Αρχική Blog Σελίδα 15333

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Καφάτος--ειδήσεις

Mail από την Αθήνα #163  – Δευτέρα 7  Μαΐου 2018

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Γιάννης Καφάτος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος
  • Η χθεσινή Κυριακή δεν ήταν όπως κάθε άλλη Κυριακή: ήταν η παγκόσμια ημέρα γέλιου.
  • Γελάσατε εσείς ή είστε τίποτα τύποι με προβλήματα που δεν σας αφήνουν να σκάσετε το χειλάκι σας;
  • Μεγάλο φάρμακο το γέλιο! Κι ακόμη μεγαλύτερη το «γιατρικό» που βγαίνει από μέσα σου όταν μπορείς να γελάς και με τον εαυτό σου!
  • Θέλει πολλά κότσια και ψυχικά αποθέματα!
  • Δεν ξέρω πώς τα έφερε η «μοίρα» αλλά στις 6 Μαΐου, που την θέσπισαν ως μέρα γέλιου, ήταν και η μέρα που γεννήθηκε ο πατέρας της ψυχανάλυσης, Σίγκμουντ Φρόιντ (1856)
  • Σπουδαία πράγματα και το γέλιο και η ψυχανάλυση!
  • Είναι νομίζεις εύκολο να σκάψεις μέσα σου και να φανερώσεις στον εαυτό σου ξεχασμένες ιστορίες που σε στοιχειώνουν;
  • Είναι το ίδιο – και πιο δύσκολο – από αυτό που λέγαμε παραπάνω: να μπορείς να γελάς και με τον ίδιο σου τον εαυτό.
  • Γι’ αυτό βλέπεις βλοσυρούς τύπους στα πέριξ! Όχι, ,δεν είναι απαραιτήτως σοβαροί! Είναι χαμένοι και εγκλωβισμένοι.
  • Αν μιλήσουμε και για τους αγαπημένους μας πολιτικούς που με τις αποφάσεις τους παίζουν τις ζωές μας στα ζάρια κάθε μέρα και κάθε ψηφοφορία που περνάει, το θέμα αποκτά ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.
  • Ο πολιτικός που θεωρεί τον εαυτό του πιο σπουδαίο από τον κόσμο που, υποτίθεται ότι, εκπροσωπεί είναι κατ’ εξοχήν προβληματικός άνθρωπος που ούτε το γέλιο δεν μπορεί να απολαύσει, ούτε φυσικά θα παραδεχτεί ποτέ ότι χρειάζεται ψυχανάλυση.
  • Δυστυχώς δεν μου έρχεται στο μυαλό ούτε ένα όνομα για να δώσω ένα παράδειγμα, θετικό!
  • Μπορεί να μην είμαι κι εγώ καλός άνρθωπος και δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιον που έχει την τόλμη να αυτοσαρκάζεται και τη σοφία να δέχεται ότι έχει κι αυτός προβληματάκια να λύσει, πριν καταπιαστεί με την επίλυση των δικών μας…
  • Αν ήταν υποχρεωτική η ψυχανάλυση σε όποιον γινόταν βουλευτής μπορεί τα πράγματα να ήταν καλύτερα. Μπορεί και όχι. Δεν θα το μάθουμε ποτέ! Οπότε …
  • Οπότε ας κοιτάξει ο καθένας από εμάς πώς θα θωρακίσει τον εαυτό του, που δεν είναι ούτε καλύτερος ούτε χειρότερος από τον διπλανό του. Είμαστε απλώς διαφορετικοί.
  • Το γεγονός ότι συχνά δεν μπορούμε να ανεχτούμε κανέναν και τίποτα δείχνει ότι δεν έχει αρχίσει το «σκάψιμο» μέσα μας.
  • Κάθε φορά όμως που ξεσπάμε σε γέλια, κάνουμε μια καλή αρχή.
  • Σας έχει τύχει να σας πουν: Πώς γελάς έτσι;
  • Δεν έχω ακούσει μεγαλύτερη πίπα, μπούρδα, κι εγωιστική κουβέντα!
  • Το γέλιο βγαίνει από μέσα μας. Ποιος θα μπει κεχαγιάς στο μέσα σου;
  • Πρόσεξε: δε λέω να γελάς με ο,τιδήποτε! Υπάρχουν πράγματα με τα οποία ούτε πλάκα ούτε αστείο μπορείς να κάνεις. Αλλά υπάρχουν κι άλλα!
  • Και αυτά τα άλλα που θα κάνουν το γάργαρο γέλιο, και το χαχανητό να βγουν από μέσα σου, κι από μέσα μου, είναι ιαματικά!
  • Και ναι, το γέλιο μας, κάνει κάποιους να τρομάζουν! Ας τους κρατάμε τρομαγμένους!
  • Και καλή εβδομάδα!

 

 

Γιάννης Καφάτος 

Οργή για το κύκλωμα διακίνησης ογκολογικών φαρμάκων, αλλά και κριτική για τα κενά στο σύστημα ελέγχου από τους συλλόγους καρκινοπαθών

Οργή και προβληματισμό εκφράζει η Ελληνική Ομοσπονδία Καρκίνου (ΕΛΟΚ), με αφορμή το σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει με τα ογκολογικά φάρμακα. Η ΕΛΟΚ που εκπροσωπεί 28 οργανώσεις ασθενών με καρκίνο, από όλη την Ελλάδα, κάνει λόγο για ανοχύρωτο Σύστημα Υγείας και εθνική ανάγκη για Εθνικό Μητρώο Νεοπλασιών.

Πέρα από τη δικαιολογημένη οργή και τον προβληματισμό που κυριαρχούν μεταξύ των ογκολογικών ασθενών και των οικογενειών τους μετά την ανακοίνωση του σκανδάλου, κυκλώματος υπεξαίρεσης και παράνομης διακίνησης ογκολογικών φαρμάκων που εξαρθρώθηκε, υπάρχει και αποτροπιασμός γιατί «κάποιοι επέλεξαν συνειδητά να θέσουν σε δεύτερη μοίρα την υγεία και τις ζωές ασθενών με καρκίνο, προτάσσοντας το ίδιο συμφέρον, στερώντας τους τα απαραίτητα φάρμακα και ζημιώνοντας το ήδη σοβαρά ασθενές σύστημα υγείας» σημειώνει η ΕΛΟΚ.

«’Εχουμε αναφέρει αρμοδίως πολλές φορές ότι, λόγω των ελλείψεων σε φάρμακα που παρουσιάζονται κατά διαστήματα, δημιουργούνται κενά στη προγραμματισμένη θεραπεία των ασθενών με καρκίνο. Δεν είναι δυνατόν, την ώρα που πολλοί ασθενείς εξαναγκάζονται να περιφέρονται, από νοσοκομείο σε νοσοκομείο, για να εξασφαλίσουν την θεραπεία τους ή να την αναζητούν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή να καθυστερούν αδικαιολόγητα να την λάβουν, κάποιοι να προβαίνουν ανενόχλητα σε υπεξαίρεση αναγκαίων ακριβών και λίαν δραστικών φαρμάκων» τονίζουν οι οργανώσεις των ασθενών με καρκίνο.

Όπως εκτιμούν, αυτά συμβαίνουν διότι, εκ του αποτελέσματος, αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχει και δεν εφαρμόζεται κανένα σχέδιο εσωτερικού ελέγχου και διασφάλισης ποιότητας των διαδικασιών διακίνησης ακριβών αντινεοπλασματικών φαρμάκων, που να περιλαμβάνει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και υπηρεσίες.

Η οργή τους είναι μεγαλύτερη, όπως υποστηρίζουν, καθώς «ορισμένοι “λειτουργοί” του συστήματος Υγείας δεν σέβονται την αγωνία ανθρώπων που δίνουν τη μάχη για τη ζωή τους:

• Όταν εμείς ως ασθενείς διαμαρτυρόμαστε για τη συρρίκνωση της φαρμακευτικής δαπάνης, η οποία έχει φθάσει σε προ δεκαετίας επίπεδα,

• όταν προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε το δικαίωμά μας  σε σύγχρονες αποτελεσματικές θεραπείες,

• όταν η ογκολογική περίθαλψη στη χώρα μας λειτουργεί υπερβαίνοντας τις δυνατότητές της με τεράστιες ελλείψεις, κάποιοι να ενεργούν με αυτόν τον ανήθικο τρόπο».

Παράλληλα, η ΕΛΟΚ τονίζει πως για άλλη μία φορά αποδεικνύεται ότι το Σύστημα Υγείας της χώρας μας είναι ανοχύρωτο, καθώς είναι προφανές, όπως αναφέρει, ότι δεν υπάρχουν και δεν εφαρμόζονται διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου και διασφάλισης ποιότητας των διαδικασιών διακίνησης φαρμάκων, ενώ είναι γνωστό ότι για τη διακίνηση, φύλαξη και χειρισμό των κυτταροτοξικών φαρμάκων εφαρμόζονται ειδικές κατευθυντήριες οδηγίες.

«Η αναζήτηση στο οργανόγραμμα του Υπουργείου Υγείας δείχνει ότι δεν υπάρχει Διεύθυνση ή Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου, μετά δε και την κατάργηση της Διεύθυνσης Ποιότητας και Αποτελεσματικότητας φαίνεται ότι το σύστημα εσωτερικού ελέγχου, αξιολόγησης και  διασφάλισης ποιότητας  θεωρούνται περιττά» τονίζει η ΕΛΟΚ και αναφέρει ότι το ζητούμενο για τους συλλόγους ασθενών είναι να υπάρξει πολιτική βούληση και δράση για άμεση κάλυψη των κενών που θα εντοπιστούν και για εφαρμογή συστημάτων που θα εγγυηθούν την ασφαλή και ποιοτική λειτουργία της διακίνησης, φύλαξης και χειρισμού, ειδικά των κυτταροτοξικών, φαρμάκων.

 «Είναι βέβαιο ότι αν σήμερα υπήρχε Εθνικό Μητρώο Νεοπλασιών, πλήρης μηχανογράφηση και  διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών των νοσοκομείων και των εποπτευομένων από το Υπουργείο Υγείας φορέων, διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου, σύστημα διασφάλισης και διαπίστευσης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας, καμία παρόμοια παράνομη δράση δε θα μπορούσε να είχε αναπτυχθεί και να δρα ανενόχλητα, εκμεταλλευόμενη τα κενά ασφαλείας» τονίζει η ΕΛΟΚ .

«Είναι σαφές ότι τα αδικήματα εκτός της ποινικής, έχουν και τεράστια ηθική διάσταση{ επισημαίνει η ΕΛΟΚ, η οποία εκφράζει την απόλυτη εμπιστοσύνη της, στην ελληνική Δικαιοσύνη και δηλώνει  σίγουρη ότι θα επιτελέσει το έργο της στο ακέραιο. Ταυτόχρονα, συγχαίρει τη Διεύθυνση της Οικονομικής Αστυνομίας για τη μεγάλη επιτυχία της.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι Επαναπροωθήσεις κι οι … ροές του Έβρου – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Οι αποκαλύψεις που όλο και πληθαίνουν για τις επαναπροωθήσεις Τούρκων αντικαθεστωτικών από τη χώρα μας στα σαγόνια του Ερντογάν, δημιουργούν ασφαλώς γροθιά στο στομάχι των ανθρώπων που  πιστεύουν αταλάντευτα στη δημοκρατία και στις αξίες του κράτους δικαίου και του ανθρωπισμού.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Μόνο από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΑΣ καταδεικνύεται ότι η χώρα μας έχει επιστρέψει 177 Τούρκους αντικαθεστωτικούς ενώ θεωρείται ότι εκατοντάδες άλλοι έχουν παραδοθεί παρασκηνιακά.

Ταυτοχρόνως, πηγές της ΕΛΑΣ αναφέρουν ότι στη Θράκη έχουν αυξηθεί κατακόρυφα οι ροές προσφύγων αλλά και λαθρομεταναστών. Όταν φτάνουν αυτοί οι άνθρωποι (είτε μόνοι είτε με τις οικογένειές τους), τους βάζουν σε αυτοκίνητα. Δήθεν για να τους μεταφέρουν σε ξενοδοχεία ή χώρους φιλοξενίας, όπου εκεί θα αιτηθούν το πολιτικό άσυλο. Κάποιους όμως

τους μεταφέρουν στα σύνορα και τους αναγκάζουν να επιστρέψουν. Μοιραία συλλαμβάνονται από τους ανθρώπους της τουρκικής στρατοφυλακής κι εξαφανίζονται από προσώπου γης.

Προσέξτε μια από τις πολλές περίεργες υποθέσεις.

Πριν από ένα χρόνο περίπου, έφτασαν στον Έβρο και πέρασαν τα ελληνικά σύνορα πέντε (5) Τούρκοι κομάντος που διώκονταν από τις τουρκικές αρχές ως πραξικοπηματίες. Δυο από αυτούς πρόλαβαν και ζήτησαν πολιτικό άσυλο, παρουσία δικηγόρων. Οι άλλοι τρεις (3) έφυγαν μόνοι τους προς άγνωστη κατεύθυνση. Λίγη ώρα μετά, συνελήφθησαν μέσα σε λεωφορείο των ΚΤΕΛ στον δρόμο από την Αλεξανδρούπολη στην Αθήνα. Κι εν συνεχεία, όπως ισχυρίζονται συμπατριώτες τους, επαναπροωθήθηκαν στην Τουρκία και σήμερα είναι φυλακισμένοι στην Αδριανούπολη. Συγγενείς τους που βρίσκονται στη χώρα μας, έχουν στα χέρια τους επιστολές των φυλακισμένων, στις οποίες περιγράφουν όλη την περιπέτειά τους.

Προσέξτε και μια άλλη λεπτομέρεια αναφορικά με το τι συμβαίνει σήμερα και με ποιον τρόπο οι αντικαθεστωτικοί του Ερντογάν φθάνουν στον Έβρο. Πριν ξεκινήσουν το ταξίδι της περιπέτειας προς την Ελλάδα, φροντίζουν να έρχονται σε συνεννόηση με Έλληνες δικηγόρους από την Αλεξανδρούπολη και την Κομοτηνή. Οι οποίοι είναι ενήμεροι σε ποιο σημείο του Έβρου θα φτάσουν και φροντίζουν να είναι παρόντες την ώρα της σύλληψής τους από τις ελληνικές αρχές. Τους δικηγόρους αυτούς, που αναλαμβάνουν ΜΟΝΟ υποθέσεις αντικαθεστωτικών Τούρκων αξιωματικών κι όχι άλλων λαθρομεταναστών ή προσφύγων,  η ΕΛΑΣ τους παρουσιάζει ως… διακινητές …λαθρομεταναστών!!! Κι έχει αρχίσει έρευνα, μέσω Δικαιοσύνης, για τους αποδοθούν ευθύνες ως… διακινητές!!!

Να τονίσουμε κάτι ακόμη, σχετικό με τις ροές προσφύγων και λαθρομεταναστών στον Έβρο. Ενώ τα περάσματα από την Τουρκία προς τη Βουλγαρία φυλάσσονται αυστηρά από τους Τούρκους, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα περάσματα προς τη χώρα μας. Έτσι, στον Έβρο γίνεται χαμός.

Πληροφορίες από έγκυρες πηγές της ΕΛΑΣ αναφέρουν ότι ΜΟΝΟ τον Απρίλιο εντοπίστηκαν σχεδόν 3 χιλιάδες άτομα, όταν όλο το 2017 δεν είχαν ξεπεράσει τις 5 χιλιάδες!!

Τα περάσματα είναι πολλά, η ανοχή της τουρκικής στρατοφυλακής πρωτοφανής και το σημείο στο οποίο παρατηρείται η μεγαλύτερη «κίνηση» είναι στο μικρό νοητό τόξο που συνδέει τα χωριά Πετράδες, Πύθιο και Ρήγιο. Ανατολικά του Διδυμοτείχου.

Οι ίδιες πηγές της ΕΛΑΣ, ισχυρίζονται ότι είναι ιδιαιτέρως αυξημένη η ροή προσφύγων από το Αφρίν και γενικότερα από τις κουρδικές περιοχές που εισέβαλλε ο Ερντογάν. Όπως κι από τη Συρία, το Ιράκ, το Πακιστάν αλλά και την… Παλαιστίνη!

Πληρώνουν 1.500 έως 2 χιλιάδες ευρώ ο καθένας, σε διακινητές για να τους φέρουν στα περάσματα προς την Ελλάδα αλλά και να εξασφαλίσουν ότι οι Τούρκοι θα κάνουν τα …στραβά μάτια!

Μόλις συλληφθούν (όσοι συλληφθούν) από τις ελληνικές αρχές οδηγούνται στο χωριό Φυλάκιο, της Ορεστιάδας,  όπου υπάρχει σταθμός της ΕΛΑΣ και προαναχωρησιακό κέντρο.

Εκεί γίνεται δακτυλοσκόπηση και σχετική ταυτοποίηση. Κι εν συνεχεία, όσοι θεωρούνται μη απελάσιμοι αφήνονται ελεύθεροι.

Εκεί, λοιπόν, έχει στηθεί ολόκληρη βιομηχανία μεταφοράς. Υπάρχουν λεωφορεία. Με προορισμό αναλόγως του ποσού που μπορεί να διαθέσει κάθε πρόσφυγας ή λαθρομετανάστης. Για την Αθήνα, τους ζητούν 90- 100 ευρώ το κεφάλι. Για τη Θεσσαλονίκη, 50 ευρώ. Όσοι δεν έχουν χρήματα, αφήνονται ελεύθεροι να περιφέρονται στον σταθμό και στις γραμμές του τρένου, στην Ορεστιάδα, αναζητώντας τρόπους να φτάσουν στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Πού πάνε και πώς πάνε;

Ουδείς γνωρίζει με βεβαιότητα.

Όλοι δηλώνουν ότι θα μείνουν στο σπίτι του «τάδε» γνωστού τους μα είναι αμφίβολο αν υπάρχει ο… «τάδε» γνωστός τους!

Κι οι ροές συνεχίζονται καθημερινά με γεωμετρική πρόοδο.

Κι εμείς, δεν έχουμε κατανοήσει σχεδόν τίποτα…

 

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι ημερησίων εφημερίδων της Δευτέρας 7 Μαΐου 2018

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 07/05/2018

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ” Ποιοι προλαβαίνουν σύνταξη στα 58″

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: ” Ψεύτες και υποκριτές για τις συντάξεις”

ΕΘΝΟΣ: “Ώρα μηδέν για τα “κόκκινα” δάνεια”

ΕΣΤΙΑ: “28.168 “καρέκλες” εξουσίας σε πλειστηριασμό το 2019!”

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: “Επαγγελματίας μάρτυρας παντός καιρού”

ΤΑ ΝΕΑ: ” Οι συντάξεις κόβουν την “καθαρή έξοδο”

ESPRESSO: ” ΣΟΚ! Το φάντασμα του Ωνάση στοιχειώνει τον Σκορπιό”

KONTRA NEWS: “Ποιοι στήνουν σκευωρία στην ΕΥΠ”

ΜΑΚΕΛΙΟ: «Ο βουλευτής & η μαφία της κόκας»

ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: «Η οικονομία θέλει εκλογές»

STAR: «Κόλαση για γνωστό παρουσιαστή»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: ” Διπλό όφελος από τα stress tests”

 

 

Life: Αύριο ξεκινάει το διαγωνιστικό μέρος της 63ης Eurovision με συμμετοχή της Ελλάδας και της Κύπρου

Ο Διαγωνισμός Τραγουδιού Eurovision 2018 θα είναι ο 63ος και θα διεξαχθεί στην Altice Arena, στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας μετά την νίκη του Σαλβαντόρ Σομπράλ με το τραγούδι «Amar pelos dois». Είναι η πρώτη φορά που ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στην Πορτογαλία.

Στην 63η Eurovision θα πάρουν μέρος 43 χώρες ισοφαρίζοντας το ρεκόρ των διαγωνισμών του 2008 και του 2011. Η Ρωσία θα επιστρέψει μετά από την αποχώρησή της το 2017. Για πρώτη χρονιά ύστερα από το 2011 καμία χώρα δεν αποχώρησε από τον διαγωνισμό. Η Altice Arena, κατασκευάστηκε για την Παγκόσμια Έκθεση του 1998 (Expo ’98) και έχει χωρητικότητα 20.000 θεατών, κάνοντάς την, τον μεγαλύτερο κλειστό χώρο εκδηλώσεων στην Πορτογαλία και έναν από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη. Η αρένα βρίσκεται στην «καρδιά» του Parque das Nações, μιας περιοχής στα βορειοανατολικά της Λισαβόνας, όπου φιλοξένησε την Expo ’98. Συνδέεται με μετρό, με το Διεθνές Αεροδρόμιο της Λισαβόνας και με τρένο (από τον σταθμό Oriente), με την υπόλοιπη χώρα και την Ευρώπη.

Ύστερα από κλήρωση η Ελλάδα θα εμφανιστεί στον Α΄ ημιτελικό της Eurovision, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί αύριο (Τρίτη 8 Μαΐου). Η εμφάνιση της Ελλάδας, με την Γιάννα Τερζή και το τραγούδι «Όνειρό μου», το οποίο έγραψαν οι: Γιάννα Τερζή, Άρης Καλημέρης, Δημήτρης Σταματίου και Μιχάλης Παπαθανασίου, θα γίνει στο δεύτερο μισό της βραδιάς, όπως και της Κύπρου, με την Ελένη Φουρέιρα και το τραγούδι «Fuego» σε σύνθεση του Άλεξ Παπακωνσταντίνου.

Ο Β’ ημιτελικός θα γίνει στις 10 Μαΐου και ο τελικός της διοργάνωσης στις 12 Μαΐου.

Στον πρώτο ημιτελικό θα εμφανιστούν:

Πρώτο μισό

Λευκορωσία

Βουλγαρία

Λιθουανία

Αλβανία

Τσεχία

Βέλγιο

Ισλανδία

Αζερμπαϊτζάν

Ισραήλ

Εσθονία

Δεύτερο μισό

Ελβετία

Φινλανδία

Αυστρία

Ιρλανδία

Αρμενία

Κύπρος

Κροατία

Ελλάδα

πΓΔΜ

Στον δεύτερο ημιτελικό:

Πρώτο μισό

Ρωσία

Σερβία

Δανία

Ρουμανία

Αυστραλία

Νορβηγία

Μολδαβία

Άγιος Μαρίνος

Ολλανδία

Δεύτερο μισό

Μαυροβούνιο

Σουηδία

Ουγγαρία

Μάλτα

Λετονία

Γεωργία

Πολωνία

Σλοβενία

Ουκρανία

Απευθείας στον τελικό της 12ης Μαΐου περνούν Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία (οι λεγόμενες Big 5) και η διοργανώτρια χώρα Πορτογαλία.

Στον τελικό εκτός από τις Big 5 και τη διοργανώτρια Πορτογαλία θα πάρουν μέρος και οι 20 χώρες που θα προκριθούν από τους δύο ημιτελικούς, δέκα από την κάθε βραδιά.

Στις 8 Ιανουαρίου 2018, το RTP και η EBU ανακοίνωσαν ότι ο διαγωνισμός θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά από τέσσερις γυναίκες: τις παρουσιάστριες του RTP Sílvia Alberto, Filomena Cautela, Catarina Furtado και την ηθοποιό Daniela Ruah. Θα είναι η πρώτη φορά από το 2015 που ο διαγωνισμός δεν έχει άνδρα παρουσιαστή και η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που την παρουσίαση αναλαμβάνουν παρουσιαστές του ίδιου φύλου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Ανάσα» στα εργασιακά προσφέρει η εταιρεία Παπαστράτος

Ένα πρωτοποριακό μοντέλο λειτουργίας εγκαινιάζει από τα μέσα Μαΐου η εταιρεία Παπαστράτος στο εργοστάσιό της στον Ασπρόπυργο μετά την ολοκλήρωση επένδυσης ύψους 300 εκατ. ευρώ και τη μετατροπή του εργοστασίου σε αποκλειστική μονάδα παραγωγής θερμαινόμενων ράβδων καπνού για το IQOS.

Με το νέο μοντέλο λειτουργίας διασφαλίζεται η εικοσιτετράωρη και επταήμερη λειτουργία ορισμένων τμημάτων της παραγωγής με ταυτόχρονη μείωση του χρόνου εργασίας των εργαζομένων στα τμήματα αυτά κατά περίπου 7%.

Συγκεκριμένα, όπου απαιτείται 24ωρη λειτουργία σε 7μερη βάση, εισάγεται ένα σύστημα κυλιόμενων βαρδιών, με 4 μέρες 8ωρης εργασίας ακολουθούμενο από 2 ημέρες ανάπαυσης (ρεπό). Αυτό το μοντέλο εξασφαλίζει σε κάθε εργαζόμενο επιπλέον 18 ημέρες ανάπαυσης το χρόνο.

Μέσα από το νέο μοντέλο η Παπαστράτος μειώνει τον μέσο χρόνο εργασίας σε 37,3 ώρες την εβδομάδα (αντί για 40), διατηρώντας παράλληλα το ίδιο επίπεδο μισθών. Σημειώνεται ότι το νέο μοντέλο λειτουργίας του εργοστασίου αυξάνει τις ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό κατά 12,5%

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Παρτσακουλάκης, Γενικός Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού της Παπαστράτος «ένας από τους αναγκαίους παράγοντες για να μπορέσει να γίνει η επένδυση στην Ελλάδα και να επιλεγεί το εργοστάσιο της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο ως το πρώτο που μετατρέπεται σε εργοστάσιο παραγωγής καινοτόμων προϊόντων θερμαινόμενων ράβδου καπνού για το IQOS, ήταν και η μετατροπή του σε ένα εργοστάσιο συνεχούς λειτουργίας, δηλαδή παραγωγής επί επτά μέρες την εβδομάδα και όχι πέντε όπως ήταν».

Σε αυτό το πλαίσιο, όπως αναφέρει ο κ. Παρτσακουλάκης «έπρεπε να έρθουμε σε επαφή με τους εργαζόμενους και να αποφασίσουμε πώς θα γίνει αυτή η μετάβαση, τι είδους συμβάσεις εργασίας θα έχουμε πως θα μπορέσουμε να καλύψουμε την ανατροπή στην ημερήσια ζωή των εργαζομένων. Πώς θα μπορέσουμε δηλαδή να δημιουργήσουμε συνθήκες ισορροπίας μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής των εργαζομένων γιατί τα Σαββατοκύριακα πια θα ήταν μέρος του εργασιακού τους χρόνου».

Σύμφωνα με τον κ. Παρτσακουλάκη ήταν μια μακρόχρονη αλλά ταυτόχρονα επίπονη και εποικοδομητική διαδικασία από την οποία προέκυψε η νέα επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση. «Πλέον, αντί για πενθήμερη απασχόληση με δύο ρεπό ανά εβδομάδα θα έχουμε εξαήμερη απασχόληση δηλαδή τέσσερις μέρες εργασία και δύο ανάπαυση σε κυλιόμενο ρυθμό. Εξαιτίας αυτής της αλλαγής της προσέγγισης θα χρειαστούμε επιπλέον προσωπικό από τους 400 εργαζόμενους που είχαμε ανακοινώσει αρχικά. Αυτή τη στιγμή εκτιμούμε ότι θα χρειαστούμε περίπου 60 επιπλέον εργαζόμενους. ‘Αρα ενώ αρχικά λέγαμε ότι θα χρειαστούμε 400 νέους εργαζόμενους, εκτιμούμε ότι θα ξεπεράσουμε τους 460 νέους εργαζόμενους στην εγκατάσταση» αναφέρει ο κ. Παρτσακουλάκης.

Παράλληλα, επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «στην παρούσα φάση, καθώς το εργοστάσιο δεν έχει ολοκληρώσει την εγκατάσταση, αυτό αφορά 350 εργαζόμενους. Στην πλήρη του εκτέλεση, μέχρι το τέλος του 2019 οπότε και θα έχουν εγκατασταθεί δέκα μηχανές στο εργοστάσιο, αυτό θα αφορά γύρω στους 500 εργαζόμενους. Σημειώνεται ότι το μειωμένο ωράριο δεν αφορά όλα τα τμήματα της εταιρείας αφορά μόνο τα παραγωγικά τμήματα της εταιρείας, δηλαδή τους εργαζόμενους που είναι στην παραγωγή».

«Για κάποιους θα μπορούσε να φαίνεται ότι αυτή η προσέγγιση είναι μια μη αποδοτικά οικονομική προσέγγιση με την έννοια ότι μειώνουμε τον μέσο χρόνο εργασίας στις 37,3 ώρες ανά εβδομάδα, δημιουργούμε 18 επιπλέον ρεπό για κάθε εργαζόμενο τον χρόνο και με σκληρούς οικονομικούς όρους αυτό θα φαινόταν όχι έξυπνη λύση. Ωστόσο, η προσέγγιση που έχουμε σαν εταιρεία με ιστορική παρουσία 90 χρόνων στην Ελλάδα, συνδυάζει την ελληνική ψυχή αλλά και όλα τα οφέλη που μπορείς να έχεις όταν είσαι μέλος ενός πολυεθνικού ομίλου που μπορεί να σου δίνει καινοτόμα προϊόντα και καινοτόμες προσεγγίσεις» αναφέρει ο κ. Παρτσακουλάκης και συνεχίζει: «Η προσέγγισή μας είναι ότι η επένδυση δεν είναι ευκαιριακή αλλά είναι στρατηγική και αυτό που έπρεπε να βρούμε ήταν μια ισορροπημένη λύση μεταξύ του τι θέλουμε να πετύχουμε σαν εταιρεία έναντι αυτού που θέλουμε να πάρουμε από τους εργαζόμενους που είναι η αφοσίωσή τους και ο ενθουσιασμός τους για τα προϊόντα υψηλής ποιότητας και καινοτομίας που θα παράγουμε. ‘Αρα θέλαμε την ολοκληρωτική συμμετοχή των εργαζομένων στο νέο μας εγχείρημα και αυτό δεν μπορούσε να γίνει έχοντάς τους απέναντί μας παρά μόνο δίπλα μας».

Την ικανοποίησή του για την νέα επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εκφράζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ελευθέριος Τράκας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων Καπνοβιομηχανιών Ελλάδας και αντιπρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων της Παπαστράτος.

Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «η διοίκηση της Παπαστράτος δεσμεύτηκε να προχωρήσει στην υλοποίηση μιας πολύ μεγάλης επένδυσης στην Ελλάδα και το έπραξε. Δεσμεύτηκε επίσης ότι η επένδυση διασφαλίζει όλες τα θέσεις εργασίας των εργαζομένων που δουλεύουν ήδη στο εργοστάσιο ενώ παράλληλα θα προχωρήσει στην πρόσληψη νέων για το νέο αυτό εγχείρημα. Ήταν μεγάλη η πρόκληση που μας δόθηκε για να συμφωνήσουμε στην νέα επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση. ‘Αλλωστε, ποιο συνδικαλιστικό όργανο θα αρνιόταν τη διασφάλιση θέσεων εργασίας και προσλήψεις νέων εργαζομένων στην σημερινή Ελλάδα».

«Είμαστε πρωτοπόροι που κατορθώσαμε να μειώσουμε τις ώρες εργασίας χωρίς καμία απολύτως μείωση αποδοχών, προσθέτοντας και επιπλέον παροχές στους εργαζόμενους» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Τράκας και συνεχίζει: «Το σημαντικότερο όμως είναι ότι δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας. Γίνονται συνέχεια προσλήψεις διαφόρων ειδικοτήτων για την υλοποίηση της επένδυσης. Τόσο το πρωτοβάθμιο σωματείο εργαζομένων της εταιρείας Παπαστράτος όσο και το δευτεροβάθμιο όργανο, η ομοσπονδία εργαζομένων καπνοβιομηχανιών Ελλάδας, θεωρούν ότι αυτή η συμφωνία είναι πρωτοποριακή για το κίνημα και επιτεύχθηκε χωρίς να υπάρξουν μειώσεις αποδοχών ενώ παράλληλα δόθηκαν και επιπροσθέτες παροχές στους εργαζόμενους. Επιπλέον εξασφαλίστηκαν οι ήδη υπάρχουσες θέσεις εργασίας και δημιουργήθηκαν 400 επιπλέον νέες θέσεις εργασίας. Οι συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους στην Παπαστράτος γίνονται ακόμα πιο ευνοϊκές».

Σημειώνεται ότι η Παπαστράτος κατέχει ηγετική θέση στην παραγωγή και εμπορία προϊόντων καπνού στην Ελλάδα για περισσότερες από οκτώ δεκαετίες.

Το 2017 γύρισε σελίδα στην ιστορία της υλοποιώντας μια σημαντική επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ για την μετατροπή του εργοστασίου της στον Ασπρόπυργο σε μονάδα αποκλειστικής παραγωγής των θερμαινόμενων ράβδων καπνού για το πρώτο νέο καπνικό προϊόν δυνητικά μειωμένου κινδύνου σε σχέση με τα συμβατικά τσιγάρα, το IQOS.

Το εργοστάσιο της Παπαστράτος, γίνεται το 2ο εργοστάσιο παγκοσμίως στο δίκτυο της μητρικής Philip Morris International (PMI) που παράγει αποκλειστικά τις θερμαινόμενες ράβδους καπνού και αναμένεται να έχει σημαντικά ενισχυμένη εξαγωγική δραστηριότητα. Από τη νέα αυτή επένδυση της εταιρείας δημιουργούνται 400 άμεσες νέες θέσεις εργασίας, αυξάνοντας το συνολικό αριθμό των άμεσα και έμμεσα εργαζομένων της Παπαστράτος στους 1.200.

Η Παπαστράτος και η ΡΜΙ απορροφούν παραδοσιακά το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής παραγωγής ανατολικών καπνών.

Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες για την ανακούφιση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων μέσα από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δωρεάν εισιτήρια Interrail για 18χρονους Ευρωπαίους

Δεκαπέντε χιλιάδες Ευρωπαίοι 18 ετών θα ταξιδέψουν δωρεάν με τρένο αυτό το καλοκαίρι σε ευρωπαϊκές χώρες, έπειτα από πρωτοβουλία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με σκοπό την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και των ευρωπαϊκών αξιών, όπως τονίζεται στα ψηφίσματα που υιοθέτησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Μια ειδική σελίδα στην Ευρωπαϊκή Δικτυακή Πύλη της Νεολαίας και μια σελίδα στο Facebook με λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την πρωτοβουλία θα είναι διαθέσιμη έως τα μέσα Μαΐου.

«Αν είσαι 18, Ευρωπαίος πολίτης και θέλεις να ανακαλύψεις την Ευρώπη και την κουλτούρα της αυτή είναι η ευκαιρία σου» αναφέρει, στην ανακοίνωσή του, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Η ιδέα προτάθηκε αρχικά κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εκδήλωσης Νεολαίας (EYE) και χάρη στις προσπάθειες των βουλευτών του ΕΚ, 20.000-30.000 νέοι, ηλικίας 18 ετών, θα λάβουν δωρεάν εισιτήρια για να ταξιδέψουν στην Ευρώπη. Αργότερα θα επωφεληθούν περισσότεροι νέοι από μία ακόμα πρωτοβουλία με την ονομασία “Ανακαλύψτε την ΕΕ”.

  • Περίπου 15.000 συμμετέχοντες θα ταξιδέψουν από τον Ιούλιο μέχρι το Σεπτέμβριο.
  • Οι online αιτήσεις θα είναι ανοιχτές από τις 12 έως τις 26 Ιουνίου. Οι αιτήσεις θα ανοίξουν για δεύτερη φορά αργότερα αυτή την χρονιά.
  • Κατά τη διάρκεια του πρώτου γύρου αιτήσεων μπορούν να συμμετάσχουν μόνο οι Ευρωπαίοι που την 1η Ιουλίου του 2018 θα είναι 18 χρονών.
  • Οι συμμετέχοντες μπορούν να ταξιδεύουν από 1 έως 30 ημέρες, σε τουλάχιστον τέσσερις χώρες της ΕΕ.
  • Τα ταξίδια θα πραγματοποιούνται κυρίως με τρένο, ενώ η χρήση άλλων μέσων μεταφοράς θα είναι εφικτή σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (π.χ για άτομα με κινητικές δυσκολίες, άτομα που έρχονται από απομακρυσμένες περιοχές).

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποτελεί ισχυρό υποστηρικτή της ιδέας των δωρεάν εισιτηρίων τρένων για τους 18χρονους Ευρωπαίους, υιοθετώντας τρία ψηφίσματα που υποστηρίζουν την πρωτοβουλία.

 Οι ευρωβουλευτές πιστεύουν πως η συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα επιτρέψει στους νέους ανθρώπους να βιώσουν την διαφορετικότητα της Ευρώπης, να κατανοήσουν ο ένας τον άλλον και να μάθουν περισσότερα για την Ευρώπη.

Ενθαρρύνοντας τους νεαρούς ευρωπαίους πολίτες να ταξιδεύουν στην ΕΕ και να συναντήσουν ανθρώπους από άλλες χώρες, οι νέοι της Ευρώπης θα ενισχύσουν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα και τις κοινές αξίες της ΕΕ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Telegraph: Η Ελλάδα δραπετεύει από μια οικονομική τραγωδία

«”Συγχαρητήρια στον πρωθυπουργό, φέρατε την Ελλάδα πίσω από το χείλος της αβύσσου!” Αυτά είναι λόγια που ο Αλέξης Τσίπρας φοβόταν ότι ποτέ δεν θα ακούσει» γράφει η βρετανική εφημερίδα Telegraph αναφερόμενη στις δηλώσεις του επικεφαλής του ΟΟΣΑ. Άνχελ Γκουρία μετά τη συνάντηση που είχε με τον Έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στην Αθήνα.

«Λιγότερο από τρία χρόνια πριν, ο Τσίπρας πραγματοποίησε ένα σκληρό, πεισματικό δημοψήφισμα για να απορρίψει τα πακέτα μεταρρυθμίσεων που έβαζαν τα βόρεια κράτη. Κέρδισε το δημοψήφισμα : 61% των Ελλήνων ψήφισαν όχι, και η προκλητική λέξη έγινε μια συγκλονιστική κραυγή στους δρόμους της Αθήνας. Οκτώ χρόνια ύφεσης άφησαν την οικονομία μικρότερη από ό,τι πριν, από τα διπλά χτυπήματα της πιστωτικής κρίσης και την κρίση χρέους της Ελλάδας. Ωστόσο, ο Τσίπρας προετοιμάζεται να βγει τελείως από τα προγράμματα διάσωσης, οι οικονομικές προοπτικές της χώρας προφανώς μεταμορφώθηκαν. Οι οικονομολόγοι έχουν εντυπωσιαστεί. «Για πρώτη φορά εδώ και χρόνια, τα σύννεφα πάνω από την Αθήνα φαίνεται να αρχίζουν να απομακρύνονται», λέει ο Σβέτα Σινγκ , επικεφαλής οικονομολόγος στην TS Lombard. «Αν και από μια πολύ χαμηλή βάση, τα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν» προσθέτει.

«Η ανάπτυξη είναι επίσης ευρεία. Οι εξαγωγές αυξάνονται, εν μέρει επειδή η μακρά συμπίεση των μισθών έχει κάνει την Ελλάδα πιο ανταγωνιστική οικονομία. Παραδοσιακά ισχυρά όπλα της ναυτιλίας και του τουρισμού αυξάνονται – οι τουρίστες  αυξήθηκαν κατά 17% το 2017. Αλλά και άλλες βιομηχανίες. Η χρηματιστηριακή αγορά των Αθηνών σχεδόν διπλασιάστηκε σε δύο χρόνια. Οι μεγάλες τράπεζες που αντιμετωπίζουν προβλήματα αλλά τώρα περνούν άνετα τα stress test. Τους τελευταίους έξι μήνες, οι μετοχές της Eurobank Ergasias σημείωσαν άνοδο 38%. Η Τράπεζα Πειραιώς κατά 37% και η Alpha Bank 20%. Οι δανειστές αντιμετωπίζουν με επιτυχία πακέτα επισφαλών δανείων προς τους επενδυτές, καθαρίζοντας τα δικά τους βιβλία μετά από χρόνια μάχης με σωρούς μη εξυπηρετούμενων δανείων. Οι μετοχές σε τομείς από την υγειονομική περίθαλψη έως τα πλαστικά έχουν σημειώσει άνοδο, καθώς η εγχώρια αύξηση και η αύξηση των εξαγωγών ενισχύουν διάφορα τμήματα της οικονομίας. Οι έρευνες για τη βιομηχανία δείχνουν ότι η ανάπτυξη είναι σε επίπεδα που δεν παρατηρήθηκαν πριν από την κρίση. Ισχυρότερη ανάπτυξη παρατηρείται και στα δημόσια οικονομικά. Η Ελλάδα είχε πέρυσι πλεόνασμα 0,8%. Εξαιρουμένων των χρεωστικών τόκων, πέτυχε πλεόνασμα πάνω από 4%- πολύ πάνω από το επίπεδο που το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να διατηρήσει η κακοποιημένη οικονομία. Ο οργανισμός αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας Fitch αναβάθμισε την Ελλάδα τον Φεβρουάριο και την επαίνεσε πάλι τον περασμένο μήνα, έχοντας προβλέψει ένα πρωτογενές πλεόνασμα στο ήμισυ αυτού του επιπέδου. Οι επενδυτές έχουν επίσης επανέλθει. Το 10ετές ομόλογο της Ελλάδας είναι κάτω από 4%, λιγότερο από το ήμισυ του επιπέδου πριν από δύο χρόνια και ένα ελάχιστο κλάσμα των άνω των 30% ομολόγων στο αποκορύφωμα της κρίσης το 2011 και το 2012. Η κυβέρνηση επέστρεψε στις αγορές χρεογράφων το περασμένο καλοκαίρι» σημειώνει η βρετανική εφημερίδα απαριθμώντας τα επιτεύγματα της χώρας.

Η Telegraph δημοσιεύει μάλιστα τα εγκωμιαστικά σχόλια του επικεφαλής του ΟΟΣΑ. «Θα ήθελα να σας συγχαρώ, τη διοίκησή σας και ολόκληρη την Ελλάδα για την εντυπωσιακή προσπάθεια σταθεροποίησης και ένα από τα πιο φιλόδοξα πακέτα μεταρρυθμίσεων που είδαμε πρόσφατα στον ΟΟΣΑ», δήλωσε ο Γκουρία . «Αυτό αρχίζει να αποφέρει καρπούς». Ο Τσίπρας χαμογέλασε, αγκάλιασε τον Γκουρία και υποσχέθηκε να συνεχίσει τη μεταρρύθμιση της οικονομίας – και απαίτησε την ελάφρυνση του χρέους» σημειώνει η Telegraph.

H Ελλάδα βρίσκεται στο σωστό δρόμο.

«Είναι δεδομένο ότι τα προγράμματα θα τερματιστούν τον Αύγουστο», λέει ο Έρικ Νίλσεν , επικεφαλής οικονομολόγος της UniCredit. «Ο Τσίπρας θέλει να είναι ο άνθρωπος που έβγαλε τη χώρα από αυτά τα προγράμματα διάσωσης». λέει.

Όπως τονίζει η βρετανική εφημερίδα , «η Ελλάδα βρίσκεται στο σωστό δρόμο και το Eurogroup αναμένεται να καταλήξει σε απόφαση σχετικά με τις ρυθμίσεις για την ελάφρυνση του χρέους και την παρακολούθηση των μεταρρυθμίσεων το φετινό καλοκαίρι. Φυσικά ουδείς περιμένει να διαγραφούν τα δάνεια. Οι επιλογές περιλαμβάνουν την επιμήκυνση των ομολόγων, την παροχή περισσότερων περιόδων χάριτος στις αποπληρωμές και την επιστροφή στην Ελλάδα των κερδών από τα ομόλογα που κατέχει η ΕΚΤ, μεταξύ άλλων». «Ίσως το πιο σημαντικό μέτρο υπό συζήτηση είναι ένα σχέδιο που υποστηρίζεται από τη Γαλλία για να εξασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα συνδέοντας τις απαιτήσεις εξυπηρέτησης του χρέους της Ελλάδας με τις οικονομικές της επιδόσεις και ενδεχομένως και με το συμφέρον της», λέει ο Σινγκ. «Αυτό είναι ένα από τα πιο ακανθώδη ζητήματα που πρέπει να εξαλειφθούν: ενώ το Βερολίνο επιμένει ότι οι εθνικές πρωτεύουσες θα πρέπει να ενημερώνουν κάθε χρόνο για τον μηχανισμό και ότι εξαρτάται από την αυστηρή εκ των προτέρων συμμόρφωση, το Παρίσι και το ΔΝΤ στην Ουάσιγκτον πιστεύουν ότι τα μέτρα για το χρέος θα είναι αξιόπιστα  μόνον εάν είναι αυτόματα και υπόκεινται στην εθνική κοινοβουλευτική εποπτεία» προσθέτει. Ένας συνδυασμός μεταρρυθμίσεων και αναδιάρθρωσης του χρέους θα μπορούσε να βάλει τα οικονομικά της Ελλάδας σε μια πολύ εντυπωσιακή πορεία προς τη σταθερότητα. Ο ΟΟΣΑ εκτιμά ότι αυτό θα φέρει το χρέος στο 60% του ΑΕΠ μέχρι το 2060. Πρόκειται για ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο και οι μεταρρυθμίσεις δεν θα είναι όλες δημοφιλείς – αλλά η προοπτική αυτή δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί βιαστική ,καταλήγει η Telegraph.

 

 

(Προέλευση: Τelegraph) -- ΑΠΕ-ΜΠΕ

Π. Σκουρλέτης: Η απλή αναλογική «θα έπρεπε να είχε θεσμοθετηθεί εδώ και χρόνια»

«Το σημερινό εκλογικό παραμορφωτικό εκλογικό σύστημα (στις αυτοδιοικητικές εκλογές) έχει κλείσει προ πολλού τον κύκλο του», τονίζει ο υπουργός Εσωτερικών, Πάνος Σκουρλέτης, προκρίνοντας την καθιέρωση της απλής αναλογικής, που προβλέπει το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για το σχέδιο «Κλεισθένης 1».

Σε συνέντευξή του στην Αυγή της Κυριακής, ο κ. Σκουρλέτης τονίζει ότι η απλή αναλογική στις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης «θα έπρεπε να είχε θεσμοθετηθεί εδώ και χρόνια», προσθέτοντας πως «και μόνο αυτή να ήταν η προς ψήφιση θεσμική αλλαγή, που δεν είναι, θα είχε μια πολύ μεγάλη αξία».

Η θεσμοθέτηση της απλής αναλογικής είναι, σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών, η αιτία των αντιδράσεων της ΕΝΠΕ και της ΚΕΔΕ για το νομοσχέδιο, καθώς «ξεβολεύει από μια παγιωμένη κατάσταση εδώ και δεκαετίες». Για τη στάση από πλευράς ΚΚΕ και ΛΑΕ στο συγκεκριμένο εκλογικό σύστημα, σημειώνει ότι πρώτη φορά μεταπολιτευτικά παρουσιάζεται το φαινόμενο δυνάμεις της Αριστεράς να μην υποστηρίζουν την καθιέρωσή της προσθέτοντας πως είναι «σημεία των καιρών, που αναδεικνύουν όμως τη στρατηγική αναδίπλωση του ΚΚΕ». «Αντίθετα», συμπληρώνει ο υπουργός, «η καθιέρωση του συστήματος της απλής αναλογικής θα ενδυναμώσει τη διαφάνεια και τις συνθέσεις σε μια πραγματική προγραμματική βάση».

Για τις ενστάσεις σχετικά με την κυβερνησιμότητα των δήμων λόγω της απλής αναλογικής, ο υπουργός τονίζει ότι «η πρώτη εγγύηση κυβερνησιμότητας είναι η υιοθέτηση της κουλτούρας των συναινέσεων, των συνεργασιών και των συγκλίσεων. Αν κάποιος μελετήσει το νομοσχέδιο, θα διαπιστώσει ότι διευκολύνεται η διαμόρφωση των αναγκαίων πλειοψηφιών σε κρίσιμα θέματα που είναι απαραίτητα για την λειτουργία ενός δήμου».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τουρκία: “Παράλογη” κατά τον ΥΠΕΞ Τσαβούσογλου η πρόταση Αμερικανών βουλευτών για κυρώσεις στον αμυντικό τομέα της χώρας

“Λανθασμένη” και “παράλογη” χαρακτηρίζει το υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας την πρόταση Αμερικανών βουλευτών να επιβληθούν κυρώσεις στον αμυντικό τομέα της χώρας.

Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών προειδοποίησε ότι η προσέγγιση των ΗΠΑ στο θέμα αυτό δεν αρμόζει σε συμμαχικές χώρες και ότι η Άγκυρα θα προχωρήσει σε αντίποινα, εφόσον διακοπούν οι πωλήσεις αμυντικών συστημάτων.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο τηλεοπτικό κανάλι CNN Turk ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου είπε ότι η πρόταση που έχει κατατεθεί στη Βουλή των Αντιπροσώπων και αφορά την προσωρινή αναστολή των πωλήσεων οπλικών συστημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των μαχητικών αεροσκαφών F-35, στην Τουρκία είναι λανθασμένη και παράλογη.

Την Παρασκευή, Αμερικανοί βουλευτές έδωσαν στη δημοσιότητα λεπτομέρειες του σχεδίου αμυντικού προϋπολογισμού (NDAA), ύψους 717 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που περιλαμβάνει κυρίως μέτρα κατά της Ρωσίας και της Κίνας αλλά και το μέτρο που αφορά την πώληση όπλων στην Τουρκία.

Η Επιτροπή Ενόπλων Δυνάμεων της Βουλής των Αντιπροσώπων πρόκειται να συζητήσει την επόμενη εβδομάδα το NDAA το οποίο ορίζει το ύψος των αμυντικών δαπανών και το πώς θα χρησιμοποιηθούν τα χρήματα αυτά. Η Επιτροπή δεν έχει δώσει το νομοσχέδιο στη δημοσιότητα, όμως τόσο οι Ρεπουμπλικανοί, που πλειοψηφούν σε αυτήν, όσο και οι Δημοκρατικοί, παρουσίασαν ορισμένα από τα βασικά στοιχεία του.

Σε ό,τι αφορά την Τουρκία, με το νομοσχέδιο ζητείται από το Πεντάγωνο να παρουσιάσει μια έκθεση για τη σχέση της Ουάσινγκτον με την Τουρκία και να ανασταλεί η πώληση σημαντικών αμυντικών συστημάτων μέχρι να ολοκληρωθεί η έκθεση αυτή.

Μολονότι η Τουρκία είναι σύμμαχος των ΗΠΑ στο ΝΑΤΟ, οι σχέσεις των δύο χωρών έχουν επιδεινωθεί το τελευταίο διάστημα. Η Τουρκία στήριξε τον αγώνα των ΗΠΑ κατά του Ισλαμικού Κράτους στη Συρία αλλά εμφανίζεται οργισμένη με τη στήριξη που παρέχει η Ουάσινγκτον στους Κούρδους μαχητές. Ταυτόχρονα, οι ΗΠΑ ανησυχούν για την αγορά των ρωσικών συστημάτων S-400 από την Τουρκία και ζητούν την άμεση απελευθέρωση του πάστορα Άντριου Μπράνσον και όλων των Αμερικανών που κρατούνται σε τουρκικές φυλακές.

Το NDAA απέχει ακόμη πολύ από το να γίνει νόμος των ΗΠΑ. Η τελική μορφή του θα προκύψει κατόπιν διαπραγματεύσεων μεταξύ των εκπροσώπων της Βουλής και της Γερουσίας που θα συζητήσουν τις διαφορετικές εκδοχές του κειμένου που θα εγκριθούν από τα δύο σώματα του Κογκρέσου αργότερα φέτος.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ