Αρχική Blog Σελίδα 15348

Στο καφενείο η Ελλάς… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Χθες βράδυ, είδα ένα περίεργο όνειρο.

Ότι με είχε φωνάξει ο Νίκος Παππάς, με είχε προσλάβει τη διαστημική υπηρεσία, και μου είχε δώσει ένα διαστημόπλοιο, με μια εντολή:

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
  • Θα πας να δείξεις το ελληνικό διαστημόπλοιο στα καφενεία των χωριών και να διαπιστώσεις αν μοιάζουν οι Έλληνες με την λαοπρόβλητη κυβέρνησή τους και τα στελέχη της.

Ανέβηκα, που λέτε στο ελληνικό διαστημόπλοιο της ελληνικής διαστημικής υπηρεσίας που είχαν χρηματοδοτήσει με πολλά εκατομμύρια οι κουτόφραγκοι Ευρωπαίοι, φόρεσα την κάσκα, την στολή κι εκτοξεύθηκα.

Πρώτος σταθμός ένα καφενείο στην Κρήτη. Εκεί, είδα έναν τύπο να κάθεται με απλωμένα χέρια και πόδια σε τρεις καρέκλες και να μιλά ακατάπαυστα. Αχτένιστος, ατημέλητος, κανονικός λέτσος, έδειχνε πολυπράγμων, τα ήξερε όλα. Όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω.  Όποιος του έφερνε αντίρρηση άκουγε τα μπινελίκια του! Κι ύστερα άρχιζαν τα τσίπουρα.

Να, να υπάρχει κι άλλος Πολλάκης.

Δεύτερος σταθμός ένα καφενείο στην Αίγινα. Εκεί είδα έναν παππούλη να πίνει φραπέ και να παίζει με το καλαμάκι στο στόμα, κάνοντας φουσκάλες στο αφρόγαλο.  Πού και πού πήγαινε κοντά του ένας τύπος που έμοιαζε με τον Μελισσανίδη και συζητούσαν για την ΑΕΚ, την Παπακώστα, τον Φαήλο, τον Αντώναρο κι αυτό το καλό παιδί, τον Μπαλτάκο.

Ναι, δεν υπάρχει αμφιβολία, υπάρχει κι άλλος  Φλαμπουράρης.

Τρίτος σταθμός ένα καφενείο στο Κιλκίς. Εκεί ήταν ένας τύπος που το έπαιζε κούτσαβος. Κι επειδή είμαι και φυσιογνωμιστής μου φάνηκε και λίγο ύπουλο μαγκάκι.

Ούτε εδώ υπάρχει αμφιβολία. Κι άλλος Παππάς ή Παππάς και Σκουρλέτης σε συσκευασία ενός.

Φουλάρισα τα γκάζια στο διαστημόπλοιο κι έφτασα  στο τέταρτο καφενείο. Σ’ ένα μοναχικό νησάκι κοντά στα Ίμια. Εκεί ήταν ένας χοντρός που φορούσε στολή βατραχανθρώπου! Κατέβαζε ακατάπαυστα μεγάλες μπουκιές από περγαμόντο που τον είχαν φιλέψει κι όλο έλεγε ότι αν τολμήσουν οι Τούρκοι να κουνηθούν εκείνος θα καθαρίσει, θα κάνει το ένα, το άλλο, το παράλλο…

Μα, ναι, δεν υπάρχει αμφιβολία. Υπάρχει ανάμεσά μας κι άλλος Πάνος Καμμένος.

Το πέμπτο καφενείο που επέλεξε αυτόματα ο υπολογιστής ταξιδιού του ελληνικού διαστημοπλοίου της ελληνικής διαστημικής υπηρεσίας, ήταν κοντά στη Βέροια. Εκεί, ένας τύπος ήταν  αραχτός μπροστά σε μια τηλεόραση κι έβλεπε με προσήλωση τα στήθη και τα πόδια της Μενεγάκη. Κι έλεγε ότι δεν γουστάριζε να πάει στρατιώτης γιατί μια ημέρα οι κόποι, οι θυσίες κι ι οι ιδέες του θα επιβραβευθούν και θα φτάσει ψηλά, πολύ ψηλά, μέχρι και στο πρωθυπουργικό γραφείο να σχεδιάζει την στρατηγική της χώρας.

Να, είναι βέβαιο. Ο Καρανίκας έχει κλώνο, όπως κάποτε η προβατίνα που την έλεγαν Ντόλι, σαν την φοράδα του Λούκι Λουκ.

Το έκτο καφενείο ήταν στο Μεσολόγγι. Εκεί ήταν μεσόκοπη κυριούλα που άνοιγε ντομάτες να φτιάξει γεμιστά και ρωτούσε τις διπλανές της: Απατεώνες νομίζετε ότι είμαστε;

Να, λοιπόν κι ο κλώνος της Φωτίου.

Στο έβδομο καφενείο, Μυτιλήνη μεριά, ήταν μόνο αλλοδαποί.  Είχαν πιάσει δυο καρέκλες ο καθένας, λιάζονταν  κι  άκουγαν μια γριούλα να τους μιλάει.

Μα, ναι, να κι η κυρά Τασία, η Χριστοδουλοπούλου που συνεννοείται προφανώς με τους εν δυνάμει επενδυτές του τόπου.

Στο όγδοο καφενείο, στα Άγραφα,  ήταν ένας κοντούλης, μάλλον ασχημούλης. Τα ρούχα του ήταν τσαλακωμένα, τα παπούτσια του βρόμικα από τις σκόνες, τα μαλλιά του λαδωμένα. Μιλούσε ελληνικά σαν τον Φατσέα από το καφέ της Χαράς. Κάτι έλεγε για πλεονάσματα και φόρους.

Ώπα, βρήκαμε και τον Τσακαλώτο.

Στο ένατο καφενείο, στο Αιγάλεω, ήταν ένας με ξυρισμένο κεφάλι που έκανε τον σπουδαίο. Έλεγε ασυναρτησίες και κουταμάρες. Οι διπλανοί του τον κοιτούσαν, τον άκουγαν και μετά κρυφογελούσαν. Κάποια στιγμή κτύπησε το κινητό του.  Το σήκωσε κι αμέσως το έκλεισε.

Ε, αυτός είναι σίγουρα ο Τζανακόπουλος.

Στο δέκατο καφενείο, στην Τρίπολη, έγινε  το μεγάλο μπίνγκο!

Ήταν ένα τύπος που έδειχνε ευχάριστος, επικοινωνιακός και γελούσε ότι κι αν του έλεγαν, ότι κι αν άκουγε. Φαινόταν θρασύς, λίγο ανάγωγος ως αλητάκος σε κατάληψη, που δεν υπολογίζει τίποτα. Κάτι έλεγε για τη Μέρκελ, για τους γερμανοστολιάδες και πόσα πράγματα θα πετύχει αν τον κάνουν πρωθυπουργό για δέκα ώρες!

Βρε βρε βρε. Να κι ο πρωθυπουργός!

Στο ενδέκατο καφενείο, στην Καλαμάτα, ήταν ένας ασπρομάλλης κυριούλης που μιλούσε ακατάπαυστα. Τον φώναζαν Βάκη και του ζητούσαν να τους λέει ιστορίες με τον Μινώταυρο του νεοφιλευθερισμού.

Ώπα! Κλείσαμε! Βρήκαμε και τον πρόεδρο.

Μετά, αφού τελείωσα με τα καφενεία και κατέγραψα τις ομοιότητες των απλών θαμώνων με τους υπουργούς της λαοπρόβλητης πρώτης φοράς Αριστερά κυβέρνησης, είπα να πάω στο διάστημα. Πάτησα τους μοχλούς εκτόξευσης και σε κλάσματα δευτερολέπτου (τι σου είναι η ελληνική διαστημική υπηρεσία) βρέθηκα σ’ άλλο γαλαξία.

Έντρομος είδα ένα πλανήτη γεμάτο ούφο. Ο φόβος έκανε τον ιδρώτα να κυλά μέσα από την κάσκα μου. Τα γόνατα και τα χέρια μου παρέλυσαν.

Μέχρι που άκουσα τα ούφο να μιλούν.

Σαν τον Τσίπρα, τον Παππά,  τον Πολάκη, τον Τσκαλώτο, τον Καμμένο, τον Τέρενς Κουίκ, την Αυλωνίτου, τον Κοντονή, τον Σκουρλέτη ή και την Ακριβοπούλου στην αντικειμενική ΕΡΤ.

Συνήλθα πάραυτα.

Τέτοιους έχουμε κι εμείς στην Ελλάδα… Άρα όλα καλά, όλα ανθηρά.

Αφού είδα όλα αυτά, λοιπόν, άρχισα  να γράφω την αναφορά μου για τον Νίκο Παππά.

Έγραφα, έσκιζα, έγραφα, έσκιζα…

Μα, για μισό λεπτό.

Δεν χρειάζονται πολλά πολλά.

Μόνο μια φράση της Γαλάτειας Καζαντζάκη:

Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και σου μοιάζω….

 

Βασικοί πρωτοσέλιδοι τίτλοι Κυριακάτικων εφημερίδων της Κυριακής 6 Μαΐου 2018

Επισκόπηση Τύπου 6/05/2018

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: ”  Απιαστο όνειρο το καθαρό εισόδημα των 1.500 ευρώ”

ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ: ” Σε “μαύρη τρύπα” ο κ.Τσίπρας ”

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ: ” Σόλτς όπως Σόϊμπλε ”

REAL NEWS:   ” Ο άγνωστος “πόλεμος” του Ερντογάν  ”

ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ: ” Ο φόβος του θερμού επεισοδίου …και η πίστη στη διπλωματία  ”

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ: ” Συνωστισμός για ρυθμίσεις “κόκκινων” δανείων  ”

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ KONTRA NEWS: ” Δύο κολοσσοί μπλοκάρουν τον Ερντογάν  ”

ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ: ” Μέγκενη Βερολίνου   ”

Η ΑΥΓΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ: ” “Σπάει” η Β’ Αθηνών.Μια τομή που δεκαετίες έμενε στα χαρτιά  ”

Η ΕΠΟΧΗ: ” Οι νέες συνθήκες φέρνουν πολιτικές αναπροσαρμογές   ”

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ:  ” Δασικοί χάρτες: Στον αέρα 800.000 ακίνητα ”

Documento:  ” Ο νέος βαρόνος της ΝΔ. Forza Μαρινάκη(ς)  ”

ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ: ”  Τι είπαν πίσω από τις κλειστές πόρτες Τσίπρας-Γιούνκερ  “

Ανοικτά θα είναι σήμερα τα εμπορικά καταστήματα στις περισσότερες πόλεις της χώρας

Ανοικτά θα είναι, προαιρετικά, σήμερα, τα καταστήματα στο πλαίσιο των ενδιάμεσων εκπτώσεων που θα διαρκέσουν έως τις 15 του μήνα.

Συγκεκριμένα ο ΣΕΛΠΕ ανακοίνωσε ότι για τα εμπορικά καταστήματα – μέλη του που θα είναι ανοικτά σήμερα Κυριακή, στο πλαίσιο των ενδιάμεσων εκπτώσεων, το ωράριο λειτουργίας θα είναι από τις 11 το πρωί έως τις 8 το βράδυ.

Σημειώνεται ότι οι εμπορικοί σύλλογοι προτείνουν τη λειτουργία των καταστημάτων στα μέλη τους από τις 11 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα.

Σύμφωνα με ενημέρωση του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας προς τα μέλη του, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων επιβάλλεται η αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση και επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αγωνία για Σερ Άλεξ Φέργκιουσον. Εγχειρίστηκε στον εγκέφαλο

Σε σοβαρή κατάσταση διακομίστηκε στο νοσοκομείο σήμερα το πρωί ο Σερ Άλεξ Φέργκιουσον.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, ο 76χρονος πρώην τεχνικός υποβλήθηκε επειγόντως σε επέμβαση για να αντιμετωπιστεί μία εγκεφαλική αιμορραγία και νοσηλεύεται στην μονάδα εντατικής θεραπείας.

«Ο Σερ Αλεξ Φέργκιουσον υποβλήθηκε σε επείγουσα επέμβαση σήμερα για εγκεφαλική αιμορραγία. Η εγχείρηση πήγε πολύ καλά, αλλά χρειάζεται ένα διάστημα εντατικής φροντίδας για να βελτιοποιηθεί η ανάρρωσή του», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Γιουνάιτεντ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Π. Καμμένος: «Θέμα της Ε.Ε και του ΝΑΤΟ η παράνομη κράτηση των δύο στρατιωτικών μας»

Ο Υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Πάνος Καμμένος από το ‘Ατυπο Συμβούλιο των Υπουργών ‘Αμυνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στη Σόφια, έθεσε για ακόμα μια φορά το θέμα της παράνομης κράτησης των δυο Ελλήνων στρατιωτικών από την Τουρκία.

Συγκεκριμένα ο ΥΕΘΑ δήλωσε:«Στο ‘Ατυπο Συμβούλιο των Υπουργών ‘Αμυνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης θέσαμε, για άλλη μια φορά, το θέμα της παράνομης ομηρίας των Ελλήνων στρατιωτικών, του αξιωματικού και του υπαξιωματικού, που βρίσκονται στις φυλακές υψίστης ασφαλείας της Αδριανούπολης.

Αυτοί οι αξιωματικοί δεν είναι μόνο Έλληνες αξιωματικοί, είναι αξιωματικοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που φύλαγαν τα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι αξιωματικοί και στελέχη του ΝΑΤΟ, που εκτελούσαν και εκτελούν, όπως όλες οι Ένοπλες Δυνάμεις, αποστολές της Συμμαχίας.

Δεν είναι ένα θέμα διμερές, το θέμα της συνέχισης της παράνομης κράτησης, χωρίς απόδοση κατηγοριών, των δύο στελεχών μας. Είναι ένα θέμα που αφορά την Ευρωπαϊκή Ένωση και βεβαίως το ΝΑΤΟ. Περισσότερες από 66 ημέρες παράνομης κράτησης, από μία χώρα, η οποία θέλει να μπει στην Ευρώπη και συνεχίζει να αποτελεί μέλος του ΝΑΤΟ».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Απόστολος Τζιτζικώστας στην Νέα Σελίδα: «Ο Κώστας Καραμανλής είναι εθνικό κεφάλαιο»

«Ανά πάσα στιγμή η χώρα μπορεί να οδηγηθεί σε εκλογές», εκτιμά στη συνέντευξή του στη «Νέα Σελίδα» ο Απόστολος Τζιτζικώστας. Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας εκφράζει την αντίθεσή του στις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Εσωτερικών στον εκλογικό νόμο για τις αυτοδιοικητικές εκλογές και τονίζει ότι θα είναι εκ νέου υποψήφιος.

Παράλληλα, απαντά και στα σενάρια περί διαύλων επικοινωνίας μεταξύ Μαξίμου και Καραμανλή: «Ο Κώστας Καραμανλής είναι εθνικό κεφάλαιο για τη χώρα και δεν μπορεί κανείς να τον εμπλέκει σε μικροπολιτικά παιχνίδια και σκοπιμότητες».

«Έχουμε ήδη μπει σε μια άτυπη, παρατεταμένη προεκλογική περίοδο κι αυτό δεν είναι καλό για τον τόπο. Η Ελλάδα σήμερα χρειάζεται μια νέα, σταθερή κυβέρνηση που και θα θέλει και θα ξέρει να ασκήσει πολιτικές για την επανεκκίνηση της οικονομίας, την τόνωση της επιχειρηματικότητας, την προσέλκυση επενδύσεων, τη μείωση των φόρων, την αντιμετώπιση της ανεργίας και των λουκέτων.  Γι’ αυτό χρειάζεται αλλαγή πολιτικής», αναφέρει.

Η απλή αναλογική, τονίζει, δεν λύνει κανένα πρόβλημα· αντίθετα, προσθέτει ακόμα περισσότερα, με πρώτο τον κίνδυνο εγκλωβισμού σε μια μόνιμη ακυβερνησία και ξεκαθαρίζει πως ο ίδιος θα διεκδικήσει την επανεκλογή μου στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ανεξάρτητα από τον χρόνο διεξαγωγής των εθνικών εκλογών.

Χαρακτηρίζει σενάρια επιστημονικής φαντασίας  τα περί διαύλων επικοινωνίας μεταξύ του Κώστα Καραμανλή και του Μαξίμου επισημαίνοντας πως «ο Κώστας Καραμανλής είναι εθνικό κεφάλαιο για τη χώρα και δεν μπορεί κανείς να τον εμπλέκει σε μικροπολιτικά παιχνίδια και σκοπιμότητες».

Για το Σκοπιανό αναφέρει πως η  κυβέρνηση έκανε διαδοχικά λάθη και πως δεν επεδίωξε ποτέ την εθνική συνεννόηση ή τη διαμόρφωση μιας εθνικής γραμμής για τη διαπραγμάτευση.  «Με τα Σκόπια να πιέζονται χρονικά, κοινωνικά και πολιτικά, τώρα ήταν η κατάλληλη στιγμή να φέρει μια συνολική λύση για την ονομασία, τις αλλαγές στο Σύνταγμα των Σκοπίων και την εξάλειψη της προπαγάνδας και της παραχάραξης της ιστορίας. Μια λύση, δηλαδή, που να διασφάλιζε πλήρως τα συμφέροντα της Ελλάδας τώρα και στο μέλλον» αναφέρει ο κ. Τζιτζικώστας.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αλέξης Τσίπρας: «H Ελλάδα μετά από οκτώ χρόνια μνημονιακής επιτροπείας, είναι έτοιμη να κάνει το αποφασιστικό βήμα για την οριστική έξοδο από την κρίση».

Άρθρο του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Εφημερίδα των Συντακτών

Πρόκειται αναμφίβολα για μια ιστορική καμπή στη σύγχρονη ιστορία της χώρας, που για οκτώ ολόκληρα χρόνια είχε παραδώσει την ευθύνη άσκησης της οικονομικής πολιτικής της αποκλειστικά στους δανειστές της, ως αποτέλεσμα της ουσιαστικής της χρεοκοπίας στις αρχές του 2010.

Τώρα λοιπόν που αρχίζει να διαφαίνεται ότι τελικά αυτή η κυβέρνηση θα πετύχει εκεί που απέτυχαν όλες οι προηγούμενες και με ασύγκριτα μικρότερο κοινωνικό κόστος, τίθενται εκ νέου και εύλογα τα ερωτήματα :

Άξιζε τον κόπο να αναλάβει αυτή τη βαριά ευθύνη μια κυβέρνηση της αριστεράς ;

Την ανέλαβε για λογαριασμό των κοινωνικών στρωμάτων που εκπροσωπεί ή για λογαριασμό της οικονομικής ελίτ ;

Θα επιχειρήσω να μην απαντήσω μονολεκτικά στα ερωτήματα αλλά να σκιαγραφήσω τις απαντήσεις παραθέτοντας τα δεδομένα που έχουμε μπροστά μας. Και έχοντας πάντα κατά νου ότι τις απαντήσεις τις διεκδικείς, τις παλεύεις καθημερινά, δεν τις βρίσκεις έτοιμες σε κάποια θεωρητικά εγχειρίδια.

Η έξοδος από τα μνημόνια καθαρά, δηλαδή χωρίς πιστοληπτική γραμμή στήριξης και άρα νέες δεσμεύσεις λιτότητας, δεν είναι ένα ορόσημο χρονικό. Δεν είναι δηλαδή προδιαγεγραμμένο ότι όταν παρέλθει ο χρόνος κάποιος βγαίνει από ένα πρόγραμμα στήριξης. Η δυνατότητα εξόδου εξαρτάται από τη πορεία της ελληνικής οικονομίας.

 Και σήμερα είναι η πορεία της οικονομίας που δημιουργεί τόσο τις προϋποθέσεις για να επιτύχουμε την καλύτερη δυνατή συμφωνία για την καθαρή έξοδο από το μνημόνιο, όσο όμως και τις συνθήκες για την επόμενη μέρα της χώρας, μετά την πολυετή κρίση.

Σε αυτό το θετικό περιβάλλον, που διαμορφώνεται από τη διαρκή ανάκαμψη όλων των βασικών οικονομικών μεγεθών, έχουμε τη δυνατότητα πλέον να συμφωνήσουμε με πολύ καλύτερους όρους και για τη ρύθμιση του ελληνικού χρέους.

Η ρύθμιση του χρέους συνιστά μια απολύτως κρίσιμη, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, παράμετρο ώστε η χώρα να διατηρήσει την αναπτυξιακή δυναμική που καταγράφει και να εξαλειφθεί ο κίνδυνος της επιστροφής στις μέρες που ζήσαμε από το 2010.

Είναι όμως σαφές, ότι η υπόθεση του χρέους δεν αφορά μονάχα τα δημόσια οικονομικά και τη δυνατότητα αναχρηματοδότησης των υποχρεώσεων της χώρας στο μέλλον. Αφορά και το κρίσιμο πεδίο της ανάπτυξης και της παραγωγής νέου πλούτου που έχει ανάγκη η Ελλάδα.

Η ρύθμιση του χρέους, βελτιώνει ακόμη περισσότερο το επενδυτικό περιβάλλον, με δεδομένη την ελαχιστοποίηση του κινδύνου στο μακροπρόθεσμο διάστημα, με αποτέλεσμα τη μείωση των επιτοκίων δανεισμού και την πρόσβαση σε πόρους που θα τροφοδοτήσουν την αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Αυτό άλλωστε, συμβαίνει ήδη από σήμερα, καθώς πολλές ελληνικές επιχειρήσεις τους τελευταίους μήνες δανείστηκαν με πολύ χαμηλά επιτόκια ώστε να χρηματοδοτήσουν τις επενδυτικές τους δραστηριότητες.

Υπάρχει όμως και μια ακόμη πιο σημαντική πτυχή των ευεργετικών συνεπειών από τη ρύθμιση του χρέους και αυτή αφορά τη διεύρυνση των βαθμών ελευθερίας της ελληνικής κυβέρνησης ως προς την άσκηση κοινωνικής πολιτικής.

Με δεδομένη τη λειτουργία των αγορών, ως μηχανισμού πειθάρχησης των επιμέρους οικονομιών, η ρύθμιση του χρέους στερεί τη δυνατότητα από όσους πιθανά το επιχειρήσουν στο μέλλον, να παίξουν παιχνίδια κερδοσκοπίας εις βάρος της χώρας. Αυτό σημαίνει ότι, η Ελλάδα έχοντας μια συγκεκριμένη και συνεκτική στρατηγική για το ζήτημα του χρέους της, θα είναι σε θέση να σχεδιάζει αυτόνομα πια την οικονομική και κοινωνική της πολιτική.

Συνεπώς μια κυβέρνηση της αριστεράς, θα έχει βαθμούς ελευθερίας να σχεδιάσει και να υλοποιήσει πολιτικές στήριξης της κοινωνίας, δίχως τον διαρκή κίνδυνο ενός νέου κύκλου αστάθειας που θα οδηγήσει εκ νέου σε εξαναγκασμό περιοριστικών πολιτικών.

Με αυτή την έννοια, η ρύθμιση του χρέους για μια κυβέρνηση της αριστεράς δίνει μια εντελώς διαφορετική προοπτική από ότι θα έδινε για μια νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση, που απλά θα αποκτούσε δημοσιονομικό χώρο για να βαθύνει τις ανισότητες, αυξάνοντας τα περιθώρια κέρδους του μεγάλου κεφαλαίου αποκλειστικά μέσα από τη μείωση της φορολογίας του.

Αντιθέτως,  μια κυβέρνηση της αριστεράς θα έχει τη δυνατότητα υλοποίησης ενός σχεδίου παρεμβάσεων στο πεδίο της κοινωνικής πολιτικής, με άξονες την αναρρύθμιση της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της διαπραγματευτικής δύναμης των εργαζομένων, καθώς και τη στήριξη των κοινωνικών στρωμάτων που έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες συνέπειες από την πολυετή λιτότητα.

Πόσο βαθιές μπορεί να είναι αυτές οι παρεμβάσεις;

Είναι προφανές, ότι το βάθος τους δεν εξαρτάται μονάχα από τους συσχετισμούς δύναμης στο εσωτερικό της χώρας, καθώς το ευρωπαϊκό πλαίσιο θέτει περιορισμούς. Έχει όμως μεγάλη σημασία σε πιο άκρο βρίσκεσαι εντός αυτού του πλαισίου. Και η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια βρέθηκε στη πιο ακραία εκδοχή άσκησης νεοφιλελεύθερων πολιτικών.

Η καθαρή έξοδος με ρύθμιση του χρέους λοιπόν, θα μας επιτρέψει να μετακινηθούμε εντός του ευρωπαϊκού πλαισίου και των δεδομένων περιορισμών του, για να το πω σχηματικά, από το δεξιό στο αριστερό άκρο. Ενώ ταυτόχρονα θα δίνουμε τη μάχη με τις προοδευτικές δυνάμεις στην Ευρώπη και για τη διεύρυνση του ίδιου του πλαισίου. Μια εξαιρετικά δύσκολη ομολογουμένως υπόθεση, καθώς οι οπαδοί της σιδηράς δημοσιονομικής πειθαρχίας, αν και αποδυναμωμένοι, δίνουν ακόμα τον τόνο. Μια υπόθεση ωστόσο που οφείλουμε να μην την αφήσουμε από τις προτεραιότητές μας.

Ισχυρίζομαι με δυο λόγια ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση, ανεξάρτητα από το αν μας αρέσει ή όχι, αποτελεί σήμερα το πιο πρόσφορο πεδίο της πάλης, ταξικής και πολιτικής. Και σε αυτό το πλαίσιο οφείλουμε να χαράξουμε τη πολιτική μας, αν θέλουμε να έχουμε νίκες για τις κοινωνικές δυνάμεις που ως αριστερά εκπροσωπούμε και όχι διαρκείς και ηρωικές ήττες.

Μόνο που σε αυτό το πλαίσιο οι νίκες ωριμάζουν αργά και δεν μπορεί να είναι συντριπτικές, σε αντίθεση με τις ήττες. Η εμπειρία μας άλλωστε από τη προσπάθεια αριστερής διακυβέρνησης σε περίοδο μνημονικών καταναγκασμών είναι πια πλούσια. Γνωρίζουμε καλά το κόστος. Τώρα όμως αρχίζουμε να μαθαίνουμε και τα οφέλη.

Διότι μνημόνια είχαμε και από το 10 ως το 15, μόνο που τότε δεν έπεσε η ανεργία 7 μονάδες,  αλλά ανέβηκε 17. Και δεν υπήρξε καμία πρόνοια για να μπει τέλος στην αδήλωτη εργασία και στον εργασιακό μεσαίωνα, παρά μόνο στο να ξηλωθούν οι συλλογικές συμβάσεις και τα εργασιακά δικαιώματα.

Η προσπάθεια, λοιπόν, να μετατοπίζουμε διαρκώς το συσχετισμό υπέρ των κοινωνικών πολιτικών και της αναδιανομής του πλούτου, αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα που μας δίνεται, έχει ήδη ξεκινήσει και προχωρά πλέον με πιο σταθερά βήματα, στη χώρα μας.

Το νέο πλαίσιο, όμως, που θα διαμορφώσει η έξοδος από τα μνημόνια και άρα η διεύρυνση των βαθμών ελευθερίας ως προς την άσκηση πολιτικής, παράγει πλέον μια πολύ σημαντική επίπτωση στην εσωτερική πολιτική της χώρας: Καθιστά σαφέστερες τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ της σημερινής κυβέρνησης και της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η ΝΔ, βλέπει τη δυνατότητα που έχει η κυβέρνηση για να διευρύνει το πεδίο της εργασιακής και κοινωνικής προστασίας και την ξορκίζει, ακριβώς επειδή διαφωνεί ιδεολογικά με οτιδήποτε δεν συντηρεί ή ακόμα περισσότερο, δεν διευρύνει το χάσμα μεταξύ του πλούτου και της εργασίας.

Βλέπει επίσης  ότι, η βασική αντιπολιτευτική της θέση περί καταστροφής και εκτροχιασμού, καταρρέει στα εξ ων συνετέθη και αντιδρά, μέσα από ένα διαρκή πόλεμο φθοράς και προπαγάνδας. Με ναυαρχίδα τους μηχανισμούς παραπληροφόρησης και fake news,  με τους οποίους έχει προνομιακές σχέσεις και φυσικά με τον εσμό της κρατικοδίαιτης ολιγαρχίας που βλέπει τις μέρες της αφθονίας του, να τελειώνουν.

Είναι λοιπόν απολύτως λογικό, με αυτή τη στρατηγική η Νέα Δημοκρατία να καταλήγει εν τέλει υπερασπιστής εν συνόλω των πεπραγμένων ενός πολιτικού και οικονομικού κατεστημένου που έφθασε τη χώρα στα όρια της. Για το λόγο αυτό, δε διστάζει να παίρνει το ρόλο του συνηγόρου έναντι κατηγορουμένων όχι μόνο στελεχών της αλλά και φιλικών της επιχειρηματιών για υποθέσεις που εκτείνονται από το ξέπλυμα χρήματος μέχρι και το εμπόριο ναρκωτικών.

Αυτός ο ολισθηρός δρόμος που έχει επιλέξει η Νέα Δημοκρατία, δεν μας αγγίζει. Αντιθέτως, επιβεβαιώνει την απόλυτη προσήλωση μας στο έργο μας για την επόμενη μέρα της χώρας.

Η νέα εποχή, θα είναι μια εποχή δημοσιονομικής σταθερότητας, οικονομικής ανάπτυξης μα πάνω απ’ όλα, δικαιοσύνης.

Δικαιοσύνη για  κάθε πολίτη που πρέπει να ζει και να εργάζεται με αξιοπρέπεια.

 Δικαιοσύνη, έναντι κάθε πολιτικού που θεώρησε εαυτόν υπεράνω νόμων και κανόνων και έβαλε το δάχτυλο στο μέλι.

Δικαιοσύνη έναντι τμημάτων της επιχειρηματικής ελίτ, που έστησαν σε συνεργασία με το πολιτικό προσωπικό της διαπλοκής, μηχανισμούς γενικευμένης παρανομίας και υπονόμευσης του δημοσίου συμφέροντος.

Με αυτές τις αρχές, η χώρα θα φτάσει στη νέα εποχή απαλλαγμένη από τους εξωτερικούς αλλά και τους εσωτερικούς καταναγκασμούς. Και η Ελλάδα σε αυτή τη νέα εποχή, δεν μπορεί παρά να έχει στο τιμόνι της μια κυβέρνηση που σέβεται και υπερασπίζεται αυτούς και αυτές που αποτελούν την κινητήριο δύναμη της. Τους ίδιους τους πολίτες.

Θ. Θεοχαρόπουλος στα ΝΕΑ: Θα ψηφίσω την επέκταση της αναδοχής.

Ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ, και μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΚΙΝ.ΑΛ, Θανάσης Θεοχαρόπουλος, σε συνέντευξή του στα ΝΕΑ Σαββατοκύριακο δηλώνει σχετικά με τη θέση της Φώφης Γεννηματά για προσφυγή σε εκλογές ότι  «ο κ. Τσίπρας έχει συμβιβασθεί με την σκέψη ότι θα χάσει τις εκλογές όποτε και αν γίνουν.

Συνεπώς θα σταθμίσει την επιθυμία του να παραμείνει όσο το δυνατόν περισσότερο στην εξουσία με την επιδίωξη για την μικρότερη δυνατή ήττα. Το σίγουρο όμως είναι ότι έχουν εξαντλήσει την κοινωνία με τις αδιέξοδες πολιτικές τους» . Προσθέτει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ουδέποτε επεδίωξε πραγματικά την εθνική συνεννόηση κι είναι προφανές πώς χρειάζεται άλλη κυβέρνηση και πρωτίστως άλλη πολιτική, προοδευτική και όχι συντηρητική.

Ο κ. Θεοχαρόπουλος αναφέρει ότι  το Κίνημα Αλλαγής  διεκδικεί  την ανατροπή των συσχετισμών χωρίς να διαπραγματεύεται  την αυτονομία του . « Σε κάθε περίπτωση, αν λάβουμε μετά τις εκλογές διερευνητική εντολή θα καταθέσουμε τη δική μας προοδευτική πρόταση διακυβέρνησης. Η χώρα δεν έχει ανάγκη από νέα διχαστικά μέτωπα, αλλά από εθνική συνεννόηση. Για αυτό απορρίπτουμε ψευδεπίγραφα “μέτωπα” ερήμην της ίδιας της πολιτικής» τονίζει ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ .

Για τη μέχρι τώρα πορεία του  Κινήματος Αλλαγής  ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος εκτιμά πως  προχωρά και αυτό είναι θετικό στοιχείο κι έχει αρχίσει να συντελείται  η υπέρβαση των επιμέρους κομμάτων,  χρειάζονται όμως πιο τολμηρά βήματα υπέρβασης του παρελθόντος. «Για αυτό επέμενα στην άμεση ενοποίηση των κοινοβουλευτικών ομάδων. Προχωράμε μπροστά όμως με τις αναγκαίες συνθέσεις. Ο φορέας που δημιουργούμε δεν μπορεί να είναι η μετεξέλιξη του ΠΑΣΟΚ αλλά ένας πραγματικά νέος ενιαίος φορέας. Με ανανέωση δομών, πρακτικών και του πολιτικού προσωπικού που άσκησε κυβερνητισμό για πολλά χρόνια. Να δημιουργήσουμε ένα φορέα δημοκρατικό σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του. Γιατί οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται συλλογικά από τα θεσπισμένα όργανα, χωρίς αιφνιδιασμούς, ώστε να αποφεύγονται οι μετέπειτα κραδασμοί και να ενισχύεται η συνοχή. Αυτό το στοίχημα πρέπει να το κερδίσουμε» , υπογραμμίζει.

Ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ δηλώνει ευθέως ότι  θα ψηφίσει τη ρύθμιση για την αναδοχή παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια. «Από την πρώτη στιγμή έχω ταχθεί υπέρ της συγκεκριμένης διάταξης. Πρόκειται για αυτονόητη ρύθμιση για μια χώρα που θέλει να συγκαταλέγεται στα σύγχρονα ευρωπαϊκά κράτη. Τέτοιες προοδευτικές αλλαγές για την κατοχύρωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων βρίσκονται στον πυρήνα των θέσεων της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας που στέκεται απέναντι σε κάθε είδους διάκριση. Το Κίνημα Αλλαγής, παρά τις όποιες αποχρώσεις, τοποθετείται θετικά στο ζήτημα της επέκτασης της αναδοχής σε όσους έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, ετερόφυλα και ομόφυλα ζευγάρια. Ψηφίσαμε το σύμφωνο συμβίωσης και όλες τις προοδευτικές αλλαγές ανεξαρτήτως αν τις ψήφισαν οι ΑΝΕΛ. Αυτό επιτάσσει η πολιτική αυτονομία που διακηρύσσουμε, να μένουμε σταθεροί στις θέσεις μας μακριά από κάθε είδους ετεροπροσδιορισμό ιδίως στην περίπτωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων»,τονίζει ο κ. Θεοχαρόπουλος.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η κυβέρνηση δεν θα πέσει αν δεν ψηφιστεί το νομοσχέδιο για την αναδοχή από ομόφυλα ζευγάρια, υποστηρίζει ο Ευάγγελος Βενιζέλος

Σε ανάρτησή του στην σελίδα του στο Facebook, ο Ευάγγελος Βενιζέλος απαντά αναλυτικά σ’ όσους επιμένουν να μην ψηφίσουν την αναδοχή παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ δεν πέφτει ούτε της κοστίζουν πολιτικά τέτοια θέματα.

Ο κ. Βενιζέλος εξηγεί αναλυτικά τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες επισημαίνοντας ότι η απόρριψη του νομοσχεδίου είναι μαθηματικά πολύ δύσκολη ενώ η δυνατότητα πρότασης δυσπιστίας τελεί υπό την αίρεση της κυβερνητικής πλειοψηφίας που θα την απορρίψουν ενισχύοντας την κυβερνητική σταθερότητα.

Σύμφωνα με τον πρώην πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ η τοποθέτηση σε παρόμοια θέματα όχι με κριτήρια κοινοβουλευτικού τακτικισμού αλλά με κριτήρια αρχών και με γνώμονα την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αφαιρεί τη δυνατότητα «να παίζουν τόσο με τους κανόνες του κοινοβουλευτικού συστήματος, όσο και με τις ευαισθησίες του κοινωνικού φιλελευθερισμού».

«Η μόνη συνεπώς στάση που έχει πρακτικό νόημα για τους προοδευτικούς δημοκράτες είναι η υπεράσπιση των δικαιωμάτων και του κράτους δικαίου. Με τον τρόπο αυτό ακυρώνεται το παιχνίδι των εξαρτημένων ανακλαστικών που προσπαθούν να παίζουν σε τέτοια θέματα οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ», καταλήγει ο Ευάγγελος Βενιζέλος.

Αναλυτικά η ανάρτησή του κ. Βενιζέλου είναι η εξής:

«Για όσους νομίζουν ότι σε ένα νομοσχέδιο όπως αυτό που ρυθμίζει την αναδοχή παιδιών και από ομόφυλα ζευγάρια που συνδέονται με σύμφωνο συμβίωσης, μπορεί να κριθεί κοινοβουλευτικά η αντοχή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, σημειώνω τα εξής:

Για τη ψήφιση των νομοσχεδίων ισχύει ο γενικός κανόνας του άρθρου 67 του Συντάγματος. Η Βουλή αποφασίζει με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών της που δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το ένα τέταρτο του όλου αριθμού, δηλαδή μικρότερη των 75 βουλευτών. Η απόρριψη είναι μαθηματικά πολύ δύσκολη.

Ας υποθέσουμε όμως ότι το νομοσχέδιο απορρίπτεται και η αντιπολίτευση θέτει ζήτημα εμπιστοσύνης της Βουλής προς την κυβέρνηση. Η απάντηση των ετερόκλητων και αδελφοποιητών κυβερνητικών εταίρων θα είναι «αν το πιστεύετε αυτό κάντε πρόταση δυσπιστίας». Σύμφωνα με το άρθρο 84 παρ.2 εδ. β’ του Συντάγματος, πρόταση δυσπιστίας γίνεται δεκτή, μόνο αν εγκριθεί από την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, δηλαδή από 151 βουλευτές.

Μια τέτοια διαδικασία θα επέτρεπε προφανώς στους κκ. Τσίπρα και Καμμένο να διατυμπανίζουν τη σταθερότητα της συμμαχίας και της συνενοχής τους, ενώ παράλληλα διατηρούν το πλεονέκτημα να απευθύνονται με διαμετρικά αντίθετο λόγο σε διαμετρικά αντίθετα κοινωνικά ακροατήρια για θέματα όπως η αναδοχή, το σύμφωνο συμβίωσης κ.ο.κ.

Τι τους αφαιρεί τη δυνατότητα να παίζουν τόσο με τους κανόνες του κοινοβουλευτικού συστήματος, όσο και με τις ευαισθησίες του κοινωνικού φιλελευθερισμού; Η τοποθέτηση σε παρόμοια θέματα όχι με κριτήρια κοινοβουλευτικού τακτικισμού αλλά με κριτήρια αρχών και με γνώμονα την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η κυβέρνηση των ολετήρων ούτε πέφτει ούτε εκτίθεται με αφορμή τέτοια θέματα. Δεν πέφτει γιατί ξέρουν πολύ καλά τις τυπικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες και δεν έχουν καμία ευαισθησία απέναντι σε αυτό που λέγεται κοινοβουλευτική παράδοση και κοινοβουλευτική δεοντολογία. Δεν εκτίθεται γιατί παίζει κυνικά με τη διαφοροποίηση των ακροατηρίων, σε άλλο απευθύνεται ο ΣΥΡΙΖΑ σε άλλο οι ΑΝΕΛ. Όσοι ενοχλούνται από την προκλητική συμπαιγνία, ούτως ή άλλως είναι απέναντί τους.

Η μόνη συνεπώς στάση που έχει πρακτικό νόημα για τους προοδευτικούς δημοκράτες είναι η υπεράσπιση των δικαιωμάτων και του κράτους δικαίου. Με τον τρόπο αυτό ακυρώνεται το παιχνίδι των εξαρτημένων ανακλαστικών που προσπαθούν να παίζουν σε τέτοια θέματα οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ».

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γερμανία – Σενέρ Λεβέντ: Οι Τουρκοκύπριοι ευθύνονται για πολλά εγκλήματα πολέμου το 1974. Η αληθινή απειλή δεν είναι οι Ελληνες, αλλά η Τουρκία (DW)

«Με την Αφρική εναντίον του Ερντογάν» είναι ο τίτλος του άρθρου της Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), το οποίο παρουσιάζει τον Σενέρ Λεβέντ, εκδότη της εφημερίδας «Αφρική» που εκδίδεται στη βόρεια Κύπρο. Ο Σενέρ Λεβέντ μιλάει για τις απειλές και τις επιθέσεις που δέχεται η εφημερίδα του από μερίδα Τουρκοκυπρίων αλλά και της Άγκυρας διότι «λέμε απλά και καθαρά ότι το βόρειο τμήμα της Κύπρου βρίσκεται υπό τουρκική κατοχή».

Η εφημερίδα του ονομαζόταν παλαιότερα «Ευρώπη», στη συνέχεια «Νέα Ευρώπη» και τώρα «Αφρική» ως ένδειξη διαμαρτυρίας στις πιέσεις που είχε δεχθεί από το καθεστώς Ντενκτάς. «Ήθελα με το όνομα να εκφράσω πως μπορεί να ανήκουμε στην Ευρώπη ωστόσο ζούμε σε αφρικανικές συνθήκες. Διοικούμαστε από τον νόμο της ζούγκλας».

Ο Σενέρ Λεβέντ αναφέρεται και στην επίσκεψη του Τούρκου Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν στη βόρεια Κύπρο στις 21 Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους και στις παροτρύνσεις του «οι Κύπριοι αδελφοί να δώσουν την κατάλληλη απάντηση» στην αντιδραστική εφημερίδα. Και πράγματι η εφημερίδα και οι συντάκτες δέχθηκαν σφοδρή επίθεση. Κατάφεραν να γλιτώσουν κατόπιν επέμβασης της αστυνομίας που κάλεσε ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Μουσταφά Ακιντσί.

Η FAZ γράφει: «Ο Λεβέντ ανησυχεί πως η κατάσταση μπορεί να χειροτερεύσει. Ο αυξανόμενος αριθμός των Τούρκων εποίκων στο συνολικό πληθυσμό καταδεικνύει την άμεση σχέση του γραφείου διασυνδέσεως του AKP με το τουρκικό τμήμα της Λευκωσίας, το οποίο προσφέρει σε πολλές περιοχές μαθήματα κορανίου…όλα αυτά μαρτυρούν ότι η εξάρτηση της βόρειας Κύπρου από την Άγκυρα αυξάνεται».

Τέλος, ο Σενέρ Λεβέντ αναφερόμενος στις σχέσεις μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων λέει: «Το 1974 έγιναν εδώ πολλά εγκλήματα πολέμου. Οι Τουρκοκύπριοι έφεραν ευθύνη και για το λόγο αυτό θέλουν σήμερα έναν Τούρκο στρατιώτη έξω από την πόρτα τους. Η αληθινή απειλή δεν είναι όμως η καθυστερημένη εκδίκηση της ελληνικής πλευράς αλλά η Τουρκία».

Προέλευση : Deutsche Welle -- ΑΠΕ-ΜΠΕ