Πωλούνται παραθαλάσσια αγροτεμάχια στην Λεπτοκαρυά – Σκοτίνα Πιερίας
100 μέτρα από τη θάλασσα.
Διαθέτουν νερό και ρεύμα.
Είναι κατάλληλα για τροχόσπιτα.
Τιμή 15.000 €
Πληροφορίες: 6973 718 320
100 μέτρα από τη θάλασσα.
Διαθέτουν νερό και ρεύμα.
Είναι κατάλληλα για τροχόσπιτα.
Τιμή 15.000 €
Πληροφορίες: 6973 718 320
Τα χαμόγελα και τα πειράγματα δεν έλειψαν από τη μεγάλη κιτρινόμαυρη οικογένεια, που αν και νεοφώτιστη στην Α1 κατηγορία έκανε ένα αρκετά αξιόλογο ξεκίνημα, μετρώντας τις πρώτες τρεις αγωνιστικές δύο νίκες και μία ισοπαλία.
Το Σάββατο η ομάδα του Γιώργου Απόσογλου θα έχει το προβλεπόμενο ρεπό και δεν θα αγωνιστεί.
Επόμενος αντίπαλος του Άρη την μεθεπόμενη αγωνιστική η δυνατή ομάδα της Ποντιακής Νεολαίας Αράχου, σε ένα σπουδαίο γειτονικό ντέρμπι, που θα διεξαχθεί στο γήπεδο του Παλαιοχωρίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, συνολικά στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προκηρύχθηκαν 950 θέσεις, εκ των οποίων 418 θέσεις στο Νομό Θεσσαλονίκης και 532 θέσεις στις έξι υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες. Οι 261 θέσεις προέρχονται από φορείς Δημοσίου Τομέα, ΟΤΑ, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ (αντιστοιχούν στο 28% των συνολικών θέσεων), ενώ 689 θέσεις προέρχονται από τον Ιδιωτικό Τομέα (ποσοστό 72%).
Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι 9 μήνες και περιλαμβάνει μαθητεία με εκπαίδευση στον χώρο εργασίας, είκοσι οκτώ ωρών εβδομαδιαίως, καθώς και μαθήματα ειδικότητας στη σχολική μονάδα, συνολικής διάρκειας 203 ωρών.
Οι απόφοιτοι της «Τάξης Μαθητείας» λαμβάνουν πτυχίο ειδικότητας, επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης επιπέδου 5, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης των προσόντων τους από τον ΕΟΠΠΕΠ.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες άγνωστοι πυροβόλησαν και τραυμάτισαν θανάσιμα τον δικηγόρο Μιχάλη Ζαφειρόπουλο εξέχοντα και αγαπητό νομικό, γιο του πρώην βουλευτή της ΝΔ Νώντα Ζαφειρόπουλου.
Στο τόπο έχουν μεταβεί αξιωματικοί της Ασφάλειας Αττικής που ερευνούν την υπόθεση.
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Ν.Τόσκα για τη δολοφονία δικηγόρου στο κέντρο της Αθήνας και ζήτησε την άμεση διαλεύκανση της υπόθεσης.
emvolos.gr με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η απόφαση σημαίνει ότι αγρότες σε 15 πλέον χώρες της ΕΕ, είναι επιλέξιμοι για αύξηση των προκαταβολών τους. Για τις πρώτες 10 χώρες (Βέλγιο, Ισπανία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Τσεχική Δημοκρατία και Φινλανδία) η απόφαση ελήφθη στις αρχές Σεπτεμβρίου 2017.
Τα πέντε επιπλέον κράτη μέλη (Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Κροατία και Ρουμανία) ζήτησαν αργότερα έγκριση, ενώ η απόφαση σχετικά με την πρώτη δέσμη αιτημάτων των δέκα χωρών ήταν ήδη υπό επεξεργασία.
Η αύξηση του επιπέδου των προκαταβολών, τις οποίες οι αρχές των κρατών μελών παρέχουν στους αγρότες ετησίως, βάσει των κανόνων της κοινής γεωργικής πολιτικής, αποσκοπεί στο να μετριάσει ορισμένα από τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν σήμερα οι αγρότες, μετά από αντίξοες κλιματικές συνθήκες, όπως ξηρασία ή ισχυρές βροχοπτώσεις.
Η συμφωνία καλύπτει τις άμεσες ενισχύσεις και ορισμένες ενισχύσεις για την αγροτική ανάπτυξη, τις οποίες κατά κανόνα χορηγούν τα κράτη μέλη από 1 Δεκεμβρίου έως και 30 Ιουνίου του επόμενου έτους. Τα κράτη μέλη μπορούν, ωστόσο, να επιλέξουν να καταβάλουν προκαταβολές για τις πληρωμές αυτές από τις 16 Οκτωβρίου του εκάστοτε έτους, έως το 50 % του συνολικού ποσού των άμεσων ενισχύσεων και έως το 75 % για τις ενισχύσεις αγροτικής ανάπτυξης.
Η απόφαση της Επιτροπής επιτρέπει πλέον στα κράτη μέλη που πλήττονται από τις δυσμενείς συνθήκες να αυξήσουν το μέγιστο ποσό της προκαταβολής στο 70 % για τις άμεσες ενισχύσεις και στο 85 % για τις ενισχύσεις αγροτικής ανάπτυξης.
Εναπόκειται πλέον στις επιλέξιμες χώρες να αποφασίσουν κατά πόσον θα επωφεληθούν, εφόσον είναι σε θέση, από αυτήν τη χαλάρωση των κανόνων για τις προκαταβολές.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αλ. Τσίπρας: Η ψυχή των πιλότων είναι το μεγάλο υπερόπλο της Πολεμικής Αεροπορίας – «Το μεγάλο υπερόπλο που έχουμε είναι η ψυχή των πιλότων, αυτό είναι το μυστικό της Πολεμικής Αεροπορίας» τόνισε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, αμέσως μετά την πτήση με μαχητικό αεροσκάφος F-16 C/D Block 52+ πάνω από το Βόρειο Αιγαίο, στο πλαίσιο της επίσκεψή του στην 110 Πτέρυγα Μάχης και στην 337 Μοίρα στη Λάρισα. Πηγή ΕΡΤ / ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Το μεγάλο υπερόπλο που έχουμε είναι η ψυχή των Ελλήνων πιλότων, αυτό είναι το μυστικό υπερόπλο της Πολεμικής Αεροπορίας», τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, αμέσως μετά την πτήση με μαχητικό αεροσκάφος F-16 C/D Block 52+ που έκανε πάνω από το Βόρειο Αιγαίο, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην 110 Πτέρυγα Μάχης και στην 337 Μοίρα στη Λάρισα.
«Υπερασπιζόσαστε την εθνική μας κυριαρχία με την ετοιμότητα σας και την ικανότητα σας, όμως ταυτόχρονα και την ειρήνη και τη σταθερότητα στην περιοχή, διότι εμείς είμαστε δύναμη ειρήνης, σταθερότητας και φιλίας και η ετοιμότητα μας να αντιμετωπίσουμε οποιοδήποτε κίνδυνο και οποιαδήποτε απειλή είναι μια ετοιμότητα που ενισχύει τη δυναμική της ειρήνης και της σταθερότητας σε όλη αυτή την περιοχή», είπε ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στους πιλότους.
Προσέθεσε, επίσης, πως πέρα από την πατρίδα οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας υπερασπίζονται και πολύ σημαντικές αξίες που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα, τις αξίες της ελευθερίας, του δικαίου, της δημοκρατίας.

«Θέλω να σας ευχαριστήσω σήμερα. Πάνω από όλα θέλω να ευχαριστήσω τους πιλότους που πετάξαμε μαζί, διότι μου έδωσαν μια από τις πιο συγκλονιστικές εμπειρίες που έχω ζήσει ποτέ. Και θέλω να πω ότι σήμερα ειδικά, εκεί ψηλά, αντιλαμβάνεσαι ότι το μεγάλο υπερόπλο που έχουμε είναι η ψυχή των Ελλήνων πιλότων, αυτό είναι το μυστικό υπερόπλο της Πολεμικής Αεροπορίας», είπε ο πρωθυπουργός και συνέχισε:
«Αν δεν έχεις ψυχή, αν δεν έχεις καρδιά, αν δεν αγαπάς αυτό που κάνεις, και αν δεν αγαπάς την πατρίδα σου, και αν δεν αισθάνεσαι το μεγαλείο να υπερασπίζεσαι την ακεραιότητα, την ανεξαρτησία, την κυριαρχία δεν μπορείς να λειτουργείς καθημερινά υπό τέτοιες ακραίες συνθήκες.
Θέλω να σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ. Βρέθηκα για λίγο σε στιγμές προσομοίωσης μιας πραγματικής εμπλοκής. Θέλω να σας πω, όμως, και κάτι ακόμα: Υπερασπιζόσαστε την εθνική μας κυριαρχία με την ετοιμότητα σας και την ικανότητα σας, όμως ταυτόχρονα υπερασπιζόσαστε και την ειρήνη και τη σταθερότητα στην περιοχή, διότι εμείς είμαστε δύναμη ειρήνης, σταθερότητας και φιλίας και η ετοιμότητα μας να αντιμετωπίσουμε οποιοδήποτε κίνδυνο και οποιαδήποτε απειλή είναι μια ετοιμότητα που ενισχύει τη δυναμική της ειρήνης και της σταθερότητας σε όλη αυτή την περιοχή.
Και κάτι ακόμα: Μην ξεχνάτε, ποτέ να μην ξεχνάτε ότι πέρα από το ότι υπερασπιζόμαστε το λαό μας, το έθνος μας, την πατρίδα μας, υπερασπιζόμαστε και πολύ σημαντικές αξίες, μεγάλες αξίες που έχουν γεννηθεί σε αυτό τον τόπο, την αξία της ελευθερίας, την αξία του δικαίου, της δημοκρατίας. Σε αυτό τον τόπο γεννήθηκαν αυτές οι αξίες και αυτές τις αξίες υπερασπιζόμαστε.
Θέλω να σας πω ότι είμαι πραγματικά συγκλονισμένος από αυτή την εμπειρία, εντυπωσιασμένος από το επίπεδο όχι μόνο της ετοιμότητας, αλλά και της επιστημονικής γνώσης και εμβάθυνσης των πιλότων. Είμαι βέβαιος ότι όλοι οι πιλότοι μας έχουν αυτό το πολύ υψηλό επίπεδο. Και να σας ευχαριστήσω για άλλη μια φορά θερμά και για την εμπειρία, αλλά και για ό,τι κάνετε εσείς καθημερινά για να μπορούμε όλοι οι υπόλοιποι να αισθανόμαστε ελεύθεροι, αλλά και ήσυχοι- γιατί πιστεύω πραγματικά ότι η ετοιμότητα και η ικανότητα σας είναι τόσο ισχυρή που καμία απειλή δεν μπορεί να παίξει κανέναν ουσιαστικό ρόλο. Συγχαρητήρια θερμά και ευχαριστώ».

Ο κ. Τσίπρας επισκέφθηκε το πρωί την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα, και στη Μοίρα 337 τον υποδέχτηκαν ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης και ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου.
Ο αρχηγός ΓΕΑ ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για την επιχειρησιακή ετοιμότητα της 337 Μοίρας και τις λεπτομέρειες εκπαιδευτικής πτήσης στο Βόρειο Αιγαίο, στην οποία είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει.
Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για το σχέδιο και τους επιχειρησιακούς όρους της πτήσης μαζί με τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ και τον αρχηγό ΓΕΑ, οι οποίοι επέβαιναν στα άλλα δυο αεροσκάφη του σχηματισμού, τον μοίραρχο της 337 Μοίρας αντισμήναρχο Ιωάννη Παπαχαράλαμπο και τον επισμηναγό Χρήστο Γκόρλα, πιλότο του μαχητικού αεροσκάφους F-16 Block 52+, στο οποίο επιβιβάστηκε και το οποίο έφερε τα διακριτικά “Alexis Tsipras”.
Φορώντας τη στολή του πιλότου ο πρωθυπουργός έβγαλε αναμνηστικές φωτογραφίες με τους αρχηγούς ΓΕΕΘΑ και ΓΕΑ και τους πιλότους της 337 Μοίρας.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, «με συνολικά 15 εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διανομής καυσίμων, το μεγαλύτερο στην ελληνική επικράτεια δίκτυο 1.720 πρατηρίων και περισσότερους από 1.100 εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους-μεταπωλητές θέρμανσης, η ΕΚΟ εγγυάται την ποιότητα, την ποσότητα και τη βέλτιστη τιμή, σε κάθε παράδοση».
Η ΕΚΟ επισημαίνει ότι διαμόρφωσε ένα νέο εξελιγμένο πετρέλαιο θέρμανσης, με ακόμη πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά, που εξασφαλίζει καλύτερη απόδοση καυστήρα, μειωμένα έξοδα συντήρησης και χαμηλότερη κατανάλωση, ενώ με το EKO ControlSystem, έναν φορητό μετρητή πετρελαίου θέρμανσης που τοποθετείται μεταξύ ακροσωληνίου και δεξαμενής, διασφαλίζεται κατά 100% η ποσότητα πετρελαίου θέρμανσης που παραλαμβάνεται.
Οι καταναλωτές στους νομούς Αττικής, Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Φθιώτιδας, Ξάνθης και Έβρου, μπορούν να προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης από την EKO, τηλεφωνώντας στο 18198. Για τις υπόλοιπες περιοχές μπορούν να απευθύνονται στους κατά τόπους συνεργάτες μεταπωλητές, ή στους πρατηριούχους ΕΚΟ.
Τέλος, η Eurobank και η ΕΚΟ, προσφέρουν για 6η συνεχόμενη χρονιά τη δυνατότητα πληρωμής του πετρελαίου θέρμανσης με χρήση των πιστωτικών καρτών Eurobank σε 9 άτοκες δόσεις και 3% επιστροφή.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Επισημαίνεται η αναγκαιότητα για ιδιαίτερη μέριμνα σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού νέους, παιδιά, ηλικιωμένους, άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, ενώ τονίζεται ότι το 80% των προβλημάτων – διαταραχών της όρασης είναι δυνατόν να αποφευχθεί ή και να προληφθεί, με τη λήψη κατάλληλων μέτρων πρόληψης.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο αριθμός των «νομικά τυφλών», δηλαδή των ασθενών με μείωση στην οπτική οξύτητα μεγαλύτερη από 95%, υπολογίζεται σε 39 εκατομμύρια, ενώ έξι φορές μεγαλύτερος (246 εκατομμύρια) είναι ο αριθμός των ανθρώπων με διαταραχές στην όραση βαριάς ή ήπιας μορφής οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως ασθενείς με χαμηλή όραση.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η απώλεια της όρασης είναι συνήθως προοδευτική και πλήττει μια μεγάλη κατηγορία συνανθρώπων μας, όχι μόνο άτομα τρίτης ηλικίας, αλλά επίσης ανθρώπους σε παραγωγική ηλικία ακόμα και μικρά παιδιά που αδυνατούν να εκπληρώσουν τις σχολικές τους δραστηριότητες.
Η λήψη κατάλληλων μέτρων προάσπισης της υγείας των οφθαλμών, πρόληψης διαφόρων παθήσεων, καθώς και η αποφυγή παραγόντων κινδύνου που είναι δυνατόν να οδηγήσουν σε σοβαρές βλάβες ή και σε σημαντική απώλεια της όρασης, είναι καθοριστικοί σε κάθε επίπεδο της καθημερινής μας ζωής.
Στο πλαίσιο προαγωγής της σφαιρικής υγείας του οφθαλμού και της όρασης, ιδιαίτερη σημασία διαδραματίζει η πρόληψη και η αντιμετώπιση των ατυχημάτων και των τραυματισμών που επηρεάζουν τους οφθαλμούς και την όραση.
Στην κατεύθυνση αυτή, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και Πρόληψης, σε συνεργασία με την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών και την Πανελλήνια Ένωση Αμφιβληστροειδοπαθών, διαμόρφωσε κείμενο, με θέμα, «Ατυχήματα και τραυματισμοί που επηρεάζουν τα μάτια και την όραση – Πρόληψη και αντιμετώπιση», όπου παρέχονται χρήσιμες οδηγίες – συμβουλές σχετικά με το εν λόγω θέμα.
Ιδιαίτερα, τονίζεται η πρόληψη και η αντιμετώπιση τραυματισμών στην περιοχή των οφθαλμών, καθώς και οι συχνότερες αιτίες που τους προκαλούν και που είναι δυνατόν να επηρεάσουν σε σοβαρό βαθμό τα επίπεδα όρασης του ατόμου (π.χ. μικροτραυματισμοί, τραύματα από ακτινοβολία, από χημικές ουσίες, διαπεραστικά τραύματα, κ.α.)
Επίσης, γίνεται αναφορά στην πρόληψη των καταστάσεων αυτών σε παιδιά και ενήλικες με τη λήψη κατάλληλων προστατευτικών μέτρων, ανάλογα με τον χώρο και το περιβάλλον που τα άτομα ενεργούν, π.χ. στο σχολείο, στο σπίτι, στον κήπο, στην εργασία, στην οδήγηση, σε δημόσιους χώρους, στην άθληση , στο παιχνίδι, κ.λ.π. , καθώς και στη διαμόρφωση συμπεριφορών που προστατεύουν και προάγουν την υγεία και τη λειτουργικότητα της όρασης.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αρμόδια Διεύθυνση για τη διενέργεια των κληρώσεων ορίζεται η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος δημοσίων κληρώσεων είναι τα εξής:
Α) Η αρμόδια Υπηρεσία μέχρι τις πρώτες είκοσι ημέρες κάθε μήνα λαμβάνει τα στοιχεία των συναλλαγών που πραγματοποίησαν οι φορολογούμενοι τον προηγούμενο μήνα. Στο τέλος του μήνα πραγματοποιούνται κληρώσεις που διεξάγονται με ηλεκτρονικό τρόπο.
Β) Το πλήθος των λαχνών προσδιορίζεται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε από τη μία να λαμβάνονται υπόψη όλες οι συναλλαγές, από την άλλη πλευρά να δίνονται κίνητρα για συναλλαγές που θεωρούνται μικρής αξίας.
Γ) Οι κληρώσεις θα είναι μηνιαίες και σε κάθε κλήρωση αναδεικνύονται χίλιοι (1.000) τυχεροί νικητές που κερδίζουν από €1.000,00. Στο πρόγραμμα δημοσίων κληρώσεων έχουν δικαίωμα συμμετοχής τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν Α.Φ.Μ. και έχουν ηλικία άνω των 18 ετών.
Δ) Τα έπαθλα είναι αφορολόγητα, δεν αποτελούν εισόδημα, δεν υπόκεινται σε καμιά κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου ενώ είναι και ακατάσχετα.
Ε) Τα χρηματικά έπαθλα πιστώνονται σε τραπεζικό λογαριασμό που θα δηλώσει ο φορολογούμενος.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φορτίζει στην απλή πρίζα “σούκο” μιας κατοικίας, με ό,τι απαιτεί σε ηλεκτρικό φορτίο η λειτουργία μιας ηλεκτρικής σκούπας, και η κίνησή του κοστίζει μόλις ένα ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Κι ενώ κατασκευάζεται σε μια μεγάλη μονάδα στην παγκόσμια πρωτεύουσα της ηλεκτροκίνησης, την αχανή Κίνα, η “καρδιά” του χτυπάει με ελληνική τεχνογνωσία. Ο λόγος για το “Ecocar”, ένα αμιγώς ηλεκτρικό διθέσιο αυτοκίνητο πόλης, με συσσωρευτές (μπαταρίες), ελεγκτές και ηλεκτρικά υποσυστήματα ελληνικής τεχνογνωσίας, που αναμένεται να κυκλοφορεί μαζικότερα στην ελληνική κι ευρωπαϊκή αγορά το 2018.
Παρότι έκανε το ντεμπούτο του μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο, στη διάρκεια της 82ης Διεθνούς ‘Εκθεσης Θεσσαλονίκης, έχει ήδη “ανέλπιστο αριθμό παραγγελιών”, αλλά και αρκετές πωλήσεις, που πραγματοποιήθηκαν πριν καν περάσει την έξοδο του διεθνούς εκθεσιακού και συνεδριακού της ΔΕΘ-Helexpo AE, για να βγει επισήμως στους δρόμους.΄Ηδη έχουν ταξινομηθεί δύο μοντέλα του ελληνο-κινεζικού οχήματος, τα οποία έχουν αδειοδοτηθεί για κυκλοφορία στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Η διαδικασία έκδοσης των αδειών ανατέθηκε σε εταιρεία στο Λουξεμβούργο, γιατί όπως παρατηρεί o Γιώργος Καζαντζίδης, υπεύθυνος της εταιρίας Ecosun, που εμπλέκεται στη δημιουργία του από ελληνικής πλευράς, “γνωρίζαμε ότι αν απευθυνόμασταν στην Ελλάδα, για να βγάλουμε πρώτοι στη χώρα και την Ευρώπη τις εγκρίσεις, το όλο πράγμα δεν θα γινόταν έτσι απλά. Με την ευρωπαϊκή έγκριση μπορέσαμε και προχωρήσαμε πολύ πιο γρήγορα”.
“Το Ecocar σίγουρα δεν θα βάλει …φωτιά στην άσφαλτο, αλλά θα κάνεις τη δουλειά σου αξιοπρεπέστατα με αυτό, με χαμηλό κόστος και με φιλικότητα προς το περιβάλλον. Με μια μικρή εγκατάσταση φωτοβολταϊκών δε, μπορεί να γίνει εντελώς μηδενικό το κόστος λειτουργίας του” σημειώνει ο κ.Καζαντζίδης.
ΕΡ. Σας πήρε τρία χρόνια για να φτάσατε από την ιδέα στην πράξη. Φοβηθήκατε στη διάρκεια αυτού του διαστήματος ότι το Ecocar δεν θα ξεκολλήσει ποτέ από τα χαρτιά;
ΑΠ. Νούμερο ένα παράγοντας για εμένα ήταν να καταφέρω να δημιουργήσω ένα προϊόν, που να εξυπηρετεί τις ανάγκες της κίνησης στην πόλη και ίσως λίγο περιφερειακά της πόλης, να είναι καθημερινό βοήθημα, οπωσδήποτε διθέσιο και κάτω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο τιμής, ώστε να μπορεί να πει κάποιος “θα κάνω απόσβεση γρήγορα, με συμφέρει”, δεν είναι ένα ηλεκτρικό super car, που είναι απλησίαστο για το ευρύ κοινό. Ήθελα ένα αυτοκίνητο που να πληροί τις προϋποθέσεις, ώστε μια μέση οικογένεια να μπορεί να το πάρει ως δεύτερο ή τρίτο όχημα, μειώνοντας τα κοστολόγια και τα πάγια έξοδα. Που να μην είναι “λούσο”, αλλά εργαλείο. Αυτό ήταν για εμένα πολύ βασικό από την πρώτη στιγμή κι αυτό φοβόμουν και ήθελα να πετύχω.
ΕΡ. Έχετε ταξινομήσει δύο αυτοκίνητα μέχρι στιγμής, ένα με κανονική άδεια τετράτροχου οχήματος και ένα με άδεια μοτοποδηλάτου. Πόσο δύσκολο ήταν να πάρετε τις άδειες για να κυκλοφορήσει το Ecocar σε Ελλάδα και Ευρώπη;
ΑΠ. Οι άδειες, η αδειοδότηση γενικότερα, ήταν μια συμβατική υποχρέωση του συνεργάτη μας και ανατέθηκε σε εταιρεία στο Λουξεμβούργο, γιατί φαντάζομαι ότι αν απευθυνόμουν στην Ελλάδα για να βγάζαμε πρώτοι στην Ευρώπη την έγκριση αυτή, δεν θα γινόταν έτσι απλά. Με την ευρωπαϊκή έγκριση μπορέσαμε και προχωρήσαμε πολύ πιο γρήγορα στο να επιτραπούν οι ταξινομήσεις, γιατί σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να έχουμε ένα όχημα που θα καταλήξει να κινείται μόνο σε κλειστούς ή ιδιωτικούς χώρους, ήθελα να βγαίνει στον δρόμο και αυτό γίνεται μόνο όταν υπάρχει ευρωπαϊκή έγκριση. Η διαδικασία της αδειοδότησης διήρκεσε περίπου έναν χρόνο.

ΕΡ. Σε ποιο target group απευθύνεται το Ecocar και ποια είναι η τιμή του;
ΑΠ. Απευθύνεται σε οποιονδήποτε κινείται μέσα στην πόλη, είτε περιφερειακά αυτής. Παγκόσμια μελέτη δείχνει ότι στο 80% των οχημάτων που κυκλοφορούν υπάρχουν κατά μέσο όρο το πολύ δύο άτομα και ότι διανύουμε μέσο όρο κάτω από 100 χλμ ημερησίως σε αποστάσεις. Με αυτά ως δεδομένα και κάνοντας το “ρεπορτάζ” αγοράς μας, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε αυτό το διθέσιο όχημα, που -μεταξύ άλλων- βοηθάει πάρα πολύ στο παρκάρισμα, αφού μπορεί να παρκάρει κάθετα στον δρόμο… Για την έκδοση low speed (χαμηλής ταχύτητας), που αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 45 χιλιομέτρων την ώρα, η τελική τιμή με τον ΦΠΑ είναι 6.700 ευρώ. Και υπάρχει και η έκδοση υψηλής ταχύτητας (high speed), με μεγιστη ταχύτητα έως 80 χλμ/ώρα, που στοιχίζει 7.700 ευρώ με τον ΦΠΑ.
ΕΡ. Μπορώ να το φορτίσω στην πρίζα του σπιτιού μου; Τι αυτονομία έχει αλήθεια;
ΑΠ. Χρειάζεται μια απλή πρίζα “σούκο”, για φορτίο σαν ένα μικρό κλιματιστικό ή μια ηλεκτρική σκούπα. Μια πλήρης φόρτιση, που μας παρέχει αυτονομία 100-120 χλμ για κίνηση σε πόλη, με ταχύτητα μέχρι 40 χλμ, επιτυγχάνεται με φόρτιση σε 6-8 ωρών, αν είναι πλήρως εκφορτισμένο.
ΕΡ. Στην περίπτωση που είμαι στον δρόμο και προφανώς θέλω να το φορτίσω πολύ γρηγορότερα από τις 6-8 ώρες, τι κάνω;
ΑΠ. Προβλέπεται να αναπτυχθούν για πολλούς λόγους δημόσιοι σταθμοί φόρτισης (σ.σ. έχουν ήδη εγκριθεί 120 σε δημόσια σημεία στην Αθήνα και μελλοντικά θα υπάρξουν και στη Θεσσαλονίκη). Υπάρχουν φορτιστές τριών κατηγοριών: βάσεως (η φόρτιση επιτυγχάνεται σε 6-10 ώρες), μέσης φόρτισης (έχουμε φόρτιση μπαταρίας σε ποσοστό 80%-90% εντός μίας ή δύο ωρών) και ταχυφορτιστές (είναι δυνατή η φόρτιση σε ποσοστό 70%-80% σε μόλις 20 λεπτά). Η λογική των ταχυφορτιστών βέβαια είναι να τοποθετηθούν σε βενζινάδικα π.χ., στην Εθνική Οδό Αθήνας-Θεσσαλονίκης και να βοηθήσουν ένα ηλεκτρικό όχημα με αυτονομία, ας πούμε 300 χλμ, να συνεχίσει το ταξίδι του, με μία στάση στον Βόλο, όπου ο οδηγός μπορεί να πιει έναν καφέ, να ξεκουραστεί και να φορτίσει. Αυτό βέβαια με το ανάλογα μεγαλύτερο κόστος. Αυτοί οι φορτιστές παρέχουν άλλο σέρβις και φυσικά δεν είναι για να τους βάλεις στο σπίτι σου, γιατί έχουν μεγάλο κοστολόγιο. Στη δική μας πρόταση, αρκεί ο φορτιστής που έχεις. Και μπορείς, αν θέλεις, να φορτίσεις και όσο είσαι στη δουλειά, και ας μην είναι πλήρως εκφορτισμένο το αυτοκίνητο. Υπάρχει η εσφαλμένη άποψη για μια μικρή κατηγορία συσσωρευτών ότι πρέπει να τους εξαντλούμε 100% πριν τους ξαναφορτίσουμε, για να μη δημιουργηθεί το λεγόμενο “φαινόμενο μνήμης”. Αυτό, όμως, πλέον δεν ισχύει και μάλιστα βοηθάει στην αύξηση της διάρκειας ζωής των μπαταριών να τις έχεις όσο το δυνατόν πάντα φορτισμένες.
ΕΡ.Φαντάζομαι όμως ότι αν θέλεις να φορτίσεις από κοινόχρηστο ρεύμα, π.χ, στην πυλωτή της πολυκατοικίας ή του χώρου εργασίας, δεν αποκλείεται να υπάρχουν προστριβές…
ΑΠ. Το κόστος είναι 1 ευρώ ανά πλήρη φόρτιση (100 χιλιόμετρα), οπότε με τη σωστή συνεννόηση όλα μπορούν να γίνουν.
ΕΡ. Ποιες είναι οι βασικές αγορές-στόχοι για εσάς;
ΑΠ. Είμαστε Έλληνες επιχειρηματίες, η έδρα μας είναι στην Ελλάδα και οι κεραίες μας στραμμένες την ελληνική επικράτεια. Βέβαια η εταιρεία μας έχει και εξαγωγικό χαρακτήρα, έχουμε πολύ καλές συνεργασίες σε χώρες του εξωτερικού και υπάρχει η διάθεση και η βούληση να αναπτυχθούμε και προς τα εκεί. Στόχος είναι όμως να δούμε πρώτα τη χώρα μας. Δεν είναι μόνο ο εμπορικός χαρακτήρας του όλου εγχειρήματος που μετράει, αλλά και η όλη φιλοσοφία που θέλουμε να περάσουμε. Το Ecocar δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά θα κάνεις τη δουλειά σου αξιοπρεπέστατα με αυτό, με χαμηλό κόστος και με φιλικότητα προς το περιβάλλον. Με μια μικρή εγκατάσταση φωτοβολταϊκών δε, μπορεί να γίνει εντελώς μηδενικό το κόστος λειτουργίας.
ΕΡ. Πότε αναμένεται να πατήσει “γκάζι” το όλο εγχείρημα, εννοώ πότε αναμένεται να έχουμε τις πρώτες μαζικότερες πωλήσεις;
ΑΠ.΄Εχουμε ήδη ανέλπιστο αριθμό παραγγελιών κι ό,τι διαθέταμε σε στοκ πωλήθηκε, κάναμε 15-18 πωλήσεις μόνο στις ημέρες της ΔΕΘ. Πιο μαζικές πωλήσεις αναμένεται να έχουμε από το 2018 (…) Υπάρχει ήδη δίκτυο πωλήσεων και συνεργατών σε όλη την επικράτεια για πωλήσεις. Αλλά μας ενδιαφέρει και η τεχνική υποστήριξη. Οι ανάγκες τεχνικές υποστήριξης είναι μεν πολύ μικρές και χαμηλές για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, πλην όμως πρέπει να υπάρχει τεχνική υποστήριξη.
ΕΡ. Αλήθεια, πώς ξεκίνησε η συνεργασία αυτή; Εσείς βρήκατε τους Κινέζους ή οι Κινέζοι έμαθαν για εσάς;
ΑΠ. Η εταιρεία μας, η Ecosun, ξεκίνησε να λειτουργεί από το 1996, με κύριο αντικείμενο από τότε μέχρι σήμερα την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, φωτοβολταϊκά ανεμογεννήτριες, μικρά υδροηλεκτρικά, συστήματα συσσωρτευτών, back up κτλ. Έτσι στο διάβα του χρόνου αποκτήσαμε τεχνογνωσία, που έχει δώσει πάρα πολλά σε εμάς. Έχουμε συμμετάσχει σε προγράμματα κι έχουμε εξελίξει δικά μας προϊόντα, που τα κατασκευάζουμε και σε εργοστάσια ανά τον κόσμο. Αποτέλεσμα αυτής της τεχνογνωσίας ήταν τα τελευταία τρία χρόνια, ίσως και λίγο παραπάνω, να αναζητήσουμε στην ηλεκτροκίνηση -που μας ενδιέφερε στρατηγικά ώς εταιρεία- εταίρους, συνεργάτες και προμηθευτές (…) Στραφήκαμε στην Κίνα, γιατί εκεί είναι η παραγωγή μας στους συσσωρευτές και κάποια άλλα προϊόντα. Η Κίνα έχει ανεπτυγμένη τεχνογνωσία στην ηλεκτροκίνηση, στους δρόμους της κινούνται πάνω από 1 εκατ. αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα περισσότερα παγκοσμίως.
ΕΡ. Πόσο εύκολο ήταν να βρείτε αξιόπιστους εταίρους στην Κίνα; Εννοώ πρόκειται για μια αχανή χώρα, με πολλές διαφορές από πόλη σε πόλη, όπου σε κάθε πόλη μιλούν κι άλλη διάλεκτο, άλλη στη Σαγκάη, άλλη στο Πεκίνο…
ΑΠ. Η διαδικασία ήταν σίγουρα πολύ επίπονη και πολύ χρονοβόρα, αντιμετωπίσαμε πολλά προβλήματα, κάποια από αυτά μάλιστα τα έχουμε ακόμη σε επικοινωνιακά θέματα και θέματα ιδιοσυγκρασίας, π.χ., στο να καταλάβει κάποιος τι εννοείς, πόσο σημαντική είναι η ποιότητα ή ότι μια ελαφρώς υψηλότερη τιμή σε ένα υλικό μπροεί να αποδώσει καλύτερα, γιατί θα σού δώσει μεγαλύτερη αξιοπιστία στον χρόνο, μεγαλύτερη μακροζωία σε κάτι αναλώσιμο…
ΑΠΕ-ΜΠΕ