαστική παρουσία σε περισσότερα από 6.000 τετραγωνικά μέτρα, στο μεγαλύτερο περίπτερο (13) του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης, συμμετέχουν αμιγώς κινέζικες επιχειρήσεις και οργανισμοί που εκπροσωπούν σημαντικούς κλάδους της κινεζικής οικονομίας, με μεγάλο ενδιαφέρον για τις ελληνικές εταιρείες. Μεταξύ αυτών επτά αναπτύσσουν παγκόσμια δραστηριότητα: η China Cosco Shipping Corporation, η China Development Bank, η Shehua Group Corporation Limited, η Huawei Technologies Co. Ltd, η Zhongxing Telecommunication Equipment Corporation, η State Grid Corporation of China και η Air China.

Στον κλάδο της τεχνολογίας ξεχωρίζει επίσης η τηλεπικοινωνιακή ZTE, ενώ θα συμμετέχουν και 23 εταιρείες υψηλής τεχνολογίας από την περιοχή της Σαγκάης.  Στην έκθεση συμμετέχει και η Αναπτυξιακή Τράπεζα της Κίνας (China Development Bank-CDB), ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα του κόσμου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ως την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου πρόκειται να δηλώσουν συμμετοχή οι τράπεζες στο «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» – πίνακας με τα εισοδηματικά κριτήρια και τα ποσοστά επιχορήγησης

Την ερχόμενη Τετάρτη, 6 Σεπτεμβρίου, λήγει η προθεσμία για τις τράπεζες προκειμένου να δηλώσουν συμμετοχή στο νέο πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον» η προκήρυξη του οποίου, όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΤΕΑΝ Κωνσταντίνος Γαλιάτσος αναμένεται τον Οκτώβριο.

Το πρόγραμμα, πολυαναμενόμενο από χιλιάδες ιδιοκτήτες και επαγγελματίες του χώρου της οικοδομής, παρέχει επιδοτήσεις έως και 70% (ανάλογα με το εισόδημα και την οικογενειακή κατάσταση) και άτοκα δάνεια για επενδύσεις βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων που περιλαμβάνουν αντικατάσταση κουφωμάτων, μονώσεις, αντικατάσταση της κεντρικής θέρμανσης, κα.

Μία από τις βασικές προϋποθέσεις για την προκήρυξη του προγράμματος, ήταν η έκδοση του νέου Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ) η οποία εκδόθηκε με υπουργική απόφαση τον Ιούλιο. Πλέον ανοίγει ο δρόμος για επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας οι οποίες αναμένεται να ξεπεράσουν συνολικά τα 500 εκατ. ευρώ (εθνικοί, κοινοτικοί πόροι και ιδιωτική συμμετοχή).

Σύμφωνα με την προκήρυξη του ΕΤΕΑΝ κάθε τράπεζα που θα συμμετάσχει, θα πρέπει να τοποθετήσει τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ και κατ’ ανώτατο όριο 99 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα. Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος και οι προϋποθέσεις συμμετοχής έχουν ως εξής:

1.Δικαίωμα συμμετοχής στο Πρόγραμμα έχουν μόνο φυσικά πρόσωπα που έχουν δικαίωμα κυριότητας (πλήρους ή ψιλής) ή επικαρπίας σε επιλέξιμη κατοικία και πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια των κατηγοριών που προβλέπονται.

2.Το υπόλοιπο ποσό που απομένει, πέραν της επιδότησης, μπορεί να καλυφθεί είτε με ίδια κεφάλαια του ωφελούμενου είτε με τραπεζικό δάνειο, το οποίο θα είναι άτοκο και διάρκειας 4, 5 ή 6 ετών.

  1. Οι επιλέξιμες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν Αντικατάσταση κουφωμάτων, Τοποθέτηση θερμομόνωσης στο κέλυφος του κτηρίου συμπεριλαμβανομένου του δώματος / στέγης και της πιλοτής, Αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης/ψύξης και συστήματος παροχής ζεστού νερού χρήσης με συμβατικά καύσιμα και Αναβάθμιση συστημάτων με εγκατάσταση συστήματος ΑΠΕ ή/και ΣΗΘΥΑ.
  2. Ο επιλέξιμος προϋπολογισμός παρεμβάσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 250 Euro ανά τετραγωνικό μέτρο ωφέλιμης επιφάνειας της κατοικίας όπως προκύπτει από το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης, με μέγιστο τις 25.000 Euro συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

Ο ωφελούμενος μπορεί να ζητήσει προκαταβολή σε ποσοστό 70% του αρχικού επιλέξιμου προϋπολογισμού παρεμβάσεων. Σε περίπτωση που δεν έχει επιλεγεί καθόλου δάνειο, τότε ο Ωφελούμενος δεν λαμβάνει προκαταβολή, διενεργεί τις παρεμβάσεις και μετά τη διενέργεια της δεύτερης ενεργειακής επιθεώρησης και την προσκόμιση των παραστατικών δαπανών επί πιστώσει, υπολογίζεται ανάλογα με το εισόδημά του το ποσό της επιχορήγησης καθώς και το ποσό των ιδίων κεφαλαίων. Μετά την πληρωμή του ποσού των ιδίων κεφαλαίων, εκταμιεύεται η επιχορήγηση με απευθείας πληρωμή των αναδόχων/ προμηθευτών σε τραπεζικό λογαριασμό τους από τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό.

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση http://exoikonomisi.ypeka.gr με τους κωδικούς του taxisnet του ενδιαφερόμενου.

Πίνακας με τα εισοδηματικά κριτήρια και τα ποσοστά επιχορήγησης

Εισοδ κριτήρια

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βόρεια Κορέα: Κιμ Γιονγκ Ουν, ένας απο τους πιο νέους ηγέτες του κόσμου που έχει στη διάθεσή του μερικά από τα πιο ισχυρά όπλα του πλανήτη (Πορτρέτο)

Ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν είναι μεταξύ των νεότερων του κόσμου. Ασκεί απολυταρχική εξουσία και έχει στη διάθεσή του μερικά από τα πιο ισχυρά όπλα του πλανήτη.

Η σημερινή επιτυχημένη δοκιμή μιας βόμβας υδρογόνου αποτελεί ένα ακόμη βήμα στην εκστρατεία του Κιμ να αναγάγει τη χώρα του σε πυρηνική δύναμη, αξιόπιστη και τρομακτική.

Ο Κιμ Γιονγκ Ουν αγνόησε εντελώς όλες τις προειδοποιήσεις της διεθνούς κοινότητας, τις οικονομικές κυρώσεις και τις απειλές του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για το ενδεχόμενο επίθεσης εναντίον της Βόρειας Κορέας.

Όταν ανέλαβε την εξουσία τον Δεκέμβριο του 2011 μετά τον θάνατο του πατέρα του Κιμ Γιονγκ Ιλ εκτιμάται ότι διένυε την τρίτη δεκαετία της ζωής του, καθώς δεν είναι γνωστή επισήμως η ημερομηνία γέννησής του. Οι αναλυτές τον θεωρούσαν ευάλωτο, χωρίς εμπειρία και επιρρεπή στη χειραγώγηση από τους υψηλόβαθμους αξιωματικούς του στρατού.

Γρήγορα όμως έδειξε το πραγματικό του πρόσωπο, καταστέλλοντας κάθε φωνή αντιπολίτευσης, ακόμη και στο πιο υψηλό επίπεδο, και υιοθετώντας επιθετική και προκλητική στάση απέναντι στη διεθνή κοινότητα.

Το 2013 ζήτησε την εκτέλεση του ισχυρού θείου του, του Γιανγκ Σονγκ Τάεκ, τον οποίο κατηγόρησε για προδοσία. Επίσης κατηγορείται ότι οργάνωσε τη δολοφονία του ετεροθαλούς αδελφού του Κιμ Γιονγκ Ναμ στη Μαλαισία τον Φεβρουάριο.

Ο Κιμ Γιονγκ Ουν φαίνεται να παίρνει παράλληλα αποστάσεις και από την Κίνα, τον ισχυρότερο σύμμαχο της Βόρειας Κορέας, αρνούμενος να σταματήσει την κούρσα εξοπλισμών, στην οποία αντιτίθεται το Πεκίνο. Επίσης δεν έχει συναντηθεί με τον Κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ.

Μετά τον θάνατο του πατέρα του, οι παρατηρητές ανέμεναν ο Κιμ Γιονγκ Ουν να βασιστεί σε ισχυρούς συνεργάτες. Όμως αυτή η κατάσταση δεν διήρκησε, καθώς αποφάσισε να εξοντώσει όλους όσοι θα μπορούσαν να απειλήσουν την εξουσία του.

Μετά την εκτέλεση του θείου του και άλλοι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι ήταν θύματα διώξεων. Το 2016 ο Κιμ Γιονγκ Ουν διορίστηκε πρόεδρος της Επιτροπής Κρατικών Υποθέσεων, η οποία είναι πάνω από οποιαδήποτε άλλη εξουσία στη Βόρεια Κορέα, αναλαμβάνοντας τον πλήρη έλεγχο της χώρας.

Ο Κιμ είναι γιος της τρίτης συζύγου του πατέρα του, της Κο Γιονγκ Χι, μιας Κορεάτισσας χορεύτριας που γεννήθηκε στην Ιαπωνία, η οποία πέθανε το 2004 από καρκίνο στο στήθος.

Ο Κιμ Γιονγκ Ουν έκανε μέρος της σχολικής του εκπαίδευσης στην Ελβετία, όπου ζούσε η αδελφή της μητέρας του.

Φίλοι του και μέλη του προσωπικού του σχολείου, οι οποίοι σύμφωνα με τον Τύπο δεν γνώριζαν ότι είναι μέλος της οικογένειας που κυβερνά τη Βόρεια Κορέα, θυμούνται ένα δειλό αγόρι, στο οποίο άρεσε το σκι και οι ταινίες του Ζαν-Κλοντ Βαν Νταμ.

Είναι επίσης μεγάλος οπαδός του μπάσκετ. Ο Ντένις Ρόντμαν πρώην παίκτης των Chicago Bulls έχει επισκεφθεί αρκετές φορές την Πιονγκγιάνγκ και είναι ένας από τους λίγους Δυτικούς που έχουν συναντηθεί πρόσφατα με τον Κιμ.

Ήδη από την ηλικία των 8 ετών γνώριζε ότι θα διαδεχθεί τον πατέρα του, αλλά άρχισε τις δημόσιες εμφανίσεις τους μόλις το 2008 έπειτα από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη ο Κιμ Γιονγκ Ιλ.

Ο παππούς του, ο Κιμ Ιλ Σουνγκ, εξακολουθεί να λατρεύεται στη Βόρεια Κορέα, ένα γεγονός το οποίο μοιάζει να εκμεταλλεύεται ο εγγονός του, ο οποίος μιμείται το ντύσιμό του, τους τρόπους του, την ομιλία του, ακόμη και τον γραφικό του χαρακτήρα.

Αντίθετα παίρνει αποστάσεις από την κληρονομιά του πατέρα του. Στη διάρκεια της διακυβέρνησής του Κιμ Γιονγκ Ιλ ένας μεγάλος λιμός προκάλεσε τον θάνατο εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, ίσως και εκατομμυρίων.

Αν και ο Κιμ Γιονγκ Ουν έχει αναλάβει την εξουσία στη Βόρεια Κορέα εδώ και έξι χρόνια, η διεθνής κοινότητα δεν γνωρίζει πολλά για αυτόν. Δεν έχει μεταβεί ποτέ στο εξωτερικό για επίσημη επίσκεψη.

Ο γάμος του αποκαλύφθηκε τον Ιούλιο του 2012 με τη δημοσίευση φωτογραφιών μιας νεαρής γυναίκας, της Ρι Σολ-Γιου, η οποία τον συνόδευε σε επίσημες εκδηλώσεις. Ο Τύπος της Νότιας Κορέας μετέδωσε πρόσφατα ότι το ζευγάρι απέκτησε στις αρχές του χρόνου το τρίτο του παιδί.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γερμανία: Εξουδετερώθηκε στη Φρανκφούρτη μεγάλη βόμβα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου

Γερμανοί πυροτεχνουργοί εξουδετέρωσαν σήμερα στη Φρανκφούρτη μια μεγάλη βόμβα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου αφού προηγουμένως δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι είχαν απομακρυνθεί από τα σπίτια τους.

Περίπου 60.000 άνθρωποι πήραν εντολή να απομακρυνθούν στο πλαίσιο της μεγαλύτερης εκκένωσης περιοχής που έχει πραγματοποιηθεί μεταπολεμικά στη Γερμανία. Περισσότεροι από χίλιοι εργαζόμενοι σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης βοήθησαν να εκκενωθεί η περιοχή γύρω από τη βόμβα, η οποία ανακαλύφθηκε την περασμένη εβδομάδα σ’ ένα εργοτάξιο.

Περισσότεροι από 2.000 τόνοι βομβών και πυρομαχικών ανακαλυπτονται κάθε χρόνο στη Γερμανία, ακόμη και κάτω από κτίρια.

Τα βρετανικά και τα αμερικανικά αεροπλάνα σφυροκόπησαν τη χώρα με 1,5 εκατ. τόνους βομβών οι οποίες σκότωσαν 600.000 ανθρώπους. Αξιωματούχοι υπολογίζουν ότι το 15% των βομβών αυτών δεν εξερράγησαν και μερικές βρίσκονται θαμμένες σε βάθος μέχρι και έξι μέτρων.

Η επιχείρηση εξουδετέρωσης αυτής της βόμβας βάρους 1,8 τόνου, την οποία είχε ρίξει η βρετανική πολεμική αεροπορία RAF, άρχισε με καθυστέρηση το απόγευμα. Η εκκένωση της περιοχής χρειάσθηκε περισσότερο χρόνο απ’ ό,τι είχε προβλεφθεί επειδή μερικοί κάτοικοι αρνούνταν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, σύμφωνα με την αστυνομία.

Η βόμβα ονομάσθηκε «Blockbuster» από τους κατοικους της Φρανκφούρτης λόγω της βάρους 1,4 τόνου γόμωσής της που μπορεί να ισοπεδώσει ένα οικοδομικό τετράγωνο.

Ανακαλύφθηκε στην αρχή της εβδομάδας σ’ ένα εργοτάξιο στη συνοικία Βέστεντ, δυο βήματα από το κέντρο της πόλης.

Για να εξουδετερωθεί χωρίς κίνδυνο, χρειάσθηκε να απομακρυνθούν οι κάτοικοι σε ακτίνα 1,5 χιλιομέτρου. Επρόκειτο για περισσότερους από 60.000 ανθρώπους, δηλαδή σχεδόν το 10% του συνολικού πληθυσμού της πόλης.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κύπρος: Η κυβέρνηση κάλεσε τους Τουρκοκυπρίους να αντιδράσουν στις ενέργειες της Τουρκίας

Μήνυμα προς τις τουρκοκυπριακές δυνάμεις που επιθυμούν την επανένωση της Κύπρου, να αντιδράσουν στις ενέργειες της Τουρκίας στις κατεχόμενες περιοχές απηύθυνε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Νίκος Χριστοδουλίδης.

Σχολιάζοντάς τους προκλητικούς σχεδιασμούς της Τουρκίας στα κατεχόμενα, αλλά και σε ό,τι αφορά τις διαπραγματεύσεις, ο Εκπρόσωπος είπε ότι αυτές αποτελούν «ένδειξη της δύσκολης θέσης στην οποία βρίσκεται η τουρκική πλευρά σε σχέση με το ενδεχόμενο συνέχισης των διαπραγματεύσεων».

«Οδηγηθήκαμε στο αποτέλεσμα στο Κραν Μοντανά λόγω των θέσεων της τουρκικής πλευράς στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. ‘Αρα και αυτή τη στιγμή, η συνέχιση των διαπραγματεύσεων εξαρτάται από την προσέγγιση της Τουρκίας και μόνο», ανέφερε.

Όσον αφορά τις εξελίξεις στις κατεχόμενες περιοχές ο Εκπρόσωπος είπε ότι η Κυβέρνηση τις παρακολουθεί πολύ στενά και αξιολογεί καθημερινά χωρίς δημόσιες δηλώσεις.

«Ένα μήνυμα που στέλνουμε στις τουρκοκυπριακές δυνάμεις που επιθυμούν την επανένωση της πατρίδας μας είναι ότι ήρθε η ώρα να αντιδράσουν σε όλες αυτές τις ενέργειες που γίνονται στις κατεχόμενες περιοχές, όπως για παράδειγμα η απαγόρευση της λειτουργίας στον ‘Αγιο Μάμα, κινήσεις που αποσκοπούν στο να απομακρύνουν τους Ελληνοκύπριους και τους Τουρκοκύπριους».

Ερωτηθείς αν η Κυβέρνηση θα αντιδράσει στην επίσκεψη Τουρκοκυπρίων στο τέμενος Χαλά Σουλτάν στη Λάρνακα στις 5 Σεπτεμβρίου, σε αντίδραση της απαγόρευσης της λειτουργίας τον Αγιο Μάμα Μόρφου, ο Εκπρόσωπος απάντησε αρνητικά.

«Εμείς δεν είμαστε ψευδοκυβέρνηση, εμείς είμαστε Κυπριακή Δημοκρατία, κράτος μέλος της ΕΕ και κινούμαστε μέσα στο πλαίσιο των αρχών και αξιών της ΕΕ και δεν θα ακολουθήσουμε τακτικές που στόχο έχουν την απομάκρυνση των Τουρκοκυπρίων από τους Ελληνοκύπριους», δήλωσε ο κ. Χριστοδουλίδης.

«Η απόλαυση των θρησκευτικών δικαιωμάτων είναι μια από τις πιο βασικές αρχές ανθρωπίνων δικαιωμάτων και εμείς πάντοτε σεβόμαστε την απόλαυση των θρησκευτικών δικαιωμάτων στη χώρα μας. Θα κινηθούμε ακριβώς μέσα σε αυτό το πλαίσιο», ανέφερε.

Τέλος κατέληξε εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η πλειοψηφία των Τουρκοκυπρίων επιθυμούν ένα μέλλον σε μια επανενωμένη πατρίδα, κράτος μέλος της ΕΕ, και όχι ένα μέλλον μαζί με την Τουρκία με όλα αυτά που συμβαίνουν στη γειτονική χώρα.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Λήμνος: Ρεκόρ αφίξεων επισκεπτών στο νησί φέτος το καλοκαίρι

Μοναδική ήταν η φετινή κίνηση επισκεπτών στη Λήμνο στο διάστημα των τριών καλοκαιρινών μηνών Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου 2017.

Τους τρεις αυτούς μήνες, και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Λιμεναρχείου Λήμνου, αποβιβάστηκαν στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου Μύρινας, συνολικά 3,2 φορές ο πληθυσμός του νησιού (16.992 κάτοικοι σύμφωνα με την απογραφή του 2011) και συγκεκριμένα 54.093 επιβάτες. Αριθμός αυξημένος κατά 13% σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2016.

Σημειώνεται, επίσης, ότι τον Αύγουστο στη Μύρινα αποβιβάστηκαν 24.022 επιβάτες και πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμός αφίξεων ανά μήνα που καταγράφεται στη Λήμνο από το 2011 έως σήμερα.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: 50ο Ράλι ΔΕΘ, μισός αιώνας στους δρόμους. Οι νέοι οδηγοί θα βρεθούν και πάλι στην αφετηρία του αγώνα στις 16 Σεπτεμβρίου

Mισό αιώνα ζωής συμπληρώνει φέτος το φημισμένο ράλι της Δ.Ε.Θ. και φιλοδοξία των διοργανωτών είναι να αναβαθμιστεί με τη διοργανωτική και αγωνιστική παρουσία του στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Στο διήμερο 16-17 Σεπτεμβρίου, οι λάτρεις του αθλήματος, θα “ξαναστηθούν” στην αφετηρία του ράλι, στη Νότια πύλη της ΔΕΘ, στις στροφές του δρόμου προς την Χαλκιδική, στις ειδικές διαδρομές και σε κάθε άλλο σημείο, όπου οι οδηγοί των αυτοκινήτων θα κάνουν τους ριψοκίνδυνους, αλλά και επιδέξιους χειρισμούς τους απολαμβάνοντας την ηδονή της ταχύτητας.

Σαν χθες ήταν η πρώτη του διοργάνωση, την ευθύνη της οποίας είχε το τότε αγωνιστικό τμήμα της ΕΛΠΑ, κάτι που έγινε το 1966 και έχοντας τότε πρώτο νικητή τον Σταύρο Γεωργιάδη,  που “έτρεχε” με το ψευδώνυμο “Βόρειος” και έχοντας συνοδηγό του στο μικρό Μίνι Κούπερ (ιδιοκτησίας του σημερινού δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη) τον Θανάση Παπαγεωργίου.

Στο διάστημα αυτό πολλά άλλαξαν στη μορφή του αγώνα που παλαιότερα ξεκινούσε το μεσημέρι του Σαββάτου και μετά από πολλές ειδικές νυκτερινές διαδρομές που κρατούσαν όλο το βράδυ, τα τελευταία αγωνιστικά αυτοκίνητα τερμάτιζαν το μεσημέρι της Κυριακής. Μάλιστα, στο διάστημα της 50ετούς παρουσίας του πέρασαν ανάμεσα στις συμμετοχές του τα κορυφαία ονόματα του χώρου, σε πανελλήνια κλίμακα, όπως αυτά των Καλεμτζάκη, Τσομπανόπουλου, Μανωλόπουλου, Ψηφίδη, Κύρκου, “Τζίγγερ”, Βωβού, “Στρατισίνο”, Μοσχού, Ιαβέρη, Τσολακίδη, Χατζηχρήστου, Στόϊκου, Αναγνωστάκη, Τοψή, Χαμπή, Παπαντωνίου, Κουμποτή κ.α. Ονόματα που κυριάρχησαν και πρωταγωνίστησαν για πολλά χρόνια στους αγώνες ράλι.

Η φετινή διοργάνωση θα ολοκληρώσει τις προθεσμίες για συμμετοχές το βράδυ της Παρασκευής 8 Σεπτεμβρίου, ενώ το πρωί της επόμενης μέρας (Σάββατο 16-9) θα γίνει στη νότια πύλη της ΔΕΘ ο τεχνικός έλεγχος των αγωνιστικών, και από τον ίδιο χώρο θα δοθεί η επίσημη εκκίνηση του ράλι. Το σύνολο των έξι ειδικών διαδρομών το καλύπτουν συνολικά 93 αγωνιστικά χιλιόμετρα αρκετά για να προσφέρουν συγκινήσεις.

Στον Κώστα Στεφανή δόθηκε η ευθύνη της παρουσίασης των πληρωμάτων, και να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος οδηγός, ανέβηκε 7 φορές ως συνοδηγός στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου των νικητών σε Rally Δ.Ε.Θ. Το 1978 με τον Ιαβέρη και το Ford Escort RS, από το 1987 έως το 1990 και το 1992 με την Lancia Delta HF του “Jigger” και τέλος το 1994 με την Lancia Delta HF του Άρη Βωβού.

Με σλόγκαν, στο περσινό Rally ΔΕΘ πως “το παιχνίδι παίζεται στο βουνό και όχι στην κονσόλα”, ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης, μας προέτρεπε και μας προσκαλούσε, όλους εμάς να ξεφύγουμε από το κλεινόν άστυ και να παρακολουθήσουμε ζωντανά έναν αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Rally και όχι διαδικτυακά. Αυτό ακριβώς το γεγονός, δικαιολογεί, στον απόλυτο βαθμό το σλόγκαν του φετινού επετειακού αγώνα που αφορά στο πως ένα γεγονός μπορεί να καταχωρηθεί στις μνήμες των πολλών ως συναρπαστικό. Η απάντηση είναι πως μόνο η σύμπραξη οργανωτή, θεατή, αθλητή και υποστηρικτή μπορούν να δημιουργήσουν το συναρπαστικό.

Ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης φρόντισε οι ειδικές διαδρομές να δικαιολογούν το συναρπαστικό, οι υποστηρικτές είναι έτοιμοι να βοηθήσουν με όποιον τρόπο μπορούν, οι αθλητές να τιμήσουν τον επετειακό αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος και οι θεατές να στηρίξουν την προσπάθεια.

Όλα αυτά θα συμβούν στις 16 και 17 Σεπτεμβρίου και η ερώτηση είναι απλή. Θέλεις να συν – δημιουργήσεις για πεντηκοστή φορά στην ιστορία του Rally ΔΕΘ το συναρπαστικό; Πως γίνεται 93 χλμ. ειδικών διαδρομών να συναρπάσουν άπαντες; Όταν αυτά δεν προκαλούν μόνο το αγωνιστικό ενδιαφέρον αλλά είναι έτσι μοιρασμένα, ώστε να ικανοποιούν τον θεατή, υποστηρικτή και οργανωτή. Το 50ο Rally Δ.Ε.Θ. είναι ακριβώς αυτό.

Περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές, δύο το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου και τέσσερεις την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου, οι οποίες είναι μοιρασμένες σωστά ώστε να μην υπάρχει κενό, με ζηλευτή ποικιλομορφία, ώστε να ικανοποιούν και τους πιο απαιτητικούς αθλητές με την σωστή δόση ρομαντισμού αποδίδοντας φόρο τιμής στην ιστορία του αγώνα.

Την πρώτη ημέρα οι αθλητές πρέπει να καταφέρουν αλώβητοι στην διαδρομή  Λιβάδι – Πετροκέρασα 19,70χλμ. και έναν κλασικό δρόμο  Χολομώντα 23,20χλμ. μέχρι να “δουν” το parc ferme στην κεντρική πλατεία του Πολυγύρου. Η δεύτερη μέρα ξεκινάει με μια δύσκολη Παλαιόχωρα των 21,02χλμ. ακολουθούμενη από δύο Τσουκαλάδες των 10,88χλμ. έκαστος με ενδιάμεσο service και ένα Λιβάδι – power stage των 7.31χλμ. που θα οδηγήσει τα καταπονημένα πληρώματα και τα αγωνιστικά τους εκεί όπου ξεκίνησαν την προσπάθεια στην νότια πύλη της Διεθνούς Έκθεσης όπου και ο τερματισμός του αγώνα. Οι θεατές αποζημιωμένοι από το θέαμα, ικανοποιημένοι από τους πολλούς και εύκολους τρόπους προσέγγισης των ειδικών διαδρομών, θα μπορούν με περηφάνια να οικειοποιηθούν το 50ο Rally ΔΕΘ λέγοντας πως ήταν και αυτοί εκεί.

Όμως το ράλι της ΔΕΘ αναπόφευκτα περνάει κι αυτό τη δική του κρίση, επηρεασμένο από την οικονομική κρίση. Ο Βασίλης Τσομπανόπουλος,βετεράνος οδηγός με πλούσια εμπειρία από το ένδοξο παρελθόν είναι ευθύς και λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα πράγματα με την δική του οπτική. “Τα ράλι παλιότερα είχαν άλλο χρώμα και άλλη ομορφιά. Συναντιόμασταν στη διάρκεια τους οι καλύτεροι οδηγοί από την Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ο συναγωνισμός που επικρατούσε μας βελτίωνε όλους. Σήμερα το Ράλι της ΔΕΘ έχει υποβαθμιστεί και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν εντάχθηκε σε καμιά βαθμολογία, πουθενά. Τώρα, είναι και η κρίση αλλά αφέθηκε ένα πολύ σημαντικό ράλι να χάσει την αίγλη του και να γίνει μια διαδικασία μιάς μέρας. Τι να συγκρίνω και να πρωτοθυμηθώ από το παρελθόν. Είχαμε 7-8 ειδικές διαδρομές και αγώνες στο ράλι θερμαϊκού, Σκρα- Κιλκίς- Λαχανά, που καταργήθηκαν αλλά και τότε όλοι περιμέναμε να πάρουμε μέρος στο Ράλι της ΔΕΘ που ήταν ένας τρομερός αγώνας. Με πολύ μεγάλους ραλίστες σαν Καλεμτζάκη, τον Σωτηριάδη, τον Ψηφίδη και αρκετούς ακόμα. Αν βάλω μάλιστα και τους αθηναίους Κύρκο, Ιαβέρη, Μοσχού ή Βωβό αργότερα, τότε καταλαβαίνουμε τι λείπει σήμερα από την διοργάνωση. Τους αθηναίους δεν μπορούσαμε να τους φτάσουμε. Πάντα ήταν ένα κλικ πιο πάνω από μας, με τα μεγάλα και γρήγορα αυτοκίνητα τους. Αυτό λείπει σήμερα και μαζί έχει μειωθεί και το ενδιαφέρον των φίλων του αθλήματος”.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ