Αρχική Blog Σελίδα 15246

Το κίνημα κατά των πλειστηριασμών ενημερώνει την Ευρωομάδα της Αριστεράς(GUE/NGL)στις Βρυξέλλες

Εκπρόσωποι του κινήματος κατά των πλειστηριασμών από όλη την Ελλάδα ενημερώνουν, με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή της ΛΑΕ, Νίκο Χουντή, σήμερα την Ευρωομάδα της Αριστεράς (GUE/NGL) στο Ευρωκοινοβούλιο.

Την Ευρωομάδα της Αριστεράς στο Ευρωκοινοβούλιο (GUE/NGL) θα ενημερώσουν αύριο το πρωί, στις Βρυξέλλες, εκπρόσωποι του κινήματος ενάντια στους πλειστηριασμούς, μετά από σχετικό αίτημα του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή.

Πιο συγκεκριμένα, τα μέλη του κινήματος θα συμμετάσχουν στην συνεδρίαση της Ολομέλειας της Ευρωομάδας GUE/NGL, όπου θα συζητηθεί το θέμα των πλειστηριασμών στην Ελλάδα, ενημερώνοντας τα κόμματα της Αριστεράς για τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, τις μνημονιακές πρωτοβουλίες που παίρνει η κυβέρνηση για να επιτεθεί στη λαϊκή κατοικία, καθώς επίσης, για τις νίκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το κίνημα.

Η συνεδρίαση θα μεταδοθεί ζωντανά  από τον παρακάτω ιστότοπο:

http://web.guengl.streamovations.be/index.php/event/stream/group-meeting-23-05

ΠΣΕ: Ενισχύονται τα ελληνικά προϊόντα στις ευρωπαϊκές αγορές – Ποιοι είναι οι κυριότεροι πελάτες

Με τη δυναμική της περσινής χρονιάς, όπου κατεγράφη νέο ρεκόρ εξωστρέφειας συνεχίζουν να κινούνται και στο πρώτο τρίμηνο του 2018 οι ελληνικές εξαγωγές, εκτιμά ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων.

Ανοδική πορεία φαίνεται ότι διατηρείται στις περισσότερες χώρες, και κυρίως προς τους βασικούς εμπορικούς εταίρους της χώρας μας όπως η Ιταλία, η Γερμανία, η Τουρκία και η Κύπρος ενώ ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα από τις τρίτες χώρες, όπου υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης για τα ελληνικά προϊόντα. Ικανοποίηση υπάρχει και για την εικόνα που παρουσιάζει το εμπορικό ισοζύγιο, με την περαιτέρω μείωση του ελλείμματος τόσο τον Μάρτιο όσο και στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, οι εξαγωγές το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2018 αυξήθηκαν κατά 905,6 εκατ. ευρώ ή κατά 13,3% και ανήλθαν σε 7,73 δισ. ευρώ από 6,83 δισ. ευρώ ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή αυξήθηκαν στα 5,26 δισ. ευρώ από 4,66 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 600 εκατ. ευρώ ή κατά 12,9%.

Οι ελληνικές εξαγωγές αποδεικνύουν καθημερινά πως αποτελούν πυλώνα ανάκαμψης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Είναι ενδεικτικό πως η αύξηση των εξαγωγών αγαθών και υπηρεσιών κατά το 2017 σε σχέση με το 2016, οδήγησε σε αύξηση του ΑΕΠ κατά 2,1%. Απαραίτητη ωστόσο προϋπόθεση για να εκμεταλλευθεί η χώρα μας τις ευκαιρίες που ανοίγονται στις διεθνείς αγορές και να αυξήσει κατακόρυφα το εξαγωγικό αποτύπωμά της, είναι να βελτιώσει το επιχειρηματικό κλίμα και να άρει τα εμπόδια που υπονομεύουν την προοπτική των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό.

Όπως σημειώνεται από το σύνδεσμο, η μείωση της φορολογίας, η πλήρης και οριστική άρση των capital controls καθώς και η αποκατάσταση της χρηματοδότησης, ειδικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες αποτελούν τη “ραχοκοκαλιά” της ελληνικής οικονομίας είναι ζωτικής σημασίας για να διευκολυνθεί το έργο των Εξαγωγέων. Εξίσου κρίσιμη θεωρείται η παροχή κινήτρων, για τη προσέλκυση επενδύσεων που θα οδηγήσουν στον εκσυγχρονισμό και στην ενίσχυση του παραγωγικού δυναμικού. Η Ελλάδα, χρειάζεται σήμερα μονάδες παραγωγής που θα τροφοδοτούν με φθηνές πρώτες ύλες τις εξαγωγικές επιχειρήσεις και παράλληλα θα εξάγουν ανταγωνιστικά προϊόντα.

Αναλυτικά, η Ιταλία εξακολουθεί και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 να αποτελεί το σημαντικότερο προορισμό των ελληνικών εξαγωγών ενώ στη δεύτερη θέση ανέβηκε η Τουρκία, η οποία στο αντίστοιχο περσινό τρίμηνο ήταν στην 4η θέση. Ακολουθεί η Γερμανία και στη συνέχεια η Κύπρος που υποχώρησαν κατά μία θέση (ήταν 2η και 3η αντίστοιχα το 2017). Η Βουλγαρία ανέβηκε στην 5η θέση από έκτη στο πρώτο τρίμηνο του 2017. Στην 6η θέση βρίσκεται, με πτώση κατά μία θέση από το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, ο Λίβανος, στην 7η  οι ΗΠΑ (με άνοδο κατά δύο θέσεις), στην 8η η Ισπανία (από 11η) και στην 9η το Ηνωμένο Βασίλειο με υποχώρηση δύο θέσεων. Την πρώτη δεκάδα των κυριότερων προορισμών, συμπληρώνει η Ρουμανία στην 10η θέση -ίδια θέση με το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Ως προς τους προορισμούς των ελληνικών εξαγωγών ανά οικονομική ένωση, πέραν της αξιοσημείωτης (10,6%) αύξησης προς την Ε.Ε. οι αποστολές  προς τις 17 χώρες της Ευρωζώνης, αυξήθηκαν κατά 11%, ενώ ανοδικά κινήθηκαν οι εξαγωγές προς τις χώρες του ΟΟΣΑ, της τάξης του 11% και προς τις χώρες του G7 κατά 6,2%. Οι εξαγωγές προς τις αναδυόμενες BRICS υπερδιπλασιάστηκαν, προς τις πετρελαιοπαραγωγικές χώρες του OPEC αυξήθηκαν ελαφρά κατά 2,3%, προς τις χώρες της Οικονομικής Συνεργασίας Μαύρης Θάλασσας (ΟΣΕΠ) ενισχύθηκαν κατά 21,8%, προς τις χώρες της Ευρασιατικής Οικονομικής Ένωσης η αύξηση είναι της τάξης του 38,6% και οι χαμηλές σε αξία εξαγωγές προς τις χώρες της MERCOSUR υπερτριπλασιάστηκαν.

Αντίστοιχα, ως προς τη σύνθεση των εξαγωγών κατά μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, η συνολική αύξηση προκύπτει από ανοδικές τάσεις σε όλες τις κατηγορίες. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων εμφανίζουν αύξηση 14,9%, οι εξαγωγές καυσίμων κατά 14,1%, οι εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων παρουσιάζουν αύξηση κατά 13,1%. Με μικρότερα ποσοστά ενισχύθηκαν οι εξαγωγές πρώτων υλών (5,9%) και χαμηλές σε αξία ήταν οι εξαγωγές της κατηγορίας Είδη & συναλλαγές μη ταξινομημένα (4,7%).

Οι εισαγωγές στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου μειώθηκαν κατά 314,7 εκατ. ευρώ ή κατά -2,4%, με τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται στα 12,83 δισ. ευρώ έναντι 13,15 δισ. ευρώ κατά το ίδιο τρίμηνο του 2017. Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, οι εισαγωγές μειώθηκαν στα 9,28 δισ. ευρώ από 9,71 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 437,2 εκατ. ευρώ ή κατά -4,5%.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω κινήσεων, το εμπορικό έλλειμμα μειώθηκε σημαντικά το πρώτο τρίμηνο του 2018 κατά 1,22 δισ. ευρώ ή κατά 19,3%, στα 5,09 δισ. ευρώ από 6,31 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Χωρίς τα πετρελαιοειδή, το εμπορικό έλλειμμα μειώθηκε στα 4,02 δισ. ευρώ από 5,05 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 1,04 δισ. ευρώ, ή κατά 20,5%.

Οι εξαγωγές προς την Ευρωπαϊκή Ένωση

Η αύξηση κατά 11% (από 2.593,2 εκ. Ευρώ σε 2.878,9 εκ. Ευρώ) των εξαγωγών προς την Ευρωζώνη (18), που απορρόφησε το 37,2% των συνολικών εξαγωγών στο εξεταζόμενο τρίμηνο, προκύπτει από την ενίσχυση των αποστολών προς όλους (πλην τριών χωρών) τους προορισμούς της Ευρωζώνης. Πιο συγκεκριμένα, για τους εννιά κυριότερους προορισμούς εντός Ευρωζώνης: οι εξαγωγές προς την Ιταλία -κυριότερη χώρα προορισμού ελληνικών εξαγωγών- εμφανίζουν αύξηση κατά 9,4% (από 756,4 εκ. Ευρώ σε 827,8 εκ. Ευρώ), προς τη Γερμανία μείωση κατά -1,4% (από 499,2 εκ. Ευρώ σε 492,1 εκ. Ευρώ), ενώ προς την Κύπρο σημειώνεται μικρή άνοδος κατά 1,4% (από 427,6 εκ. Ευρώ σε 433 εκ. ευρώ ).

Ακολουθούν στη σειρά -με κριτήριο την αξία εξαγωγών- η Ισπανία που εμφανίζει μεγάλη αύξηση στις αποστολές κατά 31,4% (από 203,5 εκ. Ευρώ σε 267,3 εκ.ευρώ), η Γαλλία με σημαντική αύξηση εξαγωγών κατά 16,8% (από 191,3 εκ. Ευρώ σε 223,4 εκ. Ευρώ), η Ολλανδία επίσης με αύξηση κατά 5,9% (από 147 εκ. Ευρώ σε 155,7 εκ. Ευρώ) και το Βέλγιο προς το οποίο αυξάνονται οι εξαγωγές κατά 5,4 % (από 88,3 εκ. Ευρώ σε 93,1 εκ. Ευρώ).

Τον κατάλογο με τις κυριότερες αγορές ελληνικών προϊόντων από τις χώρες της Ευρωζώνης, συμπληρώνουν δύο προορισμοί προς τους οποίους καταγράφονται πολύ μεγάλες αυξήσεις εξαγωγών. Συγκεκριμένα, οι ελληνικές εξαγωγές προς τη Μάλτα ενισχύθηκαν κατά 60,8% (από  56,2 εκ. Ευρώ σε 90,5 εκ. Ευρώ), ενώ αυτές προς τη Σλοβενία υπερδιπλασιάστηκαν (από 33 εκ. Ευρώ σε 70,5 εκ. Ευρώ).

Όσον αφορά στις χώρες-μέλη της Ε.Ε. που δεν ανήκουν στην Ευρωζώνη, οι εξαγωγές αυξήθηκαν προς αυτές κατά 9,7% και ανήλθαν στα 1.167,5 εκ. Ευρώ από 1.063,9 εκ. Ευρώ. Η Βουλγαρία -κυριότερος πελάτης για τα ελληνικά προϊόντα στην εν λόγω κατηγορία χωρών- εμφανίζει άνοδο των εξαγωγών κατά 10,9% (από 300,7 εκ. Ευρώ σε 333,4 εκ. Ευρώ) και ακολουθούν (με βάση το μέγεθος των εξαγωγών) με μείωση αποστολών, το Ην. Βασίλειο κατά -3,2% (από 257,8 εκ. Ευρώ σε 249,7 εκ. Ευρώ) και με αυξήσεις εξαγωγών, η Ρουμανία κατά 10,7% (από 202,1 εκ. Ευρώ σε 223,6 εκ. Ευρώ), η Πολωνία κατά 22,4% (από 102,3 εκ. Ευρώ σε 125,3 εκ. Ευρώ), η Τσεχία με αύξηση 11,3% (από 53,7 εκ. Ευρώ σε 59,7 εκ. Ευρώ) και η Σουηδία, οι εξαγωγές προς την οποία αυξήθηκαν πολύ, κατά 37,4% (από 41,2 εκ. Ευρώ σε 56,6 εκ. Ευρώ).

Οι εξαγωγές προς Τρίτες Χώρες (εκτός ΕΕ)

Τα μεγαλύτερα μερίδια ελληνικών εξαγωγών εκτός προορισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφορούν αποστολές προς τις Λοιπές Χώρες της Ευρώπης (πλην Ε.Ε.) με μερίδιο 17,5% (στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών) και προς την περιοχή της Μ. Ανατολής & Β. Αφρικής (μερίδιο 14,2%). Αξιοσημείωτα μερίδια έχουν και οι εξαγωγές προς τις Χώρες της Ασίας (πλην Μ.Ανατολής) (7,6%) και προς τη Β. Αμερική (4,4%).

Αναλυτικότερα, οι εξαγωγές προς τις Λοιπές Χώρες της Ευρώπης (πλην Ε.Ε.) καταγράφουν μεγάλη αύξηση για το πρώτο τρίμηνο του 2018, της τάξης του 32,5%. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι και προς τους 7 κυριότερους προορισμούς, παρατηρούνται ανοδικές τάσεις των ελληνικών εξαγωγών και μάλιστα ισχυρές. Ξεχωρίζει βέβαια το γεγονός ότι, οι εξαγωγές προς την Τουρκία αυξήθηκαν σημαντικά (29,1%), σε 579,9 εκ.Ευρώ από 449,3 εκ.Ευρώ.

Αξιοσημείωτες επιδόσεις των εξαγωγών καταγράφονται προς το Γιβραλτάρ  με υπερδιπλασιασμό (σε 225,1 εκ. Ευρώ από 109,3 εκ. Ευρώ), προς την πΓΔΜ με αύξηση κατά 12,8% (σε 161,9 εκ. Ευρώ από 143,5 εκ. Ευρώ), προς την Αλβανία αύξηση 15,9% (σε 106,1 εκ. Ευρώ από 91,5 εκ. Ευρώ) και προς Σερβία κατά 9% (σε 63,3 εκ. Ευρώ από 58,1 εκ.Ευρώ). Μεγάλες αυξήσεις παρουσιάζονται προς την Ουκρανία  κατά 64,6% (σε 47,8 εκ. Ευρώ από 29 εκ. Ευρώ) και προς τη Ρωσία κατά 29,5% (σε 44,7 εκ. Ευρώ από 34,6 εκ. Ευρώ).

Οι ελληνικές εξαγωγές προς την περιοχή της Μ. Ανατολής & Β. Αφρικής καταγράφουν σημαντική μείωση κατά -10,2% (από 1.223,4 εκ.Ευρώ σε 1.098,3 εκ.Ευρώ), κάτι που προφανώς οφείλεται στις γενικότερες εξελίξεις στην πολιτική και οικονομική κατάσταση αρκετών εκ των χωρών της εν λόγω περιοχής το τελευταίο χρονικό διάστημα. Για την ακρίβεια, από τις 9 χώρες που αποτελούν τους κυριότερους πελάτες ελληνικών προϊόντων στην περιοχή, οι επτά εμφανίζουν πτωτικές τάσεις των εξαγωγών, κάποιες εξ αυτών σε σημαντικά ποσοστά. Προς δύο χώρες της περιοχής καταγράφεται άνοδος των ελληνικών αποστολών.

Πιο συγκεκριμένα, με κριτήριο την αξία των εξαγωγών κατά το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος του 2018, πρώτος πελάτης ελληνικών προϊόντων για την περιοχή αναδεικνύεται ο Λίβανος παρά τη μείωση (-14,4%) των αποστολών (στα 313,2 εκ. Ευρώ από 365,8 εκ. Ευρώ). Ακολουθεί η Αίγυπτος επίσης με μείωση -14% (στα 219,3 εκ. Ευρώ από 254,9 εκ. Ευρώ), η Σ. Αραβία με μείωση -12,1% (στα 142,8 εκ. Ευρώ από 162,5 εκ. Ευρώ). Στην 4η θέση της σχετικής λίστας ανέβηκε η Λιβύη, με μεγάλη αύξηση των εξαγωγών κατά 62,7% (στα 111,9 εκ. Ευρώ από 68,8 εκ. Ευρώ) και ακολουθούν με μειώσεις το Ισραήλ  -24,1% (στα 99,4 εκ. Ευρώ από 131,1 εκ. Ευρώ) και τα Ην. Αρ. Εμιράτα -6,6% (στα 47,5 εκ. Ευρώ από 50,9 εκ. Ευρώ).

Το Μαρόκο είναι η δεύτερη χώρα του καταλόγου με ανοδικές τάσεις 8,2% (από τα 42,4 εκ. Ευρώ στα 45,9 εκ. Ευρώ), ενώ τη λίστα των εννέα κυριότερων πελατών στην περιοχή της Μ. Ανατολής & Β. Αφρικής συμπληρώνουν η Τυνησία, προς την οποία οι εξαγωγές μειώνονται κατά πολύ -37,5% (από τα 61,9 εκ. Ευρώ στα 38,7 εκ. Ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2018 και η Αλγερία με αντίστοιχη πτώση -38,2% (στα 23,8 εκ. Ευρώ από 38,6 εκ. Ευρώ).

Οι εξαγωγές προς τις Χώρες της Ασίας (πλην Μ.Ανατολής ) κατά το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος του 2018 εμφάνισαν πολύ μεγάλη ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 54% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Ανήλθαν στα 589,2 εκ. Ευρώ από 382,7 εκ. Ευρώ. Και οι 6 χώρες με αξιοσημείωτη αξία εξαγωγών, εμφανίζουν αύξηση με πάρα πολύ υψηλούς ρυθμούς.

Αναλυτικά, με σειρά βάσει αξίας εξαγωγών, πρώτος πελάτης ελληνικών προϊόντων στην εξεταζόμενη περιοχή αναδεικνύεται για το πρώτο τρίμηνο του 2018 η Κίνα με μεγάλη αύξηση 80% (από 87,3 εκ. Ευρώ σε 157,2 εκ. Ευρώ) και ακολουθεί η Σιγκαπούρη, οι εξαγωγές προς την οποία διπλασιάστηκαν (από 74,1 εκ. Ευρώ σε 152,3 εκ. Ευρώ). Στη 3η θέση είναι οι εξαγωγές προς την Ινδία, οι εξαγωγές προς την οποία πενταπλασιάστηκαν (από 14,9 εκ. Ευρώ σε 77,2 εκ. Ευρώ), ακολούθως η Γεωργία με υπερδιπλασιασμό εξαγωγών (από 21,6 εκ. Ευρώ σε 45,8 εκ. Ευρώ), το Χονγκ Κονγκ με αύξηση 30% (από 22,1 εκ. Ευρώ σε 28,7 εκ. Ευρώ) και οι Φιλιππίνες, οι εξαγωγές προς την οποία ήταν ελάχιστες (1,2 εκ. Ευρώ) και έφτασαν στα 27,6 εκ. Ευρώ το εξεταζόμενο τρίμηνο. Ειδική αναφορά, χρειάζεται να γίνει στη μεγάλη μείωση (-71%)  των εξαγωγών προς τη Ν. Κορέα, η οποία στο αντίστοιχο περσινό τρίμηνο του 2017, αποτελούσε τον κυριότερο πελάτη ελληνικών προϊόντων στην περιοχή της Ασίας (πλην Μ.Ανατολής ). Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές από 89 εκ. Ευρώ, έφτασαν κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο του έτους, στα 25,9 εκ. Ευρώ.

Η ενίσχυση κατά 9,8% των εξαγωγών προς τη Β. Αμερική (από 309,5 εκ. Ευρώ σε  339,8 εκ. Ευρώ), οφείλεται κυρίως στην άνοδο των αποστολών προς τον σημαντικότερο πελάτη ελληνικών προϊόντων στην εν λόγω περιοχή, τις ΗΠΑ, κατά ποσοστό 13,7% (από 240,1 εκ. Ευρώ σε 273 εκ. Ευρώ). Οι εξαγωγές προς τον Καναδά ενισχύθηκαν κατά 12,3% (από 27,6 εκ. Ευρώ σε 31 εκ. Ευρώ) ενώ προς το Μεξικό υποχώρησαν κατά -14,3% (από 41,7 εκ. Ευρώ σε 35,8 εκ. Ευρώ).

Προκειμένου να ολοκληρωθεί ο χάρτης των προορισμών των ελληνικών εξαγωγών, παρατίθενται παρακάτω τα στοιχεία για τις αποστολές προς τις υπόλοιπες περιοχές, οι οποίες όμως συγκεντρώνουν πολύ μικρό μερίδιο των ελληνικών εξαγωγών.

Συγκεκριμένα, οι χαμηλές σε αξία εξαγωγές προς τις Λοιπές Χώρες της Αμερικής, αυξάνονται σημαντικά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 (79,3%) και ανήλθαν στα 83,4 εκ.Ευρώ από 46,5 εκ. Ευρώ το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Η άνοδος αυτή οφείλεται στις μεγάλες αυξήσεις των αποστολών κυρίως προς τη Βραζιλία (από 6,7 εκ. Ευρώ στα 34,1 εκ. Ευρώ), αλλά και προς την Αργεντινή (από 1 εκ. Ευρώ στα 18 εκ. Ευρώ). Αντίθετα, οι εξαγωγές προς τον -κατά το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο- βασικό πελάτη ελληνικών προϊόντων στην εν λόγω περιοχή, τον Παναμά, περιορίστηκαν στα 21,5 εκ. Ευρώ φέτος, από 29,4 εκ. Ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Οι εξαγωγές προς τις Χώρες της Αφρικής (πλην Βόρειας Αφρικής) κατά το  διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος 2018 σημείωσαν αύξηση 8,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο αν και παραμένουν χαμηλές σε αξία, αφού ανήλθαν στα 38 εκ. Ευρώ από 35 εκ. Ευρώ. Ως προς τους κύριους πελάτες ελληνικών προϊόντων προς την εν λόγω περιοχή, αξίζουν να αναφερθούν: οι αυξήσεις των εξαγωγικών επιδόσεων προς Δημ. της Ν. Αφρικής (από 14,4 εκ. Ευρώ σε 17,6 εκ. Ευρώ) και προς τη Γκάνα (από 6,3 εκ. Ευρώ σε 8,2 εκ. Ευρώ), καθώς και η μείωση των εξαγωγών προς τη Νιγηρία (από 9,3 εκ. Ευρώ σε 6,4 εκ. Ευρώ).

Οι, επίσης χαμηλές σε αξία, ελληνικές εξαγωγές προς την Ωκεανία, σημείωσαν αύξηση 5,4% (από 38,3 εκ. Ευρώ σε 40,4 εκ. Ευρώ). Η αύξηση αυτή αφορά στις εξαγωγές προς την Αυστραλία κατά 6% (από 34,8 εκ. Ευρώ σε 36,9 εκ. Ευρώ), αφού αυτές προς τη Ν. Ζηλανδία παρέμειναν αμετάβλητες στα 3,5 εκ. Ευρώ.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μηχανογραφικό δελτίο για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2018

Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι τα μηχανογραφικά δελτία για τις πανελλαδικές εξετάσεις 2018 αναρτήθηκαν στην επίσημη ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ www.minedu.gov.gr στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.

Οι υποψήφιοι μπορούν να μελετήσουν ή/και να εκτυπώσουν το μηχανογραφικό δελτίο που τους ενδιαφέρει και συγκεκριμένα:

– το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ 2018 για τους υποψήφιους που συμμετέχουν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ

– το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ 2018 μόνο για το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση, για τους  υποψήφιους που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017 ή 2016 με το Νέο σύστημα ]

– το μηχανογραφικό δελτίο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ (Ομάδας Β) 2018, μόνο για το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση για τους  υποψήφιους που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016 με το Παλαιό σύστημα

Για τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου, θα ακολουθήσει αναλυτική ενημέρωση.

 

 

Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού: Σχόλιο για Κ. Μητσοτάκη

Ο κ. Μητσοτάκης καταδικάζει τη βία από όπου και αν προέρχεται, αρκεί να μην προέρχεται από την ακροδεξιά. 

Δεν τόλμησε καν να διαγράψει τον κ. Καμπόσο, που είπε για τη φασιστική επίθεση στον Γ. Μπουτάρη πως “αυτά παθαίνουν οι προδότες”.

Με Σαμαρά, Γεωργιάδη και Βορίδη καταλαβαίνουμε τη δύσκολη θέση του κ. Μητσοτάκη.

Θυμάται τη βία μόνο κάθε φορά που ο Ρουβίκωνας προβαίνει σε παραβατικές και προφανώς καταδικαστέες ενέργειες. Δεν μας κάνει εντύπωση όμως. Είναι ο άνθρωπος που δήλωνε πως “η βία στην Ελλάδα προέρχεται αποκλειστικά από την Αριστερά”.

Π. Χρηστίδης: Είμαστε όλοι απέναντι στους τραμπούκους. Η γενιά μας μπορεί να μην έζησε τρίκυκλα και Γκοτζαμάνηδες, δεν θα αφήσει όμως την Ελλάδα στα χέρια των τραμπούκων

Συνέντευξη Παύλου Χρηστίδη  Εκπροσώπου Τύπου του Κινήματος Αλλαγής στην εφημερίδα Ελευθερία της Λάρισας και στον δημοσιογράφο Δημήτρη Κατσανάκη

 

  1. Κύριε Χρηστίδη, άλλη μια πρόταση για την ονομασία των Σκοπίων φαίνεται να ναυαγεί μετά την άρνηση των πολιτικών αρχηγών να συναινέσουν στην προτεινόμενη «Μακεδονία του Ιλιντεν». Υπάρχουν τελικά επιλογές που να είναι αρχικά κοινά αποδεκτές και να καλύπτουν τις προϋποθέσεις, που διατυπώνονται από το ελληνικό πολιτικό σύστημα; Και εν τέλει υπό τις παρούσες συνθήκες πόσο ρεαλιστική είναι η προοπτική εξεύρεσης λύσης;

Δεν μας αφορά η συγκεκριμένη ονομασία, που αποτελεί επιτομή αλυτρωτισμού.

Οι κκ. Τσιπρας και Καμμένος Στρατηγικά και τακτικά κινούνται με λανθασμένο τρόπο στα εθνικά θέματα. Ναρκοθέτησαν την εθνική συνεννόηση, η οποία μαζί με τις ένοπλες δυνάμεις, είναι το μεγαλύτερο όπλο της πατριδας μας. Εμείς θέλουμε να λυθεί το Σκοπιανό με όρους εθνικά επωφελείς: πλήρη, ενιαία, οριστική και εγγυημένη λύση σε όλα τα ζητήματα που εγείρουν αλυτρωτισμό και παραχάραξη της ιστορίας, αλλαγές στο Σύνταγμα των γειτόνων μας και ονομασία erga omnes. Η Ελλάδα χρειάζεται μια βιώσιμη λύση που διασφαλίζει τα εθνικά μας συμφέροντα, την ειρηνική συμβίωση στα Βαλκάνια και την ευρύτερη γειτονιά μας. Όταν η Κυβερνηση φέρει συγκεκριμένη πρόταση στη Βουλή, όλοι θα τοποθετηθούν κι ο καθένας θα κριθεί.

  1. Στο εσωτερικό της χώρας έχουμε ένα ακόμα κομμάτι στο πάζλ της υπόθεσης Novartis. Αποτέλεσμα της κοινοβουλευτικής διερεύνησης ή τακτικός ελιγμός η στάση των κυβερνητικών βουλευτών να καταψηφίσουν τη δίωξη κατά των πολιτικών προσώπων λόγω αναρμοδιότητας της Βουλής;

Το Κίνημα Αλλαγής ζητά να χυθεί άπλετο φως παντού. Από την άλλη, Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ χρησιμοποιεί τα ζητήματα διαφάνειας και δικαιοσύνης, μόνο για επικοινωνιακούς λόγους.

Η υπόθεση Novartis είναι μία κακοστημένη και κακοπαιγμένη παράσταση της σημερινής κυβερνητικής πλειοψηφίας. Αρνήθηκαν την  ουσιαστική έρευνα, αρνήθηκαν να καλέσουν μάρτυρες, δεν θέλανε την αποκάλυψη της αλήθειας. Άνοιξαν τον φάκελο της υπόθεσης Novartis μόνο και μόνο για να κάνουν προπαγάνδα μέσω του κίτρινου τύπου που ελέγχουν. Η Ειδική Επιτροπή που λειτούργησε σύμφωνα με τους σχεδιασμούς τους, αρνήθηκε κάθε ουσιαστική διερεύνηση της υπόθεσης. Αφού πρώτα επιχείρησαν να διασύρουν συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα που στοχοποίησαν, αφού καταπάτησαν και αυτό ακόμη το τεκμήριο αθωότητας, έστειλαν  ξανά την υπόθεση πίσω στη Δικαιοσύνη. Εμείς ζητήσαμε εξ αρχής την σε βάθος διερεύνηση του σκανδάλου. Μόνον εμείς ζητήσαμε να ανοίξει συνολικά ο φάκελος του φαρμάκου για να μιλήσουμε -επιτέλους- με ονόματα, στοιχεία και πραγματικά γεγονότα. Για να δούμε: πώς καθορίζονταν οι τιμές μέχρι το 2009; Ποιος και με ποια κριτήρια ρύθμιζε τις εισαγωγές των νέων φαρμάκων; Πώς γινόταν η συνταγογράφηση πριν το 2009; Πως έφτασε η φαρμακευτική δαπάνη στα 5,1 δις επί ΝΔ; Επίσης για να δούμε τι άλλαξε μετά; Πώς έπεσε η δαπάνη στα 2,8 δις; Πώς έσπασε το πάρτι των φαρμακοβιομηχανιών; Να δούμε ποιος έφερε την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, τον ΕΟΠΥΥ, τους ελέγχους, και το Παρατηρητήριο Τιμών. Ποιος έφερε τον εξορθολογισμό του συστήματος τιμολόγησης, με μειώσεις στις τιμές, τότε που ο ΣΥΡΙΖΑ έκλεινε το μάτι στις φαρμακευτικές εταιρείες. Να δούμε τι γίνεται στα χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ; Ποιοι είναι αυτοί που ωφελήθηκαν από την καθυστέρηση έκδοσης δελτίου τιμών το 2015 για ένα ολόκληρο χρόνο; Πόσα εκατομμύρια ευρώ κόστισε στο ελληνικό Δημόσιο αυτή η «απροσεξία»; Γιατί, πως και ποιοι αρνήθηκαν να τιμολογήσουν εγκαίρως τα φάρμακα δίνοντας bonus σε συγκεκριμένα συμφέροντα;

Το Κίνημα Αλλαγής θα επιμείνει να αναζητά την αλήθεια και να θέτει αμείλικτα για την Κυβέρνηση ερωτήματα.

  1. Η τελευταία νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την τοπική αυτοδιοίκηση συζητείται στις τοπικές κοινωνίες.

Οι προβλέψεις του Κλεισθένη αντιμετωπίζουν τα κενά, λύνουν τα όποια (διαπιστωμένα) προβλήματα ανέκυψαν από  την εφαρμογή του Καλλικράτη;

Για όποιον έχει τύχη να ασχοληθεί με την Αυτοδιοίκηση, γνωρίζει ότι μια νέα τομή αφορά πολλές παραμέτρους. Απαιτείται μια γενναία μεταρρυθμιστική προσπάθεια Αποκέντρωσης, μεταφοράς πόρων και αρμοδιοτήτων αλλά και συνολικής μεταφοράς δομών της κεντρικής εξουσίας. Η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και της διαφοράς, καθώς και η συνολική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του πολίτη μπορεί και πρέπει μα είναι στα χέρια της αυτοδιοίκησης. Ο πολίτης πρέπει να νιώθει ότι συμμετέχει και ελέγχει, ο δημοτικός και περιφερειακός σύμβουλος να έχει υποχρέωση στη λογοδοσία. Τίποτα νέο, τίποτα ουσιαστικό δεν περιλαμβάνεται στα κυρία άρθρα του Κλεισθένη και επομένως εύλογα όλοι δυσπιστούν. Είναι άραγε καινοτομία και πρόοδος να υπακούν οι αποφάσεις των ΟΤΑ στις εγκυκλίους; Αναρωτιέται κάποιος, ακόμη , για τη σκοπιμότητα επανασύστασης των Κοινοτήτων και μάλιστα σε αποσύνδεση από τις Δημοτικές Παρατάξεις. Εμείς ζητούμε από την κυβέρνηση να ξεκινήσει τη διαβούλευση από την αρχή και να εκμεταλλευτεί τις επεξεργασμένες προτάσεις όλων των φορέων. Να δώσει την δυνατότητα στο Αν θέλει  να προχωρήσει σε μια πραγματική μεταρρύθμιση ας προχωρήσει αξιοποιώντας τη συμβολή όλων, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κομμάτων.

Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες δεν πρέπει να γίνουν πεδίο μικροκομματικών παιχνιδιών.

  1. Και με την απλή αναλογική δεν φαίνεται να συμφωνείτε. Παρότι το αίτημα της απλής αναλογικής ήταν διαχρονικό από την εποχή της ίδρυσης του ΠΑΣΟΚ. Στο δίλημμα ενισχυμένη αναλογική ή απλή με συνεχή αναζήτηση συναινετικών πολιτικών για την διασφάλιση της κυβερνησιμότητας πως απαντάτε;

Εμείς λέμε να σταματήσουν επιτέλους να χρησιμοποιούν τον Εκλογικό Νόμο για μικροκομματικά παιγνίδια. Έχουν καταθέσει το 2016, τόσο η Δημοκρατική Συμπαράταξη, όσο και το Ποτάμι, ολοκληρωμένες προτάσεις για τον Εκλογικό Νόμο. Αν είχαν δείξει αξιοπιστία και σοβαρότητα θα είχαν αποδεχτεί τις προτάσεις της Φώφης Γεννηματά και σήμερα θα συζητούσαμε σε νέα δεδομένα: δικαιότερο και αναλογικότερο εκλογικό Σύστημα, την κατάτμηση των μεγάλων εκλογικών περιφερειών, την διατήρηση του ορίου εισόδου ενός κόμματος στη Βουλή στο 3%, την δυνατότητα ψήφου για τους Έλληνες εκλογείς εξωτερικού και μέτρα διαφάνειας για την χρηματοδότηση των Κομμάτων.  Η πρότασή αυτή οδηγεί σε ένα ολοκληρωμένο και λειτουργικό εκλογικό σύστημα, που εξασφαλίζει καλύτερη αναλογικότητα χωρίς να οδηγεί σε ακυβερνησία,  μακριά από τους τακτικισμούς ψήφισης μεμονωμένων  διατάξεων σε «δόσεις», όπως  επιχειρεί να κάνει σήμερα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ. Αυτές οι προτάσεις δεν συνάντησαν τότε την αποδοχή ούτε του ΣΥΡΙΖΑ ούτε της ΝΔ. Τους καλωσορίζουμε στα σημεία της πρότασής μας για την κατάτμηση των μεγάλων περιφερειών, όπως προτείνει τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ και της ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού που υιοθετεί η ΝΔ. Λέμε ναι στην ολοκληρωμένη αλλαγή του Εκλογικού Νόμου, αλλά όχι πυροτεχνήματα. Οι δικές μας Προτάσεις μας δεν είναι αποσπασματικές και δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται για τις επικοινωνιακές ανάγκες και τα σχέδια κανενός.

  1. Στον τομέα της οικονομίας έχουμε σε εξέλιξη την αξιολόγηση και τον Αύγουστο την ολοκλήρωση του προγράμματος και την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια. Συμμερίζεστε τις κυβερνητικές απόψεις περί καθαρής εξόδου ή τελικώς μια αυστηρή επιτήρηση, μια πιστοληπτική στήριξη είναι αναπόφευκτη;

Τα περί καθαρής εξόδου είναι το νέο ¨πρόγραμμα Θεσσαλονίκης¨ του κ. Τσίπρα. Η κυβέρνηση έχει υπογράψει σκληρές δεσμεύσεις για τη χώρα για δεκαετίες ενώ επίκειται από 1/1/2019 η οριστική σφαγή των συντάξεων, για να ακολουθήσει η δραματική μείωση του αφορολόγητου. Τώρα διαπραγματεύονται με τους εταίρους, εν κρυπτώ και χωρίς να έχουν το δικαίωμα για το μέλλον της χώρας μετά τον Αύγουστο και κανείς δεν γνωρίζει το τι θα επακολουθήσει και τι άλλο κακό θα μας βρει.

Η πολιτική ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ μέχρι σήμερα έχει κριθεί αμετάκλητα και είναι τραγική. Σε συνδυασμό με τον φοροασφαλιστικό νόμο Κατρούγκαλου έχει πάρει χαρακτηριστικά φορολογικής βαρβαρότητας. Αυτό καταγράφουν οι πρόσφατες εκθέσεις του ΟΟΣΑ και της EUROSTAT, με τις θλιβερές πρωτιές της χώρας το 2017 στην υπερφορολόγηση. Αυτό είναι που βιώνουν όλοι όσοι ζουν στην Ελλάδα εκτός από την κυβέρνηση όπου ζουν στον κόσμο τους.

Η Κυβέρνηση μέσα σε 3 χρόνια: Βρήκε τρόπους να κατάσχει μισθούς, συντάξεις και λογαριασμούς των 1000 ευρώ, αλλά στο κυνήγι του λαθρεμπορίου καυσίμου, ποτών και τσιγάρων δεν έκανε τίποτα. Αύξησε όλους ανεξαίρετα τους συντελεστές άμεσης και έμμεσης φορολογίας, αλλά τα δημόσια έσοδα μειώθηκαν. Επιβάρυνε δυσανάλογα τους πιο αδύναμους αφού η σχέση έμμεσων/άμεσων φορών από το 1.15 που ήταν έφτασε στο 1,33 όσο και τις ένδοξες μέρες της περιόδου 2004-09, που τόσο αγαπάει ο κ. Τσίπρας. Παρά τις ρυθμίσεις επί ρυθμίσεων και την καταιγίδα των κατασχέσεων τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο έφθασαν στα 102 δισ ευρώ εκ των οποίων τα 43,5 δισ δημιουργήθηκαν επί των ημερών τους. Η ρεαλιστική εκτίμηση είναι στο τέλος του 2018 τα ληξιπρόθεσμα θα έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με το 2014.

Αυτή είναι η  πολιτική Τσίπρα: σκληρή, άδικη, αναποτελεσματική, αντιαναπτυξιακή, και αδιέξοδη. Μέσα αυτή την πραγματικότητα ο κ. Τσίπρας ονειρεύεται και προπαγανδίζει την νέα «αυταπάτη» της καθαρής εξόδου από το πρόγραμμα. Καμία καθαρή έξοδος δεν υπάρχει με την κοινωνία γονατισμένη. Αυτό που πρέπει να υπάρξει είναι η γρήγορη έξοδος των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ απο την κυβέρνηση, με την άμεση διεξαγωγή εκλογών.

  1. Τις επόμενες μέρες η κυβέρνηση θα παρουσιάσει την Αναπτυξιακή Στρατηγική της χώρας, ένα οδικό χάρτη πάνω στον οποίο θα βασιστεί η προσπάθεια για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την ανάταξη της οικονομίας στη μεταμνημονιακή πορεία της χώρας. Το επικαιροποιημένο “Σχέδιο Ελλάδα” μπορεί να αποτελέσει την απάντηση του Κινήματος Αλλαγής;

Υπάρχει μια σημαντική διαφορά ανάμεσα στο Σχέδιο Ελλάδα του Κινήματος Αλλαγής και το ολιστικό πρόγραμμα Τσίπρα-Καμμενου-Τσακαλώτου. Το σχέδιο μας είναι γνωστό, ποσοτικοποιημένο, σαφές και μπορεί ο καθένας να το βρει στο διαδίκτυο.

Το λεγόμενο «ολιστικό» πρόγραμμα του κ. Τσακαλώτου είναι απολύτως κρυφό, χαρακτηρίστηκε ως «έκθεση ιδεών» και σήμερα δεν τον γνωρίζει κανένα από τα στελέχη των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Έπρεπε η Φώφη Γεννηματά να προκαλέσει την προ ημερήσιας διατάξεως συζήτηση και ελπίζουμε να μάθουμε κάποια λεπτομέρεια αύριο. Η κυβέρνηση είναι ανίκανη να σχεδιάσει και να υλοποιήσει ένα συνολικό αναπτυξιακό σχέδιο. Η Ελλάδα σέρνεται σε χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που καταδικάζουν τη χώρα σε φτώχεια και υψηλή ανεργία για τα επόμενα χρόνια.  Έχουν δυστυχώς υπονομεύσει το μέλλον της νέας γενιάς, η οποία συνεχίζει να φεύγει για το εξωτερικό.  Το δικό μας σχέδιο θα αντιμετωπίσει τις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες, το δικό τους κόβει συντάξεις και αυξάνει τη φορολογία. Πιστεύουμε πως αυτό το παραγωγικό και αναπτυξιακό πλαίσιο, μπορεί να αποτελέσει τη βάση μιας συζήτησης για έναν μετεκλογικό πολιτικό σχεδιασμό μιας κυβέρνησης Εθνικής συνεννόησης, που θα καταφέρει επιτέλους να αντιστρέψει την πορεία της χώρας και να μας βγάλει από την πολύχρονη οικονομική και κοινωνική κρίση.

  1. Όσο αφορά στη θέση του Κινήματος Αλλαγής στο πολιτικό σκηνικό: Παρά τον αρχικό ενθουσιασμό φαίνεται να βρίσκεται σταθερά στην τρίτη θέση αλλά να έχει κολλήσει σε μονοψήφιο ποσοστό. Το πρώτο μέλημα της κ. Γεννηματά θα πρέπει να είναι η συγκρότηση της πολιτικής φυσιογνωμίας του Κινήματος Αλλαγής. Χωρίς ξεκάθαρη πολιτική φυσιογνωμία το Κίνημα μπορεί να έχει μέλλον; Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις της προέδρου στην κατεύθυνση αυτή;

Κύριε Κατσανάκη, ο ΣΥΡΙΖΑ δυο μήνες πριν τις εθνικές εκλογές του 2012 ήταν πέμπτο κόμμα στις δημοσκοπήσεις. Το πολιτικό σκηνικό είναι πιο ρευστό από τότε και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά δείχνουν την πλήρη απαξίωση του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κόσμος περιμένει νέες προτάσεις και λύσεις. Η δημιουργία της μεγάλης προοδευτικής παράταξης είναι θέμα διαρκούς αγώνα. Εδώ και τρία χρόνια συστηματικά, με σχέδιο και αποφασιστικότητα εξελίσσουμε την πολιτική μας πρόταση και την οργανωτική μας δομή. Η συμμετοχή των 212.000 συνιδρυτών μας είχε πολιτικό πρόσημο και κοινωνικό αποτύπωμα. Η φυσιογνωμία μας έχει καταγραφεί στο πρόσφατο Ιδρυτικό μας Συνέδριο. Προχωράμε με εξωστρεφείς πρωτοβουλίες στα πλαίσια αυτών των αποφάσεων, και ως τα τέλη Ιουνίου η πρόταση μας θα έχει πάει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, με νομαρχιακές και δημοτικές συνελεύσεις, επαφές με κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς. Θ αλλάξουμε τα δεδομένα με προτάσεις που έρχονται από αυτούς που αγωνιούν και αγωνίζονται για το αύριο. Από τους πολίτες, με τους πολίτες, για τους πολίτες.

Στις επόμενες εκλογές, θα είμαστε η θετική έκπληξη.

  1. Τι έχετε να πείτε για τη δολοφονική επίθεση εναντίον του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη;

Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η βία και ο διχασμός έχουν γίνει κομμάτι της δημόσιας ρητορικής, της πολιτικής αντιπαράθεσης. Θέλω να είμαι σαφής. Απέναντι σε περιστατικά όπως η επίθεση στον Γιάννη Μπουτάρη, “δεν χωρούν ναι μεν αλλά”. Είμαστε όλοι απέναντι στους τραμπούκους. Η γενιά μας μπορεί να μην έζησε τρίκυκλα και γκοτζαμανηδες, δεν θα αφήσει όμως την Ελλάδα στα χέρια των τραμπούκων που οδήγησαν ιστορικά στις μεγαλύτερες εθνικές τραγωδίες.

3η Διαπεριφερειακή συνάντηση στη Θεσσαλονίκη του Ευρωπαϊκού έργου BIOREGIO για την κυκλική βιο-οικονομία με τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας

Με την ανάδειξη κοινών στόχων και νέων ιδεών στο εταιρικό σχήμα του ευρωπαϊκού έργου BIOREGIO για την κυκλική βιο-οικονομία ολοκληρώθηκε με επιτυχία η 3η διαπεριφερειακή συνάντηση του εν λόγω έργου στη Θεσσαλονίκη (15 και 16 Μαΐου 2018), με τη συμμετοχή του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του ΑΠΘ. 

Οι εταίροι του έργου BIOREGIO («Περιφερειακά μοντέλα κυκλικής οικονομίας και βέλτιστες διαθέσιμες τεχνολογίες για βιολογικά ρεύματα») θα συναντηθούν εκ νέου τον Οκτώβριο του 2018 στη Ρουμανία.

Κατά τη διάρκεια της 3ης διαπεριφερειακής συνάντησης του έργου BIOREGIO, συζητήθηκαν και παρουσιάστηκαν οι πολιτικές και το νομοθετικό πλαίσιο για την κυκλική οικονομία σε περιφερειακό και σε εθνικό επίπεδο, για την Ελλάδα, την Ισπανία, τη Ρουμανία, τη Γαλλία, τη Σλοβενία και τη Φιλανδία. Η συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, όπου συμμετείχε εκπρόσωπος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος της Κεντρικής Μακεδονίας αποκάλυψε τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των περιφερειών – εταίρων και κυρίως μεταξύ της Ελλάδας και Γαλλίας. Παράλληλα, ξεχώρισε η πρωτοπόρα εξέλιξη της Φιλανδίας στον τομέα της κυκλικής οικονομίας.

Παράλληλα, παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές για τη κυκλική βιο-οικονομία. Από την ελληνική πλευρά παρουσιάστηκε το σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων του ΦΟΣΔΑ και το cluster Βιοενέργειας CLuBE. Ο εκπρόσωπος του Δήμου του Λάχτι (Φιλανδία) παρουσίασε τις δράσεις για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και το σχέδιο κυκλικής οικονομίας για τα απορρίμματα. Οι Ισπανοί εκπρόσωποι από το Ινστιτούτο Δασολογίας και Αγροτικής Ανάπτυξης CLAMBER, ο φορέας για την αξιοποίηση των απορριμμάτων της περιφέρειας Ponitrie από τη Σλοβακία, το Γραφείο Περιφερειακής Πολιτικής και Επενδύσεων του Υπουργείου Αγροτικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ρουμανίας, το Επιμελητήριο Αγροτικής Ανάπτυξης της γαλλικής περιφέρειας Payes de la Loire και ο φορέας διαχείρισης απορριμμάτων από τη κοινότητα Mauge στη Γαλλία παρουσίασαν πώς θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στο έργο, αλλά και πώς μπορούν να ωφεληθούν.

180522 3η ΔΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΡΓΟΥ BIOREGIO ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2

Ακολούθησαν δύο παράλληλες συνεδριάσεις αναφορικά με τις πολιτικές για τη βιο-οικονομία και τις τεχνολογικές λύσεις που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν. Σ’ αυτό το πλαίσιο στο τέλος των δύο συνεδριάσεων όλοι οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν μία πρότυπη μονάδα καύσης βιολογικών απορριμμάτων της start-up ΒΙΟ2CHP.

Οι εκπρόσωποι των εταίρων του έργου BIOREGIO επισκέφθηκαν τις τοπικές επιχειρήσεις που αντιπροσωπεύουν τις βέλτιστες πρακτικές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας: το νέο σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων στην Ευκαρπία, την Ελληνική Βιομηχανία Υδρολυμένης Πρωτεΐνης —τη μοναδική ελληνική μονάδα που παράγει πιστοποιημένα περιβαλλοντικά προϊόντα για βιολογική γεωργία και τη μοναδική μονάδα παραγωγής στη Β. Ελλάδα με την επωνυμία Βιαέριο Λαγκαδά.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ως φορέας διαχείρισης του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος της Κεντρικής Μακεδονίας για το 2014-2020 επιδιώκει να καταστήσει την Κεντρική Μακεδονία μια Πρότυπη Ευρωπαϊκή Περιφέρεια. Η συμμετοχή σε καινοτόμα έργα, που υποστηρίζονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχει σημαντική προστιθέμενη αξία, καθώς επιτρέπει την καλύτερη εξειδίκευση των δράσεων και ανοίγει δρόμους σε νέους τομείς της οικονομίας της.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του έργου BIOREGIO:

https://www.interregeurope.eu/bioregio/

Για περισσότερες πληροφορίες για τις καλές πρακτικές κυκλικής βιο-οικονομίας επισκεφτείτε την ιστοσελίδα:

 https://www.interregeurope.eu/policylearning/good-practices/

Ακαδημία Αθηνών: Υποδοχή αντεπιστέλλοντος μέλους κ. Γιάννη Ιωαννίδη 5/6/2018

Πόλεις αρχαίες, μεσαιωνικές, σύγχρονες: από τη σκοπιά της οικονομικής επιστήμης

    Κατά τη δημόσια συνεδρία της Ακαδημίας Αθηνών, την Τρίτη, 5 Ιουνίου 2018 και ώρα 8.00 μ.μ., θα πραγματοποιηθεί η υποδοχή του αντεπιστέλλοντος μέλους  κ. Γιάννη Ιωαννίδη, Καθηγητού Οικονομικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Tufts των ΗΠΑ.

     Το νέο μέλος θα προσφωνήσει ο Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών κ. Αντώνιος Ν. Κουνάδης και, στη συνέχεια, ο Ακαδημαϊκός κ. Λουκάς Παπαδήμος θα παρουσιάσει το επιστημονικό του έργο.

     Θα ακολουθήσει ομιλία του κ. Γιάννη Ιωαννίδη με θέμα: «Πόλεις αρχαίες, μεσαιωνικές, σύγχρονες: από τη σκοπιά της οικονομικής επιστήμης».

Με τεχνογνωσία από τη Βαρκελώνη το one stop shop καινοτομίας και επιχειρηματικότητας της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Τεχνογνωσία και καλές πρακτικές από τη Βαρκελώνη, που είναι πρωτοπόρος στις τεχνολογίες καινοτομίας, νέων τεχνολογιών και επιχειρηματικότητας θα λάβει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να προχωρήσει το σχεδιασμό της για την εφαρμογή της στρατηγικής έξυπνης εξειδίκευσης RIS3 και συγκεκριμένα της νέας δομής του one stop shop Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας.

Η συνεργασία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με την Περιφερειακή Κυβέρνηση της Καταλονίας έχει ως σκοπό την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών στον τρόπο σχεδίασης, οργάνωσης και λειτουργίας μηχανισμού μίας στάσης για την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων και πολιτών.

Γι’ αυτό το λόγο πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας μεταξύ στελεχών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της εκπροσώπου της Περιφερειακής Κυβέρνησης της Καταλονίας Natalia Cantero Caldito, στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Στην συνάντηση αναλύθηκαν από την εκπρόσωπο της Περιφέρειας της Καταλονίας τα στάδια υλοποίησης του μηχανισμού μίας στάσης (one stop shop), που λειτουργεί ήδη στην Καταλονία, τα εμπόδια που δημιουργήθηκαν και πως αντιμετωπίστηκαν, οι υπηρεσίες που προσφέρονται μέσα από τον μηχανισμό αυτό, οι διασυνδέσεις με τα υπόλοιπα επίπεδα δημόσιας διοίκησης, οι νομοθετικές παρεμβάσεις που έγιναν για την απλοποίηση του διοικητικού φόρτου και τα επόμενα βήματα για τον εμπλουτισμό της ψηφιακής εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων.

Από τα στελέχη της Περιφέρειας παρουσιάστηκε η στρατηγική και οι επιμέρους δράσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί προκειμένου η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, να αποκτήσει μηχανισμό εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων μίας στάσης, με μοναδικό στόχο την ταχύτερη, έγκυρη, ψηφιακή εξυπηρέτηση και ενημέρωση τόσο του επιχειρηματία όσο και του πολίτη.

180522 ΜΕ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΤΟ ONE STOP SHOP ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 2

«Η δημιουργία του one stop shop Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας αποτέλεσε δέσμευση της διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας, των καθυστερήσεων και της ταλαιπωρίας των πολιτών, αλλά και τη δημιουργία φιλικού επιχειρηματικού και επενδυτικού περιβάλλοντος στην Κεντρική Μακεδονίας, ώστε να καλλιεργήσουμε πρόσφορο έδαφος για την προσέλκυση επενδύσεων. Για την υλοποίηση της σημαντικής αυτής δομής εγκρίναμε ήδη χρηματοδότηση 1.357.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Κάνουμε πράξη σταδιακά και με μεθοδικότητα άλλη μια προεκλογική μας δέσμευση για την ενίσχυση του τρίτου αναπτυξιακού πυλώνα της Κεντρικής Μακεδονίας (μετά τον αγροτικό τομέα και τον τουρισμό), την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα. Ο νέος μηχανισμός θα μπορέσει να βοηθήσει την είσοδο της Κεντρικής Μακεδονίας σε μια περίοδο ανάπτυξης, υποστηρίζοντας τις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα και διασυνδέοντας την έρευνα, την καινοτομία και τις τεχνολογίες, που παράγονται στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και τα ερευνητικά κέντρα της περιοχής μας με την πραγματική οικονομία. Αποδεικνύουμε έτσι ότι έχουμε αναπτυξιακό σχέδιο για την Κεντρική Μακεδονία, που το κάνουμε πράξη, κάτι άλλωστε που αναγνωρίστηκε σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, γι’ αυτό το λόγο και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αναδείχτηκε Επιχειρηματική Περιφέρεια της Ευρώπης για το 2018», τόνισε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Όπως σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας, «η προσπάθεια αυτή γίνεται για να δώσουμε αναπτυξιακή ώθηση στην Κεντρική Μακεδονία και να πετύχουμε το βασικό μας στόχο να είναι η Περιφέρειά μας η πρώτη στην Ελλάδα που θα βγει από την κρίση, με όρους βιωσιμότητας και σταθερότητας. Σε αυτή την προσπάθεια επιδιώκουμε τις ευρύτερες δυνατές συνεργασίες και την αξιοποίηση των εμπειριών και της τεχνογνωσίας, που έχουν αποκτήσει περιοχές της ΕΕ, οι οποίες υιοθέτησαν και εφάρμοσαν επιτυχημένες καλές πρακτικές, όπως η Καταλονία και η Βαρκελώνη».

Στη συνάντηση εργασίας, συμμετείχαν μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι από υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας, εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων της Θεσσαλονίκης και του Δήμου Θεσσαλονίκης, που παρέχουν σχετικές υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις.

Η συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε έπειτα από πρωτοβουλία της Αναπτυξιακής εταιρείας «ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΕ», σε συνεργασία με την Αυτοτελή Διεύθυνση Υποστήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού έργου «PURE COSMOS», που είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα «INTERREG EUROPE» και το οποίο στοχεύει στη μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών στην εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων.

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Σχολιασμός της τρέχουσας επικαιρότητας – Σκοπιανό, Μπουτάρης και οικονομία

Α. ΣΚΟΠΙΑΝΟ

 «Η ονομασία Μακεδονία του Ίλιντεν είναι προβληματική, καθώς είναι ταυτισμένη με τον αλυτρωτισμό».

Ο κ. Τσίπρας  από την πρώτη στιγμή επιδίωξε να διχάσει τους Έλληνες και να δημιουργήσει προβλήματα στην Αντιπολίτευση χωρίς να ενδιαφέρεται για τη λύση του ζητήματος που εκκρεμεί εδώ και χρόνια. Αντιμετώπισε με εμπάθεια όλους όσοι εξέφρασαν την  ευαισθησία για το σκοπιανό. Τους λοιδώρησε αποκαλώντας τους γραφικούς και ακροδεξιούς. Διαπραγματευόταν χωρίς να ενημερώνει -παρά μόνον εκ των υστέρων- τις πολιτικές δυνάμεις. Τις τελευταίες μέρες συζητάει ως ονομασία για τα Σκόπια το όνομα της “Μακεδονίας του Ίλιντεν”. Η επιλογή αυτή είναι πολλαπλώς προβληματική.  Η εξέγερση του Ίλιντεν είναι ταυτισμένη με τον αλυτρωτισμό. Μια τέτοια ονομασία θα ταυτιζόταν με την εθνικιστική εξέγερση η οποία είχε ως κεντρικό της σύνθημα τη δημιουργία μιας μεγάλης Μακεδονίας με πρωτεύουσα τη Θεσσαλονίκη. Με άλλα λόγια το ίδιο το όνομα το οποίο συζητούσε -και συζητάει ενδεχομένως- ο κ. Τσίπρας είναι η επιτομή του αλυτρωτισμού. Αν ισχύει αυτό το σενάριο πρόκειται για άλλο ένα δείγμα της διαπραγματευτικής του δεινότητας.

Η Νέα Δημοκρατία δεν πρόκειται ποτέ να δεχθεί αυτό το όνομα για τη γειτονική χώρα. Το όνομα αυτό δεν θα έπρεπε καν να τεθεί προς συζήτηση. Tο όνομα αυτό θα έπρεπε ο κ. Τσίπρας να το έχει ήδη απορρίψει ως απαράδεκτο, καθώς προσβάλλει την Ιστορία της χώρας.

Για τη Νέα Δημοκρατία αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση είναι η αλλαγή του Συντάγματός τους, ώστε να απαλειφθεί οποιαδήποτε αναφορά αλυτρωτισμού, αλλά και να μην τίθεται υπό αμφισβήτηση η ελληνικότητα της Μακεδονίας. Και για να διασφαλιστεί το erga omnes, μια ενιαία δηλαδή ονομασία για εσωτερική και για εξωτερική χρήση. Αλυτρωτισμοί είτε με αναφορές στο Σύνταγμα, είτε αφορούν τα σύμβολα, την ταυτότητα και τη γλώσσα δεν γίνονται δεκτοί. «Μακεδονικό έθνος» δεν υπάρχει και δεν προκρίνεται οποιαδήποτε λύση που δεν το καθιστά αυτό σαφές.

Β. ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟΝ Γ. ΜΠΟΥΤΑΡΗ

«Η πολιτική και ηθική νομιμοποίηση της βίας στην Ελλάδα φέρει την υπογραφή του κ. Τσίπρα».

Αν ο κ. Τσίπρας είχε ίχνος τσίπας θα έπρεπε να ντρέπεται που είπε ότι πίσω από την επίθεση είναι ένα τμήμα της ΝΔ. Αλλά τόσος είναι…

Την αλήθεια όμως την ξέρουν πια όλοι οι Έλληνες: Η πολιτική και ηθική νομιμοποίηση της βίας στην Ελλάδα φέρει τη δική του υπογραφή. Αυτός και το κόμμα του πρωτοστάτησαν και υπέθαλψαν τη βία το Δεκέμβριο του 2008. Αυτός και το κόμμα του προανήγγειλαν κρεμάλες στο Σύνταγμα και μιλούσαν για γερμανοτσολιάδες. Αυτός και το κόμμα του επέχαιραν για τις βίαιες επιθέσεις σε στελέχη άλλων κομμάτων και δημοσιογράφων, μιλώντας για “δικαιολογημένη αγανάκτηση”. Αυτός και το κόμμα του έχτισαν καριέρες και τελικά κατέλαβαν την εξουσία επενδύοντας στη βία, τη συκοφαντία, την πόλωση και την τοξικότητα. Αυτός και το κόμμα του προσπαθούν ακόμη και σήμερα να πείσουν τους πολίτες ότι υπάρχει καλή και κακή βία. Για τη Νέα Δημοκρατία δεν υπάρχει βία με θετική πρόσημο. Και η αντιμετώπισή της είναι πρώτη προτεραιότητα της επόμενης κυβέρνησης.

Η Νέα Δημοκρατία καταδίκασε με τον πιο απερίφραστο τρόπο την άνανδρη επίθεση την οποία δέχθηκε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης ο κ. Μπουτάρης. Στις Δημοκρατίες τα προβλήματα δεν λύνονται με γροθιές και με κλωτσιές. Λύνονται με  δημοκρατικό διάλογο. Οι ακραίες εκφράσεις απ’ όπου και αν προέρχονται -είτε από την άκρα δεξιά είτε από την άκρα αριστερά- είναι εξίσου κατακριτέες και καταδικαστέες για τη Νέα Δημοκρατία. Και προφανώς αυτό ισχύει και για τα δύο στελέχη της ΝΔ τα οποία ήδη έδωσαν εξηγήσεις, ζήτησαν συγγνώμη και επιπλέον κλήθηκαν και σε απολογία.

Αλλά είναι άκρως υποκριτικό να  θέτουν αυτά τα ερωτήματα αυτοί ακριβώς που εξέθρεψαν τη βία και τη μισαλλοδοξία. Ποιοι ήταν αυτοί οι οποίοι μιλούσαν για κρεμάλες στο Σύνταγμα; Που κατηγορούσαν όλους όσοι διαφωνούσαν μαζί τους ως Γερμανοτσολιάδες, ως προδότες, ως πουλημένους; Ποιοι ήταν αυτοί που -για όσους θυμούνται στις εκλογές του 2012- έστελναν μηνύματα sms για το που βρίσκονται τα πολιτικά στελέχη κομμάτων, για να μπορούν να έρθουν κάποιοι να τα προπηλακίσουν; Δεν μπορεί η καταδίκη της βίας να είναι επιλεκτική. Δεν μπορεί να αφορά μόνο κάποιους και να εξαιρεί κάποιους άλλους. Δεν μπορεί να υπάρχει επιλεκτική ευαισθησία για την καταδίκη της βίας. Δεν υπάρχει καλή και κακή βία στη Δημοκρατία. Δεν μπορεί τη μια να καταδικάζεται η βία και την άλλη, όταν ο Ρουβίκωνας εισβάλλει σε κάποιο δημόσιο κτίριο, στη Βουλή ή σε δικαστήριο όπως έγινε ξανά μόλις χθες στο ΣτΕ, η Κυβέρνηση να παραμένει άπραγη. Αλλά είναι πλέον γνωστό: αυτή δεν είναι βία, είναι “ακτιβισμός”.

Είναι πρωτοφανές σε μία ευνομούμενη υποτίθεται χώρα της Ευρώπης να μπουκάρουν 100 μέλη του Ρουβίκωνα και αναρχικοί στο ανώτατο δικαστήριο της χώρας την ώρα μάλιστα που αυτό συνεδριάζει. Η κατάσταση έχει πλέον ξεφύγει πέρα από κάθε έλεγχο. Μετά τις πρεσβείες, το Πεντάγωνο και όλα τα υπόλοιπα σημεία στα οποία επιτέθηκε η συγκεκριμένη οργάνωση, τώρα εισβάλλει ανενόχλητη και στο ΣτΕ. Και επειδή αρέσκεται ο ΣΥΡΙΖΑ να μιλάει για παρακράτος, ας πει τι ακριβώς ρόλο διαδραματίζει μία οργάνωση που συστηματικά επιτίθεται όπου θέλει με την πλήρη ανοχή της κυβέρνησης.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Είναι τραγικό και άκρως υποκριτικό από μέρους της να μιλά για αυξήσεις μισθών, την ώρα που με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ έχει δημιουργηθεί η γενιά των φτωχών εργαζομένων με μισθό 320 ευρώ για το 1/3 των εργαζομένων της χώρας».

Ματαιοπονεί ο κ. Τσίπρας αν νομίζει ότι μπορεί να εξαπατήσει άλλη μια φορά τους πολίτες. Καθαρή έξοδος από τα Μνημόνια δεν υπάρχει. Και δεν υπάρχει για έναν απλό λόγο. Διότι ο κ. Τσίπρας μαζί με τον κ. Καμμένο, έχουν ήδη συνυπογράψει και νομοθετήσει, πρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα ύψους 5,2 δις για το 2019 και το 2020. Οι συντάξεις θα κοπούν από 1/1/2019 με υπογραφή του κ. Τσίπρα και του κ. Καμμένου και το αφορολόγητο θα μειωθεί από 1/1/2020. Αυτά είναι τα απόνερα  της τραγικής διαπραγμάτευσης την οποία έκανε ο κ. Τσίπρας και ο κ. Βαρουφάκης το πρώτο εξάμηνο του 2015. Πέρα από αυτά, ο κ. Τσίπρας δέχεται τώρα και ισχυρή εποπτεία για τα επόμενα χρόνια. Το ομολόγησε ο κ. Τσακαλώτος και το επιβεβαίωσε ο επικεφαλής του Eurogroup. Θα γίνονται επισκέψεις από τους θεσμούς 4 φορές το χρόνο για να σιγουρευτούν ότι το άτυπο 4ο μνημόνιο που έχει υπογράψει θα εφαρμόζεται. Άρα, η εποπτεία πάνω στην Ελληνική οικονομία θα εξακολουθεί να είναι αυξημένου βαθμού. Ας συγκρίνει ο καθένας αυτό που θα γίνει στην Ελλάδα με το τι γίνεται και το τι έγινε σε άλλες χώρες οι οποίες βγήκαν από τα προγράμματα. Τι έγινε στην Πορτογαλία, τι έγινε στη Κύπρο. Πουθενά δεν υπήρχε ένα τέτοιο αυστηρό πλαίσιο μεταμνημονιακής εποπτείας.

Η κυρία Αχτσιόγλου αλλά και ο κ. Τσίπρας χθες, υποσχέθηκαν ξανά αύξηση του κατώτατου μισθού -όχι στα 751 ευρώ όπως υπόσχονταν ο ΣΥΡΙΖΑ προεκλογικά εξαπατώντας τους εργαζόμενους- αλλά αόριστα ως προς τον χρόνο υλοποίησης του μέτρου και το ύψος του μισθού.  Για ακόμη μια φορά, ωστόσο απέφυγε να εξηγήσει γιατί δεν εφάρμοσε -όπως ήταν υποχρεωμένη από τον Φεβρουάριο του 2018- το Ν.4172/2013 που είναι σε ισχύ και περιγράφει με ακρίβεια το πλαίσιο, το χρονοδιάγραμμα και τη διαδικασία για την αύξηση του κατώτατου μισθού.

Είναι τραγικό και άκρως υποκριτικό από μέρους της να μιλά για αυξήσεις μισθών, την ώρα που με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ έχει δημιουργηθεί η γενιά των φτωχών εργαζομένων με μισθό 320 ευρώ για το 1/3 των εργαζομένων της χώρας. Είναι προπάντων τραγικό και υποκριτικό όταν η Κυβέρνηση έχει ήδη ψηφίσει τη μείωση του αφορολογήτου με αποτέλεσμα 2,1 εκατ. μισθωτοί εργαζόμενοι να χάσουν περίπου έναν ολόκληρο μισθό!

Μην ξεχνάμε ότι με τη νέα μείωση του αφορολόγητου όλοι οι Έλληνες θα πληρώνουν επιπλέον φόρο 600 ευρώ, ενώ θα υποστούν μειώσει λόγω φόρων ακόμη και οι εργαζόμενοι των 500 ευρώ.

Για να βγει από το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει, η χώρα χρειάζεται μια μεγάλη πολιτική αλλαγή. Μόνο η Νέα Δημοκρατία μπορεί να εγγυηθεί την επιστροφή στην ανάπτυξη και την οριστική έξοδο από την κρίση. Έχει σχέδιο για την επόμενη ημέρα της χώρας. Ξέρει πως θα δρομολογήσει την ανάπτυξη, πως θα προσελκύσει επενδύσεις και πως θα δημιουργήσει δουλειές. Είναι η μόνη πολιτική δύναμη που εν τέλει έχει σχέδιο για την επόμενη μέρα. Ένα σχέδιο το οποίο φυσικά πάνω απ’ όλα δίνει έμφαση στην οικονομία. Ένα σχέδιο το οποίο στον πυρήνα του έχει μια διαφορετική δημοσιονομική πολιτική η οποία ξεκινά με τη βασική παραδοχή ότι αυτά τα οποία έγιναν στην Ελλάδα τα τελευταία τρία χρόνια ήταν και λανθασμένα και αχρείαστα. Η πολιτική της υπερβολικής φορολόγησης της Ελληνικής παραγωγής και της μεσαίας τάξης οδήγησε τελικά την οικονομία σε ένα τραγικό αδιέξοδο. Η Νέα Δημοκρατία θα μειώσει τον ΕΝΦΙΑ, θα μειώσει το φόρο στις επιχειρήσεις, τις εργοδοτικές εισφορές και θα ισοσκελίσει αυτή τη μείωση από εξορθολογισμένες και κοστολογημένες μειώσεις στις δημόσιες δαπάνες. Με αυτό το τρόπο θα προσελκυθούν επενδύσεις και το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών θα βελτιωθεί. Ώστε να ξαναπάρει μπροστά η μηχανή της ανάπτυξης και να απελευθερωθεί η δημιουργικότητα του Έλληνα η οποία σήμερα εγκλωβίζεται από μια Κυβερνητική πολιτική η οποία εχθρεύεται την υγιή επιχειρηματικότητα, τις επενδύσεις  και όποιον θέλει να δημιουργήσει σε αυτή τη χώρα.

Στηρίζει το Χωριό Παραγωγών Χωρίς Μεσάζοντες το Πράσινο Κίνημα.

Το Χωριό Παραγωγών χωρίς μεσάζοντες επισκέφτηκε το Πράσινο Κίνημα. Στο πλαίσιο του τριήμερου φεστιβάλ, το οποίο πραγματοποιήθηκε στον Φλοίσβο οι συμπρόεδροι του Πράσινου Κινήματος Κώστας Καλογράνης και Ρία Ακρίβου, μαζί με στελέχη του κόμματος, έδωσαν το παρόν θέλοντας για ακόμα μία φορά να δείξουν εμπράκτως ότι στηρίζουν τα ελληνικά ποιοτικά προϊόντα.

Μαζί με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου του Χωριού Παραγωγών, μελισσοκόμο, Νίκο Ρομποτή, επισκέφτηκαν τα περίπτερα των παραγωγών συνομίλησαν μαζί τους και κατέγραψαν τις αγωνίες και τους προβληματισμούς τους.

kostas ria robotis 2
(στη φωτογραφία οι δύο συμπρόεδροι του Πράσινου Κινήματος Κώστας Καλογράνης και Ρία Ακρίβου, μαζί με τον πρόεδρο του Χωριού Παραγωγών Χωρίς Μεσάζοντες Νίκο Ρομποτή).

Το Πράσινο Κίνημα πιστεύει αταλάντευτα ότι τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, με έμφαση στα βιολογικά προϊόντα, πρέπει να στηριχτούν με συγκεκριμένες πολιτικές και να αποτελέσουν μία σοβαρή εξαγωγική προοπτική, βελτιώνοντας σημαντικά το ισοζύγιο εισαγωγών – εξαγωγών της χώρας μας.

Αξίζει να υπενθυμίζουμε ότι το Πράσινο Κίνημα, διατρανώνει σταθερά την αντίθεσή του με τα μεταλλαγμένα προϊόντα, τα οποία απειλούν ευθέως τα ελληνικά ποιοτικά και βιολογικά προϊόντα. Και σε αυτή την κατεύθυνση θα δώσουμε τη μάχη μαζί με τους Έλληνες παραγωγούς ποιοτικών προϊόντων.

 

 

ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ
Παίρνουμε Θέση—Η Πολιτική στην Πράξη