Αρχική Blog Σελίδα 15268

Αλεξάνδρεια – ΟΠΑΚΟΜ: Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ηλικιωμένων θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στους ανθρώπους τις τρίτης ηλικίας  τόσο γα την συμβολή τους στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας , όσο  και για την  ανιδιοτελή προσφορά τους αυτά τα δύσκολα χρόνια ,γιατί λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης καλούνται να στηρίξουν με τις πενιχρές συντάξεις τους τις νεότερες γενιές  (παιδιά και εγγόνια)

Κυρίως όμως θέλω να τους ευχαριστήσω για τα μαθήματα ζωής και αξιοπρέπειας που μας προσφέρουν κάθε μέρα με την παρουσία , την σοφία και την αγάπη τους.

Εύχομαι στα μέλη του ΚΑΠΗ αλλά και  σε όλους τους ηλικιωμένους   Χρόνια Πολλά γεμάτα υγεία, χαρά, σεβασμό και αγάπη.

 

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ
 ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Γ. ΠΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

Στην έβδομη θέση μεταξύ των ξένων επενδυτών είναι η Ελλάδα στην πΓΔΜ το 2017

Η Ελλάδα βρίσκεται στην έβδομη θέση της κατάταξης, στην εισροή ‘Αμεσων Ξένων Επενδύσεων στην πΓΔΜ, με το σύνολο των ελληνικών επενδύσεων, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 να ανέρχεται στα 2,86 εκατ. ευρώ. Το γεγονός αυτό συνιστά σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι, εάν ληφθεί υπ’ όψη ότι το σύνολο των ελληνικών ΑΞΕ στην πΓΔΜ, το 2016, ανήλθε σε 0,96 εκατ. ευρώ (στοιχεία ροών).

Αυτό υπογραμμίζεται σε ενημερωτικό έγγραφο του γραφείου Συνδέσμου της Ελλάδος στην πΓΔΜ και του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων.

Γενικότερα, η εισροή ‘Αμεσων Ξένων Επενδύσεων στην πΓΔΜ κατέγραψε, το πρώτο εξάμηνο του έτους, μείωση της τάξης του 49,5% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι με βάση τα στοιχεία της Κεντρικής Τράπεζας της πΓΔΜ).

Το συνολικό ποσό των ΑΞΕ στη χώρα ανήλθε σε 99,82 εκατ. ευρώ, από 197,57 εκατ. ευρώ το πρώτο μισό του 2016. Στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών προέλευσης ΑΞΕ κατατάσσεται η Αυστρία, με 27,39 εκατ. ευρώ, ενώ έπονται ο ‘Αγιος Βικέντιος και Γρεναδίνες με 20,58 εκατ. ευρώ, οι Βερμούδες με 15,64 εκατ. ευρώ, η Γερμανία με 11,18 εκατ. ευρώ και το Λουξεμβούργο, με 10,74 εκατ. ευρώ. Η Ελλάδα βρίσκεται στην έβδομη θέση της σχετικής κατάταξης, με το σύνολο των ελληνικών επενδύσεων στην πΓΔΜ, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017, να ανέρχεται στα 2,86 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά στην τομεακή κατανομή των ΑΞΕ στην οικονομία της πΓΔΜ, η μεγαλύτερη συγκέντρωση σημειώνεται στους τομείς των υπηρεσιών με 27,26 εκατ. ευρώ (27,3% επί του συνόλου), των ορυχείων και λατομείων με 23,19 εκατ. ευρώ (23,2% επί του συνόλου) και του εμπορίου με 19,67 εκατ. ευρώ (19,7% επί του συνόλου).

Αξιοσημείωτη είναι η πτωτική πορεία των ΑΞΕ στον τομέα της μεταποίησης (-65,41 εκατ. ευρώ), ο οποίος είχε συγκεντρώσει, το 2016, το μεγαλύτερο μερίδιο από τις εισερχόμενες ΑΞΕ (106,95 εκατ. ευρώ σε σύνολο 358,46 εκατ. ευρώ).

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι τέσσερις χειροβομβίδες της κυβέρνησης – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Εγκλωβισμένη η χώρα στις ιδεοληψίες που διακατέχουν την κυβέρνησή της, τις συνεχείς λανθασμένες επιλογές, τη μίζερη πραγματικότητα της κρίσης και την παραγωγή παραπολιτικής κι όχι πολιτικής, προσπερνά αβρόχοις ποσί τα μεγάλα και σοβαρά ζητήματα που σοβούν πέριξ της.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Τέσσερα κορυφαία ζητήματα που μοιάζουν με χειροβομβίδες που κρατά στα χέρια της η κυβέρνηση βρίσκονται σε συνεχή διέγερση κι όμως ουδείς δείχνει να νοιάζεται και ν’ ασχολείται.

  1. Ονομασία των Σκοπίων.
  2. ΔΕΗ.
  3. Τράπεζες.
  4. Ασφαλιστικό.

Να τα δούμε τηλεγραφικά.

  1. Ονομασία των Σκοπίων.

ΗΠΑ και ΝΑΤΟ έχουν εντείνει τις προσπάθειές τους  για να κλείσει η ανοικτή πληγή της ονομασίας των Σκοπίων.

Αφενός για να ασφαλίσουν ότι θα παραμείνουν  κλειστές οι πόρτες σε οποιαδήποτε επιρροή της Ρωσίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη κι αφετέρου για να υπάρχει ηρεμία στα Βαλκάνια εν όψει εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Ανατολής.

ΗΠΑ και ΝΑΤΟ πιέζουν την Ελλάδα για άρση του βέτο της Ελλάδας για την ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, που έβαλε ο Καραμανλής στο Βουκουρέστι το 2008.

Πλην των πιέσεων, κινούνται περιφερειακά κι ήδη έκλεισαν δυο  «μαύρες τρύπες» της περιοχής.

  1. Τελείωσε ο εθνικιστής Γκρουέφσκι στα Σκόπια που προκαλούσε συνεχώς την Αθήνα και τη Βουλγαρία.
  2. Υπεγράφη, τον Αύγουστο, το σύμφωνο φιλίας Βουλγαρίας και Σκοπίων.
  3. Το καλοκαίρι (Ιούνιος) έγινε μέλος του ΝΑΤΟ το Μαυροβούνιο.

Ουδείς στη χώρα μας ασχολήθηκε με το σύμφωνο φιλίας Βουλγαρίας – Σκοπίων. Πολύ περισσότερο αφού στο κείμενο του συμφώνου, η Βουλγαρία παρέκαμψε την «κόκκινη γραμμή» της  για μη αναγνώριση της «μακεδονικής γλώσσας».

Τα δε Σκόπια, παραιτήθηκαν από την διεκδίκηση της «μακεδονικής» μειονότητας στη Βουλγαρία.

Διπλωματικοί παρατηρητές ισχυρίζονται ότι ΗΠΑ – ΝΑΤΟ δεν είναι αδιάφοροι στην ονομασία «Άνω Μακεδονία», την οποία θεωρούν ρεαλιστική. Αυτή την ονομασία την απορρίπτουν οι Βούλγαροι επειδή έτσι μένουν ανοικτά τα δικά της σύνορα.

Εμείς; Εμείς τι λέμε; Τι κάνουμε; Ουδείς γνωρίζει.

Το βέβαιο είναι ότι η συνάντηση Τραμπ – Τσίπρα στις 17 Οκτωβρίου, κλείστηκε ουσιαστικά περί τούτου.

  1. ΔΕΗ

Η ΔΕΗ, συμφώνως με όσα η ίδια έδωσε στη δημοσιότητα για το πρώτο εξάμηνο του 2017, έχει μειωμένα καθαρά κέρδη παρ’ ότι σ’ αυτά έχουν αθροιστεί και τα έσοδα από την πώληση του ΑΔΜΗΕ.

Γεγονός που δείχνει ότι η κατάσταση είναι δραματική.

Πολύ περισσότερο αφού χάνει σταθερά πελάτες από τους παρόχους ρεύματος  κι … αυξάνει το κόστος λειτουργίας της!!!

Αυτή τη στιγμή, στη ΔΕΗ το μέσο κόστος ανά εργαζόμενο είναι άνω των 50 χιλιάδων ευρώ, ενώ οι λειτουργικές ζημιές καλύπτονται από έκτακτα έσοδα, όπως από την πώληση του ΑΔΜΗΕ. Κι αν αναλογιστούμε ότι, λόγω μνημονιακής υποχρέωσης, πρέπει την επόμενη διετία να πέσει το ποσοστό της στο μερίδιο αγοράς κάτω από το 50%, για λόγους ανταγωνισμού, αντιλαμβάνεστε τι χειροβομβίδα κρατά η κυβέρνηση…

Που δεν απασφαλίζεται ΜΟΝΟ αν γίνουν δραστικές μειώσεις μισθών και απολύσεις.

  1. Τράπεζες

Στις τράπεζες τα «κόκκινα δάνεια» εξακολουθούν και στοιβάζονται. Χωρίς καν να έχει δημιουργηθεί ένας μηχανισμός για να διακρίνονται ποιοι είναι σε πραγματική αδυναμία να τα εξυπηρετούν και ποιοι είναι μπαταχτσήδες.

Το ΔΝΤ πετάει συνεχώς μπηχτές για νέα ανακεφαλαιοποίηση.

Και κάποιοι ψιθυρίζουν (το λέω κομψά) για ανάγκη bail-in…

  1. Ασφαλιστικό

Στο ασφαλιστικό, κυβέρνηση και κοινωνία βιώνουν την καταστροφή που επέφερε ο Κατρούγκαλος.

Αυτό δεν είναι … χειροβομβίδα μα πυρηνική βόμβα.

Αναλογιστείτε μόνο τούτο:

Όλα, μα όλα τα έσοδα της κυβέρνησης (φόρος εισοδήματος πολιτών, φόρος εισοδήματος εταιρειών κι ολόκληρος ο ΕΝΦΙΑ) ΔΕΝ καλύπτουν το κενό που δημιουργείται στο ασφαλιστικό σύστημα, όσο διατηρούνται αυτές οι συντάξεις, αυτά τα όρια συνταξιοδότησης και τα ευγενή ταμεία!

Είναι σαφές και ξεκάθαρο.

Και τις τέσσερις χειροβομβίδες, η κυβέρνηση τις λιβανίζει στα χέρια της και το πρόβλημα μεγεθύνεται. Κι όλο και περισσότεροι πολιτικοί παρατηρητές ισχυρίζονται ότι ο Τσίπρας έχει κατά νου να τις δώσει στα χέρια του επόμενου.

Για να μπορεί να ξαναβγαίνει μετά στο πεζοδρόμιο και να διατηρεί την κομματική του υπόσταση…

 

Αλλάζει ο χάρτης κατασκευής και συντήρησης οχημάτων μέσα τα επόμενα 10-20 χρόνια. Τέλος για τις μηχανές εσωτερικής καύσης

Αλλάζει μέσα στις επόμενες μία με δύο δεκαετίες ο χάρτης κατασκευής και συντήρησης των οχημάτων, λόγω της ηλεκτροκίνησης και των καθαρών κινητήρων, ενώ μέχρι τα μέσα του αιώνα θα επέλθει ο «θάνατος» των μηχανών εσωτερικής καύσης. Η διάδοχη κατάσταση του αυτοκινήτου στον 21ο αιώνα θα στηρίζεται σε ηλεκτροκινητήρες κυψελών υδρογόνου και μπαταριών και εκτιμάται ότι από το 2050 και μετά, το ποσοστό τέτοιων οχημάτων θα ξεπερνά το 50%.

Οι αλλαγές στις μεταφορές θα αφορούν και τον τρόπο που θα γίνεται η κυκλοφορία, όπως για παράδειγμα η σύνδεση των οχημάτων με το λεγόμενο Internet of Things (Διαδίκτυο των Πραγμάτων), με τα κέντρα ελέγχου της κυκλοφορίας, με συγκοινωνιακές υποδομές και με άλλα οχήματα σε κίνηση.

Αυτά θα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της επανάστασης στις μεταφορές, όπως τις γνωρίζουμε μέχρι σήμερα και οι οποίες παρουσιάστηκαν στο 8ο Διεθνές Συνέδριο που πραγματοποιείται στο ΕΚΕΤΑ, με θέμα «Το μέλλον των μεταφορών: Ένα όραμα για το 2030», που διοργανώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (27-29 Σεπτεμβρίου).

«Αυτό που θα χαρακτηρίσει αυτή τη νέα εποχή θα είναι οι καθαρές μετακινήσεις, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το υδρογόνο, άλλες πηγές ενέργειας, αλλά και η διαφορετικότητα στον τρόπο που χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητα (κοινόχρηστα) που θα μειώσει τον αριθμό οχημάτων και την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Έτσι, θα έχουμε καθαρότερες πόλεις, λιγότερη κυκλοφορία και έμφαση στην βιώσιμη κινητικότητα, με επίκεντρο τον μετακινούμενο και όχι το όχημα» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, Γιώργος Γιαννόπουλος.

Όπως είπε, τα κοινόχρηστα ΙΧ και οι μετακινήσεις κατά παραγγελία (trips on demand) θα επιφέρουν ποιοτικές αλλαγές στους αστικούς ιστούς, όπως απελευθέρωση χώρων πάρκινγκ, μείωση της κυκλοφορίας έως και 50% και ανάλογη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Εκτίμησε εξάλλου, ότι σε ό,τι αφορά την ενέργεια που θα χρησιμοποιείται για τις μεταφορές στην Ελλάδα του 2050, θα είναι τα καθαρά καύσιμα και οι μπαταρίες σε ποσοστό 30% αντίστοιχα, υδρογόνο και ηλεκτροκαύσιμα στο 25% και βιοκαύσιμα στο 15%.

«Αυτή τη στιγμή η καθυστέρηση οφείλεται στις υποδομές και στη νομοθεσία, γιατί η τεχνολογία είναι εδώ και θα μπορούσε να εφαρμοστεί» κατέληξε.

Η μάχη της μπαταρίας για την Ευρώπη

Σημαντική στιγμή για την Ελλάδα να μπει στην αγορά κατασκευής μπαταριών αυτοκινήτων, κρίνει την σημερινή συγκυρία ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ ΕΚΕΤΑ, Άγγελος Μπεκιάρης, καθώς, όπως είπε, η ΕΕ αποφάσισε να διαθέσει μεγάλα ποσά στην παραγωγή και ανακύκλωση μπαταριών για αυτοκίνητα, βλέποντας ότι σήμερα εξαρτάται αποκλειστικά από ξένες χώρες (κυρίως Κίνα).

«Υπάρχουν ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θα μπορούσαν να παρέχουν μεγάλη τεχνογνωσία. Άρα είναι ευκαιρία, έχουμε μία περιοχή που με μία καλή ιδέα, μία πατέντα, μπορεί μία μικρή ελληνική εταιρία να γίνει σημαντική» είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ΕΕ πρόκειται να επενδύσει στην έρευνα για την παραγωγή μπαταριών 200 εκατ. ευρώ άμεσα τα επόμενα χρόνια και τουλάχιστον 2-4 δισ. ευρώ, μέσω των περιφερειών, για την ανάπτυξη βιομηχανιών στον τομέα αυτό, με συγχρηματοδότηση.

«Στα επόμενα 2-3 χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί αυτό το σχέδιο. Είναι στόχος της ΕΕ να έχουμε τα επόμενα τρία χρόνια σημαντική παραγωγή ηλεκτρικών μπαταριών στην Ευρώπη» είπε.

Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για τα επόμενα 20 χρόνια

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, δήλωσε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται ήδη σε διαδικασία ανάπτυξης ενός συνολικού Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, που θα αποτελέσει τη βάση για τις επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών, καθώς και για την εφαρμογή πολιτικής και έρευνας για τα επόμενα 20 χρόνια.

«Στόχος μας είναι το έργο αυτό να αποτελεί τη βάση για την αειφόρο ανάπτυξη των υποδομών και υπηρεσιών του μεταφορικού συστήματος της Ελλάδας, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, την αξιοποίηση με το βέλτιστο τρόπο των υφιστάμενων υποδομών, την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών και την εξέλιξή τους, συμβάλλοντας στην ανταγωνιστικότητα της χώρας με χρονική προβολή της στρατηγικής τα επόμενα 20 χρόνια» είπε.

Το στρατηγικό σχέδιο θα αναπτυχθεί σε δύο βασικούς πυλώνες: την ανάπτυξη ενός εθνικού μοντέλου μεταφορών για όλα τα μέσα μεταφοράς, προκειμένου να υπάρξει επενδυτικός σχεδιασμός και υλοποίηση έργων και την ανάπτυξη Μονάδας Στρατηγικού Σχεδιασμού εντός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με το απαραίτητο προσωπικό και τα πρωτόκολλα ροής πληροφοριών μεταξύ της Μονάδας και των εξωτερικών οργανισμών.

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα, θα υπάρχουν εργαλεία υποστήριξης του σχεδιασμού, όπως διαδικτυακή βάση δεδομένων, στοιχεία από διόδια, δομημένα ερωτηματολόγια στα λιμάνια, στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, στα αεροδρόμια και στους σταθμούς υπεραστικών οδικών συγκοινωνιών, ενώ τα δεδομένα που θα προκύπτουν θα διαχειρίζονται σε συνεργασία με αρμόδια υπουργεία.

Η ΕΕ να συντηρήσει τα επιτεύγματά της

«Είμαστε σε μία φάση που πρέπει το οικοδόμημα που πέτυχε μέχρι τώρα η Ευρώπη, να γίνει πιο συμπαγές, να συντηρηθεί και να επεκταθεί. Αποτελέσματα έχουμε δείξει μέχρι τώρα στους τομείς, όπως οι μεταφορές, τα διευρωπαϊκά δίκτυα, οι υποδομές, τα κοινωνικά θέματα, η εσωτερική αγορά. Έρχεται η ώρα να περάσουμε σε νέα “εργοτάξια”» υποστήριξε ο τιμώμενος του συνεδρίου, πρώην προϊστάμενος, επί 30ετία, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε θέματα οδικής και ναυτικής ασφάλειας, ναυτιλιακής και λιμενικής πολιτικής και ναυσιπλοϊας, Δημήτρης Θεολογίτης.

Όπως είπε, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη στις μεταφορές αφορούν κυρίως την ολοκλήρωση των ευρωπαϊκών δικτύων, τα περιβαλλοντικά και τα κοινωνικά θέματα που χρειάζονται ρυθμίσεις.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Καλό μήνα σε όλους – Καλό Οκτώβρη με χαμόγελο και αισιοδοξία – Ένα τραγουδάκι αφιερωμένο σε εσάς

Καλό μήνα φίλοι μας

Ακούστε ένα τραγουδάκι στο βίντεο αφιερωμένο σε εσάς!

Θεσσαλονίκη: ‘Εως τα τέλη του 2017 θα διατεθούν σε 1.634 μονογονεϊκές οικογένειες κουπόνια για αγορά προϊόντων από λαϊκές

Μέχρι το τέλος του 2017 αναμένεται να διατεθούν από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τα κουπόνια αξίας 100 ευρώ για την αγορά προϊόντων από τις λαϊκές αγορές σε μονογονεϊκές οικογένειες.

Αυτό ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας, στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, υποστηρίζοντας πως η διάθεση του ποσού των 200.000 ευρώ θα περάσει από την οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας.

Στη συνέχεια, θα κληθούν οι συνολικά 1.634 δικαιούχοι, καταγεγραμμένοι στα μητρώα των δήμων του νομού Θεσσαλονίκης, να καταθέσουν τα χαρτιά τους και να λάβουν τα κουπόνια.

«Τα κουπόνια θα ανακουφίσουν κάποιους συμπολίτες μας, οι οποίοι θα έχουν το δικαίωμα να τα εξαργυρώσουν για τα ψώνια τους από τις λαϊκές αγορές. Παράλληλα, οι συμβεβλημένοι πωλητές των λαϊκών θα εξαργυρώνουν τα κουπόνια εισπράττοντας το αντίτιμο από την περιφέρεια» είπε ο κ. Γιουτίκας.

Η δαπάνη του ποσού των 200.000 ευρώ αντιστοιχεί στο 25% των ανταποδοτικών τελών των λαϊκών αγορών της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και σύμφωνα με τη νομοθεσία μπορεί να διατίθεται σε μέλη ευπαθών ομάδων του πληθυσμού.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη στόχος είναι κάθε χρόνο να επιλέγεται και μια ευπαθής ομάδα για τη διάθεση αυτού του ποσού, ώστε να ανακουφιστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Στόχος μας η στήριξη των αδυνάτων

Στον κοινωνικό ρόλο της ΟΝΝΕΔ αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος παρευρέθηκε σήμερα, σε τουρνουά 3χ3 μπάσκετ που διοργάνωσε η ΟΝΝΕΔ σε συνεργασία με τα Παιδικά Χωριά S.O.S.

Ο κ. Μητσοτάκης συνεχάρη  την ΟΝΝΕΔ και τον πρόεδρο της,  Κώστα Δέρβο, για την δράση την οποία ανέλαβαν με σκοπό να διαθέσουν τα έσοδα στα Παιδικά Χωριά S.O.S τα οποία, όπως σημείωσε, εδώ και πολλές δεκαετίες κάνουν ένα εξαιρετικό έργο, στηρίζοντας παιδιά με ιδιαίτερες δυσκολίες, με μεγάλη αγάπη, στοργή και φροντίδα.

«Ο σκοπός της ΟΝΝΕΔ δεν είναι απλά να είναι μία οργάνωση που αποτελεί τον πολιτικό βραχίονα της νεολαίας της Νέας Δημοκρατίας. Είναι να μπορεί και αυτή να συνεισφέρει με ένα συγκεκριμένο κοινωνικό αποτύπωμα και να αναλαμβάνει κοινωνικές δράσεις, ειδικά σε μια εποχή που η ελληνική κοινωνία έχει ανάγκη από κάθε στήριξη. Θέλω και πάλι να συγχαρώ την ΟΝΝΕΔ για τη δράση την οποία ανέλαβε» δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ και πρόσθεσε: «Να ευχηθώ, αγαπητέ πρόεδρε, πάντα τέτοια και να γνωρίζουν όλες και όλοι ότι μπορεί να είμαστε μεν  πολιτικό κόμμα, αλλά προσπαθούμε πάντα να δείχνουμε έμπρακτα το κοινωνικό μας ενδιαφέρον, στηρίζοντας τους πιο αδύναμους. Αυτός είναι ο σκοπός μας. Και αυτή η πρόθεσή μας, θα εκδηλώνεται μέσα από σειρά από δράσεις».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ δήλωσε: «Σήμερα βρεθήκαμε στα Σεπόλια, όπου κάναμε μία διοργάνωση ενός τουρνουά 3χ3 μπάσκετ, σε συνεργασία με τα Παιδικά Χωριά S.O.S. Τα έσοδα θα τα διαθέσουμε μέσα στην εβδομάδα στα Παιδικά Χωριά S.O.S. Η συμμετοχή ήταν πολύ μεγάλη, ξεπεράσαμε τις 45 ομάδες και είχαμε την τιμή και τη χαρά να φιλοξενήσουμε τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη, οποίος ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός, μιας και μας κέρδισε».

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

ΕΕ: Οι απώλειες από τα έσοδα του ΦΠΑ κοστίζουν 100 ευρώ το χρόνο σε κάθε έναν από τους 500 εκατομμυρία κατοίκους της Ένωσης

Απώλεια 151 δισεκατομμυρίων ευρώ στα έσοδα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το ΦΠΑ σε διάστημα ενός έτους εντόπισε η σχετική ετήσια έκθεση, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πρόκειται να προτείνει στις 4 Οκτωβρίου ένα νέο καθεστώς ΦΠΑ προκειμένου να αποφεύγεται φοροδιαφυγή και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες απόδοσης του φόρου.

Βασικότερη πηγή εσόδων των ευρωπαϊκών χωρών, ο ΦΠΑ απέφερε στα ταμεία τους πέρυσι 1,035 τρισεκατομμύριο ευρώ, ενώ θα έπρεπε να έχει αποφέρει 1,187 τρισεκατομμύριο.

Ένα μέρος των εσόδων από το ΦΠΑ εξαφανίστηκε εξαιτίας της ενιαίας αγοράς και του τρόπου συλλογής του που προάγει την απάτη. Η απάτη τύπου «καρουζέλ» στερεί περίπου 50 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως από τα ταμεία των ευρωπαϊκών κρατών, δηλαδή 100 ευρώ για κάθε έναν από τους 500 εκατομμύρια Ευρωπαίους, τα οποία καταλήγουν στο οργανωμένο έγκλημα.

«Οι αριθμοί αυτοί είναι απαράδεκτοι. Πρόκειται για χρήματα που έχουν κλαπεί από τους φορολογούμενος και χρησιμοποιούνται από τους εγκληματίες, ακόμη και από τρομοκράτες», κατήγγειλε ο Ευρωπαίος επίτροπος αρμόδιος για Οικονομικές Υποθέσεις Πιερ Μοσκοβισί.

Η απουσία ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών αφήνει ελεύθερο το πεδίο στη φορολογική απάτη, με το οργανωμένο έγκλημα να κερδίζει περίπου 50 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, σύμφωνα με τη Europol.

Σε κάποιες χώρες μάλιστα η απάτη μοιάζει να έχει αναχθεί σε εθνικό σπορ. Στην Ιταλία 35 δισεκατομμύρια ευρώ από το ΦΠΑ έλειπαν από τα κρατικά ταμεία το 2015, δηλαδή το ένα τέταρτο του ποσού που θα έπρεπε να έχει συγκεντρωθεί. Το ίδιο συνέβη και στην Πολωνία, ενώ στη Ρουμανία το 37% των εσόδων από το ΦΠΑ εξαφανίζεται.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει στις 4 Οκτωβρίου τις λεπτομέρειες του σχεδίου της για το οριστικό καθεστώς του ΦΠΑ, το οποίο θα επιτρέψει ο φόρος να  καταβάλλεται από τον πωλητή στις διασυνοριακές συναλλαγές.

Το νέο αυτό καθεστώς πρόκειται να αντικαταστήσει ένα «προσωρινό» καθεστώς που τέθηκε σε εφαρμογή πριν 25 χρόνια, το 1993. Αν και βασικός στόχος της Επιτροπής είναι η καταπολέμηση της φορολογικής απάτης, το νέο καθεστώς πρόκειται να απλοποιήσει τις διαδικασίες κυρίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

 

(πηγή EurActiv)

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Επισκέπτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Τηλεπικοινωνιών του Πεκίνου αναγορεύθηκε η κ. Μπέττυ Μπαζιάνα, σύζυγος του πρωθυπουργού

Επισκέπτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Πεκίνου (Beijing University of Post and Telecommunications – BUPT) αναγορεύθηκε την περασμένη Τετάρτη η κ. Μπέττυ Μπαζιάνα, σύζυγος του πρωθυπουργού, σε ειδική εκδήλωση στο Πεκίνο.

Στο πλαίσιο της τριήμερης επίσκεψής της στο Πανεπιστήμιο του Πεκίνου ως προσκεκλημένης από τη διοίκησή του, η κ. Μπαζιάνα έδωσε επιστημονική διάλεξη προς τους καθηγητές και τους φοιτητές του Πανεπιστημίου του Πεκίνου, είχε συναντήσεις με τον Πρύτανη και τη διοίκηση, τους καθηγητές και τους ερευνητές του Πανεπιστημίου, ενώ επισκέφθηκε εταιρείες μεταφοράς τεχνολογίας του Πανεπιστημίου.

Η κ. Μπαζιάνα επέστρεψε σήμερα το πρωί στην Αθήνα, στην πρώτη απευθείας πτήση Αθήνας –Πεκίνου, πτήση στην οποία είναι το τιμώμενο πρόσωπο. Χαρακτηριστική της σημασίας που δίνει η κινεζική πλευρά στην απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας-Πεκίνου είναι η τελετή εγκαινίων που διοργανώνει στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» κατά την άφιξη της πρώτης απευθείας πτήσης.

Η απευθείας αεροπορική σύνδεση των δύο πρωτευουσών αποτελούσε εδώ και χρόνια διπλωματικό στόχο της ελληνικής πλευράς, αφού επιτρέπει την αμεσότερη επικοινωνία και συνεργασία εμπορικών και άλλων εταίρων σε Ελλάδα και Κίνα. Η σύνδεση αυτή θα εκτελείται από την αεροπορική εταιρεία Air China, η οποία έχει ήδη ανακοινώσει ότι το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα πραγματοποιείται δύο φορές κάθε εβδομάδα.

Από ελληνικής πλευράς, το γεγονός αυτό αναμένεται να συμβάλλει αποφασιστικά στην ενίσχυση των οικονομικών, πολιτιστικών και μορφωτικών ανταλλαγών και να δώσει ισχυρή ώθηση στον ελληνικό τουρισμό, καθώς τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια διαρκής αύξηση των επισκεπτών από την Κίνα, την οποία η ελληνική πλευρά επιδιώκει να ενθαρρύνει ακόμη περισσότερο.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων της Κυριακής 1 Οκτωβρίου 2017

Πρωτοσέλιδα:

(κλικ για μεγέθυνση)

realnewsprotothemavradinikyriakisavgitiskiriakisvimakyriakiskyriakatikosrizospastislogoskiriakatikikontranewseleftheriorakyriakis