Αρχική Blog Σελίδα 15238

Αίγυπτος: Πέθανε ο Δημήτρης Γαβαλάς, τελευταίος επιζών του θρυλικού αντιτορπιλικού «ΑΔΡΙΑΣ»

Ήταν ο τελευταίος επιζών μιας μεγάλης μάχης που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην έκβαση των γεγονότων του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα. Ο Αλεξανδρινός Δημήτρης Γαβαλάς, άφησε σήμερα την τελευταία του πνοή σε ηλικία 95 ετών στην αγαπημένη του πόλη της Αιγύπτου, εκεί όπου συνδέθηκε άρρηκτα με τις μάχες των συμμαχικών δυνάμεων εναντίον του ιταλογερμανικού άξονα, πολεμώντας πάνω στο θρυλικό αντιτορπιλικό «ΑΔΡΙΑΣ».

Το μεγάλο Αιγυπτιώτη αγωνιστή είχε τιμήσει και η Ελλάδα, καθώς τον είχαν επισκεφθεί εκπρόσωποι των κυβερνήσεων. Στις 22 Απριλίου του 2015, τον επισκέφθηκε στο σπίτι του στην Αλεξάνδρεια, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, σφίγγοντάς το χέρι και ευχαριστώντας τον για ό,τι έχει κάνει για την Ελλάδα. Ενάμιση χρόνο νωρίτερα, το Νοέμβριο του 2013, τον συνάντησε και τον τίμησε με τα θερμά του λόγια ο τότε υφυπουργός Εξωτερικών Άκης Γεροντόπουλος, για να αναφερθούμε μόνο στα τελευταία χρόνια, γιατί είναι πολλοί οι πολιτικοί που τον συνάντησαν και τού εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη της Ελλάδας για τη δική του προσφορά για την ελευθερία της πατρίδας.

Γαβαλάς Δημήτρης και Πάνος Καμμένος
Δημήτρης Γαβαλάς και Πάνος Καμμένος

Ο Δημήτριος Γαβαλάς διατηρούσε εργοστάσιο ξυλείας και ήταν πάντα ένας πετυχημένος Αιγυπτιώτης επιχειρηματίας, ενώ είχε διατελέσει και Α΄ Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Αλεξανδρείας. Είχε, δε, τιμηθεί και από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεόδωρο Β’.

Σημειώνεται ότι πριν 74 χρόνια στις 22 Σεπτεμβρίου 1943, και ενώ το «ΑΔΡΙΑΣ» βρίσκονταν κοντά στην Κάλυμνο, προσέκρουσε σε γερμανική νάρκη και από την έκρηξη αποκόπηκε η πλώρη του. Παρά τις πολύ σοβαρές ζημιές, κατόρθωσε και έφθασε στην κοντινή τουρκική ακτή Γκιουμουσλούκ, με απώλειες 21 νεκρούς και 30 τραυματίες. Μετά από επισκευές που κράτησαν 40 μέρες, την 1η Δεκεμβρίου 1943 και ουσιαστικά κομμένο στην μέση, απέπλευσε για την Αλεξάνδρεια όπου έφτασε στις 6 Δεκεμβρίου και έγινε δεκτό με τον κόσμο να μην κρύβει τη χαρά του. Ο Δημήτρης Γαβαλάς είχε πει παλαιότερα ότι «αν και κομμένο στη μέση, με τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του πληρώματος έφτασε από τα τουρκικά παράλια στην Αλεξάνδρεια προκαλώντας τεράστιο ενθουσιασμό».

Δείτε ένα βίντεο για το ηρωικό ΑΔΡΙΑΣ:

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ισπανία : Εκατοντάδες χιλιάδες διαδηλωτές στους δρόμους της Βαρκελώνης κατά της ανεξαρτησίας

Εκατοντάδες χιλιάδες Ισπανοί που ζουν στην Καταλονία και σε άλλες περιοχές της χώρας κατέκλυσαν σήμερα τους δρόμους της Βαρκελώνης για να δηλώσουν την αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο ανεξαρτησίας της περιφέρειας, μία εβδομάδα μετά το δημοψήφισμα για την αυτοδιάθεση που πυροδότησε μια άνευ προηγουμένου κρίση στην Ισπανία τα τελευταία 40 χρόνια.

«Ζήτω η Καταλονία! Ζήτω η Ισπανία!» φώναζαν οι διαδηλωτές που κρατούσαν σημαίες της Ισπανίας, ένα θέαμα πρωτόγνωρο στην χώρα μετά το τέλος του καθεστώτος του Φρανθίσκο Φράνκο.

Επιπλέον, η διαδήλωση αυτή ήταν η πρώτη μεγαλειώδης κινητοποίηση κατά της ανεξαρτησίας στη Βαρκελώνη μετά την έναρξη της κρίσης. Κεντρικό σύνθημα στα χείλη όλων: «Αρκετά! Ας ξαναβρούμε τη σωφροσύνη μας!».

Σύμφωνα με τη δημοτική αστυνομία, 350.000 άνθρωποι συμμετείχαν στην πορεία, ενώ οι διοργανωτές μιλούν για 930- 950.000 διαδηλωτές.

«Η δημοκρατία στην Ισπανία είναι εδώ για να μείνει και καμία συνωμοσία των αυτονομιστών δεν θα την καταστρέψει» δήλωσε ενώπιον του πλήθους ο βραβευμένος με νόμπελ λογοτεχνίας Μάριο Βάργας Λιόσα.

Οι διαδηλωτές, που κρατούσαν επίσης σημαίες της Καταλονίας και της ΕΕ, θεωρούν ότι αποτελούν τη «σιωπηρή πλειοψηφία» που δεν έχει μιλήσει για το θέμα από τότε που οι αυτονομιστές διοργάνωσαν το δημοψήφισμα της 1ης Οκτωβρίου.

Ισπανία Καυταλονία Διαδήλωση υπέρ της ενότητας της Ισπανίας EPA FELIPE TRUEBA
Ισπανία – Καταλονία – Διαδήλωση υπέρ της ενότητας της Ισπανίας – EPA/FELIPE TRUEBA

«Είναι πολύ σημαντικό για εμάς να δείξουμε ότι εμείς επίσης, εμείς είμαστε πολυάριθμοι. Δεν ακούμε παρά τους άλλους» εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Σαντιάγο Μαρτίν, 37 ετών, που ήλθε οδικώς από την Ταραγόνα, σε απόσταση 100 χιλιομέτρων νοτιοδυτικά.

Όλοι ενωμένοι

Πολλοί ήταν εκείνοι που ήλθαν από άλλες περιοχές της Ισπανίας, περιλαμβανομένης της Μαδρίτης όπου σε δύο διαδηλώσεις χθες συμμετείχαν δεκάδες χιλιάδες Ισπανοί, η μία ήταν υπέρ της «ενότητας» στην Ισπανία, η άλλη υπέρ του «διαλόγου» μεταξύ των Καταλανών και της υπόλοιπης χώρας.

«Αυτή η κατάφωρη παραβίαση του νόμου βλάπτει όλους τους Ισπανούς. Πρέπει να είμαστε όλοι ενωμένοι» δήλωσε ο Χουάν, που ήλθε από τη Μαδρίτη.

Διαδηλώσεις κατά της ανεξαρτησίας της Καταλονίας πραγματοποιήθηκαν επίσης σε πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Στις Βρυξέλλες πολλές εκατοντάδες άνθρωποι έδωσαν το παρόν στην πλατεία έξω από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Belga.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μείωση των τροχαίων ατυχημάτων τον Σεπτέμβριο – Αύξηση των παραβάσεων δείχνουν τα στοιχεία της Τροχαίας Θεσσαλονίκης

Μείωση κατά 8,7% καταγράφηκε στα τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν στη Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο του 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα το 2016, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Τροχαία Θεσσαλονίκης. 

Κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου σημειώθηκαν συνολικά 157 τροχαία ατυχήματα στον Νομό Θεσσαλονίκης, ενώ τον αντίστοιχο μήνα το 2016 είχαν σημειωθεί 172.

Τα θανατηφόρα τροχαία ήταν δύο φέτος τον Σεπτέμβριο, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2016 είχαν σημειωθεί πέντε τροχαία δυστυχήματα με ανθρώπινες απώλειες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, φέτος τον Σεπτέμβριο τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα, τρεις τραυματίστηκαν βαριά και 191 ελαφρά. Τον αντίστοιχο μήνα του 2016 πέντε άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα, τέσσερις τραυματίστηκαν σοβαρά και 231 τραυματίστηκαν ελαφρά.

Μεγάλη ωστόσο είναι η αύξηση που καταγράφεται φέτος στις επικίνδυνες παραβάσεις. Ειδικότερα, τον Σεπτέμβριο του 2016 είχαν καταγραφεί από την Τροχαία 903 παραβάσεις, ενώ φέτος τον Σεπτέμβριο ο αριθμός των επικίνδυνων παραβάσεων ανήλθε στις 1.699 (αύξηση 88,15%).

Από αυτές οι 1008 παραβάσεις αφορούσαν υπέρβαση ορίου ταχύτητας (τον Σεπτέμβριο του 2016 οι παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας ήταν 419), οι   230 ήταν παραβάσεις για οδήγηση χωρίς κράνος (τον Σεπτέμβριο του 2016 καταγράφηκαν 107 παραβάσεις για οδήγηση χωρίς κράνος) και

Στη διάρκεια του Σεπτεμβρίου διενεργήθηκαν έλεγχοι σε 12.037 οδηγούς. Πέρσι το ίδιο διάστημα από την Τροχαία ελέγχθηκαν 11.940 οδηγοί.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑ: Ρομποτική για την ανάπτυξη της δημιουργικής ευφυΐας των παιδιών

Ένα εργαστήριο διαφορετικό από όλα τα άλλα, όπου τα παιδιά κοινωνικοποιούνται, αποκτούν γνώσεις και πάνω από όλα περνούν ευχάριστα την ώρα τους. Ο λόγος για το εργαστήριο ρομποτικής CityLab που βρίσκεται στην περιοχή του Αλίμου και άνοιξε τις πόρτες του στους μικρούς επίδοξους «επιστήμονες» το 2014.

ρομπ2Το CityLab αποτελεί ένα χώρο ανάπτυξης της δημιουργικής ευφυΐας των παιδιών, έχοντας ως κύριο όχημα την υιοθέτηση και χρήση σύγχρονων μεθόδων, προηγμένων υποδομών και ειδικών καινοτόμων εφαρμοσμένων τεχνολογιών που είναι ανεπτυγμένες για αυτό τον σκοπό. Κύριος στόχος των εργαστηρίων είναι τα παιδιά να μαθαίνουν, να κατανοούν και να περνάνε καλά σε ένα ευχάριστο και επαγγελματικό περιβάλλον, όπου βασικός γνώμονας είναι τα ίδια τα παιδιά. Τα μαθήματα απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 5 έως 15 ετών και τα οποία μαθαίνουν να εργάζονται σε ομάδες.

ρομπ4Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιδρυτής του CityLab Δημήτρης Μπλουγουράς, «τα παιδιά έχουν μια έμφυτη τάση να βρουν την επιστήμη, δηλαδή να βρουν τη γνώση, να την τυποποιήσουν, να την κάνουν πρακτική, να την δουν μπροστά τους. Κι εδώ προσπαθούμε να καλύψουμε το κενό που υπάρχει στο εκπαιδευτικό σύστημα με την παπαγαλία. Τα παιδιά δεν βλέπουν ποτέ αυτό που μαθαίνουν στο σχολείο κάπου να ζωντανεύει μπροστά τους, δεν δημιουργούν τα ίδια και πολλές φορές καλούνται να αντιγράφουν συνέχεια πράγματα. Δεν έχουν βρει τη χαρά της δημιουργίας και της εφαρμογής όσων μαθαίνουν στην πράξη. Αυτό όμως είναι παράλληλα και κάτι δύσκολο».

Τα εργαστήρια απευθύνονται σε 3 διαφορετικές ηλικιακές ομάδες. Η πρώτη είναι για παιδιά ηλικίας από 5 έως 7 ετών, όπου τα μαθαίνουν μηχανική, δηλαδή τις αρχές της μηχανολογίας μηχανικής. Τα παιδιά μαθαίνουν να κατασκευάζουν έναν καταπέλτη ή διδάσκονται να κατανοούν πώς λειτουργεί το ποδήλατο.

Η δεύτερη ομάδα αφορά σε παιδιά ηλικίας από 7 έως 12 ετών, όπου μαθαίνουν ρομποτική, η οποία στην ουσία απαρτίζεται από 3 πράγματα: προγραμματισμό υπολογιστών, ηλεκτρολογία μηχανική και μηχανολογία μηχανική. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μπλουγουράς «μαθαίνουν τις αρχές της ρομποτικής όπως πρέπει, ώστε τα παιδιά να μην γίνονται τα ίδια ρομπότ, αλλά να είναι δημιουργοί ρομπότ».

Η τρίτη ηλικιακή ομάδα απευθύνεται σε παιδιά από 10 ετών και πάνω και αφορά σε μια πιο μεγάλη πλατφόρμα, αφού υπάρχουν άλλες απαιτήσεις, όπως προγραμματιστικές και μηχανολογικές. Τα παιδιά μπαίνουν σε ηλικιακές ομάδες ανάλογα με τις γνώσεις και την εμπειρία τους.

Ερωτηθείς εάν η ενασχόληση των παιδιών με τις νέες τεχνολογίες θα μπορούσε να συμβάλει θετικά ώστε να γεφυρωθεί το λεγόμενο «χάσμα των ψηφιακών δεξιοτήτων», ο κ. Μπλουγουράς απάντησε ότι στο μέλλον οι μισοί άνθρωποι θα ασχολούνται με τη ρομποτική.

ρομπ3«Την περίοδο που διανύουμε βρισκόμαστε πάρα πολύ κοντά στην 4η τεχνολογική επανάσταση. Ζούμε σε μία περίοδο στην οποία ο προγραμματισμός και η τεχνητή νοημοσύνη θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον, αφού οι μισοί άνθρωποι θα ασχοληθούν με τη ρομποτική, είτε με τον κλάδο της πληροφορικής είτε με την ηλεκτρολογία μηχανική, είτε με μηχανολογία μηχανική», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιδρυτής του CityLab.

Σύμφωνα με τον κ. Μπλουγουρά πολλοί άνθρωποι δεν ξέρουν καν τι είναι οι ψηφιακές δεξιότητες, οι οποίες όμως είναι απαραίτητες για το μέλλον και είναι ένας τομέας όπου το εκπαιδευτικό σύστημα υστερεί σημαντικά. Στο CityLab τα παιδιά αποκτούν δεξιότητες που έχουν να κάνουν με τη γνώση και την κατανόηση όσων δημιουργούν. Ο κ. Μπλουγουράς τόνισε ότι στα εργαστήρια τα παιδιά δεν παίρνουν κάτι έτοιμο αλλά το δημιουργούν από την αρχή και με τον τρόπο αυτόν αντιλαμβάνονται και κατανοούν πώς δουλεύουν τα πράγματα. Όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα παιδιά πρέπει να είναι «ταπεινά», να τα επιβραβεύεις όταν το αξίζουν και αυτό το αντιλαμβάνονται.

«Θέλουμε να φτιάξουμε μια γενιά, η οποία δεν θα βρίσκει τα πάντα έτοιμα, αλλά θα πρέπει να έχει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να μάθει ουσιαστικά και όχι επιφανειακά», τόνισε.

Η ρομποτική και η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί ένα περιβάλλον μάθησης που παρακινεί τα παιδιά να δημιουργούν κατασκευές και να κάνουν δουλειά πάνω σε κάτι που ουσιαστικά έχει νόημα για τα ίδια. Πάνω σε αυτό ο κ. Μπλουγουράς σχολίασε ότι είναι καλό τα παιδιά να μαθαίνουν τις βασικές επιστημονικές αρχές, αλλά θα πρέπει να τις κατανοούν, να τις βλέπουν σε εφαρμογή και να κατορθώνουν να τις αναγνωρίζουν.

ρομπ1Στο ΑΠΕ-ΜΠΕ μίλησε για την εμπειρία του στο CityLab ο 10χρονος Νικόλας, ο οποίος βρίσκει τα μαθήματα πολύ ενδιαφέροντα γιατί «έχω τη δυνατότητα να συνδυάζω τη ρομποτική με τη μηχανική και τις κατασκευές και αυτό είναι κάτι που με κάνει ιδιαίτερα χαρούμενο». Από την πλευρά του ο 12χρονος Στέφανος, αφού εξήγησε ότι παρακολουθεί τα μαθήματα εδώ και 3 χρόνια, τόνισε ότι αυτό που του αρέσει περισσότερο από τα εργαστήρια είναι το γεγονός πως μπορεί και δημιουργεί πράγματα. «Είναι ένα πολύ ωραίο συναίσθημα γιατί σε κάνει να νιώθεις πολύ καλά», είπε χαρακτηριστικά.

Στην ερώτηση εάν μέσα από τα μαθήματα έχουν κάνει καινούριους φίλους και οι δύο απάντησαν καταφατικά, ενώ τόνισαν ότι τους αρέσει που τους παρέχεται η δυνατότητα να συνεργάζονται με άλλα παιδιά. «Ποτέ δεν έχουμε κάνει εργασία ο καθένας μόνος του και αυτό μου αρέσει ιδιαίτερα, γιατί πάντα δουλεύουμε μαζί με άλλα παιδιά», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νικόλας. Αναφορικά με το τι επάγγελμα θα ήθελαν να κάνουν όταν μεγαλώσουν ο 12χρονος Νικόλας είπε με αφοπλιστική αμεσότητα ότι θα ήθελε να γίνει αστροφυσικός, ενώ ο Στέφανος άφησε λίγο πιο ανοιχτό το παράθυρο των επιλογών του λέγοντας ότι θα ήθελε να ακολουθήσει το επάγγελμα είτε του μηχανικού, είτε του προγραμματιστή, είτε του βιολόγου.

(ΣΣ: Επισυνάπτονται φωτογραφίες που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μπλουγουράς)

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στο αρχείο τίθεται η δικογραφία για το τροχαίο δυστύχημα του Παντελή Παντελίδη, καθώς προκύπτει πως αυτός και όχι άλλο πρόσωπο οδηγούσε το όχημα

Στο αρχείο οδεύει η δικογραφία σχετικά με το τροχαίο δυστύχημα που κόστισε τη ζωή του καλλιτέχνη Παντελή Παντελίδη τον Φεβρουάριο του 2016, με απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών που ερεύνησε την υπόθεση.

Το δυστύχημα μπήκε στο στόχαστρο εισαγγελικής έρευνας μετά από προσφυγές της οικογένειας του καλλιτέχνη, η οποία ισχυρίζεται ότι δεν ήταν ο Παντελής Παντελίδης που οδηγούσε το τζιπ, αλλά μία από τις δύο γυναίκες που ήταν μαζί του, όταν συνέβη το περιστατικό.

Οι μηνυτήριες αναφορές της οικογένειας του εκλιπόντος αφορούσαν τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και της ψευδορκίας. Τα αποτελέσματα της προκαταρκτικής εξέτασης, σύμφωνα με πληροφορίες, οδηγούν στο συμπέρασμα πως τελικά ήταν ο ίδιος ο καλλιτέχνης που οδηγούσε το αυτοκίνητο στην μοιραία πορεία του τα ξημερώματα της 18ης Φεβρουαρίου 2016 στην παραλιακή.

Έτσι, η Εισαγγελία ουσιαστικά απορρίπτει την εκδοχή του άλλου οδηγού και ακολούθως ζητά να τεθεί στο αρχείο η δικογραφία. Την υπόθεση θα κρίνει τελικά ο αρμόδιος Εισαγγελέας Εφετών που θα αποφανθεί αν το σκεπτικό για την αρχειοθέτηση είναι ορθό ή αν στην υπόθεση πρέπει να γίνουν άλλες νομικές ενέργειες.

Να σημειωθεί ότι οι συγγενείς του καλλιτέχνη έχουν δυνατότητα εντός τριών μηνών να προσφύγουν στον Εισαγγελέα Εφετών κατά της διάταξης αρχειοθέτησης.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανέκδοτο: Στο τέλος τον έσωσε το έμπλαστρο…

Στο τέλος τον έσωσε το έμπλαστρο…

Ήταν δύο νεαροί φίλοι από τα χωριά της λίμνης Βόλβης ο Ηλίας και ο Γιάννης. Αχώριστοι και πολύ αγαπημένοι κάποια στιγμή τελειώνουν το Λύκειο και αποφασίζουν να πάνε στην Ιταλία να σπουδάσουνε γιατροί.

Ο Γιάννης ήταν πολύ επιμελής και καλός μαθητής σε αντίθεση με τον Ηλία που βαριότανε που ζούσε.

Πάνε λοιπόν Ιταλία, γράφονται στην Ιατρική Σχολή και αρχίζουν τις σπουδές τους. Ο Γιάννης διάβαζε και προχωρούσε, ενώ ο Ηλίας ζοριζόταν και αναλάμβανε ο Γιάννης να γράφει γι΄ αυτόν στις εξετάσεις και συνεχώς βοηθούσε τον Ηλία.

Ήρθε λοιπόν η εποχή που τελειώσανε τις σπουδές τους και ετοιμάζονταν να επιστρέψουν στην Ελλάδα.

Λέει τότε ο Ηλίας στον Γιάννη:

-Γιάννη φίλε σε ευχαριστώ που με βοήθησες και πήρα πτυχίο γιατρού, αλλά μεταξύ μας δεν σκαμπάζω γρι από ιατρική.

Του απαντάει ο Γιάννης:

-Μη σκας φιλαράκι μου, θα σου γράψω σε ένα τετράδιο για όλες τις παθήσεις και δίπλα θα σημειώσω τι φάρμακο θα δίνεις στους ασθενείς σου ανάλογα με την πάθησή τους.

Συγκινημένος ο Ηλίας αγκαλιάζει τον φίλο του και τον ευχαριστεί.

Αφού επιστρέψαν στην Ελλάδα ο Γιάννης έπιασε δουλειά σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης και ο Ηλίας άνοιξε ιδιωτικό ιατρείο στον Λαγκαδά.

Με τον καιρό ο Ηλίας απέκτησε πολύ πελατεία στον Λαγκαδά και πάντα συμβουλευόταν το τετράδιο με τις παθήσεις που του έγραψε ο φίλος του ο Γιάννης. Π.χ. πήγαινε κάποιος και έλεγε έχω αμυγδαλές τι να κάνω γιατρέ; Άνοιγε κρυφά το τετράδιο ο Ηλίας και διάβαζε : Αμυγδαλίτιδα: Αντιβίωση και κάποιο αντιφλεγμονώδες κλπ.

Μια μέρα λοιπόν  τρέχει στο ιατρείο μια γυναίκα αλαφιασμένη και ουρλιάζοντας λέει στον Ηλία τον γιατρό:

-Γιατρέ μου βοήθεια χάνω τον άνδρα μου.

Τι έπαθε κυρά μου; Ηρεμήστε και πέστε μου.

-Να γιατρέ μου σήμερα είχαμε ψάρι γριβάδι και εκεί που έτρωγε ο καημένος ο άνδρας μου ένα αγκάθι του έμεινε στον λαιμό και τώρα πνίγεται…

Τρέχει τότε ο Ηλίας στο δωματιάκι που είχε το τετράδιο και αρχίζει να ψάχνει το φάρμακο για «αγκάθι από γριβάδι στο λαιμό».

Ξεφυλλίζει το τετράδιο μία, το ξεφυλλίζει δύο, μα αγκάθι από γριβάδι στο λαιμό πουθενά δεν είναι γραμμένο. Βγαίνει τότε και λέει στην γυναίκα:

-Τρέξε και πάρε ασπιρίνες και δώσε τον  δύο μαζί να πιεί.

Φεύγει η γυναίκα, άλλα σχεδόν αμέσως  ξαναγυρίζει ακόμα πιο φοβισμένη από την πρώτη.

-Γιατρέ μου τον χάνω, τίποτα δεν έκαναν οι ασπιρίνες.

Σκέφτεται για λίγο ο Ηλίας και λέει:

Ξέντυσέ τον και τρίψε τον με μια αλοιφή από τον λαιμό μέχρι κάτω στα πόδια.

Φεύγει ξανά η γυναίκα, μα σε λίγο ξανάρχεται σχεδόν σοκαρισμένη.

-Γιατρέ πάει χάνεται ο άντρας μου, τίποτα δεν έκανε η αλοιφή.

Τι να κάνει ο Ηλίας… Σκέφτεται και λέει:

Βάλε τον ένα έμπλαστρο στο λαιμό μπας και σωθεί.

Φεύγει πάλι η γυναίκα και σε λίγα λεπτά επιστρέφει ήρεμη και χαρούμενη.

-Γιατρέ μου να σε φιλήσω, έσωσες τον άντρα μου!

-Καλά πως; Ρωτάει ο Ηλίας.

Να, έβαλα το έμπλαστρο στον λαιμό του καθώς μου είπες και επειδή πρώτα τον είχα αλείψει με αλοιφή όπως πάλι εσύ μου είπες, το έμπλαστρο γλίστρησε και κόλλησε στους τριχωτούς όρχεις του. Τότε το τραβάω για να το ξαναβάλω στον λαιμό του και ο άντρας μου ούρλιαξε από τον πόνο και με το ουρλιαχτό τσούπ πετάχτηκε έξω το αγκάθι. Να είσαι καλά γιατρέ μου.

Μόλις έφυγε η γυναίκα, πάει ο Ηλίας στο τετράδιο με τις ασθένειες το ανοίγει και συμπληρώνει: Αγκάθι από γριβάδι στο λαιμό = έμπλαστρο στ΄ αρχ*δια.


 

ΓΝΩΜΙΚΟ

Κάθε μορφή εθισμού είναι κακή, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για ναρκωτικά, αλκοόλ, μορφίνη ή ιδεολογία.

Karl Jung – 1875-1961 –  Ελβετός ψυχίατρος

Χρήστος Νικολόπουλος : «Το λαϊκό διαχρονικό τραγούδι που εκπροσωπώ “πέρασε” και στους νέους και μάλλον θα έχει συνέχεια»

Παλιότερα είχε δηλώσει πως το λαϊκό τραγούδι που εκείνος εκπροσωπεί περνάει κρίση. Ο πολυγραφότερος Έλληνας λαϊκός συνθέτης, δεξιοτέχνης του μπουζουκιού Χρήστος Νικολόπουλος, βλέποντας, ίσως, ότι πολλοί νέοι κατακλύζουν τους χώρους όπου εμφανίζεται, πιστεύει πως μάλλον το λαϊκό τραγούδι, το διαχρονικό τραγούδι που εκπροσωπεί “πέρασε” και στους νέους και θα έχει συνέχεια. Δεν κρύβει, πάντως τον προβληματισμό του επειδή, όπως λέει στο ΑθηναΪκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, δεν προβάλλεται το συγκεκριμένο είδος τραγουδιού, τονίζοντας ότι «στην πλειονότητα των ραδιοφώνων δεν ακούγεται Μπιθικώτσης, δεν ακούγεται Χατζηδάκις πολλές φορές, ή Καζαντζίδης».

Ο βορειοελλαδίτης συνθέτης στη συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφέρει πως υπάρχουν αξιόλογοι ταλαντούχοι συνθέτες οι οποίοι είναι και «προσαρμοσμένοι στα σημερινά δεδομένα», όμως δεν θα ζήσουν τις μεγάλες στιγμές του ελληνικού τραγουδιού που έζησαν εκείνος και οι συνάδελφοί του της γενιάς του.

Επισημαίνει δε πως η ελληνική μουσική αρέσει στο εξωτερικό αλλά αυτό δεν το αξιοποίησαν οι ελληνικές δισκογραφικές εταιρείες…

Ακολουθεί η συνέντευξη του Χρήστου Νικολόπουλου στον Νίκο Γιώτη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

Ερ. Βλέπουμε πως πάρα πολλοί νέοι παρακολουθούν προγράμματα ή συναυλίες με διαχρονικά λαϊκά τραγούδια. Πιστεύετε ότι αυτό αποτελεί μία νότα αισιοδοξίας πως το λαϊκό τραγούδι θα έχει συνέχεια;

Απ. Φαίνεται πως τελικά πέρασε το λαϊκό τραγούδι, το διαχρονικό τραγούδι που εγώ εκπροσωπώ και στους νέους και αυτό είναι πολύ σημαντικό για μας αφού υποδηλώνει πως το καλό τραγούδι θα έχει συνέχεια.

Ερ. Υπήρξε κάποια περίοδος που απογοητευτήκατε, αφού έχετε δηλώσει πως το λαϊκό τραγούδι περνάει μία κρίση και δεν προβάλλεται όπως του αξίζει από τα ΜΜΕ;

Απ. Το φαινόμενο αυτό συνεχίζεται. Δεν προβάλλεται το λαϊκό τραγούδι και κυρίως το παλιό τραγούδι. Σημειωτέον ότι στην πλειονότητα των ραδιοφώνων δεν ακούγεται Μπιθικώτσης, δεν ακούγεται Χατζηδάκις πολλές φορές, ή Καζαντζίδης. Ακούγονται νεώτεροι, αλλά πρέπει να αποδεχθούμε ότι υπάρχει αντικατάσταση στα μουσικά πράγματα. Το ευχάριστο όμως είναι ότι συνεχίζει να υπάρχει και το παλιότερο τραγούδι…

Ερ. Παλιότερα οι δισκογραφικές εταιρείες με εκπομπές τους στο ραδιόφωνο προωθούσαν τα νέα τραγούδια. Τώρα που δεν υπάρχει κάτι ανάλογο πώς μπορούν να προωθηθούν;

Απ. Τώρα κυρίως μέσω του ίντερνετ και των ιστοσελίδων που διαθέτουν οι εταιρείες και μέσω των κοινωνικών δικτύων όπως π.χ. το facebook. Εκτιμώ δε πως η μουσική που θα παράγεται στο εξής θα είναι ψηφιακή. Το cd δεν έχει πλέον καμία εμπορικότητα ούτε καμία απήχηση. Άλλωστε τα περισσότερα τραγούδια που ακούγονται στα ραδιόφωνα είναι ψηφιακά πλέον.

Ερ. Άλλη χάρη είχε η μουσική που ακούγαμε από τους δίσκους και άλλη τώρα ψηφιακά…

Απ. Καμία σχέση. Κατ΄ αρχάς τώρα είναι όλα με ηλεκτρονικά όργανα, ενώ εμείς γράφαμε με αναλογικά μαγνητόφωνα με αληθινά όργανα, με ακουστικά δηλαδή, και υπήρχε μία άλλη ζεστασιά στο άκουσμα του ήχου. Αλλά συνηθίζονται όλα και δυστυχώς πρέπει να τα αποδεχθούμε. Αυτή είναι η κατάσταση τώρα.

Ερ. Είναι πιο εύκολος αυτός ο τρόπος γραψίματος, γι΄ αυτό προσφεύγουν σ’ αυτόν;

Απ. Βέβαια, πολύ πιο εύκολος.

Ερ. Κι όσον αφορά το λαϊκό τραγούδι, το μπουζούκι που εσείς εκπροσωπείτε, βλέπετε να υπάρχουν κάποιοι συνθέτες που στο μέλλον θα σας διαδεχθούν;

Απ. Υπάρχουν νεώτεροι αξιόλογοι συνθέτες οι οποίοι είναι και προσαρμοσμένοι και στα σημερινά δεδομένα όπως ο Καραμουρατίδης που γράφει εξαίρετα τραγούδια ή ο πιο λαϊκός Κυριάκος Παπαδόπουλος. Υπάρχουν ταλαντούχοι, αλλά πιστεύω πως δεν θα ζήσει κανένας τις μεγάλες στιγμές που εμείς ήμασταν τυχεροί και ζήσαμε, τις χρυσές εποχές του ελληνικού τραγουδιού.

Ερ. Αυτό πού το αποδίδετε; στην παγκοσμιοποίηση ένεκα της οποίας έχουμε περισσότερα ακούσματα από το εξωτερικό;

Απ. Πολύ πιθανόν. Είναι μια παγκόσμια γραμμή την οποία ακολουθούν και οι ελληνικές εταιρείες δίσκων, είναι το διαδίκτυο όπου μετατοπίζονται όλα τα ενδιαφέροντα, μουσικά και όχι μόνον, και γενικότερα άλλαξε πλέον το τοπίο…

Ερ. Το μπουζούκι, το ρεμπέτικο είναι και καλοί πρεσβευτές της Ελλάδας στο εξωτερικό, γιατί παλιότερα αλλά και τώρα καλλιτέχνες μεταβαίνουν στο εξωτερικό για τουρνέ…

Απ. Στο εξωτερικό αρέσει πολύ η ελληνική μουσική. Θυμάμαι πως υπήρχε αγορά στο Μίντεν (σ.σ. Γερμανία) όπου συνήθως οι μεγάλες ελληνικές εταιρείες πηγαίναν για να αγοράσουν μουσική. Ο πρώτος που έκανε το άνοιγμα να πουλήσει ελληνική μουσική στο εξωτερικό ήταν ο συνθέτης Χριστόδουλος Χάλαρης, ο οποίος έκανε πολλές εξαγωγές επειδή άρεσε η ελληνική μουσική. Δυστυχώς όμως δεν έγιναν προσπάθειες από τις ελληνικές δισκογραφικές εταιρείες που υπήρχαν τότε για να προωθηθεί στο εξωτερικό. Πιστεύω πως τώρα με το ίντερνετ θα γίνουν τέτοια ανοίγματα.

Ερ. Στην Ελλάδα της κρίσης οι Έλληνες ενδιαφέρονται για καλή μουσική και τραγούδια;

Απ. Μέσα στα δεκάδες προβλήματα που έχει ο κόσμος δεν ψάχνεται πλέον. Δεν υπάρχει αυτή η αγάπη που υπήρχε παλιότερα όταν έπαιρναν το βινύλιο ή το cd και έψαχναν να βρουν τους συντελεστές του, να μάθουν τον στιχουργό, τον συνθέτη ή το βιογραφικό τους. Δεν υπάρχει πια αυτό. Τώρα μ΄ ένα κλικ -κι επειδή εδώ δεν έχουμε και μεγάλη συνείδηση ότι αυτό που κάνουμε είναι κατά κάποιον τρόπο κλοπή το κάνουμε πολύ εύκολα- ακούμε ό,τι θέλουμε. Στο εξωτερικό ευτυχώς υπάρχουν νόμοι και δεν μπορούν να το κάνουν αυτό. Επομένως δεν δίνεται μεγάλη βάση πλέον στις λεπτομέρειες που σας προανέφερα όπως γινόταν παλιότερα που ήταν κάτι γοητευτικό.

Ερ. Τα άμεσα σχέδιά σας τι περιλαμβάνουν; Ετοιμάζετε κάτι δισκογραφικά; Πού θα εμφανιστείτε τον χειμώνα;

Απ. Κάτι ετοιμάζω δισκογραφικά. Δόξα τω Θεώ είμαι ακόμη στη μάχη. Όσο για τις εμφανίσεις μο,υ έχω βρει ένα στέκι στην Αθήνα, ένα εξαίρετο μικρό κέντρο, «Το περιβόλι του ουρανού», όπου θα είμαστε με την Πίτσα Παπαδοπούλου και τον Στέλιο Διονυσίου όπως και πέρσι, οπότε πήγαμε πολύ καλά παρά την κρίση!

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αλεξάνδρεια: 14Η ΓΙΟΡΤΗ ΠΙΤΑΣ (φωτό)

Με εξαιρετική επιτυχία και απρόβλεπτα μεγάλη προσέλευση κόσμου, πραγματοποιήθηκε για 14η συνεχόμενη χρονιά η «Γιορτή Πίτας» που διοργάνωσε η Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Αλεξάνδρειας σε συνεργασία με τους Πολιτιστικούς και Μορφωτικούς Συλλόγους της περιοχής.

Ρεπορτάζ: Αγαθούλα Γεωργιάδου

Από νωρίς το απόγευμα οι Σύλλογοι ετοίμασαν τα περίπτερα τους με περίσσια φροντίδα και προσοχή. Προσέφεραν πεντανόστιμες πίτες, γλυκά και αλμυρά εδέσματα, δίνοντας έτσι στο κόσμο την δυνατότητα να δοκιμάσει διαφορετικές και αντιπροσωπευτικές γεύσεις της κουλτούρας και της παράδοσης που αντιπροσωπεύουν.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με την παρουσίαση θεατρικού δρώμενου στον αύλειο χώρου του Πμευματικού Κέντρου Αλεξάνδρειας. Στην συνέχεια ακολούθησε η ομιλία του Προέδρου της ΚΕΔΑ κ. Στέφανου Δελιόπουλου και ο σύντομος χαιρετισμός του Δημάρχου κ. Παναγιώτη Γκυρίνη.

Αμέσως μετά τα περίπτερα των Συλλόγων άνοιξαν για το κοινό, και ο Δήμαρχος πέρασε από κάθε ένα για να ευχαριστήσει τους συμμετέχοντες Συλλόγους και να τους προσφέρει ένα αναμνηστικό δώρο.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την εμφάνιση της γνωστής τραγουδίστριας Γωγώ Τσαμπά, η οποία ξεσήκωσε το κοινό και το κέφι δεν άργησε να κορυφωθεί.

Φωτό:

DSC04065DSC04067DSC04069DSC04070DSC04072DSC04076DSC04078DSC04080DSC04081DSC04083DSC04085DSC04087DSC04088DSC04091DSC04095DSC04097DSC04102DSC04105DSC04107DSC04109DSC04112DSC04113DSC04114DSC04116DSC04117DSC04119DSC04122DSC04126DSC04129DSC04139DSC04140DSC04207DSC04208DSC04212DSC04214DSC04227DSC04230DSC04301DSC04313

ΑΣΦ Αλεξάνδρειας – Εδεσσαϊκός 0-1. Δεν τα κατάφερε ο Φίλιππος. Μεγάλη νίκη για τον Εδεσσαϊκό. – Βίντεο – Φώτο

Μεγάλη επιτυχία για τον Κιλκισιακό που κατάφερε να αποδράσει από το ΔΑΚ Αλεξάνδρειας με 0-1.

Ρεπορτάζ: Στέλιος  Νίκας

Η Αλεξάνδρεια δεν κατάφερε να διασπάσει την σωστή αμυντική διάταξη των φιλοξενούμενων ο οποίος έπαιξε σωστά το παιχνίδι των αντεπιθέσεων και σε μία από αυτές ο Μπουράκης εκμεταλλεύθηκε κακή εκτίμηση της αμυντικής γραμμής των γηπεδούχων και έκανε το 1-0 για τον Εδεσσαϊκό στο40’.

Το σκορ αυτό διατηρήθηκε μέχρι το τέλος πάρα τις προσπάθειες των γηπεδούχων οι οποίοι δημιούργησαν κάποιες ευκαιρίες αλλά δεν μπόρεσαν να σημειώσουν γκολ και τώρα ο Φίλιππος βρίσκεται χωρίς βαθμό μετά από δύο αγωνιστικές κάνοντας την ζωή του ακόμα πιο δύσκολη. Να τονίσουμε ότι λείπει πολύ από την ομάδα ο Αλέξανδρος Ραχήμκαθώς είναι ένας ποδοσφαιριστηςπου μπορεί από τα πλάγια να διασπάσει τις κλειστές άμυνες και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για γκολ.

Για άλλο ένα παιχνίδι ο Φίλιππος τελείωσε το παιχνίδι με 10 παίκτες καθώς αποβλήθηκε ο Κωτσιόπουλος με δεύτερη κίτρινη κάρτα λίγο πριν τη λήξη. Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι ο Εδεσσαϊκόςκέρδισε σήμερα καθώς μετά την επίτευξη του τέρματος έκλεισε τους χώρους,έδωσε την κυκλοφορία στους γηπέδουχουςοι οποίοι με ψηλές μπαλιές προσπαθούσαν να βρουν τον Μπενίσκο ο οποίος σήμερα εμφανίσθηκε κουρασμένος και δεν μπόρεσε να απειλήσει τον αντίπαλο τερματοφύλακα.

Διαιτητής ο κος Ρούσης με βοηθούς τους κ.κ Παπαδημητρίου, Αναστασίου.

Συνθέσεις

ΑΣΦ Αλεξάνδρειας

Καρακούτσης, Γιαλαμίδης(46’ Κούμπουλα), Κωτσιόπουλος,Καρατζάογλου, Δημητρουλόπουλος, Αβραμόπουλος, Αργυρίου, Σκλιοπίδης, Μυλωνάς (71’ Πιπιλιάρης), Μπενίσκος.

Εδεσσαϊκός

Παπουρτζής, Κούμπους, Ουζούνης, Αβραμίδης, Παπαγεωργίου, Καράμπελας, Μπουράκης(65’ Καραβιώτης ), Ταουσιάνης, Ρέτζα(50’ Ιωσηφίδης) Κιορτζής, Γολιδόπουλος.

Δείτε φάσεις και γκολ στο βίντεο:

Φωτό:

DSC 0001DSC 0002DSC 0003DSC 0004DSC 0005 1DSC 0006DSC 0007 1DSC 0008 2DSC 0010 2DSC 0012 2DSC 0013 1DSC 0014 1DSC 0015 1DSC 0016 1DSC 0017 2DSC 0022 1DSC 0023 2DSC 0024DSC 0025 1DSC 0027DSC 0028 1DSC 0029 1DSC 0030DSC 0032 2DSC 0033 2

Καμπανιακός – Μ. Αλέξανδρος Τρικάλων 0-1. Παλικαρίσιο διπλό του Μέγα στη Χαλάστρα! – βίντεο-φωτό

Σπουδαία και προπάντων δίκαιη νίκη με 1-0 για την ομάδα των Τρικάλων μέσα σε μία παραδοσιακά δύσκολη έδρα της Γ Εθνικής, αυτή του Καμπανιακού στη Χαλάστρα.

Ρεπορτάζ: Βασίλης  Σιμόπουλος

Έχοντας μαζί της τον αέρα που έπνεε αλλά και παίρνοντας τον ..αέρα του αντιπάλου της, η ομάδα του Γιώργου Ντάμτσιου φάνηκε να ελέγχει από την αρχή τον ρυθμό του παιχνιδιού. Με συμπαγή άμυνα, σωστή κυκλοφορία στο κέντρο και φαρμακερές αντεπιθέσεις μπροστά, οι φιλοξενούμενοι φάνηκαν αρκετά πιο επικίνδυνοι από τους γηπεδούχους του Χρήστου Ζήφκα. Τα Τρίκαλα προηγήθηκαν στο πρώτο ημίχρονο, ενώ στην επανάληψη και ιδιαίτερα μετά το 60′ που είχαν και την αριθμητική υπεροχή, έχασαν κι άλλες ευκαιρίες να πετύχουν ένα δεύτερο γκολ.

Το φιλμ του αγώνα:

4′: Μόνος από πλάγια αριστερά ο Κίτσας στέλνει τη μπάλα στην έξω πλευρά των διχτύων του Μπόικου.

10′: Διαγώνιο σουτ του Λαγδάρη από αριστερά περνάει ελάχιστα άουτ.

15′: Ωραία αντεπίθεση των Τρικάλων, ο Κίτσας σουτάρει λίγο έξω από τη δεξιά συμβολή των δοκών του Μπόικου.

17′: Σουτ του Χατζηβασιλειάδη περνάει άουτ από την εστία του Ρίζου.

22′: Μόνος από πλάγια ο Βασαΐτης σουτάρει σύριζα άουτ, χάνοντας μεγάλη ευκαιρία για τον Καμπανιακό.

30′: ΓΚΟΛ! Εξαιρετική κάθετη πάσα του Ζωγράφου στον Κίτσα που “κεραυνοβολεί” από κοντά τον Μπόικο. 32′: Σουτ του Κιβρακίδη μπλοκάρει ο Ρίζος.

44′: Ευκαιρία με τον Κίτσα που κοντράρεται την τελευταία στιγμή από τους αμυντικούς.

60′: Αποβάλλεται ο Μπάλιος με δεύτερη κίτρινη κάρτα για διαμαρτυρία.

65′: Σουτ του Βλαχόπουλου πάνω από τα δοκάρια του Ρίζου.

78′: Πέναλτι ζητούν τα Τρίκαλα σε χέρι(;) αμυντικού μέσα στην περιοχή.

84′: Φοβερή ευκαιρία χάνει ο Κίτσας που με κεφαλιά “ψαράκι” σε άδειο τέρμα στέλνει την μπάλα άουτ.

Τελικό σκορ 0-1.

Διαιτητής ο κ. Γκαραγκάνης, με βοηθούς τους κκ. Βρούζο και Θεοδώρου.

Γ. Ντάμτσιος: “Η νίκη μας ήταν πανάξια..”, δήλωσε μεταξύ άλλων ο προπονητής των Τρικάλων.

Καμπανιακός: Μπόικος, Αλμπάνης, Αριζάνης, Χριστοδουλίδης, Ραγκαβίνας, Βασαΐτης, Χατζηβασιλειάδης, Κιβρακίδης, Μπιτσικόπουλος, Μπάλιος, Χουζούρης.

Μ. Αλέξανδρος Τρικάλων: Ρίζος, Συμπεθέρης, Λαγδάρης, Πετκάκης, Ταταρίδης, Κίτσας Γ, Κουκουράκης, Ζωγράφος, Κιρκιλιανίδης, Ποτουρίδης.

Δείτε φάσεις και γκολ στο βίντεο:

Φωτό:

DSC09859
ΚΑΜΠΑΝΙΑΚΟΣ Χαλάστρας
DSC09860
ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Τρικάλων

DSC09857DSC09851DSC09854DSC09855DSC09831DSC09832DSC09863DSC09834DSC09864DSC09835DSC09865DSC09837DSC09866DSC09839DSC09868DSC09840DSC09841DSC09844DSC09848DSC09849DSC09850DSC09861DSC09869DSC09873